PDA

Bekijk Volledige Versie : Zelfverbranding uit protest tegen Israel



tr_imparator
17-01-09, 18:01
Zelfverbranding uit protest tegen Israel
Door MARC GUILLET

ISTANBUL - Uit protest tegen het militaire optreden van het Israelische leger in Gaza heeft een Turkse man zich op het drukste plein van Istanbul in brand gestoken.

Omstanders konden de brandende man snel blussen. SCREENSHOT
Ibrahim Ulusan (63) schreeuwde protesten tegen Israel op het Taksim plein, overgoot zich met benzine en hield een aansteker bij zijn kleren. Hij stond meteen in lichterlaaie.

Een politieagent greep een brandblusser uit een van de geparkeerde stadsbussen en wist de vlammen te doven.

Terwijl Ulusan met brandwonden werd afgevoerd naar een ziekenhuis bleef hij schreeuwen: 'Palestina staat in brand. Daarom wil ik ook verbranden'. En 'Naar de hel met Israel. Leve Palestina'.


ad.nl

Goodnight
17-01-09, 18:07
Heftig.....

tanger'73
17-01-09, 18:22
Bij deze man is het ondragelijk leed onder het Palestijnse volk veroorzaakt door israël duidelijk te ver gegaan.

jang0201
18-01-09, 08:06
Goede aktie! Burn baby burn :)

tanger'73
18-01-09, 12:50
Goede aktie! Burn baby burn :)


Zelfs een neonazi is menselijker dan een zionist als jij, aangezien je reply.

Goodnight
18-01-09, 14:05
Goede aktie! Burn baby burn :)

Wel aangezien je het een goede actie vind hoop ik dat jou hetzelfde lot ten deel zal vallen.:kotsen2:

tr_imparator
18-01-09, 20:10
Goede aktie! Burn baby burn :)

ik heb een gaskamer voor je klaarstaan, mocht je langs willen komen.

tanger'73
18-01-09, 20:14
ik heb een gaskamer voor je klaarstaan, mocht je langs willen komen.



Ik weiger het te gebruiken, maar voor hem maak ik een uitzondering. Het is een regelrechte smous!

The_Grand_Wazoo
19-01-09, 08:37
Bij deze man is het ondragelijk leed onder het Palestijnse volk veroorzaakt door israël duidelijk te ver gegaan.

Kom nou toch. Mensen die zichzelf verbranden om de aandacht te vestigen op een oorlog die al meer dan genoeg aandacht krijgen, leiden vooral aan zichzelf. Een egocentrische daad van deze meneer, die de oplossing geen haar dichterbij brengt.

tr_imparator
19-01-09, 15:54
Kom nou toch. Mensen die zichzelf verbranden om de aandacht te vestigen op een oorlog die al meer dan genoeg aandacht krijgen, leiden vooral aan zichzelf. Een egocentrische daad van deze meneer, die de oplossing geen haar dichterbij brengt.


Het gaat niet om aandacht hier, maar om medelijden en protest. Het is bewonderlijk dat iemand uit medelijden, zichzelf verbrandt.

Zijn doel is volgens mij ook geen oplossing. Ik kan me zijn situatie en motieven goed indenken. Bij deze post van jou, kan ik dat niet helemaal.

In het verleden is er eerder een zelfverbranding geweest, 11 juni 1963: ook uit protest. Dat was natuurlijk veel heftiger(in de zin van, de monnik is overleden), dan hetgeen nu gebeurt is. Maar goed, gezien je post hier, vind je dat natuurlijk een psychiatrisch geval en zeer egocentrisch. Egocentrisch? Laat me toch niet lachen? Dit doen ze toch niet om de aandacht naar hun zelve te trekken?

http://lh3.ggpht.com/_qDKDAsu88iU/RlNRpdiej9I/AAAAAAAABDc/Tr1xHlIFWRs/008.jpg

tanger'73
19-01-09, 16:01
Kom nou toch. Mensen die zichzelf verbranden om de aandacht te vestigen op een oorlog die al meer dan genoeg aandacht krijgen, leiden vooral aan zichzelf. Een egocentrische daad van deze meneer, die de oplossing geen haar dichterbij brengt.


Heb jij er ooit eens bij stilgestaan dat iemand die tot zo'n daad komt, wel eens niet 100% tussen de oren is. Moeten we dus ook alle geesteszieke mensen en gehandycapten aanmoedigen zichzelf ergens mee om zeep te helpen?

The_Grand_Wazoo
19-01-09, 16:13
Heb jij er ooit eens bij stilgestaan dat iemand die tot zo'n daad komt, wel eens niet 100% tussen de oren is. Moeten we dus ook alle geesteszieke mensen en gehandycapten aanmoedigen zichzelf ergens mee om zeep te helpen?

Ja, dat heb ik zeker. Ik denk inderdaad dat deze mensen niet goed bij hun hoofd zijn, vandaar dat ik zeg dat zij 'aan zichzelf leiden'. Zij verdienen hulp, en zeker geen bewondering voor hun daad, dat zou namelijk de volgende geesteszieke misschien weer op ideeen brengen. Mijn cynicsche reactie betrof de mensen die dit een indrukwekkende daad van deze persoon vinden.

tanger'73
19-01-09, 16:28
Ja, dat heb ik zeker. Ik denk inderdaad dat deze mensen niet goed bij hun hoofd zijn, vandaar dat ik zeg dat zij 'aan zichzelf leiden'. Zij verdienen hulp, en zeker geen bewondering voor hun daad, dat zou namelijk de volgende geesteszieke misschien weer op ideeen brengen. Mijn cynicsche reactie betrof de mensen die dit een indrukwekkende daad van deze persoon vinden.


Ja daar moet je vooral bij jang0201 voor wezen, die deze daad een hoogtepunt van entertainment vindt.

tr_imparator
20-01-09, 01:33
Ja, dat heb ik zeker. Ik denk inderdaad dat deze mensen niet goed bij hun hoofd zijn, vandaar dat ik zeg dat zij 'aan zichzelf leiden'. Zij verdienen hulp, en zeker geen bewondering voor hun daad, dat zou namelijk de volgende geesteszieke misschien weer op ideeen brengen. Mijn cynicsche reactie betrof de mensen die dit een indrukwekkende daad van deze persoon vinden.


Ik ben het daar niet mee eens. Ik denk dat hij uit volle overtuiging en wil deze daad heeft verricht.

Vergis je niet hoor, er zijn zat mensen die uit EIGEN wil niet meer willen leven. Dat is een probleem, want zij zijn niet 'geestesziek'(pak je DSM handboek) en er kan ook niks tegen deze groep mensen gedaan worden, behalve dat je ze niet de middelen geeft. Sterker nog, als we kijken naar euthanasie, zien we dat dit best vaak gebeurt. Eigenlijk kunnen we 2 dingen zeggen over de laatste groep mensen: ze lijden(geestelijk of lichamelijk) en ze maken een wilsbekwame keus (autonomie). Dat zijn de belangrijkste 'voorwaarden'.

En ik moet zeggen, dat Nederland een van de weinige landen is die hier een felle voorstander van is.

Ik vind het bewonderingswaardig,..de belangrijkste redenen waarom ik het niet zou doen, is denk ik angst, de drang om te leven en mijn geloof (dat zelfdoding niet toestaat).

The_Grand_Wazoo
20-01-09, 08:03
Ik ben het daar niet mee eens. Ik denk dat hij uit volle overtuiging en wil deze daad heeft verricht.


Ik vind het bewonderingswaardig,..de belangrijkste redenen waarom ik het niet zou doen, is denk ik angst, de drang om te leven en mijn geloof (dat zelfdoding niet toestaat).

Ik blijf het een volstrekte zinloze daad vinden waar niemand iets mee opschiet en daarom geen enkel bewondering verdient.

tr_imparator
20-01-09, 23:43
Ik blijf het een volstrekte zinloze daad vinden waar niemand iets mee opschiet en daarom geen enkel bewondering verdient.

Dat heeft met Israel te maken,..denk niet Olmert er van wakker zou liggen, 'hij' maakt zelfs kinderen koudbloedig af.

Bewondering heeft niet altijd met 'zinvolheid' te maken.

John2
21-01-09, 00:31
Ik blijf het een volstrekte zinloze daad vinden waar niemand iets mee opschiet en daarom geen enkel bewondering verdient.

Misschien in jou ogen Grand, maar theoretisch gezien heeft deze man al een lange tijd geen zin meer in het leven gehad.
Zelfdoding is verboden zoals er in de heiligeboeken staat, maar zelfdoding met een wens uiten is martelaarschap en dan kunnen we hem alleen maar dankbaar wezen dat hij geen andere mensen heeft meegenomen in zijn daad.