PDA

Bekijk Volledige Versie : Paus rehabiliteert holocaustontkennende bisschop



Marsipulami
24-01-09, 15:06
Paus zuivert naam van holocaustontkennende bisschop

Paus Benedictus XVI heeft zaterdag de naam gezuiverd van bisschop Richard Wiliamson. Die beweerde deze week dat er in de Tweede Wereldoorlog geen joden in gaskamers zijn vergast. De paus krijgt nu veel kritiek van joodse leiders.


Volgens de joodse leiders zou deze naamszuivering de katholiek-joodse banden ernstig schaden. Ook zou het antisemitisme aanwakkeren.

Bewijzen
De heisa kwam er deze week nadat de Brit Williamson voor de Zweedse televisie zei dat er 'overweldigende' bewijzen zijn dat er nooit gaskamers hebben bestaan. Williamson zei ook dat er maximum 300.000 joden in concentratiekampen zijn gestorven, maar niemand kwam om in een gaskamer.

Tijdens de holocaust kwamen er zes miljoen joden om het leven. In Auschwitz, het bekendste concentratiekamp van de nazi's, alleen vielen er 1,3 miljoen doden waarvan het merendeel in gaskamers.

Vaticaan
Het Vaticaan maakte bekend dat de paus een bevel heeft ondertekend dat de kerkban van vier bisschoppen, waaronder Williamson, opheft. De bisschoppen werden in 1988 uit de Rooms-Katholieke Kerk gezet omdat ze waren gewijd zonder toestemming van het Vaticaan.

knuppeltje
24-01-09, 17:52
Paus zuivert naam van holocaustontkennende bisschop

Maar jij vindt die paus nog wel een toffe peer?

Slinger
24-01-09, 18:08
Maar jij vindt die paus nog wel een toffe peer?

Ik denk daarom juist.

Aït Ayt
24-01-09, 20:18
Paus zuivert naam van holocaustontkennende bisschop

viel dat niet gelijk samen met de herdenking van auschwitz ?

Marsipulami
24-01-09, 22:35
Maar jij vindt die paus nog wel een toffe peer?


Wanneer er een verzoening tot stand komt tussen een afgescheurde groep en de moederkerk dan is dat heel goed nieuws.

Het ontkennen van de holocaust door die kwiebus is een probleem, maar dat heeft niets met genoemd proces van verzoening te maken.

ronald
25-01-09, 19:53
viel dat niet gelijk samen met de herdenking van auschwitz ?

De dag waarop het Russische leger Auschwitz bevrijdde in '45.

Maar hij meent ook: "Williamson was also quoted in a British newspaper as asserting that, "in accordance with their false messianic vocation of the Jewish world domination, the Jews are preparing the anti-Christ's throne in Jerusalem."
Kortom, een "De Protokollen van de Wijzen van Zion"-aanhanger. Een typisch voorbeeld van een Cristelijke oerantisemiet. Ik wens hem een leuk welkom-thuis partijtje toe.

http://nl.youtube.com/watch?v=YHhdBzPH_zM&eurl=http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=564645

mark61
25-01-09, 21:20
Wanneer er een verzoening tot stand komt tussen een afgescheurde groep en de moederkerk dan is dat heel goed nieuws.

Het ontkennen van de holocaust door die kwiebus is een probleem, maar dat heeft niets met genoemd proces van verzoening te maken.

Het heeft er alles mee te maken. Wie rehabiliteert er nou een antisemiet? Je moet wel Benny 16 zijn om op zoiets te komen. Of gewoon paus, dat kan ook.

Marsipulami
25-01-09, 21:43
Het heeft er alles mee te maken. Wie rehabiliteert er nou een antisemiet? Je moet wel Benny 16 zijn om op zoiets te komen. Of gewoon paus, dat kan ook.


Als men alle katholieken waar wat op aan te merken valt uit de kerk moest zetten dan zou men de tent wel mogen sluiten. Katholiek zijn betekent niet dat men zonder zonden is, maar dat men gedoopt is en voorafgaand akkoord ging met de doopbeloften.

ronald
25-01-09, 23:16
Als men alle katholieken waar wat op aan te merken valt uit de kerk moest zetten dan zou men de tent wel mogen sluiten. Katholiek zijn betekent niet dat men zonder zonden is, maar dat men gedoopt is en voorafgaand akkoord ging met de doopbeloften.

Er is hier sprake van een bisschop en die lag al buiten de kerk om deze reden. Hoevelen van zulke gabbers lopen daar nog rond?

mark61
25-01-09, 23:50
Als men alle katholieken waar wat op aan te merken valt uit de kerk moest zetten dan zou men de tent wel mogen sluiten. Katholiek zijn betekent niet dat men zonder zonden is, maar dat men gedoopt is en voorafgaand akkoord ging met de doopbeloften.

Oh juist ja :maf2:

Geleuter over procedurele kwesties is belangrijker dan dat iemand een antisemiet is.

De paus staat er gekleurd op. Donkerbruin zou ik zeggen.

Als je dat dan nog gaat lopen verdedigen ben je mesjogge.

Eke
26-01-09, 00:07
http://www.angelqueen.org/images/logo.jpg


[SIZE="4"][B] Die beweerde deze week dat er in de Tweede Wereldoorlog geen joden in gaskamers zijn vergast.




Mars, dit is geen zonde, dit is een serieuze dwaalleer die hij aanhangt. Dit is chronisch zondig.

Voor vergeving is eerst inkeer nodig :ego: :

"Heer, vergeef ons onze zonden zoals wij onze zondenaren vergeven"

Zie je ? Hij kan niet eens het Heilig Avondmaal vieren.....!!! Laat staan dat ie als bisschop kan funktioneren.

Marsipulami
26-01-09, 00:52
Er is hier sprake van een bisschop en die lag al buiten de kerk om deze reden. Hoevelen van zulke gabbers lopen daar nog rond?

De schismatieke Mgr. Lefebre heeft vier bisschoppen gewijd. Eén daarvan heeft een bedenkelijke opinie geuit over de holocaust. Maar dat is niet relevant wat het proces van verzoening betreft tussen de RKK en de schismatieke beweging van Mgr. Lefebre.

Bovendien is het opnemen van sectarische extremisten in een bredere gemeenschap de beste manier om dat soort extremistisch isolationisme tegen te gaan.

Marsipulami
26-01-09, 01:04
Oh juist ja :maf2:

Geleuter over procedurele kwesties is belangrijker dan dat iemand een antisemiet is.

Het gaat niet over procedurekwesties maar over de verzoening van gemeenschappen. Als mensen voorafgaand aan de tweede wereldoorlog van zulke verzoening werk hadden gemaakt dan was er nooit een holocaust geweest. Sterker zelfs dan was er geen tweede wereldoorlog geweest,



De paus staat er gekleurd op. Donkerbruin zou ik zeggen.

Nou, Yousuf zei vandaag nog dat het Vaticaan volgens hem problemen heeft met de huidskleur van Barack Obama en die is slechts lichtbruin.


Als je dat dan nog gaat lopen verdedigen ben je mesjogge.

Ik geef er de voorkeur aan om personen en situaties op een evenwichtige en doordachte manier te beoordelen en op zoek te gaan naar wegen die verzoening tussen mensen kan realiseren. Omgekeerd zal ik mensen zoals jij die zich vastbijten in het eigen grote gelijk, die uitsluiting bepleiten van andersdenkenden, die vastgelopen zijn in zondebokdenken en behoefte hebben aan vijandige ideologieën niets in de weg leggen.

Marsipulami
26-01-09, 01:16
http://www.angelqueen.org/images/logo.jpg


Mars, dit is geen zonde, dit is een serieuze dwaalleer die hij aanhangt. Dit is chronisch zondig.

Holocaustontkenning behoort niet tot de leer van de volgelingen van Mgr. Lefebre. Het is in het allerslechtste geval slechts de doorgeschoten persoonlijke opinie van persoon in kwestie.


Voor vergeving is eerst inkeer nodig :ego: :
Klopt en er is ook niemand die betrokken bisschop zijn individuele fouten vergeeft in dezen. Het gaat m.b.t. de rehabilitatie van de bisschoppen die door Mgr. Lefebre werden gewijd om een ernstige poging tot toenadering tussen verschillende christelijke gemeenschappen.


"Heer, vergeef ons onze zonden zoals wij onze zondenaren vergeven"

Ja klopt, men kan maar zelf vergeven worden als men bereid is om de zonden van anderen te vergeven.


Zie je ? Hij kan niet eens het Heilig Avondmaal vieren.....!!! Laat staan dat ie als bisschop kan funktioneren

Ik zie niet in waarom anti-katholieken bezorgd zouden zijn voor het goed functioneren van bisschoppen.

ronald
26-01-09, 01:25
De schismatieke Mgr. Lefebre heeft vier bisschoppen gewijd. Eén daarvan heeft een bedenkelijke opinie geuit over de holocaust. Maar dat is niet relevant wat het proces van verzoening betreft tussen de RKK en de schismatieke beweging van Mgr. Lefebre.

Bovendien is het opnemen van sectarische extremisten in een bredere gemeenschap de beste manier om dat soort extremistisch isolationisme tegen te gaan.

Bedenkelijke opie over de holocaust? Als hij op luchtfoto's van Auschwitz geen schoorsteen zag, was er geen gaskamer. En ook alsof de Nazi's protokollen bezat mbt de joodse lijkenruimers in Auschwitz die zich druk maakten over het zich blootstellen aan overgebleven gas? Hij verkiest het ervoor de holocaust de bagatelliseren. Veel verklaringen over waar al die afgevoerde Joden, zigeuners, homosexuelen, communisten en J-Getuigen zijn gebleven heeft hij niet.
Maar hierboven noemde ik iets anders. "Williamson was also quoted in a British newspaper as asserting that, "in accordance with their false messianic vocation of the Jewish world domination, the Jews are preparing the anti-Christ's throne in Jerusalem." Als de afwezigheid van schoorstenen genoeg bewijs voor je is en wanneer De Protokollen van de Wijzen van Zion dat ook is, dan komt het eerste toch in een heel ander daglicht te staan.
Als de paus overwoog hem erin te houden om controle over hem te kunnen houden om extremistisch isolationisme tegen te gaan vind ik wel heel zwak. Ben benieuwd wat hij tijdens de verzoening te horen heeft gekregen. Geloofwaardiger is de paus als hij voor "verbroedering" kiest bij mij niet geworden.

Marsipulami
26-01-09, 01:38
Bedenkelijke opie over de holocaust? Als hij op luchtfoto's van Auschwitz geen schoorsteen zag, was er geen gaskamer. En ook alsof de Nazi's protokollen bezat mbt de joodse lijkenruimers in Auschwitz die zich druk maakten over het zich blootstellen aan overgebleven gas? Hij verkiest het ervoor de holocaust de bagatelliseren. Veel verklaringen over waar al die afgevoerde Joden, zigeuners, homosexuelen, communisten en J-Getuigen zijn gebleven heeft hij niet.
Maar hierboven noemde ik iets anders. "Williamson was also quoted in a British newspaper as asserting that, "in accordance with their false messianic vocation of the Jewish world domination, the Jews are preparing the anti-Christ's throne in Jerusalem." Als de afwezigheid van schoorstenen genoeg bewijs voor je is en wanneer De Protokollen van de Wijzen van Zion dat ook is, dan komt het eerste toch in een heel ander daglicht te staan.
Als de paus overwoog hem erin te houden om controle over hem te kunnen houden om extremistisch isolationisme tegen te gaan vind ik wel heel zwak. Ben benieuwd wat hij tijdens de verzoening te horen heeft gekregen. Geloofwaardiger is de paus als hij voor "verbroedering" kiest bij mij niet geworden.


Vooreerst ben ik geen holocaustontkenner. Ik ontmoet wel vaker mensen met rare ideeën (dit forum bv. zit er vol van). Maar dat belet me niet om op een volwassen wijze om te gaan met meningsverschillen of de fouten van anderen.

Ten tweede houdt de verzoening met de beweging van wijlen mgr Lefebre geen goedkeuring in van de laakbare individuele opinie over de holocaust van deze of gene bisschop. Het gaat over de verzoening tussen gemeenschappen en dat proces van verzoening hoeft niet afgeblokt te worden omwille van wangedrag of foute opinies van één enkel lid van een gemeenschap.

H.P.Pas
26-01-09, 09:45
Ten tweede houdt de verzoening met de beweging van wijlen mgr Lefebre geen goedkeuring in van de laakbare individuele opinie over de holocaust van deze of gene bisschop. Het gaat over de verzoening tussen gemeenschappen en dat proces van verzoening hoeft niet afgeblokt te worden omwille van wangedrag of foute opinies van één enkel lid van een gemeenschap.

Die groep bestrijdt collectief een aantal besluiten van Vaticanum II.
Zo is ze gekant tegen godsdienstvrijheid en acht de Joden schuldig aan godsmoord (whatever that may be). Ze nemen niets terug; hoeft ook niet van Benedictus.
Van deze verzoening gaat nog de nodige heibel komen, vermoed ik.

knuppeltje
26-01-09, 11:42
Het ontkennen van de holocaust door die kwiebus is een probleem, maar dat heeft niets met genoemd proces van verzoening te maken.

Ga ze dat maar in de synagogen vertellen.

H.P.Pas
26-01-09, 11:45
Ga ze dat maar in de synagogen vertellen.
Wat krijgen we nou Knuppel ? Aanpappen met godsmoordenaars ?

knuppeltje
26-01-09, 12:14
Wat krijgen we nou Knuppel ? Aanpappen met godsmoordenaars ?

Sorry Heer van Stand, maar af en toe is de duivel ook mij weer even de baas, en verleidt hij mij tot het doen van dergelijke uitspraken.
U ziet, een mens heeft soms zijn zwakke momenten. :fpotver:

Soldim
26-01-09, 13:37
Ik geef er de voorkeur aan om personen en situaties op een evenwichtige en doordachte manier te beoordelen en op zoek te gaan naar wegen die verzoening tussen mensen kan realiseren.

Dus, laten we het voor de holocaust ontkenner op drie miljoen vergaste doden houden.

En abortus niet to vijf maanden toestaan, maar tot twee en halve maand.

Condooms en anticonceptie op oneven dagen, op even dagen mag het niet. En homo zijn mag alleen op de even dagen :p

Joesoef
26-01-09, 15:38
Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat een nazi aan het hoofd staat van een kerkelijke gemeente?

Dat is echt zwaar ziek.

knuppeltje
26-01-09, 15:54
Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat een nazi aan het hoofd staat van een kerkelijke gemeente?

Dat is echt zwaar ziek.

Nou nou Joes, moet dat nu zo nodig? Die man heb het ook niet makkelijk hoor met al dat uit de band springend personeel. Je zult er maar mee zitten :fpotver:

H.P.Pas
26-01-09, 15:57
Katholiek zijn betekent () dat men gedoopt is en voorafgaand akkoord ging met de doopbeloften.


:vreemd:
Dit werpt een heel nieuw licht op het kerkelijke abortusstandpunt.

Marsipulami
26-01-09, 20:25
:vreemd:
Dit werpt een heel nieuw licht op het kerkelijke abortusstandpunt.

Christelijke initiatie bestaat uit drie sacramenten: Het doopsel, het vormsel en de eucharistie. Pas dan bereikt men het volledige lidmaatschap van de kerk van Christus.

Voor volwassendopen moet de kandidaat christen de doopbeloften uitspreken waarna onmiddelijk ook het vormsel wordt toegediend en geparticipeerd aan de eucharistie.

Bij kinderdopen wordt de volledige initiatie uitgesteld tot op de drempel van de volwassenheid. Bij kinderdopen zijn het de ouders, de peters en/of meters die plaatsvervangend de doopbelofte doen. Wanneer een kind dan de leeftijd van verstand bereikt wordt het kind of de jongvolwassene uitgenodigd om namens zichzelf te spreken en van de plaatsvervangende belofte door de ouders een eigen belofte te maken.

ronald
26-01-09, 20:51
Vooreerst ben ik geen holocaustontkenner. Ik ontmoet wel vaker mensen met rare ideeën (dit forum bv. zit er vol van). Maar dat belet me niet om op een volwassen wijze om te gaan met meningsverschillen of de fouten van anderen.

Ten tweede houdt de verzoening met de beweging van wijlen mgr Lefebre geen goedkeuring in van de laakbare individuele opinie over de holocaust van deze of gene bisschop. Het gaat over de verzoening tussen gemeenschappen en dat proces van verzoening hoeft niet afgeblokt te worden omwille van wangedrag of foute opinies van één enkel lid van een gemeenschap.

Ik had het niet tegen jou persoonlijk hoor. Wat maakt 't uit dat jij dat bericht plaatste? Ik had het natuurlijk over die bisschop. Ook hij mag zijn meningen hebben alleen zijn ze niet overtuigend, zeker wanneer je die plaatst in het licht van zijn opvatting vanuit het NT over Joden alszijnde Jezusmoordenaars en zijn geloof in het Protokollen-lectuur alszijnde wereldoverheersers.
Rehabilitatie heeft bij mij toch de smaak van "je bent per abuis veroordeeld en nu is dat rechtgetrokken". Mbt "de groep" kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar als het om slechts één lid gaat die daarbinnen nog vreemder is, waarom is hij dan niet individueel uitgesloten gebleven van rehabilitatie. Zulke opvattingen vernemen van een bisschop is bijna Middeleeuws. Nogmaals, deze vragen zijn niet persoonlijk naar jou gericht maar meen dat jij de beslissing van de paus het best kan verklaren.

ronald
26-01-09, 20:58
Wat krijgen we nou Knuppel ? Aanpappen met godsmoordenaars ?

Om nog erger te vookomen, dat zal ik wel doen...als ik het allemaal snap.

H.P.Pas
26-01-09, 21:10
Zulke opvattingen vernemen van een bisschop is bijna Middeleeuws.

Hoezo bijna ? Het is middeleeuws.
Punt.

ronald
26-01-09, 21:18
Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat een nazi aan het hoofd staat van een kerkelijke gemeente?

Dat is echt zwaar ziek.

Twee leden op het forum van Stormfront overwegen hierom Katholiek te worden en hopen dat Williamson de volgende paus gaat worden. Zover werkt zoiets nou door.

H.P.Pas
26-01-09, 21:19
Christelijke initiatie bestaat uit drie sacramenten: Het doopsel, het vormsel en de eucharistie. Pas dan bereikt men het volledige lidmaatschap van de kerk van Christus.

:blij: Is dat ook weer opgehelderd.
Blijft de vraag, wat die 'verzoening' met de Pius-broederschap te betekenen heeft. De broeders zijn geen stap tegemoetgekomen; ze blijven wie ze waren: mordicus tegen Vaticanum II, terug naar Pius X en de antimodernisten-eed is hun streven. Heimwee naar het verdriet van België zeg maar.

Marsipulami
27-01-09, 11:15
:blij: Is dat ook weer opgehelderd.
Blijft de vraag, wat die 'verzoening' met de Pius-broederschap te betekenen heeft. De broeders zijn geen stap tegemoetgekomen; ze blijven wie ze waren: mordicus tegen Vaticanum II, terug naar Pius X en de antimodernisten-eed is hun streven. Heimwee naar het verdriet van België zeg maar.

Tja, ik ben geen expert op vlak van de priesterbroederschap Pius X. Maar terzake is het wel interessant op te merken:
- dat wijlen Mgr. Lefebre mee aan de onderhandelingstafel zat ten tijde van Vaticanum II en al de teksten mee ondertekend heeft. Met enige rekkelijkheid zou men dus kunnen zeggen dat de priesterbroederschap een probleem heeft met de interpretatie van de teksten eerder dan met de teksten zelf.
- Voor de rest is er ook ver buiten de priesterbroederschap in roomse rangen scepticisme over het succes van Vaticanum II, immers Vaticanum II heeft de massale leegloop van rooms katholieke kerken in de laatste decennia niet kunnen voorkomen.

Marsipulami
27-01-09, 11:22
Hoezo bijna ? Het is middeleeuws.
Punt.

De holocaust heeft plaatsgevonden in de eerste helft van de 20e eeuw. Holocaustontkenning kan dus bezwaarlijk een middeleeuwse opvatting genoemd worden.

H.P.Pas
27-01-09, 11:43
De holocaust heeft plaatsgevonden in de eerste helft van de 20e eeuw. Holocaustontkenning kan dus bezwaarlijk een middeleeuwse opvatting genoemd worden.

Dat de Joden schuldig zijn aan 'godsmoord' en derhalve, bekering tot het katholicisme voorbehouden, een verdoemd volk; die opvatting kan wel degelijk middeleeuws genoemd worden.

Sallahddin
27-01-09, 12:53
Paus zuivert naam van holocaustontkennende bisschop

Paus Benedictus XVI heeft zaterdag de naam gezuiverd van bisschop Richard Wiliamson. Die beweerde deze week dat er in de Tweede Wereldoorlog geen joden in gaskamers zijn vergast. De paus krijgt nu veel kritiek van joodse leiders.


Volgens de joodse leiders zou deze naamszuivering de katholiek-joodse banden ernstig schaden. Ook zou het antisemitisme aanwakkeren.

Bewijzen
De heisa kwam er deze week nadat de Brit Williamson voor de Zweedse televisie zei dat er 'overweldigende' bewijzen zijn dat er nooit gaskamers hebben bestaan. Williamson zei ook dat er maximum 300.000 joden in concentratiekampen zijn gestorven, maar niemand kwam om in een gaskamer.

Tijdens de holocaust kwamen er zes miljoen joden om het leven. In Auschwitz, het bekendste concentratiekamp van de nazi's, alleen vielen er 1,3 miljoen doden waarvan het merendeel in gaskamers.

Vaticaan
Het Vaticaan maakte bekend dat de paus een bevel heeft ondertekend dat de kerkban van vier bisschoppen, waaronder Williamson, opheft. De bisschoppen werden in 1988 uit de Rooms-Katholieke Kerk gezet omdat ze waren gewijd zonder toestemming van het Vaticaan.

Terecht besluit van die paus : anders bijna noooit ! :lol:

je kan niet mensen veroordelen vanwege het uitoefenen van hun freedom of speech ,met betrekking tot historisch gebeurtenissen notabene :

historie is niet heilig : "niets is heilig" zelfs volgens het westen :

k vind het hoog verdacht dat mensen worden veroordeeld vanwege het betwisten van historisch feiten terwijl deze westen schuldig wordt bevonden telkens & weer aan geschiesvervalsing ,vooraal met betrekking tot de geschiedenis van Islam & ander bijv.

oftewel : meten met twee maten = selectief hypocriet moraal :



dus ...


de Holocaust heeft wel veel vraagtekens bij ...

waar rook is ...

knuppeltje
27-01-09, 13:05
Terecht besluit van die paus : anders bijna noooit ! :lol:

Van mij mogen ze ze alle twee voorgoed opsluiten, en mensen die lol aan dergelijke zotten verplicht een reisje langs alle concentratiekampen laten maken, zeker die er zoveel lol aan beleven.

Witte78
27-01-09, 13:06
Terecht besluit van die paus : anders bijna noooit ! :lol:

je kan niet mensen veroordelen vanwege het uitoefenen van hun freedom of speech ,met betrekking tot historisch gebeurtenissen notabene :

historie is niet heilig : "niets is heilig" zelfs volgens het westen :

k vind het hoog verdacht dat mensen worden veroordeeld vanwege het betwisten van historisch feiten terwijl deze westen schuldig wordt bevonden telkens & weer aan geschiesvervalsing ,vooraal met betrekking tot de geschiedenis van Islam & ander bijv.

oftewel : meten met twee maten = selectief hypocriet moraal :



dus ...


de Holocaust heeft wel veel vraagtekens bij ...

waar rook is ...

Wat hebben mensen toch vaak een vreemde opvatting van vrijheid van meningsuiting. Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je elke mening maar moet respecteren en accepteren. Het betekent juist dat je andere meningen mag veroordelen.

Wat bereft geschiedvervalsing met betrekking tot de islam, dat zou jij dus moeten accepteren en respecteren volgens je eigen logica. Iedereen heeft toch recht op zijn eigen mening? Of toch niet in geval van de islam? Ik vraag me trouwens af op welke vervalsing je doelt. Kom eens met concrete voorbeelden?

super ick
27-01-09, 13:56
Vooreerst ben ik geen holocaustontkenner. Ik ontmoet wel vaker mensen met rare ideeën (dit forum bv. zit er vol van). Maar dat belet me niet om op een volwassen wijze om te gaan met meningsverschillen of de fouten van anderen.


