PDA

Bekijk Volledige Versie : Bescheiden superbelegger Warren Buffet



knuppeltje
15-03-09, 10:03
Warren Buffet, de onttroonde nummer 1 van Amerika's miljardairslijst Forbes 400, blijft genoegen nemen met een bescheiden salaris.

De oprichter en topman van beleggingsmaatschappij Berkshire Hathaway kreeg over 20008 een salaris uitbetaald van 175.000 dollar (135.00 euro). Dat bestaat uit 100.000 dollar voor zijn werk als bestuursvoorzitter en 75.000 dollar voor nevenfuncties bij aan Birkshire ge lieerde bedrijven. Dat blijkt uit een melding gisteren bij de Amerikaanse beursautoriteit SEC.

De 175.000 dollar ligt op het zelfde, bescheiden niveau als Buffets inkomen in 2007. De superbelegger is al jaren een uitgesproken tegenstander van de exorbitante beloningen in het bedrijfsleven. Overegens kreeg Buffet van zijn bedrijf vorig jaar wel een aanvullende vergoeding van ruim 315.000 dollar voor de kosten van zijn persoonlijke beveiliging.

De 79-jarige investeerder verloor door de wereldwijde financiële crisis in het afgelopen jaar een aanzienlijk deel van zijn vermogen. Daat liep volgens het zakenblad Forbes met ruim 40 procent terug tot 37 miljard dollar. Daarmee werd Buffet als rijkste Amerikaan ingehaald door Microsoftoprichter Bill Gates.
(NRC 14 maart 2009)


Zo kan het dus ook, niks geen miljoenen bonus- of het nu goed of slecht gaat, en voor iemand uit die kringen alles bij elkaar een bescheiden salaris.
Dat is toch iets anders dan de walgelijke graaicultuur van veel van zijn collega's bij ander fenanciële instellingen.
Zelfs al is die Warren van zich zelf al super rijk, toch lijkt ie me, met dat salaris, een goed voorbeeld voor anderen.

Tomas
15-03-09, 12:16
Ehm... Een eigenaar/groot aandeelhouder kan zelfs als ie werknemer is van het minimum loon rondkomen. Wat ie niet als salaris ontvang vangt ie dan als winstuitkering en vica versa.

H.P.Pas
15-03-09, 13:15
Ehm... Een eigenaar/groot aandeelhouder kan zelfs als ie werknemer is van het minimum loon rondkomen. Wat ie niet als salaris ontvang vangt ie dan als winstuitkering en vica versa.

:jammer: Altijd bloemetjes vertrappen jij.

knuppeltje
15-03-09, 13:16
Ehm... Een eigenaar/groot aandeelhouder kan zelfs als ie werknemer is van het minimum loon rondkomen. Wat ie niet als salaris ontvang vangt ie dan als winstuitkering en vica versa.

Dat zal wel, maar dat moet de waarde van die aandelen niet verdampen, en er moet winst gemaakt worden. Bij die bonussen-graaiers lag dat tocht ietsie pietsie anders denk.
Voor mij blijft ie toch een goed voorbeeld.

Slinger
16-03-09, 18:39
Dat zal wel, maar dat moet de waarde van die aandelen niet verdampen, en er moet winst gemaakt worden. Bij die bonussen-graaiers lag dat tocht ietsie pietsie anders denk.
Voor mij blijft ie toch een goed voorbeeld.

Warren Buffet is al lang binnen. Dat salaris is een fooi voor hem. Hij bezit tientallen milarden dollers.

tanger'73
16-03-09, 18:48
Ach man die vent is al 80 en kan de rit verder heus wel uitzingen met een bedrag dat altijd nog vele malen hoger ligt dan het gemiddelde pensioen van mensen die het beter dan hem verdienen.

knuppeltje
17-03-09, 15:56
Jullie zijn een stelletje miezerige zeikerds, die stinkend jaloers zijn op die Buffet. :stout:

Slinger
17-03-09, 18:04
Jullie zijn een stelletje miezerige zeikerds, die stinkend jaloers zijn op die Buffet. :stout:

Niet op zijn leeftijd. Verder denk ik dat ik beter de waarde van geld ken dan hij, want ik moet iedere morgen om half zeven opstaan om het bij elkaar te schrapen.