PDA

Bekijk Volledige Versie : Terreurgroep van de lijst.



knuppeltje
27-01-09, 10:55
Brussel. De Iraanse oppositiegroep Muhajedin Khalq (Strijders van het Volk) wordrt geschrapt van de EU-lijst van rerroristische organisaties. De EU-ministers van Buitenlandse Zaken hebben dat besloten.
Eerder beoordeelde het Eoropese Hof van Justitie al dat de beweging ten onrechte op deze lijst was geplaatst, waardoor ze niet meer over haar tegoeden kon beschikken.
Minister Maxim Verhagen van Buitenlandse Zaken zei maandag dat het EU-besluit een uitvloeisel is van deze juridische uitspraak. Als er nieuwe bewijzen zijn tegen deze beweging kan ze opnieuw op de lijst worden opgenomen.
De groepering is in de jaren zestig van vorige eeuw iogericht rn streeft een marxistisch-islamitisch programma na.
(AP)

Heeft die groep niet duizenden slachtoffers op zijn geweten?

John2
27-01-09, 11:16
Brussel. De Iraanse oppositiegroep Muhajedin Khalq (Strijders van het Volk) wordrt geschrapt van de EU-lijst van rerroristische organisaties. De EU-ministers van Buitenlandse Zaken hebben dat besloten.
Eerder beoordeelde het Eoropese Hof van Justitie al dat de beweging ten onrechte op deze lijst was geplaatst, waardoor ze niet meer over haar tegoeden kon beschikken.
Minister Maxim Verhagen van Buitenlandse Zaken zei maandag dat het EU-besluit een uitvloeisel is van deze juridische uitspraak. Als er nieuwe bewijzen zijn tegen deze beweging kan ze opnieuw op de lijst worden opgenomen.
De groepering is in de jaren zestig van vorige eeuw iogericht rn streeft een marxistisch-islamitisch programma na.
(AP)

Heeft die groep niet duizenden slachtoffers op zijn geweten?

Klopt in de jaren 70 en 80 pleegden ze bloedige aanslagen onder de Iraanse bevolking.
De laatste jaren hoor je er nog maar weinig van, het enigste wat mij bekend is dat er in 2006 nog vragen zijn gesteld door de EU over deze groep door Luís Queiró maar geen rapporten zijn de vinden over deze groep?

Al Sawt
27-01-09, 12:17
Brussel. De Iraanse oppositiegroep Muhajedin Khalq (Strijders van het Volk) wordrt geschrapt van de EU-lijst van rerroristische organisaties. De EU-ministers van Buitenlandse Zaken hebben dat besloten.
Eerder beoordeelde het Eoropese Hof van Justitie al dat de beweging ten onrechte op deze lijst was geplaatst, waardoor ze niet meer over haar tegoeden kon beschikken.
Minister Maxim Verhagen van Buitenlandse Zaken zei maandag dat het EU-besluit een uitvloeisel is van deze juridische uitspraak. Als er nieuwe bewijzen zijn tegen deze beweging kan ze opnieuw op de lijst worden opgenomen.
De groepering is in de jaren zestig van vorige eeuw iogericht rn streeft een marxistisch-islamitisch programma na.
(AP)

Heeft die groep niet duizenden slachtoffers op zijn geweten?Yep en ze zijn nog steeds bezig met het plegen van aanslagen in Iran.

Dankzij steun van CIA.

knuppeltje
27-01-09, 12:33
Yep en ze zijn nog steeds bezig met het plegen van aanslagen in Iran.

Dankzij steun van CIA.

Ik vreesde het al.
De hipocrisie van dat besluit stroomt er dan ook vanaf.

Sallahddin
27-01-09, 12:58
Brussel. De Iraanse oppositiegroep Muhajedin Khalq (Strijders van het Volk) wordrt geschrapt van de EU-lijst van rerroristische organisaties. De EU-ministers van Buitenlandse Zaken hebben dat besloten.
Eerder beoordeelde het Eoropese Hof van Justitie al dat de beweging ten onrechte op deze lijst was geplaatst, waardoor ze niet meer over haar tegoeden kon beschikken.
Minister Maxim Verhagen van Buitenlandse Zaken zei maandag dat het EU-besluit een uitvloeisel is van deze juridische uitspraak. Als er nieuwe bewijzen zijn tegen deze beweging kan ze opnieuw op de lijst worden opgenomen.
De groepering is in de jaren zestig van vorige eeuw iogericht rn streeft een marxistisch-islamitisch programma na.
(AP)

Heeft die groep niet duizenden slachtoffers op zijn geweten?

Zie hoe hypocriet deze westen is : meten met twee maten :

interests' morality : :lol:

omdat de EU de pik op Iran heeft is dus ieder verzetsgroep tegen Iran legetiem : & elk verzets groep tegen ...israel..."terroristisch" !

wat een hypocriet selectief moraal ! :kotsen2:


After the Gaza war & western unconditionnal support for israeli war crimes ....the west must not dare lecture anybody 'bout human rights_values,international law....nobody w'd take that west seriously when it comes to just that indeed! :lol:

Soldim
27-01-09, 13:13
Ik vreesde het al.
De hipocrisie van dat besluit stroomt er dan ook vanaf.

Ze claimen geweldloos verzet, en een schaduw regering. 't Is moeilijk voor mij te oordelen hoeverre dat waar is.

knuppeltje
27-01-09, 13:27
Ze claimen geweldloos verzet, en een schaduw regering. 't Is moeilijk voor mij te oordelen hoeverre dat waar is.

Ze hebben al duizenden slachtoffers op hun naam staan blijkbaar.
Voorlopig zou ik ze toch maar op die lijst houden.

Soldim
27-01-09, 13:34
Ze hebben al duizenden slachtoffers op hun naam staan blijkbaar.
Voorlopig zou ik ze toch maar op die lijst houden.

Dat blijkbaar is voor mij nu juist het probleem. Van wat ik gezien heb claimen ze dat ze geen gewapend verzet meer plegen. Bronnen van beide zijden zijn niet bepaald onafhankelijk.

mark61
27-01-09, 13:51
Ze hebben al duizenden slachtoffers op hun naam staan blijkbaar.
Voorlopig zou ik ze toch maar op die lijst houden.

Ik vind dat niet direct een criterium. Meestal is 'geweld' een slap excuus om niet met bepaalde partijen te hoeven praten. Ik vind dat heilloos, alleen al omdat veel organisaties op de wereld eh veelzijdig zijn, en lang niet alleen gewapend 'verzet' plegen.

Ik zou dan ook zeggen, ook praten met Hamas dus. En niet allebei uitsluiten.

knuppeltje
27-01-09, 16:56
Ik zou dan ook zeggen, ook praten met Hamas dus. En niet allebei uitsluiten.

Sjuustem, helemaal mee eens, en daarom heb ik ook dat bericht geplaatst, en het hipocrite ervan aangeven.

Joesoef
27-01-09, 17:27
Kom ze wel eens tegen, ze houden heel erg van geld en willen je maar al te graag in hun adressen bestand "aga, uw gegevens zijn veilig bij ons" :hihi:
Wat dat betreft weet je nooit wie je voor je hebt :argwaan: