PDA

Bekijk Volledige Versie : Enorme zandstorm in saudi



Victory
11-03-09, 13:58
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/03/10/article-1160962-03D1AE57000005DC-455_634x423.jpg

http://assets.nydailynews.com/img/2009/03/11/alg_sand_1.jpg

http://www.arabnews.com/2009/03/fury11_.jpg

http://img2.scoop.co.nz/stories/images/0505/cb20de5faddbefa953bd.jpeg

H.P.Pas
11-03-09, 14:13
Een teken.
Wiz ?

mark61
11-03-09, 14:45
Voorwaar heeft het den Heere behaagd den ongelovigen te straffen voor hunne dwaalwegen :student:

knuppeltje
11-03-09, 15:43
Voorwaar heeft het den Heere behaagd den ongelovigen te straffen voor hunne dwaalwegen :student:

Ze zullen wel veel te ver zijn afgedwaald van het rechte pad, dat god hen zo verschrikkelijk straft. Maar goed toch dat er geen Wahabiten zijn, anders waren die ook nog de klos. :maf2:

Freesaf2
11-03-09, 16:33
Of walibi's

knuppeltje
11-03-09, 16:36
Of walibi's

Arme kameeltjes.

Aït Ayt
11-03-09, 22:39
Ze zullen wel veel te ver zijn afgedwaald van het rechte pad, dat god hen zo verschrikkelijk straft. Maar goed toch dat er geen Wahabiten zijn, anders waren die ook nog de klos. :maf2:

wat is er dan zo'n verschrikkelijk aan ?
is het zo'n verschrikkelijk straf om na de storm 5 minuten het zand van je balkon schoon te vegen ?

Victory
11-03-09, 23:16
In dit geval was er meer dan vegen nodig, er was geen olie gepompt of getransporteerd voor 3 uur lang. Alles lag plat, vliegtuigen mochten niet landen of stijgen, enz. Visibility was 0m.

fisherman1969
11-03-09, 23:32
In dit geval was er meer dan vegen nodig, er was geen olie gepompt of getransporteerd voor 3 uur lang. Alles lag plat, vliegtuigen mochten niet landen of stijgen, enz. Visibility was 0m.

Het is indd een enorme storm , denk dat je meteen gezandstraalt bent
als je buiten was geweest .
Heb een keer zo,n zandhoos meegemaakt maar dat was niks bij dit vergeleken ,toch was het zand tot ver in het schip door gedrongen overal lag soort stof zand ,zelfs tot in de keuken .
Kan me voorstellen dat ze nog dagen nodig hebben gehad om alles op te ruimen vaag me ook af hoe hun Ziekenhuizen enz dit hebben verwerkt ??
Of zijn ze er op gebouwd??

tanger'73
12-03-09, 01:03
Het is indd een enorme storm , denk dat je meteen gezandstraalt bent
als je buiten was geweest .
Heb een keer zo,n zandhoos meegemaakt maar dat was niks bij dit vergeleken ,toch was het zand tot ver in het schip door gedrongen overal lag soort stof zand ,zelfs tot in de keuken .
Kan me voorstellen dat ze nog dagen nodig hebben gehad om alles op te ruimen vaag me ook af hoe hun Ziekenhuizen enz dit hebben verwerkt ??
Of zijn ze er op gebouwd??


Vaarde je dan met je schip door het woestijn?

mark61
12-03-09, 09:02
Vaarde je dan met je schip door het woestijn?

:hihi: De kameel, het schip van de woestijn, zoals ze zeggen.

Djeddah is een tamelijk grote haven.

knuppeltje
12-03-09, 09:26
wat is er dan zo'n verschrikkelijk aan ?
is het zo'n verschrikkelijk straf om na de storm 5 minuten het zand van je balkon schoon te vegen ?

Heb je de foto's wel goed bekeken? Dat blijft echt niet bij je balkon. Dat spul is zo fijn dat het door elke kier heen gaat, hoe klein die ook. Binnen ligt dus alles bedekt onder dat spul als je huis niet echt potdicht is.
Als het in de Sahara hard stormt, dan zie je zelfs hier een tijdje erna dat spul als poeder op de auto's liggen.

fisherman1969
12-03-09, 12:39
Vaarde je dan met je schip door het woestijn?

Wat een vraag :maf2:
Om precies te zijn ter hoogte van Deyyer (Iran) en aande andere kant Manifah (Saoedie Arabie ) ong 50 O.L en 28 N.B
dus midden in de Perzische golf .
Nooit van gehoort zeker ??
We waren al gewaarschuwd ook :)dus zagen de ,, zand bui ,,letterlijk aan komen.

fisherman1969
12-03-09, 12:50
Heb je de foto's wel goed bekeken? Dat blijft echt niet bij je balkon. Dat spul is zo fijn dat het door elke kier heen gaat, hoe klein die ook. Binnen ligt dus alles bedekt onder dat spul als je huis niet echt potdicht is.
Als het in de Sahara hard stormt, dan zie je zelfs hier een tijdje erna dat spul als poeder op de auto's liggen.

Hier heb je enig idee wat de natuurkracht kan doen en dit is gewoon zeewater laat staan dat zo,n berg fijnstofzand op je af komt ,kan je meteen je schip schilderen (schuren hoeft niet meer )
http://www.arendnet.com/atlant4.htm

tanger'73
12-03-09, 13:04
Wat een vraag :maf2:
Om precies te zijn ter hoogte van Deyyer (Iran) en aande andere kant Manifah (Saoedie Arabie ) ong 50 O.L en 28 N.B
dus midden in de Perzische golf .
Nooit van gehoort zeker ??
We waren al gewaarschuwd ook :)dus zagen de ,, zand bui ,,letterlijk aan komen.

Ja zal wel, je had de wind over zee zeker niet mee hè? Overigens ligt Manifah in Koeweit en niet in Saoedie Arabië. :)

Aït Ayt
12-03-09, 13:31
Heb je de foto's wel goed bekeken? Dat blijft echt niet bij je balkon. Dat spul is zo fijn dat het door elke kier heen gaat, hoe klein die ook. Binnen ligt dus alles bedekt onder dat spul als je huis niet echt potdicht is.
Als het in de Sahara hard stormt, dan zie je zelfs hier een tijdje erna dat spul als poeder op de auto's liggen.

ja het ziet er heftig uit op die foto's maar het lijkt erger dan het is..

heb zelf in de zomer in oost-marokko een paar keer van die sahara zandstormen mee gemaakt die hard over de snelweg waaien.. je moet dan niet op het dak vd auto zitten of op de weg gaan staan maar als je binnen zit merk je er, afgezien van het slechte zicht, weinig van..

Aït Ayt
12-03-09, 13:34
Vaarde je dan met je schip door het woestijn?

de beste stuurlui varen nooit op zee.. ;)

Aït Ayt
12-03-09, 13:37
In dit geval was er meer dan vegen nodig, er was geen olie gepompt of getransporteerd voor 3 uur lang. Alles lag plat, vliegtuigen mochten niet landen of stijgen, enz. Visibility was 0m.

ja dat is begrijpelijk bij zo'n grote wolk zand..

fisherman1969
12-03-09, 15:17
Ja zal wel, je had de wind over zee zeker niet mee hè? Overigens ligt Manifah in Koeweit en niet in Saoedie Arabië. :)

Wou je mij aan verbeteren?
Manifah ligt tussen Abu Hadriya in het Noorden en Kharsaniya in Zuiden ,
aan de
de Oostkust van Saoedie Arabie ,dus voor de goede order aan de PERZISCHE GOLF! De ,West kust van Saoudie Arabie ligt aan de Rode Zee (Mekka of Makkah weet je nog wel ????:zozo:
Koeweit ligt zelfs nog ruim 180 zeemijl van Abu Hadriya af!! hahahahha
Dan te bedenken dat het voor ons geen ,,aanloop plaatsen ,, waren je voer er gewoon voorbij op tientallen mijlen afstand
Je zet je zelf voor schut!Ga nog maar ff kijken veel sukses met je speurtocht!

tanger'73
12-03-09, 17:02
Wou je mij aan verbeteren?
Manifah ligt tussen Abu Hadriya in het Noorden en Kharsaniya in Zuiden ,
aan de
de Oostkust van Saoedie Arabie ,dus voor de goede order aan de PERZISCHE GOLF! De ,West kust van Saoudie Arabie ligt aan de Rode Zee (Mekka of Makkah weet je nog wel ????:zozo:
Koeweit ligt zelfs nog ruim 180 zeemijl van Abu Hadriya af!! hahahahha
Dan te bedenken dat het voor ons geen ,,aanloop plaatsen ,, waren je voer er gewoon voorbij op tientallen mijlen afstand
Je zet je zelf voor schut!Ga nog maar ff kijken veel sukses met je speurtocht!


Ja je zet jezelf wel voor schut, daar ben je immers toch goed in?

knuppeltje
12-03-09, 17:37
Hier heb je enig idee wat de natuurkracht kan doen en dit is gewoon zeewater laat staan dat zo,n berg fijnstofzand op je af komt ,kan je meteen je schip schilderen (schuren hoeft niet meer )
http://www.arendnet.com/atlant4.htm

Das nogal heftig ouwe.
Ben wel eens met een catamaran van 9 meter na een hele week stormweer met windkracht 6-7 vanaf Engeland naar Stellendam gezeild, dat was al heftig. Maar dan heb je altijd nog de wind en de golven van achteren. Maar hoe dichter je dan in de buurt van Zeeland komt, hoe harder die golven op je af komen afgesneld. De rompen van dat katje waren aan de achterkant net zo scherp als aan de voorkant, en dan zijn die golven veel sneller dan dat bootje. Je wilt niet weten hoe raar het er dan tekeer gaat.

fisherman1969
12-03-09, 20:41
Das nogal heftig ouwe.
Ben wel eens met een catamaran van 9 meter na een hele week stormweer met windkracht 6-7 vanaf Engeland naar Stellendam gezeild, dat was al heftig. Maar dan heb je altijd nog de wind en de golven van achteren. Maar hoe dichter je dan in de buurt van Zeeland komt, hoe harder die golven op je af komen afgesneld. De rompen van dat katje waren aan de achterkant net zo scherp als aan de voorkant, en dan zijn die golven veel sneller dan dat bootje. Je wilt niet weten hoe raar het er dan tekeer gaat.

Nee wel met kleine zeilschepen op uitnodiging als naviagator o.a met een Contest 32 ( rondje Noord=Holland) met windkracht 5 a 6 was erg leuk !
Ik denk dat jij wel windkracht 8 bedoeld want die ,,Katjes met kajuit neem ik aan ) kunnen heel wat hebben en voor,,het lappie,, is en blijft altijd extra oppassen!!
En een keer op Loosdrechtse plassen met een Dart catamaran (gezeild )met zo,n lap zeildoek in het midden,ik was na 30 min al bont en blauw en eerlijkgezegd blij dat ik terug was om op het terras de rest van de ,,race,, te volgen:).

fisherman1969
12-03-09, 21:10
Ja je zet jezelf wel voor schut, daar ben je immers toch goed in?

Kinderachtig zoals je reageert !je staat gewoon voor Jan met de korte achternaam.
Tegen mij kun je toch niet op ik begeef me niet op terrein waarvan ik niks af weet !!
De plaats MANIFAH ligt altijd nog ruim 200 km van de grens van KOEWEIT
Voor de kust aldaar ligt een zwerm van kleine eilandjes waarvan een ABU-ALI heet zelfs die ligt nog op een afstand van 80 k.m van MANIFAH .
Je kon daar indien nodig een Loods nemen vandaar dat ik die naam toevallig nog weet !!
Deze loodsen waren zeer deskundig ,omdat het destijds ook vissers waren,
en met hun loodsdiensten een extra,tje verdienden .
Zo leer je nog eens wat van een omgeving waar je zelf vermoeddelijk nog nooit bent geweest ,hooguit MEKKA maar dat ligt dan altijd nog ruim 1000 k.m van Manifah vandaan !
:cola:proost

tanger'73
12-03-09, 21:17
Kinderachtig zoals je reageert !je staat gewoon voor Jan met de korte achternaam.
Tegen mij kun je toch niet op ik begeef me niet op terrein waarvan ik niks af weet !!
De plaats MANIFAH ligt altijd nog ruim 200 km van de grens van KOEWEIT
Voor de kust aldaar ligt een zwerm van kleine eilandjes waarvan een ABU-ALI heet zelfs die ligt nog op een afstand van 80 k.m van MANIFAH .
Je kon daar indien nodig een Loods nemen vandaar dat ik die naam toevallig nog weet !!
Deze loodsen waren zeer deskundig ,omdat het destijds ook vissers waren,
en met hun loodsdiensten een extra,tje verdienden .
Zo leer je nog eens wat van een omgeving waar je zelf vermoeddelijk nog nooit bent geweest ,hooguit MEKKA maar dat ligt dan altijd nog ruim 1000 k.m van Manifah vandaan !
:cola:proost

Ja what ever, ga je zandstormen maar lekker in je Manifah te lijf en tegelijkertijd de globetrotter op Maroc.nl uithangen. Ontvang je overigens geen bezoek in die toestand van je waarin je verkeerd?

Crenshaw
12-03-09, 21:38
Dit is zeker een teken voor de mensen die geloven.

De woestijn is tegen de Amerikaanse stationering in het heilig land en het Koningshuis.
Ik hoop dat het koningshuis word weggevaagd door een zandstorm of een tsunami.

Aït Ayt
12-03-09, 21:44
Je zet je zelf voor schut!Ga nog maar ff kijken veel sukses met je speurtocht!

het ligt zowel in koeweit als in saudi arabië..

fisherman1969
12-03-09, 23:16
het ligt zowel in koeweit als in saudi arabië..

Zou best kunnen ,maar in mijn beschrijving had ik het duidelijk over Saoedi Arabie en beschreef nog tussen welke plaatsen het ligt ook bovendien de bij( benadering) coordinaten!!
Maar leuk gevonden ! hier in Nederland hebben we zelfs plaatsen met dezelfde namen .b.v LAREN ,mogelijk komt deze naam ook nog voor in BELGIE
of zelfs Duitsland ??? ga het niet na kijken ,het zelfde geld voor jou MANIFA .

Betwijfel zelfs of die naam voorkomt in KOEWEIT en mocht het zo zijn maakt het jou ,,blunder,,niet ongedaan.:)

Aït Ayt
13-03-09, 00:39
Betwijfel zelfs of die naam voorkomt in KOEWEIT en mocht het zo zijn maakt het jou ,,blunder,,niet ongedaan.:)

heb je permanent last van een kwade dronk of zit het in je karakter ?

fisherman1969
13-03-09, 01:18
heb je permanent last van een kwade dronk of zit het in je karakter ?

Blijkbaar lees je niet goed heb al eerder gezegd dat ik geen alcohol drink en ook niet rook , zelfs geen :cola:
gaat moeilijk als je via een zgn P.E.G sonde eet en drinkt .
Verder heb ik dagelijks bezoek van minimaal 2 jonge en aantrekkelijke vrouwen ,dus heb niks te klagen loL;-)
daarmee is meteen je voorgaande vraag beantwoord :)

Aït Ayt
13-03-09, 12:05
Blijkbaar lees je niet goed heb al eerder gezegd dat ik geen alcohol drink en ook niet rook , zelfs geen :cola:
gaat moeilijk als je via een zgn P.E.G sonde eet en drinkt .
Verder heb ik dagelijks bezoek van minimaal 2 jonge en aantrekkelijke vrouwen ,dus heb niks te klagen loL;-)
daarmee is meteen je voorgaande vraag beantwoord :)

dat moet niet makkelijk zijn om op deze manier te eten en te drinken.. inshallaah ben je er binnenkort weer vanaf..
beterschap..

knuppeltje
13-03-09, 12:51
Ontvang je overigens geen bezoek in die toestand van je waarin je verkeerd?

Zou misschien goed zijn als jij dat van je imam kreeg als je hier aan het posten bent.

tanger'73
13-03-09, 14:18
Zou misschien goed zijn als jij dat van je imam kreeg als je hier aan het posten bent.


Ik heb geen imam, heb jij die misschien wel? :)

knuppeltje
13-03-09, 17:17
Ik heb geen imam, heb jij die misschien wel? :)

Gedraag je voortaan vlerk.

tanger'73
13-03-09, 18:59
Gedraag je voortaan vlerk.


Ik gedraag me altijd naar de situatie voor handen hoor, maar ik neem je aanmaning ter harte. :zozo: