PDA

Bekijk Volledige Versie : Wehrmacht represailles door Israelische hof gelegaliseerd.



Al Sawt
19-03-09, 14:48
gepubliceerd op 18 maart 2009 22:14, bijgewerkt op 18 maart 2009 23:08

Israël mag familie terrorist straffen

JERUZALEM - Het huis van de Palestijnse man uit Oost-Jeruzalem die in juli 2008 met een bulldozer drie Israëli’s in West-Jeruzalem doodreed, mag worden verwoest. Dat heeft het Israëlische Hooggerechtshof woensdag beslist. De dollemansrit van Hussam Duwiyat eindigde toen omstanders hem doodschoten.

De verwoesting van het huis is bedoeld ‘om anderen af te schrikken’ de terreuractie van Duwiyat na te doen, aldus het Hof. Zijn vader, die zoals vaak met alle aangetrouwde familie in het pand woont, had het Hof gevraagd de verwoesting te verbieden.

Maar ‘overwegingen over de schade die de familie wordt toegebracht wegen niet op tegen de mogelijkheid dat zo’n actie (de verwoesting, red.) anderen ervan weerhoudt het bloedige spoor te volgen’.

Het verwoesten van de huizen van terroristen is omstreden, omdat ze gelden als het collectief straffen van een familie. Tijdens de tweede intifada was het de standaardreactie van het Israëlische leger na een zelfmoordaanslag. Maar in 2005 concludeerde een militaire commissie dat de verwoestingen niet het gewenste effect hadden. Nadien zijn ze niet meer uitgevoerd.

bron: Volkskrant

Zelfs Whermacht had niet eens juridische rugsteun van haar hof.

IbnRushd
19-03-09, 14:57
Slinger, John2, Bar en nog een aantal nazionisten steunen zulke misdaden?

In Nederland hebben ze alleen een huis overhoop gehaald met de daarbijhorende materiële schade, omdat een verre familielid ooit een verdachte was van een terroristische aanslag in Madrid.

tanger'73
19-03-09, 16:33
Zelfs Whermacht had niet eens juridische rugsteun van haar hof.


Schande van de hoogste plank dit soort rechtsopvattingen. Hier zijn totaal geen woorden voor. "afschrikking", wat is dat nou voor een waanzin?

John2
19-03-09, 19:14
Lichaamlijke straffen zoals destijds het meisje dat na te zijn verkracht word gestenigd, het ophangen van mensen omdat ze anders denken, het afhakken van handen, het uitsteken van ogen, het overgieten van zuur, etc. etc. etc. krijgt allemaal jullie goedkeuring omdat het in de lijn ligt van de Koran en het islamitische geloof en is heel normaal in jullie ogen, maar als een ander rechtbank of overheid afwijkt in zijn uitspraak en hierdoor een Moslim-familie treft is het "notdone".

John2
19-03-09, 19:22
Slinger, John2, Bar en nog een aantal nazionisten steunen zulke misdaden?

In Nederland hebben ze alleen een huis overhoop gehaald met de daarbijhorende materiële schade, omdat een verre familielid ooit een verdachte was van een terroristische aanslag in Madrid.

Volgens mij omdat er een telefoontje kwam van iemand die namen en toenamen noemde, die adressen gaven.
En God zij dank reageert onze overheid op een perfecte manier zo dat de kans dat kaffers aanslagen kunnen plegen klein is, waardoor de veiligheid van onze burgers op een redelijk peil is.
Het jammer hierin vind ik dat de tijd tussen de telefoongesprek en het ingrijpen te kort was om het commandoteam speciale-eenheid over te laten komen om deze actie te laten uitvoeren en het nu is gedaan door een normaal arrestatie team van de politie.
Want na maanden training in Borne had ik hun wel eens in actie willen zien.

mark61
19-03-09, 19:26
Lichaamlijke straffen zoals destijds het meisje dat na te zijn verkracht word gestenigd, het ophangen van mensen omdat ze anders denken, het afhakken van handen, het uitsteken van ogen, het overgieten van zuur, etc. etc. etc. krijgt allemaal jullie goedkeuring omdat het in de lijn ligt van de Koran en het islamitische geloof en is heel normaal in jullie ogen, maar als een ander rechtbank of overheid afwijkt in zijn uitspraak en hierdoor een Moslim-familie treft is het "notdone".

Imbeciel. Je blijkt toch elke keer weer in staat nog stompzinniger te reageren.

John2
19-03-09, 19:32
Imbeciel. Je blijkt toch elke keer weer in staat nog stompzinniger te reageren.

Ach gut, ons techneutje geeft ook een kreet uit de kinderkamer.

Vanmorgen de krant gelezen over de explosie na een defecte LPG tank? :maf2:

tanger'73
20-03-09, 00:02
Lichaamlijke straffen zoals destijds het meisje dat na te zijn verkracht word gestenigd, het ophangen van mensen omdat ze anders denken, het afhakken van handen, het uitsteken van ogen, het overgieten van zuur, etc. etc. etc. krijgt allemaal jullie goedkeuring omdat het in de lijn ligt van de Koran en het islamitische geloof en is heel normaal in jullie ogen, maar als een ander rechtbank of overheid afwijkt in zijn uitspraak en hierdoor een Moslim-familie treft is het "notdone".


Tegen wie ben je hier allemaal aan het lullen, je bent langzamerhand pertinent debiel en seniel geworden.

tanger'73
20-03-09, 00:04
Imbeciel. Je blijkt toch elke keer weer in staat nog stompzinniger te reageren.


Wie hem nog volgen kan mag het zeggen?

John2
20-03-09, 00:13
Tegen wie ben je hier allemaal aan het lullen, je bent langzamerhand pertinent debiel en seniel geworden.

Nee Tanger verre van dat maar het valt mij op als er in Europa/Amerika en Israel in het bijzonder iets verkeerd wordt gedaan, er bekant iedere Moslim hier er over valt, terwijl het zelfde in de landen waar de Islamitische wetten gelden dit iedere dag gebeurd en ik er niemand over hoor.
Ik begin me er dan ook aan te storen dat we hier meten met twee latten en het gevoel meer meespreekt dan het verstand.

En dan mag Mark en jij me voor gek verklaren, maar zo is het wel!!!

tanger'73
20-03-09, 00:23
Nee Tanger verre van dat maar het valt mij op als er in Europa/Amerika en Israel in het bijzonder iets verkeerd wordt gedaan, er bekant iedere Moslim hier er over valt, terwijl het zelfde in de landen waar de Islamitische wetten gelden dit iedere dag gebeurd en ik er niemand over hoor.
Ik begin me er dan ook aan te storen dat we hier meten met twee latten en het gevoel meer meespreekt dan het verstand.

En dan mag Mark en jij me voor gek verklaren, maar zo is het wel!!!

Deponeer je zogenaamde zorgen en opmerkingen maar op een topic, die je daarvoor in het leven roept, maar hier gaat het om het legitimeren van een collectieve straf. Dat jij daar geen problemen mee hebt weten we inmiddels wel. Gek alleen ben je niet, meer dan dat.

John2
20-03-09, 00:46
Deponeer je zogenaamde zorgen en opmerkingen maar op een topic, die je daarvoor in het leven roept, maar hier gaat het om het legitimeren van een collectieve straf. Dat jij daar geen problemen mee hebt weten we inmiddels wel. Gek alleen ben je niet, meer dan dat.

Dus als ik verwijs naar een probleem die heerst ten opzichte van objectiviteit, omdat het hier wel word toegestaan in landen met Moslim achtergronden, maar niet in landen met democratische inslag, moet ik er maar een topic over openen?

tanger'73
20-03-09, 00:48
Dus als ik verwijs naar een probleem die heerst ten opzichte van objectiviteit, omdat het hier wel word toegestaan in landen met Moslim achtergronden, maar niet in landen met democratische inslag, moet ik er maar een topic over openen?

Objectief jij? Nou dat heb je dan zeker ruimschoots laten blijken.

John2
20-03-09, 00:51
Objectief jij? Nou dat heb je dan zeker ruimschoots laten blijken.

Niet dan?

tanger'73
20-03-09, 00:53
Niet dan?


Wat jij wilt man.

fisherman1969
20-03-09, 01:43
Zelfs Whermacht had niet eens juridische rugsteun van haar hof.



Man hou eens op met je kinderachtige verdraaiingen van de TOPIC KOP!
Je weet geen moer van wo2
DE wehrmacht stond boven alles , als je dat bedoeld kijk anders maar eens naar het hysterische gekrijs van de befaamde rechter FREISLER!

Freisler combineerde de functies van rechter en aanklager in één persoon. Hij stond bekend om het vernederen en toeschreeuwen van de verdachten, en werd niet voor niets spottend "Razende Roland" genoemd. Freisler leidde onder andere de showprocessen tegen leden van de verzetsgroep Die Weiße Rose en tegen de leden van de aanslag op Hitler van 20 juli 1944. Deze processen liet hij filmen. Om de verdachten belachelijk te maken tijdens het proces liet Freisler hun bretels, riemen en stropdassen wegnemen en hun een te grote broek aantrekken zodat zij tijdens de behandeling van hun zaak hun broek met hun handen vast moesten houden. Freisler schreeuwde tijdens het verloop van het proces zo hard dat de technici, die voor de filmopname moesten zorgen, grote problemen hadden om de woorden van de verdachten hoorbaar te maken.!!!

Net zo als jou gekrijs en er telkens Nazie DEUTSLAND bij halen !

http://nl.wikipedia.org/wiki/Roland_Freisler

fisherman1969
20-03-09, 01:55
Imbeciel. Je blijkt toch elke keer weer in staat nog stompzinniger te reageren.

NEE in dit geval niet AL-SAWT haalt er toch ook te hooi en te gras de Deutse Nazie,s bij !
Uit een alweer bijna 70jaar geleden periode bij om vooral de Joden nog eens extra te herinneren aan de verschrikkingen die EEN GROOT DEEL VAN HUN VOOROUDERS ondergaan hebben .

NIET TE VERGELIJKEN MET DE SITUATIE HOE ERG EN VERSCHRIKKELIJK OOK DIE ER NU HEERST,OOK DE MISDADEN VAN DE ISRALISCHE SOLDATEN ZIJN NIET TE VERGELIJKEN MET DE MISDADEN BEGAAN DOOR DE NAZIES !

fisherman1969
20-03-09, 02:06
Slinger, John2, Bar en nog een aantal nazionisten steunen zulke misdaden?

In Nederland hebben ze alleen een huis overhoop gehaald met de daarbijhorende materiële schade, omdat een verre familielid ooit een verdachte was van een terroristische aanslag in Madrid.

Uw zoekbewerking - NAZIEZIONISTEN - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Suggestie:vermoedelijk een door een van haat vervulde idioot verzonnen woord

John2
20-03-09, 11:39
Wat jij wilt man.

Wat ik wil is dat mijn kinderen, maar ook jou kinderen veilig kunnen leven op een stukje aarde dat we Nederland noemen, dat er geen Gekken in hun nabijheid verblijven die hun en anderen naar het leven kunnen staan.
Gewoon kunnen opgroeien in rust en vrede.

fisherman1969
20-03-09, 13:21
Wat ik wil is dat mijn kinderen, maar ook jou kinderen veilig kunnen leven op een stukje aarde dat we Nederland noemen, dat er geen Gekken in hun nabijheid verblijven die hun en anderen naar het leven kunnen staan.
Gewoon kunnen opgroeien in rust en vrede.

Precies ! zo denken wij er ook over ,alleen zouden we dat ,,stukje aarde,nog iets verder uitgebreid zien !

John2
20-03-09, 13:46
Precies ! zo denken wij er ook over ,alleen zouden we dat ,,stukje aarde,nog iets verder uitgebreid zien !

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten!

Al Sawt
23-03-09, 17:27
Man hou eens op met je kinderachtige verdraaiingen van de TOPIC KOP!
Je weet geen moer van wo2
Jij moet eens ophouden met roepen dat ik geen kennis heb over W02, zonder inbreng van argumenten.

Mijn kennis over WO2 is duizend keer groter dan jouw kennis.


DE wehrmacht stond boven alles , als je dat bedoeld kijk anders maar eens naar het hysterische gekrijs van de befaamde rechter FREISLER!Whermacht
stond boven alles? Ik dacht echt dat het SS was.


Freisler combineerde de functies van rechter en aanklager in één persoon. Hij stond bekend om het vernederen en toeschreeuwen van de verdachten, en werd niet voor niets spottend "Razende Roland" genoemd. Freisler leidde onder andere de showprocessen tegen leden van de verzetsgroep Die Weiße Rose en tegen de leden van de aanslag op Hitler van 20 juli 1944. Deze processen liet hij filmen. Om de verdachten belachelijk te maken tijdens het proces liet Freisler hun bretels, riemen en stropdassen wegnemen en hun een te grote broek aantrekken zodat zij tijdens de behandeling van hun zaak hun broek met hun handen vast moesten houden. Freisler schreeuwde tijdens het verloop van het proces zo hard dat de technici, die voor de filmopname moesten zorgen, grote problemen hadden om de woorden van de verdachten hoorbaar te maken.!!!Net zo als jou gekrijs en er telkens Nazie DEUTSLAND bij halen !

http://nl.wikipedia.org/wiki/Roland_Freisler

[/QUOTE]Wat heeft Freisler te maken met Whermacht of mijn topic onderwerp?

Ben je wel goed snik?

John2
23-03-09, 18:19
Mijn kennis over WO2 is duizend keer groter dan jouw kennis.
Whermacht



Oke, één klein testje waarbij je het antwoord niet vind op Google of je moet weten waar je moet zoeken.

De Vraag,

De russen hebben de duitsers verdreven uit Rusland en daarna zoals bekend zijn ze opgerukt naar het westen om mee te helpen de rest van Europa te bevrijden tegen de duitse bezetting.
Tot hoever zijn deze Russische legers gekomen?
Alleen de echte kenner van de WOII weet dit en ook waarom dit punt zo belangrijk was.
Maar ik vraag alleen naar de plek.

Spoetnik
23-03-09, 19:24
Oke, één klein testje waarbij je het antwoord niet vind op Google of je moet weten waar je moet zoeken.

De Vraag,

De russen hebben de duitsers verdreven uit Rusland en daarna zoals bekend zijn ze opgerukt naar het westen om mee te helpen de rest van Europa te bevrijden tegen de duitse bezetting.
Tot hoever zijn deze Russische legers gekomen?
Alleen de echte kenner van de WOII weet dit en ook waarom dit punt zo belangrijk was.
Maar ik vraag alleen naar de plek.

Ik neem aan dat je bij de Elbe en de Mulde bedoeld. Maar... then again... Laten we het in jouw geval maar op Luxor in zuid-west vlaanderen houden.

H.P.Pas
23-03-09, 20:17
Tot hoever zijn deze Russische legers gekomen?


Dat is moeilijk eenduidig te beantwoorden.


Wir siegen zurück, durch unsere Taktik.
Die Russen sie folgen, in wilder Panik.
Wir locken sie, mit ihrem Führer Stalin
Aus Rußland heraus, nach Potsdam un Berlin.
Da stehen sie betrogen, Berlin ist nich mehr.
Und so wird geschlagen das Russische Heer.

Slinger
23-03-09, 20:35
Wat ik wil is dat mijn kinderen, maar ook jou kinderen veilig kunnen leven op een stukje aarde dat we Nederland noemen, dat er geen Gekken in hun nabijheid verblijven die hun en anderen naar het leven kunnen staan.
Gewoon kunnen opgroeien in rust en vrede.

Er komen steeds meer gekken.

John2
23-03-09, 20:36
Ik neem aan dat je bij de Elbe en de Mulde bedoeld. Maar... then again... Laten we het in jouw geval maar op Luxor in zuid-west vlaanderen houden.

Foutje, ze waren verder veel verder.


Dat is moeilijk eenduidig te beantwoorden.


Wir siegen zurück, durch unsere Taktik.
Die Russen sie folgen, in wilder Panik.
Wir locken sie, mit ihrem Führer Stalin
Aus Rußland heraus, nach Potsdam un Berlin.
Da stehen sie betrogen, Berlin ist nich mehr.
Und so wird geschlagen das Russische Heer.


Ach so.

fisherman1969
23-03-09, 20:43
Jij moet eens ophouden met roepen dat ik geen kennis heb over W02, zonder inbreng van argumenten.

Mijn kennis over WO2 is duizend keer groter dan jouw kennis.
Whermacht

Wat heeft Freisler te maken met Whermacht of mijn topic onderwerp?

Ben je wel goed snik?[/QUOTE]

Dat mag ik me eerder afvragen of jij dat bent om te ,,hooi en te gras ,,alles te vergelijken met de WEHRMACHT spoor je nog wel vraag ik me af??
Dan krijg je van mij lik op stuk !
Jou kennis van W.O 2!!! man laat me niet lachen ,anders maak je deze vergelijkingen niet je staat gewoon voor schut !
Wat Freisler ermee te maken had ?? lees de kop ff van jou TOPIC !
Wehrmacht repressailes door Israelisch hof gelegaliseerd :maf2:
Over niet goed snik gesproken in je door haat verziekte geest weet je van gekkigheid niet wat je doen moet ,hoe kan in GODSNAAM 70 jaar na dato
een Israelisch hof de ,,wehrmacht,, legaliseren ????
Dus haalde ik FREISLER *)er bij die stond ten alle tijden achter de ,,WEHRMACHT,,

*) meest beruchte en gevreesde Nazie rechter en Oorlogsmisdadiger !!!
Betwijfel of je uberhaupt weet wat de ,,WEHRMACHT,,inhield .

fisherman1969
23-03-09, 21:28
Oke, één klein testje waarbij je het antwoord niet vind op Google of je moet weten waar je moet zoeken.

De Vraag,

De russen hebben de duitsers verdreven uit Rusland en daarna zoals bekend zijn ze opgerukt naar het westen om mee te helpen de rest van Europa te bevrijden tegen de duitse bezetting.
Tot hoever zijn deze Russische legers gekomen?
Alleen de echte kenner van de WOII weet dit en ook waarom dit punt zo belangrijk was.
Maar ik vraag alleen naar de plek.

Voor mij een simpele vraag :
Op 25 April 1945 ontmoette A.S Zjadow Generaal bevel hebber van het 5e Russische gardenleger en Generaal Courtney Hodges bevelhebber van het Eerste Amerikaanse leger ..Elkaar bij het stadje TORGAU aan de rivier de Elbe ,dit was de eerste keer dat Russische en Amerikaanse troepen kontakt maakten hier was Duitsland in tween gesneden ,later bleek hoe historisch dit moment was !
Meerder details over deze ontmoeting heb ik evtueel ook nog er is zelfs een huwlijk uit voorgekomen*) tussen een Russische soldate en een Amerikaanse soldaat .:love:

*) als ik het goed heb onthouden diende hij in het 69 e divisie van het 5e Amerikaanse legerkorps en zij bij de 58e garde divisie van het Rode leger ook de namen zijn evt nog te vinden

The_Grand_Wazoo
23-03-09, 22:22
Oke, één klein testje waarbij je het antwoord niet vind op Google of je moet weten waar je moet zoeken.

De Vraag,

De russen hebben de duitsers verdreven uit Rusland en daarna zoals bekend zijn ze opgerukt naar het westen om mee te helpen de rest van Europa te bevrijden tegen de duitse bezetting.
Tot hoever zijn deze Russische legers gekomen?
Alleen de echte kenner van de WOII weet dit en ook waarom dit punt zo belangrijk was.
Maar ik vraag alleen naar de plek.

Alleen de echte historicus weet dat uit de aard van jouw vraag een diep onbegrip van de historische wetenschap blijkt, gecombineerd met een tamelijk schijnbare voorliefde voor tamelijk willekeurige feitjes.
Maar alleen de echte historicus weet dat, dus als je al om een uitleg hiervan vraagt, verraad jij jezelf als dilletant.

tanger'73
23-03-09, 22:30
Alleen de echte historicus weet dat uit de aard van jouw vraag een diep onbegrip van de historische wetenschap blijkt, gecombineerd met een tamelijk schijnbare voorliefde voor tamelijk willekeurige feitjes.
Maar alleen de echte historicus weet dat, dus als je al om een uitleg hiervan vraagt, verraad jij jezelf als dilletant.


:hihi: Dat laatste woord is dan nog op z'n zachts uitgedrukt.

fisherman1969
23-03-09, 22:43
Alleen de echte historicus weet dat uit de aard van jouw vraag een diep onbegrip van de historische wetenschap blijkt, gecombineerd met een tamelijk schijnbare voorliefde voor tamelijk willekeurige feitjes.
Maar alleen de echte historicus weet dat, dus als je al om een uitleg hiervan vraagt, verraad jij jezelf als dilletant.

Ik ben geen echte historicus (want het is bijna onmogelijk om alle details van WO2) te onthouden ,vermoeddellijk bedoelde John uit historisch oogpunt wat ik al ,,aanhaalde,, de splitsing van het Duitse rijk WAS EEN FEIT !!
Daarmee lag meteen al de kiem van de zgn,,koude oorlog ,, die volgde .
Torgau aande Elbe wordt algemeen genoemd als het eerste ontmoetings punt van de geallieerden legers ( maar echte kenners zeggen dat er al eerder kontakt was tussen verkennings een heden van Russen en Amerikanen en zelfs een kort vuurgevecht plaats vond !! ze herkenden elkaar niet .
Dat was in de buurt van Wittenberg (ong 18 km van Torgau ) maar de officieele ontmoeting staat in de boeken bij TORGAU.

fisherman1969
23-03-09, 22:59
Zelfs Whermacht had niet eens juridische rugsteun van haar hof.

Een zinnnetje met zoveel ..onzin!!!
W(H)ERMACHT!!! HAAR HOF ????
Ga toch eens wat anders verzinnen, je weet kennelijk niet eens wat de

,,WERHMACHT,, inhoud lol:zozo:

Zelfs niet met je duizendvoudige meer kennis ,over WO 2 :)

John2
23-03-09, 23:52
Voor mij een simpele vraag :
Op 25 April 1945 ontmoette A.S Zjadow Generaal bevel hebber van het 5e Russische gardenleger en Generaal Courtney Hodges bevelhebber van het Eerste Amerikaanse leger ..Elkaar bij het stadje TORGAU aan de rivier de Elbe ,dit was de eerste keer dat Russische en Amerikaanse troepen kontakt maakten hier was Duitsland in tween gesneden ,later bleek hoe historisch dit moment was !
Meerder details over deze ontmoeting heb ik evtueel ook nog er is zelfs een huwlijk uit voorgekomen*) tussen een Russische soldate en een Amerikaanse soldaat .:love:

*) als ik het goed heb onthouden diende hij in het 69 e divisie van het 5e Amerikaanse legerkorps en zij bij de 58e garde divisie van het Rode leger ook de namen zijn evt nog te vinden
Nee dit bedoelde ik niet zal het hieronder wel uitleggen, want ook Alt zal er wel geen antwoord aan wagen.



Alleen de echte historicus weet dat uit de aard van jouw vraag een diep onbegrip van de historische wetenschap blijkt, gecombineerd met een tamelijk schijnbare voorliefde voor tamelijk willekeurige feitjes.
Maar alleen de echte historicus weet dat, dus als je al om een uitleg hiervan vraagt, verraad jij jezelf als dilletant.

Nee dilletant, ook ik kwam er bij toeval achter en ik denk dat zelfs historicus hier geen antwoord op weet.


:hihi: Dat laatste woord is dan nog op z'n zachts uitgedrukt.

Ik denk dat Tanger het antwoord weet, of is deze stomme opmerking geplaatst om je eigen tekort komingen te verdoeselen?

************************************************** ********

Sorry Fisher ik geef het antwoord nog niet. :hihi:

nour_islam
24-03-09, 09:35
het joods lijden is niet te vergelijken met welk leed dan ook
immers zij zijn de uitverkorenen. Al zou een hele bevolkingsgroep op de meest gruwelijke wijze uitgemoord worden dan nog mag je absoluut geen vergelijking maken met WO2

The_Grand_Wazoo
24-03-09, 10:23
Ik ben geen echte historicus (want het is bijna onmogelijk om alle details van WO2) te onthouden ,vermoeddellijk bedoelde John uit historisch oogpunt wat ik al ,,aanhaalde,, de splitsing van het Duitse rijk WAS EEN FEIT !!
Daarmee lag meteen al de kiem van de zgn,,koude oorlog ,, die volgde .
Torgau aande Elbe wordt algemeen genoemd als het eerste ontmoetings punt van de geallieerden legers ( maar echte kenners zeggen dat er al eerder kontakt was tussen verkennings een heden van Russen en Amerikanen en zelfs een kort vuurgevecht plaats vond !! ze herkenden elkaar niet .
Dat was in de buurt van Wittenberg (ong 18 km van Torgau ) maar de officieele ontmoeting staat in de boeken bij TORGAU.

Oh ... feiten ... van dat soort dingen. Tamelijk contingent, nietwaar. Het had ook anders kunnen zijn en als het nou eens anders was, was de loop van de geschiedenis dan wezenlijk gewijzigd? Stel, die grens had 50 kilometer meer naar het oosten gelegen. Was dat van belang geweest? En wanneer dat niet zo was, wat is dan de waarde van dit feit? En wat zegt het dan wanneer je op het al dan niet kennen van dit feit afmeet of iemand kennis heeft van WOII? Zegt het wellicht dat je niet in staat bent relevante zaken van irrelevante te onderscheiden?
Gewoon ter overweging meegegeven.

knuppeltje
24-03-09, 10:36
=John2;3921944]Nee dilletant, ook ik kwam er bij toeval achter en ik denk dat zelfs historicus hier geen antwoord op weet.

Dat moet wel een heeeeeeeeeel groot mysterie zijn vermoed ik. :)


Ik denk dat Tanger het antwoord weet, of is deze stomme opmerking geplaatst om je eigen tekort komingen te verdoeselen?

Dus Tanger is eigenlijk nog geleerder dan alle hystoricie bij elkaar, sapperdestie wie had dat ooit gedacht. :fpotver:

Mwa, had er niet 'mijn' moeten staan? :giechel:


Sorry Fisher ik geef het antwoord nog niet. :hihi:

Dat weet jij zelf niet. :haha:

fisherman1969
24-03-09, 14:06
Oh ... feiten ... van dat soort dingen. Tamelijk contingent, nietwaar. Het had ook anders kunnen zijn en als het nou eens anders was, was de loop van de geschiedenis dan wezenlijk gewijzigd? Stel, die grens had 50 kilometer meer naar het oosten gelegen. Was dat van belang geweest? En wanneer dat niet zo was, wat is dan de waarde van dit feit? En wat zegt het dan wanneer je op het al dan niet kennen van dit feit afmeet of iemand kennis heeft van WOII? Zegt het wellicht dat je niet in staat bent relevante zaken van irrelevante te onderscheiden?
Gewoon ter overweging meegegeven.

Dat durf ik niet te zeggen feit is dat de rivier ELBE opzich al en natuurlijke grens was !
Later speelde dat een belangrijke rol (bij de verdeling ) van Nazie Duitsland,
en de daarop volgende ,,koude Oorlog,,
Verder heb ik geen zin om koffiedik te gaan kijken ,wat er wel of niet gebeurt zou zijn ,we weten allemaal hoe het is gegaan en afgelopen is .
Uiteindelijk in de hereniging van OOST en West Duitsland.
Mijn kennis omtrent de WO2 behelst het begin (dus de opkomst van de Nazie,s en hun ondergang het eind) almede hun bondgenoten dezgn AS=MOGENDHEDEN dus ook JAPAN en ITALIIE
Onze specialiteit is overigens de oorlog op Zee gedurende wo2 en daarbij durf ik gerust te zeggen dat we er veel , heel veel van afweten.
Mede door onze speurtochten naar het wel en wee van o.a: Vaders ,vrienden en famillie die zowel bij de Nederlandse Marine als Koopvaardij gevaren hebben ,velen vonden ook hun dood op de Wereld zeeen.
Nog meer vragen over WO2 mag hoor! ik leen ook wel unieke boekwerken uit aan belangstellende .

The_Grand_Wazoo
24-03-09, 14:47
Dat durf ik niet te zeggen feit is dat de rivier ELBE opzich al en natuurlijke grens was !
Later speelde dat een belangrijke rol (bij de verdeling ) van Nazie Duitsland,
en de daarop volgende ,,koude Oorlog,,
Verder heb ik geen zin om koffiedik te gaan kijken ,wat er wel of niet gebeurt zou zijn ,we weten allemaal hoe het is gegaan en afgelopen is .
Uiteindelijk in de hereniging van OOST en West Duitsland.
Mijn kennis omtrent de WO2 behelst het begin (dus de opkomst van de Nazie,s en hun ondergang het eind) almede hun bondgenoten dezgn AS=MOGENDHEDEN dus ook JAPAN en ITALIIE
Onze specialiteit is overigens de oorlog op Zee gedurende wo2 en daarbij durf ik gerust te zeggen dat we er veel , heel veel van afweten.
Mede door onze speurtochten naar het wel en wee van o.a: Vaders ,vrienden en famillie die zowel bij de Nederlandse Marine als Koopvaardij gevaren hebben ,velen vonden ook hun dood op de Wereld zeeen.
Nog meer vragen over WO2 mag hoor! ik leen ook wel unieke boekwerken uit aan belangstellende .

Geestig ... beangstigend onbegrip.