PDA

Bekijk Volledige Versie : HAMAS: "We want to be part of the international community,"



Aït Ayt
29-01-09, 12:28
Hamas: We will accept long-term truce if Gaza borders opened

Senior Hamas officials are indicating a willingness to negotiate a deal for a long-term truce with Israel as long as the borders of Gaza are opened to the rest of the world.

"We want to be part of the international community," Hamas leader Ghazi Hamad told The Associated Press this week at the Gaza-Egypt border, where he was coordinating Arab aid shipments. "I think Hamas has no interest now to increase the number of crises in Gaza or to challenge the world."

Hamas is trying hard to flex its muscles in the aftermath of Israel's three-week-long offensive in the Gaza Strip, doling out cash, vowing revenge and declaring victory over "Zionist aggression."
But AP interviews with Hamad and two other Hamas leaders in the war-ravaged territory they rule suggest some of that might be more bluster than reality - and the group may be ready for some serious deal making.

That raises the question of whether Hamas, which receives much of its funding and weapons from Tehran, can be coaxed out of Iran's orbit. The question looks less preposterous than it did before U.S. President Barack Obama began extending olive branches to the Muslim world and Israel's Gaza offensive reshuffled Mideast politics.

The militants appear to be in the throes of an internal power struggle between hard-liners and pragmatists. Which group comes out on top will likely depend on who is able to garner the most benefits in postwar Gaza.

The group's Damascus-based political leader on Wednesday said that Israel's conditions for a long-term truce with Hamas were unacceptable.

With hawks urging more violence, the window of opportunity to boost the voices of relative moderation is likely to be short.

"We won this war," said Hamas politician Mushir Al-Masri. "Why should we give in to pressure from anyone?"

Al-Masri spoke to the AP while standing next to a chair that used to serve as his seat in the Palestinian parliament, now reduced to rubble by Israeli bombing. Surrounding him were cracked cement, broken bricks, shattered glass and microphones covered in ash.

Yet even Al-Masri, a staunch hard-liner, sounded a conciliatory note.

"We have our hands open to any country...to open a dialogue without conditions," he said - clarifying that does not include Israel.

Hamas' pragmatists may have emerged from Israel's offensive slightly stronger, perhaps because of a perception among some Gazans that the organization's hawks overplayed their hand by provoking the wrath of Israel.

Obama has repeatedly reached out to Muslims since becoming president.

He assured hard-liners in his inaugural address that we will "extend a hand if you are willing to unclench your fist."

He dispatched special envoy George J. Mitchell to the Middle East on a listening tour, and on Tuesday he chose the Arab satellite network Al-Arabiya for his first televised interview, declaring "Americans are not your enemy."

It's unlikely Obama would talk directly to Hamas, which the U.S. lists as a terrorist organization. However, if reconciliation talks between Hamas and its pro-western Fatah rivals in Egypt bear fruit, Obama, unlike his predecessor, may accept a Palestinian unity government that includes the militants.

It's true Hamas has yet to renounce violence and Israel's assault has hardened many hearts in Gaza. But with the territory in desperate need of recovery, the group is promising not to interfere with aid efforts and appears keen to reconcile with Fatah.

No one expects the international community to drop all of its reservations about Hamas, an organization that made its name by strapping explosives onto young people and sending them to blow themselves up in crowded Israeli markets and buses.

But rebuilding Gaza after Israel's onslaught is going to require open borders and a large inflow of money and material - things that Iran, whose aid to Hamas is strictly surreptitious because of Israeli restrictions, cannot provide.

Hamas says it wants international recognition as much as an end to the blockade of Gaza - but it won't get either for free. For Hamas, the price may include allowing Fatah back into Gaza 20 months after it violently ousted them, along with halting its rocket fire and weapons smuggling.

The notion of engaging Hamas is anathema to Israel.

A dialogue with Hamas as a terror organization would be a strategic mistake, because Israel advocates dialogue with the moderates and displaying toughness against the extremists, Israeli Foreign Minister Tzipi Livni told the Maariv daily this week.

Israel's position is based on the fact that Hamas refuses to recognize its right to exist. However, the three Hamas leaders interviewed said they would accept statehood in just the West Bank and Gaza and would give up their resistance against Israel if that were achieved.

"We accept a state in the '67 borders," said Hamad. "We are not talking about the destruction of Israel."

One hard-line Hamas politician, Yehiel El Abadsa, said his group should not reconcile with Fatah and that Hamas will be the ones to rebuild Gaza.

That position may well put him at odds with the majority of Gaza's 1.4 million inhabitants, who seem to be clamoring for an end to the divisions that are distancing their dreams for a state of their own.

"Even if money falls from the sky and we are still divided like this, we'll never accomplish anything," said 55-year-old Mohammed Abed Rabbo, sitting outside his bombed-out house in northern Gaza.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/1059873.html

mulan
29-01-09, 12:33
Hamas is het probleem dan ook niet. Nooit geweest.
De vraag is dan ook wanneer ze die enge rechtse mafkezen in Israel eens gaan aanspreken. Het is mainstream politiek daar om er fascistische denkbeelden op na te houden.

Slinger
29-01-09, 12:37
Hmas praat altijd over een bestand, nooit over vrede...

mulan
29-01-09, 12:51
Hmas praat altijd over een bestand, nooit over vrede...

Weet je..doet er niet hoe Hamas praat maar toch voor de goede orde staan ze in hun goed recht te praten hoe ze willen praten. Israel daarentegen lult veel over vrede (lege retoriek) maar moet in feite gewoon oprotten uit de bezette gebieden. Waarom doen ze dat niet? Ze willen toch zo graag vrede. Een eerste stap lijkt me het niet laten wonen van honderdduizenden kolonisten in Palestijns gebied nietwaar?

VerbalSmaeel
29-01-09, 13:07
Hmas praat altijd over een bestand, nooit over vrede...
Zionisme en vrede is een contradictio in terminus. De status van het zionistische Israel als een exclusief joodse staat inclusief de westelijke jordaanoever, Oost-Jeruzalem en Gaza, verhindert dat er ooit sprake kan zijn van vrede. Dat betekent immers dat de Palestijnen vanzelf maar moeten verdwijnen. Ook de 20% Palestijnen die nu al binnen Israel onder een apartheidsregime leven. Het enige wat Hamas deze schurkenstaat kan bieden is een wapenstilstand, zodat de psychopaten eens hun zonden kunnen overdenken. En dat zouden ze met beide handen moeten aangrijpen. De islamitische massa's zijn geduldig. Ooit zullen ze de rekening aan hen presenteren. Hoe lang dat ook duurt.

Kal-El B.V
29-01-09, 13:34
Ik zal nog maar eens dit filmpje plaatsen. Een reportage van 60 minutes onlangs gemaakt over de schande van de nederzettingen en het geweld dat daar mee gepaard gaat en de idioten die het in stand houden.



YouTube - Who Wants Peace in the Middle East?

Slinger
29-01-09, 13:37
Zionisme en vrede is een contradictio in terminus. De status van het zionistische Israel als een exclusief joodse staat inclusief de westelijke jordaanoever, Oost-Jeruzalem en Gaza, verhindert dat er ooit sprake kan zijn van vrede. Dat betekent immers dat de Palestijnen vanzelf maar moeten verdwijnen. Ook de 20% Palestijnen die nu al binnen Israel onder een apartheidsregime leven. Het enige wat Hamas deze schurkenstaat kan bieden is een wapenstilstand, zodat de psychopaten eens hun zonden kunnen overdenken. En dat zouden ze met beide handen moeten aangrijpen. De islamitische massa's zijn geduldig. Ooit zullen ze de rekening aan hen presenteren. Hoe lang dat ook duurt.


Nou, je hebt het goed uitgelegd. De wapenstilstanden die Hmas aanbiedt zijn niets anders dan uitgestelde oorlog en als de Palestijnen sterk genoeg zijn beginnen de jodenvervolgingen weer, net als in de 19e en 20e eeuw, voor 1948. Dat we het maar weten! Ik vraag me af of een dergelijke onverzoenlijke, eeuwigdurende oorlog strookt met de basisprincipes van de islam.

Slinger
29-01-09, 13:40
Weet je..doet er niet hoe Hamas praat maar toch voor de goede orde staan ze in hun goed recht te praten hoe ze willen praten. Israel daarentegen lult veel over vrede (lege retoriek) maar moet in feite gewoon oprotten uit de bezette gebieden. Waarom doen ze dat niet? Ze willen toch zo graag vrede. Een eerste stap lijkt me het niet laten wonen van honderdduizenden kolonisten in Palestijns gebied nietwaar?

Waarom zouden er geen Joden mogen wonen in Palestina?

Bar
29-01-09, 15:28
Waarom zouden er geen Joden mogen wonen in Palestina?

Omdat Arabieren nog maar tig staten hebben. Das een beetje weinig. Tig+1 is veel beter.

Tomas
29-01-09, 15:43
Waarom zouden er geen Joden mogen wonen in Palestina?

't zit een beetje in de wijze waarop ze ergens komen wonen die wat steekt.

Slinger
29-01-09, 15:46
't zit een beetje in de wijze waarop ze ergens komen wonen die wat steekt.

Zou je denken? In Palestina werden ze altijd al vermoord, vooral als ze zich onderdanig gedroegen...

VerbalSmaeel
29-01-09, 15:47
Nou, je hebt het goed uitgelegd. De wapenstilstanden die Hmas aanbiedt zijn niets anders dan uitgestelde oorlog en als de Palestijnen sterk genoeg zijn beginnen de jodenvervolgingen weer, net als in de 19e en 20e eeuw, voor 1948. Dat we het maar weten! Ik vraag me af of een dergelijke onverzoenlijke, eeuwigdurende oorlog strookt met de basisprincipes van de islam.
Je begint aandoenlijk te worden met je domme leugens, kleine.

Jodenvervolging is een Europees fenomeen. Joden waren broeders van moslims voordat het zionisme van Herzl, Jabotinsky en Ben Goerioen voet aan wal in Palestina zette. Joden in Europa zijn zelfs verraden door de leiders van de zionisten aan de nazi's. Lees maar wat gelovige joden zeggen:

Nazi Support of Zionism


Theodor Herzl (1860-1904), the founder of modern Zionism, recognized that anti-Semitism would further his cause, the creation of a separate state for Jews. To solve the Jewish Question, he maintained “we must, above all, make it an international political issue.”[1]Herzl wrote that Zionism offered the world a welcome “final solution of the Jewish question.”[2]In his “Diaries”, page 19, Herzl stated “Anti-Semites will become our surest friends, anti-Semitic countries our allies.”

Lees verder: http://www.jewsagainstzionism.com/antisemitism/nazisupport.cfm



De dag dat de zionistische kanker uit de wereld gerukt wordt, is de dag dat joden, moslims en christenen in vrede samen kunnen leven.

Slinger
29-01-09, 15:51
Je begint aandoenlijk te worden met je domme leugens, kleine.

Jodenvervolging is een Europees fenomeen. Joden waren broeders van moslims voordat het zionisme van Herzl, Jabotinsky en Ben Goerioen voet aan wal in Palestina zette. Joden in Europa zijn zelfs verraden door de leiders van de zionisten aan de nazi's. Lees maar wat gelovige joden zeggen:

Nazi Support of Zionism


Theodor Herzl (1860-1904), the founder of modern Zionism, recognized that anti-Semitism would further his cause, the creation of a separate state for Jews. To solve the Jewish Question, he maintained “we must, above all, make it an international political issue.”[1]Herzl wrote that Zionism offered the world a welcome “final solution of the Jewish question.”[2]In his “Diaries”, page 19, Herzl stated “Anti-Semites will become our surest friends, anti-Semitic countries our allies.”

Lees verder: http://www.jewsagainstzionism.com/antisemitism/nazisupport.cfm



De dag dat de zionistische kanker uit de wereld gerukt wordt, is de dag dat joden, moslims en christenen in vrede samen kunnen leven.


Jij kent de geschiedenis van Palestina blijkbaar niet. Ik ga er niet nog eens over uitweiden, maar ik stel, als voorbeeld maar één vraag: weet jij wat er met de oorspronkelijke Joodse gemeenschap in Hebron is gebeurd?

Je laatste zin is illustratief voor de blinde, redeloze haat die gekoesterd wordt en waardoor dit conflict in stand wordt gehouden...

VerbalSmaeel
29-01-09, 15:53
Omdat Arabieren nog maar tig staten hebben. Das een beetje weinig. Tig+1 is veel beter.
Dan zou je Nederland ook niet aan de berbers moeten geven, omdat de Germaanse volken maar tig staten hebben. Tig staten plus één is veel vermakelijker.

VerbalSmaeel
29-01-09, 16:00
Jij kent de geschiedenis van Palestina blijkbaar niet. Ik ga er niet nog eens over uitweiden, maar ik stel, als voorbeeld maar één vraag: weet jij wat er met de oorspronkelijke Joodse gemeenschap in Hebron is gebeurd?

Je laatste zin is illustratief voor de blinde, redeloze haat die gekoesterd wordt en waardoor dit conflict in stand wordt gehouden...
Illustratief zijn de leugens die jouw klein laffe zionistenhartje produceert om de zionistische massamoorden te verdedigen. Zionisten zijn zo ziek dat jullie zelfs je eigen mensen aan Hitler uitleveren en jodenhaat promoten. Vandaag de dag zien we dat die redeloze haat op de Palestijnen wordt geprojecteerd. Joden zien als geen ander dat deze zionisten de kanker van de wereld vertegenwoordigen. Het is gewoon wachten op de dag dat moslims samen met deze gelovige joden sterk genoeg zijn om deze kanker eruit te snijden.

Tomas
29-01-09, 16:07
't hele conflict heeft wel een opvallend sterke aantrekkingskracht op den religieus waanzinige medemensch.

Slinger
29-01-09, 16:10
't hele conflict heeft wel een opvallend sterke aantrekkingskracht op den religieus waanzinige medemensch.

De bevrijding van Al Quds en omgeving is dan ook een diep-religieuze zaak.

Slinger
29-01-09, 16:11
Illustratief zijn de leugens die jouw klein laffe zionistenhartje produceert om de zionistische massamoorden te verdedigen. Zionisten zijn zo ziek dat jullie zelfs je eigen mensen aan Hitler uitleveren en jodenhaat promoten. Vandaag de dag zien we dat die redeloze haat op de Palestijnen wordt geprojecteerd. Joden zien als geen ander dat deze zionisten de kanker van de wereld vertegenwoordigen. Het is gewoon wachten op de dag dat moslims samen met deze gelovige joden sterk genoeg zijn om deze kanker eruit te snijden.

QED

Soldim
29-01-09, 16:20
De wapenstilstanden die Hmas aanbiedt zijn niets anders dan uitgestelde oorlog en als de Palestijnen sterk genoeg zijn beginnen de jodenvervolgingen weer, net als in de 19e en 20e eeuw, voor 1948. Dat we het maar weten! Ik vraag me af of een dergelijke onverzoenlijke, eeuwigdurende oorlog strookt met de basisprincipes van de islam.



Illustratief zijn de leugens die jouw klein laffe zionistenhartje produceert om de zionistische massamoorden te verdedigen. Zionisten zijn zo ziek dat jullie zelfs je eigen mensen aan Hitler uitleveren en jodenhaat promoten. Vandaag de dag zien we dat die redeloze haat op de Palestijnen wordt geprojecteerd. Joden zien als geen ander dat deze zionisten de kanker van de wereld vertegenwoordigen. Het is gewoon wachten op de dag dat moslims samen met deze gelovige joden sterk genoeg zijn om deze kanker eruit te snijden.

't Zijn dit soort typische reacties, die me doen denken dat beide zijden even gestoord zijn. Zolang ze elkaar uitmoorden wordt niemand er echt slechter van....

Wellicht gebrek aan empathie mijnerzijds. :aanwal:

mark61
29-01-09, 16:38
Nou, je hebt het goed uitgelegd. De wapenstilstanden die Hmas aanbiedt zijn niets anders dan uitgestelde oorlog en als de Palestijnen sterk genoeg zijn beginnen de jodenvervolgingen weer, net als in de 19e en 20e eeuw, voor 1948. Dat we het maar weten! Ik vraag me af of een dergelijke onverzoenlijke, eeuwigdurende oorlog strookt met de basisprincipes van de islam.

Je bent een compleet varken :kotsen:

Ik dacht dat je niet dieper kon zinken, maar je bewijst keer op keer het tegendeel.

VerbalSmaeel
29-01-09, 16:55
't Zijn dit soort typische reacties, die me doen denken dat beide zijden even gestoord zijn. Zolang ze elkaar uitmoorden wordt niemand er echt slechter van....

Wellicht gebrek aan empathie mijnerzijds. :aanwal:
Welke beide zijden. Ik ben geen Palestijn, die al meer dan 40 jaar geterroriseerd, etnisch gezuiverd en uitgemoord wordt, noch ben ik een zionist die deze misdaden pleegt. Ik hoop alleen van harte dat zionisten een bloedprop in hun linkerhartklep krijgen. En dat jij andere gevoelens hebt en die met mij wilt delen, is verder totaal niet relevant.

VerbalSmaeel
29-01-09, 17:03
De bevrijding van Al Quds en omgeving is dan ook een diep-religieuze zaak.
En als zionistische oorlogsmisdadigers je in je eigen huis terroriseren die bovendien hebben bewezen kinderen, vrouwen en mannen etnisch te zuiveren, terroriseren en uitmoorden, is het een diephumanitaire zaak.

Soldim
29-01-09, 17:15
Welke beide zijden.


Gezien je woordkeuze sta je niet geheel neutraal.



En dat jij andere gevoelens hebt en die met mij wilt delen, is verder totaal niet relevant.

Tsja, wat jij wat dat aangaat relevant vindt, laat mij dan weer koud ;)

VerbalSmaeel
29-01-09, 17:39
Gezien je woordkeuze sta je niet geheel neutraal.



Tsja, wat jij wat dat aangaat relevant vindt, laat mij dan weer koud ;)
Dat ik tegen de zionisten ben is duidelijk. Alleen ben ik geen partij in de misdaden van de zionisten en de palestijnse slachtoffers. Als de Palestijnen dan toch uitgemoord mogen worden, verklaart dat enkel je gebrek aan rechtvaardigheidsgevoel en een zieke perverse geest om misdadigers gelijk te stellen aan slachtoffers.
Wat jou verder warm of koud laat, zal me ook een worst wezen. Het zou je sieren als je zulke gevoelens niet met mij zou delen. En al zeker niet met een knipoog.

Slinger
29-01-09, 17:41
Je bent een compleet varken :kotsen:

Ik dacht dat je niet dieper kon zinken, maar je bewijst keer op keer het tegendeel.

Open je oren en let op de woordkeus van de Hmaswoordvoerders. Ze spreken nooit over vrede, hoogstens over 'hudna'. Geheel in overeenstemming met hun Bloeddorstige Handvest.

Slinger
29-01-09, 17:44
En als zionistische oorlogsmisdadigers je in je eigen huis terroriseren die bovendien hebben bewezen kinderen, vrouwen en mannen etnisch te zuiveren, terroriseren en uitmoorden, is het een diephumanitaire zaak.

Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord. Is deze eeuwigdurende strijd in overeenstemming met Allah's liefde voor de mens?

VerbalSmaeel
29-01-09, 17:48
Open je oren en let op de woordkeus van de Hmaswoordvoerders. Ze spreken nooit over vrede, hoogstens over 'hudna'. Geheel in overeenstemming met hun Bloeddorstige Handvest.
Een belofte van Hamas om geen wapens te gebruiken tegen de zionistische bezetting, getuigt juist van nobelheid. De zionisten daarentegen verraden hun eigen volk aan de nazi´s en genieten ervan om doelbewust kinderen af te slachten. Zie Israels minister Matan Vilnai die de Palestijnen met een nieuwe holocaust heeft gedreigd. Israel heeft de daad bij het woord gezet door kinderen met fosforbommen te bestoken, hulpverleners te beschieten en gezinnen levend te begraven. Dat Hamas daar een jarenlange wapenstilstand mee wil houden, is een erg onwaarschijnlijke verzoenende gedachte.

VerbalSmaeel
29-01-09, 17:57
Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord. Is deze eeuwigdurende strijd in overeenstemming met Allah's liefde voor de mens?
Dit is een humanitaire zaak. Zionisten leven pas iets meer dan 100 jaar. Eeuwigdurend is het niet. Het zijn oorlogsmisdadigers en moeten daarvoor gestraft worden. En als de westerse machthebbers in de wereld, die de oorlogsmisdadigers steunen, daar niet voor kunnen zorgen, dan zullen ze wel op een andere manier gestraft gaan worden. De massa´s moslims en niet moslims hebben de buitengewonen kwaadaardigheid kunnen zien van deze zionisten. Ik denk dat zionisten deze eeuw niet zullen overleven.

tanger'73
29-01-09, 18:01
Dit is een humanitaire zaak. Zionisten leven pas iets meer dan 100 jaar. Eeuwigdurend is het niet. Het zijn oorlogsmisdadigers en moeten daarvoor gestraft worden. En als de westerse machthebbers in de wereld, die de oorlogsmisdadigers steunen, daar niet voor kunnen zorgen, dan zullen ze wel op een andere manier gestraft gaan worden. De massa´s moslims en niet moslims hebben de buitengewonen kwaadaardigheid kunnen zien van deze zionisten. Ik denk dat zionisten deze eeuw niet zullen overleven.


Zionisten zijn het schuim der aarde en moeten spoedig mogelijk voor oorlogsmisdaden berecht worden.

Sallahddin
29-01-09, 18:02
Open je oren en let op de woordkeus van de Hmaswoordvoerders. Ze spreken nooit over vrede, hoogstens over 'hudna'. Geheel in overeenstemming met hun Bloeddorstige Handvest.

israeli definition of peace or israeli own dictated version of peace has the whole Goddamned world witnessed during more than 60 years now !


as long as israeli occupation exists ,there can be no peace ,moron !

Does war criminal nazi israel make part of that so_called international community ???

that criminal silecnce of that criminal international community was very eloquent lately !

who wanna make part of it ???

bespaar ons jou algemeen bekend hypocriet selectief moraal & gek logica !


Armed resistance against occupation is an internationnally recognised human right !

Slinger
29-01-09, 18:03
Dit is een humanitaire zaak. Zionisten leven pas iets meer dan 100 jaar. Eeuwigdurend is het niet. Het zijn oorlogsmisdadigers en moeten daarvoor gestraft worden. En als de westerse machthebbers in de wereld, die de oorlogsmisdadigers steunen, daar niet voor kunnen zorgen, dan zullen ze wel op een andere manier gestraft gaan worden. De massa´s moslims en niet moslims hebben de buitengewonen kwaadaardigheid kunnen zien van deze zionisten. Ik denk dat zionisten deze eeuw niet zullen overleven.

Wie zegt dat er in het midden-oosten om mensenrechten wordt gevochten is een hypocriet. Israëli's vechten om te overleven en Palestijnen om hun land terug te krijgen. Maar islamistische organisaties als Hmas gebruiken het conflict om hun politiek-religieuze agenda door te drukken. Daar worden mensen aan opgeofferd, zowel Joden als Palestijnen.

tanger'73
29-01-09, 18:06
israeli definition of peace or israeli own dictated version of peace has the whole Goddamned world witnessed during more than 60 years now !


as long as israeli occupation exists ,there can be no peace ,moron !

Does war criminal nazi israel make part of that so_called international community ???

that criminal silecnce of that criminal international community was very eloquent lately !

who wanna make part of it ???

bespaar ons jou algemeen bekend hypocriet selectief moraal & gek logica !


Armed resistance against occupation is an internationnally recognised human right !

De smerige zionisten retelikker gaat zelfs zo ver dat hij in z'n zionisten waan prikkers hier in een taal van zijn voorkeur oproept danwel dwingt te reageren.

Sallahddin
29-01-09, 18:31
De smerige zionisten retelikker gaat zelfs zo ver dat hij in z'n zionisten waan prikkers hier in een taal van zijn voorkeur oproept danwel dwingt te reageren.

Ik neem 'm al lang niet meer serieus :

wat moet je denken van iemand die opzettelijk alle overduidelijke feiten ontkent ..................

ik vindt het gewoon leuk om die gek af & toe een moreel klap te geven :lol: ; meer niet :

more for the record : for the people here !

tanger'73
29-01-09, 18:35
Ik neem 'm al lang niet meer serieus :

wat moet je denken van iemand die opzettelijk alle overduidelijke feiten ontkent ..................

ik vindt het gewoon leuk om die gek af & toe een moreel klap te geven :lol: ; meer niet :

more for the record : for the people here !


Heinrich Himmler heeft hem waarschijnlijk vergeten, alhoewel zijn werk vandaag de dag door zionisten gewoon wordt voortgezet.

John2
29-01-09, 19:45
Hamas is het probleem dan ook niet. Nooit geweest.
De vraag is dan ook wanneer ze die enge rechtse mafkezen in Israel eens gaan aanspreken. Het is mainstream politiek daar om er fascistische denkbeelden op na te houden.

Hamas is juist het probleem met hun aanslagen in het verleden en heden!!!


Weet je..doet er niet hoe Hamas praat maar toch voor de goede orde staan ze in hun goed recht te praten hoe ze willen praten. Israel daarentegen lult veel over vrede (lege retoriek) maar moet in feite gewoon oprotten uit de bezette gebieden. Waarom doen ze dat niet? Ze willen toch zo graag vrede. Een eerste stap lijkt me het niet laten wonen van honderdduizenden kolonisten in Palestijns gebied nietwaar?

Hamas kan als terroristische organisatie inderdaad praten hoe ze willen praten, want er is toch geen zinnig mens die luisterd wat terroristen vertellen laat staan eisen.

Aït Ayt
29-01-09, 20:03
Israëli's vechten om te overleven

welnee..
dat fabeltje deed het goed in de jaren 60/70 maar dat is inmidels al lang en breed achterhaald..

Slinger
29-01-09, 20:18
welnee..
dat fabeltje deed het goed in de jaren 60/70 maar dat is inmidels al lang en breed achterhaald..

Je bent zeker alles vergeten wat er sinds die tijd gebeurd is?

Aït Ayt
29-01-09, 20:39
Je bent zeker alles vergeten wat er sinds die tijd gebeurd is?

je moet met je tijd meegaan ouwe..
het heeft geen zin om met achterhaalde fabeltjes aan te komen die al minstens 30 jaar uit de mode zijn..
het cidi heeft op deze manier niks aan jou..

Slinger
29-01-09, 20:47
je moet met je tijd meegaan ouwe..
het heeft geen zin om met achterhaalde fabeltjes aan te komen die al minstens 30 jaar uit de mode zijn..
het cidi heeft op deze manier niks aan jou..

Voorwaarts, maar niet vergeten! Ik vermoed dat jij bent vergeten wat er in de jaren '80 en '90 gebeurd is en wat de reden is dat Gaza en de westbank nu door veiligheidshekken zijn afgesloten.

mulan
29-01-09, 20:58
Waarom zouden er geen Joden mogen wonen in Palestina?

Je vermaakt je ongetwijfeld door dit soort vragen te stellen maar vind je het erg dat ik dit keer even niet mee doe. Het is echt niet leuk meer.

Slinger
29-01-09, 21:01
Je vermaakt je ongetwijfeld door dit soort vragen te stellen maar vind je het erg dat ik dit keer even niet mee doe. Het is echt niet leuk meer.

Nee hoor Mulan, ik vind het niet erg, maar ben wel een beetje teleurgesteld. Ik had graag een steekhoudend antwoord gezien.

mulan
29-01-09, 21:04
Omdat Arabieren nog maar tig staten hebben. Das een beetje weinig. Tig+1 is veel beter.

Last van het Geert Wilders syndroom? Uit je nek lullen en er nog trots op zijn ook.

mulan
29-01-09, 21:05
Nee hoor Mulan, ik vind het niet erg, maar ben wel een beetje teleurgesteld. Ik had graag een steekhoudend antwoord gezien.

Doe je het weer.

mulan
29-01-09, 21:11
Hamas is juist het probleem met hun aanslagen in het verleden en heden!!!

Hamas kan als terroristische organisatie inderdaad praten hoe ze willen praten, want er is toch geen zinnig mens die luisterd wat terroristen vertellen laat staan eisen.

Hamas bestaat pas sinds eind jaren '80. Hamas is nooit het probleem geweest. Israel bestempelt gewoon iedereen die de Palestijnen vertegenwoordigd als terrorist. Dat is de consistente lijn geweest. Je afleiding is leuk maar kun je me vertellen wat die kolonisten doen op de westbank als Israel zo graag vrede wil? Israel heeft overigens afgelopen jaar weer meer land ingenomen van de Palestijnen. Dus niet alleen behouden ze de status quo van al die radicale kolonisten maar ze gooien er nog een paar scheppen bovenop.

mark61
29-01-09, 21:54
Nee hoor Mulan, ik vind het niet erg, maar ben wel een beetje teleurgesteld. Ik had graag een steekhoudend antwoord gezien.

trol

mark61
29-01-09, 21:59
Waarom blijven we eigenlijk reageren op iemand die er genoegen in schept zo maar wat te roepen om de goegemeente op de kast te krijgen? Het gaat hem blijkbaar nooit vervelen, maar ons zou het dat wel moeten doen.

John2
29-01-09, 22:41
Hamas bestaat pas sinds eind jaren '80. Hamas is nooit het probleem geweest. Israel bestempelt gewoon iedereen die de Palestijnen vertegenwoordigd als terrorist. Dat is de consistente lijn geweest. Je afleiding is leuk maar kun je me vertellen wat die kolonisten doen op de westbank als Israel zo graag vrede wil? Israel heeft overigens afgelopen jaar weer meer land ingenomen van de Palestijnen. Dus niet alleen behouden ze de status quo van al die radicale kolonisten maar ze gooien er nog een paar scheppen bovenop.

Niet Israel maar de internationale gemeenschap heeft Hamas geplaatst op de lijst van terroristen.
Maar je hebt gelijk, in het begin was Hamas een goede instelling, alleen vanaf 1988 ging het mis.
Dat Israel land heeft ingenomen is ook een kwalijke zaak en valt ook niet goed te praten.
Wat betreft de westbank, tussen Israel en de Palestijnse gebieden ligt een veiligheidszone waar bedrijven zich hebben gevestigd waarvan 90% in handen is van de westerse wereld.
Ook op de westbank zijn er nog veel problemen die moeten worden opgelost, maar deze staan inverhouding tot de Gaza tot niets!