PDA

Bekijk Volledige Versie : Obama's speech



mark61
20-01-09, 22:54
Ik moest een traantje wegpinken bij "I, Barack HUSSEIN Obama..."

Veel presidenten laten hun middle name namelijk niet voluit uitspreken.

Dat het voorzeggen van de eed eindigde met 'So help you God?' - 'So help me God' vond ik al weer minder. Das geen voorzeggen, maar een vraag, een test.

Dat gelul over 'network of violence and hatred' vond ik erg stom. Dat van '...and each day brings further evidence that the ways we use energy strengthen our adversaries...' ronduit bizar.

Aan Bush besteedde hij een minimum aantal woorden :)

En dan die huilende zwarte oudjes, die dit nog mochten meemaken. Ik pinkte een traantje weg in de auto achter mijn stuur.

tanger'73
20-01-09, 22:58
Ik moest een traantje wegpinken bij "I, Barack HUSSEIN Obama..."

Veel presidenten laten hun middle name namelijk niet voluit uitspreken.

Dat het voorzeggen van de eed eindigde met 'So help you God?' - 'So help me God' vond ik al weer minder. Das geen voorzeggen, maar een vraag, een test.

Dat gelul over 'network of violence and hatred' vond ik erg stom. Dat van '...and each day brings further evidence that the ways we use energy strengthen our adversaries...' ronduit bizar.

Aan Bush besteedde hij een minimum aantal woorden :)

En dan die huilende zwarte oudjes, die dit nog mochten meemaken. Ik pinkte een traantje weg in de auto achter mijn stuur.

Ja, maar voor de moslims onder ons blijft hij bij zijn volledige naam Moebarack Hoessein Obama heten. Met de nadruk op Hoessein, die zijn voorganger heeft laten opknopen en nu in naam gereïncarneerd zijn plaats heeft ingenomen.

Marsipulami
20-01-09, 23:56
Hmm, is allemaal wat overdreven dat gejubel over iemand die nog niks gepresteerd heeft.

Eén ding is alvast klaar en duidelijk. Hij zal de Amerikaanse troepen terug trekken uit Irak. Daarmee charmeert hij de Amerikanen die deze niet te winnen oorlog al lang beu zijn, alsook verbetert hij het imago van de VS in de moslimwereld. Degenen die het gelag zullen moeten betalen zijn de gewone Irakezen die hun land terug krijgen in chaos en burgeroorlog met een totaal vernietigde infrastructuur.

mark61
21-01-09, 00:12
Hmm, is allemaal wat overdreven dat gejubel over iemand die nog niks gepresteerd heeft.

Eén ding is alvast klaar en duidelijk. Hij zal de Amerikaanse troepen terug trekken uit Irak. Daarmee charmeert hij de Amerikanen die deze niet te winnen oorlog al lang beu zijn, alsook verbetert hij het imago van de VS in de moslimwereld. Degenen die het gelag zullen moeten betalen zijn de gewone Irakezen die hun land terug krijgen in chaos en burgeroorlog met een totaal vernietigde infrastructuur.

Die troepen gaan naar Afghanistan, dus dat is van de regen in de drup. Plus, als ie niks aan Israel doet kan ie het imago van de VS in de moslimwereld gevoeglijk vergeten.

Marsipulami
21-01-09, 00:30
Die troepen gaan naar Afghanistan, dus dat is van de regen in de drup. Plus, als ie niks aan Israel doet kan ie het imago van de VS in de moslimwereld gevoeglijk vergeten.

Waarom ie de Amerikaanse troepen weg wil uit Irak, maar niet uit Afghanistan is me een raadsel. Volgens mij was het logischer dat hij eerst de troepen terug trok uit Afghanistan, daar is men gewoon aan chaos en burgeroorlog. In geen van beide landen heeft de invasie van Amerikanen iets nuttig opgeleverd.

Aan Israël kan ie weinig doen. Hij is president geworden bij gratie van de joodse lobby in de VS en heeft daarbij herhaaldelijk zijn steun betuigd aan Israël. Zijn oorverdovend stilzwijgen over de situatie in Gaza de voorbije maand spreekt boekdelen over wat de Palestijnen mogen verwachten van hem.

Tomas
21-01-09, 09:57
Aan Bush besteedde hij een minimum aantal woorden :)


Nou, ik had het idee dat ie bij iedere - zo gaan we het in het vervolg doen- statement het rechtstreeks tegen GW had.

Nee, ik kon eigenlijk geen minpuntje in zijn speech vinden. Werd er bijna emotioneel van.

Nou ja, behalve dan dat mijn protestant opvoeding mij niet anders kan doen laten geloven dan dat iemand die op een dergelijke positie dergelijke verstandige taal uitslaat niets anders kan blijken te zijn dan de duivel in eigen persoon.

Tomas
21-01-09, 10:09
Waarom ie de Amerikaanse troepen weg wil uit Irak, maar niet uit Afghanistan is me een raadsel. Volgens mij was het logischer dat hij eerst de troepen terug trok uit Afghanistan, daar is men gewoon aan chaos en burgeroorlog. In geen van beide landen heeft de invasie van Amerikanen iets nuttig opgeleverd.

Aan Israël kan ie weinig doen. Hij is president geworden bij gratie van de joodse lobby in de VS en heeft daarbij herhaaldelijk zijn steun betuigd aan Israël. Zijn oorverdovend stilzwijgen over de situatie in Gaza de voorbije maand spreekt boekdelen over wat de Palestijnen mogen verwachten van hem.

Ook met steunbetuiging aan Israel kan ie vrede in het MO bewerkstelligen. Sterker nog, ik denk dat dat een vereiste is om uberhaupt iets voor elkaaar te kunnen krijgen. En is vrede daar exact het waarmaken van deze belofte.

Slinger
21-01-09, 10:33
Ook met steunbetuiging aan Israel kan ie vrede in het MO bewerkstelligen. Sterker nog, ik denk dat dat een vereiste is om uberhaupt iets voor elkaaar te kunnen krijgen. En is vrede daar exact het waarmaken van deze belofte.

Hij heeft een heel duidelijk statement tegen terroristen afgegeven.

Tomas
21-01-09, 10:34
Hij heeft een heel duidelijk statement tegen terroristen afgegeven.

Waarmee gezegd is dat Israel dus niet onvoorwaardelijk gesteund wordt. Ze kunnen te ver gaan.

H.P.Pas
21-01-09, 10:34
Zijn oorverdovend stilzwijgen over de situatie in Gaza de voorbije maand spreekt boekdelen over wat de Palestijnen mogen verwachten van hem.

Hoezo boekdelen ? Hij heeft zich niet blootgegeven, meer valt er niet van te zeggen.
Zijn (vermoedelijke) onderhandelaar George Mitchell (http://en.wikipedia.org/wiki/George_J._Mitchell) lijkt niet zo'n slechte keus: een man met Arabische wortels (moeder Libanese) en succesvol bemiddelaar in Noord-Ierland; jawel, de man praatte met terroristen).

nour_islam
21-01-09, 10:41
Hij heeft een heel duidelijk statement tegen terroristen afgegeven.

Hij heeft heel duidelijk gezegd dat wereld de landen zal beoordelen op hetgeen dat ze bouwen en neit op hetgeen dat ze vernietigen. Lijkt me een duidelijk signaal naar de terrosistische staat Israel.
De tijd zal het leren

Eke
21-01-09, 10:53
Hij heeft heel duidelijk gezegd dat wereld de landen zal beoordelen op hetgeen dat ze bouwen en neit op hetgeen dat ze vernietigen. Lijkt me een duidelijk signaal naar de terrosistische staat Israel.
De tijd zal het leren


Ja, klopt. Ik ben het ook zo met hem eens.

Maar ik moest ook denken aan al die kapotte families in Irak. Dat heeft Bush c.s. zich aan te trekken....

En het geldt ook voor groepen,voor individuen als je verder nadenkt....Maarre..daar had iehet niet over op dat moment ;)

mark61
21-01-09, 10:55
Waarom ie de Amerikaanse troepen weg wil uit Irak, maar niet uit Afghanistan is me een raadsel. Volgens mij was het logischer dat hij eerst de troepen terug trok uit Afghanistan, daar is men gewoon aan chaos en burgeroorlog. In geen van beide landen heeft de invasie van Amerikanen iets nuttig opgeleverd.

Aan Israël kan ie weinig doen. Hij is president geworden bij gratie van de joodse lobby in de VS en heeft daarbij herhaaldelijk zijn steun betuigd aan Israël. Zijn oorverdovend stilzwijgen over de situatie in Gaza de voorbije maand spreekt boekdelen over wat de Palestijnen mogen verwachten van hem.

Hij blijkt een paar dingen toch niet te snappen, ondanks zijn intelligentie. 'Netwerken van geweld en haat' en Afghanistan. Wie o wie in de VS gaat het hem uitleggen?

Geen president kan dat worden zonder lippendienst aan den Israelischen zaak.

Ten eerste was hij niet overdovend stil; ten tweede is die periode per definitie een periode waarin de VS stil ligt qua (buitenlands) beleid, en dat is dan ook precies de reden dat Israel deed en kon doen wat het deed.

mark61
21-01-09, 10:56
Hij heeft heel duidelijk gezegd dat wereld de landen zal beoordelen op hetgeen dat ze bouwen en neit op hetgeen dat ze vernietigen. Lijkt me een duidelijk signaal naar de terrosistische staat Israel.
De tijd zal het leren

Dat ging over 'tegenstanders/critici van de VS' en beslist niet over Israel.

Wishful thinking van jou.

H.P.Pas
21-01-09, 11:10
Hij blijkt een paar dingen toch niet te snappen, ondanks zijn intelligentie. 'Netwerken van geweld en haat' en Afghanistan. Wie o wie in de VS gaat het hem uitleggen?




We will begin to responsibly leave Iraq to its people, and forge a hard-earned peace in Afghanistan. With old friends and former foes, we will work tirelessly to lessen the nuclear threat, and roll back the specter of a warming planet.

'Peace'. Geen victory.
Osama dead or alive is ook geen thema meer.
Hij snapt het best wel, denk ik.

Tomas
21-01-09, 11:13
Dat ging over 'tegenstanders/critici van de VS' en beslist niet over Israel.

Wishful thinking van jou.

Je kan daar meer kanten mee op. Ik had ook het wishfull idee dat het ook over Israel ging.

nour_islam
21-01-09, 11:22
Je kan daar meer kanten mee op. Ik had ook het wishfull idee dat het ook over Israel ging.

we zullen het gaauw genoeg weten
Veel zal afhangen van Clinton en het aanstellen Mitchell als MO adviseur geeft de burger hoop.

Ron Haleber
21-01-09, 11:32
In elk geval is hij met 'bevriezen' begonnen om de Quantanamo-martelbajes te gaan sluiten.

Hopelijk weet hij genoeg steun verwerven onder de bondgenoten om ook Israel stevig onder ruk te zetten... Maar daar is tijd voor nodig!

mark61
21-01-09, 12:51
'Peace'. Geen victory.
Osama dead or alive is ook geen thema meer.
Hij snapt het best wel, denk ik.

Je hebt gelijk dat het nu anders klinkt, maar tot voor kort kon je bij herhaling horen 'meer troepen naar Afghanistan', er staat me iets bij van 30.000.

mark61
21-01-09, 12:52
In elk geval is hij met 'bevriezen' begonnen om de Quantanamo-martelbajes te gaan sluiten.

Dat vind ik al zo raar. Hij heeft een verzoek ingediend bij een rechtbank om de lopende processen 120 dagen te verdagen. Dat betekent om te beginnen nog 4 maanden gevangenschap.

Bush kon die illegale, ongrondwettige rechtbanken zo maar oprichten, en Obama moet een verzoek indienen om alleen het proces tijdelijk stil te leggen.

Ik begrijp er niet veel van.

nour_islam
21-01-09, 13:01
Ik ben hoopvol dat er verandering gaat komen echter zal het een strijd van lange adem zijn.
het is al heel wat dat ie op basis van wederzijds respect een relatie wil met de moslimwereld
Bush's retoriek with or against us is er gelukkig niet meer bij.

cliche, maar de eerste 100 dagen zullen bepalend zijn voor de rest van zijn termijn. dus over 3 maanden weten we welke koers er gevaren gaat worden

Tomas
21-01-09, 13:09
Ik begrijp er niet veel van.

Ik ook niet, maar ik ging er van uit dat als je niet iedereen in guantanamo direct wil vrijlaten het enige dat je per direct kan doen is de zaak bevriezen. En in die tijd zoeken naar een andere oplossing, zoals selectief vrijlaten en/of overdragen naar gewone federale rechtbanken.

Marsipulami
21-01-09, 13:56
Ook met steunbetuiging aan Israel kan ie vrede in het MO bewerkstelligen. Sterker nog, ik denk dat dat een vereiste is om uberhaupt iets voor elkaaar te kunnen krijgen. En is vrede daar exact het waarmaken van deze belofte.

De staat Israël wordt kunstmatig in leven gehouden door de Amerikaanse militaire steun aan het land. Intrekken die steun en de Israëlische regering is wel verplicht om tot een evenwichtig vergelijk te komen met de Palestijnen.

H.P.Pas
21-01-09, 14:44
De staat Israël wordt kunstmatig in leven gehouden door de Amerikaanse militaire steun aan het land. Intrekken die steun en de Israëlische regering is wel verplicht om tot een evenwichtig vergelijk te komen met de Palestijnen.

Absoluut.
Als, let wel, als de USA daarmee zou dreigen, dan heel discreet. Het wordt niet van de daken geschreeuwd. Aan Israël is dan de eer een 'doorbraak in de onderhandelingen' aan te kondigen.

Goodnight
21-01-09, 14:59
Ik moest een traantje wegpinken bij "I, Barack HUSSEIN Obama..."

Veel presidenten laten hun middle name namelijk niet voluit uitspreken.

Dat het voorzeggen van de eed eindigde met 'So help you God?' - 'So help me God' vond ik al weer minder. Das geen voorzeggen, maar een vraag, een test.

Dat gelul over 'network of violence and hatred' vond ik erg stom. Dat van '...and each day brings further evidence that the ways we use energy strengthen our adversaries...' ronduit bizar.

Aan Bush besteedde hij een minimum aantal woorden :)

En dan die huilende zwarte oudjes, die dit nog mochten meemaken. Ik pinkte een traantje weg in de auto achter mijn stuur.

Exact mijn gedachten, ik vond het ook ontroerend. Sommige delen had i zoiets van; mwah mwah....

mark61
21-01-09, 15:07
Absoluut.
Als, let wel, als de USA daarmee zou dreigen, dan heel discreet. Het wordt niet van de daken geschreeuwd. Aan Israël is dan de eer een 'doorbraak in de onderhandelingen' aan te kondigen.

Ja dat is het hele idee.

Vond je godsdienst nog alleen een rituele plaats innemen, met, zoals ik noteerde, een echte directe vraag aan de p. elect, die hij bevestigend dient te beantwoorden? :hihi:

Plus een 'invocation' van een wasp Southern Baptist dominee? :cheefbek:

Uh-uh, dit is geloof interfering met staatszaken. Staat ie er leuk bij met zijn, Oh moslims, hindoes, ongelovigen. Ja oh wat? Jullie zijn tweederangsburgers, is de boodschap.

H.P.Pas
21-01-09, 16:17
Vond je godsdienst nog alleen een rituele plaats innemen, met, zoals ik noteerde, een echte directe vraag aan de p. elect, die hij bevestigend dient te beantwoorden? :hihi:

:fuckit2:
Het had wel wat minder gemogen., ja. :blij:

knuppeltje
21-01-09, 16:23
:fuckit2:
Het had wel wat minder gemogen., ja. :blij:

Daar gaat voorlopig niet gebeuren. :fpotver:

Slinger
21-01-09, 16:35
Hij heeft heel duidelijk gezegd dat wereld de landen zal beoordelen op hetgeen dat ze bouwen en neit op hetgeen dat ze vernietigen. Lijkt me een duidelijk signaal naar de terrosistische staat Israel.
De tijd zal het leren

't Is maar wat je horen wilt...

Eke
21-01-09, 16:50
Plus een 'invocation' van een wasp Southern Baptist dominee? :cheefbek:
.

Bedoel je die oude man die na Obama's speech in gebed ging ?

Was dat niet Joseph Lowery, een voorvechter voor gelijkheid voor zwarten ? Hij was een vriend van M.L. King en nog een heleboel meer.

Die vond ik juist weer heel ontroerend.....

Voor mij maakt het niet uit wat voor geloof je hebt om deze man te laten bidden voor ons allen :Martin Luther Kings Droom is nu al zover uitgekomen.... Daar kan iedereen stil van worden...

http://www.pbs.org/kcet/tavissmiley/images/a/3587.jpg

mark61
21-01-09, 19:05
Bedoel je die oude man die na Obama's speech in gebed ging ?

Was dat niet Joseph Lowery, een voorvechter voor gelijkheid voor zwarten ? Hij was een vriend van M.L. King en nog een heleboel meer.

Die vond ik juist weer heel ontroerend.....

Voor mij maakt het niet uit wat voor geloof je hebt om deze man te laten bidden voor ons allen :Martin Luther Kings Droom is nu al zover uitgekomen.... Daar kan iedereen stil van worden...

Nee, ene Rick Warren (http://en.wikipedia.org/wiki/Rick_Warren), blanke leider van de Southern Baptist Church, aartsconservatief, van de Saddleback Church :lachu: te Lake Forest, Californië.

Als het niet uitmaakt had ie een imam kunnen laten voorgaan. Maar dat toch maar niet zeker?

Eke
21-01-09, 22:19
Nee, ene Rick Warren (http://en.wikipedia.org/wiki/Rick_Warren), blanke leider van de Southern Baptist Church, aartsconservatief, van de Saddleback Church :lachu: te Lake Forest, Californië.

Als het niet uitmaakt had ie een imam kunnen laten voorgaan. Maar dat toch maar niet zeker?


Jij bedoelt iemand die v o o r Aretha Franklin optrad.. Die ik bedoel was ouder..... Hij stond op het inauguratiepodium, achter zo'n lessenaartje verscholen...en ging bidden NA de inauguratierede van Obama. In ieder geval : Obama had z'n ogen dicht. :haha: Nou wordt het raar. Ik zoek nog wel eens verder :zwaai:



Toegevoegd : waarom vertrouw ik nou mezelf niet :cheefbek:
Het was DE Joseph E. Lowery !!!!! Gelukkig, want ik begon te twijfelen aan mezelf. Ik was toch zo vertederd en ontroerd ?




http://www.nd.nl/artikelen/2009/januari/20/amerika-bidt-om-verzoening

mark61
21-01-09, 22:56
Jij bedoelt iemand die v o o r Aretha Franklin optrad

Yep. En daar had ik dus eh last van :cheefbek:. Van die ander trouwens ook, ihkv de scheiding van kerk en staat. Vooral als je intussen moslims, hindoes en ongelovigen staat aan te spreken. Wat moeten die met een batterij christenen dan, en een president die zich door god laat helpen?

We hebben er net eentje gehad die zich 8 jaar lang door god liet influisteren de hele wereld te versjteren.

Eke
21-01-09, 23:07
Van die ander trouwens ook, ihkv de scheiding van kerk en staat. Vooral als je intussen moslims, hindoes en ongelovigen staat aan te spreken. Wat moeten die met een batterij christenen dan, en een president die zich door god laat helpen?

.

Van numero uno kan ik me dat voorstellen, maar Joseph Lowery sprak over zulke universele waarden...

Heb je goed geluisterd naar wat hij zei ?

,,waar ieder onder zijn eigen boom zit. Laat niemand bang zijn, laat gerechtigheid stromen.'' De zwarte bisschop ging in zijn zegenbede niet voorbij aan de de raciale pijn van de Amerikaanse geschiedenis. Met een ernstig, humoristisch rijmpje smeekte hij God ,,ons te helpen te werken naar die dag dat zwart niet gevraagd zal worden terug te keren; dat bruin kan vooruitkomen, man; dat rood een opperhoofd kan krijgen; dat geel gewild zal zijn; dat blank zal omarmen wat rechtvaardig is''.

,,Laat ieder die recht wil doen en genade liefheeft 'amen' zeggen''

daar kan heel misschien zo'n verstokte atheist als jij nog wel HET ZIJ ZO (amen) opzeggen !:hihi:

Jij verwart God met dogma's, die de mensen hebben toegevoegd.Maar mss zit ik fout.

trusten !

Eke
21-01-09, 23:12
Yep. En daar had ik dus eh last van :cheefbek:. .



:haha:..eh..last,he !

mark61
21-01-09, 23:12
Van numero uno kan ik me dat voorstellen, maar Joseph Lowery sprak over zulke universele waarden...

Heb je goed geluisterd naar wat hij zei ? !

Nee, want ik heb het over die eerste gek, daar ging het mij om. Pffff

Ik verwar niet god met mensen, christenen doen dat. Bush was geïnspireerd door god om honderdduizenden mensen de dood in te drijven. Wat heb ik daar in godsnaam mee te maken?

Eke
21-01-09, 23:24
Nee, want ik heb het over die eerste gek, daar ging het mij om. Pffff

Ik verwar niet god met mensen, christenen doen dat. Bush was geïnspireerd door god om honderdduizenden mensen de dood in te drijven. Wat heb ik daar in godsnaam mee te maken?


Het begin van de ceremonie heb ik niet gehoord. Helaas Aretha Franklin gemist.

Het is natuurlijk belachelijk om God voor je karretje te spannen. Dat mensen daar intuinen :cheefbek:
En dan samen met Europese 'vrienden' in de naam van God hele foute dingen doen. Dakannie.

Daar distancieeren heeel veel mensen zich van..

Ik zie Obama dat niet doen. Laten we opletten.
Maar nou eerst slapen. Jij niet, hoor. go your own gang. :gaap:

mark61
22-01-09, 00:20
Ik ook niet, maar ik ging er van uit dat als je niet iedereen in guantanamo direct wil vrijlaten het enige dat je per direct kan doen is de zaak bevriezen. En in die tijd zoeken naar een andere oplossing, zoals selectief vrijlaten en/of overdragen naar gewone federale rechtbanken.

Intussen hebben al 4 ´verdachten´ gevraagd of hun zaak gewoon kan doorgaan. Khaled Sheikh Mohammed heeft al schuld bekend, hij wil gevonnist worden. De verdachte van wie het proces nu is verdaagd is een Canadees; kans is groot dat ie gewoon naar huis had gekund. Maar nu dus eerst nog 4 maanden vernedering en semimarteling.

mark61
22-01-09, 00:28
Het begin van de ceremonie heb ik niet gehoord. Helaas Aretha Franklin gemist.

Het is natuurlijk belachelijk om God voor je karretje te spannen. Dat mensen daar intuinen :cheefbek:
En dan samen met Europese 'vrienden' in de naam van God hele foute dingen doen. Dakannie.

Daar distancieeren heeel veel mensen zich van..

Ik zie Obama dat niet doen. Laten we opletten.
Maar nou eerst slapen. Jij niet, hoor. go your own gang. :gaap:

Het zijn onveranderlijk de machtigen die god voor hun karretje spannen. De distancieerders zijn onveranderlijk de machtelozen.

Zie onze christelijk geìnspireerde premier en min bz verklaren hoe Israel bladibla.

Dus wat heb je aan die god? In het echte leven komt er alleen maar ellende van, blijkbaar.

Marsipulami
22-01-09, 00:53
Tot verdriet van zijn atheîstische sympathisanten is Barack Hussein Obama een diepgelovig christen voor dewelke dit geloofsgegeven een belangrijke bron van inspiratie is voor zijn politiek handelen en waarmee hij als volwassen gelovige op een intellectueel verantwoorde manier omgaat.

zie bv. :http://www.nd.nl/artikelen/2009/januari/20/niebuhr-obama-s-inspirator

super ick
22-01-09, 09:19
Ook met steunbetuiging aan Israel kan ie vrede in het MO bewerkstelligen. Sterker nog, ik denk dat dat een vereiste is om uberhaupt iets voor elkaaar te kunnen krijgen. En is vrede daar exact het waarmaken van deze belofte.

Je zou bijna gaan verlangen naar de dag dat de olie echt zo goed als op is....

Julien
22-01-09, 16:33
Yep. En daar had ik dus eh last van :cheefbek:. Van die ander trouwens ook, ihkv de scheiding van kerk en staat. Vooral als je intussen moslims, hindoes en ongelovigen staat aan te spreken. Wat moeten die met een batterij christenen dan, en een president die zich door god laat helpen? .

Uh...misschien omdat 80% van de Amerikanen christen is, en deze president zelf ook een zeer gelovige christen is??
Hoeveel procent is er nou moslim of hindoe daar? 0,5 of 1 % ? Als men dáár zelfs rekening mee moet houden...

mark61
22-01-09, 23:31
Uh...misschien omdat 80% van de Amerikanen christen is, en deze president zelf ook een zeer gelovige christen is??
Hoeveel procent is er nou moslim of hindoe daar? 0,5 of 1 % ? Als men dáár zelfs rekening mee moet houden...

Godallemachtig (denk ik dan)

H.P.Pas
23-01-09, 08:50
Godallemachtig

:blij: