PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders wil premier worden



nour_islam
17-03-09, 08:24
Wilders wil premier worden
Uitgegeven: 16 maart 2009 23:45
Laatst gewijzigd: 17 maart 2009 00:13

STEYL - ''Ik wil premier worden''. Dat zei Geert Wilders maandagavond na afloop van een partijbijeenkomst in Steyl, gemeente Venlo.

Hoewel hij de momenteel voor zijn partij PVV uiterst gunstige peilingen kan relativeren, denkt Wilders dat de PVV op termijn toch de grootste partij wordt.

''Dat gaat ooit gebeuren, en dan is het een hele eer om de functie van minister president te vervullen'', zei Wilders.



De PVV-voorman sprak voor een gehoor van tweehonderd gasten in een besloten bijeenkomst. Daarbij stelden zich enkele mensen kandidaat voor de PVV voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen.


Brandweer

Voor de bijeenkomst in zaal De Vriendenkring in Steyl hadden zich vierhonderd mensen aangemeld, maar van de brandweer mocht slechts de helft naar binnen.

''Uit de zaal kwamen allerlei vragen, niet alleen over de islam, maar ook over minimumstraffen, de Antillen en milieubeleid'', zei Wilders.


Journalisten

Hij stond na afloop enkele tientallen journalisten en cameraploegen uit Nederland en Belgie te woord. Die mochten de zaal pas in, nadat alle bezoekers weg waren, en niet zonder eerst onderworpen te zijn aan allerlei zeer strenge veiligheidsmaatregelen.

Een speurhond controleerde hun notitieblokken, fototoestellen, laptops, camera's en tassen op de mogelijke aanwezigheid van bommen, en de journalisten werd grondig gefouilleerd. Tassen en jassen mochten niet mee de zaal in.


Afgesloten

De straten in de omgeving van de zaal waar Wilders sprak, waren afgesloten door tientallen agenten. Buurtbewoners moesten hun paspoort laten zien voor ze naar huis mochten.

Overigens bleef het de hele avond rustig. Wilders zei niet te weten waarom de strenge veiligheidsmaatregelen genomen werden. ''Daar ga ik niet over'' zei hij.

Wel genoot Wilders zichtbaar van het geven van de persconferentie in zijn eigen Venlose dialect. ''In Den Haag geef ik niet graag persconferenties, maar dit hier is leuk'', zei hij.

Go Wilders go :fuckit2:

Soldim
17-03-09, 09:16
''Ik wil premier worden''.

Wilde Verdonk ook, een jaar geleden. Sterker nog, elke leider van een in de Tweede Kamer aanwezige partij heeft die ambitie waarschijnlijk. Voor de meesten, inclusief Wilders, lijkt me dat veel te ambitieus.

'84
17-03-09, 15:08
Ik wil ook.

mulan
17-03-09, 15:58
Dat gaat niet gebeuren. En dat weet hij.