PDA

Bekijk Volledige Versie : Naakte man met rauwe forel mishandelt schoenenverkoper



reason
16-01-09, 11:09
Naakte man met rauwe forel mishandelt schoenenverkoper

Uitgegeven: 15 januari 2009 12:40
Laatst gewijzigd: 15 januari 2009 13:47

AMSTERDAM - Een schoenenverkoper in Weert is woensdagochtend in zijn arm gebeten door een naakte man met een forel in zijn hand. Surveillerende stadswachten konden de man vasthouden totdat de politie hem inrekende.

Het moet een bizar beeld zijn geweest voor Robert van Dooren, verkoopmedewerker bij Bob's Adventure Store aan de Maaspoort in Weert.
Een 25-jarige inwoner van de Limburgse stad parkeerde zijn fiets tegen de gevel en kwam, slechts gekleed in een muts en een paar schoenen, de zaak binnen.

Rauwe forel
"Hij droeg geen gebruikelijke outfit, zeker niet voor de tijd van het jaar", was de logische constatering van Van Dooren, die met een klant bezig was. "Bovendien had hij een rauwe forel in zijn hand waar hij af en toe in hapte. Ik vroeg hem nog of hij het niet koud had, maar dat was niet zo", zei de verkoper tegen dagblad De Limburger.

De schoenenverkoper lichtte twee surveillerende stadswachten in over het bezoek van de schaarsgeklede man. "Misschien kwam het door de uniformen, maar nu werd de man lastig en begon hij aan een rek in de winkel te trekken.''
''Samen met een stadswacht en mijn klant werkte ik hem op de grond. Met klimmerstouw om zijn nek kreeg ik hem in bedwang, maar hij heeft me wel tot bloedens toe in mijn onderarm gebeten. Zijn tanden staan er nog in."
De man bleek ontsnapt uit een psychiatrische inrichting. Met een spuitje wist een dokter de patiënt de kalmeren. De man ligt momenteel op de gesloten afdeling van een ziekenhuis, tegen hem is aangifte gedaan.

© NU.nl

Bofko
16-01-09, 11:25
Voor liefhebbers van dit genre raad ik het boek "De man die zijn vrouw voor een hoed hield" van Oliver Sachs, aan. Hierin worden dit soort bizarre voorvallen beschreven.

Bofko
16-01-09, 19:01
Kan natuurlijk ook dat die man veel te veel generaties is teruggegaan in zijn regressie-therapie.