PDA

Bekijk Volledige Versie : Wereldomroep maakt zich (on)bewust schuldig aan Zionistische propaganda!



Al Sawt
08-03-09, 20:54
Teheran - Iran heeft een nieuwe langeafstandsraket getest. Dat meldt de Engelstalige staatstelevisiezender Press TV. Iran voert met enige regelmaat tests uit met raketten, tot woede van de Verenigde Staten en Israël. Die verdenken Iran ervan dat het aan nucleaire wapens werkt. Het is bekend dat de islamitische republiek langeafstandsraketten heeft die Israël kunnen bereiken. Dat is daarmee een potentieel doelwit van een eventuele kernaanval.

Bron: Wereldomroep / Beeld: redactie Maroc.NL
Het is bekend dat de islamitische republiek langeafstandsraketten heeft die Israël kunnen bereiken. Dat is daarmee een potentieel doelwit van een eventuele kernaanval.
Hiermee suggereert WO dat Iran zonder verantwoordelijkheid een kernkop afschiet op Israel.

Een beeld dat door Zionisten wordt gevoed met het verspreiden van leugens.

tanger'73
08-03-09, 21:38
Hiermee suggereert WO dat Iran zonder verantwoordelijkheid een kernkop afschiet op Israel.

Een beeld dat door Zionisten wordt gevoed met het verspreiden van leugens.


Echt een achterhaalde gedachte, dat iran gewetenloos zou wezen. Denk eerder dat iran de verstandigste en pienterste uit de gehele Arabische wereld inclusief kernmacht Pakistan zijn.

Slinger
08-03-09, 21:46
Hiermee suggereert WO dat Iran zonder verantwoordelijkheid een kernkop afschiet op Israel.

Een beeld dat door Zionisten wordt gevoed met het verspreiden van leugens.

Dat doen ze niet, want dan raken ze Palestijnen ook.

fisherman1969
08-03-09, 22:24
Hiermee suggereert WO dat Iran zonder verantwoordelijkheid een kernkop afschiet op Israel.

Een beeld dat door Zionisten wordt gevoed met het verspreiden van leugens.

De ,,KOP,,van deze topic spreekt voor zich de haat straalt er van af
de WERELD OMROEP suggereet niks dat doe JIJ!!!

fisherman1969
08-03-09, 22:39
Hiermee suggereert WO dat Iran zonder verantwoordelijkheid een kernkop afschiet op Israel.

Een beeld dat door Zionisten wordt gevoed met het verspreiden van leugens.


Hier het origineel:
Iran voert rakettest uit
Gepubliceerd: zondag 08 maart 2009 13:25 UTC
Laatst gewijzigd: zondag 08 maart 2009 19:10 UTC
Teheran - Iran heeft een nieuwe langeafstandsraket getest. Dat meldt de Engelstalige staatstelevisiezender Press TV. Iran voert met enige regelmaat tests uit met raketten, tot woede van de Verenigde Staten en Israël.

Die verdenken Iran ervan aan nucleaire wapens te werken. Het is bekend dat de islamitische republiek langeafstandsraketten heeft die Israël kunnen bereiken. Dat is daarmee een potentieel doelwit van een eventuele kernaanval.

En ze hebben nog gelijk ook!!
Iran is echt niet van plan om te zoeken naar buitenaards leven :)of zo hun enige doel is kern wapens te hebben ,net zoals Israel en V.S dus gewoon de waarheid !of VS of Israel dat nu leuk vinden of niet.
DE wereld omroep geeft gewoon nieuws door niks meer niks minder !!

John2
09-03-09, 06:46
Hiermee suggereert WO dat Iran zonder verantwoordelijkheid een kernkop afschiet op Israel.

Een beeld dat door Zionisten wordt gevoed met het verspreiden van leugens.

Voordat je schreeuwt of iets propaganda is moet je eerst afvragen of de feiten juist zijn.
En aangezien Iran een raket afschoot en ze met deze raket Israel kan bereiken, doelen ze hier op feiten en dus nieuws.

Plaats de volgende keer dan als kop boven je topic,
"Wij Moslims vinden alles wat uit het "westen" komt propaganda en we vertrouwen het westen niet".
Dan kom je uit voor de waarheid en pleeg je geen propaganda!!!

Al Sawt
09-03-09, 11:07
De ,,KOP,,van deze topic spreekt voor zich de haat straalt er van af Je blijft je best doen om mij te beschuldigen van haat tegen de Westerse beschaving.

Normaal heb ik daar weinig problemen mee. Tenzij men het kan onderbouwen met voorbeelden van mijn hand.

Helaas verzaak je daarin en ik geef je de laatste waarschuwing: Onderbouw jouw beschuldiging met citaten van mijn hand of trek ze in!

Al Sawt
09-03-09, 11:09
Hier het origineel:
Iran voert rakettest uit
Gepubliceerd: zondag 08 maart 2009 13:25 UTC
Laatst gewijzigd: zondag 08 maart 2009 19:10 UTC
Teheran - Iran heeft een nieuwe langeafstandsraket getest. Dat meldt de Engelstalige staatstelevisiezender Press TV. Iran voert met enige regelmaat tests uit met raketten, tot woede van de Verenigde Staten en Israël.

Die verdenken Iran ervan aan nucleaire wapens te werken. Het is bekend dat de islamitische republiek langeafstandsraketten heeft die Israël kunnen bereiken. Dat is daarmee een potentieel doelwit van een eventuele kernaanval.

En ze hebben nog gelijk ook!!
Iran is echt niet van plan om te zoeken naar buitenaards leven :)of zo hun enige doel is kern wapens te hebben ,net zoals Israel en V.S dus gewoon de waarheid !of VS of Israel dat nu leuk vinden of niet.
DE wereld omroep geeft gewoon nieuws door niks meer niks minder !!

Ik ben het roerend eens dat Iraanse ruimteprogramma dient om haar raketten voor lange afstanden te ontwikkelen.

Maar het is een flagrante leugen dat Iran raketten met kernkoppen gaat afschieten op Israel. Zonder enig vorm van aanleiding.

fisherman1969
09-03-09, 11:56
Je blijft je best doen om mij te beschuldigen van haat tegen de Westerse beschaving.

Normaal heb ik daar weinig problemen mee. Tenzij men het kan onderbouwen met voorbeelden van mijn hand.

Helaas verzaak je daarin en ik geef je de laatste waarschuwing: Onderbouw jouw beschuldiging met citaten van mijn hand of trek ze in!

Nee je verdraaid de boel weer !!lees ff goed niet het Westen maar jou Zionisten haat!! daar benut je alles voor .
In dit geval suggereer je dat de wereld omroep (on)bewust partijdig nieuws brengt!!
en je onmacht kun je uitbuiten met een ban !
Dat heb ik niet nodig veeg je zo wel van de tafel!

fisherman1969
09-03-09, 12:16
Je blijft je best doen om mij te beschuldigen van haat tegen de Westerse beschaving.

Normaal heb ik daar weinig problemen mee. Tenzij men het kan onderbouwen met voorbeelden van mijn hand.

Helaas verzaak je daarin en ik geef je de laatste waarschuwing: Onderbouw jouw beschuldiging met citaten van mijn hand of trek ze in!

IRAN voert rakettest uit !!

Zo luidde de kop van de wereld omroep !en niet anders ! bron heb ik al gegeven nu de joue nog met je verdraaide KOP van deze topic.

Jij verdraaid de boel zoals zo vaak hier gebeurt !(je bent niet de enige) maar als je gewoon de OORSPRONGKELIJKE tekst weergeeft krijg je wel een heel ander beeld ,dat allang bekend is en het woord ZIONIST(en) kwam ook niet voor bij de wereld omroep !!
Dat zuig je zelf uit je duim .
Snap ook niet wat ZIONISTEN met de ,,WESTERSE BESCHAVING,, te doen hebben ?????????

fisherman1969
09-03-09, 12:30
Echt een achterhaalde gedachte, dat iran gewetenloos zou wezen. Denk eerder dat iran de verstandigste en pienterste uit de gehele Arabische wereld inclusief kernmacht Pakistan zijn.

Nogmaals de suggestie is geheel van AL-SAWT en JOU eigen aanvulling!!
en niet van de Wereld Omroep !
Die geeft nieuws door of klopt het niet dat IRAN een raketproef heeft gedaan? en dat de V.S en Israel er opz,n zachts gezegd niet blij mee zijn?? nergens een woord over of het al dan niet goed is !
De WERELD OMROEP = NEUTRAAL !!
Meer weten:
http://www.wereldomroep.nl/overrnw/

John2
09-03-09, 16:15
Ben eigelijk wel benieuwd hoe de wereld omroep zelf zou reageren op deze uitspraak van een moderator van maroc.nl.
Een site die continue verwijst naar de wereld omroep als het gaat om nieuws.

Al Sawt
09-03-09, 16:56
Nee je verdraaid de boel weer !!lees ff goed niet het Westen maar jou Zionisten haat!! daar benut je alles voor .
In dit geval suggereer je dat de wereld omroep (on)bewust partijdig nieuws brengt!!Ik haat de Zionisten, ja.

Een racistische ideologie. Heb jij daar sympathie voor?


en je onmacht kun je uitbuiten met een ban !Mocht dat het geval zijn. Dan had ik je al eerder geband.



Dat heb ik niet nodig veeg je zo wel van de tafel! Iedereen beweert wel dat hij mij van de tafel kan vegen.

Helaas voor hun blijft het bij grootpraat en nooit bij daden.

Al Sawt
09-03-09, 17:01
Ben eigelijk wel benieuwd hoe de wereld omroep zelf zou reageren op deze uitspraak van een moderator van maroc.nl.
Een site die continue verwijst naar de wereld omroep als het gaat om nieuws.
Een moderator die kritisch en rationeel kan nadenken en zich niet door onwetendheid laat leiden.

John2
09-03-09, 17:47
Een moderator die kritisch en rationeel kan nadenken en zich niet door onwetendheid laat leiden.

Het gaat er niet om of je kritisch en rationeel kunt nadenken, maar dat je door ontwetendheid een orgaan als de wereld omroep die bekend staat het nieuws neutraal en eerlijk te brengen bewust of onbewust schade wenst toe te brengen door hen te koppelen aan Zionistische propaganda om zo je eigen gewin of gerief te halen, zonder na te denken over de eventuele gevolgen voor de stichting.

Victory
09-03-09, 17:58
In dit geval gaat het om een lucht-naar-land raket met een bereik van 110 km, speciaal gemaakt voor marine vliegtuigen om vijandelijke schepen mee aan te vallen. Eentje is al genoeg om een enorme stuk uit een grote schip op te blazen. De tijden dat dit:

YouTube - Iran-Iraq War~ Iranians Attacking Huge Ship

nodig was, zijn over. De video hierboven is een Russische supertanker.

Iran's militaire vooruitgang heeft geen connectie met haar kernprogramma, die is volledig civiel en dat is in de laatste tig IAEA rapporten ook herhaald (zie laatste rapport februari).

tanger'73
09-03-09, 18:01
Nee je verdraaid de boel weer !!lees ff goed niet het Westen maar jou Zionisten haat!! daar benut je alles voor .
In dit geval suggereer je dat de wereld omroep (on)bewust partijdig nieuws brengt!!
en je onmacht kun je uitbuiten met een ban !
Dat heb ik niet nodig veeg je zo wel van de tafel!

Ik vraag me af met wat je Al Sawt van de tafel zult vegen? Misschien met 70.000 mensen die op een doordeweekse dag vermoord zouden worden, of met zeemansverhalen waar een reuze octupus een grote rol in speelt, misschien het monster van loch ness dat je ongetwijfeld gezien zult hebben, wellicht met heldendaden van het Nederlands verzet ten tijde van de oorlog, of toch maar met de stand van zaken rondom een bepaalde ongeneeselijke ziekte?

tanger'73
09-03-09, 18:04
In dit geval gaat het om een lucht-naar-land raket met een bereik van 110 km, speciaal gemaakt voor marine vliegtuigen om vijandelijke schepen mee aan te vallen. Eentje is al genoeg om een enorme stuk uit een grote schip op te blazen. De tijden dat dit:

YouTube - Iran-Iraq War~ Iranians Attacking Huge Ship (http://www.youtube.com/watch?v=2YuakloL3hg)

nodig was, zijn over. De video hierboven is een Russische supertanker.

Iran's militaire vooruitgang heeft geen connectie met haar kernprogramma, die is volledig civiel en dat is in de laatste tig IAEA rapporten ook herhaald (zie laatste rapport februari).


Goh dat ziet er serieus uit, wat was misschien de aanleiding en hoe is dat incident (aanval) afgelopen?

fisherman1969
09-03-09, 19:17
[QUOTE=fisherman1969;3906842]De ,,KOP,,van deze topic spreekt voor zich de haat straalt er van af
de WERELD OMROEP suggereerd niks dat doe JIJ!!!

fisherman1969
09-03-09, 19:40
Ik vraag me af met wat je Al Sawt van de tafel zult vegen? Misschien met 70.000 mensen die op een doordeweekse dag vermoord zouden worden, of met zeemansverhalen waar een reuze octupus een grote rol in speelt, misschien het monster van loch ness dat je ongetwijfeld gezien zult hebben, wellicht met heldendaden van het Nederlands verzet ten tijde van de oorlog, of toch maar met de stand van zaken rondom een bepaalde ongeneeselijke ziekte?

Gewoon door de waarheid onder z,n neus te schuiven !
Ik zal nog wel eens en taal of type fout maken ,omdat ik zelf spontaan reageer zonder eerst alles na te pluizen ,de foutjes zie ik pas vaak later en probeer ze dan te herstellen net mislukte dat dus staat het antwoord er nogmaals in HELAAS sorry !
Bij topic,s over Geloof /politiek overleg ik met mijn vrienden die beide een verschillend geloof hebben dus ook hun mening telt .
Verder zal je ons niet in topic,s vinden die ons niet aangaan .

En op het gebied van WO weten wij innd meer dan jullie ! en zeker op maritiem gebied hoef je mij weinig te leren.
En voor sprookjes ga je maar naar SINBAD ,,de zeeman ,, of kijk ff archief van het TOPKAPI museum daar vind je er genoeg die nog waar zijn ook.
En wat die ziekte betreft hier in NEDERLAND is het de grootste verwensing die je kunt geven als je iemand dat toewenst .

Dag jochie erg lief dat je het voor je ,,leermeester,, opneemt !

tanger'73
09-03-09, 19:48
Gewoon door de waarheid onder z,n neus te schuiven !
Ik zal nog wel eens en taal of type fout maken ,omdat ik zelf spontaan reageer zonder eerst alles na te pluizen ,de foutjes zie ik pas vaak later en probeer ze dan te herstellen net mislukte dat dus staat het antwoord er nogmaals in HELAAS sorry !
Bij topic,s over Geloof /politiek overleg ik met mijn vrienden die beide een verschillend geloof hebben dus ook hun mening telt .
Verder zal je ons niet in topic,s vinden die ons niet aangaan .

En op het gebied van WO weten wij innd meer dan jullie ! en zeker op maritiem gebied hoef je mij weinig te leren.
En voor sprookjes ga je maar naar SINBAD ,,de zeeman ,, of kijk ff archief van het TOPKAPI museum daar vind je er genoeg die nog waar zijn ook.
En wat die ziekte betreft hier in NEDERLAND is het de grootste verwensing die je kunt geven als je iemand dat toewenst .

Dag jochie erg lief dat je het voor je ,,leermeester,, opneemt !

Dat spontaan reageren van jou is ons klaarblijkelijk al opgevallen en jij ook toedeloe en ga lekker met je vriend in overleg en vergeet vooral niet de alchemist te raadplegen.

John2
09-03-09, 20:03
Iran's militaire vooruitgang heeft geen connectie met haar kernprogramma, die is volledig civiel en dat is in de laatste tig IAEA rapporten ook herhaald (zie laatste rapport februari).

Het kernprogramma is volledig civiel???
En welk rapport van februari, want zover ik weet is het laatste rapport uit september 2008 waarin de IAEA verklaarde geen aanwijzigingen te hebben kunnen vinden waaruit blijkt dat Iran bezig was met een atoomwapen en waar zelfs de VNzich niet kon vinden in het rapport?

fisherman1969
09-03-09, 20:13
Dat spontaan reageren van jou is ons klaarblijkelijk al opgevallen en jij ook toedeloe en ga lekker met je vriend in overleg en vergeet vooral niet de alchemist te raadplegen.

Bedankt voor je spontane reactie en een !!! vriend heb ik niet ,wel meerdere vrienden die of weduwnaar zijn of vrouw of vrindin hebben net zoals ik .
Zeelui houden lui zoals jij meteen op ,,vier streken,,en varen is vooruitzien
m.a.w de valse koers die jij evt zou kunnen gaan varen hebben we ff doorkruist !

Victory
09-03-09, 20:13
Het kernprogramma is volledig civiel???
En welk rapport van februari, want zover ik weet is het laatste rapport uit september 2008 waarin de IAEA verklaarde geen aanwijzigingen te hebben kunnen vinden waaruit blijkt dat Iran bezig was met een atoomwapen en waar zelfs de VNzich niet kon vinden in het rapport?

19 February 2009, http://www.carnegieendowment.org/static/npp/reports/gov2009-8.pdf

Het is een "Restricted Distribution" document en mag eigenlijk niet uitgebracht worden. We weten nu wel dat Iran 6000 centrifuges heeft, waarvan 1/3de IR-2 model, en zelfs aan 1 IR-3 model werkt. Verder wordt er gemeld dat Iran de installatie van nieuwe centrifuges heeft vertraagd, er gaan geruchten dat dit komt omdat Iran wil wachten tot het IR-3 volledig kan implementeren.

tanger'73
09-03-09, 20:15
Bedankt voor je spontane reactie en een !!! vriend heb ik niet ,wel meerdere vrienden die of weduwnaar zijn of vrouw of vrindin hebben net zoals ik .
Zeelui houden lui zoals jij meteen op ,,vier streken,,en varen is vooruitzien
m.a.w de valse koers die jij evt zou kunnen gaan varen hebben we ff doorkruist !

En die valse wisselkoers die jij hier spontaan denkt te drukken, hebben we allang onderschept.

Victory
09-03-09, 20:22
Goh dat ziet er serieus uit, wat was misschien de aanleiding en hoe is dat incident (aanval) afgelopen?
Irak had naast alle financiële steun die ze kregen nog steeds te kort aan geld. Iran besloot toen om alle schepen die Irakees olie vervoerden, kapot te schieten en dat hebben ze ook lange tijd met succes gedaan. De schepen overleefden het gewoon niet.
Het westen realiseerde zich dat er snel iets gedaan moest worden, want alle schepen werden kapot geschoten. Er werd toen vanuit de VS besloten om alle schepen vanuit Perzische Golf landen te voorzien van Amerikaanse vlaggen.
Iran is toen gewoon doorgegaan met het zinken van deze schepen... en dit was aanleiding met voor een aantal 'marine oorlogen' tussen Iran en de VS.

tanger'73
09-03-09, 20:24
Irak had naast alle financiële steun die ze kregen nog steeds te kort aan geld. Iran besloot toen om alle schepen die Irakees olie vervoerden, kapot te schieten en dat hebben ze ook lange tijd met succes gedaan. De schepen overleefden het gewoon niet.
Het westen realiseerde zich dat er snel iets gedaan moest worden, want alle schepen werden kapot geschoten. Er werd toen vanuit de VS besloten om alle schepen vanuit Perzische Golf landen te voorzien van Amerikaanse vlaggen.
Iran is toen gewoon doorgegaan met het zinken van deze schepen... en dit was aanleiding met voor een aantal 'marine oorlogen' tussen Iran en de VS.

Klinkt spannend. :)

John2
09-03-09, 21:27
19 February 2009, http://www.carnegieendowment.org/static/npp/reports/gov2009-8.pdf

Het is een "Restricted Distribution" document en mag eigenlijk niet uitgebracht worden. We weten nu wel dat Iran 6000 centrifuges heeft, waarvan 1/3de IR-2 model, en zelfs aan 1 IR-3 model werkt. Verder wordt er gemeld dat Iran de installatie van nieuwe centrifuges heeft vertraagd, er gaan geruchten dat dit komt omdat Iran wil wachten tot het IR-3 volledig kan implementeren.

Dank je voor de link en om eerlijk te wezen hoort dit inderdaad niet op internet, het is het rapport na aanleiding van een vergadering van november die is gehouden op het onderzoek in september 2008.

fisherman1969
09-03-09, 22:38
Dank je voor de link en om eerlijk te wezen hoort dit inderdaad niet op internet, het is het rapport na aanleiding van een vergadering van november die is gehouden op het onderzoek in september 2008.

Ik denk dat vroeg of laat IRAN de beschikkng krijgt over kernwapens het is slechts een questie van tijd .
Zowel de V.S als Israel zullen dat moeten accepteren of ze het nu leuk vinden of niet !
Feit blijft dat tot nu toe maar een land ooit gebruik gheeft gemaakt van een kernwapens 2x zelfs en dat was de U.S.A de gevolgen weten we maar al te goed!! verschrikkelijk ;en dan te bedenken dat kernwapens nu nog meer effect hebben .
Feit is ook dat de landen die nu over kernwapens beschikken tot nu toe ook bewezen hebben ze niet zo maar ff te gebruiken !!!
In dat kader gezien ,betwijfelen andere landen dus niet U.S.A en Israel alleen of IRAN wel om kan gaan met zijn kernwapens ,in dergelijke landen waar honderden klaar staan om zich zelf wel ff op te offeren door zich zelf op te blazen als er maar genoeg tegenstanders met hem of haar
de dood vinden (deze ,,gelukzaligen,, die beloont worden met jonge maagden enz enz ) zal het niets uitmaken als ze ook een KERNWAPEN mogen of kunnen gebruiken , feit is dat je het kernwapen moet kunnen ontsteken maar als je in staat bent een kernwapen te vevaardigen mag dit geen probleem opleveren!
Terecht dus dat IRAN met argus ogen gevolgd wordt !
Een land waar een mensen leven aan een hijskabel hangt (vergelijk het met zijdendraadje ) en er genoeg gegadigden zijn zelfs uit andere landen (denk dat de Palestijnen staan te dringen om er een ff op Israel te gooien ,die als ze er nog toe in staat zijn er een terug gooien dan voorzie ik een kernoorlog die mogelijk wel eens het begin van het eind van de mensheid is.

:slaap:Rustig meneer de President :slaap:zacht

Victory
10-03-09, 07:44
Dank je voor de link en om eerlijk te wezen hoort dit inderdaad niet op internet, het is het rapport na aanleiding van een vergadering van november die is gehouden op het onderzoek in september 2008.

Bij iedere rapport is er eerst conclusie van vorige onderzoek en wat ze sindsdien mee bezig geweest zijn. De IAEA voert veel onaangekondigde inspecties uit bij de twee kerncentrales. Bovendien is er constante toezicht via camera's.

"On 7 February 2009, the Agency conducted an inspection at the Fuel Manufacturing Plant"

"Using satellite imagery, the Agency has continued to monitor the status of the Heavy Water Production Plant, which appears to be in operational condition."

"As of 9 February 2009, approximately 42 tonnes of uranium in the form of UF6 had been produced at the Uranium Conversion Facility (UCF)"

"A PIV was carried out at the Bushehr Nuclear Power Plant (BNPP) on 13–14 December 2008."

"The Agency has been able to continue to verify the non-diversion of declared nuclear material in Iran."

De IAEA verklaart wederom dat Iran niet bezig is met het maken van kernwapens of onderzoek daarnaar.

Victory
10-03-09, 08:00
Ik denk dat vroeg of laat IRAN de beschikkng krijgt over kernwapens het is slechts een questie van tijd.
Er is geen interesse voor kernwapens in Iran. Zie ook rapport IAEA.


Zowel de V.S als Israel zullen dat moeten accepteren of ze het nu leuk vinden of niet !
Feit blijft dat tot nu toe maar een land ooit gebruik gheeft gemaakt van een kernwapens 2x zelfs en dat was de U.S.A de gevolgen weten we maar al te goed!! verschrikkelijk
Het is goed dat je nog fftjes herhaald wie deze wapens wel hebben gebruikt.


;en dan te bedenken dat kernwapens nu nog meer effect hebben .
Feit is ook dat de landen die nu over kernwapens beschikken tot nu toe ook bewezen hebben ze niet zo maar ff te gebruiken !!!
Is het niet de VS dat de technologie voor kernwapens en energie heeft geleverd aan Israel. (een niet-lid van de IAEA). Is het niet de VS dat de beveiliging van URENCO en AIVD heeft verboden Dr. Khan tegen te houden?
Frankrijk heeft nog gedreigd Iran met kernwapens aan te vallen. Bovendien heeft Nederland kernwapens geleverd aan Israel tijdens hun oorlog met de Arabieren. Minister den Uyl heeft dit zelf op tv in een interview toegegeven.

Ik geloof dat je als westerling je bek dicht hebt te houden over kernwapens. Want jullie maken je schuldig aan genocide, dreigementen van genocide en het leveren van wapens voor genocide.

John2
10-03-09, 08:42
Bovendien heeft Nederland kernwapens geleverd aan Israel tijdens hun oorlog met de Arabieren. Minister den Uyl heeft dit zelf op tv in een interview toegegeven.


Kun je als land iets leveren wat je niet hebt, namelijk Nederland heeft geen eigen kernwapens, wel hebben we de mogelijkheid om binnen twee dagen kernwapens te produceren, maar ook dit heeft Nederland niet nodig door deel te nemen in het NAVO/NATO pact die ons deze bescherming bied.

Victory
10-03-09, 08:47
Kun je als land iets leveren wat je niet hebt, namelijk Nederland heeft geen eigen kernwapens, wel hebben we de mogelijkheid om binnen twee dagen kernwapens te produceren, maar ook dit heeft Nederland niet nodig door deel te nemen in het NAVO/NATO pact die ons deze bescherming bied.
Ik herhaal nog een keer. Ik heb zelf op de Nederlandse televisie minister den Uyl zelf horen en zien zeggen dat Nederland zonder vertraging kernwapens transporteerde naar Israël, met volledige acceptatie dat de zionisten het zouden kunnen gebruiken op de Arabische bevolking.

H.P.Pas
10-03-09, 09:11
Is het niet de VS dat de technologie voor kernwapens en energie heeft geleverd aan Israel. (een niet-lid van de IAEA).


Nee, dat was Frankrijk. Tegen de wil van Kennedy.

Soldim
10-03-09, 09:26
Ik herhaal nog een keer. Ik heb zelf op de Nederlandse televisie minister den Uyl zelf horen en zien zeggen dat

En jij gelooft wat Den Uyl zei??

John2
10-03-09, 09:27
Ik herhaal nog een keer. Ik heb zelf op de Nederlandse televisie minister den Uyl zelf horen en zien zeggen dat Nederland zonder vertraging kernwapens transporteerde naar Israël, met volledige acceptatie dat de zionisten het zouden kunnen gebruiken op de Arabische bevolking.

Nogmaals Nederland is alleen in het bezit van kernwapens in NAVO verband sinds 1960 ondanks alle protesten destijds van de NL bevolking.
het 109 en 119 waren hiermee opgezadeld als bescherming tegen de wapenwedloop van het voormalig sovjet republiek.
De wapens die Nederland had waren bestemt voor de Honest John raket die later is vervangen door de kruisraket.
Van doorvoer van wapens naar een land die niet is aangesloten bij de NAVO is dan ook onmogelijk.
Vermoedelijk bedoel je het transport in 1980 waarbij schiphol als doorvoerhaven functioneerde voor Amerika?
En het is bekend dat Frankrijk in de jaren 60 de technologie heeft doorgegeven aan Israel voor productie van Kernwapens.
Israel heeft namelijk al jaren de kennis en de macht om zelf kernwapens te produceren, deze kennis is voornamelijk afkomstig van de Russische Joden die vanuit Rusland deze kennis meenam naar Israel in de jaren 50.
Denk maar eens aan het Lippmann Rozental dosier in de jaren 80 en de omkoping van Andrei Sacharof de grondlegger van de Russische kernenergie en wapens.

Victory
10-03-09, 09:57
Tja, het waren vast Amerikaanse kernwapens. Jullie denken toch niet dat jullie op hoogte zijn van alles wat de overheid doet he?

John2
10-03-09, 10:40
Tja, het waren vast Amerikaanse kernwapens. Jullie denken toch niet dat jullie op hoogte zijn van alles wat de overheid doet he?

De Nederlandse Overheid is redelijk open in hun zaken al ligt het voor Militaire zaken iets anders i.v.m. geheimhouding, maar ook deze liggen allen ter inzage 5 jaar na dato.
Verder staat alles wat de overheid doet te lezen in de staatscourant.
Aan de andere kant kun jij je dan afvragen wat je verstaat onder de overheid, want de overheid zijn wij met zijn allen, iedere burger stemt zowel voor de locale als de landelijke overheid die maximaal 4 jaar zit, verder werken er 750.000 mensen voor deze overheid, dus iets geheim houden is zowel practies als theoretisch onmogelijk.

knuppeltje
10-03-09, 11:24
De Nederlandse Overheid is redelijk open in hun zaken al ligt het voor Militaire zaken iets anders i.v.m. geheimhouding, maar ook deze liggen allen ter inzage 5 jaar na dato.


Kijk maar naar de Lockheed-affaire. :maf2:

John2
10-03-09, 11:32
Kijk maar naar de Lockheed-affaire. :maf2:

Je vergeet de koninglijke onschenbaarheid waarbij naar ik meende pas na 20-25 jaar zaken naar buiten mogen worden gebracht.

Victory
10-03-09, 11:49
Ja je hebt gelijk, waarom maakt iedereen zich zo zorgen over achterkamertjespolitiek en al die kabietsvragen en onderzoeken, waar zijn die allemaal voor nodig? Iedereen moet gewoon de overheid vertrouwen, niet zeuren en de Staatscourant lezen.

mark61
10-03-09, 12:00
Ik herhaal nog een keer. Ik heb zelf op de Nederlandse televisie minister den Uyl zelf horen en zien zeggen dat Nederland zonder vertraging kernwapens transporteerde naar Israël, met volledige acceptatie dat de zionisten het zouden kunnen gebruiken op de Arabische bevolking.

Doe es een bron? De VS levert bij mijn weten aan niemand kernwapens; NL beschikt er niet over.

Victory
10-03-09, 12:16
Doe es een bron? De VS levert bij mijn weten aan niemand kernwapens; NL beschikt er niet over.
Ik heb geen bron, ik zag het ooit op een van de drie omroepen in een interview. Ik denk dat het in een aflevering van tegenlicht was. Maar nu dat ik even op google gekeken heb, ben ik een beetje in de war, zie ik dat ik niet den Uyl bedoelde maar misschien van mierlo. Het is al wat jaren geleden, maar ik weet zeker dat het een van die bekende ministers was.

fisherman1969
10-03-09, 12:18
Tja, het waren vast Amerikaanse kernwapens. Jullie denken toch niet dat jullie op hoogte zijn van alles wat de overheid doet he?

Zou graag van je willen weten waar je het vandaan hebt gehaalt dat (wijlen)den Uyl Israel aan kernwapens heeft geholpen !
En dan nog ff dit toen de U.S.A hun kernbommen op Japanse steden dropten
lag Nederland nog erger in puin als nu de GAZA strook !,we waren nog maar net bevrijd en wisten niet eens wat een kern bom was ,pas tot ie viel daarna pas werder nog gesproken van::een ongekent krachtige en alles vernietigende BOM !
Snap niet wat je idiote opmerking overhet ,,Westen,, inhoud !?
i.v.m. de A-BOM waren we deelgenoot? Duitsland ook soms :maf2:??

H.P.Pas
10-03-09, 12:30
Maar nu dat ik even op google gekeken heb, ben ik een beetje in de war, zie ik dat ik niet den Uyl bedoelde maar misschien van mierlo.

Ik denk, dat je Vredeling bedoelde. En dat het niet over kernwapens ging.

John2
10-03-09, 17:16
Ik denk, dat je Vredeling bedoelde. En dat het niet over kernwapens ging.

Hij was wel minister van defensie tijdens den Uil.

mark61
10-03-09, 17:37
Ik heb geen bron, ik zag het ooit op een van de drie omroepen in een interview. Ik denk dat het in een aflevering van tegenlicht was. Maar nu dat ik even op google gekeken heb, ben ik een beetje in de war, zie ik dat ik niet den Uyl bedoelde maar misschien van mierlo. Het is al wat jaren geleden, maar ik weet zeker dat het een van die bekende ministers was.

De VS geven aan niemand kernwapens, ook aan Israël niet. Als dat zo was was Israël niet aan een geheim kernwapenprogramma begonnen met Franse hulp.

Nederland beschikt niet over kernwapens. Dat Nederland o.a. in 1973 uitgebreid wapenleveranties aan Israël doorvoerde is algemeen bekend.

John2
10-03-09, 19:11
Nederland beschikt niet over kernwapens. Dat Nederland o.a. in 1973 uitgebreid wapenleveranties aan Israël doorvoerde is algemeen bekend.

Hoezo Nederland beschikt niet over kernwapens?


De eerste kernwapens arriveren in Nederland (1960)
In 1960 arriveren de eerste kernwapens (kernkoppen) in ons land. Ze zijn bestemd voor het wapen Honest John. Honest John is een niet-geleide raket met een kaliber van 762 mm en een bereik van 30 km.

109 Afdeling Veldartillerie in de Legerplaats bij 't Harde beschikt als eerste over de kernwapens. Kort daarna volgt 119 Afdeling Veldartillerie in Steenwijkerwold.


Bron : Defensie-http://www.defensie.nl/landmacht/legergroen/geschiedenis/de_koude_oorlog_(1945__1990)/de_eerste_kernwapens_arriveren_in_nederland

Al Sawt
10-03-09, 23:08
Het gaat er niet om of je kritisch en rationeel kunt nadenken, maar dat je door ontwetendheid een orgaan als de wereld omroep die bekend staat het nieuws neutraal en eerlijk te brengen bewust of onbewust schade wenst toe te brengen door hen te koppelen aan Zionistische propaganda om zo je eigen gewin of gerief te halen, zonder na te denken over de eventuele gevolgen voor de stichting.
Wel grappig dat jij mij van onwetendheid beticht. Ik kan er zelfs om lachen.

Een artikel dat beweert dat Israel eventueel doelwit kan vormen van de Iraanse kernwapens, noem ik niet neutraal.

Vooral als je in ogenschouw neemt dat er tot nu toe geen bewijzen zijn tegen Iran en dat er alleen maar verdachtmakingen is vanuit Israel en VS.

Wereldomroep heeft verzaakt om daar onderscheid in te brengen.

Al Sawt
10-03-09, 23:13
Doe es een bron? De VS levert bij mijn weten aan niemand kernwapens; NL beschikt er niet over.

Wel technologie om kernarsenaal te verbeteren. Zoals geavanceerde computersystemen voor berekeningen, om kernproef te stimuleren.

tanger'73
10-03-09, 23:23
Wel technologie om kernarsenaal te verbeteren. Zoals geavanceerde computersystemen voor berekeningen, om kernproef te stimuleren.


Ja daar hadden de Pakistanis destijds middels spionage hun voordeel mee gedaan.

fisherman1969
10-03-09, 23:42
Wel grappig dat jij mij van onwetendheid beticht. Ik kan er zelfs om lachen.

Een artikel dat beweert dat Israel eventueel doelwit kan vormen van de Iraanse kernwapens, noem ik niet neutraal.

Vooral als je in ogenschouw neemt dat er tot nu toe geen bewijzen zijn tegen Iran en dat er alleen maar verdachtmakingen is vanuit Israel en VS.

Wereldomroep heeft verzaakt om daar onderscheid in te brengen.

Weer ga je de boel verdraaien !
De Wereld omroep geeft alleen door wat Israel en de V.S hebben gezegd !
Die zijn er niet blij mee klopt toch ??

En als er meer landen voor of tegen dit programma waren hadden ze het ook vermeld !!
Dit heet geloof ik ,,vrije nieuws garing,,?
Jij zat gewoon fout en wil het niet toegeven .

Verder heb ik mijn persoonlijke mening al over dit onderwerp gegeven ik ben tegen alle kernwapens en zou het liefste zien dat ze opgeruimd/vernietigd worden zelfs dan hou je nog genoeg troep over !
Elk kernwapen = er een te veel ongeacht in wiens handen !!

Voor het nuttig gebruik van kern reactor,s ben ik wel voorstander (heb er tenslotte mijn leven aan te danken) radio therapie ,en dat is een van de vele voordelen dus wat dat betreft heb ik NIKStegen nuttig gebruik van de kennis van kern energie ,als zodanig .
WEL vinden wij dat een Internationaal toezicht mogelijk moet zijn ,zodat misbruik (kernwapens) maken liefst onmogelijk is.

John2
11-03-09, 08:02
Wel grappig dat jij mij van onwetendheid beticht. Ik kan er zelfs om lachen.

Een artikel dat beweert dat Israel eventueel doelwit kan vormen van de Iraanse kernwapens, noem ik niet neutraal.

Vooral als je in ogenschouw neemt dat er tot nu toe geen bewijzen zijn tegen Iran en dat er alleen maar verdachtmakingen is vanuit Israel en VS.

Wereldomroep heeft verzaakt om daar onderscheid in te brengen.

1. En kan Israel niet eventueel een doelwit zijn van de Iraanse kernwapen of kunnen deze raketten Israel niet bereiken of zelfs delen van Europa?
2. Heeft Iran al niet jarenlang krachtige uitspraken gedaan over Israel, zowel de president als de Geestelijk leider.

Hoe hadden ze dit nieuws dan moeten brengen zonder Man en Paard te noemen "Land X heeft de kans land Y te treffen met een raket, maar we weten niet zeker of X een A.bom kan maken omdat de organisatie A geen aanwijzigingen konden vinden in X"

Kom Al Sawt, iedereen weet als een land installatie's heeft om een kernreactor te voorzien van splijtstof ze binnen de twee dagen een kernbom kunnen produceren om in een straal van 5km alles te vernietigen 10km alles te doden 30km alles te doden binnen enkele jaren door direct of indirecte besmetting en 1000km lengte alles te besmetten door fallout.
Het is alleen de vraag of ze de intentie hebben om een bom te maken?

naam
11-03-09, 08:25
Hoezo Nederland beschikt niet over kernwapens?



Bron : Defensie-http://www.defensie.nl/landmacht/legergroen/geschiedenis/de_koude_oorlog_(1945__1990)/de_eerste_kernwapens_arriveren_in_nederland


Klopt, ik heb ook in 't Harde gezeten. De kernwapens waren echter niet in Nederlandse handen, die werden nog steeds door de amerikanen bewaakt in bewaring gehouden. Dus Nederland had wel kernwapens op haar grondgebied, maar was er niet de eigenaar van.

knuppeltje
11-03-09, 08:51
Amsterdam. Iran beschikt niet over verrijkt uranium, het belangrijkste bestanddeel voor het maken van een kernwapen. Dat hebben luitenant-generaal Michael Maples, hoofd van de Amerikaanse militaire inlichtingendienst (DIA), en directeur Dennis Blair van de Nationale Inlichtingen gezegd. Bovendien zou volgens Maples Iran nog niet hebben besloten tot het bouwen van een kernbom.
Beiden getuigden dinsdag voor de Commissie voor de Strijdkrachten van de Amerikaanse Senaat, in het kader van een onderzoek naar de stand van zaken in het Iraanse Atoomprogramma. Daarover wordt door hoge militairen en inlichtingenmedewerkers zeer uiteenlopende uitspraken gedaan.
Volgens luitenant-generaal Maples en Blair heeft Iran, met hulp van Rusland, wel laag verrijkt uranium, dat geschikt is als brandstof voor een kerncentrale om stroom op te wekken. Voor het makeen van kernwapens is echter hoog verrijkt uranium nodig, materiaal waarover Iran niet beschikt.
(Volkskrant van vandaag)

Het lijkt erop dat sommige hardliners de rapporten van de inlichtingendiensten weer politiek willen gebruiken. Als Iran niet genoeg wilt meewerken aan inspecties, dan zal het vast wel atoomwapens aan het maken zijn.
Shit, was dat ook niet zogenaamd de reden om die oorlog tegen Irak te beginnen?

Sadam zei later tijdens verhoren dat hij bang was voor Iran, als ze daar te weten zouden komen dat Irak er militair zo beroerd voor stond, en hij daarom vaak de inspecties traineerde.
Ben benieuwd of de clerus in Iran het eventueel ook op een oorlog willen laten aankomen.
Maar welk recht iemand heeft om er een oorlog over te beginnen zou ik bij god niet weten. We gooien Israël toch ook niet plat omdat het kernwapens heeft, en Pakistan of India ook niet, en je moet eens kijken wat een ellende Pakistan veroorzaakt.
Moeten we dan ook niet Rusland platgooien, kunnen we misschien beter doen voordat ze de gas en olieprijzen nog veel verder opschroeven.
Altijd weer die geschifte hardliners die de meeste ellende veroorzaken.

Witte78
11-03-09, 09:09
Ik zie er niet echt propaganda in, eerder paranoia.

mark61
11-03-09, 09:20
Hoezo Nederland beschikt niet over kernwapens?

Bron : Defensie-http://www.defensie.nl/landmacht/legergroen/geschiedenis/de_koude_oorlog_(1945__1990)/de_eerste_kernwapens_arriveren_in_nederland

Oh ik zal even preciseren: ik verkeerde in de veronderstelling dat we het over echte atoombommen hadden, niet over 'tactische' wapens. Daar zou Israël trouwens niks mee kunnen, maar das weer een ander onderwerp.

knuppeltje
11-03-09, 09:54
Klopt, ik heb ook in 't Harde gezeten. De kernwapens waren echter niet in Nederlandse handen, die werden nog steeds door de amerikanen bewaakt in bewaring gehouden. Dus Nederland had wel kernwapens op haar grondgebied, maar was er niet de eigenaar van.

Toevallig ben ik de enigste in de hele wereld die de Amerikaanse luchtmacht met hun atoomwapens, voor enige dagen aan de grond heeft gehouden.
Dat mocht niet publiek worden natuurlijk, het was toen nog koude oorlog. :fpotver:

Waar gebeurd, en echt geen woord van gelogen.

Ook op de vliegbasis Soesterberg lagen destijds binnen het afgesloten gebied, waar dus alleen de Amerikanen het voor het zeggen hadden, Amerikaanse kernwapens.
Op dat terrein moest er vlak bij de taxibaan van de hangaars naar de start- en landingsbanen enige verblijfsunits gebouwd worden. Naast die taxibaan en tussen die hangaars stond het vol met mastenbomen, en dus moest er voor die te bouwen units een heel veld mastenbomen gerooid worden, en van het terrein worden verwijderd. Dus toog ik als uitvoerder van een bouwbedrijf na alle goedkeuringen en screening van alle personeel, vol ijver met een ploeg werknemers aan de gang.
Voor dat afvoeren moesten de vrachtauto's een goeie tweehonderd meter over de vluchtstrook naast die taxibaan voordat ze door de poort dat gebied uitkonden. En dat alles onder zeer strenge geleiding van Amerikaanse escorts, daar moesten er altijd minimaal twee van zijn. Als het eventueel niet kon dat er twee konden zijn, dan kon er niemand weer in of uit, want die enen moest bij digene blijven die nog in dat gebied bleef.
Onder de veiligheidsvoorschriften behoorde ook dat je alleen over die vluchtstrook reed en alleen waar het echt nodig was de taxibaan over stak, maar alleen na nauwkeurige inspectie van de banden of er geen steentje in zaten, en de rest van de voertuigen of er nergens iets van kon afvallen, ladingen moesten dus altijd afgedekt worden. Straal motoren zuigen de lucht langs voren aan. Kleine steentjes die op de taxibaan liggen worden mee opgezogen en dat is dissastreus voor de motoren Aangezien niemand ook maar een stap kon verzetten, zonder dat er een escort op je vingers keek, werd er echt wel aan al die voorschriften voldaan, zo dom waren we ook weer niet.

Al aan het gegin van de tweede dag van het rooien stapte er een hoge Amerikaan op me af. Who is here in charge, was de vraag. That's me, zei ik.
Hij: We have a hell of a problem. Ikke: That's not so nice. No, our pilots are on strike, they are not willing to fly as long as this is going on, zei de Amerikaanse hoge. This has to stop, liet ie erop volgen. That's a big problem for me, zei ik toen. Hij: We have to have a meeting to discus this, but this has to stop!!!!!

Om een lang verhaal kort te maken, die morgen was er toch al een bouwvergadering met DGWT (Dienst voor gebouwen werken en terreinen) gepland, en dus vertelde ik hem dat, en waar die gehouden zou worden. Toen ik dan ook om 9 uur daar aankwam, leek het wel of de hele top van het Amerikaanse luchtmacht er aanwezig was, zoveel steren en balken.

De units moesten er toch komen, maar er moest dwars door dat mastenbos een route naar de poort worden aangelegd, zodat we niet meer over die vluchtstrook hoefden, en maar een keer de taxibaan, recht tegenover de poort, hoefden over te steken.
Eer dat allemaal voor elkaar was, waren we een 3-4 dagen verder. Al die tijd werd er niet gevlogen, terwijl er normaal altijd de hele dag door vertrekkende en aankomende vliegbewegingen waren.
Shit, goed dat de Russen dat niet wisten.

mark61
11-03-09, 10:25
Toevallig ben ik de enigste in de hele wereld die de Amerikaanse luchtmacht met hun atoomwapens, voor enige dagen aan de grond heeft gehouden.
Dat mocht niet publiek worden natuurlijk, het was toen nog koude oorlog. :fpotver:

Waar gebeurd, en echt geen woord van gelogen.

Ook op de vliegbasis Soesterberg lagen destijds binnen het afgesloten gebied, waar dus alleen de Amerikanen het voor het zeggen hadden, Amerikaanse kernwapens.
Op dat terrein moest er vlak bij de taxibaan van de hangaars naar de start- en landingsbanen enige verblijfsunits gebouwd worden. Naast die taxibaan en tussen die hangaars stond het vol met mastenbomen, en dus moest er voor die te bouwen units een heel veld mastenbomen gerooid worden, en van het terrein worden verwijderd.

Bomenbeul :ego:

knuppeltje
11-03-09, 10:32
Bomenbeul :ego:

Sparren werden toen niet meer als kerstbomen beschouwd. Maar al met al hebben we er later nog flink om gelachen.

John2
11-03-09, 10:46
Pracht verhaal knuppeltje, misschien wel het begin van het einde van de koude oorlog!

knuppeltje
11-03-09, 10:55
misschien wel het begin van het einde van de koude oorlog!

Als ik zo in een fanrasiewereld zou leven als jij, dan zou ik dat nog gaan geloven ook. :stout:

John2
11-03-09, 11:07
Oh ik zal even preciseren: ik verkeerde in de veronderstelling dat we het over echte atoombommen hadden, niet over 'tactische' wapens. Daar zou Israël trouwens niks mee kunnen, maar das weer een ander onderwerp.

Zucht!!!

Het geschut waarmee deze granaten met kernlading kon worden afgeschoten was een Oerlicon made in Israel.
http://www.boekje-pienter.nl/images/ypr-pri.JPG

Naast in Nederland was het Eskadron B103 in Seedorf ermee uitgerust.
http://www.epyon.be/blog/wp-content/2007/10/oerlikon35mm.jpg

http://www.epyon.be/blog/wp-content/2007/09/foab_blast.jpg

Als je ziet wat voor een uitwerking een gewone granaat had, kun jij je ongeveer voorstellen wat een uitwerking een granaat met atoomlading had.

En ik neem aan als de fabriek in Israel staat dat Israel dit wapen ook heeft.

http://www.oerlikon.com/

John2
11-03-09, 11:08
Als ik zo in een fanrasiewereld zou leven als jij, dan zou ik dat nog gaan geloven ook. :stout:

Doe eens een poging :stout:

H.P.Pas
11-03-09, 11:47
Het geschut waarmee deze granaten met kernlading kon worden afgeschoten was een Oerlicon made in Israel.


20 mm granaten met kernlading, 400 per minuut.. Wow !

naam
11-03-09, 12:03
Zucht!!!

Het geschut waarmee deze granaten met kernlading kon worden afgeschoten was een Oerlicon made in Israel.
http://www.boekje-pienter.nl/images/ypr-pri.JPG

Naast in Nederland was het Eskadron B103 in Seedorf ermee uitgerust.
http://www.epyon.be/blog/wp-content/2007/10/oerlikon35mm.jpg

http://www.epyon.be/blog/wp-content/2007/09/foab_blast.jpg

Als je ziet wat voor een uitwerking een gewone granaat had, kun jij je ongeveer voorstellen wat een uitwerking een granaat met atoomlading had.

En ik neem aan als de fabriek in Israel staat dat Israel dit wapen ook heeft.

http://www.oerlikon.com/


Fout, fout, fout.

Het is deze.

The 8 inch (203 mm) Self-Propelled Howitzer M110 was the largest available self-propelled howitzer in the United States Army's inventory. It was deployed in division artillery in general support battalions and in separate corps- and Army-level battalions. Missions include general support, counterbattery fire, and suppression of enemy air defense systems. The M110 was exported to a number of countries and remains in service with three NATO armies - the Greek, Spanish and Turkish.

John2
11-03-09, 12:16
20 mm granaten met kernlading, 400 per minuut.. Wow !

Oerlicon maakt geschut tot 80 mm, de 20mm die jij bedoeld is het snelvuur kanon die word gebruikt op schepen, van 25 mm tot 80 mm word geplaatst op de CV waarvan de CV90 de nieuwste is.
Vanaf 25mm is er inderdaad granaten beschikbaar met nucleaire lading.

fisherman1969
11-03-09, 12:47
En die valse wisselkoers die jij hier spontaan denkt te drukken, hebben we allang onderschept.

Wisselkoers heeft met geld te maken ,en uiteraard onderscheppen jullie graag geld ; helaas wij zijn niet zo rijk dus pech.:)

H.P.Pas
11-03-09, 13:08
Vanaf 25mm is er inderdaad granaten beschikbaar met nucleaire lading.


Go Johnnie go ! (http://en.wikipedia.org/wiki/Tactical_weapons)


The smallest nuclear warhead ever acknowledged to have been manufactured by the USA was the W54, which was used in both the Davy Crockett 120 mm recoilless rifle–launched warhead, and the backpack-carried version called the Mk-54 SADM (Special Atomic Demolition Munition). The bare warhead package took the form of an 11"x16" cylinder that weighed only 51 lbs (23 kg).

naam
11-03-09, 14:01
Oerlicon maakt geschut tot 80 mm, de 20mm die jij bedoeld is het snelvuur kanon die word gebruikt op schepen, van 25 mm tot 80 mm word geplaatst op de CV waarvan de CV90 de nieuwste is.
Vanaf 25mm is er inderdaad granaten beschikbaar met nucleaire lading.

En toch is het niet waar dat Nederland dit soort geschut gebruikte. De m 110 is het enige in Nederland gestationeerde geschut dat een nucliaire granaat kon afvuren. Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, er klopt niets van.

knuppeltje
11-03-09, 14:06
Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, er klopt niets van.

Wat denk je van de fabeltjeskrant?

John2
11-03-09, 15:27
Fout, fout, fout.

Het is deze.

The 8 inch (203 mm) Self-Propelled Howitzer M110 was the largest available self-propelled howitzer in the United States Army's inventory. It was deployed in division artillery in general support battalions and in separate corps- and Army-level battalions. Missions include general support, counterbattery fire, and suppression of enemy air defense systems. The M110 was exported to a number of countries and remains in service with three NATO armies - the Greek, Spanish and Turkish.

Kan dat weet ik zo niet?



En toch is het niet waar dat Nederland dit soort geschut gebruikte. De m 110 is het enige in Nederland gestationeerde geschut dat een nucliaire granaat kon afvuren. Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, er klopt niets van.

Site van defensie haalde ik deze informatie en zelf in 78 in Amersfoort dienstplicht begonnen.
Vandaar dat ik nog wist dat de CV de enigste voertuig was die was uitgerust met een NBC en dat het oerlicon geschut geschikt was voor het afschieten van granaten met NBC lading en ik meende dat de code APP-T of APDS-T stond voor nucliear en chemische granaat 35mm ULB en TLB.

Was de M110 dan geplaatst op een AMX-Tank, want ik kan me niet voorstellen dat je zo'n granaat afvuurt vanaf een howitzer in de openlucht?

Maar het is al weer 30 jaar geleden dus ik kan me vergissen.

knuppeltje
11-03-09, 15:32
ik kan me vergissen.

Wat zeg je nu toch weer Sjonny, je laat ons schrikken. Dat moet je niet meer doen hoor :stout:

H.P.Pas
11-03-09, 15:53
.

Was de M110 dan geplaatst op een AMX-Tank, want ik kan me niet voorstellen dat je zo'n granaat afvuurt vanaf een howitzer in de openlucht?


Het afvuren van houwitsers in gesloten ruimtes is af te raden.

Een M110 (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/50/M110_Howitzer.JPEG/300px-) op een AMX (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/78/AMX-13-latrun-2.jpg/250px-AMX-13-latrun-2.jpg) plaatsen lijkt me wel een geinig idee.
Ik laat het hier bij, je amuseert je verder wel.

John2
11-03-09, 17:01
Het afvuren van houwitsers in gesloten ruimtes is af te raden.

Een M110 (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/50/M110_Howitzer.JPEG/300px-) op een AMX (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/78/AMX-13-latrun-2.jpg/250px-AMX-13-latrun-2.jpg) plaatsen lijkt me wel een geinig idee.
Ik laat het hier bij, je amuseert je verder wel.

Voor het eerst dat ik een AMX ziet met een houwitzer?

Want zelfs bij hun standaard 76mm kanon mocht deze niet op 3 en op 9 uur worden afgevuurd.

sjaakie
11-03-09, 20:46
http://militairevoertuigen.punt.nl/fotoboek/h_27254_431307.jpg

naam
16-03-09, 14:40
Kan dat weet ik zo niet?




Ik wel, heb er zelfs op gereden. Het kon als enige kanon tactische nucliaire granaten afvuren.





Site van defensie haalde ik deze informatie en zelf in 78 in Amersfoort dienstplicht begonnen.
Vandaar dat ik nog wist dat de CV de enigste voertuig was die was uitgerust met een NBC en dat het oerlicon geschut geschikt was voor het afschieten van granaten met NBC lading en ik meende dat de code APP-T of APDS-T stond voor nucliear en chemische granaat 35mm ULB en TLB.

Was de M110 dan geplaatst op een AMX-Tank, want ik kan me niet voorstellen dat je zo'n granaat afvuurt vanaf een howitzer in de openlucht?

Maar het is al weer 30 jaar geleden dus ik kan me vergissen.


Een M110 en een AMX tank hebben niets en dan ook maar helmaal niets met elkaar te maken.

Er bestond helemaal geen 35 mm nucliaire granaat, wel een chemische.