PDA

Bekijk Volledige Versie : "To believe or not to believe" : that's the question !



Sallahddin
19-02-09, 13:09
"To believe or not to believe " by Abubakar N.Kasim :

That's the question:

bron: Islamicity.com : US muslims' site : Feb 17, 2009 :

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0902-3811

"I don't understand neither do i comprehend the real purpose of atheists' adds that are expected to arrive in Toronto & displayed on the public buses .

As there are religious fanatics who believe that heaven is only reserved for them & everyone else is bound to hell ,there are also hardcore fanatics in atheism who try to put their ideology into people's throats by any means necessary .

They do so by attacking believing men & women in coordinating such 'pre_emptive' adds on buses hoping to win converts down the road & create doubts 'bout the existence of God.

Their main message as it had recently appeared on the London buses is 'There's probably no God .Now stop worrying & start living .'

I wonder whether they 've carefully considered the other coin of whether there's probably God out there who is in charge & in control of everything ...." quote : from the above mentioned article :

in other words :

Fanatic atheists' crusades against believers & God !

The battle between faith & atheism :

who's right & who's wrong ???

How do u see the future of both atheism & religion ???

which one will have the last word _ laugh !

Rira bien qui rira le dernier !

Witte78
19-02-09, 14:04
Ze zullen beide blijven bestaan, niemand zal winnen of het laatste woord hebben. Zolang we blijven vasthouden aan onze democratische en seculiere beginselen is dat ook geen enkel probleem.

Sallahddin
19-02-09, 14:13
Ze zullen beide blijven bestaan, niemand zal winnen of het laatste woord hebben. Zolang we blijven vasthouden aan onze democratische en seculiere beginselen is dat ook geen enkel probleem.

Ik denk dat religie het laatst woord zal hebben, Islam met name ,om helemaal preciezer & eerlijk met je zijn , democratie & secularisme zijn slechts ideologisch fasen in de geschiedenis van de ontwikkeling van het westen althans = niet "het eind van de geschiedenis" !

Atheisme is gedoemd te verdwijnen op lang termijn = want mensonwaardig + fundamenteel fout ..........!


well, that's my opinion at least !

only time will tell indeed !

Witte78
19-02-09, 14:26
Ik denk dat religie het laatst woord zal hebben, Islam met name ,om helemaal preciezer & eerlijk met je zijn , democratie & secularisme zijn slechts ideologisch fasen in de geschiedenis van de ontwikkeling van het westen althans = niet "het eind van de geschiedenis" !

Atheisme is gedoemd te verdwijnen op lang termijn = want mensonwaardig + fundamenteel fout ..........!


well, that's my opinion at least !

only time will tell indeed !

Jouw kijk hierop is nogal tegenstrijdig met de geschiedenis. Daaruit blijkt dat mensen niet homogeen zijn, dus zullen ze ook nooit gelijkgestemd raken. Gelukkig maar, lijkt me nogal saai met alleen maar atheďsten of moslims, of whatever.

Sallahddin
19-02-09, 14:46
Jouw kijk hierop is nogal tegenstrijdig met de geschiedenis. Daaruit blijkt dat mensen niet homogeen zijn, dus zullen ze ook nooit gelijkgestemd raken. Gelukkig maar, lijkt me nogal saai met alleen maar atheďsten of moslims, of whatever.

nou, ja : zit er wel wat in ,daar draait alles om inderdaad :

die dualistisch strijd tussen geloof & atheisme tot het eind van de tijd inderdaad :

de ontwikkeling van de mens heeft meer te maken met die dualisme tot het eind van de tijd :

atheisme is in strijd met de natuur, de natuur van de mens, met de wereld, met het universum ....

atheisme is gedoemd helemaal verslagen te worden tegen het eind van de tijd, geloof ik ! : kan niet anders !

No time left , gotta go!

Thanks !

Eke
19-02-09, 17:36
Sallah, er zijn ook veel mensen waarbij de strijd tussen geloof en ongeloof innerlijk plaats vindt, want de uitdrukking : 'de hemel is van koper'* is al eeuwen oud.

* connectie met God is verstoord.

Of heb je nooit erge dingen meegemaakt waarbij je dacht : pfffff..behoorlijk onGoddelijk
of periodes waarbij je geen wezenlijk contact voelde met je Schepper ?

Ongeveer 1 miljoen Nederlanders zijn humanist. (je kent wel humanisten :Socrates, Descartes, Erasmus enz.enz.)
Zij geloven meestal niet in een God en gedragen zich mens-waardig.

citaat :"Menselijke waardigheid vraagt van het individu om elk ander mens serieus te nemen, te zien als een ander, gelijkwaardig mens, die andere meningen heeft, andere voorkeuren, andere problemen. Het erkennen van de menselijke waardigheid van een ander vraagt om karaktereigenschappen zoals --->> tolerantie, nieuwsgierigheid en openheid.
Het humanisme streeft ernaar om deze eigenschappen te verbreiden onder zoveel mogelijk mensen.

Humanisten beseffen ook dat een betere wereld voor alle mensen niet alleen maar van individuele personen en hun karakter afhangt. Menselijke waardigheid vraagt ook om een rechtvaardige samenleving waarin mensen voldoende en gelijke kansen hebben, vrij zijn en de mogelijkheid hebben zich te ontwikkelen en ontplooien. Een samenleving moet voldoende ruimte voor verschil toelaten en pluraliteit niet als bedreiging zien.

Menselijke waardigheid heeft een fatsoenlijke en rechtvaardige politiek nodig, zowel nationaal als internationaal. In het publieke debat spreken humanisten zich daarom regelmatig uit tegen onrecht en over thema’s zoals armoede, sociale ongelijkheid, etnische tegenstellingen, het milieu en mensenrechten."

bron :http://www.humanistischverbond.nl/humanisme/index.html

Wat denk je ervan, Sallah ?

sjaen
20-02-09, 00:28
nou, ja : zit er wel wat in ,daar draait alles om inderdaad :

die dualistisch strijd tussen geloof & atheisme tot het eind van de tijd inderdaad :

de ontwikkeling van de mens heeft meer te maken met die dualisme tot het eind van de tijd :

atheisme is in strijd met de natuur, de natuur van de mens, met de wereld, met het universum ....

atheisme is gedoemd helemaal verslagen te worden tegen het eind van de tijd, geloof ik ! : kan niet anders !

No time left , gotta go!

Thanks !

Thank you, Goodnight and may your Godzilla be with you!

no offence............ just kidding

Bofko
20-02-09, 11:44
atheisme is gedoemd helemaal verslagen te worden tegen het eind van de tijd, geloof ik ! : kan niet anders !



"geloof ik ! : kan niet anders ! "
Kijk Sallah, dit vat nu precies je hele wishful thinking goed samen.

Wishful thinking = geen verschil maken tussen de wekelijkheid en datgene wat je graag wil (of denkt te willen) dat die werkelijkheid is. Eigenlijk het domein van kinderen.

Sallahddin
20-02-09, 19:48
"geloof ik ! : kan niet anders ! "
Kijk Sallah, dit vat nu precies je hele wishful thinking goed samen.

Wishful thinking = geen verschil maken tussen de wekelijkheid en datgene wat je graag wil (of denkt te willen) dat die werkelijkheid is. Eigenlijk het domein van kinderen.

ok, kijk : ik zie het zo :

net als de wetenschap die voorspelingnen maakt ,kan religie ook destemeer profeties verkondigen :

de enige echte waarheid zal uitendeijk helemaal overwinen tegen het eind van de tijd :

deze waarheid die is voorlopig verslagen , na een bepaald glorie tijd_periode :

atheisme is de voorlopig overwinaar ...

de ontwikkeling van de mens heeft dus meer te maken met deze dualistisch strijd : geloof vs ongeloof ....

Sallahddin
20-02-09, 19:50
Thank you, Goodnight and may your Godzilla be with you!

no offence............ just kidding

:lol:


very funny indeed ! Godzilla !!! :lol: : je kijkt naar te veel science fiction movies !

no offense , just kiddin' !

:zwaai:

Sallahddin
20-02-09, 19:55
Sallah, er zijn ook veel mensen waarbij de strijd tussen geloof en ongeloof innerlijk plaats vindt, want de uitdrukking : 'de hemel is van koper'* is al eeuwen oud.

* connectie met God is verstoord.

Of heb je nooit erge dingen meegemaakt waarbij je dacht : pfffff..behoorlijk onGoddelijk
of periodes waarbij je geen wezenlijk contact voelde met je Schepper ?

Ongeveer 1 miljoen Nederlanders zijn humanist. (je kent wel humanisten :Socrates, Descartes, Erasmus enz.enz.)
Zij geloven meestal niet in een God en gedragen zich mens-waardig.

citaat :"Menselijke waardigheid vraagt van het individu om elk ander mens serieus te nemen, te zien als een ander, gelijkwaardig mens, die andere meningen heeft, andere voorkeuren, andere problemen. Het erkennen van de menselijke waardigheid van een ander vraagt om karaktereigenschappen zoals --->> tolerantie, nieuwsgierigheid en openheid.
Het humanisme streeft ernaar om deze eigenschappen te verbreiden onder zoveel mogelijk mensen.

Humanisten beseffen ook dat een betere wereld voor alle mensen niet alleen maar van individuele personen en hun karakter afhangt. Menselijke waardigheid vraagt ook om een rechtvaardige samenleving waarin mensen voldoende en gelijke kansen hebben, vrij zijn en de mogelijkheid hebben zich te ontwikkelen en ontplooien. Een samenleving moet voldoende ruimte voor verschil toelaten en pluraliteit niet als bedreiging zien.

Menselijke waardigheid heeft een fatsoenlijke en rechtvaardige politiek nodig, zowel nationaal als internationaal. In het publieke debat spreken humanisten zich daarom regelmatig uit tegen onrecht en over thema’s zoals armoede, sociale ongelijkheid, etnische tegenstellingen, het milieu en mensenrechten."

bron :http://www.humanistischverbond.nl/humanisme/index.html

Wat denk je ervan, Sallah ?


zit er wel wat in, lady :

maar ik heb niks met die gladde schijnheilig misleidend zgn humanisme hoor :

soort christendom zonder God :

of zoals Nietzsche 's wat daarover zie :

"Humanisme is een gedegradeerd vorm van ....het christendom" :

L'humanisme est une forme degradéé du christiannisme ....

not my cup of tea or coffee indeed !

Sallahddin
20-02-09, 20:23
Inspirerende topic Sallahddin, je bent hier op je best! :duim:

nee, helemaal niet, vind ik , maar toch bedankt : lief van je ! :

ik ben op mijn best thuis, op mijn werk, in mijn privé leven , bij vrienden ...........kortom : in real life !


coming form an atheist like u : i don't know what to make of the above flattery u were dispaying here , to be honnest !

or do u think i'm at my best only in religious affairs ??? :lol:

while in fact i don't pretend to know much 'bout religion either + Islam is more than only a religion = allesomvattend = life itself = larger than life itself even !

P.S.: wat denk je van deze issues van deze topic allemaal, Olive ???

Sallahddin
20-02-09, 21:30
.

.


.






.

Sallahddin
21-02-09, 12:36
To bvelieve or not to believe : that's the question ....waar om alles draait :

vinden jullie niet ???

Bofko
21-02-09, 14:07
To bvelieve or not to believe : that's the question ....waar om alles draait :

vinden jullie niet ???

Nope, leave the lieve, Shakespeare. The real question is :To be or not to be

Sallahddin
21-02-09, 18:48
Nope, leave the lieve, Shakespeare. The real question is :To be or not to be

If u do think 'bout it carefully : u w'd see that that's the real question :

to believe or not to believe :

daar draait alles om nogmaals :

nothing else matters that much in fact :

or as the famous song of Metallica goes : "Nothing else matters !" :

i w'd say : nothing else matters that much!

Eke
21-02-09, 19:12
Sallahdin, binnenkort reageer ik nog to-the-point op je topic, maar ik wil je vast deze link sturen, die vind jij vast ook heel interessant...http://nl.odemagazine.com/doc/0082/Het-leven-gaat-door/
Het gaat over o.m. het onderzoek van Pim van Lommel naar bijna-dood-ervaringen, over ons bewustzijn en de plek voor onze herinneringen, waarvan we altijd gedacht hebben dat die in onze hersenen ligt...nou ja, lees zelf..ik ben benieuwd naar je reaktie, want religie en leven-na-de-dood is een tweeling, in de meeste gevallen.

Sallahddin
21-02-09, 19:36
Sallahdin, binnenkort reageer ik nog to-the-point op je topic, maar ik wil je vast deze link sturen, die vind jij vast ook heel interessant...http://nl.odemagazine.com/doc/0082/Het-leven-gaat-door/
Het gaat over o.m. het onderzoek van Pim van Lommel naar bijna-dood-ervaringen, over ons bewustzijn en de plek voor onze herinneringen, waarvan we altijd gedacht hebben dat die in onze hersenen ligt...nou ja, lees zelf..ik ben benieuwd naar je reaktie, want religie en leven-na-de-dood is een tweeling, in de meeste gevallen.

Ga ik lezen met een open mind ,dat wel :

maar ik heb meestaal niks met die gladde misleidend pseudo_wetenschappelijk zgn bijna _dood _ervaringnen :

bijna _dood heeft absoluut niets te maken met helemaal & echt _dood ! :

de mens kan nooit achterhalen wat er precies gebeurt bij die echt dood_ervaring die wij allemaal zullen mee moeten maken ,vroeg of laat :

alleen religie kan daarover "aantwoorden" geven..............

bewustzijn, geheugen, geweten, denk proces, psyche .............zijn zaken van de ziel ,al zouden die lijken te kunnen "gelocaliseerd" worden in het menselijk brein : deze "locaties" in het menselijk brein zijn slechts materiele reflecties ervan ,denk ik ,weet ik veel .........

het menselijk ziel is van Goddelijk aard leert ons religie :

de mens kan dus de essentie, aard, van deze ziel dus nooit achterhalen, en vooraal niet via deze materialistisch modern wetenschap die beschouwt het menselijk bewustzijn als slechts & uitsluitend een materieel aangelegenheid = neuronaal activiteit van het menselijk brein ..........

bijna alles is een kwestie van bewustzijn : al dan niet geloven in God is ook & vooraal een kwestie van bewustzijn :

onze bewustzijn bepaalt onze geloof of ongeloof , onze psyche, gedrag , leven .... onze kijk op de dingen , onze omgansvormen met betrekking tot anderen ...........

atheisme is in strijd met de mens zelf, met de natuur, de wereld, het universum.............

ben benieuwd !

Slinger
21-02-09, 19:53
If u do think 'bout it carefully : u w'd see that that's the real question :

to believe or not to believe :

daar draait alles om nogmaals :

nothing else matters that much in fact :

or as the famous song of Metallica goes : "Nothing else matters !" :

i w'd say : nothing else matters that much!

Nothing else matters

So close no matter how far
Couldnt be much more from the heart
Forever trusting who we are
And nothing else matters

Never opened myself this way
Life is ours, we live it our way
All these words I dont just say
And nothing else matters

Trust I seek and I find in you
Every day for us something new
Open mind for a different view
And nothing else matters

Never cared for what they do
Never cared for what they know
But I know

So close no matter how far
Couldnt be much more from the heart
Forever trusting who we are
And nothing else matters

Never cared for what they do
Never cared for what they know
But I know

Never opened myself this way
Life is ours, we live it our way
All these words I dont just say
And nothing else matters

Trust I seek and I find in you
Every day for us something new
Open mind for a different view
And nothing else matters

Never cared for what they say
Never cared for games they play
Never cared for what they do
Never cared for what they know
And I know

So close no matter how far
Couldnt be much more from the heart
Forever trusting who we are
No nothing else matters

Dit gaat gaat echt niet over het geloof, en zeker niet over de islam.

Sallahddin
21-02-09, 20:51
Nothing else matters

So close no matter how far
Couldnt be much more from the heart
Forever trusting who we are
And nothing else matters

Never opened myself this way
Life is ours, we live it our way
All these words I dont just say
And nothing else matters

Trust I seek and I find in you
Every day for us something new
Open mind for a different view
And nothing else matters

Never cared for what they do
Never cared for what they know
But I know

So close no matter how far
Couldnt be much more from the heart
Forever trusting who we are
And nothing else matters

Never cared for what they do
Never cared for what they know
But I know

Never opened myself this way
Life is ours, we live it our way
All these words I dont just say
And nothing else matters

Trust I seek and I find in you
Every day for us something new
Open mind for a different view
And nothing else matters

Never cared for what they say
Never cared for games they play
Never cared for what they do
Never cared for what they know
And I know

So close no matter how far
Couldnt be much more from the heart
Forever trusting who we are
No nothing else matters

Dit gaat gaat echt niet over het geloof, en zeker niet over de islam.

Very nice song :thanks for the lyrics :

one of my favourites :

who said it was 'bout religion, let alone 'bout Islam :

i was just using the title of the song, nothing more :

read again :

i said : to believe or not to believe : that's the question : waar alles om draait : nothing else matters as goes that song , qua title of the song at least , nothing else matters that much !

get it ???

P.S.: i'm listening now to Pink Floyd's "Another brick in the wall" :


u, me , Bofko, or Eke or anyybodyelse for that matter are just bricks in the wall :

is this above mentioned stated in that song ??? :lol:

was that song litterally 'bout me, u , Bofko, Eke ....??? :lol:

Slinger
22-02-09, 06:36
Very nice song :thanks for the lyrics :

one of my favourites :

who said it was 'bout religion, let alone 'bout Islam :

i was just using the title of the song, nothing more :

read again :

i said : to believe or not to believe : that's the question : waar alles om draait : nothing else matters as goes that song , qua title of the song at least , nothing else matters that much !

get it ???

P.S.: i'm listening now to Pink Floyd's "Another brick in the wall" :


u, me , Bofko, or Eke or anyybodyelse for that matter are just bricks in the wall :

is this above mentioned stated in that song ??? :lol:

was that song litterally 'bout me, u , Bofko, Eke ....??? :lol:


Niet over Eke, in elk geval, want die laat zich door geen enkel systeem inkapselen. Ik vind wel dat jij je vrijwillig in laat metselen. Of misschien kun je niet anders?

Bofko
22-02-09, 18:46
P.S.: i'm listening now to Pink Floyd's "Another brick in the wall" :


u, me , Bofko, or Eke or anyybodyelse for that matter are just bricks in the wall :

is this above mentioned stated in that song ??? :lol:

was that song litterally 'bout me, u , Bofko, Eke ....??? :lol:

Listen also to 'Losing my religion" from REM. Beautiful song also !

Sallahddin
22-02-09, 20:27
Listen also to 'Losing my religion" from REM. Beautiful song also !



Love that song too indeed : love REM :

but i don't have to agree wit the lyrics or philosophy_ideology_morality , spirit behind it , even if people do say that art is free = not bound by any belief ,ideology, morality ........

i've never encountered any form of art that's really free form any kindda belief, ideology, morality............


music is universal art thus : i like many kinds of musics, many kinds of art , but i don't have to agree with their ideologic, belief , moral_ethic ...backgrounds !

i like to Listen to diffrent kinds of music such as UB 40, Guns & Roses , Beatles, classical music from time to time , but i do get quickly bored by it ...........& many many other kinds of music .............

chill out music, .................

Sallahddin
22-02-09, 20:37
Niet over Eke, in elk geval, want die laat zich door geen enkel systeem inkapselen. Ik vind wel dat jij je vrijwillig in laat metselen. Of misschien kun je niet anders?


ik word makkelijk & vrijwillig gemetseld ???

do u really think so ???



u're wrong 'bout that indeed !

wij hadden het al over gehad over die gladde misleidend "romantisch" ....zgn bijna_dood ervaringnen : vind ik niks aan : dat had ik benadrukt :

dat heeft meer te maken met de psychologie van de mens inderdaad :

wanneer kijk je de dood in de ogen & je hebt het geluk er aan te "ontsnappen" , dan zou je alles in perspectief zien : dan zou je inderdaad kijken naar wat belangrijk in het leven is ..........:

= psychologie !:

geeft de mens de alarm bel & perspectief met betrekking tot diens mortaliteit !

pseudo_wetenschap voor de rest :

geloof geeft een ander kijk op de dood zelf ,dus :

i'm not bying that pseudo_scientific vodoo stuff ... :lol:

i was just trying to be polite & subtle 'bout it with Eke :

u've just blown it :


congratulations !

this is the right balance 'bout life & death :

"Try to live ur life as if u w'd live for ever , & try to consider or think 'bout ur after_life as if u w'd die tomorrow!"

H.P.Pas
22-02-09, 20:48
i do get quickly bored

Dat is inderdaad jouw probleem in a nutshell.

Sallahddin
22-02-09, 21:45
Dat is inderdaad jouw probleem in a nutshell.


I was talking 'bout classical music : i sure do get quickly bored by it , to some extent at least :

& by many other things for that matter , so what ???

Sallahddin
23-02-09, 13:09
"And the Jews say, ‘The Christians stand on nothing’; and the Christians say, ‘The Jews stand on nothing;’ while they both read the same Book. And the ignorant say the same of both of them. But Allah shall judge between them on the Day of Resurrection concerning that wherein they disagree."

Koran 2:114

Ken je dit vers, Sallahddin? Het is een treffend vers, dat de onlogica van veel godgelovigen beeldend verwoordt, en zich daarvan distantieert.

ho, ho, niet verzen uit context interpreteren graag , mvr.atheiste :

ik ken die vers heel goed inderdaad :

alle profeten hadden de 1 naar de ander geleid in een heel lang reeks van Adam tot en met Mohammed , passerend bij Abraham, Moses , Jezus ...

wij geloven in al die profeten & hun originele oorspronkelijke boodschappen :

wij geloven dus ook in die andere heilig boeken in hun originele versies dus ,van het origineel jodendom & het origineel christendom :

religies hadden zich dus moeten ontwikkelen ook naarmate de mens meer kennis, ervaring , ontwikkeling zou boeken met Islam als de laatste compleet universeel boodschap die die uitgefaseerd tijdelijk _locale jodendom & christendom had vervangen !:

Islam is the last testament !

jews used to say that christianity ( christiannity =Judaism II in fact = an improvement of Judaism I , met behoud van de Tora , onder ander ...!) was wrong= stand on nothing , christians used to say the same 'bout Judaism : they were both wrong thus !

we don't say that neither Judaism nor christianity were right = or w'd stand on nothing :

we just say that christianity & Judaism were falsified & outphased ....Islam as last testament had replaced them both !

Get it ???

Sallahddin
23-02-09, 13:20
peace, vogel ... :cool:


REM fans

Mooi nummer van ander groepje waarin zanger REM zingt.

voce gosta (http://rapidshare.com/files/201311250/voce_gosta.zip.html)

(nummers op cd gaan in elkaar over, daarom staat voorafgaande nummer er ook op, en nog een)


Peace of course indeed : truth is not the ennemy of peace , in the contrary !:

truth is peace , truth promotes peace ,against the ennemies of peace ...

P.S.: do u think art is free ??? ,free form any ideology, from any belief in the larger sense , Philosophy .......free from any kindda morality_ethics ........???

Do't forget that anything u do, say, feel , think.....is a statement of value or a judgment of value !

even science itself is a statement or judgement of value 'cause it tends to change & improve the world :

only total silence & total inaction, total feelingless ........= death , are free from any statement or judgement of value ...


even though death itself as an intsrument is a statement or a judgement of value 'cause it takes u to a better or worse after_life....


even thoug science is not 'bout morality_ethics , not driven by them or do consider them as such .....

don't forget dat morality is not a goal in itself: just a means to an eind ......

when people start considering morality as a goal in itself , then we do have a problem : a very serious one indeed !

H.P.Pas
23-02-09, 14:00
I was talking 'bout classical music : i sure do get quickly bored by it , to some extent at least :

& by many other things for that matter , so what ???

12. Distraction
---------------

Too much color blinds the eye
Too much tone deafens the ear
Too much taste dulls the palate
Too much play maddens the mind
Too much desire tears the heart.

The sage provides for the belly, not for the senses;
He lets go of sensation and accepts substance.

Sallahddin
23-02-09, 14:15
12. Distraction
---------------

Too much color blinds the eye
Too much tone deafens the ear
Too much taste dulls the palate
Too much play maddens the mind
Too much desire tears the heart.

The sage provides for the belly, not for the senses;
He lets go of sensation and accepts substance.



nice ! :

show me that sage indeed ! :

there exist no "scanner" of the human soul or human consciousness that can deliver a certificate of excellence of taste , color , substance ....to any living or dead human !:

such humans exist barely.......



art is a question of taste too : question of colors too , a question of tones , of dosis , of balance , of subtleness ,wisdom, of sensitivity ...............

u've to differenciate between feelings , human nature, passions, tones, colors ....& their Filters :


So, tell me do u think art is free??? from any ideology, from any belief in the larger sense , from any morality-ethics ' chaines ????

the latters are some of the colors some kindda art gives to our feelings, to our states of mind , to our human nature , to our passions, desires, wishes, dreams, to our longings .......to the substance & essence of things ...........


but the substance & essence of things escape our grasp or consciousness almost totally :

even our consciousness we cannot grasp the essence or nature of it.............let alone the rest .........

Try to make a trip to the desert some day : a very enlightening experience away from all modern colors, sounds, ideologies, images ...........

Total silence & isolation : that's as far as u can get with making contact with ur inner nature, with nature .........with the universe.....

That total silence can be the highest form of ...communication :

ur inner radar w'd naturally function without getting hindered or disturbed.........

that silence & isolation without any parasites ,hinderance ...are very "scientific" circumstances & methods in essence at least, to some extent at least , don't u think ??? !

Morosian
23-02-09, 14:30
Toename van kennis leidt tot afname van religiositeit. Dat is al eeuwen het geval en er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat gaat veranderen.

H.P.Pas
23-02-09, 15:32
nice ! :


Het is een vroege beschrijving van de attention deficit disorder.
Je zou er eens rustig over kunnen nadenken.
Maar ja, dat gaat nou juist niet.

H.P.Pas
23-02-09, 16:30
****

Bart.NL
23-02-09, 17:10
Islam is the last testament !

we just say that christianity & Judaism were falsified & outphased ....Islam as last testament had replaced them both!

Vergeet niet dat als Islam het enige "ware" geloof zou zijn, dat na 1.400 jaar wel eindelijk duidelijk zou zijn. Islam is aangepast aan de tijd en cultuur waarin de Islam ontstaan is.

God zal met iets beters moeten komen om de mensheid te overtuigen. Ik denk dat zoiets wel gaat gebeuren. We leven in een andere tijd met andere problemen die opgelost moeten worden, zoals de vernietiging van de aarde, dreiging van massale hongersnoden (door klimaatverandering en uitsterven van bijen) en de dreiging van chaos en anarchie gecombineerd met oorlogen.

Jodendom, Christendom en Islam hebben hier geen passend antwoord op. Er zal volgens mij nooit een definitief laatste testament zijn.

Sallahddin
23-02-09, 19:40
Toename van kennis leidt tot afname van religiositeit. Dat is al eeuwen het geval en er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat gaat veranderen.

RU sure 'bout that ??? :haha:

zie mijn posts in die topic over atheisten & frustraties & anderen :

het is eigenlijk andersom :

hoe meer kennis, ervaring, werk, constant zoektocht, hoe dichter bij God !

:zwaai:

Sallahddin
23-02-09, 19:52
Vergeet niet dat als Islam het enige "ware" geloof zou zijn, dat na 1.400 jaar wel eindelijk duidelijk zou zijn. Islam is aangepast aan de tijd en cultuur waarin de Islam ontstaan is.

God zal met iets beters moeten komen om de mensheid te overtuigen. Ik denk dat zoiets wel gaat gebeuren. We leven in een andere tijd met andere problemen die opgelost moeten worden, zoals de vernietiging van de aarde, dreiging van massale hongersnoden (door klimaatverandering en uitsterven van bijen) en de dreiging van chaos en anarchie gecombineerd met oorlogen.

Jodendom, Christendom en Islam hebben hier geen passend antwoord op. Er zal volgens mij nooit een definitief laatste testament zijn.

Islam heeft meer aantwoorden dan je je ooit kunt verbeelden, vriend :


In de tijd van Abassiden in Baghdad , hadden sommige khaliefen de gewoonte geestelijken van de 3 religies bijeen te roepen om te kunnen debateren over wederzijds theologisch metafysisch vraagstukken & elkaars religies met elkaar te vergelijken :

op 1 van die bijeenkosten zei 's een Rabbijn het volgende , op een gegeven moment :

plat _simpel gezegd:

alleen joden gaan naar het paradijs , niemand anders !

de priester zei ook dat alleen christenen naar het paradijs zouden gaan , niemand anders :

tenslote kwam een moslim scholar aan het woord & zei het volgende :

wij geloven in Moses & in het oorspronkelijk jodendom & joodse heilig boek ,dus als joden naar het paradijs zouden gaan ,dan gaan wij ook ,moslims , ernaar vervolgens !

wij geloven ook in Jezus & in het origineel christendom & origineel heilig boek van christenen, dus als christenen naar het paradijs zouden gaan , dan zouden wij, moslims ook , er naar gaan !

Maar stel dat Islam is het laatste waar geloof zou zijn, dan zouden voortaan alleen moslims naar het paradjs gaan, niemand anders ........

zie de pic???

Sallahddin
24-02-09, 13:43
To believe or not to believe : that's the real question :

nothing else matters that much !

Sallahddin
26-02-09, 21:13
To believe or not to believe : that's the real question :

nothing else matters that much !

Yep! : i can only agree !

Charlus
27-02-09, 11:14
To believe or not to believe : that's the real question :

nothing else matters that much !
Yep! : i can only agree !
:nerveus:Je kunt nog een keer op jezelf reageren, bv. "I do too!".

Charlus
27-02-09, 11:50
Nothing else matters

So close no matter how far
Couldnt be much more from the heart
Forever trusting who we are
And nothing else matters<...>
Het intro hebben ze gejat van Vader Abraham (Het kleine café aan de haven).

Sallahddin
27-02-09, 13:00
Het intro hebben ze gejat van Vader Abraham (Het kleine café aan de haven).

Metallica spreekt geen NLs ! :lol: