PDA

Bekijk Volledige Versie : Zelfdodingen leger VS op recordniveau



IbnRushd
30-01-09, 17:12
Zelfdodingen leger VS op recordniveau

Gepubliceerd: 30 januari 2009 17:36 | Gewijzigd: 30 januari 2009 17:50
BBC, Reuters

Washington, 30 jan. Het aantal zelfmoorden in het Amerikaanse leger heeft voor het tweede jaar op rij een recordniveau bereikt. In heel 2008 pleegden 128 militairen zelfmoord en 15 sterfgevallen worden nog onderzocht.

In 2007 waren er 115 zelfdodingen. Volgens het leger staat het hoge aantal zelfmoorden voor een belangrijk deel in verband met de oorlogen in Irak en Afghanistan, die veel vergen van de soldaten.

35 procent van de zelfdodingen betrof soldaten tijdens hun, veelal eerste, uitzending. Nog eens een derde betrof militairen die na afloop van hun tour of duty zelfmoord pleegden.

nrc.nl

tanger'73
30-01-09, 17:20
Dat het moreel laag is zat er aan te komen. Je kan je als Amerikaanse soldaat beter meteen van kant maken dan ergens in een woestijn op een anti-personeelsmijntje te trappen of bij de zoveelse aanslag betrokken te geraken. Scheelt bij voorbaat een boel stress.

tr_imparator
31-01-09, 00:00
Ik denk dat mensen die het leger in gaan serieus psychologisch hulp nodig hebben. Zou onderdeel moeten zijn van de training ofzo.

Ik zou persoonlijk niet het leger in gaan als ik zou zitten met gewetensbezwaren.