PDA

Bekijk Volledige Versie : Inauguratie Obama belangrijker dan vrijlating Mandela



Joesoef
20-01-09, 17:54
Kroonprins: Inauguratie Obama belangrijker dan vrijlating Mandela
door Alex de Vries

DUBAI, dinsdag - „De inauguratie van Barack Obama tot president van de Verenigde Staten is voor de wereld misschien wel belangrijker dan de vrijlating van Nelson Mandela.” Dit zei prins Willem-Alexander vandaag bij het persgesprek in Dubai waarmee hij en prinses Máxima hun eerste officiële bezoek aan het Midden-Oosten afsloten.


„Enkele Afrikaanse vrienden van me opperden deze gedachte en dat is niet zo vreemd. Obama genereert hoop. Net zoals miljarden andere mensen op deze aarde hoop ik dat hij waar gaat maken wat men van hem verwacht. Ik zou daarom niet graag in zijn schoenen willen staan. Het is nogal wat.”

Het prinselijke paar kon de inauguratie in Washington niet live volgen, omdat ze terugvlogen van Dubai naar Nederland. „Natuurlijk is dat jammer, maar het eerst wat ik thuis doe is alle herhalingen kijken. Al hoewel, eerst gaan we natuurlijk gezellig ontbijten met onze drie dochters.”

Joesoef
20-01-09, 17:55
Achja, het zijn maar zwartjes.

tanger'73
20-01-09, 17:56
Het is in die zin een vooruitgang dat we eindelijk verlost zijn van die misselijkmakende kop van zijn voorganger.

tanger'73
20-01-09, 18:00
De toespraak van die smerige dominee had wat mij betreft ook meteen de afvalbak ingemogen, door er een isseu van te maken dat het een godswonder betrof dat God Amerika voor het eerst een Afro-Amerikaanse president geschonken heeft.