PDA

Bekijk Volledige Versie : Schade in Gaza wordt geschat op 2 miljard



IbnRushd
19-01-09, 16:09
Schade in Gaza wordt geschat op 2 miljard

GAZA-STAD - Het Israëlische offensief in de Gazastrook heeft volgens Palestijnse schattingen een schadepost van bijna 2 miljard dollar (bijna 1,5 miljard euro) veroorzaakt. Dat meldde het Palestijnse Bureau voor Statistiek (PCBS) maandag.

Er zouden zeker 22.000 private of publieke gebouwen zijn beschadigd of verwoest. Dat is 14 procent van alle gebouwen in Gaza. Het sociale en economische leven ligt ,,volledig lam'', aldus PCBS. De economische activiteit is met 85 procent afgenomen. Vooral de landbouw is zwaar getroffen. Meer dan 80 procent van het landbouwareaal zou tijdens het offensief zijn verwoest.

Volgens de VN-hulporganisatie Unrwa zit een half miljoen mensen zonder water in Gaza en honderdduizenden zonder stroom. Tienduizenden mensen zijn dakloos.

(ANP) ad.nl

tanger'73
19-01-09, 16:15
Schade in Gaza wordt geschat op 2 miljard

GAZA-STAD - Het Israëlische offensief in de Gazastrook heeft volgens Palestijnse schattingen een schadepost van bijna 2 miljard dollar (bijna 1,5 miljard euro) veroorzaakt. Dat meldde het Palestijnse Bureau voor Statistiek (PCBS) maandag.

Er zouden zeker 22.000 private of publieke gebouwen zijn beschadigd of verwoest. Dat is 14 procent van alle gebouwen in Gaza. Het sociale en economische leven ligt ,,volledig lam'', aldus PCBS. De economische activiteit is met 85 procent afgenomen. Vooral de landbouw is zwaar getroffen. Meer dan 80 procent van het landbouwareaal zou tijdens het offensief zijn verwoest.

Volgens de VN-hulporganisatie Unrwa zit een half miljoen mensen zonder water in Gaza en honderdduizenden zonder stroom. Tienduizenden mensen zijn dakloos.

(ANP) ad.nl


Exlusief de onbetaalbare doden en gewonden, waaronder hele families die allemaal onder het puin liggen.

Joesoef
19-01-09, 17:08
De oliepompendelanden gaan iets van 2 miljard schokken.

mark61
19-01-09, 17:15
Daar gaan wij aan meebetalen want we moeten onze Schuld inlossen :wohaa:

Beetje via een omweg, maar het principe is hetzelfde.

tanger'73
19-01-09, 17:57
Daar gaan wij aan meebetalen want we moeten onze Schuld inlossen :wohaa:

Beetje via een omweg, maar het principe is hetzelfde.


Naast het feit dat we met z'n allen israël, een land dat zelf een van de rijkste in de wereld is. Blijven volstouwen met poet uit schuldbesef. Een soorte van permanente uitkering.

Slinger
19-01-09, 18:10
Exlusief de onbetaalbare doden en gewonden, waaronder hele families die allemaal onder het puin liggen.

Inderdaad, geld is helemaal niet belangrijk. Wat is nu een paar miljard? De immateriële schade is ontzettend veel groter.

tanger'73
19-01-09, 18:18
Inderdaad, geld is helemaal niet belangrijk. Wat is nu een paar miljard? De immateriële schade is ontzettend veel groter.

Ja de Palestijnen weer eens een poosje troosten met doekoe, om vervolgens weer later weer alles met de grond gelijkmaken, daar hebben de Palestijnen heel wat aan. Samen met dat ridicule havendonatie, waar israël zelf wel bepaalt wat er binnenkomt of niet. Luchtverkeer dat door israëlische radar wordt onderschept is ook al niet veilig en luchthaven ligt er verlaten bij. De hele plaatselijke economie ligt in puin. Ze zullen vast dankbaar wezen?

Slinger
19-01-09, 18:23
Ja de Palestijnen weer eens een poosje troosten met doekoe, om vervolgens weer later weer alles met de grond gelijkmaken, daar hebben de Palestijnen heel wat aan. Samen met dat ridicule havendonatie, waar israël zelf wel bepaalt wat er binnenkomt of niet. Luchtverkeer dat door israëlische radar wordt onderschept is ook al niet veilig en luchthaven ligt er verlaten bij. De hele plaatselijke economie ligt in puin. Ze zullen vast dankbaar wezen?

Als de Palestijnen ervoor zorgen dat ze een vreedzame relatie met hun buren krijgen, dan komt het in materiele zin ook wel goed. Als ze altijd maar blijven oorlogvoeren schiet het niet op en is elke cent die je er heen brengt verspild.

tanger'73
19-01-09, 18:26
Als de Palestijnen ervoor zorgen dat ze een vreedzame relatie met hun buren krijgen, dan komt het in materiele zin ook wel goed. Als ze altijd maar blijven oorlogvoeren schiet het niet op en is elke cent die je er heen brengt verspild.

Ja steek die zion troostcenten maar daar waar ze vandaan komen, Palestijnen hebben dat bloedgeld niet nodig.

Slinger
19-01-09, 18:31
Ja steek die zion troostcenten maar daar waar ze vandaan komen, Palestijnen hebben dat bloedgeld niet nodig.

Inderdaad niet. De toekomst ligt in hun eigen handen.

tanger'73
19-01-09, 18:34
Inderdaad niet. De toekomst ligt in hun eigen handen.


Die toekomst staat bol van het verzet tegen de alsmaar voortdurende illegale israëlische bezetting en onderdrukking. Een centje meer of minder zal daaraan niets onder doen.

Slinger
19-01-09, 18:41
Die toekomst staat bol van het verzet tegen de alsmaar voortdurende illegale israëlische bezetting en onderdrukking. Een centje meer of minder zal daaraan niets onder doen.

Misschien kunnen ze nog wel een paar krijgers gebruiken. Ga je ze helpen?

tanger'73
19-01-09, 18:42
Misschien kunnen ze nog wel een paar krijgers gebruiken. Ga je ze helpen?



Heb ik al gedaan met de bescheiden middelen tot mijn beschikking.

Spoetnik
19-01-09, 19:23
Inderdaad niet. De toekomst ligt in hun eigen handen.

Neehoor, de Palestijnen zijn slaven van de Israeli, het is wachten totdat de Israelische Pharaoh zijn slaven vrij laat.

Slinger
19-01-09, 19:23
Heb ik al gedaan met de bescheiden middelen tot mijn beschikking.

Aha, je hebt je geweten afgekocht...

Slinger
19-01-09, 19:25
Neehoor, de Palestijnen zijn slaven van de Israeli, het is wachten totdat de Israelische Pharaoh zijn slaven vrij laat.

Wachten? De Israëlieten trokken zelf door de Rode Zee.

tanger'73
19-01-09, 19:28
Aha, je hebt je geweten afgekocht...

Wat weet jij nou van geweten af, daar waar die van jou al ten langen leste is uitgestorven.

Slinger
19-01-09, 19:32
Wat weet jij nou van geweten af, daar waar die van jou al ten langen leste is uitgestorven.

'Een zuiver geweten duidt vaak op een slecht geheugen...'

tanger'73
19-01-09, 19:39
'Een zuiver geweten duidt vaak op een slecht geheugen...'


Wrong, voor mij geldt anders dan bij jou. Als het geweten spreekt, moet men die stem volgen. Dat wat jij volgt is overduidelijk influisteringen van je zionistische lijfmeesters.

Slinger
19-01-09, 19:44
Wrong, voor mij geldt anders dan bij jou. Als het geweten spreekt, moet men die stem volgen. Dat wat jij volgt is overduidelijk influisteringen van je zionistische lijfmeesters.


Ja, ja, als je geweten spreekt, stuur je een donatie...

Goodnight
19-01-09, 19:45
Als de Palestijnen ervoor zorgen dat ze een vreedzame relatie met hun buren krijgen, dan komt het in materiele zin ook wel goed. Als ze altijd maar blijven oorlogvoeren schiet het niet op en is elke cent die je er heen brengt verspild.
It takes two to tango...

tanger'73
19-01-09, 19:48
Ja, ja, als je geweten spreekt, stuur je een donatie...


Dat niet alleen, je moest eens weten wat nog meer. Ik ben namelijk niet zo'n onverschillige boerelul als jij bent.

Slinger
19-01-09, 19:51
Dat niet alleen, je moest eens weten wat nog meer. Ik ben namelijk niet zo'n onverschillige boerelul als jij bent.

Mobiele Qassamlanceerinrichtingen?

Slinger
19-01-09, 19:51
It takes two to tango...

Een goede danser vindt altijd een partner...

tanger'73
19-01-09, 19:55
Mobiele Qassamlanceerinrichtingen?


Daar laat ik me niet over uit, maar ik zal wapenleveringen aan het Palestijnse verzet bijzonder toejuichen.

Goodnight
19-01-09, 19:56
Een goede danser vindt altijd een partner...

Gaat een beetje moeilijk als het monster wat naast je woont de enige is.

tanger'73
19-01-09, 19:57
Een goede danser vindt altijd een partner...


dan kan je alvast zionisten afschrijven, want die kunnen niet dansen. Alleen Palestijnen laten dansen op bommen, granaten en kogels.

Slinger
19-01-09, 20:34
Gaat een beetje moeilijk als het monster wat naast je woont de enige is.

Wie alleen maar monsters ziet moet nodig eens naar zich zelf kijken.

Slinger
19-01-09, 20:41
Daar laat ik me niet over uit, maar ik zal wapenleveringen aan het Palestijnse verzet bijzonder toejuichen.

Dan kun je wel doneren aan de Al Aqsa-liefdadigheid. Dan komt het wel goed.

mark61
19-01-09, 20:48
Heerlijk aan het trollen. Houdt een heel pb bezig, kraaiend van plezier achter zijn beeldschermpje.

Moet je nagaan, een volwassen man. Or so he thinks.

tanger'73
19-01-09, 22:46
Dan kun je wel doneren aan de Al Aqsa-liefdadigheid. Dan komt het wel goed.


Niet met zionisten in de buurt, het zal alleen goed komen als die ver uit de buurt blijven. Zover dat hun smerige aanwezigheid niet meer op te merken valt.

tanger'73
19-01-09, 22:50
Heerlijk aan het trollen. Houdt een heel pb bezig, kraaiend van plezier achter zijn beeldschermpje.

Moet je nagaan, een volwassen man. Or so he thinks.


Naast naïef, ook nog passief en onverschillig. Langzamerhand een uitgekotste soort aan het worden, met zijn eeuwige zionistenliefde. Hij lijkt sprekend op de hoofdrolspeler uit Der Ewige Jude.

H.P.Pas
19-01-09, 23:40
Wie alleen maar monsters ziet moet nodig eens naar zich zelf kijken.

Wel bij de les blijven; Israël wordt omringd door bloeddorstige vijanden toch ?

Overigens ga je op negeer. Ik heb genoeg van je gezeik. :fpetaf:

Spoetnik
20-01-09, 01:42
Wachten? De Israëlieten trokken zelf door de Rode Zee.

Ah je begrijpt wat ik bedoel. 40 jaar zwevernd door de woestijn. Uiteindelijk zullen de mensen uit Gaza hun beloofde land bereiken.

Joesoef
20-01-09, 06:55
Wie alleen maar monsters ziet moet nodig eens naar zich zelf kijken.


ODD!

Slinger
20-01-09, 08:12
Ah je begrijpt wat ik bedoel. 40 jaar zwevernd door de woestijn. Uiteindelijk zullen de mensen uit Gaza hun beloofde land bereiken.


Als ze de juiste weg kiezen, zullen ze dat zeker bereiken...

John2
20-01-09, 08:21
=IbnRushd;3857294]Schade in Gaza wordt geschat op 2 miljard

GAZA-STAD - Het Israëlische offensief in de Gazastrook heeft volgens Palestijnse schattingen een schadepost van bijna 2 miljard dollar (bijna 1,5 miljard euro) veroorzaakt. Dat meldde het Palestijnse Bureau voor Statistiek (PCBS) maandag.

Er zouden zeker 22.000 private of publieke gebouwen zijn beschadigd of verwoest. Dat is 14 procent van alle gebouwen in Gaza. Het sociale en economische leven ligt ,,volledig lam'', aldus PCBS. De economische activiteit is met 85 procent afgenomen. Vooral de landbouw is zwaar getroffen. Meer dan 80 procent van het landbouwareaal zou tijdens het offensief zijn verwoest.

Volgens de VN-hulporganisatie Unrwa zit een half miljoen mensen zonder water in Gaza en honderdduizenden zonder stroom. Tienduizenden mensen zijn dakloos.

(ANP) ad.nl

Dat hebben ze dan snel gedaan die taxatie

tanger'73
20-01-09, 13:24
Ah je begrijpt wat ik bedoel. 40 jaar zwevernd door de woestijn. Uiteindelijk zullen de mensen uit Gaza hun beloofde land bereiken.

En tijdens het zwerven verblijven ze in hutten vervaardigd uit stro en gebladerte versiert met groente en fruit. Just for fun.

Goodnight
20-01-09, 18:58
Wie alleen maar monsters ziet moet nodig eens naar zich zelf kijken.

Nee, hoor zie maar een monster, dus niet alleen maar...

Goodnight
20-01-09, 18:59
ODD!
Zie dat ik lang weggeweest ben. wat is nou weer ODD?

Slinger
20-01-09, 20:03
Nee, hoor zie maar een monster, dus niet alleen maar...


Hoeveel one-liners heb je nog?

Goodnight
20-01-09, 20:11
Hoeveel one-liners heb je nog?

Meer dan genoeg en jij?

Slinger
20-01-09, 20:21
Meer dan genoeg en jij?

Ik geef het op...

Goodnight
20-01-09, 20:28
Ik geef het op...

:rolleyes: watje

Slinger
20-01-09, 20:35
:rolleyes: watje

:ego: