PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Ik schaam mij over mijn Europa'



IbnRushd
18-03-09, 22:37
'Ik schaam mij over mijn Europa'

Door FRANS BOOGAARD

BRUSSEL – ,,Modieus gewauwel, geneuzel, gebazel en kletskoek." Met Dries van Agt, drievoudig Nederlands premier, gaat alles goed, dank u, en zelfs aan zijn spraakgebruik is in twintig jaar weinig veranderd. Met het Midden-Oosten gaat het heel wat minder.

Met de vijf kenmerkende woorden hierboven karakteriseerde Van Agt vanmiddag tijdens een drukbezochte spreekbeurt in Brussel het streven van Amerika en Europa om in het Midden-Oosten te komen tot een vrij Israël en een vrij Palestina, terwijl die tweestaten oplossing volgens Van Agt door het Israëlische nederzettingenbeleid allang ‘onmogelijk’ is geworden. Met lichtbeelden onderbouwde hij zijn stelling dat de Palestijnen al sinds 1948 grond verliezen, en Israël zelfs met een tot één vijfde teruggebrachte Palestijnse staat geen vrede heeft. ,,Die ruim 450.000 kolonisten die zich op bezet Palestijns gebied hebben gevestigd krijg je daar niet meer weg. Israël wíl geen vrede, omdat het nog dagelijks grond bij wint.”

Van Agt, die zich in zijn post-premier-bestaan al een tijdlang ontpopt als pro-Palestijns activist, was ook voor Brussel niet mals. ,,Ik schaam mij over mijn Europa”, aldus de voormalig Europees ambassadeur in Tokyo en Washington. Waarom? ,,Omdat Europa Israël blijft steunen.” Tot afgrijzen van de oud-premier besloot Europa vorig jaar de samenwerking met Israël nog uit te breiden, en gaat er in de Europese Unie geen enkele stem op om het associatieverdrag op te schorten, terwijl het verdrag dat bij schending van mensenrechten door één van beide partijen wél mogelijk maakt. ,,Even dimmen was er niet bij, wel andersom, waarmee ze Israël aanmoedigen door te gaan. Waanzin! Van de gekke!”

De voornamelijk met (oud)diplomaten gevulde zaal genoot van zijn verhaal, maar vond het wel eenzijdig. De Belgische oud-premier en oud-minister van Buitenlandse Zaken Mark Eyskens: ,,Hij praat niet over 1948, toen bijna alle Arabische landen Israël meteen wilden vernietigen, en heel weinig over die lui van Hamas die maar raketten blíjven afschieten. En dat grote Israëlische gebied is voor de helft een zandbak.” Diens opvolger Leo Tindemans: ,,Vrede komt er alleen als iedereen dat wil.”

Een voormalig topambassadeur wierp Van Agt voor de voeten dat er met Obama ook in het Midden-Oosten kansen op ‘change’ zijn, maar Van Agt wil dat nog afwachten. ,,Ik zat ook met betraand gelaat voor de tv toen hij gekozen werd (dezelfde nacht dat Israël Gaza binnenviel – red.) maar ik moet nog zien wat het wordt. Veel van zijn adviseurs zijn pro-Israël, een senator uit New York (Hillary Clinton, nu minister van Buitenlandse Zaken en gekozen in een staat met veel joden) is niet het meest geschikt om harde taal te spreken tegen Israël.” Eén lichtpuntje zag ‘dolle Dries’ wel: ,,Slechter dan onder George W. Bush kan het niet worden.”

ad.nl

Slinger
20-03-09, 17:53
'Ik schaam mij over mijn Europa'

Door FRANS BOOGAARD

BRUSSEL – ,,Modieus gewauwel, geneuzel, gebazel en kletskoek." Met Dries van Agt, drievoudig Nederlands premier, gaat alles goed, dank u, en zelfs aan zijn spraakgebruik is in twintig jaar weinig veranderd. Met het Midden-Oosten gaat het heel wat minder.

Met de vijf kenmerkende woorden hierboven karakteriseerde Van Agt vanmiddag tijdens een drukbezochte spreekbeurt in Brussel het streven van Amerika en Europa om in het Midden-Oosten te komen tot een vrij Israël en een vrij Palestina, terwijl die tweestaten oplossing volgens Van Agt door het Israëlische nederzettingenbeleid allang ‘onmogelijk’ is geworden. Met lichtbeelden onderbouwde hij zijn stelling dat de Palestijnen al sinds 1948 grond verliezen, en Israël zelfs met een tot één vijfde teruggebrachte Palestijnse staat geen vrede heeft. ,,Die ruim 450.000 kolonisten die zich op bezet Palestijns gebied hebben gevestigd krijg je daar niet meer weg. Israël wíl geen vrede, omdat het nog dagelijks grond bij wint.”

Van Agt, die zich in zijn post-premier-bestaan al een tijdlang ontpopt als pro-Palestijns activist, was ook voor Brussel niet mals. ,,Ik schaam mij over mijn Europa”, aldus de voormalig Europees ambassadeur in Tokyo en Washington. Waarom? ,,Omdat Europa Israël blijft steunen.” Tot afgrijzen van de oud-premier besloot Europa vorig jaar de samenwerking met Israël nog uit te breiden, en gaat er in de Europese Unie geen enkele stem op om het associatieverdrag op te schorten, terwijl het verdrag dat bij schending van mensenrechten door één van beide partijen wél mogelijk maakt. ,,Even dimmen was er niet bij, wel andersom, waarmee ze Israël aanmoedigen door te gaan. Waanzin! Van de gekke!”

De voornamelijk met (oud)diplomaten gevulde zaal genoot van zijn verhaal, maar vond het wel eenzijdig. De Belgische oud-premier en oud-minister van Buitenlandse Zaken Mark Eyskens: ,,Hij praat niet over 1948, toen bijna alle Arabische landen Israël meteen wilden vernietigen, en heel weinig over die lui van Hamas die maar raketten blíjven afschieten. En dat grote Israëlische gebied is voor de helft een zandbak.” Diens opvolger Leo Tindemans: ,,Vrede komt er alleen als iedereen dat wil.”

Een voormalig topambassadeur wierp Van Agt voor de voeten dat er met Obama ook in het Midden-Oosten kansen op ‘change’ zijn, maar Van Agt wil dat nog afwachten. ,,Ik zat ook met betraand gelaat voor de tv toen hij gekozen werd (dezelfde nacht dat Israël Gaza binnenviel – red.) maar ik moet nog zien wat het wordt. Veel van zijn adviseurs zijn pro-Israël, een senator uit New York (Hillary Clinton, nu minister van Buitenlandse Zaken en gekozen in een staat met veel joden) is niet het meest geschikt om harde taal te spreken tegen Israël.” Eén lichtpuntje zag ‘dolle Dries’ wel: ,,Slechter dan onder George W. Bush kan het niet worden.”

ad.nl

En slechter dan onder Andries van Agt kan het in Nederland niet worden...

John2
20-03-09, 18:42
Weer een stukje die ook op de site van de SP stond en waar de meeste nuchtere Nederlander wel weer tussen de regels zal doorlezen.


=IbnRushd;3917766]'Ik schaam mij over mijn Europa'
Ik wist niet dat van Agt, eigenaar was van europa, maar vermoedelijk heb jij een bron waar we de eigendom bewijzen kunnen inzien.



Door FRANS BOOGAARD

BRUSSEL – ,,Modieus gewauwel, geneuzel, gebazel en kletskoek." Met Dries van Agt, drievoudig Nederlands premier, gaat alles goed, dank u, en zelfs aan zijn spraakgebruik is in twintig jaar weinig veranderd. Met het Midden-Oosten gaat het heel wat minder.

Hoe kunnen we als lezer het stukje serieus nemen als de schrijver al begint met gewauwel, geneuzel, gebazel en kletskoek, die allen synoniem staan voor slap gelul.


Met de vijf kenmerkende woorden hierboven karakteriseerde Van Agt vanmiddag tijdens een drukbezochte spreekbeurt in Brussel het streven van Amerika en Europa om in het Midden-Oosten te komen tot een vrij Israël en een vrij Palestina, terwijl die tweestaten oplossing volgens Van Agt door het Israëlische nederzettingenbeleid allang ‘onmogelijk’ is geworden. Met lichtbeelden onderbouwde hij zijn stelling dat de Palestijnen al sinds 1948 grond verliezen, en Israël zelfs met een tot één vijfde teruggebrachte Palestijnse staat geen vrede heeft. ,,Die ruim 450.000 kolonisten die zich op bezet Palestijns gebied hebben gevestigd krijg je daar niet meer weg. Israël wíl geen vrede, omdat het nog dagelijks grond bij wint.”
Hadden de Palestijnen voor 1948 dan wel een eigen staat???



Van Agt, die zich in zijn post-premier-bestaan al een tijdlang ontpopt als pro-Palestijns activist, was ook voor Brussel niet mals. ,,Ik schaam mij over mijn Europa”, aldus de voormalig Europees ambassadeur in Tokyo en Washington. Waarom? ,,Omdat Europa Israël blijft steunen.” Tot afgrijzen van de oud-premier besloot Europa vorig jaar de samenwerking met Israël nog uit te breiden, en gaat er in de Europese Unie geen enkele stem op om het associatieverdrag op te schorten, terwijl het verdrag dat bij schending van mensenrechten door één van beide partijen wél mogelijk maakt. ,,Even dimmen was er niet bij, wel andersom, waarmee ze Israël aanmoedigen door te gaan. Waanzin! Van de gekke!”
Ik zou me ook schamen voor al dat weggegooid geld, Ambassadeur van de Europeesche unie, terwijl elk land van europa daar eeen ambassadeur heeft.



De voornamelijk met (oud)diplomaten gevulde zaal genoot van zijn verhaal, maar vond het wel eenzijdig.
Je moet ook geen mensen met dementie samenbrengen in één zaal want dan word het inderdaad al snel een eenzijdig verhaal, met opa op het podium en Sena in de zaal.


De Belgische oud-premier en oud-minister van Buitenlandse Zaken Mark Eyskens: ,,Hij praat niet over 1948, toen bijna alle Arabische landen Israël meteen wilden vernietigen, en heel weinig over die lui van Hamas die maar raketten blíjven afschieten. En dat grote Israëlische gebied is voor de helft een zandbak.”
Een gemiste kans dus volgens de oudjes!


Diens opvolger Leo Tindemans: ,,Vrede komt er alleen als iedereen dat wil.”
Waaruit blijkt dat de tegenwoordige generatie het duidelijker zien.


Een voormalig topambassadeur wierp Van Agt voor de voeten dat er met Obama ook in het Midden-Oosten kansen op ‘change’ zijn, maar Van Agt wil dat nog afwachten. ,,Ik zat ook met betraand gelaat voor de tv toen hij gekozen werd (dezelfde nacht dat Israël Gaza binnenviel – red.) maar ik moet nog zien wat het wordt. Veel van zijn adviseurs zijn pro-Israël, een senator uit New York (Hillary Clinton, nu minister van Buitenlandse Zaken en gekozen in een staat met veel joden) is niet het meest geschikt om harde taal te spreken tegen Israël.” Eén lichtpuntje zag ‘dolle Dries’ wel: ,,Slechter dan onder George W. Bush kan het niet worden.”

ad.nl

Bevooroordeeld is dolle Dries dan ook nog!!!

Slinger
20-03-09, 18:46
Weer een stukje die ook op de site van de SP stond en waar de meeste nuchtere Nederlander wel weer tussen de regels zal doorlezen.


Ik wist niet dat van Agt, eigenaar was van europa, maar vermoedelijk heb jij een bron waar we de eigendom bewijzen kunnen inzien.




Hoe kunnen we als lezer het stukje serieus nemen als de schrijver al begint met gewauwel, geneuzel, gebazel en kletskoek, die allen synoniem staan voor slap gelul.


Hadden de Palestijnen voor 1948 dan wel een eigen staat???



Ik zou me ook schamen voor al dat weggegooid geld, Ambassadeur van de Europeesche unie, terwijl elk land van europa daar eeen ambassadeur heeft.



Je moet ook geen mensen met dementie samenbrengen in één zaal want dan word het inderdaad al snel een eenzijdig verhaal, met opa op het podium en Sena in de zaal.


Een gemiste kans dus volgens de oudjes!


Waaruit blijkt dat de tegenwoordige generatie het duidelijker zien.



Bevooroordeeld is dolle Dries dan ook nog!!!

Het is inderdaad belachelijk om te stellen dat de Palestijnen sinds 1948 grond verliezen. Alles wat ze nu hebben is meer dan voor 1948, want toen hadden ze geen vierkante centimeter.

IbnRushd
20-03-09, 19:01
:hihi: Komisch om Slinger en John2 te zien pruttelen en sputteren.

Triester kunnen we het niet maken, maar wel koddiger.

John2
20-03-09, 23:31
Het is inderdaad belachelijk om te stellen dat de Palestijnen sinds 1948 grond verliezen. Alles wat ze nu hebben is meer dan voor 1948, want toen hadden ze geen vierkante centimeter.

Inderdaad, want alle gronden vielen voor 1948 als kolonie van frankrijk en Engeland, ok niet iets om trots op te zijn en daarna werden deze gronden en rechten beschikbaar gesteld aan de VN.
Maar misschien dat onze IbnRushd het kan uitleggen hieronder?


:hihi: Komisch om Slinger en John2 te zien pruttelen en sputteren.

Triester kunnen we het niet maken, maar wel koddiger.

Nou IbnRushd, leg ons tweeën eens uit welke gronden eigendom waren van de Palestijnen in 1948?

fisherman1969
21-03-09, 00:03
:hihi: Komisch om Slinger en John2 te zien pruttelen en sputteren.

Triester kunnen we het niet maken, maar wel koddiger.

Net zo koddig als het feit dat Driesje nog roomser als de PAUS *)is ,hij zit elke zondag vooraan in de R.K kerk
Jarenlang in de K.V.P jeugd gepokt en gemazzeld waar destijds JODEN (p.v.d.a)nu niet bepaald als vrienden werden gezien :)
Nu liggen de zaken iets anders maar zo was het wel :zozo:
Maar als het jullie betreft omarm je zelfs de duvel zolang het maar past in het straatje anti ISRAEL , dit is wat wij op zee noemen met :
,,alle winden meewaaien ,, en maar zien waar het op uitdraaid .

*)ja dezelfde PAUS die hier zo gauw bespot en afgezeken wordt ,net zoals het RK waar DRIES van AGT al jaren een volgeling van is .
Persoonlijk vind ik het wel KODDIG , weet niet of Dries dat ook vind als ze zijn geloof zo afkraken

reason
21-03-09, 10:47
Van Agt heeft de neiging al te eenzijdig te zijn.
Maar hij maakt wel een aantal punten. Europa (en de VS) zou zich inderdaad veel kritischer moeten opstellen ten opzichte van Israel.
Voor een oplossing van het conflict is dat noodzakelijk.

John2
21-03-09, 13:11
Van Agt heeft de neiging al te eenzijdig te zijn.
Maar hij maakt wel een aantal punten. Europa (en de VS) zou zich inderdaad veel kritischer moeten opstellen ten opzichte van Israel.
Voor een oplossing van het conflict is dat noodzakelijk.

Dat zouden de VS en Europa wel willen als ze niet gebonden waren aan regels zoals onderanderen is vastgelegd in het VN/UN besluit.

1.
Momenteel worden de Palestijnse gebieden niet gezien als een zelfstandige staat maar een staat binnen een staat, zoals bijvoorbeeld het Vaticaan in Italie is, waarbij er verplichtingen liggen bij Israel, maar ook rechten die helaas verder gaan als de verplichtingen.

2.
Er in het besluit van 2002, onder geen voorwaarde word onderhandeld of overeenkomsten worden aangegaan met criminele organisatie's en/of terroristische organisaties.
Hamas word in deze nog steeds gezien en beschouwd als terreur organisatie door de VN/NAVO/NATO, waardoor er alleen op lager bestuurlijk niveau onderhandelingen kunnen en mogen plaats vinden.
En dan kunnen wij ons afvragen of deze onderhandelingen enig nut hebben gezien het feit dat Rusland enkele jaren geleden heeft onderhandeld voor vrede en het laatste jaar de buurlanden waaronder SA een poging hebben gedaan die op niets uitliepen.
En je eigelijk kunt spreken van een pad stelling wat betreft de invloeden van Europa (inclusief rusland) en VS.