Welja doe het maar af als een meningsverschil.
Nu begrijp ik ook waarom die kindermisbruikers in de Pedokerk rustig hun gang kunnen gaan.

Sallahddin
27-01-09, 14:01
Wat hebben mensen toch vaak een vreemde opvatting van vrijheid van meningsuiting. Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je elke mening maar moet respecteren en accepteren. Het betekent juist dat je andere meningen mag veroordelen.

Wat bereft geschiedvervalsing met betrekking tot de islam, dat zou jij dus moeten accepteren en respecteren volgens je eigen logica. Iedereen heeft toch recht op zijn eigen mening? Of toch niet in geval van de islam? Ik vraag me trouwens af op welke vervalsing je doelt. Kom eens met concrete voorbeelden?

nou, freedom of speech is a two_edged sword :

die is van iedereen ,niet gemonopoliseerd moet worden :

haatzaaien is geen freedom of speech : maar wat zijn de maatstaven dan die dat zouden bepalen ???

zie al die fascistisch uitspraken van Wilders bijv. met betrekking tot Islam, tot de Islamitisch geschiedenis ...... :

waaroom wordt die niet veroordeeld dan ???

nou, vind je het ok om mensen in de gevangenis te plaatsen of ander ...alleen al omdat die historisch gebeurtenissen zouden hadden betwist ??? : da's te gek voor woorden, zeg,terwijl main_stream westen aan de lopend band schuldig wordt bevonden aan geschiedesvervalsing ???? :

als deze westen zo zeker van zijn zaak is rondom de Holocaust , als die zo zeker is van zijn waarheid ,waaroom worden ontkenners ervan juridisch of anders veroordeeld ????

waaroom worden de historisch feiten & archieven rondom de Holocaust niet open gemaakt voor het groot publiek ???

Ok, je mag andere meningnen niet- respecteren & wel veroordelen maar daar moet je niet mensen in de gevangenis voor plaatsten of excommunieren ,vind je niet soms ??

vanwege hun eigen opvatingnen & interpretaties van geschiedenis gebeurtenissen notabene , terwij de main_stream westen aan de lopend band schuldig wordt bevonden aan geschiedsvervalsing .....

we zeggen juist niet dat geschiedvervalsers van de Islam geschiedenis in de gevangenis geplaatst moeten worden bijv. : wij proberen die te ontkrachten via argumenten ....

history writing is no science , history interpretation is mostly driven by ideology...

het is wel verdacht dat relatief recente historisch gebeurtenissen zoals deze Holocaust toch wel zo heftig worden betwist ,terwijl je zou eigenlijk verwachten dat er algemeen acceptatie van de "feiten" rondom die Holocaust zou moeten of horen plaats vinden : wat juist niet het geval is :

in andere woorden : waaroom bestaat er zo veel denial van die Holocaust dan ??? : stof om over na te denken inderdaad !




Wat betreft westerse geschiedsvervalsing met betrekking tot Islam althans die "relatief" veel ouder is dan de Holocaust :

je hoeft alleen maar de literatuur van al die al dan niet westerse zgn Islamologen,Orientalisten, ....te lezen om daarachter te kunnen komen :

eindloos om die allemaal te kunnen opnoemen :

maar dan moet je eerst wel eerst een Islamitisch _basis kennis bezitten om dat te kunnen doen :

Witte78
27-01-09, 14:50
nou, freedom of speech is a two_edged sword :

die is van iedereen ,niet gemonopoliseerd moet worden :

haatzaaien is geen freedom of speech : maar wat zijn de maatstaven dan die dat zouden bepalen ???

zie al die fascistisch uitspraken van Wilders bijv. met betrekking tot Islam, tot de Islamitisch geschiedenis ...... :

waaroom wordt die niet veroordeeld dan ???


Wilders zijn mening wordt niet veroordeeld? Zijn mening is waarschijnlijk de meest veroordeelde mening van Nederland. En mogelijk binnenkort zelfs strafrechtelijk. Onder welke steen leef jij?



nou, vind je het ok om mensen in de gevangenis te plaatsen of ander ...alleen al omdat die historisch gebeurtenissen zouden hadden betwist ??? : da's te gek voor woorden, zeg,terwijl main_stream westen aan de lopend band schuldig wordt bevonden aan geschiedesvervalsing ???? :

als deze westen zo zeker van zijn zaak is rondom de Holocaust , als die zo zeker is van zijn waarheid ,waaroom worden ontkenners ervan juridisch of anders veroordeeld ????


Is inderdaad belachelijk. Dat ben ik met je eens.



waaroom worden de historisch feiten & archieven rondom de Holocaust niet open gemaakt voor het groot publiek ???

Ok, je mag andere meningnen niet- respecteren & wel veroordelen maar daar moet je niet mensen in de gevangenis voor plaatsten of excommunieren ,vind je niet soms ??


Ook mee eens. Dat is de essentie van vrijheid van meningsuiting. Bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je vindt dat Mohammed een barbaar was zonder strafrechtelijke consequenties.



vanwege hun eigen opvatingnen & interpretaties van geschiedenis gebeurtenissen notabene , terwij de main_stream westen aan de lopend band schuldig wordt bevonden aan geschiedsvervalsing .....

we zeggen juist niet dat geschiedvervalsers van de Islam geschiedenis in de gevangenis geplaatst moeten worden bijv. : wij proberen die te ontkrachten via argumenten ....

history writing is no science , history interpretation is mostly driven by ideology...

het is wel verdacht dat relatief recente historisch gebeurtenissen zoals deze Holocaust toch wel zo heftig worden betwist ,terwijl je zou eigenlijk verwachten dat er algemeen acceptatie van de "feiten" rondom die Holocaust zou moeten of horen plaats vinden : wat juist niet het geval is :

in andere woorden : waaroom bestaat er zo veel denial van die Holocaust dan ??? : stof om over na te denken inderdaad !


Wat dacht je van Israel? Holocaust ontkenning gaat vaak gepaard met politieke belangen.




Wat betreft westerse geschiedsvervalsing met betrekking tot Islam althans die "relatief" veel ouder is dan de Holocaust :

je hoeft alleen maar de literatuur van al die al dan niet westerse zgn Islamologen,Orientalisten, ....te lezen om daarachter te kunnen komen :

eindloos om die allemaal te kunnen opnoemen :

maar dan moet je eerst wel eerst een Islamitisch _basis kennis bezitten om dat te kunnen doen :

Je kan toch een concreet voorbeeld geven als in "Volgens westerse geschiedschrijving gebeurde x maar volgens Islamitische geschiedschrijving gebeurde y. De Islamitische geschiedschrijving is correct omdat z.

Als je almaar zo vaag blijft lullen komen we nooit een stap verder.

H.P.Pas
27-01-09, 16:09
- Voor de rest is er ook ver buiten de priesterbroederschap in roomse rangen scepticisme over het succes van Vaticanum II, immers Vaticanum II heeft de massale leegloop van rooms katholieke kerken in de laatste decennia niet kunnen voorkomen.


:blij:

Die Wahrheit entsteht nicht aus der Zahl und die Zahl bringt nicht die Wahrheit hervor. (Marcel Lefebvre ,Ansprache von 18. September 1976 in Ecône)

Max Stirner
27-01-09, 17:31
Van deze verzoening gaat nog de nodige heibel komen, vermoed ik.


Niet echt, denk ik.

Achterhoedegevecht van een clubje incontinente bejaarden, nada mas.

Marsipulami
27-01-09, 18:43
Geen verzoening met Lefebvristen
geplaatst: dinsdag, 27 januari 2009, 17.09 uur

De uit München afkomstige kerkrechterlijke deskundige pater Stephan Haering heeft de opheffing van de excommunicatie van de vier ‘traditionalistische ‘ bisschoppen door de paus een voorlopige stap genoemd. Met deze maatregel is “nog geen oordeel over de hele priesterbroederschap Pius X uitgesproken,” zei Haering dinsdag in een interview met KNA. We moeten er volgens hem van uitgaan dat “alle priesters van deze beweging gesuspendeerd blijven”. Dat betekent dat ze geen sacramenten mogen toedienen. Dus kan men in de ogen van Haering niet van een “volledige verzoening” spreken. Duidelijk is nog niet wat de toekomstige rechtsstatus van de gemeenschap zal zijn. Voordat dat bepaald kan worden, zullen enkele vragen op het gebied van de kerkelijke leer opgelost moeten worden, in het bijzonder de houding van de broederschap tegenover het Tweede Vaticaans Concilie. Het is “moeilijk voor te stellen” dat paus Benedictus de Lefebvre-aanhangers zal toestaan enige punten niet te onderschrijven. Als de broederschap zich daar niet in kan vinden, kan er volgens Haering een tweede excommunicatie volgen. Mogelijk acht de canonicus het dat er enige soepelheid komt in de vraag of de traditionalisten de misboeken van 1970 moeten gebruiken. Haering vermoedt dat er aan Vaticaanse zijde ook tactiek meespeelt. Door het opheffen van de excommunicatie verliezen de vier bisschoppen het recht “andere bisschoppen te wijden en de beweging zo zelf voort te planten”. Nu ze in gemeenschap zijn met de Heilige Stoel zullen ze ook moeten erkennen dat het benoemingsrecht voor bisschoppen in handen van de paus ligt. Zo kan hij de toekomstige richting van de broederschap aansturen. Het eigenmachtig wijden van vier bisschoppen door aartsbisschop Marcel Lefebvre in 1988 leidde toen tot de excommunicatie. (KN/KNA)

ronald
27-01-09, 19:06
De holocaust heeft plaatsgevonden in de eerste helft van de 20e eeuw. Holocaustontkenning kan dus bezwaarlijk een middeleeuwse opvatting genoemd worden.

Zoals H.P.Pas al aangaf beaamde hij mijn kwalificatie Middeleeuws zijn van:
"Maar hij meent ook: "Williamson was also quoted in a British newspaper as asserting that, "in accordance with their false messianic vocation of the Jewish world domination, the Jews are preparing the anti-Christ's throne in Jerusalem."
Kortom, een "De Protokollen van de Wijzen van Zion"-aanhanger. Een typisch voorbeeld van een Cristelijke oerantisemiet."
Voor zover ik na kan gaan werden Middeleeuwse jodenmoorden niet ontkend en ook de methode van bv verbranding niet nee. Ook al zou hij het over de holocaustontkenning hebben, dan nog zou dat Middeleeuws genoemd kunnen worden net zoals het geloof in heksen.
Over deze opvattingen van de bisschop hoor ik je niet. In wezen vind ik dat erger want die schijnen wat voor vervolgingen dan ook en wat voor uitroeingsmethoden dan ook jodenvervolging goed te keuren. Dan valt opvattingen over het wel of niet aanwezig zijn een zo'n schoorsteen in het niet.

Sallahddin
27-01-09, 19:07
Van mij mogen ze ze alle twee voorgoed opsluiten, en mensen die lol aan dergelijke zotten verplicht een reisje langs alle concentratiekampen laten maken, zeker die er zoveel lol aan beleven.

Die :lol: teken had meer verband met mijn "anders bijna nooit " kwalificatie , niet met het besluit van de paus !

ok???

Sallahddin
27-01-09, 19:18
Wilders zijn mening wordt niet veroordeeld? Zijn mening is waarschijnlijk de meest veroordeelde mening van Nederland. En mogelijk binnenkort zelfs strafrechtelijk. Onder welke steen leef jij?



Is inderdaad belachelijk. Dat ben ik met je eens.



Ook mee eens. Dat is de essentie van vrijheid van meningsuiting. Bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je vindt dat Mohammed een barbaar was zonder strafrechtelijke consequenties.



Wat dacht je van Israel? Holocaust ontkenning gaat vaak gepaard met politieke belangen.




Je kan toch een concreet voorbeeld geven als in "Volgens westerse geschiedschrijving gebeurde x maar volgens Islamitische geschiedschrijving gebeurde y. De Islamitische geschiedschrijving is correct omdat z.

Als je almaar zo vaag blijft lullen komen we nooit een stap verder.

Wat betreft Wilders is van zijn veroordeling nog niks concreets terechgekomen :

vergeet niet dat haatzaaien à la Wilders & co. helemaal niets te maken heeft met de freedom of speech ook nog :

de Holocaust als historisch gebeurtenis ontkenen wel !

er is er een verschil tussen berecht & werkelijk veroordeeld worden !


nou , ik vind dat als je die bovenstaand onterecht kwalificatie (ironic wicked boy !) tegen de profeet van Islam gebruikt , dan word je ook schuldig bevonden aan geschiedsvervalsing & aan haatzaaien tegelijkertijd !:

'cause demonisation of the messenger is also demonisation of Islam itself which brings us then down to the demonisation of muslims : but that's not our subject right now !



what examples do u want me to give u ???

well, ok : dat Islam via middel van het zwaard werd verspreid...

dat Islam zou imperialistisch zijn geweest !!! :lol: : hoe kan een universeel geloof imperialistisch zijn dan ???

historisch demonisering van de profeet van Islam :

om maar te zwijgen over het volgende :

kijk, wij hebben het gehad in die andere topic over die 2 materialistisch interpretaties van de geschiedenis : de Marxistisch & de liberale : die beschouwen zelfs religie als een verspiegeling of reflectie van de materieel omstandigheden ....

vandaar dat wij deze al dan niet westerse visies van de geschiedenis fundamenteel niet in acht nemen , want fundamenteel fout & uitsluitend materialistisch +kunnen helemaal niet verklaren hoe Islam is ontstaan te midden van de woestijn & bij die primitieve tribale barbaar Arabieren toen ,met zijn revolutionnair gelijkheid_gelijkwaardighedi begibnselen .... of hoe die zo snel werd verspreid :


bovendien laat die zgn analytisch interpretatie van de geschiedenis moreel_ethisch , menselijke of religieuze historisch overwegingnen buiten beschouwing ook nog = maar die materilistisch visies worden zoals wij net hadden gezien ideologisch gemotiveerd : liberalisme & marxisme zijn maar ideologieen ...

Kortom : het gaat in onze ogen nog veel verder dan westerse opzettelijk geschiedsvervalsing van de Islamitisch geschiedenis & ander geschiedenis ...

maar da's weer een ander onderwerp inderdaad :

de mens is materie & geest : Islam is allesomvattend +materie & geest : vandaar dat die materialistisch kijk op de dingen zo fundamenteel fout is + ONwetenschappelijk want laat andere niet_materiele gegevens & dimenties opzettelijk methodisch structureel fundamenteel buiten beschouwing ...

Witte78
27-01-09, 19:52
Wat betreft Wilders is van zijn veroordeling nog niks concreets terechgekomen :

vergeet niet dat haatzaaien à la Wilders & co. helemaal niets te maken heeft met de freedom of speech ook nog :

de Holocaust als historisch gebeurtenis ontkenen wel !

er is er een verschil tussen berecht & werkelijk veroordeeld worden !


nou , ik vind dat als je die bovenstaand onterecht kwalificatie (ironic wicked boy !) tegen de profeet van Islam gebruikt , dan word je ook schuldig bevonden aan geschiedsvervalsing & aan haatzaaien tegelijkertijd !:

'cause demonisation of the messenger is also demonisation of Islam itself which brings us then down to the demonisation of muslims : but that's not our subject right now !


Daar ga je dus goed de mist in. Als mij mening zou zijn dat Mohammed een barbaar was, dan is dat mijn goed recht. Valt prima onder vrijheid van meningsuiting. Je begint goed, door onderscheid te maken tussen haatzaaien en het uiten van je mening. Daarna stel je het weer aan elkaar gelijk.

Dat moslims zich geketst zouden voelen door mijn mening doet niet terzake. Ik stel daar tegenover dat atheisten zich gekwetst kunnen voelen door de koran. Moet die dan verboden worden?



what examples do u want me to give u ???

well, ok : dat Islam via middel van het zwaard werd verspreid...

dat Islam zou imperialistisch zijn geweest !!! :lol: : hoe kan een universeel geloof imperialistisch zijn dan ???

historisch demonisering van de profeet van Islam :

om maar te zwijgen over het volgende :

kijk, wij hebben het gehad in die andere topic over die 2 materialistisch interpretaties van de geschiedenis : de Marxistisch & de liberale : die beschouwen zelfs religie als een verspiegeling of reflectie van de materieel omstandigheden ....

vandaar dat wij deze al dan niet westerse visies van de geschiedenis fundamenteel niet in acht nemen , want fundamenteel fout & uitsluitend materialistisch +kunnen helemaal niet verklaren hoe Islam is ontstaan te midden van de woestijn & bij die primitieve tribale barbaar Arabieren toen ,met zijn revolutionnair gelijkheid_gelijkwaardighedi begibnselen .... of hoe die zo snel werd verspreid :


bovendien laat die zgn analytisch interpretatie van de geschiedenis moreel_ethisch , menselijke of religieuze historisch overwegingnen buiten beschouwing ook nog = maar die materilistisch visies worden zoals wij net hadden gezien ideologisch gemotiveerd : liberalisme & marxisme zijn maar ideologieen ...

Kortom : het gaat in onze ogen nog veel verder dan westerse opzettelijk geschiedsvervalsing van de Islamitisch geschiedenis & ander geschiedenis ...

maar da's weer een ander onderwerp inderdaad :

de mens is materie & geest : Islam is allesomvattend +materie & geest : vandaar dat die materialistisch kijk op de dingen zo fundamenteel fout is + ONwetenschappelijk want laat andere niet_materiele gegevens & dimenties opzettelijk methodisch structureel fundamenteel buiten beschouwing ...

Kan je die sprookjes van je ook onderbouwen? Daar vroeg ik namelijk om. Onkrachten van de algemeen geaccepteerde visie van westerse historici mag ook.

Marsipulami
27-01-09, 20:13
‘Ratzinger is gewoon geen fan van excommunicatie’

Hilversum (Van onze redactie) 27 januari 2009 - Dat paus Benedictus XVI de vier Lefebvriaanse bisschoppen weer in de Kerk heeft opgenomen, heeft weinig met ideologie te maken, meent de Leuvense hoogleraar kerkelijk recht Rik Torfs.

Geen rehabilitatie van opvattingen
Het is volgens Torfs niet zo dat Benedictus XVI met diens recente decreet de antimoderne opvattingen van de Lefebvrianen rehabiliteert. “Ratzinger is gewoon niet zo’n fan van excommunicatie”, aldus prof. Torfs vandaag tegenover katholieknederland.nl.

Prefect
“Als kardinaal-prefect van de Congregatie voor de Geloofsleer liet hij weliswaar duidelijk merken wat wel en niet katholiek was. Maar Ratzinger hield er niet van om kerkelijke straffen uit te delen. Toen niet en nu niet”, zegt Torfs. Als voorbeeld noemt hij de zaak-Balasuriya.

Zaak-Balasuriya
De Srilankaanse priester en theoloog Tissa Balasuriya bleef volharden in zijn opvatting dat het geloof in Christus’ unieke rol als universele verlosser niet meer past in een multireligieuze samenleving. De Congregatie voor de Geloofsleer onder leiding van kardinaal Ratzinger liet toen weten dat dit een ketterij was en Balasuriya op basis van canon 1364 daarom een automatische excommunicatie had opgelopen. Een jaar later hief de paus deze ban echter weer op, volgens Torfs dankzij Ratzinger.

Ontkenning Holocaust
De Leuvense kerkrechtsgeleerde beschouwt de opheffing van de excommunicatie als een binnenkerkelijke aangelegenheid. De ophef over het ‘negationisme’ (Holocaust-ontkenning) van de Lefebvriaanse bisschop Richard Williamson is volgens Torfs begrijpelijk, maar heeft met het opheffen van de excommunicatie niets te maken. “Het negationisme is moreel bijzonder kwalijk, maar het is kerkrechtelijk geen misdrijf.”

Slechte timing
De Lefebvriaanse bisschoppen zijn volgens Torfs ‘conservatieve sentimentalisten’ en ‘intellectuele lichtgewichten’. Dat de paus hun excommunicatie heeft opgeheven, heeft volgens Torfs ook te maken met Benedictus’ liefde voor de preconciliaire liturgie, waar de Lefebvrianen zo fanatiek aan vast blijven houden. “De timing is echter zeer slecht”, zegt Torfs, die de beslissing van de paus ‘een zware fout’ noemt.

Julien
28-01-09, 02:38
Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat een nazi aan het hoofd staat van een kerkelijke gemeente?

Dat is echt zwaar ziek.

Wat doet die nazi Ahmadinejad dan bij jouw naam??

De Paus ontkent tenminste niets, de nazi Ahmadinejad doet dat wél..

mark61
28-01-09, 08:10
Wat doet die nazi Ahmadinejad dan bij jouw naam??

De Paus ontkent tenminste niets, de nazi Ahmadinejad doet dat wél..

Ah, weer een goedprater.

Ahmadinejad doet wat precies?

Soldim
28-01-09, 08:31
Ahmadinejad doet wat precies?

Das wat veel Iraniers geloof ik ook wel zouden willen weten ;)

mark61
28-01-09, 08:34
Das wat veel Iraniers geloof ik ook wel zouden willen weten ;)

Hij houdt gloedvolle toespraken :ego:

Marsipulami
28-01-09, 11:38
Williamson blijft Holocaust ontkennen

Hilversum (Van onze redactie) 28 januari 2009 - De Britse ultraconservatieve bisschop Richard Williamson herhaalt zijn standpunt dat tijdens de Tweede Wereldoorlog geen miljoenen, maar enkele honderdduizenden Joden zijn vermoord: “Er is geen bewijs voor het bestaan van gaskamers”, zegt zijn ‘gezonde verstand’. De ophef over zijn uitspraken is in zijn ogen een groot mediacomplot om de Priesterbroederschap Sint Pius X verdacht te maken.

Antisemiet
“Ze noemen me een antisemiet, maar dat is niet juist. Het is gewoon een probleem van historische waarheid: er zijn geen bewijzen voor het bestaan van gaskamers. Ik ben niet de enige die dat zegt”, hield Williamson gisteren een besloten groep volgelingen voor in een seminarie in het Argentijnse Moreno, meldt het Italiaanse dagblad Corriere della Sera vandaag.

Zwijgplicht
Generaal-overste Bernard Fellay van de Priesterbroederschap Sint Pius X legde zijn collega-bisschop gisteravond een zwijgplicht op. Mogelijk was die Williamson nog niet meegedeeld toen hij zijn standpunt herhaalde. Het kan ook zijn dat hij in de veronderstelling verkeerde dat zijn woorden de pers niet zouden halen.

Mikpunt van mediacampagne
Williamson wordt afgeschermd van de pers. De verslaggever van de Corriere kreeg hem niet te spreken, maar kreeg wel citaten in handen uit de besloten bijeenkomst. Aan zijn volgelingen zei de Britse prelaat dat de publieke opinie hem als mikpunt neemt om alle traditionalisten te treffen. Williamson: “Juist daarom moeten we verenigd blijven, heel verenigd. Ze hebben een wereldwijde mediacampagne georganiseerd om de kwijtschelding van de excommunicatie te verijdelen die een grote stap voor de Kerk vertegenwoordigt.”

Gezond verstand
Williamson is niet van plan zijn mening over de Holocaust te herzien. “Het is geen kwestie van emotie of onderbuik, maar van gezond verstand. Vanuit een rationeel oogpunt verander ik niet van opvatting: er is geen bewijs voor de gaskamers.”

Julien
28-01-09, 12:34
Ah, weer een goedprater.

Ahmadinejad doet wat precies?

Het is geen goedprater. Maar als je de paus een nazi noemt omdat hij een dialoog wil aangaan met een holocaustontkenner, wat doe je dan met een foto van een president die zelf de holocaust in twijfel neemt en bagetelliseert? Da's gewoon hypocriet.

---

Ahmadinejad noemt holocaust een 'mythe'

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft weer van zich laten horen en wederom gingen zijn uitspraken over Israël en de joden. Ditmaal noemde hij de holocaust een door de joden verzonnen 'mythe' en vond hij dat de joodse staat maar moet worden verplaatst naar Canada of Alaska.



Dat zei Ahmadinejad woensdag in een toespraak tegen een mensenmassa in de Iraanse stad Zahedan. De toespraak werd rechtstreeks uitgezonden op de Iraanse staatstelevisie.

'Slachting van de joden'
Volgens de Iraanse president hebben de joden een verhaal verzonden onder de naam 'Slachting van de joden' en hebben zij dit 'boven God, religie en de profeten zelf geplaatst'.

Israël reageerde woensdag op de uitspraken van Ahmadinejad. Een woordvoerder van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zakten zei dat de wereld de ogen moet openen voor de 'perverse zienswijze van dit regime'.

'Tumor'
Ahmadinejad heeft in de korte tijd dat hij president is van Iran al een aantal keren de wereld opgeschrikt met zijn uitlatingen. Eind oktober zei hij dat Israël een 'tumor' is dat 'van de kaart moet worden geveegd' (lees Iran wil Israël van de kaart vegen).

Vorige week riep de president van Iran dat er maar een joodse staat moest komen op Duits of Oostenrijks grondgebied, als deze landen zich verantwoordelijk voelen voor de 'zogenaamde' massamoord op de joden tijdens de Tweede Wereldoorlog (lees ook Ahmadinejad: Joodse staat moet op Duits gebied). Vandaag vond hij het veel verder weg gelegen Canada of Alaska betere opties.

http://www.elsevier.nl/web/1060115/Nieuws/Buitenland/Ahmadinejad-noemt-holocaust-een-mythe.htm

Sallahddin
28-01-09, 12:53
Daar ga je dus goed de mist in. Als mij mening zou zijn dat Mohammed een barbaar was, dan is dat mijn goed recht. Valt prima onder vrijheid van meningsuiting. Je begint goed, door onderscheid te maken tussen haatzaaien en het uiten van je mening. Daarna stel je het weer aan elkaar gelijk.

Dat moslims zich geketst zouden voelen door mijn mening doet niet terzake. Ik stel daar tegenover dat atheisten zich gekwetst kunnen voelen door de koran. Moet die dan verboden worden?



Kan je die sprookjes van je ook onderbouwen? Daar vroeg ik namelijk om. Onkrachten van de algemeen geaccepteerde visie van westerse historici mag ook.

Je hebt gesproken , Zarathustra , zo laat mij op mijn beurt spreken in alle vrijheid : ok ???

Kijk, je laat hier weer zien dat je niet meer bent dan een produkt van je eigen tijd, cultuur, beschaving ....:

2 : je bent onder invloed van de westerse ideologisch liberaal materialistisch kjik op de dingen qua interpretatie van de geschiedenis van de mens , vooraal met betrekking tot religie in het algemeen & Islam in het bijzonder !

3 : ik zie dat deze new westerse Roman empire niet echt fundamenteel verschilt van die oude :

alles toen & nu dat niet_Romeins was , was per definitie barbaars , achterlijk of erger ...

alle afwijkende meningnen van andersdenkenden zijn per definitie achterlijk ....= inquisities modern stijl !

4 : de echt barbaar is deze westen die Japan met de atoom bom had verwoest ...de echt barbaar is deze westen die veel volkeren had gecoloniseerd ,op een barbaar manier had behandeld , diens rijkdommen had gestolen & er voor gezorgen had dat zijn fysiek colonisaties of imperialisme voorts zouden leven in de vorm van die geinstalleerd pro_westen dictaturen ,& ervoor had gezorgd dat de globaal politiek & financieel_economisch ...systemen de sterksten zouden bevoorrechten ...:

precies zoals oude Romeinen provincieen hadden geregeerd ,via locaal Rome gezind dictateuren ...

de echt barbaar is deze westen met diens materialistisch hypocriet utilitair pragmatisch waarden ...de echt barbaar is deze selfish westen die zelfs deze menselijhke waarden als dekmantels ge_misbruikt voor politiek & andere down to earth doeleinden = voor macht & dominatie ...

de echt barbaar is deze westen die meet met twee maten, die onvoorwaardelijk steun verleent aan oorlogscrimineel israel in totaal minachting van de elementaire mensen rechten, van internationaal recht ,van de Geneva convention ...& die vervolgens anderen de les pretendeert te leren in termen van mensen rechten terwijl deze westen de eerste zou zijn die die mensen rechten zou gaan verkrachten & schenden wanneer dat 'm zou uitkomen ....

dat zijn feiten ,geen gescheld !

Gefeliciteerd !

Sallahddin
28-01-09, 12:58
Daar ga je dus goed de mist in. Als mij mening zou zijn dat Mohammed een barbaar was, dan is dat mijn goed recht. Valt prima onder vrijheid van meningsuiting. Je begint goed, door onderscheid te maken tussen haatzaaien en het uiten van je mening. Daarna stel je het weer aan elkaar gelijk.

Dat moslims zich geketst zouden voelen door mijn mening doet niet terzake. Ik stel daar tegenover dat atheisten zich gekwetst kunnen voelen door de koran. Moet die dan verboden worden?



Kan je die sprookjes van je ook onderbouwen? Daar vroeg ik namelijk om. Onkrachten van de algemeen geaccepteerde visie van westerse historici mag ook.

Je hebt gesproken , Zarathustra , zo laat mij op mijn beurt spreken in alle vrijheid : ok ???

Kijk, je laat hier weer zien dat je niet meer bent dan een produkt van je eigen tijd, cultuur, beschaving ....:

2 : je bent onder invloed van de westerse ideologisch liberaal materialistisch kjik op de dingen qua interpretatie van de geschiedenis van de mens , vooraal met betrekking tot religie in het algemeen & Islam in het bijzonder !

3 : ik zie dat deze new westerse Roman empire niet echt fundamenteel verschilt van die oude :

alles toen & nu dat niet_Romeins was , was per definitie barbaars , achterlijk of erger ...

alle afwijkende meningnen van andersdenkenden zijn per definitie achterlijk ....= inquisities modern stijl !

4 : de echt barbaar is deze westen die Japan met de atoom bom had verwoest ...de echt barbaar is deze westen die veel volkeren had gecoloniseerd ,op een barbaar manier had behandeld , diens rijkdommen had gestolen & er voor gezorgen had dat zijn fysiek colonisaties of imperialisme voorts zouden leven in de vorm van die geinstalleerd pro_westen dictaturen ,& ervoor had gezorgd dat de globaal politiek & financieel_economisch ...systemen de sterksten zouden bevoorrechten ...:

precies zoals oude Romeinen provincieen hadden geregeerd ,via locaal Rome gezind dictateuren ...

de echt barbaar is deze westen met diens materialistisch hypocriet utilitair pragmatisch waarden ...de echt barbaar is deze selfish westen die zelfs deze menselijhke waarden als dekmantels ge_misbruikt voor politiek & andere down to earth doeleinden = voor macht & dominatie ...

de echt barbaar is deze westen die meet met twee maten, die onvoorwaardelijk steun verleent aan oorlogscrimineel israel in totaal minachting van de elementaire mensen rechten, van internationaal recht ,van de Geneva conventiuon ...& die vervolgens anderen de les pretendeert te leren in termen van mensen rechten terwijl deze westen de eerste zou zijn die die mensen rechten zou gaan verkrachten & schenden wanneer dat 'm zou uitkomen ....

dat zijn feiten ,geen gescheld !

Gefeliciteerd !


wat sprookjes ??? :

je zegt dat je die materialistisch interpretaties van de geschiedenis afwijst samen met die materialistisch kijk op de dingen in het breedste zin , maar je redeneert binnen het kader & logica van die materialistisch kijk op de dingen =

materialistisch standpunten met betrekking tot religie althans ...


het is een feit dat het ovewinnend westen de geschiedenis had vervalst op talloze manieren ook via die fundamenteel fout westerse ideologisch materialistisch kijk op de dingen & interpretatie van de geschiedenis !

dus...

Sallahddin
28-01-09, 13:05
Wat doet die nazi Ahmadinejad dan bij jouw naam??

De Paus ontkent tenminste niets, de nazi Ahmadinejad doet dat wél..

zelfreflecties weer , zie ik : :lol:

Het waren juist veel christenen die hadden gecollaboreerd met de nazis : da's een historisch feit :

om maar te zwijgen over die algemeen bekend fundamenteel historisch & ideologisch antisemistisch karakter van de kerk !

sterker nog : het zijn wel veel christenen & zio_christenen die deze new nazis = zionisten , onvoorwaardelijk steunen !

de Holocaust is slechts een historisch officieel gebeurtenis : historie is niet heilig , "niets is heilig" volgens het westen : historie is ook geen exact wetenschap, dus mag betwist worden in alle vrijheid & veiligheid ...

Ahmadinejad & anderen mogen die officieel main_stream Holocaust historisch gebeurtenis wel betwisten ...

Julien
28-01-09, 14:19
zelfreflecties weer , zie ik : :lol:
Nee je moet beter lezen. Ik accepteer niet dat de Paus een nazi wordt genoemd. Waar bemoei jij je eigenlijk mee???


Het waren juist veel christenen die hadden gecollaboreerd met de nazis : da's een historisch feit :
ja, en misschien ook veel moslims, socialisten en blonde mannen. so what??


om maar te zwijgen over die algemeen bekend fundamenteel historisch & ideologisch antisemistisch karakter van de kerk !
leugens.


sterker nog : het zijn wel veel christenen & zio_christenen die deze new nazis = zionisten , onvoorwaardelijk steunen !
wat is eigenlijk het verband tussen nazi's en zionisten?? Kom eens met een wetenschappelijk verband, liefst met bronnen.


Ahmadinejad & anderen mogen die officieel main_stream Holocaust historisch gebeurtenis wel betwisten ...[/B]
Van mij mag dat ook. Alleen noemde Yousouf de Paus hierdoor een nazi, terwijl hij zelf de holocaustontkenner Ahmadinejad als plaatje bij zijn naam heeft. Daaróm reageerde ik op hem, want dat is gewoon hypocriet.

Marsipulami
28-01-09, 14:21
Opperrabbinaat schort contacten met Vaticaan op


Hilversum (ANP/DPA) 28 januari 2009 - Het opperrabbinaat in Israël heeft de betrekkingen met het Vaticaan opgeschort. Het neemt niet deel aan een nieuwe ronde in het overleg tussen joden en rooms-katholieken, dat begin maart in Vaticaanstad zou plaatshebben. Dat heeft de krant Jerusalem Post vandaag gemeld.

Intrekking
Aanleiding voor het wegblijven is de opheffing van de excommunicatie van bisschop Richard Williamson, die het bestaan van de gaskamers in de naziconcentratiekampen loochent. “Zonder een publieke verontschuldiging en een intrekking van die maatregel zal het moeilijk zijn de dialoog voort te zetten'', heeft de directeur van het opperrabbinaat het Vaticaan laten weten.

Witte78
28-01-09, 14:28
Je hebt gesproken , Zarathustra , zo laat mij op mijn beurt spreken in alle vrijheid : ok ???

Kijk, je laat hier weer zien dat je niet meer bent dan een produkt van je eigen tijd, cultuur, beschaving ....:

2 : je bent onder invloed van de westerse ideologisch liberaal materialistisch kjik op de dingen qua interpretatie van de geschiedenis van de mens , vooraal met betrekking tot religie in het algemeen & Islam in het bijzonder !

3 : ik zie dat deze new westerse Roman empire niet echt fundamenteel verschilt van die oude :

alles toen & nu dat niet_Romeins was , was per definitie barbaars , achterlijk of erger ...

alle afwijkende meningnen van andersdenkenden zijn per definitie achterlijk ....= inquisities modern stijl !

4 : de echt barbaar is deze westen die Japan met de atoom bom had verwoest ...de echt barbaar is deze westen die veel volkeren had gecoloniseerd ,op een barbaar manier had behandeld , diens rijkdommen had gestolen & er voor gezorgen had dat zijn fysiek colonisaties of imperialisme voorts zouden leven in de vorm van die geinstalleerd pro_westen dictaturen ,& ervoor had gezorgd dat de globaal politiek & financieel_economisch ...systemen de sterksten zouden bevoorrechten ...:

precies zoals oude Romeinen provincieen hadden geregeerd ,via locaal Rome gezind dictateuren ...

de echt barbaar is deze westen met diens materialistisch hypocriet utilitair pragmatisch waarden ...de echt barbaar is deze selfish westen die zelfs deze menselijhke waarden als dekmantels ge_misbruikt voor politiek & andere down to earth doeleinden = voor macht & dominatie ...

de echt barbaar is deze westen die meet met twee maten, die onvoorwaardelijk steun verleent aan oorlogscrimineel israel in totaal minachting van de elementaire mensen rechten, van internationaal recht ,van de Geneva conventiuon ...& die vervolgens anderen de les pretendeert te leren in termen van mensen rechten terwijl deze westen de eerste zou zijn die die mensen rechten zou gaan verkrachten & schenden wanneer dat 'm zou uitkomen ....

dat zijn feiten ,geen gescheld !

Gefeliciteerd !


wat sprookjes ??? :

je zegt dat je die materialistisch interpretaties van de geschiedenis afwijst samen met die materialistisch kijk op de dingen in het breedste zin , maar je redeneert binnen het kader & logica van die materialistisch kijk op de dingen =

materialistisch standpunten met betrekking tot religie althans ...


het is een feit dat het ovewinnend westen de geschiedenis had vervalst op talloze manieren ook via die fundamenteel fout westerse ideologisch materialistisch kijk op de dingen & interpretatie van de geschiedenis !

dus...

Het verschil met jou is dat ik geen mooi weer ga spelen en de westerse barbaarse geschiedenis ga ontkennen of goedpraten. Sterker nog, ik vind het walgelijk en keur het sterk af, inclusief de huidige situatie in Israel. Hoe naïef kan je zijn om te denken dat de Islam alleen maar vredig is verspreid? In wat voor droomwereld leef jij wel niet?

Je hebt inderdaad gelijk dat de geschiedenis zich herhaald. Echter zie ik ook de verschillen met vroeger, en die zijn er in overvloed. Waar macht is, is misbruik, corruptie, onderdrukking etc. Dit zie je overal, of je nu kijkt naar China, Rusland, de VS, Europa, het MO, Afrika. Het enige verschil tussen "het westen" en de rest is dat het westen de meeste macht heeft.

H.P.Pas
28-01-09, 14:49
Citaat:
om maar te zwijgen over die algemeen bekend fundamenteel historisch & ideologisch antisemistisch karakter van de kerk !


leugens.

:jammer:
Geen leugens: (http://en.wikipedia.org/wiki/Cum_nimis_absurdum)


Cum nimis absurdum was a papal bull issued by Pope Paul IV dated July 14, 1555 and taking its name from its first words, translated[1] "Since it is absurd and utterly inconvenient that the Jews, who through their own fault were condemned by God to eternal slavery..." and therefore placing religious and economic restrictions on Jews in the Papal States. The bull renewed anti-Jewish legislation and subjected Jews to various restrictions on their personal freedom and degradations like forcing Jewish males to wear a Judenhut or pointed yellow hat, and females a yellow kerchief (see yellow badge)and Jews being forbidden to own real estate or practice medicine among Christians. The bull also created the Roman Ghetto, where the Jews of Rome, who had lived freely since antiquity, were segregated in a walled quarter with three gates that were locked at night. Jews were also restricted to one synagogue per city. The following Pope, Pius IV enforced the creation of other ghettos in most Italian towns, and his successor, Pope Pius V, recommended them to other bordering states

Volledigheidshalve: Kledingvoorschriften voor Joden bestonden in diezelfde tijd ook in het Ottomaanse rijk.
(Vrouwen moesten in het rose, de rest is me ontschoten).

Marsipulami
28-01-09, 14:53
Opperrabbinaat schort contacten met Vaticaan op


Hilversum (ANP/DPA) 28 januari 2009 - Het opperrabbinaat in Israël heeft de betrekkingen met het Vaticaan opgeschort. Het neemt niet deel aan een nieuwe ronde in het overleg tussen joden en rooms-katholieken, dat begin maart in Vaticaanstad zou plaatshebben. Dat heeft de krant Jerusalem Post vandaag gemeld.

Intrekking
Aanleiding voor het wegblijven is de opheffing van de excommunicatie van bisschop Richard Williamson, die het bestaan van de gaskamers in de naziconcentratiekampen loochent. “Zonder een publieke verontschuldiging en een intrekking van die maatregel zal het moeilijk zijn de dialoog voort te zetten'', heeft de directeur van het opperrabbinaat het Vaticaan laten weten.

Die opperrabbijnen doen me denken aan een stel kleuters die hun zin niet krijgen.

mark61
28-01-09, 15:00
:jammer:
Geen leugens: (http://en.wikipedia.org/wiki/Cum_nimis_absurdum)



Volledigheidshalve: Kledingvoorschriften voor Joden bestonden in diezelfde tijd ook in het Ottomaanse rijk.

Evenals voor christenen, zodat je duidelijk kon zien wie je voor je had. Ze mochten beiden geen wapens dragen of paardrijden; positief geformuleerd heet dat 'vrijstelling van militaire dienst', waarvoor dan wel weer vervangende belasting verschuldigd was.

Maar al met al lijkt mij voor een jood/christen het leven in het OR verre te verkiezen boven dat in Europa in dezelfde tijd. En ook in Turkije 1933-1945 :hihi:

H.P.Pas
28-01-09, 15:09
Maar al met al lijkt mij voor een jood/christen het leven in het OR verre te verkiezen boven dat in Europa in dezelfde tijd.

Dat wordt door niemand tegengesproken, al schijnt Sallah te denken van wel.

@Julien NB:


The requirement that Jews live within the Ghetto was abolished when the last remnant of the Papal States was overthrown on September 20, 1870.
()
The ghetto of Rome was the last remaining ghetto in Western Europe until its later reintroduction by Nazi Germany.

mark61
28-01-09, 15:23
Ahmadinejad noemt holocaust een 'mythe'

De vorige keer dat dat beweerd werd bleek er niets van waar; zijn woorden waren door de meeste persbureaus verdraaid, maar niet door de BBC. Ik heb geen enkel vertrouwen in Elsevier.

Momenteel draait er in Iran een Iraanse tv-serie over een joodse familie ten tijde van de holocaust, dus ik neem aan dat Ahmadinejad ook wel eens kijkt.

Joesoef
28-01-09, 17:26
Van mij mag dat ook. Alleen noemde Yousouf de Paus hierdoor een nazi, terwijl hij zelf de holocaustontkenner Ahmadinejad als plaatje bij zijn naam heeft. Daaróm reageerde ik op hem, want dat is gewoon hypocriet.


Helaas voor jou, hij ontkende het niet, bagetaliseerde het niet eens. In Iran is de vertaling van Anne Franks Het Achterhuis overigens zeer populair.


Het AD heeft ook van die geweldige vertalers in dienst :hihi:


En de Paus, ik blijf het een gluiperig eng mannetje vinden, zo als hij over homo's denkt, het gebruik van condooms verbieden, het in ere herstellen van nazi-aanhangers. Een griezel.

Sallahddin
28-01-09, 18:59
:jammer:
Geen leugens: (http://en.wikipedia.org/wiki/Cum_nimis_absurdum)



Volledigheidshalve: Kledingvoorschriften voor Joden bestonden in diezelfde tijd ook in het Ottomaanse rijk.
(Vrouwen moesten in het rose, de rest is me ontschoten).

Precies : hoe kan men die overduidelijk fundamenteel historisch ideologisch antisemistisch karakter van de kerk ontkenen ???

only a perfect idiot w'd do that , i guess !







"....moslims of Mohammedanen waren humaner & beschaafder dan christenen .....christelijk kruistochten gingnen gepaard met ten hemel schreiend pogroms ....de kerk had het antisemitisme aangewakerd voraal in tijden van religieuze opwinding ....

Gedurend de geheel middleeeuwen waren joden op geen enkel manier slecht behandeld door moslims ...."

of woorden met gelijk strekking :

bron: "Geschiedenis van de westerse filosofie" : Bertrand Russell ,hoofdstuk : "de Godsdienstig ontwikkeling van joden , laatste pagina !

Sallahddin
28-01-09, 19:14
Het verschil met jou is dat ik geen mooi weer ga spelen en de westerse barbaarse geschiedenis ga ontkennen of goedpraten. Sterker nog, ik vind het walgelijk en keur het sterk af, inclusief de huidige situatie in Israel. Hoe naïef kan je zijn om te denken dat de Islam alleen maar vredig is verspreid? In wat voor droomwereld leef jij wel niet?

Je hebt inderdaad gelijk dat de geschiedenis zich herhaald. Echter zie ik ook de verschillen met vroeger, en die zijn er in overvloed. Waar macht is, is misbruik, corruptie, onderdrukking etc. Dit zie je overal, of je nu kijkt naar China, Rusland, de VS, Europa, het MO, Afrika. Het enige verschil tussen "het westen" en de rest is dat het westen de meeste macht heeft.

Ik heb het hier vooraal over de fundamnteel imperialistisch materialistisch selfish utilitair pragmatisch karakter van het westen (heb ik het ook over die crimineel geschiedenis van die oost_blok _Sovjet Unie, China ....= die is nog erger inderdaad !) & van diens materialistisch hypocriet utilitair waarden = niet gek dat het westen een zulk imperailistisch crmineel geschiedenis heeft ....

wat betreft Islam zijn er hier & daar in de geschiedenis van moslims wel erge dingen ,misdaden, fouten begaan : dat ontkent geen verstandig moslim :

maar die waren juist in geen enkel verhouding te vergelijken met die van die christelijk kruistochten of van seculaire westen :

zie die westerse imperialisme overaal : in de VS ,Asie, Afrika , Spaans conquistadors in Z.Amerika ...

zie die christelijk Spaans inquisities, heksen jachten ....& al die christelijk gewelddadig misdadig al dan niet antisemistisch verleden van de kerk....

Allesomvattend Islam als zodanig is geen hemel op aarde : maar die is het meest rechtvaardig van allemaal geweest ...

verschillen tussen moslims & niet_moslims waren niet van menselijk aard ,niet als menszijnde ...

je kan debatteren daarover , maar eventuele "tegenargumenten" zijn slechts een ideologisch al dan niet materialistisch kwestie van interpretatie van de geschiedenis & al dan niet materialistisch kijk op de dingen = kwestie van referentiekaders ...

Sallahddin
29-01-09, 13:32
Paus voelt zich 100% & onvoorwaardelijk solidair met ....zionisten !!!!

de herdenking van de Holocaust ....moet de strijd tegen de krachten van het kwaad benadrukken ,zegt de paus :

over welke "forces of darkness" heeft ie het precies is maar de vraag :

vergetend dat die paus zelf "THe real prince of darkness" is met zijn Vatican criminal organisation : die schuldig wordt bevonden aan moreel,historisch, ideologisch, religieus, spiritueel, fysiek, mentaal, psychologisch
...... & antisemistisch misdaden tegen de mensheid = misdaden van Vatican & kerk

check the news !




vandaar dat deze belachelijk crimineel paus die israeli oorlogsmisdaden & zionazi misdaden tegen de mensheid niet had veroordeeld noch tijdens noch na de war on Gaza:

victimising the criminal & criminalising the victim !


na al die algemeen bekend fundamenteel historisch ideologisch religieus antisemistisch karakter van de kerk :

niet gek als men beweert dat nazisme is helemaal terug te voeren naar die fundamenteel antisemistisch karakter van de kerk !

na al die historisch ,moreel....misdaden, inquisities van de kerk = misdaden tegen de mensheid,

na al die christelijk collaboraties op hoog niveau notabene met de nazis ,

veel van de huidig christenen & zio_christenen collaboreren met de new nazis=zionisten =zionazis ,

sterker nog : die christenen met de paus aan top verlenen onvoorwaardelijk steun aan die barbaar zionistisch beesten & oorlogscriminelen :



congratulations !

Witte78
29-01-09, 14:12
Ik heb het hier vooraal over de fundamnteel imperialistisch materialistisch selfish utilitair pragmatisch karakter van het westen (heb ik het ook over die crimineel geschiedenis van die oost_blok _Sovjet Unie, China ....= die is nog erger inderdaad !) & van diens materialistisch hypocriet utilitair waarden = niet gek dat het westen een zulk imperailistisch crmineel geschiedenis heeft ....

wat betreft Islam zijn er hier & daar in de geschiedenis van moslims wel erge dingen ,misdaden, fouten begaan : dat ontkent geen verstandig moslim :

maar die waren juist in geen enkel verhouding te vergelijken met die van die christelijk kruistochten of van seculaire westen :

zie die westerse imperialisme overaal : in de VS ,Asie, Afrika , Spaans conquistadors in Z.Amerika ...

zie die christelijk Spaans inquisities, heksen jachten ....& al die christelijk gewelddadig misdadig al dan niet antisemistisch verleden van de kerk....

Allesomvattend Islam als zodanig is geen hemel op aarde : maar die is het meest rechtvaardig van allemaal geweest ...

verschillen tussen moslims & niet_moslims waren niet van menselijk aard ,niet als menszijnde ...

je kan debatteren daarover , maar eventuele "tegenargumenten" zijn slechts een ideologisch al dan niet materialistisch kwestie van interpretatie van de geschiedenis & al dan niet materialistisch kijk op de dingen = kwestie van referentiekaders ...

Ironisch genoeg is de reden dat de Islam nooit zo ver verspreid is als het christendom te verklaren aan de hand van materialisme. In europa waren er veel gunstigere omstandigheden om de wereld te veroveren. De Islam kwam niet verder dan Afrika en India, simpelweg omdat ze niet de middelen hadden verder te gaan. Daarom is er ook maar een enkel aaneengesloten gebied Islamitisch. Of denk je dat dit toeval is?

Sallahddin
29-01-09, 14:23
Ironisch genoeg is de reden dat de Islam nooit zo ver verspreid is als het christendom te verklaren aan de hand van materialisme. In europa waren er veel gunstigere omstandigheden om de wereld te veroveren. De Islam kwam niet verder dan Afrika en India, simpelweg omdat ze niet de middelen hadden verder te gaan. Daarom is er ook maar een enkel aaneengesloten gebied Islamitisch. Of denk je dat dit toeval is?

Ik had je hoger geschat dan dit ,ironisch genoeg :

het ontstaan & snel verspreiding van Islam die zijn weerga niet kent is absoluut niet te verklaren door materialisme op een bevredigend wijze ,jongen & nogmaals :

Islam verspreidde zich van de Arabisch scheireiland tot en met bijna het heel Azie : India, China, Indonesie ..... , had de twee superpowers van toen helemaal verslagen : de Romeinen & Peziers ...

had zelfs zuid Italie & zuid Frankrijk bereikt ,Spanje veroverd ...tot en met Indonesie , de balkans , Mongolie ,Afrika ....

ach ...da's de grootste gedeelte van de bekend wereld toen , toen was de Amerikaanse continent nog niet ontdekt ....


Go back to school to learn more 'bout the Islamic history & ....history of western imperialism & christiannity , my friend , with all due respect !


Bovendien, werd het christendom opgelegd aan gecoloniseerd volkeren , terwijl Islam nooit opgelegd werd aan mensen :

zie hoe christenen & joden & anderen in alle vrijheid & vrijheid van geloof onder Islam leefden ...

zie die getuigenis van atheist Bertrand Russell : vermeld in mijn reactie op H.P.pas hierboven!

mark61
29-01-09, 14:38
Mongolie

Je kletst uit je nek. As usual.

Witte78
29-01-09, 14:55
Ik had je hoger geschat dan dit ,ironisch genoeg :

het ontstaan & snel verspreiding van Islam die zijn weerga niet kent is absoluut niet te verklaren door materialisme op een bevredigend wijze ,jongen & nogmaals :

Islam verspreidde zich van de Arabisch scheireiland tot en met bijna het heel Azie : India, China, Indonesie ..... , had de twee superpowers van toen helemaal verslagen : de Romeinen & Peziers ...

had zelfs zuid Italie & zuid Frankrijk bereikt ,Spanje veroverd ...tot en met Indonesie , de balkans , Mongolie ,Afrika ....

ach ...da's de grootste gedeelte van de bekend wereld toen , toen was de Amerikaanse continent nog niet ontdekt ....


Go back to school to learn more 'bout the Islamic history & ....history of western imperialism & christiannity , my friend , with all due respect !


Bovendien, werd het christendom opgelegd aan gecoloniseerd volkeren , terwijl Islam nooit opgelegd werd aan mensen :

zie hoe christenen & joden & anderen in alle vrijheid & vrijheid van geloof onder Islam leefden ...

zie die getuigenis van atheist Bertrand Russell : vermeld in mijn reactie op H.P.pas hierboven!

Dat jij de verspreiding van de islam een wonder vindt moet je zelf weten, ik geloof niet in wonderen. Dat het niet opgelegd zou zijn is natuurlijk een opportunistische interpretatie, moslims kregen een voordeelpositie binnen het veroverde land. Ik ben het wel met je eens dat de Christenen inderdaad waarschijnlijk erger waren.

Sallahddin
29-01-09, 19:48
Dat jij de verspreiding van de islam een wonder vindt moet je zelf weten, ik geloof niet in wonderen. Dat het niet opgelegd zou zijn is natuurlijk een opportunistische interpretatie, moslims kregen een voordeelpositie binnen het veroverde land. Ik ben het wel met je eens dat de Christenen inderdaad waarschijnlijk erger waren.

ik zeg niet dat de verspreiding van Islam een wonder was : hoe kom je erbij ,zeg ??? :lol:

ik zei slechts dat al die materialistisch Liberaal, Marxistisch ...interpretaties van de geschiedenis het ontstaan & snel verspreiding van Islam niet op een bevredigend wijze kunnen verklaren :

het ontstaan van religie & het voortbestaan van religie in het algemeen & die van Islam in het bijzonder zijn het grootste bewijs van het fallen van die materialistisch visies.................

het is een historisch & volgens die Islamitisch_intrinsiek_inherent beginsel = "geen dawng in het geloof" ....bewezen feit dat Islam mag niet & was niet aan mensen opgelegd : zie hoe christenen & joden ....hadden geleefd onder Islam in alle vrijheid & vrijheid van geloof ......

dat er nu & dan afwijkingnen bij moslims waren geconstateerd , neemt niet weg het feit dat in het algemeen & conform de fundamenteel beginselen van Islam : deze laatste wordt niet opgelegd ...




moslims kregen een bevoorrecht positie in veroverde landen ??? :

maar , de meeste mensen in die veroverde landen werden moslims op hun beurt ,dus .....meest van die veroverde landen werden meestaal moslim : dat ontkracht jou bewering :

bovendien waren niet_moslims humaan behandeld , moesten een belasting betalen om hun bescherming tegen eventuele invallers ....te garanderen_financieren, want die niet_moslims hoefden het moslim leger niet in : de moslim staat garandeert hun veiligeheid, zelfs in tijden van oorlog tegen invallers ...

het is historisch bewezen dat wanneer moslims niet soms in staat konden zijn de veiligheid van niet_moslims te garanderen tegen invallers : hadden toen de moslim autoriteiten geen belasting genomen van die niet_moslims ...

Sallahddin
29-01-09, 19:54
Je kletst uit je nek. As usual.

nou, zie de voormalig Mongolie gebieden ....

De bekend Tataren hadden moslims verslagen & Baghdad hadden ingenomen :

honderdenduizenden moslims werden afgeslacht , inclusief de Sultan ...: dat was zo erg dat die bekende Irakees rivieren een rood kleur van bloed kregen wekenlang :

daarna kwam moslim hulp van de moslim Mamaleken in Egypte :

de tataren werden vervolgens op hun beurt verslagen als nooit tevoren :

deze verslagen tataren die zo onder de indruk van die moslims die toch die zwaar klap te boven waren gekomen & de tataren hadden verslagen dat die massaal zich hadden bekeerd tot de Islam : da's een historisch feit !

Witte78
29-01-09, 21:27
ik zeg niet dat de verspreiding van Islam een wonder was : hoe kom je erbij ,zeg ??? :lol:

ik zei slechts dat al die materialistisch Liberaal, Marxistisch ...interpretaties van de geschiedenis het ontstaan & snel verspreiding van Islam niet op een bevredigend wijze kunnen verklaren :

het ontstaan van religie & het voortbestaan van religie in het algemeen & die van Islam in het bijzonder zijn het grootste bewijs van het fallen van die materialistisch visies.................



Ok prima dat die visies falen. Zijn we daar klaar mee.



het is een historisch & volgens die Islamitisch_intrinsiek_inherent beginsel = "geen dawng in het geloof" ....bewezen feit dat Islam mag niet & was niet aan mensen opgelegd : zie hoe christenen & joden ....hadden geleefd onder Islam in alle vrijheid & vrijheid van geloof ......

dat er nu & dan afwijkingnen bij moslims waren geconstateerd , neemt niet weg het feit dat in het algemeen & conform de fundamenteel beginselen van Islam : deze laatste wordt niet opgelegd ...




moslims kregen een bevoorrecht positie in veroverde landen ??? :

maar , de meeste mensen in die veroverde landen werden moslims op hun beurt ,dus .....meest van die veroverde landen werden meestaal moslim : dat ontkracht jou bewering :


Ze werden dus moslim omdat ze dan betere rechten kregen.



bovendien waren niet_moslims humaan behandeld , moesten een belasting betalen om hun bescherming tegen eventuele invallers ....te garanderen_financieren, want die niet_moslims hoefden het moslim leger niet in : de moslim staat garandeert hun veiligeheid, zelfs in tijden van oorlog tegen invallers ...

het is historisch bewezen dat wanneer moslims niet soms in staat konden zijn de veiligheid van niet_moslims te garanderen tegen invallers : hadden toen de moslim autoriteiten geen belasting genomen van die niet_moslims ...

Zal best, hoe dan ook waren niet-moslims benadeeld.

Sallahddin
31-01-09, 20:20
Ok prima dat die visies falen. Zijn we daar klaar mee.



Ze werden dus moslim omdat ze dan betere rechten kregen.



Zal best, hoe dan ook waren niet-moslims benadeeld.

wij zijn juist nog niet klaar met die 1zijdig onwetenschappelijk materialisme :

deze laatste overheerst nog steeds in de vrom van secularisme, neo_liberalisme ....

overheerst in de filosofie, in human sciences, in de wetenschap, in de moraal_ethiek= als moreel_ethisch referentiekader , in de economie, politiek , in de psychologie van de modern mens, in kunst ..........


ze werden moslims omdat ze betere rechten zouden krijgen ??? :

dit is weer een materialistisch kijk op de dingen die niet alles kan verklaren :

kan best dat sommigen deden dat wel voor opportunnistisch redenen ...

tja, wat beter rechten dan ???

hoe kan men dan doordringen tot het bewustzijn, motivaties ....van die nieuwe geworden moslims ???

integer historie had bewezen dat die mensen spontaan & vrijwillig moslim waren geworden ,want ze hadden meegemaakt hoe echt Islam in de praktijk was , ze hadden die humaan _beschaafd gedrag van moslims waargenomen ...in tegenstelling tot al die eerdere machten, empires & regimes .....


Hoe waren niet_moslims benadeeld dan ???

geef's voorbeelden !

Sallahddin
01-02-09, 13:14
Ook De Paus is moreel medeplichtig aan die oorlogsmisdaden van die zionazis ....!

zie boven!

Witte78
01-02-09, 14:54
wij zijn juist nog niet klaar met die 1zijdig onwetenschappelijk materialisme :

deze laatste overheerst nog steeds in de vrom van secularisme, neo_liberalisme ....

overheerst in de filosofie, in human sciences, in de wetenschap, in de moraal_ethiek= als moreel_ethisch referentiekader , in de economie, politiek , in de psychologie van de modern mens, in kunst ..........


Ik ga je niet helpen om van die waanideen af te komen. Ga maar naar een doctor.



ze werden moslims omdat ze betere rechten zouden krijgen ??? :

dit is weer een materialistisch kijk op de dingen die niet alles kan verklaren :

kan best dat sommigen deden dat wel voor opportunnistisch redenen ...

tja, wat beter rechten dan ???

hoe kan men dan doordringen tot het bewustzijn, motivaties ....van die nieuwe geworden moslims ???

integer historie had bewezen dat die mensen spontaan & vrijwillig moslim waren geworden ,want ze hadden meegemaakt hoe echt Islam in de praktijk was , ze hadden die humaan _beschaafd gedrag van moslims waargenomen ...in tegenstelling tot al die eerdere machten, empires & regimes .....


Hoe waren niet_moslims benadeeld dan ???

geef's voorbeelden !

Dat weet je zelf ook wel, anders weet je wel erg weinig van de Islam af.

Sallahddin
01-02-09, 18:12
Ik ga je niet helpen om van die waanideen af te komen. Ga maar naar een doctor.



Dat weet je zelf ook wel, anders weet je wel erg weinig van de Islam af.

No comment !

Marsipulami
01-02-09, 21:11
Williamson krijgt zware kritiek uit eigen kring
geplaatst: vrijdag, 30 januari 2009, 13.32 uur

De antisemitische uitlatingen van bisschop Richard Williamson hebben felle kritiek opgeleverd van de provinciale overste van de priesterbroederschap in Duitsland, pater Franz Schmidberger.

“Ik ben, samen met mijn medebroeders, geschokt”, aldus de pater. “De vergoelijking van de moord op de joden door het naziregime en zijn gruweldaden zijn voor ons onaanvaardbaar. De vervolging en moord op talloze joden in het Derde Rijk raakt ons uiterst pijnlijk, omdat zij ten diepste het christelijk gebod van de naastenliefde schendt, die geen etnische onderscheiden kent. Ik wil mij voor deze houding verontschuldigen en mij van ongeacht welke uitspraak van deze aard distantiëren.”

Pater Schmidberger herinnert er in dit verband aan, dat de vader van aartsbisschop Marcel Lefèbvre zelf in een concentratiekamp is omgekomen en dat ook vele katholieke priesters in Hitlers strafkampen het leven lieten.”

Eerder deze week kreeg bisschop Williamson een spreekverbod opgelegd door de algemeen overste van de priesterbroederschap, bisschop Bernard Fellay. Die distantieerde zich weliswaar publiekelijk van diens uitlatingen, maar vanwege de schade die zij veroorzaken en niet vanwege de inhoud. (KN/ZENIT)

mark61
01-02-09, 22:03
No comment !

Breedbekkikker krijgt opeens heel smal bekje als ooievaar overvliegt.

ronald
02-02-09, 01:24
Williamson krijgt zware kritiek uit eigen kring
geplaatst: vrijdag, 30 januari 2009, 13.32 uur

De antisemitische uitlatingen van bisschop Richard Williamson hebben felle kritiek opgeleverd van de provinciale overste van de priesterbroederschap in Duitsland, pater Franz Schmidberger.

“Ik ben, samen met mijn medebroeders, geschokt”, aldus de pater. “De vergoelijking van de moord op de joden door het naziregime en zijn gruweldaden zijn voor ons onaanvaardbaar. De vervolging en moord op talloze joden in het Derde Rijk raakt ons uiterst pijnlijk, omdat zij ten diepste het christelijk gebod van de naastenliefde schendt, die geen etnische onderscheiden kent. Ik wil mij voor deze houding verontschuldigen en mij van ongeacht welke uitspraak van deze aard distantiëren.”

Pater Schmidberger herinnert er in dit verband aan, dat de vader van aartsbisschop Marcel Lefèbvre zelf in een concentratiekamp is omgekomen en dat ook vele katholieke priesters in Hitlers strafkampen het leven lieten.”

Eerder deze week kreeg bisschop Williamson een spreekverbod opgelegd door de algemeen overste van de priesterbroederschap, bisschop Bernard Fellay. Die distantieerde zich weliswaar publiekelijk van diens uitlatingen, maar vanwege de schade die zij veroorzaken en niet vanwege de inhoud. (KN/ZENIT)
Uittreding ethicus om affaire Williamson
Gepubliceerd: zondag 01 februari 2009 07:41 UTC
Laatst gewijzigd: zondag 01 februari 2009 21:59 UTC
Nijmegen - De Nijmeegse professor in de Christelijke ethiek Jean Pierre Wils treedt uit de rooms-katholieke kerk. Hij doet dat uit protest tegen het eerherstel voor vier reactionaire bisschoppen, onder wie de omstreden Richard Williamson. Wils wil niet langer deel uitmaken van wat hij noemt een anti-moderne, anti-plurale en totalitaire kerk. De Britse bisschop Williamson zegt dat de nazi-vernietigingskampen nooit hebben bestaan en dat er geen 6 miljoen, maar 300.000 joden zijn vermoord in de Tweede Wereldoorlog.

http://www.wereldomroep.nl/news/zijlijn/6158202/Uittreding-ethicus-om-affaire-Williamson

tanger'73
02-02-09, 01:33
Uittreding ethicus om affaire Williamson
Gepubliceerd: zondag 01 februari 2009 07:41 UTC
Laatst gewijzigd: zondag 01 februari 2009 21:59 UTC
Nijmegen - De Nijmeegse professor in de Christelijke ethiek Jean Pierre Wils treedt uit de rooms-katholieke kerk. Hij doet dat uit protest tegen het eerherstel voor vier reactionaire bisschoppen, onder wie de omstreden Richard Williamson. Wils wil niet langer deel uitmaken van wat hij noemt een anti-moderne, anti-plurale en totalitaire kerk. De Britse bisschop Williamson zegt dat de nazi-vernietigingskampen nooit hebben bestaan en dat er geen 6 miljoen, maar 300.000 joden zijn vermoord in de Tweede Wereldoorlog.

http://www.wereldomroep.nl/news/zijlijn/6158202/Uittreding-ethicus-om-affaire-Williamson



Die vent spoort echt voor geen meter door historische feiten op en dusdanige onwaardige manier te ontkennen. De man hoort meer thuis in het gesticht dan in de kerk. Bovendien totaal onwaardig voor de kerk dat ze hem in bescherming nemen. Alsof naar beneden bijgestelde cijfers de gruwelijkheden van de nazis verzachten. Nazis hadden iedereen op het oog, van joden tot kreupelen.

ronald
02-02-09, 01:41
Die vent spoort echt voor geen meter door historische feiten op en dusdanige onwaardige manier te ontkennen. De man hoort meer thuis in het gesticht dan in de kerk. Bovendien totaal onwaardig voor de kerk dat ze hem in bescherming nemen. Alsof naar beneden bijgestelde cijfers de gruwelijkheden van de nazis verzachten. Nazis hadden iedereen op het oog, van joden tot kreupelen.

Bisschop Williamson snap ik wel. Die is een beetje koekoe, maar ik snap de paus en zijn besluit niet. Wat moet je met zo'n dwaas in je gemeenschap? Gaat Christelijke naastenliefde zo ver dat je maar alles moet goed vinden of alleen in je eigen parochie?

tanger'73
02-02-09, 01:44
Bisschop Williamson snap ik wel. Die is een beetje koekoe, maar ik snap de paus en zijn besluit niet. Wat moet je met zo'n dwaas in je gemeenschap? Gaat Christelijke naastenliefde zo ver dat je maar alles moet goed vinden of alleen in je eigen parochie?


Gezien de rol van de kerk voor en tijdens de oorlogsjaren, snap ik deze rehabilitatie van de Paus nou ook weer wel.

Marsipulami
02-02-09, 13:21
Veel te veel ophef om ondiplomatieke paus


AMSTERDAM RKnieuws.net) - Elsevier besteedt vandaag een commentaar aan de ophef in de Kerk rond de rehabilitatie van bisschop Williams en het uitreden van theoloog Wils. ’De rehabilitatie van Richard Williamson door paus Benedictus XVI is nogal onhandig, maar praktisch iedereen in de katholieke kerk verwerpt de ontkenning van de Holocaust door de Britse bisschop’, aldus Elsevier.

Over theoloog Wils: ’Dat moet even schrikken zijn voor het Vaticaan. Ook al heeft zelfs in Nederland bijna niemand van de goede man gehoord. Nu staat hij zomaar op Teletekst en de voorpagina van de Volkskrant en beleeft hij zijn 15 minuten roem. De reden? De hoogleraar theologische ethiek in Nijmegen is tot de ontdekking gekomen dat de katholieke kerk liberaal noch democratisch noch modern is.

De al decennia door een katholieke universiteit betaalde Wils is blijkbaar vrij traag van begrip. Want het Vaticaan pretendeert allesbehalve liberaal, democratisch en modern te zijn. Integendeel juist’.

Omstreden
’De aanleiding voor het vertrek is ook nogal gezocht. Benedictus XVI heeft vier conservatieve bisschoppen gerehabiliteerd die door een voorganger uit de kerk waren gestoten. In zijn streven de behoudende vleugel van de katholieke gemeenschap te paaien heeft de paus deze keer nogal ondiplomatiek geopereerd.

Een van de gezuiverde bisschoppen, Richard Williamson, blijkt namelijk te menen dat de nazi’s slechts een handjevol Joden hebben vermoord. Dat is een eigenzinnige visie, die niet echt strookt met de resultaten van historisch onderzoek en daarom terecht omstreden is’.

Bedrijfsongeval 
’Zowat iedereen in de katholieke kerk, van hoog tot laag, heeft al luidruchtig afstand genomen van de ideeën van Williamson. Het Vaticaan ontkent de Holocaust niet, het Vaticaan is niet antisemitisch. Williamson is een bedrijfsongeval.

Het is heel goed mogelijk de katholieke kerk te kritiseren en te bestrijden vanwege haar ideeën over homoseksualiteit, geboortebeperking, vrouwenemancipatie en wat al niet meer. Het gaat hier om officiële standpunten die inderdaad botsen met ’moderne’ opvattingen. Maar al die ophef over de ideeën van één bisschop doet overdreven aan’, aldus Elsevier.

reason
02-02-09, 13:52
Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat een nazi aan het hoofd staat van een kerkelijke gemeente?

Dat is echt zwaar ziek.

Je hebt gelijk. Het is krankjorem dat zo'n gek een bisschop wordt genoemd.

We staan daarin niet alleen.
Zie bv. :

'Opheffing excommunicatie Williamson rampzalig'
NU.nl 1 februari 2009

HILVERSUM - De voorzitter van de Nederlandse rk bisschoppenconferentie, Ad van Luyn, vindt het ''rampzalig'' dat paus Benedictus XVI de excommunicatie van bisschop Richard Williamson heeft opgeheven. Hij zei dat zondag in het RKK-tv-programma Kruispunt.

Williamson ontkent het bestaan van de gaskamers in de naziconcentratiekampen. Hij werd met nog drie andere leden van de uiterst behoudende priesterbroederschap Pius X in 1988 tegen de wil van de toenmalige paus tot bisschop gewijd en vervolgens uit de kerk gezet. Ruim een week geleden hief Benedictus die excommunicatie op.
Schandalig
Van Luyn, bisschop van Rotterdam en binnen de bisschoppenconferentie belast met de betrekkingen met de joden, noemde de uitspraken van Williamson ,,schandalig, schokkend, cynisch, volkomen onhistorisch en haaks op wat het Vaticaan en de kerk sinds het Tweede Vaticaans Concilie (1962-1965) hebben ontwikkeld''.

De bisschop is ervan overtuigd dat de paus de uitlatingen van Williamson niet kende. Een paus als Benedictus die het zo voor de joden heeft opgenomen, zou anders de excommunicatie niet hebben opgeheven, stelde hij.
Reputatie
Van Luyn vindt dat iemand in het Vaticaan niet goed heeft nagedacht. ,,Medewerkers (van de paus) hebben de repercussies van de opvattingen van Williamson niet overzien. Dat is te betreuren'', zei hij. Hij erkent dat de zaak de reputatie van de kerk schaadt.
De bisschoppen vergaderen op 10 februari over een boodschap aan de joodse gemeenschap in Nederland.

reason
02-02-09, 14:10
Katholiek Nieuwsblad - 30 januari 2009

Paus veroordeelt holocaustontkenning

Paus Benedictus XVI heeft woensdag het vergeten en ontkennen van de Shoah veroordeeld. Hij deed dit na afloop van de algemene audiëntie. Zonder namen te noemen doelde de paus op de zwaar bekritiseerde uitspraken van Richard Williamson, bisschop van de traditionalistische priesterbroederschap Pius X. Deze verklaarde recent voor de Zweedse televisie niet te geloven dat de holocaust werkelijk heeft plaatsgevonden.

“In deze dagen, waarin wij de Shoah herdenken, herinner ik mij beelden van mijn herhaalde bezoeken aan Auschwitz, een van de kampen, waar een smadelijke moord werd gepleegd op miljoenen joden, de onschuldige slachtoffers van een blinde rassen- en godsdiensthaat.

Terwijl ik opnieuw en vanuit heel het hart mijn volledige en onbetwistbare solidariteit uitspreek met onze broeders, de dragers van het eerste Verbond, verlang ik dat de Shoah een aanleiding mag zijn voor de mensheid na te denken over de niet de overziene macht van het kwaad wanneer dit het hart van de mensen grijpt.

De Shoah is voor allen een vermaning tegen het vergeten, tegen de loochening en vergoelijking. Want geweld, dat tegen een enkele mens wordt verricht , wordt tegen allen gedaan. ‘Geen mens is een eiland’, schreef een bekende po-eet.

De Shoah leert zowel de oude als ook de jonge generaties, dat alleen de moeizame weg van het naar elkaar luisteren, de weg van de dialoog, de liefde en de vergeving de volken, culturen en religies de wereld tot het gewenste doel van broederlijkheid en vrede in waarheid leidt. Geweld mag mag de waarde van de mens nooit meer vernederen.” (KN/ZENIT)


Paus maant traditionalisten Vaticanum II te aanvaarden

Paus Benedictus XVI heeft de bisschoppen van de traditionalistische priesterbroederschap Pius X gemaand de leer van het Tweede Vaticaans Concilie te aanvaarden. Dat meldt Radio Vaticaan. Hij deed dit op ongebruikelijke wijze door aan het einde van de algemene audiëntie van afgelopen woensdag een korte verklaring voor te lezen.

“Ik heb enkele dagen geleden besloten de excommunicatie op te heffen van de vier bisschoppen die in 1988 door aartsbisschop Lefèbvre zonder pauselijke opdracht gewijd zijn”, aldus de paus. “Ik heb deze daad uit vaderlijke barmhartigheid gesteld, omdat deze prelaten mij herhaaldelijk kenbaar hebben gemaakt hoezeer zij lijden aan de situatie waarin zij zich bevinden. Ik verlang dat per omgaande een inspanning van hun zijde volgt, de verdere noodzakelijke stappen te zetten om de volle eenheid met de Kerk te realiseren. Daartoe dienen zij hun echte trouw te tonen en te verzekeren dat zij het Leergezag, de autoriteit van de paus en het Tweede Vaticaans Concilie oprecht erkennen.”

De priesterbroederschap (FSSPX) heeft na de bekendmaking van de beëindiging van de excommunicatie tegenover de paus “kinderlijke dankbaarheid” tot uitdrukking gebracht. De FSSPX onderstreept dat het pauselijk besluit “boven de priesterbroederschap Pius X uit een weldaad voor de hele Kerk” zal zijn. “Onze broederschap wenst, de paus steeds meer te kunnen helpen.” (KN/ZENIT)

Katholiek Nieuwsblad - 31 januari 2009

Kasper hekelt Holocaustuitspraken

De Duitse curiekardinaal Walter Kasper heeft de zwaar bekritiseerde uitspraken van bisschop Williamson “onaanvaardbaar” en “dom” genoemd.
Kasper benadrukt dat de opvatting van Williamson tegen het standpunt van de Kerk indruist. “Wij distantiëren ons volledig van iedere ontkenning van de Holocaust”, reageerde de voorzitter van de Vaticaanse commissie voor de religieuze betrekkingen met de joden in het Italiaanse dagblad La Repubblica.
De kardinaal is niet bang dat de kwestie een wissel trekt op de relatie tussen de joden en de katholieke Kerk. Kasper: “Ik begrijp dat de uitingen van Williamson een schaduw kunnen werpen op de verhoudingen met het jodendom, maar ik ben ervan overtuigd dat de dialoog doorgaat. We onderhouden goede betrekkingen.” (KN/katholieknederland.nl)

Williamson: uitspraken ‘onvoorzichtig’

De zwaar bekritiseerde traditionalistische bisschop Williamson heeft zijn spijt betuigd over de “onnodige angst en problemen” die hij heeft veroorzaakt met zijn “onvoorzichtige” uitlatingen. Williamson heeft een golf van verontwaardiging veroorzaakt met zijn ontkenning van de holocaust. In een brief aan een hoge curiekardinaal citeert de bisschop de profeet Jona, die zich over boord laat werpen om de storm te bedwingen.

Williamson is een van de vier bisschoppen die de traditionalistische broederschap St.-Pius X (SSPX) leiden. De vier werden in 1988 door paus Johannes Paulus II geëxcommuniceerd omdat zij tegen zijn uitdrukkelijke wens door aartsbisschop Marcel Lefèbvre bisschop werden gewijd. De opheffing van de excommunicatie, bedoeld om tot een verzoening te komen, leidde tot een storm van kritiek. Paus Benedictus zou daarmee, zo werd in veel media gesteld, een notoire antisemiet hebben gerehabiliteerd.

In november vorig jaar ontkende Williamson voor de Zweedse televisie het bestaan van de Duitse vernietigingskampen. Ook zouden er geen zes miljoen joden zijn omgekomen, maar ‘slechts’ twee- tot driehonderdduizend, als gevolg van uitputting.
In zijn brief aan kardinaal Castrillon Hoyos, die de onderhandelingen met de schismatieke beweging leidt, betuigt Williamson spijt over de commotie die hij heeft veroorzaakt. Hij neemt daarin echter geen afstand van zijn uitlatingen.

“Voor mij is alles wat telt de vleesgeworden waarheid, en de belangen van Zijn ware Kerk, via welke alleen we onze zielen kunnen redden en de Almachtige God op onze beperkte manier eeuwig eer kunnen brengen.”
In de brief vraagt hij kardinaal Castrillon de paus te danken voor de opheffing van de excommunicatie.

De Vaticaanse woordvoerder, pater Federico Lombardi, heeft vrijdag voor Radio Vaticaan de holocaustontkenning van bisschop Williamson veroordeeld.
“Degenen die de Holocaust ontkennen begrijpen niets van het mysterie van God of het kruis van Christus”, aldus pater Lombardi. “De ontkenning is des te verontrustender als deze uit de mond komt van een priester of een bisschop, of zij nu in eenheid staan met de Kerk of niet.”

Pater Lombardi noemde de verklaring van paus Benedictus over de Holocaust “een diepgaande reflectie”, die herinnert aan zijn toespraak aan het concentratiekamp Auschwitz.

“Niet alleen veroordeelde hij elke vorm van vergeten en ontkennen van de uitroeiing van zes miljoen joden, maar hij benadrukte ook dat deze gebeurtenissen een dramatisch appel doet op de gewetens van alle mensen en gelovigen.”

“Het is het geloof in het bestaan van God, dat wordt betwist door deze afschuwelijke uiting van de macht van het kwaad.” Het “ultieme antwoord” van het christelijk geloof is “het lijden van de Zoon van God.”

Dit zijn ”zeer diepgaande en cruciale vragen”, aldus de Vaticaanse woordvoerder. “Wij kunnen en mogen die niet uit de weg gaan, laat staan ontkennen. Anders is ons geloof bedrieglijk en inhoudsloos.” (KN/CNA)

Julien
02-02-09, 16:03
En de Paus, ik blijf het een gluiperig eng mannetje vinden, zo als hij over homo's denkt, het gebruik van condooms verbieden, het in ere herstellen van nazi-aanhangers. Een griezel.

Ik vond je al hypocriet wat betreft je mening over de Paus omdat hij een holocaust-ontkenner rehabiliteert (Ahmadinejad heeft zelfs meerdere malen - volgens heel veel verschillende buitenlandse media - de holocaust gebagetelliseerd), maar nu kom je nog hypocrieter over. Je vindt de Paus eng vanwege zijn seksuele moraal en wat hij over homo's vindt??? Wat da **** doe je dan nog met dat plaatje van Ahmedinejad bij je naam? Weet je wel wat zijn seksuele moralen en opvattingen over homo's zijn?

mark61
02-02-09, 20:10
volgens heel veel verschillende buitenlandse media -

Precies. Die hebben de 'vertaling' van Ahmadinejad's woorden wat opgeleukt. Bij herhaling. Alleen de BBC gaf gewoon weer wat de man zei.

Bart.NL
03-02-09, 12:21
De paus maakt het geloof belachelijk.

Leve de Republiek Vaticaanstad!

knuppeltje
03-02-09, 12:48
Leve de Republiek Vaticaanstad!

Lelijke oproerkraaier! :fpotver:

Tomas
03-02-09, 13:20
Precies. Die hebben de 'vertaling' van Ahmadinejad's woorden wat opgeleukt. Bij herhaling. Alleen de BBC gaf gewoon weer wat de man zei.

Op 't journaal van vandaag ook weer zo'n knap staaltje van domme onbedoelde manipulatie: Ahmadinejad geeft het startsein voor hun eerste raket met sateliet. Je hoort even alleen onduidelijk zacht gemompel zonder ondertiteling en dan heel even luid en duidelijk met ondertiteling: Allah Akbar!

Als zoiets met een amerikaanse president gedaan zou zijn, dus alleen "God bless America!" laten horen en vertalen zouden de rapen gaar zijn.

Bart.NL
03-02-09, 14:05
Lelijke oproerkraaier! :fpotver:

ik gooide gewoon het knuppeltje in het hoenderhokje :zozo:

Sallahddin
03-02-09, 14:12
Die vent spoort echt voor geen meter door historische feiten op en dusdanige onwaardige manier te ontkennen. De man hoort meer thuis in het gesticht dan in de kerk. Bovendien totaal onwaardig voor de kerk dat ze hem in bescherming nemen. Alsof naar beneden bijgestelde cijfers de gruwelijkheden van de nazis verzachten. Nazis hadden iedereen op het oog, van joden tot kreupelen.

de Holocaust is maar een historisch gebeurtenis : ik bagatalliseer juist niets :

historisch gebeurtenissen mogen wel betwist worden : de geschiedenis is geen exact wetenschap, niet heilig, "niets is heilig " volgens het westen ,dus ...

ontkeners van de Holocaust zijn/waren hun eigen freedom of speech aan het uitoefenen , vriend :

ze worden veroordeeld, in de gevangenis geplaatst of erger omdat die een historisch gebeurtenis hadden betwist ???

gek is dat :

terwijl deze zelfde westen wel aan de lopend band schuldig wordt bevonden aan geschiedsvervalsing????? ...

als deze westen zo zeker is van zijn waarheid rondom de Holocaust, waaroom probeert die niet die Holocaust ontkeners slechts met argumenten te ontkrachten dan ???

waaroom worden Holocaust ontkeners zo heftig _fanatiek veroordeeld & gedemoniseerd ???



waaroom worden die historisch archieven niet geopend voor het groot publiek dan ???

waaroom blijven die Holocaust ontkeners vastberaden op hun standpunten daaromtrent ???

waaroom die gek behandeling van die mensen door deze selectief hypocriet moraal van het westen & meten met twee maten mentaliteit :

terwijl deze westen onvoorwaardelijk steun verleent aan die oorlogscrimineel israel : this west who does not give a fuck 'bout the suffering of palestinians live on tv, 'bout israeli war crimes, genocides ....????

why should we give a shit 'bout jewish suffering under the nazis , even though we condemn the latter = very wrong indeed, while these same jews have been massacring our own people for so long , even though muslims used to treat jews better than no other, while these west & jews themsleves for the most part at least ,do not give a fuck 'bout plestinian live on tv suffering , & while this hypocrit west stands 100% behind those israeli crimes, genocides ....

de wereld op zijn kop; zeg !

Ik neig meer naar de officieel versie van de Holocaust verhaal , maar ik zet ook serieuze vraagtekens op die Holocaust & ik kan het niet helpen sceptisch te worden naar aanleiding van die veel Holocaust denials ...

got it ???

Think 'bout it :

Think ,do not let others do just that for u !

Thanks !

:zwaai:

knuppeltje
03-02-09, 14:14
ik gooide gewoon het knuppeltje in het hoenderhokje :zozo:

Eerste gebod: Gij zult mijn naam niet oneerbiedig gebruiken. :)

Bart.NL
03-02-09, 14:43
Eerste gebod: Gij zult mijn naam niet oneerbiedig gebruiken. :)

:hihi:

knuppeltje
03-02-09, 16:22
:hihi:

Ja ja :)

Marsipulami
07-02-09, 15:29
Bisschop weigert negationistische uitspraken in te trekken


BERLIJN - Ondanks een oproep van het Vaticaan weigert de Britse bisschop Richard Williamson nog steeds zijn uitspraken over het bestaan van gaskamers in de concentratiekampen in te trekken. Dat blijkt uit een interview met de man dat het Duitse blad Der Spiegel maandag zal publiceren.

Williamson verklaart in Der Spiegel dat hij eerst de historische bewijzen wil bestuderen. 'Indien ik bewijzen vind, zal ik mezelf corrigeren. Maar dat zal tijd vragen', zo stelde hij.

De 67-jarige Britse bisschop ontketende een storm van verontwaardiging nadat hij in een gesprek met een Zweedse televisiezender het bestaan van gaskamers tijdens de Tweede Wereldoorlog had ontkend. Het Vaticaan, dat net voordien de excommunicatie van de bisschop had opgeheven, eist dat Williamson afstand neemt van zijn verklaringen. svh

knuppeltje
07-02-09, 18:54
[SIZE="4"][B]Het Vaticaan, dat net voordien de excommunicatie van de bisschop had opgeheven, eist dat Williamson afstand neemt van zijn verklaringen. svh

Het gifaddertje eronder is dat dat niet geldt om die ex-communicatie op te heffen - maar alleen om hem dan niet meer in zijn vorige ambt te herstellen.

Ook zonder die afzwering van zijn eerdere standpunt - is hij door de paus weer gewoon opgenomen in de kerk.

Die geschifte Ratzinger zingt dus nog steeds een heel vals deuntje.

Slinger
07-02-09, 18:58
Het gifaddertje eronder is dat dat niet geldt om die ex-communicatie op te heffen - maar alleen om hem dan niet meer in zijn vorige ambt te herstellen.

Ook zonder die afzwering van zijn eerdere standpunt - is hij door de paus weer gewoon opgenomen in de kerk.

Die geschifte Ratzinger zingt dus nog steeds een heel vals deuntje.

Waarom laat je die roomsen hun eigen boontjes niet doppen?

knuppeltje
07-02-09, 18:59
Waarom laat je die roomsen hun eigen boontjes niet doppen?

Omdat ik volgens de leer van die roomsen een heel slecht mens ben.

Slinger
07-02-09, 19:03
Omdat ik volgens de leer van die roomsen een heel slecht mens ben.

Ik weet niet of je doelt op je homosexualiteit maar daarin staat de RK kerk niet alleen. Ook moslims vinden dat. Ik snap niet dat je daar energie aan verspilt.

knuppeltje
07-02-09, 19:04
Ik weet niet of je doelt op je homosexualiteit maar daarin staat de RK kerk niet alleen. Ook moslims vinden dat. Ik snap niet dat je daar energie aan verspilt.

Tis maar spel. Ook al moet ik ze niet.

Slinger
07-02-09, 19:08
Tis maar spel. Ook al moet ik ze niet.

Ik ook niet (maar in sommige zaken vind ik ze wel weer goed).

Sallahddin
07-02-09, 19:15
Bisschop weigert negationistische uitspraken in te trekken


BERLIJN - Ondanks een oproep van het Vaticaan weigert de Britse bisschop Richard Williamson nog steeds zijn uitspraken over het bestaan van gaskamers in de concentratiekampen in te trekken. Dat blijkt uit een interview met de man dat het Duitse blad Der Spiegel maandag zal publiceren.

Williamson verklaart in Der Spiegel dat hij eerst de historische bewijzen wil bestuderen. 'Indien ik bewijzen vind, zal ik mezelf corrigeren. Maar dat zal tijd vragen', zo stelde hij.

De 67-jarige Britse bisschop ontketende een storm van verontwaardiging nadat hij in een gesprek met een Zweedse televisiezender het bestaan van gaskamers tijdens de Tweede Wereldoorlog had ontkend. Het Vaticaan, dat net voordien de excommunicatie van de bisschop had opgeheven, eist dat Williamson afstand neemt van zijn verklaringen. svh

Ik zou zeggen , waaroom komt men niet met die "gas kamers " bewijzen om de man 's beweringnen definitief te ontkrachten dan ???

ik denk niet dat Williamson het bestaan van die gas kamers ontkent omdat die onwetend , antisemiet , "niet goed bij zijn hoofd " ...zou zijn zoals velen hier & elders willen doen geloven :

hij is trouwens niet de eerste of laatste die dat doet of zal doen :

er bestaat er een leger van historie revisionisten & Holocaiust otkeners :

de beste manier om die mensen 's beweringnen eventueel te ontkrachten is via agumenten & bewijzen, niet via veroontwaardiging ,gescheld ,demonisering, excommunicatie ...

ik weet zelf echt niet wat de echte motivaties van die mensen zijn , maar daar wl ik graag er achter komen ...


wie kan die geheim sluier waarmee die Holocaust ontkeners zichzelf zouden bedekken voor mij doen wegzetten ???

knuppeltje
07-02-09, 19:27
Ik zou zeggen , waaroom komt men niet met die "gas kamers " bewijzen om de man 's beweringnen definitief te ontkrachten dan ???

Zit je nu te fokken of ben je echt debiel?

Loop even een bib binnen - of een boekenwinkel, ga de verslagen en de beelden van het Neurenberg-proces even bekijken. Ga een reisje maken naar die vernietigingskampen desnoods, maar stop aub met dit achterlijk gezwam.

Sallahddin
07-02-09, 20:56
Zit je nu te fokken of ben je echt debiel?

Loop even een bib binnen - of een boekenwinkel, ga de verslagen en de beelden van het Neurenberg-proces even bekijken. Ga een reisje maken naar die vernietigingskampen desnoods, maar stop aub met dit achterlijk gezwam.

Luister even , imbeciel varken :lol: just kidding : i'm just returning the favour in a funny way : remember :cola:

De bovenstaand moet je gaan vertellen aan die Williamson & co. , die moet nog de "historisch bewijzen " gaan bestuderen voordat die van mening zou kunnen veranderen , zei die :

ik weet al genoeg van de Holocaust, dummy :

de bovenstaand was misschien een beetje slecht geformuleerd :

ik bedoelde : waaroom worden de bewijzen niet aan de neus van die man & van andere Holocaust ontkeners mee gewrijfd zodat die zouden ophouden met zulke denials : got it now ???

I'm just curious , i just wanna know why those Holocaust deniers keep saying what they were saying :

antisemistic or other evil motivations seem not to be able to explain everything.!

knuppeltje
08-02-09, 10:45
=Sallahddin;3877951]Luister even , imbeciel varken :lol: just kidding : i'm just returning the favour in a funny way : remember :cola:

Moet je wel heel imbeciel zijn om zoiets funny te noemen.


De bovenstaand moet je gaan vertellen aan die Williamson & co. , die moet nog de "historisch bewijzen " gaan bestuderen voordat die van mening zou kunnen veranderen , zei die :

Ik geloof niet dat het veel zou helpen bij hem, totaal verknipt die gast.


ik weet al genoeg van de Holocaust, dummy :

Dat laat je dan wel door jou zogenaamde funny way merken zeker. :fuckit2:


de bovenstaand was misschien een beetje slecht geformuleerd :

Wel heel zwak geformuleerd denk.
Smoesjes aan het zoeken misschien? :fuckit2:


ik bedoelde : waaroom worden de bewijzen niet aan de neus van die man & van andere Holocaust ontkeners mee gewrijfd zodat die zouden ophouden met zulke denials : got it now ???

Die liggen ook voor hem maar voor het oprapen, blijkbaar is het een beetje te moeilijk voor je om dat te snappen.

Ps: je schijnt het Nederlands toch aardig te kennen. Mwa, ik geloof niet dat 'gewrijfd' correct is. :)

Sallahddin
08-02-09, 12:31
Moet je wel heel imbeciel zijn om zoiets funny te noemen.



Ik geloof niet dat het veel zou helpen bij hem, totaal verknipt die gast.



Dat laat je dan wel door jou zogenaamde funny way merken zeker. :fuckit2:



Wel heel zwak geformuleerd denk.
Smoesjes aan het zoeken misschien? :fuckit2:



Die liggen ook voor hem maar voor het oprapen, blijkbaar is het een beetje te moeilijk voor je om dat te snappen.

Ps: je schijnt het Nederlands toch aardig te kennen. Mwa, ik geloof niet dat 'gewrijfd' correct is. :)


ok, wise guy : :lol:

i'm in a good mood today, so , i forgive u ,just 'cause u're my friend , right ???

just try to answer these questions & stop playing the rol of mother theresa for a moment ok ???

de moraal ridder rol past niet bij jou, zie ik :

why those Holocaust deniers keep saying what they were saying according to u ???


Does special suffering give special rights or privileges ???

i don't think so indeed !



have a nice day !

:zwaai:

knuppeltje
08-02-09, 12:37
[B]why those Holocaust deniers keep saying what they were saying according to u ??? :

Omdat ze totaal ongeneeslijk imbeciel zijn volgens mij, maar ga ze het zelf maar even vragen.

Het Nederlands weer verleerd?

Sallahddin
08-02-09, 12:50
Omdat ze totaal ongeneeslijk imbeciel zijn volgens mij, maar ga ze het zelf maar even vragen.

Het Nederlands weer verleerd?

:lol:

dat is geen bevredigend argument ,vriend :

ze kunnen niet allemaal antisemistisch ,domme , imbecielen ...zijn : kan niet !

je hebt net gezien dat zelfs een jood ontkent delen van die Holocaust !

try to come up with some real answers or arguments : 'cause i can't !

open ur mind: we're just trying to understand the real motives of those guys !

Take care : chill out on this sunday !:cola:

knuppeltje
08-02-09, 12:55
je hebt net gezien dat zelfs een jood ontkent delen van die Holocaust !


Blijkbaar geloof jij ook nog in mensenrassen en zijn joden een mensenras voor jou. Darwin is blijkbaar niet aan jou besteed.
Die vent was allang katholiek, niet gelezen zeker?

Sallahddin
08-02-09, 13:06
Blijkbaar geloof jij ook nog in mensenrassen en zijn joden een mensenras voor jou. Darwin is blijkbaar niet aan jou besteed.
Die vent was allang katholiek, niet gelezen zeker?

nee, man :

je kan moeilijk moslims van racisme accuseren :

Universeel Isam is juist fundamenteel streng tegen discriminatie op basis van huidskleur, ras, geloof, etnisch afkomst , nationaliteit ....& tegen elk soort discriminatie eigenlijk....tegen alle vormen & maten van onrecht, onderdrukking, slavernij ....

wat heeft darwin met dat alles te maken dan ???

je hebt mijn vorige vragen oo niet beantwoord , zie ik ,maar goed :

die vent was toch een jood : zie de definitie van jood die Marsi aan gaf in die desbtreffend topic dan!

Witte78
08-02-09, 13:15
:lol:

dat is geen bevredigend argument ,vriend :

ze kunnen niet allemaal antisemistisch ,domme , imbecielen ...zijn : kan niet !

je hebt net gezien dat zelfs een jood ontkent delen van die Holocaust !

try to come up with some real answers or arguments : 'cause i can't !

open ur mind: we're just trying to understand the real motives of those guys !

Take care : chill out on this sunday !:cola:

Je bent racist, antisemiet, maar je durft het niet hardop te zeggen. Kom jij nu werkelijk met het argument dat wanneer veel mensen iets zeggen of denken dat ze dan wel gelijk moeten hebben? Ik weet dat je gestoord bent, maar je bent er erger aan toe dan ik in eerste instantie dacht.

Sallahddin
08-02-09, 13:24
Je bent racist, antisemiet, maar je durft het niet hardop te zeggen. Kom jij nu werkelijk met het argument dat wanneer veel mensen iets zeggen of denken dat ze dan wel gelijk moeten hebben? Ik weet dat je gestoord bent, maar je bent er erger aan toe dan ik in eerste instantie dacht.



nou, nou , rustig aan unfair cowboy :


ik had je hoger geschat dan dit hoor helaas :



je kan voraal moslims moeilijk van racisme ,antisemitisme ....betitelen : cheap ,very cheap accusations :

i never said that those Holocaust deniers were right ,dummy :

i never said i did agree with those Holocaust deniers or did sympathise with them : no way

& i was just trying to understand their real motives :

'cause antisemistic accusations against all of them seem not to explain the behaviours of all of them :

it's cheap & weak to say that all those Holocaust deniers are just antisemistic fools : that's why i said that that jew Holocaust denier can also not be accused of antisemitism ...

got it ???

think 'fore u do try to accuse others without any evidence !

:fuckit2:

Witte78
08-02-09, 13:41
nou, nou , rustig aan unfair cowboy :


ik had je hoger geschat dan dit hoor helaas :



je kan voraal moslims moeilijk van racisme ,antisemitisme ....betitelen : cheap ,very cheap accusations :

i never said that those Holocaust deniers were right ,dummy :

i never said i did agree with those Holocaust deniers or did sympathise with them : no way

& i was just trying to understand their real motives :

'cause antisemistic accusations against all of them seem not to explain the behaviours of all of them :

it's cheap & weak to say that all those Holocaust deniers are just antisemistic fools : that's why i said that that jew Holocaust denier can also not be accused of antisemitism ...

got it ???

think 'fore u do try to accuse others without any evidence !

:fuckit2:

Stuk schijnheil. Beantwoord die vraag zelf eens eerlijk?

Sallahddin
08-02-09, 13:45
Stuk schijnheil. Beantwoord die vraag zelf eens eerlijk?

he , rot op ,mafkees, ok :

i'm not gonna accept cheap accusations like these ok ???

antisemitism accusatons are always used especially whenever jews or others are running out or arguments : that silly hypocrit tactic don't fool me, right???

i do have no real answer for that question, that's why i was asking the opinins of people here 'bout t :

'cause antisemitism accusatons just don't say it : don' explain it all !

:fuckit2:

Witte78
08-02-09, 13:51
he , rot op ,mafkees, ok :

i'm not gonna accept cheap accusations like these ok ???

antisemitism accusatons are always used especially whenever jews or others are running out or arguments : that silly hypocrit tactic don't fool me, right???

i do have no real answer for that question, that's why i was asking the opinins of people here 'bout t :

'cause antisemitism accusatons just don't say it : don' explain it all !

:fuckit2:


Ach, de schijterd durft geen antwoord te geven. Je kan mij niet wijsmaken dat je er totaal geen idee over hebt. Doe gewoon eens een poging, dan zien we wel hoe ver je komt.

mark61
08-02-09, 14:07
:lol:

dat is geen bevredigend argument ,vriend :

ze kunnen niet allemaal antisemistisch ,domme , imbecielen ...zijn : kan niet

Waarom niet? Vraag het David Irving zelf: [email protected]. Kunnen jullie gezellig babbelen.

http://www.fpp.co.uk/

Sallahddin
08-02-09, 14:13
Ach, de schijterd durft geen antwoord te geven. Je kan mij niet wijsmaken dat je er totaal geen idee over hebt. Doe gewoon eens een poging, dan zien we wel hoe ver je komt.

:lol:

schijterd ??? je bent ver beneden peil deze zondag , dus , ik geef je tijd om terug te keren naar het normaal niveau , ok ???


it doesn' t pay to be honnest, i see :


that jerks like u pretend to posess the capacity to check my conscience is really something i can only be speacheless 'bout :

ik kan zeker niet doordringen tot het bewusztijn van die holocaust ontkeners...

i' ve got no answers for that question, silly boy : Grow up !

i never hide what i do stand for , darling : u should know that by now !


:zwaai:

The_Grand_Wazoo
08-02-09, 14:27
Omdat ze totaal ongeneeslijk imbeciel zijn volgens mij, maar ga ze het zelf maar even vragen.

Het Nederlands weer verleerd?

In dit zeer vermakelijke boek wordt aan deze kwestie een heel deel gewijd.

Witte78
08-02-09, 14:39
:lol:

schijterd ??? je bent ver beneden peil deze zondag , dus , ik geef je tijd om terug te keren naar het normaal niveau , ok ???


it doesn' t pay to be honnest, i see :


that jerks like u pretend to posess the capacity to check my conscience is really something i can only be speacheless 'bout :

ik kan zeker niet doordringen tot het bewusztijn van die holocaust ontkeners...

i' ve got no answers for that question, silly boy : Grow up !

i never hide what i do stand for , darling : u should know that by now !


:zwaai:

Je doet nu alsof er een antwoord bestaat waarbij jij bevredigend zal instemmen. Welk alternatief is er behalve dat deze mensen antisemiet, racist, slecht geïnformeerd, dom, gehersenspoeld, schizofreen, kwaadaardig of een andere psychische aandoeningen hebben? Gezien jij zeker weet dat de bovenstaande redenen het niet kunnen zijn, moet dat alternatief volgens jou wel waar zijn.

fisherman1969
08-02-09, 16:44
Het verschil met jou is dat ik geen mooi weer ga spelen en de westerse barbaarse geschiedenis ga ontkennen of goedpraten. Sterker nog, ik vind het walgelijk en keur het sterk af, inclusief de huidige situatie in Israel. Hoe naïef kan je zijn om te denken dat de Islam alleen maar vredig is verspreid? In wat voor droomwereld leef jij wel niet?

Je hebt inderdaad gelijk dat de geschiedenis zich herhaald. Echter zie ik ook de verschillen met vroeger, en die zijn er in overvloed. Waar macht is, is misbruik, corruptie, onderdrukking etc. Dit zie je overal, of je nu kijkt naar China, Rusland, de VS, Europa, het MO, Afrika. Het enige verschil tussen "het westen" en de rest is dat het westen de meeste macht heeft.

Ja massa moordpartijen hebbenaltijd al plaats gevonden watvind je deze :
In 1638 veroverde Turkse Sulthan Moerad de 4e en fanatiek MOSLIM de stad BAGDAD tegen het eind van dat jaar ,ondanks zijn belofte dat het leven van de verdedigers gespaart zou blijven bij overgave
hield hij zijn woord niet , de uitgebreidde slacht partij op een dag !!!! van ong 30.000 mannen waarbij hij zelf ,,dapper ,, aan mee deed tegen de ontwapende mannen kostte op 300 man na het leven .
Dat was de bloeddorstige Moerad de 4e nog niet genoeg devolgende dag vond de massa moord plaats op de ongelukkigen weerloze vrouwen en kinderen!! warbij MOERAD zelf zijn geliefd koosde ,,kunstje vertoonde nl een mna goide baby de lucht in en Moerad kloofde deze stumper tijdens zijn al in de lucht doormidden (daar konden de Amerikaanse troepen niet aan tippen en de JODEN al helemaal niet in verhouding .
Ik geef dit history,s gegeven weer omdat de mensheid nog geen moer veranderd is blijbaar na ruim 370 jaar . tragisch maar het is wel de realiteit .:gechoquee
bron:diverse boeken oa deze ,,History of the Ottoman Turks,, in het bezit van Cambridge Londen 1878 ,schrijver sir Edwards
Mourad Bey, Le Palais de Yilditz et Sublime Porte (Parijs 1897) bij de ontsluiting van Yilditz werden door geschied schrijvers naar waarheid en oog getuigende verslagen gevonden deze zijn ook nu nog ter inzage in het
Topkapi museum (zoals het groot serail nu genoemd wordt). geschreven dus door Moslims zelf .
:turkije:

knuppeltje
08-02-09, 16:55
=Sallahddin;3878442]je kan moeilijk moslims van racisme accuseren :

Universeel Isam is juist fundamenteel streng tegen discriminatie op basis van huidskleur, ras, geloof, etnisch afkomst , nationaliteit ....& tegen elk soort discriminatie eigenlijk....tegen alle vormen & maten van onrecht, onderdrukking, slavernij ....

Je lult, niet gelovigen hebben volgens de koran niet de zelfde rechten als gelovigen.
En waarom zouden moslims niet racistisch kunnen zijn?
Moet je is gaan kijken in SA en de golfstaten hoe ze daar de gastarbeiders behandelen, of hoe die brave taliban de Hazara's behandelen, om maar eens een paar voorbeelden te geven.


wat heeft darwin met dat alles te maken dan ???

Als ik het niet dacht, of je wilt het niet snappen, of je maakt weer omtrekkende beweging.


je hebt mijn vorige vragen oo niet beantwoord , zie ik ,maar goed :


Beter lezen voortaan.


die vent was toch een jood : zie de definitie van jood die Marsi aan gaf in die desbtreffend topic dan!

En dus heeft die Belg gelijk volgens jou.

Marsipulami
08-02-09, 17:23
Je lult, niet gelovigen hebben volgens de koran niet de zelfde rechten als gelovigen.

Het is voor niet-gelovigen niet verboden om ook moslim te worden. Dus van discriminatie kan geen sprake zijn.

knuppeltje
08-02-09, 17:26
Het is voor niet-gelovigen niet verboden om ook moslim te worden. Dus van discriminatie kan geen sprake zijn.

Sow, daar had ik nog niet aan gedacht. :fpotver:

Goed dat jij met dit fantatisch bericht aankomt, ik had het anders weer helemaal verkeert gehad. :fuckit2:

Witte78
08-02-09, 18:21
Het is voor niet-gelovigen niet verboden om ook moslim te worden. Dus van discriminatie kan geen sprake zijn.

Misschien in België, maar in Nederland zijn we ietwat beschaafder dan dat. Het is zelfs artikel 1 van onze grondwet.

Sallahddin
08-02-09, 19:16
Je lult, niet gelovigen hebben volgens de koran niet de zelfde rechten als gelovigen.
En waarom zouden moslims niet racistisch kunnen zijn?
Moet je is gaan kijken in SA en de golfstaten hoe ze daar de gastarbeiders behandelen, of hoe die brave taliban de Hazara's behandelen, om maar eens een paar voorbeelden te geven.



Als ik het niet dacht, of je wilt het niet snappen, of je maakt weer omtrekkende beweging.



Beter lezen voortaan.



En dus heeft die Belg gelijk volgens jou.

:lol:

allesomvattend Islam bestaat tegenwoordig niet meer dus ....

wanneer die zal terug komen ,dan mag je die gaan beoordelen ,niet eerder :

of raadpleeg maar de geschiedenis hoe joden & christenen werden behandeld onder Islam als zodanig ....

voor de rest ....pff....

Islam gelijkheid_gelijkwaardigheid beginselen als menszijnde zijn overduidelijk ....

Sallahddin
08-02-09, 19:31
Misschien in België, maar in Nederland zijn we ietwat beschaafder dan dat. Het is zelfs artikel 1 van onze grondwet.

dat denk je maar dat NL beschaafder zou zijn !!!! :lol: :

kwestie van perspectieven, invalshoeken, inzichten, al dan niet moreel_ethisch referentiekaders .....


zie hoe jou beschaafd land zo intolerant ,kortzichtig, haatzaaiend , discriminerend .........is geworden, samen met het heel westen met betrekking tot niet_westers main_stream andersdenkenden & met betrekking tot moslims met name ...

& die gelijkheid_gelijkwaardigheid beginselen van jou land zijn oorspronkelijk geen NLse of westerse "producten _bevindingnen " ....

jou eigen land & het heel westen hebben veels te veel ta danken aan deze Islam ,jongen ....

zie hoe het heel westen rijk is geworden door veel andere landen te coloniseren ....hoe deze beschaafd westen mensen rechten, internationaal recht , Geneva convention ....aan de lopend band minacht & met de voet trapt : zie die westerse onvoorwaardelijk steun aan die evil = israel ,in totaal minachting van mensen rechten ,internationaal recht, Geneva convention............

de lijst is lang : ik kan het heel jaar zo doorgaan ...

Islam had nooit geprobeerd aan andersdenkenden zijn eigen visies op te leggen :

het westen wel, door zijn paternalistisch ,imperialistisch, cultureel, ideologisch, "moreel" , militair ...... gedrag om anderen te kunnen onderwerpen & wel voor politiek & andere down -to-earth doeleinden ...

terwijl Islam alleen tracht de mensheid bekend te maken met God's licht in alle vrijheid & veiligheid ....

take a closer look at ur so_called civilised land ,darling !:

je zou ervan gaan schrikken : je bent gewaarschuwd !

wake up, buddy !

Sallahddin
08-02-09, 19:33
Het is voor niet-gelovigen niet verboden om ook moslim te worden. Dus van discriminatie kan geen sprake zijn.

deze mensen kunnen niet ontsnappen aan hun eigen indoctrinaties, brain wash, mentaal conditionering, dus ...

Thanks !

Witte78
08-02-09, 20:10
dat denk je maar dat NL beschaafder zou zijn !!!! :lol: :

kwestie van perspectieven, invalshoeken, inzichten, al dan niet moreel_ethisch referentiekaders .....


zie hoe jou beschaafd land zo intolerant ,kortzichtig, haatzaaiend , discriminerend .........is geworden, samen met het heel westen met betrekking tot niet_westers main_stream andersdenkenden & met betrekking tot moslims met name ...

& die gelijkheid_gelijkwaardigheid beginselen van jou land zijn oorspronkelijk geen NLse of westerse "producten _bevindingnen " ....

jou eigen land & het heel westen hebben veels te veel ta danken aan deze Islam ,jongen ....

zie hoe het heel westen rijk is geworden door veel andere landen te coloniseren ....hoe deze beschaafd westen mensen rechten, internationaal recht , Geneva convention ....aan de lopend band minacht & met de voet trapt : zie die westerse onvoorwaardelijk steun aan die evil = israel ,in totaal minachting van mensen rechten ,internationaal recht, Geneva convention............

de lijst is lang : ik kan het heel jaar zo doorgaan ...

Islam had nooit geprobeerd aan andersdenkenden zijn eigen visies op te leggen :

het westen wel, door zijn paternalistisch ,imperialistisch, cultureel, ideologisch, "moreel" , militair ...... gedrag om anderen te kunnen onderwerpen & wel voor politiek & andere down -to-earth doeleinden ...

terwijl Islam alleen tracht de mensheid bekend te maken met God's licht in alle vrijheid & veiligheid ....

take a closer look at ur so_called civilised land ,darling !:

je zou ervan gaan schrikken : je bent gewaarschuwd !

wake up, buddy !

De Islam, dat overal ter wereld een dramatische mislukking is als staatsinrichting. En dan zeg je dat ik wakker moet worden :haha:.

Sallahddin
08-02-09, 20:11
Je doet nu alsof er een antwoord bestaat waarbij jij bevredigend zal instemmen. Welk alternatief is er behalve dat deze mensen antisemiet, racist, slecht geïnformeerd, dom, gehersenspoeld, schizofreen, kwaadaardig of een andere psychische aandoeningen hebben? Gezien jij zeker weet dat de bovenstaande redenen het niet kunnen zijn, moet dat alternatief volgens jou wel waar zijn.

Ik sluit niets uit : da's mijn algemeen kijk op de dingen :

je zegt toch dat je een wetenschappelijk neiging hebt ?:

je moet dus niets al bij voorbaat uitsluiten , dat betekent zeker niet dat je ook meteen moet geloven wat die Holocaust ontkeners al dan niet zouden beweren of wat main_stream geschiedschrijving voor je op tafel zou gaan leggen :

het is wel gek om altijd anderesdenkenden van antisemitisme, domheid, ...weet ik veel wat nog te bestempelen zodra wij geen bevredigend verklaringnen zouden hebben voor hun gedrag:

ik word al sceptisch genoeg wanneer die antisemitisme Damocles' zwaard red card emotioneel moreel chantage wordt gehezen waaraan ik de hekel aan heb , aan die lucratief misbruik van de Holocaust & het antisemitisme begrip :

uitesrt misdadig machiavellistisch misbruik van de gedachte van al die doden door de nazis ...

anderzijds : ik ben al sceptisch van natuur jegens die main_stream westerse materialistisch geschiedschrijving & interpretatie van de geschiedenis + de geschiedenis wordt herschreven door de overwinaar + zie die zionistisch geschiedenis , leugens , colonial tactics ......

+ het westen wordt aan de lopend band schuldig bevonden aan geschiedsvervalsing : echt geschiedsvervalsing , apart van die al dan niet westerse materialistisch ideologisch geschiedschrijving & interpretatie

dat allemaal +veel ander vereist van mij dat ik een sceptisch houding jegens westerse geschiedschrijving moet aanemen :

nuance : ik ontken de Holocaust niet : ik ontken niets : ik weet geen houding te nemen met betrekking tot al die Holocaust ontkeners :

ik sluit dus niets uit , al neig ik meer tot de acceptatie van de officieel versie van het verhaal rondom de Holocaust , tenzij andere bewijzen mij van gedachten zouden laten veranderen .....

de bovenstaand rij van "redenen" & zgn evil motivaties tegen die Holocaust ontkeners , die je had geciteerd , kunnen niet gelden voor alle Holocaust ontkeners = te simplistisch & populistisch ....

als men zo zeker zou zijn van de waarheid rondom die Holocaust ,waaroom worden Holocaust ontkeners in de gevangenis geplaatst of ander :

waaroom worden die niet met de nodige bewijzen & argumenten geconfronteerd gewoon, al is er niets gewoons aan die fenomeen , om die helemaal & voor altijd belachelijk te maken ...???

zie je de nuances !

Witte78
08-02-09, 20:21
de bovenstaand rij van "redenen" & zgn evil motivaties tegen die Holocaust ontkeners , die je had geciteerd , kunnen niet gelden voor alle Holocaust ontkeners = te simplistisch & populistisch ....


Dat kan prima, alleen volgens jouw verwarde wereldbeeld moet er een andere verklaring zijn. Ga je nu eens een keer verdiepen in de materie en stop eens met dat domme gelul.

Sallahddin
08-02-09, 20:31
Dat kan prima, alleen volgens jouw verwarde wereldbeeld moet er een andere verklaring zijn. Ga je nu eens een keer verdiepen in de materie en stop eens met dat domme gelul.

:lol:


I might know more 'bout the Holocaust than u do ,who knows ???

verwaard wereld ??? wat maakt je denken dat jou wereld is wel evenwichtig & de mijne niet ???

zie de geschiedenis van westerse imperialisme ,westerse geschiedschrijving , westerse verdraaien van de historisch feiten, leugens ......


je doet het lijken alsof het westen altijd de waarheid zegt ...

maar goed , laat ook maar : heeft geen zin ......


alle mensen die proberen sceptisch te denken zijn maar idioten, antisemieten ...& dan heb ik het niet's over die Holocaust ontkeners waar omtrent ik helemaal geen houding kan aannemen !

:zwaai:

ronald
08-02-09, 20:36
Het is voor niet-gelovigen niet verboden om ook moslim te worden. Dus van discriminatie kan geen sprake zijn.

Waarom kunnen niet-Joden in Belgie dan niet joods worden?

Sallahddin
08-02-09, 20:37
De Islam, dat overal ter wereld een dramatische mislukking is als staatsinrichting. En dan zeg je dat ik wakker moet worden :haha:.

nogmaals, allesomvattend Islam als zodanig bestaat nergens meer :

die zal's terug komen om diens verloren glorie te kunnen herstellen ....


& raadpleeg maar de geschiedenis van de glorie tijd van Islam toen Europa nog in haar achterlijk moears van onwetendheid, bijgeloof ....nog verwikkeld zat : die spreekt boekendelen inderdaad , dan pas kan je een objectief integer oordeel over Islam vellen !

in 1 zin : zonder Islam had het westen nooit deze vormen van wetenschappelijk, materieel,ideologisch, moreel, menselijk, technologisch, mentaal ,psychologisch,sociaal,....vooruitgang kon boeken ...

Witte78
08-02-09, 20:40
:lol:


I might know more 'bout the Holocaust than u do ,who knows ???

verwaard wereld ??? wat maakt je denken dat jou wereld is wel evenwichtig & de mijne niet ???

zie de geschiedenis van westerse imperialisme ,westerse geschiedschrijving , westerse verdraaien van de historisch feiten, leugens ......


je doet het lijken alsof het westen altijd de waarheid zegt ...

maar goed , laat ook maar : heeft geen zin ......


alle mensen die proberen sceptisch te denken zijn maar idioten, antisemieten ...& dan heb ik het niet's over die Holocaust ontkeners waar omtrent ik helemaal geen houding kan aannemen !

:zwaai:


Mensen die feiten ontkennen of negeren zijn niet sceptisch, maar vallen in een van de categorieën die ik eerder noemde.

Witte78
08-02-09, 20:46
nogmaals, allesomvattend Islam als zodanig bestaat nergens meer :

die zal's terug komen om diens verloren glorie te kunnen herstellen ....


& raadpleeg maar de geschiedenis van de glorie tijd van Islam toen Europa nog in haar achterlijk moears van onwetendheid, bijgeloof ....nog verwikkeld zat : die spreekt boekendelen inderdaad , dan pas kan je een objectief integer oordeel over Islam vellen !

in 1 zin : zonder Islam had het westen nooit deze vormen van wetenschappelijk, materieel,ideologisch, moreel, menselijk, technologisch, mentaal ,psychologisch,sociaal,....vooruitgang kon boeken ...

En ondertussen, terwijl we wachten tot die glorieuze utopische Islam er is, doen we het wel met die realistische, daadwerkelijk bestaande, westerse ideologie, ok? De rest is namelijk nog belabberder.

mark61
08-02-09, 20:48
Het is voor niet-gelovigen niet verboden om ook moslim te worden. Dus van discriminatie kan geen sprake zijn.

Alleen in België denkt men dat dit humoristisch is.

Sallahddin
08-02-09, 20:49
Ja massa moordpartijen hebbenaltijd al plaats gevonden watvind je deze :
In 1638 veroverde Turkse Sulthan Moerad de 4e en fanatiek MOSLIM de stad BAGDAD tegen het eind van dat jaar ,ondanks zijn belofte dat het leven van de verdedigers gespaart zou blijven bij overgave
hield hij zijn woord niet , de uitgebreidde slacht partij op een dag !!!! van ong 30.000 mannen waarbij hij zelf ,,dapper ,, aan mee deed tegen de ontwapende mannen kostte op 300 man na het leven .
Dat was de bloeddorstige Moerad de 4e nog niet genoeg devolgende dag vond de massa moord plaats op de ongelukkigen weerloze vrouwen en kinderen!! warbij MOERAD zelf zijn geliefd koosde ,,kunstje vertoonde nl een mna goide baby de lucht in en Moerad kloofde deze stumper tijdens zijn al in de lucht doormidden (daar konden de Amerikaanse troepen niet aan tippen en de JODEN al helemaal niet in verhouding .
Ik geef dit history,s gegeven weer omdat de mensheid nog geen moer veranderd is blijbaar na ruim 370 jaar . tragisch maar het is wel de realiteit .:gechoquee
bron:diverse boeken oa deze ,,History of the Ottoman Turks,, in het bezit van Cambridge Londen 1878 ,schrijver sir Edwards
Mourad Bey, Le Palais de Yilditz et Sublime Porte (Parijs 1897) bij de ontsluiting van Yilditz werden door geschied schrijvers naar waarheid en oog getuigende verslagen gevonden deze zijn ook nu nog ter inzage in het
Topkapi museum (zoals het groot serail nu genoemd wordt). geschreven dus door Moslims zelf .
:turkije:

Het is algemeen bekend dat het verstaard Ottomaans khalifaat wel 1 van de redenen was van de ondergang van moslims , die Otthomanen waren vooraal bekend met hun militair macht & militair kunde ,meer niet helaas :

die hadden die befaamd & noodzakkelijk Al Ijtihad door dichtgetimmerd met alle gevolgen van dien ....& een fanatiek achterlijk versie van Islam opgelegd ....

die moslim ondergang die al was begonen met de val van Grenade , Spanje , & eigenlijk al lang eerder ....lang verhaal dus !


" ....moslims waren humaner & beschaafder dan christenen ......kruistochten gingnen gepaard met ten hemel schreie-nd pogroms ......het was de gewoonte om antisemitisme aan te wakkeren door de kerk vooraal in perioden van religieus opwinding ....

gedurend de geheel middle_eeuwen waren joden op geen enkel manier slecht behandeld door moslims ...."

quote : of woorden met gelijk strekking :

bron : " Geschiedenis van de westerse filosofie" , geschreven door atheist Bertrand Russell , hoofdstuk : " de Godsdienstig ontwikkeling van joden " , laatste pagina !

ik kan je ook met ander oneindig bronen bedienen daarover ....dus...

mark61
08-02-09, 20:51
nogmaals, allesomvattend Islam als zodanig bestaat nergens meer :

Wanneer was die er dan ooit. En hoe is dat nou zo gekomen?


zonder Islam had het westen nooit deze vormen van wetenschappelijk, materieel,ideologisch, moreel, menselijk, technologisch, mentaal ,psychologisch,sociaal,....vooruitgang kon boeken ...

