PDA

Bekijk Volledige Versie : VN-onderzoek naar luchtacties Israël



John2
02-02-09, 21:09
VN-onderzoek naar luchtacties Israël in Gaza


Geneve - De Verenigde Naties beginnen een onderzoek naar de bombardementen van Israël op internationale gebouwen in de Gazastrook. Het staat los van een eigen onderzoek dat Israël uitvoert.

Tijdens het recente offensief in Gaza werden een gebouw van de VN-hulporganisatie UNRWA en een school getroffen. Het onderzoek moet aantonen hoe groot de schade is en of Israël aansprakelijk kan worden gesteld. De UNRWA heeft overigens al claims ter waarde van honderdduizenden euro's lopen vanwege schade die door het Israëlische leger is aangericht.
De VN heeft ook een formeel verzoek aan de internationale gemeenschap gedaan voor hulp aan de inwoners van de Gazastrook. Er is 470 miljoen euro nodig. De VN liet het hulpverzoek gepaard gaan met een oproep aan Israël om de grenzen van de Gazastrook te openen.

Bron: Wereldomroep

Goede zaak van de VN en eigelijk geven zij hier aan Israel schuldig te vinden aan dit geweld !

knuppeltje
03-02-09, 09:08
Goede zaak van de VN en eigelijk geven zij hier aan Israel schuldig te vinden aan dit geweld !

Wat nu, aan het overlopen Sjonny?

John2
03-02-09, 09:25
Wat nu, aan het overlopen Sjonny?

Nee, maar ik heb meer vertrouwen in de VN dan de media of sommige personen hier op maroc.nl :)

knuppeltje
03-02-09, 11:51
Nee, maar ik heb meer vertrouwen in de VN dan de media of sommige personen hier op maroc.nl :)

Heb ik altijd al gehad. :)

Soldim
03-02-09, 11:57
Nee, maar ik heb meer vertrouwen in de VN dan de media of sommige personen hier op maroc.nl :)

't Is een machteloos zooitje slappelingen.

Snowwhite
04-02-09, 07:16
UN headquarters in Gaza hit by Israeli 'white phosphorus' shells
http://www.timesonline.co.uk/multimedia/archive/00466/1501gazasmoke1_466115a.jpg

John2
04-02-09, 09:05
Heb ik altijd al gehad. :)

Nou dan zijn we er toch?
Maar de uitslag is al bekend, Israel is schuldig voor de schade aan de VN gebouwen, maar dan blijft de vraag waarom deze gebouwen zijn aangevallen?

John2
04-02-09, 09:24
UN headquarters in Gaza hit by Israeli 'white phosphorus' shells
http://www.timesonline.co.uk/multimedia/archive/00466/1501gazasmoke1_466115a.jpg

Dit is zeker niet het hoofdkwartier van de VN in Gaza, maar een stukje van een bouwterrein aan de rand van Gaza.
Het blauw/wit gebouwtje is namelijk een beton installatie en de huisjes op de achtergrond kom je langs als je van Rimal naar het strand gaat en ligt in de wijk Shati waar ook veel leiders wonen van Hamas.
VN hoofdkwartier ligt ongeveer 2km daar vandaan in de wijk Rimal net achter Sheih Radwan, of terwel straat uit links af derde straat rechts die uitlopen en je bent bij het strand. :)

IbnRushd
04-02-09, 12:46
Nou dan zijn we er toch?
Maar de uitslag is al bekend, Israel is schuldig voor de schade aan de VN gebouwen, maar dan blijft de vraag waarom deze gebouwen zijn aangevallen?

Israël is niet alleen schuldig aan materiële schade, maar ook voor de tientallen doden: burgers die zich schuil hielden in een VN-school. Met andere woorden, Israël is ook schuldig aan massamoord. Dit is overigens slechts het topje v/d ijsberg. Erken je dat?

knuppeltje
04-02-09, 13:17
Erken je dat?

Dat gaat ie niet doen denk.

knuppeltje
04-02-09, 13:21
Nou dan zijn we er toch?
Maar de uitslag is al bekend, Israel is schuldig voor de schade aan de VN gebouwen, maar dan blijft de vraag waarom deze gebouwen zijn aangevallen?

Het eerste snap je niet goed denk.

Het tweede - gewoon minachting voor de VN.

John2
04-02-09, 13:34
Israël is niet alleen schuldig aan materiële schade, maar ook voor de tientallen doden: burgers die zich schuil hielden in een VN-school. Met andere woorden, Israël is ook schuldig aan massamoord. Dit is overigens slechts het topje v/d ijsberg. Erken je dat?

Indien er doelbewust is geschoten op deze school en er geen militaire aktiviteiten plaats vonden vanuit deze school, is het inderdaad een oorlogs misdaad, zoals de gehele slagkracht die is uitgevoerd op de Palestijnse bevolking in de Gaza daar kan een ieder van overtuigt zijn en volgens mij is daar de internationale gemeenschap daarvan ook overtuigt en heeft dit ook meerdere keren onderstreept.
Dit staat buiten kijft, maar aan de andere kant kunnen we ons afvragen of het verstandig was (en nog steeds is om dat de raket aanvallen doorgaan) dat Hamas deze provocatie uitlokte en hierdoor duizenden levens op het spel zetten in een ongelijke strijd?

John2
04-02-09, 13:41
Dat gaat ie niet doen denk.
:fuckit2:


Het eerste snap je niet goed denk.

Het tweede - gewoon minachting voor de VN.

We zullen het even moeten afwachten wat er uit komt uit deze onderzoeken, zover ik heb begrepen heeft de VN een team samen gesteld die dit gaat onderzoeken en heeft Israel toegestemd inzage te geven in diverse documenten.
Zou het minachting wezen naar de VN zou het misschien een uitkomst zijn dat Israel en Hamas gaan samenwerken want dan zijn er enige overeenkomsten tussen de beide partijen, zoals minachting van de internationale gemeenschap.

Joesoef
04-02-09, 17:03
En die vermoorde kindertjes, die gaan ze nu weer tot leven wekken?

Ik noem het een farce. Alsof Israel er ook maar iets me zal doen en 'wij' zijn het binnen twee weken weer vergeten.

Had gvd toen moeten gebeuren. Mosterd na de maaltijd.

mark61
04-02-09, 18:24
Dit staat buiten kijft, maar aan de andere kant kunnen we ons afvragen of het verstandig was (en nog steeds is om dat de raket aanvallen doorgaan) dat Hamas deze provocatie uitlokte en hierdoor duizenden levens op het spel zetten in een ongelijke strijd?

Hou nou es op met als een kip zonder kop Israëlische leugens na te kakelen. Welke raketaanval provoceerde de massamoord op 1300 grotendeels onschuldige en weerloze burgers?

Waarom mag een aangevallen en van zijn grond verdreven volk geen geweld gebruiken om te proberen om zijn land terug te krijgen? Of is dat voorrecht alleen aan Europeanen voorbehouden? Tis nog een belachelijk beperkte mate van geweld ook.

mark61
04-02-09, 18:27
We zullen het even moeten afwachten wat er uit komt uit deze onderzoeken,

Wacht jij maar tot je een ons weet, ik verklap je alvast: geen ruk. Welke van de 5.782 resoluties van de VN heeft Israël tot nu toe uitgevoerd?


zoals minachting van de internationale gemeenschap.

Huh? Der is er maar één die schijt heeft aan de 'internationale gemeenschap'.

Hou toch es op met je domme, ongeïnformeerde, vooringenomen eenzijdige gelul.

John2
04-02-09, 19:16
Hou nou es op met als een kip zonder kop Israëlische leugens na te kakelen. Welke raketaanval provoceerde de massamoord op 1300 grotendeels onschuldige en weerloze burgers?
Waarom mag een aangevallen en van zijn grond verdreven volk geen geweld gebruiken om te proberen om zijn land terug te krijgen? Of is dat voorrecht alleen aan Europeanen voorbehouden? Tis nog een belachelijk beperkte mate van geweld ook.

Wat moet je als land doen als een groep terroristen of een ander land je dag in dag uit bestookt met raketten, gewoon blijven zitten toekijken en hopen dat er geen burgers worden getroffen door deze raketten?
Wat denk je om de vraag anders te stellen hoe Nederland zou reageren als er dagelijks raketten worden afgeschoten op ons grondgebied?
En hoe zouden wij als burger van nederland reageren indien onze overheid niet ingreep?
Denk dat het land dan te klein zou zijn en wij de kop zouden eisen van onze ministers, want hier maken ze elkaar al af op straat voor een scheef woord.


=mark61;3875020]Wacht jij maar tot je een ons weet, ik verklap je alvast: geen ruk. Welke van de 5.782 resoluties van de VN heeft Israël tot nu toe uitgevoerd?
Aan welke resolutie heeft tot nu toe Hamas zich gehouden?



Huh? Der is er maar één die schijt heeft aan de 'internationale gemeenschap'.
Inderdaad en dat is Hamas.


Hou toch es op met je domme, ongeïnformeerde, vooringenomen eenzijdige gelul.
Ik vraag me af hoe dom en eenzijdig jij dan bent geinformeerd of beter laat ik de vraag anders stellen ben jij er ooit geweest, heb jij ooit met de mensen in de Gaza gesproken en heb jij ooit gezien wat voor een blijvende schade Hamas toebrengt aan zijn eigen bevolking?
Kom dan eens terug met zinnige antwoorden !

mark61
04-02-09, 22:27
Wat moet je als land doen als een groep terroristen of een ander land je dag in dag uit bestookt met raketten,

Je geeft geen antwoord op de vraag. Wie begon er precies wie met wat te bestoken? Ben je echt zo dom of ben je gewoon te kwader trouw?

Je herhaalt Israëlische leugens. Dat ben ik nou wel zat. Kappen.


Wat denk je om de vraag anders te stellen hoe Nederland zou reageren als er dagelijks raketten worden afgeschoten op ons grondgebied?

Hoe zou NL reageren als er een stel immigranten binnen komt rollen die zeggen: 'oprotten, dit is ons land'? En je vervolgens eruit schieten en opsluiten in een concentratiekamp?

Doe toch niet zo ontstellend gewild dom. Je lult maar door.


Aan welke resolutie heeft tot nu toe Hamas zich gehouden?

Hamas is geen staat, geen lid van de VN, en heeft dus met resoluties geen ruk te schaften. Je doet nog dommer. Ik sta er versteld van dat je elke keer nog dommer doet dan het moment ervoor. Jesus christ allmighty.

Intussen geef je WEER geen antwoord op mijn vraag. Waarom niet? Tis een nare gedachte?


Inderdaad en dat is Hamas.

Je bent een imbeciele leugenaar. Tis gek dat het samen kan gaan, maar tis niet anders.

John2
04-02-09, 22:54
=mark61;3875304]Je geeft geen antwoord op de vraag. Wie begon er precies wie met wat te bestoken? Ben je echt zo dom of ben je gewoon te kwader trouw?
Nee mark, ik ben zeker niet dom verre van dat zelfs, maar om jou vraag te beantwoorden moet ik toch eerst jou tijds-zone weten, wil je terug gaan tot 1945, 1918, of nog verder in de tijd want het is al eeuwen een strijd in deze gebieden en omtrent aanspraken van land en steden.


Je herhaalt Israëlische leugens. Dat ben ik nou wel zat. Kappen.
Ben ik Joods, is de VN joods, kom lul niet zo dom.



Hoe zou NL reageren als er een stel immigranten binnen komt rollen die zeggen: 'oprotten, dit is ons land'? En je vervolgens eruit schieten en opsluiten in een concentratiekamp?
Ik denk het zelfde als in WO II waar onze verzetsstrijders gerichte aanslagen pleegden tegen de bezetter en waarbij zelfs door de bezetter uit een dorp ook alle mannen werden weggevoerd, maar misschien ben jij Putten vergeten?
Maar in iedergeval zouden wij onze eigen burgers niet vermoorden of wat dan ook.


Hamas is geen staat, geen lid van de VN, en heeft dus met resoluties geen ruk te schaften. Je doet nog dommer. Ik sta er versteld van dat je elke keer nog dommer doet dan het moment ervoor. Jesus christ allmighty.
Dus Hamas staat los van ieder internationaal recht!!!!

MAN WAT BEN JIJ EEN LUL!!!



Intussen geef je WEER geen antwoord op mijn vraag. Waarom niet? Tis een nare gedachte?
Heb ik van jou geleerd, een vraag met een wedervraag te beantwoorden, zou politiek correct wezen!!!



Je bent een imbeciele leugenaar. Tis gek dat het samen kan gaan, maar tis niet anders.
Dat jij dat vindt is algemeen bekend, vermoedelijk vind jij de docu van gisteren ook een leugen, net als de andere stukjes film die rond zwerven op internet en in het nadeel spreken van Hamas.
Misschien moet jij voor jezelf eens een overweging maken wie je wens te steunen A. Terroristen zoals Hamas of B. de burgers waar dan ook ter wereld die hulp nodig hebben.

Snowwhite
05-02-09, 09:16
Hallo John 2


Dit is zeker niet het hoofdkwartier van de VN in Gaza, maar een stukje van een bouwterrein aan de rand van Gaza.
Het blauw/wit gebouwtje is namelijk een beton installatie en de huisjes op de achtergrond kom je langs als je van Rimal naar het strand gaat en ligt in de wijk Shati waar ook veel leiders wonen van Hamas.
VN hoofdkwartier ligt ongeveer 2km daar vandaan in de wijk Rimal net achter Sheih Radwan, of terwel straat uit links af derde straat rechts die uitlopen en je bent bij het strand.

Thanks


Dit staat buiten kijft, maar aan de andere kant kunnen we ons afvragen of het verstandig was (en nog steeds is om dat de raket aanvallen doorgaan) dat Hamas deze provocatie uitlokte en hierdoor duizenden levens op het spel zetten in een ongelijke strijd?

Hoezo? Moet het recht van 'de sterkste' gelden?

http://www.geenstijl.nl/archives/images/hethagelt.jpg

John2
05-02-09, 10:28
Hallo John 2



Thanks



Hoezo? Moet het recht van 'de sterkste' gelden?

http://www.geenstijl.nl/archives/images/hethagelt.jpg

Nee natuurlijk niet, juist andersom, de sterke moet ten allertijden de zwakkere beschermen al gebeurd dit helaas steeds minder.

Maar je kunt je afvragen of een zwakkere die de sterkste is in een land het recht heeft om de nog zwakkeren bewust mogen blootstellen aan geweld.

Stel je hebt ruzie met iemand en je weet dat hij vuurwapen gevaarlijk is stap je ook niet op hem af met de kans tegen een kogel aan te lopen, maar stap je naar de politie.
Zou je die zelfde persoon zien staan op een schoolplein met kinderen en je weet dat er kans is op een escalatie dan ga je deze uit de weg.
En dan ga je zeker geen provocerende dingen roepen in de hoop dat hij zijn pistool trekt en enkele kinderen raakt zodat hij word veroordeeld.

En dan heb je nog niet over het psychologisch effect van het dag in dag uit het afschieten van raketten en granaten.
Ze raken misschien weinig en er zijn slechts enkele slachtoffers gevallen, maar voor deze mensen is het steeds weer een trauma als het luchtalarm afgaat en dag na dag hebben ouders de vraag of hun kinderen weer thuis komen.

In iedergeval moet er snel iets gebeuren want zou dit nog een tijdje doorgaan zie ik het donker in voor de mensen die steeds weer worden getroffen door dit leed.

IbnRushd
05-02-09, 13:15
Indien er doelbewust is geschoten op deze school en er geen militaire aktiviteiten plaats vonden vanuit deze school, is het inderdaad een oorlogs misdaad, zoals de gehele slagkracht die is uitgevoerd op de Palestijnse bevolking in de Gaza daar kan een ieder van overtuigt zijn en volgens mij is daar de internationale gemeenschap daarvan ook overtuigt en heeft dit ook meerdere keren onderstreept.
Dit staat buiten kijft, maar aan de andere kant kunnen we ons afvragen of het verstandig was (en nog steeds is om dat de raket aanvallen doorgaan) dat Hamas deze provocatie uitlokte en hierdoor duizenden levens op het spel zetten in een ongelijke strijd?

Dus je vindt dat Israël (bewust) massamoord heeft gepleegd. Je vindt ook dat Israël keihard veroordeeld moet worden, zo nodig met een boycot?

Vind je ook dat Israël met onmiddellijke ingang alle illegale nederzettingen en checkpoints moet removeren?

John2
05-02-09, 14:03
=IbnRushd;3875774]Dus je vindt dat Israël (bewust) massamoord heeft gepleegd. Je vindt ook dat Israël keihard veroordeeld moet worden, zo nodig met een boycot?
Dat zei ik niet IbnRushd, maar zou blijken dat Israel inderdaad zonder aanleiding deze scholen/Moskeeën/huizen/burgers heeft beschoten en gedood, mag er van mij een goede sanctie er tegenover staan, zoals bijvoorbeeld uitsluiting van wapenlevering en technologie!


Vind je ook dat Israël met onmiddellijke ingang alle illegale nederzettingen
Voor de Nederzettingen Ja en wel liever vandaag als morgen!!!


en checkpoints moet removeren?
Checkpoints nee, mits ze in overeenstemming zijn met de internationale richtlijnen.
.................................................. .................................................. .....
Maar wees eens eerlijk denk jij dat het ooit zover komt?

knuppeltje
05-02-09, 14:39
Voor de Nederzettingen Ja en wel liever vandaag als morgen!!!
Maar wees eens eerlijk denk jij dat het ooit zover komt?

Jij denkt dat ze dat Erets Israël zullen opgeven?

Never ever!!

mark61
05-02-09, 14:55
Nee mark, ik ben zeker niet dom verre van dat zelfs, maar om jou vraag te beantwoorden moet ik toch eerst jou tijds-zone weten, wil je terug gaan tot 1945, 1918, of nog verder in de tijd want het is al eeuwen een strijd in deze gebieden en omtrent aanspraken van land en steden.

Vanwege dat eindeloze gelul van jou ga ik alleen hier op in.

Je liegt en weet bij god niet waarover je het hebt. Welke strijd was er de afgelopen eeuwen? Imbeciele leugenaar. Je lult maar wat en hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.

Ik wilde graag in 1918 beginnen. '48 mag ook.

Ga je nu na pagina's draaikonten eindelijk mijn vraag beantwoorden?

IbnRushd
05-02-09, 14:59
Dat zei ik niet IbnRushd, maar zou blijken dat Israel inderdaad zonder aanleiding deze scholen/Moskeeën/huizen/burgers heeft beschoten en gedood, mag er van mij een goede sanctie er tegenover staan, zoals bijvoorbeeld uitsluiting van wapenlevering en technologie!

We hebben het nu over de VN-school. Als ik me niet vergis heeft Israël ook erkent dat er geen hamas-leden in het gebouw bevonden. Het bombarderen van een VN-school zonder geldige redenen, is een oorlogsmisdaad. Het bombarderen van een VN-school waar burgers zich schuil houden is al sowieso een oorlogsmisdaad, met of zonder hamas-leden. Zoals we weten, heeft Israël, volgens de Rode Kruis, UNRWA en nog meer hulporganisaties, veel oorlogsmisdaden gepleegd. Ik neem aan dat je daar mee eens bent? Vind je het terecht als er een zware sanctie op Israel gelegd wordt? Plus dat de oorlogsmisdadigers, als Olmert en Livni, en veel andere leidinggevende militairen, opgepakt en vervolgd moeten worden?



Voor de Nederzettingen Ja en wel liever vandaag als morgen!!!

Maar we weten dat Israël dat niet gaat doen, en ze krijgt steun van VS en wellicht nog een aantal westerse landen. Vind je dat Israël geboycot moet worden, of dat de illegale nederzettingen met (desnoods geweld) verwijderd moeten worden door de VN of andere internationale troepen?

John2
05-02-09, 19:53
=IbnRushd;3875979]We hebben het nu over de VN-school. Als ik me niet vergis heeft Israël ook erkent dat er geen hamas-leden in het gebouw bevonden. Het bombarderen van een VN-school zonder geldige redenen, is een oorlogsmisdaad. Het bombarderen van een VN-school waar burgers zich schuil houden is al sowieso een oorlogsmisdaad, met of zonder hamas-leden. Zoals we weten, heeft Israël, volgens de Rode Kruis, UNRWA en nog meer hulporganisaties, veel oorlogsmisdaden gepleegd. Ik neem aan dat je daar mee eens bent? Vind je het terecht als er een zware sanctie op Israel gelegd wordt? Plus dat de oorlogsmisdadigers, als Olmert en Livni, en veel andere leidinggevende militairen, opgepakt en vervolgd moeten worden?
Dat is nou juist het probleem, Israel's minister van defensie blijft volhouden dat er vanaf het schoolterrein diverse keren is geschoten en zover ik weet zouden zij beelden beschikbaar stellen aan de VN.
Verder is het niet uitzonderlijk dat er een school word geraakt, in bijna iedere strijd (oorlog) word er wel één of meerdere scholen getroffen, niet dat dit wenselijk is maar het gebeurd.
Terug te komen op de oorlogsmisdaden, wij kunnen veel zaken oorlogsmisdaden noemen, zoals het geweld dat is gebruikt door Israel, maar dan is het de vraag of het internationaal hof dit ook overneemt en dan is het de vraag of het komt tot een veroordeling, want oorlogsmisdaden zijn moeilijk te bewijzen als er geen verboden wapens worden gebruikt.
Stel, je daagde iemand voor het tribunaal voor het afschieten van een raket op deze school of moskee, dan moet je ten eerste als eisende partij kunnen aantonen dat er geen oorlogshandelingen plaats vonden in of rondom dit gebouw, verder zal de piloot zich in een geval als deze kunnen beroepen op een lock-error-functie van zijn wapen waardoor de raket zou kunnen zijn afgeweken.
Daarom moeten eerst de beelden worden onderzocht.
Wat Israel wel kan worden verweten is dat ze overmatig geweld hebben gebruikt in een zone waarbij ze ervan konden uitgaan dat er burgers woonden en dat ze vanuit een onaanvaarbare possitie wapens hebben afgevuurd.
Maar ook dan moet de eisende partij komen met bewijs dat er in deze zone geen oorloghandelingen werden verricht.
Maar inderdaad diverse hulporganisatie's hebben het geweld veroordeeld, maar komen tot een veroordeling zal een zeer moeilijke zaak worden en eigelijk hebben we nog maar één keer meegemaakt dat er een veroordeling kwam op een staatshoofd en dat deze ten uitvoer werd gebracht en dat was Sadam Hoesein en als ik eerlijk ben had deze niet gedood mogen worden.
Terug te komen op jou vraag " is het terecht als er een zware sanctie op Israel gelegd wordt? Plus dat de oorlogsmisdadigers, als Olmert en Livni, en veel andere leidinggevende militairen, opgepakt en vervolgd moeten worden"
Van zware sanctie's ben ik voor, want je mag een land rustig een druk opleggen dat bepaalde handelingen niet gewenst zijn.
Maar iemand veroordelen voor oorlogsmisdaden zal een zeer moeilijke zaak worden en heeft alleen kans van slagen als het land zelf volledige medewerking geeft.



Maar we weten dat Israël dat niet gaat doen, en ze krijgt steun van VS en wellicht nog een aantal westerse landen. Vind je dat Israël geboycot moet worden, of dat de illegale nederzettingen met (desnoods geweld) verwijderd moeten worden door de VN of andere internationale troepen?
Waarom zouden de illegale nederzettingen verwijderd moeten worden als ze op Palestijns grondgebied liggen, schenk deze huizen aan de Palestijnen en geef de mensen die daar wonen een oprot premie.
Verder is het verboden voor zowel de VN als internationale troepen macht zich te bemoeien met burgerlijkezaken die buiten het hulp-project liggen.
En is het van leger tot leger nog moeilijker, voor het Nederlands leger die zich ten eerste heeft te houden aan de Nederlandse Wet, is het ondenkbaar dat ze mensen gaan verwijderen uit huizen of strijden tegen burgers.
Ook het internationaal (oorlogs)recht kent deze beperking dat er niet word gestreden tegen burgers of ongewapende militairen.
Nee gewoon de Joodse burgers schadeloosstellen en de huizen/gebouwen beschikbaar stellen aan de Palestijnse slachtoffers, het zou een mooi fonds vormen voor deze mensen.

Joesoef
05-02-09, 20:10
Nee natuurlijk niet, juist andersom, de sterke moet ten allertijden de zwakkere beschermen al gebeurd dit helaas steeds minder.

Maar je kunt je afvragen of een zwakkere die de sterkste is in een land het recht heeft om de nog zwakkeren bewust mogen blootstellen aan geweld.

Stel je hebt ruzie met iemand en je weet dat hij vuurwapen gevaarlijk is stap je ook niet op hem af met de kans tegen een kogel aan te lopen, maar stap je naar de politie.
Zou je die zelfde persoon zien staan op een schoolplein met kinderen en je weet dat er kans is op een escalatie dan ga je deze uit de weg.
En dan ga je zeker geen provocerende dingen roepen in de hoop dat hij zijn pistool trekt en enkele kinderen raakt zodat hij word veroordeeld.

En dan heb je nog niet over het psychologisch effect van het dag in dag uit het afschieten van raketten en granaten.
Ze raken misschien weinig en er zijn slechts enkele slachtoffers gevallen, maar voor deze mensen is het steeds weer een trauma als het luchtalarm afgaat en dag na dag hebben ouders de vraag of hun kinderen weer thuis komen.

In iedergeval moet er snel iets gebeuren want zou dit nog een tijdje doorgaan zie ik het donker in voor de mensen die steeds weer worden getroffen door dit leed.



Achterlijke randdebiel, ga dat gvd aan die omgekomen kindertjes uitleggen. Eerst zetten die zionazi's er een muur omheen, sluiten de grenzen, hongeren de mensen uit, vervolgens wachten ze op de vuurpijlen van hamas om daarna onschuldige burgers incluis vrouwen en kinderen te vermoorden met hun bommen.

Geen idee wat voor een spelletje jij speelt met al je mps-jes maar niet-goed-snik ben je zeker.

John2
05-02-09, 20:28
=mark61;3875971]Vanwege dat eindeloze gelul van jou ga ik alleen hier op in.

Je liegt en weet bij god niet waarover je het hebt. Welke strijd was er de afgelopen eeuwen? Imbeciele leugenaar. Je lult maar wat en hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.

Ik wilde graag in 1918 beginnen. '48 mag ook.

Ik zal voor jou vandaag of morgen even mijn boek terug halen bij mamsie daarin staat beschreven vanaf 1918 na het uiteenvallen van het Ottomaanse Rijk en toen het midden oosten eigelijk voor het eerst het MO werd genoemd


Ga je nu na pagina's draaikonten eindelijk mijn vraag beantwoorden?
Nee.

John2
05-02-09, 20:32
Achterlijke randdebiel, ga dat gvd aan die omgekomen kindertjes uitleggen. Eerst zetten die zionazi's er een muur omheen, sluiten de grenzen, hongeren de mensen uit, vervolgens wachten ze op de vuurpijlen van hamas om daarna onschuldige burgers incluis vrouwen en kinderen te vermoorden met hun bommen.

Geen idee wat voor een spelletje jij speelt met al je mps-jes maar niet-goed-snik ben je zeker.

Ga dit zeggen tegen die achtelijke Hamas van je mongool.

Hoe gestoort ben je als je weet dat ze met scherp schieten als je een vuurpijl op hun afschiet, om in jou woorden te spreken!!! :fuckit2:

Joesoef
05-02-09, 21:03
Ga dit zeggen tegen die achtelijke Hamas van je mongool.

Hoe gestoort ben je als je weet dat ze met scherp schieten als je een vuurpijl op hun afschiet, om in jou woorden te spreken!!! :fuckit2:

Hamas van MIJ? Waar heb ik het ooit voor hamas opgenomen, ik neem het op voor de vrouwen en kinderen die niets kunnen doen behalve lijdzaam afwachten.

Jij hebt niet, maar dan ook helemaal niets menselijks in je. Was ook niet te verwachten van iemand die er trots op is dat hij naar dezelfde kerk gaat als opper idioot Putin.

mark61
05-02-09, 22:38
Nee.

Je weet geen klote van de geschiedenis van het Midden-Oosten. Je blijft dus uit je nek lulllen, liegen, draaien. En dan verwachten dat je serieus wordt genomen.

Donder toch op, varken.

John2
06-02-09, 08:49
=Joesoef;3876225]Hamas van MIJ? Waar heb ik het ooit voor hamas opgenomen, ik neem het op voor de vrouwen en kinderen die niets kunnen doen behalve lijdzaam afwachten.
Gezien jou aanvallen op mij als persoon terwijl ik alleen de wantoestanden van Hamas beschrijft en verder net zo begaan bent met het lot van de burgers in Gaza en Westbank!


Jij hebt niet, maar dan ook helemaal niets menselijks in je. Was ook niet te verwachten van iemand die er trots op is dat hij naar dezelfde kerk gaat als opper idioot Putin.
Dus als je objectief bent is dit onmenselijk, ok dan maar onmenselijk.
Verder kun jij mijn kerk er rustig buiten laten want wij denken niet in termen van geloof en wij zien de Islam niet als een vijandig geloof nadat we beiden zeer hebben geleden onder het communistme in Rusland toen onze geloven verboden waren.
Qua geloof kunnen Moslims en Christenen hier in Nederland veel heel veel leren van hun geloofsgenoten in Rusland, dus laat het geloof erbuiten of spreek erover met respect.
Verder is de persoon die jij opper idioot noemt wel de enigste in de wereld die gespreken met Hamas aanging over de eventuele vrede in het MO.
Ok hij deed het niet persoonlijk maar wel de minister van OVIR (Buitenlandsezaken) werd er heen gestuurd en tegenwoordig is Rusland nog steeds het enigste die nog steeds de deur op een kier houd voor Hamas.


Je weet geen klote van de geschiedenis van het Midden-Oosten. Je blijft dus uit je nek lulllen, liegen, draaien. En dan verwachten dat je serieus wordt genomen.
Donder toch op, varken.
Dank je Mark uit jou mond als leek is dit een compliment, schaap!

Snowwhite
06-02-09, 12:26
Met jou valt niet te praten John, jij draait alles.

knuppeltje
06-02-09, 12:31
Met jou valt niet te praten John, jij draait alles.

Patelogisch gestoorden weten niet - en kunnen niet anders.
Gewoon niet teveel meer op ingaan.

IbnRushd
06-02-09, 14:22
Dat is nou juist het probleem, Israel's minister van defensie blijft volhouden dat er vanaf het schoolterrein diverse keren is geschoten en zover ik weet zouden zij beelden beschikbaar stellen aan de VN.

Nee, dat is onzin. VN betwist dat. Iedereen ontkent dat. Er is helemaal niet geschoten noch raketten afgevuurd. Israël heeft wel getracht middels een video van 2007 zijn gelijk te tonen, echter niemand slikte dat grove leugen in.



Verder is het niet uitzonderlijk dat er een school word geraakt, in bijna iedere strijd (oorlog) word er wel één of meerdere scholen getroffen, niet dat dit wenselijk is maar het gebeurd.

Er is bewust op een VN-school geschoten en raketten op af gevuurd. Amnesty International heeft bijvoorbeeld beweerd dat zionistische militairen Palestijnse gezinnen als menselijke schilden gebruiken. Dat zijn allemaal oorlogsmisdaden.



Terug te komen op de oorlogsmisdaden, wij kunnen veel zaken oorlogsmisdaden noemen, zoals het geweld dat is gebruikt door Israel, maar dan is het de vraag of het internationaal hof dit ook overneemt en dan is het de vraag of het komt tot een veroordeling, want oorlogsmisdaden zijn moeilijk te bewijzen als er geen verboden wapens worden gebruikt.

Er is wel degelijk verboden wapens gebruikt in een dichtbevolkte buurt. Zoals de witte fosforbommen. Verder begaat Israël al decennia lang oorlogsmisdaden. De laatste massamoord is echter recent gebeurd en gelukkig waren er veel getuigen bij. En wat betreft bewijzen. Genoeg. Wat denk je van doodgeschoten VN-medewerkers? Beschoten Ambulances? Gebombardeerde VN-scholen? Duizend burgerslachtoffers?



Stel, je daagde iemand voor het tribunaal voor het afschieten van een raket op deze school of moskee, dan moet je ten eerste als eisende partij kunnen aantonen dat er geen oorlogshandelingen plaats vonden in of rondom dit gebouw, verder zal de piloot zich in een geval als deze kunnen beroepen op een lock-error-functie van zijn wapen waardoor de raket zou kunnen zijn afgeweken.

Dat lock-error-functie is niet aangehaald door de zionistische militairen. Ze hebben geprobeerd om een leugen te verkopen. Maar helaas niemand trapte daarin. Dus om weer met een ander smoesje te komen, gaat een beetje te ver. VInd je niet?



Daarom moeten eerst de beelden worden onderzocht.

Er zijn geen beelden. Ze probeerden ons voor de gek te houden dmv een bandje van 2007.



Wat Israel wel kan worden verweten is dat ze overmatig geweld hebben gebruikt in een zone waarbij ze ervan konden uitgaan dat er burgers woonden en dat ze vanuit een onaanvaarbare possitie wapens hebben afgevuurd.

Dus een oorlogsmisdaad?



Maar ook dan moet de eisende partij komen met bewijs dat er in deze zone geen oorloghandelingen werden verricht.

Het beschieten van ambulances, en burgers met witte vlagen, bombarderen van infrastructuur en landbouw zijn oorlogsmisdaden. Daar zul je ook niet vooraf oorlogshandelingen treffen.



Maar inderdaad diverse hulporganisatie's hebben het geweld veroordeeld, maar komen tot een veroordeling zal een zeer moeilijke zaak worden en eigelijk hebben we nog maar één keer meegemaakt dat er een veroordeling kwam op een staatshoofd en dat deze ten uitvoer werd gebracht en dat was Sadam Hoesein en als ik eerlijk ben had deze niet gedood mogen worden.

Ik heb niet over 'officiële' veroordeling, maar over het geweld en oorlogsmisdaden die door Israël is gepleegd zijn. Iedereen die maar enigszins de video's heeft bekeken, kan daaruit eenvoudig concluderen dat Israël extreem veel geweld gebruikt en niet schuwt voor oorlogsmisdaden. Dat er tijdens de incursie journalisten geweerd werden, zegt genoeg over hun motieven.



Terug te komen op jou vraag " is het terecht als er een zware sanctie op Israel gelegd wordt? Plus dat de oorlogsmisdadigers, als Olmert en Livni, en veel andere leidinggevende militairen, opgepakt en vervolgd moeten worden"
Van zware sanctie's ben ik voor, want je mag een land rustig een druk opleggen dat bepaalde handelingen niet gewenst zijn.
Maar iemand veroordelen voor oorlogsmisdaden zal een zeer moeilijke zaak worden en heeft alleen kans van slagen als het land zelf volledige medewerking geeft.

Je beantwoordt mijn vraag niet. Vind je het terecht als Olmert, Sharon, Barak, Livni en nog meer veroordeeld worden vanwege de oorlogsmisdaden en andere terroristische misdaden?



Waarom zouden de illegale nederzettingen verwijderd moeten worden als ze op Palestijns grondgebied liggen, schenk deze huizen aan de Palestijnen en geef de mensen die daar wonen een oprot premie.
Verder is het verboden voor zowel de VN als internationale troepen macht zich te bemoeien met burgerlijkezaken die buiten het hulp-project liggen.
En is het van leger tot leger nog moeilijker, voor het Nederlands leger die zich ten eerste heeft te houden aan de Nederlandse Wet, is het ondenkbaar dat ze mensen gaan verwijderen uit huizen of strijden tegen burgers.
Ook het internationaal (oorlogs)recht kent deze beperking dat er niet word gestreden tegen burgers of ongewapende militairen.
Nee gewoon de Joodse burgers schadeloosstellen en de huizen/gebouwen beschikbaar stellen aan de Palestijnse slachtoffers, het zou een mooi fonds vormen voor deze mensen.

Dus je vindt dat alle illegale kolonisten (desnoods met geweld) uit het land geschopt moet worden? Je vindt ook dat Israël aan herstelbetalingen moet voldoen?

John2
06-02-09, 16:49
=IbnRushd;3876908]Nee, dat is onzin. VN betwist dat. Iedereen ontkent dat. Er is helemaal niet geschoten noch raketten afgevuurd. Israël heeft wel getracht middels een video van 2007 zijn gelijk te tonen, echter niemand slikte dat grove leugen in.
Ik had het dus niet over de foto van 2007 die inmiddels ook op internet ronddwaalde net als het filmpje uit die tijd.
Nee, ik had het over nieuwe opnames die momenteel worden bekeken in Israel door VN waarnemers, dit als eerste selectie.



Er is bewust op een VN-school geschoten en raketten op af gevuurd. Amnesty International heeft bijvoorbeeld beweerd dat zionistische militairen Palestijnse gezinnen als menselijke schilden gebruiken. Dat zijn allemaal oorlogsmisdaden.
Deze gegevens zijn bij de VN ook bekend net als de opnames die gemaakt zijn hiervan.
Het zou inderdaad een oorlogsmisdaad zijn, maar liever zou ik ze nog kwalificeren als misdaad tegen de mensheid.



Er is wel degelijk verboden wapens gebruikt in een dichtbevolkte buurt. Zoals de witte fosforbommen.
De witte fosfor-rookgranaat is geen verboden wapen, deze granaten worden ook bij het Nederlands leger gebruikt.
Alleen is het de vraag hoe ze zijn gebruikt, zijn ze vanuit de lucht afgeschoten naar beneden en dus direkt op bewoonde gebieden zou het een mensontwaardige streek zijn.
De beelden op internet laten tot op heden alleen nog zien dat granaten in de lucht tot ontploffing zijn gebracht.


Verder begaat Israël al decennia lang oorlogsmisdaden. De laatste massamoord is echter recent gebeurd en gelukkig waren er veel getuigen bij. En wat betreft bewijzen. Genoeg.
Tot op heden is Israel nog niet veroordeeld tot oorlogsmisdaden, ben trouwens wel benieuwd wat er gaat gebeuren als er inderdaad duidelijk bewijs is van oorlogsmisdaden en er een stemming plaatsvind hierover binnen de VN.


Wat denk je van doodgeschoten VN-medewerkers? Beschoten Ambulances? Gebombardeerde VN-scholen? Duizend burgerslachtoffers?
Zeer kwalijk en onwenselijk, maar dat vind ik ook van het gebruik van VN voertuigen en logo door Hamas.



Dat lock-error-functie is niet aangehaald door de zionistische militairen. Ze hebben geprobeerd om een leugen te verkopen. Maar helaas niemand trapte daarin. Dus om weer met een ander smoesje te komen, gaat een beetje te ver. VInd je niet?
Een smoesje verkopen in deze situatie zou inderdaad te ver gaan, maar met de technologie van tegenwoordig kom je heel ver als de waarheid moet worden gevonden, want natuurlijk zullen beide partijen proberen om zand in de machine te gooien.



Er zijn geen beelden. Ze probeerden ons voor de gek te houden dmv een bandje van 2007.
Sorry, maar hier moet ik je toch tegenspreken, 95% van iedere actie word op beeldmateriaal vast gelegd, zeker het afschieten van raketten kun je met 100% zekerheid zeggen dat er beelden zijn, immers de schutter moet het doel locken in zijn helmvizier en blijft het doel volgen tot inslag.




Dus een oorlogsmisdaad?
Het beschieten van ambulances, en burgers met witte vlagen,
Valt inderdaad onder oorlogsmisdaad, net als het gebruik van ambulances voor transport van manschappen en wapens.
Van beschieten en of schieten op burgers met een witte vlag, is mij tot op heden niets te horen gekomen op één melding na.


bombarderen van infrastructuur en landbouw zijn oorlogsmisdaden. Daar zul je ook niet vooraf oorlogshandelingen treffen.
Dit is geen oorlogsmisdaad, sterker nog bijna ieder leger word hierop getraind.



Ik heb niet over 'officiële' veroordeling, maar over het geweld en oorlogsmisdaden die door Israël is gepleegd zijn. Iedereen die maar enigszins de video's heeft bekeken, kan daaruit eenvoudig concluderen dat Israël extreem veel geweld gebruikt en niet schuwt voor oorlogsmisdaden. Dat er tijdens de incursie journalisten geweerd werden, zegt genoeg over hun motieven.
Daar is duidelijk iedereen over eens en heb ik ook diverse keren aangegeven.



Je beantwoordt mijn vraag niet. Vind je het terecht als Olmert, Sharon, Barak, Livni en nog meer veroordeeld worden vanwege de oorlogsmisdaden en andere terroristische misdaden?
Sorry maar deze vraag ga ik niet beantwoorden, ik ben immers geen rechter en weet te weinig achtergronden om deze vraag te kunnen beantwoorden.



Dus je vindt dat alle illegale kolonisten (desnoods met geweld) uit het land geschopt moet worden?
Ja liever vandaag dan morgen.


Je vindt ook dat Israël aan herstelbetalingen moet voldoen?

Alleen als de schuld bekend is en zou Israel schuldig worden verklaard hoe wil je het leed in Geld uitdrukken, wat is een dode dan waard?

Ik persoonlijk denk dat een schuldigverklaring voor deze burgers meer voldoening geeft dan geld, ik zou bij God niet weten wat ik met dit bloedgeld zou moeten doen, immers de herinnering is te groot.
Maar misschien dat een ander er anders overdenkt.

IbnRushd
06-02-09, 21:00
Ik had het dus niet over de foto van 2007 die inmiddels ook op internet ronddwaalde net als het filmpje uit die tijd.
Nee, ik had het over nieuwe opnames die momenteel worden bekeken in Israel door VN waarnemers, dit als eerste selectie.

Deze gegevens zijn bij de VN ook bekend net als de opnames die gemaakt zijn hiervan.
Het zou inderdaad een oorlogsmisdaad zijn, maar liever zou ik ze nog kwalificeren als misdaad tegen de mensheid.

De witte fosfor-rookgranaat is geen verboden wapen, deze granaten worden ook bij het Nederlands leger gebruikt.
Alleen is het de vraag hoe ze zijn gebruikt, zijn ze vanuit de lucht afgeschoten naar beneden en dus direkt op bewoonde gebieden zou het een mensontwaardige streek zijn.
De beelden op internet laten tot op heden alleen nog zien dat granaten in de lucht tot ontploffing zijn gebracht.

Tot op heden is Israel nog niet veroordeeld tot oorlogsmisdaden, ben trouwens wel benieuwd wat er gaat gebeuren als er inderdaad duidelijk bewijs is van oorlogsmisdaden en er een stemming plaatsvind hierover binnen de VN.

Zeer kwalijk en onwenselijk, maar dat vind ik ook van het gebruik van VN voertuigen en logo door Hamas.

Een smoesje verkopen in deze situatie zou inderdaad te ver gaan, maar met de technologie van tegenwoordig kom je heel ver als de waarheid moet worden gevonden, want natuurlijk zullen beide partijen proberen om zand in de machine te gooien.

Sorry, maar hier moet ik je toch tegenspreken, 95% van iedere actie word op beeldmateriaal vast gelegd, zeker het afschieten van raketten kun je met 100% zekerheid zeggen dat er beelden zijn, immers de schutter moet het doel locken in zijn helmvizier en blijft het doel volgen tot inslag.

Valt inderdaad onder oorlogsmisdaad, net als het gebruik van ambulances voor transport van manschappen en wapens.
Van beschieten en of schieten op burgers met een witte vlag, is mij tot op heden niets te horen gekomen op één melding na.

Dit is geen oorlogsmisdaad, sterker nog bijna ieder leger word hierop getraind.

Daar is duidelijk iedereen over eens en heb ik ook diverse keren aangegeven.

Sorry maar deze vraag ga ik niet beantwoorden, ik ben immers geen rechter en weet te weinig achtergronden om deze vraag te kunnen beantwoorden.

Ja liever vandaag dan morgen.

Alleen als de schuld bekend is en zou Israel schuldig worden verklaard hoe wil je het leed in Geld uitdrukken, wat is een dode dan waard?

Ik persoonlijk denk dat een schuldigverklaring voor deze burgers meer voldoening geeft dan geld, ik zou bij God niet weten wat ik met dit bloedgeld zou moeten doen, immers de herinnering is te groot.
Maar misschien dat een ander er anders overdenkt.

Over oorlogsmisdaden en schendingen van humanitaire recht. Prof. Richard Falk, VN-expert voor de Palestijnse gebieden, zei dat er overtuigende bewijzen zijn dat Israël humanitaire basisregels heeft overtreden en regels voor oorlogsvoering heeft geschonden door een grootschalige militaire operatie te beginnen 'tegen een feitelijk weerloze bevolking'. "Er moet een onderzoek onder onafhankelijk toezicht komen naar de vraag of die schendingen van de Geneefse Conventies moeten worden gezien als oorlogsmisdaden", zei Falk. "Op het eerste gezicht lijkt mij wel dat er aanleiding is om tot die conclusie te komen."

Verder uit Amnesty International Nederland:

Daarnaast heeft de organisatie onomstotelijk bewijs gevonden van het gebruik van zogenaamde witte fosforbommen door het Israëlische leger. Meerdere Palestijnse artsen hebben aan Amnesty International verklaard dat tientallen mensen ernstige verbrandingsverschijnselen hebben opgelopen die alleen door witte fosfor veroorzaakt kunnen zijn. Gebruik van witte fosfor tegen burgers wordt gezien als een oorlogsmisdaad.

Wat betreft recht en internationale wetgeving in casu Israel en oorlogsmisdaden, zie: Mr. H. Verrijn Stuart (http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/wp-content/uploads/2009/02/njb_art0904-1841.pdf) (is juridisch publicist en lid van de Adviesraad Internationale Vraagstukken).

John2
06-02-09, 22:39
=IbnRushd;3877294]Over oorlogsmisdaden en schendingen van humanitaire recht. Prof. Richard Falk, VN-expert voor de Palestijnse gebieden, zei dat er overtuigende bewijzen zijn dat Israël humanitaire basisregels heeft overtreden en regels voor oorlogsvoering heeft geschonden door een grootschalige militaire operatie te beginnen 'tegen een feitelijk weerloze bevolking'. "Er moet een onderzoek onder onafhankelijk toezicht komen naar de vraag of die schendingen van de Geneefse Conventies moeten worden gezien als oorlogsmisdaden", zei Falk. "Op het eerste gezicht lijkt mij wel dat er aanleiding is om tot die conclusie te komen."

21 december is hij inderdaad door de VN benoemd als waarnemer voor de Israel acties, 28 december is hij Israel uitgezet nadat hem de toegang tot de Gaza werd geweigerd, 01 januari is er officieel bezwaar gemaakt door de VN en zijn wereldwijd diverse Ambassadeurs en Consulgeneraals van Israel op het matje geroepen en een protest afgegeven bij Abbas.
Hij heeft inderdaad als leidinggevende van het onderzoek opgeroepen tot een groot onderzoek in opdracht van de VN/UN, alleen dat hij een verklaring heeft gegeven dat Israel de humanitaire basisregels en het oorlogsrecht heeft overtreden, heeft hij niet gezegd want daarmee zou hij vooruitlopen op het onderzoek en bevooroordeeld wezen waardoor hij direct op non-actief komt te staan.
VN/UN is een onafhankelijke organisatie die verplicht is om onbevooroordeeld een onderzoek te doen naar eigen bevindingen, zonder inmenging van overheden, groeperingen of prive inbreng van waarnemers.
En aangezien hij als waarnemer werd uitgezonden heeft hij een zwijgplicht en kan en mag hij alleen rapport uitbrengen aan de VN.



Verder uit Amnesty International Nederland:

Daarnaast heeft de organisatie onomstotelijk bewijs gevonden van het gebruik van zogenaamde witte fosforbommen door het Israëlische leger. Meerdere Palestijnse artsen hebben aan Amnesty International verklaard dat tientallen mensen ernstige verbrandingsverschijnselen hebben opgelopen die alleen door witte fosfor veroorzaakt kunnen zijn. Gebruik van witte fosfor tegen burgers wordt gezien als een oorlogsmisdaad.

Gebruik van fosfor-rookgranaten tegen burgers is inderdaad een oorlogsmisdrijf, maar dan spreek je van een horizontale lancering vanaf een tank, een YPR of ander rijdend militair materieel waarbij zowel horizontale als verticale lanceerpijpen zijn gemonteerd.
Op de foto hieronder zie je achter het duitseteken op de geschutskoepel de lanceerpijpen.
http://www.worldwide-military.com/Army%20Material/EU,US%20Tanks%20plaatjes/groot/Leopard2A5_1.jpg


Wat betreft recht en internationale wetgeving in casu Israel en oorlogsmisdaden, zie: Mr. H. Verrijn Stuart (http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/wp-content/uploads/2009/02/njb_art0904-1841.pdf) (is juridisch publicist en lid van de Adviesraad Internationale Vraagstukken).

Sorry maar Anja Meulenbelt heeft voor mij een beetje afgedaan ondanks mijn lidmaat van de SP en deelnemer van diverse aktie groepen.
Ik heb diverse keren met haar persoonlijk gesproken helaas was ze 30 januari in Groningen verhinderd althans het werd op het laatste moment afgeblazen.
Ik had haar graag aangesproken over de documentaire van de afgelopen week.

Misschien een idee voor de mensen hier die ook eens persoonlijk met haar willen spreken over de conflickten op 4 april is ze in 't Smiske een wereldwinkel net over de grens in Belgie adres Gemeenteplein 7 in Asse.
Voor de mensen die willen gaan bespreek je kaarten van te voren.
Vaak kost het 3 tot 5 euro en is de koffie of thee gratis.

IbnRushd
06-02-09, 23:04
[...]
VN/UN is een onafhankelijke organisatie die verplicht is om onbevooroordeeld een onderzoek te doen naar eigen bevindingen, zonder inmenging van overheden, groeperingen of prive inbreng van waarnemers.
En aangezien hij als waarnemer werd uitgezonden heeft hij een zwijgplicht en kan en mag hij alleen rapport uitbrengen aan de VN.

Jij leest niet zo goed. Faks zegt dat er genoeg aanleiding is om tot die conclusie te komen. Dat indiceert veel.



Gebruik van fosfor-rookgranaten tegen burgers is inderdaad een oorlogsmisdrijf, maar dan spreek je van een horizontale lancering vanaf een tank, een YPR of ander rijdend militair materieel waarbij zowel horizontale als verticale lanceerpijpen zijn gemonteerd.
Op de foto hieronder zie je achter het duitseteken op de geschutskoepel de lanceerpijpen.


Wat doet er nou toe of het horizontaal of verticaal geschoten is. Het is verdomme verboden om witte fosforgranaten af te schieten op een dichtbevolkte wijk. Je weet al bij voorhand dat burgers daar in aanraking komen. Kijk eens naar de fotoserie op nrc (http://www.nrc.nl/buitenland/article2122961.ece/Doden_bij_Israelische_aanval_op_VN-school_Gaza), dan zie je het zelf wel waar de witte fosforgranaten heen dansen.



Sorry maar Anja Meulenbelt heeft voor mij een beetje afgedaan ondanks mijn lidmaat van de SP en deelnemer van diverse aktie groepen.


Wat heeft zij te maken met het artikel van Mr. H. Verrijn Stuart? Heb je het artikel wel gelezen? Dat artikel staat echt helemaal los van Meulenbelt hoor.

John2
07-02-09, 00:36
=IbnRushd;3877399]Jij leest niet zo goed. Faks zegt dat er genoeg aanleiding is om tot die conclusie te komen. Dat indiceert veel.
Ik heb het wel goed gelezen, maar een medewerker van de VN mag deze uitspraken niet doen om zo de neutraliteit niet op het spel te zetten.



Wat doet er nou toe of het horizontaal of verticaal geschoten is. Het is verdomme verboden om witte fosforgranaten af te schieten op een dichtbevolkte wijk. Je weet al bij voorhand dat burgers daar in aanraking komen. Kijk eens naar de fotoserie op nrc (http://www.nrc.nl/buitenland/article2122961.ece/Doden_bij_Israelische_aanval_op_VN-school_Gaza), dan zie je het zelf wel waar de witte fosforgranaten heen dansen.

Hartelijk dank voor deze foto's, ik kende deze nog niet en deze foto's tonen duidelijk aan dat dit gebruik buiten alle proporties is.
Ik heb in iedergeval de foto's even opgeslagen op mijn laptop om er zeker vragen over te gaan stellen eind deze maand als ik voor de keuring moet.


Wat heeft zij te maken met het artikel van Mr. H. Verrijn Stuart? Heb je het artikel wel gelezen? Dat artikel staat echt helemaal los van Meulenbelt hoor.
Nee ik heb inderdaad de link niet gevolgd ten eerste krijg ik iedere dag uitgebreid mail van de SP en omdat ik na jaren Anja weet waar het over gaat, hoe zei denkt en hoe haar achterban denkt.
Soms moet ik mijzelf beschermen tegen overinformatie om mijn aandacht niet te laten verslappen tot de kern van de zaak en dat zijn in mijn ogen nog steeds de burgers en dan is het vaak beter te handelen vanuit het hart dan vanuit de politiek en of media.
En dan ben ik al blij dat ik hier zo nu en dan mijn gal kan spuwen met een gezonde dosis tegengas.
Maar ik zal morgen even de moeite nemen om de link even te bekijken om te zien of ik hem al had gelezen.

IbnRushd
07-02-09, 14:07
Ik heb het wel goed gelezen, maar een medewerker van de VN mag deze uitspraken niet doen om zo de neutraliteit niet op het spel te zetten.

Jawel, dat mag hij wel doen op basis van overtuigende aanwijzingen. Hij heeft nog geen definitieve uitspraak gedaan. Dus voortaan beter lezen.



Hartelijk dank voor deze foto's, ik kende deze nog niet en deze foto's tonen duidelijk aan dat dit gebruik buiten alle proporties is.
Ik heb in iedergeval de foto's even opgeslagen op mijn laptop om er zeker vragen over te gaan stellen eind deze maand als ik voor de keuring moet.

Eindelijk. Dus we hebben weer een oorlogsmisdaad gevonden. We komen er wel. Na deze discussie ga ik het recapituleren.



Nee ik heb inderdaad de link niet gevolgd ten eerste krijg ik iedere dag uitgebreid mail van de SP en omdat ik na jaren Anja weet waar het over gaat, hoe zei denkt en hoe haar achterban denkt.
Soms moet ik mijzelf beschermen tegen overinformatie om mijn aandacht niet te laten verslappen tot de kern van de zaak en dat zijn in mijn ogen nog steeds de burgers en dan is het vaak beter te handelen vanuit het hart dan vanuit de politiek en of media.
En dan ben ik al blij dat ik hier zo nu en dan mijn gal kan spuwen met een gezonde dosis tegengas.
Maar ik zal morgen even de moeite nemen om de link even te bekijken om te zien of ik hem al had gelezen.

Lees het artikel nou maar. Er staat onder meer dat de woordvoerder van Olmert tijdens een interview erkent heeft dat niet Hamas het bestand heeft geschonden, maar Israël door op 4 november 2008 zes Hamasleden in de Gazastrook te doden.

John2
08-02-09, 12:19
=IbnRushd;3877643]Jawel, dat mag hij wel doen op basis van overtuigende aanwijzingen. Hij heeft nog geen definitieve uitspraak gedaan. Dus voortaan beter lezen.

Je draait het om IbnRushd, zes dagen geleden zou hij als waarnemer gaan naar Gaza om daar onderzoeken te doen naar misstanden, maar hij mocht Gaza niet in (Hamas) en werd daarna per direct Israel uitgezet (data 31 januari 2009), dus een onderzoek is er nog niet geweest en heeft dan zijn uitspraken gedaan op geruchten en vermoedens.
Dit is een zeer kwalijke zaak want dat zou het zelfde wezen als ik mij hier zou beroepen als waarnemer of convooileider en zou zeggen dat het convooi in maart 2009 is overvallen door Hamas en hierbij enkele hulpgoederen zijn gestolen.
Je gaat geen dingen noemen als medewerker van een organisatie en laat dit aan de organisatie zelf over.
Laat ik een voorbeeld geven over mijn eigen situatie destijds in Koeweit, je komt terug en in eerste instantie duikt de lokale pers over je heen.
Je kunt en mag dan alleen globaal vertellen wat je daar heb gezien en verder niets.
Zelfs jaren later in 2001 (10 jaar) had ik toestemming nodig om met een verslaggever die destijds voor Tubantia werkte en nu voor een grote landelijke krant terug te gaan naar Koeweit om samen een verslag te maken over de gebeurtenissen in 1991.




Eindelijk. Dus we hebben weer een oorlogsmisdaad gevonden. We komen er wel. Na deze discussie ga ik het recapituleren.

Deze conclusie laat ik liever over aan de afdeling ICC van de VN.




Lees het artikel nou maar. Er staat onder meer dat de woordvoerder van Olmert tijdens een interview erkent heeft dat niet Hamas het bestand heeft geschonden, maar Israël door op 4 november 2008 zes Hamasleden in de Gazastrook te doden.
Ik had dit artikel al gelezen, zover ik weet is er ook al vragen gesteld vanuit de VN richting Israel en heeft Israel zich beroepen op het internationaal terreursrecht omdat deze 6 Hamas leden zich bevonden in de verboden zone en uitgerust waren met wapens.

IbnRushd
09-02-09, 17:14
Je draait het om IbnRushd, zes dagen geleden zou hij als waarnemer gaan naar Gaza om daar onderzoeken te doen naar misstanden, maar hij mocht Gaza niet in (Hamas) en werd daarna per direct Israel uitgezet (data 31 januari 2009), dus een onderzoek is er nog niet geweest en heeft dan zijn uitspraken gedaan op geruchten en vermoedens.
Dit is een zeer kwalijke zaak want dat zou het zelfde wezen als ik mij hier zou beroepen als waarnemer of convooileider en zou zeggen dat het convooi in maart 2009 is overvallen door Hamas en hierbij enkele hulpgoederen zijn gestolen.

Doe toch niet incroyabel vreemd. Hij heeft aanwijzingen gekregen o.i.d., en baseert daaruit een acceptabele veronderstelling. Waarom zou Falks zomaar een hypothe doen? Zo dom is hij toch niet. Iedereen roept van oorlogsmisdaden. En dat al decennia lang. Je gaf eerder in een reactie dat je de witte fosforgranaten op dichtbevolkte buurt buiten alle proporties vindt, met andere woorden 'oorlogsmisdaad'. Waarom trek je opeens angstvallig terug?



Deze conclusie laat ik liever over aan de afdeling ICC van de VN.

Hoe bedoel je? Je geeft verdorie boven aan dat het helemaal niet mag/kan. Je kunt toch wel tellen? Witte fosforgranaten plus dichtbevolkte buurt is een oorlogsmisdaad. Kinderen zijn daardoor gestorven of verminkt. Wat is er toch met jou?



Ik had dit artikel al gelezen, zover ik weet is er ook al vragen gesteld vanuit de VN richting Israel en heeft Israel zich beroepen op het internationaal terreursrecht omdat deze 6 Hamas leden zich bevonden in de verboden zone en uitgerust waren met wapens.

Israël geeft zelf toe dat zij het bestand geschonden hebben. Niet alleen door hamas-leden te liquideren, maar ook om de blokkade niet op te heffen. Dat zijn formeel tweetal punten die bovendien Israël schriftelijk heeft ondertekend. Het doet er in principe weinig toe of ze in een verboden zonde stonden of niet. Als Israël aangeeft dat zij fout zaten door hen dood te schieten, dan is verdere discussie al bij voorbaat zinloos. De hele wereld bericht dat Israël het bestand heeft geschonden. De woordvoerder van Olmert zegt dat. Conservatieve zenders reppen dat. Iedereen, behalve jij. Waarom heb je toch zo ongelooflijk veel moeite om heldere zaken te erkennen? Ben je bang dat je Israël niet meer in mag omdat je de waarheid zegt?

John2
09-02-09, 18:06
=IbnRushd;3879755]Doe toch niet incroyabel vreemd. Hij heeft aanwijzingen gekregen o.i.d., en baseert daaruit een acceptabele veronderstelling. Waarom zou Falks zomaar een hypothe doen? Zo dom is hij toch niet. Iedereen roept van oorlogsmisdaden. En dat al decennia lang. Je gaf eerder in een reactie dat je de witte fosforgranaten op dichtbevolkte buurt buiten alle proporties vindt, met andere woorden 'oorlogsmisdaad'. Waarom trek je opeens angstvallig terug?

Ik trek me niet terug, maar jij vraagt mij iemand te veroordelen zonder dat ik de details ken, die fosfor rook granaten die je mij toonde waren buiten alle proporties, maar zonder de redenen te weten zou ik geen veroordeling kunnen of willen doen.
Wat ik zag op de foto's doen mij zaken vermoeden van misstanden, maar om tot een conclusie te komen spelen meerdere zaken mee, daarvoor zou ik mensen moeten verhoren, weten wat en welke wapens de beide groepen bezitten, inzage krijgen in vluchtschema's, etc. etc.
Want buiten dat deze fosfor-granaten worden gebruikt als rookgranaat worden ze ook gebruikt als afleiding voor warmtezoekende raketten etc. etc.
En waarom deze Falks wederom zijn boekje te buiten gaat door uitlatingen te doen over zaken waar hij onderzoek naar had moeten doen is mijn een raadsel, maar het is niet de eerste keer, ook in het 9-11 heeft hij het zelfde gedaan waardoor er nadien van allerlei complot theorieen werden bedacht.
De foto's die jij mij toonde waren duidelijk genoeg, mensen/burgers werden geraakt door delen van een fosfor-granaat wat in de theorie niet in deze gradatie kan en mag plaats vinden en heb deze dan ook doorgespeeld naar mensen die er meer verstand van hebben als ik en misschien dat we er ooit nog iets van terug horen.



Hoe bedoel je? Je geeft verdorie boven aan dat het helemaal niet mag/kan. Je kunt toch wel tellen? Witte fosforgranaten plus dichtbevolkte buurt is een oorlogsmisdaad. Kinderen zijn daardoor gestorven of verminkt. Wat is er toch met jou?
Ik heb hierboven al beantwoord wat jij hier stelt.




Israël geeft zelf toe dat zij het bestand geschonden hebben. Niet alleen door hamas-leden te liquideren, maar ook om de blokkade niet op te heffen. Dat zijn formeel tweetal punten die bovendien Israël schriftelijk heeft ondertekend. Het doet er in principe weinig toe of ze in een verboden zonde stonden of niet. Als Israël aangeeft dat zij fout zaten door hen dood te schieten, dan is verdere discussie al bij voorbaat zinloos. De hele wereld bericht dat Israël het bestand heeft geschonden. De woordvoerder van Olmert zegt dat. Conservatieve zenders reppen dat. Iedereen, behalve jij. Waarom heb je toch zo ongelooflijk veel moeite om heldere zaken te erkennen?
Dat is wat jij mij verteld, maar officieel houd Israel zich nog steeds op het feit dat de blokkades niet kunnen worden opgeheven door de grote kans op aanslagen zoals het in het verleden is gebeurd, daarbij wijzen ze op het feit dat Hamas de gewapende strijd niet heeft opgegeven door het nog steeds afschieten van raketten op Israel.
Verder blijven zij bij de versie van de zes omgekomen Hamas strijders dat deze bezig waren met het plegen van een aanslag in een verboden gebied en dat ze gewapend waren.
En zolang Israel bij de VN/UN geen andere verklaring afgeeft blijft deze ook gehandhaaft tot er ander bewijs naar boven komt dat het niet klopt en de verklaring moet worden herzien.


Ben je bang dat je Israël niet meer in mag omdat je de waarheid zegt?
Die kans bestaat, maar dan zou het mijn waarheid zijn, daar ik ook de achtergronden niet ken al heb ik me in juni en september een aardig beeld kunnen vormen.
En de sporadische informatie die ik nu krijg van mensen die daar verblijven niet bepaald van die aard is om te juichen via PE1ALR (2 meter) ontvangen we alleen ellende.

IbnRushd
09-02-09, 18:38
Ik trek me niet terug, maar jij vraagt mij iemand te veroordelen zonder dat ik de details ken, die fosfor rook granaten die je mij toonde waren buiten alle proporties, maar zonder de redenen te weten zou ik geen veroordeling kunnen of willen doen.
Wat ik zag op de foto's doen mij zaken vermoeden van misstanden, maar om tot een conclusie te komen spelen meerdere zaken mee, daarvoor zou ik mensen moeten verhoren, weten wat en welke wapens de beide groepen bezitten, inzage krijgen in vluchtschema's, etc. etc.
Want buiten dat deze fosfor-granaten worden gebruikt als rookgranaat worden ze ook gebruikt als afleiding voor warmtezoekende raketten etc. etc.
En waarom deze Falks wederom zijn boekje te buiten gaat door uitlatingen te doen over zaken waar hij onderzoek naar had moeten doen is mijn een raadsel, maar het is niet de eerste keer, ook in het 9-11 heeft hij het zelfde gedaan waardoor er nadien van allerlei complot theorieen werden bedacht.
De foto's die jij mij toonde waren duidelijk genoeg, mensen/burgers werden geraakt door delen van een fosfor-granaat wat in de theorie niet in deze gradatie kan en mag plaats vinden en heb deze dan ook doorgespeeld naar mensen die er meer verstand van hebben als ik en misschien dat we er ooit nog iets van terug horen.


Aan wie stuur je het dan? Alle hulporganisaties die daar aanwezig waren, en artsen en burgers die daar in aanraking zijn gekomen, ehbben zelf gezegd dat er met fosforgranaten in een dichtbevolkte wijk werd gestrooid. Dat is een oorlogsmisdaad. Dat mag niet. Kinderen zijn daardoor verminkt geraakt. Amnesty International (http://www.amnesty.nl/wereldnieuws_artikel/42789) rept van 'onomstotelijk' bewijs dat er witte fosfor is gebruikt in een dichtbevolkt-gebied.



Dat is wat jij mij verteld, maar officieel houd Israel zich nog steeds op het feit dat de blokkades niet kunnen worden opgeheven door de grote kans op aanslagen zoals het in het verleden is gebeurd, daarbij wijzen ze op het feit dat Hamas de gewapende strijd niet heeft opgegeven door het nog steeds afschieten van raketten op Israel.
Verder blijven zij bij de versie van de zes omgekomen Hamas strijders dat deze bezig waren met het plegen van een aanslag in een verboden gebied en dat ze gewapend waren.
En zolang Israel bij de VN/UN geen andere verklaring afgeeft blijft deze ook gehandhaaft tot er ander bewijs naar boven komt dat het niet klopt en de verklaring moet worden herzien.

Dat blokkade ging sowieso tegen het mensenrecht in. Hulpgoederen konden mondjesmaat naar binnen gesmokkeld worden, maar dat was lang niet genoeg. Israël vertikte het om de blokkade op te heffen. Daarom aten de bevolking van Gaza gras en dat was vóór de incursie van Israël.

Israël heeft een overeenkomst gesloten met Hamas, en ze hebben in volle bewustzijn het ondertekend. Hamas heeft sinds het bestand geen Qassam-raketten afgevuurd, en hield zich keurig aan de afspraak. Dat zijn feiten. Dus waarom lieg je dat Hamas wél raketten heeft afgeschoten tijdens het bestand en wel voor 4 november? Waarom haal je onzin erbij om de inhumane en barbaarse maatregel van Israël tegen de bevolking van Gaza te rechtvaardigen?

Je liegt. Je weet helemaal niet of Hamas-leden terroristische praktijken wilde plegen. Je volgt blind de verklaring van Israël, terwijl je andere verklaringen van e.g. hulporganisaties in twijfel trekt. Dat is hypocriet. Je bent helemaal niet rechtvaardig.

Hoe kan VN of andere geautoriseerden de zaak onderzoeken als ze er niet bij waren tijdens de moordactie van Israël? Daarbij worden internationale onderzoekers veel te vaak tegengehouden door Israël. En wat is dat voor een dom argument dat de verklaring blijft gelden tot het tegendeel bewezen is? Hamas heeft ontkent dat ze iets dergelijks wilde voeren wat tegen het bestand in ging. Waarom is de verklaring van Israël superieur dan van Hamas? En hoe kunnen we de verklaring of bewijzen van Israël controleren op waarheid?

John2
09-02-09, 21:26
=IbnRushd;3879803]Aan wie stuur je het dan? Alle hulporganisaties die daar aanwezig waren, en artsen en burgers die daar in aanraking zijn gekomen, ehbben zelf gezegd dat er met fosforgranaten in een dichtbevolkte wijk werd gestrooid. Dat is een oorlogsmisdaad. Dat mag niet. Kinderen zijn daardoor verminkt geraakt. Amnesty International (http://www.amnesty.nl/wereldnieuws_artikel/42789) rept van 'onomstotelijk' bewijs dat er witte fosfor is gebruikt in een dichtbevolkt-gebied.

Is er één rechter in Geneve of in den Haag die afgaat op wat mensen roepen en zeggen?
Voor een veroordeling heb je zes mensen nodig die afzondelijk van elkaar het zelfde verklaren en in deze verklaring mogen geen hiaten zitten, verder heb je aanvullende bewijzen nodig zoals foto's, filmmateriaal, fragmenten van de gebruikte munitie en gegevens waar op dat moment eenheden zaten.
Foto's die momenteel op internet zwerven mogen al niet meer gebruikt worden en worden opgevoerd als bewijsmateriaal, omdat de mogelijkheid bestaat dat getuigen deze ook hebben gezien, net zoals verhalen die op internet zwerven zullen een eventuele veroordeling van een verdachte onderuithalen.
Daarom snap ik ook niet dat Falks uitspraken doet in de media en niet gewoon zijn bek dichthoud.
Hij is waarnemer en in die functie moet hij waarnemen en op zoek gaan naar waarheden, verzamelen van informatie en bewijsmateriaal dit fotograveren, documenteren en dit als rapport inleveren bij zijn baas de VN/UN die er een team juristen opzet om te zien of er een zaak van te maken is.
Ieder woord die hij zegt (Falks) zal voor een advocaat in een rechtzaak het alleen maar makelijker maken om aan te tonen dat Falks bevoorrecht was in zijn eventueel onderzoek.
Verder kom jij met een link van een lokale afdeling van Amnestie en niet van het overkoepelende orgaan en heb het toen voor alle zekerheid even opgezocht, maar Fosfor-rook-granaten valt niet onder de verboden wapens zoals een fosforgranaat.


Dat blokkade ging sowieso tegen het mensenrecht in. Hulpgoederen konden mondjesmaat naar binnen gesmokkeld worden, maar dat was lang niet genoeg. Israël vertikte het om de blokkade op te heffen. Daarom aten de bevolking van Gaza gras en dat was vóór de incursie van Israël.
Ooohhh, dan vraag ik me af hoe we voorraden hebben kunnen aanleggen, waarvan er gisteren de laatste is uitgedeeld???


Israël heeft een overeenkomst gesloten met Hamas, en ze hebben in volle bewustzijn het ondertekend. Hamas heeft sinds het bestand geen Qassam-raketten afgevuurd, en hield zich keurig aan de afspraak. Dat zijn feiten. Dus waarom lieg je dat Hamas wél raketten heeft afgeschoten tijdens het bestand en wel voor 4 november? Waarom haal je onzin erbij om de inhumane en barbaarse maatregel van Israël tegen de bevolking van Gaza te rechtvaardigen?
Één datum weet ik sowieso uit mijn hoofd en wel op 27 juni 2008 een convooi hulpgoederen was net de grens over toen 3 of 4 raketten werden afgevuurd op Israel waardoor de grens wederom op slot ging iedere dag en nacht zijn er wel granaten afgeschoten en geweervuur gehoord.
En nee ik keur de acties van Israel ook niet goed verre van dat, maar je vergeet dat we ontzettend veel tijd moeten steken om de grens open te houden voor voedsel en hulptransporten, maar dat die terroristen dit door één kut-raket het weer ongedaan maakt en als je daar iets van zegt of beklacht doet op het hoofdkantoor je de kans loopt dat je als hulpverlener een pistool tegen je kop krijgt of een loop in je ribben, omdat jij je niet moet bemoeien met een binnenlandse aangelegenheid.


Je liegt. Je weet helemaal niet of Hamas-leden terroristische praktijken wilde plegen. Je volgt blind de verklaring van Israël, terwijl je andere verklaringen van e.g. hulporganisaties in twijfel trekt. Dat is hypocriet. Je bent helemaal niet rechtvaardig.
Je vergeet dat er op diverse plekken aan de grens waarnemingsposten zijn van de VN, dus niets verklaring van Israel?


Hoe kan VN of andere geautoriseerden de zaak onderzoeken als ze er niet bij waren tijdens de moordactie van Israël? Daarbij worden internationale onderzoekers veel te vaak tegengehouden door Israël. En wat is dat voor een dom argument dat de verklaring blijft gelden tot het tegendeel bewezen is? Hamas heeft ontkent dat ze iets dergelijks wilde voeren wat tegen het bestand in ging. Waarom is de verklaring van Israël superieur dan van Hamas? En hoe kunnen we de verklaring of bewijzen van Israël controleren op waarheid?
Man krijg een rolberoerte, de enigste die medewerkers momenteel tegenhoud en tegenwerkt is Hamas, zelfs jou vriend Falks is terug gestuurt aan de grens omdat hij niet welkom was in de Gaza.
Het zelfde gebeurde ons in September dat we bepaalde plekken niet meer konden bezoeken en VN personeel jou beruchte VN-Scholen werden uitgetieft, omdat dat het onderwijs niet strookte met wat Hamas in zijn gedachten had.

Maar ik schei er over uit want mijn bloeddruk stijgt weer naar grote hoogte.

Snowwhite
10-02-09, 07:18
Hallo John,

Ik begrijp jouw postings helemaal niet. De hele wereld tot in de verste uithoek, heeft 24 uur per dag de oorlog kunnen volgen in Gaza. Ook op engelstalige zenders. Kinderen die met smeulend fosfor spelen, vreselijk toestanden in het ziekenhuis met heel veel onschuldige kinderen, gesprekken met een mobiel telefoon dat iemand met een ambulance niet verder kan rijden omdat hij beschoten wordt, gaten in ambulances etc. etc.
Indien het zo is dat je niks wilt zeggen omdat je anders Israel niet in komt, hou dan gewoon je mond.
Israel heeft het bestand geschonden in november 2008, en zij hebben de grenzen niet geopend voor humanitaire hulp, terwijl dat wel tot het bestand van juni 2008 behoorde.
Je hoeft echt niet anti-israel te zijn of pro-hamas, om te begrijpen dat hier sprake is van buitensporig geweld. Ik vind dat ook heel erg flauw van je dat je gelijk tegen Joesoef begint dat het "zijn hamas" is. Waar staat dat hier op dit forum dat Joesoef pro-hamas is? Graag citaat of anders een rectificatie. Joesoef maakt zich gewoon druk om de vele kinderen die slachtoffer zijn en jij probeert op die manier iedereen de mond te snoeren. Je bent niet eerlijk. Ik ken heel veel niet islamitische Nederlanders die met tranen in hun ogen naar de beelden hebben gekeken.


Maar ik schei er over uit want mijn bloeddruk stijgt weer naar grote hoogte.

Ja doe dat.

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/ng/ne/ap/20090129/17/477341635-palestinian-children-injured-israeli-missile-strike-lay-hospital-bed-khan-m.jpg

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/ng/ne/ap/20090129/15/933920907-palestinian-girl-injured-israeli-missile-strike-reacts-hospital-khan-younis-m.jpg

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/ng/ne/ap/20090126/15/1984038496-palestinian-children-play-shift-seesaw-rubble-destroyed-houses-eastern-jebaliya-m.jpg

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/45386000/jpg/_45386723_mouners_ap226b.jpg

http://www.presstv.ir/photo/20090123/shamseddin20090123222742640.jpg

http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2009/01/23/aar4.jpg

mark61
10-02-09, 07:43
Maar ik schei er over uit.

Doe dat in godsnaam, er komt toch alleen maar gelul uit.

knuppeltje
10-02-09, 08:23
Doe dat in godsnaam, er komt toch alleen maar gelul uit.

Het eerste zal niet gebeuren, het tweede des te meer.

John2
10-02-09, 10:38
=Snowwhite;3880027]Hallo John,

Ik begrijp jouw postings helemaal niet. De hele wereld tot in de verste uithoek, heeft 24 uur per dag de oorlog kunnen volgen in Gaza. Ook op engelstalige zenders.
Je kunt inderdaad 24 uur per dag de berichtgeving in Gaza volgen per TV, maar als je er 1464 uur heb doorgebracht ga je zaken toch anders bekijken.


Kinderen die met smeulend fosfor spelen, vreselijk toestanden in het ziekenhuis met heel veel onschuldige kinderen,
Deze toestand was inderdaad vreselijk, maar aan de andere kant kun jij jezelf afvragen welke ouder kinderen laat spelen met Phosfor en hoe deze Phosfor op straat is terecht gekomen en waarom het is gebruikt in bewoonde gebieden?


gesprekken met een mobiel telefoon dat iemand met een ambulance niet verder kan rijden omdat hij beschoten wordt, gaten in ambulances etc. etc.
Wat is het verschil tussen het schieten op een ambulance of het vorderen van de ambulances door Hamas die er groepen mee verplaatste en wapens transporteerde, hoe kunnen de internationale gemeenschap Israel veroordelen op het schieten van een VN voertuig als de Hamas deze voertuigen gebruikt als militairmateriaal?!?


Indien het zo is dat je niks wilt zeggen omdat je anders Israel niet in komt, hou dan gewoon je mond.
Waarom :fpotver:


Israel heeft het bestand geschonden in november 2008, en zij hebben de grenzen niet geopend voor humanitaire hulp, terwijl dat wel tot het bestand van juni 2008 behoorde.
Zowel in juni als september 2008 waren er gewoon transporten met hulpgoederen en ik neem aan ook in de tussenliggende periodes dat ik daar niet was dagelijks mochten er 150 vrachtwagens de grens passeren, ondanks dat er direct na het bestand alweer door Hamas raketten werden afgevuurd.


Je hoeft echt niet anti-israel te zijn of pro-hamas, om te begrijpen dat hier sprake is van buitensporig geweld. Ik vind dat ook heel erg flauw van je dat je gelijk tegen Joesoef begint dat het "zijn hamas" is. Waar staat dat hier op dit forum dat Joesoef pro-hamas is? Graag citaat of anders een rectificatie.
Door zijn antwoorden komt hij bij mij over als een puur Hamas aanhanger alles wat Hamas doet is geoorloofd en dat dit duizenden doden kost doet niet ter zake want ze strijden voor een goed doel.
Dan kun je van mij zo'n antwoord verwachten want geen één doel is zoveel zinloze doden waard, geen één regering heeft het recht om zijn burgers open te stellen aan zoveel geweld om eigen gewin te behalen.


Joesoef maakt zich gewoon druk om de vele kinderen die slachtoffer zijn en jij probeert op die manier iedereen de mond te snoeren. Je bent niet eerlijk. Ik ken heel veel niet islamitische Nederlanders die met tranen in hun ogen naar de beelden hebben gekeken.

Net als Joesoef maakt ieder mens zich druk om de kinderen en burgers van Gaza en ik wil zeker niemand de mond snoeren.
Maar ik verwacht wel dat iemand in een discussie objectief kijkt naar de gebeurtenissen en niet zomaar anderen napraat en met makkelijke termen komt dat het de schuld is van Israel, Amerika, Europa of VN want dat antwoord heb ik de laatste jaren genoeg gehoord.
Mensen hier gaan zelfs zover nadat Hamas hulpgoederen hebben geroofd om hiervan de schuld te geven aan de hulporganisatie's, omdat deze mensen van Hamas zouden buitensluiten van hulpgoederen!!!
Dan vraag ik me af hoe deze mensen aan die leugens komen en waarom zij bewust schade willen toebrengen aan hulporganisatie's die jaarlijks miljoenen mensen voorzien van hulp.


http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/ng/ne/ap/20090129/17/477341635-palestinian-children-injured-israeli-missile-strike-lay-hospital-bed-khan-m.jpg

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/ng/ne/ap/20090129/15/933920907-palestinian-girl-injured-israeli-missile-strike-reacts-hospital-khan-younis-m.jpg

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/ng/ne/ap/20090126/15/1984038496-palestinian-children-play-shift-seesaw-rubble-destroyed-houses-eastern-jebaliya-m.jpg

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/45386000/jpg/_45386723_mouners_ap226b.jpg

http://www.presstv.ir/photo/20090123/shamseddin20090123222742640.jpg

http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2009/01/23/aar4.jpg[/QUOTE]

Ik zie dat jij de foto's van Bruno Stevens hebt ondekt de enigste nog buitenlandse fotograaf die in Gaza verblijft.
Verschrikkelijke foto's en eigelijk maar een topje van de berg.

knuppeltje
10-02-09, 11:28
=John2;3880216]Je kunt inderdaad 24 uur per dag de berichtgeving in Gaza volgen per TV, maar als je er 1464 uur heb doorgebracht ga je zaken toch anders bekijken.


Daar ben jij nog noot geweest want je zit de meeste tijd van de dag hier.


Deze toestand was inderdaad vreselijk,

Schoft, ga aan Israël vragen waarom ze dat spul daar hebben gebruikt.
Kinderen weten niet beter, maar je kunt ze moeilijk de hele dag opsluiten.


Wat is het verschil tussen het schieten op een ambulance of het vorderen van de ambulances door Hamas

Al eens over nagedacht dat je met een kapotte ambulance geen gewonden meer kunt vervoeren, en met een zogenaamde door Hamas gekaapte nog steeds.
En natuurlijk heb jij onafhankele bronnen voor dat vervoer van wapens en goederen in die zogenaamde gekaapte ambulances.
Laat me eens raden, het Israëlische leger?

mark61
10-02-09, 12:00
Je kunt inderdaad 24 uur per dag de berichtgeving in Gaza volgen per TV, maar als je er 1464 uur heb doorgebracht ga je zaken toch anders bekijken.

Waarom wil jij het alleen maar over details hebben en niet over de fundamentele kwestie? Bekende truc :duim:

Waarom bestaat Gaza eigenlijk? Hoe is het ontstaan?

Ik citeer Hajo Meijer maar even voor je:

Is er kans op vrede als de Palestijnen hun raketten aan de grond houden en Israël de grenzen openstelt?

„Nooit. Het zionisme eist maximaal gebied voor de Joden en gunt slechts een minimum aan de Palestijnen. Al dat gepraat over vredesprocessen en eindonderhandelingen is allemaal camouflage. De zionisten willen geen vrede.

De ongelijkheid is veel te groot. Als je een muis en een olifant eindonderhandelingen laat voeren, krijg je geen eerlijke uitkomst. Om de eerlijkheid de bewaren, zou je er een leeuw en een tijger naast moeten plaatsen. Maar wie zal die rol spelen? Het christelijke Westen met dat schuldgevoel en die laag boter op het hoofd zal zich er echt niet voor inzetten. Hoe langer ik erover praat, hoe bozer ik word. Het is om je diep weg te schamen.”

tanger'73
10-02-09, 12:07
Waarom wil jij het alleen maar over details hebben en niet over de fundamentele kwestie? Bekende truc :duim:

Waarom bestaat Gaza eigenlijk? Hoe is het ontstaan?

Ik citeer Hajo Meijer maar even voor je:

Is er kans op vrede als de Palestijnen hun raketten aan de grond houden en Israël de grenzen openstelt?

„Nooit. Het zionisme eist maximaal gebied voor de Joden en gunt slechts een minimum aan de Palestijnen. Al dat gepraat over vredesprocessen en eindonderhandelingen is allemaal camouflage. De zionisten willen geen vrede.

De ongelijkheid is veel te groot. Als je een muis en een olifant eindonderhandelingen laat voeren, krijg je geen eerlijke uitkomst. Om de eerlijkheid de bewaren, zou je er een leeuw en een tijger naast moeten plaatsen. Maar wie zal die rol spelen? Het christelijke Westen met dat schuldgevoel en die laag boter op het hoofd zal zich er echt niet voor inzetten. Hoe langer ik erover praat, hoe bozer ik word. Het is om je diep weg te schamen.”

Ja dat stukje van Hajo Meijer is sterk spul man.

John2
10-02-09, 12:23
=knuppeltje;3880303]Daar ben jij nog nooit geweest want je zit de meeste tijd van de dag hier.

Voor jou een vraag voor mij een weet knuppeltje.



Schoft, ga aan Israël vragen waarom ze dat spul daar hebben gebruikt.
Kinderen weten niet beter, maar je kunt ze moeilijk de hele dag opsluiten.
Israel word momenteel gevraagd en ondervraagd over het waarom door de VN.
En nee je kunt inderdaad de kinderen niet de gehele dag binnen houden, maar het lijkt me toch wenselijk dat je de kinderen tijdens een aanval binnen houd en ze probeerd om ze zo goed en kwaad als het kan te beschermen.



Al eens over nagedacht dat je met een kapotte ambulance geen gewonden meer kunt vervoeren, en met een zogenaamde door Hamas gekaapte nog steeds.
Dus jij vindt dat Hamas het recht heeft om te rijden in voertuigen van de VN en hierdoor een organisatie zoveel schade toebrengt dat het Logo en de kleuren van deze voertuigen niet meer enige terughoudenheid bied om er op te vuren.
Hoe dom ben je dan als je nagaat dat hierdoor voor hulporganisatie's het steeds moeilijker word om te werken in oorlogsgebieden als er geen respect meer is voor hulpvoertuigen.


En natuurlijk heb jij onafhankele bronnen voor dat vervoer van wapens en goederen in die zogenaamde gekaapte ambulances.
Laat me eens raden, het Israëlische leger?

http://www.franklinterhorst.nl/Israel%20en%20de%20Verenigde%20Naties_bestanden/image008.jpg

http://www.icej.nl/nieuws/images/VN_ambulance_terrorist.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=5oesBeCFAlg

Hier het filmpje op de Israel-tv 10 waarbij de vraag of VN samenwerkt met Hamas!!!
http://www.youtube.com/watch?v=uv1ZbEh6uS4&feature=related

Hier waar Hamas raket afvuurd vanaf het internationaal press centre.
http://www.youtube.com/watch?v=JY50cktUKbA

Hier Hamas vuurt vanaf VN-School
http://www.youtube.com/watch?v=EPZlgg9o4Us&feature=related

Filmpjes van de Arabische tv en niet van Israel.

Als je er meer moet hebben je kunt ze krijgen!!!

tanger'73
10-02-09, 12:30
Voor jou een vraag voor mij een weet knuppeltje.



Israel word momenteel gevraagd en ondervraagd over het waarom door de VN.
En nee je kunt inderdaad de kinderen niet de gehele dag binnen houden, maar het lijkt me toch wenselijk dat je de kinderen tijdens een aanval binnen houd en ze probeerd om ze zo goed en kwaad als het kan te beschermen.



Dus jij vindt dat Hamas het recht heeft om te rijden in voertuigen van de VN en hierdoor een organisatie zoveel schade toebrengt dat het Logo en de kleuren van deze voertuigen niet meer enige terughoudenheid bied om er op te vuren.
Hoe dom ben je dan als je nagaat dat hierdoor voor hulporganisatie's het steeds moeilijker word om te werken in oorlogsgebieden als er geen respect meer is voor hulpvoertuigen.



http://www.franklinterhorst.nl/Israel%20en%20de%20Verenigde%20Naties_bestanden/image008.jpg

http://www.icej.nl/nieuws/images/VN_ambulance_terrorist.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=5oesBeCFAlg

Hier het filmpje op de Israel-tv 10 waarbij de vraag of VN samenwerkt met Hamas!!!
http://www.youtube.com/watch?v=uv1ZbEh6uS4&feature=related

Hier waar Hamas raket afvuurd vanaf het internationaal press centre.
http://www.youtube.com/watch?v=JY50cktUKbA

Hier Hamas vuurt vanaf VN-School
http://www.youtube.com/watch?v=EPZlgg9o4Us&feature=related

Filmpjes van de Arabische tv en niet van Israel.

Als je er meer moet hebben je kunt ze krijgen!!!

Wat zijn dat nou voor ridicule filmpjes dat je hier zo fier komt brengen? Ik denk serieus dat jij hiermee nu alle zin met de realiteit voorgoed verloren hebt. Ik heb echt met je te doen dat je door zionisten door en door verkracht bent.

knuppeltje
10-02-09, 12:43
=John2;3880394]Voor jou een vraag voor mij een weet knuppeltje.

Pleurt op, jij zit nog steeds al jaren elke dag hier.


Israel word momenteel gevraagd en ondervraagd over het waarom door de VN.
En nee je kunt inderdaad de kinderen niet de gehele dag binnen houden, maar het lijkt me toch wenselijk dat je de kinderen tijdens een aanval binnen houd en ze probeerd om ze zo goed en kwaad als het kan te beschermen.

Ben beniewd wat voor smoesje ze nu weer hebben.

Sow, dus ze stuurden ze gewoon tijdens die aanvallen naar buiten de straat op?

Kom kom kindertjes, niet de hele godganse dag binnenhangen, al dat gecomputer is helemaal niet goed voor jullie. Kom op, het is mooi weer buiten en er is prachtig vuurwerk te zien.

Jawel ma, maar dat fosfor dan?

Dadelijk als dat vuurwerk over is dan is dat fosfor helemaal niet gevaarlijk meer, hup naar buiten met jullie, en geen gezeur meer.

Ja ma.


Dus jij vindt dat Hamas het recht heeft om te rijden in voertuigen van de VN en hierdoor een organisatie zoveel schade toebrengt dat het Logo en de kleuren van deze voertuigen niet meer enige terughoudenheid bied om er op te vuren.

Onpartijdige bron?

Nee dat vind ik helemaal niet, ik gaf alleen maar aan hoe onzinnig je verhaal is.

Al eens afgevraagd waarom dergelijke filmpjes en foto's nooit in enige nieuwsuitzendingen hier zijn gepresenteerd als zijnde echte feiten?
Of waarom Israël al diverse keren excuses heeft aangeboden voor die beschietingen van ambulances en bebouwen van de VN?

Je bent echt zielig.

John2
10-02-09, 12:46
=mark61;3880362]Waarom wil jij het alleen maar over details hebben en niet over de fundamentele kwestie? Bekende truc :duim:
Het heeft weinig met truckjes te maken en alles met details beste Mark immers uit een detail ontstaat een gevolg en valt het een niet van het andere uit te sluiten.


Waarom bestaat Gaza eigenlijk? Hoe is het ontstaan?
Een wedervraag waarom bestaat Israel?
Je kunt hier eindeloze theorieen op los laten waardoor je duizenden verschillende antwoorden krijgt, terwijl de vraag eigelijk moet zijn hoe los je dit probleem dat al meer dan 60 jaar duurt op naar te vredenheid van een ieder.
Dan is er eigelijk maar één antwoord mogelijk grens open (eventueel met zeer strenge controlle) afschieten van raketten stoppen (eventueel met internationaal leger) Land teruggeven aan de Palestijnen (eventueel met dwang en schadeloos stelling door internationale gemeenschap) en de Heilige steden onder internationaal bestuur (Waarna het recht langzaam overgaat naar de beide eisende partijen).
Maar of dit haalbaar is, ik betwijfel het zoals ik al eerder aangaf.



Ik citeer Hajo Meijer maar even voor je:

Is er kans op vrede als de Palestijnen hun raketten aan de grond houden en Israël de grenzen openstelt?

„Nooit. Het zionisme eist maximaal gebied voor de Joden en gunt slechts een minimum aan de Palestijnen. Al dat gepraat over vredesprocessen en eindonderhandelingen is allemaal camouflage. De zionisten willen geen vrede.

De ongelijkheid is veel te groot. Als je een muis en een olifant eindonderhandelingen laat voeren, krijg je geen eerlijke uitkomst. Om de eerlijkheid de bewaren, zou je er een leeuw en een tijger naast moeten plaatsen. Maar wie zal die rol spelen? Het christelijke Westen met dat schuldgevoel en die laag boter op het hoofd zal zich er echt niet voor inzetten. Hoe langer ik erover praat, hoe bozer ik word. Het is om je diep weg te schamen.”
Helemaal met hem eens, maar waarom zou het westen hierin het voortouw moeten nemen en niet het MO zelf.
Ook het MO houd zich afstandig van een oplossing en hebben ook moeite om beslissingen te nemen in deze zaak.

knuppeltje
10-02-09, 13:08
Helemaal met hem eens, maar waarom zou het westen hierin het voortouw moeten nemen

Misschen omdat het zogenaamde westen zelf dat probleem heeft geschapen?

Snowwhite
10-02-09, 14:38
Ik zie dat jij de foto's van Bruno Stevens hebt ondekt de enigste nog buitenlandse fotograaf die in Gaza verblijft.

Aha, deze fotograaf is dus goed gekeurd door John? Komt hij door jouw ballotage commissie?

De boodschappen van jou John zijn duidelijk: let op waar je je beelden vandaan haalt want John analyseert alles, iedereen moet zijn mond houden anders is hij/zij 'met Hamas', en het recht van 'de sterkste' geldt.

Aït Ayt
10-02-09, 16:34
Daar ben jij nog noot geweest want je zit de meeste tijd van de dag hier.


inmiddels is er dermate vaak gelogen dat je niks meer kunt geloven.. voor hetzelfde geld is alles bij elkaar verzonnen..
het begint inderdaad onwaarschijnlijk te lijken dat hij daar ooit echt geweest is..

tanger'73
10-02-09, 16:46
inmiddels is er dermate vaak gelogen dat je niks meer kunt geloven.. voor hetzelfde geld is alles bij elkaar verzonnen..
het begint inderdaad onwaarschijnlijk te lijken dat hij daar ooit echt geweest is..


Nou ik had hem al in het prille begin al door hoor. Maar toen kreeg ik op mijn vingers door beheer die hem de voordeel van de twijfel gunde.

mark61
10-02-09, 17:15
Het heeft weinig met truckjes te maken en alles met details beste Mark immers uit een detail ontstaat een gevolg en valt het een niet van het andere uit te sluiten.

Een wedervraag waarom bestaat Israel?

Je wilt het wel over details hebben maar niet over de grote oorzaken. Je bent dus een immoreel, vals varken.


Helemaal met hem eens, maar waarom zou het westen hierin het voortouw moeten nemen en niet het MO zelf.

Omdat het westen deze ellende veroorzaakt heeft, rund.

Aït Ayt
10-02-09, 17:21
Nou ik had hem al in het prille begin al door hoor. Maar toen kreeg ik op mijn vingers door beheer die hem de voordeel van de twijfel gunde.

dat had je dan goed in de smiezen..
zelf was ik goed geloviger en slikte alle verhaaltjes maar twijfel nu werkelijk aan alles wat hij ooit beweerd heeft..

tanger'73
10-02-09, 17:27
dat had je dan goed in de smiezen..
zelf was ik goed geloviger en slikte alle verhaaltjes maar twijfel nu werkelijk aan alles wat hij ooit beweerd heeft..


Ja ik had het ook via Spoetnik. Wat moet je überhaupt vinden van iemand die serieus de vaarwegen van de Mecklenburg-Vorpommern aan het napluizen wilt gaan en met Mark61 niet tot een bevestigend antwoord kan komen i.v.m. de afstand van de grens naar Gori? Trouwens hij zoekt nog steeds medewerkers voor zijn multinational.

mark61
10-02-09, 17:29
Ja ik had het ook via Spoetnik. Wat moet je überhaupt vinden van iemand die serieus de vaarwegen van de Mecklenburg-Vorpommern aan het napluizen wilt gaan en met Mark61 niet tot een bevestigend antwoord kan komen i.v.m. de afstand van de grens naar Gori?

:hihi:

Niet te vergeten Luxor op de Westbank :student:

tanger'73
10-02-09, 17:37
:hihi:

Niet te vergeten Luxor op de Westbank :student:


Ja dat spreekt allemaal in zijn voordeel dat hij daar zeker is geweest evenals naar de rest van de wereld als medewerker van hulporganisaties, waaronder het door israël getroffen Rode Kruis die hij zonder pardon gewoon in twijfel loopt te trekken. Het zou me niet meer verbazen als hij opeens komt aanzetten met dat hij in het israëlische leger als russische poetinjood ooit heeft gediend.

Aït Ayt
10-02-09, 17:57
Ja dat spreekt allemaal in zijn voordeel dat hij daar zeker is geweest

bij mij sloeg de twijfel toe toen hij aan de hand van een foto beweerde dat hij de weg op de foto herkende als de weg naar gaza bij de gaza border die hij zelf goed kende, terwijl de foto afkomstig is uit haifa :hihi:

Aït Ayt
10-02-09, 18:01
Ja ik had het ook via Spoetnik. Wat moet je überhaupt vinden van iemand die serieus de vaarwegen van de Mecklenburg-Vorpommern aan het napluizen wilt gaan en met Mark61 niet tot een bevestigend antwoord kan komen i.v.m. de afstand van de grens naar Gori? Trouwens hij zoekt nog steeds medewerkers voor zijn multinational.

en het zelfgebouwde houten huis in rusland ? zal dat wel echt bestaan ?

tanger'73
10-02-09, 18:02
bij mij sloeg de twijfel toe toen hij aan de hand van een foto beweerde dat hij de weg op de foto herkende als de weg naar gaza bij de gaza border die hij zelf goed kende, terwijl de foto afkomstig is uit haifa :hihi:



Maar wat het ergste aan alles is en ik denk dat Mark61 dat kan beamen, is dat hij gewoon steevast blijft doorzetten in z'n waan ondanks het feit dat hij keer op keer ontstellend door de mand is gevallen. Zoiets heb ik eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt.

tanger'73
10-02-09, 18:05
en het zelfgebouwde houten huis in rusland ? zal dat wel echt bestaan ?

Oh ja, dat zomerhuisje, gek genoeg geloof ik hem daar wel in.

John2
10-02-09, 23:10
Nou ik had hem al in het prille begin al door hoor. Maar toen kreeg ik op mijn vingers door beheer die hem de voordeel van de twijfel gunde.
Vermoedelijk heeft de stichting maroc meer informatie over mij na het geval Tamso.
En dan mag jij twijfel hebben over mijn werk en werkzaamheden, ik zal daar niet minder om slapen.


=mark61;3880793]Je wilt het wel over details hebben maar niet over de grote oorzaken. Je bent dus een immoreel, vals varken.
O gij dom schaap lees jij wel eens wat ik schrijf of ga je direct in de ankers als jij mijn naam leest.
Dus als ik vind dat 5-7 raketten per dag neer pleuren op Israel (detail) een grote reactie uitlokt ben ik immoreel en een vals varken.
Jongen laat je baard staan meld je aan bij Hamas en stuur ook enkele raketten naar Israel, steel of vorder ook ambulaces en vermoor ook je eigen bevolking!


Omdat het westen deze ellende veroorzaakt heeft, rund.

Ach en de landen in het MO hadden geen deel in de deal die is gesloten!

tanger'73
10-02-09, 23:49
Vermoedelijk heeft de stichting maroc meer informatie over mij na het geval Tamso.
En dan mag jij twijfel hebben over mijn werk en werkzaamheden, ik zal daar niet minder om slapen.


O gij dom schaap lees jij wel eens wat ik schrijf of ga je direct in de ankers als jij mijn naam leest.
Dus als ik vind dat 5-7 raketten per dag neer pleuren op Israel (detail) een grote reactie uitlokt ben ik immoreel en een vals varken.
Jongen laat je baard staan meld je aan bij Hamas en stuur ook enkele raketten naar Israel, steel of vorder ook ambulaces en vermoor ook je eigen bevolking!



Ach en de landen in het MO hadden geen deel in de deal die is gesloten!


Ja dat een dode kind meer of minder geen enkele invloed op je nachtrust heeft, dat wisten we hier al.

mark61
11-02-09, 07:16
Dus als ik vind dat 5-7 raketten per dag neer pleuren op Israel (detail) een grote reactie uitlokt ben ik immoreel en een vals varken.

PRECIES Hierbij bewijs je dat nog maar eens. Je WEIGERT te bedenken waarom die raketten worden gegooid, je WEIGERT de gierende disproportionaliteit van Israël's reactie te erkennen (ze doen het zelf zelfs), je WEIGERT te erkennen hoe het hele conflict is ontstaan.


Jongen laat je baard staan meld je aan bij Hamas en stuur ook enkele raketten naar Israel, steel of vorder ook ambulaces en vermoor ook je eigen bevolking!

Imbeciel.


Ach en de landen in het MO hadden geen deel in de deal die is gesloten!

Die stemden tegen, rund. In any case waren dat voor een groot deel door het westen bedachte landen met door het westen gedropte dictators.

Je bent een imbeciel en een smerig immoreel varken.

John2
11-02-09, 10:45
Ja dat een dode kind meer of minder geen enkele invloed op je nachtrust heeft, dat wisten we hier al.

Dom antwoord Tanger.


=mark61;3881184]PRECIES Hierbij bewijs je dat nog maar eens. Je WEIGERT te bedenken waarom die raketten worden gegooid, je WEIGERT de gierende disproportionaliteit van Israël's reactie te erkennen (ze doen het zelf zelfs), je WEIGERT te erkennen hoe het hele conflict is ontstaan.

Het waarom is ons allen bekend Mark, alleen kun jij je dan afvragen of het is toegestaan en wenselijk is om deze raketten af te schieten op Israel gezien de reactie's hierop van Israel en ook jij weet dat de beide antwoorden hierop NEE is, net zoals de nederzettingen en het sluiten van de grens onacceptabel is.
Misschien heb jij gisteravond ook gekeken naar Nederland 2 waar eerst een uitzending was over de verkiezingen in Israel en live werd uitgezonden door de EO, Moslimomroep en Joodseomroep waarbij in Jeruzalem Palestijnen, Joden, Christenen en Moslims gezamelijk aan tafel zaten in een discussie.
Daarna was er een stukje over Gaza waarin een vrouw aan het woord was die woonde in een Nederzetting en verklaarde dat ze direct zou vertrekken als dit de vrede zou bevorderen, maar aan de andere kant rustig wilde wonen naast en tussen Palestijnen en ook de Palestijnen hadden weinig moeite en haalden voorbeelden aan hoe ze vroeger samen in vrede naast elkaar woonden.



Imbeciel.
Dank je voor het compliment!


Die stemden tegen, rund. In any case waren dat voor een groot deel door het westen bedachte landen met door het westen gedropte dictators.
Ook geschiedenis is niet jou sterkste punt zie ik!


Je bent een imbeciel en een smerig immoreel varken.

Dit hoor ik graag uit jou mond, want dan is dit een compliment!