PDA

Bekijk Volledige Versie : Einde van vrijheid internetforums door uitspraak rechter.



Joesoef
14-03-09, 09:00
www.nu.nl


Site internetoplichting offline
Uitgegeven: 13 maart 2009 23:13
Laatst gewijzigd: 13 maart 2009 23:13
AMSTERDAM - De website www.internetoplichting.nl is vrijdag na zes jaar uit de lucht gegaan. Dat gebeurde na een uitspraak van de voorzieningenrechter in Amsterdam.

Die had het bedrijf Trendylaarzen in het gelijk gesteld, dat vond dat bepaalde uitspraken over het bedrijf van de site moesten. Dat meldde de website.

De rechter had bevolen het onderwerp gedurende zes maanden van de site te houden, op straffe van een boete van 2500 euro per dag.


Forum

Aangezien iedere internetgebruiker de mogelijkheid heeft een nieuw onderwerp te beginnen op het forum, is het risico voor de mensen achter de website dat ze boetes moeten betalen te groot, zeggen ze.

Zij verklaarden de geplaatste artikelen op de site niet voor 100 procent in de gaten te kunnen houden. Er staan in totaal 280.000 berichten op er komen dagelijks honderden bij.

De eigenaren overwegen in beroep te gaan tegen de uitspraak van de rechter. Ze hopen dat de website in de toekomst terugkeert.
© ANP

Joesoef
14-03-09, 09:02
Vraag mij af waarom ze niet in beroep gaan, this maar een kortgeding.

John2
14-03-09, 09:16
Inderdaad belachelijke uitspraak van de Rechter voor een site waar burgers kunnen aangeven en waarschuwen voor oplichting van mensen en bedrijven die diensten en goederen leveren op internet.
Of zou de rechter misschien bang zijn en dit zien als broodnijd?

knuppeltje
14-03-09, 09:43
Zag laast de Rijdende Rechter. Ging over een zogenaamde sportvisser die klaagde over de kwaliteit van de aan hem geleverde hengel, die bij het vissen was gesneuveld. Tegen ierdereen die het wilde horen had hij al een hele tijd zijn gal gespuwd over de zogenaamde bedriegerspraktijkken van de verkoper van die hengel. Uit getuigenverklaringen bleek dat de koper de hengel totaal verkeerd gebruikte, zodat dat ding wel kapot moest gaan.
Stel dat zo'n vent al dat getier en gescheld op het net had gedaan, daar moet je als goedbedoelende partij niet aan denken natuurlijk.
Laat iedereen zijn beklag bij de consumentenorganisaties doen, lijkt me veel beter.

Joesoef
14-03-09, 10:02
Zag laast de Rijdende Rechter. Ging over een zogenaamde sportvisser die klaagde over de kwaliteit van de aan hem geleverde hengel, die bij het vissen was gesneuveld. Tegen ierdereen die het wilde horen had hij al een hele tijd zijn gal gespuwd over de zogenaamde bedriegerspraktijkken van de verkoper van die hengel. Uit getuigenverklaringen bleek dat de koper de hengel totaal verkeerd gebruikte, zodat dat ding wel kapot moest gaan.
Stel dat zo'n vent al dat getier en gescheld op het net had gedaan, daar moet je als goedbedoelende partij niet aan denken natuurlijk.
Laat iedereen zijn beklag bij de consumentenorganisaties doen, lijkt me veel beter.


Al staat de verkoper volledig in zijn recht, een forum moeten sluiten omdat er een prikker onzin zit te verkopen is toegeven aan terreur.

Makkelijk zat, hekel aan een forum, onzin spammen en de boel moet van de rechter dicht. De toegevoegde waarde van de correcte berichten is ondergeschikt aan de ideeën van een enkele idioot.

knuppeltje
14-03-09, 10:37
=Joesoef;3912759]Al staat de verkoper volledig in zijn recht, een forum moeten sluiten omdat er een prikker onzin zit te verkopen is toegeven aan terreur.

En wat als die koper uit rancune tegenover die in zijn recht staande verkoper, op het net een lastercampagne begint, ook op privé terrein bijvoorbeeld, en de sitemanagers zijn niet in staat om dat tijdig te weren? Een keer je foto en naam op het net, en het kan je levenslang achtervolgen
Je zult maar een slachtoffer zijn van zoiets.


Makkelijk zat, hekel aan een forum, onzin spammen en de boel moet van de rechter dicht. De toegevoegde waarde van de correcte berichten is ondergeschikt aan de ideeën van een enkele idioot.

Ook voor forums gelden spelregels, gelukkig.
Bovendien werd het forum niet op slot gedaan door de recter, maar moest dat onderwerp voor zes maanden weg. daarop heeft het bedrijf zelf de site uit de lucht gehaald. Lees je eigen post.

Joesoef
14-03-09, 10:48
Ook voor forums gelden spelregels, gelukkig.
Bovendien werd het forum niet op slot gedaan door de recter, maar moest dat onderwerp voor zes maanden weg. daarop heeft het bedrijf zelf de site uit de lucht gehaald. Lees je eigen post.

Ik lees nieuws en als ik het interessant vind dan plaats ik het, niet kattig worden door te beweren dat ik zomaar iets post en niet eens lees. Ik sleep je voor de rechter wegens smaad.


Gaat er om dat de rechter dusdanige beperkingen oplegt dat men niet anders kan dan het forum sluiten. En dat vanwege één enkele zonderling die kwaad wil en duizenden andere prikkers die van goede wil zijn en nog meer lezers op zoek naar info. Alsof lezers niet zelf een oordeel kunnen vellen over berichten.

knuppeltje
14-03-09, 11:13
=Joesoef;3912775]Ik lees nieuws en als ik het interessant vind dan plaats ik het, niet kattig worden door te beweren dat ik zomaar iets post en niet eens lees. Ik sleep je voor de rechter wegens smaad.

Oeps, even gebeld, alle top advokaten zijn overbezet, kun je niet een tijdje geduld hebben? :stout:


Gaat er om dat de rechter dusdanige beperkingen oplegt dat men niet anders kan dan het forum sluiten. En dat vanwege één enkele zonderling die kwaad wil en duizenden andere prikkers die van goede wil zijn en nog meer lezers op zoek naar info. Alsof lezers niet zelf een oordeel kunnen vellen over berichten.

Als het een forum is dat zich leent om alsmaar smaad te verpreiden vind ik het prima dat het de lucht uitgaat.
Je zult maar slachtoffer zijn van zo'n forum? Forums zat, en anders richt men er zelf maar een op.

Joesoef
14-03-09, 11:17
Oeps, even gebeld, alle top advokaten zijn overbezet, kun je niet een tijdje geduld hebben? :stout:



Als het een forum is dat zich leent om alsmaar smaad te verpreiden vind ik het prima dat het de lucht uitgaat.
Je zult maar slachtoffer zijn van zo'n forum? Forums zat, en anders richt men er zelf maar een op.


Je kan mij wat. Je maakt van mij een Sjohn3. Ik laat mn advocaat je ip adres bij maroc.nl opvragen en dan zien we elkaar wel bij de kantonrechter.

knuppeltje
14-03-09, 11:50
Je kan mij wat. Je maakt van mij een Sjohn3. Ik laat mn advocaat je ip adres bij maroc.nl opvragen en dan zien we elkaar wel bij de kantonrechter.

Een schikking zit er zeker niet in?

Witte78
14-03-09, 12:01
Het is juist ideaal dat al die domme zeurpieten op een speciale site samen komen. Heb ik er geen last van.

knuppeltje
14-03-09, 12:27
Het is juist ideaal dat al die domme zeurpieten op een speciale site samen komen. Heb ik er geen last van.



Kom je wel achter als die zeurpieten jou daar zwart maken.