PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is Hamas?



Orandajin
20-01-09, 07:04
Wat is Hamas?

--------------------------------------------------------------------------------

Ik lees hier veel begrip voor Hamas. "Ze moeten wel schieten, want ze kunnen niet anders."
"Het zijn maar vuurpijlen". "Ze zijn democratisch gekozen". "Ze accepteren de grenzen van Israel" etc.

Een paar feiten over Hamas, voor de symphatisanten:

Hamas heeft honderden Fatah-leden geexecuteerd, na de gewelddadige machtsovername van Gaza.

Hamas leidt kind-soldaten op.

Kleuters worden al geindoctrineerd door Hamas programma's en geleerd dat martelaar worden het mooiste is wat hun kan overkomen.

Bruiloft met muziek? Hamas komt orde stellen en schiet op de feestgangers.

Jongeren, geestelijk gestoorde kinderen, instabiele vrouwen etc, worden bomgordels omgedaan en op pad gestuurd om Israelische burgers op te blazen.

Bijna een miljard dollar ( geschat) aan wapens opgeslaan, ipv de bevolking te helpen.

Gebedshuizen als munite-depots gebruikt en als lanceer installaties.

Honderden huizen, van burgers, met explosies volgestopt, om ze op te kunnen blazen als er militairen in zouden gaan.

Kinderen als menselijk schild gebruikt.

Standrechtelijke executies van mensen die verdacht worden Israel te hebben geholpen.

Raket-, en mortierbeschietingen op Israelische burgers.

Een handvest dat oproept tot de vernietiging van Israel en de vernietiging van Joden.

Deel van de Moslim-broederschap dat streeft naar een Moslim- wereldheerschappij onder Sharia-wetgeving.

Dit zijn de mensen die jullie met hand en tand verdedigen, of openlijk, of door maximale bagatellisatie. Het "natuurlijk ben ik ook tegen Hamas" fopt niemand hier.

Joesoef
20-01-09, 08:22
WORD!

John2
20-01-09, 09:01
=Orandajin;3857895]Wat is Hamas?

--------------------------------------------------------------------------------

Ik lees hier veel begrip voor Hamas. "Ze moeten wel schieten, want ze kunnen niet anders."
"Het zijn maar vuurpijlen". "Ze zijn democratisch gekozen". "Ze accepteren de grenzen van Israel" etc.

Een paar feiten over Hamas, voor de symphatisanten:

Hamas heeft honderden Fatah-leden geexecuteerd, na de gewelddadige machtsovername van Gaza.

Hoezo honderden Fatah-leden, je kunt rustig zeggen duizenden Palestijnen zijn voor de ogen van hun kinderen of ouders geëxecuteerd.
In augustus 2008 zijn er nog enkele honderden gedeporteerd naar de twee kampen in de Gaza.


Hamas leidt kind-soldaten op.
Het harde bewijs dat Hamas kind soldaten opleid is er nog niet, wel dat kinderen in de Gaza verplicht zijn om enkele weken per jaar naar een vakantiekamp te gaan die door Hamas wordt geleid en dat kinderen daar onder militaire disipline staan.


Kleuters worden al geindoctrineerd door Hamas programma's en geleerd dat martelaar worden het mooiste is wat hun kan overkomen.
Klopt, op scholen en vakantiekampen is dit verplichte stof. (Hierdoor zijn diverse leerkrachten en VN-medewerkers de toegang tot de scholen ontzegt)


Bruiloft met muziek? Hamas komt orde stellen en schiet op de feestgangers.
Geen orde herstellen, in de Gaza is het verboden voor een ieder die Hamas niet erkend om te trouwen, vaak worden deze bruiloften in het geheim gehouden en nog vaker loopt het verkeerd af, omdat de vrouw na het binnenvallen word geëxecuteerd, de overigen moeten dan een document ondertekenen dat Hamas vrijwaard van dit geweld en dat de aanslag van een rivaal komt.


Jongeren, geestelijk gestoorde kinderen, instabiele vrouwen etc, worden bomgordels omgedaan en op pad gestuurd om Israelische burgers op te blazen.
Ik zou ze liever geestelijk gemanipuleerd noemen, want als je als kind al te horen krijgt dat dit goed is, ga je er op een gegeven moment erin geloven.


Bijna een miljard dollar ( geschat) aan wapens opgeslaan, ipv de bevolking te helpen.
Ietjes meer, bijna 2 miljard is er verdwenen aan geld die Hamas word gegeven voor betaling van hun personeel (Politie, brandweer, artsen, overheidsmedewerkers, onderhoud gebouwen en infrastructuur, etc. etc.)


Gebedshuizen als munite-depots gebruikt en als lanceer installaties.
Het bewijs hiervoor is nog niet geleverd, maar door indirect bewijs (meerdere explosie's na 1 raket) zou je inderdaad moeten vaststellen dat er explosief materiaal aanwezig was in de gebedshuizen.


Honderden huizen, van burgers, met explosies volgestopt, om ze op te kunnen blazen als er militairen in zouden gaan.
Niet alleen in de huizen, maar ook scholen en ziekenhuizen waren ondermijnt met explosieven en deden dienst als opslag van wapens of schuilplaats van Hamasleden.


Kinderen als menselijk schild gebruikt.
Hiervoor is diverse keren bewijs geleverd, maar door de Hamas aanhang keihard ontkend met de woorden dat ze alleen de kinderen verplaatsten uit de gevaren zone, maar dan kun je de volgende vraag plaatsen wat doen deze kinderen daar?
Zijn de ouders zo gestoord dat ze kleine kinderen tijdens de strijd laten buiten spelen, of is er inderdaad dwang!!!


Standrechtelijke executies van mensen die verdacht worden Israel te hebben geholpen.
Klopt maar dit zie je bij elke terroristische beweging dat mensen die in de weg staan uit de weg worden geholpen onder de mom heulen met de vijand.


Raket-, en mortierbeschietingen op Israelische burgers.
Terroristische daden van Hamas.


Een handvest dat oproept tot de vernietiging van Israel en de vernietiging van Joden.
Inderdaad weigert Hamas dit uit hun handvest te halen.


Deel van de Moslim-broederschap dat streeft naar een Moslim- wereldheerschappij onder Sharia-wetgeving.
Dit zijn de mensen die jullie met hand en tand verdedigen, of openlijk, of door maximale bagatellisatie. Het "natuurlijk ben ik ook tegen Hamas" fopt niemand hier.

Dan kun je ervan uitgaan dat deze broederschap een te groot aantal aanhangers hebben hier in Nederland en op maroc.nl in het bijzonder.

nour_islam
20-01-09, 10:59
neem aan dat jullie onomstotelijk bewijs hebben voor deze stellingen of zijn dit weer zionistische leugens?

Aït Ayt
20-01-09, 11:41
neem aan dat jullie onomstotelijk bewijs hebben voor deze stellingen of zijn dit weer zionistische leugens?

ja hoor, moet je maar even gaan googlen : "hamas forbids wedding and shoot the bride if the groom and bride does not accept hamas"..
dan krijg je sites van het rode kruis te zien met harde bewijzen dat hamas
kinderen ontvoeren die ze 's nachts opeten, net als de joden dat doen..
het staat op google en het was gisteren op tv te zien..

mulan
20-01-09, 12:04
ja hoor, moet je maar even gaan googlen : "hamas forbids wedding and shoot the bride if the groom and bride does not accept hamas"..
dan krijg je sites van het rode kruis te zien met harde bewijzen dat hamas
kinderen ontvoeren die ze 's nachts opeten, net als de joden dat doen..
het staat op google en het was gisteren op tv te zien..

Ja dat laatste was hij even vergeten te vermelden. Ergens is het een goed teken dat die zieligerd overgaat tot onzin verkopen over Hamas. Wanhopige pogingen om hun gelijk te halen omdat de feiten hun tegenspreken.

Al Sawt
20-01-09, 12:39
Wat is Hamas?

--------------------------------------------------------------------------------

Ik lees hier veel begrip voor Hamas. "Ze moeten wel schieten, want ze kunnen niet anders."
"Het zijn maar vuurpijlen". "Ze zijn democratisch gekozen". "Ze accepteren de grenzen van Israel" etc.

Een paar feiten over Hamas, voor de symphatisanten:

Hamas heeft honderden Fatah-leden geexecuteerd, na de gewelddadige machtsovername van Gaza.

Hamas leidt kind-soldaten op.

Kleuters worden al geindoctrineerd door Hamas programma's en geleerd dat martelaar worden het mooiste is wat hun kan overkomen.

Bruiloft met muziek? Hamas komt orde stellen en schiet op de feestgangers.

Jongeren, geestelijk gestoorde kinderen, instabiele vrouwen etc, worden bomgordels omgedaan en op pad gestuurd om Israelische burgers op te blazen.

Bijna een miljard dollar ( geschat) aan wapens opgeslaan, ipv de bevolking te helpen.

Gebedshuizen als munite-depots gebruikt en als lanceer installaties.

Honderden huizen, van burgers, met explosies volgestopt, om ze op te kunnen blazen als er militairen in zouden gaan.

Kinderen als menselijk schild gebruikt.

Standrechtelijke executies van mensen die verdacht worden Israel te hebben geholpen.

Raket-, en mortierbeschietingen op Israelische burgers.

Een handvest dat oproept tot de vernietiging van Israel en de vernietiging van Joden.

Deel van de Moslim-broederschap dat streeft naar een Moslim- wereldheerschappij onder Sharia-wetgeving.

Dit zijn de mensen die jullie met hand en tand verdedigen, of openlijk, of door maximale bagatellisatie. Het "natuurlijk ben ik ook tegen Hamas" fopt niemand hier.

Heb jij voor jouw beweringen bewijzen? Jouw argumenten zijn gewoon leugens. Een bewering als: Een miljard dollar aan wapens. Kun je niet serieus nemen.

Daar kun je een klein leger bewapenen met de modernste zware oorlogstuig. Materiaal die Hamas helaas niet bezit!

Sallahddin
20-01-09, 13:01
:cola:
Wat is Hamas?

--------------------------------------------------------------------------------

Ik lees hier veel begrip voor Hamas. "Ze moeten wel schieten, want ze kunnen niet anders."
"Het zijn maar vuurpijlen". "Ze zijn democratisch gekozen". "Ze accepteren de grenzen van Israel" etc.

Een paar feiten over Hamas, voor de symphatisanten:

Hamas heeft honderden Fatah-leden geexecuteerd, na de gewelddadige machtsovername van Gaza.

Hamas leidt kind-soldaten op.

Kleuters worden al geindoctrineerd door Hamas programma's en geleerd dat martelaar worden het mooiste is wat hun kan overkomen.

Bruiloft met muziek? Hamas komt orde stellen en schiet op de feestgangers.

Jongeren, geestelijk gestoorde kinderen, instabiele vrouwen etc, worden bomgordels omgedaan en op pad gestuurd om Israelische burgers op te blazen.

Bijna een miljard dollar ( geschat) aan wapens opgeslaan, ipv de bevolking te helpen.

Gebedshuizen als munite-depots gebruikt en als lanceer installaties.

Honderden huizen, van burgers, met explosies volgestopt, om ze op te kunnen blazen als er militairen in zouden gaan.

Kinderen als menselijk schild gebruikt.

Standrechtelijke executies van mensen die verdacht worden Israel te hebben geholpen.

Raket-, en mortierbeschietingen op Israelische burgers.

Een handvest dat oproept tot de vernietiging van Israel en de vernietiging van Joden.

Deel van de Moslim-broederschap dat streeft naar een Moslim- wereldheerschappij onder Sharia-wetgeving.

Dit zijn de mensen die jullie met hand en tand verdedigen, of openlijk, of door maximale bagatellisatie. Het "natuurlijk ben ik ook tegen Hamas" fopt niemand hier.


Shame on u , man :

how dare u tell these obvious lies ????


er klopt er helemaal niets aan van wat je hierboven voor onzin zit uit te krammen :

Hamas is a legetimate resistance group_movement against the israeli occupation :

a kindda David vs Goliath : Hamas has the internationnally acknowledged human right to defend itself & its paletinian fellow citizens against the israeli barbaric colonial abuses, oppression, injustice ....

Hamas was indeed democratically elected : but the secular Fatah was responsible for many crimes, collaborations with israel, .........


Hamas leaders' phones were under secret survelliance & were tapped by Fatah which had served the israeli secret service with that & other info_data ...

see Vanity fair US magazine 'bout , 2007 edition ,among other western sources 'bout the real backgrounds of the Fatah_Hamas clashes ...

that was not a putsh or a coup_d'état , moron :

more of a legetimate selfdefence against the political ,security , ...abuses of <Fatah ....

ach..... Rot op, zeg!

John2
20-01-09, 14:16
Google maar eens onder Hamas Fatah Doden

Eke
20-01-09, 15:26
Wat is Hamas?

--------------------------------------------------------------------------------

Ik lees hier veel begrip voor Hamas. "Ze moeten wel schieten, want ze kunnen niet anders."
"Het zijn maar vuurpijlen". "Ze zijn democratisch gekozen". "Ze accepteren de grenzen van Israel" etc.

Een paar feiten over Hamas, voor de symphatisanten:
.

Orandajin , het is op prijs te stellen dat je hier eerlijk en open met je zorgen mbt Hamas naar voren komt zodat je ze bespreekbaar maakt en niet rond laat zoemen...

Wat me echter opvalt is dat je met 'de feiten over Hamas' alleen met negatieve 'feiten' (?) komt.
Zoals je ziet zet ik achter feiten een vraagteken, want ik vermoed dat jij graag wil dat de feiten 1 voor 1 ontkracht worden c.q. toegelicht worden.

Weet jij trouwens dat Hamas razend populair is bij het volk ? Ziekenhuizen, scholen en nog veel meer verbeteringen zijn doorgevoerd. En zeker weten komen die snel weer terug. Hamas is trouwens op democratische leest geschoold, wist je dat ?


Hamas heeft meerdere stromingen. Er is o.a. een militante, onverzoenlijke lijn, maar....er zijn ook pragmatische leiders die op een vreedzamer manier het beste zoeken voor de bevolking. En meer weet ik er niet vanaf. Ben ik voor van jullie afhankelijk !Wat zijn er nog meer voor stromingen ???

Nou, Orandajin. 1 van je punten (misschien kun je ze nummeren ?) heb ik al voor je uitgezocht.
Ik heb Aiits raad opgevolgd en ben gaan googlen in het Engels.(wedding) En ja hoor, een youtube met zingende mensen (mannen werd gezegd), daarna jeeps en schietende mannen) Ieeeeeekkkkkhhhhhh!
Maar ja, ik wil graag weten hoe het zit eigenlijk.....
Dus toen ik verder zocht las ik dat dit Hamas NIET was, maar een Islamitische Jihadgroep. Deze groep is volgens Shariarecht vervolgens veroordeeld door Hamas....

Dus wat jouw punt (X) betreft :
MYTH BUSTED ;)

Op naar de volgende !

Ik zet hier trouwens een artikel neer : PRATEN MET HAMAS.http://www.vn.nl/Buitenland/ArtikelBuitenland/PratenMetHamas.htm

Aanrader !

tanger'73
20-01-09, 15:34
Men kan beweren over een verzetsbeweging zoals Hamas wat hij maar wil, maar niks in de wereld gaat zo ver als het illegaal bezetten van land en het stelselmatig onderdrukken van het aldaar aanwezige volk!

tanger'73
20-01-09, 15:37
Heb jij voor jouw beweringen bewijzen? Jouw argumenten zijn gewoon leugens. Een bewering als: Een miljard dollar aan wapens. Kun je niet serieus nemen.

Daar kun je een klein leger bewapenen met de modernste zware oorlogstuig. Materiaal die Hamas helaas niet bezit!


Alsof Hamas überhaupt 1 miljard dollar bezit. De vent is een regelrechte dwaas van de hoogste plank.

Sallahddin
20-01-09, 19:41
Men kan beweren over een verzetsbeweging zoals Hamas wat hij maar wil, maar niks in de wereld gaat zo ver als het illegaal bezetten van land en het stelselmatig onderdrukken van het aldaar aanwezige volk!

nou, precies :

israel has the "right" to occupy Palestine, kill palestinians & drive them out of their land , oppress them ....... ,but palestinian people have not the internationnally acknowledged & recognised right to defend themselves & resist against israeli colonial injustice, oppression ....

no , palestinians are terrorists if they do just that ! :lol:

israel has the right to arm itself wjth the latest hi_tech gadgets , but if palestinians try to get some "primitive" weapons in order to defend themselves : then the whole so_called international community must help israel "struggle against weapons' smuggle " :lol: ....

see how israel & zionists had misused the so_called "war on terror" & so_called "clash of civilisation" silly notion , by calling legetimate palestinian resistance groups_movements ...terrorists !!!!:

"The mother of all pretexts " by israeli Uri Avnery :

http://www.antiwar.com/avnery/?articleid=11767

see also the zionist historic pretexts, lies ....

Goodnight
20-01-09, 19:54
Wat is Hamas?

Hamas is opgericht door Palestijnen die opgegroeid zijn met geweld, gepleegd tegen hen door Israel, het zijn getraumatiseerde mensen die tevergeefs gewacht hebben op de landen die met veel bombastic rechtvaardigheid, democratie en mensenrechten hoog in het vaandel hebben staan.

Zo en nu ga ik weer terug naar mijn diner.

Sallahddin
20-01-09, 20:19
Google maar eens onder Hamas Fatah Doden


Hamas had absoluut geen coup_d'état op Fatah gepleegd :

De VS Bush administratie had de democratisch gekozen Hamas ten val willen brengen toen bleek dat de palestijnen de Islamitisch Hamas & niet die pro_VS Collaborateur seculaire Fatah hadden gekozen :

Vanity Fair had received top secret documents 'bout that US orchestrated plan to topple Hamas by arming & training Dahlan_gang = top Fatah man & spoiled child of the US & israel :

Bush had left the execution of that plan to Condoleeza Rice ....

c 4 urselves :

Hamas had discovered that US plan ,that's why it had to defennd itself by kicking those secular Fatah collaborators out of Gaza :

but Hamas is still interested in palestinian union governement despite those Fatah's political & other crimes & betrayals :

Hamas had never monopolised power ....

bron: Vanity Fair.com , April 2008 :

"The Gaza bombshell: Politics & Power " by David Rose :

http://www.vanityfair.com/politics/features/2008/04/gaza200804

_Maryam
20-01-09, 20:34
Woon jij in een grot?

Goodnight
20-01-09, 20:41
Woon jij in een grot?

Tegen wie heeft u het?

Sallahddin
20-01-09, 20:45
Hamas accepts the 2 state solution = israel +Palestine :

in the sense of the 1967 's frontiers :

+ the return of all palestinian refugees abroad to their Palestiniand land

+ the sharing of Jerusalem as the capital of the 2 states !

israel has no intention of allowing a viable ,sovereign palestinain state on its borders ...

israel has no intention of granting Palestinians their national rights ...

israel cannot accept any authority on the Palestinian territories that it cannot ultimately control...

see in that regard this artticle of Jennifer Loewenstein : " IF Hamas did not exist " on counterpunch .com , January 01 ,2009 :

http://www.counterpunch.com/loewenstein01012009.html


see also the real backgrounds of the Gaza war :

"Molten lead " by israeli Uri Avnery or how israel is multiplying Hamas by a thousand , on counterpunch.com, January ,02 , 2008 :
http://www.counterpunch.com/avnery01022009.html

see the so_called 3 state solution = israel , Egypt (Egypt w'd get Gaza !) , Jordan (Jordan w'd get the west bank !) :

even the king of Jordan himself had lately expressed his fears & concerns 'bout that plan_"solution" proposed by ex_US Ambassador to the UN = John Bolton :

on the Washington Post :

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/01/11/AR2009011101957.html?sub=new

John2
20-01-09, 21:32
Weet jij trouwens dat Hamas razend populair is bij het volk ? Ziekenhuizen, scholen en nog veel meer verbeteringen zijn doorgevoerd. En zeker weten komen die snel weer terug. Hamas is trouwens op democratische leest geschoold, wist je dat ?


Je bedoeld de ongeveer 1550 palestijnse mensen die in dienst zijn van AZG, VN en Rodekruis waren dat Hamas terroristen???

Dan meld ik me morgen direct bij het internationale hof omdat ik zaken heb gedaan met terroristen!!!

Ben jij ooit werkzaam geweest in de Gaza of in een ander gebied waar een vergelijkbare strijd word geleverd?
Nee, ik wel de laatste 29 jaar.
De gehele opbouw in de Gaza is daar gedaan door een kleine groep mensen
(ongeveer een 6000) die meestal familie was van de vaste kern medewerkers in de Gaza, dus niets Hamas!!!:fpotver:

Hamas was tot 1988 inderdaad een instelling die veel deed voor de armoede onder de bevolking in het MO maar daarna slecht nog tijd en oog had voor terreur en aanslagen.
Zelfs onder hun eigen bevolking hielden ze door terreur de mensen in dwang en verplichten hen deel te nemen in het idee van Hamas waarbij kinderen vanaf 4 jaar verplicht zijn om lessen te volgen volgens de leer van de Hamas.
Zo zie je op feesten deze kinderen dan ook marcheren als soldaten in de zelfde kledij en met speelgoedwapens en schijngevechten voeren met andere kinderen.
Scholen die gebouwd zijn door de VN en door de VN zijn onderhouden werden personeel verwijderd en vervangen door Hamas aanhangers.
Doktoren en verplegend personeel in ziekenhuizen werden vervangen door onbekwaam hamas aanhangers.
Politie, Brandweer en het Leger die uit alle lagen van de Palestijnse bevolking bestond is vervangen door Hamas aanhangers.
En zo kan ik uren doorgaan hoe Hamas de bevolking onder druk houd, met terreur naar deze bevolking toe.
Verder heeft Hamas tussen Juni en September van vorig jaar enkele vergaande regels ingevoerd.
Zo is het verboden voor mensen die geen lid zijn van Hamas te trouwen ook zijn deze mensen uitgesloten van elk recht op medische zorg, mogen zij geen auto bezitten of rijden en zijn ze buiten gesloten van reguliere arbeid.
Verder worden de hulpgoederen die de VN, Het rode kruis en AZG beschikbaar stelt alleen verspreid onder de Hamas leden en niet onder de gehele bevolking in de Gaza.
Verder zijn er sinds Hamas aan het bewind kwam in 2006 naar schatting 468 mensen gedood van Fatah en word er buiten de 1400 Fatah leden ongeveer 1500 Christenen vermist in deze Gaza.
Nee je heb gelijk Hamas terroristen zijn hele lieve mensen. :fuckit2:

Sallahddin
20-01-09, 22:27
Hamas had absoluut geen coup_d'état op Fatah gepleegd :

De VS Bush administratie had de democratisch gekozen Hamas ten val willen brengen toen bleek dat de palestijnen de Islamitisch Hamas & niet die pro_VS Collaborateur seculaire Fatah hadden gekozen :

Vanity Fair had received top secret documents 'bout that US orchestrated plan to topple Hamas by arming & training Dahlan_gang = top Fatah man & spoiled child of the US & israel :

Bush had left the execution of that plan to Condoleeza Rice ....

c 4 urselves :

Hamas had discovered that US plan ,that's why it had to defennd itself by kicking those secular Fatah collaborators out of Gaza :

but Hamas is still interested in palestinian union governement despite those Fatah's political & other crimes & betrayals :

Hamas had never monopolised power ....

bron: Vanity Fair.com , April 2008 :

"The Gaza bombshell: Politics & Power " by David Rose :

http://www.vanityfair.com/politics/features/2008/04/gaza200804

T.a.v. blind & doof John 2 !

Eke
20-01-09, 22:35
John, nee, ik ben er niet geweest en ik weet niet veel af van Hamas.

Maar toch heb ik al diverse malen gelezen dat ze veel gedaan hebben voor het volk.

Ik kijk niet naar Hamas zoals naar een politieke partij zoals bij ons in Nederland, want Gaza kent hele andere omstandigheden en de mensen die er leven zijn ook niet opgegroeid in vrede. Ze hebben veel afschuwelijke dingen meegemaakt. Vader verloren, broer verloren,armoede .

Wil jij beweren dat er niet gepraat moet worden met Hamas ? Luister dan in ieder geval naar hun kant van het verhaal, zou ik zeggen.

Ik zeg helemaal niet dat alles koek en ei is bij Hamas, want dat zou wel knap zijn voor een volk in onderdrukking dat zich verzet.(zie ook het mailtje van Goodnight) Zo'n uitspraak lijkt me niet realistisch.

Ik heb ook gelezen bv. dat zij martelen, maar je ziet het bij de VS : er is een nieuwe president die STOP zegt tegen kwalijke praktijken door enkele van zijn landgenoten. zoals martelen. Respect voor Obama daarvoor.

En ik acht Hamas ook in staat om de goede democratische krachten die er in hun beweging zijn te laten winnen van de schaduwkanten. Democratische krachten komen voort uit het volk. Uit mensen met lieve kanten, mensen met woede en gekwetste kanten, mensen met edelmoedige kanten.



Kijk niet eenzijdig, John ! Je hebt allemaal slechte dingen van hen gezien,schrijf je, maar heb je ook naar de goeie dingen gekeken ?

Hou de hoop vast op vrede IN VRIJHEID! Dat is pas in het belang van de mensen.
En verder ken ik jou. Je gaat meteen weer enthousiast in debat. Je mag iemand anders hiervoor uitzoeken. Ik ga thee drinken :zwaai:.

Eke
20-01-09, 23:04
but Hamas is still interested in palestinian union governement despite those Fatah's political & other crimes & betrayals :

Hamas had never monopolised power ....

[/url]

Sallah, Goed dat dit soort zaken naar buiten komen in Nederland.

Ik heb nog niet alles gelezen van de links...er is zoveel!


:zwaai:

Sallahddin
20-01-09, 23:16
Sallah, Goed dat dit soort zaken naar buiten komen in Nederland.

Ik heb nog niet alles gelezen van de links...er is zoveel!


:zwaai:

Precies :

vooraal ook die VS plan om Hamas ten val te brengen ten gunste van Fatah toen bleek dat juist Hamas werd democratisch gekozen ...+ de rest natuurlijk ...


de waarheid moet naar boven gebracht worden in deze eeuw van de leugen bij uitstek ! :

die zionistisch propaganda kan ook niet de waarheid verslaan ...

How RU ???

Nice talking to u again, lady !

have a nice night indeed !

'trusten!

Thanks !

:zwaai:

Eke
21-01-09, 00:08
Precies :

vooraal ook die VS plan om Hamas ten val te brengen ten gunste van Fatah toen bleek dat juist Hamas werd democratisch gekozen ...+ de rest natuurlijk ..!

:

Eerder al had ik gelezen dat Fatah wapens had gekregen om Hamas aan te vallen, 2 jaar geleden..
Ik hoop dat ze na deze aanvallen samen verder willen binnen Palestina, elkaar vergeven en elkaar gaan steunen met het positief bereiken van een bestendige vrede, ...eendracht werkt nou eenmaal beter dan tweedracht !

Hopelijk heb je ook naar de toespraak van Obama gekeken. Hij maakt een hele goeie start daarmee.
Er is een nieuwe koers.....!!!

Dank je. Jij ook weltrusten :blij:

John2
21-01-09, 00:43
Hamas had absoluut geen coup_d'état op Fatah gepleegd :

De VS Bush administratie had de democratisch gekozen Hamas ten val willen brengen toen bleek dat de palestijnen de Islamitisch Hamas & niet die pro_VS Collaborateur seculaire Fatah hadden gekozen :

Vanity Fair had received top secret documents 'bout that US orchestrated plan to topple Hamas by arming & training Dahlan_gang = top Fatah man & spoiled child of the US & israel :

Bush had left the execution of that plan to Condoleeza Rice ....

c 4 urselves :

Hamas had discovered that US plan ,that's why it had to defennd itself by kicking those secular Fatah collaborators out of Gaza :

but Hamas is still interested in palestinian union governement despite those Fatah's political & other crimes & betrayals :

Hamas had never monopolised power ....

bron: Vanity Fair.com , April 2008 :

"The Gaza bombshell: Politics & Power " by David Rose :

http://www.vanityfair.com/politics/features/2008/04/gaza200804
Dus Hamas pleegde de laatste jaren geen staatsgreep in de Gaza en verstevigde zijn greep op de bevolking niet?

1.
Bij gevechten tussen aanhangers van de concurrerende Palestijnse bewegingen Hamas en Al-Fatah zijn dit weekeinde zeker negen doden en tientallen gewonden ...
www.nrc.nl/buitenland/article1945170.ece/Doden_bij_strijd_Hamas_en_Fatah -

2.
2 aug 2008 ... Bij zware gevechten tussen aanhangers van Hamas en Fatah zijn in de Gazastrook zaterdag minstens vier doden gevallen. ...
www.depers.nl/buitenland/229575/Doden-bij-gevechten-Hamas-en-Fatah.html

3.
(Novum/AP) - Bij aanhoudend geweld tussen aanhangers van Hamas en Fatah in het noorden van de Gazastrook zijn van donderdag op vrijdag drie doden gevallen. ...
buitenland.nieuws.nl/447382

4.
arafat,herdenking,fatah,hamas,gaza,schiet,fatah-betogers,dood.
www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/articleview/)/.../1112_1400_doden_fatah_demonstratie.xml

5.
5 juni 2008 ... Opnieuw vier doden door machtsstrijd Hamas-Fatah (update) Hamas-aanhangers bestormen gebouwen Palestina TV. GAZA - De interne machtsstrijd ...
www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF05062006_005

6.
Maar de aanval is een teken van de toenemende felheid van de machtsstrijd tussen Fatah en Hamas, waarbij maandag en dinsdag zeker 34 doden vielen. ...
www.dag.nl/buitenland/hamas-fatah-bolwerk-164746 - 45k

7.
Doden bij strijd Hamas en Fatah. 03.08.2008 - 21:46. Source: NRC Handelsblad. Category: Voorpagina. Dit weekeinde vielen zeker negen doden en tientallen ...
nl.uclue.de/8057842.html

8.
Bij botsing Fatah en Hamas 12 doden ... Hamas is uitgelopen op ernstige botsingen met Fatah, waarbij 12 doden en 35 gewonden zijn gevallen. ...
archief.nrc.nl/index.php/2007/Januari/27/Buitenland/05/Bij++botsing+Fatah+en+Hamas+12+doden

9.
Bij gevechten tussen aanhangers van Hamas en Fatah in het noorden van de Gazastrook zijn zeker veertien doden gevallen, onder wie een 2-jarig jongetje. ...
weeswaakzaam.punt.nl/?id=293273&r=1&tbl_archief=0& - 68k -

en 10.
Sinds afgelopen zondag zijn een kleine vijftig doden gevallen bij gevechten tussen Fatah- en Hamas-aanhangers. Bij een vuurgevecht dat donderdag in Rafah in ...
www.nd.nl/artikelen/2007/mei/

Zo maar even de bovenste 10 gekopied even in (iets meer als) een jaartje tijd.
En dit keuren jullie goed?

Hier nog een paar andere kopjes over het verdrijven van de tegenstanders;


1 jan 2009 ... Hamas verdrijft Fatah uit de Gazastrook; President kondigt noodtoestand uit; Regering van nationale eenheid ontbonden ...

Hamas verdrijft Seeds of Hope. Een kinderopvangcentrum, een cultureel centrum en een ... Tass zelf is een voormalig Fatah-lid die tot een levend geloof in ..

De mannen, lid van de Fatah-partij, werden in 2007 door Hamas verdreven. Het is bij het huis van Aboe Ali Sjahien een zoete inval dezer dagen. ...

Verdreven De Palestijnse premier Mahmoud Abbas, zelf van Fatah, ... Maar de 32 gevluchte Fatah-strijders werden onmiddellijk gevangengenomen door Hamas. ...

Hamas, Palestijnse sociale en terreurorganisatie. Stuurt zelfmoordenaars op pad. ... Verdrijft in 2007 de Fatah (PLO) uit de Gazastrook. ..

Het vuren vanuit de scholen door Hamas op de iraanse televisie en opzetten van haat tegen kinderen;


12 jan 2009 ... De Iraanse staatstelevisie laat zien hoe de Hamas te werk gaat door wapens vanuit scholen af te vuren, en Iran (als land) haat Israel ...
headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/13728 - 50k

26 feb 2008 ... Opnieuw probeert de Palestijnse terreurbeweging Hamas via een 'knuffelbeest' in een televisieprogramma kinderen aan te sporen tot haat tegen ...
www.elsevier.nl/web/10159687/Nieuws/Cultuur.../Hamas-TV-presenteert-joden-etende-Bugs-Bunny.htm - 84k -

Moet ik nog doorgaan?



T.a.v. blind & doof John 2 !

Inderdaad Salahddinn en de overige Hamasterroristen lovers, als jullie dit nieuws niet lezen of deze beelden niet kent, ben je blind en kun je net als de Duitsers zeggen "Ich konte das nicht Wissen" of لم يرى أنا يتلقّى

John2
21-01-09, 00:55
=Eke;3858942]Eerder al had ik gelezen dat Fatah wapens had gekregen om Hamas aan te vallen, 2 jaar geleden..
Ik hoop dat ze na deze aanvallen samen verder willen binnen Palestina, elkaar vergeven en elkaar gaan steunen met het positief bereiken van een bestendige vrede, ...eendracht werkt nou eenmaal beter dan tweedracht !
Foute gedachten Eke.
Inderdaad zijn er lichte handvuurwapens en geweren geleverd (April 2006 tijdens de rellen en volledig op het internationale recht "zelf beschikking") voor de politie en de militaire garde die bestonden uit een gemengde groep uit alle lagen van de bevolking.
Rusland heeft destijds met toestemming deze wapens mogen leveren!


Hopelijk heb je ook naar de toespraak van Obama gekeken. Hij maakt een hele goeie start daarmee.
Er is een nieuwe koers.....!!!

Dank je. Jij ook weltrusten :blij:

De toespraak van Obama was veel belovend en ik hoop dat hij 8 jaar kan volmaken.

nour_islam
21-01-09, 09:55
Dus Hamas pleegde de laatste jaren geen staatsgreep in de Gaza en verstevigde zijn greep op de bevolking niet?


[/COLOR][/B]

Nee, ze hadden de verkiezingen toch gewonnen?
In dit geval is Fatah de schuldige in die zin dat ze zich hebben laten gebruiken door Israel om hun battle voor hun uit te vechten.

Er zullen ongetwijfeld zaken zijn die niet door de beugel kunnen maar dat is in verhouding tot de dagelijkse onderdrukking te verwaarlozen

John2
21-01-09, 10:14
Nee, ze hadden de verkiezingen toch gewonnen?
In dit geval is Fatah de schuldige in die zin dat ze zich hebben laten gebruiken door Israel om hun battle voor hun uit te vechten.

Er zullen ongetwijfeld zaken zijn die niet door de beugel kunnen maar dat is in verhouding tot de dagelijkse onderdrukking te verwaarlozen

De verkiezingen werden inderdaad destijds door Hamas gewonnen (60:40).
Maar na deze verkiezingen die democratisch zouden zijn mag ook worden verwacht dat de partij die heeft gewonnen deze democratie respecteert en niet zoals Hamas heeft gedaan in de Gaza alle tegenstanders eruit werken, opsluiten afvoeren en executeren en de totale alleen macht na zich toetrekken.

Want dan is de term ze hebben de verkiezingen gewonnen wel een heel zwakke term om dit geweld te onderdrukken.

Soldim
21-01-09, 10:17
Maar na deze verkiezingen die democratisch zouden zijn mag ook worden verwacht dat de partij die heeft gewonnen deze democratie respecteert

Het waren de verliezers die de democratie niet respecteerden.

Aït Ayt
21-01-09, 11:43
Het waren de verliezers die de democratie niet respecteerden.

niet in de wondere wereld van john2.. die draait alles om en plakt er de meest bizarre leugens aan vast.. het is zinloos om daar nog op in te gaan..

John2
21-01-09, 12:11
Het waren de verliezers die de democratie niet respecteerden.

Kom zeg je gaat me niet vertellen dat zelfs de medewerkers van het Rode Kruis, Artsen zonder Grenzen, Verenigde Natie's of de Christenen, enige politieke gebondenheid hebben met Hamas zijn "tegenstander" de Fatah beweging?
Dat verder de Palestijnen die jaren voor de overheid hebben gewerkt in ziekenhuizen, als politie/justitie, het leger en andere openbare functie's dat deze allemaal aanhangers waren van Fatah?
Van de mensen die ik daar persoonlijk ken zijn 12 mensen verdwenen, hiervan waren 11 vader en hadden een gezin en één jongen van 16 jaar.
Verder zitten er 62 mannen, vrouwen en kinderen opgesloten op verdenking van spionage en hebben 41 een huisarrest.
Allen waren het specialisten die werkten voor een hulporganisatie.
Dus schei aub uit met je leugens over Hamas.


niet in de wondere wereld van john2.. die draait alles om en plakt er de meest bizarre leugens aan vast.. het is zinloos om daar nog op in te gaan..

Al de feiten Ait Ayt die ik hier schrijft staan op internet en wel bij diverse dagbladen, gewoon via google gezocht op Hamas+Fatah, dus niets geknipt of gedaan.
Jullie hebben zelfs het lef om alleen de zaken eruit te pikken die in jullie straatje past op de Arabische nieuwszenders, alles wat tegen Hamas op deze zenders word vertoont word bewust niet vermeld hier.
Zoals het afschieten van mortieren en raketten vanaf het schoolgebouw, het gebruiken van kinderen als schild, het ondermijnen van huizen, etc. zoals deze waren te zien op de Iraanse tv stations.
Zo weet ik nu al dat als er binnenkort door de waarnemers massagraven worden gevonden, Israel hiervan de schuld krijgt, net zoals de diverse foto's en filmpjes met kinderlijkjes die al jaren in het dossier zit bij de VN, nu wederom gebruikt zijn door de propaganda media van Hamas.
Ik wens jou dan ook veel sterkte met deze terroristen.

Aït Ayt
21-01-09, 12:18
Al de feiten Ait Ayt die ik hier schrijft staan op internet en wel bij diverse dagbladen, gewoon via google gezocht op

rot op met je feiten.. je liegt en lastert aan de lopende band.. de meest bizarre leugens sta je te verzinnen over hamas..
de leugens worden steeds idioter..

Sallahddin
21-01-09, 13:14
niet in de wondere wereld van john2.. die draait alles om en plakt er de meest bizarre leugens aan vast.. het is zinloos om daar nog op in te gaan..

Ik geef die idioot John 2 links van Vanity Fair over de VS Bush plan om Hamas door Fatah ten val te laten brengen nadat de eerste had de democratisch verkiezingnen gewonnen & andere serieuze professionele bronnen, maar die idioot blijft zich vatsklampen aan diens flauwekul:

het is inderdaad zinloos om daarop in te gaan ....

dan houdt het maar op dan !

die gek luistert niet naar feiten ......dus...

John2
21-01-09, 13:16
rot op met je feiten.. je liegt en lastert aan de lopende band.. de meest bizarre leugens sta je te verzinnen over hamas..
de leugens worden steeds idioter..

Nee jochie gewoon feiten die algemeen bekend zijn die in alle kranten hebben gestaan, maar waar de Hamas idolen blind voor zijn!!!

Sallahddin
21-01-09, 13:24
Nee jochie gewoon feiten die algemeen bekend zijn die in alle kranten hebben gestaan, maar waar de Hamas idolen blind voor zijn!!!

what 'bout the professionnal sources i had given u ,dummy ???

Vanity fair, The Washington Post, israeli Uri Avnery ............& the rest !!!!

i've got many many other professionnal sources for u ....but u do not even deserve to be informed 'bout their existence 'cause u w'd just deny everything : u w'd even deny the existence of ur own mother if necessary ! :lol:

congratulations!:cola:

Sallahddin
21-01-09, 13:37
Eerder al had ik gelezen dat Fatah wapens had gekregen om Hamas aan te vallen, 2 jaar geleden..
Ik hoop dat ze na deze aanvallen samen verder willen binnen Palestina, elkaar vergeven en elkaar gaan steunen met het positief bereiken van een bestendige vrede, ...eendracht werkt nou eenmaal beter dan tweedracht !

Hopelijk heb je ook naar de toespraak van Obama gekeken. Hij maakt een hele goeie start daarmee.
Er is een nieuwe koers.....!!!

Dank je. Jij ook weltrusten :blij:

Zag je hoe die VS & andere bronnen die VS plannen ,leugens...tegen Hamas hadden ontmaskerd ????

+ de rest :

Palestijnen moeten zich inderdaad herenigen : Fatah van Arafat had een glorieus verzets verleden & die werd gekaapt _gegijzeld door crimineel _collaborateurs figuren zoals de huidig " Palestijns president " Abbas ,Dahlan _...

die moeten verdwijnen : veel Fatah integer top verzetsmensen roepen om de herinrichting van Fatah's huisje ...dat zal gebeuren ...

wat betreft Obama : let's see what the US politics....under his reign will be ... i do not believe in that kindda Romantic naive political profiling indeed : US politics have nothing to do with Romantic ,moral, or human values ...

the US is not a dictatorship run by a single man...

let's wait & see : Obama had spoken 'bout the Mumbai attacks & other issues , but refused to comment on the Gaza war + the US historic unconditionnal support for israel...

I do not think this guy will be any different from any other president : the approaches will apparentely change but nothing w'd change in the fundamental sense ,i'm afraid ,especially when it comes to the policies of the US in relation to muslims & ...israel !

John2
21-01-09, 13:47
Ik geef die idioot John 2 links van Vanity Fair over de VS Bush plan om Hamas door Fatah ten val te laten brengen nadat de eerste had de democratisch verkiezingnen gewonnen & andere serieuze professionele bronnen, maar die idioot blijft zich vatsklampen aan diens flauwekul:

het is inderdaad zinloos om daarop in te gaan ....

dan houdt het maar op dan !

die gek luistert niet naar feiten ......dus...


Zag je hoe die VS & andere bronnen die VS plannen ,leugens...tegen Hamas hadden ontmaskerd ????

+ de rest :

Palestijnen moeten zich inderdaad herenigen : Fatah van Arafat had een glorieus verzets verleden & die werd gekaapt _gegijzeld door crimineel _collaborateurs figuren zoals de huidig " Palestijns president " Abbas ,Dahlan _...

die moeten verdwijnen : veel Fatah integer top verzetsmensen roepen om de herinrichting van Fatah's huisje ...dat zal gebeuren ...

wat betreft Obama : let's see what the US politics....under his reign will be ... i do not believe in that kindda Romantic naive political profiling indeed : US politics have nothing to do with Romantic ,moral, or human values ...

the US is not a dictatorship run by a single man...

let's wait & see : Obama had spoken 'bout the Mumbai attacks & other issues , but refused to comment on the Gaza war + the US historic unconditionnal support for israel...

I do not think this guy will be any different from any other president : the approaches will apparentely change but nothing w'd change in the fundamental sense ,i'm afraid ,especially when it comes to the policies of the US in relation to muslims & ...israel !

Moet ik nu ineens Amerikaanse stukken gaan lezen?
Ik denk de er genoeg Nederlandse bronnen die betrouwbaar zijn, zoals;

1.
Bij gevechten tussen aanhangers van de concurrerende Palestijnse bewegingen Hamas en Al-Fatah zijn dit weekeinde zeker negen doden en tientallen gewonden ...
http://www.nrc.nl/buitenland/article...Hamas_en_Fatah -

2.
2 aug 2008 ... Bij zware gevechten tussen aanhangers van Hamas en Fatah zijn in de Gazastrook zaterdag minstens vier doden gevallen. ...
http://www.depers.nl/buitenland/2295...-en-Fatah.html

3.
(Novum/AP) - Bij aanhoudend geweld tussen aanhangers van Hamas en Fatah in het noorden van de Gazastrook zijn van donderdag op vrijdag drie doden gevallen. ...
buitenland.nieuws.nl/447382

4.
arafat,herdenking,fatah,hamas,gaza,schiet,fatah-betogers,dood.
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...monstratie.xml

5.
5 juni 2008 ... Opnieuw vier doden door machtsstrijd Hamas-Fatah (update) Hamas-aanhangers bestormen gebouwen Palestina TV. GAZA - De interne machtsstrijd ...
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF05062006_005

6.
Maar de aanval is een teken van de toenemende felheid van de machtsstrijd tussen Fatah en Hamas, waarbij maandag en dinsdag zeker 34 doden vielen. ...
www.dag.nl/buitenland/hamas-fatah-bolwerk-164746 - 45k

7.
Doden bij strijd Hamas en Fatah. 03.08.2008 - 21:46. Source: NRC Handelsblad. Category: Voorpagina. Dit weekeinde vielen zeker negen doden en tientallen ...
nl.uclue.de/8057842.html

8.
Bij botsing Fatah en Hamas 12 doden ... Hamas is uitgelopen op ernstige botsingen met Fatah, waarbij 12 doden en 35 gewonden zijn gevallen. ...
archief.nrc.nl/index.php/2007/Januari/27/Buitenland/05/Bij++botsing+Fatah+en+Hamas+12+doden

9.
Bij gevechten tussen aanhangers van Hamas en Fatah in het noorden van de Gazastrook zijn zeker veertien doden gevallen, onder wie een 2-jarig jongetje. ...
weeswaakzaam.punt.nl/?id=293273&r=1&tbl_archief=0& - 68k -

en 10.
Sinds afgelopen zondag zijn een kleine vijftig doden gevallen bij gevechten tussen Fatah- en Hamas-aanhangers. Bij een vuurgevecht dat donderdag in Rafah in ...
www.nd.nl/artikelen/2007/mei/

Zo maar even de bovenste 10 gekopied even in (iets meer als) een jaartje tijd.
En dit keuren jullie goed?

Hier nog een paar andere kopjes over het verdrijven van de tegenstanders;


Citaat:
1 jan 2009 ... Hamas verdrijft Fatah uit de Gazastrook; President kondigt noodtoestand uit; Regering van nationale eenheid ontbonden ...

Hamas verdrijft Seeds of Hope. Een kinderopvangcentrum, een cultureel centrum en een ... Tass zelf is een voormalig Fatah-lid die tot een levend geloof in ..

De mannen, lid van de Fatah-partij, werden in 2007 door Hamas verdreven. Het is bij het huis van Aboe Ali Sjahien een zoete inval dezer dagen. ...

Verdreven De Palestijnse premier Mahmoud Abbas, zelf van Fatah, ... Maar de 32 gevluchte Fatah-strijders werden onmiddellijk gevangengenomen door Hamas. ...

Hamas, Palestijnse sociale en terreurorganisatie. Stuurt zelfmoordenaars op pad. ... Verdrijft in 2007 de Fatah (PLO) uit de Gazastrook. ..

Het vuren vanuit de scholen door Hamas op de iraanse televisie en opzetten van haat tegen kinderen;


Citaat:
12 jan 2009 ... De Iraanse staatstelevisie laat zien hoe de Hamas te werk gaat door wapens vanuit scholen af te vuren, en Iran (als land) haat Israel ...
headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/13728 - 50k

26 feb 2008 ... Opnieuw probeert de Palestijnse terreurbeweging Hamas via een 'knuffelbeest' in een televisieprogramma kinderen aan te sporen tot haat tegen ...
http://www.elsevier.nl/web/10159687/..

Of zijn deze bronnen onbetrouwbaar volgens jou?

Slinger
21-01-09, 16:26
Moet ik nu ineens Amerikaanse stukken gaan lezen?
Ik denk de er genoeg Nederlandse bronnen die betrouwbaar zijn, zoals;
[/COLOR]

Of zijn deze bronnen onbetrouwbaar volgens jou?

Wat mij nog het meeste trof is dat Hmas er geen been in zag om kinderen van Fatahleden te vermoorden.

John2
21-01-09, 17:27
Wat mij nog het meeste trof is dat Hmas er geen been in zag om kinderen van Fatahleden te vermoorden.

Nee die mogen dienen als kogelvanger nadat Hamas in augustus 2008 Seeds of Hope de Gaza hebben uitgezet en hun kinderopvangcentrum hebben gesloten en hebben geprobeerd deze naar eigen normen te heropenen met Hamas leiding.
Bron: Hamas heeft inmiddels getracht de kinderopvang zelf weer te heropenen, maar dan onder Hamas-bestuur. Dat is volgens ‘Tass’ mislukt. ...
www.shop.oneway.nl/n/hamas-verdrijft-seeds-of-hope/26337/index.html - 32k