Leg es uit? En waarom hebben moslims dan zelf niet die glorieuze vooruitgang geboekt, als ze de bron waren?

Lul toch niet zo ongenadig uit je nek man. Zo vermoeiend. Zo dom. Zo belachelijk.

Sallahddin
08-02-09, 20:54
Mensen die feiten ontkennen of negeren zijn niet sceptisch, maar vallen in een van de categorieën die ik eerder noemde.

Hangt af van jou eigen definitie van feiten of van wat je als feiten aanneemt of beschouwt ....

mark61
08-02-09, 20:54
Het is algemeen bekend dat het verstaard Ottomaans khalifaat wel 1 van de redenen was van de ondergang van moslims , die Otthomanen waren vooraal bekend met hun militair macht & militair kunde ,meer niet helaas :

die hadden die befaamd & noodzakkelijk Al Ijtihad door dichtgetimmerd met alle gevolgen van dien ....& een fanatiek achterlijk versie van Islam opgelegd ....

Je liegt. De sluiting van de ijtihad dateert van voor de Osmanen. In any case kunnen we concluderen dat het moslims waren die een eind maakten aan de vooruitgang. Maar als we de Turken de schuld geven zijn de Arabieren in ieder geval gevrijwaard van die verantwoordelijkheid, pfoei wat een opluchting :hihi:


die moslim ondergang die al was begonen met de val van Grenade , Spanje , & eigenlijk al lang eerder ....lang verhaal dus !

De Reconquista had niets met de Osmanen te maken, dus leg es uit?


bron : " Geschiedenis van de westerse filosofie" , geschreven door atheist Bertrand Russell , hoofdstuk : " de Godsdienstig ontwikkeling van joden " , laatste pagina !

Russel is een beste man, edoch geen islamoloog of zelfs maar historicus. Waardeloze bron dus.


ik kan je ook met ander oneindig bronen bedienen daarover ....dus...

Ja, dat roep je altijd. Maar of je kan niet lezen, of je bronnen zijn volkomen waardeloos, dus noem er maar eens een paar dan.

Heb je Irving al gemaild?

Sallahddin
08-02-09, 21:05
En ondertussen, terwijl we wachten tot die glorieuze utopische Islam er is, doen we het wel met die realistische, daadwerkelijk bestaande, westerse ideologie, ok? De rest is namelijk nog belabberder.

ja, belaberder vanuit jou eigen gehandicapt & kleuren blind bril !

zonder Islam inspiraties had deze westerse realiteit niet's bestaan :

deze realiteit die zeer misleidend is : take a closer look at it , & maybe u w'd be able to discover all those western illusions , myths beneath it that were designed to cover up & change all those Islamic inspirations ....

deze Islam die die achterlijk Europa uit haar achterlijk moeras had gehaald :

deze Islam die zal ook deze westen van zijn wetenschappelijk, materialistisch ideologisch ,filosofisch, "moreel" ....flauwekul bevrijden ...

maar je bent te veel het gehandicapt product van jou eigen tijd,cultuur ...dat je niets van dat allemaal kan zien ,dus :

watse of time !

Thanks anyway !

:zwaai:

mark61
08-02-09, 21:06
Hangt af van jou eigen definitie van feiten of van wat je als feiten aanneemt of beschouwt ....

Je lult weer onbedaarlijk. Feiten zijn feiten. Als je slap gaat ouwehoeren betekent dat dat je probeert leugens te verkopen, of je eruit probeert te draaien.

Dus: zijn er tussen 1933 en 1945 ca. 6 miljoen joden vermoord, van wie ca. 90% door vergassing, te ja of te nee?

Geen smoesjes, uitvluchten, gedraai. Gewoon een ja of een nee. Ik wil maar één woord zien in je antwoord.


En ik ga er honderden krijgen. In drie kleuren, vier groottes, en vijf lettertypes

Sallahddin
08-02-09, 21:07
En ondertussen, terwijl we wachten tot die glorieuze utopische Islam er is, doen we het wel met die realistische, daadwerkelijk bestaande, westerse ideologie, ok? De rest is namelijk nog belabberder.

ja, belaberder vanuit jou eigen gehandicapt & kleuren blind bril !

zonder Islam inspiraties had deze westerse realiteit niet's bestaan :

deze realiteit die zeer misleidend is : take a closer look at it , & maybe u w'd be able to discover all those western illusions , myths beneath it that were designed to cover up & change all those Islamic inspirations ....

deze Islam die die achterlijk Europa uit haar achterlijk moeras had gehaald :

deze Islam die zal ook deze westen van zijn wetenschappelijk, materialistisch ideologisch ,filosofisch, "moreel" ....flauwekul bevrijden ...


deze westerse realiteit die maar een tijdelijk fase is ,,die zal onvermijdelijk verdwijnen ....

maar je bent te veel het gehandicapt product van jou eigen tijd,cultuur ...dat je niets van dat allemaal kan zien ,dus :

watse of time !

Thanks anyway !

:zwaai:

Sallahddin
08-02-09, 21:08
En ondertussen, terwijl we wachten tot die glorieuze utopische Islam er is, doen we het wel met die realistische, daadwerkelijk bestaande, westerse ideologie, ok? De rest is namelijk nog belabberder.

ja, belaberder vanuit jou eigen gehandicapt & kleuren blind bril !

zonder Islam inspiraties had deze westerse realiteit niet's bestaan :

deze realiteit die zeer misleidend is : take a closer look at it , & maybe u w'd be able to discover all those western illusions , myths beneath it that were designed to cover up & change all those Islamic inspirations ....

deze Islam die die achterlijk Europa uit haar achterlijk moeras had gehaald :

deze Islam die zal ook deze westen van zijn wetenschappelijk, materialistisch ideologisch ,filosofisch, "moreel" ....flauwekul bevrijden ...


deze westerse realiteit die maar een tijdelijk mensonwaardig fase is ;die zal onvermijdelijk verdwijnen ....

maar je bent te veel het gehandicapt product van jou eigen tijd,cultuur ...dat je niets van dat allemaal kan zien ,dus :

watse of time !

Thanks anyway !

:zwaai:

Witte78
08-02-09, 21:22
ja, belaberder vanuit jou eigen gehandicapt & kleuren blind bril !


Nee hoor, het grootste deel van de wereldbevolking denkt er zo over.



zonder Islam inspiraties had deze westerse realiteit niet's bestaan :

deze realiteit die zeer misleidend is : take a closer look at it , & maybe u w'd be able to discover all those western illusions , myths beneath it that were designed to cover up & change all those Islamic inspirations ....

deze Islam die die achterlijk Europa uit haar achterlijk moeras had gehaald :

deze Islam die zal ook deze westen van zijn wetenschappelijk, materialistisch ideologisch ,filosofisch, "moreel" ....flauwekul bevrijden ...


deze westerse realiteit die maar een tijdelijk mensonwaardig fase is ;die zal onvermijdelijk verdwijnen ....

maar je bent te veel het gehandicapt product van jou eigen tijd,cultuur ...dat je niets van dat allemaal kan zien ,dus :

watse of time !

Thanks anyway !

:zwaai:

En vooral, deze islam die niet bestaat.

Koala64
09-02-09, 02:07
Meerderheid Nederlandse katholieken wil excuus paus

Hilversum (Van onze redactie) 8 februari 2009 - Bijna driekwart van de katholieken in Nederland vindt dat paus Benedictus XVI moet toegeven dat hij een fout heeft gemaakt in de affaire rond bisschop Williamson en de Priesterbroederschap Pius X. Dat blijkt uit een representatief onderzoek onder 330 katholieken dat door het onderzoeksinstituut Kaski is uitgevoerd in opdracht van het RKK-tv-programma Kruispunt.

Genoeg gedaan
Ruim 20 procent van de ondervraagden zegt dat Benedictus XVI al genoeg heeft gedaan door van Williamson te eisen zijn uitlatingen in te trekken. Opvallend is dat regelmatige kerkgangers in dit opzicht even kritisch op de paus zijn als andere katholieken.

Band met de paus
Er blijken grote verschillen in beleving van de affaire-Williamson tussen kerkse en niet-kerkse katholieken. Zo zegt bijna de helft van alle katholieken niet of nauwelijks een band met de paus te hebben. Van de regelmatige kerkgangers heeft 80 procent wel een band met de paus. En ruim de helft daarvan zegt boos en teleurgesteld te zijn en meer afstand tot de paus te voelen. Voor de anderen heeft de affaire geen invloed.

Uitschrijven
In de media is veel aandacht geweest voor katholieken die zich lieten uitschrijven of zich minder betrokken voelden bij de Katholieke Kerk en zeiden zich te schamen om katholiek te zijn. Het Kaski-onderzoek wijst uit dat een grote meerderheid van de katholieken (78 procent) zegt zich niet uit te laten schrijven; dat 18 procent van de ondervraagden het nog niet weet en dat 4 procent zich al heeft uitgeschreven of dat wil doen. Onder de regelmatige kerkgangers is er zo goed als niemand die zich laat uitschrijven.

Schaamte
Een kwart van alle katholieken (27 procent) schaamt zich om lid van de RK-Kerk te zijn. Tegelijk zegt ruim de helft (51 procent) zich niet te schamen. Kerkgangers onder de katholieken voelen in meerderheid geen schaamte (60 procent). De helft van de regelmatige kerkgangers wordt wel eens aangesproken op deze affaire. Minder kerkse katholieken worden er veel minder (28 procent) op aangesproken.

http://www.katholieknederland.nl/actualiteit/2009/detail_objectID684047_FJaar2009.html

Marsipulami
09-02-09, 02:44
Meerderheid Nederlandse katholieken wil excuus paus

Hilversum (Van onze redactie) 8 februari 2009 - Bijna driekwart van de katholieken in Nederland vindt dat paus Benedictus XVI moet toegeven dat hij een fout heeft gemaakt in de affaire rond bisschop Williamson en de Priesterbroederschap Pius X. Dat blijkt uit een representatief onderzoek onder 330 katholieken dat door het onderzoeksinstituut Kaski is uitgevoerd in opdracht van het RKK-tv-programma Kruispunt.

Genoeg gedaan
Ruim 20 procent van de ondervraagden zegt dat Benedictus XVI al genoeg heeft gedaan door van Williamson te eisen zijn uitlatingen in te trekken. Opvallend is dat regelmatige kerkgangers in dit opzicht even kritisch op de paus zijn als andere katholieken.

Band met de paus
Er blijken grote verschillen in beleving van de affaire-Williamson tussen kerkse en niet-kerkse katholieken. Zo zegt bijna de helft van alle katholieken niet of nauwelijks een band met de paus te hebben. Van de regelmatige kerkgangers heeft 80 procent wel een band met de paus. En ruim de helft daarvan zegt boos en teleurgesteld te zijn en meer afstand tot de paus te voelen. Voor de anderen heeft de affaire geen invloed.

Uitschrijven
In de media is veel aandacht geweest voor katholieken die zich lieten uitschrijven of zich minder betrokken voelden bij de Katholieke Kerk en zeiden zich te schamen om katholiek te zijn. Het Kaski-onderzoek wijst uit dat een grote meerderheid van de katholieken (78 procent) zegt zich niet uit te laten schrijven; dat 18 procent van de ondervraagden het nog niet weet en dat 4 procent zich al heeft uitgeschreven of dat wil doen. Onder de regelmatige kerkgangers is er zo goed als niemand die zich laat uitschrijven.

Schaamte
Een kwart van alle katholieken (27 procent) schaamt zich om lid van de RK-Kerk te zijn. Tegelijk zegt ruim de helft (51 procent) zich niet te schamen. Kerkgangers onder de katholieken voelen in meerderheid geen schaamte (60 procent). De helft van de regelmatige kerkgangers wordt wel eens aangesproken op deze affaire. Minder kerkse katholieken worden er veel minder (28 procent) op aangesproken.

http://www.katholieknederland.nl/actualiteit/2009/detail_objectID684047_FJaar2009.html


Het is nergens voor nodig dat de paus zich ergens voor excuseert. Hij heeft altijd gestreefd naar een goede relatie met de joodse gemeenschap en van holocaustontkenning is er vanwege de officiële kerk geen sprake, wel integendeel.

Het opheffen van de excommunicatie met de volgelingen van mgr. Lefebre is ook een heel goede zaak. Streven naar verzoening is altijd een goede zaak en de aanstokers van allerlei hetzes zouden best een voorbeeld nemen aan de paus.

De Nederlandse katholieken die vinden dat de paus zich moet verontschuldigen zouden zich best laten uitschrijven. Maar dat kost 30 euro en is waarschijnlijk de voornaamste reden waarom er in Nederland nog katholieken zijn.

H.P.Pas
09-02-09, 09:42
De Nederlandse katholieken die vinden dat de paus zich moet verontschuldigen zouden zich best laten uitschrijven.

Kan Benedictus zich niet laten uitschrijven en tot de Pius-broederschap toetreden ? Geeft veel minder rompslomp.

knuppeltje
09-02-09, 10:49
allesomvattend Islam bestaat tegenwoordig niet meer dus ....

Het is een halstarrige illusie voor wie er in wilt geloven dat die ooit heeft bestaan.
Daar was al van het begin af aan strijd over.
Mwa, geschiedenis is voor de gelovigen niet altijd prioriteit 1.

knuppeltje
09-02-09, 10:52
deze mensen kunnen niet ontsnappen aan hun eigen indoctrinaties, brain wash, mentaal conditionering, dus ...

Thanks !

Hoe mooi kun je het weer zeggen Salah. Tenminste - als je 'deze mensen' even vervangt voor 'sommige mensen'.

knuppeltje
09-02-09, 10:58
Maar dat kost 30 euro en is waarschijnlijk de voornaamste reden waarom er in Nederland nog katholieken zijn.

Ik geeft toe, ons bin zunig - geen cent teveel! :)

Marsipulami
09-02-09, 12:32
Bisschop Williamson ontslagen als rector

Hilversum (ANP/DPA/Van onze redactie) 9 februari 2009 - De ultraconservatieve bisschop Richard Williamson die de omvang van de Holocaust betwist, is ontslagen als rector van een seminarie in La Reja. Dat heeft de leider van de Priesterbroederschap Sint Pius X in Zuid-Amerika, Christian Bouchacourt, gelast. Dat bericht het Argentijnse persbureau DyN.

Opschudding
“Een katholieke bisschop kan namens de kerk alleen zijn mening geven over geloofskwesties en ethiek’’, aldus Pius X-leider Bouchacourt in een fax aan het Argentijnse persbureau. De opheffing van de excommunicatie van Williamson door paus Benedictus XVI enkele weken geleden leidde tot flinke opschudding binnen katholieke kringen. Williamson gaf sinds 2003 leiding aan het seminarie bij de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires. Daar zonderde hij zich de afgelopen weken af van het publiek.

Uitspraken intrekken
De 68-jarige Williamson ontkent dat er in de concentratiekampen van de nazi’s gaskamers hebben gestaan. Ook gaat hij ervan uit dat er niet zes miljoen, maar 200.000 tot 300.000 joden in die kampen zijn omgekomen. Het Vaticaan wil dat Williamson deze uitspraken publiekelijk intrekt. Dat is de bisschop vooralsnog niet van plan. Hij wil eerst de historische bewijzen voor de Holocaust onderzoeken.

Sallahddin
09-02-09, 12:44
Nee hoor, het grootste deel van de wereldbevolking denkt er zo over.



En vooral, deze islam die niet bestaat.

het grootste deel van de wereldbevolking is het niet mee 's met wat je zegt ,tenzij het grootste deel van deze wereldbevolking westers of verwesterd zou zijn :lol: ,wat niet het geval is :

droom maar lekker door !




Laten wij er mee ophouden : het heeft geen zin :

Islam bestaat al 1400 jr & had bijna het grootste deel van de wereld geregeerd eeuwenlang & zal dat wel's weer doen , dus ...

Sallahddin
09-02-09, 12:46
Het is nergens voor nodig dat de paus zich ergens voor excuseert. Hij heeft altijd gestreefd naar een goede relatie met de joodse gemeenschap en van holocaustontkenning is er vanwege de officiële kerk geen sprake, wel integendeel.

Het opheffen van de excommunicatie met de volgelingen van mgr. Lefebre is ook een heel goede zaak. Streven naar verzoening is altijd een goede zaak en de aanstokers van allerlei hetzes zouden best een voorbeeld nemen aan de paus.

De Nederlandse katholieken die vinden dat de paus zich moet verontschuldigen zouden zich best laten uitschrijven. Maar dat kost 30 euro en is waarschijnlijk de voornaamste reden waarom er in Nederland nog katholieken zijn.

mee's :


The pope is not responsible for Williamson's or others' views :

so why should he give any excuses for something he's absolutely not responsible for ...?????

right!

Witte78
09-02-09, 13:15
het grootste deel van de wereldbevolking is het niet mee 's met wat je zegt ,tenzij het grootste deel van deze wereldbevolking westers of verwesterd zou zijn :lol: ,wat niet het geval is :

droom maar lekker door !


Ja hoor, de meeste mensen houden niet van democratie en vrijheid van mening en godsdienst. Zie de enorme emigratie stromen van westerse democratieën naar die dictaturen. Hoe gaat met met jouw pogingen uit het westen te vluchten?



Laten wij er mee ophouden : het heeft geen zin :

Islam bestaat al 1400 jr & had bijna het grootste deel van de wereld geregeerd eeuwenlang & zal dat wel's weer doen , dus ...

Al zou dat zo zijn, het zal ook weer ten onder gaan. Moslims worden nu eenmaal lui in een geslaagde islamitische staat. Ze verknallen het toch weer.

Sallahddin
09-02-09, 13:46
Ja hoor, de meeste mensen houden niet van democratie en vrijheid van mening en godsdienst. Zie de enorme emigratie stromen van westerse democratieën naar die dictaturen. Hoe gaat met met jouw pogingen uit het westen te vluchten?



Al zou dat zo zijn, het zal ook weer ten onder gaan. Moslims worden nu eenmaal lui in een geslaagde islamitische staat. Ze verknallen het toch weer.


die dictaturen die worden actief gesteund & kunstmatig gecreerd door het westen voor de eigen selfish belangen :

hoe kan je dan verklaren dat zgn democratieen dictaturen actief helpen ???

hoe verklaar je dan dat deze zgn democratieen de rest van de wereld misbruiken , uitbuiten , .....arm,dom.... houden ,onder de ijzer greep van die pro_westen dictaturen= waakhonden voor westerse belangen in de regio ...???

hoe verklaar je de westerse onvoorwaardelijk steun aan israel in totaal mianchting van mensen rechten, internationaal recht, van de Geneva convention ....???

hoe verklaar je die misdadig politiek & economisch _financieel globaal systemen die de sterksten & die zgn democratieen bevoorrechten ???

......de lijst is alng & dat weet je dondersgoed :

westerse democratieen kunnen niet functioneren of zelfs bestaan zonder anderen uit te buiten, op de 1 of ander manier te coloniseren : cultureel, economisch, politiek, ideologisch, "moreel" ....hoeft niet altijd op 1 militair wijze te zijn :

vandaar dat die zgn democratieen nooit universeel kunnen zijn :

het zijn een soort mafia_gang die elkaar bevoorrechten & voor elkaar zorgen :

zgn democratieen functioneren relatief goed thuis via allerlei manipulaties & via verschillende soorten van het naaien van de westerse domme massa (een heel onderwerp op zich dus !) & wel ten koste van de rest van de wereld ,vriend :

u owe ur wealth, way of life, prosperity ....to those poor countries being exploited, enslaved .....by ur great democracies !

Islam is all 'bout global universal justice, equality, against every kindda of slavery, oppression, injustice ........


Ik had niet gevlucht , ik was in Europa geboren,dummy :

wij zitten onder 2 vuren : onrechtvaardig misdadig westen & die dictaturen die actief worden gesteund door het westen :

laten wij hopen op een snel ondergang van die dictaturen samen met die van het westen ...........

we owe the west absolutely nothing : it got rich at our costs & even got "civilised" 'cause of Islamic inspirations mainly + wij gaan toch niet ons verblijf hier belonen met kritiekloosheid, & alles doorslikken zonder enig vorm van nadenken of kritiek & geloven in al die ideologisch, "moreel", wetenschappelijk, filosofisch ...westerse flauwekul , al respecten wij dat :




gelet op de geschiedenis lessen, de geschiedenis van Islam, de natuur_geest_dynamiek_beginselen ...van Islam was de ondergang van moslims heel goed te verklaren :

& de terug keer van Islam als zodanig heel goed te voorspellen om deze keer zijn globaal definitief heerschappij te verwenzelijken :

dat zijn geen naieve dromen : see how empires fall , see history lessons ...see the power of the truth of Islam: truth that can be beaten temporarely but will eventually overcome !

Witte78
09-02-09, 13:49
die dictaturen die worden actief gesteund & kunstmatig gecreerd door het westen voor de eigen selfish belangen :

hoe kan je dan verklaren dat zgn democratieen dictaturen actief helpen ???

hoe verklaar je dan dat deze zgn democratieen de rest van de wereld misbruiken , uitbuiten , .....arm,dom.... houden ,onder de ijzer greep van die pro_westen dictaturen= waakhonden voor westerse belangen in de regio ...???

hoe verklaar je de westerse onvoorwaardelijk steun aan israel in totaal mianchting van mensen rechten, internationaal recht, van de Geneva convention ....???

hoe verklaar je die misdadig politiek & economisch _financieel globaal systemen die de sterksten & die zgn democratieen bevoorrechten ???

......de lijst is alng & dat weet je dondersgoed :

westerse democratieen kunnen niet functioneren of zelfs bestaan zonder anderen uit te buiten, op de 1 of ander manier te coloniseren : cultureel, economisch, politiek, ideologisch, "moreel" ....hoeft niet altijd op 1 militair wijze te zijn :

vandaar dat die zgn democratieen nooit universeel kunnen zijn :

het zijn een soort mafia_gang die elkaar bevoorrechten & voor elkaar zorgen :

zgn democratieen functioneren relatief goed thuis via allerlei manipulaties & via verschillende soorten van het naaien van de westerse domme massa (een heel onderwerp op zich dus !) & wel ten koste van de rest van de wereld ,vriend :

u owe ur wealth, way of life, prosperity ....to those poor countries being exploited, enslaved .....by ur great democracies !

Islam is all 'bout global universal justice, equality, against every kindda of slavery, oppression, injustice ........


Ik had niet gevlucht , ik was in Europa geboren,dummy :

wij zitten onder 2 vuren : onrechtvaardig misdadig westen & die dictaturen die actief worden gesteund door het westen :

laten wij hopen op een snel ondergang van die dictaturen samen met die van het westen ...........

we owe the west absolutely nothing : it got rich at our costs & even got "civilised" 'cause of Islamic inspirations mainly + wij gaan toch niet ons verblijf hier belonen met kritiekloosheid, & alles doorslikken zonder enig vorm van nadenken of kritiek & geloven in al die ideologisch, "moreel", wetenschappelijk, filosofisch ...westerse flauwekul , al respecten wij dat :




gelet op de geschiedenis lessen, de geschiedenis van Islam, de natuur_geest_dynamiek_beginselen ...van Islam was de ondergang van moslims heel goed te verklaren :

& de terug keer van Islam als zodanig heel goed te voorspellen om deze keer zijn globaal definitief heerschappij te verwenzelijken :

dat zijn geen naieve dromen : see how empires fall , see history lessons ...see the power of the truth of Islam: truth that can be beaten temporarely but will eventually overcome !

Er gebeuren altijd vreselijke dingen wanneer men de westerse idealen naast zich neerlegd. Waarom doen die gemene mensen dat toch. Bah.

Sallahddin
09-02-09, 13:58
Er gebeuren altijd vreselijke dingen wanneer men de westerse idealen naast zich neerlegd. Waarom doen die gemene mensen dat toch. Bah.


Denial is a powerful thing , buddy :

wait "till it hits u in the eye or face or...soul !

those so_called western democratic ideals are just materialistic hypocrit survival strategies which do not fool reasonable people ...

mark61
09-02-09, 14:37
Joehoe Sallah? Ik had je nog wat vragen gesteld. Te moeilijk zeker om ze te beantwoorden.

Heb je David Irving al gemaild?

Witte78
09-02-09, 14:39
Denial is a powerful thing , buddy :

wait "till it hits u in the eye or face or...soul !

those so_called western democratic ideals are just materialistic hypocrit survival strategies which do not fool reasonable people ...

Wat doe je dan nog in het westen vriend? Of ben jij geen redelijk persoon?

H.P.Pas
09-02-09, 14:54
Wat doe je dan nog in het westen vriend?

Zichzelf opblazen.

mark61
09-02-09, 15:00
Zichzelf opblazen.

Virtueel dan. Het snot druipt van de beeldschermen.

Marsipulami
09-02-09, 18:56
Williamson leest boek over Holocaust


Hilversum (ANP) 9 februari 2009 - Bisschop Richard Williamson leest een boek van de Fransman Jean-Claude Pressac om zijn standpunt over de jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog te toetsen. Dat heeft hij in een interview met het Duitse weekblad Der Spiegel gezegd.

Auschwitz
De chemicus en apotheker Pressac (1944-2003) ontkende aanvankelijk de moord op de joden in de Tweede Wereldoorlog, maar veranderde na een bezoek aan het vroegere concentratiekamp Auschwitz van mening. Het resultaat was in 1989 het meer dan vijfhonderd pagina's tellende boek Auschwitz: Techniek en werking van de gaskamers. Williamson heeft de Engelse vertaling besteld.

Gaskamers
Zoals het afgelopen weekeinde al bekend werd, zegt Williamson in het interview in Der Spiegel dat hij de documenten over de jodenvervolging wil bestuderen voor hij bereid is zijn ontkenning van de gaskamers in de naziconcentratiekampen in te trekken. Het Vaticaan heeft vorige week geëist dat hij zijn woorden ondubbelzinnig en in het openbaar intrekt.

Sallahddin
09-02-09, 19:02
Wat doe je dan nog in het westen vriend? Of ben jij geen redelijk persoon?


kritiek is geen tegenpool van samenleven, samenwonen, samen ....loven! :lol:

kritiek is gezond !

valt onder de freedom of speech !

let's try to change the system from the inside out ! :lol:

someday the west will thank us ! :huil:

Sallahddin
09-02-09, 19:04
Zichzelf opblazen.

moreel zichzelf positief opblazen_ = altruistic sacrifice for the benefit of humanity ! :lol:

Sallahddin
09-02-09, 19:08
Williamson leest boek over Holocaust


Hilversum (ANP) 9 februari 2009 - Bisschop Richard Williamson leest een boek van de Fransman Jean-Claude Pressac om zijn standpunt over de jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog te toetsen. Dat heeft hij in een interview met het Duitse weekblad Der Spiegel gezegd.

Auschwitz
De chemicus en apotheker Pressac (1944-2003) ontkende aanvankelijk de moord op de joden in de Tweede Wereldoorlog, maar veranderde na een bezoek aan het vroegere concentratiekamp Auschwitz van mening. Het resultaat was in 1989 het meer dan vijfhonderd pagina's tellende boek Auschwitz: Techniek en werking van de gaskamers. Williamson heeft de Engelse vertaling besteld.

Gaskamers
Zoals het afgelopen weekeinde al bekend werd, zegt Williamson in het interview in Der Spiegel dat hij de documenten over de jodenvervolging wil bestuderen voor hij bereid is zijn ontkenning van de gaskamers in de naziconcentratiekampen in te trekken. Het Vaticaan heeft vorige week geëist dat hij zijn woorden ondubbelzinnig en in het openbaar intrekt.

dus , dat was niet meer dan een kwestie van ....onwetendheid he : = storm in 1 glas water !

wat een belachelijk lul,zeg !!!! :

ik dacht dat de man info_data had waarover niemand beschikte tot nu toe ! :lol:

Sallahddin
09-02-09, 19:11
Virtueel dan. Het snot druipt van de beeldschermen.



de stukjes van die moreel opblazen zijn helemaaal doorgedrongen tot jou ziel & die van velen hier , hoop ik tenminste ! :

met de nodige posiitief van binnen uit ontketend mutatie als gevolg !:cola:

blijft zich echoen op deze forum !

Sallahddin
09-02-09, 19:15
Joehoe Sallah? Ik had je nog wat vragen gesteld. Te moeilijk zeker om ze te beantwoorden.

Heb je David Irving al gemaild?


ik moet nog even met Hitler in person praten daarover : ik zie op dit moment een psychic die beweert in staat te zijn de doden weer levend kan maken !!!

spanend !

de vraag is : zou Hitler wel een klein vakantie van de hel krijgen ????

da's maar de vraag !

Slinger
09-02-09, 19:40
ik moet nog even met Hitler in person praten daarover : ik zie op dit moment een psychic die beweert in staat te zijn de doden weer levend kan maken !!!

spanend !

de vraag is : zou Hitler wel een klein vakantie van de hel krijgen ????

da's maar de vraag !

Hij zou dan zijn maatje, de moefti van Jeruzalem, mee kunnen brengen.

ronald
10-02-09, 00:57
dus , dat was niet meer dan een kwestie van ....onwetendheid he : = storm in 1 glas water !

wat een belachelijk lul,zeg !!!! :

ik dacht dat de man info_data had waarover niemand beschikte tot nu toe ! :lol:

Niks onwetendheid. Zo zie je maar. Dat die klojo van een Williamson met zijn grote bek niet eens Pressac heeft gelezen en toch zo'n domme mening uitte, duidt er alleen maar op dat hij zich waarschijnlijk heeft gebaseerd op Stormfront en andere louche bronnen. Ik zou hem niet eens tot misdienaar willen degraderen. Blijkt toch dat zijn antisemitisme enkel en alleen is gevormd door het oeroude Kerkelijke antisemitisme dat de Joden Christusmoordenaars zijn?

Witte78
10-02-09, 10:35
kritiek is geen tegenpool van samenleven, samenwonen, samen ....loven! :lol:

kritiek is gezond !

valt onder de freedom of speech !

let's try to change the system from the inside out ! :lol:

someday the west will thank us ! :huil:

Wat doe jij dan concreet om de boel beter te maken? Jij geeft trouwens geen kritiek, jij verklaart westerse ideologie als meest verschrikkelijke ter wereld, zonder enig nuance. Je negeert volledig alle positieve kanten, maakt geen afwegingen van goed of minder goed en je maakt nooit een vergelijking met hoe andere ideologien in de praktijk functioneren, behalve dan een waarvan je de inhoud niet weet en die niet bestaat. Je bent het toppunt van eenzijdigheid. Je hebt totaal geen toegevoegde waarde.

H.P.Pas
10-02-09, 11:17
dus , dat was niet meer dan een kwestie van ....onwetendheid he : = storm in 1 glas water !

wat een belachelijk lul,zeg !!!! :



Je hebt het over jezelf, neem ik aan.

knuppeltje
10-02-09, 13:08
Hij zou dan zijn maatje, de moefti van Jeruzalem, mee kunnen brengen.

Nou, daar moest ie eigenlijk niet veel van hebben blijkbaar, ook voor hem waren Arabieren Semiten, en taalkundig had hij gelijk ook, maar haten deed hij ook hen. Alle semiten behoorden tot een inferrieur ras vond ie.
Hij schrok er dan ook niet voor terug om Egyte en andere landen in die regio te veroveren.
Vandaar dat die moefti bij hem niet hoefde te rekenen op steun om de invasie van joden naar Palestina tegen te houden.

Overegens, lees eens even wat Peter Edel in zijn DE SCHADUW VAN DE STER zegt over de contakten tussen Herzl - de grondlegger van het zionisme, en de beruchte antisemieten von Plehve en Sergei Witte, en wat hij aanbood in ruil voor het steunen van Russische steun voor emigratie van Russische joden naar Palestina.
Of het fraaie staaltje dat Herzl uithaalde door de verkiezing van Karl Lueger, die toen al als groot antisemiet bekend stond, tot burgemeester van Wenen te ondersteunen. Lueger was dus de eerste die een groot succes boekte in de opkomst van het antisemitisme in Europa.
Later overtuigde hij blijkbaar Hitler ervan dat antisemitisme in een politiek programma kon thuisheren.
Mwa, ook de WZO was toen ook niet zo'n fijne klub blijkbaar.

Sallahddin
10-02-09, 13:21
Hij zou dan zijn maatje, de moefti van Jeruzalem, mee kunnen brengen.

samen met een leger al dan niet top christelijk geestelijken & gewoon christenen die hadden gecollaboreerd met de nazis :

do the math, dummy !

Sallahddin
10-02-09, 13:26
Wat doe jij dan concreet om de boel beter te maken? Jij geeft trouwens geen kritiek, jij verklaart westerse ideologie als meest verschrikkelijke ter wereld, zonder enig nuance. Je negeert volledig alle positieve kanten, maakt geen afwegingen van goed of minder goed en je maakt nooit een vergelijking met hoe andere ideologien in de praktijk functioneren, behalve dan een waarvan je de inhoud niet weet en die niet bestaat. Je bent het toppunt van eenzijdigheid. Je hebt totaal geen toegevoegde waarde.

nee, helemaal niet: ik focuss vooraal op de negatieve kanten van het westen :

als ik het zou willen hebben over de positieve kanten ervan, dan zou het geen kritiek zijn ,toch ???

zie de ander topic over Islam die middle_eeuwse Europa uit de dark age had gehaald & hoe moslims & Islam enorm kunnen helpen & bijdragen aan de ontwikkeling van het westen & van de rest van de mensheid ...

Sallahddin
10-02-09, 13:27
Niks onwetendheid. Zo zie je maar. Dat die klojo van een Williamson met zijn grote bek niet eens Pressac heeft gelezen en toch zo'n domme mening uitte, duidt er alleen maar op dat hij zich waarschijnlijk heeft gebaseerd op Stormfront en andere louche bronnen. Ik zou hem niet eens tot misdienaar willen degraderen. Blijkt toch dat zijn antisemitisme enkel en alleen is gevormd door het oeroude Kerkelijke antisemitisme dat de Joden Christusmoordenaars zijn?

ik geef je hier volkomen gelijk, anders bijna nooit !

Sallahddin
10-02-09, 13:31
Je hebt het over jezelf, neem ik aan.

Sallahddin is geen Wiiliamson , vriend, no way : u're insulting me ,no thanks :

ik ben geen dwaas Holocaust ontkener , ik ben slechts altijd open voor alle inzichten in het breedste zin !

u can hardly accuse muslims of antisemitism : zie de getuigenis van atheist Bertrand Russell over de humaan _beschaafd _verdraagzaam-tolerant _karakter van Islam jegens joden met name ...

Witte78
10-02-09, 14:10
nee, helemaal niet: ik focuss vooraal op de negatieve kanten van het westen :

als ik het zou willen hebben over de positieve kanten ervan, dan zou het geen kritiek zijn ,toch ???

zie de ander topic over Islam die middle_eeuwse Europa uit de dark age had gehaald & hoe moslims & Islam enorm kunnen helpen & bijdragen aan de ontwikkeling van het westen & van de rest van de mensheid ...

Kan je geen kritiek hebben op zaken die wel aardig werken maar toch stukken beter kunnen? Jij blaat alleen maar dat het allemaal van geen kant deugt en er fundamenteel iets mis is. Dat kan elke idioot. Net als Wilders die almaar blaat dat de Islam niet deugt. Het is juist de truc om de vinger op de zere plek te leggen, daar waar verbetering het meeste effect heeft. Het westen in zijn algemeenheid diskwalificeren als kwaadaardig en fout is simplistisch en dom. En dat is nu precies wat jij doet.

Maar wat was nu concreet jouw bijdrage om het westen beter te maken?

Sallahddin
10-02-09, 15:48
Kan je geen kritiek hebben op zaken die wel aardig werken maar toch stukken beter kunnen? Jij blaat alleen maar dat het allemaal van geen kant deugt en er fundamenteel iets mis is. Dat kan elke idioot. Net als Wilders die almaar blaat dat de Islam niet deugt. Het is juist de truc om de vinger op de zere plek te leggen, daar waar verbetering het meeste effect heeft. Het westen in zijn algemeenheid diskwalificeren als kwaadaardig en fout is simplistisch en dom. En dat is nu precies wat jij doet.

Maar wat was nu concreet jouw bijdrage om het westen beter te maken?


neee helemaal niet :

je moet het verschil kunnen maken tussen analyse & moraal, vriend :

ik analyseer & pas daarna tracht ik moreel_ethisch oordelen te velen die gebaseerd zijn op de realiteit & gedrag van het westen ....

moraal _ethiek puten ook uit de analyses....

ik zeg niet dat het westen evil is ...ik hanteer geen zwart-wit logica...


ik geef geen moer om slogans ,"democratic ideals" als idealen ....ik kijk naar de praktisch werkelijkheid ervan qua buitenlandse politieken van het westen ....

Witte78
10-02-09, 16:09
neee helemaal niet :

je moet het verschil kunnen maken tussen analyse & moraal, vriend :

ik analyseer & pas daarna tracht ik moreel_ethisch oordelen te velen die gebaseerd zijn op de realiteit & gedrag van het westen ....

moraal _ethiek puten ook uit de analyses....

ik zeg niet dat het westen evil is ...ik hanteer geen zwart-wit logica...


ik geef geen moer om slogans ,"democratic ideals" als idealen ....ik kijk naar de praktisch werkelijkheid ervan qua buitenlandse politieken van het westen ....

Je kijkt er naar, en komt vervolgens tot de conclusie dat het slecht is. Slecht vergeleken met wat? Daar zit nu precies jouw probleem. Het is slecht vergeleken met jouw imaginaire ideaalbeeld. Vergeleken met alle wel bestaande ideologieën is het in de praktijk helemaal niet slecht, integendeel. Dat wil jij niet onder ogen zien.

fisherman1969
10-02-09, 19:24
De paus maakt het geloof belachelijk.

Leve de Republiek Vaticaanstad!

Ben het helemaal met je eens ,wat een blunders maakt deze: plaats vervanger van( Christus op aarde) logisch dat het kerk bezoek dramatisch afneemt !

Sallahddin
11-02-09, 18:57
Je kijkt er naar, en komt vervolgens tot de conclusie dat het slecht is. Slecht vergeleken met wat? Daar zit nu precies jouw probleem. Het is slecht vergeleken met jouw imaginaire ideaalbeeld. Vergeleken met alle wel bestaande ideologieën is het in de praktijk helemaal niet slecht, integendeel. Dat wil jij niet onder ogen zien.

nee , helemaal niet hoor :

nogmaals , ik zeg niet dat het westen helemaal evil is :

geen enkel idioot zou de enorm bijdrage van het westen voor de ontwikkeling van de mens op alle domeinen ontkenen : op materieel, wetenschappelijk, technologisch, menselijk, moreel, filosofisch, intellectueel, politiek, economisch, sociaal ...niveaus !


maar kritiek als gezond constructief dialectiek is juist de bron van alle menselijk ontwikkeling_vooruitgang :

dankzij deze soort dialectiek had de mensheid zo veel vooruitgang geboekt ....

Protectionisme van elk vorm of maat dan ook , heeft & zal nooit werken :

da's precies wat het westen doet met betrekking tot Islam & moslims .......


moslims & Islam hadden enorm veel betekend voor het westen & voor de rest van de mensheid & ze kunnen weer enorm veel betekenen voor deze afgedwaald , moreel, ideologisch.... failieet westen & voor de rest van de mensheid ....

wij leven allemaal op deze klein pretentieus planet : wij moeten er maar het beste van maken & ons afvragen wat wij voor elkaar kunnen betekenen ,in plaats van al die conflicten , haat ,dwaasheden................

Sallahddin
12-02-09, 13:34
nee , helemaal niet hoor :

nogmaals , ik zeg niet dat het westen helemaal evil is :

geen enkel idioot zou de enorm bijdrage van het westen voor de ontwikkeling van de mens op alle domeinen ontkenen : op materieel, wetenschappelijk, technologisch, menselijk, moreel, filosofisch, intellectueel, politiek, economisch, sociaal ...niveaus !


maar kritiek als gezond constructief dialectiek is juist de bron van alle menselijk ontwikkeling_vooruitgang :

dankzij deze soort dialectiek had de mensheid zo veel vooruitgang geboekt ....

Protectionisme van elk vorm of maat dan ook , heeft & zal nooit werken :

da's precies wat het westen doet met betrekking tot Islam & moslims .......


moslims & Islam hadden enorm veel betekend voor het westen & voor de rest van de mensheid & ze kunnen weer enorm veel betekenen voor deze afgedwaald , moreel, ideologisch.... failieet westen & voor de rest van de mensheid ....

wij leven allemaal op deze klein pretentieus planet : wij moeten er maar het beste van maken & ons afvragen wat wij voor elkaar kunnen betekenen ,in plaats van al die conflicten , haat ,dwaasheden................

"Can muslims provide solutions to the current economic crisis ???"

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0902-3807


...........................................

Charlus
12-02-09, 14:05
<...>"Can muslims provide solutions to the current economic crisis ???"

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0902-3807


...........................................

Dr. Aslam Abdullah is editor of the Detroit based English weekly, Muslim Observer, director of the Islamic Society of Nevada, Las Vegas and the recently elected General Secretary of the World Council of Muslims for Interfaith Relation.
En alweer een macro-econoom van formaat. Maar blaat gerust verder.

Sallahddin
14-02-09, 13:23
En alweer een macro-econoom van formaat. Maar blaat gerust verder.


see the other links 'bout economy experts i had mentoned in other topics, dummy !


do u think that only economy specialists are allowed to talk 'bout economy ???

u do nothing but talk 'bout everything & nothing : aren't u aware of that ,dummy ???

sjaakie
19-02-09, 22:25
Argentinië stuurt Holocaust-bisschop land uit
Uitgegeven: 19 februari 2009 21:12
Laatst gewijzigd: 19 februari 2009 21:29

BUENOS AIRES - Argentinië wil de Britse Holocaust-ontkenner Richard Williamson het land uit hebben.

Als de onlangs weer in de rooms-katholieke kerk opgenomen bisschop niet vrijwillig vertrekt, wordt hij het land uitgezet.

De Argentijnse overheid gaf Williamson tien dagen de tijd te vertrekken, maakten de autoriteiten van het Zuid-Amerikaanse land donderdag bekend.


Controverse

Het besluit van paus Benedictus XVI om de excommunicatie van de geestelijke op te heffen, leidde tot een felle controverse. Williamson ontkent het bestaan van de gaskamers in de Tweede Wereldoorlog.

Hij stelt dat er niet zes miljoen maar 200.000 tot 300.000 Joden in de naziconcentratiekampen zijn omgekomen. Hij woont sinds 2003 in Argentinië.

© ANP

knuppeltje
20-02-09, 09:45
Argentinië stuurt Holocaust-bisschop land uit
Uitgegeven:

Snap er niets van, in die streken waren ze toch altijd niet vies van de Hollocaust ontkenners, zekers als het om de medewerkers ervan ging.
Gaan ze daar nu ineens de brave hendrik uithangen, of zijn ze werkelijk veranderd?

Marsipulami
20-02-09, 14:17
Williamson moet Argentinië verlaten


vr 20/02/09 13:38 (UPDATE video) - Argentinië heeft de integristische katholieke bisschop Richard Williamson gevraagd het land te verlaten.
Williamson ontkent dat er miljoenen joden zijn vergast in de uitroeiingskampen van de nazi's.

Voor die opvatting is hij door zijn eigen Piusbroederschap al afgezet als directeur van een seminarie in La Reja. En nu heeft de Argentijnse overheid hem verzocht het land te verlaten.

Officieel gebeurt dat omdat hij de ware reden van zijn verblijf in Argentinië verdoezeld heeft. Als hij niet vertrekt, dan wordt hij binnen de tien dagen uitgewezen.

Sallahddin
20-02-09, 20:32
Snap er niets van, in die streken waren ze toch altijd niet vies van de Hollocaust ontkenners, zekers als het om de medewerkers ervan ging.
Gaan ze daar nu ineens de brave hendrik uithangen, of zijn ze werkelijk veranderd?


Precies :

veel nazis hadden een schuiplaats in Argentinie gevonden ........na de oorlog :

die nazi top stuk ...hoe heet ie al ook weer .....werd door de israelis uit Argentinie ontvoerd waar die zich verborgen hield & naar israel gestransporteerd ...

Sallahddin
20-02-09, 20:36
Williamson moet Argentinië verlaten


vr 20/02/09 13:38 (UPDATE video) - Argentinië heeft de integristische katholieke bisschop Richard Williamson gevraagd het land te verlaten.
Williamson ontkent dat er miljoenen joden zijn vergast in de uitroeiingskampen van de nazi's.

Voor die opvatting is hij door zijn eigen Piusbroederschap al afgezet als directeur van een seminarie in La Reja. En nu heeft de Argentijnse overheid hem verzocht het land te verlaten.

Officieel gebeurt dat omdat hij de ware reden van zijn verblijf in Argentinië verdoezeld heeft. Als hij niet vertrekt, dan wordt hij binnen de tien dagen uitgewezen.

er moeten er geen "meten met 2 maten" selectief hypocriet moraal & logica worden gehanteerd weer :

alle extremisten, racisten, oorlogscriminelen, xenofoben, Islamofoben, antisemieten ..........alle Wilderses.........moeten worden behandeld op een gelijk manier = gelijk behandeling .....

Marsipulami
21-02-09, 10:51
Negationistische bisschop Williamson is onvindbaar

Niemand weet waar de Britse negationistische bisschop Richard Williamson zich momenteel ophoudt. Het Argentijnse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft hem donderdag gesommeerd binnen de tien dagen het land te verlaten, maar de bisschop heeft nog niet op die dreigende uitwijzing gereageerd. Ook bij het priesterseminarie van de aartsconservatieve priesterbroederschap Pius X, dat Williamson tot voor kort leidde, weten ze niet waar hij uithangt.

Formeel document
De Argentijnse regering zou Williamson in de loop van vrijdag via een formeel uitwijzingsdocument officieel op de hoogte brengen dat hij het land uit moet. De bisschop kan daar wel nog beroep tegen aantekenen.

Geen gaskamers
De opheffing van de excommunicatie van Williamson door paus Benedictus XVI op 24 januari - en van drie andere bisschoppen - leidde wereldwijd tot een stom van protest. Tien dagen voor het pauselijk decreet had Williamson op de Zweedse televisie bovendien verklaard dat hij niet geloofde dat er gaskamers waren geweest. "Ik denk dat er 200.000 tot 300.000 joden zijn omgekomen in de concentratiekampen maar geen enkele in de gaskamers", luidde het. (belga/odbs)
20/02/09 19u21

Sallahddin
21-02-09, 12:34
Negationistische bisschop Williamson is onvindbaar

Niemand weet waar de Britse negationistische bisschop Richard Williamson zich momenteel ophoudt. Het Argentijnse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft hem donderdag gesommeerd binnen de tien dagen het land te verlaten, maar de bisschop heeft nog niet op die dreigende uitwijzing gereageerd. Ook bij het priesterseminarie van de aartsconservatieve priesterbroederschap Pius X, dat Williamson tot voor kort leidde, weten ze niet waar hij uithangt.

Formeel document
De Argentijnse regering zou Williamson in de loop van vrijdag via een formeel uitwijzingsdocument officieel op de hoogte brengen dat hij het land uit moet. De bisschop kan daar wel nog beroep tegen aantekenen.

Geen gaskamers
De opheffing van de excommunicatie van Williamson door paus Benedictus XVI op 24 januari - en van drie andere bisschoppen - leidde wereldwijd tot een stom van protest. Tien dagen voor het pauselijk decreet had Williamson op de Zweedse televisie bovendien verklaard dat hij niet geloofde dat er gaskamers waren geweest. "Ik denk dat er 200.000 tot 300.000 joden zijn omgekomen in de concentratiekampen maar geen enkele in de gaskamers", luidde het. (belga/odbs)
20/02/09 19u21


gekidnapt door de mossad ! :lol:

waaroom al die heiza over de man ??? : ze moeten hem met rust laten :