PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël klaar met moorden op kinderen



IbnRushd
17-01-09, 23:11
Israël kondigt eenzijdig staakt-het-vuren af

TEL AVIV - Israël heeft tot een eenzijdig staakt-het-vuren in de Gazastrook besloten. Dat maakte de Israëlische premier Ehud Olmert zaterdagavond bekend na drie uur beraad van zijn veiligheidskabinet in Tel Aviv.

Volgens Israëlische media stemden twee van de twaalf ministers tegen, een zou zich van stemming hebben onthouden.

Volgens Olmert zijn de doelen bereikt van het op 27 december begonnen offensief. Het Hamasregime in de Gazastrook is een zware klap zijn toegebracht, aldus de premier. De militaire tak zou zijn vernietigd. Ook werden tunnels voor wapensmokkel van Egypte naar de Gazastrook gebombardeerd.

Door een eenzijdig staakt-het-vuren hoeft Jeruzalem geen enkele toezegging te doen aan Hamas. De Palestijnse beweging maakte meteen duidelijk zich niets aan te trekken van het Israëlische besluit en door te vechten. Hamas eist dat Israël al zijn troepen terugtrekt uit de Gazastrook.

De Israëlische operatie Gegoten Lood geldt als de grootste aanval ooit van de joodse staat op de Gazastrook. Volgens Palestijnse cijfers kwamen de afgelopen drie weken ruim 1200 Palestijnen om het leven, onder wie vierhonderd kinderen. Israël verloor tien militairen en drie burgers.

Het eenzijdige Israëlische staakt-het-vuren voor de Gazastrook gaat in de nacht van zaterdag op zondag 01.00 uur (02.00 uur plaatselijke tijd) in. Israëlische troepen blijven voorlopig nog wel in de Gazastrook en zullen reageren op beschietingen van Hamas, benadrukte de premier.

(ANP) ad.nl


...nou voorlopig zijn ze klaar.

tanger'73
18-01-09, 00:31
Het was al eerder hier geoppert dat het gewoon een van de zoveelste smerige zionistenstreken betrof. Net voor de machtswisseling in Washington nog even een militaire campagne voeren, om precies net voor de inauguratie van de nieuwe president even bakzeil te halen. Want de nieuwe president (die al zijn grote zorgen heeft geuit) moet natuurlijk ook even bewerkt worden en daarvoor kunnen ze nu even geen oorlog bij gebruiken.

Eke
18-01-09, 00:31
Israël kondigt eenzijdig staakt-het-vuren af


Door een eenzijdig staakt-het-vuren hoeft Jeruzalem geen enkele toezegging te doen aan Hamas. De Palestijnse beweging maakte meteen duidelijk zich niets aan te trekken van het Israëlische besluit en door te vechten. Hamas eist dat Israël al zijn troepen terugtrekt uit de Gazastrook.
(ANP) ad.nl


[

Een heel onbevredigend gevoel.....
Dit is niet klaar ! Er is heel veel vernietigd, dat wel. Maar wat is er nou verbeterd ???

Er is voor niemand wat verbeterd,zelfs niet voor de Israeli, alleen weer voor de wapenhandelaren :aanwal:

Al die verloren levens......en die puinhopen...

Sorry, natuurlijk is het fijn dat het nu rustig is.....

Echt waanzin eigenlijk wat er gebeurt allemaal.

Weltrusten, Ibn Rushd !

mark61
18-01-09, 06:50
Een heel onbevredigend gevoel.....
Dit is niet klaar ! Er is heel veel vernietigd, dat wel. Maar wat is er nou verbeterd ???

De kansen van Kadima bij de aanstaande verkiezingen. Daar was het nl. om begonnen.

Eke
18-01-09, 11:16
De kansen van Kadima bij de aanstaande verkiezingen. Daar was het nl. om begonnen.

Nou, tel uit je winst ........en houd je kiezers slecht geinformeerd.

Machtsmisbruik anno 2009. Voorwaarts....over vele onschuldigen....:kots:

Het klinkt raar, maar ik heb ook diepmedelijden met het Israelische volk ...wat hun nog allemaal boven het hoofd hangt in de komende generaties.Want er is wederom diepe haat gezaaid door hun absoluut niet visionaire leiders.

Waarom ? Uit angst voor de verborgen agenda (?) van hun vijand.Angst om verzwolgen te worden door Islamitische krachten.

knuppeltje
18-01-09, 11:28
Israël kondigt eenzijdig staakt-het-vuren af

Stelt helemaal geen reet voor.
Het leger blijft voorlopig in de Gaza, en de grenzen weer mondjesmaat nu en dan open.
Uithongeren gaat gewoon door, alleen de bewakwers lopen weer in de gevangenis.
Publicitaire schoftenstreek!

mark61
18-01-09, 15:15
Nou, tel uit je winst ........en houd je kiezers slecht geinformeerd.

Machtsmisbruik anno 2009. Voorwaarts....over vele onschuldigen....:kots:

Het klinkt raar, maar ik heb ook diepmedelijden met het Israelische volk ...wat hun nog allemaal boven het hoofd hangt in de komende generaties.Want er is wederom diepe haat gezaaid door hun absoluut niet visionaire leiders.

Waarom ? Uit angst voor de verborgen agenda (?) van hun vijand.Angst om verzwolgen te worden door Islamitische krachten.

Dat zit tussen hun oren. Collectieve psychose. Zulke mensen moet je behandelen, maar waar vind je genoeg psychiaters om 5 miljoen therapie te geven. In Washington misschien.

Diep medelijden heb ik niet. Diep in hun hart weten ze zelf ook wel dat het van geen kanten deugt. Behalve die ca. 10% extremisten die je overal wel vindt. In Israel krijgen ze ruim baan.

De leiders zijn in zoverre visionair dat ze waarschijnlijk ernstige interne problemen voorzien als ze vrede sluiten. Die leiders worden niet herkozen, wellicht vermoord (Rabin, en die sloot niet eens vrede :cheefbek:, kan je nagaan), reïntegratie kolonisten...

tanger'73
18-01-09, 15:31
De kansen van Kadima bij de aanstaande verkiezingen. Daar was het nl. om begonnen.

Denk dat die verkiezingen niet echt op het spel stond, dat israël uitsluitend met het doel op de verkiezingen een miljardenverslindende expeditie in de Gaza gaat houden daar waar toch niks te halen valt, dan het decimeren van Palestijnen.

Eke
18-01-09, 15:43
Dat zit tussen hun oren. Collectieve psychose. Zulke mensen moet je behandelen, maar waar vind je genoeg psychiaters om 5 miljoen therapie te geven. In Washington misschien.

Diep medelijden heb ik niet. Diep in hun hart weten ze zelf ook wel dat het van geen kanten deugt. Behalve die ca. 10% extremisten die je overal wel vindt. In Israel krijgen ze ruim baan.

De leiders zijn in zoverre visionair dat ze waarschijnlijk ernstige interne problemen voorzien als ze vrede sluiten. Die leiders worden niet herkozen, wellicht vermoord (Rabin, en die sloot niet eens vrede :cheefbek:, kan je nagaan), reïntegratie kolonisten...

Mark, toevallig las ik wat cijfers over Israeli : 25% van de bevolking wil graag emigreren en zij met voldoende geld laten de boel de boel en gaan weg.

Dats 1. Verder heb ik veel programma's erover bekeken. Hoe moet ik het noemen : Janboezeroen, heeft geen flauwe notie wat er precies speelt in Gaza. Daar zitten mensen die hen aanvallen.Dus..... Kssssst. weg jij. Verder hebben ze weinig notie, hoor.....

En dan zijn er ook nog (een grote groep) die alleen maar nog kunnen wantrouwen.Die wil jij therapie geven..optimist :blij:


Ik las gisteren nog een artikel erover van een Iraanse Nederlander, die schrijft dat Hamas een tijdelijke adempause wil (van zo'n 50 jaar of zo) om als ze sterk genoeg zijn in 1 klap Israel weg te vegen.
Dat dat de normale, traditionele, gang van Midden-OOstenlanden is. Vechten-rust-vechten-rust ect. en dan Paf-weg....1 overwinnaar.
En ook bv.dat het het belang is van Iran (vriend van Hamas) om ruzie in de tent te hebben in Israel, want dat leidt af van interne problemen in hun eigen land (veel gemor door armoede die maar niet wil verbeteren ondanks beloftes) :cheefbek:

Mijn eigen opmerking daarover:
dat klinkt heel defaitistisch. Mensen veranderen toch. Volkeren veranderen toch ???We zitten in 2009. Relatief dicht op elkaars lip. Er zijn nu toch veel meer invloeden, tendenzen, van buitenaf ?????

Goodnight
18-01-09, 16:00
Ik las gisteren nog een artikel erover van een Iraanse Nederlander, die schrijft dat Hamas een tijdelijke adempause wil (van zo'n 50 jaar of zo) om als ze sterk genoeg zijn in 1 klap Israel weg te vegen.
Dat dat de normale, traditionele, gang van Midden-OOstenlanden is. Vechten-rust-vechten-rust ect. en dan Paf-weg....1 overwinnaar.
En ook bv.dat het het belang is van Iran (vriend van Hamas) om ruzie in de tent te hebben in Israel, want dat leidt af van interne problemen in hun eigen land (veel gemor door armoede die maar niet wil verbeteren ondanks beloftes) :cheefbek:



Ik zeg: gaat niet gebeuren.
Daarvoor zit de haat, de woede, de machteloosheid te diep.
Daarvoor worden ze dagelijks teveel getriggerd.
Het is niet zo dat een ieder zich nu terugtrekt en zijn wonden gaat likken.

De palestijnen zullen er toch dagelijks aan herinnerd worden door die muur, door de blokkades en dat houdt al die emoties in stand.

mark61
18-01-09, 16:14
Denk dat die verkiezingen niet echt op het spel stond, dat israël uitsluitend met het doel op de verkiezingen een miljardenverslindende expeditie in de Gaza gaat houden daar waar toch niks te halen valt, dan het decimeren van Palestijnen.

Jij onderschat politiek ambities blijkbaar. Mensen gaan over lijken voor de macht. In any case heb ik het niet verzonnen, dat kan je o.a. in Israelische kranten lezen. Zie mijn post uit de Haaretz elders, of google wat.

Een strafexpeditie tegen lastige konijnen is nooit weg, maar de timing was in dit geval de Israelische verkiezingen, en het 'machtsvacuum' in Washington. In de VS gebeurt even niks want Bush is uitgekakt en Obama is er nog niet. Die komt a.s. dinsdag, dus ze zijn keurig op tijd opgehouden.

knuppeltje
18-01-09, 16:17
Een strafexpeditie tegen lastige konijnen is nooit weg, maar de timing was in dit geval de Israelische verkiezingen, en het 'machtsvacuum' in Washington. In de VS gebeurt even niks want Bush is uitgekakt en Obama is er nog niet. Die komt a.s. dinsdag, dus ze zijn keurig op tijd opgehouden.

Altijd handig als grote broer even geen tijd heeft om op je te letten toch.

mark61
18-01-09, 16:28
Mark, toevallig las ik wat cijfers over Israeli : 25% van de bevolking wil graag emigreren en zij met voldoende geld laten de boel de boel en gaan weg.

Dats 1. Verder heb ik veel programma's erover bekeken. Hoe moet ik het noemen : Janboezeroen, heeft geen flauwe notie wat er precies speelt in Gaza. Daar zitten mensen die hen aanvallen.Dus..... Kssssst. weg jij. Verder hebben ze weinig notie, hoor.....

Dat is omdat ze geen zin hebben in an inconvenient truth. Dat is hier al zo, daar wordt het gelinkt aan 'naakte overleving'. Massahysterie.

80% van de Marokkanen wil ook het land uit, dus dat zegt niet veel. Israel is de laatste jaren flink verarmd, begrijp ik.


En dan zijn er ook nog (een grote groep) die alleen maar nog kunnen wantrouwen.Die wil jij therapie geven..optimist :blij:

Ja wat wou je dan? Ze afschieten?


Ik las gisteren nog een artikel erover van een Iraanse Nederlander, die schrijft dat Hamas een tijdelijke adempause wil (van zo'n 50 jaar of zo) om als ze sterk genoeg zijn in 1 klap Israel weg te vegen.

Geklets. Klinkt als de muis die tegen de olifant roept: ik krijg je nog wel!


Dat dat de normale, traditionele, gang van Midden-OOstenlanden is. Vechten-rust-vechten-rust ect. en dan Paf-weg....1 overwinnaar.

Wat is daar precies Midden-Oosters aan? Das een latent racistische opmerking. Moet ik je in herinnering brengen dat Europa dat ff wat beter heeft aangepakt? Twee oorlogen in één eeuw met tientallen miljoenen doden?

'Die landen' bestaan koud een eeuw. Daarvoor was het eeuwen rustig, in ieder geval nadat het Osmaanse rijk het gebied veroverd had, zo begin 16e eeuw, van Algerije tot Saoedi-Arabië en van SA tot Iran. Daarna waren er geen major oorlogen meer tot de Europeanen kwamen. Dat was alweer begin 19e eeuw. Toen roeide Frankrijk EEN DERDE van de Algerijnse bevolking uit, 1830-1839. Dus over wiens 'normale, traditionele' gang van zaken heb je het?

Echt, je moet je impliciet racistische notie van 'Midden-Oostenbewoners' laten varen. 'Die mensen' zijn niet oorlogszuchtiger dan jij of ik. Ze zijn sinds begin 15e eeuw slachtoffer van externe agressie.

Je bent het slachtoffer van racistische propaganda. Lees es een boek van Edward Said.


En ook bv.dat het het belang is van Iran (vriend van Hamas) om ruzie in de tent te hebben in Israel, want dat leidt af van interne problemen in hun eigen land (veel gemor door armoede die maar niet wil verbeteren ondanks beloftes) :cheefbek:

Daar ligt dat niet aan. Iran is stabiel. Het wil alleen populair worden in het Midden-Oosten. Het zoekt steun in zijn conflict met vnl. de VS, dat maar niet kan ophouden met zich er illegaal mee te bemoeien (lees: zieken. Mossadeq, zegt die naam je wat?), al minstens sinds WOII. Ik adviseer wat leeswerk.


dat klinkt heel defaitistisch. Mensen veranderen toch. Volkeren veranderen toch ???We zitten in 2009. Relatief dicht op elkaars lip. Er zijn nu toch veel meer invloeden, tendenzen, van buitenaf ?????

Zie hierboven. Die 'invloeden van buitenaf' van jou bestaan vnl. uit oliehongerig volk dat de boel komt versjteren. Jij gelooft nog in de heilzame invloed van White Man's burden? Lees een Robert Fisk ofzo. Please.

tanger'73
18-01-09, 16:29
Jij onderschat politiek ambities blijkbaar. Mensen gaan over lijken voor de macht. In any case heb ik het niet verzonnen, dat kan je o.a. in Israelische kranten lezen. Zie mijn post uit de Haaretz elders, of google wat.

Een strafexpeditie tegen lastige konijnen is nooit weg, maar de timing was in dit geval de Israelische verkiezingen, en het 'machtsvacuum' in Washington. In de VS gebeurt even niks want Bush is uitgekakt en Obama is er nog niet. Die komt a.s. dinsdag, dus ze zijn keurig op tijd opgehouden.


Mij hoef je niets over machten en scheidende machten uit te leggen. Maar zionisten is het altijd om te doen om het hardnekkige Palestijnse verzet op de een of andere manier uit de weg te ruimen, in of buiten verkiezingstijd. De hele expeditie is meer een onderonsje tussen olmert en de vertrekkende dwaas uit washington, om nu toevallig voor de inauguratie van de nieuweling besluiten diens feestje niet te verstoren. Omdat alle wereldleiders aanwezig zullen zijn om zijn hand te schudden en geluk te wensen, waaronder ook de israëlische (desnoods een delegatie). Dat ze daarbij geen lopende oorlog kunnen gebruiken ( die overigens door de Veiligheidsraad is afgekeurd), moge duidelijk wezen. Ze moeten natuurlijk alle ruimte hebben om de nieuwe machthebber in het Witte Huis te kneden. Wat verder in israël gebeurt is al koek en ei, want 90% van de israëlische bevolking wordt al dag in dag uit via tv en media indoctrineerd.

mark61
18-01-09, 16:30
Ik zeg: gaat niet gebeuren.
Daarvoor zit de haat, de woede, de machteloosheid te diep.
Daarvoor worden ze dagelijks teveel getriggerd.
Het is niet zo dat een ieder zich nu terugtrekt en zijn wonden gaat likken.

De palestijnen zullen er toch dagelijks aan herinnerd worden door die muur, door de blokkades en dat houdt al die emoties in stand.

Ze zitten nog steeds in hun konijnenhok en mogen hun doden begraven. Wij in de rest van de wereld mogen de fysieke schade repareren die de Israeli's hebben aangericht. Wat we voor de zoveelste keer weer gaan doen. Wat kan je anders.

tanger'73
18-01-09, 16:32
Ze zitten nog steeds in hun konijnenhok en mogen hun doden begraven. Wij in de rest van de wereld mogen de fysieke schade repareren die de Israeli's hebben aangericht. Wat we voor de zoveelste keer weer gaan doen. Wat kan je anders.

