PDA

Bekijk Volledige Versie : Ontblote vrouw triggert mannelijk brein om vrouw als sexuele object te zien



VerbalSmaeel
17-02-09, 17:55
Sex objects: Pictures shift men's view of women

Ian Sample, Chicago
guardian.co.uk, Monday 16 February 2009 13.42 GMT

Men are more likely to think of women as objects if they have looked at sexy pictures of females beforehand, psychologists said yesterday.

Researchers used brain scans to show that when straight men looked at pictures of women in bikinis, areas of the brain that normally light up in anticipation of using tools, like spanners and screwdrivers, were activated.

Scans of some of the men found that a part of the brain associated with empathy for other peoples' emotions and wishes shut down after looking at the pictures.

Susan Fiske, a psychologist at Princeton University in New Jersey, said the changes in brain activity suggest sexy images can shift the way men perceive women, turning them from people to interact with, to objects to act upon.

The finding confirms a long-suspected effect of sexy images on the way women are perceived, and one which persists in workplaces and the wider world today, Fiske said.

"When there are sexualised images in the workplace, it's hard for people not to think about their female colleagues in those terms. It spills over from the images to the workplace," she said.

Speaking at the American Association for the Advancement of Science meeting in Chicago yesterday, Fiske said the findings called into question the impact of sexualised images of women that might be pinned on workplace walls or sent around offices where there was a strong locker-room culture.

"I'm not saying there should be censorship, but people need to be aware of the associations people will have in their minds," Fiske said.

In the study, Fiske's team put straight men into an MRI brain scanner and showed them images of either clothed men and women, or more scantily clad men and women. When they took a memory test afterwards, the men best remembered images of bikini-clad women whose heads had been digitally removed.

The brain scans showed that when men saw the images of the women's bodies, activity increased in part of the brain called the premotor cortex, which is involved in urges to take action. The same area lights up before using power tools to do DIY. "It's as if they immediately thought to act on theses bodies," Fiske said.

In the final part of the study, Fiske asked the men to fill in a questionnaire that was used to assess how sexist they were. The brain scans showed that men who scored highest had very little activity in the prefrontal cortex and other brain regions that are involved with understanding another person's feelings and intentions. "They're reacting to these women as if they're not fully human," Fiske said.

http://www.guardian.co.uk/science/2009/feb/16/sex-object-photograph

Joesoef
17-02-09, 18:01
En dan noemen ze vrouwen het zwakke geslacht :jammer:

tanger'73
17-02-09, 18:10
Als een strait man in het bijzijn van een aantrekkelijke blote vrouw, het niet warm krijgt. Is er ernstig iets mis met hem.

VerbalSmaeel
17-02-09, 18:24
Als een strait man in het bijzijn van een aantrekkelijke blote vrouw, het niet warm krijgt. Is er ernstig iets mis met hem.
Het probleem is dat elke vrouw meteen daarna, schaars gekleed of niet, dezelfde respons oproept, namelijk een werktuigelijke omgang met haar. No Empathy

Scans of some of the men found that a part of the brain associated with empathy for other peoples' emotions and wishes shut down after looking at the pictures.

Bofko
17-02-09, 19:33
Het probleem is dat elke vrouw meteen daarna, schaars gekleed of niet, dezelfde respons oproept, namelijk een werktuigelijke omgang met haar. No Empathy


Scans of some of the men found that a part of the brain associated with empathy for other peoples' emotions and wishes shut down after looking at the pictures.

:zozo: Waar wil je eigenlijk naar toe met deze opmerkingen ? Verkrachters zijn ontoerekeningsvatbaar of zo ?

De prikkeling van de premotor cortex (laten we het voor het gemak geilheid noemen) kan ook ontstaan door geklede vrouwen of door fantasieen.

VerbalSmaeel
17-02-09, 20:16
:zozo: Waar wil je eigenlijk naar toe met deze opmerkingen ? Verkrachters zijn ontoerekeningsvatbaar of zo ?


Willen vrouwen niet gezien worden als seksobjecten dan moeten zij hun verantwoordelijkheid nemen door hun schoonheid te bedekken. De man kan er immers niks aan doen dat hij bij het zien van een sexy vrouw vervolgens de vrouw niet meer ziet als iemand waar je een gezonde menselijke omgang mee hebt, maar een object waar je als zodanig op reageert. Het is een ondersteuning van één van de argumenten van niqaabdragers.

Witte78
17-02-09, 20:28
Willen vrouwen niet gezien worden als seksobjecten dan moeten zij hun verantwoordelijkheid nemen door hun schoonheid te bedekken. De man kan er immers niks aan doen dat hij bij het zien van een sexy vrouw vervolgens de vrouw niet meer ziet als iemand waar je een gezonde menselijke omgang mee hebt, maar een object waar je als zodanig op reageert. Het is een ondersteuning van één van de argumenten van niqaabdragers.

Door hun lichaam te bedekken zetten ze zichzelf juist expliciet weg als seksobjecten. Immers, als ze geen seksobject zijn dan hoeven ze hun lichaam ook niet te bedekken.

tanger'73
17-02-09, 20:31
Door hun lichaam te bedekken zetten ze zichzelf juist expliciet weg als seksobjecten. Immers, als ze geen seksobject zijn dan hoeven ze hun lichaam ook niet te bedekken.


Wist je dat er zelfs mannen zijn die seksueel uit hun dak gaan en kicken op bedekte vrouwen?

Joesoef
17-02-09, 20:35
Willen vrouwen niet gezien worden als seksobjecten dan moeten zij hun verantwoordelijkheid nemen door hun schoonheid te bedekken. De man kan er immers niks aan doen dat hij bij het zien van een sexy vrouw vervolgens de vrouw niet meer ziet als iemand waar je een gezonde menselijke omgang mee hebt, maar een object waar je als zodanig op reageert. Het is een ondersteuning van één van de argumenten van niqaabdragers.

Ik vraag mij af wat gestoorder is, vrouwen zien als lust object of dit soort zielige stoere provocaties ala geenstijl.

VerbalSmaeel
17-02-09, 20:42
Ik vraag mij af wat gestoorder is, vrouwen zien als lust object of dit soort zielige stoere provocaties ala geenstijl.
Niet zo chargeren, zo gestoord is mijn opmerking niet. Het is slechts een constatering naar aanleiding van wetenschappelijk onderzoek.

Bofko
17-02-09, 20:42
Willen vrouwen niet gezien worden als seksobjecten dan moeten zij hun verantwoordelijkheid nemen door hun schoonheid te bedekken. De man kan er immers niks aan doen dat hij bij het zien van een sexy vrouw vervolgens de vrouw niet meer ziet als iemand waar je een gezonde menselijke omgang mee hebt, maar een object waar je als zodanig op reageert. Het is een ondersteuning van één van de argumenten van niqaabdragers.

Geldt dat ook voor jezelf ?

Ik zou het best warm kunnen krijgen met een aantrekkelijke, halfblote vrouw in de buurt , maar ik heb me altijd kunnen beheersen. Ik 'reageerde me dan af' op mijn vriendin of gebruikte mijn eigen hand om de spanning op te lossen.

Volwassen mannen kunnen zich beheersen. Lijkt me ook een heel belangrijke deugd in de Islam.Niqaabdragers en fans van niqaabdragers hebben een raar mensbeeld. Want zien mannen kennelijk als wilde beesten.

Geilheid hoeft niet alleen door bloot getriggerd te worden. Kan ook door kleding.De menselijke fantasie kan heel veel bedenken en zich heel veel voorstellen en vervolgens geilheid triggeren. Dit zwakt het niqaabdrager-argument ook erg af.

Ben je een niqaabdrager-fan ?

tanger'73
17-02-09, 20:50
Geldt dat ook voor jezelf ?

Ik zou het best warm kunnen krijgen met een aantrekkelijke, halfblote vrouw in de buurt , maar ik heb me altijd kunnen beheersen. Ik 'reageerde me dan af' op mijn vriendin of gebruikte mijn eigen hand om de spanning op te lossen.

Volwassen mannen kunnen zich beheersen. Lijkt me ook een heel belangrijke deugd in de Islam.Niqaabdragers en fans van niqaabdragers hebben een raar mensbeeld. Want zien mannen kennelijk als wilde beesten.

Geilheid hoeft niet alleen door bloot getriggerd te worden. Kan ook door kleding.De menselijke fantasie kan heel veel bedenken en zich heel veel voorstellen en vervolgens geilheid triggeren. Dit zwakt het niqaabdrager-argument ook erg af.

Ben je een niqaabdrager-fan ?

De nadruk moet inderdaad liggen op het beheersen, desnoods vanuit de religie ingegeven. Dan heb ik het niet over de in ons straatbeeld ingeburgerde hoofddoek, maar over die 'tent', waarbij inderdaad het signaal van uitgaat dat 'wij' mannen allemaal beesten zijn.

VerbalSmaeel
17-02-09, 21:01
Geldt dat ook voor jezelf ?

Ik zou het best warm kunnen krijgen met een aantrekkelijke, halfblote vrouw in de buurt , maar ik heb me altijd kunnen beheersen. Ik 'reageerde me dan af' op mijn vriendin of gebruikte mijn eigen hand om de spanning op te lossen.

Volwassen mannen kunnen zich beheersen. Lijkt me ook een heel belangrijke deugd in de Islam.Niqaabdragers en fans van niqaabdragers hebben een raar mensbeeld. Want zien mannen kennelijk als wilde beesten.

Geilheid hoeft niet alleen door bloot getriggerd te worden. Kan ook door kleding.De menselijke fantasie kan heel veel bedenken en zich heel veel voorstellen en vervolgens geilheid triggeren. Dit zwakt het niqaabdrager-argument ook erg af.

Ben je een niqaabdrager-fan ?
Het gaat erom dat in het onderzoek naar voren komt dat na het zien van vrouwen in bikini mannen vervolgens niet-empatisch op vrouwen reageren. De vrouwen worden m.a.w. gezien als seksobject. Daarbij zullen ze heus niet als wilde beesten reageren, maar van een zuivere menselijke omgang is er geen sprake meer. Dat geldt dan niet slechts voor de half ontblote vrouw, maar juist ook voor een willekeurige vrouw die hij met een seksobject zal associeren. Het is een argument die niqaabdragers aandragen en die nu onderstreept wordt met een wetenschappelijk onderzoek.

Heb je het artikel wel gelezen? Wat jij er allemaal bij haalt is niet hetgeen waar het onderzoek over gaat en waar ik je op attendeer. Dat jij nou denkt dat het een reden is om je pielemoosje op eigen kracht te laten verslappen, of dat je je fantasie gebruikt bij die zelfhulpoefeningen, zal vast heel interessant zijn, maar het is niet van waaruit de kip zijn eieren legt. Het gaat niet om jou noch gaat het om mijn denkbeelden.

Witte78
17-02-09, 21:02
Geldt dat ook voor jezelf ?

Ik zou het best warm kunnen krijgen met een aantrekkelijke, halfblote vrouw in de buurt , maar ik heb me altijd kunnen beheersen. Ik 'reageerde me dan af' op mijn vriendin of gebruikte mijn eigen hand om de spanning op te lossen.

Volwassen mannen kunnen zich beheersen. Lijkt me ook een heel belangrijke deugd in de Islam.Niqaabdragers en fans van niqaabdragers hebben een raar mensbeeld. Want zien mannen kennelijk als wilde beesten.

Geilheid hoeft niet alleen door bloot getriggerd te worden. Kan ook door kleding.De menselijke fantasie kan heel veel bedenken en zich heel veel voorstellen en vervolgens geilheid triggeren. Dit zwakt het niqaabdrager-argument ook erg af.

Ben je een niqaabdrager-fan ?

Het is denk ik ook een kwestie van gewoonte en gewenning. Mannen die bijna nooit een vrouwelijk lichaam te zien krijgen zullen veel heftiger reageren wanneer ze er opeens mee worden geconfronteerd dan mannen die er dagelijks door omgeven zijn. Ik denk dat juist het onhouden resulteert in buitensporig gedrag.

Witte78
17-02-09, 21:07
Researchers used brain scans to show that when straight men looked at pictures of women in bikinis, areas of the brain that normally light up in anticipation of using tools, like spanners and screwdrivers, were activated.


Doet me trouwens denken aan deze videoclip ;)

YouTube - Benny Benassi - Satisfaction (Greece Dub)

Zuid-Marokkaanse
17-02-09, 23:03
Wat een waste of time onderzoek is dit als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen....

Dat mannen zo denken/handelen is enerzijds volkomen biologisch en anderzijds gevoed door de media.

De vrouwen die daar schaars gekleed staan doen net zo leuk mee. Als je het aan mij vraagt zou elke vrouw die een beetje integrity heeft zichzelf niet BLOOT geven..

Maar goed.. wat ik versta onder integrity is voor een ander onderdrukking... why do you want to cover your body when you can share it with the world!! awa bazz

Bofko
17-02-09, 23:29
Het gaat erom dat in het onderzoek naar voren komt dat na het zien van vrouwen in bikini mannen vervolgens niet-empatisch op vrouwen reageren. De vrouwen worden m.a.w. gezien als seksobject. Daarbij zullen ze heus niet als wilde beesten reageren, maar van een zuivere menselijke omgang is er geen sprake meer.
Er zijn situaties denkbaar dat vrouwen als seksobjecten gezien willen worden en ook dat mannen dus als wilde beesten worden geacht te reageren, dus 'geen zuivere menselijke omgang' in jouw bewoordingen. Meestal heeft 'die zuivere menselijke omgang' daarvoor al plaats gevonden.Man en vrouw kennen ,vertrouwen en respecteren elkaar en laten zich daarna gaan in passie.Mocht die eerste fase zich niet voorgedaan hebben, dan heb je wellicht met mannen te maken die sociaal en empathisch 'retarded' en gefrustreerd zijn.Niet in staat om op een normale manier met het andere geslacht om te gaan.



Heb je het artikel wel gelezen? Wat jij er allemaal bij haalt is niet hetgeen waar het onderzoek over gaat en waar ik je op attendeer. Dat jij nou denkt dat het een reden is om je pielemoosje op eigen kracht te laten verslappen, of dat je je fantasie gebruikt bij die zelfhulpoefeningen, zal vast heel interessant zijn, maar het is niet van waaruit de kip zijn eieren legt. Het gaat niet om jou noch gaat het om mijn denkbeelden.

Klopt, noch mijn pielemoos noch mijn fantasieen zijn interessant.Het gaat niet om mij. Maar het gaat wel om jouw denkbeelden,vriend. Jij wilt met een gigantisch droog 'wetenschappelijk' artikel toch een male-chauvinistic, streng-islamitische moraal ondersteunen.

H.P.Pas
17-02-09, 23:38
Willen vrouwen niet gezien worden als seksobjecten dan moeten zij hun verantwoordelijkheid nemen door hun schoonheid te bedekken. De man kan er immers niks aan doen dat hij bij het zien van een sexy vrouw vervolgens de vrouw niet meer ziet als iemand waar je een gezonde menselijke omgang mee hebt, maar een object waar je als zodanig op reageert. Het is een ondersteuning van één van de argumenten van niqaabdragers.

Waar haal jij vandaan dat de man er niks aan kan doen ?
Niet uit het onderzoek. 't Is ook onzin, natuurlijk kan hij er iets aan doen. Als zijn hersenkwabaktiviteit hem in de weg zit dan bidt de man een rozenkrans, vermenigvuldigt in het hoofd 2 getallen van 3 cijfers of denkt intensief aan Erica Terpstra, net wat voor hem het beste werkt, en het hele kwabbenbeeld ziet er weer radicaal anders uit.
Desnoods gooit hij er een cursusje zelfhypnose tegenaan. Overigens is naar mijn stellige overtuiging ook dwangmatige geilheid niets anders als een vorm van zelfhypnose maar om dat uit te gaan spinnen, dat voert hier iets te ver.

Zuid-Marokkaanse
17-02-09, 23:49
Mee eens, dit soort onderzoekjes bewijzen dat het donker wordt als je het licht uitdoet.

ja indd.. wordt jij er ook zo :moe: van?

Bofko
17-02-09, 23:58
Waar haal jij vandaan dat de man er niks aan kan doen ?
Niet uit het onderzoek. 't Is ook onzin, natuurlijk kan hij er iets aan doen. Als zijn hersenkwabaktiviteit hem in de weg zit dan bidt de man een rozenkrans, vermenigvuldigt in het hoofd 2 getallen van 3 cijfers of denkt intensief aan Erica Terpstra, net wat voor hem het beste werkt, en het hele kwabbenbeeld ziet er weer radicaal anders uit.
Desnoods gooit hij er een cursusje zelfhypnose tegenaan. Overigens is naar mijn stellige overtuiging ook dwangmatige geilheid niets anders als een vorm van zelfhypnose maar om dat uit te gaan spinnen, dat voert hier iets te ver.

Dat lijkt me een aardige stelling: Dwangmatige geilheid sublimeren middels zelfhypnose om de harde werkelijkheid te ontvluchten. Stuk interessanter als wat de gevolgen zijn als een stofje de premotor cortex prikkelt.

Charlus
18-02-09, 00:04
Sex objects: Pictures shift men's view of women

Ian Sample, Chicago
guardian.co.uk, Monday 16 February 2009 13.42 GMT

Men are more likely to think of women as objects if they have looked at sexy pictures of females beforehand, psychologists said yesterday.

Researchers used brain scans to show that when straight men<...>
Reeds 1400 jaar geleden schreef de Islam voor dat vrouwen niet publiekelijk in hun blootje mogen rondlopen. Recent geavanceerd hersenonderzoek bij mannen heeft uitgewezen dat ze opgewonden raken bij de aanblik van een blote vrouw, bovendien zien zij naderhand alle vrouwen als seksobjecten.
Bijna dagelijks kunnen aan de wetenschappelijk wonderen van de Islam nieuwe exemplaren toegevoegd worden.

tanger'73
18-02-09, 00:13
Al die onzin over de 'premotor cortex' is nogal kortzichtig, doordat het heel veel mannen ernstig te kort doet. Zo kun je mannen die incompetent zijn, mannen die dwars door blote vrouwen heenkijken en mannen waarbij vrouwen totaal geen rol spelen en mannen die last hebben van andere eigenaardigheden meteen al uit het onderzoek uitsluiten.

Munier
18-02-09, 00:14
Doet me trouwens denken aan deze videoclip ;)

YouTube - Benny Benassi - Satisfaction (Greece Dub) (http://www.youtube.com/watch?v=9Wz25k3LVqA)

Prachtig minimalistisch clipje:P

Zuid-Marokkaanse
18-02-09, 00:19
Welkom op t forum trouwens, Zuid-Marokkaanse. :)




Jij ook welkom Munier! :)



Dank je wel :knipoog:

Ron Haleber
18-02-09, 11:46
Reeds 1400 jaar geleden schreef de Islam voor dat vrouwen niet publiekelijk in hun blootje mogen rondlopen. Recent geavanceerd hersenonderzoek bij mannen heeft uitgewezen dat ze opgewonden raken bij de aanblik van een blote vrouw, bovendien zien zij naderhand alle vrouwen als seksobjecten.
Bijna dagelijks kunnen aan de wetenschappelijk wonderen van de Islam nieuwe exemplaren toegevoegd worden.

Wat een gezeur en flauwekul!

Ik kwam vroeger met familie vaak op het 'naaktstrand'. Jong en oud liepen daar kalm en zonder opwinding rond. Niets van de gluiperige hysterie en neuroses gemerkt die hier op maroc.nl de toon aangeven.


Moet wel opmerken dat ook toen allochtonen zich niet bloot gaven. Die zaten met verrekijkers vanaf het duin jaloers te loeren hoe autochtonen zich vrij en natuurlijk gedroegen...

Natuurlijk: met name moslims schamen zich neurotisch over het feit dat ze naakt geschapen worden... :duivel:

Blijkbaar heeft hun Schepper waar ze in geloven, een grote fout gemaakt...

Met nostalgie zijn ze geestelijk in een eerder stadium van de evolutie blijven vastgelopen. Betreuren dat ze niet nog steeds als dikbehaarde honden rondlopen - met name een staart ontbreekt ze blijkbaar!:haha:

Enfin, in dit Darwinjaar moeten ze nog heel wat inhalen. Andries Knevel geeft hen het goede voorbeeld... :student:

Ron Haleber
19-02-09, 13:58
Na ruim een dag: geen enkele reactie!

Mijn stelling blijkt dus juist te zijn geweest: die heibel over wat ontblote vrouwen ging in feite enkel om een storm in een glas water..:D

The_Grand_Wazoo
19-02-09, 21:14
Na ruim een dag: geen enkele reactie!

Mijn stelling blijkt dus juist te zijn geweest: die heibel over wat ontblote vrouwen ging in feite enkel om een storm in een glas water..:D

Ik denk dat de voorstelling van een naakte familie Haleber voldoende was om eenieder de lust tot verdere discussie te ontnemen.

Zuid-Marokkaanse
19-02-09, 21:37
Ik denk dat de voorstelling van een naakte familie Haleber voldoende was om eenieder de lust tot verdere discussie ontnomen heeft.

:haha: heel droog!

IndianSummer
20-02-09, 08:37
Reeds 1400 jaar geleden schreef de Islam voor dat vrouwen niet publiekelijk in hun blootje mogen rondlopen. Recent geavanceerd hersenonderzoek bij mannen heeft uitgewezen dat ze opgewonden raken bij de aanblik van een blote vrouw, bovendien zien zij naderhand alle vrouwen als seksobjecten.
Bijna dagelijks kunnen aan de wetenschappelijk wonderen van de Islam nieuwe exemplaren toegevoegd worden.

Ik ben benieuwd naar de reactie van het brein van de vrouw bij de aanblik van een (sexy) ontbloot mannelijk lichaam.

Ron Haleber
20-02-09, 10:58
Ik ben benieuwd naar de reactie van het brein van de vrouw bij de aanblik van een (sexy) ontbloot mannelijk lichaam.

Bij mijn bezoek aan Griekse en Romeinse sites - evenzo aan klassieke musea in Mediterane landen heb ik nooit afwijkend gedrag van vrouwen gezien. Ook mannen reageerden normaal...

Ook niet in het Vaticaans museum in Rome...Wel hebben de bigotte pausen daar tegenwoordig overal met gipsen vijgenbladeren de geschiedenis vervalst.

Maar ja pausen en hun aanhang zijn per definitie oplichters en bedriegers... Dat wisten we allang. Daar hadden we Mars niet voor nodig om ons dat duidelijk te maken...! :student:

Ron Haleber
20-02-09, 11:13
Ik denk dat de voorstelling van een naakte familie Haleber voldoende was om eenieder de lust tot verdere discussie te ontnemen.

Idd. een simpel retourtje Zandvoort aan Zee blijkt voldoende om alle hysterie en frustratie - zoals bijv. ook van moslims - bloot te leggen...!:haha:

In Marokko vond ik vroeger jong en oud zich probleemloos bloot in riviertjes wassen en spelen. Het moderne fundamentalisme maakte daar een eind aan!:maf3:


Onverwacht moet ik op dit punt Salah Eddine bijvallen: de verderfelijk westerse invloed van bigot puritanisme en Brits Victoriaanse hypocrisie veranderde de natuurlijke visie op het (blote) menselijke lichaam!:maf3:

Ron Haleber
21-02-09, 15:18
Niet alleen zij, Ron. Begin 20e eeuw voerde een zekere Anthony Comstock, amerikaan, een fanatieke puriteinse campagne. Er verscheen een cartoon waarop hij een vrouw een rechtszaal binnensleurt met de woorden

"Your honor, this woman gave birth to a naked child!".

Vergeet Marcel Lefebvre niet, de aartsbisschop die onlangs weer in de schoot van het Vaticaan is aangenomen. Hij is een auteur om van te smullen:

"Onder het voorwendsel van kunst besloten zij om toen overal, zelfs in kerken, dat nudisme in te voeren - we kunnen zonder overdrijving van nudisme spreken - dat in de Sixtijnse kapel in Rome triomfeert.

Vanuit het oogpunt van kunst hebben deze werken ongetwijfeld hun waarde, maar helaas hebben zij ook vooral een zinnelijk aspect van de verheffing van het vlees dat waarlijk tegengesteld is aan de leer van het Evangelie: "Want het vlees begeert tegen de wil van de geest", zegt de heilige Paulus, "en de geest strijdt tegen het vlees"."

Dit staat op blz. 4 van een boek van Levebvre getiteld They have uncrowned him: from liberalism to apostacy. The conciliar tragedy.

Olive bedankt voor die mooie voorbeelden die je geeft! Het bewijst dat het Christendom vaak in bigotterie niet voor de Islam onderdoet...:student:

Hoe dwaas om het genie Michel Angelo met zijn prachtige ikonen - denk aan de schepping door god van Adam! - ridicuul te willen maken...:schreeuw:

Deze achterlijkheid bewijst hoe tyranniek deze paus is - die elke vrije Bijbelse verzuchting in de ban slingert...:maf3:

mark61
21-02-09, 17:52
Het gaat erom dat in het onderzoek naar voren komt dat na het zien van vrouwen in bikini mannen vervolgens niet-empatisch op vrouwen reageren.

Nee, dat staat er in het geheel niet. Read again.

Als het onderzoek hier correct wordt weergegeven is het een flutonderzoek.


De vrouwen worden m.a.w. gezien als seksobject. Daarbij zullen ze heus niet als wilde beesten reageren, maar van een zuivere menselijke omgang is er geen sprake meer.

Dit verzin je zelf; het staat nergens.


Het is een argument die niqaabdragers aandragen en die nu onderstreept wordt met een wetenschappelijk onderzoek.

Niqaabdragerfans wekken zelf sterk de indruk vrouwen niet als 'fully human' te zien doordat ze vrouwen willen straffen voor hun eigen tekortkomingen. Denk daar maar ff over na.

O.a. Egyptische vrouwen klagen steen en been over het sexistische gedrag van Egyptische mannen in het openbaar; dit geheel los van de kleding die die vrouwen dragen.

A load of crap dus allemaal.

Begrijp je Bofko's en Tanger's argument niet of doe je alsof je achterlijk bent?

Koala64
21-02-09, 19:28
Oftwel hoe het onvermogen tot zelfbeheersing (of onwil) van de een tot de last van de ander getransformeerd wordt.

Munier
24-02-09, 23:44
Volgens mij is dit weer het zoveelste onderzoek dat bewijst, wat we allemaal al wisten: sommige mannen zijn sexisten en ook niet sexistische mannen kijken wel eens naar een mooie vrouw. Ik wacht nog op het onderzoek dat bewijst dat vrouwen in dit opzicht niet voor de mannen onderdoen.

Morosian
26-02-09, 15:09
Is er een mogelijkheid dat dit cultuur-gebonden is? Dat zou namelijk verklaren waarom het voornamelijk groepen Marokkaantjes waren die zoveel overlast bezorgden voor meisjes in bikini op stranden en zwembaden.

Ron Haleber
27-02-09, 11:52
Is er een mogelijkheid dat dit cultuur-gebonden is? Dat zou namelijk verklaren waarom het voornamelijk groepen Marokkaantjes waren die zoveel overlast bezorgden voor meisjes in bikini op stranden en zwembaden.

Lijkt mij juist! Ik bracht al deze stelling eerder in dit topic naar voren... Je zou het met name op moslims kunnen doen slaan. En op christelijk- plus joodse-fundamentalisten cq "orthodoxen"...

Dus niet generaliseren! In vroegere tijden was men ook daar niet zo truttig...:student: In vroeger eeuwen was moslimcultuur bekend om wat nu 'libertijns' heet. Idem dito tav homosexualiteit... cf. de hierover bekende klassieke Griekse cultuur die de Arabieren overnamen en waar ze zich "zo trots" op beroemen....! :schreeuw:

Ook tav het Westen vroeger - daar was het anders: ten tijde van Erasmus was wat naakt was - wat nu sauna heet - normaal...:rolleyes:

Orandajin
27-02-09, 13:04
Wist je dat er zelfs mannen zijn die seksueel uit hun dak gaan en kicken op bedekte vrouwen?En die gaan dan gelijk de bedekking afscheuren? En daar kunnen de mannen dan niks aan doen... Ze kunnen het niet helpen dat die bedekking hun lusten opwekt...

:D:D:D

Orandajin
27-02-09, 13:07
Is er een mogelijkheid dat dit cultuur-gebonden is? Dat zou namelijk verklaren waarom het voornamelijk groepen Marokkaantjes waren die zoveel overlast bezorgden voor meisjes in bikini op stranden en zwembaden.Als een zwembad mannen/jongens verplicht enkel een zwemslip te dragen, durven deze "helden" die niet van het lichaam van meisjes in bikini kunnen afblijven zich niet meer te vertonen, omdat zij zich in enkel een zwemslip "te bloot" voelen...:melig::melig::melig: