PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik heb er genoeg van..



reason
18-01-09, 17:44
Ik heb er genoeg van

De aanval van Israel op Gaza is een extreme reactie op de raketten die Hamas afvuurde. Een reactie op die raketten kon niet uitblijven, maar het geweld dat Israel heeft toegepast is in mijn ogen buitensporig. Ik heb dat hier al vaker gezegd. Hamas heeft daarbij zeker een deel van de verantwoordelijkheid, want Israel heeft gewaarschuwd voor een harde actie, en Hamas bleef doorgaan met de aanvallen.
Maar het is totaal niet te verkopen dat als tegenmaatregel op de raketten, die weliswaar in aantal groot waren, maar in effect vrij gering, zoveel slachtoffers onder de Palestijnse burgers van Gaza worden gemaakt. In ieder geval honderden en ook vermoedelijk meer dan honderd kinderen. Daarbij worden enorme vernielingen aangericht.

Dat (nog eens) gezegd hebbend, moet me het volgende van het hart.
Ik heb er inmiddels genoeg van.
Genoeg van al het gedoe en al het geschreeuw in Nederland over de toestand in Gaza.
Er is zo veel ophitserij en zoveel onredelijke aanvallen op allerlei instituten en mensen.
En het is zo onevenwichtig ten opzichte van andere ellende in de wereld (Darfur, Tibet, Kongo, Irian Yaja, Burma, etc., en conflicten in het verleden war veel minder aandacht voor was).
Ik lees over boze mensen die vinden dat de Nederlandse media partij kiezen, omdat ze geen bloedige beelden laten zien van kinderlijkjes. En dat de media de palestijnse kant van de zaak niet belichten.
Grote onzin. De Palestijnse kant komt heel uitgebreid aan bod.
En er zijn beelden genoeg te zien van slachtoffers. Alleen niet van bloederige lijken, zoals ze te zien in Arabische media.
De Nederlandse media doen dat nooit. Niet in Gaza, en niet bij andere conflicten of rampen.
Gelukkig maar, naar mijn mening.
En dat in de media ook de Israelische kant wordt belicht, is zeer terecht.

Maar kort en goed, het is een overdosis aandacht voor Gaza. En er wordt zo opgewonden en ongenuanceerd geschreeuwd. Ik hou het voor gezien.

mark61
18-01-09, 17:54
Je hebt wel een hoop gelul nodig om je onder een reactie op mijn 2 posts uit te draaien.

Je wordt er opeens zo moe van als je dieper in de materie moet duiken en opeens ziet dat wat je je hele leven geloofd hebt voor geen meter klopt. Stel ik me zo voor, geheel out of the blue :)

Het zijn de Israellovers die ongenuanceerd en blindelings één kant aanhangen. Commentaar daarop ziet er noodgedwongen dan ook eenzijdig uit.

Ik heb al een keer of 5 uitgelegd waarom dit objectief minor issue zo belangrijk is. Als je daar geen kennis van wilt nemen moet jij dat weten.

Maar kom niet aan met dat je vermoeid of taken aback bent. Bah.

mulan
18-01-09, 18:09
Maak je maar geen zorgen. Over een paar weken hoor je niemand meer over dit onderwerp. Zo gaat het al decennia. Het onrecht blijft hetzelfde maar we horen het tenminste niet meer op het journaal.

Julien
18-01-09, 18:10
Ik vind ook dat er veel te emotioneel en overdreven gereageerd is wat betreft Gaza. Ik was het volledig oneens met de inval van Israel en de goedpraterij daarvan in het Westen. Hamas vind ik echter een enge organisatie die de Palestijnse zaak meer kwaad dan goed doet. Als Hamas getroffen is, zal ik daar niet wakker van liggen. Ik voel wel heel erg mee met de Palestijnen.
Dit heb ik een paar keer gezegd, en dan houdt het wel op.. sommige prikkers hebben zichzelf hier tot het oneindige lopen herhalen. Was af en toe wel komisch om te zien. Erger vond ik de oogkleppen die sommigen hier hadden (pro-hamas of pro-israel), niemand luisterde naar elkaar en het enige wat ze deden was schelden.

Door gezonde discussie leer je van elkaars argumenten. Zelfs dit conflict is niet zwart-wit. De pro-hamas prikker heeft ongelijk. De pro-israel prikker heeft ook ongelijk. Als je echt in een zwart-wit wereld/ politiek gelooft, ben je net zo dom als Bush"("you are for or against us")

Ik heb bijvoorbeeld mijn pro-israel argumenten laten varen dankzij dit forum. Omdat ik open ben gaan staan voor de argumenten van andersdenkenden. Daarvoor is een forum bedoelt!

Voor een gedeelte ben ik het met Reason eens. De aandacht voor Gaza was hier erg emotioneel, overdreven en eenzijdig. Maar ja, dit conflict speelt nu eenmaal heel erg onder Marokkaanse jongeren (de vraag waarom snap ik eigenlijk nog steeds niet...) dus dit was een logisch gevolg. Als je minder hierover wilt lezen, kun je een beter een niet-Marokkaans forum opzoeken.

Ik hoop dat al die hypocriete prikkers (ik ga geen namen noemen) die de nederlandse media en -fora steeds beschuldigen van selectieve, eenzijdige en hyperige berichtgeving, nu beseffen dat zij (en maroc.nl of marokko.nl) geen haar beter zijn. Ik hoor ze nu nog klagen dat er zoveel aandacht was voor de aanslagen in NY, Madrid of Londen, of de dood van de Paus, maar zij doen precies hetzelfde als er een oorlog uitbreekt in Gaza (inclusief de 3 minuten stilte!!)
Bij elke volgende (niet-Palestijnse) hype weet je dus wat je moet zeggen.

mark61
18-01-09, 18:36
Ik vind ook dat er veel te emotioneel en overdreven gereageerd is wat betreft Gaza. Ik was het volledig oneens met de inval van Israel en de goedpraterij daarvan in het Westen. Hamas vind ik echter een enge organisatie die de Palestijnse zaak meer kwaad dan goed doet. Als Hamas getroffen is, zal ik daar niet wakker van liggen. Ik voel wel heel erg mee met de Palestijnen.
Dit heb ik een paar keer gezegd, en dan houdt het wel op.. sommige prikkers hebben zichzelf hier tot het oneindige lopen herhalen. Was af en toe wel komisch om te zien. Erger vond ik de oogkleppen die sommigen hier hadden (pro-hamas of pro-israel), niemand luisterde naar elkaar en het enige wat ze deden was schelden.

Door gezonde discussie leer je van elkaars argumenten. Zelfs dit conflict is niet zwart-wit. De pro-hamas prikker heeft ongelijk.

Waar zie jij hier een pro-Hamasprikker? :vreemd:

Typerend voor het verdraaien en zwart-witdenken. Je dacht dat ik 'pro-Hamas' was? Dan moet je alles lezen wat ik post.


Voor een gedeelte ben ik het met Reason eens. De aandacht voor Gaza was hier erg emotioneel, overdreven en eenzijdig.

Wat bedoel je met eenzijdig? De hysterische onzin over van Bommel? De krankzinnige opstelling van onze regering? De reacties daarop op maroc.nl?


Maar ja, dit conflict speelt nu eenmaal heel erg onder Marokkaanse jongeren (de vraag waarom snap ik eigenlijk nog steeds niet...)

Ik heb dat al tig keer uitgelegd, proberen uit te leggen maar ik blijf niet bezig.

Oostindische doofheid is een ander kenmerk van de pro-Israelgang.


Ik hoop dat al die hypocriete prikkers (ik ga geen namen noemen) die de nederlandse media en -fora steeds beschuldigen van selectieve, eenzijdige en hyperige berichtgeving, nu beseffen dat zij (en maroc.nl of marokko.nl) geen haar beter zijn.

Noem een naam. Wil je de mijne noemen? Wat is er eenzijdig aan het weerleggen van leugens en onzin van de andere kant? Ik open hier geen topics over Palestina.

Koala64
18-01-09, 18:50
Ik heb er genoeg van

De aanval van Israel op Gaza is een extreme reactie op de raketten die Hamas afvuurde. Een reactie op die raketten kon niet uitblijven, maar het geweld dat Israel heeft toegepast is in mijn ogen buitensporig. Ik heb dat hier al vaker gezegd. Hamas heeft daarbij zeker een deel van de verantwoordelijkheid, want Israel heeft gewaarschuwd voor een harde actie, en Hamas bleef doorgaan met de aanvallen.
Maar het is totaal niet te verkopen dat als tegenmaatregel op de raketten, die weliswaar in aantal groot waren, maar in effect vrij gering, zoveel slachtoffers onder de Palestijnse burgers van Gaza worden gemaakt. In ieder geval honderden en ook vermoedelijk meer dan honderd kinderen. Daarbij worden enorme vernielingen aangericht.

Dat (nog eens) gezegd hebbend, moet me het volgende van het hart.
Ik heb er inmiddels genoeg van.
Genoeg van al het gedoe en al het geschreeuw in Nederland over de toestand in Gaza.
Er is zo veel ophitserij en zoveel onredelijke aanvallen op allerlei instituten en mensen.
En het is zo onevenwichtig ten opzichte van andere ellende in de wereld (Darfur, Tibet, Kongo, Irian Yaja, Burma, etc., en conflicten in het verleden war veel minder aandacht voor was).
Ik lees over boze mensen die vinden dat de Nederlandse media partij kiezen, omdat ze geen bloedige beelden laten zien van kinderlijkjes. En dat de media de palestijnse kant van de zaak niet belichten.
Grote onzin. De Palestijnse kant komt heel uitgebreid aan bod.
En er zijn beelden genoeg te zien van slachtoffers. Alleen niet van bloederige lijken, zoals ze te zien in Arabische media.
De Nederlandse media doen dat nooit. Niet in Gaza, en niet bij andere conflicten of rampen.
Gelukkig maar, naar mijn mening.
En dat in de media ook de Israelische kant wordt belicht, is zeer terecht.

Maar kort en goed, het is een overdosis aandacht voor Gaza. En er wordt zo opgewonden en ongenuanceerd geschreeuwd. Ik hou het voor gezien.

Ik ben het met je eens. Maar ik ben bang dat mensen niet lezen wat je schrijft en jou, mij en anderen ongezien in het 'pro-Israel' kamp indelen.

Dat moet dan maar. Ik snap waarom je dit schreef.

mulan
18-01-09, 18:52
Ik ben blij dat het zo is weet je dat. Ik ben blij dat mensen gedemonstreerd hebben. Ik ben blij dat mensen die het niet wilden het dit keer MOESTEN horen. Ik ga me er niet voor schamen dat de kant van Israel me weinig interesseert. Er is geen sprake van waar twee vechten hebben er twee schuld. Het feit dat iedereen het laat zoals het is geeft aan dat er niet genoeg gezeikt is over dit onderwerp. Het geeft aan dat ondanks de vele mensen die weten wie de werkelijke schuldige is in deze is het nog steeds geen ene ruk uitmaakt op wereldniveau. Dat er andere conflicten zijn weten we nu wel. Maar die worden heus niet opgelost als we deze negeren. Dat is hetzelfde gezeik van mensen die beginnen over armoede in Nederland als er geld gaat naar de derde wereld. Alsof dat geld anders regelrecht alle armoede problemen in Nederland zou oplossen. Dit conflict is al decennia aan de gang. Bejaarde Palestijnen die zich nog herinneren hoe ze in gebieden die nu in Israel liggen zijn opgegroeid en die het van kwaad tot erger hebben zien worden. Die mensen mogen niet sterven met het idee dat ze hun hele leven alleen onrecht hebben mogen ervaren. Ze verdienen een rechtvaardige oplossing. Kun jij je wel ergeren aan pro-Hamassers wie dat ook moge zijn maar het publieke debat over dit onderwerp verdient verschoven te worden. Dan moeten jij en reason maar even je oren en ogen dicht doen.

mulan
18-01-09, 18:55
Ik ben het met je eens. Maar ik ben bang dat mensen niet lezen wat je schrijft en jou, mij en anderen ongezien in het 'pro-Israel' kamp indelen.

Dat moet dan maar. Ik snap waarom je dit schreef.

Je kunt ook gewoon topics openen over onderwerpen die jou interesseren. De terechte ophef over Israels misdaden benadelen jou toch niet.

Koala64
18-01-09, 18:57
Ik ben blij dat het zo is weet je dat. Ik ben blij dat mensen gedemonstreerd hebben. Ik ben blij dat mensen die het niet wilden het dit keer MOESTEN horen. Ik ga me er niet voor schamen dat de kant van Israel me weinig interesseert. Er is geen sprake van waar twee vechten hebben er twee schuld. Het feit dat iedereen het laat zoals het is geeft aan dat er niet genoeg gezeikt is over dit onderwerp. Het geeft aan dat ondanks de vele mensen die weten wie de werkelijke schuldige is in deze is het geen ene ruk uitmaakt op wereldniveau. Dat er andere conflicten zijn weten we nu wel. Maar die worden heus niet opgelost als we deze negeren. Dit duurt decennia. Bejaarde Palestijnen die zich nog herinneren hoe ze in gebieden die nu in Israel liggen zijn opgegroeid herinneren zich heus nog wel het onrecht dat ze is aangedaan. Die mensen mogen niet sterven met het idee dat ze hun hele leven alleen onrecht hebben mogen ervaren. Ze verdienen een rechtvaardige oplossing. Kun jij je wel ergeren aan pro-Hamassers wie dat ook moge zijn maar het publieke debat over dit onderwerp verdient verschoven te worden. Dan moeten jij en reason maar even je oren en ogen dicht doen.

Het is een wijdverbreid misverstand aan te nemen dat pro-Hamassers meer betrokkenheid hebben dan zij die voors en tegens proberen te wegen, zien dat informatie misbruikt wordt aan beide kanten en toch proberen te komen tot iets wat lijkt op een onbevooroordeeld oordeel in deze ellende.

Koala64
18-01-09, 18:59
Je kunt ook gewoon topics openen over onderwerpen die jou interesseren. De terechte ophef over Israels misdaden benadelen jou toch niet.

Er is terechte betrokkenheid. Maar er is ook hypocrisie.

mulan
18-01-09, 19:03
Het is een wijdverbreid misverstand aan te nemen dat pro-Hamassers meer betrokkenheid hebben dan zij die voors en tegens proberen te wegen, zien dat informatie misbruikt wordt aan beide kanten en toch proberen te komen tot iets wat lijkt op een onbevooroordeeld oordeel in deze ellende.

Mijn reactie was aan Julien gericht. Hij heeft het over pro-Hamas mensen op dit forum. Ik heb niets over pro-Hamassers gezegd.
Er is weinig voor en te tegenen. Er is onrecht versus recht. Dat wil niet zeggen dat je heel Israel dood wil hebben. Dat wil zeggen dat mensen erkenning willen voor het onrecht dat ze is aangedaan. Wanneer gaat dat een keer gebeuren?

mark61
18-01-09, 19:03
Ik ben het met je eens. Maar ik ben bang dat mensen niet lezen wat je schrijft en jou, mij en anderen ongezien in het 'pro-Israel' kamp indelen.

Dat moet dan maar. Ik snap waarom je dit schreef.

Iedereen die beweert dat dit een enerzijds, anderzijds onderwerp is, waar twee vechten hebben twee schuld, is gewoon pro-Israelisch. It's as simple as that.

Een leven lang in desinformatie en propaganda baden, en er dan uit moeten de kou in, tis niet iedereen gegeven.

Niet dat ik mezelf zo bijzonder vind. Ik kan toevallig genetisch niet tegen leugens en onrecht. En dan zo dichtbij. In NL namelijk.

Sallahddin
18-01-09, 19:04
Ik heb er genoeg van

De aanval van Israel op Gaza is een extreme reactie op de raketten die Hamas afvuurde. Een reactie op die raketten kon niet uitblijven, maar het geweld dat Israel heeft toegepast is in mijn ogen buitensporig. Ik heb dat hier al vaker gezegd. Hamas heeft daarbij zeker een deel van de verantwoordelijkheid, want Israel heeft gewaarschuwd voor een harde actie, en Hamas bleef doorgaan met de aanvallen.
Maar het is totaal niet te verkopen dat als tegenmaatregel op de raketten, die weliswaar in aantal groot waren, maar in effect vrij gering, zoveel slachtoffers onder de Palestijnse burgers van Gaza worden gemaakt. In ieder geval honderden en ook vermoedelijk meer dan honderd kinderen. Daarbij worden enorme vernielingen aangericht.

Dat (nog eens) gezegd hebbend, moet me het volgende van het hart.
Ik heb er inmiddels genoeg van.
Genoeg van al het gedoe en al het geschreeuw in Nederland over de toestand in Gaza.
Er is zo veel ophitserij en zoveel onredelijke aanvallen op allerlei instituten en mensen.
En het is zo onevenwichtig ten opzichte van andere ellende in de wereld (Darfur, Tibet, Kongo, Irian Yaja, Burma, etc., en conflicten in het verleden war veel minder aandacht voor was).
Ik lees over boze mensen die vinden dat de Nederlandse media partij kiezen, omdat ze geen bloedige beelden laten zien van kinderlijkjes. En dat de media de palestijnse kant van de zaak niet belichten.
Grote onzin. De Palestijnse kant komt heel uitgebreid aan bod.
En er zijn beelden genoeg te zien van slachtoffers. Alleen niet van bloederige lijken, zoals ze te zien in Arabische media.
De Nederlandse media doen dat nooit. Niet in Gaza, en niet bij andere conflicten of rampen.
Gelukkig maar, naar mijn mening.
En dat in de media ook de Israelische kant wordt belicht, is zeer terecht.

Maar kort en goed, het is een overdosis aandacht voor Gaza. En er wordt zo opgewonden en ongenuanceerd geschreeuwd. Ik hou het voor gezien.

Rot op dan als je niet de feiten kan accepteren & als je vindt dat Gaza niet alle aandacht verdient :

wat of wie verdient mer aandacht op dit moment dan dan Gaza ???


& Hamas had er juist niks mee te maken met die Gaza oorlog :

israel was a lang die oorlog aan het voorbereiden voraal na de vernederend nederlaag van israel tegen Hizbollah....


Nogmaals : uit de volgende integere professionele bronnen kan je het volgend concluderen : onde ander

The war on Gaza had nothing to do with Hamas , rockets , "terrorism" ....

israel has no intention of granting te palestinians their national rights :

israel has no intention of allowing a viable, sovereign palestinian state on its borders :

israel cannot accept any authority in he palestinian territories that it cannot ultimately control ....


http://www.counterpunch.com/avnery01022009.html

http://www.counterpunch.com/loewenstein01012009.html

http://world.mediamonitors.net/content/view/full/58703

http://www.counterpunch.com/avnery01122009.html


among many many other sources ...

mulan
18-01-09, 19:07
Er is terechte betrokkenheid. Maar er is ook hypocrisie.

Ik ben de eerste die dat toegeeft alleen vind ik niet dat dit *wat een bijzaak is* gebruikt mag worden om de Palestijnse zaak te ondermijnen.

mark61
18-01-09, 19:15
Het is een wijdverbreid misverstand aan te nemen dat pro-Hamassers meer betrokkenheid hebben dan zij die voors en tegens proberen te wegen, zien dat informatie misbruikt wordt aan beide kanten en toch proberen te komen tot iets wat lijkt op een onbevooroordeeld oordeel in deze ellende.

En dat doe ik niet? Wat valt er precies 'af te wegen' trouwens?

Ik was in discussie met reason en voelde hem aan de tand. Opeens was ie weg onder achterlating van een paar raillerende opmerkingen. Begin dan niet aan de discussie zou ik zeggen.

Zo gaat dat elke keer. Iemand wil wat aanmerken op de waarheid danwel mijn voorstelling van zaken en als ik erop inga vluchten ze weg, ws. omdat ze zich realiseren dat ze er nooit fatsoenlijk over hadden nagedacht.

En dan een heel topic openen over 'ik heb er zo'n genoeg van.' Laat ie dan de bijbel gaan lezen en mij met rust laten.

Maar kom niet met een dom Israelstandpunt dan. Hij hoeft hier niet te prikken.

reason
18-01-09, 19:27
En dat doe ik niet? Wat valt er precies 'af te wegen' trouwens?

Ik was in discussie met reason en voelde hem aan de tand. Opeens was ie weg onder achterlating van een paar raillerende opmerkingen. Begin dan niet aan de discussie zou ik zeggen.

Zo gaat dat elke keer. Iemand wil wat aanmerken op de waarheid danwel mijn voorstelling van zaken en als ik erop inga vluchten ze weg, ws. omdat ze zich realiseren dat ze er nooit fatsoenlijk over hadden nagedacht.

En dan een heel topic openen over 'ik heb er zo'n genoeg van.' Laat ie dan de bijbel gaan lezen en mij met rust laten.

Maar kom niet met een dom Israelstandpunt dan. Hij hoeft hier niet te prikken.


wat loop jij nou weer te raaskallen als een kip zonder kop?

Koala64
18-01-09, 19:30
En dat doe ik niet? Wat valt er precies 'af te wegen' trouwens?

Ik was in discussie met reason en voelde hem aan de tand. Opeens was ie weg onder achterlating van een paar raillerende opmerkingen. Begin dan niet aan de discussie zou ik zeggen.

Zo gaat dat elke keer. Iemand wil wat aanmerken op de waarheid danwel mijn voorstelling van zaken en als ik erop inga vluchten ze weg, ws. omdat ze zich realiseren dat ze er nooit fatsoenlijk over hadden nagedacht.

En dan een heel topic openen over 'ik heb er zo'n genoeg van.' Laat ie dan de bijbel gaan lezen en mij met rust laten.

Maar kom niet met een dom Israelstandpunt dan. Hij hoeft hier niet te prikken.

Ik weet niet in welke discussie jij met Reason verwikkeld was. Ik reageerde echter op wat hij schreef in dit topic.

Koala64
18-01-09, 19:32
Ik ben de eerste die dat toegeeft alleen vind ik niet dat dit *wat een bijzaak is* gebruikt mag worden om de Palestijnse zaak te ondermijnen.

Nee dat mag ook niet, dat stel ik ook niet.

tanger'73
18-01-09, 19:34
Ik vind ook dat er veel te emotioneel en overdreven gereageerd is wat betreft Gaza. Ik was het volledig oneens met de inval van Israel en de goedpraterij daarvan in het Westen. Hamas vind ik echter een enge organisatie die de Palestijnse zaak meer kwaad dan goed doet. Als Hamas getroffen is, zal ik daar niet wakker van liggen. Ik voel wel heel erg mee met de Palestijnen.
Dit heb ik een paar keer gezegd, en dan houdt het wel op.. sommige prikkers hebben zichzelf hier tot het oneindige lopen herhalen. Was af en toe wel komisch om te zien. Erger vond ik de oogkleppen die sommigen hier hadden (pro-hamas of pro-israel), niemand luisterde naar elkaar en het enige wat ze deden was schelden.

Door gezonde discussie leer je van elkaars argumenten. Zelfs dit conflict is niet zwart-wit. De pro-hamas prikker heeft ongelijk. De pro-israel prikker heeft ook ongelijk. Als je echt in een zwart-wit wereld/ politiek gelooft, ben je net zo dom als Bush"("you are for or against us")

Ik heb bijvoorbeeld mijn pro-israel argumenten laten varen dankzij dit forum. Omdat ik open ben gaan staan voor de argumenten van andersdenkenden. Daarvoor is een forum bedoelt!

Voor een gedeelte ben ik het met Reason eens. De aandacht voor Gaza was hier erg emotioneel, overdreven en eenzijdig. Maar ja, dit conflict speelt nu eenmaal heel erg onder Marokkaanse jongeren (de vraag waarom snap ik eigenlijk nog steeds niet...) dus dit was een logisch gevolg. Als je minder hierover wilt lezen, kun je een beter een niet-Marokkaans forum opzoeken.

Ik hoop dat al die hypocriete prikkers (ik ga geen namen noemen) die de nederlandse media en -fora steeds beschuldigen van selectieve, eenzijdige en hyperige berichtgeving, nu beseffen dat zij (en maroc.nl of marokko.nl) geen haar beter zijn. Ik hoor ze nu nog klagen dat er zoveel aandacht was voor de aanslagen in NY, Madrid of Londen, of de dood van de Paus, maar zij doen precies hetzelfde als er een oorlog uitbreekt in Gaza (inclusief de 3 minuten stilte!!)
Bij elke volgende (niet-Palestijnse) hype weet je dus wat je moet zeggen.


Hoe zit het met terechte pro-Palestijnse mensen, zoals Greta Duisenberg e.a., die er een levenswerk van gemaakt hebben om de alsmaar voortdurende israëlische bezetting en onderdrukking van een bepaalde volk onder de aandacht te brengen. Worden die ooit gehoord? Bovendien is het resultaat van 1200 Palestijnse doden en 4500 gewonden tegen 13 israëlische doden waarvan 10 soldaten, pertinent geen hype te noemen. Ga die vader dat maar vertellen die notabene in de nacht van het israëlische staakt het vuren alsnog al zijn dochters is kwijtgeraakt aan israëlische vuur. Dat jij dit steeds terugkerende onrecht wenst afdoen als hype zegt veel over je als persoon. Je kunt anders ook lekker gaan zappen en belspelletjes gaan spelen, als je niet geconfronteerd wilt worden met al die vele druppels die menig emmer heeft doen vollopen. Maar laat alstublieft al die mensen met rust die eindelijk wel de ernst van de zaak inzien.

mark61
18-01-09, 19:38
Ik weet niet in welke discussie jij met Reason verwikkeld was. Ik reageerde echter op wat hij schreef in dit topic.

Ik praat je even bij :strik:

Goodnight
18-01-09, 19:39
Ik vind ook dat er veel te emotioneel en overdreven gereageerd is wat betreft Gaza. Ik was het volledig oneens met de inval van Israel en de goedpraterij daarvan in het Westen. 1. Hamas vind ik echter een enge organisatie die de Palestijnse zaak meer kwaad dan goed doet. Als Hamas getroffen is, zal ik daar niet wakker van liggen. Ik voel wel heel erg mee met de Palestijnen.
Dit heb ik een paar keer gezegd, en dan houdt het wel op.. sommige prikkers hebben zichzelf hier tot het oneindige lopen herhalen. Was af en toe wel komisch om te zien. Erger vond ik de oogkleppen die sommigen hier hadden (pro-hamas of pro-israel), niemand luisterde naar elkaar en het enige wat ze deden was schelden.

Door gezonde discussie leer je van elkaars argumenten. Zelfs dit conflict is niet zwart-wit. De pro-hamas prikker heeft ongelijk. De pro-israel prikker heeft ook ongelijk. Als je echt in een zwart-wit wereld/ politiek gelooft, ben je net zo dom als Bush"("you are for or against us")

Ik heb bijvoorbeeld mijn pro-israel argumenten laten varen dankzij dit forum. Omdat ik open ben gaan staan voor de argumenten van andersdenkenden. Daarvoor is een forum bedoelt!

Voor een gedeelte ben ik het met Reason eens. De aandacht voor Gaza was hier erg emotioneel, overdreven en eenzijdig. 2.Maar ja, dit conflict speelt nu eenmaal heel erg onder Marokkaanse jongeren (de vraag waarom snap ik eigenlijk nog steeds niet...) dus dit was een logisch gevolg. Als je minder hierover wilt lezen, kun je een beter een niet-Marokkaans forum opzoeken.

Ik hoop dat al die hypocriete prikkers (ik ga geen namen noemen) die de nederlandse media en -fora steeds beschuldigen van selectieve, eenzijdige en hyperige berichtgeving, nu beseffen dat zij (en maroc.nl of marokko.nl) geen haar beter zijn. Ik hoor ze nu nog klagen dat er zoveel aandacht was voor de aanslagen in NY, Madrid of Londen, of de dood van de Paus, maar zij doen precies hetzelfde als er een oorlog uitbreekt in Gaza (inclusief de 3 minuten stilte!!)
Bij elke volgende (niet-Palestijnse) hype weet je dus wat je moet zeggen.

k reageer even op de vetgedrukte tekst:

1.Palestjnen zijn Hamas- Hamas zijn de Palestijnen.
2. Misschen is het aan je aandacht ontsnapt, zou zomaar kunnen, maar niet alleen de Marokkaanse 'jongeren' maken zich druk om dit conflict.
Dat heeft met rechtvaardigheid te maken Julian en intuitief aanvoelen dat wat daar gebeurt niet kosher is.

mark61
18-01-09, 19:40
wat loop jij nou weer te raaskallen als een kip zonder kop?

Kijk, dit is het gehalte van de pro-Israellers. En dan klagen dat er teveel gediscussieerd wordt.

Julien
18-01-09, 20:08
Waar zie jij hier een pro-Hamasprikker? :vreemd:

Typerend voor het verdraaien en zwart-witdenken. Je dacht dat ik 'pro-Hamas' was? Dan moet je alles lezen wat ik post.

Waar zie ik pro-Hamasprikkers??:maf2: Er zijn er genoeg, dat weet je zelf ook. En nee, ik bedoelde niet jou.


Wat bedoel je met eenzijdig? De hysterische onzin over van Bommel? De krankzinnige opstelling van onze regering? De reacties daarop op maroc.nl?
Ik heb het over de topic(titels) op maroc.nl en de reacties daarin.


Ik heb dat al tig keer uitgelegd, proberen uit te leggen maar ik blijf niet bezig.

Oostindische doofheid is een ander kenmerk van de pro-Israelgang.
Je kan het wel uitgelegd hebbem. Toch blijft het vaag.
En of pro-israeliers oois-indisch dover zijn dan pro-palestijnen, zou ik niet weten.


Noem een naam. Wil je de mijne noemen? Wat is er eenzijdig aan het weerleggen van leugens en onzin van de andere kant? Ik open hier geen topics over Palestina.
Wat zit je nou de hele tijd te zeuren over jezelf. Ik had het helemaal niet tegen jou. Ik had het in het algemeen over de zwart-wit-denkers, zowel pro-hamas als pro-israel. Maar blijkbaar voel je jezelf zo aangesproken, dat je moet reageren.
Ik noem verder geen namen. Ik hou niet zo van backstabben.

Julien
18-01-09, 20:19
Ik ben blij dat het zo is weet je dat. Ik ben blij dat mensen gedemonstreerd hebben. Ik ben blij dat mensen die het niet wilden het dit keer MOESTEN horen. Ik ga me er niet voor schamen dat de kant van Israel me weinig interesseert. Er is geen sprake van waar twee vechten hebben er twee schuld. Het feit dat iedereen het laat zoals het is geeft aan dat er niet genoeg gezeikt is over dit onderwerp. Het geeft aan dat ondanks de vele mensen die weten wie de werkelijke schuldige is in deze is het nog steeds geen ene ruk uitmaakt op wereldniveau. Dat er andere conflicten zijn weten we nu wel. Maar die worden heus niet opgelost als we deze negeren. Dat is hetzelfde gezeik van mensen die beginnen over armoede in Nederland als er geld gaat naar de derde wereld. Alsof dat geld anders regelrecht alle armoede problemen in Nederland zou oplossen. Dit conflict is al decennia aan de gang. Bejaarde Palestijnen die zich nog herinneren hoe ze in gebieden die nu in Israel liggen zijn opgegroeid en die het van kwaad tot erger hebben zien worden. Die mensen mogen niet sterven met het idee dat ze hun hele leven alleen onrecht hebben mogen ervaren. Ze verdienen een rechtvaardige oplossing. Kun jij je wel ergeren aan pro-Hamassers wie dat ook moge zijn maar het publieke debat over dit onderwerp verdient verschoven te worden. Dan moeten jij en reason maar even je oren en ogen dicht doen.

Dat de oorlog in Gaza erg is, en dat de Palestijnen gesteund moeten worden, hoef je niet voor de 1000e keer te herhalen. Want daar ben ik het - nogmaals - met je eens. Ik had het over de hypocrisie van prikkers die altijd klagen over de eenzijdige westerse media, als er bijvoorbeeld een aanslag is in Madrid, maar ze doen nu precies hetzelfde wat betreft de oorlog in Gaza. Ook zij maken er een hype en een overdreven en eenzijdig spektakel van.

Verder weiger ik inderdaad zwart/wit te denken. Er zijn genoeg prikkers die hamas steun(d)en op dit forum, dat weet je best, en hun propaganda hier plaatsten. Ik geloof net zo min in hun gelijk als in het gelijk van een zionist.

Wat ik hier gewoon gemist heb, was een open discussie tussen mensen. Tussen zionisten en pro-hamas. Het enige wat hier gebeurde, was het plaatsen van propaganda, gescheld, constant herhalingen en haast niemand luisterde naar elkaar (oogklepjes).

mark61
18-01-09, 20:22
Dat de oorlog in Gaza erg is, en dat de Palestijnen gesteund moeten worden, hoef je niet voor de 1000e keer te herhalen. Want daar ben ik het - nogmaals - met je eens. Ik had het over de hypocrisie van prikkers die altijd klagen over de eenzijdige westerse media, als er bijvoorbeeld een aanslag is in Madrid, maar ze doen nu precies hetzelfde wat betreft de oorlog in Gaza. Ook zij maken er een hype en een overdreven en eenzijdig spektakel van.

Verder weiger ik inderdaad zwart/wit te denken. Er zijn genoeg prikkers die hamas steun(d)en op dit forum, dat weet je best, en hun propaganda hier plaatsten. Ik geloof net zo min in hun gelijk als in het gelijk van een zionist.

Wat ik hier gewoon gemist heb, was een open discussie tussen mensen. Tussen zionisten en pro-hamas. Het enige wat hier gebeurde, was het plaatsen van propaganda, gescheld, constant herhalingen en haast niemand luisterde naar elkaar (oogklepjes).

Nog maar een keer: wie is er dan wel niet pro hamas?

Wat nou propaganda en gescheld? De pro's liegen en ik en anderen wijzen hen beargementeerd terecht. Ben je blind?

Julien
18-01-09, 20:29
Hoe zit het met terechte pro-Palestijnse mensen, zoals Greta Duisenberg e.a., die er een levenswerk van gemaakt hebben om de alsmaar voortdurende israëlische bezetting en onderdrukking van een bepaalde volk onder de aandacht te brengen. Worden die ooit gehoord?
Ik heb respect voor mensen als Duisenberg. Maar je kan niet ontkennen dat zij nooit gehoord wordt. Zij is heel vaak in de media geweest. Net als Van Agt overigens. Jah, de dalai lama hoor of zie je ook niet dagelijks in de media..:maf2:


Bovendien is het resultaat van 1200 Palestijnse doden en 4500 gewonden tegen 13 israëlische doden waarvan 10 soldaten, pertinent geen hype te noemen. Ga die vader dat maar vertellen die notabene in de nacht van het israëlische staakt het vuren alsnog al zijn dochters is kwijtgeraakt aan israëlische vuur. Dat jij dit steeds terugkerende onrecht wenst afdoen als hype zegt veel over je als persoon. Je kunt anders ook lekker gaan zappen en belspelletjes gaan spelen, als je niet geconfronteerd wilt worden met al die vele druppels die menig emmer heeft doen vollopen. Maar laat alstublieft al die mensen met rust die eindelijk wel de ernst van de zaak inzien.
Nu ben je bezig met emotioneel discussieren en sneaky mij in een hoekje aan het stoppen. Ga liever inhoudelijk in op mijn post of reageer niet.
Wat jij allemaal huilt over Palestijnse slachtoffers, kun je dagelijks huilen over slachtoffers in Afrika. Maar daar hoor ik jou ook nooit over! Ben jij nou ook niet begaan met Afrikaanse mensen? Zap jij ook dagelijks weg als er weer kinderen worden vermoord in Congo of Soudan?
En waarom hoor ik jou nooit over de 50-jarige bezetting van Tibet? Vind je het normaal dat een land zo lang bezet wordt?
Jah, als je mij gaat beschuldigen van bullshit (terwijl ik vaak genoeg heb laten weten hoe misdadig ik Israel vind), dan pak ik jou op dezelfde manier aan!

Goodnight
18-01-09, 20:30
Verder weiger ik inderdaad zwart/wit te denken.
.
Oorspronkelijk geplaatst door Julien
1. Hamas vind ik echter een enge organisatie die de Palestijnse zaak meer kwaad dan goed doet. Als Hamas getroffen is, zal ik daar niet wakker van liggen.

2.Maar ja, dit conflict speelt nu eenmaal heel erg onder Marokkaanse jongeren (de vraag waarom snap ik eigenlijk nog steeds niet...) dus dit was een logisch gevolg. Als je minder hierover wilt lezen, kun je een beter een niet-Marokkaans forum opzoeken.

Juist ja....

tanger'73
18-01-09, 20:30
Nog maar een keer: wie is er dan wel niet pro hamas?

Wat nou propaganda en gescheld? De pro's liegen en ik en anderen wijzen hen beargementeerd terecht. Ben je blind?

Naast het feit dat de pro-zionisten hier op een hand te tellen zijn. Heeft men die vermeende pro-zionisten of liever gezegd zionknechten uitgebreid de gelegenheid gegeven ook hun verontwaardiging en afkeer van het buitensporige israëlische geweld kenbaar laten maken. Tot in den treure en nog steeds denken ze dat israël prima bezig is geweest en met stip op één staat naar mijn stellige indruk die smerige smous van een jangjong nummer nog wat. Die hier op een topic een turkse man die al dat leed niet meer kon verkroppen op een turkse plein in brand stak, een prima actie van die man vond.

Julien
18-01-09, 20:33
Nog maar een keer: wie is er dan wel niet pro hamas?
Nog maar een keer: ik ga hier niet lopen backstabben. Het is geen geheim wie er hier pro-hamas en pro-israel is. Roddelen laat ik wel over aan de poessies van dit forum.


Wat nou propaganda en gescheld? De pro's liegen en ik en anderen wijzen hen beargementeerd terecht. Ben je blind?
Nee dat was het niet. Ik heb hier alleen maar gescheld gezien en geen een keer een normale discussie tussen voor- en tegenstanders. Er werd totaal niet naar elkaars argumenten geluisterd. Alleen al jouw kinderachtige zin "hun liegen en ik zat goed" zegt al genoeg.
We zitten hier niet in de rechtbank.:maf2:
Dit is een forum.

tanger'73
18-01-09, 20:34
Ik heb respect voor mensen als Duisenberg. Maar je kan niet ontkennen dat zij nooit gehoord wordt. Zij is heel vaak in de media geweest. Net als Van Agt overigens. Jah, de dalai lama hoor of zie je ook niet dagelijks in de media..:maf2:


Nu ben je bezig met emotioneel discussieren en sneaky mij in een hoekje aan het stoppen. Ga liever inhoudelijk in op mijn post of reageer niet.
Wat jij allemaal huilt over Palestijnse slachtoffers, kun je dagelijks huilen over slachtoffers in Afrika. Maar daar hoor ik jou ook nooit over! Ben jij nou ook niet begaan met Afrikaanse mensen? Zap jij ook dagelijks weg als er weer kinderen worden vermoord in Congo of Soudan?
En waarom hoor ik jou nooit over de 50-jarige bezetting van Tibet? Vind je het normaal dat een land zo lang bezet wordt?
Jah, als je mij gaat beschuldigen van bullshit (terwijl ik vaak genoeg heb laten weten hoe misdadig ik Israel vind), dan pak ik jou op dezelfde manier aan!

Er is in dit conflict duidelijk een agressor en een slachtoffer en het laat je raden wie. Nou als je het niet erg vind, kies ik liever de kant van de slachtoffers, die sinds mensenheugenis door die agressorbende worden bezet, onderdrukt en uitgehongerd.

Bovendien is dit conflict de moeder der conflicten en zou het enorm bijdragen en een voorbeeld wezen voor al die andere conflicten deze eerst op te lossen. Maar daarvoor heb je een onbevooroordeelde Veilgheidsraad nodig. Ze zijn er wel als de kippen bij als Saddam Hoessein Koeweit annexeerd, maar gebieden door israël bezet is geen probleem?

Goodnight
18-01-09, 20:35
Julian, wat jij vraagt is niet realistisch en oneerlijk.
Dat men hier heftiger reageert op dit conflict zegt niets over het mededogen wat men wel of niet voelt met andere gebieden waarin onrecht heerst.

Maar je kan mensen niet gaan verwijten waar ze meer of minder aandacht aan moeten besteden.

De wereld en het leven zijn nu eenmaal niet zo ingedeeld dat je evenredig energie kan geven aan alles wat op je pad komt.

De een die heeft meer feeling met dierenleed en besteed daar al zijn of haar aandacht aan.
De ander die besteed al haar/zijn aandacht aan Tibet.

Zegt dat dan iets over hoe die mensen staan tegenover ander leed?

Je hebt het over zwart/wit denken, maar dat is juist nu hetgeen wat je doet.

tanger'73
18-01-09, 20:43
Julian, wat jij vraagt is niet realistisch en oneerlijk.
Dat men hier heftiger reageert op dit conflict zegt niets over het mededogen wat men wel of niet voelt met andere gebieden waarin onrecht heerst.

Maar je kan mensen niet gaan verwijten waar ze meer of minder aandacht aan moeten besteden.

De wereld en het leven zijn nu eenmaal niet zo ingedeeld dat je evenredig energie kan geven aan alles wat op je pad komt.

De een die heeft meer feeling met dierenleed en besteed daar al zijn of haar aandacht aan.
De ander die besteed al haar/zijn aandacht aan Tibet.

Zegt dat dan iets over hoe die mensen staan tegenover ander leed?

Je hebt het over zwart/wit denken, maar dat is juist nu hetgeen wat je doet.


Ik nodig al die mensen uit die begaan zijn bij een conflict gelieve daarover een topic te openen en dan pas achteraf gaan oordelen of prikkers wel of niet hun ogen voor leed elders op de wereld sluiten. Bovendien zijn alle reacties ten aanzien van Gaza in dezelfde strekking als al die andere conficten in de wereld. Het principe is immers hetzelfde, die van bezetting, onderdrukking en geweld!

Goodnight
18-01-09, 20:45
Ik nodig al die mensen uit die begaan zijn bij een conflict gelieve daarover een topic te openen en dan pas achteraf gaan oordelen of prikkers wel of niet hun ogen voor leed elders op de wereld sluiten. Bovendien zijn alle reacties ten aanzien van Gaza in dezelfde strekking als al die andere conficten in de wereld. Het principe is immers hetzelfde, die van bezetting, onderdrukking en geweld!
Dat bedoel ik.

Julien
18-01-09, 20:50
Julian, wat jij vraagt is niet realistisch en oneerlijk.
Dat men hier heftiger reageert op dit conflict zegt niets over het mededogen wat men wel of niet voelt met andere gebieden waarin onrecht heerst.
Goodnight, ik heb nooit willen beweren dat mensen hier geen mededogen hebben voor andere slachtoffers in de wereld. Ik werd alleen aangevallen door Tanger dat ik geen mededogen zou hebben met de Palestijnen, omdat ik niet hevig emotioneel tekeer ga, dan confronteer ik hem met dezelfde vraag. Waar is zijn mededogen voor Afrikaanse oorlogslachtoffers?


Maar je kan mensen niet gaan verwijten waar ze meer of minder aandacht aan moeten besteden.
Heb je helemaal gelijk in. Dat is ook niet mijn bedoeling. Ik vind alleen die hypocrisie zo akelig. Op dit forum wordt zo vaak geklaagd over de eenzijdige, hyperige en bevooroordeelde westerse media als er bijvoorbeeld een aanslag is gepleegd in NY, Madrid of Londen (+3 minuten stilte). Maar nu doen deze klagers precies hetzelfde wat betreft de oorlog in Gaza. Dat vind ik nou ontzettend hypocriet. En dat moet gewoon aangetoond worden.


De wereld en het leven zijn nu eenmaal niet zo ingedeeld dat je evenredig energie kan geven aan alles wat op je pad komt.

De een die heeft meer feeling met dierenleed en besteed daar al zijn of haar aandacht aan.
De ander die besteed al haar/zijn aandacht aan Tibet.
Precies. Hopelijk houden mensen dit dus ook in hun achterhoofd als ze europeanen, amerikanen en westerse media weer beschuldigen van partijdigheid, eenzijdigheid, creëren van een hype, generaliseren, etc.


Je hebt het over zwart/wit denken, maar dat is juist nu hetgeen wat je doet.
Met zwart-wit denken had ik het meer over de manier hoe voor- en tegenstanders hier met elkaar discussiëren op dit forum. Men staat hier totaal niet open voor elkaars mening. Is jou dat dan niet opgevallen?

p.s. leuk dat je weer terug bent ..

tanger'73
18-01-09, 21:00
Openstaan voor meningen kent grenzen. Zo staat men doorgaans niet open voor prikkers die na duidelijke aanwijzingen dat er buitensporig geweld wordt gehanteerd en er sprake is van een bezetting en onderdrukking. Willens en wetens dat blijven wegwuifen en accepteren. Wie voor bepaalde tuig in de wereld inclusief misdadigers en pedo's wenst open te staan moet dat maar lekker voor zichzelf weten. Wellicht moet je daar christelijk voor wezen?

Goodnight
18-01-09, 21:06
Goodnight, ik heb nooit willen beweren dat mensen hier geen mededogen hebben voor andere slachtoffers in de wereld. Ik werd alleen aangevallen door Tanger dat ik geen mededogen zou hebben met de Palestijnen, omdat ik niet hevig emotioneel tekeer ga, dan confronteer ik hem met dezelfde vraag. Waar is zijn mededogen voor Afrikaanse oorlogslachtoffers? Ik wil niet voor tanger spreken, dat kan hij prima zelf. Maar het is ook een heftig conflict, je kan niet zeggen weet je we gaan dit rationeel aanpakken. Hoe jij er verder mee omgaat is jouw zaak maar ik merk dat dit hele gebeuren mij wel emotioneel aanpakt. Het voelt oneerlijk het voel onrechtvaardig het voelt gewoon fout, fout aan.
En om nogmaals te benadrukken dit is exact het gevoel wat ik had toen ik in mijn tienerjaren over de WO2 las en de uitroeiing van de Indianen om maar en dwarsstraat te noemen.
Overigens waren de Indianen ook geen lieverdjes toen ze terugvochten, maar zij hebben er niet om gevraagd. Zo zie ik dat ook met de Palestijnen, zij hebben niet om een Israelische staat, lullig voor de joden, maar zo is het mijn inziens wel. Men mekkert nu over Hamas, maar Hamas had niet bestaan als de Palestijnen geen Israelische staat door de strot geduwd hadden gekregen.


