PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuws à la Marsupilami



Olive Yao
07-02-09, 13:16
Belgische vrouw wurgt echtgenoot om gesnurk

ANP 7 februari 2009


BRUSSEL - Een 76-jarige vrouw uit Brussel heeft haar man gewurgd omdat hij onophoudelijk hard snurkte. ''Ik was het beu'', zei de vrouw na haar daad om elf uur 's avonds.

De vrouw waarschuwde zelf het personeel van het bejaardenhuis waarin het paar woonde. Het personeel was verbaasd over haar actie. De directrice beschreef het stel als ''erg actief en een voorbeeld van huwelijkstrouw''.

De hoogbejaarde vrouw is inmiddels opgesloten in de Brusselse vrouwengevangenis. Ze zal zich normaal gesproken moeten verantwoorden voor de jury van de rechtbank op verdenking van doodslag.

De 74-jarige echtgenoot van de vrouw was de laatste jaren afgetakeld door de ziekte van Alzheimer en kanker, meldde de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws zaterdag

Olive Yao
07-02-09, 13:17
Zou ze levenslang krijgen?

tr_imparator
08-02-09, 02:46
Zou ze levenslang krijgen?

Dat is best kort eigenlijk. Ze is al zo oud.


Ze moeten haar gedwongen in leven houden met snurktapes van haar man!

Eke
08-02-09, 10:05
Zou ze levenslang krijgen?

En dan weer de cel moeten delen met een bomenzager...

Maar..ze krijgt geen levenslang hoor. O, wat is het zwaar om nauwelijks je huis uit te kunnen (Alzheimer) en elke nacht wakker te worden gehouden. En overdag te verplegen (kanker)
Daarworjegekvan . Flink gek.

Eke
08-02-09, 10:08
Ze moeten haar gedwongen in leven houden met snurktapes van haar man!

Ja maar, die is juist doodstil nou. dat's het probleem.... geen tape-opnames mogelijk..

knuppeltje
08-02-09, 10:51
Ja maar, die is juist doodstil nou. dat's het probleem.... geen tape-opnames mogelijk..

Misschien kan trimp wel een bandje leveren.

Joesoef
08-02-09, 11:01
Ze was het beu, maar het verhaal verteld niet wat ze beu was. Mars kan in ieder geval rustig gaan slapen, het was geen euthanasie.

Marsipulami
08-02-09, 13:03
Mars kan in ieder geval rustig gaan slapen, het was geen euthanasie.

Volgens mij wel. Er is alleen een kleine vormfout gemaakt: er is geen dokter langsgekomen om het dodelijk spuitje te geven.

Olive Yao
16-02-13, 15:09
.
https://www.youtube.com/watch?v=5TIXJur0-RI

Olive Yao
07-10-18, 14:01
.
Man mag van rechter hond blijven zien na verbreken relatie

NU.nl vrijdag 5 oktober 2018

https://www.nu.nl/dieren/5497877/man-mag-van-rechter-hond-blijven-zien-verbreken-relatie.html#coral_talk_wrapper

Een man en een vrouw die een relatie hadden en die in 2016 verbraken moeten een omgangsregeling die ze over hun gezamenlijke hond hadden gesloten voortzetten, zo heeft de rechter in Arnhem vrijdag bepaald.

De vrouw had de regeling gestopt, waarna de man een kort geding had aangespannen.

Daarop oordeelde de voorzieningenrechter dat zowel de man als de vrouw evenveel recht heeft om de hond te zien en dat de regeling dus moet worden voortgezet.

De man en de vrouw kochten de 3,5 jaar oude hond samen en betaalden allebei de helft van het bedrag. Ook zijn de omstandigheden waarin ze leven voor allebei gelijk. De rechter vond onvoldoende gebleken dat de hond beter af zou zijn bij de vrouw.

De hond moet door het besluit van de rechter elke week van maandag tot woensdag en om het weekend bij de man zijn. Als de vrouw geen gehoor geeft aan het oordeel van de rechter moet ze een dwangsom van 100 euro per dag aan de man betalen.

knuppeltje
07-10-18, 16:27
Dat is maar goed ook. Wie weet hoe erg, en hoe lang wel, die arme hond anders getraumatiseerd zou worden, met alle gevolgen van dien. Zoals mogelijk zeer hoge kosten van psychische hulp voor lange termijn die dat dier anders ongetwijfeld nodig zou hebben. Er zou dan gegarandeerd ook weer een gevecht uitbreken sussen die twee exen over wie dat dan moet gaan betalen.

Dit is dus echt niet een onderwerp om de draak met onze Mars te gaan steken, ja. Laat ik je dat vertellen. Potver!,

Kortom: Eind goed - al goed. Mogen ze nog lang en gelukkig leven.

super ick
09-10-18, 17:20
.
Man mag van rechter hond blijven zien na verbreken relatie

NU.nl vrijdag 5 oktober 2018

https://www.nu.nl/dieren/5497877/man-mag-van-rechter-hond-blijven-zien-verbreken-relatie.html#coral_talk_wrapper

Een man en een vrouw die een relatie hadden en die in 2016 verbraken moeten een omgangsregeling die ze over hun gezamenlijke hond hadden gesloten voortzetten, zo heeft de rechter in Arnhem vrijdag bepaald.

De vrouw had de regeling gestopt, waarna de man een kort geding had aangespannen.

Daarop oordeelde de voorzieningenrechter dat zowel de man als de vrouw evenveel recht heeft om de hond te zien en dat de regeling dus moet worden voortgezet.

De man en de vrouw kochten de 3,5 jaar oude hond samen en betaalden allebei de helft van het bedrag. Ook zijn de omstandigheden waarin ze leven voor allebei gelijk. De rechter vond onvoldoende gebleken dat de hond beter af zou zijn bij de vrouw.

De hond moet door het besluit van de rechter elke week van maandag tot woensdag en om het weekend bij de man zijn. Als de vrouw geen gehoor geeft aan het oordeel van de rechter moet ze een dwangsom van 100 euro per dag aan de man betalen.

Wat is hier het probleem?

Het is maar een hond? Belachelijke sukkels, haha?

Olive Yao
17-01-20, 23:16
.
Eigenaar gedode Duitse tv-kip krijgt hogere vergoeding in hoger beroep

NU.nl vrijdag 17 januari 2020 (https://www.nu.nl/opmerkelijk/6024631/eigenaar-gedode-duitse-tv-kip-krijgt-hogere-vergoeding-in-hoger-beroep.html)


Een Duitse rechter heeft vrijdag in hoger beroep bepaald dat de eigenaar van tv-kip Sieglinde een hogere schadevergoeding moet krijgen vanwege de bijzondere status die de hen had, meldt het Duitse persbureau DPA.

Sieglinde werd in 2017 doodgebeten door een hond, waardoor haar veelbelovende mediacarrière bruut ten einde kwam.

De eigenaar van de kip vroeg in eerste instantie een schadevergoeding van 4.000 euro aan de eigenaar van de hond, omdat hij zijn huisdier niet had aangelijnd. Echter geloofde het baasje van de hond niet dat zijn dier een beroemde kip had doodgebeten en daarom stapte hij naar de rechter. Daarin kreeg de man in eerste instantie ongelijk; het was Sieglinde de filmkip en niet één of andere onbeduidende legkip, oordeelde de rechtbank.

Desondanks verlaagde de rechtbank de schadevergoeding naar 307 euro, omdat de kip vrij rondliep over een erf toen zij werd gedood. De rechter vond dat Sieglindes eigenaar de hen beter had moeten beschermen tegen dit soort gevaar. Hiertegen ging de kipbezitter vervolgens in hoger beroep.

Een hogere rechter besloot vrijdag het schadebedrag te verhogen naar 615 euro, omdat die vond dat Sieglinde een wel heel bijzondere kip was geweest waarvoor niet zomaar een vervanger te vinden zal zijn. Zo verscheen de hen in meerdere Duitse televisieseries en was de kip bovendien goed getraind om voor de camera te verschijnen.

De specialiteit van Sieglinde was om uitzonderlijk lang te kunnen blijven zitten, zelfs wanneer er een auto op haar af kwam rijden. Voor haar kunsten verdiende de kip honderden euro's per dag op de set.

Olive Yao
28-01-20, 21:01
.
Thaise antidrugsbrigade veilt per ongeluk auto met 100.000 pillen

NU.nl zondag 26 januari 2020 (https://www.nu.nl/opmerkelijk/6026415/thaise-antidrugsbrigade-veilt-per-ongeluk-auto-met-100000-pillen.html)

Thaise antidrugsautoriteiten hebben per ongeluk een auto geveild waar bijna 100.000 amfetaminepillen in verstopt zaten.

De wagen was in beslag genomen tijdens een eerder drugsonderzoek.

(...)

super ick
29-01-20, 13:25
.
Thaise antidrugsbrigade veilt per ongeluk auto met 100.000 pillen

NU.nl zondag 26 januari 2020 (https://www.nu.nl/opmerkelijk/6026415/thaise-antidrugsbrigade-veilt-per-ongeluk-auto-met-100000-pillen.html)

Thaise antidrugsautoriteiten hebben per ongeluk een auto geveild waar bijna 100.000 amfetaminepillen in verstopt zaten.

De wagen was in beslag genomen tijdens een eerder drugsonderzoek.

(...)

Kan de koper wel even vooruit.

Salvatio
30-01-20, 13:49
Amerikaan zet skelet op bijrijdersstoel zodat hij over carpoolstrook mag


25 januari 2020 14:18 Aangepast: 25 januari 2020 14:47


De carpoolstrook: in Nederland hebben we die niet meer, maar in veel Amerikaanse steden (nog) wel. Het idee is simpel: een rijstrook speciaal voor voertuigen met één of meer passagiers. Dat het dan wel om levende passagiers moet gaan, had één bestuurder in Arizona niet helemaal begrepen.


De automobilist, een 62-jarige man, probeerde eventuele controleurs om de tuin te leiden door een nepskelet naast zich op de bijrijdersstoel te zetten. De man had het skelet rechtop gezet, een hoed opgedaan en vastgebonden aan de stoel.
'Dead wrong'


Maar of de controleurs daar niet intrappen? "You're dead wrong", je hebt het helemaal verkeerd, twitterde het Amerikaanse Department of Public Safety. Het sluit af met de hashtag #NiceTry ('Leuk geprobeerd').

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkelijk/artikel/4998056/carpoolstrook-bijrijder-skelet-opmerkelijk

Olive Yao
30-01-20, 20:28
.
App Store verwijdert Iraanse taxi-app die zich voordeed als radio-app

NU.nl donderdag 30 januari 2020 (https://www.nu.nl/tech/6027463/app-store-verwijdert-iraanse-taxi-app-die-zich-voordeed-als-radio-app.html)


toelichting: Dit nieuws post ik omdat ik niets van de titel begrijp. Wat betekenen die woorden?

Ik ken de kreet

DOWNLOAD DE APP!

Heeft het daar iets mee te maken?




Wat is hier het probleem?

Het is maar een hond? Belachelijke sukkels, haha?

Welnee. Gewoon amusant.

Joesoef
30-01-20, 21:07
Ik snap het ook niet helemaal alleen als het gaat via een creditcard die in het buitenland staat geregistreerd. Er lopen veel Iraanse Amerikanen rond, die betalen dan in principe dollars aan de chauffeur die dan dollars heeft. Zomiets.

Olive Yao
30-01-20, 21:15
Ik snap het ook niet helemaal alleen als het gaat via een creditcard die in het buitenland staat geregistreerd. Er lopen veel Iraanse Amerikanen rond, die betalen dan in principe dollars aan de chauffeur die dan dollars heeft. Zomiets.


:baard: Wat een wijsheid ... Of is het smart?

Joesoef
30-01-20, 22:07
:baard: Wat een wijsheid ... Of is het smart?


Ik vind het best cool. Soort van zwartgeld witwassen. Vraag mij af of dit niet iets anders is, een geheime operatie van America om geld Iran in te krijgen voor het opstarten van een revolutie.

Ik meen mij te herinneren dat in de jaren 70 in Nederland enkele opslagplaatsen met wapens en munitie zijn gevonden. Het bleek een opzetje te zijn geweest om in geval van oorlog het verzet snel van wapens te kunnen voorzien.
Paralel hieraan, wapens en munitie gevonden bij militairen met uiterst rechtse denkbeelden die zich wilden bewapenen mocht Nederland te links worden. Zouden linken zijn met de bende van nijvel....

Olive Yao
05-05-20, 19:55
.
Demo tegen lockdown, 5G, vaccinaties en NOS, niet voor of tegen hagedissen:


In Utrecht en Amsterdam ook protest tegen vaccinaties, 5G en de NOS

Ook in Amsterdam en Utrecht waren dinsdag demonstraties tegen de coronamaatregelen van de overheid. Op de Dam kwamen enkele mensen samen. Hier was vooralsnog geen sprake van ongeregeldheden.

In de Domstad kwamen volgens RTV Utrecht honderd mensen bij elkaar. Zij reden toeterend in een colonne auto's naar Utrecht. Behalve tegen de coronalockdown demonstreerden zij ook tegen 5G-straling, vaccinaties en de NOS.

De organisatie beklemtoont volgens de regionale zender nergens tegen te zijn, maar vooral "voor vrijheid" te demonstreren. De politie laat desgevraagd aan NU.nl weten dat het protest rustig verlopen is.

5 mei 2020 bron (https://www.nu.nl/coronavirus/6049240/politie-verricht-tachtig-arrestaties-bij-haags-antilockdownprotest.html)


Corona is een complot, hier wel hagedissen:


YouTube verwijdert kanaal Icke om verspreiden complottheorieën coronavirus

YouTube heeft zondag het kanaal van ex-voetballer en -sportpresentator David Icke verwijderd omdat hij onjuiste informatie over het coronavirus verspreidde, meldt de BBC. Het besluit volgt op een soortgelijke stap van Facebook eerder deze week.

Icke staat bekend om zijn complottheorieën, onder meer over hagedissen die de aarde zouden besturen. Het kanaal had zo'n 900.000 volgers.

3 mei 2020 bron (https://www.nu.nl/tech/6048800/youtube-verwijdert-kanaal-icke-om-verspreiden-complottheorieen-coronavirus.html)



:verward:

Revisor
05-05-20, 20:11
Het is een groot complot van de reptilians!


https://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-die-blijft/375257-de-banken-de-dollar-maakten-slaaf.html#post5360899



Zeker weten, die werken samen met de illuminati. In Canada hebben ze zelfs een ondergrondse 'stad'. Ze geven hun technologie aan de illuminatie en de illuminatie leveren ons uit aan die Aliens c.q. reptillians. Zij zijn de oorzaak van al die oorlogen en leed die de mensheid wordt toegebracht. De aliens tappen dan de negatieve energie af die onstaat door het leed die ze over de mensheid zaaien.

https://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-die-blijft/375190-moslima-ambtenaar-aangepakt-om-uitspraak-isis-zionistisch-complot-moslims-worden-geprovoceerd-2.html#post5361020

Olive Yao
28-05-20, 21:02
.

:vreemd:


:denk:


:tik:

Olive Yao
28-05-20, 21:03
.
Man uit Turnhout krijgt al jarenlang ongevraagd pizza's bezorgd

NU.nl donderdag 28 mei 2020 (https://www.nu.nl/opmerkelijk/6054270/man-uit-turnhout-krijgt-al-jarenlang-ongevraagd-pizzas-bezorgd.html)

Jean Van Landeghem uit het Belgische Turnhout krijgt al jarenlang pizza's geleverd zonder dat hij deze zelf heeft besteld. "Het trieste record is veertien leveringen tot 2.00 uur 's nachts", zo zei hij deze week op de Belgische Radio 2.

De man vertelde in het radioprogramma Start je dag Antwerpen (https://radio2.be/tags/start-je-dag) dat hij het helemaal zat is.

"Telkens als het avond wordt, begin ik te beven. Ik kan het geluid van brommers niet meer horen", aldus het slachtoffer. Hij heeft geen idee wie de grap met hem uithaalt en stuurt de pizza's altijd terug.

Zowel de politie als het bestelplatform waar de bestellingen worden gedaan kan niets voor hem betekenen, omdat er constant nieuwe e-mailadressen worden aangemaakt. "We zijn echt radeloos", aldus Van Landeghem.

De man vertelt donderdag aan BN DeStem dat het negen jaar geleden begon met pizza's, maar dat hij soms ook kebab en pitabroodjes krijgt. Niet alleen voor hem, maar ook voor de leveranciers is het erg vervelend omdat zij de etenswaren uiteindelijk moeten weggooien.

Een bevriende vrouw maakt hetzelfde mee, gaat hij verder. Mogelijk gaat het dus om een gemeenschappelijke vriend. Van Landeghem vertelt aan de krant dat diegene "nog niet jarig is" als hij erachter komt wie de grap uithaalt.



en stuurt de pizza's altijd terug.


Wat een volmaakt oncreatieve nul-actie!


omdat zij de etenswaren uiteindelijk moeten weggooien.


Verander drie letters (en laat een overbodig woord weg


omdat zij de etenswaren uiteindelijk weggeven.

Rob Gosseling
28-05-20, 22:00
Zowel de politie als het bestelplatform waar de bestellingen worden gedaan kan niets voor hem betekenen, omdat er constant nieuwe e-mailadressen worden aangemaakt. "We zijn echt radeloos", aldus Van Landeghem.

Al wordt telkens een ander emailadres gebruikt, de bestellingen moeten steeds naar hetzelfde adres wat nooit iets besteld heeft. Dan kan dat adres bij voorbaat toch gewoon genegeerd worden door de leverancier?

En die flauwe smoes van de politie daar geloof ik geen moer van. Ze kunnen criminele en terroristen opsporen en dan niet iemand die telkens een ander emailadres gebruikt?

Bart.NL
29-05-20, 08:34
.
Man uit Turnhout krijgt al jarenlang ongevraagd pizza's bezorgd

NU.nl donderdag 28 mei 2020 (https://www.nu.nl/opmerkelijk/6054270/man-uit-turnhout-krijgt-al-jarenlang-ongevraagd-pizzas-bezorgd.html)


Is daar niet ergens een geheime kelder waar Bill Gates illegaal 5G vaccinaties uitvoert?

Olive Yao
03-06-20, 13:05
Is daar niet ergens een geheime kelder waar Bill Gates illegaal 5G vaccinaties uitvoert?

Is dat wel Bill Gates, of is het een hagedis vermomd als Bill Gates? :tik:

Olive Yao
30-06-20, 11:22
Tja, wie is niet tegen racisme?
Helaas dreigt de werkelijke discussie niet goed op gang te komen door raddraaiers en fundi-deugers. Ieder woordje wordt op een weegschaal gelegd. Voor je het weet ben je toch racist. Anderen bepalen dat wel voor jou. Zo worden steeds meer mensen van elkaar vervreemd.

Het is pijnlijk te zien hoeveel mensen het ervaren. Als zij het ervaren dan is het er ook. Dat mag voor geen procent in twijfel worden getrokken anders (zie bovenstaande alinea).

De discussie is gekaapt. Meeste mensen hier hebben er gelukkig weinig boodschap aan en blijven lekker hun ding doen. We verschillen veel minder van elkaar dan we denken. Ook hier, zeker in ons doen en laten want dat verschilt ook nog wel eens met wat we zeggen.

super, drie dagen geleden is je punt op een grappige manier bevestigd. Schaken doe je met zwarte en witte stukken. Daar wist het algoritme van youtube geen raad mee.

Youtube takes down chess podcast

https://www.youtube.com/watch?v=KSjrYWPxsG8

The_Grand_Wazoo
30-06-20, 17:08
Is me dat even grappig. Agadmator is een van de weinige Youtube kanalen waar ik heel vaak nar kijk. Bijna dagelijks.

Olive Yao
01-07-20, 16:32
Is me dat even grappig. Agadmator is een van de weinige Youtube kanalen waar ik heel vaak nar kijk. Bijna dagelijks.

Really? Dan was dit geen nieuws voor je. Inderdaad leuk. Dan moet ik je even dit verhaal vertellen. Enige tijd geleden zag ik dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=zIE3CFNpZ5Y

Daardoor raakte ik enigszins gefascineerd door Bobby Fischer. Wat een merkwaardige figuur met een merkwaardige historie! Toen hij 6 jaar was kreeg hij een schaakspel van zn zus, en vanaf zn 9e jaar was hij erdoor geobsedeerd. Vanaf toen tot hij op zn 29e wereldkampioen was moet hij vrijwel uitsluitend aan schaken gedacht hebben. Twintig jaar echt compleet hypergefocust.
Toen was hij wereldkampioen. Daarna heeft hij vrijwel niets meer gedaan. Zn vriend Paul Benko, ook schaker, zei dat Fischer tegen hem zei: "I don't know what to do". Kan het me voorstellen. Zn hyperfocus was weg.

Via dit filmpje ontdekte ik enkele maanden geleden het schaakkanaal van Agadmator, en nu ben ik enigszins gefascineerd door schaken. Wanneer ik eraan denk, voel ik het als het ware aan me trekken. Ik geef er niet aan toe, want ik heb er absoluut geen tijd voor en wil er geen denkwerk en denkenergie aan besteden. Maar interessant is het wel.

Capablanca! Heb wat partijen van Capablanca en Lasker gevolgd bij Agadmator. Om ze beter te kunnen volgen kwam op het idee om hun partijen achterstevoren na te spelen. Dus beginnen bij de slotstelling, en dan terug. (Maar dit ga ik dus niet doen).

The_Grand_Wazoo
01-07-20, 16:37
Ja, dat is een hele leuke serie.
De Fischer - Spassku match van '72 in IJsland brengt hij ook heel erg leuk en alles met Paul Morphy en Tal (twee overduidelijke helden van hem) zij ook heel amusant.

Die Fischer is idd een hele rare figuur. Aan het eind van zijn leven ook wel eng, met wel hele antisemtische en rechtse ideeen.