PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël woedend op Bert Anciaux na vergelijking Gaza - De Gelder



Marsipulami
27-01-09, 17:06
Israël woedend op Bert Anciaux na vergelijking Gaza - De Gelder


Israël is woedend op Vlaams minister Bert Anciaux (sp.a). Die vergeleek op zijn website de dodelijke raid van Kim De Gelder in Dendermonde met het Israëlisch offensief op Gaza. "Het Israëlisch offensief vergelijken met een eenzame gek die onschuldige kinderen vermoordt, is ver over de schreef", stelt de Israëlische ambassade in ons land.


"Hier gaat het over 15 slachtoffers waarvan 14 kindjes", schreef Anciaux vorige vrijdag op zijn website. "Het shockeert ons allemaal. Ik moest ook denken aan de honderden dode kinderen in de Gazastrook, ook bewust door een agressor omgebracht en zonder dat die agressor opgepakt werd."

"Ook hier heeft dood en geweld toegeslagen. Dat alleen al is de hel. Een donderslag bij heldere hemel. Een noodkreet voor alle kinderen", besluit Anciaux, die maandagavond zichtbaar aangedaan in 'Phara' op Canvas de aanval van De Gelder mee analyseerde.

"Absurd en beledigend"
De Israëlische ambassade noemt het een "absurde en beledigende vergelijking" van de minister van Cultuur, Jeugd, Sport en Brusselse aangelegenheden. "Het Israëlisch offensief vergelijken met een eenzame gek die onschuldige kinderen vermoordt, is ver over de schreef", stelt de ambassade in ons land.

Anciaux van zijn kant verdedigt zich: "Ik zal elke aanval op onschuldige burgers, zeker op kinderen, waar ook ter wereld, veroordelen. Mijn uitspraken zijn niet gericht tegen de Joodse gemeenschap, geenszins, wél tegen het ongeoorloofde geweld van de Israëlische staat. Ook het geweld van Hamas tegen Joodse onschuldige burgers en kinderen is onaanvaardbaar en onmenselijk", aldus de minister.

mark61
27-01-09, 17:14
:haha:

Kijk dames, een keurige mainstreampolitieke Belg maakt het nog bonter dan ik hiero :hihi:

VerbalSmaeel
27-01-09, 17:23
Israël woedend op Bert Anciaux na vergelijking Gaza - De Gelder


Israël is woedend op Vlaams minister Bert Anciaux (sp.a). Die vergeleek op zijn website de dodelijke raid van Kim De Gelder in Dendermonde met het Israëlisch offensief op Gaza. "Het Israëlisch offensief vergelijken met een eenzame gek die onschuldige kinderen vermoordt, is ver over de schreef", stelt de Israëlische ambassade in ons land.


"Hier gaat het over 15 slachtoffers waarvan 14 kindjes", schreef Anciaux vorige vrijdag op zijn website. "Het shockeert ons allemaal. Ik moest ook denken aan de honderden dode kinderen in de Gazastrook, ook bewust door een agressor omgebracht en zonder dat die agressor opgepakt werd."

"Ook hier heeft dood en geweld toegeslagen. Dat alleen al is de hel. Een donderslag bij heldere hemel. Een noodkreet voor alle kinderen", besluit Anciaux, die maandagavond zichtbaar aangedaan in 'Phara' op Canvas de aanval van De Gelder mee analyseerde.

"Absurd en beledigend"
De Israëlische ambassade noemt het een "absurde en beledigende vergelijking" van de minister van Cultuur, Jeugd, Sport en Brusselse aangelegenheden. "Het Israëlisch offensief vergelijken met een eenzame gek die onschuldige kinderen vermoordt, is ver over de schreef", stelt de ambassade in ons land.

Anciaux van zijn kant verdedigt zich: "Ik zal elke aanval op onschuldige burgers, zeker op kinderen, waar ook ter wereld, veroordelen. Mijn uitspraken zijn niet gericht tegen de Joodse gemeenschap, geenszins, wél tegen het ongeoorloofde geweld van de Israëlische staat. Ook het geweld van Hamas tegen Joodse onschuldige burgers en kinderen is onaanvaardbaar en onmenselijk", aldus de minister.
Wat is eigenlijk erger? Een gek die kinderen ombrengt uit waanzinnigheid of iemand die met een doelbewuste strategie kinderen verbrand en afslacht?


Israelische generaal Eisenkot, 3 oktober 2008: “We zullen disproportioneel geweld gebruiken tegen ieder dorp van waaruit schoten worden gelost op Israel, en we zullen immense schade en vernietiging te weeg brengen. Vanuit ons gezichtspunt zijn zij militaire bases. Dit is geen overweging, dit is een plan dat reeds is geautoriseerd.”

ronald
27-01-09, 17:27
Wat is eigenlijk erger? Een gek die kinderen ombrengt uit waanzinnigheid of iemand die met een doelbewuste strategie kinderen verbrand en afslacht?



...of een dwaas die dit zo wil geloven? Maar ik zou dus voor jouw laatste optie moeten kiezen om humaan te klinken begrijp ik. Je bent een manipulator eerste klas.

IbnRushd
27-01-09, 17:52
...of een dwaas die dit zo wil geloven? Maar ik zou dus voor jouw laatste optie moeten kiezen om humaan te klinken begrijp ik. Je bent een manipulator eerste klas.

De massamoord (o.m. op kinderen) was bedoeld om het volk in Gaza af te schrikken. En het is inderdaad erger als massamoordenaars niet berecht worden.

VerbalSmaeel
27-01-09, 17:56
...of een dwaas die dit zo wil geloven? Maar ik zou dus voor jouw laatste optie moeten kiezen om humaan te klinken begrijp ik. Je bent een manipulator eerste klas.
Aldus een zionist.

Zionisten leven in een beperkte en goed afgeschermde geestelijke ruimte, waarin alle ontnuchterende informatie die binnenkomt, geweerd wordt. Dat verklaart ook meteen die paranoia die hen constant achtervolgt, daar ze nogal vreselijke dingen op hun geweten hebben. Zoals Raskolnikov heeft mogen uitvinden, zullen die spoken alleen ophouden je te achtervolgen wanneer de schuld toegegeven wordt en het berouw begint.

Voor de rest, als je nog wat te klagen hebt, ga je maar naar de klaagmuur met je broeder Eisenkrot. Misschien dat die heilige muur antwoord kan geven op je vraag waarom niet iedereen in de goedheid van doelbewust afgeslachte kinderen gelooft.

http://4.bp.blogspot.com/_dxpS7zB5Qyk/R0xNLt1HcXI/AAAAAAAAAnk/xAg8itCZRhM/s320/klaagmuur.bmp

VerbalSmaeel
27-01-09, 18:00
De massamoord (o.m. op kinderen) was bedoeld om het volk in Gaza af te schrikken. En het is inderdaad erger als massamoordenaars niet berecht worden.
Het is ook slecht voor de mensen die ze steunen en begaan hebben. Zonder boetedoening is een normaal leven onmogelijk.

Joesoef
27-01-09, 18:11
Het is nogal een verschil of je bewust kindertjes dood of onder een psychose.

ronald
27-01-09, 18:13
De massamoord (o.m. op kinderen) was bedoeld om het volk in Gaza af te schrikken. En het is inderdaad erger als massamoordenaars niet berecht worden.

Mijn reactie en vraagtekens die ik op VerbaISlam mening liet volgen betreft "een doelbewuste strategie kinderen verbrand en afslacht". Jij maakt er nu iets anders van.

ronald
27-01-09, 18:16
Aldus een zionist.

Zionisten leven in een beperkte en goed afgeschermde geestelijke ruimte, waarin alle ontnuchterende informatie die binnenkomt, geweerd wordt. Dat verklaart ook meteen die paranoia die hen constant achtervolgt, daar ze nogal vreselijke dingen op hun geweten hebben. Zoals Raskolnikov heeft mogen uitvinden, zullen die spoken alleen ophouden je te achtervolgen wanneer de schuld toegegeven wordt en het berouw begint.

Voor de rest, als je nog wat te klagen hebt, ga je maar naar de klaagmuur met je broeder Eisenkrot. Misschien dat die heilige muur antwoord kan geven op je vraag waarom niet iedereen in de goedheid van doelbewust afgeslachte kinderen gelooft.

http://4.bp.blogspot.com/_dxpS7zB5Qyk/R0xNLt1HcXI/AAAAAAAAAnk/xAg8itCZRhM/s320/klaagmuur.bmp

Probeer je nu om de term "Zionist" te bezigen je achterlijke standpunt bij voorbaat gegrond te verklaren? Je omzeilt je eigen probleem in deze. Probeer het nog eens en kom nu met wat feitelijke bewijzen die ter zake doende zijn.

mark61
27-01-09, 18:18
Mijn reactie en vraagtekens die ik op VerbaISlam mening liet volgen betreft "een doelbewuste strategie kinderen verbrand en afslacht". Jij maakt er nu iets anders van.

Ah, gewone massamoord is OK :duim:

ronald
27-01-09, 18:26
Ah, gewone massamoord is OK :duim:

Zei ik dat? LEZEN...en wel dat wat er staat.

mark61
27-01-09, 18:29
Zei ik dat? LEZEN...en wel dat wat er staat.

Wat staat er dan? Meer dan 50% van jouw bijdragen is onbegrijpelijk wegens hetzij krankjorem denken, hetzij gebrekkige grammatica.

Je brabbelde iets verwijtends over dat Ibn Rushd wat anders zei dan VerbaleSmaeel. Ik vond het verschil marginaal.

ronald
27-01-09, 18:32
Wat staat er dan? Meer dan 50% van jouw bijdragen is onbegrijpelijk wegens hetzij krankjorem denken, hetzij gebrekkige grammatica.

Je brabbelde iets verwijtends over dat Ibn Rushd wat anders zei dan VerbaleSmaeel. Ik vond het verschil marginaal.

Wat is eigenlijk erger? Een gek die kinderen ombrengt uit waanzinnigheid of iemand die met een doelbewuste strategie kinderen verbrand en afslacht?

...of een dwaas die dit zo wil geloven? Maar ik zou dus voor jouw laatste optie moeten kiezen om humaan te klinken begrijp ik. Je bent een manipulator eerste klas.
Ibn Rushd en jij zijn nummer 2 en 3 in de rij.

IbnRushd
27-01-09, 18:35
Mijn reactie en vraagtekens die ik op VerbaISlam mening liet volgen betreft "een doelbewuste strategie kinderen verbrand en afslacht". Jij maakt er nu iets anders van.

Ik zeg toch 'volk'. Kinderen horen daar ook bij. De massamoord op het Gazaanse volk was een doelbewuste strategie. Fosforbommen om het volk (kinderen vallen ook onder het Gazaanse volk) levend te verbranden of te verminken was inderdaad ook bedoeld om ze te intimideren. Bewust heel lang hulporganisaties en ambulances tegenhouden is een onderdeel van de strategie.

Sallahddin
27-01-09, 18:50
Israël woedend op Bert Anciaux na vergelijking Gaza - De Gelder


Israël is woedend op Vlaams minister Bert Anciaux (sp.a). Die vergeleek op zijn website de dodelijke raid van Kim De Gelder in Dendermonde met het Israëlisch offensief op Gaza. "Het Israëlisch offensief vergelijken met een eenzame gek die onschuldige kinderen vermoordt, is ver over de schreef", stelt de Israëlische ambassade in ons land.


"Hier gaat het over 15 slachtoffers waarvan 14 kindjes", schreef Anciaux vorige vrijdag op zijn website. "Het shockeert ons allemaal. Ik moest ook denken aan de honderden dode kinderen in de Gazastrook, ook bewust door een agressor omgebracht en zonder dat die agressor opgepakt werd."

"Ook hier heeft dood en geweld toegeslagen. Dat alleen al is de hel. Een donderslag bij heldere hemel. Een noodkreet voor alle kinderen", besluit Anciaux, die maandagavond zichtbaar aangedaan in 'Phara' op Canvas de aanval van De Gelder mee analyseerde.

"Absurd en beledigend"
De Israëlische ambassade noemt het een "absurde en beledigende vergelijking" van de minister van Cultuur, Jeugd, Sport en Brusselse aangelegenheden. "Het Israëlisch offensief vergelijken met een eenzame gek die onschuldige kinderen vermoordt, is ver over de schreef", stelt de ambassade in ons land.

Anciaux van zijn kant verdedigt zich: "Ik zal elke aanval op onschuldige burgers, zeker op kinderen, waar ook ter wereld, veroordelen. Mijn uitspraken zijn niet gericht tegen de Joodse gemeenschap, geenszins, wél tegen het ongeoorloofde geweld van de Israëlische staat. Ook het geweld van Hamas tegen Joodse onschuldige burgers en kinderen is onaanvaardbaar en onmenselijk", aldus de minister.


Anciaux was niet nauwekeurig of dapper genoeg geweest :

hij had moeten zeggen zionistisch beestachtig nazi barbaar laf ....israeli massa_ moorden op onschuldige mensen, kinderen, vrouwen & oude mensen is nog erger dan die vergelijking die hij aangaf !:



gek is dat die barbaar zionisten toch wel "woedend" durven te worden op iemand die juist hun eigen oorlogsmisdaden & genocides niet echt hard genoeg had veroordeeld :

om die misdaden vn israel te gaan vergelijken met die raketten van Hamas is niet alleen laf geweest van die Anciaux ,maar ook een soort sussen van die laffie israelis' "woede" .... :kotsen2:

ronald
27-01-09, 18:56
Ik zeg toch 'volk'. Kinderen horen daar ook bij. De massamoord op het Gazaanse volk was een doelbewuste strategie. Fosforbommen om het volk (kinderen vallen ook onder het Gazaanse volk) levend te verbranden of te verminken was inderdaad ook bedoeld om ze te intimideren. Bewust heel lang hulporganisaties en ambulances tegenhouden is een onderdeel van de strategie.


De massamoord (o.m. op kinderen) was bedoeld om het volk in Gaza af te schrikken. En het is inderdaad erger als massamoordenaars niet berecht worden.

Dat is wat ik zei: jij maakte er al iets anders van. VerbaISlam had het over "een doelbewuste strategie kinderen verbrand en afslacht". Dat is iets anders. Ik vroeg hem om bewijzen voor die strategie te geven. Dat het resultaat bij de aanvallen ook de dood van kinderen tot gevolg had, is evident. Jij concludeert in je veroordeling ook iets anders dan dat VerbaISlam deed. Op beide mededelingen ben ik niet echt ingegaan. Dat is waar. Zou VerbaISlam zijn bewijs eerst willen horen.

ronald
27-01-09, 19:08
Anciaux was niet nauwekeurig of dapper genoeg geweest :

hij had moeten zeggen zionistisch beestachtig nazi barbaar laf ....israeli massa_ moorden op onschuldige mensen, kinderen, vrouwen & oude mensen is nog erger dan die vergelijking die hij aangaf !:





Jij doet voorkomen alsof Bert Anciaux eigenlijk iets over Israel en Gaza wilde zeggen en daarbij de moorden op kinderen in Dendermonde noemde. Ik snap niet dat minister Anciaux, Vlaams minister van Cultuur, Jeugd, Sport en Brussel en lid van het Comité van Ministers van de Nederlandse Taalunie in zijn veroordeling over de moorden in Dendermonde komt met Israel en Gaza. Maar ik begrijp van jou dat dat eigenlijk door iedereen en ten alle tijde moet gebeuren. Een soort slotuitspraak.

IbnRushd
27-01-09, 19:14
Dat is wat ik zei: jij maakte er al iets anders van. VerbaISlam had het over "een doelbewuste strategie kinderen verbrand en afslacht". Dat is iets anders. Ik vroeg hem om bewijzen voor die strategie te geven. Dat het resultaat bij de aanvallen ook de dood van kinderen tot gevolg had, is evident. Jij concludeert in je veroordeling ook iets anders dan dat VerbaISlam deed. Op beide mededelingen ben ik niet echt ingegaan. Dat is waar. Zou VerbaISlam zijn bewijs eerst willen horen.

Gelukkig ben je inhoudelijk met mij eens. Nu is het alleen wachten op Slinger, John2, bar e.d.

Sallahddin
27-01-09, 19:25
Aldus een zionist.

Zionisten leven in een beperkte en goed afgeschermde geestelijke ruimte, waarin alle ontnuchterende informatie die binnenkomt, geweerd wordt. Dat verklaart ook meteen die paranoia die hen constant achtervolgt, daar ze nogal vreselijke dingen op hun geweten hebben. Zoals Raskolnikov heeft mogen uitvinden, zullen die spoken alleen ophouden je te achtervolgen wanneer de schuld toegegeven wordt en het berouw begint.

Voor de rest, als je nog wat te klagen hebt, ga je maar naar de klaagmuur met je broeder Eisenkrot. Misschien dat die heilige muur antwoord kan geven op je vraag waarom niet iedereen in de goedheid van doelbewust afgeslachte kinderen gelooft.

http://4.bp.blogspot.com/_dxpS7zB5Qyk/R0xNLt1HcXI/AAAAAAAAAnk/xAg8itCZRhM/s320/klaagmuur.bmp

nou, alleen een pathologisch psychopathisch sociopathisch verrot psyche & ziel zou mensen kunnen aanzetten tot zulk barbaars onmenselijk laffe ....massa_moorden op andere mensen zoals dat in Gaza was gebeurd !

israeli columnist Uri Avnery noemde die laf zionistisch oorlogscrimineel Barack een gek die zou aan sociopathisch disorder lijden !:

check it out :

http://www.counterpunch.com/avnery01122009.html

Bovendien het is wel een psychologisch wetenschappelijk feit dat misbruikte individueen op jong leeftijd later op hun beurt misbruikers worden als ze volwassen worden tenzij ze aan een soort psycho_therapie worden onderworpen om die misbruik te kunnen verwerken & gezond mee te kunnen omgaan ...

dat geldt ook voor volkeren ,zie ik als ik naar die gek zionistisch bloeddoorstig volk zou kijken : vampieren zijn dat ;gelet op het feit dat ze eeuwen lang werden vervolgd ,mishandeld & misbruikt op allerlei manieren ,met de Hitler tijd als top punt van joden vervolging .....

ik snap wel dat die joden wraak op de mensheid willen nemen ! :lol:

maar ik snap absoluut niet waaroom behandelen die juist moslims op die barbaar manier ,gelet op het feit dat juist moslims die joden op een humaan manier hadden behandeld gedurend de heel middle_eeuwen toen ze overaal in de wereld, en vooraal in Europa werden vervolgd .....

"....moslims waren humaner & beschaafder dan christenen......gedurend de geheel middle_eeuwen waren joden op geen enkel manier slecht behandeld door moslims ...." quote : atheistisch Bertrand Russell of woorden met gelijk strekking :

"Geschiedenis van de westerse filosofie" , hoofdstuk : "De Godsdienstig ontwikkeling van joden" ...

VerbalSmaeel
27-01-09, 19:38
Dat is wat ik zei: jij maakte er al iets anders van. VerbaISlam had het over "een doelbewuste strategie kinderen verbrand en afslacht". Dat is iets anders. Ik vroeg hem om bewijzen voor die strategie te geven. Dat het resultaat bij de aanvallen ook de dood van kinderen tot gevolg had, is evident. Jij concludeert in je veroordeling ook iets anders dan dat VerbaISlam deed. Op beide mededelingen ben ik niet echt ingegaan. Dat is waar. Zou VerbaISlam zijn bewijs eerst willen horen.
IbnRushd zegt precies hetzelfde als ik doe. Dat het een doelbewuste strategie is om kinderen te verminken en af te slachten. Het gaat in deze topic immers om een vergelijking tussen afgeslachte kinderen, of het nou de Belgische zijn of de doelbewust afgeslachte Palestijnse, en niet over verminkte, afgeslachte vrouwen en mannen.

Ancieux heeft trouwens ook een vrouw vermoord. Dat is verder niet in de discussie betrokken. Het lijkt me niet meer dan logisch dat als je over vermoorde kinderen discussiert, al dan niet doelbewust, dat je al dan niet doelbewust vermoorde vrouwen en mannen daar buiten laat.

Doelbewust, een voorbeeld:

http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2009/1/23/1232709703383/Gallery-child-victims-in--007.jpg

Amal Abed Rabbo, two, pictured after she died in an attack at the village of Izbit Abed Rabbo, on January 7, 2009. According to her father Khalid, 30, Amal and her sister Souad, seven, were killed by gunfire from an Israeli tank after soldiers ordered the family out of their house. Another sister, Samer, four, survived the attack but is paralysed below the waist. “Amal was just learning to talk,” said Khalid. “I want to know from the Israeli army: why did they kill my daughters?”


http://www.guardian.co.uk/world/gallery/2009/jan/23/gaza-middleeast?picture=342225614

tanger'73
27-01-09, 19:49
Ik weet niet welke adviseurs olmert en zijn tuig allemaal ter beschikking hebben en of er überhaupt nog zinnige mensen in de knesset zitten? Maar deze hele Gaza actie is de domste van alle acties ooit. Het heeft israël steeds verder in diskrediet gebracht. Zelfs de israëlische propagandamachine kan dit debâcle niet meer bolwerken. In die zin verschilt olmert kwa intelligentie niet veel met bush.

ronald
27-01-09, 20:04
Gelukkig ben je inhoudelijk met mij eens. Nu is het alleen wachten op Slinger, John2, bar e.d.

Ik beaamde dat jij iets anders zei dan VerbaISlam (die nog steeds niet het verschil blijkt te zien omdat hij zich op de gevolgen richt en hij zijn beschuldiging van "een doelbewuste strategie kinderen verbrand en afslacht"). Wat jij stelde, daar ben ik nog niet op ingegaan en kun jij dus ook niet op basis hiervan concluderen dat ik het met je eens ben. Waarom en waarop je dat wel doet weet ik niet.

ronald
27-01-09, 20:12
IbnRushd zegt precies hetzelfde als ik doe. Dat het een doelbewuste strategie is om kinderen te verminken en af te slachten. Het gaat in deze topic immers om een vergelijking tussen afgeslachte kinderen, of het nou de Belgische zijn of de doelbewust afgeslachte Palestijnse, en niet over verminkte, afgeslachte vrouwen en mannen.

Ancieux heeft trouwens ook een vrouw vermoord. Dat is verder niet in de discussie betrokken. Het lijkt me niet meer dan logisch dat als je over vermoorde kinderen discussiert, al dan niet doelbewust, dat je al dan niet doelbewust vermoorde vrouwen en mannen daar buiten laat.

Doelbewust, een voorbeeld:


Amal Abed Rabbo, two, pictured after she died in an attack at the village of Izbit Abed Rabbo, on January 7, 2009. According to her father Khalid, 30, Amal and her sister Souad, seven, were killed by gunfire from an Israeli tank after soldiers ordered the family out of their house. Another sister, Samer, four, survived the attack but is paralysed below the waist. “Amal was just learning to talk,” said Khalid. “I want to know from the Israeli army: why did they kill my daughters?”


http://www.guardian.co.uk/world/gallery/2009/jan/23/gaza-middleeast?picture=342225614
IbnRusd zegt helemaal niet hetzelfde als wat jij stelt: "een doelbewuste strategie kinderen verbrand en afslacht". Dat kinderen zijn gedood is wel duidelijk. Jij hebt het over Israels doelbewuste strategie op kinderen af te slachten en te verbranden. Hoe triest ook dat er kinderen zijn gedood. Ik vraag je naar het bewijs dat zij die strategie bezitten. Je "bewijs" is hier een eigen conclussie.

knuppeltje
28-01-09, 09:03
...of een dwaas die dit zo wil geloven? Maar ik zou dus voor jouw laatste optie moeten kiezen om humaan te klinken begrijp ik. Je bent een manipulator eerste klas.

Die gast in België is ziek.

In Israël zijn het puur oorlogsmisdadigers.

Al Sawt
28-01-09, 11:06
Ik weet niet welke adviseurs olmert en zijn tuig allemaal ter beschikking hebben en of er überhaupt nog zinnige mensen in de knesset zitten? Maar deze hele Gaza actie is de domste van alle acties ooit. Het heeft israël steeds verder in diskrediet gebracht. Zelfs de israëlische propagandamachine kan dit debâcle niet meer bolwerken. In die zin verschilt olmert kwa intelligentie niet veel met bush.

Gaza actie en oorlog met Hizbollah heeft kunnen aantonen dat de Israelische leger zijn beperkingen heeft.

Het is een goed gewapende leger. Maar tegen een compact en mobiel opererende vijand, kunnen ze geen vuist maken.

Duurzaam vrede met Israel kan alleen komen, als de Israeliers beseffen dat zij op militair het onderspit kunnen delven.

knuppeltje
28-01-09, 11:20
=Al Sawt;3867043]Gaza actie en oorlog met Hizbollah heeft kunnen aantonen dat de Israelische leger zijn beperkingen heeft.

Het is een goed gewapende leger. Maar tegen een compact en mobiel opererende vijand, kunnen ze geen vuist maken.

Duurzaam vrede met Israel kan alleen komen, als de Israeliers beseffen dat zij op militair het onderspit kunnen delven.

Welk leger wint een guerillaoorlog zonder die weer publicitair te verliezen? Want daar komt het op neer. Als niemand het erg vindt van al die doden - dan veegt Israël heel Libanon Gaza in een mum van tijd van de kaart.
Viëtnam zou jou een en ander toch geleerd moeten hebben denk.

tanger'73
28-01-09, 16:39
Gaza actie en oorlog met Hizbollah heeft kunnen aantonen dat de Israelische leger zijn beperkingen heeft.

Het is een goed gewapende leger. Maar tegen een compact en mobiel opererende vijand, kunnen ze geen vuist maken.

Duurzaam vrede met Israel kan alleen komen, als de Israeliers beseffen dat zij op militair het onderspit kunnen delven.


Het heeft vooral aangetoond dat Hizbollah, Hamas en wie dan ook in de regio geen partij zijn voor het zeer geavanceerde israëlische leger. Het is meer een signaal voor de rest in de regio. Dat leger is zo goed uitgerust dat je verre van beperkingen spreken kunt. Denk verder dat het IDF wel rekening houdt met dat ze een assymetrische oorlog nooit winnen kunnen.

Dat ze daar rekening mee houden kan men zien dat ze in plaats van Hamas doelen, voornamelijk burger doelen treffen en bewust ook.