PDA

Bekijk Volledige Versie : How to Inflame the Entire Muslim World



Siah
23-01-09, 11:29
How to Inflame the Entire Muslim World
by Gabriel Kolko
http://www.antiwar.com/kolko/?articleid=14109

Eke
23-01-09, 16:21
Siah, hoi :blij: :


toch is er nog een tweede optie en mss nog meerdere.

Er hoeft geen voortgaande inferno in het M.O. te ontstaan.Er mag zelfs geen inferno ontstaan.

De kans is weliswaar groot, maar dat kun je de mensen niet aandoen : een toekomstverwachting schetsen die dan zich ook precies zo gaat ontwikkelen.

Er staat terecht boven aan jouw site iets over ouwe mannetjes . Ik zoek even.

Quotable :
Old men declare war because they have failed to solve complex political and economic problems. – Arthur Hoppe

Onze politici op de wereld bestaan voor een groot deel uit 'gemiddelde' politici.
Maar af en toe komt er een 'flow' (van go with the flow...niet het insectje,he)van geinspireerde vastberaden slimme mensen die elkaar vinden en samen knokken bij de onderhandelingen voor de vrede.

Zo'n moment kan NU zijn ..iedereen op de wereld heeft het grote drama in Gaza gezien (ik denk niet de doorsnee-Israeli, maar zeker de mensen die naar internationale zenders kijken)

Je gaat de onderhandelingen in met de overtuiging : DIT NOOIT MEER !!!!!


:zwaai:

Slinger
23-01-09, 16:26
Siah, hoi :blij: :


toch is er nog een tweede optie en mss nog meerdere.

Er hoeft geen voortgaande inferno in het M.O. te ontstaan.Er mag zelfs geen inferno ontstaan.

De kans is weliswaar groot, maar dat kun je de mensen niet aandoen : een toekomstverwachting schetsen die dan zich ook precies zo gaat ontwikkelen.

Er staat terecht boven aan jouw site iets over ouwe mannetjes . Ik zoek even.

Quotable :
Old men declare war because they have failed to solve complex political and economic problems. – Arthur Hoppe

Onze politici op de wereld bestaan voor een groot deel uit 'gemiddelde' politici.
Maar af en toe komt er een 'flow' (van go with the flow...niet het insectje,he)van geinspireerde vastberaden slimme mensen die elkaar vinden en samen knokken bij de onderhandelingen voor de vrede.

Zo'n moment kan NU zijn ..iedereen op de wereld heeft het grote drama in Gaza gezien (ik denk niet de doorsnee-Israeli, maar zeker de mensen die naar internationale zenders kijken)

Je gaat de onderhandelingen in met de overtuiging : DIT NOOIT MEER !!!!!


:zwaai:

Ik denk dat je die "geïnspireerde, slimme mensen" tevergeefs zult zoeken aan de kant van degenen die deze oorlog hebben uitgelokt.

Eke
23-01-09, 16:41
Ik denk dat je die "geïnspireerde, slimme mensen" tevergeefs zult zoeken aan de kant van degenen die deze oorlog hebben uitgelokt.




Je bedoelt de Israëli ? :p


Inmiddels snap ik wel dat de Hamas-raketten bij de kwetsbaren (kinderen, getraumatiseerde mensen, zieken,hooggevoeligen ect.)nachtmerries en angsten hebben gegeven, maar de reaktie vervolgens van de regering van Israel was FOUT. En binnen diezelfde regering zijn er mensen die het daarmee eens zijn. gok ik zo.

Opkomen voor je volk is 1, anderen platwalsen is volkomen uit de koers van humaan leidersschap. Dan word je toch wel geleid door je emoties van wraak/ bestaansangst ect.


Slinger, durf het goede te zien bij andere mensen.. (ik heb het over normale mensen, niet over ernstig verknipten) Ben jij trouwens niet een Gelovige ? Of was je er uitgestapt ???

Slinger
23-01-09, 17:35
Je bedoelt de Israëli ? :p


Inmiddels snap ik wel dat de Hamas-raketten bij de kwetsbaren (kinderen, getraumatiseerde mensen, zieken,hooggevoeligen ect.)nachtmerries en angsten hebben gegeven, maar de reaktie vervolgens van de regering van Israel was FOUT. En binnen diezelfde regering zijn er mensen die het daarmee eens zijn. gok ik zo.

Opkomen voor je volk is 1, anderen platwalsen is volkomen uit de koers van humaan leidersschap. Dan word je toch wel geleid door je emoties van wraak/ bestaansangst ect.


Slinger, durf het goede te zien bij andere mensen.. (ik heb het over normale mensen, niet over ernstig verknipten) Ben jij trouwens niet een Gelovige ? Of was je er uitgestapt ???

Je weet wel wie ik bedoel met degenen die deze oorlog geprovoceerd hebben.

En op je vraag: nee, ik ben er niet uitgestapt. Een gelovige (met kleine g dus) mag je mij wel noemen.

Eke
23-01-09, 17:58
*Je weet wel wie ik bedoel met degenen die deze oorlog geprovoceerd hebben.

*En op je vraag: nee, ik ben er niet uitgestapt. Een gelovige (met kleine g dus) mag je mij wel noemen.

* het was geen oorlog
en provocatie was niet van dien mate dat er vele, vele slachtoffers tegenover moesten worden gezet.

Israël had mijn inziens hulp bij dit probleem in moeten roepen bij anderen, want ze durfden niet Hamas z'n gang laten gaan, waren/zijn doodsbenauwd dat ze een gegeven moment tegenover een sterk bewapend Gaza zouden/zullen komen te staan.Daarom knepen ze Gaza af. Dit leidde tot raketbeschietingen.
En er is daarna gewoon gekozen voor nog veel sterkere escalatie om meerdere redenen -zie gelinkt artikel-:aanwal:

* kom ik een andere keer op terug, Slinger, voel me zo moe als een hond , maar ik wil nog niet in bed duiken;)

mulan
23-01-09, 20:23
Je weet wel wie ik bedoel met degenen die deze oorlog geprovoceerd hebben.


Tuurlijk weten we wie je bedoeld. Probleem is dat het niet strookt met de werkelijkheid.

Slinger
23-01-09, 22:04
Tuurlijk weten we wie je bedoeld. Probleem is dat het niet strookt met de werkelijkheid.

't Is maar welke werkelijkheid je zien wilt.

John2
23-01-09, 22:21
Zoveel wijsheid in één topic.

mark61
23-01-09, 23:55
Ik denk dat je die "geïnspireerde, slimme mensen" tevergeefs zult zoeken aan de kant van degenen die deze oorlog hebben uitgelokt.

Je liegt en je weet dat je liegt.

mark61
23-01-09, 23:57
't Is maar welke werkelijkheid je zien wilt.

Er is er maar één. Jij liegt.

knuppeltje
24-01-09, 09:32
Er is er maar één. Jij liegt.

Ik ben het stadium allang voorbij om dat gewoon liegen te noemen, het is volstrekt pathologisch en gevoed door kwaadaardig cynisme.

Slinger
24-01-09, 10:47
Er is er maar één.

Velen kunnen maar één waarheid zien. En daar komt nu juist alle ellende uit voort. Ook deze oorlog.

knuppeltje
24-01-09, 11:51
Velen kunnen maar één waarheid zien. En daar komt nu juist alle ellende uit voort. Ook deze oorlog.

Gossie, je gaat het nu toch in enen niet snappen zeker?

De wonderen zijn nog steeds de wereld niet uit. :maf2:

mark61
24-01-09, 13:03
Velen kunnen maar één waarheid zien. En daar komt nu juist alle ellende uit voort. Ook deze oorlog.

Correct, maar somehow krijg ik het idee dat je wat anders bedoelt.

mark61
24-01-09, 13:04
Ik ben het stadium allang voorbij om dat gewoon liegen te noemen, het is volstrekt pathologisch en gevoed door kwaadaardig cynisme.

Jah ik weet ook niet hoe je dat moet noemen.