PDA

Bekijk Volledige Versie : Gasveld ontdekt voor de kust van Israel



nour_islam
18-01-09, 20:04
JERUZALEM - Voor de kust van Israël is een enorm gasveld ontdekt, dat ongeveer 88 miljard kubieke meter aardgas bevat. Het Tamar-gasveld ligt ongeveer 1700 meter onder de zeespiegel op 90 kilometer voor de kust van de noordelijk gelegen havenstad Haifa.

''Dit kan de grootste ontdekking zijn in de geschiedenis van ons bedrijf'', aldus de president van energieconcern Noble Energy, dat de ontdekking zondag bekendmaakte.

Het Amerikaanse Noble Energy en zijn Israëlische partners voeren al vijf jaar proefboringen uit in het gebied op zoek naar gas.






De waarde van het gasveld wordt door analisten geschat op 26 miljard dollar. Noble is voor 36 procent eigenaar van het veld. Het Israëlische oliebedrijf Isramco bezit bijna 30 procent en de rest is in handen van andere partijen uit Israël, zoals Delek Drilling.


Historisch

Volgens de Israëlische minister voor Infrastructuur Ben Eliezer kan het gasveld voor vijftien jaar in de gasbehoefte van Israël voorzien. ''We maken een historisch moment mee voor de Israëlische energiemarkt, dat de toekomst van de energie-industrie zal veranderen'', aldus Eliezer. Israël importeert nu nog het merendeel van zijn gas uit Egypte.

Op de beurs in Tel Aviv werd zondag verheugd gereageerd op de ontdekking van het gasveld. Het aandeel Isramco sprong 122 procent omhoog en Delek Drilling steeg 42 procent in waarde.


Steenkolencentrale

Kort na de bekendmaking van de ontdekking riep de voorzitter van de Israëlische ultra-orthodoxe partij Miemad op dat de geplande bouw van een steenkolencentrale in Ashkelon moet worden stilgelegd.

Die zou vervuilend zijn voor de omwonenden. Volgens rabbijn Michael Melchior moet nu een gascentrale worden gebouwd

ronald
19-01-09, 05:44
Zou een mooie bijkomstigheid voor Van Bommel kunnen zijn, kan hij die andere kreet ook anders gaan interpreteren. Mark61...sluis je dit ook even door? Het woordenboek dekt je wel en zo heb je het stadionpubliek ook niet meer nodig.

Mark
19-01-09, 07:12
Zou een mooie bijkomstigheid voor Van Bommel kunnen zijn, kan hij die andere kreet ook anders gaan interpreteren. Mark61...sluis je dit ook even door? Het woordenboek dekt je wel en zo heb je het stadionpubliek ook niet meer nodig.


Joden ontdekken een grote gasbel... de mogelijkheden voor foute grappen zijn eindeloos!!! :p

ronald
19-01-09, 07:51
Joden ontdekken een grote gasbel... de mogelijkheden voor foute grappen zijn eindeloos!!! :p

Oh dit is geen grap hoor... Mark61 was heel serieus. Ik ook.

Mark
19-01-09, 08:40
Oh dit is geen grap hoor... Mark61 was heel serieus. Ik ook.


ik volg niet alle discussies hier en zeker niet de eindeloos saaie israel discussies dus ik weet ff niet wat je precies bedoelt :loens:

ik moest denken dat de gebeden van hamas "joden aan het gas" nu verhoord zijn alleen op een andere manier dan bedoeld :p

mark61
19-01-09, 08:40
Oh dit is geen grap hoor... Mark61 was heel serieus. Ik ook.

Waarover, imbeciele smerige insinuant?

ronald
19-01-09, 09:03
ik volg niet alle discussies hier en zeker niet de eindeloos saaie israel discussies dus ik weet ff niet wat je precies bedoelt :loens:

ik moest denken dat de gebeden van hamas "joden aan het gas" nu verhoord zijn alleen op een andere manier dan bedoeld :p

Ja, Van Bommel en onze Mark61 hadden ook zo'n leuke interpretatie van "Joden aan het gas"... Iets met onschuldig voetbalstadiongedrag dat gold als excuus waarom het niet erg is dat te scanderen achter Harry van Bommel. Soort woordenboekenwijsheid en hiermee hebben zij nu een tweede keuze om het scanderen te verklaren. Maar ik zie dat Mark61 nog niet helemaal wakker is en die moest het toch echt wel snappen.
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=262716&page=14

Mark
19-01-09, 09:32
Op zich wel interessant dat Israel dus nu geen andere landen meer nodig heeft voor hun gasvoorziening.

Ook interessant om te zien of de Palestijnen dit gas zouden kunnen claimen.

nour_islam
19-01-09, 09:45
vooral Egypte dat de grootste leverancier is van gas aan Israel zal niet blij zijn met deze vondst. Misschien dat ze in het vervolg meer de palestijnen gaan steunen in hun strijd.

mulan
19-01-09, 10:46
ik moest denken dat de gebeden van hamas "joden aan het gas" nu verhoord zijn alleen op een andere manier dan bedoeld :p

Hamas kent die uitdrukking niet dus kunnen ze daar ook niet voor gebeden hebben he ..:loens:

Mark
19-01-09, 11:04
Hamas kent die uitdrukking niet dus kunnen ze daar ook niet voor gebeden hebben he ..:loens:

oh ja klopt :p Ik bedoelde dan de hangjongerenuit nederlandse kanswijken

mark61
19-01-09, 18:09
Op zich wel interessant dat Israel dus nu geen andere landen meer nodig heeft voor hun gasvoorziening.

Ook interessant om te zien of de Palestijnen dit gas zouden kunnen claimen.

Dat hebben ze nu al niet, volgens de CIA.

Gaza heeft een eigen stukkie zee dat om onverklaarbare redenen driehoekig is (de 'grenzen' staan niet loodrecht op de kust maar raken elkaar al snel). Er is een plan dat Israël dat gaat exploiteren en de Palestijnen daar een gedeelte van krijgen, maar das uitgesteld.

mark61
19-01-09, 18:10
Ja, Van Bommel en onze Mark61 hadden ook zo'n leuke interpretatie van "Joden aan het gas"... Iets met onschuldig voetbalstadiongedrag dat gold als excuus waarom het niet erg is dat te scanderen achter Harry van Bommel. Soort woordenboekenwijsheid en hiermee hebben zij nu een tweede keuze om het scanderen te verklaren. Maar ik zie dat Mark61 nog niet helemaal wakker is en die moest het toch echt wel snappen.
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=262716&page=14

Ranzige leugenaar. Je hebt les gehad van Evers? :kotsen:

mark61
19-01-09, 18:12
vooral Egypte dat de grootste leverancier is van gas aan Israel zal niet blij zijn met deze vondst. Misschien dat ze in het vervolg meer de palestijnen gaan steunen in hun strijd.

Niet volgens de CIA:

Israël
Natural gas - production:
970 million cu m (2006 est.)

Natural gas - consumption:
970 million cu m (2006 est.)

Natural gas - exports:
0 cu m (2007 est.)

Natural gas - imports:
0 cu m (2007 est.)

Ik geloof wel dat ze wat olie uit Egypte importeren.

ronald
19-01-09, 20:31
vooral Egypte dat de grootste leverancier is van gas aan Israel zal niet blij zijn met deze vondst. Misschien dat ze in het vervolg meer de palestijnen gaan steunen in hun strijd.

Welke strijd? De kop boven water te houden? Ligt niet erg in de traditie van Egypte dat te doen, maar voor de kust van Gaza hebben ze ook een gasveld gevonden maar deals zijn al metWesterse mij. gesloten.

ronald
19-01-09, 20:35
Ranzige leugenaar. Je hebt les gehad van Evers? :kotsen:

Leugenaar? Het is maar hoe jij de waarheid neerzet. Ik vind dit zeer op zijn plaats aangezien jij denkt in termen van stadiongedrag en woordenboekbetekenissen. Past precies in die lijn. Doe je voordeel zou ik zeggen . Al contact gehad met Van Bommel hierover?

mark61
19-01-09, 21:50
Leugenaar? Het is maar hoe jij de waarheid neerzet. Ik vind dit zeer op zijn plaats aangezien jij denkt in termen van stadiongedrag en woordenboekbetekenissen. Past precies in die lijn. Doe je voordeel zou ik zeggen . Al contact gehad met Van Bommel hierover?

Je bent een gore leugenaar. Ben jij Evers? Van wie heb je geleerd zo te liegen? Je bent ingeschakeld door het CIDI / de ambassade?

ronald
19-01-09, 22:25
Je bent een gore leugenaar. Ben jij Evers? Van wie heb je geleerd zo te liegen? Je bent ingeschakeld door het CIDI / de ambassade?

Mooi is dat. Mogen atheisten wel liegen? Alles staat toch hier op de site geschreven Mark61. Is toch overduidelijk? Waarom probeer je je ass te redden? Ook geen kloten soms? Ben jij Van Bommel soms?

John2
20-01-09, 00:11
Niet volgens de CIA:

Israël
Natural gas - production:
970 million cu m (2006 est.)

Natural gas - consumption:
970 million cu m (2006 est.)

Natural gas - exports:
0 cu m (2007 est.)

Natural gas - imports:
0 cu m (2007 est.)

Ik geloof wel dat ze wat olie uit Egypte importeren.

Handel de CIA ook al in Gas?


Welke strijd? De kop boven water te houden? Ligt niet erg in de traditie van Egypte dat te doen, maar voor de kust van Gaza hebben ze ook een gasveld gevonden maar deals zijn al metWesterse mij. gesloten.

Njet westerse althans zover bekend is mijn ouwe baas Stat Oil en Gazprom aangetrokken, maar het zal moeilijk worden om het nu te exploiteren met de lage prijzen omdat deze bel diep ligt heb ik begrepen.