PDA

Bekijk Volledige Versie : Gaza leidt tot meer discriminatie op internet



John2
23-01-09, 07:14
Gaza leidt tot meer discriminatie op internet
maandag 19 januari 2009 | 17:53 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 20 januari 2009 | 11:39
Tekstgrootte AMSTERDAM (ANP) - Het Meldpunt Discriminatie Internet heeft sinds het begin van de oorlog in Gaza ruim drie weken geleden een kleine honderd meldingen gekregen. Dat is ongeveer twee keer zoveel als normaal. Circa 45 van de berichten van discriminerende uitlatingen op het internet gingen over de strijd tussen Israël en de Palestijnen.

,,Het is een conflict dat heftige reacties uitlokt'', zei directeur Niels van Tamelen van het meldpunt maandag. Circa 80 procent van de discriminerende opmerkingen over het conflict in Gaza was antisemitisch. De overige meldingen gingen over uitlatingen die discriminerend zijn tegenover moslims of Palestijnen.

ronald
23-01-09, 09:03
’Joden en moslims moeten praten over elkaars leed’
Eberhard van der Laan



De afgelopen tijd waren er spanningen tussen joden en moslims. Hoe los je die op? Minister Van der Laan komt met een voorstel.

Minister Eberhard van der Laan (integratie) maakt zich grote zorgen over de verhoudingen tussen joden en moslims in Nederland. Hij vreest dat de haat in het Midden-Oosten overspringt naar de religieuze groeperingen in Nederland.

„We moeten voorkomen dat het Midden-Oostenprobleem een explosief importproduct wordt. Als wij niet in politieke termen, maar langs etnisch of religieuze lijnen over het probleem spreken, wordt de dialoog alleen maar moeilijker en brengt de oplossing niet naderbij”, waarschuwde hij gisteren in een toespraak op de nieuwjaarsreceptie van Forum, het instituut voor multiculturele vraagstukken.

Van der Laan wees op verschillende incidenten. Zo riepen onlangs moslims bij een demonstratie ’Hamas, Hamas, joden aan het gas’. Bovendien bezweek onlangs het Joods- Marokkaans Netwerk in Amsterdam als gevolg van de spanningen om Gaza. Daarnaast hebben moslim-organisaties woensdag in een gesprek met Van der Laan hun teleurstelling uitgesproken over de houding van de regering ten aanzien van deze oorlog. Het kabinet zou volgens de organisaties met twee maten meten en te veel sympathie koesteren voor de Israëlische kant van het conflict.

Van der Laan ontkende dat gisteren met een verwijzing naar de hulpbedragen (totaal 75 miljoen euro) die Nederland aan Gaza beschikbaar heeft gesteld. Maar de boodschap van de moslimorganisaties is wel overgekomen. Premier Balkenende heeft vandaag een gesprek met hen.

Van der Laan greep zijn toespraak aan om moslims en joden op te roepen tot een dialoog over wat hen in de geschiedenis is overkomen. „Als het conflict ooit kan worden opgelost, is dat hoogstwaarschijnlijk alleen door te beginnen met begrip voor elkaars ellende en verdriet. Daar in het Midden-Oosten en hier.” Zo zouden Arabieren zich kunnen verdiepen in de Holocaust en Israëliërs in de Nakba, het verdrijven van Arabieren uit Israël in en na 1948. „Er is leed van beide kanten”, benadrukte Van der Laan.

Daarom riep hij moslims op in grote getale de Auschwitz-herdenking, zondag in Amsterdam, bij te wonen.

http://www.trouw.nl/nieuws/politiek/article2010962.ece/_rsquo_Joden_en_moslims_moeten_praten_over_elkaars _leed_rsquo_.html

Maryama_Me
23-01-09, 09:17
’Joden en moslims moeten praten over elkaars leed’
Eberhard van der Laan



De afgelopen tijd waren er spanningen tussen joden en moslims. Hoe los je die op? Minister Van der Laan komt met een voorstel.

Minister Eberhard van der Laan (integratie) maakt zich grote zorgen over de verhoudingen tussen joden en moslims in Nederland. Hij vreest dat de haat in het Midden-Oosten overspringt naar de religieuze groeperingen in Nederland.

„We moeten voorkomen dat het Midden-Oostenprobleem een explosief importproduct wordt. Als wij niet in politieke termen, maar langs etnisch of religieuze lijnen over het probleem spreken, wordt de dialoog alleen maar moeilijker en brengt de oplossing niet naderbij”, waarschuwde hij gisteren in een toespraak op de nieuwjaarsreceptie van Forum, het instituut voor multiculturele vraagstukken.

Van der Laan wees op verschillende incidenten. Zo riepen onlangs moslims bij een demonstratie ’Hamas, Hamas, joden aan het gas’. Bovendien bezweek onlangs het Joods- Marokkaans Netwerk in Amsterdam als gevolg van de spanningen om Gaza. Daarnaast hebben moslim-organisaties woensdag in een gesprek met Van der Laan hun teleurstelling uitgesproken over de houding van de regering ten aanzien van deze oorlog. Het kabinet zou volgens de organisaties met twee maten meten en te veel sympathie koesteren voor de Israëlische kant van het conflict.

Van der Laan ontkende dat gisteren met een verwijzing naar de hulpbedragen (totaal 75 miljoen euro) die Nederland aan Gaza beschikbaar heeft gesteld. Maar de boodschap van de moslimorganisaties is wel overgekomen. Premier Balkenende heeft vandaag een gesprek met hen.

Van der Laan greep zijn toespraak aan om moslims en joden op te roepen tot een dialoog over wat hen in de geschiedenis is overkomen. „Als het conflict ooit kan worden opgelost, is dat hoogstwaarschijnlijk alleen door te beginnen met begrip voor elkaars ellende en verdriet. Daar in het Midden-Oosten en hier.” Zo zouden Arabieren zich kunnen verdiepen in de Holocaust en Israëliërs in de Nakba, het verdrijven van Arabieren uit Israël in en na 1948. „Er is leed van beide kanten”, benadrukte Van der Laan.

Daarom riep hij moslims op in grote getale de Auschwitz-herdenking, zondag in Amsterdam, bij te wonen.

Straks kunnen de Joden de Gaza-herdenking bijwonen.Daar wel eens aan gedacht?

ronald
23-01-09, 09:28
Straks kunnen de Joden de Gaza-herdenking bijwonen.Daar wel eens aan gedacht?

Ja hoor. Ik was er vorige week al mee bezig. Had je ergens kunnen hebben vernomen.
Maar....dat was Van der Laan zijn voorstel hoor. Voor mij hoeven ze niet verplicht te voelen te komen opdraven.

John2
23-01-09, 09:43
’Joden en moslims moeten praten over elkaars leed’

Daarom riep hij moslims op in grote getale de Auschwitz-herdenking, zondag in Amsterdam, bij te wonen.

http://www.trouw.nl/nieuws/politiek/article2010962.ece/_rsquo_Joden_en_moslims_moeten_praten_over_elkaars _leed_rsquo_.html

Die oproep had hij niet hoeven te doen want ik denk dat er genoeg Moslims naar deze herdenking komen, maar dan de verkeerden om er rellen te schoppen.

mark61
23-01-09, 09:57
Het kabinet zou volgens de organisaties met twee maten meten en te veel sympathie koesteren voor de Israëlische kant van het conflict.

Van der Laan ontkende dat gisteren met een verwijzing naar de hulpbedragen (totaal 75 miljoen euro) die Nederland aan Gaza beschikbaar heeft gesteld.

Van der Laan greep zijn toespraak aan om moslims en joden op te roepen tot een dialoog over wat hen in de geschiedenis is overkomen. „Als het conflict ooit kan worden opgelost, is dat hoogstwaarschijnlijk alleen door te beginnen met begrip voor elkaars ellende en verdriet. Daar in het Midden-Oosten en hier.” Zo zouden Arabieren zich kunnen verdiepen in de Holocaust en Israëliërs in de Nakba, het verdrijven van Arabieren uit Israël in en na 1948. „Er is leed van beide kanten”, benadrukte Van der Laan.

Daarom riep hij moslims op in grote getale de Auschwitz-herdenking, zondag in Amsterdam, bij te wonen.

Wat een ontstellend varken, die van der Laan.

'Nee hoor we zijn niet voor Israel want we gooien toch ook een paar grijpstuivers in de Gazaanse blubber waar de Palestijnen naar kunnen grabbelen, ook al steunen we Israel blindelings' :kotsen:

Wat is dat voor een gelul? Wat hebben de Palestijnen te schaften met joods leed, opgedaan in Europa? Dit is het centrale probleem: NL, en de wereld, vinden dat de Palestijnen 'begrip' moeten hebben voor joods, volstrekt onnavolgbaar vertaald in Israelisch, 'leed'. Tis zo zielig voor ze, jullie kunnen toch wel even 'inschikken'? Jullie begrijpen toch wel dat die arme overlevenden daarom jullie even moeten onderdrukken, vernederen en wholesale vermoorden? Ze zijn zielig!

De Nakba is geen natuurramp waardoor Palestijnen zielig zijn, het is een misdaad tegen de menselijkheid van de Israëli's, enfin toen nog importjoden/kolonisatoren.

Palestijnen hebben geen ruk te maken met de Europese geschiedenis.

Hoe durft ie de twee gebeurtenissen aan elkaar te verbinden? Blaat blindelings Israelische propaganda / holocaustexploitatie na.

Die vent is stapelkrankzinnig. Minister van desintegratie.

mark61
23-01-09, 09:58
Die oproep had hij niet hoeven te doen want ik denk dat er genoeg Moslims naar deze herdenking komen, maar dan de verkeerden om er rellen te schoppen.

Jij moet niet gaan denken, daar komt bewezen alleen maar ellende van.

Maryama_Me
23-01-09, 10:14
Ja hoor. Ik was er vorige week al mee bezig. Had je ergens kunnen hebben vernomen.

Heel mooi.:duim:Vorige week was ik hier niet, heb dus niet alles kunnen volgen.


Maar....dat was Van der Laan zijn voorstel hoor. Voor mij hoeven ze niet verplicht te voelen te komen opdraven.

Ik weet dat het voorstel van Van der Laan komt en niet van jou.

Maryama_Me
23-01-09, 10:16
Jij moet niet gaan denken, daar komt bewezen alleen maar ellende van.

:hihi:

Eke
23-01-09, 10:25
Die vent is stapelkrankzinnig. Minister van desintegratie.

Gaat het wel goed met je , Mark ?

Die man is niet stapelkrankzinnig of een varken, maar ...hij is ..nee..hij is niet de juiste man op de juiste plaats bij integratie. Of hij heeft niet de juiste ambtenaren om hem heen die hem vertellen hoe de werkelijkheid eruit ziet.

Het is supermaf om volkomen voorbij te gaan aan alle emoties over Gaza. Niet alleen de afschuwelijk aanvallen, maar nu ook bij al het nieuws wat nu vrijkomt doordat verslaggevers vrij toegang hebben en meteen verslag kunnen doen..Ik heb gisteren een stukje AlJazeera gekeken...dan draait je hart om in je lijf bij die verhalen. Ook in de krant las ik over zinloze oorlogswreedheid :bv. een heleboel kippen van een kippenboer werden platgereden -expres- door tanks.Terwijl de boer gegijzeld werd en toe moest zien




Alleen heel wijze mensen zijn al zover dat ze kunnen gaan naar die herdenking en aan kunnen schuiven.
Toch hoop ik dat het er een paar zijn. Want in feite is Auschwitz OOK een enorme schreeuw van pijn en verdriet, een vernietiging van schuldelozen....

Maar wat dat nu direkt met Gaza van doen heeft, dat begrijp ik niet :loens:



ps. ik ben nu wel zover dat ik begrijp dat de raketaanvallen van Hamas niet zomaar door konden gaan.Het gaf heel veel angst/stress, vooral bij de kwetsbaren in een maatschappij. Maar ik denk dan aan stevige onderhandelingen (Gaza zat/zit nog in de val !!!) door wijze leiders.

mark61
23-01-09, 10:37
Gaat het wel goed met je , Mark ?

Die man is niet stapelkrankzinnig of een varken, maar .

Uitstekend, dank je.

Nou, wat is ie? Ik denk persoonlijk dat ie te stom is om voor de duvel te dansen. Ik ben er nog steeds niet achter wat er in die Nederlandse hoofdjes zit dat ze zulke debiele redeneringen hanteren. Jij blijkbaar ook niet.


Maar wat dat nu direkt met Gaza van doen heeft, dat begrijp ik niet :loens:

Dat was mijn vraag. Jij hebt blijkbaar ook geen antwoord.