PDA

Bekijk Volledige Versie : Aboutaleb in de aanval tegen vandalen



knuppeltje
25-02-09, 09:46
Amsterdam. Een groepsupporters van Feyenoord krijgt een persoonlijke waarschuwing van de Rotterdamse burgermeester Aboutaleb. De politie levert de brief thuis bij de fans af. In de brief staat dat harde maatregelen worden genomen als de fans zich opnieuw misdragen.
Ongeveer tweehonderd boze supporters van de Rotterdamse club richtten zaterdag vernielingen in de stad, ondermeer aan een terras.
De politie analiseerde de afgelopen dagen camerabeelden en kon zo enkele tientallen betogers indentificeren. Rotterdammers krijgen bezoek van de politie; betogers uit andere plaatsen krijgen alleen de brief gestuurd.
De Feyenoordfans demonstreerden tegen het verbod om vijf jaar lang de uitwedstrijden tegen Ajax te bezoeken. Dat was uitgevaardigd na enkele incidenten vorige week zondag tijdens de competitiewedstrijd tussen Ajax en Feyenoord in Amsterdam. Ondanks eerdere waarschuwingen die de clubs en de burgemeesters de aanhang hadden gegeven, was toen sprake van misdragingen, geweldsincidenten en spreekkoren.
Bij het protest van zaterdag scandeerden de fans ook leuzen en werd Aboutaleb beledigd. De gemeente dreigt samen met de KNVB ook met een stadionverbod.
Aboutaleb zei dinsdag dat de groep betogers mogelijk collectief aansprakelijk wordt gesteld voor de aangerichte schade. Hij heeft aanwijzingen dat ook woensdag gedemonstreerd wordt in de stad. 'Dat wil ik niet ontmoedigen. Iedereen heeft het recht om te demonstreren, maar de grenzen die de wet stelt, mogen niet worden overschreden.' (Volkskrant van vandaag)

Ik mag die Aboutaleb wel. Maar ik snap na jaren nog steeds niet waarom de politie al niet 25 jaar eerder is begonnen met het gebruik maken van camera's bij rellen. Wel flink investeren in dure paarden en weet ik al niet meer voor duur materieel, maar in veel en veel goedkopere camera's om de beelden vast te leggen, zodat daders later veel makkelijker zijn op te pakken, dat was blijkbaar teveel van het goede.
Dat je met die beelden gedupeerden kunt helpen bij de schadeafwikkeling is blijkbaar ook nooit belangrijk gevonden.
Zolang er videocamera's zijn, snap ik van dat weigeren door de politie om er grootschalig gebruik van te maken bij rellen, geen ene moer.
Hebben ze niet nog wat Abou's voor andere steden?

The_Grand_Wazoo
25-02-09, 15:29
kI vdin ed tielt wat ondiudijlek

Bofko
25-02-09, 15:34
kI vdin ed tielt wat ondiudijlek

KPN-sluikreclame ? Beheer !

mark61
25-02-09, 16:48
Nou de zjepelling is gelukkig aangepast.

Tis wel apart dat dit soort 'kleine criminaliteit' blijkbaar altijd schouderophalend wordt geaccepteerd. Lachen dat Aboutaleb er wat aan gaat doen. Al is een waarschuwing natuurlijk onzin. Waarom pakken ze ze dan niet meteen op?

tanger'73
25-02-09, 16:57
Nou de zjepelling is gelukkig aangepast.

Tis wel apart dat dit soort 'kleine criminaliteit' blijkbaar altijd schouderophalend wordt geaccepteerd. Lachen dat Aboutaleb er wat aan gaat doen. Al is een waarschuwing natuurlijk onzin. Waarom pakken ze ze dan niet meteen op?


Ja keurig netjes een brief aan de daders sturen, dat heb ik nog nooit meegemaakt en alsof dat zal helpen, bij hooligans die naast lezen ook niet kunnen denken.

Slinger
25-02-09, 17:23
Ja keurig netjes een brief aan de daders sturen, dat heb ik nog nooit meegemaakt en alsof dat zal helpen, bij hooligans die naast lezen ook niet kunnen denken.

Bij wijze van uitzondering ben ik het eens een keer met je eens. Deze personen lachen zich een breuk om een dergelijke brief.

tanger'73
25-02-09, 17:29
Bij wijze van uitzondering ben ik het eens een keer met je eens. Deze personen lachen zich een breuk om een dergelijke brief.


Dat noemen ze daar preventief handelen, bij mogelijke strafbare feiten die al begaan zijn. Een briefje met de boodschap om het in vervolg niet meer te doen, want anders zwaait er wat.

Slinger
25-02-09, 17:51
Dat noemen ze daar preventief handelen, bij mogelijke strafbare feiten die al begaan zijn. Een briefje met de boodschap om het in vervolg niet meer te doen, want anders zwaait er wat.

Hiermee heeft Aboutaleb bewezen een echte Nederlander te zijn: eentje van het softe type.

tanger'73
25-02-09, 18:38
Hiermee heeft Aboutaleb bewezen een echte Nederlander te zijn: eentje van het softe type.


Dat zie je helaas jammergenoeg wel vaker.

tanger'73
25-02-09, 18:42
Bovendien heeft hij al eerder bewezen uitermate goed te zijn in het versturen van briefjes en mailtjes, zoals voorheen dat briefje dat het de verdienste van de PvdA is geweest dat iedere Nederlandse burger met een minimuminkomen rond kerst 50,- euro kado kreeg.

tanger'73
25-02-09, 23:11
Inmiddels wordt Aboutaleb met de dood bedreigd, en daar kijkt niemand van op want dat is dan kennelijk wel ok.

fisherman1969
25-02-09, 23:46
Inmiddels wordt Aboutaleb met de dood bedreigd, en daar kijkt niemand van op want dat is dan kennelijk wel ok.

Nee natuurlijk niet ,daar zal wel aandacht aan besteed worden ,de kunst is de dader(s) te vinden ,laten we het hopen.
Geheel persoonlijk ,ik vind Aboutaleb een voorbeeld van de geslaagde intregrant ,gelukkig zijn er nog veel meer ,met dat verschil hij is alleen een bekende Nederlander.
Vergeten zijn door de meeste mensen hier onze van Indonessische afkomstige Nederlanders ,dat vinden we nu gewoon HEEL ERG GEWOON .:student:

mark61
26-02-09, 07:48
Inmiddels wordt Aboutaleb met de dood bedreigd, en daar kijkt niemand van op want dat is dan kennelijk wel ok.

De dader is al opgepakt.

knuppeltje
26-02-09, 08:23
De vraag is of de daders van die ongeregeldheden ok echt aansprakelijk worden gestels, zoals Aboutaleb aangaf.
Hoe dan ook vind ik nog steeds ongelooflijk dat er door de politie tijdens rellen zo weinig gebruik wordt gemaakt van camera's.

tanger'73
26-02-09, 16:26
De dader is al opgepakt.


Dat verbaast me niet, zo'n achtergestelde hooligan die met naam en toenaam een ambtenaar in functie bedreigd.

Orandajin
27-02-09, 12:01
Bij wijze van uitzondering ben ik het eens een keer met je eens. Deze personen lachen zich een breuk om een dergelijke brief.

Staat er in deze brief soms een uitnodiging voor een kopje thee?

D8 ff niet dat er een aanmaning tot schadevergoeding aan de gedupeerden in de envelop was gestuurd.

Mooie praatjes voor de bühne met een slagkracht van nul dus.