PDA

Bekijk Volledige Versie : Amnesty: Hamas voert dodelijke campagne in Gaza



Pagina's : [1] 2 3

Slinger
10-02-09, 15:05
Amnesty: Hamas voert dodelijke campagne in Gaza

GAZA-STAD - Tijdens en na de Israëlische aanval op de Gazastrook hebben Hamasstrijders en andere milities ook een dodelijke campagne gevoerd tegen inwoners van de kuststrook. Dat stelt mensenrechtenorganisatie Amnesty International dinsdag op basis van eigen onderzoek in het verarmde en kapotgeschoten gebied.

De Palestijnse beweging schoot twintig mensen dood en ontvoerde, martelde en bedreigde tientallen critici en 'collaborateurs met Israël'. De meeste slachtoffers werden uit hun huizen gehaald en later gedumpt, dood of levend, in afgelegen gebieden, mortuaria of ziekenhuizen. Enkelen werden zelfs in het ziekenhuis doodgeschoten waar ze behandeld werden voor verwondingen.

Een onderzoeksteam van Amnesty sprak met verscheidene getuigen van het geweld. Volgens de organisatie zijn veel mensen te bang om te praten uit angst voor represailles. Amnesty roept de feitelijke Hamasregering op onmiddellijk te stoppen met de moorden en een onafhankelijke onderzoekscommissie in te stellen.

Bron: (http://www.telegraaf.nl/buitenland/3220381/___Dodelijke_campagne_Hamas___.html)

Eke
10-02-09, 15:23
onderzoek naar de schendingen van de mensenrechten door Israël:http://www.amnesty.nl/in_actie_actie/43151
tijd voor een onafhankelijke onderzoekscommissie !

het onderzoek hier bij Hamas :
http://www.amnesty.nl/index?w=44219

Eveneens tijd voor een onafhankelijke onderzoekscommissie!

Wie je ook bent en al zit je in een oorlogssituatie: wreedheden zijn smerig.

Maar goed : wij hebben makkelijk praten...wat een zooi is oorlog...Ik zag van de week een vriendelijke goed opgevoedde jongen op TV die in de oorlog terecht kwam (kolonies Portugal, waar de jonge soldaten moesten vechten , al zagen ze het nut er niet van in) en het was Hij dood, of ik dood. Een gegeven moment schoot je op alles...

Slinger
10-02-09, 15:28
onderzoek naar de schendingen van de mensenrechten door Israël:http://www.amnesty.nl/in_actie_actie/43151

het onderzoek hier bij Hamas :
http://www.amnesty.nl/index?w=44219

Om dat dit topic gaat over Hamas : tijd voor een onafhankelijke onderzoekscommissie! Wie je ook bent en al zit je in een oorlogssituatie: wreedheden zijn smerig.

Wat opvalt is dat bij Hamas helemaal geen sprake is van enige rechtsgang. Mensen worden zo maar uit hun huis gehaald en geliquideerd of voor het leven verminkt.



De meeste van de slachtoffers werden ontvoerd uit hun woning en later gedumpt -dood of gewond- in een verlaten gebied. Anderen zijn teruggevonden in het lijkenhuis van een van Gaza's ziekenhuizen. Sommigen zijn doodgeschoten terwijl ze voor behandeling in het ziekenhuis lagen.

Eke
10-02-09, 15:36
Wat opvalt is dat bij Hamas helemaal geen sprake is van enige rechtsgang. Mensen worden zo maar uit hun huis gehaald en geliquideerd of voor het leven verminkt.

Slinger, dat is juist het beroerde van die 'oorlogs'situaties waar mensen in geplaatst worden...zie ook dat effekt bij de IRA. Daar werden OOK mensen in hun knieën geschoten. Oorlog/geweld e.d. is het meest geestelijk ongezonde wat er is.
Daarom ben ik ook zo voor preventie van oorlogen.

Maar goed, het blijkt maar weer dat Hamas ook menselijk is en de hele foute fout in gaat op z'n tijd.

TOEGEVOEGD. Het is hier weleens opgeschreven, maar de moreel-hoogstaande mensen sneuvelen het eerste. Anywhere.

Tomas
10-02-09, 16:14
Wat opvalt is dat bij Hamas helemaal geen sprake is van enige rechtsgang. Mensen worden zo maar uit hun huis gehaald en geliquideerd of voor het leven verminkt.

Wat mij opvalt is dat als Israel dat met 1300 Palestijnen doet, jou dat niet opvalt.

fisherman1969
10-02-09, 16:44
Amnesty: Hamas voert dodelijke campagne in Gaza

GAZA-STAD - Tijdens en na de Israëlische aanval op de Gazastrook hebben Hamasstrijders en andere milities ook een dodelijke campagne gevoerd tegen inwoners van de kuststrook. Dat stelt mensenrechtenorganisatie Amnesty International dinsdag op basis van eigen onderzoek in het verarmde en kapotgeschoten gebied.

De Palestijnse beweging schoot twintig mensen dood en ontvoerde, martelde en bedreigde tientallen critici en 'collaborateurs met Israël'. De meeste slachtoffers werden uit hun huizen gehaald en later gedumpt, dood of levend, in afgelegen gebieden, mortuaria of ziekenhuizen. Enkelen werden zelfs in het ziekenhuis doodgeschoten waar ze behandeld werden voor verwondingen.

Een onderzoeksteam van Amnesty sprak met verscheidene getuigen van het geweld. Volgens de organisatie zijn veel mensen te bang om te praten uit angst voor represailles. Amnesty roept de feitelijke Hamasregering op onmiddellijk te stoppen met de moorden en een onafhankelijke onderzoekscommissie in te stellen.

Bron: (http://www.telegraaf.nl/buitenland/3220381/___Dodelijke_campagne_Hamas___.html)

Ja helaas komen in elke oorlog ,die op zich al een te veel is ! zulke
gevallen voor ,dat is wel zeker maar in hoeverre het te controleren is en wat er van waar is blijft een ??? teken .
Denk dat er aan de kant van Israel ook van zulke gevallen voorkomen de waarheid zullen we wel nooit precies te weten komen.
:droef:

Slinger
10-02-09, 16:49
Ja helaas komen in elke oorlog ,die op zich al een te veel is ! zulke
gevallen voor ,dat is wel zeker maar in hoeverre het te controleren is en wat er van waar is blijft een ??? teken .
Denk dat er aan de kant van Israel ook van zulke gevallen voorkomen de waarheid zullen we wel nooit precies te weten komen.
:droef:

Amnesty International kun je wel geloven hoor. Je kunt, zonder bewijzen niet zo maar zeggen dat in Israël ook dergelijke gevallen voorkomen. Denk je dat AI in dat geval zou zwijgen?

fisherman1969
10-02-09, 17:02
Amnesty International kun je wel geloven hoor. Je kunt, zonder bewijzen niet zo maar zeggen dat in Israël ook dergelijke gevallen voorkomen. Denk je dat AI in dat geval zou zwijgen?

Nee dat geloof ik niet maar Israel kan eventuele voorvallen makkelijker verdoezelen )of dacht je dat het allemaal koele ,,kikkers ,,zijn als er weer onschuldigen burgers en m,n kinderen sneuvelen ? dan zal er echt wel eens een bij zijn bij wie de stoppen doorslaan en op zijn beurt het vuur opent op zijn mede strijders al dan niet na waarschuwende vermaning
dit is in elke oorlog al voorgekomen net zo als desateurs stand rechtelijk
werden omgebracht (ga maar na wat inWO2 de RUSSEN deden ).
Nogmaals bewijzen kan ik het ook niet maar in het geval van Hamas wel dan zijn er beelden van ??

Eke
10-02-09, 17:05
Amnesty International kun je wel geloven hoor. Je kunt, zonder bewijzen niet zo maar zeggen dat in Israël ook dergelijke gevallen voorkomen. Denk je dat AI in dat geval zou zwijgen?



hallo.hallo...wel de teksten van dit topic lezen :blij: Slinger, Amnesty is ook bezig ten behoeve van een onderzoek naar Israël...............ik gaf toch 2 links.

Slinger
10-02-09, 17:11
hallo.hallo...wel de teksten van dit topic lezen :blij: Slinger, Amnesty is ook bezig ten behoeve van een onderzoek naar Israël...............ik gaf toch 2 links.

Het zijn toch gevallen in verschillende categorieën.

Slinger
10-02-09, 17:13
Nee dat geloof ik niet maar Israel kan eventuele voorvallen makkelijker verdoezelen )of dacht je dat het allemaal koele ,,kikkers ,,zijn als er weer onschuldigen burgers en m,n kinderen sneuvelen ? dan zal er echt wel eens een bij zijn bij wie de stoppen doorslaan en op zijn beurt het vuur opent op zijn mede strijders al dan niet na waarschuwende vermaning
dit is in elke oorlog al voorgekomen net zo als desateurs stand rechtelijk
werden omgebracht (ga maar na wat inWO2 de RUSSEN deden ).
Nogmaals bewijzen kan ik het ook niet maar in het geval van Hamas wel dan zijn er beelden van ??


Beelden zijn niet beslissend in de bewijsvoering. Belangrijker is wat onafhankelijke rapporteurs, zoals AI, hebben geconstateerd.

Eke
10-02-09, 17:23
Het zijn toch gevallen in verschillende categorieën.

Wat bedoel je precies ? De ene mag wel en de andere niet, of zo. Nee, dat zal het niet zijn. wat bedoel je hiermee ?

Bar
10-02-09, 17:28
Wat mij opvalt is dat als Israel dat met 1300 Palestijnen doet, jou dat niet opvalt.

Ja, je hebt vast ook wel gezien hoe die Israelische barbaren kindjes uit hun huizen sleepten en door het hoofd schoten, of op z'n minst in de knietjes.

Slinger
10-02-09, 17:39
Wat bedoel je precies ? De ene mag wel en de andere niet, of zo. Nee, dat zal het niet zijn. wat bedoel je hiermee ?

In dit topic gaat het over uitoefenen van terreur tegen de eigen burgers door middel van moord, ontvoering en marteling. Dat flikt Hamas.

fisherman1969
10-02-09, 18:00
In dit topic gaat het over uitoefenen van terreur tegen de eigen burgers door middel van moord, ontvoering en marteling. Dat flikt Hamas.

Ja echte lieverdjes zijn het niet ,(maar de ISRAELI ook niet met hun muren bouwen enz )
Wel keur ik de haat zaaiende indoctrinatie van Hamas af ,deze methode werd al door Nazie DUITSLAND ook gebruikt het indoctrineren van kinderen o.a het leren haten
want kinderen kennen geen haat ,heb onlangs een documentere*)gezien over
Palestijnse vrouwen in een Israelische gevangenis ondanks hun (redelijk goede behandeling )bleef de haat ,een baarde een kind zelfs dat werd als baby zijnde al ff vol haat opgevoed en hoopte de moeder dat het jochhie als ,,martelaar,,zou sterven en ze beloofde hem toen al zijn maagden, tja dan vraag ik me zelfs af hoe ver weg zit je verstand als moeder zijnde .
Maar nogmaals waar zijn de bewijzen dat Hamas dit werkelijkheeft gedaan ?

*)IK meen de VPRO ,, titel Bruiden van ALLAH

Slinger
10-02-09, 18:09
Ja echte lieverdjes zijn het niet ,(maar de ISRAELI ook niet met hun muren bouwen enz )
Wel keur ik de haat zaaiende indoctrinatie van Hamas af ,deze methode werd al door Nazie DUITSLAND ook gebruikt het indoctrineren van kinderen o.a het leren haten
want kinderen kennen geen haat ,heb onlangs een documentere*)gezien over
Palestijnse vrouwen in een Israelische gevangenis ondanks hun (redelijk goede behandeling )bleef de haat ,een baarde een kind zelfs dat werd als baby zijnde al ff vol haat opgevoed en hoopte de moeder dat het jochhie als ,,martelaar,,zou sterven en ze beloofde hem toen al zijn maagden, tja dan vraag ik me zelfs af hoe ver weg zit je verstand als moeder zijnde .
Maar nogmaals waar zijn de bewijzen dat Hamas dit werkelijkheeft gedaan ?

*)IK meen de VPRO ,, titel Bruiden van ALLAH

Ook in de Sowjet Unie (onder Stalin) werden dergelijke praktijken toegepast. In het algemeen gebeurt het onder regimes met een totalitaire inslag. Ik heb het sterke vermoeden dat we Hamas daar ook toe moeten rekenen.

Voor bewijs, zie het artikel van AI.

Eke
10-02-09, 18:12
In dit topic gaat het over uitoefenen van terreur tegen de eigen burgers door middel van moord, ontvoering en marteling. Dat flikt Hamas.

Heftig....:aanwal:

Amnesty International heeft er bij Hamas op aangedrongen om die lui (bepaalde milities)die dat flikten te veroordelen/straffen en er zorgvuldig op toe te zien dat dat niet meer gebeurd.

Slinger
10-02-09, 18:15
Heftig....:aanwal:

Amnesty International heeft er bij Hamas op aangedrongen om die lui (bepaalde milities)die dat flikten te veroordelen/straffen en er zorgvuldig op toe te zien dat dat niet meer gebeurd.

Van een vis die stinkt is de kop het meest verrot. Dus ik denk dat dat niet gaat gebeuren.

Aït Ayt
10-02-09, 19:29
In dit topic gaat het over uitoefenen van terreur tegen de eigen burgers door middel van moord, ontvoering en marteling. Dat flikt Hamas.

nee niet tegen eigen burgers maar tegen collaborateurs.. dat is wat anders.. helaas stikt het al tientallen jaren in gaza vd collaborateurs aangezien israël maar wat graag samenwerkt met verraders..

Aït Ayt
10-02-09, 19:33
Amnesty International kun je wel geloven hoor. Je kunt, zonder bewijzen niet zo maar zeggen dat in Israël ook dergelijke gevallen voorkomen. Denk je dat AI in dat geval zou zwijgen?

wakkker worden : amnesty international rapporteert al jaren over het schenden van de mensenrechten en het plegen van oorogsmisdaden door israël..

Slinger
10-02-09, 19:37
nee niet tegen eigen burgers maar tegen collaborateurs.. dat is wat anders.. helaas stikt het al tientallen jaren in gaza vd collaborateurs aangezien israël maar wat graag samenwerkt met verraders..

Het zijn in elk geval eigen burgers. Hmas noemt het collaborateurs, maar er werd geen proces gevoerd.

Julien
10-02-09, 20:01
nee niet tegen eigen burgers maar tegen collaborateurs.. dat is wat anders.. helaas stikt het al tientallen jaren in gaza vd collaborateurs aangezien israël maar wat graag samenwerkt met verraders..

Een lid van Fatah is nog niet gelijk een collaborateur. Hamas kent pas veel buitenlandse, namelijk Iranese, bemoeienis.
Verschrikkelijk dat Hamas niet opkomt voor de Palestijnse zaak, maar hun eigen volk juist terroriseert en vermoordt. Ik zou juist zeggen dat Hamas de collaborateur is met Israel. Want dankzij Hamas heeft Israel vrij spel. Was Arafat, en zijn PLO, maar weer aan de macht....

fisherman1969
10-02-09, 20:02
Het zijn in elk geval eigen burgers. Hmas noemt het collaborateurs, maar er werd geen proces gevoerd.

Dit is wat ik bedoelde met vermoedelijk hadden ze dan wel een reden en in oorlogs tijd worden dergelijke processen als regel niet gevoerd ,let wel ik praat het niet goed ,maar er wordt al gauw alles wat Hamas doet een schepje er boven op gedaan .
Nogmaals het moet wel bewezen kunnen worden ,of je HAMAS nu symphatiek vind of niet .

Aït Ayt
10-02-09, 20:07
Het zijn in elk geval eigen burgers. Hmas noemt het collaborateurs, maar er werd geen proces gevoerd.

verraders en collaborateurs zijn geen eigen burgers.. ze brengen de samenleving in gevaar met hun verraad..

Aït Ayt
10-02-09, 20:14
Een lid van Fatah is nog niet gelijk een collaborateur.

fatah zijn collaborateurs.. die lui stonden erbij te kijken hoe gaza kapot werd gebombardeerd..
inplaats van de palestijnse bevolking te helpen in gaza kozen ze daarintegen partij voor israël en werd het de palestijnen op de westoever zelfs verboden om te demonstreren tegen de oorlog..

Julien
10-02-09, 20:20
fatah zijn collaborateurs.. die lui stonden erbij te kijken hoe gaza kapot werd gebombardeerd..
inplaats van de palestijnse bevolking te helpen in gaza kozen ze daarintegen partij voor israël en werd het de palestijnen op de westoever zelfs verboden om te demonstreren tegen de oorlog..

Ik weet zeker dat het niet zo zwart-wit is. Abbas heeft wel degelijk schande gesproken van de Israelische inval in Gaza. Veel Fatah-leden hebben er ook tegen gedemonstreerd. En al zou de Fatah-top slijmen bij de Israeli's, dan maakt dat helemaal niet elk fatah-lid een collaborateur. Waarom geloof je in die hamas-propaganda? Fatah (de vroegere PLO) is in principe juist veel meer een Palestijnse eenheidspartij dan de Hamas.

Slinger
10-02-09, 20:20
verraders en collaborateurs zijn geen eigen burgers.. ze brengen de samenleving in gevaar met hun verraad..

Ik begrijp dat wat jou betreft processen en veroordelingen overbodig zijn en liquidaties verminking en marteling van politieke tegenstanders prima. Alles in dienst van de 'goede zaak'.

John2
10-02-09, 22:47
nee niet tegen eigen burgers maar tegen collaborateurs.. dat is wat anders.. helaas stikt het al tientallen jaren in gaza vd collaborateurs aangezien israël maar wat graag samenwerkt met verraders..

Je hebt zeker wel een bron die dit onderschrijven?
Want het lijkt mij vreemd dat na augustus 2008 er nog één Fatha figuur rondloopt in Gaza!

John2
10-02-09, 22:55
verraders en collaborateurs zijn geen eigen burgers.. ze brengen de samenleving in gevaar met hun verraad..

Wanneer ben jij een verrader of een collaborateur?
Als je Hamas afvalt, omdat zij hun zaken niet goed doen?
Waar is dan de in jou ogen democratie van Gaza waar jij zo prat op gaat is dat doden zonder recht?

mark61
11-02-09, 07:18
Kijk ze schijnheilig doen.

Ik durf te wedden dat ze niet piepen over het NL verzet dat NSB'ers afmaakte in WOII.

- Jaaaa Mark maar dat is anndersss

- Waarom? Nou, dat verzet was goed. Arabieren zijn per definitie fout. Zeker als ze aan joden komen.

- Oh ja nu begrijp ik het.

Slinger
11-02-09, 08:04
Kijk ze schijnheilig doen.

Ik durf te wedden dat ze niet piepen over het NL verzet dat NSB'ers afmaakte in WOII.

- Jaaaa Mark maar dat is anndersss

- Waarom? Nou, dat verzet was goed. Arabieren zijn per definitie fout. Zeker als ze aan joden komen.

- Oh ja nu begrijp ik het.

En ik begrijp dat jou het verschil tussen collaborateurs en aanhangers van een andere partij, mensen met een andere mening, niet duidelijk is.

mark61
11-02-09, 08:12
En ik begrijp dat jou het verschil tussen collaborateurs en aanhangers van een andere partij, mensen met een andere mening, niet duidelijk is.

Ah je gooit het nu over een andere boeg.

Ehm, jij weet natuurlijk niks van die gewapende coup die Fatah probeerde te plegen?

In any case zijn dit soort discussies gewoon pervers. We weten allemaal hoe het zo gekomen is dat er hommeles is in het concentratiekamp. Alleen jij doet of je neus bloedt.

knuppeltje
11-02-09, 08:28
Wanneer ben jij een verrader of een collaborateur?


Volgens mij als je meeheult met je bezetter willens en wetens dat die alleen maar bezig is met verdere expasie door verdere bezetting, onderdrukking en uitbuiting van je eigen bevolking. Zeker als die bezetter gewoon doorgaat met het plegen van oorlogsmisdaden op grote schaal.
Of die bezetter in hun eigen land jouw medemensen als derderangs burgers behandeld en uitbuit, kortom hen langs alle kanten hun rechten onthoud.

knuppeltje
11-02-09, 08:29
En ik begrijp dat jou het verschil tussen collaborateurs en aanhangers van een andere partij, mensen met een andere mening, niet duidelijk is.

Geeft niet hoor, wij begrijpen wel hoe hypocriet jij bent.

Slinger
11-02-09, 08:33
Ah je gooit het nu over een andere boeg.

Ehm, jij weet natuurlijk niks van die gewapende coup die Fatah probeerde te plegen?

In any case zijn dit soort discussies gewoon pervers. We weten allemaal hoe het zo gekomen is dat er hommeles is in het concentratiekamp. Alleen jij doet of je neus bloedt.


Voor het gemak gooi je alle gebeurtenissen van de afgelopen jaren maar door elkaar?.

Eke
11-02-09, 09:24
Ehm, jij weet natuurlijk niks van die gewapende coup die Fatah probeerde te plegen?

He, daar weet ik niks van. Dus tijdens de idioot zware aanvallen op Gaza is er ook nog een coup geweest van Fatahaanhangers ? Pffffff....


In any case zijn dit soort discussies gewoon pervers. We weten allemaal hoe het zo gekomen is dat er hommeles is in het concentratiekamp. .

Mark, heel begrijpelijk hoe hoog de spanningen oplopen in zo'n situatie. Je zult er maar inzitten. En ik weet hoe vervormend (lang) oorlogsgeweld is.Die bewijzen zijn overal op de wereld te vinden.
Amnesty International komt op voor de mensenrechten. En daar sta ik achter.

Het lijkt me belangrijk voor de toekomst van de Palestijnen dat ze als een (1) volk samenwerken.

Daarom moet er ook binnensgaats in Gaza gerechtigheid zijn. Het is niet anders.

En jij hebt hier de kans om perverse denkbeelden te tacklen. Gewoon, heel redelijk. En met gevoel ;)

Julien
11-02-09, 10:48
Kijk ze schijnheilig doen.
Wie?


Ik durf te wedden dat ze niet piepen over het NL verzet dat NSB'ers afmaakte in WOII.

- Jaaaa Mark maar dat is anndersss
Daar gáán we weer. Vergelijking Tweede Wereldoorlog #698 :moe: Nu vergelijk je echt appels met peren. Fatah is een legitieme Palestijnse politieke partij die wil opkomen voor álle Palestijnen (en niet zoals Hamas alleen voor de othordoxe moslims). De PLO, waar Fatah deel uit maakt, heeft veel meer voor de Palestijnen bereikt dan Hamas ooit zal kunnen doen. Bovendien bestaat de PLO al zolang als het Palestijnse probleem bestaat, i.t.t. de Hamas die pas sinds kort bestaat. En jij hebt het lef om Fatah-leden, die veel toleranter zijn ingesteld dan Hamas, collaborateurs te noemen? Je bent gek.


- Waarom? Nou, dat verzet was goed. Arabieren zijn per definitie fout. Zeker als ze aan joden komen.
Nee, wat jij nu doet is de zionisten steunen. Die vinden het wel fijn zo'n radicale Hamas die hun eigen Palestijnse volk terroriseert en vermoordt. Dan hoeven zij het niet meer te doen. De enige serieuze Palestijnse partij is Fatah, maar die hebben de zionisten monddood gemaakt. En Hamas maakt het nog een stapje erger. OP deze manier hebben de Palestijnen echt een toekomst... Leve Hamas :maf2:

John2
11-02-09, 11:18
Volgens mij als je meeheult met je bezetter willens en wetens dat die alleen maar bezig is met verdere expasie door verdere bezetting, onderdrukking en uitbuiting van je eigen bevolking. Zeker als die bezetter gewoon doorgaat met het plegen van oorlogsmisdaden op grote schaal.
Of die bezetter in hun eigen land jouw medemensen als derderangs burgers behandeld en uitbuit, kortom hen langs alle kanten hun rechten onthoud.

Helemaal met jou eens.

Maar wie in de Gaza is dan de verrader of een collaborateur?

Zijn dit de burgers die in vrede en rust willen leven of is dit de 40% die hebben gestemd op Fatha, want zoals jij misschien ook nog weet zijn er in augustus 1200 medewerkers die banden hadden met Fatah verdwenen, de overige duidelijke aanhangers van Fatah in Gaza zijn met toestemming van Israel en Palestina overgebracht naar de andere zijde.
Dus wie zijn dan nu de verraders, de mensen die het niet eens zijn en hiervoor demonstreren zoals we zagen enkele maanden terug tijdens de Arrafat demonstratie?

Al Sawt
11-02-09, 11:40
Het is logisch dat men in tijden van oorlogen verraders gaat neerschieten, zonder enig vorm van proces.

Vooral als de agressor jouw civiele en juridische infrastructuur aanvalt.





Wat opvalt is dat bij Hamas helemaal geen sprake is van enige rechtsgang. Mensen worden zo maar uit hun huis gehaald en geliquideerd of voor het leven verminkt.
Omdat alle rechtbanken, juridische instellingen en penitentiaire inrichtingen, in puin zijn geschoten.

Al Sawt
11-02-09, 11:45
Wie?


Daar gáán we weer. Vergelijking Tweede Wereldoorlog #698 :moe: Nu vergelijk je echt appels met peren. Fatah is een legitieme Palestijnse politieke partij die wil opkomen voor álle Palestijnen (en niet zoals Hamas alleen voor de othordoxe moslims). De PLO, waar Fatah deel uit maakt, heeft veel meer voor de Palestijnen bereikt dan Hamas ooit zal kunnen doen. Bovendien bestaat de PLO al zolang als het Palestijnse probleem bestaat, i.t.t. de Hamas die pas sinds kort bestaat. En jij hebt het lef om Fatah-leden, die veel toleranter zijn ingesteld dan Hamas, collaborateurs te noemen? Je bent gek.

Tuurlijk Julien,

Hamas is een legitieme volksvertegenwoordiger van bewoners in de Gaza strook. Fatah kon dat niet accepteren. Op Hamas hebben zowel fundamentalisten, gematigde en zelfs seculiere Palestijnen gestemd.

Mensen die corruptie en verraad van Fatah meer dan zat waren.

knuppeltje
11-02-09, 11:59
Maar wie in de Gaza is dan de verrader of een collaborateur?

Als je het allemaal goed had gevolgd dan had je deze vraag niet hoeven stellen. :fuckit2:

Al Sawt
11-02-09, 11:59
Mensen met een andere politieke mening blijven burgers.

En hoe zit het met burgers, die informatie sturen naar een vijandelijke gevechtseenheid?

Al Sawt
11-02-09, 12:02
Wie?


Daar gáán we weer. Vergelijking Tweede Wereldoorlog #698 :moe: Nu vergelijk je echt appels met peren. Inderdaad appels met peren.

Want de bezettende landen, Frankrijk voorop, wisten niet hoe snel ze met de Nazi`s moesten colla... pardon samenwerken.

Soldim
11-02-09, 12:06
En hoe zit het met burgers, die informatie sturen naar een vijandelijke gevechtseenheid?

Als je burgens met een andere politieke mening beschuldigt van verraad mag je ze dood schieten?

knuppeltje
11-02-09, 12:21
Als je burgens met een andere politieke mening beschuldigt van verraad mag je ze dood schieten?

Als die van mening zijn dat ze een vijandelijke gevechtseenheid van de bezettingsmacht die honderden burgerslachtoffers maakt en de hele boel in puin bombardeeerd moeten helpen?
Denk jij dat ze dat nergens anders zouden doen?

Julien
11-02-09, 12:27
Tuurlijk Julien,

Hamas is een legitieme volksvertegenwoordiger van bewoners in de Gaza strook. Fatah kon dat niet accepteren. Op Hamas hebben zowel fundamentalisten, gematigde en zelfs seculiere Palestijnen gestemd.

Mensen die corruptie en verraad van Fatah meer dan zat waren.

Ik dacht dat jij ook voorstander was van het internationale recht en de rechten van de Mens? Nou zelfs al zou er een fatah-lid zijn die collaboreert met de vijand, dan verdient die een eerlijk proces.

Maar ik had het niet over collaborateurs. Ayt deed net alsof alle fatah-leden collaborateurs zijn en dat is natuurlijk belachelijk. Fatah is juist de enige echte eenheidspartij van de Palestijnen, aangezien Hamas echt niet opkomt voor de niet-islamitische Palestijnen. Het feit dat Hamas een terreur uitvoert in de Palestijnse gebieden zegt al genoeg.

Al Sawt, ik steun Hamas als ze zich verzetten tegen Israel. Maar ik lijk hier nu de enige oprechte persoon te zijn die voor de Palestijnen opkomt. Want jij, Ayt en Mark61 vinden vele dode Palestijnen (alleen omdat ze een andere politieke mening hebben) niet erg. Wat een dubbele moraal zeg. Aan jullie hebben de Palestijnen echt wat....

John2
11-02-09, 12:40
Als je het allemaal goed had gevolgd dan had je deze vraag niet hoeven stellen. :fuckit2:

Je beantwoord mijn vraag niet Knuppeltje, dus nogmaals wie zijn in de Gaza strook de verraders van het volk der Palestijnen?


En hoe zit het met burgers, die informatie sturen naar een vijandelijke gevechtseenheid?

En hoe sturen deze burgers deze informatie, per postduif?
Want grenzen zijn gesloten, telefoonlijnen werken niet en radiosignalen zoals USB en LSB worden gestoord door beide partijen.
Blijft er één optie over en dat is per sateliet a 7 euro per minuut en dat zou wel heel erg dom zijn omdat deze signaal direct valt te traceren.
En dan nog heb je het over één groep die zo een installatie bezit en wat met de andere duizenden die vorig jaar zijn omgekomen door het Hamas geweld.
Wat about the mensen die een bruilof zaten te vieren en doden vielen of de markt lui die nu worden verdreven met geweld, simpele boeren die hun producten zoals fruit en groente proberen te verkopen op de markten, zijn dit allemaal verraders of zijn dit gewone burgers?
Wat met de vader van het kind dat voor het ziekenhuis werd neergeschoten omdat het de aanwijzingen van deze "militairen" niet opvolgde omdat zijn kind lag dood te bloeden in zijn armen.
Wat met de Palestijnse-medewerkers van de VN/AZG/Unicef/etc. die verdwenen zijn en zijn vervangen door Hamas aanhangers, waren dit allemaal verraders.
Wat met dat jongetje het zoontje van de Bakker die elke morgen trouw brood bracht en op een morgen niet kwam en bleek dat de bakkerij was afgebrand en vader en zoon onvindbaar zijn...............
Het zijn allemaal verraders natuurlijk, maar verraders van wat, van het leven, van de Palestijnen, van Hamas, van wat en waaraan hebben deze burgers verraad gepleegd.

Zij zijn verraden aan de propaganda van Hamas, die met iedere miskleun wijst op Fatah en gilt dat het Fatah is.

Laten we dan verder kijken en wat Fatah heeft gedaan het laaste jaar in de Gaza en dan kijken we niet wat de media schrijft maar wat bekend is bij de VN en als zodanig als klacht door de Hamas regering is gedeponeerd.

Slechts één document waarin Hamas het vermoeden uitspreekt dat Fatah zit achter de aanslag op Yassin.

Morgen zal je het wel in de krant lezen dus ik kan je rustig het primeur hier vertellen, Fatah en Hamas hebben hun gesprekken hervat sinds gisteravond in een poging een éénheid te vormen! :)

Soldim
11-02-09, 12:49
Als die van mening zijn dat ze een vijandelijke gevechtseenheid van de bezettingsmacht die honderden burgerslachtoffers maakt en de hele boel in puin bombardeeerd moeten helpen?


Dat is nogal speculatief, niet waar? Voor een deel zelfs onwaarschijnlijk omdat het in enkele gevallen volgens AI gaat om patienten die in een ziekenhuis lagen.


Denk jij dat ze dat nergens anders zouden doen?

Waarom is het relevant wat ergens anders gedaan zou worden?

Aït Ayt
11-02-09, 13:11
Fatah is een legitieme Palestijnse politieke partij die wil opkomen voor álle Palestijnen (en niet zoals Hamas alleen voor de othordoxe moslims).

als je zo gaat redeneren dan is fatah er alleen voor corrupte seculiere verraders en niet voor de gehele palestijnse bevolking..


De PLO, waar Fatah deel uit maakt, heeft veel meer voor de Palestijnen bereikt dan Hamas ooit zal kunnen doen.

wat de plo bereikt heeft is : dat ze in samenwerking met israël een ordedienst in het leven hebben geroepen die erop moet toezien dat de palestijnen zich rustig houden in de bezette gebieden waarbij geweld gebruikt wordt tegen de palestijnse bevolking en deze ordedienst mag geen geweld gebruiken tegen de bezetter.. ook heeft de plo bereikt dat ze miljoenen dollars gestolen hebben van de palestijnse bevolking.. daarnaast heeft fatah bereikt dat ze de democratie in palestina verkracht hebben omwille van hun machtspolitiek en dat ze in samenwerking met israël op hamasleden zijn gaan schieten omdat ze het niet eens waren met de verkiezingsuitslag.. ook hebben ze bereikt dat israël rustig verder gaat met het stelen van palestijns land terwijl de plo toekijkt en niets doet..
met de plo heb je als palestijn geen vijand meer nodig..


Bovendien bestaat de PLO al zolang als het Palestijnse probleem bestaat, i.t.t. de Hamas die pas sinds kort bestaat.

inmiddels is de plo onderdeel van het probleem geworden..


En jij hebt het lef om Fatah-leden, die veel toleranter zijn ingesteld dan Hamas, collaborateurs te noemen? Je bent gek.

je moest eens weten wat de pa allemaal uitgespookt heeft tegen de palestijnse bevolking..



De enige serieuze Palestijnse partij is Fatah,

dat bepaald de palestijnse bevolking en die zijn het niet met jou eens..

knuppeltje
11-02-09, 13:54
In dit topic gaat het over uitoefenen van terreur tegen de eigen burgers door middel van moord, ontvoering en marteling. Dat flikt Hamas.

Dat gebeurt in Israël dan ook helemaal niet. Nouja, daarvoor moet je dan Palestijnen die in Israël wonen niet als Israëlische staatsburgers beschouwen.
Of in de bezette gebieden die ze hebben ingepikt en nooit meer zullen afgeven.

Slinger
11-02-09, 14:39
Dat gebeurt in Israël dan ook helemaal niet. Nouja, daarvoor moet je dan Palestijnen die in Israël wonen niet als Israëlische staatsburgers beschouwen.
Of in de bezette gebieden die ze hebben ingepikt en nooit meer zullen afgeven.

Ik begrijp dat jij wil zeggen dat Israël een dergelijke terreur uitoefent tegenover haar Palestijnse burgers? Ik daag je uit om met bewijzen te komen.

Slinger
11-02-09, 14:41
Inderdaad appels met peren.

Want de bezettende landen, Frankrijk voorop, wisten niet hoe snel ze met de Nazi`s moesten colla... pardon samenwerken.

Het is opmerkelijk dat een franco-fascist als jij altijd zo snel klaar staat met vergelijkingen met de nazi's.

Al Sawt
11-02-09, 14:49
Als je burgens met een andere politieke mening beschuldigt van verraad mag je ze dood schieten?
En heeft dat plaatsgevonden?

Al Sawt
11-02-09, 14:49
Het is opmerkelijk dat een franco-fascist als jij altijd zo snel klaar staat met vergelijkingen met de nazi's.Omdat een franco-fascist lichtjaren gematigder is dan een zion-fascist als jij.

mark61
11-02-09, 14:51
Voor het gemak gooi je alle gebeurtenissen van de afgelopen jaren maar door elkaar?.

Je weigert de geschiedenis te erkennen. Dat weten we al jaren.

Meneer noemt zich 'geschiedenisleraar'. Het zou om te lachen zijn als het niet zo diep triest was.

Wat ben je toch een smeerlap. Het blijft me verbazen.

Aït Ayt
11-02-09, 14:52
Ik begrijp dat jij wil zeggen dat Israël een dergelijke terreur uitoefent tegenover haar Palestijnse burgers? Ik daag je uit om met bewijzen te komen.

en ik begrijp dat jij wilt zeggen dat geweld tegen "eigen" burgers zwaarder telt dan geweld tegen burgers..
wanneer israël illegaal zonder rechtsbasis terreur uitoefent tegen de palestijnen dan is dit niet van belang zolang de slachtoffers geen "eigen" burgers zijn..
het gaat jou niet om mensenlevens maar om het paspoort.. een papiertje met een stempeltje erop heeft meer waarde dan het leven van een mens..

mark61
11-02-09, 14:54
En jij hebt hier de kans om perverse denkbeelden te tacklen. Gewoon, heel redelijk. En met gevoel ;)

Tegen perversiteit valt niks te redelijken.

Slinger is pervers. Hij is eenzijdig, liegt, verdoezelt op elke mogelijke manier de waarheid.

knuppeltje
11-02-09, 14:58
=John2;3881475]Je beantwoord mijn vraag niet Knuppeltje, dus nogmaals wie zijn in de Gaza strook de verraders van het volk der Palestijnen?

Pleurt op, van al die honderd vragen die ik jou al heb gesteld heb je er zelf bijna geen een beantwoord.

knuppeltje
11-02-09, 15:03
=Soldim;3881479]Dat is nogal speculatief, niet waar? Voor een deel zelfs onwaarschijnlijk omdat het in enkele gevallen volgens AI gaat om patienten die in een ziekenhuis lagen.

Het vraagteken niet gezien?


Waarom is het relevant wat ergens anders gedaan zou worden?

Vertel dan even hier dat ze er niet zo hypocriet over moeten doen.

Eke
11-02-09, 15:03
Fatah en Hamas hebben hun gesprekken hervat sinds gisteravond in een poging een éénheid te vormen! :)

Goed nieuws !!! :blij:

Al Sawt
11-02-09, 15:14
En hoe sturen deze burgers deze informatie, per postduif?

Want grenzen zijn gesloten, telefoonlijnen werken niet en radiosignalen zoals USB en LSB worden gestoord door beide partijen.
Blijft er één optie over en dat is per sateliet a 7 euro per minuut en dat zou wel heel erg dom zijn omdat deze signaal direct valt te traceren.
En dan nog heb je het over één groep die zo een installatie bezit en
Voor een onwetende, heb je wel de brutaliteit om een smalende reactie te geven.


Maar goed ik zal het je uitleggen. Israelische commando`s en geheime agenten, hebben vaak rendez vouz met een mol (Palestijnse infiltrant) op een afgesproken locatie.

Vaak maken de Israelische moordcommando`s gebruik van UAV`s om een Palestijnse mol met een herkenbare teken op diens dak van een auto of huis te volgen of te traceren.

Ook krijgen ze vaak communicatie apparatuur (ter grote van een handpalm) met een bepaalde golflengtes.

Er zijn legio mogelijkheden en al die mogelijkheden kunnen de aandacht van Hamas trekken en hun leiden naar die verrader.

Voor de Israelische agressor maakt het niet zoveel uit. Want de mollen zijn maar weg werp artikelen.






wat met de andere duizenden die vorig jaar zijn omgekomen door het Hamas geweld.
Wat about the mensen die een bruilof zaten te vieren en doden vielen of de markt lui die nu worden verdreven met geweld, simpele boeren die hun producten zoals fruit en groente proberen te verkopen op de markten, zijn dit allemaal verraders of zijn dit gewone burgers?
Wat met de vader van het kind dat voor het ziekenhuis werd neergeschoten omdat het de aanwijzingen van deze "militairen" niet opvolgde omdat zijn kind lag dood te bloeden in zijn armen.
Wat met de Palestijnse-medewerkers van de VN/AZG/Unicef/etc. die verdwenen zijn en zijn vervangen door Hamas aanhangers, waren dit allemaal verraders.
Wat met dat jongetje het zoontje van de Bakker die elke morgen trouw brood bracht en op een morgen niet kwam en bleek dat de bakkerij was afgebrand en vader en zoon onvindbaar zijn...............
Het zijn allemaal verraders natuurlijk, maar verraders van wat, van het leven, van de Palestijnen, van Hamas, van wat en waaraan hebben deze burgers verraad gepleegd.

Zij zijn verraden aan de propaganda van Hamas, die met iedere miskleun wijst op Fatah en gilt dat het Fatah is.

Laten we dan verder kijken en wat Fatah heeft gedaan het laaste jaar in de Gaza en dan kijken we niet wat de media schrijft maar wat bekend is bij de VN en als zodanig als klacht door de Hamas regering is gedeponeerd.

Slechts één document waarin Hamas het vermoeden uitspreekt dat Fatah zit achter de aanslag op Yassin.
Opnoemen van voorbeelden en incidenten. Maar geen een gestaafd door een bron of op feiten gebaseerde voorbeelden.

Terwijl Israel in twee weken tijd 1300 Palestijnen heeft uitgemoord en nog eens honderden in aanloop van het conflict en meer dan miljoen Palestijnen leven in een concentratiekamp. Met alle tekorten van dien.

Maar nee. Want daar maakt onze dorpsidioot uit Schiedam, zich geen zorgen.




Morgen zal je het wel in de krant lezen dus ik kan je rustig het primeur hier vertellen, Fatah en Hamas hebben hun gesprekken hervat sinds gisteravond in een poging een éénheid te vormen! :) Jij hebt primeurs voor mij??????

Dit moet niet gekker worden dan het al is.


Maar tussen ons: Ik heb het gisteren al op de journaal van Al Jazeera gezien.

mark61
11-02-09, 15:17
En heeft dat plaatsgevonden?

Ja, in WOII in Nederland. In dat verband vindt Slinger het prima.

Nu heb ik hem betrapt op een dubbele moraal, dat vindt ie niet prettig.

Dus, kat in het nauw, probeert hij wanhopig uit dat nauw te komen. Pas op voor scherpe nagels :hihi:

Betrapt blijft hij.

Eke
11-02-09, 15:20
Dat is een moeilijke.

Er woedt een oorlog. Stel, een palestijn heeft redenen om ervan overgtuigd te zijn dat Hamas de palestijnse zaak in die oorlog schaadt en zijn leven en dat van zijn familieleden in gevaar brengt. Wat dan?

Dat is zeker een moeilijke, Olive.

Je verwacht dan van jezelf dat je nooit naar de vijand zou gaan om de plattegrond -met aantekeningen- van je land te overhandingen.
En je verwacht van je landgenoot dat ie niet je knieën in gruzzelementen zal schieten, alleen op grond van verdenking.

Hoe los je dat dan op ? Je zoekt aansluiting bij een politieke partij die het dichtst bij jouw ideeën staat. En mag dat niet, dan is dat onderdrukking. En word je bedreigd om die reden, dan kun je van een mate van terreur spreken. Zoiets.

Maar weet je. Ik denk als de bommen om je heen vallen---dag en nacht-- dat je DAT allereerst gestopt wilt hebben :maf2: Moeilijk om helder te denken in zo'n situatie......

Julien
11-02-09, 15:26
als je zo gaat redeneren dan is fatah er alleen voor corrupte seculiere verraders en niet voor de gehele palestijnse bevolking..
Nee hoor. Ik heb het niet over de rotte appels, ik heb het over beide partijprogramma's. Hamas maakt er geen geheim van dat ze de islamitische wet willen invoeren en dat ze islamitisch georrienteerd zijn. Islam vinden ze belangrijker dan het lot van het gehele Palestijnse volk. Wat moeten de 10% Palestijnse christenen en druzen hiermee?
Fatah/PLO is een seculiere partij die wil opkomen voor álle Palestijnen en de oplossing voor het Palestijnse probleem op de eerste plaats zet. Dát heeft het (heterogene) Palestijnse volk nodig.


wat de plo bereikt heeft is : dat ze in samenwerking met israël een ordedienst in het leven hebben geroepen die erop moet toezien dat de palestijnen zich rustig houden in de bezette gebieden waarbij geweld gebruikt wordt tegen de palestijnse bevolking en deze ordedienst mag geen geweld gebruiken tegen de bezetter.. ook heeft de plo bereikt dat ze miljoenen dollars gestolen hebben van de palestijnse bevolking.. daarnaast heeft fatah bereikt dat ze de democratie in palestina verkracht hebben omwille van hun machtspolitiek en dat ze in samenwerking met israël op hamasleden zijn gaan schieten omdat ze het niet eens waren met de verkiezingsuitslag.. ook hebben ze bereikt dat israël rustig verder gaat met het stelen van palestijns land terwijl de plo toekijkt en niets doet..
met de plo heb je als palestijn geen vijand meer nodig..
Dankzij Arafat en zijn PLO hebben de Palestijnen veel wereldwijde steun gekregen, dankzij de PLO is er bijna vrede en een eigen staat bereikt (Oslo-akkoorden). Waar heb je meer aan? Steun van Iran (Hamas)? of steun van de rest van de wereld (PLO)?
Dat Israel zich niet aan de oslo-akkoorden houdt en Hamas en Fatah tegen elkaar uitspeelt, kan Fatah niets aan doen. Jij speelt het spelletje van Israel goed mee! Jij komt alleen maar op voor 50% van de Palestijnen.


inmiddels is de plo onderdeel van het probleem geworden..
Dankzij Hamas zit het Palestijnse volk in de diepste crisis in haar geschiedenis. Check Gaza.


je moest eens weten wat de pa allemaal uitgespookt heeft tegen de palestijnse bevolking..
Inderdaad is er nu veel corruptie bij Fatah. Maar het terroriseren en vermoorden van je eigen landgenoten is toch wel het laagste wat je kunt doen. Je noemt Fatah-leden steeds verraders. Waar is dat onafhankelijke onderzoek waaruit Hamas baseert dat deze Fatah-leden verraders waren? Volgens Palestijnen in de media is er puur een heksenjacht gaande tegen Fatahleden (mensen van een andere politieke partij) door Hamas.


dat bepaald de palestijnse bevolking en die zijn het niet met jou eens..
Inderdaad. Als de meerderheid van de Palestijnen voor Hamas kiest, is Hamas de baas. Maar vergeet dan ook niet dat de andere helft van de Palestijnen voor Fatah hebben gekozen. En wat Hamas doet, is die andere helft terroriseren. Fatah is ook ondemocratisch bezig geweest, geef ik toe. Ik geef alleen mijn persoonlijke mening (en denk dat ik dat goed onderbouwd heb) dat de Palestijnen veel meer aan Fatah hebben dan aan Hamas. Ik kan niet begrijpen dat mensen die zichzelf pro-palestijns noemen, nu de politieke moorden op Palestijnen aan het goedpraten zijn.

Julien
11-02-09, 15:29
Overigens @ Slinger: ik vind dat jij ook behoorlijk schijnheilig bezig bent. Waar was je toen 1300 Palestijnen werden vermoord door Israel. Iedereen met gezond verstand beseft dat Israel zich toch echt misdadig heeft gedragen in Gaza.

knuppeltje
11-02-09, 15:29
Ik begrijp dat jij wil zeggen dat Israël een dergelijke terreur uitoefent tegenover haar Palestijnse burgers? Ik daag je uit om met bewijzen te komen.

Mwa, de wetgeving over de grondpolitiek en stemrecht die ik hier nog al eens aanhaal, en waar jij nooit op ingaat.
Heel de bezetting is regelrechte terreur.
De aanslagen door de kolonisten op Palestijnen, waarbij poging tot moord ook lang niet altijd wordt geschuwd. Zoals laatst weer tijdens die ontruiming van dat huis van die Amerikaan waarin een stelletje kolonisten wederechtelijk inzaten volgens de rechter.
De misdadige behandeling aan de checkpoints die elke dag maar door gaat..
Het onmogelijk maken van Palestijnen om bij hun grond te komen door de muur, waardoor velen brodeloos worden.
Het onteigenen van Palestijnse grond en woningen om er woningen voor joden op te bouwen, zelfs in Oost jeruzalem op grote schaal.
De behandeling van Palestijnen in de overvolle gevangenissen waarin er velen al jaren zitten zonder dat er ook maar een proces tegen hen gestart is - of wordt in de toekomst.
Het doelbewust maanden opsluiten van stenengooiertjes, om zodoende hun schooljaar naar de knoppen te helpen, zo ze er al niet op schieten natuurlijk.
Het drinkwater zodanig verdelen dat er in de Palestijnse wijken maar een paar uur per dag water uit de kraan komt - terwijl in de joodse wijken iedereen zijn auto zoveel kan wasse als ie maar wilt.
Het huisvuil wat in Palestijnse wijken soms in geen weken wordt opgehaald.

Etc. etc. Bron: Joris Luyendijk, diverse BBC en of Canvas documantaires, schrijvers zoals David Grossman ea.

Mwa, na deze verkiezing zal het er allemaal niet vrolijker op worden voor de Palestijnen.

Al Sawt
11-02-09, 15:32
Dat is een moeilijke.

Er woedt een oorlog. Stel, een palestijn heeft redenen om ervan overgtuigd te zijn dat Hamas de palestijnse zaak in die oorlog schaadt en zijn leven en dat van zijn familieleden in gevaar brengt. Wat dan?Dan zou ik hem adviseren om zich te verdiepen in Internationale recht en geschiedenis van Fatah.

Al Sawt
11-02-09, 15:35
Ja, in WOII in Nederland. In dat verband vindt Slinger het prima.

Nu heb ik hem betrapt op een dubbele moraal, dat vindt ie niet prettig.

Dus, kat in het nauw, probeert hij wanhopig uit dat nauw te komen. Pas op voor scherpe nagels :hihi:

Betrapt blijft hij.Yep.

Ik kan het hem niet kwalijk nemen. Want alles wat Israel doet ziet hij het als een goddelijke opgave.

Een stuk gif dat vanaf zijn prille jeugd is ingediend.

Slinger
11-02-09, 15:36
Je weigert de geschiedenis te erkennen. Dat weten we al jaren.

Meneer noemt zich 'geschiedenisleraar'. Het zou om te lachen zijn als het niet zo diep triest was.

Wat ben je toch een smeerlap. Het blijft me verbazen.

De geschiedenis erkennen... Als een VMBO-er zoiets zegt wil ik begrijpen wat hij bedoelt. Verbazingwekkend is het wanneer iemand als jij dergelijke woorden gebruikt...

knuppeltje
11-02-09, 15:38
Maar goed ik zal het je uitleggen. Israelische commando`s en geheime agenten, hebben vaak rendez vouz met een mol (Palestijnse infiltrant) op een afgesproken locatie.

Een heel beproefde manier om een mol te maken is het volgens een artikel in de Volkskrant van een paar weken geleden het volgende:
Je neemt een Palestijnse jonge homoseksueel - die komen daar ook voor, en vertelt die dat als hij niet wilt meewerken ze aan zijn familie zijn geaardheid zullen bekend maken.
Dat doet het altijd.

Al Sawt
11-02-09, 15:42
Ik dacht dat jij ook voorstander was van het internationale recht en de rechten van de Mens? Nou zelfs al zou er een fatah-lid zijn die collaboreert met de vijand, dan verdient die een eerlijk proces. Ik hou mij ook aan de internationale recht.

Want in oorlogstijd is de doodstraf niet verboden voor landverraad. Zelfs EU landen hanteren de doodstraf in een toekomstige oorlog.



Maar ik had het niet over collaborateurs. Ayt deed net alsof alle fatah-leden collaborateurs zijn en dat is natuurlijk belachelijk. Fatah is juist de enige echte eenheidspartij van de Palestijnen, aangezien Hamas echt niet opkomt voor de niet-islamitische Palestijnen. Het feit dat Hamas een terreur uitvoert in de Palestijnse gebieden zegt al genoeg.
Fatah is niets. Fatah is een fractie dat een stroming binnen de Palestijnse gebieden vertegenwoordigd.


Fatah heeft weinig aanhang onder de Palestijnen in Gaza noch op de WB, ook onder Christenen en seculieren. Die zich wenden tot seculiere organisaties als PLFP of splinterorg. als Tanzim.

Julien,

Je hoeft mij echt niets uit te leggen hoe de vork in de steel zit mbt de verhoudingen in de Palestijnse gebieden.



Al Sawt, ik steun Hamas als ze zich verzetten tegen Israel. Maar ik lijk hier nu de enige oprechte persoon te zijn die voor de Palestijnen opkomt. Want jij, Ayt en Mark61 vinden vele dode Palestijnen (alleen omdat ze een andere politieke mening hebben) niet erg. Wat een dubbele moraal zeg. Aan jullie hebben de Palestijnen echt wat.... Heb ik of Mark61 ergens gezegd dat Hamas in haar recht stond om mensen te vermoorden met een afwijkende mening?????


Graag met voorbeelden!

Al Sawt
11-02-09, 15:45
Een heel beproefde manier om een mol te maken is het volgens een artikel in de Volkskrant van een paar weken geleden het volgende:
Je neemt een Palestijnse jonge homoseksueel - die komen daar ook voor, en vertelt die dat als hij niet wilt meewerken ze aan zijn familie zijn geaardheid zullen bekend maken.
Dat doet het altijd.Of een Palestijn wiens familielid in Israel gevangen zit.

Gewoon smerige praktijken die door internationale recht verboden zijn.

Slinger
11-02-09, 15:45
en ik begrijp dat jij wilt zeggen dat geweld tegen "eigen" burgers zwaarder telt dan geweld tegen burgers..
wanneer israël illegaal zonder rechtsbasis terreur uitoefent tegen de palestijnen dan is dit niet van belang zolang de slachtoffers geen "eigen" burgers zijn..
het gaat jou niet om mensenlevens maar om het paspoort.. een papiertje met een stempeltje erop heeft meer waarde dan het leven van een mens..

Ik heb het niet gehad over wat erg is of minder erg. Maar dit topic gaat over geweld tegen eigen burgers en niet over iets anders. De daden van Hmas zijn wat dit betreft niet uniek. In de geschiedenis hebben we het vaak gezien. Eén overeenkomst hebben al die terreurregimes, namelijk dat ze maar kort aan de macht zijn. Voor de slachtoffers van Hmas een schrale troost, maar het geeft toch hoop.

tanger'73
11-02-09, 15:47
Je weigert de geschiedenis te erkennen. Dat weten we al jaren.

Meneer noemt zich 'geschiedenisleraar'. Het zou om te lachen zijn als het niet zo diep triest was.

Wat ben je toch een smeerlap. Het blijft me verbazen.


Zeker geen geschiedenisleraar op de reguliere scholen, maar meer die van de zionisten en christen fundamentalisten.

knuppeltje
11-02-09, 15:48
Of een Palestijn wiens familielid in Israel gevangen zit.

Gewoon smerige praktijken die door internationale recht verboden zijn.

Yep.

Slinger
11-02-09, 15:53
Omdat een franco-fascist lichtjaren gematigder is dan een zion-fascist als jij.

Ik gebruik niet snel het woord fascist, maar jij hebt dus bewezen een echte te zijn. En dan nog een hypocriete, oerstomme ook. Eéntje die niet uit de zon weet te blijven..

Al Sawt
11-02-09, 15:56
De palestijnen die slachtoffers van Hamas' misdaden zijn, staan in deze analogie gelijk aan nederlandse NSB'ers tijdens WOII. Die analogie gaat niet op.

Waaruit in het nieuwsbericht blijkt dat (al) die palestijnen daaraan gelijk staan? Wat hebben ze precies gedaan? Wij speculeren daar alleen over.

Palestijnse burgers met een ander oordeel over hoe Israël tegemoet te treden hoeven niet gelijk te staan aan NSB'ers.

Israël begaat oorlogsmisdaden in Gaza, en daar is Israël verantwoordelijk voor, niet Hamas. Dat is gegeven. Dan nog kan een palestijnse burger het oneens zijn met Hamas' strijdwijze en niet bereid zijn voor die strijd te sterven.

Hamas weet hoe Israël reageert op raketbeschietingen. Hamas vindt dat die prijs - in palestijnse mensenlevens - betaald moet worden. Misschien omdat Hamas dat de juiste manier vindt om het conflict (internationaal) op scherp te zetten - buigen of barsten.

Hamas bepaalt dus dat palestijnen bereid moeten zijn om voor de palestijnse zaak te sterven - bereid tot een soort collectieve zelfmoordactie.

Maar dat mag Hamas niet voor andere mensen beslissen. Palestijnen hebben het recht om te zeggen: Ik wil een goede oplossing van onze zaak, en ik geeft niet toe aan Israëls onderdrukking en terreur, maar ik daarvoor wil ik niet sterven en wil ik ook niet dat mijn familieleden sterven, dus wil ik niet dat Hamas de strijd zo voert.

Kom graag met bewijzen dat Hamas burgers heeft gedood wegens een afwijkende mening.

Want jouw stellingname lijkt eerder een discussie techniek om zand in de ogen te strooien.

Slinger
11-02-09, 16:00
Ja, in WOII in Nederland.

Ik hoor veel onzin verkondigen over geschiedenis, maar deze hoort in de top-3 thuis.

Slinger
11-02-09, 16:02
Overigens @ Slinger: ik vind dat jij ook behoorlijk schijnheilig bezig bent. Waar was je toen 1300 Palestijnen werden vermoord door Israel. Iedereen met gezond verstand beseft dat Israel zich toch echt misdadig heeft gedragen in Gaza.

Daar zijn toch al topics genoeg over geweest? Dit topic gaat over de interne terreur van Hmas.

Slinger
11-02-09, 16:06
Mwa, de wetgeving over de grondpolitiek en stemrecht die ik hier nog al eens aanhaal, en waar jij nooit op ingaat.
Heel de bezetting is regelrechte terreur.
De aanslagen door de kolonisten op Palestijnen, waarbij poging tot moord ook lang niet altijd wordt geschuwd. Zoals laatst weer tijdens die ontruiming van dat huis van die Amerikaan waarin een stelletje kolonisten wederechtelijk inzaten volgens de rechter.
De misdadige behandeling aan de checkpoints die elke dag maar door gaat..
Het onmogelijk maken van Palestijnen om bij hun grond te komen door de muur, waardoor velen brodeloos worden.
Het onteigenen van Palestijnse grond en woningen om er woningen voor joden op te bouwen, zelfs in Oost jeruzalem op grote schaal.
De behandeling van Palestijnen in de overvolle gevangenissen waarin er velen al jaren zitten zonder dat er ook maar een proces tegen hen gestart is - of wordt in de toekomst.
Het doelbewust maanden opsluiten van stenengooiertjes, om zodoende hun schooljaar naar de knoppen te helpen, zo ze er al niet op schieten natuurlijk.
Het drinkwater zodanig verdelen dat er in de Palestijnse wijken maar een paar uur per dag water uit de kraan komt - terwijl in de joodse wijken iedereen zijn auto zoveel kan wasse als ie maar wilt.
Het huisvuil wat in Palestijnse wijken soms in geen weken wordt opgehaald.

Etc. etc. Bron: Joris Luyendijk, diverse BBC en of Canvas documantaires, schrijvers zoals David Grossman ea.

Mwa, na deze verkiezing zal het er allemaal niet vrolijker op worden voor de Palestijnen.

Ik begrijp dat je het liever over de waterleiding en de vuilnisdienst wil hebben dan over marteling en moord en terreur tov eigen burgers. Je gaat je gang maar hoor. Verwacht niet van mij dat ik er op inga.

Al Sawt
11-02-09, 16:11
En hier hebben wij een citaat dat als een schoolvoorbeeld kan dienen hoe onwetend of leugenachtig sommige prikkers kunnen zijn.


Hamas bepaalt dus dat palestijnen bereid moeten zijn om voor de palestijnse zaak te sterven - bereid tot een soort collectieve zelfmoordactie.

Iedereen is het roerend ermee eens dat Hamas de autoriteiten zijn in Gaza, dus de machthebbers.

Stel dat zij inderdaad, zoals citaat van Olive Yao beweert, Palestijnen voorbereiden om te sterven voor hun zaak.

Maar dan vraag ik mij af waarom de Hamas maar 13.000 strijders wist te werven op een bevolkingsaantal van 1.5 miljoen Palestijnen in Gaza?

Wat zal er dan niet kloppen:

1)Dat Hamas geen feitelijke machthebber is in Gaza.
2)Dat Hamas niet bloeddorstig is om 100.000en Palestijnen op te offeren als kanonenvlees.
3)Dat de bewering van Olive in feite een bewering is dat gebaseerd is

Al Sawt
11-02-09, 16:13
Ik gebruik niet snel het woord fascist, maar jij hebt dus bewezen een echte te zijn. En dan nog een hypocriete, oerstomme ook. Eéntje die niet uit de zon weet te blijven..

Maar jij bent toch aanhanger van Zionisme?

Max Stirner
11-02-09, 16:14
Een heel beproefde manier om een mol te maken is het volgens een artikel in de Volkskrant van een paar weken geleden het volgende:
Je neemt een Palestijnse jonge homoseksueel - die komen daar ook voor, en vertelt die dat als hij niet wilt meewerken ze aan zijn familie zijn geaardheid zullen bekend maken.
Dat doet het altijd.


Das dan veelzeggend. Dus liever een verrader dan een homo.

Al Sawt
11-02-09, 16:20
Palestijnen hebben het recht om Hamas' strijdwijze af te keuren. Die strijdwijze houdt in dat Hamas ten onrechte voor andere mensen bepaalt dat die bereid moeten zijn in de strijd te sterven.

Er breekt een oorlog uit die deze mensen in levensgevaar brengt. In die omstandigheid is het begrijpelijk dat ze voor hun eigen leven en tegen Hamas kiezen. Dat dat begrijpelijk is betekent nog niet dat het terecht is dat deze palestijnen bijvoorbeeld Hamaslocaties doorgeven aan het israëlische leger.

Vervolgens is het begrijpelijk dat Hamas zulke mensen doodt, maar daarom nog niet terecht.

Intern wordt de eerste fout gemaakt door Hamas, omdat Hamas ten onrechte meent te mogen bepalen dat andere palestijnen bereid moeten zijn om voor die strijd te sterven.

(met "intern" bedoel ik dat we het hier over palestijnen onderling hebben).
Toe maar en nu zit je te draaien.

Eerst beweer je stellig dat Hamas Palestijnen doodschoot omdat ze een afwijkende mening hebben en een Palestijnse collectieve zelfmoord najoeg.

Dus waar zijn die bewijzen die jouw beweringen kunnen staven!?

Al Sawt
11-02-09, 16:21
4) De meeste palestijnen zijn niet bereid om voor de palestijnse zaak te sterven.
Daarom kunnen zij Hamas' strijdwijze verwerpen.En die vrijheid hebben ze ook!

Want Hamas heeft maar 13.000 strijders geworven en geen 100.000en.

tanger'73
11-02-09, 16:23
4) De meeste palestijnen zijn niet bereid om voor de palestijnse zaak te sterven.
Daarom kunnen zij Hamas' strijdwijze verwerpen.


Ja dat de meeste mensen willen leven en bezetting, onderdrukking en isolatie op de koop toe nemen, danwel accepteren moge duidelijk zijn. Voor verzet tegen onrecht heb je moed en lef nodig!

tanger'73
11-02-09, 16:33
Het recht van de vermoedelijke minderheid die opkomt en zich verzet tegen de israëlische bezetting, onderdrukking en isolatie is van groter belang. Het is bij dit soort onrecht de dood of de gladiolen. Ja de zionisten zijn inderdaad daarop uit, door met dood en destructie de totale overgave te bewerkstelligen.

tanger'73
11-02-09, 16:36
Zeker, maar hier zit wel de bifurcation fallacy in, de onjuiste voorstelling dat er maar twee alternatieven zijn. Namelijk of sterven, of Israëls onderdrukking en terreur aanvaarden.

Sterven helpt daar juist niet tegen: als je dood bent kun je er niets meer tegen doen.

Niks onjuiste veronderstelling. Hoe zou jij het hebben gevonden als jij hier nog steeds Duits sprak en ik in Marokko nog steeds mijn hoofd moest buigen voor de Fransen en de Spanjolen? Het gaat om karakter, moed, lef en opoffering en niet om filosofische determinanten.

tanger'73
11-02-09, 16:49
Dit is weer de bifurcation fallacy, de drogredenatie dat er maar twee alternatieven zijn. In dit geval dat sterven de enige manier is om einde aan kolonies te maken, en de enige manier om eraan te ontkomen om duits te spreken.


Ja dat zal allemaal theoretisch wel mogelijk zijn, maar wat zegt dat voor het belang van de Palestijnen in de praktijk, die moeten voortleven onder een bezetting, onderdrukking en isolatie door een buitenlandse mogenheid?

Al Sawt
11-02-09, 16:50
1. Palestijnen die een andere politieke mening hebben: Hamas mag hen niet doden.

2. Palestijnen die niet bereid zijn om voor Hamas' strijdwijze te sterven, in de oorlog in levensgevaar verkeren en zich daarom tegen Hamas keren: Hamas mag hen niet doden.

Nog meer categorieën?
Dat heb ik al gehele tijd zitten te lezen.

Maar waar blijven de bewijzen/bronnen dat Hamas mensen vermoord met een afwijkende mening of die weigeren te vechten?


Je kan gerust toegeven dat je gewoon iets zit te roepen en zonder verstand van zaken.

Al Sawt
11-02-09, 16:55
Dat laatste is waar, maar de overige inwoners van Gaza verkeren wel in levensgevaar.

Ik denk dat het te verdedigen valt dat - gegeven hoe Israël handelt - Hamas niet jegens israëli's maar jegens palestijen verplicht is op te houden met raketbeschietingen. Palestijnen kunnen met recht tegen Hamas zeggen: wij willen niet dat jullie ons leven in gevaar brengen.

Dat is met name te verdedigen omdat het niet gezegd is dat Hamas' raketbeschietingen gunstig zijn voor de oplossing van het conflict.

Tegenover dat laatste staat wel een argument. De raketbeschietingen hebben geleid tot de oorlog tegen Gaza, en mede die oorlog leidt ertoe dat het tij in de publieke opinie zich onmiskenbaar tegen Israël begint te keren.

Dan is de vraag of dat doel het middel van zoveel burgerslachtoffers heiligt. Dat is aan palestijnen zelf om te beoordelen. Zij kunnen zeggen van niet.
Tuurlijk Olive,

Doe maar net alsof ik dom of onwetend ben. Maar als ik mij niet vergis waren de Palestijnse raketbeschietingen antwoord op de Israelische schendingen van staakt het vuren.

Waaronder talloze moordacties op Hamas kopstukken en laten we de blokkades niet vergeten.

Meer dan 1.5 miljoen Palestijnen verstoken van basale voedingsmiddelen, brandstof en medicijnen. Omdat Israel de macht van Hamas wil ontwrichten.

En hoe noemt Olive het? O ja:
Dat is met name te verdedigen omdat het niet gezegd is dat Hamas' raketbeschietingen gunstig zijn voor de oplossing van het conflict.

Maar voor gemak vergeet ze de Palestijnse lijdensweg en maakt ze zich alleen maar druk omdat paar Zionisten niet kunnen slapen van een vuurpijl.

tanger'73
11-02-09, 17:05
Wat ik schrijf is niet theorie maar praktijk.

Israël begaat misdaden, dat neem ik in al deze posts als gegeven.
Tegen die onderdrukking en terreur verzetten palestijnen zich normaal gesproken, en terecht.

Het gaat er nu om hoe ze zich in die strijd onderling gedragen. Hamas heeft een bepaalde strijdwijze. Hamas kan niet van andere palestijnen eisen dat ze die strijdwijze aanvaarden.

Dat Hamas democratisch gekozen is maakt dat niet anders. De democratische volmacht gaat niet zover dat Hamas mag beslissen dat burgers maar moeten sterven.

Onder een staat van beleg en oorlog tegen een bezetter, onderdrukker en isolationist, hebben die andere Palestijnen niks in te brengen dan het verzet daartegen te volgen. Vraag me verder werkelijk af wat voor strijdwijze de Palestijnen moeten volgen als bommen en granaten vergezeld met fosfor op je kop valt en je zelfs in VN-gebouwen niet veilig waant? Het enige wat ik kan bedenken is die van totale overgave van elk verzet en het accepteren om verder vrijwillig als tweederangsburger van je leenheer te functioneren.

Slinger
11-02-09, 17:25
Nu stel je het voor alsof de enige alternatieven zijn: sterven of totale overgave van elk verzet enz. Dat zijn niet de enige alternatieven.

Met je eens dat Israël onwaarschijnlijk taai is - joden houden hun achterlijke tribalisme al 3000 jaar vol.

Maar apartheid in Zuid Afrika (waar je Israël misschien mee kunt vergelijken) is niet ten val gebracht door een soort van collectieve zelfmoordacties van burgers - niet zijnde soldaten of verzetstrijders.

Lastig hè, dat mensen er voor kiezen hun eigen identiteit te bewaren en niet willen opgaan in de grote massa?

Slinger
11-02-09, 17:53
Ik neem aan dat je reageert op mijn opmerking over tribalisme. Als dat zo is, dan is mijn antwoord: ze maken het wereldgebeuren ondergeschikt aan het bewaren van hun identiteit. Dat noem ik waanzinnig solipsisme.

Onzin, Olive, ik kan niet anders zeggen.

Eke
11-02-09, 17:58
Kom graag met bewijzen dat Hamas burgers heeft gedood wegens een afwijkende mening.

.



doelwit van Hamas

1* Palestijnen die verdacht werden van collaboratie met de vijand.
Zij zaten opgesloten in de gevangenis maar na bombardement ervan namen ze de benen..en werden voortvluchtigen.

2* ex-leden van de veiligheidsdiensten van de Palestijnse Autoriteit van president Abbas.

3*activisten van Abbas'Fatah

bron : NRC 11 feb.2009

Van hieruit kunnen we niet uitmaken of het boeven zijn geweest. Daarom vind ik het wel goed dat Amnesty de Hamasleiding benaderd heeft omdat nog eens na te gaan.

Max Stirner
11-02-09, 17:59
Dat heb ik al gehele tijd zitten te lezen.

Maar waar blijven de bewijzen/bronnen dat Hamas mensen vermoord met een afwijkende mening of die weigeren te vechten?


Je kan gerust toegeven dat je gewoon iets zit te roepen en zonder verstand van zaken.



Die bron is dus Amnesty International.


De scheidslijn tussen 'mensen met een andere mening' en 'collaborateurs/verraders' is uiteraard zeer dun, zeker daar waar de 'wie niet voor is, is tegen ons'- mentaliteit overheerst.

mark61
11-02-09, 21:52
Dat Hamas democratisch gekozen is maakt dat niet anders. De democratische volmacht gaat niet zover dat Hamas mag beslissen dat burgers maar moeten sterven.

Hoezo niet? De mensen hebben er willens en wetens op gestemd. Aangezien Hamas al een jaar of 20 bestaat weet men zo onderhand wel waar het voor staat.

Het is niet Hamas dat beslist dat iemand moet sterven, maar Israël. Er zat met name dit keer geen enkel verband tussen een Hamasactie en Livni's verkiezingsstunt.

mark61
11-02-09, 21:55
De raketbeschietingen hebben geleid tot de oorlog tegen Gaza,

Nee, dat is een Israëlische leugen. 'Oorlog' kan je een slachtpartij onder de inmates van een concentratiekamp ook niet noemen. Het is dan in feite een eufemisme.

Eke
11-02-09, 22:25
Het is niet Hamas dat beslist dat iemand moet sterven, maar Israël. Er zat met name dit keer geen enkel verband tussen een Hamasactie en Livni's verkiezingsstunt.

Bron : link naar Amnesty Internationalstaat bij m'n eerste posting op dit topic

"Amnesty International bekritiseert de vergeldingsacties van Hamas waarbij zeker twintig mannen zijn doodgeschoten. Veel anderen zijn zwaar verwond en gemarteld. Hamas treedt volgens de organisatie keihard op tegen vermoedelijke tegenstanders. Palestijnen die kritisch zijn over het Hamas-bewind ontvangen doodsbedreigingen. En politieke tegenstanders worden publiekelijk beschuldigd van collaboratie met Israël."

Mark, je weerzin om meteen na deze wrede aanvallen naar eventuele misstanden van Hamas te kijken snap ik heel goed, maar iedereen maakt fouten en in breder verband..organisaties e.d. dus ook.

Juist een democratisch Hamas zal goed kunnen omgaan met kritiek van een mensenrechtenorganisatie en kijken of het wel of niet terecht is en ervan leren.

Of het zinvol is om uit piëteit een jaar te wachten ? Dan is veel al weer vergeten, dus dat lijkt me niet. Maar misschien heb jij een andere visie ?

PS. Israël zal echt niet worden ontzien bij haar onderzoeken.Voor 't geval iemand dat mocht denken.

Aït Ayt
11-02-09, 22:28
Nee hoor. Ik heb het niet over de rotte appels, ik heb het over beide partijprogramma's.

gezien de democratische overwinning van hamas kun je niet beweren dat hamas alleen appelleert aan een klein groepje palestijnen.. ze zijn breedgedragen representatief voor de palestijnen.. als je dan desondanks hamas toch in de hoek zet als een extremistische partij waar alleen bepaalde moslims op zullen stemmen dan kun je net zo goed gaan beweren dat fatah alleen appelleert aan corrupte seculiere verraders.. dat is namelijk net zo onzinnig.. zolang jij niet in de gaten hebt hoe populair hamas is bij de palestijnse bevolking (en bij de bevolking in de arabische wereld) en jij alleen maar je eigen opinie uitdraagt over hamas heeft verder discusseren weinig zin.. het gaat er namelijk niet om hoe jij fatah en hamas ziet maar hoe de palestijnen ertegen kijken..


Fatah/PLO is een seculiere partij die wil opkomen voor álle Palestijnen en de oplossing voor het Palestijnse probleem op de eerste plaats zet. Dát heeft het (heterogene) Palestijnse volk nodig.

weer maak je de fout door je eigen opinie als maatstaf te hanteren om hiermee voor de palestijnen te gaan bepalen wat het beste is voor hun.. ze hebben echter in meerderheid gestemd voor hamas.. punt.


Dankzij Arafat en zijn PLO hebben de Palestijnen veel wereldwijde steun gekregen, dankzij de PLO is er bijna vrede en een eigen staat bereikt (Oslo-akkoorden). Waar heb je meer aan? Steun van Iran (Hamas)? of steun van de rest van de wereld (PLO)?

welke steun ? wat heeft het de palestijnen opgeleverd ?
ze raken steeds meer land kwijt aan israël en de internationale gemeenschap doet NIETS om deze landroof tegen te gaan.. ze ondersteunen de landroof zelfs dus kom niet aanzetten dat de palestijnen wereldwijde steun krijgen.. de hele wereld inclusief iran laat de palestijnen door de grond zakken.. de enige die wel wat doet is hamas.. de rest staat erbij en kijkt ernaar..


Dat Israel zich niet aan de oslo-akkoorden houdt en Hamas en Fatah tegen elkaar uitspeelt, kan Fatah niets aan doen.

fatah kan er alles aan doen..
overigens hoeft israël amper iets te doen om fatah en hamas tegen elkaar uit te spelen.. dat doen die lui zelf wel.. al vanaf dag 1 sinds de oprichting van hamas staan beiden groepen recht tegenover elkaar..


Dankzij Hamas zit het Palestijnse volk in de diepste crisis in haar geschiedenis. Check Gaza.

je lijkt olmert en fatah wel.. die geven ook hamas de schuld voor de misdaden die israël begaat..


Inderdaad is er nu veel corruptie bij Fatah. Maar het terroriseren en vermoorden van je eigen landgenoten is toch wel het laagste wat je kunt doen.

fatah heeft midden van de jaren 90 meer dan 1000 hamasleden en andere palestijnen opgepakt en gemarteld omdat fatah een wit voetje wilde halen bij israël.. fatah is in het verleden keihard opgetreden tegen eigen landgenoten en vorige maand liet fatah haar eigen landgenoten vermoorden door israël zonder de palestijnen te helpen.. elke regering is het verplicht om haar burgers te beschermen wanneer een agressor aanvalt maar fatah deed helemaal niets en koos zelfs partij voor israël.. een ergere manier om je eigen bevolking te verraden is er niet..


Je noemt Fatah-leden steeds verraders. Waar is dat onafhankelijke onderzoek waaruit Hamas baseert dat deze Fatah-leden verraders waren? Volgens Palestijnen in de media is er puur een heksenjacht gaande tegen Fatahleden (mensen van een andere politieke partij) door Hamas.

na alles wat fatah geflikt heeft is het niet vreemd dat hamas weinig vertrouwen heeft in fatah..
fatah heeft het zo schandalig laten afweten vorige maand dat het me goed kan voorstellen dat die lui bij hamas woest zijn op fatah.. weken lang zijn er dag en nacht bombardamenten uitgevoerd op gaza en zijn zowel hamas als de bevolking daar keihard aangepakt door israël waarbij fatah niets gedaan heeft om hen te helpen.. dat zet kwaad bloed.. je kunt er dan op rekenen dat er wraakacties komen..


Inderdaad. Als de meerderheid van de Palestijnen voor Hamas kiest, is Hamas de baas. Maar vergeet dan ook niet dat de andere helft van de Palestijnen voor Fatah hebben gekozen. En wat Hamas doet, is die andere helft terroriseren.

nee dat doet hamas niet..


Fatah is ook ondemocratisch bezig geweest, geef ik toe.

hoezo "ook" ?
hamas is niet ondemocratisch bezig geweest.. zij hebben zich keurig gehouden aan de democratische verkiezingen.. ze pleegde geen zelfmoordaanvallen, ze schoten geen rakketten en ze hadden vooraf afgesproken dat zij de uitslag vd verkiezingen zouden respecteren en dat hebben ze ook gedaan.. het was vervolgens fatah dat weigerde om de uitslag te erkennen en het was israël dat vervolgens hamas ging bombarderen omdat israël de verkiezingsuitslag niet leuk vond.. waarna israël wapens is gaan leveren aan fatah om op hamas te schieten.. het is fatah geweest die ondemocratisch bezig is geweest met hulp van israël en het democratische westen.. hamas heeft hierin geen fouten gemaakt.. dat ze uiteindelijk de macht grepen in gaza was uit lijfsbehoud omdat ze anders door fatah de tent werden uitgeschoten..


Ik geef alleen mijn persoonlijke mening (en denk dat ik dat goed onderbouwd heb)

welnee je onderbouwd niks..

Eke
11-02-09, 22:49
fatah heeft midden van de jaren 90 meer dan 1000 hamasleden en andere palestijnen opgepakt en gemarteld omdat fatah een wit voetje wilde halen bij israël.. fatah is in het verleden keihard opgetreden tegen eigen landgenoten.

Er is veel haat heen en weer ..dat kan niet anders. Gezien de resultaten.
Maar goed, Palestijnen hebben baat bij een regering die niet martelt, ect.
En bij nog veel meer, vooral een veilig gevoel voor de families en vrijheid !(gisteren heb ik nog een paar reportages over o.a. Palestijnen gezien)

tanger'73
11-02-09, 22:55
Bron : link naar Amnesty Internationalstaat bij m'n eerste posting op dit topic

"Amnesty International bekritiseert de vergeldingsacties van Hamas waarbij zeker twintig mannen zijn doodgeschoten. Veel anderen zijn zwaar verwond en gemarteld. Hamas treedt volgens de organisatie keihard op tegen vermoedelijke tegenstanders. Palestijnen die kritisch zijn over het Hamas-bewind ontvangen doodsbedreigingen. En politieke tegenstanders worden publiekelijk beschuldigd van collaboratie met Israël."

Mark, je weerzin om meteen na deze wrede aanvallen naar eventuele misstanden van Hamas te kijken snap ik heel goed, maar iedereen maakt fouten en in breder verband..organisaties e.d. dus ook.

Juist een democratisch Hamas zal goed kunnen omgaan met kritiek van een mensenrechtenorganisatie en kijken of het wel of niet terecht is en ervan leren.

Of het zinvol is om uit piëteit een jaar te wachten ? Dan is veel al weer vergeten, dus dat lijkt me niet. Maar misschien heb jij een andere visie ?

PS. Israël zal echt niet worden ontzien bij haar onderzoeken.Voor 't geval iemand dat mocht denken.

Hamas is helemaal niet democratisch, althans niet in die zin van Westerse begrippen. Sterker Hamas wordt nergens in het Westen erkend ondanks de verkiezingen destijds. Hoe je het wend of keert, Hamas zal altijd een verzetsbeweging blijven met het legitieme doel een einde te maken aan de alsmaar voortdurende israëlische bezetting, onderdrukking en isolatie van het Palestijnse volk. Bovendien welke land in de regio danwel andere arabisch sprekende landen zijn überhaupt democratisch of minder ernstig als Hamas?

Slinger
11-02-09, 23:01
Hamas is helemaal niet democratisch, althans niet in die zin van Westerse begrippen. Sterker Hamas wordt nergens in het Westen erkend ondanks de verkiezingen destijds. Hoe je het wend of keert, Hamas zal altijd een verzetsbeweging blijven met het legitieme doel een einde te maken aan de alsmaar voortdurende israëlische bezetting, onderdrukking en isolatie van het Palestijnse volk. Bovendien welke land in de regio danwel andere arabisch sprekende landen zijn überhaupt democratisch of minder ernstig als Hamas?


Inderdaad, geen enkel Arabisch land. Dat moet je toch te denken geven...

tanger'73
11-02-09, 23:03
Inderdaad, geen enkel Arabisch land. Dat moet je toch te denken geven...


Ik ben daar al heel lang over uit, dergelijke landen hebben zo hun eigen staatsvorm, waar bij de een meer te wensen overlaat als bij de ander.

Slinger
11-02-09, 23:08
Ik ben daar al heel lang over uit, dergelijke landen hebben zo hun eigen staatsvorm, waar bij de een meer te wensen overlaat als bij de ander.

Nou, dat is zwak uitgedrukt, bij allemaal heel veel, zou ik zeggen. Wat dat betreft past Hamas er naadloos tussen.

tanger'73
11-02-09, 23:10
Nou, dat is zwak uitgedrukt, bij allemaal heel veel, zou ik zeggen. Wat dat betreft past Hamas er naadloos tussen.

Eerlijk gezegd kan ik je geen ongelijk geven dat het in die meeste landen op heel veel maatschappelijke terreinen gewoon troep is. Neem bijvoorbeeld Egypte van Hosni Mubarak e.a., daar ben ik meteen klaar mee.

John2
11-02-09, 23:11
=Aït Ayt;3881943]gezien de democratische overwinning van hamas kun je niet beweren dat hamas alleen appelleert aan een klein groepje palestijnen.. ze zijn breedgedragen representatief voor de palestijnen.. als je dan desondanks hamas toch in de hoek zet als een extremistische partij waar alleen bepaalde moslims op zullen stemmen dan kun je net zo goed gaan beweren dat fatah alleen appelleert aan corrupte seculiere verraders.. dat is namelijk net zo onzinnig.. zolang jij niet in de gaten hebt hoe populair hamas is bij de palestijnse bevolking (en bij de bevolking in de arabische wereld) en jij alleen maar je eigen opinie uitdraagt over hamas heeft verder discusseren weinig zin.. het gaat er namelijk niet om hoe jij fatah en hamas ziet maar hoe de palestijnen ertegen kijken..

Als Hamas representatief is voor de Palestijnen zoals jij stelt kun je dan ook stellen dat iedere Palestijn representatief is aan Hamas?
En hoe populair is Hamas eigelijk nog in de Palestijnse gebieden, geef eens getallen hierover!!!



weer maak je de fout door je eigen opinie als maatstaf te hanteren om hiermee voor de palestijnen te gaan bepalen wat het beste is voor hun.. ze hebben echter in meerderheid gestemd voor hamas.. punt.

Wat je hier eigelijk wilt zeggen is dat de Palestijnen zelf hebben gekozen voor Hamas en daarom het geweld maar op de koop moeten nemen?



welke steun ? wat heeft het de palestijnen opgeleverd ?
ze raken steeds meer land kwijt aan israël en de internationale gemeenschap doet NIETS om deze landroof tegen te gaan.. ze ondersteunen de landroof zelfs dus kom niet aanzetten dat de palestijnen wereldwijde steun krijgen..
Ten tijde van Arrafat tijdens het camp David hadden de Palestijnen wereldwijde steun, de PLO werd gezien als grote overwinnaar door de wereld.
Alleen verhalen hebben er voor gezorgd dat onder de Palestijnen de PLO werd gezien als verraders, omdat ze Israel hadden erkend.


de hele wereld inclusief iran laat de palestijnen door de grond zakken.. de enige die wel wat doet is hamas.. de rest staat erbij en kijkt ernaar..
Inderdaad, Hamas is de enigste die wat doet, onschuldige raketten afschieten op Israel en eigen burgers vermoorden en onderdrukken.
Israel heeft haar eigen leger niet meer nodig, de Hamas huurlingen doen wel hun best.



fatah kan er alles aan doen..
overigens hoeft israël amper iets te doen om fatah en hamas tegen elkaar uit te spelen.. dat doen die lui zelf wel.. al vanaf dag 1 sinds de oprichting van hamas staan beiden groepen recht tegenover elkaar..
En wie is daar mee begonnen?


je lijkt olmert en fatah wel.. die geven ook hamas de schuld voor de misdaden die israël begaat..
Whahahaha, dus Amnestie, VN en alle andere hulporganisatie's zijn dus spreek organen voor Olmert en Fatah?



fatah heeft midden van de jaren 90 meer dan 1000 hamasleden en andere palestijnen opgepakt en gemarteld omdat fatah een wit voetje wilde halen bij israël.. fatah is in het verleden keihard opgetreden tegen eigen landgenoten en vorige maand liet fatah haar eigen landgenoten vermoorden door israël zonder de palestijnen te helpen.. elke regering is het verplicht om haar burgers te beschermen wanneer een agressor aanvalt maar fatah deed helemaal niets en koos zelfs partij voor israël.. een ergere manier om je eigen bevolking te verraden is er niet..

Hier heb jij zeker wel een bron voor?!?!



na alles wat fatah geflikt heeft is het niet vreemd dat hamas weinig vertrouwen heeft in fatah..
fatah heeft het zo schandalig laten afweten vorige maand dat het me goed kan voorstellen dat die lui bij hamas woest zijn op fatah.. weken lang zijn er dag en nacht bombardamenten uitgevoerd op gaza en zijn zowel hamas als de bevolking daar keihard aangepakt door israël waarbij fatah niets gedaan heeft om hen te helpen.. dat zet kwaad bloed.. je kunt er dan op rekenen dat er wraakacties komen..
Dus Fatah had op de westbank ook de Palestijnen moeten storten in de ellende omdat een groep terroristen in Gaza zo dom zijn?



nee dat doet hamas niet..
Maakt er engeltjes van!



hoezo "ook" ?
hamas is niet ondemocratisch bezig geweest.. zij hebben zich keurig gehouden aan de democratische verkiezingen.. ze pleegde geen zelfmoordaanvallen, ze schoten geen rakketten en ze hadden vooraf afgesproken dat zij de uitslag vd verkiezingen zouden respecteren en dat hebben ze ook gedaan.. het was vervolgens fatah dat weigerde om de uitslag te erkennen en het was israël dat vervolgens hamas ging bombarderen omdat israël de verkiezingsuitslag niet leuk vond.. waarna israël wapens is gaan leveren aan fatah om op hamas te schieten.. het is fatah geweest die ondemocratisch bezig is geweest met hulp van israël en het democratische westen.. hamas heeft hierin geen fouten gemaakt.. dat ze uiteindelijk de macht grepen in gaza was uit lijfsbehoud omdat ze anders door fatah de tent werden uitgeschoten..

Hoelang wil jij deze leugens nog blijven volhouden :fpotver:

Aït Ayt
11-02-09, 23:29
Inderdaad, geen enkel Arabisch land. Dat moet je toch te denken geven...

wat moet dat te denken geven ?

Aït Ayt
11-02-09, 23:32
...

luister, jij hebt afgelopen week in een posting over israeli's geweld tegen joodse gelovigen zo erg staan te liegen dat dit voor mij de druppel is geweest..
bij jou ga ik geen tijd meer steken in je gelul..
genoeg is genoeg..

Aït Ayt
11-02-09, 23:45
Er is veel haat heen en weer ..dat kan niet anders. Gezien de resultaten.
Maar goed, Palestijnen hebben baat bij een regering die niet martelt, ect.
En bij nog veel meer, vooral een veilig gevoel voor de families en vrijheid !(gisteren heb ik nog een paar reportages over o.a. Palestijnen gezien)

inderdaad, de palestijnen hebben baat bij vrede en een goede regering.. maar ja, ze krijgen niet de kans om democratisch te stemmen op hun partij..
het is daar een onleefbaar klimaat vanwege de bezetting.. het maakt niet uit welke groeperingen daar zitten en welke achtergrond ze hebben.. ze zullen hoe dan ook tegen elkaar gaan strijden en dat heeft helaas ook z'n weerslag op de bevolking..

John2
12-02-09, 00:37
luister, jij hebt afgelopen week in een posting over israeli's geweld tegen joodse gelovigen zo erg staan te liegen dat dit voor mij de druppel is geweest..
bij jou ga ik geen tijd meer steken in je gelul..
genoeg is genoeg..

In postings over Israelisch geweld tegen Joden???

Jochie je draait door!!!

Ik weet nog dat ik schreef dat Hamas schoot op eigen burgers die vluchte richting Egypte, jij ontkende dit!!!
Ik gaf aan dat Hamas hulpgoederen steelde, jij ontkende dit!!!
Ik vermelde dat Hamas met VN voertuigen wapens en militairen vervoerden, jij ontkende dit!!
Ik gaf aan dat in juni 2008 Hamas burgers afvoerden en ze later doden onder de mom dat het Fatah aanhangers waren.
Ik gaf aan dat in Augustus 2008 ongeveer 1200 mensen zijn weggevoerd waarvan vermoedelijk 168 Christenen die in het kamp zaten ten zuiden van Gaza City en er in September door de zelfde Hamas geen controle werd toegestaan in deze zelfde kampen.
Dat in September 2008 Artsen, verplegers onderwijzend personeel werden vervangen door Hamas aanhangers, etc. etc. etc.
Veel van deze dingen stonden toen nog niet in de krant en jij bleef het toen ontkennen en zij dat ik loog.
Zelfs nu het beetje bij beetje na controle door de diverse hulporganisatie's die zitten in de Gaza het naar buiten word gebracht met gevaar voor hun medewerkers die daar nog verblijven, maar dit hebben besloten omdat de situatie onhoubaar is in de Gaza door het gedrag van deze Hamas.
Zelfs nu de VN de hulpgoederen levering hebben moeten stopen omdat door diefstal met geweld hun medewerkers te veel gevaar liepen en alle internationale firma's die nog in Gaza aanwezig waren hun personeel terug heeft getrokken in opdracht van en met medewerking van de diverse consulaten, zelfs nu durf jij nog te zeggen dat ik lieg en nog steeds Hamas te zien als een gekozen regering en hun te handen nog boven de hoofd te houden, terwijl de VN inclusief de omliggende landen deze fase al voorbij zijn.
Dan kan ik maar één ding concluderen Aït Ayt er kleeft bloed aan je handen heel veel bloed van onschuldige Palestijnen en neem van mij aan dat wat we de laatste dagen hebben gehoord en gelezen nog maar een topje van een hele grote berg is.
15.500 gewapende Hamasterroristen houden sinds 2006 4.500.000 Palestijnen gevangen en moorden er dagelijks vele Palestijnen.
In het begin (2006) kwamen er dagelijks meldingen dat er 2-3 personen waren verdwenen, in augustus/september 2008 lag deze melding boven de 50 per dag met een piek op 08-09-2008 van boven de honderd.
Moeders met kinderen die komen vragen of we haar man hebben opgenomen in het ziekenhuis omdat hij niet is thuis gekomen.
Ja je mag zeggen dat ik lieg, maar waarom zou ik hierom liegen, zou ik hier enige baat bij hebben, is Israel hierbij geholpen als ik daarom zou liegen, denk het niet Aït.

Slinger
12-02-09, 06:55
wat moet dat te denken geven ?

Of we de Palestijnen in de steek mogen laten door ze over te geven aan zo'n criminele bende.

Eke
12-02-09, 09:00
het is daar een onleefbaar klimaat vanwege de bezetting.. het maakt niet uit welke groeperingen daar zitten en welke achtergrond ze hebben.. ..

Juist.
Dus er moet meer gebeuren aan vrede en veiligheid. Amnesty Internationals moeilijke en vele werk voor bevorderingen van de mensenrechten (over de hele wereld ...petje af !)kan niet
op zichzelf staan. Maar dat staat het ook niet. Er zijn toch bv.weer besprekingen tussen de Palestijnen onderling ???? Ook heel veel respekt daarvoor. Dat moet heel zwaar en moeilijk zijn, gezien hun wederzijdse ervaringen met elkaars uitwassen.Veroorzaakt door.....juist.
Zij kunnen leren van hun fouten in het verleden, net als ieder ander mens.

Gelukkig gebeurt het ook, op het relatief kleine gebied van die gemene praktijken,die juist wel makkelijk binnen de perken te houden zijn. het is een bewuste keuze van de leiding :blij:

knuppeltje
12-02-09, 09:12
Je gaat je gang maar hoor. Verwacht niet van mij dat ik er op inga.

Mwa, in de Israélische gevangenissen gaat het er altijd heel vriendelijk naar toe met de Palestijnen zeker. Mwa, de cellen overvol, duizenden al vele jaren daarin opgesloten zonder vorm van proces, dat is gewoon marteling.
Schieten op stenengooiertjes en expres hun schooljaar verpesten is poging tot moord en marteling.
Alle kiezers in Jeruzalem uitsluiten van verkiezing voor het parlement omwille van hun Palestijn zijn is regelrechte terreur, hetzelfde met het constant verdrijven van Pallestijnen van hun grond. Hele wijken uitsluiten van dagelijks voldoende water is ook terreur, net als hen laten stikken in het huisvuil.
De voortdurende moordaanslagen door kolonisten op Palestijnen is ook terreur, evenals de behandeling aan de checkpoints.
Kortom, de hele bezetting is al vele decennia één grote terreur.

Tja, dat jij daar niet op wilt ingaan, terwijl hierdoor al vele decennia elke dag opnieuw een hele bevolkingsgroep wordt uitgebuit, gemarginaliseerd, oorlogsdaden bij de vleet tegen hen worden gepleegd, etc etc, je denkt toch zeker niet - jou kennende, dat dat me verwonderd van je?

super ick
12-02-09, 09:19
Vorige week nog een docu gezien hoe de ordetroepen van Hamas mensen aftuigden met houten knuppels omdat ze buiten de moskee bidden.
Zij werden, geknield in gebed a.h.w. omhoog gemept.

Diverse mensen werden onherkenbaar geinterviewd en zeiden het geweld tegen de bevolking zat te zijn. Hamas zit verweven in de gemeenschap van hoog tot laag. Zelfs kundig ziekenhuispersoneel is vervangen door minder, of helemaal niet gekwalificeerd personeel omdat zij Hamasaanhangers zijn.

Op iedere straathoek staan groepjes Hamastuig dat er bij het minste geringste op los slaat. De top van Hamas heeft verklaart deze groepjes niet altijd in de hand te hebben. Het is echter dagelijkse kost.

Bij de verkiezingen appeleerde men op democratische rechtsbeginselen van gekozen regering. Dat is slechts 1 onderdeel. De mishandelaars bestraffen, mensen opzettelijk invalide slaan, martelen, vrijheid van meningsuiting, etc. Daar heeft Hamas schijt aan.
Deze roversbende die het eigen volk gruwelijk onderdrukt gaan nooit meer op democratische wijze weg.
De Palestijnen zitten in een gruwelijke wurggreep. Ze zijn a.h.w. door Hamas bezet.

knuppeltje
12-02-09, 09:24
Das dan veelzeggend. Dus liever een verrader dan een homo.

Feit is dat homoseksualiteit een heel groot taboe is in de Palestijnse gemeenschap. Dat is niet alleen daar, dat is op veel meer plaatsen, in Staphorst ook. Alleen zijn als het bekend wordt de gevolgen voor een Palestijn daar - honderd keer erger dan in Staphorst, die heeft geen leven meer dan.
Wie denk je dat er nu de grote ploert is?

knuppeltje
12-02-09, 09:50
Als Hamas representatief is voor de Palestijnen zoals jij stelt kun je dan ook stellen dat iedere Palestijn representatief is aan Hamas?
En hoe populair is Hamas eigelijk nog in de Palestijnse gebieden, geef eens getallen hierover!!!

Zullen we dat voor de aardigheid eens omdraaien?


Ten tijde van Arrafat tijdens het camp David hadden de Palestijnen wereldwijde steun, de PLO werd gezien als grote overwinnaar door de wereld.
Alleen verhalen hebben er voor gezorgd dat onder de Palestijnen de PLO werd gezien als verraders, omdat ze Israel hadden erkend.

Wat dus achteraf alleen maar bedrog bleek, altans volgens een Amerikaanse beleidsmedewerker die daarbij was in een interview een jaar later. Al die voorstellen aan de Palestijnen waren dus niets waard, Yasser kon uiteindelijk alleen maar nee zeggen, hij wist wel dat ie daar thuis niet mee aan hoefde te komen.
Geen wonder dat ze later dus als verraders werden gezien, ze wisten dat gewoon niet uit te leggen aan hun achterban. Door de eigen achterban daarna in de steek gelaten. En door Israël als dank, werd Arafat en zijn team - of wat daar nog van over was, bijna zelfs fysiek volledig uitgeschakeld. Er stond op het laatst bijna geen muur meer van zijn huis overeind.
Vind je het zelf niet gek dat Israël die erkenner Arafat en zijn ploeg op die manier behandeld heeft?
Mij niets, Yasser en zijn ploeg werd door Israël alleen maar gebruikt als weer- en willoos pion in hun schaakspel. Corrupte Yasser speelde iets te graag mee.

knuppeltje
12-02-09, 09:51
Of we de Palestijnen in de steek mogen laten door ze over te geven aan zo'n criminele bende.

Zijn ze nu dan niet eigenlijk aan de grootste criminelen - de oorlogsmisdadigers overgeleverd dan?

knuppeltje
12-02-09, 09:59
Vorige week nog een docu gezien hoe de ordetroepen van Hamas mensen aftuigden met houten knuppels omdat ze buiten de moskee bidden.
Zij werden, geknield in gebed a.h.w. omhoog gemept.

Even afgezien dat dergelijk verhaal moeilijk te controleren is op dit moment, is het natuurlijk wel veel erger dan de hele streek platgooien zodat tig duizenden zonder woning zitten, en meer dan 1300 onschuldige burgers te vermoorden.

Maar misschien was het wel waar, wie het echt weet mag het zeggen?

Maar waarom zaten ze buiten te bidden trouwens?

Laat me raden, de moskee juist platgegooid door het Israëlisch leger?

knuppeltje
12-02-09, 10:02
Ik hoor veel onzin verkondigen over geschiedenis, maar deze hoort in de top-3 thuis.

Nu is geschiedenis ook weer niet jouw sterkste kant.

Eke
12-02-09, 10:06
Deze roversbende


Superick. het is geen roversbende. Dat is teveel naar 1 kant gekeken, nl. de kant van bepaalde milities.

Hamas is ontstaan als reaktie op de corruptie en het meehobbelen met Israël. Dat kan tactisch op bepaalde momenten wel werkzaam zijn, maar het doel van de Palestijnen is vrijheid.

I.t.t. tot het zakkenvullen hebben ze duidelijk voor het volk gekozen, door ziekenhuizen, scholen e.d. te bouwen.

Maar..in mijn bescheiden mening, corrigeer me als het anders moet zijn, zijn er krachten binnen Hamas die weliswaar idealistisch zijn, maar niet in staat om zorgvuldig met hun eigen burgers om te gaan. Die zien nog te snel protest of afwijking van hun mening als een obstakel en delen dan met enthousiasme een flinke dreun uit..soms ..als de beer los is..tot de dood erop volgt..
Deze mannen zijn in hun hele leven of in ieder geval in hun militaire leven niets anders gewend....
Zij zullen met burgerlijke discipline moeten worden heropgevoed . En dat gebeurde ook ! Heb jij niet die beelden gezien van die politiescholen die nu plat zijn ? Dat's toch heel erg.

Daarom hoop ik ook dat de beste kanten van Fatah (wees eerlijk..het zijn lang niet allemaal zakkenvullers en altijd-ja-knikkers) en de beste kanten van Hamas
elkaar kunnen versterken door samenwerking !!!!!Alle beschikbare wijsheid is nodig. En dat is niet altijd prinzipiënreiterei .......
En ook die doorgeschoten soldaten kunnen mooi in de bouw te werk gesteld worden.

Daar heeft het volk direkt baat bij.

knuppeltje
12-02-09, 10:08
Dat is een moeilijke.

Er woedt een oorlog. Stel,

Stel dat...

Nog bewijzen daarvoor ook misschien, of alleen maar: stel dat....

Niet gezegd dus dat het niet waar zou kunnen zijn dat er Palestijnen zijn die dat denken. Zonder onbewezen feiten weet niemand wat waar is.

mulan
12-02-09, 10:19
Aandoenlijk zeg ..al die prikkers hier die normaal de meest misdadige praktijken van Israel durven te verdedigen en zich nu opeens zorgen maken over het lot van de Palestijnen. Misselijkmakend gewoon. En iets waar een normaal mens zich voor zou schamen.

Slinger
12-02-09, 11:33
Zijn ze nu dan niet eigenlijk aan de grootste criminelen - de oorlogsmisdadigers overgeleverd dan?

Ja, maar het is hun eigen schuld, want ze hebben ze zelf gekozen. Het probleem is dat er geen volgende verkiezingen meer komen.

knuppeltje
12-02-09, 11:38
Ja, maar het is hun eigen schuld, want ze hebben ze zelf gekozen. Het probleem is dat er geen volgende verkiezingen meer komen.

Volgens mij doe je weer net alsof wij het over de zelfde als criminelen hebben.

Mwa, het staat je vrij natuurlijk. Ik moet er wel om lachen.

Tja, in de toekomst kijken kan ook ik niet.

Slinger
12-02-09, 11:42
Volgens mij doe je weer net alsof wij het over de zelfde als criminelen hebben.

Mwa, het staat je vrij natuurlijk. Ik moet er wel om lachen.

Tja, in de toekomst kijken kan ook ik niet.

Mooi. Want een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

In de toekomst kan ik ook niet kijken, maar wie de geschiedenis kent, kan veel voorzien.

Slinger
12-02-09, 11:44
Nu is geschiedenis ook weer niet jouw sterkste kant.


Ik leer nog iedere dag bij....:wijs:

knuppeltje
12-02-09, 11:46
Mooi. Want een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

In de toekomst kan ik ook niet kijken, maar wie de geschiedenis kent, kan veel voorzien.

Ik lach elke dag met jou, wees maar niet bezorgd.

Tja.....wie de geschiedenis kent, daar zeg je zowat Slinger - wie de geschiedenis kent. :fpotver:

Slinger
12-02-09, 11:50
Ik lach elke dag met jou, wees maar niet bezorgd.

Ik ben blij dat ik zo veel lichtpuntjes breng in jouw bestaan..


Tja.....wie de geschiedenis kent, daar zeg je zowat Slinger - wie de geschiedenis kent. :fpotver:

Dat is inderdaad niet mogelijk, maar je kunt er wel iets van te weten komen.

knuppeltje
12-02-09, 11:54
Ik ben blij dat ik zo veel lichtpuntjes breng in jouw bestaan..

Graag gedaan, geen bloemen.


Dat is inderdaad niet mogelijk, maar je kunt er wel iets van te weten komen.

Zo jammer dat we daar zo weinig van zien bij je.

Slinger
12-02-09, 11:55
Graag gedaan, geen bloemen.



Zo jammer dat we daar zo weinig van zien bij je.

Dat is helaas niet voor iedereen weg gelegd. In de eerste plaats moet je het willen zien.

knuppeltje
12-02-09, 12:00
Dat is helaas niet voor iedereen weg gelegd. In de eerste plaats moet je het willen zien.

Blijft lachen. :maf2:

Al Sawt
12-02-09, 12:09
Stel dat...

Nog bewijzen daarvoor ook misschien, of alleen maar: stel dat....

Niet gezegd dus dat het niet waar zou kunnen zijn dat er Palestijnen zijn die dat denken. Zonder onbewezen feiten weet niemand wat waar is.
Olive zit gewoon onzin te verkondigen om vervolgens te draaien als men bronvermelding eist.

Al Sawt
12-02-09, 12:11
Die bron is dus Amnesty International.


De scheidslijn tussen 'mensen met een andere mening' en 'collaborateurs/verraders' is uiteraard zeer dun, zeker daar waar de 'wie niet voor is, is tegen ons'- mentaliteit overheerst.
Dan zijn Hamas wel heel erg open om AI binnen te laten en mogelijkheden te geven om te spreken met hun slachtoffers.

Dat siert hun.

Al Sawt
12-02-09, 12:16
Je geeft mijn standpunt verkeerd weer en legt me woorden in de mond die je in geen enkele post terug kunt vinden.
Nu geef ik jouw standpunt verkeerd weer.

Je beweerde dat Hamas Palestijnen doodschoot die een andere mening hadden.

Je beweerde dat Hamas de Palestijnen in Gaza klaar maakte voor een collectieve zelfmoord.

2 beweringen die je niet kan staven door feiten of bronvermeldingen.
Dus bespaar mij jouw beschuldigingen en geef gewoon toe dat je het verkeerd had of kom met bewijzen!



Israël begaat misdaden, dat neem ik in al deze posts als gegeven. Het gaat nu om hoe palestijnen zich onderling gedragen. Palestijnen gedragen zich in een klimaat dat door de Israelische bezetting en machtspolitiek is geschapen.


Als je dat niet in ziet, dan ben je helaas onwetend.

John2
12-02-09, 12:17
Olive zit gewoon onzin te verkondigen om vervolgens te draaien als men bronvermelding eist.

En wat als Olive de gegevens heeft verkregen op een vergadering of van vrienden of kennissen die verblijven in deze gebieden?

Er word vaker gevraagd naar bronvermelding, mij ook maar soms is het onmogelijk om een bron te vermelden zonder de bron in gevaar te brengen.

knuppeltje
12-02-09, 12:21
En wat als Olive de gegevens heeft verkregen op een vergadering of van vrienden of kennissen die verblijven in deze gebieden?


Jaja, stel dat...wat als....

Als ze echt wat concreets had, dan had ze daar mee moeten komen, en niet met: stel dat.....

Al Sawt
12-02-09, 12:25
En wat als Olive de gegevens heeft verkregen op een vergadering of van vrienden of kennissen die verblijven in deze gebieden?

Sorry, John. Aan zo`n scenario heb ik nooit gedacht. Dan moeten wij trots zijn op Maroc.nl met haar goed ingelichte leden.

Maar aan andere kant vertrouw ik eerder op informatie dat vanuit de Arabische media mij bereikt, dan op borrelpraatjes.




Er word vaker gevraagd naar bronvermelding, mij ook maar soms is het onmogelijk om een bron te vermelden zonder de bron in gevaar te brengenEerst ontkende hij dat er mogelijkheid was dat de Israelische leger gebruikt maakte van spionnen en nu geeft hij het toe.


Wat zijn sommige individuen voorspelbaar.

Soldim
12-02-09, 13:19
Maar aan andere kant vertrouw ik eerder op informatie dat vanuit de Arabische media mij bereikt, dan op borrelpraatjes.


Amnesty raporten zijn borrelpraatjes?

Max Stirner
12-02-09, 13:39
Feit is dat homoseksualiteit een heel groot taboe is in de Palestijnse gemeenschap. Dat is niet alleen daar, dat is op veel meer plaatsen, in Staphorst ook. Alleen zijn als het bekend wordt de gevolgen voor een Palestijn daar - honderd keer erger dan in Staphorst, die heeft geen leven meer dan.
Wie denk je dat er nu de grote ploert is?



Israel natuurlijk.

Als dat land de Palestijnen niet onderdrukte, hadden die geen goeie reden gehad om homo's te vervolgen.

Nu wel, ze hebben geen enkele keus - nood breekt wet.

Max Stirner
12-02-09, 13:46
Dan zijn Hamas wel heel erg open om AI binnen te laten en mogelijkheden te geven om te spreken met hun slachtoffers.

Dat siert hun.


Alle slachtoffers mogen vrij-uit spreken en hebben niets te vrezen.

Valt ook te lezen in het openingsartikel.

Julien
12-02-09, 13:55
Aandoenlijk zeg ..al die prikkers hier die normaal de meest misdadige praktijken van Israel durven te verdedigen en zich nu opeens zorgen maken over het lot van de Palestijnen. Misselijkmakend gewoon. En iets waar een normaal mens zich voor zou schamen.

Klopt, heb ik ook tegen Slinger gezegd. Maar wat denk je dan van die hypocriete prikkers die de grootste mond hebben als Israel Palestijnen dood maakt, maar nu opeens de moorden van Hamas-milities op hun Palestijnse landgenoten goedpraten. Zonder enig bewijs en waarschijnlijk puur uit politieke motieven. Dat is ook echt misselijkmakend!

tanger'73
12-02-09, 14:43
Aandoenlijk zeg ..al die prikkers hier die normaal de meest misdadige praktijken van Israel durven te verdedigen en zich nu opeens zorgen maken over het lot van de Palestijnen. Misselijkmakend gewoon. En iets waar een normaal mens zich voor zou schamen.

Alsof 'die' bewuste prikkers zich überhaupt om het lot van de Palestijnen druk maken. Sterker de Hamas is voor hen juist een uitkomst om het overkoepelend kwaad te legitimeren.

John2
12-02-09, 14:45
=knuppeltje;3882164]Zullen we dat voor de aardigheid eens omdraaien?
Ik draaide het om of je moet bedoelen hoe lief Hamas de Palestijnse bevolking heeft?
Maar dat lijkt me te ver gezocht!!!


Wat dus achteraf alleen maar bedrog bleek, altans volgens een Amerikaanse beleidsmedewerker die daarbij was in een interview een jaar later. Al die voorstellen aan de Palestijnen waren dus niets waard, Yasser kon uiteindelijk alleen maar nee zeggen, hij wist wel dat ie daar thuis niet mee aan hoefde te komen.
Hoezo alleen maar bedrog, het Camp David akkoord in 1978 resulteerde in de Dood van Sadat in 1981 door een aanslag wegens verraad.


Geen wonder dat ze later dus als verraders werden gezien, ze wisten dat gewoon niet uit te leggen aan hun achterban. Door de eigen achterban daarna in de steek gelaten. En door Israël als dank, werd Arafat en zijn team - of wat daar nog van over was, bijna zelfs fysiek volledig uitgeschakeld. Er stond op het laatst bijna geen muur meer van zijn huis overeind.
Dus als je opkomt voor vrede ben je een verrader of kun je gezien worden als een verrader en om je eerlijk te zijn vind ik het wonderlijk dat zij destijds door de Moslim-Broederschap werden gezien als verraad aan wat dan ook.
Later na de dood van Sadat heeft deze Broederschap ook deze misstap herkend tot grote woede van de Palestijnse MB destijds waardoor de Bekende Hamas uit voor kwam.
Eigelijk een totaal verwarrende situatie destijds!


Vind je het zelf niet gek dat Israël die erkenner Arafat en zijn ploeg op die manier behandeld heeft?
Mij niets, Yasser en zijn ploeg werd door Israël alleen maar gebruikt als weer- en willoos pion in hun schaakspel. Corrupte Yasser speelde iets te graag mee.

Ja totaal bezopen destijds van Israel, maar aan de andere kant heeft Israel zich dardoor zelf in een situatie geplaatst die de PLO/Arafat alleen maar goed heeft gedaan, omdat hij reageerde met woorden en zelfs het lef had om zijn lijfwachten opdracht te geven de wapens neer te leggen als Israel zou doordringen tot zijn verblijven, omdat hij vond dat het leven van een Palestijn meer waard was dan zijn leven.
Hij vond dat op zijn leeftijd (en ziekte) het leven van een jongere meer waard is dan zijn eigen leven.
En dan kun jij en vele anderen hem corrupt vinden en hem een pion vinden van Israel dan zeg ik verre van dat.
Corruptie is ondanks onderzoeken die liepen tegen de PLO nooit hard gemaakt, ondanks de miljoenen die verdwenen waren en het administratief een zooitje was.
Ook zijn wens voor vrede en samenwerking met ieder ander die samen de vrede wenste voor Palestina, dat hij hierin ver ging dat kan hem verweten worden, maar verraad zeker niet!!!

tanger'73
12-02-09, 15:00
Sorry, John. Aan zo`n scenario heb ik nooit gedacht. Dan moeten wij trots zijn op Maroc.nl met haar goed ingelichte leden.

Maar aan andere kant vertrouw ik eerder op informatie dat vanuit de Arabische media mij bereikt, dan op borrelpraatjes.



Eerst ontkende hij dat er mogelijkheid was dat de Israelische leger gebruikt maakte van spionnen en nu geeft hij het toe.


Wat zijn sommige individuen voorspelbaar.

Ja goed ingelichte leden, vooral van leden die zich in bestuurskringen van hulporganisaties vertoeven en internationale diplomatie en die hier vervolgens met Maroc.nl delen. Aan de arabische media zul je inderdaad meer aan hebben, het is dan ook een arabische regio en het klopt dat je daar ook eerder geïnformeerd bent. Het is dan ook direct hun achtertuin.

Max Stirner
12-02-09, 15:12
Alsof 'die' bewuste prikkers zich überhaupt om het lot van de Palestijnen druk maken. Sterker de Hamas is voor hen juist een uitkomst om het overkoepelend kwaad te legitimeren.



Een reden te meer om als zelfverklaarde vriend van de Palestijnen niet kritiekloos achter zo'n club aan te lopen.

John2
12-02-09, 15:23
=Al Sawt;3882323]Sorry, John. Aan zo`n scenario heb ik nooit gedacht. Dan moeten wij trots zijn op Maroc.nl met haar goed ingelichte leden.
Misschien moeten we trots zijn op maroc.nl, omdat hier mensen uit alle lagen van de bevolking vrij-uit spreken over wereldzaken en soms ben ik blij dat mensen hier in een vlaag van woede hier dingen plaatsen waarvan ik denk waarom is hij zo kwaad waarop ik op zoek ga na achtergrond informatie en soms mijn mening moet bijstellen en zelfs soms informatie tegen kom die mij doet verbazen.
Als je uitgaat dat 99% van de informatie al bekend is of achterhaald is maakt de 1% informatie de site toch interesant genoeg, omdat dit vaak informatie is van personen die de Arabische taal begrijpen en de Arabische nieuws zenders volgen of soms komt uit persoonlijke ellende omdat ze vrienden of familie hebben in deze gebieden zoals ik op WSDB meemaakte dat we beiden mensen misten in Gaza en je elkaar via PM bijstaan in raad en daad.


Maar aan andere kant vertrouw ik eerder op informatie dat vanuit de Arabische media mij bereikt, dan op borrelpraatjes.
Ben ik met je eens, je kunt de Arabische media niet wegdenken in een stroom informatie die vaak waardevol is omdat deze komt op plaatsen die voor ons vaak gesloten blijft, niet voor niets zitten er bij iedere organisatie mensen die ook deze media in de gaten houden om zo informatie te verkrijgen over misstanden, zoals bijvoorbeeld de foto's die ik kreeg van IbnRusd.
Maar ook borrelpraatjes na een bijeenkomst aan de bar zijn vaak ophelderend omdat je dan informeel ingaat op de problemen en vaak de achtergronden te horen krijgt op een gebeurtenis, ook word de actie bereidheid vaak gepeild aan een bar om op de volgende vergadering deze op de lijst te plaatsen.
Borrelpraatjes zijn dus vaak zeer belangrijk om een groep of partij tot actie te krijgen zo is de locale actie van de SP voor de avondwake in Hengelo en Enschede besproken aan de bar (1mei) de volgende morgen gelekt naar de pers en twee dagen (4mei) later uitgevoerd door het lokale actie-team tijdens de dodenherdenking een fakeloptocht te houden waarbij oudstrijders en verzetslieden meeliepen in onze fakkeloptocht die een groot succes was.



Eerst ontkende hij dat er mogelijkheid was dat de Israelische leger gebruikt maakte van spionnen en nu geeft hij het toe.
Waarom zou iemand ontkennen dat de Mossad spionnen heeft, ze hebben deze zelfs in Nederland en waarom zouden deze dan niet voorkomen in de Palestijnse gebieden.
Zolang er mensen zijn zullen er mensen zijn die anders denken en zodoende partij kiezen voor de andere kant.
Vaak zitten deze personen op hoge positie's en niet onder de burger bevolking.


Wat zijn sommige individuen voorspelbaar.

Wat hun dan weer onvoorspelbaar maakt in sommige reactie's ;)

tanger'73
12-02-09, 15:27
Een reden te meer om als zelfverklaarde vriend van de Palestijnen niet kritiekloos achter zo'n club aan te lopen.


Naast een grote vriend van de Palestijnen te zijn, heb ik groot begrip voor de doelstellingen van dat volk.

John2
12-02-09, 15:43
Jaja, stel dat...wat als....

Als ze echt wat concreets had, dan had ze daar mee moeten komen, en niet met: stel dat.....
De jij stelt dat bron vermelding hier boven het gevaar gaat van mensen die verblijven in bijv. Gaza of andere gebieden waar hulp word verleend.
Hoeveel mensen denk jij dat er zich dan nog aanmelden als ze de kans lopen dat hun naam zou komen te staan op internet?
Juist de anonimiteit zorgt ervoor dat ze informatie prijsgeven die je normaal niet zo krijgen.




Ja goed ingelichte leden, vooral van leden die zich in bestuurskringen van hulporganisaties vertoeven en internationale diplomatie en die hier vervolgens met Maroc.nl delen. Aan de arabische media zul je inderdaad meer aan hebben, het is dan ook een arabische regio en het klopt dat je daar ook eerder geïnformeerd bent. Het is dan ook direct hun achtertuin.
Als ik het goed begrijp Tanger gaat bij jou het nieuws wat jij krijgt van de Arabische media voor het nieuws van familie en vrienden die wonen in deze gebieden.
En kunnen we er dus van uitgaan dat de media gelijk had over de Imam's die naar marokko waren afgereisd en de Imam's na terugkomst hebben gelogen?
Immers de Arabische nieuws media stond hierin lijnrecht ten opzichte van de verklaringen van de Imam's.
Of is het zo dat ook jij alleen het nieuws die je wilt horen je eigen maakt?

tanger'73
12-02-09, 15:52
De jij stelt dat bron vermelding hier boven het gevaar gaat van mensen die verblijven in bijv. Gaza of andere gebieden waar hulp word verleend.
Hoeveel mensen denk jij dat er zich dan nog aanmelden als ze de kans lopen dat hun naam zou komen te staan op internet?
Juist de anonimiteit zorgt ervoor dat ze informatie prijsgeven die je normaal niet zo krijgen.




Als ik het goed begrijp Tanger gaat bij jou het nieuws wat jij krijgt van de Arabische media voor het nieuws van familie en vrienden die wonen in deze gebieden.
En kunnen we er dus van uitgaan dat de media gelijk had over de Imam's die naar marokko waren afgereisd en de Imam's na terugkomst hebben gelogen?
Immers de Arabische nieuws media stond hierin lijnrecht ten opzichte van de verklaringen van de Imam's.
Of is het zo dat ook jij alleen het nieuws die je wilt horen je eigen maakt?


Nee, ik bedien me van meerdere bronnen, zoals de arabische bronnen. Gewoon omdat ik de arabische taal beheers, maar bovenal de arabische cultuur en achtergrond uitermate goed ken en het mij totaal zal verbazen dat die dan ook op enigerleiwijze met de opvattingen die jij hier bezigd een vriend aan je zullen hebben.

knuppeltje
12-02-09, 15:52
Israel natuurlijk.

Als dat land de Palestijnen niet onderdrukte, hadden die geen goeie reden gehad om homo's te vervolgen.

Nu wel, ze hebben geen enkele keus - nood breekt wet.

Volgens mij is de keus de bezette gebieden overdragen, maar dat zal Israël nooit of te nimmer doen denk.
Dat vervolgen door de Palestijnen van homo's zitum meer in gigantische druk door de omgeving op de homoseksuelen. Daar als paria te moeten leven - bij al de ellende die de bezetting al veroorzaakt, is geen leven.

knuppeltje
12-02-09, 16:06
Ik draaide het om of je moet bedoelen hoe lief Hamas de Palestijnse bevolking heeft?
Maar dat lijkt me te ver gezocht!!!

Probeer eerst eens die vraag te begrijpen, en kom dan eens terug.


Hoezo alleen maar bedrog,

De beloften aan de Palstijnen Sjonny.


Dus als je opkomt voor vrede ben je een verrader

Nee Sjonny, wel meeheulen met de vijand die al die jaren bewezen heeft totaal niet in vrede met de Palestijnen geinteresserd te zijn.
Zal ik er een tekening voor je bijmaken.


Ja totaal bezopen destijds van Israel, maar aan de andere kant heeft Israel zich dardoor zelf in een situatie geplaatst die de PLO/Arafat alleen maar goed heeft gedaan,

Ja, vooral aan het eind toen ze zelfs haast de zijn stoel onder z'n kont vandaan schoten zeker.


En dan kun jij en vele anderen hem corrupt vinden en hem een pion vinden van Israel dan zeg ik verre van dat.

Zalig zijn de arme van geest, staat er ergens in een heilig boek.


Corruptie is ondanks onderzoeken die liepen tegen de PLO nooit hard gemaakt, ondanks de miljoenen die verdwenen waren en het administratief een zooitje was.

Maar voor jou is dat dus ook waar.


Ook zijn wens voor vrede...

Mwa, onder zijn leiding werd de boel gewoon verkwanseld, totdat hij eindelijk door had dat ie geen streep verder was gekomen.
Israël had hem toen niet meer nodig, en zijn huis in Rammalah schoten ze zowat in puin terwijl Yasser zelf nog in zat opgesloten.
Tijd voor ze om de oprichting van Hamas te steunen.

Aït Ayt
12-02-09, 16:06
Ja, maar het is hun eigen schuld, want ze hebben ze zelf gekozen. Het probleem is dat er geen volgende verkiezingen meer komen.

niet als de westerse wereld het steeds gaat dwarsbomen nee..
in israël krijgt de bevolking daarintegen wel steeds weer de kans om elke 3 jaar op misdadigers te stemmen..

Aït Ayt
12-02-09, 16:09
Of we de Palestijnen in de steek mogen laten door ze over te geven aan zo'n criminele bende.

je laat de palestijnen juist in de steek door ze het democratisch recht te ontnemen om op criminele bendes te mogen stemmen..

je begrijpt niet veel van democratie.. dat is me al vaker opgevallen..

knuppeltje
12-02-09, 16:12
=John2;3882569]De jij stelt dat bron vermelding hier boven het gevaar gaat van mensen die verblijven in bijv. Gaza of andere gebieden waar hulp word verleend.

Ga je nu weer een beetje interessant zitten doen Sjonny. Je zit hier al jaren elke dag uren hier. Jij komt nergens anders. :)

Al Sawt
12-02-09, 16:24
Amnesty raporten zijn borrelpraatjes?
Ik had op bewering van John dat Olive vanuit haar netwerk bepaalde zaken te weten kon. Misschien beter lezen.

Maar aan andere kant heb je hier een punt. Want hoe kan een organisatie als AI binnen een week een conclusie trekken en rapport opstellen.

Wel heel erg vreemd.

Eke
12-02-09, 16:26
Maar aan andere kant heb je hier een punt. Want hoe kan een organisatie als AI binnen een week een conclusie trekken en rapport opstellen.

Wel heel erg vreemd.

Lees de link naar Amnesty. daar staat het gewoon in.

Julien
12-02-09, 16:59
Naast een grote vriend van de Palestijnen te zijn, heb ik groot begrip voor de doelstellingen van dat volk.

Nee je bent helemaal niet een grote vriend van de Palestijnen. Aangezien je gewoon de moord op Palestijnen zit goed te praten!
Je bent eerder een vriend van Israel, want die vindt zo'n onderlinge strijd tussen Palestijnen wel o.k.

Het is niet voor niets dat ik er zo overtuigd van ben dat Fatah/PLO veel meer voor elkaar kan krijgen voor de Palestijnen dan Hamas, een goede vriend van mij is half Palestijns en hij heeft de laatste jaren (sinds hamas de macht heeft) zijn dorp, familie en volk steeds meer zien afglijden en (religieus) zien radicaliseren. Het is daar nu een regelrechte puinhoop. Aangezien hij er jaarlijks komt denk ik dat hij daar beter over kan meepraten dan jij als nederlander.

tanger'73
12-02-09, 17:03
Nee je bent helemaal niet een grote vriend van de Palestijnen. Aangezien je gewoon de moord op Palestijnen zit goed te praten!
Je bent eerder een vriend van Israel, want die vindt zo'n onderlinge strijd tussen Palestijnen wel o.k.

Het is niet voor niets dat ik er zo overtuigd van ben dat Fatah/PLO veel meer voor elkaar kan krijgen voor de Palestijnen dan Hamas, een goede vriend van mij is half Palestijns en hij heeft de laatste jaren (sinds hamas de macht heeft) zijn dorp, familie en volk steeds meer zien afglijden en (religieus) zien radicaliseren. Het is daar nu een regelrechte puinhoop. Aangezien hij er jaarlijks komt denk ik dat hij daar beter over kan meepraten dan jij als nederlander.

Nee ik ben de vriend van die smerige jood die volgens de christenen Jesus hebben uitgeleverd.

Julien
12-02-09, 17:14
Nee ik ben de vriend van die smerige jood die volgens de christenen Jesus hebben uitgeleverd.

huh??

Snapt iemand deze jongen nog?

fisherman1969
12-02-09, 18:10
Kijk ze schijnheilig doen.

Ik durf te wedden dat ze niet piepen over het NL verzet dat NSB'ers afmaakte in WOII.

- Jaaaa Mark maar dat is anndersss

- Waarom? Nou, dat verzet was goed. Arabieren zijn per definitie fout. Zeker als ze aan joden komen.

- Oh ja nu begrijp ik het.

IK wel hoor het NED verzet inWO 2 was wel ff iets anders ,indd hebben ze wel vuurgevechten met de Duitsers gehad (dat was gauw afgelopen) toen de Moffen voor elke Duitser /oF dienstdoende inDuits uniform voor elke Duitser vijf!! willekeurige burgers oppakten ,als de daders ,,het Verzet ,,zich niet meldde binnen een door de Moffen bepalde tijd dan werdeen deze onschuldigen burgers w.o vrouwen en kleine kinderen standrechtelijk geexucuteerd zeg maar vermoord ! erger wer werden ook (gelukkigen ) opgepakt die verplicht het schouwspel moesten bekijken en zaten er toevallig famille leden tussen de doden dan mocht je met een zgn ,,sonderbegnebigung,, mee nemen het lijk dus (niet hun persoonlijke bezittingen die werden ff uitgebreid bestudeerd je wet het maar nooit he??
google maar ff naar Jan Gijzen kade in Haarlem of PUTTEN (TIP).
De meeste leden van het Ned VERZET vochten niet zij waren de oren en ogen voor degallieerden brachten alles in kaart en zorgden voor de redding van geallieerden piloten onderduik adressen voor de piloten en ook JOODSE kinderen die gered werden uit de klauwen van de MOFFEN juist de zgn ,,premiejagers ,,verraders voor geld werden nog wel eens omgebracht ,bedoelde je die hufters soms ??
Ook het drukwerk en het versprijden van door de MOFFEN verboden krantjes* , werd door hetNED verzet gedaan almede het vervalsen van documenten (deze verzet strijders zaten gewoon thuis en verichten hun preciessie werk met de kans op de dood als ze verraden werden ,de meeste van hun konden niet eens een wapen laden laat staan gebruiken!!

Hanny schaft flm ,,het meisje met de rode haren ,,

mark61
12-02-09, 18:51
IK wel hoor het NED verzet inWO 2 was wel ff iets anders

Ik weet niet wat je allemaal brabbelt hier, maar relevant is het niet.

fisherman1969
12-02-09, 19:11
Omdat een franco-fascist lichtjaren gematigder is dan een zion-fascist als jij.

Je bent aardig op de hoogte ,je onfeilbaarheid wordt weer tentoongesteld,
je haalt Frankrijk aan voorop lopende (klopt gedeeltelijk ) de helft van Frankrijk bleef bespaart voor uitbuiting en onderdrukking!!
De andere landen zoals POLEN ,NEDERLAND ,Noorwegen ,Denemarken enz enz moesten wel capituleren tegen de Duitse overmacht en wreed heden ,geen overgave plat de steden !! met ROTTERDAM als gruwelijk voorbeeld ,gevolg Duitsland had vanaf,,Hammerfest in NOORWEGEN tot aan de NOORD SPAANSE KUST een barrierre .
Meten stak het verzet overal op in deze landen ,je moest alles inleveren in het begin langzaam dan dit dan dat >ff vraagje is er een !!!!PALESTIJN die zijn radio in moet leveren zijn fiets ? zijn elextrisce huishoudelijke apparaten ,tin lood koper goud en zelfs kleding en schoeisel werd door MOFFEN ingevorderd ,maar boven alles werden jongens en mannen gedwongen tot slaven arbeid in Duitsland in fabrieken die logischer wijze gebombadeerd werden door geallieerden nooit geweten MR alles betweter ???
Ja die DUITSERS moesten wel alles van af 14jaar en ouder tot 70 jarige werden gedwongen in het leger dienst te nemen dus waar haal je dan arbeiders vandaan |?? juist ja uit bezette landen !
doende ISRAELI,S dat ook ?? man laat je in je alles en niets ontziende verblindde haat eens nakijken !LET WEL IK BEN TEGEN DE OORLOG ENZEKER TEGEN DEMANIER WAAROP DE ISRAELI,S NU TE WERK GINGEN !SCHANDALIG MET HUN MACHT EN MIDDELLEN KONDEN ZE HET OOK ANDERS OP LOSSEN .
Maar het Palestijnse verzet (is wel ff iets anders als het verzet in WO 2 van de onder de voet gelopen landen ,ziiten er Israeli in de GAZA strook ??
HET ENIGE VERGELIJKGAAT OP MET DE MUREN DIE DOOR DE JODEN ZIJN GEPAATST ENN DE CHECK POINTEN ENZ
Hierbij denk ik aan de ATLANTIC wal die de Duitsers boouwden en Europa vrijwelafsloot van de rest van de wereld ,maar daar is Gaza niks bij vergeleken .:student:

John2
12-02-09, 19:16
Nee, ik bedien me van meerdere bronnen, zoals de arabische bronnen. Gewoon omdat ik de arabische taal beheers, maar bovenal de arabische cultuur en achtergrond uitermate goed ken en het mij totaal zal verbazen dat die dan ook op enigerleiwijze met de opvattingen die jij hier bezigd een vriend aan je zullen hebben.

Gelukkig zit ik hier ook niet om vrienden te maken, noch vijanden.
Maar als ik zie hoe makelijk personen hier over leed van mensen heen stappen hoeven deze ook nooit mijn vrienden te worden!


=knuppeltje;3882596]Probeer eerst eens die vraag te begrijpen, en kom dan eens terug.
Wat was er niet te begrijpen aan deze vraag knuppeltje?


De beloften aan de Palstijnen Sjonny.
Net zoals de belofte geen aanslagen te plegen?



Nee Sjonny, wel meeheulen met de vijand die al die jaren bewezen heeft totaal niet in vrede met de Palestijnen geinteresserd te zijn.
Zal ik er een tekening voor je bijmaken.
Doe eens een poging zou ik zeggen!



Ja, vooral aan het eind toen ze zelfs haast de zijn stoel onder z'n kont vandaan schoten zeker.
Je bedoeld dat het contact met de wapenleverancier nog niet was afgelopen?



Zalig zijn de arme van geest, staat er ergens in een heilig boek.
Zal een plaatsje voor je vrij houden!



Maar voor jou is dat dus ook waar.
Voor mij wel!!!



Mwa, onder zijn leiding werd de boel gewoon verkwanseld, totdat hij eindelijk door had dat ie geen streep verder was gekomen.
Israël had hem toen niet meer nodig, en zijn huis in Rammalah schoten ze zowat in puin terwijl Yasser zelf nog in zat opgesloten.
Tijd voor ze om de oprichting van Hamas te steunen.
Stond geloof ik ook in het stukje dat jij wegliet in je copy van mij!


Ik had op bewering van John dat Olive vanuit haar netwerk bepaalde zaken te weten kon. Misschien beter lezen.

Maar aan andere kant heb je hier een punt. Want hoe kan een organisatie als AI binnen een week een conclusie trekken en rapport opstellen.

Wel heel erg vreemd.
Je vergeet dat er in elk land een lokaal organisatie van AI aanwezig is die dagelijks rapporten maken!


huh??

Snapt iemand deze jongen nog?

Nee maar moesten we hem dan begrijpen? :stout:

tanger'73
12-02-09, 19:35
Gelukkig zit ik hier ook niet om vrienden te maken, noch vijanden.
Maar als ik zie hoe makelijk personen hier over leed van mensen heen stappen hoeven deze ook nooit mijn vrienden te worden!


Wat was er niet te begrijpen aan deze vraag knuppeltje?


Net zoals de belofte geen aanslagen te plegen?



Doe eens een poging zou ik zeggen!



Je bedoeld dat het contact met de wapenleverancier nog niet was afgelopen?



Zal een plaatsje voor je vrij houden!



Voor mij wel!!!



Stond geloof ik ook in het stukje dat jij wegliet in je copy van mij!


Je vergeet dat er in elk land een lokaal organisatie van AI aanwezig is die dagelijks rapporten maken!



Nee maar moesten we hem dan begrijpen? :stout:

Doordat je in een enkele reactie zoveel prikkers betrekt, ben je definitief verstrooid en in delirium.

Max Stirner
12-02-09, 20:31
Volgens mij is de keus de bezette gebieden overdragen, maar dat zal Israël nooit of te nimmer doen denk.
Dat vervolgen door de Palestijnen van homo's zitum meer in gigantische druk door de omgeving op de homoseksuelen. Daar als paria te moeten leven - bij al de ellende die de bezetting al veroorzaakt, is geen leven.


Zal het - onbegrepen - cynisme even weglaten voor het gemak, om mijn punt duidelijk te maken:

Ik denk dat het één (nl. totale intolerantie t.o.v. homo's, zozeer dat deze nog liever voor de gehate vijand werken dan dat hun seksuele voorkeur bekend wordt gemaakt aan de buitenwereld) volledig los staat van het ander (de bezetting door Israël).

Blijft dus over: intolerantie, zonder excuus.

Max Stirner
12-02-09, 20:33
Maar aan andere kant heb je hier een punt. Want hoe kan een organisatie als AI binnen een week een conclusie trekken en rapport opstellen.

.


Kwestie van een paar verraders voor hun karretje spannen en hen wat uitspraken ontlokken.

Zo gepiept.

fisherman1969
12-02-09, 20:56
Ik weet niet wat je allemaal brabbelt hier, maar relevant is het niet.

Nee natuurlijk niet ,je had het toch over het Nederlandse Verzet in WO 2?
Wat regelmatig hier wordt vergeleken met HAMAS ?
Ik heb ff uit de doeken gedaan wat het verschil is , en dat het niet met elkaar te vergelijken is .

tanger'73
12-02-09, 21:14
Nee natuurlijk niet ,je had het toch over het Nederlandse Verzet in WO 2?
Wat regelmatig hier wordt vergeleken met HAMAS ?
Ik heb ff uit de doeken gedaan wat het verschil is , en dat het niet met elkaar te vergelijken is .


Ben je nog in staat om even dat verschil hier concreet weer te geven?

Al Sawt
12-02-09, 22:49
Je bent aardig op de hoogte ,je onfeilbaarheid wordt weer tentoongesteld,
je haalt Frankrijk aan voorop lopende (klopt gedeeltelijk ) de helft van Frankrijk bleef bespaart voor uitbuiting en onderdrukking!!
De andere landen zoals POLEN ,NEDERLAND ,Noorwegen ,Denemarken enz enz moesten wel capituleren tegen de Duitse overmacht en wreed heden ,geen overgave plat de steden !! met ROTTERDAM als gruwelijk voorbeeld ,gevolg Duitsland had vanaf,,Hammerfest in NOORWEGEN tot aan de NOORD SPAANSE KUST een barrierre .

Tjonge wat indrukwekkende staaltje romantiek. Misschien was je vergeten dat de Nederlanders in begin niet negatief stonden tegenover de Duitsers.

Misschien was je vergeten dat vanuit al die landen die noemde, duizenden vrijwilligers richting de oost front gingen.

Misschien was je vergeten dat in al die landen, politieke partijen aan de macht waren die de Duitsers met open armen binnen haalden.

Nee, we moeten het romantisch houden. De Duitsers kwamen alleen verzet tegen en geen verraad.




Meten stak het verzet overal op in deze landen ,je moest alles inleveren in het begin langzaam dan dit dan dat >ff vraagje is er een !!!!PALESTIJN die zijn radio in moet leveren zijn fiets ? zijn elextrisce huishoudelijke apparaten ,tin lood koper goud en zelfs kleding en schoeisel werd door MOFFEN ingevorderd ,maar boven alles werden jongens en mannen gedwongen tot slaven arbeid in Duitsland in fabrieken die logischer wijze gebombadeerd werden door geallieerden nooit geweten MR alles betweter ???
Ja die DUITSERS moesten wel alles van af 14jaar en ouder tot 70 jarige werden gedwongen in het leger dienst te nemen dus waar haal je dan arbeiders vandaan |?? juist ja uit bezette landen !
doende ISRAELI,S dat ook ?? man laat je in je alles en niets ontziende verblindde haat eens nakijken !LET WEL IK BEN TEGEN DE OORLOG ENZEKER TEGEN DEMANIER WAAROP DE ISRAELI,S NU TE WERK GINGEN !SCHANDALIG MET HUN MACHT EN MIDDELLEN KONDEN ZE HET OOK ANDERS OP LOSSEN .
Maar het Palestijnse verzet (is wel ff iets anders als het verzet in WO 2 van de onder de voet gelopen landen ,ziiten er Israeli in de GAZA strook ??
HET ENIGE VERGELIJKGAAT OP MET DE MUREN DIE DOOR DE JODEN ZIJN GEPAATST ENN DE CHECK POINTEN ENZ
Hierbij denk ik aan de ATLANTIC wal die de Duitsers boouwden en Europa vrijwelafsloot van de rest van de wereld ,maar daar is Gaza niks bij vergeleken .:student:


Jouw reactie riekt naar onwetendheid en arrogantie. De Palestijnse leed onder de bezetting is tig keer erger dan de Nederlandse, Franse, Deense, Noorse of enig West-Europese land.

Want vielen de Nederlanders ten prooi aan etnische zuiveringen?
Want vielen de Nederlanders ten prooi aan steden die hermetisch van de buitenwereld werden afgesloten?

Werden Nederlanders van hun grond verjaagd voor een nederzetting met Duitse kolonisten?

Werden in centrums van Nederlandse steden legerbasissen of nederzettingen gebouwd?

Op al die vragen kunnen wij NEE en NEE erop antwoorden.

Let wel Duitse bezetting was erg en had waarschijnlijk erger geworden. Maar de Nederlanders werden nog fatsoenlijk door de Duitsers behandelt.

Duitsers hielden zich wel beestachtig in Oost-Europa. Maar men had het lef om zich te verzetten tegen de Duitsers.

Want wij moeten het verzet tegen de Duitsers niet groter maken dan het was.

Nederlanders hielden het alleen bij het stelen van voedselbonnen en onderduiken van personen.

Grootste gevaar kwam van Nederlandse verraders binnen het verzet.

Jouw vergelijking dat blokkade van Gaza alleen kan worden vergelijken met Atlantik wall, is een belediging aan het adres van menselijke fatsoen.

Meer dan 1.5 miljoen Palestijnen zitten gevangen in een detentiekamp en verstoken van basale levens behoeftes en ze vallen te prooi aan een niets onzienende agressor.

John2
13-02-09, 00:11
De Palestijnse leed onder de bezetting is tig keer erger dan de Nederlandse, Franse, Deense, Noorse of enig West-Europese land.


VAL DOOD!!!!

fisherman1969
13-02-09, 00:43
Tjonge wat indrukwekkende staaltje romantiek. Misschien was je vergeten dat de Nederlanders in begin niet negatief stonden tegenover de Duitsers.

Misschien was je vergeten dat vanuit al die landen die noemde, duizenden vrijwilligers richting de oost front gingen.

Misschien was je vergeten dat in al die landen, politieke partijen aan de macht waren die de Duitsers met open armen binnen haalden.

Nee, we moeten het romantisch houden. De Duitsers kwamen alleen verzet tegen en geen verraad.





Jouw reactie riekt naar onwetendheid en arrogantie. De Palestijnse leed onder de bezetting is tig keer erger dan de Nederlandse, Franse, Deense, Noorse of enig West-Europese land.

Want vielen de Nederlanders ten prooi aan etnische zuiveringen?
Want vielen de Nederlanders ten prooi aan steden die hermetisch van de buitenwereld werden afgesloten?

Werden Nederlanders van hun grond verjaagd voor een nederzetting met Duitse kolonisten?

Werden in centrums van Nederlandse steden legerbasissen of nederzettingen gebouwd?

Op al die vragen kunnen wij NEE en NEE erop antwoorden.

Let wel Duitse bezetting was erg en had waarschijnlijk erger geworden. Maar de Nederlanders werden nog fatsoenlijk door de Duitsers behandelt.

Duitsers hielden zich wel beestachtig in Oost-Europa. Maar men had het lef om zich te verzetten tegen de Duitsers.

Want wij moeten het verzet tegen de Duitsers niet groter maken dan het was.

Nederlanders hielden het alleen bij het stelen van voedselbonnen en onderduiken van personen.

Grootste gevaar kwam van Nederlandse verraders binnen het verzet.

Jouw vergelijking dat blokkade van Gaza alleen kan worden vergelijken met Atlantik wall, is een belediging aan het adres van menselijke fatsoen.

Meer dan 1.5 miljoen Palestijnen zitten gevangen in een detentiekamp en verstoken van basale levens behoeftes en ze vallen te prooi aan een niets onzienende agressor.

Houd opman met je achterlijke gebrabbel natuurlijk haalden de moffen wel gedegen steden leeg IJMUIDEN WAS VOLKOMEN SPERGEBIET de burgers werden verplichtelders onder gebracht ,worden de palestijnse MANNEN JONGENS AFGEVOERD NAAR ISREAL afgevoerd als slaven naar Israel ??
Etnische zuiveringen vonden niet plaats ???en de miljoennen joden dan al dan verraden door schoften en heb je het over de paar standard leibdivisie NIEDERLANDEN ??van fanatieke N.SB.ER,S ??d ie allang spijthaden maar niet meer terug konden ? zewerden in de voorste linis ingezet ehtwaren maar ERZATSDuitsers .WAT was het lot van HOLLANDERS bij de eind overwinning ??juist ja naar werkkampen in POLEN EN NEDERLAND ?? DAT zou een vacantieland worden voor de moffen /
GA EENS FFIN DE GESCHIEDENIS BOEKEN KIJKEN ZOT!!
hebben de Palestijnnen nog een fiets en een radio ?nou wij niet ja stiekum opstraffe des doods ,leesff overde winter 9144/45 hoe half noord Nederland van de honger omkwam zelf je dekens werden geroofd fur Gros-deutschland alles klokken uit de kerken werden omgesmolten tinnnen voorwerpen en koper inleveren,razzia huis aan huis enz enz dus houd je mond als je er niks van af weet ,natuurlijkzijn de PALESTIJNEN EGER AF en zeker nu alles verwoest is dank zij hun eigen gekozen HAMAS leden die het zelfs nu niet kunnen laten om te provoceren zonder hun had Isreal geen enkele reden gehad om aan te vallen (bovenn dien is GAZA niet bezet integenstelling tot Holland en andere landen waar het wemelde van de MOFFEN ,JA die waren niet gek ze hadden voedselenproducten nodig en ..ja dat hadden die HOLLANDERS NOG GENOEG je slacht de kip met de gouden eiren pas op het laatst /Hetzelfde gold voor alle bezette gebieden.
Enne de hermetischafgesloten ATLANTIC WAL was wel iets groter als het muurtje om GAZA LOL;-)
Er waren maar 2 gaatjes ZWITSERLAND enSPANJE lees of google maar ff .

tanger'73
13-02-09, 00:43
VAL DOOD!!!!


Ter plekke doodvallen zal jou veel beter sieren, want hier in Europa zijn ze al ruim een halve eeuw verlost van onderdrukking. terwijl daar tot aan de dag van vandaag een bezetting, onderdrukking en isolatie door israël moedwillig wordt voortgezet en jij je op geen enkele wijze negatief daarover uitspreekt.

fisherman1969
13-02-09, 01:07
[Qpt dank zij de enorme inzet *) van onze bondgenoten m,n de V.S van Amerika die met hun massa producties binne 5 jaar de MOF op de knieen kregen en dank zei de Russen de enorme vooraad manschappen had en zelfs gedeeltelijk door de Amerikanen van wapens werden voorzien ,toen ze met hun strot tegen de muur stonden, (leningrad en Stalingrad nadat hun eigen enorme oorlogs industrie op poten kwam rolden ook bij hun de tanks en vliegtuigen van de lopende band en walsden de Duitsers plat tot in hun hoofdstad BERLIJN

*) nog ff dit zonder het Europeese verzet en voornamelijk FRANS was het voor EISENHOWER stukken moeilijker geweest om D.DAY te verwezenlijke elke bunker elk geschutskoepel en mitrialleur nest stond piek fijn in kaart ,dit was ook in Noorwehgen en alle andere landen het geval ,dank zei het verzet maar daar vond de ,,invasie,, niet plaats .UOTE=tanger'73;3883229]Ter plekke doodvallen zal jou veel beter sieren, want hier in Europa zijn ze al ruim een halve eeuw verlost van onderdrukking. terwijl daar tot aan de dag van vandaag een bezetting, onderdrukking en isolatie door israël moedwillig wordt voortgezet en jij je op geen enkele wijze negatief daaro[/QUOTEver uitspreekt.]

Klo

Slinger
13-02-09, 06:14
Tjonge wat indrukwekkende staaltje romantiek. Misschien was je vergeten dat de Nederlanders in begin niet negatief stonden tegenover de Duitsers.

Misschien was je vergeten dat vanuit al die landen die noemde, duizenden vrijwilligers richting de oost front gingen.

Misschien was je vergeten dat in al die landen, politieke partijen aan de macht waren die de Duitsers met open armen binnen haalden.

Nee, we moeten het romantisch houden. De Duitsers kwamen alleen verzet tegen en geen verraad.

Jouw reactie riekt naar onwetendheid en arrogantie. De Palestijnse leed onder de bezetting is tig keer erger dan de Nederlandse, Franse, Deense, Noorse of enig West-Europese land.

Want vielen de Nederlanders ten prooi aan etnische zuiveringen?
Want vielen de Nederlanders ten prooi aan steden die hermetisch van de buitenwereld werden afgesloten?

Werden Nederlanders van hun grond verjaagd voor een nederzetting met Duitse kolonisten?

Werden in centrums van Nederlandse steden legerbasissen of nederzettingen gebouwd?

Op al die vragen kunnen wij NEE en NEE erop antwoorden.

Let wel Duitse bezetting was erg en had waarschijnlijk erger geworden. Maar de Nederlanders werden nog fatsoenlijk door de Duitsers behandelt.

Duitsers hielden zich wel beestachtig in Oost-Europa. Maar men had het lef om zich te verzetten tegen de Duitsers.

Want wij moeten het verzet tegen de Duitsers niet groter maken dan het was.

Nederlanders hielden het alleen bij het stelen van voedselbonnen en onderduiken van personen.

Grootste gevaar kwam van Nederlandse verraders binnen het verzet.

Jouw vergelijking dat blokkade van Gaza alleen kan worden vergelijken met Atlantik wall, is een belediging aan het adres van menselijke fatsoen.

Meer dan 1.5 miljoen Palestijnen zitten gevangen in een detentiekamp en verstoken van basale levens behoeftes en ze vallen te prooi aan een niets onzienende agressor.

Niet meegemaakt, toch een oordeel. Pathetisch...

Eke
13-02-09, 09:00
. Misschien was je vergeten dat de Nederlanders in begin niet negatief stonden tegenover de Duitsers.

Misschien was je vergeten dat vanuit al die landen die noemde, duizenden vrijwilligers richting de oost front gingen.

Misschien was je vergeten dat in al die landen, politieke partijen aan de macht waren die de Duitsers met open armen binnen haalden.

Nee, we moeten het romantisch houden. De Duitsers kwamen alleen verzet tegen en geen verraad.







Als je een mening wilt gaan vormen over WOII is dat prima.
Praat nog eens--net als Tanger gedaan heeft--met oude inwoners van jouw gemeenschap en lees eens wat...
Kijk eens naar films over die tijd en opnames uit die tijd.

Maar 't hoeft niet. Alleen als je echt interesse hebt.
En dan weet je hoe het bij benadering is geweest ....

knuppeltje
13-02-09, 09:04
Wat was er niet te begrijpen aan deze vraag knuppeltje?

Zogauw jij die eerder gestelde vraag beantwoordt - in plaat van dat te ontwijken, zal ik op deze ingaan.

knuppeltje
13-02-09, 09:16
Niet meegemaakt, toch een oordeel.

Wou je nu al het werk van historici over tijden en gebeurtenissen die ze zelf niet hebben meegemaakt daarom ook maar in de prullenmand gooien?
Shit, als van Rossum dat hoort. Tis maar goed dat Huizingga niet meer leeft, hij zou nog denken dat de HERFSTTIJ DER MIDDELEEUWEN weer opnieuw was aangebroken.

Hoe zit dat dan met het vak geschiedenis en de geschiedenisleraren?
Vak geschiedenis en de leraren eebij kunnen zo dus ook allemaal inclusief de boeken in de prullenmand.

Wel jammer van die paar eruditen die er wel tussen zitten natuurlijk, en die totaal belangeloos de dommen hier weer elke dag opnieuw komen bijspijkeren. :fpotver:

fisherman1969
13-02-09, 09:38
Als je een mening wilt gaan vormen over WOII is dat prima.
Praat nog eens--net als Tanger gedaan heeft--met oude inwoners van jouw gemeenschap en lees eens wat...
Kijk eens naar films over die tijd en opnames uit die tijd.

Maar 't hoeft niet. Alleen als je echt interesse hebt.
En dan weet je hoe het bij benadering is geweest ....

Dit ben ik volkomen met je eens ,maar mr AL-SAWT heeft overal zijn eigen aagepaste visie op ,demna heeft indd geen ide hoe het werkelijk is gegaan ,
de wolf in schaaps keding gedroeg zich in het begin als ,,HERRENVOLCH,, scahe fur Rotterdam das wir bombardieren mussen ,,was het exuse anders hadden de Engelsen ons voor geweest (note Ned heeft ind hulp gehad van de Engelse Marine inde NEDERLANDSE wateren maar dat bestond uit enkel torpedobootjagers die ff mee vochten en daarna onze KONINGKLIJKE FAMILLE en De Regering veilig naar Engeland brachten ,
Ook stonden enkele honderden fanatieken de hitler groet te brengen toen;
RECHSPROTECTOR FUR DIE NIEDRELANDEN , dr Athur Seys Inquart hier de macht overnam tot grote ontzetting van ene zeker HR MUSSERT die dacht als leider en oprichter van de Nederlandse N.S.B wel automatisch de,, hoogste baas,, te worden hij werd toen al uit gejoelt .
Na enkele maanden kwam de ware aap al uit de mouw ,tonnen voedsel,rollen stof uit fabrieken inHENGELO ,tonnenstaal enz werden in beslag genomen voor de Duitse oorlogs machine die opvole toeren draide met gejatte grondstoffen uit de bezettelanden !!!
ff een vraag aan meneerAL -SAWT is er PALESTIJN gedwongen als slaaf Isreal te werken??staan er in Isreal verbrandings ovens om een bepaald gedeelte van de bevolking van Palestina uit te moorden? worden Palestijnse jongens van af 14 jaar verplicht in Isreal te werken ,mag een Palestijn een radio hebben of tv (die hadden wij niet eens ) elextrische apparaten zoals koffie zetters ?? zal je wel aan komen dat Israel de stroomaf sluit dus ben ik je ff voor lol :-) en zokan ik wel door gaan het is niet te vergelijken met de bezetting van half Europadoor de Duitsers .
NOU JIJ WEER :fpotver:

H.P.Pas
13-02-09, 09:46
Maar de Nederlanders werden nog fatsoenlijk door de Duitsers behandelt.


Wat heet. (http://www.tweede-wereldoorlog.org/images/razziarotterdam/razzierotterdam1.jpg) Al te veel moet je je daarvan ook niet voorstellen. Met Polen was het niet te vergelijken, dat klopt.

Eke
13-02-09, 09:50
Dit ben ik volkomen met je eens ,maar mr AL-SAWT heeft overal zijn eigen aagepaste visie op ,demna heeft indd geen ide hoe het werkelijk is gegaan ,
:fpotver:

Visser, bespaar je de energie, AlSawts kennis komt nog wel goed,maar realiseer je dat wij hier in Nederland over het algemeen ook niet veel afweten van Gaza.
Zelfs in Israël (zie ik in reportages) weet de doorsnee bevolking ook niet wat er nou precies speelt.

Gevolg : ze zijn angstig voor Hamas vanwege diens handboek van een tijd geleden waarin iets staat over Joden die allemaal geëlimineerd zullen gaan worden...dat gevoel van bedreiging zorgt ervoor dat ze (extreem)rechts gaan stemmen.
Dus meer problemen voor de Palestijnen.
Tijd voor PR door Hamas, werd hier laatst gepleit. Ben ik het mee eens.

knuppeltje
13-02-09, 09:53
Tijd voor PR door Hamas, werd hier laatst gepleit. Ben ik het mee eens.

Hoog tijd en al veel te laat.

Karin.N
13-02-09, 10:11
Tis jammer dat de volkeren in Israel en Palestina voornamelijk joods en moslim zijn. Behoorlijk wat prikkers hier hebben een giga bunker voor hun kop (prikkers aan beide kanten!) en kunnen zij niet rationeel reageren.
Dringt het eigenlijk wel tot jullie door dat jullie zinloos bezig zijn, nooit zullen jullie naar elkaar kunnen luisteren en daardoor ook nooit tot overeenstemming kunnen komen. En wil de situatie daar eindelijk eens goed opgelost worden is dat toch een eerste vereiste. En zolang jullie en de mensen daar dat niet kunnen, zal de situatie daar heel schrijnend zijn en zullen er nog vele doden vallen.
Is dat nu wat jullie werkelijk willen???? Jullie en de mensen daar moeten eens leren luisteren, respect hebben voor een mensenleven en zolang dat ontbreekt zal er niets maar dan ook niets veranderen!
En je schiet er niets mee op door te stellen dat de andere partij de eerste stap moet zetten, omdat zij de grootste schuldige zouden zijn etc etc. Dat gebeurt nl. al jaren en lost niets op en ook in de toekomst zal dat niets oplossen en uiteindelijk alleen maar meer geweld opleveren.

Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet veel van de meeste van jullie. Allemaal claimen jullie de absolute wijsheid in pacht te hebben, nu succes er mee, maar bedenk eens wat de mensen er mee opschieten.....totaal niets.

Je kunt regeringen wel verwijten dat ze niets doen of alleen maar die ene kant steunen, maar eerlijk gezegd doen jullie niet anders.

Al Sawt
13-02-09, 10:18
VAL DOOD!!!!

Het is geheel wederzijds.

Al Sawt
13-02-09, 10:21
Wat heet. (http://www.tweede-wereldoorlog.org/images/razziarotterdam/razzierotterdam1.jpg) Al te veel moet je je daarvan ook niet voorstellen. Met Polen was het niet te vergelijken, dat klopt.Bevel van dwangarbeid.

Ik beweer ook niet dat de Duitsters geen misdaden hadden gepleegd.
Maar de Nederlanders werden niet met 10.000en van huis en haar verdrijven om paar gestoorde fanatici, een stuk land te gunnen.

Al Sawt
13-02-09, 10:32
Als je een mening wilt gaan vormen over WOII is dat prima.
Praat nog eens--net als Tanger gedaan heeft--met oude inwoners van jouw gemeenschap en lees eens wat...
Kijk eens naar films over die tijd en opnames uit die tijd.

Maar 't hoeft niet. Alleen als je echt interesse hebt.
En dan weet je hoe het bij benadering is geweest ....

Mijn kennis over WO2 is geheel gestoeld op onweerlegbare feiten.
Jouw advies om te kijken naar films, beeldmateriaal of wat dan ook en te praten met mensen uit die periode, beschouw ik als een belediging.

Want hiermee suggereer je dat ik handel uit onwetendheid.
En om vervolgens mijn argumenten als 'mening' neer te zetten.


Bespaar mij jouw adviezen en vooral jouw paternalistisch toon.

Witte78
13-02-09, 10:45
Bevel van dwangarbeid.

Ik beweer ook niet dat de Duitsters geen misdaden hadden gepleegd.
Maar de Nederlanders werden niet met 10.000en van huis en haar verdrijven om paar gestoorde fanatici, een stuk land te gunnen.

Nee in Nederland werden ze op vakantie gestuurd, per trein :maf2:.

fisherman1969
13-02-09, 10:49
Tis jammer dat de volkeren in Israel en Palestina voornamelijk joods en moslim zijn. Behoorlijk wat prikkers hier hebben een giga bunker voor hun kop (prikkers aan beide kanten!) en kunnen zij niet rationeel reageren.
Dringt het eigenlijk wel tot jullie door dat jullie zinloos bezig zijn, nooit zullen jullie naar elkaar kunnen luisteren en daardoor ook nooit tot overeenstemming kunnen komen. En wil de situatie daar eindelijk eens goed opgelost worden is dat toch een eerste vereiste. En zolang jullie en de mensen daar dat niet kunnen, zal de situatie daar heel schrijnend zijn en zullen er nog vele doden vallen.
Is dat nu wat jullie werkelijk willen???? Jullie en de mensen daar moeten eens leren luisteren, respect hebben voor een mensenleven en zolang dat ontbreekt zal er niets maar dan ook niets veranderen!
En je schiet er niets mee op door te stellen dat de andere partij de eerste stap moet zetten, omdat zij de grootste schuldige zouden zijn etc etc. Dat gebeurt nl. al jaren en lost niets op en ook in de toekomst zal dat niets oplossen en uiteindelijk alleen maar meer geweld opleveren.

Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet veel van de meeste van jullie. Allemaal claimen jullie de absolute wijsheid in pacht te hebben, nu succes er mee, maar bedenk eens wat de mensen er mee opschieten.....totaal niets.

Je kunt regeringen wel verwijten dat ze niets doen of alleen maar die ene kant steunen, maar eerlijk gezegd doen jullie niet anders.

Volkomen gelijk ,wat willen ze nu uiteindelijk je kunt 60 jaar niet meer terug draaien ,hoe wou je al die imort Joden EN HUN NAZATEN weg zien te krijgen dat ia een onmogelijke zaak ,ik heb het al eerder aanghaalt de ingekankerde HAAT zit zo diep bij sommige bewoners van beide landen,dat een oplossing bijna onmogelijk is .Toch moet die er komen .
In Europa kan het blijbaar wel ,kijk maar hoe Duitsland nu weer algemeen geaccepteerd wordt als volwaardig land (ik heb het zelf ook nog wel eens over ,,de moffen,, maar dat is enkel als ik verhaal over en uit die tijd ik heb als oorlogskind niks meer tegen geen enkele DUITSER eb zeker niet tegen de nieuwe generatie ,,onze,, kinderen en klein kinderen zullen vanzelf de grenzen opheffen,zich vermengen met anderen culturen gelukkig maar ,want de wereld is van ons allemaal, grenzen zijn er niet wat dat betreft kunnen we nog veel leren van de dieren ,ikheb nog nooit een dier met een paspoort gezien :D

Al Sawt
13-02-09, 11:05
ff een vraag aan meneerAL -SAWT is er PALESTIJN gedwongen als slaaf Isreal te werken??staan er in Isreal verbrandings ovens om een bepaald gedeelte van de bevolking van Palestina uit te moorden? worden Palestijnse jongens van af 14 jaar verplicht in Isreal te werken ,mag een Palestijn een radio hebben of tv (die hadden wij niet eens ) elextrische apparaten zoals koffie zetters ?? zal je wel aan komen dat Israel de stroomaf sluit dus ben ik je ff voor lol :-) en zokan ik wel door gaan het is niet te vergelijken met de bezetting van half Europadoor de Duitsers .
NOU JIJ WEER :fpotver:

Smalende reactie van een persoon wiens kennis zich beperkt tot zijn referentiekader en alleen van daaruit kan redeneren.

Zijn de Nederlanders slachtoffer geworden van etnische zuiveringen?
Zijn de Nederlanders slachtoffer geworden van aanvallen doormiddel van oorlogstuig op civiele doelen?


Tuurlijk niet. Veel Nederlanders dachten; we gaan de oorlog gewoon uitzingen.

Al Sawt
13-02-09, 11:05
ff een vraag aan meneerAL -SAWT is er PALESTIJN gedwongen als slaaf Isreal te werken??staan er in Isreal verbrandings ovens om een bepaald gedeelte van de bevolking van Palestina uit te moorden? worden Palestijnse jongens van af 14 jaar verplicht in Isreal te werken ,mag een Palestijn een radio hebben of tv (die hadden wij niet eens ) elextrische apparaten zoals koffie zetters ?? zal je wel aan komen dat Israel de stroomaf sluit dus ben ik je ff voor lol :-) en zokan ik wel door gaan het is niet te vergelijken met de bezetting van half Europadoor de Duitsers .
NOU JIJ WEER :fpotver:

Smalende reactie van een persoon wiens kennis zich beperkt tot zijn referentiekader en alleen van daaruit kan redeneren.

Zijn de Nederlanders slachtoffer geworden van etnische zuiveringen?
Zijn de Nederlanders slachtoffer geworden van aanvallen doormiddel van oorlogstuig op civiele doelen?


Tuurlijk niet. Veel Nederlanders dachten; we gaan de oorlog gewoon uitzingen.

Al Sawt
13-02-09, 11:06
ff een vraag aan meneerAL -SAWT is er PALESTIJN gedwongen als slaaf Isreal te werken??staan er in Isreal verbrandings ovens om een bepaald gedeelte van de bevolking van Palestina uit te moorden? worden Palestijnse jongens van af 14 jaar verplicht in Isreal te werken ,mag een Palestijn een radio hebben of tv (die hadden wij niet eens ) elextrische apparaten zoals koffie zetters ?? zal je wel aan komen dat Israel de stroomaf sluit dus ben ik je ff voor lol :-) en zokan ik wel door gaan het is niet te vergelijken met de bezetting van half Europadoor de Duitsers .
NOU JIJ WEER :fpotver:

Smalende reactie van een persoon wiens kennis zich beperkt tot zijn referentiekader en alleen van daaruit kan redeneren.

Zijn de Nederlanders slachtoffer geworden van etnische zuiveringen?
Zijn de Nederlanders slachtoffer geworden van aanvallen doormiddel van oorlogstuig op civiele doelen?


Tuurlijk niet. Veel Nederlanders dachten; we gaan de oorlog gewoon uitzingen.

Aït Ayt
13-02-09, 11:06
Tis jammer dat de volkeren in Israel en Palestina voornamelijk joods en moslim zijn. Behoorlijk wat prikkers hier hebben een giga bunker voor hun kop (prikkers aan beide kanten!) en kunnen zij niet rationeel reageren.
Dringt het eigenlijk wel tot jullie door dat jullie zinloos bezig zijn, nooit zullen jullie naar elkaar kunnen luisteren en daardoor ook nooit tot overeenstemming kunnen komen. En wil de situatie daar eindelijk eens goed opgelost worden is dat toch een eerste vereiste. En zolang jullie en de mensen daar dat niet kunnen, zal de situatie daar heel schrijnend zijn en zullen er nog vele doden vallen.
Is dat nu wat jullie werkelijk willen???? Jullie en de mensen daar moeten eens leren luisteren, respect hebben voor een mensenleven en zolang dat ontbreekt zal er niets maar dan ook niets veranderen!
En je schiet er niets mee op door te stellen dat de andere partij de eerste stap moet zetten, omdat zij de grootste schuldige zouden zijn etc etc. Dat gebeurt nl. al jaren en lost niets op en ook in de toekomst zal dat niets oplossen en uiteindelijk alleen maar meer geweld opleveren.

Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet veel van de meeste van jullie. Allemaal claimen jullie de absolute wijsheid in pacht te hebben, nu succes er mee, maar bedenk eens wat de mensen er mee opschieten.....totaal niets.

Je kunt regeringen wel verwijten dat ze niets doen of alleen maar die ene kant steunen, maar eerlijk gezegd doen jullie niet anders.

wie is 'jullie' ?

Al Sawt
13-02-09, 11:07
Nee in Nederland werden ze op vakantie gestuurd, per trein :maf2:.

Tragische lot van de Joden. En Nederlanders staken geen hand uit.

Charlus
13-02-09, 11:13
Smalende reactie van een persoon wiens kennis zich beperkt tot zijn referentiekader en alleen van daaruit kan redeneren.
Uhu:

Zijn de Nederlanders slachtoffer geworden van etnische zuiveringen?
Nederlandse Joden zijn volgens jouw referentiekader geen Nederlanders?

Zijn de Nederlanders slachtoffer geworden van aanvallen doormiddel van oorlogstuig op civiele doelen?
Volgens jouw referentiekader ligt Rotterdam niet in Nederland?

Witte78
13-02-09, 11:13
Tragische lot van de Joden. En Nederlanders staken geen hand uit.

Die joden waren ook Nederlanders.

Al Sawt
13-02-09, 11:13
Visser, bespaar je de energie, AlSawts kennis komt nog wel goed,maar realiseer je dat wij hier in Nederland over het algemeen ook niet veel afweten van Gaza.
Zelfs in Israël (zie ik in reportages) weet de doorsnee bevolking ook niet wat er nou precies speelt.

Gevolg : ze zijn angstig voor Hamas vanwege diens handboek van een tijd geleden waarin iets staat over Joden die allemaal geëlimineerd zullen gaan worden...dat gevoel van bedreiging zorgt ervoor dat ze (extreem)rechts gaan stemmen.
Dus meer problemen voor de Palestijnen.
Tijd voor PR door Hamas, werd hier laatst gepleit. Ben ik het mee eens.Hoe een agressor tot een slachtoffer wordt gemaakt.

Ze bezetten een land op basis van een 2000jr. oude leugen, ze prediken totale verwijdering van alle Arabieren uit Palestina en gaan vervolgens miljoenen Palestijnen onderdrukken.

Wat is uitleg van Eke: De Israeliers voelen zich bedreigd door (lichtgewapende) militanten van Hamas. En dat ze daarom extreem rechts gaan stemmen.


Typisch een reactie van een onwetende. Mevrouw Eke, extreem rechts maakt al decennia onderdeel uit van de Israelische politiek en samenleving.

Ga maar kijken naar boeken, beeldfragmenten en vraag mensen uit de Palestijnse samenleving.

Al Sawt
13-02-09, 11:14
Die joden waren ook Nederlanders.
Kennelijk niet Nederlands genoeg voor de meeste Nederlanders.

Al Sawt
13-02-09, 11:16
Uhu:

Nederlandse Joden zijn volgens jouw referentiekader geen Nederlanders?

Volgens jouw referentiekader ligt Rotterdam in het buitenland?Dat was voor de bezetting. Bombardement op Rotterdam is voor mij net zo irrelevant als de Amerikaanse bombardement op Bagdad of Spaans gebruik van chemische wapens in Noord Marokko.

Dat valt onder kopje oorlogshandeling.

Witte78
13-02-09, 11:17
Kennelijk niet Nederlands genoeg voor de meeste Nederlanders.

Correctie, kennelijk niet Nederlands genoeg voor jou om ze tot Nederlanders te rekenen. De Nederlanders hadden het immers helemaal niet zo slecht tijdens WOII toch? Jouw woorden.

Slinger
13-02-09, 11:20
Dat was voor de bezetting. Bombardement op Rotterdam is voor mij net zo irrelevant als de Amerikaanse bombardement op Bagdad of Spaans gebruik van chemische wapens in Noord Marokko.

Dat valt onder kopje oorlogshandeling.

Net als Guernica...

Soldim
13-02-09, 11:21
Maar de Nederlanders werden niet met 10.000en van huis en haar verdrijven om paar gestoorde fanatici, een stuk land te gunnen.


Mijn kennis over WO2 is geheel gestoeld op onweerlegbare feiten.
Jouw advies om te kijken naar films, beeldmateriaal of wat dan ook en te praten met mensen uit die periode, beschouw ik als een belediging.


Ben je echt zo dom en verblind dat je zelf niet ziet wat je schrijft, of doe je alsof?

Al Sawt
13-02-09, 11:23
Tis jammer dat de volkeren in Israel en Palestina voornamelijk joods en moslim zijn. Behoorlijk wat prikkers hier hebben een giga bunker voor hun kop (prikkers aan beide kanten!) en kunnen zij niet rationeel reageren.
Dringt het eigenlijk wel tot jullie door dat jullie zinloos bezig zijn, nooit zullen jullie naar elkaar kunnen luisteren en daardoor ook nooit tot overeenstemming kunnen komen. En wil de situatie daar eindelijk eens goed opgelost worden is dat toch een eerste vereiste. En zolang jullie en de mensen daar dat niet kunnen, zal de situatie daar heel schrijnend zijn en zullen er nog vele doden vallen.
Is dat nu wat jullie werkelijk willen???? Jullie en de mensen daar moeten eens leren luisteren, respect hebben voor een mensenleven en zolang dat ontbreekt zal er niets maar dan ook niets veranderen!
En je schiet er niets mee op door te stellen dat de andere partij de eerste stap moet zetten, omdat zij de grootste schuldige zouden zijn etc etc. Dat gebeurt nl. al jaren en lost niets op en ook in de toekomst zal dat niets oplossen en uiteindelijk alleen maar meer geweld opleveren.

Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet veel van de meeste van jullie. Allemaal claimen jullie de absolute wijsheid in pacht te hebben, nu succes er mee, maar bedenk eens wat de mensen er mee opschieten.....totaal niets.

Je kunt regeringen wel verwijten dat ze niets doen of alleen maar die ene kant steunen, maar eerlijk gezegd doen jullie niet anders.


Luisteren en overeenstemming komen met mensen wiens respect voor een mensenleven even laag is als die voor een ongedierte.

Wij praten hier over een 'volk' dat naar Palestina is gekomen met een leugen in hun achterzak. Dat een land aan hun beloofd is door God en dat zij het alleen recht bezitten om het te bewonen.

Miljoenen bewoners zijn van hun geboortegrond weg gejaagd en in kampen of enclaves opgesloten. Dit alleen om plek vrij te maken voor een berooide 'semiet' uit de ghettos van Europa of de Russische Toendra`s.

En wie heeft een bunker voor zijn kop?

mark61
13-02-09, 11:25
je haalt Frankrijk aan voorop lopende (klopt gedeeltelijk )

Je zwetst nu compleet uit je nek. Ik stel als gesprekspartners voor: John2 en Sallah. Ik denk dat jullie je met zijn 3en prima kunnen vermaken.

Al Sawt
13-02-09, 11:25
Ben je echt zo dom en verblind dat je zelf niet ziet wat je schrijft, of doe je alsof?

Mocht je inderdaad van mening zijn dat ik dom of verblind ben, dan daag ik je uit om met inhoudelijke argumentatie te komen die gestoeld zijn op historische feiten.
Ik sta daar altijd open voor. Dus beperk jezelf niet alleen tot aantijgingen of zwart makerij!

mark61
13-02-09, 11:28
Tis jammer dat de volkeren in Israel en Palestina voornamelijk joods en moslim zijn. Behoorlijk wat prikkers hier hebben een giga bunker voor hun kop (prikkers aan beide kanten!) en kunnen zij niet rationeel reageren.
Dringt het eigenlijk wel tot jullie

Het lijkt mij voor de loop van de geschiedenis te Palestina volstrekt irrelevant wat 'jullie' waar dan ook van vinden. Maar als je dat anders ziet sta ik altijd open voor een boeiende redenering :hihi:

Al Sawt
13-02-09, 11:32
Correctie, kennelijk niet Nederlands genoeg voor jou om ze tot Nederlanders te rekenen.

Ik baseer mij op geldende normen van die tijd. Kennelijk werden zij niet voor vol Nederlander aangezien. Want binnen alle rangen van de Nederlandse samenleving werden de Duitsers geholpen. Zelfs door de ambtenarij.

O ja, dit brengt mij tot het volgende. Stonden Joden in Nederlandse bevolkingsregisters niet als zonen van Jakob?



De Nederlanders hadden het immers helemaal niet zo slecht tijdens WOII toch? Jouw woorden.Hun levenstandaard was hoger dan menig inboorlingen in Nederlands Indie.

mark61
13-02-09, 11:32
Nee natuurlijk niet ,je had het toch over het Nederlandse Verzet in WO 2?
Wat regelmatig hier wordt vergeleken met HAMAS ?
Ik heb ff uit de doeken gedaan wat het verschil is , en dat het niet met elkaar te vergelijken is .

De vergelijking ging over het liquideren van landverraders. Gek genoeg babbel je een hele hoop, maar nou net niet daarover.

mark61
13-02-09, 11:34
diens handboek van een tijd geleden waarin iets staat over Joden die allemaal geëlimineerd zullen gaan worden...

Dat staat er niet in. Tegen zulke leugens is geen PR opgewassen.

Witte78
13-02-09, 11:40
Ik baseer mij op geldende normen van die tijd. Kennelijk werden zij niet voor vol Nederlander aangezien. Want binnen alle rangen van de Nederlandse samenleving werden de Duitsers geholpen. Zelfs door de ambtenarij.



Neem jij anders even een hele foute moraal over omdat het je goed uitkomt. Je zit hier trouwens oliedom te generaliseren.

Al Sawt
13-02-09, 11:46
Neem jij anders even een hele foute moraal over omdat het je goed uitkomt. Je zit hier trouwens oliedom te generaliseren.
Kom met inhoudelijke argumenten. Tenzij je dat niet kan opbrengen?

Witte78
13-02-09, 11:51
Kom met inhoudelijke argumenten. Tenzij je dat niet kan opbrengen?

Kom jij eerst maar eens met een argument waarom joden geen Nederlanders waren. Dat er in die tijd een onbekende hoeveelheid mensen waren die vonden van niet is geen argument, maar dom gezwets.

mark61
13-02-09, 11:57
Kom jij eerst maar eens met een argument waarom joden geen Nederlanders waren. Dat er in die tijd een onbekende hoeveelheid mensen waren die vonden van niet is geen argument, maar dom gezwets.

Je kan natuurlijk vallen over een wat slordige formulering; feit is dat in geen bezet land in Europa overheid en bevolking zo volgzaam waren als in NL. De regering en de koningin vluchtten; als enigen in Europa dacht ik; locale overheden werkten over het algemeen braaf mee met de bezetter. Oh wacht de regering van Noorwegen was ook berucht.

Al Sawt
13-02-09, 12:02
Kom jij eerst maar eens met een argument waarom joden geen Nederlanders waren. Dat er in die tijd een onbekende hoeveelheid mensen waren die vonden van niet is geen argument, maar dom gezwets.Ik baseer mij op geldende normen van die tijd. Maar ook hoe men nu aan kijkt tegenover moslims.

Het is niets anders dan een uitsluitingsmechanisme, die een bevolkingsgroep criminaliseren.

Al Sawt
13-02-09, 12:03
Je kan natuurlijk vallen over een wat slordige formulering; feit is dat in geen bezet land in Europa overheid en bevolking zo volgzaam waren als in NL. De regering en de koningin vluchtten; als enigen in Europa dacht ik; locale overheden werkten over het algemeen braaf mee met de bezetter. Oh wacht de regering van Noorwegen was ook berucht.Alleen de Deense koning deed iets.

Soldim
13-02-09, 12:03
Mocht je inderdaad van mening zijn dat ik dom of verblind ben, dan daag ik je uit om met inhoudelijke argumentatie te komen die gestoeld zijn op historische feiten.
Ik sta daar altijd open voor. Dus beperk jezelf niet alleen tot aantijgingen of zwart makerij!

Er zijn tijdens WOII wel degelijk 10.000 Nederlanders afgevoerd; ik vraag me ten zeerste af welke onweerlegbare feiten jij van het tegendeel vindt spreken. En, hoe je kunt stellen dat je twijfel aan die stelling als een belediging ervaart.

Al Sawt
13-02-09, 12:05
Er zijn tijdens WOII wel degelijk 10.000 Nederlanders afgevoerd; ik vraag me ten zeerste af welke onweerlegbare feiten jij van het tegendeel vindt spreken. En, hoe je kunt stellen dat je twijfel aan die stelling als een belediging ervaart.
Door te suggereren dat ik blind en dom ben, misschien?

Met alle respect voor die 10.000 Nederlanders. Maar tegenover stond wel dat er een grote groep vrijwilligers was die richting Oost front ging.

knuppeltje
13-02-09, 12:09
Die joden waren ook Nederlanders.

Als jij en anderen nu eens bij Gert Mak gaan lezen hoeveel Nederlanders met het Nederlandsschap van joden omgingen destijds- de vele goeden, maar nog meer nog de vele kwaden. Of hoeveel joden er in Europa zijn afgemaakt door vrijwillige samenwerking met de Duitsers, miljoenen alles bij elkaar.
Vind je het dan gek dat de schuldoplaflossing van Europa hierover uit schaamte volledig op de Palestijnen is gelegd? Uit het zicht zo snel mogenlijk met die slachtoffers was wel zo handig, dan wordt je daar ook niet steeds weer mee geconfronteerd toch?
Mwa, ik wel dus, en velen met mij denk, altans dat hoop ik.
Maar nog steeds - na al die jaren, wordt er in Europa nog gesteggeld en getraineerd over het teruggeven van een paar rot schilderijen. Kun je nagaan hoe oprecht iedereen bezorgd is over wat er met de joden destijds is gebeurt.
Die daarover gaan behoren zelfs zogenaamd tot de culturele elite.

knuppeltje
13-02-09, 12:12
Er zijn tijdens WOII wel degelijk 10.000 Nederlanders afgevoerd;

Is ook onweerlegbaar zo. Maar ok wel eens over de rol van de NSB gelezen, of van de rol van de spoorwegen hierin?

Witte78
13-02-09, 12:15
Je kan natuurlijk vallen over een wat slordige formulering; feit is dat in geen bezet land in Europa overheid en bevolking zo volgzaam waren als in NL. De regering en de koningin vluchtten; als enigen in Europa dacht ik; locale overheden werkten over het algemeen braaf mee met de bezetter. Oh wacht de regering van Noorwegen was ook berucht.

Ik val er niet echt over, ik erger me alleen aan arrogante mensen die vervolgens met idioot gezwets komen. Ik trek me al weer terug.

H.P.Pas
13-02-09, 12:30
Je kan natuurlijk vallen over een wat slordige formulering; feit is dat in geen bezet land in Europa overheid en bevolking zo volgzaam waren als in NL.
De regering en de koningin vluchtten; als enigen in Europa dacht ik; locale overheden werkten over het algemeen braaf mee met de bezetter.

Hetzelfde gold voor de Joodse organisaties in Nederland. Op zich een verontrustend (en interessant) fenomeen. Al Sawt formuleert niet slordig, hij slaat de plank mis. Het zat weliswaar goed fout in Nederland in 40-45, de reden was niet, dat de nederlanders 'fout' waren.

De februaristaking was overigens uniek in Europa. Hartverwarmend. En nutteloos.

Al Sawt
13-02-09, 12:33
Ik val er niet echt over, ik erger me alleen aan arrogante mensen die vervolgens met idioot gezwets komen. Ik trek me al weer terug.

Arrogant en idioot. Toe maar! Voor wie niet in staat is om een inhoudelijke argument te bedenken maar wel een stelling kan nemen, is heel arrogant.

Soldim
13-02-09, 12:36
Met alle respect voor die 10.000 Nederlanders. Maar tegenover stond wel dat er een grote groep vrijwilligers was die richting Oost front ging.

Al waren er tien miljoen naar het oost front vertrokken; dat afvoeren blijft een feit.

knuppeltje
13-02-09, 12:38
Al waren er tien miljoen naar het oost front vertrokken; dat afvoeren blijft een feit.

De medewerking daaraan ook.

mark61
13-02-09, 12:39
Alleen de Deense koning deed iets.

In Denemarken was het wat makkelijker; er woonden maar ca. 10.000 joden, die in één nacht werden afgevoerd naar Zweden. Maar inderdaad, de koning vluchtte niet, en had als eerste een jodenster op.

Ook Leopold (III?) in België hielp joden, al was het een wat tegenstrijdige figuur. De Vichy-regering hielp natuurlijk ook braaf mee; de 'echte' regering weet ik eigenlijk niet, die is ws. ook gevlucht.

Zelfs bondgenoten Italië en Hongarije lieten de joden lange tijd ongemoeid.

mark61
13-02-09, 12:41
Ik val er niet echt over, ik erger me alleen aan arrogante mensen die vervolgens met idioot gezwets komen. Ik trek me al weer terug.

Wat is precies het probleem? Je kan vallen over de term 'Nederlanders'; feit is dat NL joden apart registreerde, en nauwelijks enige loyaliteit voelde met hun medeburgers. Vooral niet toen sommigen nog terugkwamen ook.

Als ik alleen al denk aan hoe op een personeelsfeestje van het Ministerie van Financiën na de oorlog sieraden van afgevoerde joden werden verloot...

Weet jij zulke dingen eigenlijk?

mark61
13-02-09, 12:44
Hetzelfde gold voor de Joodse organisaties in Nederland. Op zich een verontrustend (en interessant) fenomeen. Al Sawt formuleert niet slordig, hij slaat de plank mis.

Hoezo? Tis gewoon geen fraai beeld, NL in WOII. Je kan over de details van mening verschillen. Anti-semitisme was ook in NL rampant, alleen niet zo openlijk. Zo doen we dat hier niet :hihi:

Witte78
13-02-09, 12:45
Arrogant en idioot. Toe maar! Voor wie niet in staat is om een inhoudelijke argument te bedenken maar wel een stelling kan nemen, is heel arrogant.

Wil je nu dat ik met een argument kom waaruit blijkt dat het Nederlanders waren? Wellicht is het feit dat ze geregistreerd stonden een begin?

Al Sawt
13-02-09, 12:46
Geplaats door H.P.Pas Hetzelfde gold voor de Joodse organisaties in Nederland. Op zich een verontrustend (en interessant) fenomeen. Al Sawt formuleert niet slordig, hij slaat de plank mis.
Wel interessant te lezen dat ik volgens legerscharen prikkers fout zit en helemaal bij het verkeerde eind had.

Maar niemand kan dit staven met voorbeelden of feiten.

Dus een laatste oproep aan Pas en consorten: Waar heb ik het fout?


Het zat weliswaar goed fout in Nederland in 40-45, de reden was niet, dat de nederlanders 'fout' waren

Nederlanders waren niet fout. Niemand zal zoiets beweren. Maar ze stonden niet heel negatief tegenover de Duitse bezetting.



De februaristaking was overigens uniek in Europa. Hartverwarmend. En nutteloos. 9 doden en 24 gewonden.

De Palestijnen hebben stakingen gehad waar meer dan 10voudige gedood werden.

knuppeltje
13-02-09, 12:49
[QUOTE=Al Sawt;3883558]Nederlanders waren niet fout. Niemand zal zoiets beweren.

Maar zat. NSB ers bijvoorbeeld.

Al Sawt
13-02-09, 12:50
Wil je nu dat ik met een argument kom waaruit blijkt dat het Nederlanders waren? Wellicht is het feit dat ze geregistreerd stonden een begin?

Maar wel als joden. Dus in feite waren ze gebrandmerkt in een tijdperk waar antisemitisme hoog tij vierde. Dus kom met betere argumenten.

Witte78
13-02-09, 13:00
Maar wel als joden. Dus in feite waren ze gebrandmerkt in tijdperk waar antisemitisme hoog tij vierde. Dus kom met betere argumenten.

Nee, ik kom niet met betere argumenten, want je erkent hier dat het nederlanders waren. Dan zijn we het dus met elkaar eens. Ongeacht dat er veel foute nederlanders waren, is het simpel weg verkeerd om dan maar te gaan generaliseren. Je geeft dan een foutieve indruk van de realiteit.

H.P.Pas
13-02-09, 13:02
Dus een laatste oproep aan Pas en consorten: Waar heb ik het fout?



De eerste.
Consorten heb ik niet.
Jongeman.



Nederlanders waren niet fout. Niemand zal zoiets beweren. Maar ze stonden niet heel negatief tegenover de Duitse bezetting.


Dat stonden de Denen ook niet, er bestond een goede samenwerking met de bezetters. Zozeer zelfs, dat men zich gezamenlijk pottenkijkers uit Berlijn van het lijf hield.
Italië en Bulgarije waren zelfs bondgenoten van Duitsland.
In Denemarken en Bulgarije mislukte de Endlösung voor 100% in Italië voor 90%.

mark61
13-02-09, 13:14
Maar ze stonden niet heel negatief tegenover de Duitse bezetting.

Nou daar vergis je je sterk in, denk ik. Dat ze er verder weinig mee deden is wat anders.


9 doden en 24 gewonden.

De Palestijnen hebben stakingen gehad waar meer dan 10voudige gedood werden.

Mja dan sla ik aan het relativeren. De relatieve impact, zogezegd. In Nederland was het geweldsniveau natuurlijk al eeuwen heel laag, geweld van overheid tegen burgers, burgers onderling, de laatste buitenlandse bezetting was van 1800.

Ik geloof dat er in de hele WOII afgezien van de joden 20.000 NL burgers zijn omgekomen door geweld, klopt dat? Dat zijn er relatief nauwelijks meer dan de laatste Gaza-actie alleen al. Enfin twee keer zoveel, schat ik.

Ik bedoel maar, als je van een comfortabele positie uitgaat komt elk geweld harder aan. De Palestijnen hebben nooit een comfortabele positie gehad. Vergelijken is zó lastig.

Conclusie is dan dat een mensenleven hier zwaarder telt dan daar. Hemd is nader dan de rok.

De mogelijkheden om gewapend verzet te plegen waren in NL veel beroerder dan in Joegoslavië of Griekenland.

Enfin, ik ben weer lekker aan het bazelen op de vrijdagmiddag.

mark61
13-02-09, 13:16
Italië en Bulgarije waren zelfs bondgenoten van Duitsland.
In Denemarken en Bulgarije mislukte de Endlösung voor 100% in Italië voor 90%.

Ik dacht dat Hongarije in dit verband 'boeiender' was, wegens veel meer joden dan in Bulgarije. In Griekenland dan weer, waar het verzet sterker was, lukte de Endlösung weer een stuk beter. Tis dus allemaal niet eenduidig.

Maar juist daarom geeft het te denken hoe 'officieel' NL reageerde op de bezetting.

Slinger
13-02-09, 13:23
Wou je nu al het werk van historici over tijden en gebeurtenissen die ze zelf niet hebben meegemaakt daarom ook maar in de prullenmand gooien?
Shit, als van Rossum dat hoort. Tis maar goed dat Huizingga niet meer leeft, hij zou nog denken dat de HERFSTTIJ DER MIDDELEEUWEN weer opnieuw was aangebroken.

Hoe zit dat dan met het vak geschiedenis en de geschiedenisleraren?
Vak geschiedenis en de leraren eebij kunnen zo dus ook allemaal inclusief de boeken in de prullenmand.

Wel jammer van die paar eruditen die er wel tussen zitten natuurlijk, en die totaal belangeloos de dommen hier weer elke dag opnieuw komen bijspijkeren. :fpotver:


Hoeveel historici zie jij vergelijkingen trekken zoals Al Sawt dat doet?

H.P.Pas
13-02-09, 13:37
Tis dus allemaal niet eenduidig.


Dat wou ik maar gezegd hebben.

'Eichmann in Jeruzalem' wel eens gelezen ?




Maar juist daarom geeft het te denken hoe 'officieel' NL reageerde op de bezetting.

Op z'n Balkenende's inderdaad. Om te huilen.

John2
13-02-09, 13:44
=Al Sawt;3883373]Smalende reactie van een persoon wiens kennis zich beperkt tot zijn referentiekader en alleen van daaruit kan redeneren.

Zijn de Nederlanders slachtoffer geworden van etnische zuiveringen?
Jawel Al Sawt, immers de Joodse mensen in Nederland waren ook Nederlanders.


Zijn de Nederlanders slachtoffer geworden van aanvallen doormiddel van oorlogstuig op civiele doelen?
Rotterdam centrum plat gebombadeerd, net zoals Eindhoven, Hengelo, Enschede en diverse andere plaatsen in Nederland.
Deportatie van Mensen, kijk eens naar Putten waar iedereen van het mannelijk geslacht werd afgevoerd en werd dood geschoten, wat ook in diverse andere steden gebeurde op kleinere schaal door de waffen SS.


Tuurlijk niet. Veel Nederlanders dachten; we gaan de oorlog gewoon uitzingen.
Fout Al Sawt, binnen 5 dagen lag nederland plat doordat ze dachten wederom neutraal te kunnen blijven, verder vergeet je te vermelden dat duizenden jongens via het kanaal naar Engeland zijn gevlucht en daar de strijd hebben aangebonden tegen de Duitsers

Tijdens de oorlog zetten eenheden van de Koninklijke Marine en de Koninklijke Landmacht de strijd tegen Duitsland vanaf vreemd grondgebied in geallieerd verband voort. De Nederlandse eenheden werden gecoördineerd vanuit het Ministerie van Defensie (na 1941 de ministeries van Marine en Oorlog) in Londen. In januari 1941 wordt In Groot-Brittannië de Prinses Irene Brigade opgericht. Deze wordt samengesteld uit Nederlandse vrijwilligers en dienstplichtigen. Een kleine 300 uitgeweken marechaussees verzorgden politietaken voor de Prinses Irene Brigade. Ook raakten een kleine 500 koopvaardijschepen betrokken bij de strijd. Daarbij lieten ruim 2100 opvarenden van koopvaardijschepen het leven. In Engeland werden veel Nederlandse vliegers en Nederlandse commando’s opgeleid binnen de Royal Air Force (RAF) en er werden enkele Nederlandse squadrons opgericht die ingedeeld werden bij de RAF.
Bron: http://www.nimh.nl/nl/geschiedenis/tijdbalk/1914_1945/index.aspx


Leer AUB eerst eens iets over de nederlandse geschiedenis voor u zich werp in ongegronde uitlatingen.

knuppeltje
13-02-09, 15:46
Hoeveel historici zie jij vergelijkingen trekken zoals Al Sawt dat doet?

Hoeveel dat weet ik niet, maar Aart Jan Boekenstijn is volgens mij nog 100 keer gekker.
Maar zo gek als jij ben ik ze nog niet tegen gekomen.

Slinger
13-02-09, 16:22
Hoeveel dat weet ik niet, maar Aart Jan Boekenstijn is volgens mij nog 100 keer gekker.
Maar zo gek als jij ben ik ze nog niet tegen gekomen.

Geen enkele historicus gaat op deze manier vergelijkingen trekken. Ook Boek niet.

tanger'73
13-02-09, 16:22
Als jij en anderen nu eens bij Gert Mak gaan lezen hoeveel Nederlanders met het Nederlandsschap van joden omgingen destijds- de vele goeden, maar nog meer nog de vele kwaden. Of hoeveel joden er in Europa zijn afgemaakt door vrijwillige samenwerking met de Duitsers, miljoenen alles bij elkaar.
Vind je het dan gek dat de schuldoplaflossing van Europa hierover uit schaamte volledig op de Palestijnen is gelegd? Uit het zicht zo snel mogenlijk met die slachtoffers was wel zo handig, dan wordt je daar ook niet steeds weer mee geconfronteerd toch?
Mwa, ik wel dus, en velen met mij denk, altans dat hoop ik.
Maar nog steeds - na al die jaren, wordt er in Europa nog gesteggeld en getraineerd over het teruggeven van een paar rot schilderijen. Kun je nagaan hoe oprecht iedereen bezorgd is over wat er met de joden destijds is gebeurt.
Die daarover gaan behoren zelfs zogenaamd tot de culturele elite.

Ja bij de afvoer van joden uit Nederland, werden ze meteen al keurig door de Nederlandse Ambtenarij onteigend. Zelfs potten, pannen en lepels werden keurig geregistreerd in dienst van het Reichssicherheitshauptambt van Heinrich Himmler. Die fietsen die op straat door verveelde duitse soldaten zonder enkele verzet op de hollanders werden geconfisceerd staat in geen contrast. De meeste Nederlanders waren destijds letterlijk van duitse bloed.

Al Sawt
13-02-09, 16:28
Nee, ik kom niet met betere argumenten, want je erkent hier dat het nederlanders waren. Dan zijn we het dus met elkaar eens. Ongeacht dat er veel foute nederlanders waren, is het simpel weg verkeerd om dan maar te gaan generaliseren. Je geeft dan een foutieve indruk van de realiteit.

Ik geef geen verkeerd beeld van realiteit. Dat je de realiteit niet kan verdragen, ok! Maar overigens heb je nog steeds niet kunnen beargumenteren waarom ik er faliekant naast zit.

Al Sawt
13-02-09, 16:30
De eerste.
Consorten heb ik niet.
Jongeman.



Dat stonden de Denen ook niet, er bestond een goede samenwerking met de bezetters. Zozeer zelfs, dat men zich gezamenlijk pottenkijkers uit Berlijn van het lijf hield.
Italië en Bulgarije waren zelfs bondgenoten van Duitsland.
In Denemarken en Bulgarije mislukte de Endlösung voor 100% in Italië voor 90%.

Maar ik had, volgens jou, de plank volkomen mis geslagen door te stellen dat de bezetting van Nederland minder erg is dan die van Palestina.

Waar is jouw argumentatie?

H.P.Pas
13-02-09, 16:56
Maar ik had, volgens jou, de plank volkomen mis geslagen door te stellen dat de bezetting van Nederland minder erg is dan die van Palestina.

Daar had ik het helemaal niet over; het boeit me ook niet zo.

Hierin heb je gelijk:



Want binnen alle rangen van de Nederlandse samenleving werden de Duitsers geholpen. Zelfs door de ambtenarij.

Vooral door de ambtenarij zelfs; Nederland heeft jammerlijk gefaald.

Hier sla je de plank mis:

Ik baseer mij op geldende normen van die tijd. Kennelijk werden zij niet voor vol Nederlander aangezien

Dat was de reden niet.

knuppeltje
13-02-09, 17:01
Geen enkele historicus gaat op deze manier vergelijkingen trekken. Ook Boek niet.

Dan ken jij die Boek nog niet denk, die lul is nog een hele tijd hoogleraar geweest ook, je zult maar college bij hem moeten volgen. Gelukkig voor de studenten zit ie tegenwoordig voor de VVD in de kamer. Maar daar zijn ze wel meer van die rare vogels gewend.

Al Sawt
13-02-09, 17:17
Nou daar vergis je je sterk in, denk ik. Dat ze er verder weinig mee deden is wat anders.

Mark,

Geschiedenis heeft in alle gevallen kunnen bewijzen dat landen vaak gelaten stonden tegenover een bezetter. Of het ging om een agressieve kolonisator of een fascistisch entiteit.

Pas in een veel latere stadium kwam een opstand.



Mja dan sla ik aan het relativeren. De relatieve impact, zogezegd. In Nederland was het geweldsniveau natuurlijk al eeuwen heel laag, geweld van overheid tegen burgers, burgers onderling, de laatste buitenlandse bezetting was van 1800.Klopt.

Maar persoon die kwam met Februari staking heeft ook zitten te relativeren.



Ik geloof dat er in de hele WOII afgezien van de joden 20.000 NL burgers zijn omgekomen door geweld, klopt dat? Dat zijn er relatief nauwelijks meer dan de laatste Gaza-actie alleen al. Enfin twee keer zoveel, schat ik.

Ik bedoel maar, als je van een comfortabele positie uitgaat komt elk geweld harder aan. De Palestijnen hebben nooit een comfortabele positie gehad. Vergelijken is zó lastig.

Conclusie is dan dat een mensenleven hier zwaarder telt dan daar. Hemd is nader dan de rok.

De mogelijkheden om gewapend verzet te plegen waren in NL veel beroerder dan in Joegoslavië of Griekenland.In Griekenland en Joegoslavie was de Duitse bezetting velen malen erger dan in Nederland. Daar hebben de Duitsers op een beestachtige wijze huis gehouden.

Nederlands verzet was stuk gematigder. Omdat de Duitsers de openbare leven niet verstoorden.


Enfin, ik ben weer lekker aan het bazelen op de vrijdagmiddag. Ik ben het met je eens, Mark.

Tot nu toe ben je de enigste die met relevante argumenten komt.

Witte78
13-02-09, 17:17
Ik geef geen verkeerd beeld van realiteit. Dat je de realiteit niet kan verdragen, ok! Maar overigens heb je nog steeds niet kunnen beargumenteren waarom ik er faliekant naast zit.

Dat heb ik wel, je hebt alleen een bord voor je kop. De realiteit is dat er meer dan 100000 Nederlanders naar vernietigingskampen zijn afgevoerd. Of wat dacht je van de duizenden doden tijdens de hongerwinter? Als jij dan gaat verkondigen dat het leed onder de Nederlanders allemaal wel mee viel en niet zo erg was geef je een verkeerd beeld weer, ongeacht hoeveel er nu fout waren. Ik vind dat gebagataliseer maar misselijk. Alsof het niet erg genoeg zou zijn wat er in Israel gebeurd. Het schrijnende aan de bezetting van Palestina is vooral dat het zo langdurig is. Maar etnische zuivering vindt er niet plaats.

Al Sawt
13-02-09, 17:19
Daar had ik het helemaal niet over; het boeit me ook niet zo.

Hierin heb je gelijk:


Vooral door de ambtenarij zelfs; Nederland heeft jammerlijk gefaald.

Hier sla je de plank mis:


Dat was de reden niet.
Maar wat was dan de reden dat de gemiddelde Nederlander zijn schouder ophaalde voor de problemen die zijn Joodse medelander ten deel vielen?

Al Sawt
13-02-09, 17:28
Dat heb ik wel, je hebt alleen een bord voor je kop. De realiteit is dat er meer dan 100000 Nederlanders naar vernietigingskampen zijn afgevoerd. Of wat dacht je van de duizenden doden tijdens de hongerwinter? Als jij dan gaat verkondigen dat het leed onder de Nederlanders allemaal wel mee viel en niet zo erg was geef je een verkeerd beeld weer, ongeacht hoeveel er nu fout waren. Ik vind dat gebagataliseer maar misselijk. Alsof het niet erg genoeg zou zijn wat er in Israel gebeurd. Het schrijnende aan de bezetting van Palestina is vooral dat het zo langdurig is. Maar er werden geen miljoenen Nederlanders van huis en haard weg gejaagd of wel?

Er werden geen Nederlandse steden afgesloten van buitenwereld, om een kolonist in alle rust zijn gebed te mogen verrichten.


Maar etnische zuivering vindt er niet plaatsNee. Tuurlijk niet. Die miljoenen Palestijnen in vluchtelingenkampen zijn kunstmatig samengesteld door de Arabische leiders om slachtofferschap te creeren en de onschuldige Zionist zwart te maken.

Jouw verdraaiing van geschiedenis is pas misselijk!

Slinger
13-02-09, 17:32
Dan ken jij die Boek nog niet denk, die lul is nog een hele tijd hoogleraar geweest ook, je zult maar college bij hem moeten volgen. Gelukkig voor de studenten zit ie tegenwoordig voor de VVD in de kamer. Maar daar zijn ze wel meer van die rare vogels gewend.

Ik concludeer dat je weer eens in het wilde weg aan het roepen bent. Ik wil wedden dat je nog nooit iets van hem gelezen hebt...

Al Sawt
13-02-09, 17:34
Dan ken jij die Boek nog niet denk, die lul is nog een hele tijd hoogleraar geweest ook, je zult maar college bij hem moeten volgen. Gelukkig voor de studenten zit ie tegenwoordig voor de VVD in de kamer. Maar daar zijn ze wel meer van die rare vogels gewend.
Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje
Wou je nu al het werk van historici over tijden en gebeurtenissen die ze zelf niet hebben meegemaakt daarom ook maar in de prullenmand gooien?
Shit, als van Rossum dat hoort. Tis maar goed dat Huizingga niet meer leeft, hij zou nog denken dat de HERFSTTIJ DER MIDDELEEUWEN weer opnieuw was aangebroken.

Hoe zit dat dan met het vak geschiedenis en de geschiedenisleraren?
Vak geschiedenis en de leraren eebij kunnen zo dus ook allemaal inclusief de boeken in de prullenmand.

Wel jammer van die paar eruditen die er wel tussen zitten natuurlijk, en die totaal belangeloos de dommen hier weer elke dag opnieuw komen bijspijkeren.

Grappigste van alles is dat Gerrit Jan (Slinger) een geschiedenisleraar is.
Nog grappiger hij baseert zich op een periode waar hisorisch documentatie heel erg twijfelachtig is.

Vandaar dat Boekestijn in zijn ogen geen slechte historicus is.