PDA

Bekijk Volledige Versie : Meer dan de helft van alle Marokaanse gezinnen verdacht



sjaakie
13-03-09, 19:02
Als we dan toch opruiende topics aankondigingen plaatsen :duivel:

109 Teletekst vr 13 mrt
***************************************
Extra controle kinderbijslagfraude

***************************************
` De Sociale Verzekeringsbank (SVB)
verscherpt de controle op Marokkaanse
en Turkse gezinnen met kinderen in het
buitenland.Ouders hebben dan recht op
dubbele kinderbijslag,mits het kind
zelfstandig woont.De SVB vermoedt dat
op grote schaal fraude wordt gepleegd.

Uit een tussenrapportage blijkt dat
54% van de Marokkaanse gezinnen wordt
verdacht en 31% van de Turkse gezinnen.
Van deze mensen wordt uitgezocht of ze
ook echt hebben gefraudeerd.

De SVB controleert normaal gesproken
via steekproeven,maar gaat nu bij alle
gezinnen op bezoek van wie de kinderen
in Turkije of Marokko naar school gaan.
***************************************

tanger'73
13-03-09, 19:10
De SVB staat in haar recht, wie niks te verbergen heeft hoeft ook niks te vrezen. Vraag me eerder af waar de SVB haar manschappen vandaan zal halen om deze klus te klaren. Naast dat hoop ik dat de SVB geen grove fouten gaat maken, zodat gezinnen met kinderen in het buitenland die daadwerkelijk recht hebben op deze bijstand niet de dupe gaan worden. Ik weet als geen ander hoe debiel ambtenaren kunnen zijn. Beter is het dat de overheid besluit om de kinderbijslag inkomensafhankelijk te maken, dat zal haar een boel geld schelen door het weg te halen bij gezinnen die deze bijstand totaal niet nodig hebben.

Max Stirner
13-03-09, 21:51
Beter is het dat de overheid besluit om de kinderbijslag inkomensafhankelijk te maken, dat zal haar een boel geld schelen door het weg te halen bij gezinnen die deze bijstand totaal niet nodig hebben.


Vinnik niet zo'n goed plan.

Vrijwel alles in NL is al inkomensafhankelijk, onder het mom van 'solidariteit met de zwakkeren'.

Of je hard werkt / risico's neemt / in jezelf investeert, of de hele dag in je nest blijft liggen - maakt eigenlijk geen moer uit.

tanger'73
14-03-09, 00:49
Vinnik niet zo'n goed plan.

Vrijwel alles in NL is al inkomensafhankelijk, onder het mom van 'solidariteit met de zwakkeren'.

Of je hard werkt / risico's neemt / in jezelf investeert, of de hele dag in je nest blijft liggen - maakt eigenlijk geen moer uit.


Zeg nou eerlijk, een gezin in de wat hogere inkomensklasse van ver boven modaal die zitten heus niet te wachten op de SVB met haar zakgeldje eens per kwartaal hoor. Daarmee kun je beter die gezinnen die het juist hard nodig hebben opwaarderen. Bovendien wat is er mis met solidariteit met de zwakkeren?

Max Stirner
14-03-09, 18:01
Zeg nou eerlijk, een gezin in de wat hogere inkomensklasse van ver boven modaal die zitten heus niet te wachten op de SVB met haar zakgeldje eens per kwartaal hoor. Daarmee kun je beter die gezinnen die het juist hard nodig hebben opwaarderen. Bovendien wat is er mis met solidariteit met de zwakkeren?




Misschien wel; tegelijkertijd betalen die mensen al 52% (!) belasting en zijn er nog tig-miljoen andere zaken ook inkomensafhankelijk.

(Overigens is nu één van de (vakbonds)plannen om dat tarief op te hogen tot 70%).


Ik vind dat idioot: talent, ijver, durf, doorzettingsvermogen en succes worden afgestraft, je kan dus net zo goed een beetje de kantjes er vanaf lopen, het heeft geen enkele zin om écht je best te doen.

Das de impliciete boodschap.



Solidariteit met ouderen, geestelijk gehandicapten en zieken is vanzelfsprekend en een teken van beschaving, solidariteit met alle andere zelfverklaarde zielepieten heb ik geen zin in - zeker niet omdat deze 'solidariteit' me door Vadertje Staat door de strot wordt geduwd.

tanger'73
14-03-09, 18:22
Misschien wel; tegelijkertijd betalen die mensen al 52% (!) belasting en zijn er nog tig-miljoen andere zaken ook inkomensafhankelijk.

(Overigens is nu één van de (vakbonds)plannen om dat tarief op te hogen tot 70%).


Ik vind dat idioot: talent, ijver, durf, doorzettingsvermogen en succes worden afgestraft, je kan dus net zo goed een beetje de kantjes er vanaf lopen, het heeft geen enkele zin om écht je best te doen.

Das de impliciete boodschap.



Solidariteit met ouderen, geestelijk gehandicapten en zieken is vanzelfsprekend en een teken van beschaving, solidariteit met alle andere zelfverklaarde zielepieten heb ik geen zin in - zeker niet omdat deze 'solidariteit' me door Vadertje Staat door de strot wordt geduwd.

De kantjes er vanaf lopen was meer een fenomeen van vroeger. tegenwoordig zitten mensen niet meer voor de lol aan de onderkant van de samenleving en beschouwen zich absoluut niet tot zelfverklaarde zielepieten. Er zijn nog steeds veel mensen die uit velerlei redenen machteloos langs de kant staan die er totaal niks aan doen kunnen en moeten toezien hoe anderen het voor de wind gaat. Die zogenaamde vrijblijvendheid zit er al heel lang niet meer in. En gezinnen zijn meestal kinderen en die moeten zoveel mogelijk ontzien worden in situaties die er meestal niet om liegen. Daarmee solidair zijn is van belang. Verder houden mensen die in 52% sferen verkeren ruimschoots over, dat veel mensen best wel met hun situatie willen ruilen.