PDA

Bekijk Volledige Versie : Brandweer Zaandam bespuugd en bekogeld



Slinger
05-03-09, 10:39
Brandweer Zaandam bespuugd en bekogeld

Van onze correspondent
ZAANDAM - Een groep van zeker dertig jongeren heeft de brandweer gisteravond gehinderd bij het blussen van de immense brand in winkelcentrum De Bloemkorf in Zaandam. De raddraaiers gooiden grind naar de spuitgasten, die ook werden bespuugd.

De politie van Zaanstreek-Waterland pakte voor de incidenten drie personen met nog onbekende identiteit op. De jongeren zouden ook met muntgeld naar de hulpverleners gesmeten hebben. Omstanders getuigden dat een van de jongeren een baksteen gooide.

De Zaanse brandweerlieden waren desondanks de hele avond uit alle macht in de weer het helse vuur te bestrijden.

De laatste tijd worden steeds vaker hulpverleners bij de uitvoering van hun werk gehinderd. Vooral ambulancepersoneel wordt bij herhaling het levensreddende werk onmogelijk gemaakt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3395166/__Brandweer_bespuugd_en_bekogeld__.html?p=2,1

tr_imparator
05-03-09, 11:29
Even de slang andere kant op draaien..ben je zo van die insecten af.

John2
05-03-09, 11:46
Wat bezielen deze jongeren?
En wat bezield de overheid om niet keihard in te grijpen?

Slinger
05-03-09, 12:31
Wat bezielen deze jongeren?
En wat bezield de overheid om niet keihard in te grijpen?

Veel overheden prefereren nog steeds liever de methode Cohen: theedrinken.

Julien
05-03-09, 12:37
Wat da fuck???

Baksteen gooien naar hulpverleners? Brandweermannen zijn juist de helden van de samenleving.

Die jongens sporen echt niet. Stuur ze maar naar een inrichting.

John2
05-03-09, 12:43
Veel overheden prefereren nog steeds liever de methode Cohen: theedrinken.

Wel vreemd dat bij wedstrijden van bijvoorbeeld Ajax/Feijenoord/etc. wel keihard word ingegrepen met honden, knuppels en handboeien.


Wat da fuck???

Baksteen gooien naar hulpverleners? Brandweermannen zijn juist de helden van de samenleving.

Die jongens sporen echt niet. Stuur ze maar naar een inrichting.

Ik zou ze liever een paar maand laten meedraaien met de brandweer om hun het gevoel te geven waar ze mee bezig zijn.

Joesoef
05-03-09, 12:58
Paar jaar geleden moest ik in Alkmaar wezen. Was ergens in de zomer en ik met mijn goed fatsoen keurig met de trein. Verderop in de treincoupe zat een groot groepje jongeren bier te drinken, flesjes gooien, vervelend te doen. De jongeren stappen uit, lopen over het perron en beginnen vervolgens de trein met flesjes te bekogelen. Het was een hele warme dag en een van de flesjes zeilde het ene raampje binnen en precies door het tegenover liggende raampje weer naar buiten. Exact het gedeelte waar moeders met kinderwagens zaten. Gelukkig dat het zo afliep. De jongeren zelf moesten hartelijk lachen en probeerden het opnieuw.

De conducteur die ik na veel gezoek vond verklaarde "dat is normaal hier op deze route meneer, wij worden er op geselecteerd".


Je zou denken dat dit problemen zijn van de grote stad maar kennelijk achten ze zich in de minder stedelijke omgeving ook vogelvrij, onbespied. Ik geloof ook niet dat het een probleem is wat er altijd al was en dat het nu alleen eerder in de bekendheid komt, er is wezenlijk iets mis met de samenleving.

Aït Ayt
05-03-09, 12:58
Veel overheden prefereren nog steeds liever de methode Cohen: theedrinken.

wishful thinking dat het hier om marokkaanse nederlanders gaat slinger ?

:zozo:

Bar
05-03-09, 13:21
wishful thinking dat het hier om marokkaanse nederlanders gaat slinger ?

:zozo:

Niet zo gek wanneer het inderdaad weer om die groep gaat:

http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=95594

Slinger
05-03-09, 13:29
wishful thinking dat het hier om marokkaanse nederlanders gaat slinger ?

:zozo:


Sense for reality...

Aït Ayt
05-03-09, 13:29
Niet zo gek wanneer het inderdaad weer om die groep gaat:

http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=95594

het is wel zo gek want het staat nergens in het bericht dat slinger geplaatst heeft..

Bofko
05-03-09, 14:04
Wat bezielen deze jongeren?

Geen beschaving en hun grenzen onderzoekend.Zolang die grenzen niet bepaald worden mag alles. Taakstraffen doen niets aan die grenzen, bij zwaardere straffen vervagen die grenzen doordat er te lange tijd zit tussen de misdaad en de bestraffing.



En wat bezield de overheid om niet keihard in te grijpen?
Onze rechtsstaat. En we vinden lijfstraffen onbeschaafd en dat idee willen we niet van onszelf hebben.Vandaar die prachtige hypocriete geluiden die je hoort om die jongeren in Marokko hun straf te laten uitzittten.(Ook niet-Marokkaanse 'crimineeltjes')

BTW
Ik hoorde laatst weer voor de zoveelste keer op het nieuws dit soort criminaliteit KEIHARD aangepakt gaat worden . Voor de zoveelste keer. Bleek het te gaan om de extra inzet van helicopters !
Dus ook de Nederlandse taal lijdt onder deze misdaden.

Morosian
05-03-09, 16:29
"Bij de bluswerkzaamheden is de brandweer door een groep van zo'n 30, hoofdzakelijk Marokkaanse, jongeren met munten en stenen bekogeld, ook werden de brandweerlieden bespuugd. Drie daders zijn hiervoor aangehouden."

En maar klagen dat ze gestigmatiseerd worden.

Slinger
06-03-09, 14:26
"Bij de bluswerkzaamheden is de brandweer door een groep van zo'n 30, hoofdzakelijk Marokkaanse, jongeren met munten en stenen bekogeld, ook werden de brandweerlieden bespuugd. Drie daders zijn hiervoor aangehouden."

En maar klagen dat ze gestigmatiseerd worden.

Ben ik nou de enige aan wie de overeenkomst met de intifada opvalt? Daar begon het ook met stenen gooien. Munten hadden ze daar natuurlijk niet.

Bofko
06-03-09, 14:40
Ben ik nou de enige aan wie de overeenkomst met de intifada opvalt? Daar begon het ook met stenen gooien. Munten hadden ze daar natuurlijk niet.
Jaja. In beide gevallen gaat het om 'brandjes blussen'.

IbnRushd
06-03-09, 14:51
Ben ik nou de enige aan wie de overeenkomst met de intifada opvalt? Daar begon het ook met stenen gooien. Munten hadden ze daar natuurlijk niet.

Niet verwonderlijk dat jij het alleen ziet. :rolleyes:

John2
06-03-09, 16:19
Geen beschaving en hun grenzen onderzoekend.Zolang die grenzen niet bepaald worden mag alles. Taakstraffen doen niets aan die grenzen, bij zwaardere straffen vervagen die grenzen doordat er te lange tijd zit tussen de misdaad en de bestraffing.


Onze rechtsstaat. En we vinden lijfstraffen onbeschaafd en dat idee willen we niet van onszelf hebben.Vandaar die prachtige hypocriete geluiden die je hoort om die jongeren in Marokko hun straf te laten uitzittten.(Ook niet-Marokkaanse 'crimineeltjes')

BTW
Ik hoorde laatst weer voor de zoveelste keer op het nieuws dit soort criminaliteit KEIHARD aangepakt gaat worden . Voor de zoveelste keer. Bleek het te gaan om de extra inzet van helicopters !
Dus ook de Nederlandse taal lijdt onder deze misdaden.

Lijfstraffen hoeft nou ook direct niet weer, maar een 1000 uur dienstverlening in de tak die ze aanvallen zou misschien een uitkomst zijn?


Ben ik nou de enige aan wie de overeenkomst met de intifada opvalt? Daar begon het ook met stenen gooien. Munten hadden ze daar natuurlijk niet.

Misschien een idee om naast de gratis condooms die worden uitgedeeld ook gratis watten uit te delen?
Tja en dat stenen gooien zal wel in de genen zitten of een hersenen storing zijn, al hebben ze voor het laatste tegenwoordig electroden die kunnen worden geplaatst waarbij het gedrag afneemt.