PDA

Bekijk Volledige Versie : God bestaat en dat is opnieuw bewezen



Bart.NL
06-03-09, 13:08
maar het zit anders in elkaar dan bijna iedereen denkt. Voor de meeste mensen zal het wennen zijn om dichter bij de waarheid te komen. Het was zeker een verrassing voor mij om te ontdekken dat God bestaat en om vervolgens te ontdekken dat het anders in elkaar zit dan de kerk ons voorspiegelt. Tot voor kort was ik overtuigd atheïst maar dat was kennelijk geen belemmering voor God om zich met mij te bemoeien. Dit verhaal is een weergave van de gebeurtenissen en mijn conclusies op basis van wat er is gebeurd.

Voordat je dit verhaal als onzin terzijde wil schuiven, moet je het volgende realiseren:
1. Wat hier is opgeschreven, is zo vreemd dat je het niet kunt verzinnen.
2. De meeste beweringen heb ik onderbouwd met feiten en bronnen.
3. Er zijn religieuze fanaten, die bereid zijn om mensen te vermoorden die hun godsbeeld aantasten. Ik ga mijn leven niet wagen voor onzin.
4. De afgelopen 40 jaar in mijn leven, heb ik niet de behoefte gehad om op te vallen of beroemd te worden. Het was zeker niet mijn bedoeling om profeet te worden van God.

Het lijkt erop dat God voor het eerst sinds de tijd van Mohammed zich weer nadrukkelijk met de gang van zaken op de aarde bemoeit. Ik ben geen liefhebber van langdradige teksten. Daarom zal ik alles zakelijk en zo kort mogelijk proberen weer te geven. Toch wordt het een lang verhaal. Het stuk is als volgt opgebouwd:
- stellingen;
- de gebeurtenissen die mij overkwamen;
- een verdere uitleg met een theoretische onderbouwing;
- een afsluiting met een verklaring waarom ik denk dat er iets gaande is.


Stellingen

De volgende stellingen zal ik proberen te bewijzen, of op zijn minst aannemelijk te maken:
1. Mensen zijn geestelijke wezens die een lichaam kunnen hebben. Daarom kunnen mensen reïncarneren in een ander lichaam en zo terugkomen op aarde.
2. God is ook een geestelijk wezen dat een menselijk lichaam kan hebben. De mens is immers geschapen naar het beeld van God. God heeft daarom ook een persoonlijkheid en gevoelens, net als mensen.
3. Het bestaan op aarde in de materiële wereld is een schijnbestaan. We leven in een bedachte wereld. Het lijkt erop dat de aarde een soort podium is waarop een toneelstuk wordt gespeeld, waarvan het script is geschreven door God.
4. God was Eva, de vrouw van Adam, Sarah, de vrouw van Abraham, Maria Magdalena, de vrouw van Jezus en Khadijah, de eerste vrouw van Mohammed. Kennelijk was het niet de bedoeling dat de mensheid dit zou weten, anders was dit eerder bekend geworden. Adam, Abraham, Jezus en Mohammed zijn reïncarnaties van dezelfde persoon. Ze lijken verschillende personen te zijn, omdat hun karakter mede werd bepaald door de tijd en de cultuur waarin zij leefden, en zijn geheugen bij iedere incarnatie werd gewist, zoals bij iedere mens het geval is. Het geheugen van God is wel onafhankelijk van de incarnatie waarin Zij leeft.
5. Buiten het aardse bestaan, is er een bestaan in een andere dimensie die je zou kunnen omschrijven als de hemel. Mensen die een bijna-dood-ervaring hebben gehad, ervoeren dat ze naar het witte licht gingen. De geesten blijven daar niet. Na verloop van tijd kunnen ze terug naar de aarde komen. Ook kunnen geesten vast blijven zitten op de aarde en dan gaan “spoken”. Mediums, zoals Char en Derek Ogilvie, kunnen contact maken met de doden die zich nog op de aarde of in de andere dimensie bevinden.
6. De loop van de geschiedenis is door God gestuurd op een manier de mens tot op heden niet voor mogelijk hield (ook de gelovigen niet). In ieder geval lijkt de hoofdlijn van de geschiedenis al van tevoren te zijn uitgedacht.
7. Alle belangrijke godsdiensten zijn één met natuurgodsdiensten en de Tao. Ook met het Boeddhisme zijn volgens mij geen tegenstellingen. Door aanpassingen die ooit gedaan zijn in het boek Genesis, lijkt het of de God van de Thora, de Bijbel en de Koran een andere is dan de belangrijkste God uit de andere oude culturen. In de Heilige Boeken zijn waarschijnlijk meerdere passages aangepast of weggelaten omdat ze de geestelijke of wereldlijke heersers van destijds niet goed uitkwamen. Ook nu ervaren wij nog dagelijks dat God wordt gebruikt voor politieke doeleinden.
8. Het “einde der tijden” is volgens diverse oude beschavingen in 2012. Naast de financiële crisis, dreigen er hongersnoden, wordt de natuur vernietigd, raken de energievoorraden op en bestaat het gevaar dat steden door de instortende economie onleefbaar worden. Omdat de voorspellingen voor het jaar 2012 duizenden jaren geleden zijn gedaan, lijkt het einde der tijden gepland.
9. De overgang naar de nieuwe wereld zal waarschijnlijk niet zo spectaculair zijn als veel gelovigen verwachten. Het zal eerder een overgang zijn naar een toestand die te vergelijken is met het paradijs (de Hof van Eden). De mens zal weer leven in harmonie met de natuur en de welvaart zal redelijker verdeeld worden. Het aantal oorlogen zal sterk afnemen. Als voorbereiding hierop, heeft God veel berichten verzonden naar de mensheid, vooral door middel van de popmuziek.
10. Het belangrijkste middel dat hiervoor gebruikt zal gaan worden, is een financieel systeem dat afgeleid is van het geldsysteem dat Josef introduceerde bij de Egyptenaren. Dit geldsysteem is veel krachtiger dan het huidige en zal het bestaande financiële systeem door middel van concurrentie vernietigen. De huidige machtsstructuren (staat en bankwezen) zullen door de gevolgen van de financiële crisis ernstig verzwakken, waardoor de burgers gedwongen worden hun lot meer in eigen hand te nemen.
11. Er zullen maatregelen moeten worden genomen om de vernietiging van de natuur te keren, verstandig om te gaan met het produceren van ons voedsel, de sociale harmonie te herstellen, oorlogen te voorkomen en onze energievoorziening duurzaam te maken.
12. God houdt van een goede grap en Haar humor is soms bizar. Daarom lijkt het erop alsof God eeuwenlang niets meer van zich heeft laten horen, zodat de mensheid dacht het zelf te kunnen redden. Nu blijkt dat niet het geval te zijn, al dan niet door toedoen van God, en zal ingrijpen van God nodig zijn. Het lijkt erop dat dit gaat gebeuren.

De stellingen 9 t/m 12, zeggen iets over het vermoedelijke verloop van de toekomst. De beweringen zijn gebaseerd op berichten die God lijkt te hebben verzonden via de popmuziek. Niets is zeker voor iemand die de toekomst niet kan zien. Ik kan niet garanderen dat dit gaat gebeuren, hoewel het daar volgens mij wel op lijkt. In de toekomst zal dat duidelijk worden.


Wat mij overkwam

De afgelopen jaren heb ik me in mijn vrije tijd regelmatig bezig gehouden met een oplossing voor de financiële crisis, die volgens mij gegarandeerd een keer zou komen. Via Strohalm was ik in aanraking gekomen met het werk van Silvio Gesell over een geldsysteem zonder rente met een belasting op geld. Daar was ik vanaf 1994 regelmatig mee bezig. In 2002 en 2003 heb ik op internet veel discussies gevoerd met critici van dit systeem op een beleggers forum.

Veel mensen zijn graag bereid om kritiek te leveren op ideeën waarmee ze het niet eens zijn. Daarvoor ben ik hun veel dank verschuldigd. De kritiek heeft mij meer inzicht gegeven. Destijds merkte al ik dat belasting op geld een goed concept is, maar in 2003 begon de beurs te herstellen, en raakte het onderwerp weer op de achtergrond. Eind september 2008, toen de kredietcrisis begon, zag ik het filmpje “Money as Debt”. Zie:
Money as Debt, NL, Nederlands ondertiteld

Vanaf dat moment begon het onderwerp voor mij opnieuw te leven. Het is duidelijk dat het huidige geldsysteem uiteindelijk zal falen. Ik dacht opnieuw aan de theorie van Silvio Gesell. Rond 5 oktober vond ik een fundamentele doorbraak. Toen ontdekte ik dat het geldsysteem met belasting op geld veel efficiënter is dan het huidige financiële systeem, en dat het, zodra het wordt ingevoerd, het huidige financiële systeem zal wegconcurreren. Op 20 oktober ben ik ook op Maroc.nl hierover een discussie begonnen. Zie:
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=256036

In de maanden oktober en november zijn een aantal artikelen van mij geplaatst op sites in Nederland en de VS. Na een maand van publicaties en eindeloze discussies met mensen die weinig van het systeem begrepen, maar uiteraard wel een mening hadden, begon ik het gevoel te krijgen dat het zinloos was hiermee door te gaan. Ik had alles geprobeerd wat mij mogelijk en zinvol leek, maar het leverde niets op. Opgeven leek de enige optie. Toen kreeg mijn leven een vreemde wending.

Rond 11 november 2008 begon het te spoken in mijn hoofd, in mijn huis en op mijn werk. De radio begon voordurend muziek uit te zenden die aansloot op mijn gevoelens, angsten en vragen. Ik kreeg merkwaardige dromen, en mijn gedachten leken te worden gestuurd. Een vrouw leek de controle over mijn leven over te nemen. Ik was eerst bang voor hekserij en voodoo, maar de dader bleek God te zijn (een Maria verschijning, zouden Rooms Katholieken dit noemen). Maria is God en dat is ook de reden waarom Rooms Katholieken veel van hun gebeden tot Maria richten. Maria verschijnt wel vaker, maar verder merken we weinig van God, dus dat is het bewijs dat Maria eigenlijk God is.

Bart.NL
06-03-09, 13:09
Thuis en op mijn werk traden merkwaardige en onverklaarbare verschijnselen op. Mensen om mij heen zeiden en deden dingen die de suggestie nog verder versterkten, waar ik ook was. De tv en kranten gingen vaak over onderwerpen waarmee ik bezig was, waaronder een dreigende overstroming in Nederland voor het jaar 2030. Zelfs sommige gebeurtenissen in het nieuws leken aan te sluiten op de situatie waarin ik mij bevond. Dit ging dag en nacht door. Het leek alsof ik ontvoerd was naar een nieuwe “realiteit” en in een film was beland.

In één van de dromen liet God mij zien dat ons leven op aarde is te vergelijken met de film "The Matrix". Het aardse bestaan lijkt een soort gevangenis van de geest . Onze “realiteit” lijkt niet echt te zijn. Buiten onze “realiteit” is het witte licht dat je de hemel zou kunnen noemen. Ze daagde me uit om uit “The Matrix” te stappen en naar het witte licht te gaan. Ik schrok ervoor terug om dat te doen, want ik wilde nog niet sterven. Het witte licht dat ik heb gezien, komt overeen met de verhalen van mensen die een bijna-dood-ervaring hebben gehad.

De vreemdste droom die ik kreeg, ging over een kind dat uit een mysterieuze bevruchting zou zijn ontstaan. Paul Simon heeft hier ook een lied over gezongen. Was dat niet het geval, dan zou ik dit niet opschrijven, omdat het anders te belachelijk is om serieus te nemen. Volgens deze droom zou God de moeder zijn van een kind dat uit een andere vrouw is geboren. Zij zou Haar eicel door middel van een “Star Trek”-achtige methode (beaming up) vlak voor het moment van bevruchting in de baarmoeder van een andere vrouw hebben geplaatst die getrouwd is met haar geliefde (de reïncarnatie van Abraham, Jezus en Mohammed). Hij wist hier niets van en zal ongetwijfeld verbijsterd zijn wanneer hij hier achter komt. Als dit mogelijk is, is het ook mogelijk dat Jezus is geboren uit een maagd. Bij de verdere uitleg wordt behandeld welke berichten God door middel van popmuziek naar de aarde heeft gestuurd. Dan komt dit ook aan de orde.

God maakte mij bang voor een superstorm die op 9 februari 2009 Nederland zou treffen, waarbij dijken zouden doorbreken. Ze zette mij onder druk om Nederland hiervoor te waarschuwen, hoewel ik zelf het gevoel had dat zoiets geen nut had. Zonder objectief controleerbare feiten zou ik daar in ieder geval niet aan zijn begonnen. Collega's op mijn werk vonden veel van de gegevens die de zaak onderbouwden, zoals de site sargasso.nl en het verband met 911 (11 september). Nu werd Nederland gelukkig niet getroffen, maar Frankrijk werd op 9 februari 2009 wel getroffen door een storm met windsnelheden tot 140 km/h. Windkracht 12 is 117 km/h, dus dat was wel degelijk een superstorm. Het vliegveld in Parijs moest worden gesloten. Het was kennelijk niet de bedoeling van God om Nederland weg te vagen. Vermoedelijk was het Haar bedoeling dat ik kan aantonen dat mijn verhaal geen onzin is. Zie hiervoor:
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=260485

De gebeurtenissen hielden een maand aan en op 12 december hielden ze op. Dit kwam mede door het feit dat ik me ertegen ging verzetten omdat ik geen zin had om voortdurend in angst te leven en het slachtoffer te zijn van vreemde grappen. Het belemmerde ook mijn functioneren op het werk. God vond het ook wel genoeg geweest, anders was het ongetwijfeld verder gegaan. Desondanks bleef de radio nog een maand daarna sterk onder Haar invloed staan. De muziek sloot nog steeds voortdurend aan op mijn gevoelens en mijn situatie. Hierdoor ben ik ook te weten gekomen dat God berichten via popmuziek heeft verzonden. Vanaf ongeveer 15 januari is mijn leven weer redelijk “normaal”, op enkele bizarre voorvallen na.

Te meer omdat ik vooraf overtuigd atheïst was, en me verre hield van occulte zaken, is het des te merkwaardiger dat mij dit overkwam. Het was overweldigend en soms angstaanjagend. Sommige gebeurtenissen waren te vergelijken met de meest heftige passages uit de Bijbel, zoals gevechten met engelen. Het kostte enige tijd om hierover na te denken en een samenhangend verhaal te bedenken over hoe alles in elkaar zit. Daarnaast vond ik het belangrijk dat mijn beweringen werden gestaafd met informatie uit onafhankelijke bronnen. Er zijn in het verleden vaker mensen geweest die dachten visioenen te hebben gezien, terwijl het hallucinaties of fantasieën bleken te zijn. Het blijkt dat alles te onderbouwen is met onafhankelijke bronnen. Desondanks ben ik voorzichtig om mijn vondsten als waarheid te beshouwen, want het is maar de vraag of God mij de waarheid heeft laten zien. Dat kan ik niet beoordelen en de toekomst zal dit uitwijzen.

Achteraf bezien, heeft de zoektocht naar het optimale financiële systeem mij in contact gebracht met God. Dat is niet verwonderlijk, aangezien dit systeem al eerder door Josef bij de Egyptenaren is geïntroduceerd, en de invoering van dit systeem in de Bijbel is beschreven. Het leven van Josef was destijds ook gestuurd door middel van dromen, en vreemd toeval maakte hem onderkoning van Egypte. Daarom neem ik aan dat natural money onderdeel is van het plan van God voor de toekomst. Dat natural money een grote stap voorwaarts zou betekenen voor de mensheid, zijn belangrijke economen en wetenschappers uit het verleden wel met mij eens. Zie hiervoor:
http://www.naturalmoney.org/gift.html

Volgens professor Irving Fisher, die het wonder van Wörgl zelf heeft meegemaakt, kan natural money een depressie binnen enkele weken stoppen. Daarom is het des te schrijnender dat de wereldleiders wanhopig proberen het huidige systeem in stand te houden, terwijl een veel beter systeem kan bestaan, waarbij de mens in harmonie kan leven met de natuur en de welvaart eerlijker wordt verdeeld. Verderop wordt de theorie van natural money behandeld en ook het verband met God uitgelegd. Voordat de theorie aan de orde komt, komen de volgende zaken nog aan de orde:
- merkwaardige toevallen in mijn leven (vooraf zou ik daar niet bij stil hebben gestaan, maar gezien de ervaringen die ik heb gehad, kijk ik daar nu anders tegen aan);
- voorbeelden van humor van God (niemand anders kan zoiets bedenken en uitvoeren);
- opmerkelijke symboliek (er is nog meer, maar de verklaring daarvan is vaak te ingewikkeld om hier te behandelen);
- vreemde gebeurtenissen (thuis en op mijn werk). De gebeurtenissen zouden toeval kunnen zijn, maar de combinatie van deze gebeurtenissen met de ervaringen die ik heb gehad, doen iets anders vermoeden.

Er zijn veel meer dingen gebeurd, maar omdat ik geen dagboek heb bijgehouden, ben ik het meeste al weer vergeten.

Merkwaardige toevallen:
- Jaren geleden reed ik in Zeeland op de N666 richting Borssele. Dat vond ik destijds al zeer opmerkelijk. Vroeger stond een tweede Nederlandse kerncentrale in Dodewaard. De naam Dodewaard klinkt ook niet positief. De ramp in Tsjernobil viel "toevallig" op de verjaardag van mijn moeder. Mijn conclusie: God is niet dol op kernenergie, althans als het de bedoeling is dat ik de boodschapper ben van dit nieuws.
- Op 11 september is mijn zwager jarig. Op 11 september 2001 gaf mijn zus hem als cadeau een reis voor 2 personen naar New York. Ze zouden binnen enkele dagen vertrekken. De reis ging, gezien de omstandigheden, niet door. Opmerkelijk is ook dat 911 het alarmnummer van de VS is. Gezien dit feit is het ook wel opvallend dat mijn eerste kamer in een studentenhuis nummer 112 had, wat nu het alarmnummer in Europa is. Nu de situatie alarmerend is, krijg ik een “telefoontje” van God.
- Op 1 maart 2006 of 2007 (ik weet niet meer precies welk jaar) werkte mijn vader 40 jaar voor zijn baas (een wegenbouw bedrijf) en wij moesten naar het feest. Laat nu net op die dag een nog nooit vertoonde verschrikkelijke sneeuwstorm het gehele wegennet lam leggen. Veel mensen moesten zelfs in hun auto overnachten.
- Delen van Nederland werden in de nacht van 1 januari 2008 getroffen door een ongekende mist zoals nog niet eerder was vertoond. Het was in Sneek niet mogelijk om auto te rijden, want het zicht was nog maar 1 meter (of minder). Wij moesten naar huis lopen. Achteraf bezien, zou dit wel een signaal zijn geweest dat mijn toekomst in nevelen was gehuld en dat ik er geen zicht op had.
- Op het moment dat de vreemde dromen en gebeurtenissen plaatsvonden, werden audities gedaan voor de musical Josef. Nu was Josef degene die het “natural money” geldsysteem in Egypte invoerde.
- Er zijn meer van dit soort toevallen, maar veelal minder spectaculair, te persoonlijk of minder duidelijk (en misschien te ver gezocht).

Voorbeelden van humor van God:
Deze zaken speelden zich af tussen november 2008 en februari 2009:
- Mijn zoon Rob en ik keken naar Spongebob die een vuurtje had aangestoken. Omdat het verhaal van Spongebob zich onder water afspeelt, zei ik: “Het lijkt wel of ik water zie branden”. Gelijk daarna kwam er een brandweerauto met loeiende sirenes langs.
- Ik reed op de fiets naar mijn werk. Toen dacht ik: “Nu ik weet dat God bestaat, kan mij niet veel meer gebeuren.” Binnen 5 seconden had ik een lekke band.
- Ik liep langs het kantoor van de GGD dat vlakbij mijn werk is. Toen dacht ik: “GGD betekent misschien wel Grote God, maar nu denk ik zeker te ver door.” Het eerste wat ik daarna zag, was een auto met GRG in het nummerbord.
- Het getal 11 is een teken dat verband houdt met God (zie verdere uitleg). Het was mij opgevallen dat ik relatief vaak in een treinstel zat met een nummer dat een veelvoud is van 11. Op een dag zat ik in treinstel 316. Toen dacht ik: “Dit is in ieder geval geen 11-voud, want dit is 330 – 14”. Ik keek door het raam naar links en zag naast mij treinstel 234 staan. Dat was 220 + 14. Toen dacht ik nog: “Dit kan toeval zijn.” Daarna keek ik naar rechts, en toen zag ik meteen buslijn 14 naar binnen rijden.
- Op mijn werk deel ik een kamer met twee collega's die de naam René hebben, namelijk René H. en René E. Nu moest ik voor mijn werk dringend René H. spreken en een collega gaf mij het nummer van zijn mobiel. Dit nummer belde ik, waarna de telefoon werd doorgeschakeld. Vervolgens nam een mevrouw E. de telefoon op. Zij leek mij niet te horen en de verbinding werd daarna op een merkwaardige manier verbroken. Ik ging naar mijn collega om te zeggen dat hij mij het telefoonnummer van de verkeerde René had gegeven. Hij controleerde dat en volgens hem was dit niet het geval. Andere collega's bevestigden dat het telefoonnummer correct was. Daarna heb ik heel zorgvuldig het telefoonnummer nog eens ingetoest. De telefoon werd opnieuw op dezelfde manier doorgeschakeld. Ik heb niet gewacht tot mevrouw E. opnam. Een half uur later kwam René H. aan op het werk en hij had zijn telefoon gewoon bij zich en de telefoon was volgens hem ook niet doorgeschakeld. Nu geloof ik René H., en als ik de naam van de mevrouw goed heb verstaan (wat niet helemaal zeker is), is een buitengewoon bizarre grap uitgehaald met de telefooncentrale waarbij ik God zie als de belangrijkste verdachte.

Dat het gevoel voor humor van God soms bizar is, blijkt wel uit de volgende gebeurtenis. Op 30 januari keek ik op de site Waarmaarraar.nl. Dat ik doe ik niet vaak, en de vorige keer was zeker meer dan een jaar geleden. Op Waarmaarraar.nl trof ik het volgende bericht aan:
“Een Canadese rechter heeft een 60-jarige man vrijgesproken in een merkwaardige zedenzaak. De man, die naar de voorbestemde naam Paul Kut luistert, had zich vergrepen aan een 25-jarige vrouw op het moment dat die een natte droom beleefde. De rechter oordeelde dat de man werd aangezet tot seksuele handelingen. De vrouw, van wie de identiteit niet wordt vrijgegeven, was volgens The Star Phoenix in slaap gevallen op de sofa terwijl meneer Kut naast haar zat. In haar slaap kleedde ze zich helemaal uit en wreef zich tegen de nietsvermoedende Kut. Haar benen waren rond zijn middel verstrengeld. Voor de rechter verklaarde de vrouw dat Kut haar "op seksuele wijze" had aangeraakt. Ze zei dat hij daarmee moest ophouden, wat de man ook meteen deed. Op de vraag waarom ze zich had uitgekleed in haar slaap, antwoordde de vrouw dat ze aan het dromen was over haar echtgenoot die haar recent had verlaten. De rechter achtte het bewezen dat er sprake was van aanranding, maar dat de beschuldigde niet de bedoeling had het misdrijf te plegen omdat hij dacht dat de vrouw instemde met de seksuele handelingen. Op het moment van de feiten verbleef de vrouw en haar vier kinderen bij een ouder koppel. Ook Paul Kut was in dat huis aanwezig.”
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/37889/Man_vergrijpt_zich_aan_vrouw_die_natte_droom_heeft .html
Toen ik het las, vermoedde ik al dat dit geen toevallig nieuwsbericht was, want dit is het meest bizarre bericht dat ik ooit heb gelezen. Mijn voorgevoel werd bevestigd door het feit dat ik de nacht daarna zelf een natte droom had, iets wat in geen jaren was voorgekomen.

Bart.NL
06-03-09, 13:11
Opmerkelijke symboliek:
- De organisatie waar ik kennis opdeed over het geldsysteem met belasting op geld, heette Strohalm.
- Sinds ik ben afgestudeerd, werk ik in de automatisering bijna altijd met de producten van het bedrijf Oracle.
- 9 februari 2009, de dag van de superstorm, kan worden herschreven als 9-2-2009, opgeteld 11-11. Het getal 11 speelt een belangrijke rol (zie de verdere uitleg). Opmerkelijk is ook nog dat het meest beruchte studentenhuis op de campus van de Universiteit Twente in mijn studietijd destijds Calslaan 9-2 (Club 9-2) was, en dat ik tijdens de introductie weken juist daar moest logeren, waardoor ik zodanig werd afgeschrikt om op kamers te gaan wonen, dat ik pas anderhalf jaar later daaraan begon. Misschien lijkt dit vergezocht, maar het verdronken kerktorentje op de campus maakte weer deel uit van het bericht dat ik kreeg over 9 februari 2009.
- Rond 9 februari werd ik door vreemde toevallen nog meerdere malen herinnerd aan de watersnoodramp van 1953, zodat ik me nog steeds zorgen maak over de toestand van zeedijken in Nederland. Zie ook:
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=260485
- Als kind was ik het zwarte schaap van de familie (en vanaf nu waarschijnlijk weer). Ik ben vaak uit op goedkope oplossingen en kringloop artikelen. Laat nu net in november 2008 Tele2 zijn begonnen met de “Because we are cheap” campagne, met het zwarte schaap, dat uit is op goedkoop, in de hoofdrol. Destijds maakte dat indruk, omdat dit het gevoel bij de visioenen versterkte.
- Op 20 december 2008 was de planeet Venus zo helder dat deze kon worden aangezien als een kerstster. Omdat Venus de zon volgt die in het westen ondergaat, is ook te begrijpen waarom de wijzen destijds uit het oosten kwamen. Ze volgden een ster die in het westen stond. Ik was trouwens niet de enige die dit zag: http://www.niburu.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=17433&p=170878
Het kan uiteraard toeval zijn geweest, maar gezien andere gebeurtenissen die plaatsgevonden hebben, moet ik aannemen dat het geen toeval was.
- Opvallend is dat ik in Sneek woon en dat dit hetzelfde wordt uitgesproken als het Engelse woord snake. Aangezien er een slang in het paradijs was, zou het zo kunnen zijn dat de stad Sneek en de ontwikkeling van de Engelse taal zo zijn gepland om dit verband te kunnen leggen. Dat veronderstelt een planning waarvan de uitvoering over honderden jaren heeft gelopen.

Ik heb meer van dit soort merkwaardige verbanden ontdekt, zodat ik ervan overtuigd ben dat dit geen toeval is.

Vreemde gebeurtenissen rond het huis en op het werk:
- In het verleden waren in ons huis enkele verschijnselen die alleen verklaard konden worden door spoken. Ooit werd midden in de nacht keihard aan de deurklink van onze slaapkamer gerukt, zonder dat er iemand in de buurt was. In de zomer van 2007 weigerde een deur plotseling zodat mijn zoon niet naar school kon. Ik moest de deur slopen om mijn zoon te bevrijden. Het gebeurde toevallig net in de ochtend na de nacht dat mijn schoonmoeder was overleden. Dat wisten we op dat moment nog niet. Door deze gebeurtenis kon mijn zoon direct mee naar zijn overleden oma. We hoefden hem niet van school te halen.
- In de maanden voor november, probeerde een aantrekkelijke vrouw op het zwembad mij te versieren. Eerst was het wel leuk om blikken uit te wisselen, maar omdat ik al een vrouw en een kind heb en deze vrouw serieus bleef aanhouden, moest ik op een gegeven moment wel duidelijk maken dat het niets zou worden. Zoiets overkomt mij niet vaak, en is ook al jaren niet meer gebeurd. Achteraf gezien heb ik het gevoel dat het een test was.
- In oktober 2008 vond er voor ons huis een bizar ongeval plaats laat in de avond op een zaterdag. Een auto ramde een lantaarnpaal die aan de binnenkant van een flauwe bocht stond. Dit gaf een enorme klap en de lantaarnpaal was volledig uit de grond gerukt. De auto kwam bij ons huis tot stilstand. Normaal gesproken is dit niet bijzonder, maar gezien het feit dat in de afgelopen 11 jaar dat ik in dit huis woonde nog niet eerder een ongeluk heeft plaatsgevonden, en dit dit vlak voor de andere feiten plaatsvond, heb ik hier mijn bedenkingen bij.
- Vanaf half november 2008 stond tegenover ons huis een verdacht busje van het bedrijf Windroos. Nu blijkt achteraf dat het busje daar is neergezet door een advocaat die curator is van het failliete bedrijf. Merkwaardig is wel het feit dat mijn schoonzus wist te melden dat Windroos een project is voor jongeren die last van een psychose (hallucinaties) hebben gehad. Gezien de gang van zaken, beschouw ik dit niet als toeval. Zie: http://www.vanwajongnaarwerk.nl/content.asp?ID=8
- In november 2008 meldde een makelaar dat hij een potentiële koper had voor mijn huis, hoewel ik nooit had aangegeven dat ik mijn huis zou willen verkopen. Het huis stond niet te koop. Vlak daarna meldde zich nog een andere potentiële koper. Dat was zeer vreemd, aangezien zoiets nooit gebeurt, en bovendien de kredietcrisis net was begonnen. Het huis waarin ik nu woon is ook via een merkwaardig toeval door mij gekocht.
- In december had de snoepautomaat vreemde kuren. De volgende voorvallen hebben plaatsgevonden:
1. Ik wilde een Twix kopen (keuze 25) maar dat lukte niet, daarna probeerde ik nog iets anders, wat ook niet lukte. Uiteindelijk moest ik genoegen nemen met een Nuts (keuze 22). 22 is een veelvoud van 11, het gekkengetal, en nuts is ook het Engelse woord voor gek.
2. Een andere keer kocht ik een zakje chips. Daar zat een briefje met een Chinese tekst in. Ik heb dit laten vertalen door een Chinees, en volgens hem betekende het “Wereldvrede”. Nu zijn er op mijn werk geen andere gevallen bekend van briefjes die in zakjes chips zaten.
- Afgelopen december maakte ik een bizarre autorit van Sneek naar Groningen waarbij ik 8 pechgevallen heb gezien, waarvan er 2 juist pech kregen op het moment dat ik langs reed.

Al deze merkwaardige toevallen hadden volgens mij geen ander doel dan duidelijk te maken dat ik geen hallucinaties had, maar dat ik echt een bericht van God had gekregen.


Verdere uitleg

Wetenschap kan nooit een goede verklaring geven voor dit soort verschijnselen en daarom kan wetenschap ook niet de oorsprong van het universum en het leven verklaren. Hooguit zou schepping of de fantasieën van God een redelijke verklaring kunnen zijn voor dit alles.

Voor verdere uitleg en onderbouwing van de stellingen, verwijs ik naar de site www.naturalmoney.org. Deze teksten zijn allemaal in het Engels. De volgende onderwerpen komen aan bod:
1. De ernst van de economische toestand (http://www.naturalmoney.org/howbad.html).
2. Een korte uitleg van natural money (http://www.naturalmoney.org/short.html).
3. Een uitgebreidere theoretische uitleg van natural money (http://www.naturalmoney.org/full-theory.html).
4. Meningen van beroemde economen en wetenschappers (waaronder Einstein, Keynes en Fischer) over Natural Economic Order (http://www.naturalmoney.org/gift.html).
5. Uitleg hoe natural money gebruikt kan worden om de dreigende wereldrampen af te wenden (http://www.naturalmoney.org/buildfuture.html). Er vanuit gaande dat mijn levensloop voor een belangrijk deel is bepaald door God, ben ik gestart met mijn eigen ideeën, waarbij door toevalligheden (tijdschriftartikelen, tv programma's en artikelen op internet) correcties of aanvullingen kwamen, waarvan ik vermoed dat God ze heeft gestuurd, vanwege het tijdstip waarop het gebeurde of een combinatie van toevalligheden. Om de waarde van dit verhaal te beoordelen, is de wijze waarop het tot stand is gekomen, niet belangrijk. Het verhaal moet goed onderbouwd zijn met bronnen, en overeenkomen met het gezond verstand van de lezer.
6. Onderbouwing waarom het geldsysteem van natural money van God afkomstig moet zijn (http://www.naturalmoney.org/integration.html).
7. Verdere informatie over God (http://www.naturalmoney.org/investigations.html) waaruit blijkt dat de God uit de Bijbel niemand anders is dan de Moedergodin uit veel andere culturen. Ook wordt ingegaan op: de zondeval, de toren van Babel, berichten van God, voorbestemming en de gebeurtenissen rond de overgang naar de nieuwe wereld, waaronder het mysterieuze kind waarvan God de moeder zou zijn.


Ter afsluiting nog het volgende

Ons gezin ging tot nu toe altijd naar Zeeland op vakantie, maar dit jaar konden wij ons huisje niet huren tijdens de gewenste weken. Mijn vrouw en ik kozen vervolgens voor Ameland, en zij huurde een huisje met de naam "De Jutter". Andere verhuurders lieten niets van zich horen, dus hadden we geen keus. Nu blijkt de jutter ook een rol te spelen in een lied van Boudewijn de Groot die veel religieus geïnspireerde liederen heeft gezongen. Vooral de onderstaande passage is erg opvallend:
http://www.songteksten.nl/songteksten/67807/Boudewijn-De-Groot/De-Vondeling-Van-Ameland.htm

Ameland sprak schande van de jutter
een zonderling die leefde van de wind
die al de raarste dingen had gevonden
hoe kwam die jutter nu weer aan dat kind

De ontdekkingen (vondsten) die ik heb gedaan, en in het bovenstaande verhaal zijn beschreven, zijn inderdaad buitengewoon vreemd. Ook lijkt een ander lied te suggereren dat God mijn pad zou kruisen rond mijn veertigste levensjaar:
http://www.songteksten.nl/songteksten/54105/Boudewijn-De-Groot/Nergens-heen.htm
Aan het einde hield de wereld op
Geen huizen meer maar wolken
Tot waar de verre hemel
In de horizon verdween
Onze laan was eindeloos
Onze laan ging nergens heen

En zo’n veertig jaren later
Is het toch nog goed gekomen
Onze laan gaat verder
En de buurt is afgebouwd

De toekomst is alleen te voorspellen, als deze tenminste voor een deel al vast ligt. De bovenstaande passages uit liederen van Boudewijn de Groot maken dat aannemelijk. Dat er andere tijden aankomen, en dat het geloof terugkeert, lijkt Boudewijn de Groot ook al te voorspellen:
http://www.songteksten.nl/songteksten/6838/Boudewijn-De-Groot/Er-Komen-Andere-Tijden.htm
http://www.songteksten.nl/songteksten/72521/Boudewijn-De-Groot/Hoe-moet-ik-het-de-stad-vertelen.htm

Het uitzicht van de brug is prachtig
Het water stroomt in golvend groen
En in het zonlicht heerst almachtig
De kerk de toren net als toen

Uiteraard kan de kerk ook een moskee of een synagoge zijn, omdat in de toekomst dit onderscheid waarschijnlijk niet meer belangrijk zal zijn.

Tot slot wil ik waarschuwen voor stellige conclusies op basis van mijn verhaal en de voorspellingen in de popmuziek. Immers, het kan zijn dat ik bepaalde aanwijzingen niet goed heb begrepen, of dat het juist de bedoeling is van God om suggesties te wekken met een bepaald doel, zoals bij de superstorm van 9 februari 2009 is gebleken. Daarom moeten we nog steeds met een open blik naar de toekomst kijken, en hoeven we niet te doen alsof alles vaststaat, want dat is waarschijnlijk niet altijd zo. Als je plezier hebt in het leven, kan dat van tevoren vast hebben gestaan, maar toch weerhoudt niets jou ervan om plezier te hebben in het leven. Feitelijk verandert er niets, want het was altijd al zo, ook al wisten we het niet.

Ik heb er aan gedacht om over de gebeurtenissen te zwijgen, omdat ik tot nu toe een rustig leven had waar ik tevreden mee was, maar omdat de berichten van God serieus lijken, heb ik geen keus, en moet ik het wel opschrijven en bekend maken. Je hoeft dit verhaal niet te geloven. Daar zit ik niet zo mee. Boedha zei eens: “Geloof niets, waar je het ook leest, of wie het ook gezegd heeft, zelfs al heb ik het gezegd, tenzij het overeenkomt met jouw mening en gezond verstand.” Daar kan ik het alleen maar van harte mee eens zijn.

Joesoef
06-03-09, 13:14
Nieuw dagboek begonnen bart?

Morosian
06-03-09, 13:17
En dan zijn er mensen die zich afvragen waarom ze paddo's verboden hebben.

Bart.NL
06-03-09, 13:28
Voor wie het niet gelooft, is het desondanks wel een vermakelijk verhaal. Ik reken op melige reacties :). Uiteraard zie ik de humor er zelf ook wel van in.

Alleen: als je alles onderzoekt, dan kun je tot de conclusie komen dat het wel een serieus verhaal is.

John2
06-03-09, 13:51
Wanneer komt de film uit?

Bofko
06-03-09, 14:02
Het is in ieder geval een mooie eigentijdse beschrijving van hoe visioenen werken. En hoe van daaruit openbaringen zouden kunnen optreden. En er dus potentiele profeten kunnen ontstaan. Als er daarnaast ook nog een ontvankelijk gehoor is heb je dus een echte profeet.


Toch waardeer ik Barts' poging wel (omdat het een persoonlijk verhaal is) en ik heb er totaal geen behoefte het te ridiculiseren.Ik heb wel de behoefte wat rationele kanttekeningen te plaatsen.

(1) De voorspelling van de geldcrisis.
Die is er zeker geweest. Bij nadere bestudering van de geldeconomie is al heel lang duidelijk dat er grote gevaren aan vastkleefde. En niet alleen de geldeconomie. De banken hebben jarenlang voorgespiegeld dat een rendement van minimaal 6% normaal is terwijl de reele economie hoogstens 2% groeide.En het hele systeem van speculatie en doorlening waarmee geld- en reele economie van elkaar werden losgekoppelt doet daar ook geen goed aan.
Het punt is dat het kennelijk iedereen over het hoofd groeide en er geen enkele politieke macht was om deze ontwikkeling tegen te gaan. Degene die daar het meest tegen hadden kunnen doen was de Amerikaanse overheid. Maar die voelde zich kennelijk gedwongen om op steeds kortere termijn te gaan denken en het idee te hebben dat die geldcrisis niet in hun regeerperiode zou optreden.
Het is het een variatie op een bekend spreekwoord: het kalf moet eerst verdrinken om de put te kunnen dempen.Want dan pas ontstaat de politieke mogelijkheid.

(2) Toevalsdenken.
Toevalsdenken is een mentale constructie. Diep in je achterhoofd heeft zich een idee vastgezet - in dit geval een godsidee- en je zoekt naar meer houvast. Hoe meer toevalstreffers je vindt, hoe meer houvast dat dat geeft. In die hele mentale constructie worden zaken die dat idee tegengaan verworpen.Dat zijn dan de kritische vragen. Wat dat betreft lijkt toevalsdenken heel erg op complotdenken.

(3) Religieuze orde.
Gelovigen vooronderstellen een religieuze orde die ook normatief is. De toekomst staat vast en de juiste moraal staat vast. De toekomst is niet te kennen, da's Gods geheim. De juiste moraal is wel te kennen, nl. door zo 'dicht mogelijk bij God te komen'.
Niet-gelovigen hebben die vooronderstelling niet.

Tomas
06-03-09, 17:06
Is dit dezelfde als die stormvoorspeller met een volle maan rond het middaguur?

Max Stirner
06-03-09, 17:32
En dan zijn er mensen die zich afvragen waarom ze paddo's verboden hebben.



Het bestaan op aarde in de materiële wereld is een schijnbestaan. We leven in een bedachte wereld. Het lijkt erop dat de aarde een soort podium is waarop een toneelstuk wordt gespeeld



Dit is inderdaad wel een zeer herkenbare gedachte tijdens het trippen.

Rest niet, helaas. Binnenkort nog maar ns een poging wagen.

Sallahddin
06-03-09, 18:48
maar het zit anders in elkaar dan bijna iedereen denkt. Voor de meeste mensen zal het wennen zijn om dichter bij de waarheid te komen. Het was zeker een verrassing voor mij om te ontdekken dat God bestaat en om vervolgens te ontdekken dat het anders in elkaar zit dan de kerk ons voorspiegelt. Tot voor kort was ik overtuigd atheïst maar dat was kennelijk geen belemmering voor God om zich met mij te bemoeien. Dit verhaal is een weergave van de gebeurtenissen en mijn conclusies op basis van wat er is gebeurd.

Voordat je dit verhaal als onzin terzijde wil schuiven, moet je het volgende realiseren:
1. Wat hier is opgeschreven, is zo vreemd dat je het niet kunt verzinnen.
2. De meeste beweringen heb ik onderbouwd met feiten en bronnen.
3. Er zijn religieuze fanaten, die bereid zijn om mensen te vermoorden die hun godsbeeld aantasten. Ik ga mijn leven niet wagen voor onzin.
4. De afgelopen 40 jaar in mijn leven, heb ik niet de behoefte gehad om op te vallen of beroemd te worden. Het was zeker niet mijn bedoeling om profeet te worden van God.

Het lijkt erop dat God voor het eerst sinds de tijd van Mohammed zich weer nadrukkelijk met de gang van zaken op de aarde bemoeit. Ik ben geen liefhebber van langdradige teksten. Daarom zal ik alles zakelijk en zo kort mogelijk proberen weer te geven. Toch wordt het een lang verhaal. Het stuk is als volgt opgebouwd:
- stellingen;
- de gebeurtenissen die mij overkwamen;
- een verdere uitleg met een theoretische onderbouwing;
- een afsluiting met een verklaring waarom ik denk dat er iets gaande is.


Stellingen

De volgende stellingen zal ik proberen te bewijzen, of op zijn minst aannemelijk te maken:
1. Mensen zijn geestelijke wezens die een lichaam kunnen hebben. Daarom kunnen mensen reïncarneren in een ander lichaam en zo terugkomen op aarde.
2. God is ook een geestelijk wezen dat een menselijk lichaam kan hebben. De mens is immers geschapen naar het beeld van God. God heeft daarom ook een persoonlijkheid en gevoelens, net als mensen.
3. Het bestaan op aarde in de materiële wereld is een schijnbestaan. We leven in een bedachte wereld. Het lijkt erop dat de aarde een soort podium is waarop een toneelstuk wordt gespeeld, waarvan het script is geschreven door God.
4. God was Eva, de vrouw van Adam, Sarah, de vrouw van Abraham, Maria Magdalena, de vrouw van Jezus en Khadijah, de eerste vrouw van Mohammed. Kennelijk was het niet de bedoeling dat de mensheid dit zou weten, anders was dit eerder bekend geworden. Adam, Abraham, Jezus en Mohammed zijn reïncarnaties van dezelfde persoon. Ze lijken verschillende personen te zijn, omdat hun karakter mede werd bepaald door de tijd en de cultuur waarin zij leefden, en zijn geheugen bij iedere incarnatie werd gewist, zoals bij iedere mens het geval is. Het geheugen van God is wel onafhankelijk van de incarnatie waarin Zij leeft.
5. Buiten het aardse bestaan, is er een bestaan in een andere dimensie die je zou kunnen omschrijven als de hemel. Mensen die een bijna-dood-ervaring hebben gehad, ervoeren dat ze naar het witte licht gingen. De geesten blijven daar niet. Na verloop van tijd kunnen ze terug naar de aarde komen. Ook kunnen geesten vast blijven zitten op de aarde en dan gaan “spoken”. Mediums, zoals Char en Derek Ogilvie, kunnen contact maken met de doden die zich nog op de aarde of in de andere dimensie bevinden.
6. De loop van de geschiedenis is door God gestuurd op een manier de mens tot op heden niet voor mogelijk hield (ook de gelovigen niet). In ieder geval lijkt de hoofdlijn van de geschiedenis al van tevoren te zijn uitgedacht.
7. Alle belangrijke godsdiensten zijn één met natuurgodsdiensten en de Tao. Ook met het Boeddhisme zijn volgens mij geen tegenstellingen. Door aanpassingen die ooit gedaan zijn in het boek Genesis, lijkt het of de God van de Thora, de Bijbel en de Koran een andere is dan de belangrijkste God uit de andere oude culturen. In de Heilige Boeken zijn waarschijnlijk meerdere passages aangepast of weggelaten omdat ze de geestelijke of wereldlijke heersers van destijds niet goed uitkwamen. Ook nu ervaren wij nog dagelijks dat God wordt gebruikt voor politieke doeleinden.
8. Het “einde der tijden” is volgens diverse oude beschavingen in 2012. Naast de financiële crisis, dreigen er hongersnoden, wordt de natuur vernietigd, raken de energievoorraden op en bestaat het gevaar dat steden door de instortende economie onleefbaar worden. Omdat de voorspellingen voor het jaar 2012 duizenden jaren geleden zijn gedaan, lijkt het einde der tijden gepland.
9. De overgang naar de nieuwe wereld zal waarschijnlijk niet zo spectaculair zijn als veel gelovigen verwachten. Het zal eerder een overgang zijn naar een toestand die te vergelijken is met het paradijs (de Hof van Eden). De mens zal weer leven in harmonie met de natuur en de welvaart zal redelijker verdeeld worden. Het aantal oorlogen zal sterk afnemen. Als voorbereiding hierop, heeft God veel berichten verzonden naar de mensheid, vooral door middel van de popmuziek.
10. Het belangrijkste middel dat hiervoor gebruikt zal gaan worden, is een financieel systeem dat afgeleid is van het geldsysteem dat Josef introduceerde bij de Egyptenaren. Dit geldsysteem is veel krachtiger dan het huidige en zal het bestaande financiële systeem door middel van concurrentie vernietigen. De huidige machtsstructuren (staat en bankwezen) zullen door de gevolgen van de financiële crisis ernstig verzwakken, waardoor de burgers gedwongen worden hun lot meer in eigen hand te nemen.
11. Er zullen maatregelen moeten worden genomen om de vernietiging van de natuur te keren, verstandig om te gaan met het produceren van ons voedsel, de sociale harmonie te herstellen, oorlogen te voorkomen en onze energievoorziening duurzaam te maken.
12. God houdt van een goede grap en Haar humor is soms bizar. Daarom lijkt het erop alsof God eeuwenlang niets meer van zich heeft laten horen, zodat de mensheid dacht het zelf te kunnen redden. Nu blijkt dat niet het geval te zijn, al dan niet door toedoen van God, en zal ingrijpen van God nodig zijn. Het lijkt erop dat dit gaat gebeuren.

De stellingen 9 t/m 12, zeggen iets over het vermoedelijke verloop van de toekomst. De beweringen zijn gebaseerd op berichten die God lijkt te hebben verzonden via de popmuziek. Niets is zeker voor iemand die de toekomst niet kan zien. Ik kan niet garanderen dat dit gaat gebeuren, hoewel het daar volgens mij wel op lijkt. In de toekomst zal dat duidelijk worden.


Wat mij overkwam

De afgelopen jaren heb ik me in mijn vrije tijd regelmatig bezig gehouden met een oplossing voor de financiële crisis, die volgens mij gegarandeerd een keer zou komen. Via Strohalm was ik in aanraking gekomen met het werk van Silvio Gesell over een geldsysteem zonder rente met een belasting op geld. Daar was ik vanaf 1994 regelmatig mee bezig. In 2002 en 2003 heb ik op internet veel discussies gevoerd met critici van dit systeem op een beleggers forum.

Veel mensen zijn graag bereid om kritiek te leveren op ideeën waarmee ze het niet eens zijn. Daarvoor ben ik hun veel dank verschuldigd. De kritiek heeft mij meer inzicht gegeven. Destijds merkte al ik dat belasting op geld een goed concept is, maar in 2003 begon de beurs te herstellen, en raakte het onderwerp weer op de achtergrond. Eind september 2008, toen de kredietcrisis begon, zag ik het filmpje “Money as Debt”. Zie:
Money as Debt, NL, Nederlands ondertiteld (http://video.google.nl/videoplay?docid=9175976647812762597)

Vanaf dat moment begon het onderwerp voor mij opnieuw te leven. Het is duidelijk dat het huidige geldsysteem uiteindelijk zal falen. Ik dacht opnieuw aan de theorie van Silvio Gesell. Rond 5 oktober vond ik een fundamentele doorbraak. Toen ontdekte ik dat het geldsysteem met belasting op geld veel efficiënter is dan het huidige financiële systeem, en dat het, zodra het wordt ingevoerd, het huidige financiële systeem zal wegconcurreren. Op 20 oktober ben ik ook op Maroc.nl hierover een discussie begonnen. Zie:
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=256036

In de maanden oktober en november zijn een aantal artikelen van mij geplaatst op sites in Nederland en de VS. Na een maand van publicaties en eindeloze discussies met mensen die weinig van het systeem begrepen, maar uiteraard wel een mening hadden, begon ik het gevoel te krijgen dat het zinloos was hiermee door te gaan. Ik had alles geprobeerd wat mij mogelijk en zinvol leek, maar het leverde niets op. Opgeven leek de enige optie. Toen kreeg mijn leven een vreemde wending.

Rond 11 november 2008 begon het te spoken in mijn hoofd, in mijn huis en op mijn werk. De radio begon voordurend muziek uit te zenden die aansloot op mijn gevoelens, angsten en vragen. Ik kreeg merkwaardige dromen, en mijn gedachten leken te worden gestuurd. Een vrouw leek de controle over mijn leven over te nemen. Ik was eerst bang voor hekserij en voodoo, maar de dader bleek God te zijn (een Maria verschijning, zouden Rooms Katholieken dit noemen). Maria is God en dat is ook de reden waarom Rooms Katholieken veel van hun gebeden tot Maria richten. Maria verschijnt wel vaker, maar verder merken we weinig van God, dus dat is het bewijs dat Maria eigenlijk God is.

Had ik maar het begin van jou verhaal gelezen : later ga ik verder lezen :

om jou horizon verder te verruimen neem een kijkje hier op de volgende site van US muslims : zit er veel info over Islam ;Mohammed ....

www.islamicity.com



ik probeer je niet te bekeren : never crosses my mind :

ik wil je gewoon op de hoogte brengen van andere perspectieven, inzichten....

een verstandig mens moet geen enkel hypothese of gegevens al bij voorbaat uitsluiten :

geen enkel materialistisch kijk op de dingen, materialistisch analyse of interpretatie van de geschiedenis (of die Marxistisch of liberaal zou zijn ...) kan het bestaan van profeten, het bestaan , het ontstaan , het voortbestaan van religie in het algemeen & Islam in het bijzonder op een bevredigend wijze verklaren..... !


een integer redelijk objectief mens of zoeker naar de waarheid kan niet al die bewijzen ,historisch & ander feiten ...rondom het bestaan van profeten, van Islam ....negeren of verdraaien , ontkenen of ideologisch materialistisch interpreteren...

Analfabeet integer eerlijk Mohammed kon nooit al die islamitisch wijsheden zelf verzinen ....

Bofko
06-03-09, 18:53
Analfabeet integer eerlijk Mohammed kon nooit al die islamitisch wijsheden zelf verzinen ....

Ik las pas geleden bij Karen Armstrong dat dit op een vertalingsfout berust.
Hijzelf was niet analfabeet maar 'zijn religie was voor de ongeletterden'
Mohammed was koopman en geen nomade, dus de kans was groot dat hij kon lezen.

Slinger
06-03-09, 18:55
Analfabeet integer eerlijk Mohammed kon nooit al die islamitisch wijsheden zelf verzinen ....

Misschien was hij wel niet-integer en oneerlijk. Dan kan het wel!

Sallahddin
06-03-09, 19:29
Ik las pas geleden bij Karen Armstrong dat dit op een vertalingsfout berust.
Hijzelf was niet analfabeet maar 'zijn religie was voor de ongeletterden'
Mohammed was koopman en geen nomade, dus de kans was groot dat hij kon lezen.

wie neem je voor de gek via deze debiel idioot logica van je die je hier hanteert ,amigo??? alleen jezelf ,dan!

nou, kom op , zeg: wees even serious ,ok ??? ; dit is belachelijk none_sense :

geloof voor de ....ongeletterden ??? :

!!!!!!!!!!!!!!! : waardeloos,zeg!: wees serieus a.u.b. !:

dat Armstrong zulk gek idioot beweringnen maakt , diskwalificeet die van elk geloofwaardigheid_betrouwbaarheids claims !!!!!

& kom's met serieuze bronen graag :

Karen Amrstrong ???? :lol:

het staat vast dat Mohammed een analfabeet was , een eerlijk man was vanaf het begin al af ,dat hadden zelfs zijn ergste Arabisch vijanden toen niet kunnen ontkenen :

die Arabieren die hadden's een conflict over de zwart steen van de Al Kaaba :

hadden dus Mohammed als judge aangeroepen om die geschil op te lossen ,juist vanwege zijn bekend eerlijkheid, zelfs toen die nog niet profeet was....

het staat net zo vast dat Mohammed en analfabeet en integer objectief mens was als de aard om de zon draait !

deze ander idioot bewering is ook waardeloos : dat omdat Mohammed een koopman was, was die dus waarschijnlijk niet analfabeet !!!!!!!!!!!!!!

zelfs vandaag de dag zijn er veel koopmensen in de derde & Islamitisch werelden die niet's kunnen lezen of schrijven .....

wat is dit voor debiel logica die je hier zit te hanteren, vriend : ik had je hoger geschat dat dat helaas !

Sallahddin
06-03-09, 19:37
Misschien was hij wel niet-integer en oneerlijk. Dan kan het wel!

zie mijn reactie op Bofko !

sinds waneer zijn profeten niet_eerlijk of niet_integer :

deze bewering staat haaks op de very definition of a prophet :

& wij geloven in al die andere profeten zonder enig onderscheid , inclusief Jezus, Moses , & de rest....

ach , je geloof niet dat Mohammed is een profeet ,dus, geen enkel bewijs of ander zou je ervan kunnen overtuigen dat Mohammed wel een profeet is :

daar komt het op neer :

heeft meer te maken met jou ideologisch achtergrond, onderbuikgevoelens , basic instincts , passies ...= subjectief psychologie :

heeft absoluut niets te maken met rede ,historisch of andere feiten...

& je noemt jezelf een "historicus " ??? :lol: come on !

ur hate of Islam blinds clouds & affects ur judgement or what's left of it indeed ; dus ....


why do u hate Islam & its prophet so much, Slinger ??? :huil: :

jou haat zou niets aan de feiten kunnen veranderen :

Slinger
06-03-09, 19:39
wie neem je voor de gek via deze debiel idioot logica van je die je hier hanteert ,amigo??? alleen jezelf ,dan!

nou, kom op , zeg: wees even serious ,ok ??? ; dit is belachelijk none_sense :

geloof voor de ....ongeletterden ??? :

!!!!!!!!!!!!!!! : waardeloos,zeg!: wees serieus a.u.b. !:

dat Armstrong zulk gek idioot beweringnen maakt , diskwalificeet die van elk geloofwaardigheid_betrouwbaarheids claims !!!!!

& kom's met serieuze bronen graag :

Karen Amrstrong ???? :lol:

het staat vast dat Mohammed een analfabeet was , een eerlijk man was vanaf het begin al af ,dat hadden zelfs zijn ergste Arabisch vijanden toen niet kunnen ontkenen :

die Arabieren die hadden's een conflict over de zwart steen van de Al Kaaba :

hadden dus Mohammed als judge aangeroepen om die geschil op te lossen ,juist vanwege zijn bekend eerlijkheid, zelfs toen die nog niet profeet was....

het staat net zo vast dat Mohammed en analfabeet en integer objectief mens was als de aard om de zon draait !

deze ander idioot bewering is ook waardeloos : dat omdat Mohammed een koopman was, was die dus waarschijnlijk niet analfabeet !!!!!!!!!!!!!!

zelfs vandaag de dag zijn er veel koopmensen in de derde & Islamitisch werelden die niet's kunnen lezen of schrijven .....

wat is dit voor debiel logica die je hier zit te hanteren, vriend : ik had je hoger geschat dat dat helaas !

Ik denk dat je gelijk hebt dat Mohammed een analfabeet was. De koran staat zo vol fouten dat het duidelijk is dat de schrijver niet de gelegenheid heeft gehad zijn bronnen te checken. Als hij de kans had gehad een Bijbel ter hand te nemen, waren die fouten vermeden en dan had de koran er heel anders uitgezien!

Slinger
06-03-09, 19:48
zie mijn reactie op Bofko !

sinds waneer zijn profeten niet_eerlijk of niet_integer :


deze bewering staat haaks op de very definition of a prophet :


Dat kan best, dan zijn het valse profeten.


& wij geloven in al die andere profeten zonder enig onderscheid , inclusief Jezus, Moses , & de rest....

Wij niet.


ach , je geloof niet dat Mohammed is een profeet ,dus, geen enkel bewijs of ander zou je ervan kunnen overtuigen dat Mohammed wel een profeet is :

daar komt het op neer :

Als zijn leer in overeenstemming met de Bijbel is, dan zou ik ervan overtuigd kunnen worden. Maar dat is niet het geval.



heeft meer te maken met jou ideologisch achtergrond, onderbuikgevoelens , basic instincts , passies ...= subjectief psychologie :

heeft absoluut niets te maken met rede ,historisch of andere feiten...

Het heeft te maken met geloof. Het christelijk geloof is nu eenmaal onverenigbaar met de islam.


& je noemt jezelf een "historicus " ??? :lol: come on !

ur hate of Islam blinds clouds & affects ur judgement or what's left of it indeed ; dus ....


why do u hate Islam & its prophet so much, Slinger ??? :huil: :

jou haat zou niets aan de feiten kunnen veranderen :

Zoals ik al zei, de koran is niet in overeenstemming is met de Bijbel. Dat heeft niets te maken met haat, alleen met geloof. Jij jouw geloof, ik het mijne...

Sallahddin
06-03-09, 20:00
Ik denk dat je gelijk hebt dat Mohammed een analfabeet was. De koran staat zo vol fouten dat het duidelijk is dat de schrijver niet de gelegenheid heeft gehad zijn bronnen te checken. Als hij de kans had gehad een Bijbel ter hand te nemen, waren die fouten vermeden en dan had de koran er heel anders uitgezien!

Grow up :

zal ik niet op reageren als je van deze soort kinderachtig idioot none_sense blijft uit krammen :

wees serieus !

je ben nog een klein kind , zie ik : je bent nog niet rijp genoeg :

how do u expect me to react to this idiotic none-sense ???

je bent niet serieus , je wilt gewoon provoceren & niks zal je van gedachten veranderen : jou probleem !

schrijver??? :lol: : een analfabeet schrijver he !

de Qu'ran is vol fouten??? : ik daag je uit : geef me maar 1 enkel fout daarin, volgens je :

ben benieuwd !:huil:

de Bijbel ??? : dis is grotendeels verzonen ; had bijna niets te maken met de origineel boodschap van Jezus : dat weet je heel goed !:

vandaar de komst van Islam als laatst testament & universeel compleet vervanger van de rest ..

de Qu'ran werd geopenbaard aan Mohammed ...

ach....have it ur way , who cares : u're not even serious != none_sense !

Try to come up with some better "waterproof" rational logical story instead ! :tover:

Slinger
06-03-09, 20:03
Grow up :

zal ik niet op reageren als je van deze soort kinderachtig idioot none_sense blijft uit krammen :

wees serieus !

je ben nog een klein kind , zie ik : je bent nog niet rijp genoeg :

how do u expect me to react to this idiotic none-sense ???

je bent niet serieus , je wilt gewoon provoceren & niks zal je van gedachten veranderen : jou probleem !

schrijver??? :lol: : een analfabeet schrijver he !

de Qu'ran is vol fouten??? : ik daag je uit : geef me maar 1 enkel fout daarin, volgens je :

ben benieuwd !:huil:

de Bijbel ??? : dis is grotendeels verzonen ; had bijna niets te maken met de origineel boodschap van Jezus : dat weet je heel goed !:

vandaar de komst van Islam als laatst testament & universeel compleet vervanger van de rest ..

de Qu'ran werd geopenbaard aan Mohammed ...

ach....have it ur way , who cares : u're not even serious != none_sense !

Try to come up with some better "waterproof" rational logical story instead ! :tover:

Die overduidelijke fouten in de koran heb ik je enkele maanden geleden al laten zien.

Sallahddin
06-03-09, 20:06
Dat kan best, dan zijn het valse profeten.



Wij niet.



Als zijn leer in overeenstemming met de Bijbel is, dan zou ik ervan overtuigd kunnen worden. Maar dat is niet het geval.




Het heeft te maken met geloof. Het christelijk geloof is nu eenmaal onverenigbaar met de islam.



Zoals ik al zei, de koran is niet in overeenstemming is met de Bijbel. Dat heeft niets te maken met haat, alleen met geloof. Jij jouw geloof, ik het mijne...

:lol:

heeft niets met het geloof te maken wat je hier zit uit te krammen in totaal minachting van de rede, van historisch & ander feiten :

Gelukkig maar dat Islam de vervanger is van al die moreel, historisch, spiritueel ....flauwekul van de kerk :

de Bijbel heeft bijna ook niets te maken met de origineel boodschap van Jezus , dus ...

je bent gewoon een irrationeel provocerend haatdragend kerel :

heeft verder geen enkel zin met je te kletsen !


:zwaai:

Sallahddin
06-03-09, 20:08
Die overduidelijke fouten in de koran heb ik je enkele maanden geleden al laten zien.

geef's specifiek bronen dan ! :lol:

Joesoef
06-03-09, 20:10
Volle maan!

Slinger
06-03-09, 20:11
:lol:

heeft niets met het geloof te maken wat je hier zit uit te krammen in totaal minachting van de rede, van historisch & ander feiten :

Gelukkig maar dat Islam de vervanger is van al die moreel, historisch, spiritueel ....flauwekul van de kerk :

de Bijbel heeft bijna ook niets te maken met de origineel boodschap van Jezus , dus ...

je bent gewoon een irrationeel provocerend haatdragend kerel :

heeft verder geen enkel zin met je te kletsen !


:zwaai:

De originele boodschap van Jezus, waarvan je al hebt toegegeven dat je daar niets van weet.

Ik merk dat je erg gefrustreerd bent. Jij kunt er overduidelijk niet tegen dat er mensen zijn die de islam en de koran niet voor waar houden. Ik heb wel met je te doen dat je die mensen hier zo erg veel tegenkomt.

Slinger
06-03-09, 20:12
geef's specifiek bronen dan ! :lol:

Ik ga me zelf niet herhalen. Zoek het topic over die islamitische prediker nog maar eens op.

Bofko
06-03-09, 20:26
geloof voor de ....ongeletterden ??? :

!!!!!!!!!!!!!!! : waardeloos,zeg!: wees serieus a.u.b. !:

In de 6e eeuw waren er niet veel mensen die konden lezen dus ik snap niet dat je je beledigd voelt.
Wel grappig dat een analfabete Mohammed geen probleem voor je is maar analfabete volgelingen wel.Die logica snap ik dan weer niet.

Sallahddin
06-03-09, 20:28
De originele boodschap van Jezus, waarvan je al hebt toegegeven dat je daar niets van weet.

Ik merk dat je erg gefrustreerd bent. Jij kunt er overduidelijk niet tegen dat er mensen zijn die de islam en de koran niet voor waar houden. Ik heb wel met je te doen dat je die mensen hier zo erg veel tegenkomt.


wat een gek leugenaar & verdraaier van de feiten hypocriet provocateur ben je ,zeg :


had ik "s gezegd dat ik niets af wist van de origineel boodschap van Jezus ???

ik weet nog dat ik zei dat het staat verspreid in grote delen van de Qu'ran die verhaal van Jezus, al zou je de Qu'ran niet accepteren , da's jou recht :

jij jou geloof & ik het mijne, er is geen dwang in het geloof : daar heb ik het niet over !


ik ben juist niet gefrustreerd vanwege het feit dat christenen of anderen Mohammed als profeet of de Qu'ran als heilig boek accepteren :

da's meer hun eigen probleem, niet de onze :

ik kan niet verwachten van niet_moslims dat die de laatsten (Mohammed, Qu'ran !) zouden aanvaarden : da's not my point & dat weet je heel goed :


waar het mij om gaat is die debiel idioot geklets van je over de Qu'ran & Mohammed zonder enig logisch of rationeel argumentatie , in totaal minachting van de historisch & ander feiten :

in de zin van : Mohammed was niet integer ,was niet eerlijk, of , ok , Mohammed was analfabeet ,vandaar dat de Qu'ran zit vol fouten, Mohammed had de Bijbel in de hand moeten hebben ...!!!!!!!!!!!

wat is dit voor gek kinderachtig geklets ,zeg????

daar heb ik het over met name: ik verwacht van een gesprekspartner dat die over een minimum rationeel logisch denken beschikt !

RU nuts or what ???

Sallahddin
06-03-09, 20:33
In de 6e eeuw waren er niet veel mensen die konden lezen dus ik snap niet dat je je beledigd voelt.
Wel grappig dat een analfabete Mohammed geen probleem voor je is maar analfabete volgelingen wel.Die logica snap ik dan weer niet.

wat is er met jullie allemaal vandaag ,zeg ??? :lol:


well, just listen to urself saying what u were saying :

that's idiotic silly talk : & that's an understatement at least !


geloof voor de ......ongeletterden ???? :lol:

weet je wat : daaagggggg!



ik ga niet hier het hebben over idiote none_sense !


:zwaai:

fisherman1969
06-03-09, 20:37
Opmerkelijke symboliek:
- De organisatie waar ik kennis opdeed over het geldsysteem met belasting op geld, heette Strohalm.
- Sinds ik ben afgestudeerd, werk ik in de automatisering bijna altijd met de producten van het bedrijf Oracle.
- 9 februari 2009, de dag van de superstorm, kan worden herschreven als 9-2-2009, opgeteld 11-11. Het getal 11 speelt een belangrijke rol (zie de verdere uitleg). Opmerkelijk is ook nog dat het meest beruchte studentenhuis op de campus van de Universiteit Twente in mijn studietijd destijds Calslaan 9-2 (Club 9-2) was, en dat ik tijdens de introductie weken juist daar moest logeren, waardoor ik zodanig werd afgeschrikt om op kamers te gaan wonen, dat ik pas anderhalf jaar later daaraan begon. Misschien lijkt dit vergezocht, maar het verdronken kerktorentje op de campus maakte weer deel uit van het bericht dat ik kreeg over 9 februari 2009.
- Rond 9 februari werd ik door vreemde toevallen nog meerdere malen herinnerd aan de watersnoodramp van 1953, zodat ik me nog steeds zorgen maak over de toestand van zeedijken in Nederland. Zie ook:
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=260485
- Als kind was ik het zwarte schaap van de familie (en vanaf nu waarschijnlijk weer). Ik ben vaak uit op goedkope oplossingen en kringloop artikelen. Laat nu net in november 2008 Tele2 zijn begonnen met de “Because we are cheap” campagne, met het zwarte schaap, dat uit is op goedkoop, in de hoofdrol. Destijds maakte dat indruk, omdat dit het gevoel bij de visioenen versterkte.
- Op 20 december 2008 was de planeet Venus zo helder dat deze kon worden aangezien als een kerstster. Omdat Venus de zon volgt die in het westen ondergaat, is ook te begrijpen waarom de wijzen destijds uit het oosten kwamen. Ze volgden een ster die in het westen stond. Ik was trouwens niet de enige die dit zag: http://www.niburu.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=17433&p=170878
Het kan uiteraard toeval zijn geweest, maar gezien andere gebeurtenissen die plaatsgevonden hebben, moet ik aannemen dat het geen toeval was.
- Opvallend is dat ik in Sneek woon en dat dit hetzelfde wordt uitgesproken als het Engelse woord snake. Aangezien er een slang in het paradijs was, zou het zo kunnen zijn dat de stad Sneek en de ontwikkeling van de Engelse taal zo zijn gepland om dit verband te kunnen leggen. Dat veronderstelt een planning waarvan de uitvoering over honderden jaren heeft gelopen.

Ik heb meer van dit soort merkwaardige verbanden ontdekt, zodat ik ervan overtuigd ben dat dit geen toeval is.

Vreemde gebeurtenissen rond het huis en op het werk:
- In het verleden waren in ons huis enkele verschijnselen die alleen verklaard konden worden door spoken. Ooit werd midden in de nacht keihard aan de deurklink van onze slaapkamer gerukt, zonder dat er iemand in de buurt was. In de zomer van 2007 weigerde een deur plotseling zodat mijn zoon niet naar school kon. Ik moest de deur slopen om mijn zoon te bevrijden. Het gebeurde toevallig net in de ochtend na de nacht dat mijn schoonmoeder was overleden. Dat wisten we op dat moment nog niet. Door deze gebeurtenis kon mijn zoon direct mee naar zijn overleden oma. We hoefden hem niet van school te halen.
- In de maanden voor november, probeerde een aantrekkelijke vrouw op het zwembad mij te versieren. Eerst was het wel leuk om blikken uit te wisselen, maar omdat ik al een vrouw en een kind heb en deze vrouw serieus bleef aanhouden, moest ik op een gegeven moment wel duidelijk maken dat het niets zou worden. Zoiets overkomt mij niet vaak, en is ook al jaren niet meer gebeurd. Achteraf gezien heb ik het gevoel dat het een test was.
- In oktober 2008 vond er voor ons huis een bizar ongeval plaats laat in de avond op een zaterdag. Een auto ramde een lantaarnpaal die aan de binnenkant van een flauwe bocht stond. Dit gaf een enorme klap en de lantaarnpaal was volledig uit de grond gerukt. De auto kwam bij ons huis tot stilstand. Normaal gesproken is dit niet bijzonder, maar gezien het feit dat in de afgelopen 11 jaar dat ik in dit huis woonde nog niet eerder een ongeluk heeft plaatsgevonden, en dit dit vlak voor de andere feiten plaatsvond, heb ik hier mijn bedenkingen bij.
- Vanaf half november 2008 stond tegenover ons huis een verdacht busje van het bedrijf Windroos. Nu blijkt achteraf dat het busje daar is neergezet door een advocaat die curator is van het failliete bedrijf. Merkwaardig is wel het feit dat mijn schoonzus wist te melden dat Windroos een project is voor jongeren die last van een psychose (hallucinaties) hebben gehad. Gezien de gang van zaken, beschouw ik dit niet als toeval. Zie: http://www.vanwajongnaarwerk.nl/content.asp?ID=8
- In november 2008 meldde een makelaar dat hij een potentiële koper had voor mijn huis, hoewel ik nooit had aangegeven dat ik mijn huis zou willen verkopen. Het huis stond niet te koop. Vlak daarna meldde zich nog een andere potentiële koper. Dat was zeer vreemd, aangezien zoiets nooit gebeurt, en bovendien de kredietcrisis net was begonnen. Het huis waarin ik nu woon is ook via een merkwaardig toeval door mij gekocht.
- In december had de snoepautomaat vreemde kuren. De volgende voorvallen hebben plaatsgevonden:
1. Ik wilde een Twix kopen (keuze 25) maar dat lukte niet, daarna probeerde ik nog iets anders, wat ook niet lukte. Uiteindelijk moest ik genoegen nemen met een Nuts (keuze 22). 22 is een veelvoud van 11, het gekkengetal, en nuts is ook het Engelse woord voor gek.
2. Een andere keer kocht ik een zakje chips. Daar zat een briefje met een Chinese tekst in. Ik heb dit laten vertalen door een Chinees, en volgens hem betekende het “Wereldvrede”. Nu zijn er op mijn werk geen andere gevallen bekend van briefjes die in zakjes chips zaten.
- Afgelopen december maakte ik een bizarre autorit van Sneek naar Groningen waarbij ik 8 pechgevallen heb gezien, waarvan er 2 juist pech kregen op het moment dat ik langs reed.

Al deze merkwaardige toevallen hadden volgens mij geen ander doel dan duidelijk te maken dat ik geen hallucinaties had, maar dat ik echt een bericht van God had gekregen.


Verdere uitleg

Wetenschap kan nooit een goede verklaring geven voor dit soort verschijnselen en daarom kan wetenschap ook niet de oorsprong van het universum en het leven verklaren. Hooguit zou schepping of de fantasieën van God een redelijke verklaring kunnen zijn voor dit alles.

Voor verdere uitleg en onderbouwing van de stellingen, verwijs ik naar de site www.naturalmoney.org. Deze teksten zijn allemaal in het Engels. De volgende onderwerpen komen aan bod:
1. De ernst van de economische toestand (http://www.naturalmoney.org/howbad.html).
2. Een korte uitleg van natural money (http://www.naturalmoney.org/short.html).
3. Een uitgebreidere theoretische uitleg van natural money (http://www.naturalmoney.org/full-theory.html).
4. Meningen van beroemde economen en wetenschappers (waaronder Einstein, Keynes en Fischer) over Natural Economic Order (http://www.naturalmoney.org/gift.html).
5. Uitleg hoe natural money gebruikt kan worden om de dreigende wereldrampen af te wenden (http://www.naturalmoney.org/buildfuture.html). Er vanuit gaande dat mijn levensloop voor een belangrijk deel is bepaald door God, ben ik gestart met mijn eigen ideeën, waarbij door toevalligheden (tijdschriftartikelen, tv programma's en artikelen op internet) correcties of aanvullingen kwamen, waarvan ik vermoed dat God ze heeft gestuurd, vanwege het tijdstip waarop het gebeurde of een combinatie van toevalligheden. Om de waarde van dit verhaal te beoordelen, is de wijze waarop het tot stand is gekomen, niet belangrijk. Het verhaal moet goed onderbouwd zijn met bronnen, en overeenkomen met het gezond verstand van de lezer.
6. Onderbouwing waarom het geldsysteem van natural money van God afkomstig moet zijn (http://www.naturalmoney.org/integration.html).
7. Verdere informatie over God (http://www.naturalmoney.org/investigations.html) waaruit blijkt dat de God uit de Bijbel niemand anders is dan de Moedergodin uit veel andere culturen. Ook wordt ingegaan op: de zondeval, de toren van Babel, berichten van God, voorbestemming en de gebeurtenissen rond de overgang naar de nieuwe wereld, waaronder het mysterieuze kind waarvan God de moeder zou zijn.


Ter afsluiting nog het volgende

Ons gezin ging tot nu toe altijd naar Zeeland op vakantie, maar dit jaar konden wij ons huisje niet huren tijdens de gewenste weken. Mijn vrouw en ik kozen vervolgens voor Ameland, en zij huurde een huisje met de naam "De Jutter". Andere verhuurders lieten niets van zich horen, dus hadden we geen keus. Nu blijkt de jutter ook een rol te spelen in een lied van Boudewijn de Groot die veel religieus geïnspireerde liederen heeft gezongen. Vooral de onderstaande passage is erg opvallend:
http://www.songteksten.nl/songteksten/67807/Boudewijn-De-Groot/De-Vondeling-Van-Ameland.htm

Ameland sprak schande van de jutter
een zonderling die leefde van de wind
die al de raarste dingen had gevonden
hoe kwam die jutter nu weer aan dat kind

De ontdekkingen (vondsten) die ik heb gedaan, en in het bovenstaande verhaal zijn beschreven, zijn inderdaad buitengewoon vreemd. Ook lijkt een ander lied te suggereren dat God mijn pad zou kruisen rond mijn veertigste levensjaar:
http://www.songteksten.nl/songteksten/54105/Boudewijn-De-Groot/Nergens-heen.htm
Aan het einde hield de wereld op
Geen huizen meer maar wolken
Tot waar de verre hemel
In de horizon verdween
Onze laan was eindeloos
Onze laan ging nergens heen

En zo’n veertig jaren later
Is het toch nog goed gekomen
Onze laan gaat verder
En de buurt is afgebouwd

De toekomst is alleen te voorspellen, als deze tenminste voor een deel al vast ligt. De bovenstaande passages uit liederen van Boudewijn de Groot maken dat aannemelijk. Dat er andere tijden aankomen, en dat het geloof terugkeert, lijkt Boudewijn de Groot ook al te voorspellen:
http://www.songteksten.nl/songteksten/6838/Boudewijn-De-Groot/Er-Komen-Andere-Tijden.htm
http://www.songteksten.nl/songteksten/72521/Boudewijn-De-Groot/Hoe-moet-ik-het-de-stad-vertelen.htm

Het uitzicht van de brug is prachtig
Het water stroomt in golvend groen
En in het zonlicht heerst almachtig
De kerk de toren net als toen

Uiteraard kan de kerk ook een moskee of een synagoge zijn, omdat in de toekomst dit onderscheid waarschijnlijk niet meer belangrijk zal zijn.

Tot slot wil ik waarschuwen voor stellige conclusies op basis van mijn verhaal en de voorspellingen in de popmuziek. Immers, het kan zijn dat ik bepaalde aanwijzingen niet goed heb begrepen, of dat het juist de bedoeling is van God om suggesties te wekken met een bepaald doel, zoals bij de superstorm van 9 februari 2009 is gebleken. Daarom moeten we nog steeds met een open blik naar de toekomst kijken, en hoeven we niet te doen alsof alles vaststaat, want dat is waarschijnlijk niet altijd zo. Als je plezier hebt in het leven, kan dat van tevoren vast hebben gestaan, maar toch weerhoudt niets jou ervan om plezier te hebben in het leven. Feitelijk verandert er niets, want het was altijd al zo, ook al wisten we het niet.

Ik heb er aan gedacht om over de gebeurtenissen te zwijgen, omdat ik tot nu toe een rustig leven had waar ik tevreden mee was, maar omdat de berichten van God serieus lijken, heb ik geen keus, en moet ik het wel opschrijven en bekend maken. Het betekent ook dat iedereen die dit verhaal serieus neemt, volgens mij ook geen keus heeft, en het verder moet verspreiden. Als je eraan twijfelt, hoef je dat uiteraard niet te doen. Boedha zei eens: “Geloof niets, waar je het ook leest, of wie het ook gezegd heeft, zelfs al heb ik het gezegd, tenzij het overeenkomt met jouw mening en gezond verstand.” Daar kan ik het alleen maar van harte mee eens zijn.

De laatse die het hier in HOLLAND gelukte was ,,lau de Palingboer,, die vertelde ongeveer het zelfde verhaal en beloofde ,,het Paradijs,, op Aarde
Dat klopte ookwel want Lau volgelingen bestonden voor 80% uit vrouwen :love:, die net zo als hij het eeuwige leven konden verdienen door..een nachtje met hem door te brengen ,hij werd slechts 64 jaar (weet ik niet zeker)en stierf in zijn verwaarloosde villa in Muiderberg waar hij wel een ,,GODDELIJKE,,
tijd door heeft gebracht :)

Slinger
06-03-09, 20:37
wat een gek leugenaar & verdraaier van de feiten hypocriet provocateur ben je ,zeg :


had ik "s gezegd dat ik niets af wist van de origineel boodschap van Jezus ???

ik weet nog dat ik zei dat het staat verspreid in grote delen van de Qu'ran die verhaal van Jezus, al zou je de Qu'ran niet accepteren , da's jou recht :
[/B]



Nou geef dan maar eens een samenvatting van wat over Jezus in de koran staat. Een groot islam- en Jezuskenner als jij zal daar toch wel geen moeite mee hebbeb!



jij jou geloof & ik het mijne, er is geen dwang in het geloof : daar heb ik het niet over !

Behalve als het om veelgodenaanbidders gaat. Die mogen zelfs gedood worden, volgens de koran. Hoe kun je dat rijmen met deze uitspraak?


ik ben juist niet gefrustreerd vanwege het feit dat christenen of anderen Mohammed als profeet of de Qu'ran als heilig boek accepteren :

Aan jouw haatdragende reacties is te zien dat je het je wel degelijk aantrekt.


[B]waar het mij om gaat is die debiel idioot geklets van je over de Qu'ran & Mohammed zonder enig logisch of rationeel argumentatie , in totaal minachting van de historisch & ander feiten :

in de zin van : Mohammed was niet integer ,was niet eerlijk, of , ok , Mohammed was analfabeet ,vandaar dat de Qu'ran zit vol fouten, Mohammed had de Bijbel in de hand moeten hebben ...!!!!!!!!!!!

wat is dit voor gek kinderachtig geklets ,zeg????

daar heb ik het over met name: ik verwacht van een gesprekspartner dat die over een minimum rationeel logisch denken beschikt !

RU nuts or what ???

Integendeel, mijn houding in deze is juist heel rationeel. Ik probeer een verklaring te vinden voor de verschillen. Tot nu toe heb jij nog geen meer aannemelijke verklaring getoond!

H.P.Pas
06-03-09, 20:42
Wel grappig dat een analfabete Mohammed geen probleem voor je is maar analfabete volgelingen wel.Die logica snap ik dan weer niet.

Hij voelt zich direct aangesproken als volgeling. En mogelijkerwijs als gebrekkig stylist.

Bofko
06-03-09, 20:49
Hij voelt zich direct aangesproken als volgeling. En mogelijkerwijs als gebrekkig stylist.

Dat zal het zijn ja.Hij heeft niet door dat ik het niet over hem heb, maar gewoon over de allereerste begintijd toen de Islam verbreid werd zonder Koran.
Meesten konden toen niet lezen, maar hoefden ook niet te kunnen lezen.

Bofko
06-03-09, 20:57
De laatse die het hier in HOLLAND gelukte was ,,lau de Palingboer,, die vertelde ongeveer het zelfde verhaal en beloofde ,,het Paradijs,, op Aarde
Dat klopte ookwel want Lau volgelingen bestonden voor 80% uit vrouwen :love:, die net zo als hij het eeuwige leven konden verdienen door..een nachtje met hem door te brengen ,hij werd slechts 64 jaar (weet ik niet zeker)en stierf in zijn verwaarloosde villa in Muiderberg waar hij wel een ,,GODDELIJKE,,
tijd door heeft gebracht :)

Lou de palingboer, ja.:hihi:

Sallahddin
06-03-09, 21:26
Hij voelt zich direct aangesproken als volgeling. En mogelijkerwijs als gebrekkig stylist.

:lol:

& hoe kan je deze assumption of uitgangspunt nemen of maken dan ,helderziende ???


dat ik niet wil ingaan op een compleet idioot uitgangspunt ,da's de minst & verstandigste wat ik kan doen ..........anders ben ik zelf een idioot :

ach.....hoe kan men redelijke gesprekken voeren met helderzienden , menselijk bewustzijn_ intenties_ motivaties_ minds ..."lezende" mensen zoals jullie dan ??? :lol: just kidding !

jullie hebben al bij voorbaat je uitgangspunten & zelf daarover conclusies getrokken, wat heeft het dan voor zin om verder te kletsen daarover !


dit is een echt gekkenhuis vandaag : verkrachtig van rede ......& van de elementaire regeltjes van de logica....

:zwaai:

Sallahddin
06-03-09, 21:35
Ik ga me zelf niet herhalen. Zoek het topic over die islamitische prediker nog maar eens op.

over welke Islamitisch prediker precies heb je het over dan ??? :tover:

oh, Deedat : i see :

does it ever occur to u that the Qu'ran might be right & the Bible wrong ???


er zijn er wel genoeg bewijzen voor ook nog !

u must not exclude any possibility , without real research _data_infor_evidence ...

but, that's too much to ask of a guy like u indeed ! :

Slinger
06-03-09, 21:41
dit is een echt gekkenhuis vandaag : verkrachtig van rede ......& van de elementaire regeltjes van de logica....

:zwaai:

Dat moet je aanspreken want je zei net nog dat je daar niets van wilde weten...

Charlus
06-03-09, 22:16
jij jou geloof & ik het mijne, er is geen dwang in het geloof : daar heb ik het niet over !Behalve als het om veelgodenaanbidders gaat. Die mogen zelfs gedood worden, volgens de koran. Hoe kun je dat rijmen met deze uitspraak?
Geen dwang in geloof zegt nog niets over de praktische omgang met andersdenkenden. Veelgodenaanbidders om hals brengen gaat prima samen met hen niet de Islam opdringen.

mark61
06-03-09, 23:37
Ik las pas geleden bij Karen Armstrong dat dit op een vertalingsfout berust.
Hijzelf was niet analfabeet maar 'zijn religie was voor de ongeletterden'
Mohammed was koopman en geen nomade, dus de kans was groot dat hij kon lezen.

Tis iets waar alle moslims altijd van zijn uitgegaan. De vraag stelt zich dan waarom anderen zijn boodschap hebben opgeschreven, maar hijzelf niet. Vond ie misschien niet dat hij een godsdienst aan het stichten was? Dat is dan toch wel vreemd, hij was toch duidelijk ook (militair) aanvoerder van de gelovigen. Mmm.

Overigens moet dat analfabetisme niet worden opgeblazen. Dat betekent tegenwoordig heel wat anders dan toen. Geheugens waren fenomenaal, bij gebrek aan schrift als geheugensteuntje.

mark61
06-03-09, 23:40
zie mijn reactie op Bofko !

sinds waneer zijn profeten niet_eerlijk of niet_integer :

deze bewering staat haaks op de very definition of a prophet :

Sinds wanneer zijn ze het wel?

Je verwart, zoals gewoonlijk, theorie en praktijk. Wil je het nou over de historische Mohammed hebben, of over het beeld dat de orthodoxie geschapen heeft door de eeuwen heen? Je vindt dat waarschijnlijk hetzelfde. Tsja.

sjaen
07-03-09, 01:08
http://www.trouw.nl/video/?clip=2045526

Joesoef
07-03-09, 09:13
In de 6e eeuw waren er niet veel mensen die konden lezen dus ik snap niet dat je je beledigd voelt.
Wel grappig dat een analfabete Mohammed geen probleem voor je is maar analfabete volgelingen wel.Die logica snap ik dan weer niet.

Ongeletterd? Er zijn wat twijfels over de juiste interpretatie van het een en ander. Zo zijn er ook moslims die van mening zijn dat de ongeletterdheid van mohammed staat voor dat hij niet religieus was onderricht (maar wel kon lezen).

Charlus
07-03-09, 12:28
<...>Er zijn wat twijfels over de juiste interpretatie van het een en ander.<...>
Tot zover de Islam.

Sallahddin
07-03-09, 12:57
Ongeletterd? Er zijn wat twijfels over de juiste interpretatie van het een en ander. Zo zijn er ook moslims die van mening zijn dat de ongeletterdheid van mohammed staat voor dat hij niet religieus was onderricht (maar wel kon lezen).


onzin !

bronen graag : :tover:

je zit maar te speculeren :

het staat vast dat Mohammed analfabeet was net als het feit dat de aard om de zon draait : !

Mohammed wordt in de Qu'ran & elders besproken & bestempeld _genoemd als Anabi Al Omy= anafabeet profeet : Anabi= profeet ,omy = analfabeet !


zie ,onder ander ,deze artikelen over Mohammed :


What do they say 'bout prophet Mohammed ???

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0602-2919

Who's Mohammed ??? :

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0603-2933


Muhammad the prophet :

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0207-1706

Message & method of the prophet :

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0805-3565

Mohammad & the west :

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0510-2810








Prophet Muhammed : Prophet betrayed :

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0903-3823

Bofko
07-03-09, 13:13
het staat vast dat Mohammed analfabeet was net als het feit dat de aard om de zon draait : !

Was analfabetisme in de 7e eeuw hetzelfde als analfabetisme nu ?
Ik zie dat Joesoef en Mark61 er al wat diepgang aan hebben gegeven met hun opmerkingen.

Graag wat meer DIEPGANG en geen herhalingen, Sallah.Je bijgevoegde links lees ik niet, want ik wil het in jouw eigen woorden zien.

Sallahddin
07-03-09, 13:25
Was analfabetisme in de 7e eeuw hetzelfde als analfabetisme nu ?
Ik zie dat Joesoef en Mark61 er al wat diepgang aan hebben gegeven met hun opmerkingen.

Graag wat meer DIEPGANG en geen herhalingen, Sallah.Je bijgevoegde links lees ik niet, want ik wil het in jouw eigen woorden zien.

Lees dan maar die artikelen :


idioot logica zijn jullie aan het hanteren hier , sorry :

kijk :

analfabetisme is per definitie niet kunnen lezen of schrijven :

da's ten alle tijden zo :


de eerst vers die werd openbaard aan Mohammed was :

"Gabriel zei tegen Mohammed : lees :

Mohammed who was terrified when confronted with that Gabriel's vision :

said: I cannot read , Gabriel repeated the same order : read :

Mohammed repeated : i cannot read :

then Gabriel went on reciting the rest of that Soura :

read, in the name of God the creator, that had created man........of woorden van gelijk strekking...


Mark61 had gelijk toen die het over had over die fenomenaal geheugen van die mensen in de tijd van de profeet : dat klopt inderdaad!

Bofko
07-03-09, 13:48
"Gabriel zei tegen Mohammed : lees :

Mohammed who was terrified when confronted with that Gabriel's vision :

said: I cannot read , Gabriel repeated the same order : read :

Mohammed repeated : i cannot read :

then Gabriel went on reciting the rest of that Soura :

read, in the name of God the creator, that had created man........of woorden van gelijk strekking...[/B]

Woorden van gelijke strekking.....tsk,tsk :cheefbek: Sloddervos.

Mohammed moest niet LEZEN van Gabriel, maar RECITEREN.
En reciteren wil zeggen : uitspreken. Om een tekst uit te spreken hoef je niet analfabeet te zijn.
"Mohammed weigerde, hij zei :"ik kan niet reciteren", denkend dat de engel hem ten onrechte had aangezien voor een van de beruchte kahins, de waarzeggers van Arabie. Maar de engel omarmde hem en Mohammed hoorde zichzelf de allereerste woorden van de koran uitspreken: Lees voor in de naam van jouw Heer die heeft geschapen.Geschapen heeft hij de mens uit een bloedklonter........."

Zie je nu. Jouw slordigheid zorgt ervoor dat jouw voorbeeld helemaal niets met (al dan niet vermeende) analfabetisme van Mohammed te maken heeft.

Bart.NL
07-03-09, 14:18
Ik lees dat de mensen elkaar weer in de haren vliegen. Wie gelijk heeft, is volgens mij niet zo belangrijk. Respect voor elkaar zou deze discussie een stuk aangenamer maken.

Er is volgens mij geen waar geloof en daarom is er ook niets mis met atheïsme, en het verlangen dat je bewijs zou willen zien voor het bestaan van God, voordat je erin gelooft. Veel gelovigen geloven alleen maar omdat het ze geleerd is, of omdat ze bang zijn om niet in het paradijs te komen. Dat is geen geloof, maar volgzaamheid of lafheid.

De zaken die ik heb meegemaakt, heb ik zo waarheidsgetrouw mogelijk proberen weer te geven. Wat het te betekenen heeft, zal de toekomst uitwijzen. Dat ik met God te maken had, daar heb ik geen twijfel over. Ik heb geen behoefte aan "volgelingen" maar het feit dat er één God is, moet op zijn minst betekenen dat gelovigen in deze God elkaar respecteren. Daar merk ik weinig van. Respect voor de schepping (de planeet waarop wij leven) en elkaar is volgens mij meer dan genoeg in de ogen van God.

Witte78
07-03-09, 14:46
een verstandig mens moet geen enkel hypothese of gegevens al bij voorbaat uitsluiten :



onzin !

het staat vast dat Mohammed analfabeet was net als het feit dat de aard om de zon draait : !



Ik zou toch maar eens je eigen advies opvolgen.

Sallahddin
07-03-09, 18:44
Woorden van gelijke strekking.....tsk,tsk :cheefbek: Sloddervos.

Mohammed moest niet LEZEN van Gabriel, maar RECITEREN.
En reciteren wil zeggen : uitspreken. Om een tekst uit te spreken hoef je niet analfabeet te zijn.
"Mohammed weigerde, hij zei :"ik kan niet reciteren", denkend dat de engel hem ten onrechte had aangezien voor een van de beruchte kahins, de waarzeggers van Arabie. Maar de engel omarmde hem en Mohammed hoorde zichzelf de allereerste woorden van de koran uitspreken: Lees voor in de naam van jouw Heer die heeft geschapen.Geschapen heeft hij de mens uit een bloedklonter........."

Zie je nu. Jouw slordigheid zorgt ervoor dat jouw voorbeeld helemaal niets met (al dan niet vermeende) analfabetisme van Mohammed te maken heeft.

Read the following , je kan toch NLs lezen, je bent toch geen analfabeet :

Bron: lees de Qu'ran .nl :

http://www.leesdekoran.nl/index.html





:lol:

de wereld op z'n kop, zeg : een atheist die beweert mij een lesje te leren over mijn eigen geloof ! :lol:

wat is dat voor flauwekul verhaal over kahins ,Gabriel die maakt een ID vergissing :lol: , & Gabriel die Mohammed omarmt .....???

schaam je je niet soms ??? omdeze gelul te verzinen ???

wees serieus , ok ???

check deze bron ,onder veel anderen :

Dialogue chrétien & musulman :

Révélation faite au prophete Mohammed :

http://dialoguecm.free.fr/spip.php?article26



Read : je kan toch lezen, je bent toch geen analfabeet ! :lol:

Sallahddin
07-03-09, 18:59
Ik zou toch maar eens je eigen advies opvolgen.

Read : je kan toch NLs lezen, je bent toch geen analfabeet :

http://www.leesdekoran.nl/index.html


volg eerst de discussie goed :




het stat vast dat Mohammed een analfabeet was net als het feit dat de aard om de zon draait : geen twijfel mogelijk :



see my latest source :

read those articles 'bout Mohammed too, if u want :



je leest wat die Bofko daarover zegt & je neemt het al waar aan = brilliant zeg :

gefeliciteerd :


moslims kunnen toch het best erover oordelen, vind je niet soms ???

vooraal als hun moder taal Arabisch is !

Sallahddin
07-03-09, 20:14
Ik lees dat de mensen elkaar weer in de haren vliegen. Wie gelijk heeft, is volgens mij niet zo belangrijk. Respect voor elkaar zou deze discussie een stuk aangenamer maken.

Er is volgens mij geen waar geloof en daarom is er ook niets mis met atheïsme, en het verlangen dat je bewijs zou willen zien voor het bestaan van God, voordat je erin gelooft. Veel gelovigen geloven alleen maar omdat het ze geleerd is, of omdat ze bang zijn om niet in het paradijs te komen. Dat is geen geloof, maar volgzaamheid of lafheid.

De zaken die ik heb meegemaakt, heb ik zo waarheidsgetrouw mogelijk proberen weer te geven. Wat het te betekenen heeft, zal de toekomst uitwijzen. Dat ik met God te maken had, daar heb ik geen twijfel over. Ik heb geen behoefte aan "volgelingen" maar het feit dat er één God is, moet op zijn minst betekenen dat gelovigen in deze God elkaar respecteren. Daar merk ik weinig van. Respect voor de schepping (de planeet waarop wij leven) en elkaar is volgens mij meer dan genoeg in de ogen van God.

ik zal je even mijn bescheiden mening over de bovenstaand geven : zo veel mogelijk : ik ben maar een mens : ik pretendeer de waarheid niet in pacht te hebben , integendeel zelfs :

het is een eindloos leer_groei proces :

nou , vriend , het gaat niet om wie gelijk heeft , het gaat om de waarheid of om de benaderingnen ervan tenminste :

de mensheid zoekt al lang naar de waarheid of naar de benaderingnen ervan tenminste, via religie, filosofie, .....

er bestaat er maar 1 enkel fundamenteel waarheid , niet 36 ,plat _simpel gezegd :

de mens kan absoluut niet zelf de waarheid benaderen zonder behulp van God & van het geloof :

to believe or not to believe : that's the question ....waar alles om zou draaien :

geloof + werk , praktijk, ervaring, constant zoektocht om preciezer te zijn !

je geeft hierboven een te simplistisch , inconsequent & illogisch kijk op de dingen , met alle respect :

als je de discussie volgt, dan zou je opmerken dat sommioge mensen hier helemaal niet geinteresseerd zijn in de waarheid of in de benaderingnen ervan tenminste , van respect hier of van wederzijds respect is er evenmin sprake als van redelijk logisch discussies met een bepaald mate van gezond verstand !


het gaat niet om bewijzen voor het bestaan van God, nogmaals :

da's te hoog gegrepen voor de mens : dat kan juist niemand :

zie de geschiedenis van profeten :

ondanks overduidelijke wonderen van die profeten, wilden veel mensen toch niet geloven :

(die wonderen hadden meer te maken met de kennis, ontwikkeling ,ervaring...van de mensen toen, tegenwoordig zijn wonderen overbodig na de komst van Islam + de modern mens is meer "ontwikkeld " ,beschikt over meer kennis ....kan dus zelf bepalen of die zou geloven of niet zonder aanwezigheid van wonderen om overtuigd te geraken ...) ,

sommige joden vroegen zelfs aan Moses of die God zelf te voorschijn wil laten komen ondanks al die wonderen van Moses !!!!!!!!!!!!!!

Moses zei eerst tegen God dat die God in persoon wilde zien zodat die hart of ziels rust kan krijgen :

gebeurt zelden of nooit dat oprechte eerlijke gelovigen die rust of "zekerheid " zouden vinden :

God zei : kijk's naar die berg tegenover je ,plat_simpel gezegd :

als die daar blijft staan , dan zou je Mij zien :

die berg die werdween opeens natuurlijk :

waar het allemaal om gaat hier in deze & in andere verhalen van profeten is dat geloof is per definitie twijfelen ... :

je moet het geloof combineren met werk, constant zoektocht, ervaring, praktijk, anders zou die geloof niet alleen waardeloos maar ook hypocriet zijn ...

Islam vraagt van moslims dat ze God blijven aanbidden in het ruimste zin (leven conform de wetten & wil van God ,rekening houdend met de vrijheid , vrij wil van de mens : legetiem sex hebben, werken,halal eten, halal drinken ....genieten van het leven vallen ook onder het aanbidden van God in de zin van :

"work for ur life & enjoy ur life as if u w'd live forever , & work for ur after_life as if u w'd die tomorrow ..." )

Islam eist van moslims dus dat die God blijven aanbidden tot die Al Yakine = zekerheid vinden :

Al Yakine betekent in het Arabisch ook de ...dood :

Al yakine = zekerheid = de dood :

niemand zal absoluut zekerheid bereiken op aarde met betrekking tot diens geloof , inclusief moslims natuurlijk :

vandaar dat God waarschuwt moslims tegen het "gevaar" of het feit dat ze zouden al te zeker zijn van hun eigen geloof of van hun eigen persoon , van hun eigen "zekerheid" ,zelfvoldoening in dat verband ....

Islam is a journey, an adventure, an experience that last a life time :

the only way to comprehend it is to go through it, live it, experience it :

with a continued search for the truth "till death arrives :

see how far humankind was able to evolve ,"progress" without the use of experimentation in science = not so far , : modern science did not exist before ; speculation only did not make humanity progress ...science did :

just try to imagine what science combined with the hulp of the right belief can do to make humanity progress really, spiritually, mentally, psychologically, morally, not just by material,scientific materialistisc ,technological progress ...


mensen kunnen nogmaals verhalen van reizigers of avonturiers lezen of op films zien ...maar ze kunnen nooit ervaren ,voelen , denken ....wat die avonturiers of reizigers hadden werkelijk ervaren, gevoeld,, gedacht ...tenzij ze dezelfde avontuur zonder ondergang & je weet dat geen avontuur is 100 % identiek aan een ander voor dezelfde personen ,zelfs als die dezelfde zou zijn :

zelfs als wij hetzelfde avontuur zouden ondergang jij & ik , wij zouden toch ook niet 100 % hetzelfde voelen, ervaren, denken ...


De reden van ons bestaan is het aanbidden van God conform de wetten & wil van God ,aanbidden in het breedste zin , ook binnen ons vermogen, vrijheid, vrij wil ,rekening houdend met de menselijk vrij wil ,vrijheid ,met de menselijk natuur, met de menselijk tijdelijk kennis,ervaring, ontwikkeling ....

God heeft die aanbidden van ons niet nodig , het is meer voor het belang van mensen in totaal harmonie met God, met de menselijk natuur zelf, met de natuur, met het leven, met het universum ...

Atheisme is in totaal strijd met de laatsten & een totaal rebellie & arrogantie tegen God !!

Mohammed was the first prophet to function under the light of history, while other prophets were surrounded by myths, legends ...

the Qu'ran had partly erased those myths & legends which had surrounded previous prophets in whom we do believe too !

Thanks!

fisherman1969
07-03-09, 20:49
Ik lees dat de mensen elkaar weer in de haren vliegen. Wie gelijk heeft, is volgens mij niet zo belangrijk. Respect voor elkaar zou deze discussie een stuk aangenamer maken.

Er is volgens mij geen waar geloof en daarom is er ook niets mis met atheïsme, en het verlangen dat je bewijs zou willen zien voor het bestaan van God, voordat je erin gelooft. Veel gelovigen geloven alleen maar omdat het ze geleerd is, of omdat ze bang zijn om niet in het paradijs te komen. Dat is geen geloof, maar volgzaamheid of lafheid.

De zaken die ik heb meegemaakt, heb ik zo waarheidsgetrouw mogelijk proberen weer te geven. Wat het te betekenen heeft, zal de toekomst uitwijzen. Dat ik met God te maken had, daar heb ik geen twijfel over. Ik heb geen behoefte aan "volgelingen" maar het feit dat er één God is, moet op zijn minst betekenen dat gelovigen in deze God elkaar respecteren. Daar merk ik weinig van. Respect voor de schepping (de planeet waarop wij leven) en elkaar is volgens mij meer dan genoeg in de ogen van God.

Helemaal mee eens Bart !!
Zo denk ik er ook over (hoewel m,n maatjes daar anders over denken )
Vooral de laatse twee zinnen zeggen genoeg !
chapeau !!!!!

ronald
07-03-09, 23:38
Read : je kan toch NLs lezen, je bent toch geen analfabeet :

http://www.leesdekoran.nl/index.html


volg eerst de discussie goed :




het stat vast dat Mohammed een analfabeet was net als het feit dat de aard om de zon draait : geen twijfel mogelijk :



see my latest source :

read those articles 'bout Mohammed too, if u want :



je leest wat die Bofko daarover zegt & je neemt het al waar aan = brilliant zeg :

gefeliciteerd :


moslims kunnen toch het best erover oordelen, vind je niet soms ???

vooraal als hun moder taal Arabisch is !



Ik lees op die link:

[QOUTE]"Toen nam ze hem mee naar Waraqa bin Naufal, haar neef van vaderskant, die zich tot het christendom had bekeerd en een geleerde met goede kennis van het Arabisch, Hebreeuws en de Bijbel was. Door zijn hoge leeftijd ws hij zijn gezichtsvermogen verloren. Chadiedja zei tegen Waraqa: "Neef, wil jij eens luisteren naar wat je neef je te vertellen heeft?" Waraqa zei: "Zo neef, wat is het dat je hebt gezien?" De Profeet vertelde hem wat hij had gezien. Toen hij was uitgesproken zei Waraqa:

"Het is dezelfde openbaring als naar Mozes werd gezonden. [ "Mohammed, jij bent de Boodschapper van Allah en ik ben Gabriël."]* Ik wou dat ik jong was, zodat ik nog in leven zou zijn wanneer je eigen mensen je deze stad uitdrijven." De Profeet riep uit: "Zullen zij zich van mij afkeren?" Waraqa antwoordde,

"Ja! Nog nooit is er een mens met een boodschap als de jouwe gekomen, zonder dat hij vijandig werd ontvangen. Als ik dan nog in leven ben, zal ik jullie alle steun geven die ik kan. Niet lang daarna overleed Waraqa...

Deze hadith staat in beide meest betrouwbare boeken met overleveringen van de Profeet v.z.m.h. (Al Boechari en Moslim) vermeld en werd verteld door Al Zuhri.

(Bron: In de Schaduw van de Qur'aan, blz.284-286) "[/QUOTE]

Waar werd aan Mozes zo'n boodschap* gegeven? Wie sprak er tot Mozes in Ex.3:2, Gabriel? Hoe goed kende Waraqa de Tora? Waraqa werd zo te zien in ieder geval serieus genomen en dan neem ik aan zijn geloof, het Christendom, ook?
Zo maar wat vragen en niet dat het met dit topic te maken heeft. Uit het relaas met Mozes is wel duidelijk dat Gd de mens niet meteen overweldigd maar in stapjes laat wennen in Zijn zijn. We zeggen er gebeurt niets toevallig. Bepaalde aanwijzingen zijn voor ieder individu een aanleiding tot het zoeken naar antwoorden daarop. Dit naar Bart.NL toe.

Witte78
08-03-09, 01:09
Read : je kan toch NLs lezen, je bent toch geen analfabeet :

http://www.leesdekoran.nl/index.html


volg eerst de discussie goed :




het stat vast dat Mohammed een analfabeet was net als het feit dat de aard om de zon draait : geen twijfel mogelijk :



see my latest source :

read those articles 'bout Mohammed too, if u want :



je leest wat die Bofko daarover zegt & je neemt het al waar aan = brilliant zeg :

gefeliciteerd :


moslims kunnen toch het best erover oordelen, vind je niet soms ???

vooraal als hun moder taal Arabisch is !



Moslims zijn wel de laatste die er objectief over kunnen oordelen. Je gaat Bush toch ook niet vragen of de oorlog in Irak gerechtvaardigd was?

Ik doe trouwens nergens een uitspraak over of Mohammed nu wel of niet analfabeet was. Sterker nog, voor mij staat niet eens vast dat de Mohammed zoals we die kennen ooit heeft bestaan.


een verstandig mens moet geen enkel hypothese of gegevens al bij voorbaat uitsluiten

Weet je nog wel.

mark61
08-03-09, 01:25
onzin !

bronen graag : :tover:

je zit maar te speculeren :

het staat vast dat Mohammed analfabeet was net als het feit dat de aard om de zon draait : !

Nee. Dat de aarde om de zon draait is een wetenschappelijk feit / een constatering.

Alles over Mohammed, inclusief zijn bestaan op zich, is orthodoxe leer. Er is geen enkele historische informatie over zijn bestaan uit niet-islamitische bronnen.

mark61
08-03-09, 01:32
Mark61 had gelijk toen die het over had over die fenomenaal geheugen van die mensen in de tijd van de profeet : dat klopt inderdaad!

Goh. Ik heb een keer gelijk :hihi: Overigens heb ik het niet speciaal over mensen in de tijd van de profeet, maar alle, letterlijk 'prehistorische' mensen. Aan Homerus' teksten is te zien dat ze oorspronkelijk mondeling werden doorgegeven; die zijn ruim 1500 jaar ouder dan de Koran. Niemand weet hoe oud precies.

Ik weet niet precies hoe het zit met het Arabisch van de 7e eeuw, maar de kans is groot dat 'iqra' 'reciteer' betekent, en niet 'lees'. Dat geldt iig. voor veel talen. Oorspronkelijk betekende lezen vaak 'een tekst hardop uitspreken', en niet zozeer 'een geschreven tekst tot je nemen'. Enfin, dit wordt te specialistisch.

mark61
08-03-09, 01:37
Woorden van gelijke strekking.....tsk,tsk :cheefbek: Sloddervos.

Mohammed moest niet LEZEN van Gabriel, maar RECITEREN.
En reciteren wil zeggen : uitspreken. Om een tekst uit te spreken hoef je niet analfabeet te zijn.
"Mohammed weigerde, hij zei :"ik kan niet reciteren", denkend dat de engel hem ten onrechte had aangezien voor een van de beruchte kahins, de waarzeggers van Arabie. Maar de engel omarmde hem en Mohammed hoorde zichzelf de allereerste woorden van de koran uitspreken: Lees voor in de naam van jouw Heer die heeft geschapen.Geschapen heeft hij de mens uit een bloedklonter........."

Zie je nu. Jouw slordigheid zorgt ervoor dat jouw voorbeeld helemaal niets met (al dan niet vermeende) analfabetisme van Mohammed te maken heeft.

Ow sorry, had ik nog niet gelezen :)

mark61
08-03-09, 01:39
Er is volgens mij geen waar geloof

In dat geval zal geen moslim je nog serieus nemen.


en daarom is er ook niets mis met atheïsme, en het verlangen dat je bewijs zou willen zien voor het bestaan van God, voordat je erin gelooft.

Daar is alles mis mee. De essentie van geloven is dat je dat doet zonder bewijs. Als er bewijs is kan er nl. geen sprake meer zijn van geloof. Dat wordt dan betekenisloos.

mark61
08-03-09, 01:44
Read the following , je kan toch NLs lezen, je bent toch geen analfabeet :

Bron: lees de Qu'ran .nl :

http://www.leesdekoran.nl/index.html

:lol:

Doe niet zo dom. Zeg dan gewoon dat je niet begrijpt wat Bofko zegt. Want dat is overduidelijk. Je kent geen 7e eeuws Arabisch; het is tamelijk dom om te veronderstellen dat een taal in 1300 jaar niet verandert.


de wereld op z'n kop, zeg : een atheist die beweert mij een lesje te leren over mijn eigen geloof ! :lol:

Das waarachtig niet zo verbazingwekkend.


wat is dat voor flauwekul verhaal over kahins ,

Mohammed had in zijn tijd vele (ook vrouwelijke) concurrenten. De winnaar schrijft de geschiedenis. En censureert die dus.

mark61
08-03-09, 01:45
Weet je nog wel.

Zwijgen is goud, zag ik hem net nog tetteren. Jammer dat ie zijn eigen advies nooit opvolgt. Integendeel.

Sallahddin
08-03-09, 13:11
Moslims zijn wel de laatste die er objectief over kunnen oordelen. Je gaat Bush toch ook niet vragen of de oorlog in Irak gerechtvaardigd was?

Ik doe trouwens nergens een uitspraak over of Mohammed nu wel of niet analfabeet was. Sterker nog, voor mij staat niet eens vast dat de Mohammed zoals we die kennen ooit heeft bestaan.



Weet je nog wel.

Listen to urself, buddy : none_sense :

wat een waardeloos vergelijking, zeg : Bush ??? :lol:

moslims kunnen het best over Islam oordelen omdat ze de originele bronen in hand hebben , omdat Islam hun eigen geloof is , omdat ze beter in staat zijn de bronen van Islam , de geschiedenis van Islam ....te kunnen weergeven ....ook omdat Islam eist integriteit, objectiviteit, eerlijkheid ...van moslims met betrekking tot dat allemaal ...........

ach..........


Mohammed was the first prophet ever to function under the bright light of history while other prophets were surrounded by myths & legends :

read Those above mentioned articles 'bout Mohammed 'fore u dare say something 'bout that :

de Qu'ran had partly erased those legends myths which had surrounded the other prophets in whom we do believe too !

Sallahddin
08-03-09, 13:41
Zwijgen is goud, zag ik hem net nog tetteren. Jammer dat ie zijn eigen advies nooit opvolgt. Integendeel.


Take a deep breath , chill out ,relax , & re_read calmly what u had written urself ,think 'bout it ,then tell me 'bout it :

has nothing to do with reason, common sense ....with historic of other facts, for the most part at least !

do u disagree just for the sake of disagreeing ???

:zwaai:

Bofko
08-03-09, 14:12
moslims kunnen het best over Islam oordelen omdat ze de originele bronen in hand hebben , omdat Islam hun eigen geloof is , omdat ze beter in staat zijn de bronen van Islam , de geschiedenis van Islam ....te kunnen weergeven ..


Juist niet, dat is wat Witte zegt.
Moslims oordelen niet over de Islam, omdat het onderdeel van hun eigen identiteit vormt. Bovendien is het haram, dus je moet een flinke dosis lef hebben om als moslim over de Islam te oordelen.

De bronnen worden meer gebruikt om tot de juiste geloofshouding te komen, veel meer dan tot een juiste weergave van de geschiedenis.Originele bronnen zijn maar een van de weinige middelen voor geschiedschrijving. Daarnaast heb je ook archeologische vondsten, geschriften van buurvolkeren, geschriften van latere geloofsgenoten etc etc.

Sallahddin
08-03-09, 18:39
Juist niet, dat is wat Witte zegt.
Moslims oordelen niet over de Islam, omdat het onderdeel van hun eigen identiteit vormt. Bovendien is het haram, dus je moet een flinke dosis lef hebben om als moslim over de Islam te oordelen.

De bronnen worden meer gebruikt om tot de juiste geloofshouding te komen, veel meer dan tot een juiste weergave van de geschiedenis.Originele bronnen zijn maar een van de weinige middelen voor geschiedschrijving. Daarnaast heb je ook archeologische vondsten, geschriften van buurvolkeren, geschriften van latere geloofsgenoten etc etc.


Wat een gek logica ,redenering & hilarisch moraal zit je hier te hanteren weer : net als bij die openbaring verhaal van je : :lol:

dus, men kan dus, volgens je, diens eigen identiteit, geloof , de geschiedenis van diens eigen geloof, ...als moslim niet auto_bekritiseren ,analyseren, in kwestie stellen ....laat staan integer eerlijk objectief daarover wezen ???

Islam vraagt juist van moslims om redelijk & verstandig met hun eigen geloof zelfs om te gaan, met gebruik van rede, praktijk, ervaring, werk, constant zoektocht ...ik ga mezelf niet weer herhalen hier !

geloven is per definitie twijfelen ,dat behoor je te weten, gabber !

+ het gebruik van rede, het bedrijven van wetenschap, het vergaren van kennis in het algemeen zijn nogmaals verheven tot religieuze plichten in Islam !

weet je wat : ik kap er mee hier : te simplistisch , idioot & niet _serieus discussie is deze !

zo,daaaggg ! :zwaai:

Sallahddin
08-03-09, 19:57
Ik doe trouwens nergens een uitspraak over of Mohammed nu wel of niet analfabeet was. Sterker nog, voor mij staat niet eens vast dat de Mohammed zoals we die kennen ooit heeft bestaan.



.

see what some modern western thinkers had to say 'bout the prophet of Islam :

"What do they say 'bout prophet Muhammad ???

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0602-2919

Muhammad was the first prophet ever to function under the bright full light of history .....

How can u deny those obvious historic & other facts 'bout the prophet of Islam ???

Muhammad did exist as u do now,dummy !

:zwaai:

Orakel
08-03-09, 20:38
Wat mij overkwam




Wil niks af doen aan je verhaal, maar hoop dat je in je belevingen en overwegingen ook de zgn. attributietheorie (http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaardigheden/overtuigen-beinvloeden/attributietheorie.html)hebt betrokken.

Voor de rest vinnik het erg dapper van je, zeker in deze slangenkuil.

mark61
08-03-09, 20:44
Listen to urself, buddy : none_sense :

wat een waardeloos vergelijking, zeg : Bush ??? :lol:

moslims kunnen het best over Islam oordelen omdat ze de originele bronen in hand hebben , omdat Islam hun eigen geloof is , omdat ze beter in staat zijn de bronen van Islam , de geschiedenis van Islam ....te kunnen weergeven


De meeste moslims zijn analfabeet; 80% van de moslims kent geen Arabisch. 99,5% geen 7e eeuws Arabisch.

Een gelovige is niet bereid, en ws. zelfs niet in staat, enig objectief oordeel te vellen over zijn heilige boek, danwel de geschiedenis, de historische werkelijkheid van zijn geloof.


....ook omdat Islam eist integriteit, objectiviteit, eerlijkheid ...van moslims met betrekking tot dat allemaal ...........

Het verschil tussen THEORIE en PRAKTIJK, take # 4.387.


Mohammed was the first prophet ever to function under the bright light of history while other prophets were surrounded by myths & legends :

Onzinnige opmerking. Ik vertelde je al eerder dat er geen historische kennis is over Mohammed.

mark61
08-03-09, 20:45
Take a deep breath , chill out ,relax , & re_read calmly what u had written urself ,think 'bout it ,then tell me 'bout it :

has nothing to do with reason, common sense ....with historic of other facts, for the most part at least !

do u disagree just for the sake of disagreeing ???

:zwaai:

Reageer eens inhoudelijk op mijn posts? Verzoek #13.846.

Bart.NL
09-03-09, 09:31
Jodendom, Christendom en Islam zijn volgens mij varianten van hetzelfde geloof (projecten van dezelfde God) en daarom is er niet één beter dan de andere. Volgens mij is het de bedoeling om in de eindtijd deze geloven te verenigen.

Als Mohammed een reïncarnatie van Jezus (en Abraham) is, zullen ook Christenen (en Joden) Mohammed als profeet moeten accepteren. Ik weet eigenlijk wel zeker dat dat zo is. Op deze manier heeft ieder geloof dezelfde basis en is er eigenlijk geen verschil.

Dan blijft de vraag: Waarom heeft God meerdere geloven gesticht? Waarschijnlijk is dat om zoveel mogelijk gelovigen te verzamelen. Immers, de Islam is grotendeels verspreid over een gebied dat het Christendom nooit heeft kunnen bereiken. Ook kan op deze manier noch het Christendom noch de Islam de claim waarmaken dat ze het enige ware geloof zijn. Het bestaan van een ander geloof bewijst het tegendeel.

De vreemde verschijnselen en toevalligheden gaan gewoon door (normaal gesproken zou ik hier niets van denken, maar gezien wat er eerder is gebeurd wel):
- Gisteren hemelde het Vaticaan de wasmachine nog op (zie: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=267093). Toevallig ging ook gisteren onze wasmachine kapot.
- Zojuist is op het kantoor op onze verdieping (vlak naast onze kamer) een deel van het plafond naar beneden gekomen. Zoiets is nog niet eerder gebeurd, voor zover ik weet. Gelukkig zijn er geen gewonden.

mark61
09-03-09, 10:05
Immers, de Islam is grotendeels verspreid over een gebied dat het Christendom nooit heeft kunnen bereiken.

Huh? De islam verdrong grotendeels het christendom in Noord-Afrika; het christendom was op een gegeven moment (ca. 6e eeuw) doorgedrongen tot de rand van China, maar moest concurreren met vele andere geloven.

H.P.Pas
09-03-09, 11:10
Muhammad was the first prophet ever to function under the bright full light of history .....



Die komt van Ernest Renan; dezelfde die Mohammeds leer 'dodelijk voor de menselijke geest' vond. Dat had, volgens hem, met inherente beperkingen van het Arabisch, van de semitische talen überhaupt, te maken.

mark61
09-03-09, 11:25
Die komt van Ernest Renan; dezelfde die Mohammeds leer 'dodelijk voor de menselijke geest' vond. Dat had, volgens hem, met inherente beperkingen van het Arabisch, van de semitische talen überhaupt, te maken.

Renan draafde wel vaker door.

H.P.Pas
09-03-09, 12:32
in deze slangenkuil.


Toch meer een pierenpot.

Sallahddin
09-03-09, 13:03
Jodendom, Christendom en Islam zijn volgens mij varianten van hetzelfde geloof (projecten van dezelfde God) en daarom is er niet één beter dan de andere. Volgens mij is het de bedoeling om in de eindtijd deze geloven te verenigen.

Als Mohammed een reïncarnatie van Jezus (en Abraham) is, zullen ook Christenen (en Joden) Mohammed als profeet moeten accepteren. Ik weet eigenlijk wel zeker dat dat zo is. Op deze manier heeft ieder geloof dezelfde basis en is er eigenlijk geen verschil.

Dan blijft de vraag: Waarom heeft God meerdere geloven gesticht? Waarschijnlijk is dat om zoveel mogelijk gelovigen te verzamelen. Immers, de Islam is grotendeels verspreid over een gebied dat het Christendom nooit heeft kunnen bereiken. Ook kan op deze manier noch het Christendom noch de Islam de claim waarmaken dat ze het enige ware geloof zijn. Het bestaan van een ander geloof bewijst het tegendeel.

De vreemde verschijnselen en toevalligheden gaan gewoon door (normaal gesproken zou ik hier niets van denken, maar gezien wat er eerder is gebeurd wel):
- Gisteren hemelde het Vaticaan de wasmachine nog op (zie: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=267093). Toevallig ging ook gisteren onze wasmachine kapot.
- Zojuist is op het kantoor op onze verdieping (vlak naast onze kamer) een deel van het plafond naar beneden gekomen. Zoiets is nog niet eerder gebeurd, voor zover ik weet. Gelukkig zijn er geen gewonden.


zit er wel wat in ,maar niet echt helemaal : fundamenteel zit je er naast,vriend :

het jodendom I, het jodendom II : de origineel boodschap van Jezus, & Islam waren allemaal geopenbaard door de 1 & enig echt God inderdaad :

zels religies hadden zich moeten ontwikkelen naarmate de mens meer kennis had geboekt , ontwikkeling had doorgemaakt ....

God hield & houdt rekening met de tijdelijk kennis, ervaring, ontwikkeling, ...van d mens , met de vrij wil, vrijheid van de mens , met de menselijk natuur , ...

het jodendom II = het zgn christendom was verkondigd door joods Jezus aan ....joden = een soort verbetering & vergemakkelijking van het jodendom I met behoud van de joodse wet & Tora :

Paulus had de scheiding tussen het jodendom II & I werkelijkheid gemaakt + had deze zgn christendom gemixt met Grieks, Romeins & andere antiek elementen = van de origineel boodschap van Jezus was er helemaal geen sprake meer & daarmee was Paulus de grootste veraader van de origineel boodschap van Jezus !

Jezus 's komst werd voorspeld door andere eerdere profeten, Jezus op z'n beurt had de komst van Mohammed voorspeld met Islam als het laatst testament , als laatst compleet universeel boodschap voor de heel mensheid & Islam als vervanger van die locaal_tijdelijk uitgefaseerd jodendom I &..... II = het zgn christendom :

alle profeten hadden de 1 naar de ander geleid ,van Adam tot en met Mohammed , inclusief Jezus , Moses & de rest waarin wij heilig in geloven in alle die profeten zonder enig onderscheid & in de oorspronkelijke versies van het jodendom I & II :

sterker nog : dat zijn 1 van de fundamenten van onze geloof !

Mohammed was the first prohet ever to function under the full light of history while the other prophets were surrounded by myths & legends :

de Qu'ran had erased those myths & legends surrounding the other prophets :

Jezus was bijv. een profeet _mens , zeker geen "zoon van God" , Jezus was noch gedood noch gekruizigd maar werd verwaard met iemand anders die wel op zijn plaats werd gekruizigd : God had die joden & Romeinen de persoon van Jezus met een ander laten verwaaren om Jezus te redden :

Jezus werd naar de hemel gerezen :

Jezus had dus geen vader , zoals Adam geen van beide ouders had :

God is almachtig : God zegt: " wees & het wordt" !

Jezus zal wel terug komen op aarde om Islam als laatst enig echt waar overgebleven geloof , globaal te verspreiden tegen het eind van de tijd,geloof ik !

............

P.S.: zelfs deze anti_religie westerse secularisme was van Paulinistisch aard _oorsprong , ironisch _paradoxaal genoeg !

Charlus
09-03-09, 13:11
<...>Jezus was noch gedood noch gekruizigd maar werd verwaard met iemand anders die wel op zijn plaats werd gekruizigd :
Bron?

God had die joden & Romeinen de persoon van Jezus met een ander laten verwaaren om Jezus te redden<...>
God laat onschuldigen kruisigen.

Sallahddin
09-03-09, 13:42
Toch meer een pierenpot.

Het is meer een display van de menselijk natuur , menselijk dwaasheid, menselijk wijsheid, menselijk ideologisch & ander onwetendheid , ....display van egos ,egotrips & egocentrisme .......van menselijk arrogantie, pretenties ....


vandaar dat groot getalenteerd cabaretiers _comedians de depressievste & de meest pessimistisch mensen zouden zijn want die komen voortdurend in aanraking met die onaangenaam donkere kanten van de mens:

psychologen & psychiaters komen vlak bij in de buurt : die hebben het ook niet lekker makkelijk ,integendeel zelfs !

Bart.NL
09-03-09, 17:23
Wil niks af doen aan je verhaal, maar hoop dat je in je belevingen en overwegingen ook de zgn. attributietheorie (http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaardigheden/overtuigen-beinvloeden/attributietheorie.html)hebt betrokken.

Voor de rest vinnik het erg dapper van je, zeker in deze slangenkuil.

Ik maak me geen zorgen. Als het onzin is, dan zal het wel blijken. Het was allemaal te extreem of af te doen als hallucinatie, zeker gezien het grote aantal zaken die zich afspeelden in de echte wereld (fysieke verschijnselen).

Het kan alleen zijn dat ik op een of andere manier voor de gek gehouden ben, en dat de conclusies die ik heb getrokken onjuist zijn. De tijd zal het leren. In ieder geval zou ik dit nooit vooraf bedacht kunnen hebben. Daarvoor schoot mijn fantasie gewoon te kort.

Slinger
09-03-09, 19:26
Jezus had dus geen vader ,

Begrijp ik het goed dat dit zelfs in de koran staat? Ik vind het een sterk argument voor de goddelijkheid van Jezus. In elk geval plaatst dit Hem wel een stapje hoger dan Mohammed.

Bart.NL
10-03-09, 08:54
Begrijp ik het goed dat dit zelfs in de koran staat? Ik vind het een sterk argument voor de goddelijkheid van Jezus. In elk geval plaatst dit Hem wel een stapje hoger dan Mohammed.

De wijze waarop iemand geboren wordt, is volgens mij niet bepalend voor wie hij of zij is. Kennelijk was God in een lollige bui bij de geboorte van Jezus. Dat lijkt me een redelijke verklaring.

H.P.Pas
10-03-09, 10:15
Ik vind het een sterk argument voor de goddelijkheid van Jezus.

Ik vind het een sterk argument voor het mythologisch karakter van de bijbel.

H.P.Pas
10-03-09, 10:23
Het kan alleen zijn dat ik op een of andere manier voor de gek gehouden ben,

Of dat je jezelf op een of andere manier voor de gek gehouden hebt. Wat overigens een heel menselijk trekje is.

Wie een hamer bezit ziet de wereld vol spijkers.'

Sallahddin
10-03-09, 13:21
De wijze waarop iemand geboren wordt, is volgens mij niet bepalend voor wie hij of zij is. Kennelijk was God in een lollige bui bij de geboorte van Jezus. Dat lijkt me een redelijke verklaring.


God had Adam uit het niets geschappen : zonder vader of moeder :

zou Adam "hoger " staan dan Jezus die alleen geen vader had ??? zoals een bepaald idioot hier zit van deze onzin te verkopen !


God zegt "wees " & het wordt , het geval van Jezus is net als het geval van Adam :

je bent ook niet serieus met deze vermeend geinig idioties die je hierboven zit uit te krammen in de zin van dat God was in een lollig bui .... =redelijk verklaring, zeg je !

Sallahddin
10-03-09, 13:27
Of dat je jezelf op een of andere manier voor de gek gehouden hebt. Wat overigens een heel menselijk trekje is.

Wie een hamer bezit ziet de wereld vol spijkers.'

om het maar te hebben over die bewonderenswaardig fascinerend interessant eigenschap -vermogen van het menselijk brein tot zelfverloochening_zelfbelazering = wetenschappelijk feit :


zie ook al die psychologisch, biologisch, sociaal mechanismen die het menselijk gedrag, dus ook het menselijk denken, conditioneren :

deze mechanismen die telkens & weer worden ontdekt door de modern wetenschap ! .........

Sallahddin
10-03-09, 13:36
Begrijp ik het goed dat dit zelfs in de koran staat? Ik vind het een sterk argument voor de goddelijkheid van Jezus. In elk geval plaatst dit Hem wel een stapje hoger dan Mohammed.

zie mijn reactie op Bart.NL : je bent niet serieus , dummy :

wat denk je dan van het geval van Adam die en geen moeder en geen vader had dan , idioot ???

wij geloven in alle profeten zonder enig onderscheid :

de 1 had naar de ander geleid :

van Adam tot en met Mohammed :

Jezus werd voorspeld door eerdere profeten, Mohammed door Jezus , onder ander ...

ze verdienen allemaal respect , eerbied, liefde ,dankbaarheid ,waardering ....van de heel mensheid !


uiterst misdadig & belachelijk -idioot -mythologisch waren al die beweringnen over Jezus in de Bijbel :

dat die de "zoon van God" zou zijn :

die 3-1heid is de top van mythologisch idiotie + dat Jezus "had died for our sins " ,that Jezus was "crucified "............shame on u, God : may God forgive u !

de Qu'ran had erased those myths & legends surrounding Jezus & the rest !

Sallahddin
10-03-09, 13:40
Wil niks af doen aan je verhaal, maar hoop dat je in je belevingen en overwegingen ook de zgn. attributietheorie (http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaardigheden/overtuigen-beinvloeden/attributietheorie.html)hebt betrokken.

Voor de rest vinnik het erg dapper van je, zeker in deze slangenkuil.

Hoe verklaar je dan het bestaan van profeten, het bestaan, het ontstaan, het voortbestaan van religie in het algemeen & Islam in het bijzonder ???

geen "verklaringnen" à la saint_klaus ,graag !

geen enkel materialistisch analyse of interpretatie van de geschiedenis (Marxistisch of liberaal!) kan dat allemaal verklaren op een bevredigend wijze !

Bofko
10-03-09, 13:52
Hoe verklaar je dan het bestaan van profeten, het bestaan, het ontstaan, het voortbestaan van religie in het algemeen & Islam in het bijzonder ???

geen "verklaringnen" à la saint_klaus ,graag !

geen enkel materialistisch analyse of interpretatie van de geschiedenis (Marxistisch of liberaal!) kan dat allemaal verklaren op een bevredigend wijze !

Jij weet toch zelf het beste wat jij graag wil horen ?

Sallahddin
10-03-09, 13:58
Jij weet toch zelf het beste wat jij graag wil horen ?


nee, serieus :

Ik daag je & iedereen hier uit om een bevredigend verklaring voor te geven voor het bestaan van religies, profeten.........zoals ik boven had gezegd !

de laatsten zijn de enige challenges voor .....zelfs sociaal darwinisme ...

so, make my day : i do challenge u :

i'd bet my own life u won't be able to find a materialistic ,or a none_religious, explanation that makes sense :

correct me if i'm wrong indeed !

so, go ahead,be my guest , knock urself out !

Bofko
10-03-09, 14:13
nee, serieus : Ik daag je & iedereen hier uit om een bevredigend verklaring voor te geven voor het bestaan van religies, profeten.........zoals ik boven had gezegd !

de laatsten zijn de enige challenges voor .....zelfs sociaal darwinisme ...
so, make my day : i do challenge u :

so, go ahead,be my guest , knock urself out !

No way,coolmans. Je moet eens wat minder naar Will Smith en Dirty Harry kijken met je gangsta-jargon. Je haalt Amerikaanse B-films en de echte wereld door elkaar.
Dus ik zou zeggen: "zoek jezelf broeder".
En dan praten we verder, op een normale toon.

H.P.Pas
10-03-09, 14:17
nee, serieus :

Ik daag je & iedereen hier uit om een bevredigend verklaring voor te geven voor het bestaan van religies, profeten.. !



Wat is daaraan zo moeilijk ?
De wens is de vader van de gedachte...

Dat die verklaring jou ongewenst en dus onbevredigend voorkomt kan ik ook niet helpen.

Slinger
10-03-09, 14:22
dat die de "zoon van God" zou zijn :

die 3-1heid is de top van mythologisch idiotie + dat Jezus "had died for our sins " ,that Jezus was "crucified "............shame on u, God : may God forgive u !


Dit vind ik nu weer een typisch geval van onverdraagzaamheid: neem het belangrijkste leerstuk van een godsdienst en laat je er denigrerend over uit. Het laat zien dat je niets anders aankunt dan je eigen waarheid en geeft blijk van een bekrompen geest. Hopelijk hebben andere moslims een wat bredere blik.

Sallahddin
10-03-09, 14:27
No way,coolmans. Je moet eens wat minder naar Will Smith en Dirty Harry kijken met je gangsta-jargon. Je haalt Amerikaanse B-films en de echte wereld door elkaar.
Dus ik zou zeggen: "zoek jezelf broeder".
En dan praten we verder, op een normale toon.

die films-tips waren bestemd als "bronen" voor simpelen hier als illustratie juist !


cut the crap : u just can't deliver nothing : thought so!

just a big arrogant mouth who thinks he's smart & funny !

prove me wrong, no offense!

convince me : make me lose my religion : i challenge u, together with la créme de la créme thinkers of humanity ! :lol:

H.P.Pas
10-03-09, 14:28
uiterst misdadig & belachelijk -idioot -mythologisch waren al die beweringnen over Jezus in de Bijbel :

dat die de "zoon van God" zou zijn :

die 3-1heid is de top van mythologisch idiotie + dat Jezus "had died for our sins " ,that Jezus was "crucified "............shame on u, God : may God forgive u !

de Qu'ran had erased those myths & legends surrounding Jezus & the rest !


Tip:
Je moet zorgen dat je betoog eenvoudig, in treffende, fatsoenlijke, welgekozen bewoordingen en welluidende, geestige zinsneden is gesteld, waarbij je je bedoeling zo goed mogelijk schetst en je ideeën uiteenzet zonder ze ingewikkeld en duister te maken. Zorg ook dat bij het lezen de zwaarmoedige lezer een lach opbrengt, de goedlachse zijn lach verbreedt, de simpele niet wordt gekwetst, de schrandere je vindingrijkheid bewondert, de ernstige geen aanstoot neemt, en de voorzichtige je zijn lof niet onthoudt.

Sallahddin
10-03-09, 14:31
Wat is daaraan zo moeilijk ?
De wens is de vader van de gedachte...

Dat die verklaring jou ongewenst en dus onbevredigend voorkomt kan ik ook niet helpen.


nou, die materialistisch analyses & interpretaties van de geschiedenis = Marxist & liberaal ...+ sociaal darwinisme ...zijn algemeen bekend & kunnen absoluut bijna niets verklaren met betrekking tot religies ,profeten....

tell me something i don't know : make my day :

a proverb was never an argument or explanation !

Sallahddin
10-03-09, 14:35
Tip:
Je moet zorgen dat je betoog eenvoudig, in treffende, fatsoenlijke, welgekozen bewoordingen en welluidende, geestige zinsneden is gesteld, waarbij je je bedoeling zo goed mogelijk schetst en je ideeën uiteenzet zonder ze ingewikkeld en duister te maken. Zorg ook dat bij het lezen de zwaarmoedige lezer een lach opbrengt, de goedlachse zijn lach verbreedt, de simpele niet wordt gekwetst, de schrandere je vindingrijkheid bewondert, de ernstige geen aanstoot neemt, en de voorzichtige je zijn lof niet onthoudt.


Just Answer the Goddamned question, buddy :

i don't have time for that above mentioned paternalism of urs,silly boy :

depends mainly on the kindda public u're talking 'bout !:

public is king , not the customer !


jullie hebben de mond vol met anti-religie flauwekul die je meestaal niet kan bewijzen !

prove me wrong!

Witte78
10-03-09, 14:37
nou, die materialistisch analyses & interpretaties van de geschiedenis = Marxist & liberaal ...+ sociaal darwinisme ...zijn algemeen bekend & kunnen absoluut bijna niets verklaren met betrekking tot religies ,profeten....

tell me something i don't know : make my day :

a proverb was never an argument or explanation !

Als jouw geloof geen enkele verklaring toelaat die niet overeenstemt met jouw geloof dan bestaat er simpelweg geen bevredigende alternatieve verklaring voor jou. Je wordt beperkt door je geloof, daar kan alleen jijzelf wat aan doen.

Sallahddin
10-03-09, 14:39
Als jouw geloof geen enkele verklaring toelaat die niet overeenstemt met jouw geloof dan bestaat er simpelweg geen bevredigende alternatieve verklaring voor jou. Je wordt beperkt door je geloof, daar kan alleen jijzelf wat aan doen.


nee, volg maar de discussie goed dan :

prove to me that i have been believing in fairy tales ,myths ,legends ....:

that's what i'm talking 'bout right now !

Got it ???

Bofko
10-03-09, 14:43
prove to me that i have been believing in fairy tales ,myths ,legends ....:

Onmogelijk. Dat kan alleen een nieuwe profeet.En dan nog maar alleen als JIJ hem als profeet ziet.

Charlus
10-03-09, 14:47
<...>prove to me that i have been believing in fairy tales ,myths ,legends<...>
Jouw geloof beweert dat een ezel balkt omdat het dier de duivel heeft gezien en dat een mier in staat is "Ants! Enter your dwellings so that Sulayman and his troops do not crush you unwittingly" naar zijn soortgenoten te communiceren. Dit zijn evident sprookjes, en er is geen eenduidige wijze waarop de rest onderscheiden kan worden van deze sprookjes; het geloofsgoed is één geheel.

Sallahddin
10-03-09, 14:47
Dit vind ik nu weer een typisch geval van onverdraagzaamheid: neem het belangrijkste leerstuk van een godsdienst en laat je er denigrerend over uit. Het laat zien dat je niets anders aankunt dan je eigen waarheid en geeft blijk van een bekrompen geest. Hopelijk hebben andere moslims een wat bredere blik.


Kijk's naar de spiegel eerst & zie wat je allemaal zegt over de groot profeet van Islam zonder enig argumentatie= gewoon anti_Islam haat :

terwijl wij, moslims , in alle profeten geloven, inclusief de groot nobel profeet _mens = Jezus , waar wij veel respect, eerbied, waardering, dankbaarheid ...voor hebben !

ik haat juist niemand , alleen leugenaars van alle vormen & gedaanten, hypocrieten, propagandisten ,arroganten, pretentieuze dwazen ....van alle geloven , rassen, huidskleuren.........






ik had het hier over de Islamitisch feiten rondom de persoon_profeet _mens Jezus :

truth does not have to please anyone !

respect is nogmaaals geen synoniem van : de waarheid achterhouden, van hypocrisie, van politiek correct geklets , van kritiekloosheid , van censuur, geen synoniem van auto_censuur , van being nice ...

H.P.Pas
10-03-09, 14:55
nou, die materialistisch analyses & interpretaties van de geschiedenis = Marxist & liberaal ...zijn algemeen bekend & kunnen absoluut bijna niets verklaren met betrekking tot religies ,profeten....

'De wens is de vader van de gedachte' beschrijft een (zeer machtig) psychologisch mechanisme. Daar is niets materialistisch aan.
Aan religie als wensdroom kan ik niets geheimzinnigs of onverklaarbaars ontdekken.



a proverb was never an argument or explanation !

Wie zegt dat ? In dit geval duidelijk wel.

Sallahddin
10-03-09, 15:06
'De wens is de vader van de gedachte' beschrijft een (zeer machtig) psychologisch mechanisme. Daar is niets materialistisch aan.
Aan religie als wensdroom kan ik niets geheimzinnigs of onverklaarbaars ontdekken.



Wie zegt dat ? In dit geval duidelijk wel.


oeeef....ik bedoel : ik heb het niet over die proverb als zodanig : ik zei ook niet dat die proverb "materialistisch" zou zijn :

het is niet genoeg als *argument" :

ik had je ook het voorbeeld gegeven van die ongeloofelijk eigenschap_vermogen van het menselijk brein tot zelfverloochening_zelfbelazering & al die sociaal, psychologisch, biologisch machanismen die het menselijk gedrag & dus het menselijk denken conditioneren :

zo ???

zijn wij geen enkel stap verder in deze discussie :

lees goed, please :

laat me iets "waterdichts" zien ........


make my day : give me solid arguments ,analysis, ..............

The challenge is still on !

Bofko
10-03-09, 15:08
het is niet genoeg als *argument" :

Wij vinden van wel.

Charlus
10-03-09, 15:09
<...>prove to me that i have been believing in fairy tales ,myths ,legends<...>
Jouw geloof beweert dat een ezel balkt omdat het dier de duivel heeft gezien en dat een mier in staat is "Ants! Enter your dwellings so that Sulayman and his troops do not crush you unwittingly" naar zijn soortgenoten te communiceren. Dit zijn evident sprookjes, en er is geen eenduidige wijze waarop de rest onderscheiden kan worden van deze sprookjes; het geloofsgoed is één geheel.

The challenge is still on !
Jouw geloof beweert dat een ezel balkt omdat het dier de duivel heeft gezien en dat een mier in staat is "Ants! Enter your dwellings so that Sulayman and his troops do not crush you unwittingly" naar zijn soortgenoten te communiceren. Dit zijn evident sprookjes, en er is geen eenduidige wijze waarop de rest onderscheiden kan worden van deze sprookjes; het geloofsgoed is één geheel.

H.P.Pas
10-03-09, 15:09
tell me something i don't know : make my day :




Just Answer the Goddamned question, buddy :

i don't have time for that above mentioned paternalism of urs,silly boy :



Make up your mind, buddy. :)

Witte78
10-03-09, 15:36
oeeef....ik bedoel : ik heb het niet over die proverb als zodanig : ik zei ook niet dat die proverb "materialistisch" zou zijn :

het is niet genoeg als *argument" :

ik had je ook het voorbeeld gegeven van die ongeloofelijk eigenschap_vermogen van het menselijk brein tot zelfverloochening_zelfbelazering & al die sociaal, psychologisch, biologisch machanismen die het menselijk gedrag & dus het menselijk denken conditioneren :

zo ???

zijn wij geen enkel stap verder in deze discussie :

lees goed, please :

laat me iets "waterdichts" zien ........


make my day : give me solid arguments ,analysis, ..............

The challenge is still on !

Zomaar even tussendoor, wat is jouw verklaring voor het fenomeen profeet?

Slinger
10-03-09, 18:10
Just Answer the Goddamned question, buddy :

i don't have time for that above mentioned paternalism of urs,silly boy :

depends mainly on the kindda public u're talking 'bout !:

public is king , not the customer !


jullie hebben de mond vol met anti-religie flauwekul die je meestaal niet kan bewijzen !

prove me wrong!

Sinds wanneer is het islamitisch om godslasterlijke taal uit te slaan? Denk je dat dat geoorloofd is op dit forum?

Bart.NL
11-03-09, 08:58
... en dat een mier in staat is "Ants! Enter your dwellings so that Sulayman and his troops do not crush you unwittingly" naar zijn soortgenoten te communiceren...

Het gedrag van vogels of vissen in een grote zwerm of school lijkt erop te wijzen dat zoiets kan. Immers: er moet een vorm van telepatie zijn tussen deze dieren om zo gecoördineerd te bewegen.

Bart.NL
11-03-09, 08:59
Sinds wanneer is het islamitisch om godslasterlijke taal uit te slaan? Denk je dat dat geoorloofd is op dit forum?

Oneerbiedig taalgebruik is maar een klein vergrijp.

H.P.Pas
11-03-09, 09:00
Het gedrag van vogels of vissen in een grote zwerm of school lijkt erop te wijzen dat zoiets kan. Immers: er moet een vorm van telepatie zijn tussen deze dieren om op zo gecoördineerd te bewegen.

Zwermen laten zich goed in een computermodel simuleren.

Bart.NL
11-03-09, 09:02
Zomaar even tussendoor, wat is jouw verklaring voor het fenomeen profeet?

Een profeet heeft iets ontdekt dat hij graag mee wil delen omdat hij denkt dat het nuttige kennis is. Wetenschappers hebben zoiets ook. Er is eigenlijks niets vreemds aan.

Bart.NL
11-03-09, 09:03
Zwermen laten zich goed in een computermodel simuleren.

Dat is interessant. De economie is ook in een computermodel te simuleren. Eigenlijk alles wel.

Witte78
11-03-09, 09:17
Het gedrag van vogels of vissen in een grote zwerm of school lijkt erop te wijzen dat zoiets kan. Immers: er moet een vorm van telepatie zijn tussen deze dieren om zo gecoördineerd te bewegen.

Mieren communiceren vooral doormiddel van chemicaliën, maar kunnen op korte afstand ook met geluiden communiceren. Telepathie lijkt me alleen op grote afstanden nuttig, van dichtbij werken fysieke communicatiemethodes prima. Ik zie dan ook niet in waarom telepathie zwermgedrag zou kunnen verklaren.

Charlus
11-03-09, 10:20
<...>en dat een mier in staat is "Ants! Enter your dwellings so that Sulayman and his troops do not crush you unwittingly" naar zijn soortgenoten te communiceren<...>
Het gedrag van vogels of vissen in een grote zwerm of school lijkt erop te wijzen dat zoiets kan. Immers: er moet een vorm van telepatie zijn tussen deze dieren om zo gecoördineerd te bewegen.
You're missing the point. De wijze van communicatie is (nog) niet relevant. Een mier beschikt niet over de kennis en intelligentie die nodig zijn om voornoemde waarschuwing te formuleren. Denk jij soms dat individuele mieren mensen bij naam kennen en met elkaar communiceren over de handel en wandel van mensen? Alleen in sprookjes, fabels en Disneyfilms kunnen mieren dat.

Tomas
11-03-09, 10:23
You're missing the point.

Volgens mij is dat de minste van zijn problemen. Als ik dat zo allemaal lees. Waarom lees ik dat eigenlijk? Da's ook niet normaal.

mark61
11-03-09, 10:28
Volgens mij is dat de minste van zijn problemen. Als ik dat zo allemaal lees. Waarom lees ik dat eigenlijk? Da's ook niet normaal.

We all have issues :cheefbek:

H.P.Pas
11-03-09, 11:03
Waarom lees ik dat eigenlijk?

Zwermgedrag ?

The_Grand_Wazoo
11-03-09, 11:21
Zwermgedrag ?


Snuf, snuf ... ik ruik de noodzaak deze thread niet meer te lezen.

mark61
11-03-09, 11:26
Snuf, snuf ... ik ruik de noodzaak deze thread niet meer te lezen.

Bert Vanderslagmulders?

Sallahddin
11-03-09, 13:04
Oneerbiedig taalgebruik is maar een klein vergrijp.

wij zijn hier niet in een klooster ,temidden van nonen ,toch ??? :love:

Sallahddin
11-03-09, 13:09
Een profeet heeft iets ontdekt dat hij graag mee wil delen omdat hij denkt dat het nuttige kennis is. Wetenschappers hebben zoiets ook. Er is eigenlijks niets vreemds aan.




profeten waren speciaal mensen, uitverkoren mensen die door God aan de mens werden gezonden :

staan wel ver boven wetenschappers of andere denkers verheven ....

je hebt ook veel valse "profeten" :lol: zoals : Nietzsche, Marx, Buddah, zarathustra ........Bofko, H.P.pas , Wazoo, Tomas , Mark61, Bart.NL..... :lol:

knuppeltje
11-03-09, 13:17
:lol: zoals : Nietzsche, Marx, Buddah, zarathustra ........Bofko, H.P.pas , Wazoo, Tomas , Mark61, Bart.NL..... :lol:

Ik wordt weer eens overgeslagen zie ik. :fuckit2:

Charlus
11-03-09, 13:24
profeten waren speciaal mensen, uitverkoren mensen die door God aan de mens werden gezonden :

staan wel ver boven wetenschappers of andere denkers verheven ....

je hebt ook veel valse "profeten" :lol: zoals : Nietzsche, Marx, Buddah, zarathustra ........Bofko, H.P.pas , Wazoo, Tomas , Mark61, Bart.NL..... :lol:
Was Joseph Smith een valse of echte profeet? Indien een valse: waarom?

Joseph Smith (Sharon, 23 december 1805 - Carthage, 27 juni 1844) was de stichter van de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen en de grondlegger van de Mormoonse leer. Hij was de zoon van Joseph Smith Sr. en Lucy Mack Smith.

Joseph Smith getuigde van visioenen en openbaringen die hij zei te hebben gekregen. Hij werkte die uit in onder meer zijn boek "De Leer en Verbonden".http://nl.wikipedia.org/wiki/Joseph_Smith

Sallahddin
11-03-09, 13:30
You're missing the point. De wijze van communicatie is (nog) niet relevant. Een mier beschikt niet over de kennis en intelligentie die nodig zijn om voornoemde waarschuwing te formuleren. Denk jij soms dat individuele mieren mensen bij naam kennen en met elkaar communiceren over de handel en wandel van mensen? Alleen in sprookjes, fabels en Disneyfilms kunnen mieren dat.



niet zo lang geleden bestonden virussen, bacterieen, DNA ,atomen, ........ook niet ,voor de mens althans :

In het geval van joodse profeet Solomon & die mieren verhaal :

vind je niet dat de almachtig God zelf in staat zou zijn om diens eigen geschappen natuur wetten, laws of physics ...zelf te schenden of ongedaan te maken ???

de mens weet nog zo weinig over dieren, sociaal insecten ...zo weinig over zichzelf zelfs ....

veel profeten hadden veel gaven & wonderen om mensen te overtuigen :

dat had meer te maken met de ontwikkeling, kennis , ...van de mens toen :

de mens had wel behoefte aann tastbare direkte expliciete bewijzen _wonderen ...

maar velen hadden toch niet willen geloven :

wat bewijst dat voor veel mensen : het gaat niet om bewijzen over het bestaan van God : ze willen toch niet geloven, ongeacht het feit of men met bewijzen komt of niet :
"
het bestaan van God bewijzen is voor de mens zelf, zonder behulp van God, van profeten, te hoog gegrepen....



atheisme is dus ook geen modern uitvinding = had altijd bestaan =




zelfs religies hadden zich moeten ontwikkelen naarmatre de mens meer ontwikkeling doormaakt, meer kennis vergaart,meer ervaring opdoet ..

Jezus was in staat te praten toen die nog een baby ...was :

Jezus kon de doden tot leven brengen ...

Solomon kon communiceren met dieren, insecten...., onder ander ...

De Qu'ran is Mohammed's wonder ....

die ander wonderen van die andere profeten zijn tegenwoordig overbodig sinds de komst van het laatst testamen = Islam als laatst universsel compleet boodschap voor de heel mensheid : vervanger van de rest !:

vandaar dat God "niet mer "ingrijpt", niet op een manier dat mensen kunnen waarmaken althans :

vandaar dat ongelovigen het gevoel zouden hebben dat God niet zou bestaan =

ongeloof is meer een kwestie van psychisch aangelegenheid = primitief :

geloof is meer een kwestie van bewustzijn ...

Islam houdt bovendien rekening met de ontwikkeling, kennis, vrijheid, vrij wil, natuur ...van de mens !

hoe meer geloof, kennis, ervaring, praktijk, werk, constant zoektocht ...hoe dichter bij God & Islam ...

de Qu'ran loopt bovendien vooruit op de mensen & is tijdloos ........

The Qu'ran had erased almost all those myths & legends surrounding the other prophets :

Mohammaed had fucntioned under the full light of history, i might add , for the first time ever for a prophet ...

ach............ :zwaai:

Sallahddin
11-03-09, 13:37
Ik wordt weer eens overgeslagen zie ik. :fuckit2:

oh, sorry : ik had vergeten je te vermelden onder de waar ....klein kinderen van waar profeten... :lol: : dat zijn wij allemaal inderdaad : een heel groot dwaas familie :

profeten zouden niet echt trots op ons allemaaal zijn : niet echt trots zouden zijn op deze dwaas mensheid : nee :

van Adam tot en met Mohammed, passerend bij Jezus, Moses & de rest....

veel mensen daarentegen ,zelfs tegenwoordig, bewijzen telkens & weer de hoogten die de human spirit kunnen bereiken, al was het door klein dingen te doen van het dagelijks leven , anderen bij te staan, te helpen, te inspireren, door het feit dat die veraantwoordelijkheden niet zouden afschuwen... : geven hoop voor de mensheid !

Sallahddin
11-03-09, 13:39
Was Joseph Smith een valse of echte profeet? Indien een valse: waarom?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joseph_Smith

wie is deze Joesef Smith ??? :

oh, ok :

wees serieus :

Islamitisch profeet Mohammed was de laatst profeet !

Joesoef als profeet had wel veel eerder bestaan, maar Jeosoef Smith ???? = een valse idioot juist ,zie ik :lol:

Charlus
11-03-09, 13:52
profeten waren speciaal mensen, uitverkoren mensen die door God aan de mens werden gezonden :

staan wel ver boven wetenschappers of andere denkers verheven ....

je hebt ook veel valse "profeten" :lol: zoals : Nietzsche, Marx, Buddah, zarathustra ........Bofko, H.P.pas , Wazoo, Tomas , Mark61, Bart.NL..... :lol:
Was Joseph Smith een valse of echte profeet? Indien een valse: waarom?

Joseph Smith (Sharon, 23 december 1805 - Carthage, 27 juni 1844) was de stichter van de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen en de grondlegger van de Mormoonse leer. Hij was de zoon van Joseph Smith Sr. en Lucy Mack Smith.

Joseph Smith getuigde van visioenen en openbaringen die hij zei te hebben gekregen. Hij werkte die uit in onder meer zijn boek "De Leer en Verbonden".http://nl.wikipedia.org/wiki/Joseph_Smith
wie is deze Joesef Smith ??? :

oh, ok :

wees serieus :

Islamitisch profeet Mohammed was de laatst profeet !

Joesoef als profeet had wel veel eerder bestaan, maar Jeosoef Smith ???? = een valse idioot juist ,zie ik :lol:
Joesoef Smith:hihi:
Miljoenen mormonen zijn een andere mening toegedaan. Waarom zouden zij ongelijk en jij gelijk hebben? Maw. waarom is volgens jou Mohammed een echte profeet en Joseph een valse? Je mist duidelijk Ronald zijn universalistische visie.

H.P.Pas
11-03-09, 13:56
, maar Jeosoef Smith ???? = een valse idioot juist ,zie ik :lol:

Waar zie je dat aan ?
Ben je profeet ?

Sallahddin
11-03-09, 14:09
Waar zie je dat aan ?
Ben je profeet ?

:lol:

don't be silly : u do know what i'm talking 'bout :

Mohammed was de laatst profeet ,basta !: take it or leave it !

Jezus zal terug komen op aarde tegen het eind van de tijd om Islam helemaal globaal te verspreiden :

Jezus will be recognised enough ....

nu ben je helemaal in de war , neem ik aan :

do some thinking & research ...

H.P.Pas
11-03-09, 14:12
:lol:

don't be silly : u do know what i'm talking 'bout :

Mohammed was de laatst profeet ,basta !: take it or leave it !

Als jij profeet bent neem ik dat wel van je aan.
Anders niet natuurlijk; waarom zou ik.

Sallahddin
11-03-09, 14:19
Joesoef Smith:hihi:
Miljoenen mormonen zijn een andere mening toegedaan. Waarom zouden zij ongelijk en jij gelijk hebben? Maw. waarom is volgens jou Mohammed een echte profeet en Joseph een valse? Je mist duidelijk Ronald zijn universalistische visie.


Milliarden mensen zijn een ander mening toegedaan helaas ,terwijl Islam juist de enige echt overgebleven waar universeel compleet geloof & vervanger van de rest ....

there can be only 1 universal -global truth, not 3600 !

die locaal_tijdelijk jodendom I & jodendom II = het zgn christendom , waren slechts fasen in de ontwikkeling van religies : bestaan in principe niet meer :

de huidig versies van beiden jodendommen hebben juist bijna niets te maken met de origineel oorspronkelijke boodschappen van respectivelijk Moses & Jezus : waren gemixt met andere antieke elementen, vreemde gebruiken,vervalst ... :

de orginel boodschap van en Jezus en Moses ...zijn niet meer te achter halen juist :

The Qu'ran had erased almost all those legends & myths surrounding judaism, the so_called christianity & the other prophets ....

H.P.Pas
11-03-09, 14:21
:lol:

don't be silly : u do know what i'm talking 'bout :



Neither do you.

Sallahddin
11-03-09, 14:21
Als jij profeet bent neem ik dat wel van je aan.
Anders niet natuurlijk; waarom zou ik.

da's de boodschap van Islam die dat allemaal zegt, niet ik :

als je zou geloven in Mohammed als laatst profeet tenminste ...dus ...

dat weet je wel allemaal , neem ik aan ; stop kidding :

+ "jij jou geloof & ik het mijne " inderdaad "er is geen dwang in het geloof " :

Islam wordt aan niemand opgeleged juist :

maar als je éénmaaal moslim bent ,dan is er geen weg terug als je serieus bent tenminste, bij wijze van spreken : ja mag dan niet van geloof veranderen = logisch : geloof aanhangen is geen spelletje !

+ geloof alleen is niet alleen waardeloos maar ook hypocriet :

geloof in Islam staat niet los van werk = logisch :

moet je wel werkelijk praktiseren wat je erin zou geloven , volgens Islam althans !

Witte78
11-03-09, 14:30
:lol:

don't be silly : u do know what i'm talking 'bout :

Mohammed was de laatst profeet ,basta !: take it or leave it !

Jezus zal terug komen op aarde tegen het eind van de tijd om Islam helemaal globaal te verspreiden :

Jezus will be recognised enough ....

nu ben je helemaal in de war , neem ik aan :

do some thinking & research ...

De (atheistische) verklaringen waarom Mohammed geen echte profeet was vind je onvoldoende, maar voor andere die beweren profeet te zijn (en waar je niet in gelooft) is deze verklaring wel voldoende? En de reden dat die verklaring voor Mohammed niet telt is omdat dit gewoon zo is, basta! Begrijp ik je nu goed?

H.P.Pas
11-03-09, 14:33
da's de boodschap van Islam die dat allemaal zegt, niet ik :



"It is hearsay upon hearsay, and I do not chose to rest my belief upon such evidence."



Admitting, for the sake of a case, that something has been revealed to a certain person, and not revealed to any other person, it is revelation to that person only. When he tells it to a second person, a second to a third, a third to a fourth, and so on, it ceases to be a revelation to all those persons. It is revelation to the first person only, and hearsay to every other, and, consequently, they are not obliged to believe it. -- Paine- The age of reason.

Sallahddin
11-03-09, 14:35
De (atheistische) verklaringen waarom Mohammed geen echte profeet was vind je onvoldoende, maar voor andere die beweren profeet te zijn (en waar je niet in gelooft) is deze verklaring wel voldoende? En de reden dat die verklaring voor Mohammed niet telt is omdat dit gewoon zo is, basta! Begrijp ik je nu goed?

nee ,da's niet zo & dat weet je, neem ik aan :

moet je niet uit context halen wat ik zei tegen H.P.pas :

ik had genoeg research & ander gedaan :

ik ben niet zomaar tot de volgende conclusie gekomen :

conclusie : er zijn er genoeg redenen & bewijzen om aan te nemen dat Islam de enig echt overgebleven universeel waar geloof is ,dus !

take it or leave in that sense at least !

Sallahddin
11-03-09, 14:39
"It is hearsay upon hearsay, and I do not chose to rest my belief upon such evidence."


ik werp je jou eigen bal terug :

de wens is de vader van de gedachte :


it's absolutely not like that : hearsay ....!!!!


moslims beschikken over uiterst geraffineerd "religieuze wetenschappen" , methoden , technieken & ander , die werden speciaal voor Hadiths, voor Hadiths authenticiteit , & voor Qu'ran, Qu'ran uitleg ontworpen, die hun weerga absoluut niet kenen in andere religies ,dus ...

Witte78
11-03-09, 14:44
nee ,da's niet zo & dat weet je, neem ik aan :

moet je niet uit context halen wat ik zei tegen H.P.pas :

ik had genoeg research & ander gedaan :

ik ben niet zomaar tot de volgende conclusie gekomen :

conclusie : er zijn er genoeg redenen & bewijzen om aan te nemen dat Islam de enig echt overgebleven waar geloof is ,dus !

take it or leave in that sense at least !

Ok dus je vindt die atheistische verklaring dus helemaal niet zo slecht. De enige reden dat je hem verwerpt in het geval van Mohammed is omdat je een aantal bewijzen hebt.

Als je bewijs hebt dat Mohammed een echte profeet was, dan hebben we toch niet meer te maken met geloof? Of is jouw bewijs toch niet zo heel sterk, en kan het dus net zo goed zijn dat Mohammed ook een valse profeet was, net als al die anderen?

Sallahddin
11-03-09, 14:55
Ok dus je vindt die atheistische verklaring dus helemaal niet zo slecht. De enige reden dat je hem verwerpt in het geval van Mohammed is omdat je een aantal bewijzen hebt.

Als je bewijs hebt dat Mohammed een echte profeet was, dan hebben we toch niet meer te maken met geloof? Of is jouw bewijs toch niet zo heel sterk, en kan het dus net zo goed zijn dat Mohammed ook een valse profeet was, net als al die anderen?

die atheistisch of andere verklaringnen, analyses ...interpretaties van de geschiedenis zijn en onwetenschappelijk & 1zijdig, onder ander natuurlijk :

Lees heel goed wat ik zei : het kan ook dat ik slechte formuleringnen had gemaakt :

bestudeer de geschiedenis maar , het jodendom I & II , al was het maar in de grote lijnen ...


bestudeer al die atheistisch of andere materialistisch analyses , interpretaties van de geschiedenis (Marxist, liberaal) , sociaal darwinisme ...

bestudeer de geschiedenis van het denken van de mens .... zo veel mogelijk althans :

bestudeer het ontstaan, het bestaan ,het voortbestaan van religies in het algemeen & van Islam in het bijzonder , het bestaan van profeten ....


+++++++++=== ======+++++++++=




& tell me then what ur conclusion is :

veels te veelzijdig werk, research & denk journey :

kan absoluut niet weegegeven worden hier op deze manier althans : spreekt boekendelen :

boekendelen waren er aan gewijd juist !

i'm just lucky i was at the right place as a muslim ....

Witte78
11-03-09, 15:44
die atheistisch of andere verklaringnen, analyses ...interpretaties van de geschiedenis zijn en onwetenschappelijk & 1zijdig, onder ander natuurlijk :

Lees heel goed wat ik zei : het kan ook dat ik slechte formuleringnen had gemaakt :

bestudeer de geschiedenis maar , het jodendom I & II , al was het maar in de grote lijnen ...


bestudeer al die atheistisch of andere materialistisch analyses , interpretaties van de geschiedenis (Marxist, liberaal) , sociaal darwinisme ...

bestudeer de geschiedenis van het denken van de mens .... zo veel mogelijk althans :

bestudeer het ontstaan, het bestaan ,het voortbestaan van religies in het algemeen & van Islam in het bijzonder , het bestaan van profeten ....


+++++++++=== ======+++++++++=




& tell me then what ur conclusion is :

veels te veelzijdig werk, research & denk journey :

kan absoluut niet weegegeven worden hier op deze manier althans : spreekt boekendelen :

boekendelen waren er aan gewijd juist !

i'm just lucky i was at the right place as a muslim ....

De conclusie die ik trek is dat het voornaamste verschil tussen profeten als Mohammed en Jezus en alle minder bekende profeten precies dat is, de eerst genoemde zijn bekend. Men kreeg het voor elkaar een zeer grote mensenmassa te bereiken. Is dat uniek? Nee niet echt. Tegenwoordig gebeurt dat ook met artiesten. Waarom zien we dan geen nieuwe profeten meer? Ik denk vooral omdat de mensen die er behoefte aan hebben all ruimschoots voorzien zijn met bestaande religie. De concurrentie is simpelweg te groot, en tolerantie binnen een religie te klein.

H.P.Pas
11-03-09, 16:42
ik werp je jou eigen bal terug :

de wens is de vader van de gedachte :


it's absolutely not like that : hearsay ....!!!!


moslims beschikken over uiterst geraffineerd "religieuze wetenschappen" , methoden , technieken & ander , die werden speciaal voor Hadiths, voor Hadiths authenticiteit , & voor Qu'ran, Qu'ran uitleg ontworpen, die hun weerga absoluut niet kenen in andere religies ,dus ...

Geraffineerde hearsay dan. Al die heren citeren òf elkaar òf een tekst waarvan ze gehoord hebben dat iemand (wie?) die opgeschreven heeft die gehoord heeft dat de profeet gezegd heeft dat iemand die zei Jibril te zijn gezegd heeft dat Allah hem gezegd heeft dat de sterren dichterbij staan dan de maan.. (bijvoorbeeld).
Met mijn wensen heeft dat verder niets van doen; integendeel ik zou wensen, dat het anders was.
Hoe andere religies dat doen, daar weet jij overigens de ballen niet vanaf.
Het concept van I-Tsjing, dat mij ook niet overtuigt, is een stuk geraffineerder dan dan de hadith-wetenschap.

Slinger
11-03-09, 17:57
profeten waren speciaal mensen, uitverkoren mensen die door God aan de mens werden gezonden :

staan wel ver boven wetenschappers of andere denkers verheven ....

je hebt ook veel valse "profeten" :lol: zoals : Nietzsche, Marx, Buddah, zarathustra ........Bofko, H.P.pas , Wazoo, Tomas , Mark61, Bart.NL..... :lol:

En ik dan?

H.P.Pas
11-03-09, 18:20
En ik dan?

Jij bent ook vals.
Maar geen profeet.

Slinger
11-03-09, 18:24
Jij bent ook vals.
Maar geen profeet.

:engel:

Bart.NL
12-03-09, 16:43
Iedereen die de wijsheid in pacht te hebben, speelt hier sowieso profeet. Dat zijn er nogal wat hier. Sommigen zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk, dat ze niet kunnen verbergen hoe achterlijk ze mensen met een andere mening vinden.

Wat gebeurd is, is gebeurd. Daar kan ik ook weinig aan doen. Het verzwijgen zou sowieso jammer zijn, want niet iedereen maakt zoiets mee.

Ik ga gewoon verder met mijn leven, want ik kan er verder (voorlopig) niets mee. De toekomst zal uitwijzen of er nog wat gaat gebeuren.

Charlus
12-03-09, 20:23
Jouw geloof beweert dat een ezel balkt omdat het dier de duivel heeft gezien en dat een mier in staat is "Ants! Enter your dwellings so that Sulayman and his troops do not crush you unwittingly" naar zijn soortgenoten te communiceren. Dit zijn evident sprookjes, en er is geen eenduidige wijze waarop de rest onderscheiden kan worden van deze sprookjes; het geloofsgoed is één geheel.
niet zo lang geleden bestonden virussen, bacterieen, DNA ,atomen, ........ook niet ,voor de mens althans :
Volgens jou zal de wetenschap nog ontdekken dat individuele mieren in staat zijn tot het formuleren en communiceren van zinnen als "Ants! Enter your dwellings so that Sulayman and his troops do not crush you unwittingly" en dat ezels balken omdat ze de duivel hebben gezien?

In het geval van joodse profeet Solomon & die mieren verhaal :

vind je niet dat de almachtig God zelf in staat zou zijn om diens eigen geschappen natuur wetten, laws of physics ...zelf te schenden of ongedaan te maken ???
God heeft volgens jou ttv. Sulayman mieren tijdelijk de gave van menselijke intelligentie gegeven zodat ze waarschuwingen als voorgaande konden formuleren, communiceren en begrijpen? Resteert dan de vraag waarom Sulayman zich niet verbaasde over die plotsklaps superintelligente mieren. De vertelling wordt dan te absurd voor woorden. Bracht god de intelligentie van de mieren terug naar het normale niveau nadat Sulayman gepasseerd was?

de mens weet nog zo weinig over dieren, sociaal insecten ...zo weinig over zichzelf zelfs
Volgens jou zal de wetenschap nog ontdekken dat individuele mieren in staat zijn tot het formuleren en communiceren van zinnen als "Ants! Enter your dwellings so that Sulayman and his troops do not crush you unwittingly" en dat ezels balken omdat ze de duivel hebben gezien?

veel profeten hadden veel gaven & wonderen om mensen te overtuigen :

dat had meer te maken met de ontwikkeling, kennis , ...van de mens toen :

de mens had wel behoefte aann tastbare direkte expliciete bewijzen _wonderen ...

maar velen hadden toch niet willen geloven :

wat bewijst dat voor veel mensen : het gaat niet om bewijzen over het bestaan van God : ze willen toch niet geloven, ongeacht het feit of men met bewijzen komt of niet :
"
het bestaan van God bewijzen is voor de mens zelf, zonder behulp van God, van profeten, te hoog gegrepen<...>
Waarom toen wel en nu niet? Je refereert toch altijd naar het onverbeterlijke materialisme van het Westen? Vroeger kon je mensen van alles wijsmaken zonder noodzaak van wonderen wegens het ontbreken van kennis. Juist nu zijn wonderen veel meer nodig dan vroeger.
Laten we wél wezen: de werkelijke reden is niet die welke jij noemt, maar het simpele feit dat de wonderen deel uitmaken van verhaaltjes en zich nooit daadwerkelijk hebben voorgedaan. De koran is niet een objectief verslag van historische feiten.

Sallahddin
14-03-09, 13:57
En ik dan?


oh, had ik je onbewust overgeslagen, sorry :

je bent een cameleon :

je neemt veel gedaanten , bent niet consistent dardoor, selectief hypocriet moraal ridder ben je soms, een valse profeet soms, een mentaal spritueel geestelijk hoer soms :lol: .....................

just kidding ! : je zou alles kunnen legetimeren _rechtvaardigen als dat je maar uitkomt ...

Sallahddin
14-03-09, 14:10
Iedereen die de wijsheid in pacht te hebben, speelt hier sowieso profeet. Dat zijn er nogal wat hier. Sommigen zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk, dat ze niet kunnen verbergen hoe achterlijk ze mensen met een andere mening vinden.

Wat gebeurd is, is gebeurd. Daar kan ik ook weinig aan doen. Het verzwijgen zou sowieso jammer zijn, want niet iedereen maakt zoiets mee.

Ik ga gewoon verder met mijn leven, want ik kan er verder (voorlopig) niets mee. De toekomst zal uitwijzen of er nog wat gaat gebeuren.

Veel succes er mee met jou leven & zoektocht_journey, buddy :

een eindloos leer _greoi proces :

ik zou maar oppassen met die "visioenen" : ze zijn verklaarbaar , & niet in de zin die je graag er aan wil geven !



P.S.: de grootste probeleem van de mens is diens ego :

veel egos, egotrips, egocentrisme hier ook :

groot verschil ook in het aanhangen _geloven in iets & werkelijk die geloof in het breedste zin praktiseren :

de meetsten kletsen maar : full of shit talkers :

they talk the talk, but do they walk the walk too ??? don't think so :

zelfs het heel gechiedenis van Europa van de 17e eeuw (sinds Descartes ...) tot en met de modernisme , passerend bij die zgn verlichting zijn maar egocentrisme, egos, subjectivisme .....ondanks het feit dat rationalisme wel een rol hier & daar in had gespeeld :

het bankroet rationalisme van Hume had irrationliteit ontketend met de komst van Rousseau, Nietzsche ,Marx ....

met alle gevolgen van dien : nazisme, fascisme, communisme, stalinisme, marxisme & e rest ...

oftewel:

"Het avontuur van de Europees Ego " zoals Frans nobel pijze winaar Albert Camus dat had betiteld in zijn groot prachtig filosofish essay over de geschiedenis van het denken van Europa ,onder ander : " L'homme révolté " !

Thanks !

Good luck!

fisherman1969
14-03-09, 14:23
oh, had ik je onbewust overgeslagen, sorry :

je bent een cameleon :

je neemt veel gedaanten , bent niet consistent dardoor, selectief hypocriet moraal ridder ben je soms, een valse profeet soms, een mentaal spritueel geestelijk hoer soms :lol: .....................

just kidding ! : je zou alles kunnen legetimeren _rechtvaardigen als dat je maar uitkomt ...


Je hebt ons overtuigd hoor !!
De enige echte GOD ben jij !
Zolang je er maar zelf in gelooft met je bijna aan het pathologische grenzende manier van antwoorden ;gepaard gaande met veel :fuckit2:en bloedrode letters als het jou maar uitkomt om een ander te overtuigen van je hoogmoeds waanzin .

Sallahddin
14-03-09, 14:25
Je hebt ons overtuigd hoor !!
De enige echte GOD ben jij !
Zolang je er maar zelf in gelooft met je bijna aan het pathologische grenzende manier van antwoorden ;gepaard gaande met veel :fuckit2:en bloedrode letters als het jou maar uitkomt om een ander te overtuigen van je hoogmoeds waanzin .

I was just kidding : don't u have a sense of humor ??? :huil:

RU ok ??? :lol:

i just use red letters 'cause they 're more visible , that's all ,Folks :

crazy what people can believe bluiding that on....false assumptions, perceptions, impressions...

fisherman1969
14-03-09, 14:33
I was just kidding : don't u have a sense of humor ??? :huil:

RU ok ??? :lol:

i just use red letters 'cause they 're more visible , that's all ,Folks :

crazy what people can believe bluiding that on....false assumptions, perceptions, impressions...

Zie je wel dat wij gelijk hebben ?
Je spreekt hoofdzakelijk de taal van de ,,goden,, die wonen toch in de U.S.A ??
Die dachten al jaren dat ze GOD op aarde waren! tot kort geleden lol :)

Sallahddin
15-03-09, 19:33
Zie je wel dat wij gelijk hebben ?
Je spreekt hoofdzakelijk de taal van de ,,goden,, die wonen toch in de U.S.A ??
Die dachten al jaren dat ze GOD op aarde waren! tot kort geleden lol :)


W'd u please be kind enough to tell me something 'bout ur fascinating personality & life, buddy ???

'cause u're a real puzzle to me ! :lol:

i don't get the pic here !