PDA

Bekijk Volledige Versie : Polen: Politie verhindert abortus



Marsipulami
10-02-09, 11:58
Polen: Politie verhindert abortus

geplaatst: maandag, 9 februari 2009, 22.03 uur

In Polen is kort voor een geplande abortus een gynaecoloog gearresteerd. De 72-jarige arts werd in zijn praktijk gearresteerd op verdenking van poging tot het verrichten van een illegale abortus. Er hangt hem een gevangenisstraf van maximaal drie jaar boven het hoofd.
De politie kreeg lucht van de voorgenomen vruchtafdrijving en greep in toen de arts de betrokken vrouw voorbereidde voor de behandeling. De vergunning van de arts is ingetrokken en hijzelf is tegen een borgsom vrijgelaten. (KN/KNA)

knuppeltje
10-02-09, 12:17
Polen: Politie verhindert abortus

Daar zijn ze altijd al roomser dan de paus geweest.

Hun radio Maria is tevens het toppunt van het antisemitisme.

Marsipulami
10-02-09, 12:52
Daar zijn ze altijd al roomser dan de paus geweest.

Hun radio Maria is tevens het toppunt van het antisemitisme.

Hoe wordt in Nederland gereageerd door de politie als men sterke aanwijzingen heeft dat er een strafbare vorm van abortus zal worden gepleegd ?

knuppeltje
10-02-09, 13:00
Hoe wordt in Nederland gereageerd door de politie als men sterke aanwijzingen heeft dat er een strafbare vorm van abortus zal worden gepleegd ?

Hier is arbortus gereld in de wet, in Polen niet dus.

Als jij het verschil niet kunt zien dan ben je net zo dom als die Polen.

Marsipulami
10-02-09, 13:06
Hier is arbortus gereld in de wet, in Polen niet dus.

Als jij het verschil niet kunt zien dan ben je net zo dom als die Polen.

En wat staat er in de NL abortuswet ? Of is het in Nederland onmogelijk de abortuswet te overtreden ?

knuppeltje
10-02-09, 13:57
En wat staat er in de NL abortuswet ? Of is het in Nederland onmogelijk de abortuswet te overtreden ?

Afleidingsmanoeuvre Mars?

Marsipulami
10-02-09, 14:53
Afleidingsmanoeuvre Mars?


Ik begrijp dat in Nederland artsen carte blanche krijgen als het op abortus en euthanasie aankomt. Er is wel een wet maar de inhoud doet niet terzake. Niemand controleert de artsen tenzij deze zelf bereid zijn om hun eigen strafbare feiten aan te geven bij justitie.

Soldim
10-02-09, 15:38
Ik begrijp dat in Nederland artsen carte blanche krijgen als het op abortus en euthanasie aankomt.

Dan begrijp jij er dus helemaal niets van.

Marsipulami
10-02-09, 20:56
Dan begrijp jij er dus helemaal niets van.

Ik ben altijd bereid om bij te leren van jou. Kan je me dan zeggen hoe het precies zit met de controle op artsen en de handhaving van de abortuswet in Nederland ?

Soldim
11-02-09, 06:16
Ik ben altijd bereid om bij te leren van jou. Kan je me dan zeggen hoe het precies zit met de controle op artsen en de handhaving van de abortuswet in Nederland ?

Wet (http://nl.wikipedia.org/wiki/Abortus#De_huidige_abortuswetgeving_in_Nederland)

De IGZ controleert de handhaving.

knuppeltje
11-02-09, 08:52
Ik begrijp dat in Nederland artsen carte blanche krijgen als het op abortus en euthanasie aankomt. Er is wel een wet maar de inhoud doet niet terzake. Niemand controleert de artsen tenzij deze zelf bereid zijn om hun eigen strafbare feiten aan te geven bij justitie.

Waarom doe jij net alsof je niet beter weet?

Laaat me raden, een verdorven hypocrite geest?

Marsipulami
11-02-09, 14:16
Wet (http://nl.wikipedia.org/wiki/Abortus#De_huidige_abortuswetgeving_in_Nederland)

De IGZ controleert de handhaving.

OK, de huidige regeling in NL bestaat op zijn minst 25 jaar. Heb je ook enige informatie over artsen die werden veroordeeld in die periode omdat ze de regels aan hun laars lapten ?

Marsipulami
11-02-09, 14:20
Waarom doe jij net alsof je niet beter weet?

Laaat me raden, een verdorven hypocrite geest?

Blijkbaar kan je op geen van alle gestelde vragen een antwoord geven.

Soldim
11-02-09, 14:35
OK, de huidige regeling in NL bestaat op zijn minst 25 jaar. Heb je ook enige informatie over artsen die werden veroordeeld in die periode omdat ze de regels aan hun laars lapten ?

Nee. Waarom zouden ze? Omdat het goed geregeld is zijn er weinig redenen die regels te overtreden.

Marsipulami
11-02-09, 22:30
Nee. Waarom zouden ze? Omdat het goed geregeld is zijn er weinig redenen die regels te overtreden.

Voorbeelden van mogelijke overtredingen van de NL abortuswet.

vb 1. Abortus kan legaal uitgevoerd worden in de eerste 24 weken van de zwangerschap. Stel nu dat een koppeltje het net uitgemaakt heeft in de 27e week. Mevrouw stelt: "Als dat zo zit, dan moet ik zijn kind ook niet meer". De arts heeft er alle begrip voor en voert de abortus toch uit.

vb 2. Er dient een week bedenktijd ingelast te worden tussen de vraag om abortus en de uitvoering ervan. De arts is echter de week nadien met vakantie. Hij kan natuurlijk doorverwijzen naar een andere arts, maar hulpvraagster wenst haar verhaal niet alweer eens opnieuw te vertellen aan een andere arts. Betrokken arts maakt dan maar een afspraak voor de volgende morgen voor het uitvoeren van de gevraagde abortus.

2 x een volstrekt plausibele overtreding van de abortuswet.

Echter, vijfentwintig jaar na de invoering van de abortuswet in Nederland en een klein miljoen abortussen later werd er echter nog geen enkele arts gesanctioneerd wegens overtreding van de regels. Dat geeft toch wel te denken.

Soldim
12-02-09, 08:13
vb 1. Abortus kan legaal uitgevoerd worden in de eerste 24 weken van de zwangerschap. Stel nu dat een koppeltje het net uitgemaakt heeft in de 27e week. Mevrouw stelt: "Als dat zo zit, dan moet ik zijn kind ook niet meer". De arts heeft er alle begrip voor en voert de abortus toch uit.


Er was vorig jaar een zaak van een meisje dat geen arts/kliniek kon vinden die een abortus wilde uitvoeren na 25 weken. Ze is naar Spanje gegaan om het daar te laten doen.



vb 2. Er dient een week bedenktijd ingelast te worden tussen de vraag om abortus en de uitvoering ervan. De arts is echter de week nadien met vakantie. Hij kan natuurlijk doorverwijzen naar een andere arts, maar hulpvraagster wenst haar verhaal niet alweer eens opnieuw te vertellen aan een andere arts. Betrokken arts maakt dan maar een afspraak voor de volgende morgen voor het uitvoeren van de gevraagde abortus.


Arts weet pas aan het einde van het gesprek dat hij/zij op vakantie zal zijn? Wellicht plannen artsen beter dan je denkt.



Echter, vijfentwintig jaar na de invoering van de abortuswet in Nederland en een klein miljoen abortussen later werd er echter nog geen enkele arts gesanctioneerd wegens overtreding van de regels.

Is dat zo? Je vroeg of ik op de hoogte was van gesactioneerde artsen. Nee. Om daaran de conclussie te verbinden dat er in 25 jaar geen enkele arts gesanctioneerd is lijkt me erg ver gaan.

knuppeltje
12-02-09, 08:53
Blijkbaar kan je op geen van alle gestelde vragen een antwoord geven.

Ik heb geen enkele cijfers nee, jij wel?

Of blijf je zomaar in het wilde weg insinueren?