Waar ze weer voor de zoveelste keer fieltachtig onderuitkomen.

mark61
18-01-09, 16:34
Mij hoef je niets over machten en scheidende machten uit te leggen.

Nou met alle respect, ik moest je toch even uitleggen dat minstens de helft van het verhaal over de verkiezingen in Israel gaat.

Het is denk ik de Israeli's helemaal niet te doen om het verzet op te ruimen. Het is ze te doen om de verbittering en haat in stand te houden. Stel je voor dat de Palestijnen opeens lief gaan doen. Dan is Israel in één klap de rechtvaardiging voor de onderdrukking kwijt.

tanger'73
18-01-09, 16:38
Nou met alle respect, ik moest je toch even uitleggen dat minstens de helft van het verhaal over de verkiezingen in Israel gaat.

Het is denk ik de Israeli's helemaal niet te doen om het verzet op te ruimen. Het is ze te doen om de verbittering en haat in stand te houden. Stel je voor dat de Palestijnen opeens lief gaan doen. Dan is Israel in één klap de rechtvaardiging voor de onderdrukking kwijt.


Nou het is anders wel een droom om al het Palestijns verzet op te ruimen hoor. Hoeven ze zich verder niet meer druk te maken om hardnekkige parasieten en kunnen ze verder bouwen aan een superstaat met een aanzienlijke agenda in de regio.

Eke
18-01-09, 16:47
Ik zeg: gaat niet gebeuren.
Daarvoor zit de haat, de woede, de machteloosheid te diep.
Daarvoor worden ze dagelijks teveel getriggerd.
Het is niet zo dat een ieder zich nu terugtrekt en zijn wonden gaat likken.

De palestijnen zullen er toch dagelijks aan herinnerd worden door die muur, door de blokkades en dat houdt al die emoties in stand.

Vandaag heb ik nog niet op het nieuws gekeken, maar is het niet zo dat de adempauze van Israel eenzijdig is afgeroepen ?
M.a.w. Hamas gaat door totdat er een zinnig pact komt ? Waar ze echt wat aan hebben , nu en in de toekomst ?

Eke
18-01-09, 16:56
Wat is daar precies Midden-Oosters aan? Das een latent racistische opmerking. Moet ik je in herinnering brengen dat Europa dat ff wat beter heeft aangepakt? Twee oorlogen in één eeuw met tientallen miljoenen doden?

'Die landen' bestaan koud een eeuw. Daarvoor was het eeuwen rustig, in ieder geval nadat het Osmaanse rijk het gebied veroverd had, zo begin 16e eeuw, van Algerije tot Saoedi-Arabië en van SA tot Iran. Daarna waren er geen major oorlogen meer tot de Europeanen kwamen. Dat was alweer begin 19e eeuw. Toen roeide Frankrijk EEN DERDE van de Algerijnse bevolking uit, 1830-1839. Dus over wiens 'normale, traditionele' gang van zaken heb je het?

Echt, je moet je impliciet racistische notie van 'Midden-Oostenbewoners' laten varen. 'Die mensen' zijn niet oorlogszuchtiger dan jij of ik. Ze zijn sinds begin 15e eeuw slachtoffer van externe agressie.

Je bent het slachtoffer van racistische propaganda. Lees es een boek van Edward Said.

.

Mark :boos: Lees eens goed ,man. Schuif me dat niet in m'n schoenen. Ik lees van iemand uit het Midden_Oosten: Westerlingen begrijpen het niet, maar dit en dat speelt er.
Ik word er onzeker van want ik ben er nog nooit geweest en denk, dat gooi ik in de groep en jij gaat me meteen etiketjes opplakken. BOE !!! :haha: ..ik lach alweer. Maar zoiets is niet leuk om te lezen.
Lees me ajb zo goed mogelijk.

Eke
18-01-09, 17:02
Je bent het slachtoffer van racistische propaganda. Lees es een boek van Edward Said.





Oeps..ik hoorde nog heel zacht het woordje :eikel..in m'n achterhoofd..toen ik je tekst voorzichtig nog eens las.
Ben toch nog niet helemaal afgekoeld.:cheefbek:

tanger'73
18-01-09, 17:02
Vandaag heb ik nog niet op het nieuws gekeken, maar is het niet zo dat de adempauze van Israel eenzijdig is afgeroepen ?
M.a.w. Hamas gaat door totdat er een zinnig pact komt ? Waar ze echt wat aan hebben , nu en in de toekomst ?


israël erkent noch Hamas noch Abbas en wie dan ook namens het Palestijnse volk. Het is israël om te doen alle verzet tegen de illegale israëlische bezetting uit te roeien. Met de doelstelling dat er geen verzet meer leeft en dat uiteindelijk de Palestijnen hun aspiraties voorgoed zullen laten vallen en alles aan israël zullen overdragen en daarmee ook internationaal zullen tekenen om alle resoluties en verplichtingen tegen israël op te heffen. Kortom dat de Palestijnse gebieden zich gaan aansluiten bij de staat en met name Jeruzalem. Daarvoor is echter geen enkel verzet vereist.

mark61
18-01-09, 17:23
Mark :boos: Lees eens goed ,man. Schuif me dat niet in m'n schoenen. Ik lees van iemand uit het Midden_Oosten: Westerlingen begrijpen het niet, maar dit en dat speelt er.
Ik word er onzeker van want ik ben er nog nooit geweest en denk, dat gooi ik in de groep en jij gaat me meteen etiketjes opplakken. BOE !!! :haha: ..ik lach alweer. Maar zoiets is niet leuk om te lezen.
Lees me ajb zo goed mogelijk.

Dan moet je geen gekke dingen zeggen als 'zo gaat dat in het Midden-Oosten, tis daar altijd knokken'. Want dat schreef je wel.

Tevens moet je geen obscure buitenstaanders over het onderwerp lezen. Iraniërs zijn fantastische mensen maar er zitten allerlei fantasten tussen, zoals overal. Van het MO hebben ze niet speciaal verstand, ze staan er te ver vanaf eigenlijk.

Als je wilt weten wat er gebeurt zit je goed bij kritische westerse en Arabische journalisten. Als je geen zin hebt in wetenschappelijke boeken natuurlijk. Ik ken ook eigenlijk geen wetenschappelijke handboeken over het onderwerp. Fisk will do nicely.

Ach, het was ook niet zo verwijtend bedoeld. Tis meer om je te laten zien hoe je in Nederland gewoon met de paplepel subtiel vooroordelen krijgt ingegoten. De enige Arabieren die je bijvoorbeeld te zien krijgt op tv zijn opgewonden demonstranten en af en toe een opgewonden politicus of leider.

Arabische intellectuelen op tv laten zien, neuh, daar kunnen we niet aan beginnen. Alleen als ze lekker controversieel zijn, zoals Ramadan ofzo. Zeggen bijv. de namen Hanan Ashrawi of Saeb Erekat jou wat? Zo nee, dan is dat precies wat ik bedoel.

mark61
18-01-09, 17:25
Oeps..ik hoorde nog heel zacht het woordje :eikel..in m'n achterhoofd..toen ik je tekst voorzichtig nog eens las.
Ben toch nog niet helemaal afgekoeld.:cheefbek:

Je mag drie keer eikel zeggen als je belooft daarna Edward Said of Robert Fisk te lezen. De eerste gaat dieper.

Eke
18-01-09, 18:01
O, schrijf ik dat Mark, als zijnde mijn mening ?citaat Mark : "Dan moet je geen gekke dingen zeggen als 'zo gaat dat in het Midden-Oosten, tis daar altijd knokken'. Want dat schreef je wel."


Ik hoef niet boos op je te zijn als je inziet dat je niet goed gelezen hebt :wohaa:









Ik las gisteren nog een artikel erover van een Iraanse Nederlander, die schrijft dat Hamas een tijdelijke adempauze wil (van zo'n 50 jaar of zo) om als ze sterk genoeg zijn in 1 klap Israel weg te vegen.
Dat dat de normale, traditionele, gang van Midden-OOstenlanden is. Vechten-rust-vechten-rust ect. en dan Paf-weg....1 overwinnaar.
En ook bv.dat het het belang is van Iran (vriend van Hamas) om ruzie in de tent te hebben in Israel, want dat leidt af van interne problemen in hun eigen land (veel gemor door armoede die maar niet wil verbeteren ondanks beloftes) :cheefbek:

Mijn eigen opmerking daarover:
dat klinkt heel defaitistisch. Mensen veranderen toch. Volkeren veranderen toch ???We zitten in 2009. Relatief dicht op elkaars lip. Er zijn nu toch veel meer invloeden, tendenzen, van buitenaf ?????

mark61
18-01-09, 18:06
O, schrijf ik dat Mark, als zijnde mijn mening ?citaat Mark : "Dan moet je geen gekke dingen zeggen als 'zo gaat dat in het Midden-Oosten, tis daar altijd knokken'. Want dat schreef je wel."


Ik hoef niet boos op je te zijn als je inziet dat je niet goed gelezen hebt :wohaa:

Oh diep excuus :droef: Helemaal verkeerd gelezen.

Kastijd mij.

en lees Said :strik:

Eke
18-01-09, 18:31
*Oh diep excuus :droef: Helemaal verkeerd gelezen.

*Kastijd mij.

*en lees Said :strik:

*aanvaard :blij:






Jammergenoeg roept de plicht mij hier. AUGHHHH..steeds luider.Ik wilde nog een paar mailtjes beantwoorden...nou ja...komt nog :zwaai:

Eke
18-01-09, 20:04
Dat ze daarbij geen lopende oorlog kunnen gebruiken ( die overigens door de Veiligheidsraad is afgekeurd), moge duidelijk wezen. Ze moeten natuurlijk alle ruimte hebben om de nieuwe machthebber in het Witte Huis te kneden. Wat verder in israël gebeurt is al koek en ei, want 90% van de israëlische bevolking wordt al dag in dag uit via tv en media indoctrineerd.

Eens ! Die indoctrinatie zie je dus vanaf hier zelfs.

Wat ik overigens wel hoop, Tanger, dat Obama zich niet laat kneden. Daarin gesteund door z'n vrouw. Die ook een sterke persoonlijkheid is.

Eke
18-01-09, 20:20
. Kortom dat de Palestijnse gebieden zich gaan aansluiten bij de staat en met name Jeruzalem. Daarvoor is echter geen enkel verzet vereist.

Ja, dat is voor hen mss een mooie droom, maar de realiteit is anders.

Ze zullen de Palestijnen als gelijkwaardige gesprekpartners moeten aanvaarden en realiseren dat het gelijk niet aan hun zijde is.

Okay, ze hebben van de Engelsen toestemming gekregen/afgedwongen om zich daar verder te settelen, maar de Engelsen waren alleen formeel de baas op dat moment. De Palestijnen leefden daar .....En maar heel weinig Joden en Christenen...Uh..beetje wankel geformuleerd. Er waren Joodse en Christelijke Palestijnen..uh. Christelijke Palestijnen wel. Maar heette het ook 'Joodse Palestijnen' offe....ik ben het weer kwijt :cheefbek:

En bepaalde immigrerende Joden hebben zelf land gekocht van de Arabieren, maar dat is niet hetzelfde als 'natie' kopen.
En er stond een heel verhaal in de Tora, maar de realiteit is dat er ook een heel verhaal staat in de Koran, dus daar kun je alleen maar wederzijds met veel respekt naar kijken, maar nooit opdringen aan die ander.

Eke
18-01-09, 20:35
*Als je wilt weten wat er gebeurt zit je goed bij kritische westerse en Arabische journalisten. Als je geen zin hebt in wetenschappelijke boeken natuurlijk. Ik ken ook eigenlijk geen wetenschappelijke handboeken over het onderwerp. Fisk will do nicely.

*De enige Arabieren die je bijvoorbeeld te zien krijgt op tv zijn opgewonden demonstranten en af en toe een opgewonden politicus of leider.

*Arabische intellectuelen op tv laten zien, neuh, daar kunnen we niet aan beginnen. Alleen als ze lekker controversieel zijn, zoals Ramadan ofzo. Zeggen bijv. de namen Hanan Ashrawi of Saeb Erekat jou wat? Zo nee, dan is dat precies wat ik bedoel.

*Fisk.

*O, ik zie wel meer Arabieren (uit het M-O) in programma's. Ook ontwikkelde vrouwen.Zoveel kijk ik niet eens. Maar wel regelmatig (gemiddeld 1 keer per 2 weken)naar buitenlandse zenders : ..uh...België :blij:...uh..Duitsland en Engeland. En een beetje Frankrijk en Italië.....Ik geloof ook het Vaticaan :maf2: O nee, dat is een programma op Nederland2 : Kruiswerk, of zo.Heb je geen Al Jazheera, trouwens ?

Mark, ik heb concentratieproblemen door die burnout :haha: Of mss wel door m'n ouderdom. Die namen zeggen me geen fluit.

:zwaai: