PDA

Bekijk Volledige Versie : T. Ramadan: 'Stop die aanvallen op mij!'



IbnRushd
04-04-09, 15:00
Stop die aanvallen op mij!

Tariq Ramadan, 01-04-2009 17:41

Er vindt een hetze plaats tegen voorvechter van integratie.

Het is eigenlijk bijna grappig te aanschouwen hoe Henk Krol zijn versie van onze ontmoeting verspreidt om anderen ervan te overtuigen dat hij de waarheid vertelt.

Het is daarentegen verontrustend om te zien hoe makkelijk men zijn verhaal aanneemt zonder de feiten te verifiëren of zelfs maar te vragen naar mijn kant van het verhaal. Laten we naar de feiten kijken en dan trachten te begrijpen wat de werkelijke essentie van deze controverse is.

Feiten
De feiten op een rij. Ten eerste vroeg Krol om een ‘neutrale locatie’. We hebben elkaar niet ontmoet op het hoofdkwartier van het European Muslim Network (EMN) in Rotterdam – het EMN is gevestigd in Brussel en heeft geen kantoor in Rotterdam. Ten tweede kwam Henk Krol met zijn adjunct-hoofdredacteur en met de persoonlijk assistent van de heer Bolkestein (waarom eigenlijk?).

Wraak
Krol werd kwaad toen ik zijn beschuldigingen gepubliceerd in de Gay Krant verbond aan het rampzalige optreden van Bolkestein toen wij op 11 september 2008 met elkaar een debat voerden (zie video: tariqramadan.com/spip.php?article10343). Ik vroeg of het soms om een wraakactie ging.

Krol stelde voor dat ik het verleden zou vergeten en zou reageren op een aantal ‘gevoelige vragen’, om mijn ‘ware gedachten’ over vrouwen en homoseksualiteit naar voren te brengen. Ik zei hem dat ik bereid was dat te doen, maar dat dat geen zin zou hebben als hij tegelijkertijd de boodschap overbracht dat ik ‘met twee tongen spreek’. We moesten dan ook terugkomen op wat hij reeds had gepubliceerd en de feiten controleren, om te weten of ik had gelogen.

Weigeren
Ten derde: omdat Krol volhield dat hij bewijzen had voor wat als mijn beweringen naar voren was gebracht, was mijn voorwaarde aan hem om me de bronnen, teksten en opnamen te tonen. Dit weigerde hij.

Het belangrijkste punt had te maken met mijn werk als hoogleraar. De heer Krol beweerde dat het hele verhaal was begonnen met studenten die naar hem toe waren gekomen met klachten over ‘enkele harde uitspraken’ die ik in hun aanwezigheid zou hebben gedaan.

Dit was een ernstige zaak: was het niet vreemd dat hij dit verhaal niet had genoemd in zijn eigen artikel en dan pas had overgedragen aan het tijdschrift van de universiteit (Erasmus Magazine, 27maart)?

Studenten
Ik vroeg hem het te verifiëren en me de precieze inhoud te geven van wat ik gezegd zou hebben, aangezien ik nooit tegenover mijn studenten gesproken had over homoseksualiteit en vrouwen. Ik heb op geen enkel moment gevraagd om de namen van de studenten: drie getuigen kunnen dat bevestigen.

Is het niet logisch om, aangezien de Gay Krant onjuiste citaten heeft verspreid en ermee is begonnen om mijn naam te bezoedelen, Henk Krol te vragen ofwel mijn naam te zuiveren of te komen met bewijzen, voordat ik een nieuw interview aan hem zou geven?

Een vraag blijft staan: waarom deze telkens terugkerende aanvallen op mij, als de aantijgingen als vals worden weerlegd? Men moet verder kijken om te begrijpen wat er aan de hand is.

Verkiezingsjaar
Aan de start van het verkiezingsjaar proberen sommigen de weg tot succes te plaveien door zich hard op te stellen tegenover islam en moslims. Hoewel laatstgenoemden burgers zijn, worden ze voorgesteld als ‘de anderen’, ‘niet te integreren’, niet te vertrouwen: ‘zij’ zijn niet zoals ‘wij’, ‘hun’ waarden zijn niet gelijk aan de ‘onze’.

De strategieën van concurrerende politieke partijen zijn overal dezelfde: ze verwarren de aanwezigheid van mensen die al burger van het land zijn met de voortgaande immigratie en werpen gevoelige onderwerpen als homoseksualiteit, eerwraak, de positie van vrouwen, et cetera, op om controverse te creëren.

Daarmee voeden ze angsten en vestigen ze een aangetast sociaal klimaat: ze mogen dan misschien de volgende verkiezing winnen, maar ze helpen ons niet samen te leven op de lange termijn. Daarin hebben we echter geen keus: we zullen samenleven.

Gevoelig
Ik heb moslims altijd opgeroepen kritischer te zijn, om gevoelige onderwerpen aan de orde te stellen en op te houden zich over te geven aan een slachtoffermentaliteit. Tegelijkertijd spoor ik alle Nederlandse burgers aan om de werkelijke ontwikkelingen binnen moslimgemeenschappen op waarde te schatten.

Er zijn problemen en zaken die om hervorming vragen, maar in de praktijk van alledag is de situatie zich aan het verbeteren en de jonge generaties moslims zijn steeds hoger opgeleid, houden zich aan de wet en spreken Nederlands, zoals alle Nederlanders dat doen.

Cultureel
Ze zijn Nederlands en staan niet voor een ‘religieus of cultureel integratieprobleem’. Waar ze wel vaak mee te maken hebben, zijn vooroordelen en discriminatie, vooral op de arbeidsmarkt en bij huisvesting. Dit zijn feiten die erkend worden door Nederlandse onderzoeks- en overheidsinstellingen en ze vormen een uitdaging voor de gehele Nederlandse samenleving.

De Nederlandse samenleving en politici moeten niet alleen kijken naar de mooie waarden waar ze voor staan, maar ook naar de consistentie van het beleid en naar de realiteit wanneer het gaat om het in praktijk brengen van juist deze waarden van respect, vrijheid en gelijke kansen.

Verdraaiingen
Mijn verbintenis met de gemeente Rotterdam was en blijft erop gericht manieren te vinden om deze serieuze kwesties aan te pakken. Ik zal me door verdraaiingen, persoonlijke aanvallen en onwaarheden niet laten afleiden van mijn doel, om creatieve manieren te vinden om elkaar te respecteren en samen te leven.

Tariq Ramadan is senior research fellow aan Oxford University en gasthoogleraar burgerschap en identiteit aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.

Volkskrant.nl (http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/3073/Stop_die_aanvallen_op_mij!)

VerbalSmaeel
04-04-09, 16:04
Beroepsmietje Krol reageert aldus:

http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/3078/Ramadan%2C_stop_met_dreigen_

Olive Yao
04-04-09, 16:22
Eerste reactie : mee eens, steunbetuiging aan Ramadan.

mark61
04-04-09, 17:37
Ik heb geen idee wat er tussen de heren is voorgevallen, maar afgaande op beider verhaaltjes ben ik eerder geneigd Ramadan te geloven.

knuppeltje
04-04-09, 18:11
We zullen het wel te weten komen. Krol heeft aangifte gedaan wegens bedrijging door Ramadan.

Flupke.
04-04-09, 18:27
Als het niet met bewijzen kan, gooi het dan maar op bedrijging.

knuppeltje
04-04-09, 18:33
Als het niet met bewijzen kan, gooi het dan maar op bedrijging.

Dat zal dan toch bewezen moeten worden wil niet averechts werken. Krol zegt dat er 3 getuigen bij waren.

Slinger
04-04-09, 23:09
Stop die aanvallen op mij!

Tariq Ramadan, 01-04-2009 17:41

Er vindt een hetze plaats tegen voorvechter van integratie.

Het is eigenlijk bijna grappig te aanschouwen hoe Henk Krol zijn versie van onze ontmoeting verspreidt om anderen ervan te overtuigen dat hij de waarheid vertelt.

Het is daarentegen verontrustend om te zien hoe makkelijk men zijn verhaal aanneemt zonder de feiten te verifiëren of zelfs maar te vragen naar mijn kant van het verhaal. Laten we naar de feiten kijken en dan trachten te begrijpen wat de werkelijke essentie van deze controverse is.

Feiten
De feiten op een rij. Ten eerste vroeg Krol om een ‘neutrale locatie’. We hebben elkaar niet ontmoet op het hoofdkwartier van het European Muslim Network (EMN) in Rotterdam – het EMN is gevestigd in Brussel en heeft geen kantoor in Rotterdam. Ten tweede kwam Henk Krol met zijn adjunct-hoofdredacteur en met de persoonlijk assistent van de heer Bolkestein (waarom eigenlijk?).

Wraak
Krol werd kwaad toen ik zijn beschuldigingen gepubliceerd in de Gay Krant verbond aan het rampzalige optreden van Bolkestein toen wij op 11 september 2008 met elkaar een debat voerden (zie video: tariqramadan.com/spip.php?article10343). Ik vroeg of het soms om een wraakactie ging.

Krol stelde voor dat ik het verleden zou vergeten en zou reageren op een aantal ‘gevoelige vragen’, om mijn ‘ware gedachten’ over vrouwen en homoseksualiteit naar voren te brengen. Ik zei hem dat ik bereid was dat te doen, maar dat dat geen zin zou hebben als hij tegelijkertijd de boodschap overbracht dat ik ‘met twee tongen spreek’. We moesten dan ook terugkomen op wat hij reeds had gepubliceerd en de feiten controleren, om te weten of ik had gelogen.

Weigeren
Ten derde: omdat Krol volhield dat hij bewijzen had voor wat als mijn beweringen naar voren was gebracht, was mijn voorwaarde aan hem om me de bronnen, teksten en opnamen te tonen. Dit weigerde hij.

Het belangrijkste punt had te maken met mijn werk als hoogleraar. De heer Krol beweerde dat het hele verhaal was begonnen met studenten die naar hem toe waren gekomen met klachten over ‘enkele harde uitspraken’ die ik in hun aanwezigheid zou hebben gedaan.

Dit was een ernstige zaak: was het niet vreemd dat hij dit verhaal niet had genoemd in zijn eigen artikel en dan pas had overgedragen aan het tijdschrift van de universiteit (Erasmus Magazine, 27maart)?

Studenten
Ik vroeg hem het te verifiëren en me de precieze inhoud te geven van wat ik gezegd zou hebben, aangezien ik nooit tegenover mijn studenten gesproken had over homoseksualiteit en vrouwen. Ik heb op geen enkel moment gevraagd om de namen van de studenten: drie getuigen kunnen dat bevestigen.

Is het niet logisch om, aangezien de Gay Krant onjuiste citaten heeft verspreid en ermee is begonnen om mijn naam te bezoedelen, Henk Krol te vragen ofwel mijn naam te zuiveren of te komen met bewijzen, voordat ik een nieuw interview aan hem zou geven?

Een vraag blijft staan: waarom deze telkens terugkerende aanvallen op mij, als de aantijgingen als vals worden weerlegd? Men moet verder kijken om te begrijpen wat er aan de hand is.

Verkiezingsjaar
Aan de start van het verkiezingsjaar proberen sommigen de weg tot succes te plaveien door zich hard op te stellen tegenover islam en moslims. Hoewel laatstgenoemden burgers zijn, worden ze voorgesteld als ‘de anderen’, ‘niet te integreren’, niet te vertrouwen: ‘zij’ zijn niet zoals ‘wij’, ‘hun’ waarden zijn niet gelijk aan de ‘onze’.

De strategieën van concurrerende politieke partijen zijn overal dezelfde: ze verwarren de aanwezigheid van mensen die al burger van het land zijn met de voortgaande immigratie en werpen gevoelige onderwerpen als homoseksualiteit, eerwraak, de positie van vrouwen, et cetera, op om controverse te creëren.

Daarmee voeden ze angsten en vestigen ze een aangetast sociaal klimaat: ze mogen dan misschien de volgende verkiezing winnen, maar ze helpen ons niet samen te leven op de lange termijn. Daarin hebben we echter geen keus: we zullen samenleven.

Gevoelig
Ik heb moslims altijd opgeroepen kritischer te zijn, om gevoelige onderwerpen aan de orde te stellen en op te houden zich over te geven aan een slachtoffermentaliteit. Tegelijkertijd spoor ik alle Nederlandse burgers aan om de werkelijke ontwikkelingen binnen moslimgemeenschappen op waarde te schatten.

Er zijn problemen en zaken die om hervorming vragen, maar in de praktijk van alledag is de situatie zich aan het verbeteren en de jonge generaties moslims zijn steeds hoger opgeleid, houden zich aan de wet en spreken Nederlands, zoals alle Nederlanders dat doen.

Cultureel
Ze zijn Nederlands en staan niet voor een ‘religieus of cultureel integratieprobleem’. Waar ze wel vaak mee te maken hebben, zijn vooroordelen en discriminatie, vooral op de arbeidsmarkt en bij huisvesting. Dit zijn feiten die erkend worden door Nederlandse onderzoeks- en overheidsinstellingen en ze vormen een uitdaging voor de gehele Nederlandse samenleving.

De Nederlandse samenleving en politici moeten niet alleen kijken naar de mooie waarden waar ze voor staan, maar ook naar de consistentie van het beleid en naar de realiteit wanneer het gaat om het in praktijk brengen van juist deze waarden van respect, vrijheid en gelijke kansen.

Verdraaiingen
Mijn verbintenis met de gemeente Rotterdam was en blijft erop gericht manieren te vinden om deze serieuze kwesties aan te pakken. Ik zal me door verdraaiingen, persoonlijke aanvallen en onwaarheden niet laten afleiden van mijn doel, om creatieve manieren te vinden om elkaar te respecteren en samen te leven.

Tariq Ramadan is senior research fellow aan Oxford University en gasthoogleraar burgerschap en identiteit aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.

Volkskrant.nl (http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/3073/Stop_die_aanvallen_op_mij!)

Het is wel een haantje, die Ramadan, en hij verbeeldt zich kennelijk ook nog te leven in de één of andere islamitische dictatuur, want de spelregels van een vrije pers kent hij niet. Het is werkelijk een schande hoe hij tegen de Gaykrant durft te eisen om de bronnen te onthullen! Rotterdam is er mooi klaar mee.

Joesoef
05-04-09, 00:50
Kemphanen gevecht, beide niet netjes en Krol heeft een blauwtje gelopen in zijn geilheid van een scoop. Ben wel van mening dat Ramadan gewoon doet waar hij voor wordt betaald en dat Krol dus niet zo moet zeuren. Maar het gaat er niet netjes aan toe, dat is wel duidelijk.

mark61
05-04-09, 01:32
We zullen het wel te weten komen. Krol heeft aangifte gedaan wegens bedrijging door Ramadan.

Vind je het geloofwaardig? Waar zou ie em mee bedreigd hebben? Een verzwaarde Koran? De Taliban?

mark61
05-04-09, 01:36
Dat zal dan toch bewezen moeten worden wil niet averechts werken. Krol zegt dat er 3 getuigen bij waren.

Nee, dat zei Ramadan. Wel bij de les blijven. Krol had het over 2. Ik ben dan weer benieuwd wie die 'assistent van Bolkestei' was en wat ie daar deed. Of anders hoe ie daarbij komt.

mark61
05-04-09, 01:39
want de spelregels van een vrije pers kent hij niet. Het is werkelijk een schande hoe hij tegen de Gaykrant durft te eisen om de bronnen te onthullen! Rotterdam is er mooi klaar mee.

Jij wordt echt met de minuut geschifter :hihi:

Waar lees je dat Ramadan dat 'eiste'?

'Vrije pers' betekent volgens jou dat anonieme mensen laster via een blad mogen verspreiden? Gekkie.

Als ik jou was zou ik opmerkingen over drankgebruik achterwege laten. Staat zo ontzettend minderwaardig. Ik dacht dat je moreel niet dieper kon zinken met jouw soort van 'overtuigingen', maar je blijkt elke keer nog dieper te kunnen.

mark61
05-04-09, 01:40
Kemphanen gevecht, beide niet netjes en Krol heeft een blauwtje gelopen in zijn geilheid van een scoop. Ben wel van mening dat Ramadan gewoon doet waar hij voor wordt betaald en dat Krol dus niet zo moet zeuren. Maar het gaat er niet netjes aan toe, dat is wel duidelijk.

Wat is er niet netjes aan Ramadan's reactie? Hij is het bovendien zat dat het elke keer weer hetzelfde liedje is.

Slinger
05-04-09, 08:53
Jij wordt echt met de minuut geschifter :hihi:

Waar lees je dat Ramadan dat 'eiste'?

'Vrije pers' betekent volgens jou dat anonieme mensen laster via een blad mogen verspreiden? Gekkie.

Als ik jou was zou ik opmerkingen over drankgebruik achterwege laten. Staat zo ontzettend minderwaardig. Ik dacht dat je moreel niet dieper kon zinken met jouw soort van 'overtuigingen', maar je blijkt elke keer nog dieper te kunnen.

Vermeende laster pak je dus aan via de rechter en niet door bedreigingen. Raar dat je dat niet snapt.

Voor het overige: wie kaatst kan de bal verwachten.

Joesoef
05-04-09, 09:34
Wat is er niet netjes aan Ramadan's reactie? Hij is het bovendien zat dat het elke keer weer hetzelfde liedje is.


Beetje aangebrande reactie, wat agressief. Snijd misschien hout in de islamitische wereld, naar westerse normen en waarden niet diplomatiek. Juist hij zou dat moeten weten en een rolmodel moeten vervullen.

knuppeltje
05-04-09, 09:50
Nee, dat zei Ramadan. Wel bij de les blijven. Krol had het over 2.

Oeps, liet je me de hele clico doorspitten om de Volkskrant van afgelopen donderdag terug te vinden. Daarin staat een commentaar van Krol op hetgeen Ramadan beweert, waaruit het volgende:

'Ik ben niet kwaad geworden, zoals Ramadan beweert, toen hijmij vroeg of het artikel in de Gay Krant was geschreven als wraak naar aanleiding van het debat dat hij voerde met Bolkenstein. Mogelijk heeftRamadan bij mij wel een zekere onwennigheid bespeurd met betreking tot het voeren van een gesprek in termen van wraak, aantasting van waardigheid, en vernietiging. En al helemaal met de wijze waarop mijn gezelschap en ik met met behulp van dit soort retoriek door Ramadan en zijn mederwerker werd bejegend.
Waar Ramadan zijn drie getuigen vandaan tovert, is mij een raadsel. Hij liet zich door één persoon vergezellen. Waar mijn gezelschap van twee personen en ikzef van kunnen getuigen is dat deze ontmoeting en het tegen ons gezegde door elk van ons als uiterst intimiderend en zelfs bedreigend is ervaren, Hiervan hebben we inmiddels een melding gedaan bij de politie.'

Magoe, indien er een afhahandeling van die melding komt dan komen we misschien te weten war er echt is gezegd in dat gesprek tussen die heren van stand.

knuppeltje
05-04-09, 10:01
=mark61;3932151]Jij wordt echt met de minuut geschifter :hihi:


Dat is iets wat zeker is, ook al zal daarvan de grens onderhand wel bereikt zijn.


Waar lees je dat Ramadan dat 'eiste'?

In zijn commentaar in de Volkskrant van afgelopen donderdag zegt hij oa het volgende:

'Ten derde: omdat Krol volhield dat hij bewijzen had voor wat als mijn beweringen naar voren was gebracht, was mijn voorwaarde aan hem om me de bronnen, teksten en opnamen te tonen, dit weigerde hij.'.

mark61
05-04-09, 11:21
Vermeende laster pak je dus aan via de rechter en niet door bedreigingen. Raar dat je dat niet snapt.

Voor het overige: wie kaatst kan de bal verwachten.

Jij had het over de kenmerken van de vrije pers. Niet over een ander onderwerp beginnen. Laster is dus een kenmerk van de vrije pers, waar Ramadan vol bewondering over zou moeten zijn?

Anonieme bronnen beschermen gaat over vrije nieuwsgaring vis à vis een/de overheid, niet over zo maar wat roepen over privé-personen. Vooral in zo'n moddergevechtje als dit.

Ramadan kaatste wat precies? Hij heeft anoniem laster over Krol verspreid?

Waar staat dat Ramadan dat 'eiste'?

Slinger
05-04-09, 11:30
Jij had het over de kenmerken van de vrije pers. Niet over een ander onderwerp beginnen. Laster is dus een kenmerk van de vrije pers, waar Ramadan vol bewondering over zou moeten zijn?

Anonieme bronnen beschermen gaat over vrije nieuwsgaring vis à vis een/de overheid, niet over zo maar wat roepen over privé-personen. Vooral in zo'n moddergevechtje als dit.

Ramadan kaatste wat precies? Hij heeft anoniem laster over Krol verspreid?

Waar staat dat Ramadan dat 'eiste'?

Niet alleen tegen de overheid, maar tegen iedereen bescherm je je bronnen. Vooral tegen islamitische activisten...

mark61
05-04-09, 11:33
Oeps, liet je me de hele clico doorspitten om de Volkskrant van afgelopen donderdag terug te vinden. Daarin staat een commentaar van Krol op hetgeen Ramadan beweert, waaruit het volgende:

'Ik ben niet kwaad geworden, zoals Ramadan beweert, toen hijmij vroeg of het artikel in de Gay Krant was geschreven als wraak naar aanleiding van het debat dat hij voerde met Bolkenstein. Mogelijk heeftRamadan bij mij wel een zekere onwennigheid bespeurd met betreking tot het voeren van een gesprek in termen van wraak, aantasting van waardigheid, en vernietiging. En al helemaal met de wijze waarop mijn gezelschap en ik met met behulp van dit soort retoriek door Ramadan en zijn mederwerker werd bejegend.
Waar Ramadan zijn drie getuigen vandaan tovert, is mij een raadsel. Hij liet zich door één persoon vergezellen. Waar mijn gezelschap van twee personen en ikzef van kunnen getuigen is dat deze ontmoeting en het tegen ons gezegde door elk van ons als uiterst intimiderend en zelfs bedreigend is ervaren, Hiervan hebben we inmiddels een melding gedaan bij de politie.'

Magoe, indien er een afhahandeling van die melding komt dan komen we misschien te weten war er echt is gezegd in dat gesprek tussen die heren van stand.

Ja, dat las ik ook al, zie link hierboven, daar hoefde je je kliko niet voor door te spitten. Ramadan zegt dat ie 3 getuigen heeft; Krol bevestigt dat Ramadan zegt dat ie 3 getuigen heeft. Maar hij vindt dat juist gek; zelf beweert ie dat er maar 2 getuigen waren.

Wat is een 'melding' in vredesnaam? Heeft ie nou een aanklacht ingediend of niet? Zo nee, waar dient die 'melding' dan toe?

Dat ie over 'eerwraak' begint vind ik helemaal vaag.

mark61
05-04-09, 11:35
Beetje aangebrande reactie, wat agressief. Snijd misschien hout in de islamitische wereld, naar westerse normen en waarden niet diplomatiek. Juist hij zou dat moeten weten en een rolmodel moeten vervullen.

Hij is duidelijk gepikeerd. Kan ie best een goede reden voor hebben. Over verkiezingsjaar en wraak beginnen leek me niet zo'n slimme actie. Ik vind niet dat hij erger tekeer gaat dan de gemiddelde Hollander in zo'n geval. Ik noem een Leon de Winter ofzo :hihi:

mark61
05-04-09, 11:40
Niet alleen tegen de overheid, maar tegen iedereen bescherm je je bronnen. Vooral tegen islamitische activisten...

Nog maar een keer. Het is zeer vermoeiend dat je niet op mijn posts ingaat.

Anonieme laster is een spelregel van de vrije pers?

Hoe meen jij te weten dat Ramadan onthulling van bronnen eiste?

Wat kaatste Ramadan?

Wat bedoel je met 'vooral tegen islamitische activisten...' Wat is dat voor ranzige insinuatie? Hoezo is Ramadan een 'islamitische activist'? Wat is daar de definitie van?

mark61
05-04-09, 11:42
Dat is iets wat zeker is, ook al zal daarvan de grens onderhand wel bereikt zijn.


In zijn commentaar in de Volkskrant van afgelopen donderdag zegt hij oa het volgende:

'Ten derde: omdat Krol volhield dat hij bewijzen had voor wat als mijn beweringen naar voren was gebracht, was mijn voorwaarde aan hem om me de bronnen, teksten en opnamen te tonen, dit weigerde hij.'.

Die grens is duidelijk nog niet bereikt. Hij streeft ernaar Tanger in te halen.

----

Vroeg hij naar de identiteit van die studenten?

Het lijkt me nogal logisch dat als iemand beweert cassettes te hebben, dat je die dan wel es wil zien.

Ik vraag me trouwens af in welke taal dat gesprek is gevoerd. Zijn daar ook cassettes van? :hihi:

knuppeltje
05-04-09, 11:54
=mark61;3932233]Die grens is duidelijk nog niet bereikt. Hij streeft ernaar Tanger in te halen.

Wordt nog een spannende race, ben benieuwd hoe de koersen bij de bookmakers zijn op het moment? :lachu:


Vroeg hij naar de identiteit van die studenten?

Het lijkt me nogal logisch dat als iemand beweert cassettes te hebben, dat je die dan wel es wil zien.

Ik vraag me trouwens af in welke taal dat gesprek is gevoerd. Zijn daar ook cassettes van? :hihi:

Ik kan alleen maar citeren van wat hij in de Volkskrant van afgelopen donderdag heeft gezegd, en als ie daarin naar bronnen vraagt, dan neem ik aan dat hij het over die studenten heeft waarvan Krol zegt dat hij dat materiaal heeft.

Dat lijkt mij ook heel logisch, maar blijkbaar was de toon al bij het begin gezet.

Ik denk dat Krol best met het Engels weg weet, Ramadan zeker.

mark61
05-04-09, 12:04
Wordt nog een spannende race, ben benieuwd hoe de koersen bij de bookmakers zijn op het moment? :lachu:



Ik kan alleen maar citeren van wat hij in de Volkskrant van afgelopen donderdag heeft gezegd, en als ie daarin naar bronnen vraagt, dan neem ik aan dat hij het over die studenten heeft waarvan Krol zegt dat hij dat materiaal heeft.

Dat lijkt mij ook heel logisch, maar blijkbaar was de toon al bij het begin gezet.

Ik denk dat Krol best met het Engels weg weet, Ramadan zeker.


R. had het toch over 'teksten en cassettes'? Dat had niets met die studenten te maken, begrijp ik. Als hij beweert dat hij het in zijn colleges nooit over, wat was het, homo's en vrouwen heeft, dan ben ik ook wel benieuwd waar ze dat vandaan halen.

Enfin, ranzig zooitje. De werkelijkheid zal wel nooit boven water komen. Ik heb dat boek van die Française dan ook niet gelezen. Dat is blijkbaar ook niet conclusive.

In zijn algemeenheid vind ik ook wel dat Ramadan spagaat maakt, moet maken, om achterhaalde ideeën te verzoenen met de maatschappelijke constellatie in West-Europa in 2009. Alleen vraag ik me dan af waarom hij achterna wordt gezeten, terwijl die toch tien- tot honderdduizenden christenen die er net zo over denken hoogst zelden worden lastiggevallen.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Ramadan heeft geen machtspositie en wil die dacht ik ook niet hebben. Reëel existerende dominees etc. brengen homofielen echt schade toe. Voorzover ik weet zegt Ramadan alleen maar dat homofilie niet mag van de islam. En brabbelt er dan wat quasi-wetenschappelijke onzin achteraan. Tamelijk onschuldig vergeleken bij zekere christenen.

Charlus
05-04-09, 12:29
<...>Ramadan heeft geen machtspositie en wil die dacht ik ook niet hebben. Reëel existerende dominees etc. brengen homofielen echt schade toe. Voorzover ik weet zegt Ramadan alleen maar dat homofilie niet mag van de islam. En brabbelt er dan wat quasi-wetenschappelijke onzin achteraan. Tamelijk onschuldig vergeleken bij zekere christenen.
Homoseksualiteit afkeuren omdat de bijbel dat domweg doet en daarvan al dan niet in een spagaat raken, vind ik toch net iets minder ranzig dan de spagaat ontwijken door te "bewijzen" middels moderne (wetenschappelijke) inzichten dat de koran bij nader inzien gelijk heeft. Zie ook die Pauscondoom topics.

mark61
05-04-09, 12:42
Homoseksualiteit afkeuren omdat de bijbel dat domweg doet en daarvan al dan niet in een spagaat raken, vind ik toch net iets minder ranzig dan de spagaat ontwijken door te "bewijzen" middels moderne (wetenschappelijke) inzichten dat de koran bij nader inzien gelijk heeft. Zie ook die Pauscondoom topics.

Je hebt die quasi-wetenschappelijke verhandelingen, alsmede vergelijkingen met misdadigers, door protestanten gemist? Ik neem aan dat je bedoelt dat katholieken daar ook aan doen? Die komen toch ook met quasi-wetenschappelijk 'bewijs' voor hun vooringenomen posities? Waarmee ze ook proberen te verhullen dat er eerst hun op niets gebaseerde stellingname is, en daarna, joepie, Echt Wetenschappelijk Bewijs?

knuppeltje
05-04-09, 14:31
=mark61;3932249]R. had het toch over 'teksten en cassettes'? Dat had niets met die studenten te maken, begrijp ik.

Volgens Krol waren die cassettebandjes hem door studenten die bij Ramadans colleges zijn uitspraken hadden opgenomen aangereikt. Die studenten zijn dus de bronnen waarnaar Ramadan vroeg.


Als hij beweert dat hij het in zijn colleges nooit over, wat was het, homo's en vrouwen heeft, dan ben ik ook wel benieuwd waar ze dat vandaan halen.

Tja, daarom zij ik ook al dat als die melding in behandeling wordt genomen we dat misschien te weten komen.


Enfin, ranzig zooitje. De werkelijkheid zal wel nooit boven water komen. Ik heb dat boek van die Française dan ook niet gelezen. Dat is blijkbaar ook niet conclusive.

Welke Francaise?


In zijn algemeenheid vind ik ook wel dat Ramadan spagaat maakt, moet maken, om achterhaalde ideeën te verzoenen met de maatschappelijke constellatie in West-Europa in 2009. Alleen vraag ik me dan af waarom hij achterna wordt gezeten, terwijl die toch tien- tot honderdduizenden christenen die er net zo over denken hoogst zelden worden lastiggevallen.

Ik denk niet dat hij een succesvol bruggenbouwer wordt. Voor de meeste kazen is ie zo wie zo al niet te volgen denk, veel te elitair en glibberig. En de trditionelen onder de moslims zullen hem afvallen zodra ie teveel naar hun zin van hun geloof afdwaalt. Maar als er een of andere christen met possitie ook rare achterhaalde dingen zegt dan is de beer ook los, ook hier.

Voor dat laatste doen wij hier toch aardig ons best. :haha:


Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Ikke nie, is geen beginnen meer aan. :blowen:


Ramadan heeft geen machtspositie en wil die dacht ik ook niet hebben. Reëel existerende dominees etc. brengen homofielen echt schade toe. Voorzover ik weet zegt Ramadan alleen maar dat homofilie niet mag van de islam. En brabbelt er dan wat quasi-wetenschappelijke onzin achteraan. Tamelijk onschuldig vergeleken bij zekere christenen.

Ik denk ook dat dat het laatste is waar ie op uit is, is meer een idialist denk. Maar juist idialisten kunnen heel gevaarlijk zijn, denk maar aan de paus. :schreeuw:

In quasi-wetenschappelijke onzin brallen er ook heel wat christenen wat af- ook hier, tegen de evolutieleer bijvoorbeeld, of euthansie, of condooms.
Gewoon rekken en der bij blijven.

Rourchid
05-04-09, 15:25
Welke Francaise?
Caroline Fourest : http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/1594032157/manhattaninstitu/

tanger'73
05-04-09, 18:12
Die grens is duidelijk nog niet bereikt. Hij streeft ernaar Tanger in te halen.

----

Vroeg hij naar de identiteit van die studenten?

Het lijkt me nogal logisch dat als iemand beweert cassettes te hebben, dat je die dan wel es wil zien.

Ik vraag me trouwens af in welke taal dat gesprek is gevoerd. Zijn daar ook cassettes van? :hihi:


Mij inhalen met wat? Zowiezo kan niemand jou inhalen met je vermeende drankverbruik. :cola:

tanger'73
05-04-09, 18:14
Wordt nog een spannende race, ben benieuwd hoe de koersen bij de bookmakers zijn op het moment? :lachu:



Ik kan alleen maar citeren van wat hij in de Volkskrant van afgelopen donderdag heeft gezegd, en als ie daarin naar bronnen vraagt, dan neem ik aan dat hij het over die studenten heeft waarvan Krol zegt dat hij dat materiaal heeft.

Dat lijkt mij ook heel logisch, maar blijkbaar was de toon al bij het begin gezet.

Ik denk dat Krol best met het Engels weg weet, Ramadan zeker.

Welke koersen bedoel je, die van flikkers en dronkelappen?

Koala64
05-04-09, 18:28
Ik snap dus totaal niet waarom die tapes niet geopenbaard zijn, dan kan iedereen zelf horen wat er wel of niet gezegd wordt.
Nu is het prijsschieten zonder enig bewijs.

En Tanger, het is niet 'flikkers' maar 'homo's'.

mark61
05-04-09, 21:32
Volgens Krol waren die cassettebandjes hem door studenten die bij Ramadans colleges zijn uitspraken hadden opgenomen aangereikt. Die studenten zijn dus de bronnen waarnaar Ramadan vroeg.

Het wordt steeds vager. Die 'cassettes' behelzen toch 'preken', enfin toespraken van Ramadan voor een islamitisch publiek? Waar die ook vandaan mogen komen. Wat die studenten gehoord hebben is een ander onderwerp toch? Als ze daar al opnamen van hebben zou dat ongetwijfeld mp3 zijn. Kweenie of jij nog wel es een cassetterecorder van dichtbij ziet...



Tja, daarom zij ik ook al dat als die melding in behandeling wordt genomen we dat misschien te weten komen.

Zou je denken? Hoe zie je dat voor je? Politie ondervraagt de 5 aanwezigen bij dat gesprek, die met minstens twee verschillende verhalen komen. End of story. Of wint Krol dan omdat ie met zijn drieën was, tegen 2 van R?


Ik denk niet dat hij een succesvol bruggenbouwer wordt. Voor de meeste kazen is ie zo wie zo al niet te volgen denk, veel te elitair en glibberig. En de trditionelen onder de moslims zullen hem afvallen zodra ie teveel naar hun zin van hun geloof afdwaalt. Maar als er een of andere christen met possitie ook rare achterhaalde dingen zegt dan is de beer ook los, ook hier.

Intellectuelen zijn sowieso verdacht :student:

Nou ik weet niet maar ik dacht niet dat Krol elke week / maand met vermeende quotes van diverse dominees etc. komt.

mark61
05-04-09, 21:33
Mij inhalen met wat? Zowiezo kan niemand jou inhalen met je vermeende drankverbruik. :cola:

Waarom vermeen je dat eigenlijk? Heb je behalve een anale fixatie ook een alcoholfixatie?

VerbalSmaeel
05-04-09, 22:39
Krol is een relnicht. Het is duidelijk dat een paar mensen de handen ineen hebben geslagen om een vooraanstaande moslim weer eens de mond te snoeren.

Als je de discussie met Bolkestein via de link hebt gezien, dan weet je dat hij de vloer met hem heeft aangeveegd. Nu zie je allerlei onfrisse islamofoben zich samenpakken om van hem in de media een beeld als gevaarlijke extremist neer te zetten. Bolkestein geldt immers als degene die als eerste voor het gevaar van de islam probeerde te waarschuwen. En vanuit hun optiek is het daarom ook zo dat Ramadan een groot gevaar is voor het salonfähig maken van de islam. Veel mensen varen immers wel bij het in stand houden van het bestaande angstbeeld. Zie om te beginnen eens alle commentaren en boeken die over Ramadan verschijnen.

tanger'73
05-04-09, 22:43
Waarom vermeen je dat eigenlijk? Heb je behalve een anale fixatie ook een alcoholfixatie?


Omdat altijd de mogelijkheid bestaat dat het erger is dan ik al dacht?

Charlus
05-04-09, 23:06
Homoseksualiteit afkeuren omdat de bijbel dat domweg doet en daarvan al dan niet in een spagaat raken, vind ik toch net iets minder ranzig dan de spagaat ontwijken door te "bewijzen" middels moderne (wetenschappelijke) inzichten dat de koran bij nader inzien gelijk heeft. Zie ook die Pauscondoom topics.Je hebt die quasi-wetenschappelijke verhandelingen, alsmede vergelijkingen met misdadigers, door protestanten gemist? Ik neem aan dat je bedoelt dat katholieken daar ook aan doen? Die komen toch ook met quasi-wetenschappelijk 'bewijs' voor hun vooringenomen posities? Waarmee ze ook proberen te verhullen dat er eerst hun op niets gebaseerde stellingname is, en daarna, joepie, Echt Wetenschappelijk Bewijs?
Zozo. Het moge duidelijk zijn dat Ramadan en zijn Christelijke handlangers van het boek onophoudelijk gekastijd dienen te worden.

mark61
05-04-09, 23:10
Omdat altijd de mogelijkheid bestaat dat het erger is dan ik al dacht?

Ga je nu uit de kast komen?

Waarom dacht je dat? Op grond van taalgebruik kom jij eerder in aanmerking voor vermoeden van drankmisbruik.

mark61
05-04-09, 23:11
Zozo. Het moge duidelijk zijn dat Ramadan en zijn Christelijke handlangers van het boek onophoudelijk gekastijd dienen te worden.

Tis eerder andersom. De christenhorden kregen hernieuwd elan van de islam.

tanger'73
06-04-09, 00:39
Ga je nu uit de kast komen?

Waarom dacht je dat? Op grond van taalgebruik kom jij eerder in aanmerking voor vermoeden van drankmisbruik.

Mijn taal is anders nuchter genoeg, zelfs voor een vermeende dronkekop als je bent.

knuppeltje
06-04-09, 08:59
=mark61;3932605]Het wordt steeds vager. Die 'cassettes' behelzen toch 'preken', enfin toespraken van Ramadan voor een islamitisch publiek? Waar die ook vandaan mogen komen. Wat die studenten gehoord hebben is een ander onderwerp toch? Als ze daar al opnamen van hebben zou dat ongetwijfeld mp3 zijn. Kweenie of jij nog wel es een cassetterecorder van dichtbij ziet...

Die opnames hebben studenten ergens gemaakt. Indien dat was tijdens een toespraak van Ram voor een islamitisch publiek, en hij zegt daarin dingen die Krol beweert dat hij zegt, namelijk vijandige uitspraken over vrouwen en homoseksuelen, dan heeft Ram een levensgroot probleem. Zoiemand kan never ever als hoogleraar geaccepteerd worden in Nederland. Misschien dat Ram daarom zo pissig is op Krol- die zegt dat hij over het bewijs van die uitspraken beschikt. Waarom Krol die teksten ervan niet gepubliceerd heeft snap ik niet, misschien om die studenten van Ram te beschermen?


Zou je denken? Hoe zie je dat voor je? Politie ondervraagt de 5 aanwezigen bij dat gesprek, die met minstens twee verschillende verhalen komen. End of story. Of wint Krol dan omdat ie met zijn drieën was, tegen 2 van R?

Getalsmatig wint ie dan zo wie zo, zeker als aangenomen wordt dat Ram daarover gelogen heeft. Maar als die cassettebandjes duidelijk Krol onderuithalen dan heeft hij een probleem, maar als Krol gelijk heeft, of dat het een duidelijk twijfelgeval blijft, dan heeft Ram een nog veel groter probleem. Zeker nu er in Rottwerdam partijen zijn die heel graag van hem afwillen.


Intellectuelen zijn sowieso verdacht :student:

Het is zeer subversief tuig meneer, wat ik u zeg! :ego:


Nou ik weet niet maar ik dacht niet dat Krol elke week / maand met vermeende quotes van diverse dominees etc. komt.

Laat die dominees dat maar eens uittesten. :haha:

knuppeltje
06-04-09, 09:01
Welke koersen bedoel je, die van flikkers en dronkelappen?

Jaja, waar het hart van vol is.

Wortel
06-04-09, 18:59
Nou ik weet niet maar ik dacht niet dat Krol elke week / maand met vermeende quotes van diverse dominees etc. komt.

Laat die dominees dat maar eens uittesten.

Dat testen is al eens gebeurd. De wetenschap met die ervaringen opgedaan doet mij meer geloof hechten aan Ramadan dan aan Krol.

mark61
06-04-09, 22:31
Dat testen is al eens gebeurd. De wetenschap met die ervaringen opgedaan doet mij meer geloof hechten aan Ramadan dan aan Krol.

:hihi:

knuppeltje
07-04-09, 09:14
Dat testen is al eens gebeurd. De wetenschap met die ervaringen opgedaan doet mij meer geloof hechten aan Ramadan dan aan Krol.

Vertel eens?

Wortel
07-04-09, 10:35
Vertel eens?

In de kringen waarin Krol verkeert was het zeer lange tijd bon ton om alles wat kerk en gelovig was op een volslagen karikaturale wijze neer te zetten. Daarbij werd het opportuun verdraaien van wat er werkelijk werd gezegd door geestelijke leidslieden nogal eens als instrument gebruikt. Kortom: zeer onterecht werd mensen allerlei vreselijks in de mond gelegd wat ze zelf niet hadden gezegd. Dat soort smeercampagnes door Krol c.s. zijn wij in de kerk niet vergeten. Overigens zijn er in mijn persoonlijke vriendenkring ook homoseksuelen, dus daar heb ik het niet over.

knuppeltje
07-04-09, 11:15
In de kringen waarin Krol verkeert was het zeer lange tijd bon ton om alles wat kerk en gelovig was op een volslagen karikaturale wijze neer te zetten. Daarbij werd het opportuun verdraaien van wat er werkelijk werd gezegd door geestelijke leidslieden nogal eens als instrument gebruikt. Kortom: zeer onterecht werd mensen allerlei vreselijks in de mond gelegd wat ze zelf niet hadden gezegd. Dat soort smeercampagnes door Krol c.s. zijn wij in de kerk niet vergeten. Overigens zijn er in mijn persoonlijke vriendenkring ook homoseksuelen, dus daar heb ik het niet over.

Dat hadden ze niets eens hoeven doen, tenslotte was veel van wat gelovigen zeiden en nog zeggen op zich al karikaturaal genoeg. En wat verdraaien van feiten betreft idem dito. Ze hadden dat alleen maar aan de kaak hoeven stellen als ze dat wilden. Zal wel komen door de geschiedenis van de kerk tov homoseksuelen denk.
Maagoe, we zullen wel zien wie er deze keer gelijk krijgt. Persoonlijk denk ik dat Ram slim genoeg is om zich niet door de erste de beste te laten vangen, ook niet door Krol. Maar super slimmerikken worden niet altijd en overal geliefd- eerder gewantrouwd, vandaar het gezegde: als de vos de passie preekt- boer pas op je kippen.

illmatik
07-04-09, 14:10
Ik snap niet echt waarom Tariq zich inlaat met dit soort relnichten. Wat door Krol wordt geroepen, werd tig jaar geleden al over Tariq gezegd en toch heeft de man een aardige positie opgebouwd en wordt hij als intellectueel zeer serieus genomen, zowel door islamitische als niet-islamitische partijen die er toe doen. Tariq dient zich hier overheen te zetten en over te gaan tot de orde van de dag. Als Krol werkelijk een zaak heeft, dan zal die rechtszaak dat wel uitwijzen, maar tot dat moment, wie de fok is Henk Krol om te denken dat ie overnight een of andere intellectuele martelarenstatus denkt te vergaren?

En dan de rol van de Gay krant ... hou maar op.

Koala64
08-04-09, 00:05
Ik snap niet echt waarom Tariq zich inlaat met dit soort relnichten. Wat door Krol wordt geroepen, werd tig jaar geleden al over Tariq gezegd en toch heeft de man een aardige positie opgebouwd en wordt hij als intellectueel zeer serieus genomen, zowel door islamitische als niet-islamitische partijen die er toe doen. Tariq dient zich hier overheen te zetten en over te gaan tot de orde van de dag. Als Krol werkelijk een zaak heeft, dan zal die rechtszaak dat wel uitwijzen, maar tot dat moment, wie de fok is Henk Krol om te denken dat ie overnight een of andere intellectuele martelarenstatus denkt te vergaren?

En dan de rol van de Gay krant ... hou maar op.

De rol van de Gay krant is om voor de belangen van homosexuelen op te komen en de doelgroep van nieuws te voorzien. Daar is niets mis mee.

Het frustrerende is alleen dat niemand die tapes gehoord heeft. Hoe moelijk kan het zijn om wat mp3'tjes van de bewuste passages te maken en die openbaar op het net te zetten. Vooral als je, zoals Krol, een punt wil maken. Ik vind het onbegrijpelijk dat dat niet gebeurd is, ik snap het dus totaal niet.

Tot dusverre zijn het voor mij dus vage geruchten en verder niets.

tanger'73
08-04-09, 00:17
Jaja, waar het hart van vol is.


Wat in het vat zit, verzuurt niet.

Koala64
08-04-09, 00:38
Wat in het vat zit, verzuurt niet.

Behalve zuurkool.

Sorry.

tanger'73
08-04-09, 00:49
Behalve zuurkool.

Sorry.

Ja citroen en azijn is ook zuur als dat in een vat zit.

Koala64
08-04-09, 02:24
Ja citroen en azijn is ook zuur als dat in een vat zit.

Conclusie: vaten lekker dicht laten zitten.

(ben akelig offtopic vrees ik)

tanger'73
08-04-09, 03:16
Conclusie: vaten lekker dicht laten zitten.

(ben akelig offtopic vrees ik)


Dan heb je altijd wat voor later, want holle vaten klinken het hardst.

IbnRushd
15-04-09, 13:09
woensdag 15 april 2009

Persconferentie Ramadan in Rotterdam

De persconferentie over het onderzoek naar Tariq Ramadan heeft vanochtend om 10 uur in Rotterdam plaatsgevonden. Wethouder Rik Grashoff noemde de citaten in het artikel van de Gay Krant ‘onjuist, tendentieus, onvolledig en uit de context gerukt.’ Volgens de wethouder draagt Ramadan een ‘consistente visie uit en vervult hij de opdracht voor de gemeente naar behoren.’

Dit zijn passages uit de begeleidende brief van de burgemeester en wethouders van Rotterdam aan de gemeenteraad, naar aanleiding van de beschuldigingen van de Gaykrant, maart 2009 aan het adres van Ramadan:

In het artikel en de daarop volgende discussies wordt Ramadan verweten dat hij onacceptabele uitspraken doet over vrouwen en over homoseksuelen. Ook wordt gesteld dat hij voor een westers publiek andere meningen formuleert dan in gezelschap van orthodoxe moslims. Voor wat betreft het citaat dat betrekking heeft op de vermeende opvattingen van Tariq Ramadan over vrouwen, stellen wij bast dat dit onjuist is.
Ramadan draagt niemand op de blik neer te slaan, maar constateert dat het onmogelijk is om in West-Europa te leven en dan de confrontatie met seksueel-getinte uitingen zoals reclames te voorkomen, en dat derhalve het “neerslaan van de blik” géén oplossing is. Hij bepleit vervolgens een meer openhartige bespreking van seksualiteit in eigen kring.

Ten aanzien van homoseksualiteit omschrijft Ramadan de opvattingen die daarover bestaan in de islam, en koppelt daaraan de stelling dat het niet is toegestaan om homoseksuelen te veroordelen of af te wijzen.

De tapes waarop hij deze uitspraken deed, ongeveer tien jaar oud, zijn vertaald en nu ook in mijn bezit. Wat hij daarin zegt wijkt dus niet af van zijn recentere stellingname zoals bijvoorbeeld in het tv-programma Wintergasten, stelt de brief.

In de visie van Ramadan staat wederzijds respect centraal. De vrijheid van het individu wordt gecreeerd door voor iedereen geldende wetten van het land waar men leeft. De burger moet er naar streven om zijn beleving van de islam in te passen in onze hedendaagse westerse samenleving. Daartoe is het nodig dat maatschappelijke thema’s bespreekbaar worden gemaakt, ook als het taboe-onderwerpen betreft. Ramadan onderstreept zijn visie door te stellen dat de slachtofferrol geen acceptabele optie is: burgers zijn verantwoordelijk voor zichzelf en tevens voor hun bijdrage aan de samenleving.

In de brief wordt benadrukt dat deze visie in 2007 een reden waren om Ramadan een contract aan te bieden ter versterking van de dialoog in Rotterdam. Een aantal maatschappelijke organisaties onderstrepen dat Ramadan onderwerpen die tot dan toe voor een deel van de moslims onbespreekbaar leken toch bespreekbaar heeft weten te maken.

Wij baseren ons op de vertaling van de tapes 37 en 38, en concluderen dat:
- de citaten uit deze teksten (in de Gaykrant) niet correct zijn en/of uit hun verband zijn gehaald;
- de ‘dubbele tong’ bij lezing van de originele tekst niet aan de orde is;
- Tariq Ramadan conform de opdracht functioneert in de dialoog tussen Rotterdammers.

Burgemeester en wethouders gaan er dus van uit dat het contract met Ramadan, zoals het was bijgesteld in januari, onverminderd kan worden uitgevoerd.

Ondertekend door de secretaris Van Gils en de Burgemeester Aboutaleb.
Morgen vindt er een debat plaats in de Rotterdamse gemeenteraad.

(bron (http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2009/04/15/persconferentie-ramadan-in-rotterdam/))

mark61
15-04-09, 13:40
:hihi: Dacht het wel. Frans is best een moeilijke taal, vooral als je bevooroordeeld bent.

Wortel
16-04-09, 09:00
De persconferentie over het onderzoek naar Tariq Ramadan heeft vanochtend om 10 uur in Rotterdam plaatsgevonden. Wethouder Rik Grashoff noemde de citaten in het artikel van de Gay Krant ‘onjuist, tendentieus, onvolledig en uit de context gerukt.’

Dat was ons dus vanuit de kerken al bekend. Quod erat demonstrandum.

arifi
02-05-09, 05:52
We zullen het wel te weten komen. Krol heeft aangifte gedaan wegens bedrijging door Ramadan.

Ga leren spellen man!

knuppeltje
02-05-09, 09:24
Ga leren spellen man!

Ja baas. :fuckit: