PDA

Bekijk Volledige Versie : Gay Krant ontmaskert Ramadan



David
20-03-09, 19:02
Tariq Ramadan, onder meer gasthoogleraar Burgerschap en identiteit aan de Erasmus Universiteit en adviseur van de gemeente Rotterdam, verkondigt twee boodschappen. In zijn op westerlingen gerichte boeken predikt Ramadan respect voor homo’s. Maar als hij zich richt tot zijn islamitische achterban moeten onder meer homoseksuelen en vrouwen het ontgelden. De Gay Krant publiceert de uitspraken die Ramadan over homo’s heeft gedaan, maar die eigenlijk niet voor westerse oren bestemd zijn.

Kern van het betoog van Tariq Ramadan is dat er maar één islam is waarvan de principes onveranderd geldig blijven voor alle samenlevingen en in alle tijden. Die radicale uitspraak staat op gespannen voet met de manier waarop hij zich in het westen openlijk presenteert – onlangs nog in het televisieprogramma Wintergasten van Joris Luyendijk. Ramadan roept dan op tot respect voor mensen die anders denken of handelen. Hij weigert toe te geven dat hij ook een andere zienswijze heeft. De Gay Krant toont aan de hand van letterlijke uitspraken van Ramadan aan dat zijn boodschap aan westerse bewonderaars een compleet andere is dan die aan moslims.

In zijn op cassettebandjes ingesproken teksten voor moslims zegt Tariq Ramadan onomwonden dat ‘homoseksueel gedrag een teken is van een aandoening, een stoornis en een onevenwichtigheid’. Veel van zijn uitspraken zijn opgetekend in het boek Frère Tariq van Caroline Fourest. Ramadan doet Fourest af als een feministische lesbienne die niet serieus te nemen is. Al zijn uitspraken zijn echter terug te vinden op cassettebandjes die bestemd zijn voor de islamitische achterban van de hoogleraar. Gay Krant luisterde die tapes af en noteerde de letterlijke teksten van Ramadan, en sprak daarover met oud-politicus Frits Bolkestein en schrijfster Caroline Fourest.

Bron: http://www.gk.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=6020

David
20-03-09, 19:07
VVD wil af van moslimwetenschapper


UPDATE - De VVD in Rotterdam wil af van het contract dat de gemeente heeft met de islamitische wetenschapper Tariq Ramadan. Volgens Bas van Tijn van de VVD is de maat vol nu uit de publicatie in de Gay Krant blijkt dat Ramadan negatieve uitspraken heeft gedaan over vrouwen en homoseksualiteit.

Zo noemde hij homoseksualiteit een aandoening en een stoornis.

Ramadan staat op de loonlijst van de gemeente als adviseur. Naast de twee ton voor zijn leerstoel, kostten zijn activiteiten in de stad (zoals wijkbezoeken en debatten) zo’n 420.000 euro. Voor andere adviezen rekent hij een uurtarief van 290 euro.

Hij zou de dialoog tussen moslims en niet-moslims moeten verbeteren.

De VVD vond het in eerste instantie al niet zo nodig om het contract met Ramadan te verlengen en nu al helemaal niet meer. De partij gaat de kwestie op 26 maart aankaarten in de gemeenteraad. De gemeente is al een onderzoek begonnen.

VVD-er Bas van Tijn: 'Dit soort uitspraken mag je in Nederland wel doen, maar het gaat hier over iemand die met overheidsgeld een positie heeft gekregen. Die notabene betaald wordt door de gemeente om de dialoog tussen groepen in de samenleving te bevorderen. Dan zijn dit soort uitspraken ontoelaatbaar.' De VVD vraagt dan ook aan het college hoe de gemeente zo snel mogelijk afstand kan doen van het contract met Ramadan.

De SP gaat over Ramadan mondelinge Kamervragen stellen.

De Erasmus Universiteit reageert niet op het artikel in de Gay Krant. De onderwijsinstelling wacht de resultaten van het onderzoek af van de gemeente naar de cassettebandjes waarop hij de uitspraken zou doen.

Binnenlands Bestuur becijferde in februari wat Ramadan de gemeente Rotterdam tot nu toe gekost heeft. Dat bleek in totaal 1,79 miljoen euro te zijn.

Tariq Ramadan gaat voorlopig gewoon door met zijn missie. Vandaag zal hij preken in de Mosquée de Plaisir, een moskee in Parijs die vooral bij orthodoxe islamitische jongeren erg geliefd is.



Hij zal er spreken na het Icha-gebed over de relatie tussen de generaties. Na afloop is er een discussie. De voorzitter van de moskee, Abdelmajid Kaddouri, is erg blij met het bezoek van Ramadan: “Hij is erg populair bij onze jongeren. Ze zien in hem een soort rolmodel." Kaddouri verwacht dat het publiek vanavond ‘elektrisch geladen’ zal worden.

Bron: http://www.gk.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=6032

tanger'73
20-03-09, 19:08
Waar zijn die omstreden uitspraken van Ramadan dan?

David
20-03-09, 19:10
Waar zijn die omstreden uitspraken van Ramadan dan?

Te lezen in de Gaykrant, en ze worden nu onderzocht door de gemeente Rotterdam.

IbnRushd
20-03-09, 19:22
Frits Bolkestein beschuldigde tijdens een debat met T. Ramadan, hem ook van alles en nog wat. Uiteraard waren zijn beschuldigingen en beweringen gebaseerd op citaten die ver buiten de context gelezen werd. Dat werd meteen duidelijk toen de beurt aan T. Ramadan gegeven werd.

David
20-03-09, 19:23
Frits Bolkestein beschuldigde tijdens een debat met T. Ramadan, hem ook van alles en nog wat. Uiteraard waren zijn beschuldigingen en beweringen gebaseerd op citaten die ver buiten de context gelezen werd. Dat werd meteen duidelijk toen de beurt aan T. Ramadan gegeven werd.

We zullen dit onderzoek af wachten. Da's het verstandigste, nietwaar?

Flupke.
20-03-09, 19:31
We zullen dit onderzoek af wachten. Da's het verstandigste, nietwaar?
Ramadan geeft ze telkens de kans om hem tijdens een debat weg te debatteren , en telkens komen zij met quotes van iemand anders af, en niet met effectieve bewijzen. Bolkenstein werd van het podium weggevaagd door zijn idiote optreden en er gingen hem nog velen voor.

IbnRushd
20-03-09, 19:32
We zullen dit onderzoek af wachten. Da's het verstandigste, nietwaar?

Een onderzoek doe je vooraf, en niet achteraf. Dat is verstandig.

David
20-03-09, 19:34
Een onderzoek doe je vooraf, en niet achteraf. Dat is verstandig.

Heb je het openingsbericht wel gelezen? :moe:

Flupke.
20-03-09, 19:34
Een onderzoek doe je vooraf, en niet achteraf. Dat is verstandig.
Behalve als het om gay-issues gaat dan beginnen ze van achteren.

IbnRushd
20-03-09, 19:53
Heb je het openingsbericht wel gelezen? :moe:

Twee keer zelfs. De toon in desbetreffende bericht heeft (m.i.) een duidelijk negatieve lading.

Joesoef
20-03-09, 20:01
Heb hem altijd controversieel en dubbel gevonden, hem hem gehoord in meerdere lezingen en debatten. Hij is zeer glad.

tanger'73
20-03-09, 20:02
Twee keer zelfs. De toon in desbetreffende bericht heeft (m.i.) een duidelijk negatieve lading.


Zelfs Ramadan die manouvreerd op de grenzen van zijn eigen overtuiging ten aanzien van homo's, wordt niet in dank afgenomen. Hoog tijd dat hij dan maar zijn illusies naast zich neerzet en het rechtgebaande pad maar weer gaat volgen?

Joesoef
20-03-09, 20:06
Zelfs Ramadan die manouvreerd op de grenzen van zijn eigen overtuiging ten aanzien van homo's, wordt niet in dank afgenomen. Hoog tijd dat hij dan maar zijn illusies naast zich neerzet en het rechtgebaande pad maar weer gaat volgen?


:argwaan:

Aït Ayt
20-03-09, 21:26
VVD wil af van moslimwetenschapper

De SP gaat over Ramadan mondelinge Kamervragen stellen.



ja hoor de politiek duikt er weer bovenop.. er is echter niks mis met de vrije mening om homoseksueel gedrag een stoornis te vinden en heeft het verder weinig zin om je daar als politicus druk over te maken..


Binnenlands Bestuur becijferde in februari wat Ramadan de gemeente Rotterdam tot nu toe gekost heeft. Dat bleek in totaal 1,79 miljoen euro te zijn.

ramadan kost erg duur..

Marsipulami
20-03-09, 21:51
Iemand die gevraagd wordt om de dialoog tussen moslims en niet moslims te bevorderen, die moet altijd schipperen anders is hij/zij niet geschikt voor die opdracht.

Als men een moslim zoekt die enkel het standpunt van de NL publieke opinie verdedigt dan moeten NLers vooral tegen zichzelf blijven praten, maar niet pretenderen dat ze een echte dialoog willen.

Spoetnik
20-03-09, 21:57
Gay Krant luisterde die tapes af en noteerde de letterlijke teksten van Ramadan, en sprak daarover met oud-politicus Frits Bolkestein en schrijfster Caroline Fourest.



En vreemd genoeg niet met Ramadan.

Slinger
20-03-09, 22:15
En vreemd genoeg niet met Ramadan.


Wat zou daar het nut van zijn?

John2
20-03-09, 23:23
Tariq Ramadan, onder meer gasthoogleraar Burgerschap en identiteit aan de Erasmus Universiteit en adviseur van de gemeente Rotterdam, verkondigt twee boodschappen. In zijn op westerlingen gerichte boeken predikt Ramadan respect voor homo’s. Maar als hij zich richt tot zijn islamitische achterban moeten onder meer homoseksuelen en vrouwen het ontgelden. De Gay Krant publiceert de uitspraken die Ramadan over homo’s heeft gedaan, maar die eigenlijk niet voor westerse oren bestemd zijn.

Kern van het betoog van Tariq Ramadan is dat er maar één islam is waarvan de principes onveranderd geldig blijven voor alle samenlevingen en in alle tijden. Die radicale uitspraak staat op gespannen voet met de manier waarop hij zich in het westen openlijk presenteert – onlangs nog in het televisieprogramma Wintergasten van Joris Luyendijk. Ramadan roept dan op tot respect voor mensen die anders denken of handelen. Hij weigert toe te geven dat hij ook een andere zienswijze heeft. De Gay Krant toont aan de hand van letterlijke uitspraken van Ramadan aan dat zijn boodschap aan westerse bewonderaars een compleet andere is dan die aan moslims.

In zijn op cassettebandjes ingesproken teksten voor moslims zegt Tariq Ramadan onomwonden dat ‘homoseksueel gedrag een teken is van een aandoening, een stoornis en een onevenwichtigheid’. Veel van zijn uitspraken zijn opgetekend in het boek Frère Tariq van Caroline Fourest. Ramadan doet Fourest af als een feministische lesbienne die niet serieus te nemen is. Al zijn uitspraken zijn echter terug te vinden op cassettebandjes die bestemd zijn voor de islamitische achterban van de hoogleraar. Gay Krant luisterde die tapes af en noteerde de letterlijke teksten van Ramadan, en sprak daarover met oud-politicus Frits Bolkestein en schrijfster Caroline Fourest.

Bron: http://www.gk.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=6020

David kerel, ten eerste gefeliciteerd met de profesionele site die de GK heeft geschapen.
Ik denk dat de GK een punt heeft, maar ben ontzettend benieuwd hoe de politiek hier op reageren gaat.
Ik las in één van de stukken dat de SP vragen gaat stellen in de kamer, misschien een idee om het tijdstip van dit vragen uurtje bekend te maken.
Ik heb zelf zondag nog een gesprek in Zwolle met de provinciale politiek en zal dit zeker ter sprake brengen.

Trouwens een lange tijd niets van je gehoord op maroc.nl?

John2
20-03-09, 23:25
En vreemd genoeg niet met Ramadan.

Je spreekt met iemand als de uitspraken niet duidelijk zijn.

Verder kun wij ons als Nederlandse burgers ons afvragen wat deze Tariq Ramadan doet in de Nederlandse politiek als hij niet Welkom is in diverse moslimlanden waaronder SA.

Flupke.
20-03-09, 23:56
Je spreekt met iemand als de uitspraken niet duidelijk zijn.

Verder kun wij ons als Nederlandse burgers ons afvragen wat deze Tariq Ramadan doet in de Nederlandse politiek als hij niet Welkom is in diverse moslimlanden waaronder SA.
John,ben jij retarded geboren of ben jij retarded geworden?

John2
21-03-09, 00:32
John,ben jij retarded geboren of ben jij retarded geworden?

Ik ben nog achtelijk geboren nog geworden, maar verklaar je uitspraak waarom jij dit vindt naar aanleiding van mijn stukje?

Is hij wel welkom dan in SA???

Witte78
21-03-09, 01:18
Het zal nog wel een paar generaties duren voordat dit soort primitieve gedachtegoed onder moslims is ingedamd. Mij lijkt sowieso enig begrip tonen een verkeerd signaal.

Joesoef
21-03-09, 09:10
Wat zou daar het nut van zijn?


Regel een in de journalistiek, hoor en wederhoor. Tenzij je voor de telegraaf werkt natuurlijk dan is het criterium hoe groter de chocoladeletters hoe beter. Laten we hopen dat de gaykrant het mis heeft.

Joesoef
21-03-09, 09:11
Mij lijkt sowieso enig begrip tonen een verkeerd signaal.


Goed voorbeeld doet volgen?

Witte78
21-03-09, 11:10
Goed voorbeeld doet volgen?

Het is maar net wat je onder het goede voorbeeld verstaat.

Victory
21-03-09, 12:36
Iemand die gevraagd wordt om de dialoog tussen moslims en niet moslims te bevorderen, die moet altijd schipperen anders is hij/zij niet geschikt voor die opdracht.

Als men een moslim zoekt die enkel het standpunt van de NL publieke opinie verdedigt dan moeten NLers vooral tegen zichzelf blijven praten, maar niet pretenderen dat ze een echte dialoog willen.
:duim:

knuppeltje
21-03-09, 14:07
Hoeveel bonus krijgt die zakkenvuller daar nog bovenop? Werkt ie bij de ING of zo?
Voor mij is het een regelrechte schande dat er voor zoiets zoveel betaald wordt met gemeenschapsgeld.

mark61
22-03-09, 16:35
Het zal nog wel een paar generaties duren voordat dit soort primitieve gedachtegoed onder moslims is ingedamd. Mij lijkt sowieso enig begrip tonen een verkeerd signaal.

De SGP vent (vooralsnog vermeend) precies het zelfde gedachtengoed uit, en komt daar ook telkens mee weg.

Witte78
22-03-09, 16:50
De SGP vent (vooralsnog vermeend) precies het zelfde gedachtengoed uit, en komt daar ook telkens mee weg.

Precies. Isoleren en negeren, zo ga je met dat soort idioten om.

Joesoef
22-03-09, 17:04
Tariq Ramadan: ‘Citaten nooit gedaan’
UPDATE - De islamitische wetenschapper Tariq Ramadan ontkent ooit homo- of vrouwonvriendelijke uitspraken te hebben gedaan. Zijn bewering is een reactie op een artikel in de afgelopen week verschenen Gay Krant, waarin vertaalde citaten van hem zijn gepubliceerd.

Eerder ontkende hij eveneens zijn eigen citaten zoals die werden aangehaald door de oud-politicus en Eurocommissaris Frits Bolkestein en de Franse journaliste Caroline Fourest.

Het gaat dan om uitspraken in het Frans over vrouwen als: “Er is een belangrijke regel voor Allah. Als je probeert aandacht te trekken door je manier van doen, of door het gebruik van parfum, door je verschijning of door je gebaren, dan bewandel je niet de goede geestelijke weg.”

En over homo’s: “Een man is bedoeld voor een vrouw, en een vrouw voor een man.” En even verderop: “De boodschap van de islam is op dit punt heel helder: homoseksualiteit is niet toegestaan, is niet iets wat valt binnen de algemene opvatting over de mens. Homoseksualiteit is niet iets wat men in de islam kan toestaan.” En bovenal: “Dit probleem blijkt een storing, een verkeerd functioneren en een onevenwichtigheid”.

Ramadan stelt dat de citaten die afkomstig zijn van door hem ingesproken cassettes niet juist zouden zijn vertaald en dat erin is geknipt.

In een persbericht zegt Ramadan nu: "Als islamdeskundige ben ik al meer dan twintig jaar betrokken bij de discussie en debatten over vrouwen en homo's in de islam. Ik heb de rechten van vrouwen altijd verdedigd en ik heb homo's nooit veroordeeld, ongeacht mijn publiek (moslims, niet-moslims) en ongeacht de taal (Engels, Frans, Arabisch) of de locatie. Het artikel bevat citaten waarin is geknipt, die zijn verwrongen of die simpelweg onjuist zijn. Dit is niet serieus te nemen en niet acceptabel.''

Op cassette QA 38 (timer 33:10) zegt Ramadam : “Dieu a voulu un norme et ce norme est “l’homme pour la femme et la femme pour l’homme” (timer 33:32) “Le message de l’islam de ce point de vue là est clair. ça n’est pas permis, ça c’est pas quelque chose qui entre dans la conception générale de l’homme.” En een paar secondes later : “L’homosexualité n’est pas quelque chose qu’on considère admis en islam”.

En : “Ce comportement révèle une perturbation, un dysfunctionnement, un déséquilibre.”

Op cassette QA 37 (timer 15:05) zegt Ramadan over vrouwen : “….dans la rue, mesure veut dire, on doit toujours avoir les yeux collés au béton.”

En op cassette QA 5 (timer 41:36) “Il y a un principe devant dieu. Si tu cherches á attirer le regard par les formes, ou par le parfum, ou par l’apparence, ou par les gestes, tu n’es pas dans le cheminement de la spiritualité.”

Bron: http://www.gk.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=6038

mulan
22-03-09, 17:30
Wat is er uberhaupt mis met die uitspraken?? Ramadan is slim genoeg om zichzelf te verdedigen maar moet hij dat iedere keer willen. Hij moet gewoon leren accepteren dat er een groep mensen is die pas tevreden zijn als hij gaat praten als Hirshi Ali. Anders blijft hij verdacht. Net als de rest van de moslims die niet ieder moment van de dag hun eigen religie af willen zeiken.

mark61
22-03-09, 17:42
Wat is er uberhaupt mis met die uitspraken??

Ik vind deze twee tamelijk maf, to say the least:

“Ce comportement révèle une perturbation, un dysfunctionnement, un déséquilibre.”

Het lijkt me verstandiger om zo'n 'technisch' oordeel aan deskundigen over te laten. Hij moet zich bij zijn leest houden,

“….dans la rue, mesure veut dire, on doit toujours avoir les yeux collés au béton.”

Doe jij dat zelf ook? :hihi: (al wil ik graag weten wat de rest van de zin was. Das weer verdacht, dat weglaten).

Maja, tis weer een stok om de hond te slaan. Lichten ze ook nog even het hooglerarenbestand van de VU door? Zo nee, waarom niet?

De vertaling is niet helemaal lekker, en er zit tenminste één spelfout in het Frans.

mulan
22-03-09, 21:07
Ik vind deze twee tamelijk maf, to say the least:

“Ce comportement révèle une perturbation, un dysfunctionnement, un déséquilibre.”

Het lijkt me verstandiger om zo'n 'technisch' oordeel aan deskundigen over te laten. Hij moet zich bij zijn leest houden,

“….dans la rue, mesure veut dire, on doit toujours avoir les yeux collés au béton.”

Doe jij dat zelf ook? :hihi: (al wil ik graag weten wat de rest van de zin was. Das weer verdacht, dat weglaten).

Maja, tis weer een stok om de hond te slaan. Lichten ze ook nog even het hooglerarenbestand van de VU door? Zo nee, waarom niet?

De vertaling is niet helemaal lekker, en er zit tenminste één spelfout in het Frans.

Ik doe zoveel niet. Ik ben geen maatstaf daarin. Ik vind zijn uitspraken niet echt controversieel. Helemaal niet eigenlijk. Of ik dat nu vind of niet doet er niet toe. Maar ik vraag me af wat hij dan moet zeggen? Gewoon doen alsof hij daar geen mening over heeft..of een mening geven die iedereen zal accepteren? Dat ter verantwoording roepen de hele tijd van iedere moslim die wat zegt begint zwaar irritant te worden.

mark61
22-03-09, 21:46
Ik doe zoveel niet. Ik ben geen maatstaf daarin. Ik vind zijn uitspraken niet echt controversieel. Helemaal niet eigenlijk. Of ik dat nu vind of niet doet er niet toe. Maar ik vraag me af wat hij dan moet zeggen? Gewoon doen alsof hij daar geen mening over heeft..of een mening geven die iedereen zal accepteren? Dat ter verantwoording roepen de hele tijd van iedere moslim die wat zegt begint zwaar irritant te worden.

Ik denk dat het voor jou wel controversieel is om voorgeschreven te krijgen dat je je blik op de grond gericht moet houden :zozo:, magoed, dets up toe joe.

Hij moet zich beperken tot: 'de islam verbiedt h.' Das alles. Geen fantasieën over of iets een 'verstoring' is of een 'onevenwichtigheid' of verdere gewichtig aandoende, edoch volledig loze beweringen. Dat valt me vies van hem tegen. Slip of the tongue, zeker :cheefbek:

Het is altijd erg vermoeiend als godsdienstfunctionarissen danwel 'theologen' denken dat ze bevoegd zijn om wetenschappelijke uitspraken te doen. Enfin, tis meer een soort beschaafd schelden eigenlijk, onder het mom van.

Zolang iedereen die wat geks zegt in gelijke mate ter verantwoording wordt geroepen vind ik het prima. Maar inderdaad, de verhoudingen zijn danig zoek.

Max Stirner
22-03-09, 23:02
Ik doe zoveel niet. Ik ben geen maatstaf daarin. Ik vind zijn uitspraken niet echt controversieel. Helemaal niet eigenlijk. Of ik dat nu vind of niet doet er niet toe. Maar ik vraag me af wat hij dan moet zeggen? Gewoon doen alsof hij daar geen mening over heeft..of een mening geven die iedereen zal accepteren? Dat ter verantwoording roepen de hele tijd van iedere moslim die wat zegt begint zwaar irritant te worden.


In dit geval is (troetel) 'moslim zijn' in principe zijn baan, waarvoor hij vorstelijk betaald wordt.

Dus moet hij zeggen wat wij - de niet homo-fobe belastingbetalers - willen horen.


:)

Charlus
22-03-09, 23:10
<...>Hij moet zich beperken tot: 'de islam verbiedt h.' Das alles. Geen fantasieën over of iets een 'verstoring' is of een 'onevenwichtigheid' of verdere gewichtig aandoende, edoch volledig loze beweringen. Dat valt me vies van hem tegen. Slip of the tongue, zeker :cheefbek:<...>
Goede moslims zijn zich terdege bewust van de irrationaliteit van hun religie en stellen geen vragen? Ik vind hem wel aandoenlijk; het kán gewoon niet zo zijn dat de Islam homoseksualiteit verbiedt zonder redelijke, wetenschappelijk verantwoorde grond. Dan krijg je onvermijdelijk het soort gezwets als dat van Ramadan.
Ik geloof helemaal niets van een slip of the tongue. Juist iemand als Ramadan zal zo denken. Hoe moet hij anders denken? De Islam verbiedt homoseksualiteit omdat de Islam achterlijk is? Zie ook Sallahdin.

Max Stirner
22-03-09, 23:13
Als men een moslim zoekt die enkel het standpunt van de NL publieke opinie verdedigt dan moeten NLers vooral tegen zichzelf blijven praten, maar niet pretenderen dat ze een echte dialoog willen.


Zo'n dialoog moeten we ook helemaal niet willen.

Wij (de 'ieder zijn ding / leven en laten leven-mensen ') hebben 100% gelijk en zij (de religieuze bemoeials) 100% ongelijk.



Simpel. Tot zover de dialoog.

Witte78
22-03-09, 23:14
Ik denk dat het voor jou wel controversieel is om voorgeschreven te krijgen dat je je blik op de grond gericht moet houden :zozo:, magoed, dets up toe joe.

Hij moet zich beperken tot: 'de islam verbiedt h.' Das alles. Geen fantasieën over of iets een 'verstoring' is of een 'onevenwichtigheid' of verdere gewichtig aandoende, edoch volledig loze beweringen. Dat valt me vies van hem tegen. Slip of the tongue, zeker :cheefbek:

Het is altijd erg vermoeiend als godsdienstfunctionarissen danwel 'theologen' denken dat ze bevoegd zijn om wetenschappelijke uitspraken te doen. Enfin, tis meer een soort beschaafd schelden eigenlijk, onder het mom van.

Zolang iedereen die wat geks zegt in gelijke mate ter verantwoording wordt geroepen vind ik het prima. Maar inderdaad, de verhoudingen zijn danig zoek.

In welk opzicht bedoel je dat de verhouding zoek is? Ik heb het idee dat iedereen die iets debiels roept wel ongeveer evenveel aandacht krijgt, of het nu de paus, Wilders, of een ayatollah uit Iran is.

mark61
22-03-09, 23:15
Goede moslims zijn zich terdege bewust van de irrationaliteit van hun religie en stellen geen vragen? Ik vind hem wel aandoenlijk; het kán gewoon niet zo zijn dat de Islam homoseksualiteit verbiedt zonder redelijke, wetenschappelijk verantwoorde grond. Dan krijg je onvermijdelijk dit soort geklets.

Waarom focus je uniquement op moslims? Omdat het bij christenen vanzelfsprekend is dat ze achterlijk zijn, maar bij moslims (nog) niet?

En hoe is het met de motivatie van ongelovige homohaters?

Tis eerder aandoenlijk dat moslims zo te zien niets zelf verzinnen, maar klakkeloos Amerikaanse christenfundipraat nabauwen. Dat anti-amerikanisme is bijzonder selectief.

knuppeltje
23-03-09, 09:18
Hij is net een gewone straathoer die tegen elke klant zegt wat die horen wilt, alleen is het wel een heel dure straathoer met een heel gladde tong.
Iemand met zijn statuur, die achter gesloten deuren het tegendeel beweert van wat hij in het openbaar zegt, vetrouw ik voor nog geen milimeter.

mark61
23-03-09, 09:31
Hij is net een gewone straathoer die tegen elke klant zegt wat die horen wilt, alleen is het wel een heel dure straathoer met een heel gladde tong.
Iemand met zijn statuur, die achter gesloten deuren het tegendeel beweert van wat hij in het openbaar zegt, vetrouw ik voor nog geen milimeter.

Ik zie dat 'tegendeel' niet geheel. Bovendien snap ik niet waarom de Gaykrant zich ook nog eens over vrouwen ontfermt. Dat maakt het wat onoprechter allemaal.

David
23-03-09, 12:08
Ik zie dat 'tegendeel' niet geheel. Bovendien snap ik niet waarom de Gaykrant zich ook nog eens over vrouwen ontfermt. Dat maakt het wat onoprechter allemaal.

De Gaykrant heeft massa's vrouwelijke (lesbische) lezers.

knuppeltje
23-03-09, 12:17
Ik zie dat 'tegendeel' niet geheel. Bovendien snap ik niet waarom de Gaykrant zich ook nog eens over vrouwen ontfermt. Dat maakt het wat onoprechter allemaal.

Ik zie dat wel. Het is wel aardig verbloemd, maar dat kun je wel aan hem overlaten. Hij ontkent nogal eens dat hij bij bepaalde bijeenkomsten bepaalde dingen heeft gezegd. Maar misschien heb je wel gelijk, want ook dan blijft ie naar mijn smaak nogal glibberig.

Tja, wie is er vrouwvriendelijker dan de gemiddelde homo? :)

mark61
23-03-09, 12:22
De Gaykrant heeft massa's vrouwelijke (lesbische) lezers.

:hihi: Jah dat bedoelde ik niet, en weet jij ook wel.

Hebben ze alle docenten van de VU al gescreend en evt. ontmaskerd?

Aït Ayt
23-03-09, 13:30
Hij is net een gewone straathoer die tegen elke klant zegt wat die horen wilt, alleen is het wel een heel dure straathoer met een heel gladde tong.
Iemand met zijn statuur, die achter gesloten deuren het tegendeel beweert van wat hij in het openbaar zegt, vetrouw ik voor nog geen milimeter.

hij mag alles achter gesloten deuren zeggen wat hij wil.. dat is zijn vrijheid.. zo zal hij homofilie in dit land moeten tolereren maar mag hij achter gesloten deuren zeggen dat hij homofilie ongezond vindt..
dat hij zijn persoonlijke mening niet hardop in de publieke sfeer staat te verkondigen is sociaal van hem en heeft er niets mee te maken dat hij onbetrouwbaar zou zijn..

de kwestie rondom zijn uitspraken gaat nergens over..
dat hij een onbeschoft hoog uurloon vraagt van gemeenschapsgeld voor werk wat hij eigenlijk vrijwillig zou moeten doen is daarintegen tenenkrommend.. onbegrijpelijk dat de gemeente zo slordig met geld omgaat door deze geldwolf te betalen.. zowel ramadan als de gemeente zouden zich rot moeten schamen..

Max Stirner
23-03-09, 15:32
hij mag alles achter gesloten deuren zeggen wat hij wil.. dat is zijn vrijheid.. zo zal hij homofilie in dit land moeten tolereren maar mag hij achter gesloten deuren zeggen dat hij homofilie ongezond vindt..
dat hij zijn persoonlijke mening niet hardop in de publieke sfeer staat te verkondigen is sociaal van hem en heeft er niets mee te maken dat hij onbetrouwbaar zou zijn..

..


Tis een wijs man, zoveel is duidelijk:

Een maatschappelijk geaccepteerde mening verkondigen om je uurloontje veilig te stellen en een volstrekt andere mening spuien om je noodzakelijke striet kredibilitie bij de eigen achterban te behouden.


De goedgelovige subsidiërende multiculti-knuffelaars vragen er zelf om, zou er ook misbruik van maken.

Bofko
23-03-09, 15:50
Ik zag Tariq Ramadan een tijdje terug in gesprek met Joris Luyendijk.Hij wekte daarin op mij de indruk meer Europeaan te zijn dan Moslim. Je zag zijn ogen glinsteren bij een onderwerp als Europese literatuur en filosofie en je zag hem 'kunstmatig' reageren bij moslim-onderwerpen.

Ik heb meer de indruk van koorddansende, lichtend voorbeeld willen zijn van Europese moslimintegratie, dan van een gluiperige moslim met een dubbele agenda.

Zijn woorden worden in dit multiculti-klimaat op een goudschaaltje gelegd en een contradictie of politiek niet-correcte uitspraak is dan heel snel gevonden.

Max Stirner
23-03-09, 16:07
Ik zag Tariq Ramadan een tijdje terug in gesprek met Joris Luyendijk.Hij wekte daarin op mij de indruk meer Europeaan te zijn dan Moslim. Je zag zijn ogen glinsteren bij een onderwerp als Europese literatuur en filosofie en je zag hem 'kunstmatig' reageren bij moslim-onderwerpen.

.


Het Andries Knevel dillema, zogezegd.

Hij gelooft al die religieuze b*llsh*t natuurlijk al lang niet meer, heeft er echter zijn salaris en maatschappelijke status aan te danken.

Bofko
23-03-09, 16:21
Het Andries Knevel dillema, zogezegd.

Hij gelooft al die religieuze b*llsh*t natuurlijk al lang niet meer, heeft er echter zijn salaris en maatschappelijke status aan te danken.

Dat denk ik wel.En ja, m.b.t die maatschappelijk status/salaris is hij niet slechter dan andere vooraanstaande denkers en politici die zich goed voor hun lezingen laten betalen.

VerbalSmaeel
23-03-09, 16:33
Ik stel voor dat mensen die beweren dat homoseksualiteit meer is dan alleen een gedragsuiting dit onderbouwen met acceptabele bronnen. Er is namelijk, volgens de wetenschap, geen verklaring die aanspraak kan maken op algemene geldigheid. Dit kan komen doordat seksuele selectie, op basis van de evolutietheorie, homoseksualiteit uit de genenpool zou moeten verwijderen met het oog op voortplanting.

Maar goed, Ramadan gaat verder helemaal niet in op een mogelijke genetische aanleg van homoseksualiteit. Hij beschouwt het zoals een ieder van ons het zou moeten beschouwen zolang er geen algemeen geldige verklaring is voor homoseksualiteit, namelijk als een gedragsuiting. En op het punt van de islam kan hij zich wel zeker deskundige noemen, waardoor zijn bewering dat de islam de homoseksuele praktijk niet toestaat een absoluut gerechtvaardigde opinie is.

Overigens pleegt Ramadan daarbij geen 'double-speach' omdat dit verder niets zegt over het respect die je tegenover een persoon kunt betrachten ondanks dat je het niets een bent met zijn/haar seksuele uitspattingen. En dit is ook wat Ramadan in het programma "Wintergasten" naar voren bracht.

Tenslotte moeten die homoclubjes helemaal niet zeuren, aangezien ze zich als een horde prostituee's gedragen wanneer het aankomt op het veiligstellen van subsidies. Daarbij hebben ze in het verleden al meermalen bewezen niet vies te zijn van het criminaliseren van Marokkanen en moslims om de verspreiding van een exhibitionistische homomoraal (zie daarvoor artikel van homoseksueel Gerrit Komrij) noodzakelijk te achten.

mark61
23-03-09, 18:05
Ik zag Tariq Ramadan een tijdje terug in gesprek met Joris Luyendijk.Hij wekte daarin op mij de indruk meer Europeaan te zijn dan Moslim. Je zag zijn ogen glinsteren bij een onderwerp als Europese literatuur en filosofie en je zag hem 'kunstmatig' reageren bij moslim-onderwerpen.

Ik heb meer de indruk van koorddansende, lichtend voorbeeld willen zijn van Europese moslimintegratie, dan van een gluiperige moslim met een dubbele agenda.

Zijn woorden worden in dit multiculti-klimaat op een goudschaaltje gelegd en een contradictie of politiek niet-correcte uitspraak is dan heel snel gevonden.

Yeps.

mark61
23-03-09, 18:19
Ik stel voor dat mensen die beweren dat homoseksualiteit meer is dan alleen een gedragsuiting dit onderbouwen met acceptabele bronnen. Er is namelijk, volgens de wetenschap, geen verklaring die aanspraak kan maken op algemene geldigheid. Dit kan komen doordat seksuele selectie, op basis van de evolutietheorie, homoseksualiteit uit de genenpool zou moeten verwijderen met het oog op voortplanting.

Je kletst uit je nek. Homofilie komt bij honderden diersoorten voor. Daar gaat je 'gedragsuiting', wat dat woord ook moge betekenen.

De evolutietheorie is voorts niet teleologisch; het is nl. geen ideologie, zoals zovele verdwaasden schijnen te denken. Quasi gewichtige prietpraat kortom.

Waarom zeg je niet gewoon: 'ik vind homofilie walgelijk'? Dat is toch het enige waar het om gaat? Doe niet zo schijnheilig, draai er niet om heen, en zeg gewoon wat je vindt. Mag allemaal, lang leve de vrijheid van meningsuiting. Dat hypocriete om-de-hete-brij-heendraaien met quasi-wetenschappelijke praatjes, daar moet ik van kotsen. Dit soort mystificaties leidt echt tot niets, behalve dan ridiculisering en minachting van degene die ze hanteert.

Of is het dat je tegelijkertijd homohater wil zijn, maar ook door de westerse goegemeenste wil worden gerespecteerd? You can't have your cake and eat it. Soort Ibn Rushd-spagaat.


Maar goed, Ramadan gaat verder helemaal niet in op een mogelijke genetische aanleg van homoseksualiteit.

Nope, hij komt net als jij met quasi-wetenschappelijke kwalificaties als 'verstoring' en 'onevenwichtigheid'. Volstrekt inhoudsloze kul.


Hij beschouwt het zoals een ieder van ons het zou moeten beschouwen

Waarom moet dat?


zolang er geen algemeen geldige verklaring is voor homoseksualiteit, namelijk als een gedragsuiting.

Waar blijkt dat uit? Wat is in godsnaam een 'gedragsuiting'?


En op het punt van de islam kan hij zich wel zeker deskundige noemen, waardoor zijn bewering dat de islam de homoseksuele praktijk niet toestaat een absoluut gerechtvaardigde opinie is.

Das geen opinie, das een feit. Als iemand nog even kan specificeren wat 'de islam' is.


seksuele uitspattingen.

:hihi: Moeilijk hè, je haat verbergen?

David
23-03-09, 19:05
Enfin, de kwestie staat inmiddels op de agenda van de Tweede Kamer.

mark61
23-03-09, 19:18
Enfin, de kwestie staat inmiddels op de agenda van de Tweede Kamer.

Das ook debiel. Tis iets tussen de gemeente Rotterdam en zijn personeel, zou ik zeggen. Hebben ze alle andere functionarissen aan de universiteiten en hogescholen al doorgelicht op hun opinies over homofilie?

David
23-03-09, 19:22
Das ook debiel. Tis iets tussen de gemeente Rotterdam en zijn personeel, zou ik zeggen. Hebben ze alle andere functionarissen aan de universiteiten en hogescholen al doorgelicht op hun opinies over homofilie?

Geen idee, ik zal Ome Henk eens mailen.

Spoetnik
23-03-09, 19:28
Geen idee, ik zal Ome Henk eens mailen.

Onderzoekt de Gay Krant ook of er Homoseksuele functionarissen zijn die foute dingen over moslims en/of de islam zeggen?