PDA

Bekijk Volledige Versie : Geert Wilders, Islamophobist lawmaker banned from UK



Victory
11-02-09, 11:15
Britain has banned Dutch far-right politician Geert Wilders, notorious for his anti-Islam short film 'Fitna', from entering its soil.

Wilders was to screen his controversial 17-minute film at an event in the House of Lords on Thursday. Britain, however, has refused to allow him into the country, labeling him as a threat to public security.

"The secretary of state is satisfied that your statements about Muslims and their beliefs, as expressed in your film 'Fitna' and elsewhere, would threaten community harmony and therefore public security in the United Kingdom," the British government said in a letter to Wilders.

The British government declined to comment on the issue, but a spokeswoman for the Home Office (interior ministry) said Britain would not tolerate extremism in any form.

She said that the ban on his entry would "stop those who want to spread extremism, hatred and violent messages in our communities from coming to our country".

The decision has sparked a diplomatic row between Amsterdam and London.

The Dutch parliament member, who has been harshly condemned by his own countrymen in the Netherlands, has threatened to make the journey to London despite the ban.

"This is something you'd expect from Saudi Arabia, not Great Britain… I am seriously considering … getting on the plane," Wilders told Dutch newspaper NRC on Tuesday. "Then I'll see what happens. Let them handcuff me."

In March 2008, Wilder sparked media frenzy for making a blasphemous film -- which called for a ban on the Qur'an and sparked fears of the rapid pace of the growth of Islam in Western countries.

The movie prompted angry protests across the world.

An Amsterdam court appeal holds that Wilders incited hatred and discrimination against Muslims and has put the lawmaker in danger of prosecution in the Netherlands.

http://www.presstv.com/detail.aspx?id=85357&sectionid=351020601

John2
11-02-09, 11:29
Yep en met of zonder Wilders word deze film toch vertoont zoals we gisteravond konden zien in het late nieuws.
Juist door deze weigering van Wilders en het toch tonen van deze film krijgt de film meer aandacht dan verdiend.
De Moslims in Engeland hadden dan misschien ook beter anders kunnen reageren dan aandringen op een verbod want nu krijgt het wederom wereldwijd de aandacht.

mulan
11-02-09, 11:38
Je kunt veel zeggen van Wilders maar hij schaamt zich echt nooit. Best knap want die Fitna film zou ik (als ik daar verantwoordelijk voor geweest was tijdens een mavo 3 creativiteitsles) toch echt het liefst willen vergeten. Dat hij daar nog steeds mee te koop loopt en dat niet in een of andere tokkiewijk maar in een parlement in het buitenland zegt wel wat over zijn gedreven schaamteloosheid.

John2
11-02-09, 12:05
Je kunt veel zeggen van Wilders maar hij schaamt zich echt nooit. Best knap want die Fitna film zou ik (als ik daar verantwoordelijk voor geweest was tijdens een mavo 3 creativiteitsles) toch echt het liefst willen vergeten. Dat hij daar nog steeds mee te koop loopt en dat niet in een of andere tokkiewijk maar in een parlement in het buitenland zegt wel wat over zijn gedreven schaamteloosheid.

Deze gedachten had ik ook na het zien van het filmpje en alle commotie vooraf.

Maar dat nog niemand hem heeft aangeklaagd voor plagiaat :stout:

Witte78
11-02-09, 12:08
Ik vind het volslagen idioot dat een inwoner van de EU vanwege zijn mening, hoe idioot ook, geweerd mag worden uit een EU land, nog wel een volksvertegenwoordiger. Als we op deze manier de mensen waar we het niet mee eens zijn de mond moeten snoeren zeg dan maar dag tegen de democratie.

nour_islam
11-02-09, 13:17
Ik vind het volslagen idioot dat een inwoner van de EU vanwege zijn mening, hoe idioot ook, geweerd mag worden uit een EU land, nog wel een volksvertegenwoordiger. Als we op deze manier de mensen waar we het niet mee eens zijn de mond moeten snoeren zeg dan maar dag tegen de democratie.

Hij wordt niet geweerd vanwege zijn mening maar vanwege het feit dat tegen hem een strafzaak loopt. een crimineel mag dan wel geweerd worden

IbnRushd
11-02-09, 13:24
Ik vind het volslagen idioot dat een inwoner van de EU vanwege zijn mening, hoe idioot ook, geweerd mag worden uit een EU land, nog wel een volksvertegenwoordiger. Als we op deze manier de mensen waar we het niet mee eens zijn de mond moeten snoeren zeg dan maar dag tegen de democratie.

Er worden wel meer mensen geweigerd omdat ze blijkbaar een andere mening hebben. Denk maar bijvoorbeeld aan T. Ramadan in US en de gematigde Ismail Haniyeh in NL.

Witte78
11-02-09, 13:35
Hij wordt niet geweerd vanwege zijn mening maar vanwege het feit dat tegen hem een strafzaak loopt. een crimineel mag dan wel geweerd worden

Bron? In het nieuwsitem staat duidelijk dat hij wordt geweerd vanwege zijn mening:


stop those who want to spread extremism, hatred and violent messages in our communities from coming to our country

Zolang Wilders niet oproept tot geweld, is het pure indamming van vrijheid van meningsuiting. Als haatdragende en extremistische uitlating niet meer mogen, moeten we de 3 grote woestijnreligies ook verbieden.

Witte78
11-02-09, 13:42
Er worden wel meer mensen geweigerd omdat ze blijkbaar een andere mening hebben. Denk maar bijvoorbeeld aan T. Ramadan in US en de gematigde Ismail Haniyeh in NL.

Van T. Ramadan weet ik niets af, in het geval van Ismail Haniyeh had het voor zover ik weet andere redenen, niet zijn mening. Al was die reden ook zeer dubieus, maar dat is een andere discussie.

IbnRushd
11-02-09, 14:14
Van T. Ramadan weet ik niets af, in het geval van Ismail Haniyeh had het voor zover ik weet andere redenen, niet zijn mening. Al was die reden ook zeer dubieus, maar dat is een andere discussie.

Kwam ruim vier jaar geleden vaak op het nieuws. De reden waarom T. Ramadan geweigerd is is ongegrond.

Dat is geen andere discussie. G. Wilders was er nog zo op tegen dat I. Haniyeh naar NL kwam. Ik bedoel maar.

mark61
11-02-09, 14:16
Hij wordt niet geweerd vanwege zijn mening maar vanwege het feit dat tegen hem een strafzaak loopt. een crimineel mag dan wel geweerd worden

Je verzint dit waar we bijstaan. Grote kul. Ten eerste: zie het bericht. Dat had je zeker niet gelezen.

Ten tweede: iemand naar wie een vooronderzoek loopt is GEEN crimineel. Wat ben jij er voor een dan?

Witte78
11-02-09, 14:24
Kwam ruim vier jaar geleden vaak op het nieuws. De reden waarom T. Ramadan geweigerd is is ongegrond.

Dat is geen andere discussie. G. Wilders was er nog zo op tegen dat I. Haniyeh naar NL kwam. Ik bedoel maar.

De details boeien me niet zo, maar alse deze mensen vanwegen hun mening zijn geweerd is het net zo idioot, mits ze niet oproepen tot geweld natuurlijk.

mark61
11-02-09, 14:48
De details boeien me niet zo, maar alse deze mensen vanwegen hun mening zijn geweerd is het net zo idioot, mits ze niet oproepen tot geweld natuurlijk.

Ze werden zelfs niet vanwege een 'mening' geweerd, want de beslissers wisten bij benadering niet om wie het ging of wat ie te melden had.

Het kan zijn dat Haniya 'automatisch' geweigerd werd omdat zijn club op de zwarte lijst staat. Maar ook dat is relatief. Er woont hier al jaren een Filippijnse 'terrorist', PKK is twijfelachtig, Mujahedeen-e Khalq ook.

Dus wat dat betreft vind ik het prima zo. Al vind ik dat iedereen moet kunnen gaan en staan waar ie wil, in dit verband.

tanger'73
11-02-09, 17:17
Meer dan heugelijk nieuws, een teken dat men haatcampagnes meer dan beu is. Immers Obama is geen Bush en zeker dat het Amsterdamse strafhof zich in haar strafbaarvervolgbaarstelling van de heer Wilders verder aangemoedigd voelt.

Slinger
11-02-09, 17:21
Dit is een spekkie naar Wilders bekkie...

tanger'73
11-02-09, 17:28
Groot Britannië en haar moslimgemeenschap zal er verder geen traan om laten.