PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkanen in Rotterdam voelen zich als Palestijnen in Gaza



Mark
14-01-09, 07:40
"Rotterdam voelt als bezet gebied"

"De Marokkanen in Rotterdam hebben ook het gevoel in bezet gebied te wonen. Zeker zeventig procent van de Marokkanen in deze stad voelt dat zo. Ze worden vaker gefouilleerd dan anderen, zijn vaker het slachtoffer van de politie.’’

Dat zegt jongerenwerker Mohammed Tachi tegen het AD. Afgelopen week werd in Rotterdam drie maal geprotesteerd tegen de situatie in Gaza, twee keer liep het uit de hand. "Deze jongens voelen zich verwant met de Palestijnen."

In de moskeeën is wel telkens opgeroepen het protest vreedzaam te houden. "Ik ben ertussen gekomen, heb met ze gepraat. Maar ze zijn kwaad," zegt Tachi over de demonstrerende jongeren.

Mark
14-01-09, 07:42
Het lijkt me niet meer dan logisch dat er binnenkort raketten worden afgevuurd vanuit het bezette gebied in Rotterdam.

Joesoef
14-01-09, 08:11
Hoe de pers het verhaal van een simpele jongerenwerker opblaast.

Slinger
14-01-09, 08:40
Hoe de pers het verhaal van een simpele jongerenwerker opblaast.

Valt wel mee. We nemen het pas serieus als de rommel van de eerste aanslag is opgeruimd.

John2
14-01-09, 08:55
Het lijkt me niet meer dan logisch dat er binnenkort raketten worden afgevuurd vanuit het bezette gebied in Rotterdam.

En dan mogen we niet ingrijpen neem ik aan.

Slinger
14-01-09, 08:58
En dan mogen we niet ingrijpen neem ik aan.

Nee, want dan wordt er ingegrepen door de mensechtencommissie van de VN, op initiatief van Al-Bashir van Soedan.

John2
14-01-09, 09:02
Nee, want dan wordt er ingegrepen door de mensechtencommissie van de VN, op initiatief van Al-Bashir van Soedan.

We kunnen dan de Ajax supporters de wijk insturen als VN vredesleger en vak P van Twente als waarnemers, komt het gegarandeerd weer goed :stout:

Hoe mismaakt kan iemand zijn om Rotterdam te vergelijken met Gaza :maf2:

mulan
14-01-09, 11:10
Wanneer gaan Marokkanen nou eens op PR training.

Orandajin
14-01-09, 12:26
Altijd weer die slachtofferrol. Ik word hier moe van. En Nederland ook. Ga eens de handen uit de mouwen steken. Ga eens werken!!!

Orandajin
14-01-09, 12:29
Het lijkt me niet meer dan logisch dat er binnenkort raketten worden afgevuurd vanuit het bezette gebied in Rotterdam.


En dan mogen we niet ingrijpen neem ik aan.

Staakt het vuren houdt in: Staken voor NL; vuren voor de bontkraagjes.
En o wee als jarenlange aanhoudende raketbeschietingen met ook maar één gepaste charge worden beantwoord...

mulan
14-01-09, 12:29
Altijd weer die slachtofferrol. Ik word hier moe van. En Nederland ook. Ga eens de handen uit de mouwen steken. Ga eens werken!!!

Ik word moe van het idee dat jij denkt dat Marokkanen niet werken.

mark61
14-01-09, 12:32
Wanneer gaan Marokkanen nou eens op PR training.

Emoties, overdrijving, dat is 90% van de miscommunicatie. Ik denk dat dit nou wel een origineel cultuurverschil is. Niet absoluut, maar gradueel. En gemiddeld. Ik kan zelf ook nogal eh overbearing uit de hoek komen.

mulan
14-01-09, 12:33
Staakt het vuren houdt in: Staken voor NL; vuren voor de bontkraagjes.
En o wee als jarenlange aanhoudende raketbeschietingen met ook maar één gepaste charge worden beantwoord...

Aaah zielig ja. Marokkanen lopen Nederland te terroriseren en Nederland mag niets terug doen. Hoe simplistisch werkt het daar in die bovenkamer van je.

mark61
14-01-09, 12:34
Staakt het vuren houdt in: Staken voor NL; vuren voor de bontkraagjes.
En o wee als jarenlange aanhoudende raketbeschietingen met ook maar één gepaste charge worden beantwoord...

Ik vraag me altijd af of, en zo ja hoelang, jij in Nippon zou functioneren.

John2
14-01-09, 12:40
Ik word moe van het idee dat jij denkt dat Marokkanen niet werken.

Schrik niet Mulan;

De werkloosheid onder allochtonen is het hoogst onder Marokkanen (27 procent), bij Antillianen is dat 22 procent, bij Turken 21 procent en onder Surinamers bedraagt het 16 procent.

Bron:http://www.nrc.nl/binnenland/article1648148.ece/Werkloosheid_allochtonen_verdubbeld

mulan
14-01-09, 12:53
Emoties, overdrijving, dat is 90% van de miscommunicatie. Ik denk dat dit nou wel een origineel cultuurverschil is. Niet absoluut, maar gradueel. En gemiddeld. Ik kan zelf ook nogal eh overbearing uit de hoek komen.

Ja vandaar dat ik soms gewoon wil dat Marokkanen wat vaker de Turkse manier volgen. Gewoon SST! Stil. Je hoeft niet overal op te reageren. Marokkanen willen begrepen worden en dat werkt vaak tegen ze.

mulan
14-01-09, 13:34
Schrik niet Mulan;

De werkloosheid onder allochtonen is het hoogst onder Marokkanen (27 procent), bij Antillianen is dat 22 procent, bij Turken 21 procent en onder Surinamers bedraagt het 16 procent.

Bron:http://www.nrc.nl/binnenland/article1648148.ece/Werkloosheid_allochtonen_verdubbeld

Dus? Als die cijfers kloppen wil dat dus zeggen dat 27 op de 100 Marokkanen geen werk heeft.73 wel. En bij die 27 % zit een deel dat wel wilt werken maar geen werk kan vinden. Blijft er een percentage nietsnutten over die ook onder de autochtone bevolking aanwezig is. Die conclusie die de hysterische Orandajin eraan geeft heeft dus niets met de werkelijkheid te maken.

Max Stirner
14-01-09, 13:35
Dat zegt jongerenwerker Mohammed Tachi tegen het AD. Afgelopen week werd in Rotterdam drie maal geprotesteerd tegen de situatie in Gaza, twee keer liep het uit de hand. "Deze jongens voelen zich verwant met de Palestijnen."

.



Met zulke vrienden heb je als Palestijn geen vijanden meer nodig.

mark61
14-01-09, 15:44
Ja vandaar dat ik soms gewoon wil dat Marokkanen wat vaker de Turkse manier volgen. Gewoon SST! Stil. Je hoeft niet overal op te reageren. Marokkanen willen begrepen worden en dat werkt vaak tegen ze.

Te communicatief ingesteld :hihi: Doe je ding en zie niet om. Chinezen zijn er groot mee geworden. Dr gebeurt van alles maar nobody knows.

Marokkanen willen meedoen. Dan krijg je een elleboog op je neus. Enfin, soms, vaak, whatever.

super ick
14-01-09, 16:29
Dus eigenlijk is er helemaal niets aan de hand?
Gelukkig!

Joesoef
14-01-09, 16:40
Niet te geloven wat een heisa om een jongerenwerker.

Wortel
14-01-09, 18:15
"De marokkanen in Rotterdam". Die zeventig procent is naar mijn idee rijkelijk overdreven. Misschien zeventig procent van die luitjes die het ABC van de Qur'an nog niet kunnen spellen, misschien. Maar de rest...