Heb je helemaal gelijk in. Dat is ook niet mijn bedoeling. Ik vind alleen die hypocrisie zo akelig. Op dit forum wordt zo vaak geklaagd over de eenzijdige, hyperige en bevooroordeelde westerse media als er bijvoorbeeld een aanslag is gepleegd in NY, Madrid of Londen (+3 minuten stilte). Maar nu doen deze klagers precies hetzelfde wat betreft de oorlog in Gaza. Dat vind ik nou ontzettend hypocriet. En dat moet gewoon aangetoond worden. Maar komt het ook niet ergens vandaan? Bepaalde onderdelen worden namelijk wel erg onderbelicht. Dat is wel aan het veranderen, maar voorheen was de media daar heel eenzijdig in. En daar is kritiek op, en misschien komt die kritiek op jou over als hypocriet, maar in feite is het aandacht vragen voor een situatie die min of meer ontkend wordt.





Met zwart-wit denken had ik het meer over de manier hoe voor- en tegenstanders hier met elkaar discussiëren op dit forum. Men staat hier totaal niet open voor elkaars mening. Is jou dat dan niet opgevallen?
Niet meer dan op andere fora, als ik daar soms lees hoe men eigen gelijk wil halen en hoe heftig het er aan toe gaat dan is het hier vrij beschaafd.Ik lees wel eens mee op een ander forum ( Nederlands) en ik reageer daar niet eens. Waarom? Omdat ik gelynched zou worden met mijn mening.


p.s. leuk dat je weer terug bent ..Was eigenlijk alleen de bedoeling dat ik een kijkje kwam nemen, maar dan blijf ik toch weer plakken :zozo:

Goodnight
18-01-09, 21:08
Openstaan voor meningen kent grenzen. Zo staat men doorgaans niet open voor prikkers die na duidelijke aanwijzingen dat er buitensporig geweld wordt gehanteerd en er sprake is van een bezetting en onderdrukking. Willens en wetens dat blijven wegwuifen en accepteren. Wie voor bepaalde tuig in de wereld inclusief misdadigers en pedo's wenst open te staan moet dat maar lekker voor zichzelf weten. Wellicht moet je daar christelijk voor wezen?
Nah ja, er hebben anders genoeg christenen tegen gedemonstreerd en ik ken genoeg die het afschuwelijk vinden wat er gebeurt.

tanger'73
18-01-09, 21:19
Nah ja, er hebben anders genoeg christenen tegen gedemonstreerd en ik ken genoeg die het afschuwelijk vinden wat er gebeurt.

Dat begrijp ik ook wel, maar ik verwees naar een bepaalde christelijke deugd. Het zogenaamd openstaan voor alles en iedereen inclusief het drek op aarde. Zo gelovig ben ik nou ook weer niet als je begrijpt wat ik bedoel. :wink:

Goodnight
18-01-09, 21:25
Op dat andere forum waar ik het over had, kwamen kreten voorbij als: ''Palestijnen of moslims aan het gas''. En moslims werden voor rotte vis uitgemaakt en dan heb ik het niet over een rechts forum. Maar zo'n huisvrouwtjes blad forum....

Goodnight
18-01-09, 21:26
Dat begrijp ik ook wel, maar ik verwees naar een bepaalde christelijke deugd. Het zogenaamd openstaan voor alles en iedereen inclusief het drek op aarde. Zo gelovig ben ik nou ook weer niet als je begrijpt wat ik bedoel. :wink:
Ok, het kwam een beetje eh raar over.
Je bent atheist? :zozo:

tanger'73
18-01-09, 21:28
Op dat andere forum waar ik het over had, kwamen kreten voorbij als: ''Palestijnen of moslims aan het gas''. En moslims werden voor rotte vis uitgemaakt en dan heb ik het niet over een rechts forum. Maar zo'n huisvrouwtjes blad forum....

Ja ik ken dat soort hopeloos vuil, vandaar dat ik ook vind dat openstaan voor bepaalde meningen duidelijke grenzen van het onbetamelijke kent. :)

Julien
18-01-09, 21:30
Openstaan voor meningen kent grenzen. Zo staat men doorgaans niet open voor prikkers die na duidelijke aanwijzingen dat er buitensporig geweld wordt gehanteerd en er sprake is van een bezetting en onderdrukking. Willens en wetens dat blijven wegwuifen en accepteren. Wie voor bepaalde tuig in de wereld inclusief misdadigers en pedo's wenst open te staan moet dat maar lekker voor zichzelf weten. Wellicht moet je daar christelijk voor wezen?

Openstaan voor verschillende gezichtspunten wat betreft conflicten in de wereld is wat anders dan openstaan voor pedo's :maf2: en je bent niet grappig door het christendom erbij te halen

Maar goed, jij kan je niet voorstellen dat je zonder oogkleppen en niet zwart-wit naar de wereldppolitiek kijkt?

Geef Bush en Wilders eens gauw een hand jij.

tanger'73
18-01-09, 21:33
Ok, het kwam een beetje eh raar over.
Je bent atheist? :zozo:

Kennelijk heeft de laatste zin voor enige verwarring gezorgd? Maar ik ben moslim, Nederlander en Marokkaan tegelijk die bovendien voor heel veel dingen openstaat, alleen niet voor alles. Daar moet je immers diep christelijk voor wezen. :hihi:

Julien
18-01-09, 21:34
Kennelijk heeft de laatste zin voor enige verwarring gezorgd? Maar ik ben moslim, Nederlander en Marokkaan tegelijk die bovendien voor heel veel dingen openstaat, alleen niet voor alles. Daar moet je immers diep christelijk voor wezen. :hihi:

Nu je dit voor de 5e keer herhaalt ben ik wel benieuwd wat je hiermee bedoelt te zeggen. Want blijkbaar snapt niemand jou.

John2
18-01-09, 21:36
Ik heb er genoeg van

De aanval van Israel op Gaza is een extreme reactie op de raketten die Hamas afvuurde. Een reactie op die raketten kon niet uitblijven, maar het geweld dat Israel heeft toegepast is in mijn ogen buitensporig. Ik heb dat hier al vaker gezegd. Hamas heeft daarbij zeker een deel van de verantwoordelijkheid, want Israel heeft gewaarschuwd voor een harde actie, en Hamas bleef doorgaan met de aanvallen.
Maar het is totaal niet te verkopen dat als tegenmaatregel op de raketten, die weliswaar in aantal groot waren, maar in effect vrij gering, zoveel slachtoffers onder de Palestijnse burgers van Gaza worden gemaakt. In ieder geval honderden en ook vermoedelijk meer dan honderd kinderen. Daarbij worden enorme vernielingen aangericht.

Dat (nog eens) gezegd hebbend, moet me het volgende van het hart.
Ik heb er inmiddels genoeg van.
Genoeg van al het gedoe en al het geschreeuw in Nederland over de toestand in Gaza.
Er is zo veel ophitserij en zoveel onredelijke aanvallen op allerlei instituten en mensen.
En het is zo onevenwichtig ten opzichte van andere ellende in de wereld (Darfur, Tibet, Kongo, Irian Yaja, Burma, etc., en conflicten in het verleden war veel minder aandacht voor was).
Ik lees over boze mensen die vinden dat de Nederlandse media partij kiezen, omdat ze geen bloedige beelden laten zien van kinderlijkjes. En dat de media de palestijnse kant van de zaak niet belichten.
Grote onzin. De Palestijnse kant komt heel uitgebreid aan bod.
En er zijn beelden genoeg te zien van slachtoffers. Alleen niet van bloederige lijken, zoals ze te zien in Arabische media.
De Nederlandse media doen dat nooit. Niet in Gaza, en niet bij andere conflicten of rampen.
Gelukkig maar, naar mijn mening.
En dat in de media ook de Israelische kant wordt belicht, is zeer terecht.

Maar kort en goed, het is een overdosis aandacht voor Gaza. En er wordt zo opgewonden en ongenuanceerd geschreeuwd. Ik hou het voor gezien.

Helemaal met je eens.


Je hebt wel een hoop gelul nodig om je onder een reactie op mijn 2 posts uit te draaien.

Je wordt er opeens zo moe van als je dieper in de materie moet duiken en opeens ziet dat wat je je hele leven geloofd hebt voor geen meter klopt. Stel ik me zo voor, geheel out of the blue :)

Het zijn de Israellovers die ongenuanceerd en blindelings één kant aanhangen. Commentaar daarop ziet er noodgedwongen dan ook eenzijdig uit.

Ik heb al een keer of 5 uitgelegd waarom dit objectief minor issue zo belangrijk is. Als je daar geen kennis van wilt nemen moet jij dat weten.

Maar kom niet aan met dat je vermoeid of taken aback bent. Bah.

Hoe jij denkt en reageert op onderwerpen als deze is algemeen bekend Mark en zeker hoe jij als puber probeerd mensen op een verkeerde been te zetten.

En als we onze mening geven die tegen jou gedachten ingaan zijn we zionisten, nazizionisten etc. etc.

tanger'73
18-01-09, 21:41
Openstaan voor verschillende gezichtspunten wat betreft conflicten in de wereld is wat anders dan openstaan voor pedo's :maf2: en je bent niet grappig door het christendom erbij te halen

Maar goed, jij kan je niet voorstellen dat je zonder oogkleppen en niet zwart-wit naar de wereldppolitiek kijkt?

Geef Bush en Wilders eens gauw een hand jij.


Ik doe niet aan zwart en blank, maar kijk er met mijn hele hebben en zijn met een rechtvaardige blik naar. Al dat zwart bij conflicten in de wereld, daarvan is de oorzaak bij velen al duidelijk, waar dat vandaan komt. Zelfs iemand die blind is kan het zien. Dat er onverhoopt nog aasgieren zijn die al dat zwart willens en wetens gaan zitten uitbuiten, daar sta ik niet open voor.

tanger'73
18-01-09, 21:46
Nu je dit voor de 5e keer herhaalt ben ik wel benieuwd wat je hiermee bedoelt te zeggen. Want blijkbaar snapt niemand jou.


Naastenliefde, openstaan voor iedereen is toch een christelijke deugd of niet? Ongeacht de misdaad even bij de biecht langs gaan even een paternoster doen en een rozenkrans draaien en alles is weer ok, of heb ik het mis?

Goodnight
18-01-09, 21:50
Ik begreep het ondertussen wel hoor.

Mark
19-01-09, 08:35
http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2009/01/slachtoffers.png

Mark
19-01-09, 08:36
11 de plaats qua doden dus.

Mark
19-01-09, 08:47
nog een aardige vergelijking:

Kongo Inwoners: 66.514.506 (2008)
Aantal Slachtoffers 5.400.000 (sinds 98)

Grofweg 10% (Het aantal inwoners in sinds 88 meer dan verdubbeld)
Zo’n 1500 per dag al 10 jaar lang

Gaza Inwoners: 1,481,080
Aantal Slachtoffers 8000
Grofweg 0,05%


Nu kun je hierbij natuurlijk wel opmerken dat de EU het geweld in Congo veroordeeld en goedkeuring geeft aan de aanval van Israel.

mulan
19-01-09, 10:55
nog een aardige vergelijking:

Kongo Inwoners: 66.514.506 (2008)
Aantal Slachtoffers 5.400.000 (sinds 98)

Grofweg 10% (Het aantal inwoners in sinds 88 meer dan verdubbeld)
Zo’n 1500 per dag al 10 jaar lang

Gaza Inwoners: 1,481,080
Aantal Slachtoffers 8000
Grofweg 0,05%


Nu kun je hierbij natuurlijk wel opmerken dat de EU het geweld in Congo veroordeeld en goedkeuring geeft aan de aanval van Israel.\

En je mag ook meteen opmerken dat als de aandacht niet naar Gaza gaat deze zeker niet naar Congo zal gaan. Het is meer een cynische gedachte van als we dat ene geen aandacht geven waarom die mensen in het MO wel.

Mark
19-01-09, 11:01
En je mag ook meteen opmerken dat als de aandacht niet naar Gaza gaat deze zeker niet naar Congo zal gaan. Het is meer een cynische gedachte van als we dat ene geen aandacht geven waarom die mensen in het MO wel.

uiteraard dat klopt.

maar sommige mensen doen nu alsof gaza de grootste humanitaire ramp ooit is etc etc en dat er nog nooit zo'n onrecht is geweest.

Soldim
19-01-09, 11:32
1.Palestjnen zijn Hamas- Hamas zijn de Palestijnen.


Werkelijk? Meningen (http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=3841706&postcount=43) daarover verschillen.

reason
19-01-09, 13:08
http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2009/01/slachtoffers.png

De conflicten die nog voortduren en waarin vooral veel slachtoffers zijn gevallen vóór het jaar 2000, zitten hier nog niet eens bij.

Zoals Tibet. Er wordt geschat dat er sinds 1950 1 miljoen doden zijn gevallen waaronder velen door hongersnood die de Chinezen opzettelijk hebben veroorzaakt. Naast tussen de 100.000 en 200.000 doden door Chinees geweld.
Eigenlijk zijn er wel wat parallellen te trekken tussen Tibet en Palestina.
Delen van het bezette Tibet zijn ingelijfd bij China en onttrokken aan de provincie Tibet. Grote aantallen immigranten (Han-Chinezen) zijn naar Tibet gestuurd, om de bevolking minder Tibetaans te maken.
Lijkt wel op dingen die Israel heeft gedaan.

Ik noem verder West Papua (Irian Yaja). Tienduizenden slachtoffers sinds 1962. De bevrijdingsbeweging heeft het over enkele honderdduizenden. Dat is misschien overdreven, maar er is veel onbekend over de exacte situatie daar.

Wortel
19-01-09, 13:26
Naastenliefde, openstaan voor iedereen is toch een christelijke deugd of niet? Ongeacht de misdaad even bij de biecht langs gaan even een paternoster doen en een rozenkrans draaien en alles is weer ok, of heb ik het mis?

Je hebt het zeker mis. Behalve dat je een karikatuur maakt van wat voor maar een deel van de christenheid biechtpraktijk is, is het bovenstaande ook nog eens erg tendentieus. Als er in b.v. Rotterdam ergens het voortouw wel wordt genomen in het contacten leggen met moslims, dan is het wel door christenen, en zeker niet omdat ze allemaal achter Israël aan zouden lopen.

Overigens heeft er op Islam en meer weer eens iemand een draad gestart met malle karikaturen over de christelijke drie-eenheid en over hoe verdwaald die kromgeleide christenen wel zijn. De PR is in moslimkringen nog altijd zeer bedonderd geregeld en ze verstaan zeer wel de kunst de bondgenoten die ze hebben van zich te vervreemden. Of heb ik het mis?

Eke
19-01-09, 13:39
Maar kort en goed, het is een overdosis aandacht voor Gaza. En er wordt zo opgewonden en ongenuanceerd geschreeuwd. Ik hou het voor gezien.

Deze week nog heb ik op dit forum op een topic gereageerd over sexuele terreur in Congo. Een nogal aangrijpend onderwerp.

Maar je hebt gelijk als je stelt dat afgelopen weken de Palestinatopics hier over elkaar heen buitelden. Zelf vind ik dat niet meer dan logisch.
Stel dat er in Marokko iets afschuwelijks speelde dan heb je ook dit effekt.
Je zit op een forum, Reason, waar de meeste bezoekers moslim zijn.
Hoewel er heel veel richtingen zijn beschouwen moslims zichzelf wel broeder/zuster van alle moslims op de wereld. En ik denk dat dat sterker speelt in een immigratieland, omdat je het dan prettig vindt om het 'wij'gevoel te ervaren. Ik heb op dit topic trouwens geen nieuws gehoord over Marokko : hoe daar geageerd is tegen de aanvallen van Israël en door welke groepen (bv. studenten, stedelingen)

Dat er opgewonden wordt geschreeuwd, soit. Dat er ongenuanceerd wordt geschreeuwd...noem me een forum waar dat niet wordt gedaan...dat zal een uitzondering zijn...Ervaren onrecht is op het moment zelf door alle emoties ook niet zo makkelijk te nuanceren.

Als prikker ben je niet helemaal afhankelijk. Je kunt bv. 1 of 2 topics uitzoeken, de rest laat je links liggen (bv. bij tijds-of energiegebrek)
Als je op een topic bezig bent en je hebt het gevoel dat je niet begrepen wordt kun je na een paar pogingen dat gesprek stoppen.
Je kunt zelf topics starten over zaken die jij belangrijk vind.
Je bent vrij, je kunt zelf je koers bepalen....

:zwaai:

TOEGEVOEGD; tegen de tijd dat ik klaar ben met m'n reaktie is vaak de richting van het onderwerp al weer veranderd.....bloos en zucht.;)

knuppeltje
19-01-09, 13:45
Het is niet moeilijk om te concluderen dat wat er in Afrika gebeurt vele malen groter van omvang is dan wat er in de Gaza gebeurt, een blinde kan dat nog wel zien.
Maar in tegenstelling tot in Afrika is de grote boosdoener een stel kolonisten met een religieus ideaal die er in feite helemaal niets te zoeken hebben.
Om dat religieuze kolonisme pleegt Israël nu gruwelijke oorlogsmisdaden.
Digenen die de misdaden steunen van Israël, zal het de slachtoffers in Afrika ook worst wezen. Je kunt niet zonder heel cinisch te zijn de ene misdaad wel steunen - en de andere veroordelen, als het om mensenlevens gaat.
Zo ook hier op het forum. Figuren als Slinger en anderen liegen en huichelen onbeschoft, ook hen zal in werkelijkheid het leed in Afrika worst wezen, ze doen maar alsof. Digenen die zij nu verwijten dat ze nu Israël zo hard aanvallen hier - zijn juist zij - die zich hier altijd het drukste om Afrika hebben gemaakt, de aanvallen nu op hen is dan ook heel hypocriet.

reason
19-01-09, 14:26
Maar je hebt gelijk als je stelt dat afgelopen weken de Palestinatopics hier over elkaar heen buitelden. Zelf vind ik dat niet meer dan logisch.
Stel dat er in Marokko iets afschuwelijks speelde dan heb je ook dit effekt.
Je zit op een forum, Reason, waar de meeste bezoekers moslim zijn.

Dat begrijp ik wel een beetje. Ik bedoelde trouwens niet alleen dit forum.

Maar toch ; we zitten hier in Nederland. Dit forum heet Maroc.nl. Het gaat niet over Marokko, maar over het duizenden kilometers verder gelegen Palestina/Israel. Ongeveer even ver van Marokko als Darfur... (waar veel en veel meer slachtoffers vallen dan in Gaza).


Dat er opgewonden wordt geschreeuwd, soit. Dat er ongenuanceerd wordt geschreeuwd...noem me een forum waar dat niet wordt gedaan...dat zal een uitzondering zijn...Ervaren onrecht is op het moment zelf door alle emoties ook niet zo makkelijk te nuanceren.

Zoals ik zei bedoelde ik niet alleen dit forum, maar ook de reacties die ik op allerlei andere plekken zie en lees vanuit vooral moslimkring.
Ik werd zelf ook meerdere malen boos toen ik kennis nam van acties van de Israeli's in Gaza.
Maar ik vind het absurd dat mensen alle redelijkheid uit het oog verliezen, en keiharde leugens en verwijten gaan roepen over bijvoorbeeld de Nederlandse media.
Met flauwekulargumenten als 'deze foto's worden niet getoond op de Nl. tv en in Nl. kranten'.


[QUOTE=Eke;3856996]Als prikker ben je niet helemaal afhankelijk. Je kunt bv. 1 of 2 topics uitzoeken, de rest laat je links liggen (bv. bij tijds-of energiegebrek)
Als je op een topic bezig bent en je hebt het gevoel dat je niet begrepen wordt kun je na een paar pogingen dat gesprek stoppen.
Je kunt zelf topics starten over zaken die jij belangrijk vind.
Je bent vrij, je kunt zelf je koers bepalen....

Dat doe ik ook. :)
Ik bekijk de meeste topics hier helemaal niet.
En ik ben regelmatig periodes niet aanwezig op dit forum. Heel gezond, lijkt me, want sommige prikkers zitten hier in mijn ogen veel te veel. Niet goed voor ze. :vreemd:


TOEGEVOEGD; tegen de tijd dat ik klaar ben met m'n reaktie is vaak de richting van het onderwerp al weer veranderd.....bloos en zucht.;)

Ja, die ervaring heb ik ook al enkele malen gehad. C'est la vie.

Tomas
19-01-09, 14:41
Maar in tegenstelling tot in Afrika is de grote boosdoener een stel kolonisten met een religieus ideaal die er in feite helemaal niets te zoeken hebben.


Afgezien van hoe waar dit is, maakt de reden of oorzaak van massamoord niet zoveel uit. Met dit feit is geen enkele afrikaanse militie verontschuldigd.

Punt is nu eenmaal dat Israel veel dichterbij en veel belangrijker voor Nederland is dan -noem een dwarstraat- de Congo. En bovendien hebben we een stelletje religieuze engerds aan de macht die hun best doen om hun uitverkoren volk te beschermen. Dat vergroot het m-o conflict zeer uit toc alle andere brandhaarden.

Ik heb persoonlijk wel zoiets als ik zo'n "eigen moslims eerst" demonstratie zie: zoek het maar lekker zelf uit. En wordt van zowel de smiechtige gasten ala Slinger net zo ziek als van al die antisemieten die weer hun kans ruiken.

Heb dankzij al deze ergenrnissen al helemaal geen zin in dit onderwerp.

Bofko
19-01-09, 14:48
Heb dankzij al deze ergenrnissen al helemaal geen zin in dit onderwerp.

Met deze onverschillige houding hou ik je persoonlijk medeverantwoordelijk voor het leed van de palestijnen.

Tomas
19-01-09, 14:49
Met deze onverschillige houding stel ik je persoonlijk verantwoordelijk voor het leed van de palestijnen.

Dat maakt het wel een stuk overzichterlijker.

Eke
19-01-09, 15:17
Maar toch ; we zitten hier in Nederland. Dit forum heet Maroc.nl. Het gaat niet over Marokko, maar over het duizenden kilometers verder gelegen Palestina/Israel. Ongeveer even ver van Marokko als Darfur... (waar veel en veel meer slachtoffers vallen dan in Gaza).

Dat is nou een heel goed topic-onderwerp :blij:

Het is een vraag die ook de mosliminwoners van Darfur zelf bezighoudt. In de interneteditie van de Sudan Tribune komen bewoners van de geplaagde Afrikaanse regio aan het woord die zich afvragen waarom de Arabische wereld ‘met twee maten meet’. Waarom knijpen de Arabieren ‘een oogje toe als het over het geweld in ons eigen land’ gaat?

bron :http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/2384/Over_Darfur_hoor_je_de_Arabieren_niet




Maar ik vind het absurd dat mensen alle redelijkheid uit het oog verliezen, en keiharde leugens en verwijten gaan roepen over bijvoorbeeld de Nederlandse media.

Je zou graag willen dat mensen redelijk zouden blijven : twee kanten van de medaille zouden willen zien..
Het is heel shockerend als blijkt dat er zoveel mensen dat niet kunnen : gisterenavond keek ik naar In Europa (Geert Mak) dat gewijd was aan Algerije en de vrijheidsstrijd. Speciaal naar het lot van de PIED NOIRS....schuldeloze 'schuldigen', omdat dat een gezicht kreeg in die vroedvrouw met haar 5 kinderen, die zich altijd had ingezet voor de Algerijnen, dag en nacht.
Dat zou ik eigenlijk nog wel een keer willen linken naar ons forum. Omdat je er zoveel kanten in kunt ontdekken van waaruit je die strijd kunt bekijken.
Omdat je ziet dat de geschiedenis van de wereld vele malen trager verloopt dan de geschiedenis van ons -individuele- mensen.




Heel gezond, lijkt me, want sommige prikkers zitten hier in mijn ogen veel te veel. Niet goed voor ze. :vreemd:



Het forum is net zo verleidelijk als een toverballenautomaat :hihi:

knuppeltje
19-01-09, 16:13
Afgezien van hoe waar dit is, maakt de reden of oorzaak van massamoord niet zoveel uit. Met dit feit is geen enkele afrikaanse militie verontschuldigd.

Helemaal mee eens, maar dat was ik dus altijd al.

tanger'73
19-01-09, 16:41
Je hebt het zeker mis. Behalve dat je een karikatuur maakt van wat voor maar een deel van de christenheid biechtpraktijk is, is het bovenstaande ook nog eens erg tendentieus. Als er in b.v. Rotterdam ergens het voortouw wel wordt genomen in het contacten leggen met moslims, dan is het wel door christenen, en zeker niet omdat ze allemaal achter Israël aan zouden lopen.

Overigens heeft er op Islam en meer weer eens iemand een draad gestart met malle karikaturen over de christelijke drie-eenheid en over hoe verdwaald die kromgeleide christenen wel zijn. De PR is in moslimkringen nog altijd zeer bedonderd geregeld en ze verstaan zeer wel de kunst de bondgenoten die ze hebben van zich te vervreemden. Of heb ik het mis?


Daar heb je misschien wel gelijk in, maar doorgaans is het toch een paar weesgegroetjes en een rozenkransje draaien en alles is je vergeven?

tanger'73
19-01-09, 16:47
Het is niet moeilijk om te concluderen dat wat er in Afrika gebeurt vele malen groter van omvang is dan wat er in de Gaza gebeurt, een blinde kan dat nog wel zien.
Maar in tegenstelling tot in Afrika is de grote boosdoener een stel kolonisten met een religieus ideaal die er in feite helemaal niets te zoeken hebben.
Om dat religieuze kolonisme pleegt Israël nu gruwelijke oorlogsmisdaden.
Digenen die de misdaden steunen van Israël, zal het de slachtoffers in Afrika ook worst wezen. Je kunt niet zonder heel cinisch te zijn de ene misdaad wel steunen - en de andere veroordelen, als het om mensenlevens gaat.
Zo ook hier op het forum. Figuren als Slinger en anderen liegen en huichelen onbeschoft, ook hen zal in werkelijkheid het leed in Afrika worst wezen, ze doen maar alsof. Digenen die zij nu verwijten dat ze nu Israël zo hard aanvallen hier - zijn juist zij - die zich hier altijd het drukste om Afrika hebben gemaakt, de aanvallen nu op hen is dan ook heel hypocriet.


Dat wat je zegt is inderdaad de kern van het verhaal. Wat er ten aanzien van het conflict in israël knaagt, is dat men hoofdzakelijk met twee maten weegt en misdaden begaan door zionisten niet eenduidig zoals alle andere misdaden elders in de wereld streng veroordelen. Met andere woorden, onrecht wordt in bescherming genomen. Dat is met name wat de meeste mensen zo ontzettend wrang, bitter en zuur vinden.

Eke
19-01-09, 17:10
Daar heb je misschien wel gelijk in, maar doorgaans is het toch een paar weesgegroetjes en een rozenkransje draaien en alles is je vergeven?

:hihi: Tanger :je klinkt als een Gereformeerde die een Rooms-Katholiek basht ...v o o r het TV-tijdperk :hihi:

IbnRushd
19-01-09, 17:27
De conflicten die nog voortduren en waarin vooral veel slachtoffers zijn gevallen vóór het jaar 2000, zitten hier nog niet eens bij.

Zoals Tibet. Er wordt geschat dat er sinds 1950 1 miljoen doden zijn gevallen waaronder velen door hongersnood die de Chinezen opzettelijk hebben veroorzaakt. Naast tussen de 100.000 en 200.000 doden door Chinees geweld.
Eigenlijk zijn er wel wat parallellen te trekken tussen Tibet en Palestina.
Delen van het bezette Tibet zijn ingelijfd bij China en onttrokken aan de provincie Tibet. Grote aantallen immigranten (Han-Chinezen) zijn naar Tibet gestuurd, om de bevolking minder Tibetaans te maken.
Lijkt wel op dingen die Israel heeft gedaan.

Ik noem verder West Papua (Irian Yaja). Tienduizenden slachtoffers sinds 1962. De bevrijdingsbeweging heeft het over enkele honderdduizenden. Dat is misschien overdreven, maar er is veel onbekend over de exacte situatie daar.

Het verschil is, en dat is hier zo vaak geschreven, dat alle westerse landen de massamoord op de bovengenoemde landen veroordelen en hulp bieden, dat in tegenstelling tot de massamoorden in Gaza.

Er valt overigens weinig te nuanceren wat betreft het conflict tussen israel en palestina. Wie toch quasi-intellectueel de kwestie tracht te nuanceren met de woorden van 'waar er twee vechten er twee schuld hebben', komt net zo over als de joden van de getto van Warschau (1943) ten deel schuld te geven, omdat ze in opstand kwamen en granaten naar Duitsers gooiden.

Eke
19-01-09, 17:28
Met andere woorden, onrecht wordt in bescherming genomen. Dat is met name wat de meeste mensen zo ontzettend wrang, bitter en zuur vinden.

Ik kon het niet hebben als ik Balkenende hoorde zeggen : billijken.
Wat billijken : zoveel agressie tegen zoveel onschuldigen ????
Vanmorgen zag ik nog een Palestijnse vrouw..huilend op de ruine van haar huis. Tjeminee, ik krijg weer de tranen in m'n ogen prikken. Wat een wreedheid...




Toch heeft het programma : de Schande van Gaza (VARA) me denkstof gegeven.
Ik had verwacht dat Bertus Hendriks, die jarenlang voorzitter van het Palestinacommitee is geweest, toen nog bijna niemand in Nederland er mee bezig was, even met de vuist op de tafel zou slaan over het schandalige gebeuren..

Tot mijn verrassing..en na enig denkwerk..kwam ik erachter dat zijn genuanceerde opvatting de enige weg naar VREDE is. Ook de door de jarenlange gevechten deels kapotgemaakte journalist Edo Rosenthal (hij heeft een PTSS eraan overgehouden)was genuanceerd...

De realiteit is dat heel veel Israeli niet 'zomaar' of alleen vanwege Heilige Boeken op die plek zijn gekomen waarin zij nu zijn.Er speelt vanalles mee.

Ik denk dat de Israeli heel goed moet beseffen wat zij de Palestijnen hebben aangedaan. Aan de andere kant mag er in ieder geval begrip komen voor de doorsnee Israeli. (niet voor de koppige kolonist-niet voor de wrede militant) Met begrip bedoel ik niet 'goedpraten', maar begrijpen. begrijpen wat er aan hun kant speelt...of speelde.

Bekijk die redelijk objektieve uitzending nog maar eens, wie er zin in heeft. Uitzending gemist. en nog wat...



TOEGEVOEGD :'De schande van Gaza' niet online


Door een technisch probleem is 'De schande van Gaza' nog niet online te bekijken. Excuses voor het ongemak.

tanger'73
19-01-09, 17:32
:hihi: Tanger :je klinkt als een Gereformeerde die een Rooms-Katholiek basht ...v o o r het TV-tijdperk :hihi:


Als christus maar een centrale rol speelt tussen beide geloofsrichtingen. :D

Eke
19-01-09, 17:41
Als christus maar een centrale rol speelt tussen beide geloofsrichtingen. :D


Ik geloof dat ie bij de R-K wat meer aangekleed is. In ieder geval is ie omringd door z'n moeder :blij:
Trouwens het hele RK geloof is niet echt sober te noemen. Nou ja, mss in sommige kloosters...

tanger'73
19-01-09, 17:45
Ik kon het niet hebben als ik Balkenende hoorde zeggen : billijken.
Wat billijken : zoveel agressie tegen zoveel onschuldigen ????
Vanmorgen zag ik nog een Palestijnse vrouw..huilend op de ruine van haar huis. Tjeminee, ik krijg weer de tranen in m'n ogen prikken. Wat een wreedheid...




Toch heeft het programma : de Schande van Gaza (VARA) me denkstof gegeven.
Ik had verwacht dat Bertus Hendriks, die jarenlang voorzitter van het Palestinacommitee is geweest, toen nog bijna niemand in Nederland er mee bezig was, even met de vuist op de tafel zou slaan over het schandalige gebeuren..

Tot mijn verrassing..en na enig denkwerk..kwam ik erachter dat zijn genuanceerde opvatting de enige weg naar VREDE is. Ook de door de jarenlange gevechten deels kapotgemaakte journalist Edo Rosenthal (hij heeft een PTSS eraan overgehouden)was genuanceerd...

De realiteit is dat heel veel Israeli niet 'zomaar' of alleen vanwege Heilige Boeken op die plek zijn gekomen waarin zij nu zijn.Er speelt vanalles mee.

Ik denk dat de Israeli heel goed moet beseffen wat zij de Palestijnen hebben aangedaan. Aan de andere kant mag er in ieder geval begrip komen voor de doorsnee Israeli. (niet voor de koppige kolonist-niet voor de wrede militant) Met begrip bedoel ik niet 'goedpraten', maar begrijpen. begrijpen wat er aan hun kant speelt...of speelde.

Bekijk die redelijk objektieve uitzending nog maar eens, wie er zin in heeft. Uitzending gemist. en nog wat..

Ja precies en wat onze minister van buitenlandse zaken Verhagen ten aanzien van de situatie alsmaar naar buiten brengt is ook niet mals. Waarom worden israëlische moorddaden door onze regering ook niet streng veroordeeld als al die andere misdaden bij andere conflicten. En dan poogt men hier nog te zeggen dat er ongelijke aandacht aan conflicten wordt geschonken, terwijl onze eigen regering notabene bij dit conflict net doet alsof haar neus bloedt.

Eke
19-01-09, 17:55
Ja precies en wat onze minister van buitenlandse zaken Verhagen ten aanzien van de situatie alsmaar naar buiten brengt is ook niet mals. Waarom worden israëlische moorddaden door onze regering ook niet streng veroordeeld als al die andere misdaden bij andere conflicten. En dan poogt men hier nog te zeggen dat er ongelijke aandacht aan conflicten wordt geschonken, terwijl onze eigen regering notabene bij dit conflict net doet alsof haar neus bloedt.


Ik had nog een protestbriefje geschreven en heel toevallig diezelfde avond verklaarde Verhagen dat ie hard aan het werk was met manieren om een einde te maken aan de aanvallen en aan het zoeken was hoe Nederland kon bijdragen aan een oplossing, maar dat hij geen tijd wilde verspillen aan woorden-wegerij.

In mijn optiek is dat laatste errug dom : hoe moet je anders communiceren (op afstand) dan met woorden !!!!!
BIL-LIJKEN.....het woord alleen al :kotsen2:

tanger'73
19-01-09, 17:58
Ik had nog een briefje geschreven en heel toevallig diezelfde avond verklaarde Verhagen dat ie hard aan het werk was met manieren om een einde te maken aan de aanvallen en aan het zoeken was hoe Nederland kon bijdragen aan een oplossing, maar dat hij geen tijd wilde verspillen aan woorden-wegerij.

In mijn optiek is dat laatste errug dom : hoe moet je anders communiceren (op afstand) dan met woorden !!!!!
BIL-LIJKEN.....het woord alleen al :kotsen2:


Ga er maar vanuit dat hij daarmee bedoelt bezig te zijn de israëlische actie op de een of andere manier binnenkort in de Tweede Kamer tijdens het vragenuurtje te billijken.

Koala64
19-01-09, 18:53
Het verschil is, en dat is hier zo vaak geschreven, dat alle westerse landen de massamoord op de bovengenoemde landen veroordelen en hulp bieden, dat in tegenstelling tot de massamoorden in Gaza.



Westerse landen veroordelen in de regel het geweld aan beide kanten. Er is ook veel gedoneerd aan Gaza, o.a. voor de opbouw van een nieuwe haven, die vervolgens overigens door Israel weer aan gruzelementen gebombardeerd is. Media aandacht is er ook zeer veel.

Ik vind dit geen afdoende verklaring.

IbnRushd
19-01-09, 19:08
Westerse landen veroordelen in de regel het geweld aan beide kanten. Er is ook veel gedoneerd aan Gaza, o.a. voor de opbouw van een nieuwe haven, die vervolgens overigens door Israel weer aan gruzelementen gebombardeerd is. Media aandacht is er ook zeer veel.

Ik vind dit geen afdoende verklaring.

'In de regel'? Wat is dat voor een flauwekul en nietszeggende nonsens?

Welk westers land heeft Israël expliciet veroordeeld voor de massamoorden in Gaza? Noem eens twee landen? Doe maar één land?

Verder doen de westerse regeringen helemaal niets voor Gaza en de Palestijnen, en voelen er ook weinig voor. Dat is een feit. Israël werd en wordt nog steeds in alle facetten gesteund door westerse regeringen. Dat is een feit. Feit blijft ook dat westerse regeringen geen behoefte hebben om kritiek uit te oefenen tegen de illegale nederzettingen op de West-bank, tegen de massamoorden in Gaza, tegen bezetting van Gaza, uithongering en blokkade in Gaza, tegen de illegale Scheidingsmuur, enz. Ze zullen ook nooit toegeven dat Israël oorlogsmisdaden pleegt, noch de drang hebben om Israël op de vingers te tikken omdat zij decennia lang mensenrechten, politieke rechten, burgerrechten, Vierde Geneefse Conventie, tientallen VN-resoluties en nog meer zonder pardon en schaamte schendt. En dat zijn allemaal keiharde feiten.

reason
19-01-09, 19:13
Het verschil is, en dat is hier zo vaak geschreven, dat alle westerse landen de massamoord op de bovengenoemde landen veroordelen en hulp bieden, dat in tegenstelling tot de massamoorden in Gaza.

Oh?
Ik vrees dat die Tibetanen en Papua's er anders over denken.
De relaties met China en Indonesië zijn over het algemeen prima.
Er wordt wel wat gewezen op mensenrechten (althans door westerse landen), maar dat is maar heel erg zijdelings...
:slaap:

Eke
19-01-09, 19:13
Frankrijk. Vaticaanstad. En ik heb me daar nog niet eens in verdiept....

Koala64
19-01-09, 19:17
'In de regel'? Wat is dat voor een flauwekul en nietszeggende nonsens?

Welk westers land heeft Israël expliciet veroordeeld voor de massamoorden in Gaza? Noem eens twee landen? Doe maar één land?

Verder doen de westerse regeringen helemaal niets voor Gaza en de Palestijnen, en voelen er ook weinig voor. Dat is een feit. Israël werd en wordt nog steeds in alle facetten gesteund door westerse regeringen. Dat is een feit. Feit blijft ook dat westerse regeringen geen behoefte hebben om kritiek uit te oefenen tegen de illegale nederzettingen op de West-bank, tegen de massamoorden in Gaza, tegen bezetting van Gaza, uithongering en blokkade in Gaza, tegen de illegale Scheidingsmuur, enz. Ze zullen ook nooit toegeven dat Israël oorlogsmisdaden pleegt, noch de drang hebben om Israël op de vingers te tikken omdat zij decennia lang mensenrechten, politieke rechten, burgerrechten, Vierde Geneefse Conventie, tientallen VN-resoluties en nog meer zonder pardon en schaamte schendt. En dat zijn allemaal keiharde feiten.

Gelukkig hebben we nog de enorme aantallen demonstraties van moreel getergde moslims tegen het geweld in Darfur nietwaar. Om te laten zien hoe het wel moet zullen we maar zeggen. :maf2:

Je gaat volkomen voorbij aan de massale morele verontwaardiging van burgers in westerse landen. Regeringen vertegenwoorden zelden de mening van 'het volk'. Er zijn tig demo's geweest van autochtone westerlingen tegen het optreden van Israel in de Gaza strook.

tanger'73
19-01-09, 19:23
Gelukkig hebben we nog de enorme aantallen demonstraties van moreel getergde moslims tegen het geweld in Darfur nietwaar. Om te laten zien hoe het wel moet zullen we maar zeggen. :maf2:

Je gaat volkomen voorbij aan de massale morele verontwaardiging van burgers in westerse landen. Regeringen vertegenwoorden zelden de mening van 'het volk'. Er zijn tig demo's geweest van autochtone westerlingen tegen het optreden van Israel in de Gaza strook.

Iedereen bepaald zelf voor wat hij wil betogen. Indien men zich geroepen voelt om voor Durfur te betogen waarom doen jullie dat o rechtvaardige hollanders dan niet? Ben je ook zo verontwaardigd als moslims niet meelopen bij homobetogingen?

Eke
19-01-09, 19:31
De VN heeft zich ook duidelijk uitgesproken. !3 landen hebben zich onthouden van de verklaring omdat zij vonden dat ook het schieten van raketten naar Israel geweld is en dus ook meegenomen dient te worden in het protest.Maar zij waren wel uitgesproken tegen.

Slinger
19-01-09, 19:34
Datum : 19/04/2001
Titel : Verenigde Naties veroordelen Israël
De mensenrechtencommissie van de Verenigde Naties heeft woensdag in het Zwitserse Genève Israël fel veroordeeld voor het gebruik van "willekeurig en buiten proportioneel" geweld tegen de Palestijnen in de bezette gebieden.
Het geweld woekerde woensdag voort in de bezette gebieden. Israëlische soldaten bestookten Palestijnen en richtten vernielingen aan in de Gazastrook. Palestijnen vuurden in de avond projectielen af op een joodse nederzetting in de Gazastrook en op Israëlisch grondgebied vlak ten oosten van de Gazastrook. Er vielen geen gewonden.

Je loopt een paar dagen achter, Eke. Check overigens even welke landen allemaal deel uit maken van die 'mensenrechtencommissie'. Kijk ook welk land voorzitter is.

Eke
19-01-09, 19:42
Je loopt een paar dagen achter, Eke. Check overigens even welke landen allemaal deel uit maken van die 'mensenrechtencommissie'. Kijk ook welk land voorzitter is.

Een paar dagen ????? Je bent te mild voor me :haha:

Ik heb het artikel weggehaald. Het was van 2001. Wat me wel pijnlijk doet beseffen dat er in die 8 jaar geen vooruitgang is geboekt.....

Weet jij het, Slinger ....ik ben aan het eten koeken ?(aankoeken waarschijnlijk, als ik nu nog langer blijf zitten..)

tanger'73
19-01-09, 19:44
Een paar dagen ????? Je bent te mild voor me :haha:

Ik heb het artikel weggehaald. Het was van 2001. Wat me wel pijnlijk doet beseffen dat er in die 8 jaar geen vooruitgang is geboekt.....

Weet jij het, Slinger ....ik ben aan het eten koeken ?(aankoeken waarschijnlijk, als ik nu nog langer blijf zitten..)


Ja vraag hem eens even wat hij daarmee precies bedoelt en waarom hij telkens niet met linken komt en denkt daarmee prikkers het bos in te sturen?

IbnRushd
19-01-09, 19:44
Oh?
Ik vrees dat die Tibetanen en Papua's er anders over denken.
De relaties met China en Indonesië zijn over het algemeen prima.
Er wordt wel wat gewezen op mensenrechten (althans door westerse landen), maar dat is maar heel erg zijdelings...
:slaap:

Tibet: http://www.minbuza.nl/nl/actueel/brievenparlement,2008/08/Kamerbrief-over-China.html

Papua: http://members.chello.nl/g.thijssen4/Mensenrechten/mensenrechten.html

Dit zie je lang niet gebeuren voor Palestina.

IbnRushd
19-01-09, 19:54
Gelukkig hebben we nog de enorme aantallen demonstraties van moreel getergde moslims tegen het geweld in Darfur nietwaar. Om te laten zien hoe het wel moet zullen we maar zeggen. :maf2:

Je gaat volkomen voorbij aan de massale morele verontwaardiging van burgers in westerse landen. Regeringen vertegenwoorden zelden de mening van 'het volk'. Er zijn tig demo's geweest van autochtone westerlingen tegen het optreden van Israel in de Gaza strook.

Demonstraties helpen bijna niet, en in NL helpt het (blijkbaar) helemaal niet. Geldt overigens ook voor andere landen.

Regeringen kunnen druk uitoefenen en hebben genoeg macht om Israël op de knieën te krijgen. Dat doen ze niet. En dat geeft weer eens aan dat Europese regeringen een hypocriete houding nemen tov mensenrechten.

Verder is het zo dat veel wapens via Nederland (http://www.stopwapenhandel.org/publicaties/2002/Hollandbedankt.html) doorgevoerd worden naar Israël. Maar dat kan jou natuurlijk niets schelen. Want je vindt Darfur een stuk belangrijker dan het enige concentratiekamp, gevestigd in Gaza, en getolereerd wordt door westerse regeringen.

tanger'73
19-01-09, 19:57
Demonstraties helpen bijna niet, en in NL helpt het (blijkbaar) helemaal niet. Geldt overigens ook voor andere landen.

Regeringen kunnen druk uitoefenen en hebben genoeg macht om Israël op de knieën te krijgen. Dat doen ze niet. En dat geeft weer eens aan dat Europese regeringen een hypocriete houding nemen tov mensenrechten.

Verder is het zo dat veel wapens via Nederland (http://www.stopwapenhandel.org/publicaties/2002/Hollandbedankt.html) doorgevoerd worden naar Israël. Maar dat kan jou natuurlijk niets schelen. Want je vindt Darfur een stuk belangrijker dan het enige concentratiekamp, gevestigd in Gaza, en getolereerd wordt door westerse regeringen.

Daarbij hanteren ze doorgaans de dubbele standaard.

Koala64
19-01-09, 20:11
Daarbij hanteren ze doorgaans de dubbele standaard.

Ik kom inderdaad die dubbele standaard steeds tegen.

tanger'73
19-01-09, 20:21
Ik kom inderdaad die dubbele standaard steeds tegen.


Ik zal je zeggen dat je met de slogan: "wereldvrede", net zo onnozel bent als je nu doet overkomen. Ja iedereen is voor wereldvrede. Maar wat heb je aan zo'n kreet? Men moet zich ergens op concentreren en doorgaans doet men dat bij situaties waar men zich op de een of andere manier bij betrokken voelt. Men mag blij zijn dat men überhaupt ergens tegen in verweer komt. Want laten we wel wezen dat ik er haast van overtuigd ben dat jij en vele anderen zo passief en onverschillig zijn, dat jij om helemaal niks wat geeft. Dus bepaar me verder jouw zogenaamde dubbelzinnige verontwaardiging en betuteling of ga anders ook maar een spandoek pakken en de staat opzoeken.

Goodnight
19-01-09, 20:37
Werkelijk? Meningen (http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=3841706&postcount=43) daarover verschillen.

je zegt het goed: meningen.

Goodnight
19-01-09, 20:39
Mogen we aub zelf bepalen waar we het meest aandacht aan wllen besteden?
Moet er nu ook al verantwoording afgelegd gaan worden aan wie of wat je aandacht besteed?

Daar heeft wie dan ook geen moer mee te maken, als ik wil besteed ik alle aandacht en energie aan de naaktslakken in mijn tuin en ga ik dar ctie voor voeren.

Echt typisch weer mond-dicht-snoeren retoriek.

tanger'73
19-01-09, 20:45
Mogen we aub zelf bepalen waar we het meest aandacht aan wllen besteden?
Moet er nu ook al verantwoording afgelegd gaan worden aan wie of wat je aandacht besteed?

Daar heeft wie dan ook geen moer mee te maken, als ik wil besteed ik alle aandacht en energie aan de naaktslakken in mijn tuin en ga ik dar ctie voor voeren.

Echt typisch weer mond-dicht-snoeren retoriek.

En pas maar op bij die naaktslakken, want voor dat je het weet krijg je ongezouten kritiek van de naaktslakken commité over je heen, dat je te weinig kennis over slakken bezit om überhaupt daarvoor in verzet te komen. Men vergeet gemakshalve dat men zich ook in een bepaalde conflict moet verdiepen en er kennis over moet vergaren, alvorens daarmee aan de slag te gaan.

Goodnight
19-01-09, 20:48
En pas maar op bij die naaktslakken, want voor dat je het weet krijg je ongezouten kritiek van de naaktslakken commité over je heen, dat je te weinig kennis over slakken bezit om überhaupt daarvoor in verzet te komen. Men vergeet gemakshalve dat men zich ook in een bepaalde conflict moet verdiepen en er kennis over moet vergaren, alvorens daarmee aan de slag te gaan.
Ik ben eerder bang dat de goudvissen in protest gaan dat ik te weinig medeleven toon voor de normale slak.En dat ze gaan protesteren waarom ik mij druk maak om een soort wat zich niet binnen in mijn woning bevindt.

tanger'73
19-01-09, 20:52
Ik ben eerder bang dat de goudvissen in protest gaan dat ik te weinig medeleven toon voor de normale slak.En dat ze gaan protesteren waarom ik mij druk maak om een soort wat zich niet binnen in mijn woning bevindt.


Met andere woorden, je moet je overal druk om maken, of anders nergens om en dan is het nu tijd voor een Bavaria.

Koala64
19-01-09, 20:53
Ik zal je zeggen dat je met de slogan: "wereldvrede", net zo onnozel bent als je nu doet overkomen. Ja iedereen is voor wereldvrede. Maar wat heb je aan zo'n kreet? Men moet zich ergens op concentreren en doorgaans doet men dat bij situaties waar men zich op de een of andere manier bij betrokken voelt. Men mag blij zijn dat men überhaupt ergens tegen in verweer komt. Want laten we wel wezen dat ik er haast van overtuigd ben dat jij en vele anderen zo passief en onverschillig zijn, dat jij om helemaal niks wat geeft. Dus bepaar me verder jouw zogenaamde dubbelzinnige verontwaardiging en betuteling of ga anders ook maar een spandoek pakken en de staat opzoeken.

Wie heeft het over 'wereldvrede'? Komt op mij over alsof je het in het belachelijke wil trekken. Ge doet maar.

Goodnight
19-01-09, 20:54
Met andere woorden, je moet je overal druk om maken, of anders nergens om en dan is het nu tijd voor een Bavaria.

Nee dank je ik drink geen bier, is haram!

Ja het is alles of niets:
Of je ligt 'snachts wakker van alle het leed in de wereld of je bekommert je nergens om.


Hmmm...nee ik vind het best zo, wie daar niet mee kan dealen zoekt het toch dan ergens anders?

tanger'73
19-01-09, 21:00
Wie heeft het over 'wereldvrede'? Komt op mij over alsof je het in het belachelijke wil trekken. Ge doet maar.

Jij bent toch degene die hier vindt dat men zich over alle conflicten in de wereld moet uitlaten. Want je beperken tot maar een conflict is een doodzonde.

tanger'73
19-01-09, 21:06
Nee dank je ik drink geen bier, is haram!

Ja het is alles of niets:
Of je ligt 'snachts wakker van alle het leed in de wereld of je bekommert je nergens om.


Hmmm...nee ik vind het best zo, wie daar niet mee kan dealen zoekt het toch dan ergens anders?


Je hebt ook malt bier. Verder moet je je inderdaad overal zorgen om maken hoor, want je uitlaten aangaande een conflict is bespottelijk. Je moet je de hele wereld aantrekken. Gauw naar het Paleis op de Dam gaan en Atlas van het dak daar slopen en die bol van hem overnemen. Dan ben je pas goed bezig hoor.

Koala64
19-01-09, 21:09
Jij bent toch degene die hier vindt dat men zich over alle conflicten in de wereld moet uitlaten. Want je beperken tot maar een conflict is een doodzonde.

Weer een verdraaiing van mijn woorden.

tanger'73
19-01-09, 21:12
Weer een verdraaiing van mijn woorden.

Je mag best de spijkers overhandigen aan je handlangers waarmee ze mij vervolgens aan het kruis kunnen nagelen, waar ik dan zal overgaan namens alle leed in de wereld met een doornstruik op m'n kop te sterven?

mark61
19-01-09, 21:40
Moet ik nou weer gaan vertellen waarom dit conflict zo speciaal is en ook speciaal Nederlandse aandacht verdient? Kwor er zo moe van.

mulan
19-01-09, 21:59
Moet ik nou weer gaan vertellen waarom dit conflict zo speciaal is en ook speciaal Nederlandse aandacht verdient? Kwor er zo moe van.

:hihi: Best wel erg als je nuttige dingen schrijft en niemand die het horen wil. Maar wat opvallend is aan de mensen die zich ergeren aan de Marokkanen/moslim aandacht voor het conflict in het MO is dat ze vergeten dat ook de autochtone niet moslims enorm veel aandacht hebben voor dit conflict. Ik zat net op spitsnieuws en telegraaf.nl te kijken (zeg maar het riool van virtueel Nederland ) en de nieuwsberichten met de meeste reacties waren die over Israel. Dit ook alleen maar omdat ze moslims willen afzeiken maar dit conflict spreekt schijnbaar erg tot de verbeelding. Soms lijkt het gewoon het Marokkanen/moslim debat. Groep die normaal nadenkt,groep a la Wilders en de grote midden groep die er tussen in zitten en zeggen 'ja nie iedereen over een kam scheren maar we moeten het wel benoemen en hard aanpakken'. Palestijnen en Israeliers lijken op die rioolsites te staan voor Marokkanen versus het Nederland van Wilders.

mark61
19-01-09, 22:10
:hihi: Best wel erg als je nuttige dingen schrijft en niemand die het horen wil. Maar wat opvallend is aan de mensen die zich ergeren aan de Marokkanen/moslim aandacht voor het conflict in het MO is dat ze vergeten dat ook de autochtone niet moslims enorm veel aandacht hebben voor dit conflict. Ik zat net op spitsnieuws en telegraaf.nl te kijken (zeg maar het riool van virtueel Nederland ) en de nieuwsberichten met de meeste reacties waren die over Israel. Dit ook alleen maar omdat ze moslims willen afzeiken maar dit conflict spreekt schijnbaar erg tot de verbeelding. Soms lijkt het gewoon het Marokkanen/moslim debat. Groep die normaal nadenkt,groep a la Wilders en de grote midden groep die er tussen in zitten en zeggen 'ja nie iedereen over een kam scheren maar we moeten het wel benoemen en hard aanpakken'. Palestijnen en Israeliers lijken op die rioolsites te staan voor Marokkanen versus het Nederland van Wilders.

Mien weet jij nog waar mijn 'tien regels' staan? Kon ze niet meer vinden :/

Jah dat is ook zo, tis natuurlijk ook hetzelfde volk. Tis ook geen doorsnede van de NL bevolking die daar komt, maar meer het querulante soort. Zoiets als ik :haha:

Ik vond de NRC een verademing. Sowieso minstens de helft met ernstige bezwaren tegen Israel, ipv. dat eindeloze gefocus op wat die Palestijnen wel niet wel en niet moesten doen. Ik dacht altijd dat het behalve intellectueel ook voor de 'rijken' was maar die zitten blijkbaar op de Telegraaf.

s Kijken of ik het in 5 regels ook kan. Gaat ie weer:

westen <> niet-westen

neokolonialisme

uitzonderingspositie Israel tov. alle andere 300 landen in de wereld.

Joehoe, WOII is al 64 jaar = 3 generaties oveher.

Doe wat aan je eigen antisemitismeschuldgevoel/taboe en laat die Arabieren met rust.

Zo, vijf heel korte regels. Zelfs reason moet dat met zijn verkorte aandachtsspanne kunnen volhouden :strik:

mulan
19-01-09, 22:17
Mien weet jij nog waar mijn 'tien regels' staan? Kon ze niet meer vinden :/



Mark61 roept het al jaren, maar hij blijft het gewoon roepen: de symboliek is groot. De realiteit van die symboliek trouwens ook.

Dit is één van de weinige, of de duidelijkste, frontlinie van westers (neo-)kolonialisme tegenover het niet-westen. In de meeste andere 'situaties' is de confrontatie veel diffuser. Bovendien is er geen niet-westers land in de wereld (of wat voor land dan ook) dat zó algemeen zó kritiekloos wordt aanbeden dan wel met de mantel der liefde bedekt als Israël. Dat lijkt hem ook voor de neutrale toeschouwer wel een opvallend gegeven.

Daar komt dan bij dat immigranten uit het niet-westen die 'sfeer' vaak proeven in hun bestaan alhier. Tis natuurlijk qua fysieke heftigheid niet te vergelijken; de nauw verholen minachting tot aan impliciet racisme waarmee een en ander gepaard gaat echter maar al te goed.

En dan pas, daarna, komt de etnocultureel-religieuze verwantschap om de hoek kijken.

mark61
19-01-09, 22:48
:hihi: Jij bent goed. Extern googelen kan ik wel, maar mijn eigen woorden terugvinden...hoe doe je dat? Geheugen? Mijn specifieke woordkeuze bleef hangen? Ik heb me gek gezocht.

Nou kijken wat we daar weer tegenin gaan horen brengen. Meestal heeft dan iedereen het opeens te druk met afwassen en tv kijken.

tanger'73
19-01-09, 23:43
:hihi: Jij bent goed. Extern googelen kan ik wel, maar mijn eigen woorden terugvinden...hoe doe je dat? Geheugen? Mijn specifieke woordkeuze bleef hangen? Ik heb me gek gezocht.

Nou kijken wat we daar weer tegenin gaan horen brengen. Meestal heeft dan iedereen het opeens te druk met afwassen en tv kijken.


Ik kan me dat stukje tekst van je nog goed herinneren en ik moet nogmaals zeggen dat dat een verdomt goede tekst betreft.

John2
20-01-09, 00:19
Ik kan me dat stukje tekst van je nog goed herinneren en ik moet nogmaals zeggen dat dat een verdomt goede tekst betreft.

Misschien als je in hokjes denkt, ik persoonlijk denk liever aan één geheel "de wereld" en niet in west/oost zwart/wit gelovig/heiden etc./enz. ;)

mark61
20-01-09, 10:43
Ik kan me dat stukje tekst van je nog goed herinneren en ik moet nogmaals zeggen dat dat een verdomt goede tekst betreft.

Sjoekrèn :)

mark61
20-01-09, 10:43
Misschien als je in hokjes denkt, ik persoonlijk denk liever aan één geheel "de wereld" en niet in west/oost zwart/wit gelovig/heiden etc./enz. ;)

Nee ja jij, ... :vreemd:

mark61
20-01-09, 23:11
Reason had er zo'n genoeg van dat ie een heel topic opent. Na eerst even ergens gereageerd te hebben maar af te taaien als het serieus wordt.
Volk buitelt over mekaar om te vertellen hoe onbelangrijk Palestina is. Leg ik nog een keer uit wat het belang is, doodse stilte.

Wat is de conclusie? We willen het niet weten?

tanger'73
20-01-09, 23:27
Reason had er zo'n genoeg van dat ie een heel topic opent. Na eerst even ergens gereageerd te hebben maar af te taaien als het serieus wordt.
Volk buitelt over mekaar om te vertellen hoe onbelangrijk Palestina is. Leg ik nog een keer uit wat het belang is, doodse stilte.

Wat is de conclusie? We willen het niet weten?


De conclusie is dat men weer wenst dat er de andere kant opgekeken wordt en de Palestijnen zoals gewoonlijk weer aan hun eigen lot overlaten, als daar al nog geen sprake van is.

Wortel
22-01-09, 06:45
De symboliek is groot. De realiteit van die symboliek trouwens ook.

Dit is één van de weinige, of de duidelijkste, frontlinie van westers (neo-)kolonialisme tegenover het niet-westen. In de meeste andere 'situaties' is de confrontatie veel diffuser. Bovendien is er geen niet-westers land in de wereld (of wat voor land dan ook) dat zó algemeen zó kritiekloos wordt aanbeden dan wel met de mantel der liefde bedekt als Israël. Dat lijkt hem ook voor de neutrale toeschouwer wel een opvallend gegeven.

Daar komt dan bij dat immigranten uit het niet-westen die 'sfeer' vaak proeven in hun bestaan alhier. Tis natuurlijk qua fysieke heftigheid niet te vergelijken; de nauw verholen minachting tot aan impliciet racisme waarmee een en ander gepaard gaat echter maar al te goed.

En dan pas, daarna, komt de etnocultureel-religieuze verwantschap om de hoek kijken.


Wat is de conclusie? We willen het niet weten?

@Mark61: Het zal geen verrassing voor je zijn maar met het bovenstaande ben ik het geheel eens. De conclusie is wat mij betreft dat we het begrip daarvoor over het voetlicht moeten zien te krijgen en dat is een lange, lange weg. De conclusie moet echter ook zijn dat ieder mens, waar hij ook vandaan komt, deze geneigdheid in zich heeft. En dat zeg ik weer met het oog op b.v. de Palestijnse christenen die tussen hamer en aambeeld zitten, omdat er door beide kampen op hen wordt neergekeken.

Goodnight
22-01-09, 18:58
Mark61 roept het al jaren, maar hij blijft het gewoon roepen: de symboliek is groot. De realiteit van die symboliek trouwens ook.

Dit is één van de weinige, of de duidelijkste, frontlinie van westers (neo-)kolonialisme tegenover het niet-westen. In de meeste andere 'situaties' is de confrontatie veel diffuser. Bovendien is er geen niet-westers land in de wereld (of wat voor land dan ook) dat zó algemeen zó kritiekloos wordt aanbeden dan wel met de mantel der liefde bedekt als Israël. Dat lijkt hem ook voor de neutrale toeschouwer wel een opvallend gegeven.

Daar komt dan bij dat immigranten uit het niet-westen die 'sfeer' vaak proeven in hun bestaan alhier. Tis natuurlijk qua fysieke heftigheid niet te vergelijken; de nauw verholen minachting tot aan impliciet racisme waarmee een en ander gepaard gaat echter maar al te goed.

En dan pas, daarna, komt de etnocultureel-religieuze verwantschap om de hoek kijken.
Wow, treffend beschreven.
Mag en kan ik die als onderschrift gebruiken?
Zodat we nooit zullen vergeten....

Slinger
22-01-09, 19:01
Wow, treffend beschreven.
Mag en kan ik die als onderschrift gebruiken?
Zodat we nooit zullen vergeten....

Doe maar, als je tenminste wilt dat niemand nog ooit je onderschrift zal lezen...

Goodnight
22-01-09, 19:03
Doe maar, als je tenminste wilt dat niemand nog ooit je onderschrift zal lezen...

Hmmm...is dat een bedreiging beste Slinger?
Bovendien ben ik nu onderschriftloos...

Slinger
22-01-09, 19:09
Hmmm...is dat een bedreiging beste Slinger?
Bovendien ben ik nu onderschriftloos...

Inderdaad, ik bedreig je met het niet lezen van je onderschrift! Dat is overigens het ergste wat ik voor jou kan bedenken.

Maar als je er één zoekt: ik weet wel een veel betere...:)

Goodnight
22-01-09, 19:15
Inderdaad, ik bedreig je met het niet lezen van je onderschrift! Dat is overigens het ergste wat ik voor jou kan bedenken.

Maar als je er één zoekt: ik weet wel een veel betere...:)


Ik denk dat ik dan maar aangifte zal doen.
Neuh, met jouw mening heb ik er niet zoveel vertrouwen in.

Ik zoek wel een de echt bij me past en mijn mening weergeeft.

Slinger
22-01-09, 19:23
Ik denk dat ik dan maar aangifte zal doen.


Niet zo snel dreigen met justitie. Kunnen we het niet in een persoonlijk gesprek oplossen?


Neuh, met jouw mening heb ik er niet zoveel vertrouwen in.

Ik zoek wel een de echt bij me past en mijn mening weergeeft.


Daar was ik al bang voor.

Goodnight
22-01-09, 19:29
Niet zo snel dreigen met justitie. Kunnen we het niet in een persoonlijk gesprek oplossen?




Daar was ik al bang voor.
Nou dacht het even niet he.
Wat had je dan verwacht? Jouw zienswijze en die van verschillen als dag en nacht van elkaar.:slaap:

Slinger
22-01-09, 19:35
Nou dacht het even niet he.
Wat had je dan verwacht? Jouw zienswijze en die van verschillen als dag en nacht van elkaar.:slaap:

In sommige gevallen wel, in andere niet, denk ik.

Goodnight
22-01-09, 19:45
In sommige gevallen wel, in andere niet, denk ik.

In ieder geval wat betreft het Palestina/Israel conflict wel.
Jij pro Israel, ik pro Palestina.

Andere discussies hebben we natuurlijk niet eerder gehad :hihi:

delirious
22-01-09, 19:56
Ik heb er genoeg van

De aanval van Israel op Gaza is een extreme reactie op de raketten die Hamas afvuurde. Een reactie op die raketten kon niet uitblijven, maar het geweld dat Israel heeft toegepast is in mijn ogen buitensporig. Ik heb dat hier al vaker gezegd. Hamas heeft daarbij zeker een deel van de verantwoordelijkheid, want Israel heeft gewaarschuwd voor een harde actie, en Hamas bleef doorgaan met de aanvallen.
Maar het is totaal niet te verkopen dat als tegenmaatregel op de raketten, die weliswaar in aantal groot waren, maar in effect vrij gering, zoveel slachtoffers onder de Palestijnse burgers van Gaza worden gemaakt. In ieder geval honderden en ook vermoedelijk meer dan honderd kinderen. Daarbij worden enorme vernielingen aangericht.

Dat (nog eens) gezegd hebbend, moet me het volgende van het hart.
Ik heb er inmiddels genoeg van.
Genoeg van al het gedoe en al het geschreeuw in Nederland over de toestand in Gaza.
Er is zo veel ophitserij en zoveel onredelijke aanvallen op allerlei instituten en mensen.
En het is zo onevenwichtig ten opzichte van andere ellende in de wereld (Darfur, Tibet, Kongo, Irian Yaja, Burma, etc., en conflicten in het verleden war veel minder aandacht voor was).
Ik lees over boze mensen die vinden dat de Nederlandse media partij kiezen, omdat ze geen bloedige beelden laten zien van kinderlijkjes. En dat de media de palestijnse kant van de zaak niet belichten.
Grote onzin. De Palestijnse kant komt heel uitgebreid aan bod.
En er zijn beelden genoeg te zien van slachtoffers. Alleen niet van bloederige lijken, zoals ze te zien in Arabische media.
De Nederlandse media doen dat nooit. Niet in Gaza, en niet bij andere conflicten of rampen.
Gelukkig maar, naar mijn mening.
En dat in de media ook de Israelische kant wordt belicht, is zeer terecht.

Maar kort en goed, het is een overdosis aandacht voor Gaza. En er wordt zo opgewonden en ongenuanceerd geschreeuwd. Ik hou het voor gezien.

Fokking hell wat een partij bullshit. Twat, ga een maandje bivakeren in Gaza en ondervind het zelf.

Slinger
22-01-09, 20:04
In ieder geval wat betreft het Palestina/Israel conflict wel.
Jij pro Israel, ik pro Palestina.

Andere discussies hebben we natuurlijk niet eerder gehad :hihi:

Nee, maar ik voel gewoon een christelijk-liberale ondertoon in jouw schrijfsels...

Goodnight
22-01-09, 20:06
Nee, maar ik voel gewoon een christelijk-liberale ondertoon in jouw schrijfsels...

Dat voel je dan verkeerd beste Slinger.
Ik baseer mijn denken namelijk op de profeet Mohammed vrede zij met hem....dus het is eerder een islamitisch liberaal ondertoon.

Slinger
22-01-09, 20:15
Dat voel je dan verkeerd beste Slinger.
Ik baseer mijn denken namelijk op de profeet Mohammed vrede zij met hem....dus het is eerder een islamitisch liberaal ondertoon.

Ok, islam dan. Jij bent op dit prikbord de beste advocaat van de islam. (In het dagelijks leven ken ik er nog een paar).

Goodnight
22-01-09, 20:21
Ik geef gewoon mijn mening en ik denk dat er velen zijn die er exact zo over denken en die mening delen.

Slinger
22-01-09, 20:30
Ik geef gewoon mijn mening en ik denk dat er velen zijn die er exact zo over denken en die mening delen.

Maar het minder gelukkig uiten...

Goodnight
22-01-09, 20:31
exact!

mark61
22-01-09, 23:26
Wow, treffend beschreven.
Mag en kan ik die als onderschrift gebruiken?
Zodat we nooit zullen vergeten....

Doe alsjeblieft, want hoe vaak ik dit ook opschrijf hier, niemand heeft het ooit gelezen of komt ooit met commentaar.

Tis eh open source :hihi:

mark61
22-01-09, 23:28
Doe maar, als je tenminste wilt dat niemand nog ooit je onderschrift zal lezen...

Wat deugt er precies niet aan de tekst? Zover komt nooit iemand. Een trol als jij natuurlijk per definitie niet.

Goodnight
23-01-09, 21:42
Doe alsjeblieft, want hoe vaak ik dit ook opschrijf hier, niemand heeft het ooit gelezen of komt ooit met commentaar.

Tis eh open source :hihi:
De tekst is te lang...heb van alles grpobeerd. Kleiner maken, alinea's weghalen :moe:
Hoe zet ik een link?

mark61
24-01-09, 01:10
De tekst is te lang...heb van alles grpobeerd. Kleiner maken, alinea's weghalen :moe:
Hoe zet ik een link?

http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=3850333&postcount=22

Dit kopieer je en zet je in je ondertiteling. Ik denk dat je een naam aan de link kan geven ook nog.

In het algemeen: rechtermuisklik op het nummer van de post, dat rechtsbovenin staat. In dit geval was dat (#22) in het betreffende topic.

mark61
24-01-09, 14:05
reason, deels mee eens, en jammer dat je vertrekt. We hadden net een discussie over de CIA en de USA op touw gezet waar ik graag mee verder zou gaan. Maar dit zul je wel niet eens meer lezen.

Natuurlijk leest hij dat wel.

Het probleem is nou net dat ie aftaait als de discussie wat dieper wordt. Dan wordt het vervelend voor hem. Tijd en zin voor zo'n onzintopic heeft ie dan weer wel.

MaRiaH
24-01-09, 18:27
Ik zie er echt geen gat in, in dat hele conflict niet. Het is zo'n oneigenlijke discussie geworden. Zo diep geworteld en zo complex. Het gaat allang niet meer om land of vrede, het gaat alleen over wie gelijk heeft (krijgt) en zolang dat blijft valt er niks te winnen.

En hier valt men "pro-israel" aan op de kortzichtigheid van alleen de eigen belangen. En terecht. Maar even zo goed geef ik toe dat met pro-palestijnen exact hetzelfde gebeurt en ze dezelfde dingen zeggen alleen gericht tegen Israel. Er komt geen einde aan.
De discussie voeren is niet mogelijk, het s zwart-wit. Zonder grijs, geen nuance. In discussies hier kan men geen compromis vinden. Laat staan daar.

Hopeloos..

mark61
24-01-09, 23:17
:hihi: Qaiys laat nooit meer iets van zich horen. Zou hij nog wel eens meelezen? - en opeens als een duveltje uit een doosje weer tevoorschijn komen?

... zoals MaRiaH?

Het blljft verrassend, ja :zozo:

mark61
25-01-09, 00:13
Ik zie er echt geen gat in, in dat hele conflict niet. Het is zo'n oneigenlijke discussie geworden. Zo diep geworteld en zo complex. Het gaat allang niet meer om land of vrede, het gaat alleen over wie gelijk heeft (krijgt) en zolang dat blijft valt er niks te winnen.

En hier valt men "pro-israel" aan op de kortzichtigheid van alleen de eigen belangen. En terecht. Maar even zo goed geef ik toe dat met pro-palestijnen exact hetzelfde gebeurt en ze dezelfde dingen zeggen alleen gericht tegen Israel. Er komt geen einde aan.
De discussie voeren is niet mogelijk, het s zwart-wit. Zonder grijs, geen nuance. In discussies hier kan men geen compromis vinden. Laat staan daar.

Hopeloos..

Het is helemaal niet complex, het is heel simpel. Alleen heeft de ene partij geen trek in zijn ongelijk te bekennen, en weigert elke discussie, omdat het dan met de billen bloot moet.

Wat valt er nou voor compromis te sluiten over of te nuanceren aan eenvoudige volkenrechtelijke principes? Die zijn glashelder. Dat de realiteit anders is en machtspolitiek overheerst, das bekend.

Er is imperialisme en kolonialisme, plus een schuldgevoel. Daar blijkt niet over te praten. Taboes.

Een compromis is voor als er over vrede wordt onderhandeld. Daar heeft de ene partij ook al geen zin in.

De discussie gaat hier voornamelijk over de vaststelling van de feiten; het is de ene partij die voortdurend die feiten probeert te verdonkeremanen, verdraaien, ontkennen, rookgordijnen opwerpen. Das inderdaad knap vermoeiend.

MaRiaH
25-01-09, 01:11
Het is helemaal niet complex, het is heel simpel. Alleen heeft de ene partij geen trek in zijn ongelijk te bekennen, en weigert elke discussie, omdat het dan met de billen bloot moet.

Wat valt er nou voor compromis te sluiten over of te nuanceren aan eenvoudige volkenrechtelijke principes? Die zijn glashelder. Dat de realiteit anders is en machtspolitiek overheerst, das bekend.

Er is imperialisme en kolonialisme, plus een schuldgevoel. Daar blijkt niet over te praten. Taboes.

Een compromis is voor als er over vrede wordt onderhandeld. Daar heeft de ene partij ook al geen zin in.

De discussie gaat hier voornamelijk over de vaststelling van de feiten; het is de ene partij die voortdurend die feiten probeert te verdonkeremanen, verdraaien, ontkennen, rookgordijnen opwerpen. Das inderdaad knap vermoeiend.


Van buitenaf lijkt het inderdaad simpel. Maar wanneer je zelf onderdeel van een conflict bent dan is het veel complexer.
Wanneer je het hebt over vaststelling van feiten is het ook nog eenvoudig. Helaas zijn daar dan weer verschillen van mening over. Feiten blijken dan weer zo verschrikkelijk subjectief te zijn.
ik bedoel maar.. :maf2:

Ik geef toe dat dit een wat zakelijke afstandelijke benadering van de zaak is.

En ja, om te reageren op je laatste zin. Inderdaad. Maar voor het eerst- vind ik- heeft Israel de gehele publieke wereldopinie tegen zich.
Wat regeringen ook roepen. Ik voorspel je dat dit tot een ommekeer zal leiden.

MaRiaH
25-01-09, 01:15
....... en opeens als een duveltje uit een doosje weer tevoorschijn komen?

... zoals MaRiaH?

Ach, what can I say..
Ik lees af en toe eens mee. Soms is het een reactie waard, meestal niet.

MaRiaH
25-01-09, 01:16
Het blljft verrassend, ja :zozo:

ik zal maar niet vragen of je me gemist hebt..?? :hihi:

mark61
25-01-09, 12:45
Van buitenaf lijkt het inderdaad simpel. Maar wanneer je zelf onderdeel van een conflict bent dan is het veel complexer.

Mja. Voor de Palestijnen is het simpel: ze willen hun land terug, en een levensvatbare staat. Voor de Israëli's is het ook simpel: ze willen daar nooit meer weg. Het compromis is ook simpel.
Wat niet simpel is is de opgeklopte psychose van de Israëli's.


Wanneer je het hebt over vaststelling van feiten is het ook nog eenvoudig. Helaas zijn daar dan weer verschillen van mening over. Feiten blijken dan weer zo verschrikkelijk subjectief te zijn.
ik bedoel maar.. :maf2:

Welnee. Als jij en ik al vinden dat de feiten simpel zijn, dan zijn ze dat ook. Het lastige is de ontkenning van die feiten. Dat moet een keer ophouden. Overigens denk ik dat er weinig mensen zullen zijn die ontkennen dat er sprake is geweest van massa-immigratie uit Europa ten tijde van bezetting door een vreemde macht. Discussie is er alleen over de legaliteit en legitimiteit van die immigratie. Maar dat is een gepasseerd station, omdat alle betrokkenen weten dat Israël nooit meer 'weggaat'. Dus das simpel.


Ik geef toe dat dit een wat zakelijke afstandelijke benadering van de zaak is.

Dat moet je nou net hebben. Enige andere benadering werkt niet.


En ja, om te reageren op je laatste zin. Inderdaad. Maar voor het eerst- vind ik- heeft Israel de gehele publieke wereldopinie tegen zich.
Wat regeringen ook roepen. Ik voorspel je dat dit tot een ommekeer zal leiden.

Ik help het je hopen, O Zieneres :hihi:

mark61
25-01-09, 12:46
ik zal maar niet vragen of je me gemist hebt..?? :hihi:

Je doet het anders wel. Ja hoor :hihi:

MaRiaH
25-01-09, 18:40
Je doet het anders wel. Ja hoor :hihi:


dank u. :fuckit:

knuppeltje
26-01-09, 12:51
:fuckit:

How lady like! :giechel: