PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimagent weggepest: "Collega's lachten met mijn baard"



Marsipulami
10-03-09, 09:54
Moslimagent weggepest: "Collega's lachten met mijn baard"


http://www.hln.be/static/FOTO/pe/5/9/6/large_848241.jpg
Javid Iqbal.

Een moslimagent uit het Britse Luton begint een rechtszaak tegen zijn collega's omdat hij naar eigen zeggen weggepest werd. Ze lachten hem onder meer uit met zijn baard en noemden hem een 'fucking Paki' (pejoratieve term om Indiėrs en Pakistanen aan te duiden; nvdr). Blanke politieagenten zouden hem bovendien ronduit in het gezicht gesmeten hebben dat ze "beter waren dan zijn soort". Uiteindelijk kreeg hij de bons omdat zijn collega's een lastercampagne tegen hem gestart waren en hem beschuldigden van allerlei zaken die niet gebeurd waren.

"Deel van identiteit"
"Mijn baard is een belangrijk deel van mijn identiteit, waardoor andere moslims meteen een vertrouwensband voelen", argumenteert Javid Iqbal. "Het shockeert me dat andere agenten mij weggepest hebben omwille van mijn geloof. Ik werd agent omdat ik iets wilde teruggeven aan de maatschappij, maar kreeg enkel racisme in de plaats."

Na de bomaanslagen van 7 juli 2005 in Londen meldde Iqbal zich gedurende twee weken als vrijwilliger om 's nachts de gemoederen bij de moslimbevolking te helpen bedaren. In oktober volgde hij dan een training om voltijds agent te worden.

Vals beschuldigd
Het eerste 'racistische' incident volgde in 2006, toen zijn collega's weigerden te stoppen voor een winkel waar halal-producten verkocht worden. Op dat moment werden ook zijn baard en accent op de korrel genomen.

Van dan af ging het van kwaad naar erger, met als triest hoogtepunt de valse beschuldiging dat hij een collega niet zou geholpen hebben bij een arrestatie. Uit camerabeelden bleek duidelijk dat hij op het moment van de feiten niet aanwezig was.

Depressief
Iqbal werd depressief en verdween - met volledig loonbehoud - negen maanden uit het korps. Zijn definitieve C4 kreeg hij in augustus vorig jaar, omdat hij een melding van verkrachting niet correct behandeld zou hebben. Volgens Iqbar ging het slechts om ongewenste intimiteiten.

"Javid is door een zware depressie gegaan", aldus zijn vrouw. "Soms kwam hij zelfs drie dagen aan een stuk zijn bed niet uit. Ik heb mijn vertrouwen in de politie volledig verloren." Een politiebron en een woordvoerder spreken echter andere taal. "Hij was gewoon niet geknipt voor de job van agent. We kunnen geen commentaar leveren omdat de zaak nog moet voorkomen, maar de bewijzen zullen voor zich spreken." (svm)
09/03/09 12u26

John2
10-03-09, 10:09
Moslimagent weggepest: "Collega's lachten met mijn baard"


http://www.hln.be/static/FOTO/pe/5/9/6/large_848241.jpg
Javid Iqbal.



:hihi::haha::lol:

Sorry liet me even gaan.........

Ik denk dat het de vraag is of hij een baard mag dragen en toestemming heeft om een baard of snor te dragen.
Hoe de regels zijn in Engeland weet ik niet maar in Nederland mag alleen met toestemming een baard of snor worden gedragen bij politie en het leger.

Maar al met al ziet hij er charmant uit.

Slinger
10-03-09, 11:46
Never trust a man with facial hair.

John2
10-03-09, 12:34
Never trust a man with facial hair.

En vrouwen met snor?

Slinger
10-03-09, 12:44
En vrouwen met snor?

Daar moet je op goede voet mee blijven...

mark61
10-03-09, 12:52
maar in Nederland mag alleen met toestemming een baard of snor worden gedragen bij politie en het leger.

Je lult, hoe kan het ook anders, weer ongenadig uit je nek. Toestemming vragen voor een baard of snor, hoe kom je erop gewoon.

De politie in Engeland is institutioneel racistisch, constateerde een zeer officieel rapport een jaar of vijf geleden. Zo'n Chriet Titulaerding helpt ook al niet.

super ick
10-03-09, 13:32
Je lult, hoe kan het ook anders, weer ongenadig uit je nek. Toestemming vragen voor een baard of snor, hoe kom je erop gewoon.

De politie in Engeland is institutioneel racistisch, constateerde een zeer officieel rapport een jaar of vijf geleden. Zo'n Chriet Titulaerding helpt ook al niet.

M.b.t. politie weet ik het niet maar in het Nederlandse leger moet je inderdaad toestemming hebben een baard te mogen laten staan.
Dit komt door gebruik van een gasmasker. Deze sluit niet goed af op een bosje haar.

John2
10-03-09, 14:26
Je lult, hoe kan het ook anders, weer ongenadig uit je nek. Toestemming vragen voor een baard of snor, hoe kom je erop gewoon.

De politie in Engeland is institutioneel racistisch, constateerde een zeer officieel rapport een jaar of vijf geleden. Zo'n Chriet Titulaerding helpt ook al niet.

Natuurlijk volgens ons mongooltje lul ik weer uit mijn nek!!!

Nee mongooltje, je moet bij de korpsleiding vragen om toestemming voor een baard of snor inverband met de veiligheidsvoorschriften, zoals het dragen van een Gasmasker, maar ook voor het gevaar van trekken hieraan, zo is ook voor haar bepaalde voorschriften.
Dit alles heeft te maken met uniform voorschriften, dus mongooltje droom lekker verder. :maf2:

tanger'73
10-03-09, 14:35
In de landmacht mag je of een snor of baard laten staan, maar geen baard of snor van drie dagen. Want dat wordt tijdens de inspectie gezien als onverzorgd. Daarentegen is het in de Marine juist gewenst om een baard ą la Das Boot te dragen, want een kapitein zonder baard is een wimpie.

In dit geval is de man gewoon slachtoffer geworden van discriminatie en racisme onder collega's, gewoon te walgelijk voor woorden. Zelfs de zoon van Charles prins Harry moet nu op cursus tegen discriminatie, doordat hij onbeschoft een Britse militair openlijk discriminerend zat te bespotten.

H.P.Pas
10-03-09, 14:59
In de landmacht mag je of een snor of baard laten staan,

:student: Mits ze het gelaat des mans niet ontsiere.

Bofko
10-03-09, 15:02
:student: Mits ze het gelaat des mans niet ontsiere.

De baard is anders met zeer veel zorg en precisie gecoiffeerd.

John2
10-03-09, 15:13
In de landmacht mag je of een snor of baard laten staan, maar geen baard of snor van drie dagen. Want dat wordt tijdens de inspectie gezien als onverzorgd. Daarentegen is het in de Marine juist gewenst om een baard ą la Das Boot te dragen, want een kapitein zonder baard is een wimpie.

In dit geval is de man gewoon slachtoffer geworden van discriminatie en racisme onder collega's, gewoon te walgelijk voor woorden. Zelfs de zoon van Charles prins Harry moet nu op cursus tegen discriminatie, doordat hij onbeschoft een Britse militair openlijk discriminerend zat te bespotten.

Reglement 6.5.5.
Regeling haardracht 1971, waar ook baarden en snorren onder vallen moet je eens lezen.

Verder zijn er uitzonderings positie's zoals de militairen in Afganistan die een baard mogen laten staan, omdat dit een teken van eerbaarheid is.

Bron: http://books.google.nl/books?id=znhZ_ENGvdMC&printsec=frontcover&dq=regels+defensie+baard+of+snor#PPA88,M1

H.P.Pas
10-03-09, 15:24
De baard is anders met zeer veel zorg en precisie gecoiffeerd.

:jammer: Volgens het reglement op de krijgstucht staat dat aan de compagniescommandant ter beoordeling.

Charlus
10-03-09, 15:50
:cheefbek:

Bij de topictitel dacht ik, wat een kloozakken - toen ik de foto zag, zo'n baard kan toch niet
De zoveelste provocatie van het atheļsme!

John2
10-03-09, 17:16
:jammer: Volgens het reglement op de krijgstucht staat dat aan de compagniescommandant ter beoordeling.

Inderdaad moet een peletons of groepscomandant een raport uitbrengen naar de C.C.

mark61
10-03-09, 18:28
Natuurlijk

Ik maak bezwaar tegen het minachtende taalgebruik tegenover lijders aan het Downsyndroom.

Je bron geeft aan dat de haardracht in principe vrij is, behoudens beperkende maatregelen in bijzondere omstandigheden. Deze bron gaat bovendien alleen over het leger.

Je lult dus uit je nek.

Je eigen links lezen kan nooit kwaad. Try again.

Wat is de afstand van Gori tot de Ossetische grens?

tanger'73
10-03-09, 18:41
:jammer: Volgens het reglement op de krijgstucht staat dat aan de compagniescommandant ter beoordeling.


"Jan, Piet, Joris en Corneel die hebben baarden die varen mee." De Marine maakt bij het dragen van baarden in ieder geval geen probleem. Daar is het dragen van baarden aan echte mannen voorbehouden. Ook tijdens mijn dienstplicht bij de koninklijke landmacht had ik tijdens mijn AMO een drillsergeant uit het korps regiment van Heutsz, die een snor van hier tot Tokyo droeg.

Bofko
10-03-09, 18:51
"Jan, Piet, Joris en Corneel die hebben baarden die varen mee." De Marine maakt bij het dragen van baarden in ieder geval geen probleem.
:zozo: Zou het ?

Al die willen te kaap'ren varen,
Al die ranzige tweebak lusten,
Al die deftige pijpkes roken,
Al die van stormen en golven houden,
Al die met ons de walrus killen,
Al die van bier en brandewijn houden,
Al die de dood en de duivel niet duchten,

moeten mannen met baarden zijn.

17e eeuw. Tijden zijn veranderd, Tanger.

tanger'73
10-03-09, 18:54
:zozo: Zou het ?

Al die willen te kaap'ren varen,
Al die ranzige tweebak lusten,
Al die deftige pijpkes roken,
Al die van stormen en golven houden,
Al die met ons de walrus killen,
Al die van bier en brandewijn houden,
Al die de dood en de duivel niet duchten,

moeten mannen met baarden zijn.

17e eeuw. Tijden zijn veranderd, Tanger.


Niet voor echte mannen, want die blijven altijd baarden dragen.

Joesoef
10-03-09, 19:34
De bromsnorren die ik onlangs heb gesproken zijn allen met baard en snor, alsof ze het hebben afgesproken. Volgens de afghanistanganger bij in het magazijn mag snor/ baard niet bij missies, verders wel.

Joesoef
10-03-09, 19:35
Moslimagent weggepest: "Collega's lachten met mijn baard"


http://www.hln.be/static/FOTO/pe/5/9/6/large_848241.jpg
Javid Iqbal.




:haha:

John2
10-03-09, 20:06
Ik maak bezwaar tegen het minachtende taalgebruik tegenover lijders aan het Downsyndroom?
Sorry wist niet dat jij de ziekte van down had, zal er rekening mee houden.


:zozo: Zou het ?

Al die willen te kaap'ren varen,
Al die ranzige tweebak lusten,
Al die deftige pijpkes roken,
Al die van stormen en golven houden,
Al die met ons de walrus killen,
Al die van bier en brandewijn houden,
Al die de dood en de duivel niet duchten,

moeten mannen met baarden zijn.

17e eeuw. Tijden zijn veranderd, Tanger.

Maar dan gaat het nog om helle of helmbaarden een bijl uit die tijd. ;)

tanger'73
10-03-09, 20:41
:haha:


Ja het is een strange looking beard, maar om iemand daarvoor te discrimineren gaat wel ver. :D

John2
10-03-09, 21:05
Ja het is een strange looking beard, maar om iemand daarvoor te discrimineren gaat wel ver. :D

Ben ik helemaal met je eens discriminatie gaat te ver, maar..............

als we na Sinterklaas en de Kerstman hem bombaderen tot Suikerman of iets in die geest?

Victory
10-03-09, 22:28
Mijn eerste reactie was dat ik moest lachen, maar hij ziet er heel aardig, beleefd en verzorgd uit. Hij probeert normaal te leven, werk voor zijn brood, maar wordt gediscrimineerd (iets wat in NL ook vaak voorkomt). Als de Engelsen rechtvaardig zijn (wat ze niet zijn), moeten ze hem compenseren en de criminelen die zijn leven zuur hebben gemaakt straffen.

ronald
10-03-09, 22:48
:haha:

Als een nog langer baard dragende zou ik hem wel wat stylistische adviezen willen geven. Het geheel-plaatje klopt niet zo erg. Laat wat snor staan, knip je hoofdhaar kort of scheer het af en voila...:baard: cool agent 001. Oh ja...een iets donkere bril doet ook veel aan de harmonie.
Terzijde...maar ik weet wel wat hij bedoelt.

fisherman1969
10-03-09, 23:47
In de landmacht mag je of een snor of baard laten staan, maar geen baard of snor van drie dagen. Want dat wordt tijdens de inspectie gezien als onverzorgd. Daarentegen is het in de Marine juist gewenst om een baard ą la Das Boot te dragen, want een kapitein zonder baard is een wimpie.

In dit geval is de man gewoon slachtoffer geworden van discriminatie en racisme onder collega's, gewoon te walgelijk voor woorden. Zelfs de zoon van Charles prins Harry moet nu op cursus tegen discriminatie, doordat hij onbeschoft een Britse militair openlijk discriminerend zat te bespotten.

Wat een gedoe over deze man ,wat maakt het nu uit of hij een baard draagd ,als hij goed in zijn werk functioneerd kortom walgelijk!! en voor een land dat WILDERS weigerde niet zo verwonderlijk!(daarzal je wel een andere mening over hebben maar komt in principe ophet zelfde neer DICRIMINATIE !!

Waar jij overigens de wijsheid vandaan haalt dat een baard bij de Marine voor een gezagvoerder eeN,,must,,is ??
Bijde koopvaardij zeker weten niet ! was een persoonlijke voorkeur (zie je nu ooknog bij piloten )
Het is bekend dat tijdens WO2 de onderzee bootbemanningen zeer zuinig moesten zijn met water en zeker als ze ,,haas,,waren en soms dagen onderwater moesten blijven dan had je wel wat anders aan je kop om je ff te scheren enzeker niet met zoet water !
Baard schurft en ook luis was een veel voorkomende plaag onder de bemaning heb zelfs wel gehoort dat een U-BOOT zo stonk bij aankomst in dethuis haven ,dat ie al te ruiken was voor die afgemeerd was .
Trouwens dat gold voor veelschepen ook de koopvaardij nam het noodgedwongen met de hygieene niet zo nauw.
Zelf heb ik nog gevaren opschepen waar geen douche a/b was anno 1964!!
Dat waren vaak ouwe roestbakken van ver voor de oorlog ,gelukkig kwam er snel verandering in toen de U.S.A zijn enorme vloot Liberty,s en Victory,s
in de leen en pacht wet opnam (Marschal hulp meen ik) ,en de Nederlandse koopvaardij die behoorlijk uitgedund was , veel schepen kreeg toegewezen .
Vooral de Victory,s waren in onze ogen luxe en snelle schepen ik heb dan ook vele mijlen afgelegd met div Fikki,s schepen .

Good Kahuna
10-03-09, 23:48
Volgens mij is die baard gewoon nep.

Bofko
10-03-09, 23:58
Volgens mij is die baard gewoon nep.

Aangeplakt of gefotoshopped ?

tanger'73
11-03-09, 00:05
Als een nog langer baard dragende zou ik hem wel wat stylistische adviezen willen geven. Het geheel-plaatje klopt niet zo erg. Laat wat snor staan, knip je hoofdhaar kort of scheer het af en voila...:baard: cool agent 001. Oh ja...een iets donkere bril doet ook veel aan de harmonie.
Terzijde...maar ik weet wel wat hij bedoelt.


Alhoewel ikzelf geen baard draag, zit ik nochtans met jou dolgraag in het panel. :D

tanger'73
11-03-09, 00:11
Wat een gedoe over deze man ,wat maakt het nu uit of hij een baard draagd ,als hij goed in zijn werk functioneerd kortom walgelijk!! en voor een land dat WILDERS weigerde niet zo verwonderlijk!(daarzal je wel een andere mening over hebben maar komt in principe ophet zelfde neer DICRIMINATIE !!

Waar jij overigens de wijsheid vandaan haalt dat een baard bij de Marine voor een gezagvoerder eeN,,must,,is ??
Bijde koopvaardij zeker weten niet ! was een persoonlijke voorkeur (zie je nu ooknog bij piloten )
Het is bekend dat tijdens WO2 de onderzee bootbemanningen zeer zuinig moesten zijn met water en zeker als ze ,,haas,,waren en soms dagen onderwater moesten blijven dan had je wel wat anders aan je kop om je ff te scheren enzeker niet met zoet water !
Baard schurft en ook luis was een veel voorkomende plaag onder de bemaning heb zelfs wel gehoort dat een U-BOOT zo stonk bij aankomst in dethuis haven ,dat ie al te ruiken was voor die afgemeerd was .
Trouwens dat gold voor veelschepen ook de koopvaardij nam het noodgedwongen met de hygieene niet zo nauw.
Zelf heb ik nog gevaren opschepen waar geen douche a/b was anno 1964!!
Dat waren vaak ouwe roestbakken van ver voor de oorlog ,gelukkig kwam er snel verandering in toen de U.S.A zijn enorme vloot Liberty,s en Victory,s
in de leen en pacht wet opnam (Marschal hulp meen ik) ,en de Nederlandse koopvaardij die behoorlijk uitgedund was , veel schepen kreeg toegewezen .
Vooral de Victory,s waren in onze ogen luxe en snelle schepen ik heb dan ook vele mijlen afgelegd met div Fikki,s schepen .

Ja akkoord, maar een goedverzorgde baard kan iemand en diens karakter (misschien wel beroep) goed sieren en mooi staan. Om je haar zomaar de vrije loop te laten gaan is natuurlijk moeilijk en haast nergens verkoopbaar.

tanger'73
11-03-09, 00:13
Aangeplakt of gefotoshopped ?


Ja dat was ook mijn ingeving.

Good Kahuna
11-03-09, 00:18
Aangeplakt of gefotoshopped ?

Aangeplakt, obviously. Ben ik dan echt de enige met dat idee?

Bofko
11-03-09, 00:25
Aangeplakt, obviously. Ben ik dan echt de enige met dat idee?

Hmm, ik denk toch niet dat ik hem ter ontmaskering, eraf zou durven trekken. :engel:

tanger'73
11-03-09, 00:44
Aangeplakt, obviously. Ben ik dan echt de enige met dat idee?


Aan de andere kant moet je hem voorstellen met zo'n londonse bobbie police helmet op zijn kop, in combinatie met die baard. :D

tanger'73
11-03-09, 00:46
Het kan zijn dat hij die helm op z'n kin draagt? Niet om het even hoor, maar het valt wel op.

tanger'73
11-03-09, 00:57
Dat collega's met z'n baard lachten, zoals in de topictitel staat aangegeven. Kan ik me dan ook wel goed voorstellen, maar jammer bleef het niet alleen bij lachen om elkaar. Maar hebben ze z'n leven doelbewust omwille van zijn funny uitziende baard zitten verwoesten. Da's dan wel kwalijk.

fisherman1969
11-03-09, 03:07
Volgens mij is die baard gewoon nep.

Wij dachten er ook aan ,maar als je goed kijkt naar deze man , zie je dat hij
erg donker is en ook veel haar op zijn armen groeien ,zou hij zich scheren dan zou hij het zgn ,,LUBBERS ,effect krijgen en donkere vlekken overhouden op zijn gezicht ,kijk maar waar zijn snor zou moeten zitten .
Al met al het doet er niet toe ,als hij goed is in zijn werk maakt die baard geen moer uit ,dus gewoon kinderachtige pesterij door volwassennen die boven dien een voorbeeld fuctie hebben:fpotver:

John2
11-03-09, 08:43
Dat collega's met z'n baard lachten, zoals in de topictitel staat aangegeven. Kan ik me dan ook wel goed voorstellen, maar jammer bleef het niet alleen bij lachen om elkaar. Maar hebben ze z'n leven doelbewust omwille van zijn funny uitziende baard zitten verwoesten. Da's dan wel kwalijk.

Zoals jij stelt, "wat heeft dan zijn leven verwoest" de baard of de collega's die er net als wij erom moesten lachen?

Verder vind ik de topic titel meer discrimineren dan het eventueel dragen van een baard of zijn geloof.
Immers er word gesproken van een Moslimagent en ik vraag me dan ook af of deze bestaan en wat dan zijn functie is?
Want net zoals er geen Christelijkeagenten of atheistischeagenten bestaan verwijs ik ook Moslimagenten naar het rijk der fabelen.

naam
11-03-09, 09:03
Aangeplakt, obviously. Ben ik dan echt de enige met dat idee?

Nee, dat was ook mijn eerste ingeving. Ik dacht dat het een grapje was, een soort van 1 april grap.
Bij nader inzien denk ik dat nog steeds, die baard is niet echt.

Charlus
11-03-09, 10:32
Zelfs als Photoshop-klus lijkt de baard niet echt. Alsof iemand domweg de baard over de foto heen geplakt heeft. De baard moet wel echt zijn, anders een geval van triple bluff.

John2
11-03-09, 11:39
Moslimagent weggepest: "Collega's lachten met mijn baard"


http://www.hln.be/static/FOTO/pe/5/9/6/large_848241.jpg
Javid Iqbal.

http://profile.ak.facebook.com/v229/75/42/n610746368_1514.jpg

ff kijke of ze een beetje op elkaar lijken.

tanger'73
11-03-09, 18:54
Zoals jij stelt, "wat heeft dan zijn leven verwoest" de baard of de collega's die er net als wij erom moesten lachen?

Verder vind ik de topic titel meer discrimineren dan het eventueel dragen van een baard of zijn geloof.
Immers er word gesproken van een Moslimagent en ik vraag me dan ook af of deze bestaan en wat dan zijn functie is?
Want net zoals er geen Christelijkeagenten of atheistischeagenten bestaan verwijs ik ook Moslimagenten naar het rijk der fabelen.

Collega's onder elkaar lachen wel eens om, over en met elkaar, daar is niks mis mee. Britten staan immers bekend om hun droge humor. Maar dat zijn baard en eventueel overtuiging aanleiding gaf om hem weg te pesten is natuurlijk kwalijk en onaanvaardbaar. Wat zijn baard verder betreft, heb ik als persoonlijke mening dat die hem in deze hoedanigheid niet staat, met z'n babyface. Maar dat staat verder in geen verhouding met iemand vanwege uiterlijke kenmerken te discrimineren en uitsluiten.