PDA

Bekijk Volledige Versie : Amnesty: "Hamas martelde en moordde"



Marsipulami
11-02-09, 00:32
Amnesty: "Hamas martelde en moordde"


Strijders of veiligheidstroepen van Hamas hebben tijdens en na het recente Israëlische offensief in de Gazastrook een twintigtal mensen vermoord en tientallen gemarteld. Dat zegt Amnesty International.

In de benen geschoten

Velen waren op verdenking van spionage voor Israël opgepakt. Ze werden gedood toen ze probeerden te ontsnappen nadat hun gevangenis door de luchtaanvallen beschadigd was. Anderen waren voormalige veiligheidsagenten van de Palestijnse Autoriteit of de met Hamas rivaliserende Fatah-beweging. Sommigen werden dood gevonden nadat ze door Hamas-mensen uit hun huizen waren ontvoerd. Weer anderen werden zwaar mishandeld of door de benen geschoten, met blijvend letsel als gevolg.

Geen twijfel

De bevindingen van Amnesty stemmen overeen met recente berichten van Palestijnse mensenrechtengroepen. Waar die alleen zeiden dat de sporen in de richting van Hamas wezen, is Amnesty veel harder in zijn beschuldigingen. Volgens Amnesty is er geen twijfel over dat acties het werk zijn van Hamas-strijders, "omdat zij de enigen zijn die met een dergelijke mate van vrijheid in Gaza mogen opereren".

'Acties van het verzet'

Hamas ontkent dat er een systematische campagne tegen rivalen wordt gevoerd, maar geeft toe dat veronderstelde informanten van Israël zijn aangepakt. "De regering maakt onderscheid tussen overtredingen van de wet en acties van het verzet om zichzelf in oorlogstijd tegen het gevaar van spionnen te beschermen", zei woordvoerder van het Hamas-bestuur Taher Nunu vorige week.

(novum/sam) 10/02/09 23u57

tanger'73
11-02-09, 01:00
Heeft Amnesty ook onderzocht dat israël naast moord, doodslag en martelpraktijken er ook nog eens een bezetting, onderdrukking en isolatie erop nahouden en dat Hamas in die zin tegenover haar bezetters niks voorstellen?

Soldim
11-02-09, 06:24
Heeft Amnesty ook onderzocht dat israël naast moord, doodslag en martelpraktijken er ook nog eens een bezetting, onderdrukking en isolatie erop nahouden en dat Hamas in die zin tegenover haar bezetters niks voorstellen?

Amnesty onderzoekt en raporteert de misdaden van Israel voortdurend.

De misdaden die Israel pleegt neutraliseren in geen geval de misdadend die door Hamas worden gepleegt. Met dat soort 'zij zijn erger' redenaties kom je al snel weer op Congo uit, en kun je datgene wat Israel doet getals matig ook als verwaarloosbaar kwalificeren.

knuppeltje
11-02-09, 08:49
Amnesty onderzoekt en raporteert de misdaden van Israel voortdurend.

Gek hè dat oorzaken meestal ook gevolgen hebben.

Maar nog gekker eigenlijk dat hele volksstammen weigeren aan te nemen dat als je de oorzaak wegneemt, dat dan ook de gevolgen weg zijn.

Vraagje: als op straat iemand wat tegen je loopt te klieren en te kwallen en geeft je ook nog een schop voor je schenen ook, en jij als beoefenaar van een of andere vechtsport laat je helemaal gaan en trimt die etterbak helemaal in mekaar - je sloopt hem helemaal zeg maar, wie krijgt er dan het meest op zijn lazer van de rechter denk je?

Waarom krijgt Israël niet internationaal het meest op zijn sodemieter dus?

Slinger
11-02-09, 09:06
Gek hè dat oorzaken meestal ook gevolgen hebben.

Maar nog gekker eigenlijk dat hele volksstammen weigeren aan te nemen dat als je de oorzaak wegneemt, dat dan ook de gevolgen weg zijn.

Vraagje: als op straat iemand wat tegen je loopt te klieren en te kwallen en geeft je ook nog een schop voor je schenen ook, en jij als beoefenaar van een of andere vechtsport laat je helemaal gaan en trimt die etterbak helemaal in mekaar - je sloopt hem helemaal zeg maar, wie krijgt er dan het meest op zijn lazer van de rechter denk je?

Waarom krijgt Israël niet internationaal het meest op zijn sodemieter dus?

Jij begrijpt dus waar de oorzaak ligt. Valt me niet tegen. Nu even verder doordenken over jouw vergelijking: als niemand de oorzaak wegneemt ben je wel gedwongen zelf te handelen.

Soldim
11-02-09, 09:18
Gek hè dat oorzaken meestal ook gevolgen hebben.

Dat de Israeliers grote schurken zijn heeft dus als logisch gevolg dat Hamas af en toe een beetje mag moorden en markelen, zonder dat daar wat van gezegt mag worden?



Maar nog gekker eigenlijk dat hele volksstammen weigeren aan te nemen dat als je de oorzaak wegneemt, dat dan ook de gevolgen weg zijn.


Als Isreal zou vertrekken, worden die Hamas jongens allemaal brave koorknaapjes?



Vraagje: als op straat iemand wat tegen je loopt te klieren en te kwallen en geeft je ook nog een schop voor je schenen ook, en jij als beoefenaar van een of andere vechtsport laat je helemaal gaan en trimt die etterbak helemaal in mekaar - je sloopt hem helemaal zeg maar, wie krijgt er dan het meest op zijn lazer van de rechter denk je?


Degene die het minst over heeft voor een goede advocaat. Zie je parallellen?



Waarom krijgt Israël niet internationaal het meest op zijn sodemieter dus?

Politiek.

knuppeltje
11-02-09, 09:26
=Soldim;3881257]Dat de Israeliers grote schurken zijn heeft dus als logisch gevolg dat Hamas af en toe een beetje mag moorden en markelen, zonder dat daar wat van gezegt mag worden?

Neu, dat zeg ik dus weer niet. Wel dat je het kunt verwachten dat het gebeurt. En als je zo'n grote schurk bent als Israël dan speel je daar handig op in.


Als Isreal zou vertrekken, worden die Hamas jongens allemaal brave koorknaapjes?

Nee, maar moet dat dan? Waar zijn het wel allemaal brave koorknaapjes?


Degene die het minst over heeft voor een goede advocaat. Zie je parallellen?

Ik heb hier al honderd keer gezegd dat Palestijnen geen moer verstand hebben van pr.


Politiek.

Wat is er niet politiek?

knuppeltje
11-02-09, 09:28
Jij begrijpt dus waar de oorzaak ligt. Valt me niet tegen. Nu even verder doordenken over jouw vergelijking: als niemand de oorzaak wegneemt ben je wel gedwongen zelf te handelen.

Ik denk niet dat wij hetzelfde denken over wat de oorzaak is, dus probeer niet zo misplaatst bijdehand te doen?

John2
11-02-09, 10:16
=knuppeltje;3881216]Gek hè dat oorzaken meestal ook gevolgen hebben.

Gevolgen hebben ook meestal een oorzaak, maar je wilt toch niet zeggen dat het omleggen van eigen mensen door Israel komt?


Maar nog gekker eigenlijk dat hele volksstammen weigeren aan te nemen dat als je de oorzaak wegneemt, dat dan ook de gevolgen weg zijn.
Dus wij zouden iedere jood van de wereld moeten schoppen en dan zou Hamas normaal reageren, kom zeg!!!
Personen die zo reageren horen thuis in een inrichting en te worden berecht voor "moord in groepsverband" of terwijl terroristme.


Vraagje: als op straat een palestijn wat tegen je loopt te klieren en te kwallen en geeft je ook nog een schop voor je schenen ook, en jij als Hamas met een of andere vuurwapen laat je helemaal gaan en trimt die etterbak helemaal in mekaar - je sloopt hem helemaal zeg maar, wie krijgt er dan het meest op zijn lazer van de rechter denk je?

Ik heb een paar woordjes verdraaid en lees het verhaaltje nu nog eens terug.



Waarom krijgt Israël niet internationaal het meest op zijn sodemieter dus?
Huh? Volgens mij heeft iedere organisatie Israel veroordeeld voor het geweld en doet zowel de VN als Europa onderzoek naar Israel onder druk van de internationale gemeenschap.
Dat door deze onderzoeken ook de wantoestanden van Hamas worden meegenomen is een logisch feit.

We wachten nu alleen nog erop dat iemand een Joodse naam vind bij het bestuur van AI zodat ze hier weer kunnen schreeuwen dat AI een zionistische groepering is :zozo:

Soldim
11-02-09, 10:21
Dus wij zouden iedere jood van de wereld moeten schoppen en dan zou Hamas normaal reageren, kom zeg!!!
Personen die zo reageren horen thuis in een inrichting en te worden berecht voor "moord in groepsverband" of terwijl terroristme.


'Iedere jood van de wereld' is natuurlijk niet hetzelfde als Israel; en gezien de politieke tegen stellingen zelfs niet hetzelfde als de de Joden in Israel.

John2
11-02-09, 10:21
Ik denk niet dat wij hetzelfde denken over wat de oorzaak is, dus probeer niet zo misplaatst bijdehand te doen?

Moet je het zelfde denken over de oorzaak om de misstanden van Hamas tegen de Palestijnen te kunnen kwalificeren?
Volgens de meesten denk ik totaal niet en ook ik heb een uitgesproken mening over Hamas en houd me hierbij alleen aan de internationale wetgeving.

John2
11-02-09, 10:25
'Iedere jood van de wereld' is natuurlijk niet hetzelfde als Israel; en gezien de politieke tegen stellingen zelfs niet hetzelfde als de de Joden in Israel.

Dat weten jij en ik, maar leg dit eens uit aan Hamas.

Soldim
11-02-09, 12:03
Dat weten jij en ik, maar leg dit eens uit aan Hamas.

Jij stelde die twee gelijk, niet ik, niet de Hamas maar jij.

knuppeltje
11-02-09, 12:13
=John2;3881294]Gevolgen hebben ook meestal een oorzaak, maar je wilt toch niet zeggen dat het omleggen van eigen mensen door Israel komt?

Die met de bezetter, onderdrukker en uitbuiter Israél samenheulen dus.
Deden ze hier en overal op de wereld.
Ga even tegen Israël zeggen dat ze de bezette gebieden overdragen, lijkt me veel beter.


Dus wij zouden iedere jood van de wereld moeten schoppen en dan zou Hamas normaal reageren, kom zeg!!!

Wie heeft het hier daarover? Totaal leesblind geworden?
Bovendien heeft hamas Israël binnen de grenzen van 1968 allang aanvaard in tegenstelling van Israël, dus wat lul je nu?
Ga ze even daar zeggen dat ze dat ook moeten doen.


Ik heb een paar woordjes verdraaid

Volgens mij doe je niets anders.


Huh? Volgens mij heeft iedere organisatie Israel veroordeeld voor het geweld en doet zowel de VN als Europa onderzoek naar Israel onder druk van de internationale gemeenschap.

Wie zet israël onder druk, en zoal, wat voor verschil zou dat uitmaken denk je?


Dat door deze onderzoeken ook de wantoestanden van Hamas worden meegenomen is een logisch feit.

Van mij mogen ze.


We wachten nu alleen nog erop dat iemand een Joodse naam vind bij het bestuur van AI zodat ze hier weer kunnen schreeuwen dat AI een zionistische groepering is :zozo.

AI..?

John2
11-02-09, 12:56
=knuppeltje;3881449]Die met de bezetter, onderdrukker en uitbuiter Israél samenheulen dus.
Maar wie zijn dit dan in de Gaza, kom eens met een aanduiding van een Groep die heult met Israel en verblijft in de Gaza?


Deden ze hier en overal op de wereld.
Dus de Joden/Israel buit ons hier ook uit, onderdrukt ons en bezet ons?


Ga even tegen Israël zeggen dat ze de bezette gebieden overdragen, lijkt me veel beter.
Zou het helpen?



Wie heeft het hier daarover? Totaal leesblind geworden?
Bovendien heeft hamas Israël binnen de grenzen van 1968 allang aanvaard in tegenstelling van Israël, dus wat lul je nu?
Ga ze even daar zeggen dat ze dat ook moeten doen.

Daar heb jij dan zeker wel een link naar toe, want zover ik weet heeft Hamas in 2006 geweigerd om te tekenen omdat juist deze erkenning erin stond.



Volgens mij doe je niets anders.
Ik zie dat jij dus geen antwoord durf te geven op de veranderingen aangebracht in jou stukje door mij, vermoedelijk heb jij nu zelf ook in de gaten hoe stom jou redenering klonk?!



Wie zet israël onder druk, en zoal, wat voor verschil zou dat uitmaken denk je?
Stond toch duidelijk in het stukje te lezen!!!

.

Van mij mogen ze.

Ja alleen jammer dat er dan alsnog de schuld word gegeven aan andere partijen dan Hamas, zoals nu hier gebeurd.



AI..?

Nog nooit van AI gehoord? :huil:

Zonde! :zozo:

knuppeltje
11-02-09, 13:58
Volgens de meesten denk ik totaal niet

Daar kan ik je dan ook al niet van verdenken, al doe ik nog zo mijn stinkende best. :)

Al Sawt
11-02-09, 15:20
Heeft Amnesty ook onderzocht dat israël naast moord, doodslag en martelpraktijken er ook nog eens een bezetting, onderdrukking en isolatie erop nahouden en dat Hamas in die zin tegenover haar bezetters niks voorstellen?
Ze moeten het lef hebben om Israelische misdaden in het juiste context te plaatsen.


Dan komen ze in geen een land binnen Europa binnen.

tanger'73
11-02-09, 15:26
Amnesty onderzoekt en raporteert de misdaden van Israel voortdurend.

De misdaden die Israel pleegt neutraliseren in geen geval de misdadend die door Hamas worden gepleegt. Met dat soort 'zij zijn erger' redenaties kom je al snel weer op Congo uit, en kun je datgene wat Israel doet getals matig ook als verwaarloosbaar kwalificeren.


Collaborateurs van een bezettingsmacht als israël verdienen het om in omstandigheden van een voortdurende oorlog tegen bezetting, onderdrukking en isolatie uit de weg te worden geruimd. Kom maar terug met je argumenten nadat israël haar bezetting, onderdrukking en isolatie heeft opgegeven.

Al Sawt
11-02-09, 15:26
oorzaak : Israëls misdaden tegen palestijnen
gevolg: Hamas' misdaden tegen palestijnen

Dat klopt niet. Hamas bepaalt zijn eigen handelen jegens medeburgers (in casu de misdaden), Israël bepaalt het niet.
Ik had je toch wat hoger in geschat.

Hamas valt weinig te verwijten. Als jij als bezettingsmacht een fractie binnen Gaza gaat bewapenen, spionen gaat ronselen, stedelijke gebieden hermetisch afsluiten van buitenwereld, moordacties uitvoert op civiele en militaire doelen en de complete infrastructuur van moskeeen, parlementen tot en met rechtbanken gaat bombarderen, dan kun je gerust stellen dat Hamas onder een staat van beleg staat.

Dan dienen zij effectief en vooral snel op te treden tegen elementen die de Palestijnse zaak en burgers schaden betrokken.

tanger'73
11-02-09, 15:35
Ze moeten het lef hebben om Israelische misdaden in het juiste context te plaatsen.


Dan komen ze in geen een land binnen Europa binnen.


Die gasten zijn langzamerhand debiel geworden, het is niet Hamas die die uit volle borst roept dat ze democratisch en rechtvaardig is (sterker ze wordt zelfs nergens erkend). Maar israël die dat doet onder het mom van huichelachtige motieven om daarnaast nog doodleuk een bezetting, onderdrukking en isolatie erop na te houden. Ze zijn hier in het Westen blind of er van bewust dat ze moedwillig medeplichtig zijn?

knuppeltje
11-02-09, 15:45
[Dat klopt niet. Hamas bepaalt zijn eigen handelen jegens medeburgers (in casu de misdaden), Israël bepaalt het niet.

Je kunt ze daar ook eerst hondsdol maken, en dan later als het tegen je zin uit de hand loopt gaan verwijten dat ze zich ook zo gaan gedragen natuurlijk. En dan maar zeggen het ligt niet aan ons.
Kun je het no gekker verzinnen?

John2
11-02-09, 18:01
Die gasten zijn langzamerhand debiel geworden, het is niet Hamas die die uit volle borst roept dat ze democratisch en rechtvaardig is (sterker ze wordt zelfs nergens erkend). Maar israël die dat doet onder het mom van huichelachtige motieven om daarnaast nog doodleuk een bezetting, onderdrukking en isolatie erop na te houden. Ze zijn hier in het Westen blind of er van bewust dat ze moedwillig medeplichtig zijn?
Dus Hamas die moord zijn eigen burgers en wij zijn daarvan de schuld, het moet toch niet gekker worden!



Je kunt ze daar ook eerst hondsdol maken, en dan later als het tegen je zin uit de hand loopt gaan verwijten dat ze zich ook zo gaan gedragen natuurlijk. En dan maar zeggen het ligt niet aan ons.
Kun je het no gekker verzinnen?
Misschien dan een idee om inplaats van artsen dierenartsen te zenden om deze hondsdolle hamas humaan te laten inslapen?



Ga dat even aan Amnesty vertellen, dat laten ze zulke misplaatste rapporten voortaan wel achterwege.

Natuurlijk, zijn de rapporten van Amnesty misplaatst zoals alle negatieve mededelingen over Hamas, deze terroristen zijn in werkelijkheid heel lief en totaal niet gewelddadig, het zijn immers Moslims die de Islam volgen het geloof zonder geweld, hoe kunnen wij dan in het westen zo dom zijn om deze Hamas te veroordelen, want dan veroordelen we ook de Islam waar zij zeggen zich aan te houden.
Hoe dom kunnen we zijn, hoe dom........................ ik begin het te snappen geloof ik...................... dom........dom......dom.......

Max Stirner
11-02-09, 18:13
Ik had je toch wat hoger in geschat.

Hamas valt weinig te verwijten. Als jij als bezettingsmacht een fractie binnen Gaza gaat bewapenen, spionen gaat ronselen, stedelijke gebieden hermetisch afsluiten van buitenwereld, moordacties uitvoert op civiele en militaire doelen en de complete infrastructuur van moskeeen, parlementen tot en met rechtbanken gaat bombarderen, dan kun je gerust stellen dat Hamas onder een staat van beleg staat.

Dan dienen zij effectief en vooral snel op te treden tegen elementen die de Palestijnse zaak en burgers schaden betrokken.



Slimme jongens inderdaad.

Doelbewust een oorlog uitlokken teneinde in eigen huis de oppositie volledig, snel en effectief uit te kunnen schakelen.

Spoetnik
11-02-09, 18:22
Slimme jongens inderdaad.

Doelbewust een oorlog uitlokken teneinde in eigen huis de oppositie volledig, snel en effectief uit te kunnen schakelen.

Hoe bedoel je "uitgelokt"? Bij mijn weten is het Israel geweest dat het staakt-het-vuren schond. Verder was die hele oorlog een verkiezingsstunt. Tis nog gelukt ook, Tzipi heeft gewonnen, al twijfel ik eraan of zij een coalitie kan vormen.

knuppeltje
12-02-09, 10:41
Ga dat even aan Amnesty vertellen, dat laten ze zulke misplaatste rapporten voortaan wel achterwege.

Ik ken het rapport niet, maar dat doet er ook niet toe.

Mars opende de topic niet door dat rapport te plaatsen, maar verwees naar wat er ergens anders te lezen staat.

Vervolgens deponeer jij hier je eigen stelling, namelijk dat Hamas zijn eigen handelen tegen medeburgers bepaalt (in casu de misdaden), Israël bepaalt niet...

Dat is echt grote onzin! Het is Israël die constant een verdeel en heers politiek bedrijft en daarvoor Fatah en steeds weer Hamas tegen elkaar uitspeelt.
Daarnaast heeft het van de hele Gaza zodanig - door oorlogsmisdaden op grote schaal, een grote puinhoop gemaakt, en de ganse bevolking totaal hor en dol gemaakt, dat je van een ontkennen van de verantwoordelijkheid van Israël gewoon een fars maakt.

Hoe zat het ook weer met joew standpunt betreffende de verantwoordelijkheid van de Amerikanen voor de chaos in Irak?