PDA

Bekijk Volledige Versie : 'ex-terreurverdachten Eisen Excuses Van Politie En Justitie



miss maryam
17-03-09, 00:03
Deze arrestaties doen denken aan een politiestaat. Een vrijbrief voor politie om te doen wat ze willen, zonder regels of grondwettelijke rechten.

Is dit de eerste stap richting "Guantanamo Bay in de Hollandse Polder"?

Als dit een precedent wordt dan gebeurt het weer en steeds vaker. Ik wil een initiatief om mensen massaal te informeren hoe schandalig en respectloos deze Nederlandse burgers zijn behandeld. Dit mag nooit meer gebeuren. Bestaan er al initiatieven om actie te voeren; handtekeningen of protestbrieven of demonstratie? Wat kunnen we doen om de autoriteiten onder druk te zetten? Laat van je horen voordat ze bij jouw de deur inslaan.

Soldim
17-03-09, 05:45
Deze arrestaties doen denken aan een politiestaat. Een vrijbrief voor politie om te doen wat ze willen, zonder regels of grondwettelijke rechten.


Hmm, ligt het aan mij, of mis ik de argumenten voor die bewering?



Als dit een precedent wordt dan gebeurt het weer en steeds vaker.


Is dat zo? Waarom?



Ik wil een initiatief om mensen massaal te informeren hoe schandalig en respectloos deze Nederlandse burgers zijn behandeld.


Dat is je goed recht. Het aandragen van argumenten om je initiatief kracht bij te zetten is overigens wel aan te raden.

mark61
17-03-09, 07:58
Deze arrestaties doen denken aan een politiestaat. Een vrijbrief voor politie om te doen wat ze willen, zonder regels of grondwettelijke rechten.

Is dit de eerste stap richting "Guantanamo Bay in de Hollandse Polder"?

Als dit een precedent wordt dan gebeurt het weer en steeds vaker. Ik wil een initiatief om mensen massaal te informeren hoe schandalig en respectloos deze Nederlandse burgers zijn behandeld. Dit mag nooit meer gebeuren. Bestaan er al initiatieven om actie te voeren; handtekeningen of protestbrieven of demonstratie? Wat kunnen we doen om de autoriteiten onder druk te zetten? Laat van je horen voordat ze bij jouw de deur inslaan.

Als er eenmaal sprake is van een ernstige verdenking moet je kordaat optreden. De vorige keer dat de politie 'terrorismeverdachten' ging arresteren belden ze netjes aan. En kregen ze een handgranaat naar hun hoofd. Het was een wonder dat er geen doden vielen.

Vrijbrief? Hoe dat zo?

Precedent? Hoe vaak is er sprake van terrorismeverdenking?

Hoe wou jij terroristen arresteren? Vriendelijk vragen of ze meekomen?

IbnRushd
17-03-09, 09:05
Een excuus was wel op zijn plaats geweest. Niemand zal het leuk vinden als je huis overhoop wordt gehaald en bezittingen beschadigd raken, na je vrijlating je paspoort en telefoon niet meekrijgt, een trauma overhouden, wellicht fysieke verwondingen over houden, enz. Zoiets zal in een lange termijn averechts werken.

Joesoef
17-03-09, 09:25
Ik vraag mij het nut af bij het achterhouden van pinpasjes en mobiele telefoons, die gegevens zijn gewoon op te halen bij de provider en de bank. Is meer een soort pesten.

John2
17-03-09, 09:52
Een excuus was wel op zijn plaats geweest. Niemand zal het leuk vinden als je huis overhoop wordt gehaald en bezittingen beschadigd raken, na je vrijlating je paspoort en telefoon niet meekrijgt, een trauma overhouden, wellicht fysieke verwondingen over houden, enz. Zoiets zal in een lange termijn averechts werken.

Een excuus en financiele vergoeding komt er wel voor deze mensen die onterecht zijn opgepakt.
En helaas worden sommige zaken nog vast gehouden in belang van het onderzoek zoals dit heet.


Ik vraag mij het nut af bij het achterhouden van pinpasjes en mobiele telefoons, die gegevens zijn gewoon op te halen bij de provider en de bank. Is meer een soort pesten.

Waarom ze de bankpas achterhouden is mij onduidelijk, voor een mobiel telefoon ligt het iets anders, omdat ze daarmee kunnen nagaan of er ook andere simkaarten zijn gebruikt en soms nog te achterhalen is welke simkaart dit is geweest.

mark61
17-03-09, 10:23
Een excuus was wel op zijn plaats geweest. Niemand zal het leuk vinden als je huis overhoop wordt gehaald en bezittingen beschadigd raken, na je vrijlating je paspoort en telefoon niet meekrijgt, een trauma overhouden, wellicht fysieke verwondingen over houden, enz. Zoiets zal in een lange termijn averechts werken.

Jah Cohen deed moeilijk. Deels principieel, je gaat geen excuses aanbieden als iets volgens de wet is gebeurd, en de volgende keer gewoon weer zo wordt gedaan, hoe vervelend, kwetsend etc ook. Deels zal ie ook wel bang zijn voor extra claims.

Ik weet niet. Je moet toch iets kunnen doen of zeggen, als het woord 'excuses' zelf zo moeilijk ligt. Kom langs met een bos bloemen ofzo, at least.

Aït Ayt
17-03-09, 11:07
Deze arrestaties doen denken aan een politiestaat. Een vrijbrief voor politie om te doen wat ze willen, zonder regels of grondwettelijke rechten.



zoals je hebt gemerkt de afgelopen dagen is nederland het tegenovergestelde van een politiestaat.. de politie en de burgemeester liggen zwaar onder vuur bij de media en bij de burger omwille van een paar verkeerd gelopen arrestaties..

'84
17-03-09, 14:02
Die hebben ze toch gekregen; "We hebben u niet zomaar opgepakt, we kregen een telefoontje uit Belgie".

Tomas
17-03-09, 14:07
Jah Cohen deed moeilijk. Deels principieel, je gaat geen excuses aanbieden als iets volgens de wet is gebeurd, en de volgende keer gewoon weer zo wordt gedaan, hoe vervelend, kwetsend etc ook. Deels zal ie ook wel bang zijn voor extra claims.

Ik weet niet. Je moet toch iets kunnen doen of zeggen, als het woord 'excuses' zelf zo moeilijk ligt. Kom langs met een bos bloemen ofzo, at least.

Misschien dat een "het spijt ons" voor deze taalpuristen wel acceptabel is? Het zal toch wel zo zijn dat Cohen het spijtig vind dat er -achteraf- onschuldige mensen bruut worden opgepakt. Spijtig edoch onvermijdelijk.

'84
17-03-09, 14:09
Nee dus, er is goed gehandeld en er moet in de toekomst vaker zo gehandeld worden. Volgens hun!

mark61
17-03-09, 14:12
Nee dus, er is goed gehandeld en er moet in de toekomst vaker zo gehandeld worden. Volgens hun!

Vertel jij dan es hoe er gehandeld had moeten worden?

mark61
17-03-09, 14:12
Misschien dat een "het spijt ons" voor deze taalpuristen wel acceptabel is? Het zal toch wel zo zijn dat Cohen het spijtig vind dat er -achteraf- onschuldige mensen bruut worden opgepakt. Spijtig edoch onvermijdelijk.

'Het spijt me' kost wellicht nog altijd € 50.000? :hihi:

mark61
17-03-09, 14:13
zoals je hebt gemerkt de afgelopen dagen is nederland het tegenovergestelde van een politiestaat.. de politie en de burgemeester liggen zwaar onder vuur bij de media en bij de burger omwille van een paar verkeerd gelopen arrestaties..

Jah das dan weer verrassend van die anti-islam anti-Marokkaanse media. Heb je P&W zien inhakken op Cohen?

'84
17-03-09, 14:22
Vertel jij dan es hoe er gehandeld had moeten worden?

Nederland had nooit dat telefoontje moeten krijgen, ze had Israel moeten bellen en Israel had de Ikea en de omgeving moeten bombarderen, heel Amsterdam zelfs, want je weet nooit waar die klootzakken zich verstoppen.

mulan
17-03-09, 14:34
Nederland had nooit dat telefoontje moeten krijgen, ze had Israel moeten bellen en Israel had de Ikea en de omgeving moeten bombarderen, heel Amsterdam zelfs, want je weet nooit waar die klootzakken zich verstoppen.

:haha: Ja dat lijkt me wel de juiste oplossing ja.

mulan
17-03-09, 14:52
Vertel jij dan es hoe er gehandeld had moeten worden?

Nou ja. Ik weet er niet zoveel vanaf hoor. Maar misschien gewoon GEEN grote persconferentie houden waar je details bij vermeld die er niet toe doen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om informatie (en al helemaal als je er niet zeker van bent) voor je te houden. Ze doen het vaker. Viel me op hoe Cohen gisteren zo weinig leek te weten van de zaak. Maar de avond van die dreiging was er schijnbaar voldoende info om een hele poppenkast mee op te voeren. En persoonlijk ben ik ook geen voorstander van 64 jarige papa's op de grond gooien en mannen arresteren terwijl hun 7 jarige kind erbij staat te huilen. For the good of all schijnbaar.

mark61
17-03-09, 15:35
Nederland had nooit dat telefoontje moeten krijgen, ze had Israel moeten bellen en Israel had de Ikea en de omgeving moeten bombarderen, heel Amsterdam zelfs, want je weet nooit waar die klootzakken zich verstoppen.

Nederland is nog niet zover :zozo:

mark61
17-03-09, 15:42
Nou ja. Ik weet er niet zoveel vanaf hoor. Maar misschien gewoon GEEN grote persconferentie houden waar je details bij vermeld die er niet toe doen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om informatie (en al helemaal als je er niet zeker van bent) voor je te houden. Ze doen het vaker. Viel me op hoe Cohen gisteren zo weinig leek te weten van de zaak. Maar de avond van die dreiging was er schijnbaar voldoende info om een hele poppenkast mee op te voeren. En persoonlijk ben ik ook geen voorstander van 64 jarige papa's op de grond gooien en mannen arresteren terwijl hun 7 jarige kind erbij staat te huilen. For the good of all schijnbaar.

Die plotselinge informeringsdrift vond ik ook niet zo bijzonder. De euh achtergrond der vermeende daders niet echt relevant, zeker op dat moment niet. Dat klinkt eerder naar 'aannemelijk maken'. Ik dacht trouwens vanaf moment 0 al dat het nergens over ging, maja, ik heb dan ook niet de verantwoordelijkheid voor de levens van honderden / duizenden mensen.

In Londen en Madrid kwamen ook moslims en Marokkanen om, dus ik denk niet dat de gemeenschap daar erg verontwaardigd is over de daaropvolgende gewelddadige arrestaties. Enfin, die bliezen zichzelf dus op, in Madrid.

Nee, ik ben er ook geen voorstander van, die arrestatiemethodes. Maar als (ik zeg als) je met een 'echte' te maken hebt moet het zo, of je bent dead meat. Dus het blijft moeilijk.

(Zie de Menezes fi'l Londra. Vanaf 5cm met ik dacht 15 kogels doorzeefd. Een vrolijke Braziliaan. Ik vind zulke 'speciale eenheden' dan bijzonder slecht opgeleid; hier sprak meer paniek uit.)

Maar het feit blijft, de vorige keer dat de NL politie netjes aanbelde kwam er een handgranaat naar beneden. Ik denk dat ze dat niet voor herhaling vatbaar vonden, jij ook niet? :hihi:

Blijft moeilijk. Ik zou zeggen dat vooral 64-jarigen toch niet binnen een halve seconde aan hun explotouwtje kunnen trekken, dus dat dat sowieso beschaafder kon.

Warrig. Ik dacht, dat kan ik ook :hihi:

Max Stirner
17-03-09, 16:09
Wijze van arresteren was wellicht noodzakelijk - gezien de 'info' die men toen had - maar vervolgens ff bellen/bloemetje/'sorry' zeggen lijkt me niet meer dan normaal.


Degene die de verantwoordelijkheid heeft voor de 'sorry' telefoontjes zal wel een weekje vrij hebben ofzo en verder is er uiteraard niemand die uberhaupt op het idee komt ... vergeet niet dat we hier te maken hebben met ambtenaren.

mark61
17-03-09, 16:15
Wijze van arresteren was wellicht noodzakelijk - gezien de 'info' die men toen had - maar vervolgens ff bellen/bloemetje/'sorry' zeggen lijkt me niet meer dan normaal.


Degene die de verantwoordelijkheid heeft voor de 'sorry' telefoontjes zal wel een weekje vrij hebben ofzo en verder is er uiteraard niemand die uberhaupt op het idee komt ... vergeet niet dat we hier te maken hebben met ambtenaren.

Ik meen te weten dat de hoofdreden om geen 'sorry' tegen bijv. Indonesië te zeggen de angst voor giga claims is. Zou hier echt ook kunnen spelen.

John2
17-03-09, 16:27
En er wordt weer eens van alles erbij gesleept, hoe gestoord ben je dan?

De overheid heeft gehandeld zoals ze moesten handelen, excuus is dus niet op zijn plaats, wel uitleg aan de onterecht gearresteerde mensen, misschien tijdens een etentje om de pijn te verzachten.
Excusses bied je aan als je een fout maakt, en zover is er hier geen fout gemaakt.

Max Stirner
17-03-09, 16:54
Ik meen te weten dat de hoofdreden om geen 'sorry' tegen bijv. Indonesië te zeggen de angst voor giga claims is. Zou hier echt ook kunnen spelen.



Hmmm ... in het licht van die gierige schijnheiligheid zou ik als ex-verdachte nu sowieso alles op alles zetten om de overheid een poot uit te draaien.


Terwijl dat 'gevaar' met een bloemetje en een paar vriendelijke woordjes misschien al was opgelost.

Soldim
18-03-09, 07:32
Excusses bied je aan als je een fout maakt, en zover is er hier geen fout gemaakt.

Onschuldigen werden gearresteerd; dan is ergens eenfout gemaakt.

Joesoef
18-03-09, 08:08
Iedereen kan een fout maken, politie ook. Gaat er dan alleen op dat je de fout netjes en correct oplost. De politie/ overheid is nu heel arrogant of er is meer aan de hand dan wat men nu prijs geeft.
Achter houden van bankpasjes, telefoons en paspoorten getuigd in ieder geval als het ontnemen van burgelijke vrijheden en ernstige beperking van de bewegingsvrijheid met een bepaalde reden, er is meer aan de hand of het zijn gewoon pestkoppen.

Ron Haleber
18-03-09, 12:41
Voor mijn onderstaand negatief oordeel bezie eerst de eerste 15 minuten van Cohen op P&Witteman van maandagavond j.l.

Cohen was voor mij tot nu toe een weliswaar 'te softe theedrinker' met fundies als Moumny... Maar leek mij een goede tolerante houding tav Marokkanen te hebben...:)

Maar nu blijkt het tegendeel:

Uiterst schandalig dat hij de actie van de driehoek dekt. En - ongelovelijk - in de toekomst in principe hetzelde blijft voorstaan!

Geen woord van excuses kon er af voor het tanden uit de mond slaan van onschuldige burgers...!

En dat alles op de grond van wat hij 'feiten' noemde van de AIVD en de Off v Just....! Alles op grond van pure roddel - een telefoontje van een jaloerse ex-vriendin van een van de Marokkanen.

Als baas van de politie, geef je toch eerst bevel tot een onderzoek naar de bron...! Voor je onschuldige mensen zomaar in elkaar laat rammen!:huil:

Cohen is voor mij duidelijk door de mand gevallen als een volstrekt onverantwoordelijk bestuurder...

Je laat toch als burgemeester zonder verificatie van een dubieus 'telefoontje' - niet zomaar de burgers van je stad in elkaar slaan.:fpotver:

Onbegrijpelijk dat Cohen tegenover de slachtoffers en P&W met zijn mond vol tanden stond... Geen woord van excuses kon er af terwijl de onschuld al duidelijk vaststond - anders hadden de Marokkanen niet vrij worden gegeven...

Coihen stond candidaat voor premier. Nu kan hij dat voorgoed vergeten...!
Hij kan nu met eer Wilders naar voren schuiven voor die functie!
:kalasniko