PDA

Bekijk Volledige Versie : Bisschop wil ’condooms voor vrouwen’



Marsipulami
20-03-09, 22:10
Bisschop wil ’condooms voor vrouwen’

Geplaatst door Ben Lange op vrijdag 20 maart 2009 om 17:50u

HAMBURG (RKnieuws.net) - Bisschop Hans-Jochen Jaschke van Hamburg heeft zich ’zonder taboes’ over het thema condooms uitgesproken. De bisschop schreef in de krant Die Zeit: Wie aids heeft en seksueel actief is en wie met wisselende partners omgaat, moet anderen en zichzelf kunnen beschermen. Daar moet je over kunnen praten.

Dat betekent volgens de bisschop geen taboes op het onderwerp condooms, maar ook geen mythen in omloop brengen. Condooms kunnen beschermen, maar mannen weigeren vaak condooms te gebruiken. Daarom hebben vrouwen eerder hulp nodig. Er zouden bijvoorbeeld eigen condooms voor vrouwen moeten komen. Dan kunnen ze zichzelf beschermen.
Volgens bisschop Jaschke zit de kerk niet in een sinistere anti-condoom-hoek van waaruit ze mensen wil intimideren. Maar christenen behoren wel verantwoordingsvol met seksualiteit om te gaan.

knuppeltje
21-03-09, 14:18
Bisschop wil ’condooms voor vrouwen’

Die kan verdere promotie wel vergeten.

mark61
22-03-09, 16:27
Kostelijk. Ongewild geeft de man weer blijk van de achterlijkheid van de kerk. Ik maar denken dat het vrouwencondoom al bestaat.

tanger'73
23-03-09, 18:58
Kostelijk. Ongewild geeft de man weer blijk van de achterlijkheid van de kerk. Ik maar denken dat het vrouwencondoom al bestaat.


Waarom is de kerk weer volgens jou achterlijk, de kerk is immers toch ook pro-homo (althans niks wijst erop dat ze homo's niet accepteren toch)?

mark61
23-03-09, 19:32
Waarom is de kerk weer volgens jou achterlijk, de kerk is immers toch ook pro-homo (althans niks wijst erop dat ze homo's niet accepteren toch)?

Ze hebben overal een mening over maar zijn niet zo goed op de hoogte van wat er gebeurt in de wereld. Zoals in dit detail.

Interessant. Vertel mij es over de paus en homofilie? Na ze doen niet aan automatisch takfieren geloof ik, zoals jij beweert over de islam. Die dat trouwens ook al niet doet.

tanger'73
23-03-09, 19:36
Ze hebben overal een mening over maar zijn niet zo goed op de hoogte van wat er gebeurt in de wereld. Zoals in dit detail.

Interessant. Vertel mij es over de paus en homofilie? Na ze doen niet aan automatisch takfieren geloof ik, zoals jij beweert over de islam. Die dat trouwens ook al niet doet.


Wil je het 'takfieren' van homo's in de praktijk zien? Bedrijf dan a.u.b. je flikkerpraktijk eens in sharia-landen en loop eens een moskee binnen om je homofilie tegenover de aldaar aanwezige moskeebezoekers eens te verkondigen. Ga lekker verder met dromen, of al die gelovigen hebben het bij het verkeerde eind en jij natuurlijk bij het rechte?

Maryama_Me
23-03-09, 19:45
Bisschop wil ’condooms voor vrouwen’


Er zouden bijvoorbeeld eigen condooms voor vrouwen moeten komen.

Arme Bisschop loopt flink achter.Vrouwencondoom bestaat allang.