PDA

Bekijk Volledige Versie : Hamas kondigt per direct staakt-het-vuren af



Slinger
18-01-09, 12:49
Hamas kondigt per direct staakt-het-vuren af

Na vuurgevechten vannacht

Hamas staakt per direct het vuren in de Gazastrook. Ook de bondgenoten leggen de wapens neer. Dat heeft Ayman Taha, een hoge functionaris van de radicaalislamitische beweging, zondag gezegd. De beweging eist dat de Israëlische troepen de Gazastrook binnen een week verlaten.

Ondanks een eenzijdig bestand dat Israël zaterdagavond afkondigde, zijn zondagochtend vuurgevechten uitgebroken op de Gazastrook. Israëlische helikopters voerden beschietingen uit op het vluchtelingenkamp Jabaliya, nabij Gaza-stad. Dat meldden Arabische en Israëlische media.

De toedracht tot de deze gevechten is niet bekend. Hamas had op voorhand aangegeven dat het ook bij een Israëlisch bestand zou doorvechten, zolang Israëlische militairen zich nog in de Gazastrook zouden bevinden. Israël liet daarop weten dat het zou reageren op beschietingen van Hamasstrijders.

Het Israëlische bestand is volgens Hamas een grote overwinning voor de Palestijnen. In pamfletten en in een toespraak die zondag vanaf een moskee in Gaza-stad schalde, prees de extremistische beweging vooral de Izz al-Deen al-Qassam Brigades, de gewapende tak van Hamas, „die de bezettingstroepen dwong zich terug te trekken, hun misdaden te stoppen en een eenzijdige wapenstilstand uit te roepen”.

Ook Israël ziet zijn offensief overigens als een succes. Volgens de Israëlische premier Ehud Olmert „zijn onze doelstellingen volledig gerealiseerd en meer”.

Nu legt Hamas de wapens per direct neer.

© Trouw 2009, op dit artikel berust copyright.


http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article2007207.ece/Hamas_kondigt_per_direct_staakt-het-vuren_af.html

tanger'73
18-01-09, 12:56
Hamas legt niks geen wapens neer, het verzet zal oneindig door gaan. Het is israël die eenzijdig heeft besloten er de brui aan te geven. Conclusie Hamas is niet verslagen. Kan ook niet in asymmetrische warfare. Vraag me af welke bondgenoten van Hamas ook de wapens hebben neergelegd?

Goodnight
18-01-09, 13:35
Ook Israël ziet zijn offensief overigens als een succes. Volgens de Israëlische premier Ehud Olmert „zijn onze doelstellingen volledig gerealiseerd en meer”.


tsja...

tanger'73
18-01-09, 13:42
Ook Israël ziet zijn offensief overigens als een succes. Volgens de Israëlische premier Ehud Olmert „zijn onze doelstellingen volledig gerealiseerd en meer”.


tsja...

Het enige wat door israël is gerealiseerd is meer dood en verderf onder het Palestijnse volk en dat is onder zionisten inderdaad een doel opzich.

mark61
18-01-09, 13:42
Israël's doelstellingen veranderden van dag tot dag en zijn niet meetbaar.

De enige doelstelling die wellicht gehaald is is dat Kadima voor ligt in de polls. Maar da weet ik nie :hihi:

Last update - 15:21 18/01/2009

Shin Bet Chief: Hamas will resume arms smuggling to Gaza within a few months

Shin Bet chief Yuval Diskin on Sunday told the cabinet that Hamas would resume smuggling arms into Gaza within a few months, despite Israel's recent destruction of many tunnels used for this purpose.

Diskin said that the Palestinian Islamist group would soon rebuild the tunnels, which were destroyed during Israel's 22-day offensive against Hamas in Gaza.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/1056489.html

Fantastisch succes, die 1200 manvrouwkind afslachten. Tunnels 'opheffen' was het enige concrete doel dat I gesteld had. Verder iets met aantal raketlanceringen verminderen en Hamas verzwakken. Hamas heeft zijn aanhang natuurlijk verdubbeld, en raketten zijn er vast ook nog zat.

mark61
18-01-09, 13:48
Ik laat Haaretz maar even aan het woord: als de slingertjes mij niet geloven, dan Haaretz misschien wel :)

Last update - 06:32 18/01/2009

ANALYSIS / Israel declares victory in Gaza, but at what cost?

By Aluf Benn, Haaretz Correspondent

Trying to hide a smile and a sense of self-satisfaction Prime Minister Ehud Olmert faced the cameras at the Defense Ministry and declared to the Israeli public, "We won." The Israel Defense Forces objectives for its operation in the Gaza Strip were "obtained in full." Hamas was "surprised and badly beaten," the government "made decisions responsibly and wisely," the IDF's performance was excellent and the southern home front "displayed resilience."

Olmert would have loved to have been able to say the same thing back in 2006, at the end of the Second Lebanon War. But then he had to confront a disappointed and outraged public calling for an inquiry into the government's handling of the war. The Gaza operation was undoubtedly intended to redeem Olmert, and will be used as a springboard for a comeback - if he avoids conviction on any of the charges pending against him.

Israel's military achievement in the fighting was aided by prior preparation and the creation of national and international legitimacy for the operation. The success was further assisted by the weakness of Hamas, in comparison to Hezbollah in the Second Lebanon War, and the IDF's willingness to sustain losses that in the end were less than expected.

Israel succeeded in hurting Hamas and in creating an international awareness of the need to prevent weapons from being smuggled into the Gaza Strip, but not all the operation's objectives were accomplished. Rocket fire from the Strip into Israel continued throughout, and it will take a few weeks to determine whether they will stop. A humanitarian crisis in Gaza was not averted and it is not clear whether the likelihood of securing the release of abducted IDF soldier Gilad Shalit has increased.

Olmert finally accepted the suggestions of Foreign Minister Tzipi Livni and Defense Minister Ehud Barak, after a week of delays. Livni was the first to suggest a unilateral cease-fire. She also initiated the "agreement to prevent arms smuggling" that she signed with U.S. Secretary of State Condoleezza Rice on Friday, providing Israel with an excuse to scale back its operations in Gaza.

Barak was the progenitor of the two-phase truce: First a cease-fire is declared. If Hamas stops firing rockets then Israel pulls its forces out of the Gaza Strip. If rocket fire resumes then the IDF goes back in, this time with the international backing gained by having tried a truce.

Saturday's decision includes both Livni's unilateralism and Barak's two-phase strategy. Olmert and Barak attempted to present a common front yesterday, after their public disagreement last week. The prime minister said the defense minister was his "friend." In his speech Barak emphasized his military experience, stressing his relative advantage over Olmert and Livni.

But Hamas' gains cannot be ignored: It has won international legitimacy and sympathy, and its forces still control the Gaza Strip.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/1056248.html

Conclusie: niets veranderd, zoals elke keer. Alleen meer death & destruction. Omdat Israel gewoon nooit vrede wil.

mark61
18-01-09, 13:55
Last update - 01:54 18/01/2009

The war as warm-up act for Obama

By Gershom Gorenberg

The diplomatic timing for the war looked lovely. The U.S. president who loved military action was still in power, though fading into the shadows. The new president, dynamic and popular, hadn't yet entered office. There was no one to interfere, to pressure us to stop.

We don't know if the Olmert-Livni-Barak triumvirate deliberately picked that window of opportunity. If so, it already looks like another of the war's mistakes - perhaps the only welcome miscalculation. For instead of preventing American involvement, their decision to go to war on the eve of Barack Obama's inauguration may well force him to intervene in the Israeli-Palestinian arena and push for a diplomatic solution.

In recent months, foreign-policy experts from Obama's camp have debated whether there's any point in a new peace initiative. Robert Malley, known as the most dovish veteran of Bill Clinton's peace team, has written - surprisingly - that such an effort is hopeless. In an article in the New York Review of Books (written with Hussein Agha), Malley argues that the weakness of Israel's leadership and the Palestinian political rift will prevent a two-state solution at present. Arguing the opposite, former ambassador Martin Indyk - who is likely to join the Obama administration - writes in Foreign Affairs of the "urgent need for a diplomatic effort." The Middle East can't be ignored, say Indyk and co-author Richard Haass. It will "force itself onto the U.S. president's agenda."

The Gaza War proves Indyk's thesis. After the years of neglect under Bush, the Israeli-Palestinian conflict has blown up again, on Obama's doorstep. Grim photos appear in the media. Relations between Israel and Turkey, both American allies, are crumbling. While careful not to conduct foreign relations before the inauguration, Obama promised last week that his team would become "immediately engaged in the Middle East peace process." At her confirmation hearing for secretary of state, Hillary Clinton spoke of the "tragic humanitarian costs" borne by Gazans and of the incoming administration's "determination to seek a peace agreement."

Any serious American initiative requires pressure on both sides. Conventional wisdom says that a new president won't risk public confrontation with Israel - particularly not a Democrat president, who is more dependent on Jewish votes. But conventional wisdom may no longer be valid. Despite all the political right's attempts to paint Obama as anti-Israel, he received 78% of the Jewish vote. Voting Democratic is regarded as simply part of Jewish identity.

While public support for Israel continues, blind support for hawkish Israeli policies can no longer be assumed, even among Jews. J Street, the new, dovish pro-Israel lobby, exceeded expectations in raising funds for congressional candidates. Jews are among the pundits calling for a more balanced American approach. New York Times columnist Roger Cohen has written recently of feeling despondent and shamed by the war in Gaza. Matthew Yglesias, an influential young blogger, has called for public American pressure on Israel to freeze settlement. The disqualification of the Arab political parties is likely to increase the discomfort of liberal Jews. So are the prime minister's boasts of his ability to change the American vote in the Security Council, which seemingly confirm claims that Israel controls U.S. policy.

In such circumstances, Obama can reasonably hope to build political support for an assertive diplomatic initiative. Since outside pressure is necessary to disentangle Israel from the territories, this is a positive development - even if the triumvirate didn't think for a moment that it would be a consequence of the war's wonderful timing.

Handige krant wel :)

Spoetnik
18-01-09, 13:56
Israël's doelstellingen veranderden van dag tot dag en zijn niet meetbaar.

Israels doel was simpel, de bevolking van Gaza een lesje leren.

Of zoals Shimon Peres het stelde:
"Israel's aim, he said, was to provide a strong blow to the people of Gaza so that they would lose their appetite for shooting at Israel."
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1231950849038&pagename=JPost%2FJPArticle%2FPrinter

mark61
18-01-09, 13:59
Israels doel was simpel, de bevolking van Gaza een lesje leren.

Of zoals Shimon Peres het stelde:
"Israel's aim, he said, was to provide a strong blow to the people of Gaza so that they would lose their appetite for shooting at Israel."
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1231950849038&pagename=JPost%2FJPArticle%2FPrinter

Sorry, ik had moeten zeggen: 'Israels beweerde doelen'

Dat het een strafexpeditie was om de verkiezingen te winnen weten we allemaal wel. Of moeten we weten.

tanger'73
18-01-09, 14:23
Israels doel was simpel, de bevolking van Gaza een lesje leren.

Of zoals Shimon Peres het stelde:
"Israel's aim, he said, was to provide a strong blow to the people of Gaza so that they would lose their appetite for shooting at Israel."
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1231950849038&pagename=JPost%2FJPArticle%2FPrinter


Met andere woorden, alle verzet tegen de illegale israëlische bezetting en onderdrukking de kop in te snoeren. Het lijkt tibet wel.

Slinger
18-01-09, 14:24
Kom op jongens, deze onzalige oorlog is over. Het lijkt wel of sommigen hier daar niet blij mee zijn.

Goodnight
18-01-09, 14:30
Kom op jongens, deze onzalige oorlog is over. Het lijkt wel of sommigen hier daar niet blij mee zijn.

Geloof je het zelf of ben je werkelijk zo naief?

De rest van je suggestieve vraag doe maar af als een misluke poging tot humor.

knuppeltje
18-01-09, 14:44
Kom op jongens, deze onzalige oorlog is over. Het lijkt wel of sommigen hier daar niet blij mee zijn.

Dream on.

Slinger
18-01-09, 14:45
Geloof je het zelf of ben je werkelijk zo naief?

De rest van je suggestieve vraag doe maar af als een misluke poging tot humor.

Noem mij maar naïef, maar ik merk dat jij cynisch geworden bent. Je kunt nu van beide partijen verwachten dat ze hun verstand gebruiken. Geen blokkades en geen raketten meer.

knuppeltje
18-01-09, 14:47
Geen blokkades en geen raketten meer.

Het vervelende is wel dat Israël dat eerste voorlopig niet gaat opgeven.

Goodnight
18-01-09, 14:53
Noem mij maar naïef, maar ik merk dat jij cynisch geworden bent. Je kunt nu van beide partijen verwachten dat ze hun verstand gebruiken. Geen blokkades en geen raketten meer.
Ik ben niet cynisch maar realistisch en als jij nu, op het moment dat de vrede nooit zo ver weg was tussen die twee partijen, beweert dat het over is dan ben je echt heel, heel naief.

Ha-llo!! Denk je nou werkelijk dat het nu voorbij is???
Was het maar waar, dan hebben de palestijnen tenminste rust en kunnen ze aan wederopbouw doen tussen de ruines van wat ooit hun huizen waren.

Ik ga er maar vanuit dat je gewoon aan het dollen bent, want ik moet er gewoon om lachen dat je dit durft te beweren.

Blokkades weg??

Ik lig helemaal dubbel hier.
Straks ga je nog beweren dat de muur omlaag gaat en israel bezette gebieden terug zal geven.
Slinger toch, je bent af en toe best komisch.

Goodnight
18-01-09, 14:55
Nog even een toevoeging, ik denk dat Hamas sterker uit de strijd komt.
Waarom? Israel heeft absoluut geen goodwill gekweekt en de aanhang van Hamas zal alleen maar groeien.

Eigenlijk hoe het al decennia lang gaat, de wel bekende vicieuze cirkel.

Slinger
18-01-09, 15:12
Ik ben niet cynisch maar realistisch en als jij nu, op het moment dat de vrede nooit zo ver weg was tussen die twee partijen, beweert dat het over is dan ben je echt heel, heel naief.

Ha-llo!! Denk je nou werkelijk dat het nu voorbij is???
Was het maar waar, dan hebben de palestijnen tenminste rust en kunnen ze aan wederopbouw doen tussen de ruines van wat ooit hun huizen waren.

Ik ga er maar vanuit dat je gewoon aan het dollen bent, want ik moet er gewoon om lachen dat je dit durft te beweren.

Blokkades weg??

Ik lig helemaal dubbel hier.
Straks ga je nog beweren dat de muur omlaag gaat en israel bezette gebieden terug zal geven.
Slinger toch, je bent af en toe best komisch.

Nou, Goodnight, je bedoelt deze opmerking vast niet als een compliment. Maar ik maak geen grappen. De oplossing van het hele conflict zal er inderdaad niet in één keer zijn, daar heb je wel gelijk in. Het wordt een zaak van lange adem. Voorlopig is het belangrijk dat er kleine stappen op weg naar een algehele regeling worden genomen.

knuppeltje
18-01-09, 15:14
Nou, Goodnight, je bedoelt deze opmerking vast niet als een compliment. Maar ik maak geen grappen. De oplossing van het hele conflict zal er inderdaad niet in één keer zijn, daar heb je wel gelijk in. Het wordt een zaak van lange adem. Voorlopig is het belangrijk dat er kleine stappen op weg naar een algehele regeling worden genomen.

Als de vos de passie preekt - boer pas op je kippen.

Goodnight
18-01-09, 15:26
Nou, Goodnight, je bedoelt deze opmerking vast niet als een compliment. Maar ik maak geen grappen. De oplossing van het hele conflict zal er inderdaad niet in één keer zijn, daar heb je wel gelijk in. Het wordt een zaak van lange adem. Voorlopig is het belangrijk dat er kleine stappen op weg naar een algehele regeling worden genomen.
Maar eh, is dat niet al eerder gebeurd dan?
Heel goed dat je zo optimistisch bent. Maar er waren perioden dat de kans groter was dat er een oplossing ging komen en laten we wel even wezen, dat is niet de situatie zoals deze nu is.
Dus in die zin vind ik dat he humor hebt, wel een hele aparte dat wel weer.

mark61
18-01-09, 15:38
Noem mij maar naïef, maar ik merk dat jij cynisch geworden bent. Je kunt nu van beide partijen verwachten dat ze hun verstand gebruiken. Geen blokkades en geen raketten meer.

Israel is inderdaad heel verstandig. Het wakkert de verbittering en haat aan, en weet dat vrede zo verder weg is dan ooit. Business as usual.

Volgende week weer heerlijk janken over een raketje op Sderot.

Slinger
18-01-09, 15:41
Maar eh, is dat niet al eerder gebeurd dan?
Heel goed dat je zo optimistisch bent. Maar er waren perioden dat de kans groter was dat er een oplossing ging komen en laten we wel even wezen, dat is niet de situatie zoals deze nu is.
Dus in die zin vind ik dat he humor hebt, wel een hele aparte dat wel weer.

Dank je wel hoor, ik zal het toch maar als een compliment beschouwen.

Er moet gewoon een oplossing komen. Dat kan ook, er komen altijd oplossingen, dat heeft de geschiedenis laten zien. Ik geef wel toe dat het deze keer moeilijk is, want er is religie in het spel. Met een fanatieke partij is het natuurlijk moeilijk om tot overeenstemming te komen.

We zullen het zien...

Slinger
18-01-09, 15:42
Israel is inderdaad heel verstandig. Het wakkert de verbittering en haat aan, en weet dat vrede zo verder weg is dan ooit. Business as usual.

Volgende week weer heerlijk janken over een raketje op Sderot.

Je hebt niet veel vertrouwen in Hmas.

knuppeltje
18-01-09, 15:42
Israel is inderdaad heel verstandig. Het wakkert de verbittering en haat aan, en weet dat vrede zo verder weg is dan ooit. Business as usual.

Volgende week weer heerlijk janken over een raketje op Sderot.

En dan wilt die lul jou cinisme verwijten.

super ick
18-01-09, 15:44
Die raketten gaan straks weer landen in Israel.
Israel moet dat dus maar laten gebeuren dan.
Welk land doet dat?

Slinger
18-01-09, 15:47
Die raketten gaan straks weer landen in Israel.
Israel moet dat dus maar laten gebeuren dan.
Welk land doet dat?

Ik ga er nu even van uit dat het niet meer gaat gebeuren. Maar inderdaad, het akn best zo zijn dat ik ongelijk krijg.

knuppeltje
18-01-09, 15:48
Die raketten gaan straks weer landen in Israel.
Israel moet dat dus maar laten gebeuren dan.
Welk land doet dat?

Nou kijk, Hamas heeft voorgesteld dat vuren te staken als Israël zijn troepen terug trekt en de grenzen opent, maar Israël heeft al aangekondigd dat voorlopig niet te gaan doen.
Wie lokt die raketjes weer uit denk je?

mark61
18-01-09, 15:53
Ik geef wel toe dat het deze keer moeilijk is, want er is religie in het spel. Met een fanatieke partij is het natuurlijk moeilijk om tot overeenstemming te komen.

We zullen het zien...

Het enige religieuze dat in het spel is is de lunatic fringe van het zionisme, en het zionisme zelf al vagelijk.

Het islamitische van Hamas heeft geen enkele invloed op een eventueel vredesproces. Hun eisen en verlangens zijn namelijk seculier. Wat je van de kolonisten niet kunt zeggen.

mark61
18-01-09, 15:56
Die raketten gaan straks weer landen in Israel.
Israel moet dat dus maar laten gebeuren dan.
Welk land doet dat?

Die raketten zijn de reminder van onrecht dat maar voortduurt. Het is een signaal dat er dringend vrede moet worden gesloten.

Waarom heb jij toch de hele tijd relapses? Dan weer lijk je het even te begrijpen, the next moment ben je het weer helemaal kwijt.

Die rakettenhysterie is bedoeld om het onderwerp oppervlakkig te houden. Palestijnen zijn stout, oeh ah. Moeten gestraft worden :student:

Zo hoeven we niet over de diepere oorzaken en omstandigheden na te denken.

Onderdrukking kan je zo slecht in beeld brengen op tv, tis te abstract. Verruïneerde doorzonwoningen en je afrikaantjes in de voortuin wreed geknakt door fundiraketten, dat toont een stuk beter.

Wizdom
18-01-09, 15:57
Kom op jongens, deze onzalige oorlog is over. Het lijkt wel of sommigen hier daar niet blij mee zijn.

De oorlog zal pas voorbij zijn als die BROEDERS van de DUIVEL het HEILIGE land hebben verlaten...

De strekking van het verhaal is dat de HAAT en de WOEDE in de wereld zal toenemen... De machtsbasis van Israel zal verzwakken... De macht van de wereld orde zal verschuiven... Israel zal na de VS proberen Europa leeg te zuigen en te paraciteren waarna er een STERKE MAN opstaat die een leger opbouwt uit het Oosten... Die Israel en haar helpers zal neermaaien... Geniet nog maar even van de goede tijden...

knuppeltje
18-01-09, 15:57
want er is religie in het spel. Met een fanatieke partij is het natuurlijk moeilijk om tot overeenstemming te komen.

We zullen het zien...

Yep, en Avraham Burg legt heel goed uit in welke hoek dat zit.
Ben blij dat je het er mee eens bent.

mark61
18-01-09, 15:57
Ik ga er nu even van uit dat het niet meer gaat gebeuren. Maar inderdaad, het akn best zo zijn dat ik ongelijk krijg.

Natuurlijk gaat het gebeuren en dat weet jij best. Niet zo slim schijnheilig doen.

Als voorbereiding op oeh wat is Hamas toch sjlecht. Tis allemaal zo doorzichtig man.

mark61
18-01-09, 15:59
De oorlog zal pas voorbij zijn als die BROEDERS van de DUIVEL het HEILIGE land hebben verlaten...

Lekker bij de centrale verwarming andermans levens opofferen, daar ben jij altijd goed in :duim:

Ga weg met je peuterspeelzaalpraat.

mulan
18-01-09, 16:00
Kom op jongens, deze onzalige oorlog is over. Het lijkt wel of sommigen hier daar niet blij mee zijn.

Speechless.

Slinger
18-01-09, 16:04
De oorlog zal pas voorbij zijn als die BROEDERS van de DUIVEL het HEILIGE land hebben verlaten...

De strekking van het verhaal is dat de HAAT en de WOEDE in de wereld zal toenemen... De machtsbasis van Israel zal verzwakken... De macht van de wereld orde zal verschuiven... Israel zal na de VS proberen Europa leeg te zuigen en te paraciteren waarna er een STERKE MAN opstaat die een leger opbouwt uit het Oosten... Die Israel en haar helpers zal neermaaien... Geniet nog maar even van de goede tijden...

Daar heb je het al weer. Dat bedoel ik nou...

Slinger
18-01-09, 16:05
Speechless.

Mulan, ik bedoel jou niet, hoor.

knuppeltje
18-01-09, 16:05
Speechless.

Ja, die schoft wilde iemand anders cinisme verwijten.
Gewoon even diep ademhalen, en dan rekken er er bijblijven.

mulan
18-01-09, 16:07
Die raketten gaan straks weer landen in Israel.
Israel moet dat dus maar laten gebeuren dan.
Welk land doet dat?

Bij jou gaat het lichtje zeker pas branden als er iets gebeurd in Israel. Voor de Palestijnen begint het conflict niet als er een raket in een weiland ergens in Israel valt. Dat conflict is er altijd! Snap je dat? Of begint de klok pas te tikken als er een Israelier gewond raakt? Zo ja. Geef gewoon toe.

knuppeltje
18-01-09, 16:08
Daar heb je het al weer. Dat bedoel ik nou...

Jullie zouden samen een goed kermisduo vormen, voor bruiloften en partijen weer minder denk.

Wizdom
18-01-09, 16:09
Daar heb je het al weer. Dat bedoel ik nou...


Twijfel je nog aan bovenstaande? Ik zal je er nog aan herinneren als het zover is en volgens mij gaan we het nog in onze generatie meemaken!

mulan
18-01-09, 16:10
Mulan, ik bedoel jou niet, hoor.

Maakt niet uit wie je bedoeld maar het is wel erg als je geloofd dat het conflict voorbij is en dat we blij moeten zijn met de afloop van een criminele oorlog.

Goodnight
18-01-09, 16:13
Dank je wel hoor, ik zal het toch maar als een compliment beschouwen.

Er moet gewoon een oplossing komen. Dat kan ook, er komen altijd oplossingen, dat heeft de geschiedenis laten zien. Ik geef wel toe dat het deze keer moeilijk is, want er is religie in het spel. Met een fanatieke partij is het natuurlijk moeilijk om tot overeenstemming te komen.

We zullen het zien...
Ja, oogkleppen zijn moeilijk te verwijderen he?
Inderdaad,zolang Israeliers geloven dat ze recht hebben op dat land vanwege hun heilig boek dan zal het moeilijk blijven om tot overstemming te komen.

Slinger
18-01-09, 16:14
Twijfel je nog aan bovenstaande? Ik zal je er nog aan herinneren als het zover is en volgens mij gaan we het nog in onze generatie meemaken!

Ik ben erg blij dat je dat voor me wilt doen. Kan het per prikbordmail als het zo ver is?

Goodnight
18-01-09, 16:14
Maakt niet uit wie je bedoeld maar het is wel erg als je geloofd dat het conflict voorbij is en dat we blij moeten zijn met het afloop van een criminele oorlog.
Dat zegt voldoende over hoe hij tegen het hele conflict aankijkt.
Er is in zijn ogen maar 1 dader en dat is Hamas, Israel wil eigenlijk vrede maar die gemene Arabieren willen liever oorlog,dat zit in ons bloed.

mark61
18-01-09, 16:15
Jullie zouden samen een goed kermisduo vormen, voor bruiloften en partijen weer minder denk.

:hihi:

Yep, wiz als aangever en slingert kopt ze er elke keer weer in. Succes verzekerd.

mark61
18-01-09, 16:17
Dat zegt voldoende over hoe hij tegen het hele conflict aankijkt.
Er is in zijn ogen maar 1 dader en dat is Hamas, Israel wil eigenlijk vrede maar die gemene Arabieren willen liever oorlog,dat zit in ons bloed.

Jullie bent gewelddadig volk. :hihi:

Slinger
18-01-09, 16:19
Maakt niet uit wie je bedoeld maar het is wel erg als je geloofd dat het conflict voorbij is en dat we blij moeten zijn met het afloop van een criminele oorlog.

Maar jij bent tenminste toch ook opgelucht dat er nu geen Palestijnse vrouwen en kinderen meer sneuvelen?

knuppeltje
18-01-09, 16:20
Maar jij bent tenminste toch ook opgelucht dat er nu geen Palestijnse vrouwen en kinderen meer sneuvelen?

Pleurt op stuk schijnheil.

Slinger
18-01-09, 16:22
Dat zegt voldoende over hoe hij tegen het hele conflict aankijkt.
Er is in zijn ogen maar 1 dader en dat is Hamas, Israel wil eigenlijk vrede maar die gemene Arabieren willen liever oorlog,dat zit in ons bloed.

Ik heb er ernstig bezwaar tegen dat je me woorden in de mond legt die ik niet heb gezegd.

knuppeltje
18-01-09, 16:23
Ik heb er ernstig bezwaar tegen dat je me woorden in de mond legt die ik niet heb gezegd.

Pleurt op stuk schijnheil.

Wizdom
18-01-09, 16:24
:hihi:

Yep, wiz als aangever en slingert kopt ze er elke keer weer in. Succes verzekerd.

Ach die scheinheilige prietpraat van die leugenachtige ZIONNAZIS daar trapt toch niemand meer in.... Hij kan net zoveel inkoppen als ie wil... Maar al die doelpunten zullen blijken waardeloos te zijn...

mark61
18-01-09, 16:25
Maar jij bent tenminste toch ook opgelucht dat er nu geen Palestijnse vrouwen en kinderen meer sneuvelen?

Donder op varken

mark61
18-01-09, 16:26
Pleurt op stuk schijnheil.

Oh pardon :strik:

knuppeltje
18-01-09, 16:31
Oh pardon :strik:

Sorry broeder dat ik me even liet gaan inplaats van me gepast in te houden, maar het was me de bek uit voor ik er erg in had.
Nogmaals mijn excuus voor mijn wel zeer onwelvoeglijk taalgebruik. :blowen:

Spoetnik
18-01-09, 16:33
Maar jij bent tenminste toch ook opgelucht dat er nu geen Palestijnse vrouwen en kinderen meer sneuvelen?

Door de gebrekkige staat van de ziekenhuizen na de bombardementen kan je er van uit gaan dat er nog meer mensen zullen doodgaan als gevolg van deze Israelische incursie helaas.

mark61
18-01-09, 16:33
Sorry broeder dat ik me even liet gaan inplaats van me gepast in te houden, maar het was me de bek uit voor ik er erg in had.
Nogmaals mijn excuus voor mijn wel zeer onwelvoeglijk taalgebruik. :blowen:

We zijn treurig broedert. Slechts diep berouw past ons.

mulan
18-01-09, 17:01
Maar jij bent tenminste toch ook opgelucht dat er nu geen Palestijnse vrouwen en kinderen meer sneuvelen?

Hoe kom je toch bij dit soort conclusies? Ik kan je verzekeren dat er nog meer Palestijnse vrouwen en kinderen vermoord gaan worden. Maak je daar maar geen illusies over en dat doe je ook niet. Alleen interesseert het je geloof ik ook niet zoveel. Daarbij kun je niet opgelucht zijn over iets wat nooit had mogen plaatsvinden.

Slinger
18-01-09, 17:34
Pleurt op stuk schijnheil.


Donder op varken

Ik begrijp dat jullie twee je even moeten afreageren.

Het is ook een hard gelag, het einde van zo'n oorlog, waarop je al je hoop had gesteld...

Slinger
18-01-09, 17:36
:hihi:

Yep, wiz als aangever en slingert kopt ze er elke keer weer in. Succes verzekerd.

Hij doet inderdaad keer op keer ontzettend zijn best om mijn betoog kracht bij te zetten...

Slinger
18-01-09, 17:50
Hoe kom je toch bij dit soort conclusies? Ik kan je verzekeren dat er nog meer Palestijnse vrouwen en kinderen vermoord gaan worden. Maak je daar maar geen illusies over en dat doe je ook niet. Alleen interesseert het je geloof ik ook niet zoveel. Daarbij kun je niet opgelucht zijn over iets wat nooit had mogen plaatsvinden.


Nou Mulan, je schrijft mij allerlei gedachten en motieven toe waarin ik mij niet herken. Dus ga ik er maar niet op in...

mark61
18-01-09, 17:57
Ik begrijp dat jullie twee je even moeten afreageren.

Het is ook een hard gelag, het einde van zo'n oorlog, waarop je al je hoop had gesteld...

trol

mark61
18-01-09, 17:58
Nou Mulan, je schrijft mij allerlei gedachten en motieven toe waarin ik mij niet herken. Dus ga ik er maar niet op in...

trol

Jouw gedachten en motieven, daar kan wellicht een psychiater wat zinnigs over zeggen. Wellicht ook niet.

Doen of je serieus bent, maar intussen.

mulan
18-01-09, 18:15
Nou Mulan, je schrijft mij allerlei gedachten en motieven toe waarin ik mij niet herken. Dus ga ik er maar niet op in...

Het interesseert je wel dan? Waarom maak je dan van dat soort opmerkingen? Ik kan daar niet met mijn hoofd bij.

Goodnight
18-01-09, 19:22
Ik heb er ernstig bezwaar tegen dat je me woorden in de mond legt die ik niet heb gezegd.

Come on, hoe je over het hele conflict denkt druipt van mijn scherm.
Je kan je opwinding zelfs niet verbergen over de afloop van de oorlog en dan net omdat je blij bent dat het over is. Dus dat er geen Palestijnen meer vermoord worden, want dat zal je worst wezen, maar omdat Israel uitendelijk weer eens de sterkste is gebleken.
Iets wat natuurlijk al van tevoren vast staat, maar je krijgt ook nog eens de bevestiging.

Slinger
18-01-09, 20:37
Come on, hoe je over het hele conflict denkt druipt van mijn scherm.
Je kan je opwinding zelfs niet verbergen over de afloop van de oorlog en dan net omdat je blij bent dat het over is. Dus dat er geen Palestijnen meer vermoord worden, want dat zal je worst wezen, maar omdat Israel uitendelijk weer eens de sterkste is gebleken.
Iets wat natuurlijk al van tevoren vast staat, maar je krijgt ook nog eens de bevestiging.

Jullie nemen het allemaal te persoonlijk. Jij ook, Goodnight. Het leidt tot niets. Laten we erover ophouden.

Goodnight
18-01-09, 21:03
Jullie nemen het allemaal te persoonlijk. Jij ook, Goodnight. Het leidt tot niets. Laten we erover ophouden.
Dat was al wel duidelijk.
Maar lees jouw eigen reacties nou nog eens en vraag jezelf dan af of je kritiek terecht is.Afijn, ik ga maar laatste deel van voorstelling voor Obama kijken.

Slinger
18-01-09, 21:27
Dat was al wel duidelijk.
Maar lees jouw eigen reacties nou nog eens en vraag jezelf dan af of je kritiek terecht is.Afijn, ik ga maar laatste deel van voorstelling voor Obama kijken.

America, the Beautiful...

Eke
18-01-09, 22:12
Jullie bent gewelddadig volk. Zelfs Eke zegt het :hihi: dan moet het wel waar zijn.


Hey Mark...heb je dit niet bijgesteld ????. dingen gaan een eigen leven leiden op internet.

die 3 keer eikel heb ik niet gezegd,he. dus ik kan dit jou nu wel vragen na jouw oprechte excuses. :hihi:

Goodnight : over Mark. Geloof hem niet in deze ;) Hij kan heel soms niet lezen. Waarom dat dan niet lukt ???Vraag het hem !

mark61
19-01-09, 07:14
Mark. Geloof hem niet

Jajaja :nerveus:

Eke
19-01-09, 09:52
Jajaja :nerveus:

Het voelt heel onwennig voor je, ik weet het, maar je bent een engeltje !!!

http://www.cosgan.de/images/smilie/engel/a020.gif

bedankt!

knuppeltje
19-01-09, 12:59
Ik begrijp dat jullie twee je even moeten afreageren.

Het is ook een hard gelag, het einde van zo'n oorlog, waarop je al je hoop had gesteld...

yep, moet wel af en toe met zoveel schunnige hypocrisie van jouw

knuppeltje
19-01-09, 13:00
Nou Mulan, je schrijft mij allerlei gedachten en motieven toe waarin ik mij niet herken. Dus ga ik er maar niet op in...

Ja, weglopen is dan ook je sterkste kant.

knuppeltje
19-01-09, 13:02
Jullie nemen het allemaal te persoonlijk. Jij ook, Goodnight. Het leidt tot niets. Laten we erover ophouden.

Yep, de argumenten zijn natuurlijk op.

Slinger
19-01-09, 14:35
Yep, de argumenten zijn natuurlijk op.

Vandaar dat je ook begon te schelden...

knuppeltje
19-01-09, 15:08
Vandaar dat je ook begon te schelden...

Probeer eerst eens al die vragen te beantwoorden sie ik je eerder stelde, in plaats van daarvoor constant te duiken.

Slinger
19-01-09, 15:48
Probeer eerst eens al die vragen te beantwoorden sie ik je eerder stelde, in plaats van daarvoor constant te duiken.

Wat wil je weten?

knuppeltje
19-01-09, 16:20
Wat wil je weten?

Ow - je hebt die vragen niet gezien natuurlijk.