PDA

Bekijk Volledige Versie : Komst Arabische Euro is schrikbeeld voor de VS.



knuppeltje
06-02-09, 11:50
Edit: suspected copyright infringement

Olive Yao
06-02-09, 20:07
Maar waarom hebben die achterlijke zandhazen niet al veel eerder besloten om ook die export van olie in euro's af te rekenen?

Omdat ze daarmee in de hand zouden werken dat de werelddollarvoorraad veel minder waard zou worden, en zij hebben zelf veel dollars.

knuppeltje
07-02-09, 09:11
Omdat ze daarmee in de hand zouden werken dat de werelddollarvoorraad veel minder waard zou worden, en zij hebben zelf veel dollars.

Zal wel, maar ze hadden er gewoon al mee moeten beginnen toen hier de euro werd ingevoerd. Toen hadden ze de euro moeten gebruiken voor de internationale handel, en ondertussen die eigen geldvoorraad moeten gebruiken voor de investeringen in het binnenland. Nu zitten ze nog steeds met het probleem van de schommeling van de dollar.
In Rusland bijvoorbeeld was voor de val van de dollar, die wel veel betrouwbaarder dan de eigen roebel, en werd daar dus op grote schaal gebruikt. En nu wordt daar de euro steeds meer en meer gebruikt.
Moeten we Gerrit Zalm daar maar eens een tijdje parkeren denk als ie hier de zaak een beetje op orde heeft. Lijkt me een leuke klus voor Zalm.

Victory
07-02-09, 10:19
Kansloos... Zoals de geit ghaddafi zei (tegen de Arabische landen), 'jullie zitten aan elkaar keel en steken elkaar constant in de rug en tegelijkertijd praten jullie over meer samenwerking, deze bijeenkomsten zijn zinloos.'

Zoiets verreist zelfstandigheid, beetje eenheid en doorzettingsvermogen, je zult geen van drie vinden in de Arabische wereld. Deze landen zijn allemaal zeer afhankelijk van de V.S, en de V.S. zou zoiets nooit toelaten.

H.P.Pas
07-02-09, 10:34
Kansloos... Zoals de geit ghaddafi zei (tegen de Arabische landen), 'jullie zitten aan elkaar keel en steken elkaar constant in de rug en tegelijkertijd praten jullie over meer samenwerking, deze bijeenkomsten zijn zinloos.'

Zoiets verreist zelfstandigheid, beetje eenheid en doorzettingsvermogen, je zult geen van drie vinden in de Arabische wereld. Deze landen zijn allemaal zeer afhankelijk van de V.S, en de V.S. zou zoiets nooit toelaten.

Had Ibn Khaldoen (http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?f=22&t=460&start=0&sid=46acbcb7b0557edc12f622057c25eecc) dan toch gelijk ?


Arabieren heersen alleen over zwakke volkeren
En dat komt omdat ze van natuur barbaren en rovers zijn. Ze bestelen en buiten alles wat ze tegen komen uit. De Arabieren kunnen zich niet verzetten en nemen geen risico's. Wat moeilijk is, laten ze met rust en gaan ze op zoek naar makkelijke prooien. Als ze een dorp binnenvallen, maken hem met de grond gelijk en buiten de bewoners daar uit, tenzij het dorp op de heuvels bevind. Klimmen van de heuvels kost moeite en daar houden de Arabieren niet van. Arabieren voeren een reeks van roofovervallen en invasies uit op zwakkere volkeren totdat ze deze ten gronde hebben gericht. Deze natie gaat dan uiteindelijk uitsterven, en Allah is de aller machtigste en er is geen andere god dan Allah.

()
Monarchie is niet geschikt voor de Arabieren
Dat komt omdat ze bij uitstek een lomp volk zijn. Ze leven grof met elkaar en elkaar helpen doen ze niet. Vergaderen doen ze ook niet. De Monarchie betekent bij de Arabieren dat de vorst zijn onderdanen onderdrukt om hem gehoorzaam te zijn. En hun beleid is als het ware het bestelen van mensen. Volkeren die ze onderwerpen moeten veel belasting betalen desnoods gaan ze hun bezettingen vernielen. Wanneer RUSUM Moslims in de Moskeen ziet verzamelen zegt hij: "Daar heb je honden die opvoeding krijgen, maar meteen daarna worden ze weer Barbaren en woestelingen."

knuppeltje
07-02-09, 10:37
=Victory;3877494]Kansloos... Zoals de geit ghaddafi zei (tegen de Arabische landen), 'jullie zitten aan elkaar keel en steken elkaar constant in de rug en tegelijkertijd praten jullie over meer samenwerking, deze bijeenkomsten zijn zinloos.'

Daarom zei ik ook dat de olie wel op zal zijn voordat die khaleeji er is.


Zoiets verreist zelfstandigheid, beetje eenheid en doorzettingsvermogen, je zult geen van drie vinden in de Arabische wereld. Deze landen zijn allemaal zeer afhankelijk van de V.S, en de V.S. zou zoiets nooit toelaten.

Ik denk niet dat als ze het echt zouden willen - de VS dat zou kunnen tegenhouden. Ik weet - wie betaalt - bepaald, maar zolang wij nog zo afhankelijk zijn van die olie, ligt dat toch genuanceert lijkt me.

Victory
07-02-09, 11:16
Had Ibn Khaldoen (http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?f=22&t=460&start=0&sid=46acbcb7b0557edc12f622057c25eecc) dan toch gelijk ?
Er zijn ook veel goede en hoogopgeleide Arabieren. Je kan niet een heel volk achterlijk verklaren, wat deze man wel doet. Verander alle "Arabieren" in zijn tekst naar "joden" en hij zal in Nederland onmiddellijk gearresteerd worden voor racisme en antisemitisme.

Ik heb weinig ervaring met Arabieren van buiten het midden-oosten, dus ik kan daar niets over zeggen. Mijn gedachte over Arabieren (aan de macht/elite) die rond de Perzische Golf leven (Kuwait, UAE, Saudi-Arabie, Bahrain, Qatar) en Jordanië is dat ze qua intelligentie heel ver achterlopen. Het westen heeft in al deze landen wat achterlijke stammen aan de macht geholpen en ze toegang gegeven tot alle technologie die ze willen. Door middel van allerlei cursussen hebben ze geleerd hoe hiermee om te gaan en hebben verder nooit een gevoel gehad dat ze zelf ook dingen moeten ontwikkelen om vooruit te komen. Als je kijkt naar hoe ver ze eigenlijk zijn qua kennis, is het echt triest. Niets, maar dan ook werkelijk niets wordt door henzelf ontwikkeld en al hun mensen worden in het buitenland getraind en dan heb ik het nog niet eens gehad over de hoeveelheid Pakistanen en Indiërs die daar van alles en nog wat voor hun uitvoeren omdat ze het zelf niet kunnen.

In saudi-arabie heb je de saudi-wahabieten die denken dat hun koning hun kalief is en naar geluisterd moet worden. Elke poging om de monarchie daar omver te werpen zal tegengewerkt worden door deze wahabieten. In de omringende landen heb je de zeer gehoorzame sunni bevolking die denken dat de saudi-wahabieten alles weten wanneer ze verteld worden niet hun regering tegen te werken en geduld te hebben tot de dag des oordeels. Wanneer de olie opraakt in deze landen, zal het westen hen verlaten en dan mogen ze woestijn zand gaan eten.

Imam Khomeini (ra) stelde al dertig jaar geleden tijdens de revolutie voor om 1 munt voor heel het midden-oosten in te stellen. Zoals je weet hadden de Arabische landen daar andere gedachten over.

knuppeltje
07-02-09, 11:32
Imam Khomeini (ra) stelde al dertig jaar geleden tijdens de revolutie voor om 1 munt voor heel het midden-oosten in te stellen. Zoals je weet hadden de Arabische landen daar andere gedachten over.

Ik kan me vergissen, maar ik kan die griezel nu ook weer niet bepaald voorbeeld voor de vooruitgang vinden. Maar dat was wel een goeie van hem dan.

Victory
07-02-09, 11:34
Daarom zei ik ook dat de olie wel op zal zijn voordat die khaleeji er is.



Ik denk niet dat als ze het echt zouden willen - de VS dat zou kunnen tegenhouden. Ik weet - wie betaalt - bepaald, maar zolang wij nog zo afhankelijk zijn van die olie, ligt dat toch genuanceert lijkt me.
Wat jij niet weet is hoeveel miljarden ze geïnvesteerd hebben in de VS en dat nog steeds aan het doen zijn. Saudi-Arabie alleen al heeft een geschatte 900 miljard dollar geïnvesteerd in allerlei (nu bijna bankroete) bedrijven in de V.S. Daarnaast hebben ze enorme schulden bij de V.S. en zijn al hun reserves in USD's (sterker nog, ze mogen van de V.S. geen andere valuta gebruiken). 95% van al hun militaire apparatuur uit de V.S. en 98% van hun civiele luchtvaart is van Amerikaans makelij.

Daarom noemde ik "doorzettingsvermogen" ook op. De bevolkingen in deze landen worden rustig gehouden met deze dingen... 1 dag zonder het westen is terugkeer naar het woestijntijdperk voor deze landen.

Victory
07-02-09, 11:46
Ik kan me vergissen, maar ik kan die griezel nu ook weer niet bepaald voorbeeld voor de vooruitgang vinden. Maar dat was wel een goeie van hem dan.
Dat komt ook omdat je hem niet kent. Drie dingen m.b.t dit onderwerp wat hij altijd benadrukte waren, onafhankelijkheid (wat onderdeel van Iran's moto is nu), eenheid en wetenschappelijk onderzoek. Zoek eens op hoe ver Iran is in allerlei wetenschappelijk velden (stem cell, klonen, nanotechnologie, bio, medisch, wetenschappelijke publicaties, enz, enz). Imam Khomeini (ra), netzoals zijn opvolger hebben ze altijd wetenschappelijke vooruitgang als onderdeel van Islam benadrukt.

knuppeltje
07-02-09, 11:46
=Victory;3877553]Wat jij niet weet is hoeveel miljarden ze geïnvesteerd hebben in de VS en dat nog steeds aan het doen zijn. Saudi-Arabie alleen al heeft een geschatte 900 miljard dollar geïnvesteerd in allerlei (nu bijna bankroete) bedrijven in de V.S.

Hoeveel precies weet ik niet, dat het veel was wist ik wel.


Daarnaast hebben ze enorme schulden bij de V.S. en zijn al hun reserves in USD's (sterker nog, ze mogen van de V.S. geen andere valuta gebruiken). 95% van al hun militaire apparatuur uit de V.S. en 98% van hun civiele luchtvaart is van Amerikaans makelij.

Een paar slingers tegen de klok in van die oliekraan, en in de VS liggen ze zo op apengapen. Wij ook trouwens.


Daarom noemde ik "doorzettingsvermogen" ook op. De bevolkingen in deze landen worden rustig gehouden met deze dingen... 1 dag zonder het westen is terugkeer naar het woestijntijdperk voor deze landen.TE]

Mwa, ik denk dat er van de bevolking best een heel stel even tegen die paar slingers aan die kraan zullen zijn.

Moeten ze wel snel zijn denk, als ze daar nog 20 jaar mee wachten dan is het zeker te laat.

tanger'73
07-02-09, 12:42
Ik juich het van harte toe, een langverwachte kans om eindelijk eens op eigen benen te staan en wat is er mis met de Europese munt als partner boven die van de dollar. Wat mij betreft liever vandaag dan morgen en de eventuele verliezen maar voor lief nemen, want verliezen doen ze toch al met de kwakkelende dollar. Iran wil liever vandaag dan morgen overstappen en zo ook Venezuela. Het moet eens een keertje afgelopen zijn met de Amerikaanse hegemonie in de wereld. De olieproducerende landen kunnen zich hiermee voor eens en altijd bewijzen, voordat de olievoorraden voorgoed opraken en ze alsnog aan de coyotes geworpen zijn en niemand die nog naar je omkijkt.

Victory
07-02-09, 13:25
Iran is drie jaar geleden overgestapt op de euro en heeft heeft sindsdien maar een klein hoeveelheid dollars voor handel met een paar landen.

mark61
07-02-09, 14:51
Had Ibn Khaldoen (http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?f=22&t=460&start=0&sid=46acbcb7b0557edc12f622057c25eecc) dan toch gelijk ?

Vertaalfoutje. Ibn Chaldoen had het hier specifiek over Bedoeïenen, nomadische Arabieren.

knuppeltje
07-02-09, 17:14
Iran is drie jaar geleden overgestapt op de euro en heeft heeft sindsdien maar een klein hoeveelheid dollars voor handel met een paar landen.

Dat hadden die zandbakruiters dus ook moeten doen.