PDA

Bekijk Volledige Versie : Obama wil Turkije in EU



Marsipulami
05-04-09, 20:22
Obama wil Turkije in EU

zondag 05 april 2009Bron: ap Auteur: kld

ap

PRAAG - De Amerikaanse president Barack Obama heeft er bij de Europese Unie op aangedrongen Turkije toe te laten als lidstaat. Hiervan zou een belangrijk signaal uitgaan naar de islamitische wereld, heeft Obama zondag aan de verzamelde EU-leiders in Praag gezegd.
Turkije voert sinds 2005 toetredingsonderhandelingen met de EU, maar de gesprekken zijn vastgelopen op zaken als mensenrechten en de Turkse weigering om EU-lidstaat Cyprus te erkennen.

De Franse president Nicolas Sarkozy zegt intussen dat zijn stellingname tegen de toelating van Turkije 'niet veranderd is en niet veranderen zal'. Volgens Sarkozy wordt zijn verzet door de 'immense meerderheid' van Europese landen gedeeld.

Ook de Duitse bondskanselier Angela Merkel reageert terughoudend op de oproep van Obama. De meningen zijn verdeeld of Turkije bevoorrecht partner of volwaardig lid moet worden, zegt zij. Merkel is er wel van overtuigd dat een nauwere band van de EU met de moslimwereld en in het bijzonder Turkije een goede zaak zou zijn.

Marsipulami
05-04-09, 20:23
Zo kan ik het ook hoor. Waarom neemt ie Turkije niet op in de Verenigde Staten ?

tanger'73
05-04-09, 20:24
Sinds wanneer is de VS lid van de Europese Unie?

tanger'73
05-04-09, 20:27
Zo kan ik het ook hoor. Waarom neemt ie Turkije niet op in de Verenigde Staten ?


Men moet dat gewoon zien als een aanbeveling, danwel vriendelijke geste.

Slinger
05-04-09, 20:31
Veel te veel problemen met Turkije om het in de EU op te nemen. Steekwoorden: onderdrukking van de Koerden, bezetting van Noord-Cyprus, onderdrukking van christenen.

Sallahddin
05-04-09, 20:42
Veel te veel problemen met Turkije om het in de EU op te nemen. Steekwoorden: onderdrukking van de Koerden, bezetting van Noord-Cyprus, onderdrukking van christenen.

Take a good look at the mirror 'fore u dare open ur hypocit mouth :

westerlingnen zouden voortaan degene zijn die hun hypocriet materialistisch mond dicht moeten houden & ophouden de anderen lesjes over mensen rechten, vrijheid .....te willen leren :

how dare u or the west lecture others 'bout human rights ....when the whole world sees how this west gives unconditional support for war criminal israel , when we see what the west had been doing in Irak, NATO in Afghanistan ..........how this west support "moslim" & other dictatorships for its own selfish interests against the will & interests of the majority of muslims & others ...

: :lol: who's gonna believe in those western materialistic values anymore after Gaza & the rest ???

:zwaai:

Sallahddin
05-04-09, 20:44
Sinds wanneer is de VS lid van de Europese Unie?


Schijnheilig Jesuiet Marsi laat weer zijn eigen Islamofobisch gevoelens blijken , ondanks het feit dat Turkije een seculaire staat is !

tanger'73
05-04-09, 20:47
Take a good look at the mirror 'fore u dare open ur hypocit mouth :

westerlingnen zouden voortaan degene zijn die hun hypocriet materialistisch mond dicht moeten houden & ophouden de anderen lesjes over mensen rechten, vrijheid .....te willen leren :

how dare u or the west lecture others 'bout human rights ....when the whole world sees how this west gives unconditional support for war criminal israel , when we see what the west had been doing in Irak, NATO in Afghanistan ..........how this west support "moslim" & other dictatorships for its own selfish interests against the will & interests of the majority of muslims & others ...

: :lol: who's gonna believe in those western materialistic values anymore after Gaza & the rest ???

:zwaai:


Kakken gaat voor bakken. :D

tanger'73
05-04-09, 20:49
Schijnheilig Jesuiet Marsi laat weer zijn eigen Islamofobisch gevoelens blijken , ondanks het feit dat Turkije een seculaire staat is !


Bij hem komt het wellicht op als kakken?

Sallahddin
05-04-09, 20:49
Zo kan ik het ook hoor. Waarom neemt ie Turkije niet op in de Verenigde Staten ?

Laten wij hopen dat Turkije zich gaat verzoenen met haar echt Islamitisch wortels & identiteit & richting "Islamitisch" landen een nieuw koers gaat voeren & Europa de rug gaat keren als Turken maar een grijntje zelfrespect , waardigheid ...zouden bezitten !:


what a bloody shame & a big blow for Turkish pride how the EU had been handeling Turkey as EU candidate !

Sallahddin
05-04-09, 20:58
Kakken gaat voor bakken. :D

:lol:

Precies : the west is disqualified on lecturing others 'bout human rights .....



How dare they still speak of those materialistic values ???


geen enkel hond zou daarin geloven in al die zgn westerse waarden , internationnal recht , Geneva convention,VN....na Gaza , Irak, Afghanistan .....

those so_called values are just toys in the hands of the strong boys whom will not be that strong soon enough thanks to that economic_financial crisis : Might is right !

the latter will bring socio_economic , political & geo_political changes = western domination will diminish :

that's why the west is flirting with muslims again : bloody hypocrits!

Sallahddin
05-04-09, 21:07
Bij hem komt het wellicht op als kakken?

Ik herriner me nog die uiterst intolerant Islamofobisch uitspraak van die schijnheilig Jesuiet Mars ten opzichte van de Qu'ran à la Wilders in de zin van :

"Drie kwart van de Qu'ran moet verscheurd worden" :

dat zei die "tolerant" schijnheilig jesuiet wel : i still remember that !

tanger'73
05-04-09, 21:17
Ik herriner me nog die uiterst intolerant Islamofobisch uitspraak van die schijnheilig Jesuiet Mars ten opzichte van de Qu'ran à la Wilders in de zin van :

"Drie kwart van de Qu'ran moet verscheurd worden" :

dat zei die "tolerant" schijnheilig jesuiet wel : i still remember that !

De Koran verscheuren, alsof dat wat zou uitmaken. tis net alsof je een bladzijde scheurt uit een boek met een megaoplage.

mark61
05-04-09, 21:21
Als Obama een belangrijk signaal aan de islamitische wereld wil geven moet ie zijn troepen terugtrekken uit islamitische landen.

Tis vreemd dat Europa zo keihard nee zegt tegen Turkije tegenwoordig. Nog niet zo lang geleden waren GB, F en D voor. Griezelig.

Marsipulami
05-04-09, 21:40
Ik herriner me nog die uiterst intolerant Islamofobisch uitspraak van die schijnheilig Jesuiet Mars ten opzichte van de Qu'ran à la Wilders in de zin van :

"Drie kwart van de Qu'ran moet verscheurd worden" :

dat zei die "tolerant" schijnheilig jesuiet wel : i still remember that !

Ik kan met stelligheid aangeven dat ik een dergelijke uitspraak over de koran nooit gedaan heb, niet op dit forum en ook niet elders.

Wat Turkije betreft. Ik ben lange tijd voorstander geweest van een toetreding van Turkije (om dezelfde redenen trouwens als Obama aangeeft).

Anderzijds vrees ik dat dit een versnelde migratiegolf op gang zal brengen. Dat geldt niet alleen voor Turkije, maar ook voor landen als Roemenië. Voor het opvangen van dergelijke migratiegolven is er op dit moment geen maatschappelijk draagvlak bij de bevolking.

Een geïntensifiëerde economische samenwerking zie ik dan wel weer zitten in de hoop dat de inwoners van Turkije er op vooruit zullen gaan. Hoe je dat dan moet noemen weet ik niet. In feite gaat het dan om een Europese Economische eenmaking zonder vrij verkeer van personen.

In plaats van nieuwe Turken, Polen (katholiek trouwens), Roemenen enz. binnen te halen zou ik er eerder de voorkeur aan geven dat Europa de miljoenen illegalen die al effectief verblijven in de EU (meestal moslims trouwens) eerst een kans geeft om op een normale manier een bestaan op te bouwen in onze samenleving.

mulan
05-04-09, 21:50
Veel te veel problemen met Turkije om het in de EU op te nemen. Steekwoorden: onderdrukking van de Koerden, bezetting van Noord-Cyprus, onderdrukking van christenen.

Wat wil je hiermee zeggen? Dat jij niet tegen onrecht kunt? :verward:

Marsipulami
05-04-09, 21:55
Veel te veel problemen met Turkije om het in de EU op te nemen. Steekwoorden: onderdrukking van de Koerden, bezetting van Noord-Cyprus, onderdrukking van christenen.

Om aan dat soort problemen te verhelpen zou ik Turkije dan weer wel opnemen in de EU. Maar geloof me vrij zowel de voor- als de tegenstanders van Turkse toetreding zijn niet bezig met mensenrechten.

mark61
05-04-09, 22:01
Anderzijds vrees ik dat dit een versnelde migratiegolf op gang zal brengen. Dat geldt niet alleen voor Turkije, maar ook voor landen als Roemenië. Voor het opvangen van dergelijke migratiegolven is er op dit moment geen maatschappelijk draagvlak bij de bevolking.

Dat werd van tevoren beweerd, ja, door landen als Nederland. In werkelijkheid kwam er alleen een bende Polen en Letten naar Engeland (en Ierland), dat de grenzen meteen wijdopen had gezet. Wat verder op weinig verzet stuitte.

In Nederland waren al heel veel Polen, dat werden er nauwelijks meer toen officieel alle Polen erin mochten. Een golf Roemenen en Bulgaren hebben we ook niet gehad.

Er zal niet veel gebeuren. Arbeidsmigranten moeten wel werk kunnen vinden, anders komen ze niet of gaan ze weer weg. Zoals nu veel Polen in GB.

Dat bange gedoe altijd.

Bovendien is dat niet de hoofdreden dat niemand meer Turkije bij de EU wil. Ze roepen tegenwoordig openlijk dat ze geen moslims in ons joods-christelijk paradijsje willen (F, D).

mark61
05-04-09, 22:04
Wat wil je hiermee zeggen? Dat jij niet tegen onrecht kunt? :verward:

Die jongen is zo'n onvermoeibaar strijder tegen onrecht. Waarom doe je zo tegen hem?

Marsipulami
05-04-09, 22:16
Dat werd van tevoren beweerd, ja, door landen als Nederland. In werkelijkheid kwam er alleen een bende Polen en Letten naar Engeland (en Ierland), dat de grenzen meteen wijdopen had gezet. Wat verder op weinig verzet stuitte.

In Nederland waren al heel veel Polen, dat werden er nauwelijks meer toen officieel alle Polen erin mochten. Een golf Roemenen en Bulgaren hebben we ook niet gehad.

Er zal niet veel gebeuren. Arbeidsmigranten moeten wel werk kunnen vinden, anders komen ze niet of gaan ze weer weg. Zoals nu veel Polen in GB.

Dat bange gedoe altijd.

Bovendien is dat niet de hoofdreden dat niemand meer Turkije bij de EU wil. Ze roepen tegenwoordig openlijk dat ze geen moslims in ons joods-christelijk paradijsje willen (F, D).


Je moet er ook rekening mee houden dat er voor de nieuwe lidstaten gefaseerde overgangsmaatregelen voorzien zijn om vrij verkeer van personen mogelijk te maken. Polen kunnen al onder bepaalde voorwaarden komen (knelpuntberoepen en mits arbeidscontract), maar volgens mij kunnen Roemenen op dit ogenblik nog helemaal niet komen werken aan deze kant van de EU.

Wat Turkije betreft. Gezien gevestigde Turken in overgrote meerderheid huwen met een partner uit het herkomstland, merk je dat vanuit Turkije wel alles benut wordt wat nieuwe Turken aan een verblijfsvergunning zou kunnen helpen. Het migratieverlangen is daar wel aanwezig. Dat is jammer behalve omdat het een manier is om de migratieregels te omzeilen, maar ook omdat het de betekenis van het huwelijk uitholt.

tanger'73
05-04-09, 22:29
Ik kan met stelligheid aangeven dat ik een dergelijke uitspraak over de koran nooit gedaan heb, niet op dit forum en ook niet elders.

Wat Turkije betreft. Ik ben lange tijd voorstander geweest van een toetreding van Turkije (om dezelfde redenen trouwens als Obama aangeeft).

Anderzijds vrees ik dat dit een versnelde migratiegolf op gang zal brengen. Dat geldt niet alleen voor Turkije, maar ook voor landen als Roemenië. Voor het opvangen van dergelijke migratiegolven is er op dit moment geen maatschappelijk draagvlak bij de bevolking.

Een geïntensifiëerde economische samenwerking zie ik dan wel weer zitten in de hoop dat de inwoners van Turkije er op vooruit zullen gaan. Hoe je dat dan moet noemen weet ik niet. In feite gaat het dan om een Europese Economische eenmaking zonder vrij verkeer van personen.

In plaats van nieuwe Turken, Polen (katholiek trouwens), Roemenen enz. binnen te halen zou ik er eerder de voorkeur aan geven dat Europa de miljoenen illegalen die al effectief verblijven in de EU (meestal moslims trouwens) eerst een kans geeft om op een normale manier een bestaan op te bouwen in onze samenleving.

Ja meer op het gebied van gelijkwaardige economische samenwerking. Dat is wat met name van belang is, want betrokken landen zitten eigenlijk niet te wachten op vrij verkeer van personen, maar het hier bijvoorbeeld tegen een mooi prijsje dumpen van tomaten en aubergines bijvoorbeeld zou enorm helpen. Daarmee draagt verregaande economische samenwerking ook bij aan meer werkgelegenheid in die landen.

mark61
05-04-09, 22:30
Je moet er ook rekening mee houden dat bij de nieuwe lidstaten er overgangsfasen voorzien zijn om vrij verkeer van personen mogelijk te maken. Polen kunnen al onder bepaalde voorwaarden komen (knelpuntberoepen en mits arbeidscontract), maar volgens mij kunnen Roemenen dat op dit ogenblik nog helemaal niet.

Engeland en Ierland hebben destijds onmiddellijk de poort wijdopen gezet, vanaf dag 1 lidmaatschap.

Yeps, ze hebben fase 1 maar ff verlengd (in NL dan):

De minister heeft in de brief aan de Tweede Kamer gemeld de Europese Commissie vóór 1 januari 2009 te informeren over de verlenging van het overgangsregime. Vanaf deze datum begint de tweede fase van de overgangsregelingen voor het werknemersverkeer met Roemenië en Bulgarije. De tweede fase van het overgangsregime loopt tot uiterlijk 1 januari 2012. Daarna kan eventueel nog een derde fase volgen, waarin lidstaten nationale maatregelen met nog eens twee jaar mogen verlengen, indien sprake is van ernstige verstoringen van hun arbeidsmarkt (of de dreiging daarvan). Het overgangsregime is tijdelijk van aard. In 2014 geldt er op grond van de toetredingsverdragen vrij verkeer van werknemers met Bulgarije en Roemenië.


Wat Turkije betreft. Gezien gevestigde Turken in overgrote meerderheid huwen met een partner uit het herkomstland, dan merk je dat men vanuit Turkije wel alles benut wat nieuwe Turken aan een verblijfsvergunning zou kunnen helpen. Dat is jammer behalve omwille van het feit dat het een manier is om de migratieregels te omzeilen, maar ook omdat het de betekenis van het huwelijk uitholt.

Turken in NL spreken over het algemeen schande van goudzoekers / schijnhuwelijken, dus ik denk dat het wel losloopt. Sinds de strenge inburgeringseisen loopt het sowieso niet meer storm met 'gezinsvorming'. Nederlandse Turken staan tamelijk negatief tegenover NL. Ze gaan niet makkelijk 'terug', maar zouden ook niet snel NL aanbevelen bij Turkse Turken.

Kweetniet hoe het in België zit, dat is volgens mij makkelijker dan NL. Tenslotte kennen we hier tegenwoordig de België-route voor eh versnelde import :hihi:

In any case gaat het daar niet in de eerste plaats om waar het Turkije betreft.

tanger'73
05-04-09, 22:35
Je moet er ook rekening mee houden dat er voor de nieuwe lidstaten gefaseerde overgangsmaatregelen voorzien zijn om vrij verkeer van personen mogelijk te maken. Polen kunnen al onder bepaalde voorwaarden komen (knelpuntberoepen en mits arbeidscontract), maar volgens mij kunnen Roemenen op dit ogenblik nog helemaal niet komen werken aan deze kant van de EU.

Wat Turkije betreft. Gezien gevestigde Turken in overgrote meerderheid huwen met een partner uit het herkomstland, merk je dat vanuit Turkije wel alles benut wordt wat nieuwe Turken aan een verblijfsvergunning zou kunnen helpen. Het migratieverlangen is daar wel aanwezig. Dat is jammer behalve omdat het een manier is om de migratieregels te omzeilen, maar ook omdat het de betekenis van het huwelijk uitholt.


Wat is de betekenis van een huwelijk? :confused:

Marsipulami
05-04-09, 22:37
Ja meer op het gebied van gelijkwaardige economische samenwerking. Dat is wat met name van belang is, want betrokken landen zitten eigenlijk niet te wachten op vrij verkeer van personen, maar het hier bijvoorbeeld tegen een mooi prijsje dumpen van tomaten en aubergines bijvoorbeeld zou enorm helpen. Daarmee draagt verregaande economische samenwerking ook bij aan meer werkgelegenheid in die landen.

Zo zie ik het wel zitten, maar ik zou toch eerst Marokko de kans geven om toe te treden tot de EU, omdat Marokkanen veel meer open staan voor de Europese cultuur.

tanger'73
05-04-09, 22:40
Zo zie ik het wel zitten, maar ik zou toch eerst Marokko de kans geven om toe te treden tot de EU, omdat Marokkanen veel meer open staan voor de Europese cultuur.


In Marokko spreken ze zelfs frans als water, dus daar ligt het niet aan. Bovendien heeft Europa toch al plannen voor een vrijhandelszone met de Magreblanden.

Marsipulami
05-04-09, 22:43
Engeland en Ierland hebben destijds onmiddellijk de poort wijdopen gezet, vanaf dag 1 lidmaatschap.

Yeps, ze hebben fase 1 maar ff verlengd (in NL dan):

De minister heeft in de brief aan de Tweede Kamer gemeld de Europese Commissie vóór 1 januari 2009 te informeren over de verlenging van het overgangsregime. Vanaf deze datum begint de tweede fase van de overgangsregelingen voor het werknemersverkeer met Roemenië en Bulgarije. De tweede fase van het overgangsregime loopt tot uiterlijk 1 januari 2012. Daarna kan eventueel nog een derde fase volgen, waarin lidstaten nationale maatregelen met nog eens twee jaar mogen verlengen, indien sprake is van ernstige verstoringen van hun arbeidsmarkt (of de dreiging daarvan). Het overgangsregime is tijdelijk van aard. In 2014 geldt er op grond van de toetredingsverdragen vrij verkeer van werknemers met Bulgarije en Roemenië.



Turken in NL spreken over het algemeen schande van goudzoekers / schijnhuwelijken, dus ik denk dat het wel losloopt. Sinds de strenge inburgeringseisen loopt het sowieso niet meer storm met 'gezinsvorming'. Nederlandse Turken staan tamelijk negatief tegenover NL. Ze gaan niet makkelijk 'terug', maar zouden ook niet snel NL aanbevelen bij Turkse Turken.

Kweetniet hoe het in België zit, dat is volgens mij makkelijker dan NL. Tenslotte kennen we hier tegenwoordig de België-route voor eh versnelde import :hihi:

In any case gaat het daar niet in de eerste plaats om waar het Turkije betreft.

Ik vind dat we die werkwillige burgers van de nieuwe EU staten nog maar een jaar of twintig buiten moeten proberen houden en prioriteit geven aan vluchtelingen die effectief in volkomen uitzichtloze situatie zitten. Te beginnen met die 24 Afghaanse kinderen onder de 15 die ze gisteren in het rioleringsnetwerk van Rome hebben gevonden. Maakt niet uit dat Afghanistan niet tot de EU behoort en ook niet dat die kinderen niet voldoen aan de definitie van politieke vluchteling (door de Afghaanse overheid vervolgd worden omwille van ras, godsdienst, politieke overtuiging, enz.) volgens de conventie van Geneve.

Marsipulami
05-04-09, 22:47
Wat is de betekenis van een huwelijk? :confused:

Een huwelijk is een levensverbintenis met een partner in een relatie die gekenmerkt wordt door duurzaamheid, groeiende liefde en trouw en gericht op het stichten van een gezin als veilige thuishaven voor kinderen. Dat is iets anders dan huwen voor een verblijfsvergunning en nadien zo snel mogelijk scheiden omdat het voornaamste doel bereikt is.

Marsipulami
05-04-09, 22:52
In Marokko spreken ze zelfs frans als water, dus daar ligt het niet aan. Bovendien heeft Europa toch al plannen voor een vrijhandelszone met de Magreblanden.

Je vergeet ook nog het Spaans. De Marokkanen in Marokko zijn onnoemelijk beter geïnformeerd over Europa en de Europese cultuur dan omgekeerd. Turken in Turkije spreken daarentegen meestal geen Europese talen. Bovendien geven de Marokkanen in Europa blijk van actief te willen participeren aan onze samenleving terwijl de Turken in hun eigen familieverbanden in Europa blijven steken.

mark61
05-04-09, 22:53
Zo zie ik het wel zitten, maar ik zou toch eerst Marokko de kans geven om toe te treden tot de EU, omdat Marokkanen veel meer open staan voor de Europese cultuur.

Huh? Turkije is Europeser dan Marokko. Franse bestuurswetgeving sinds 1864, Frans civiel recht, Zwitsers strafrecht sinds 1926. Was al een eeuw of 7 in Europa gevestigd. Staatsinrichting toen al deels aan het Byzantijnse rijk ontleend. Parlementaire democratie ruim voor Roemenië en Bulgarije. Vrouwenkiesrecht sinds 1934 (Marokko 1963, Zwitserland 1973).

Je hebt het over Turken <> Marokkanen in België zeker? Zeker nooit in Turkije geweest.

mark61
05-04-09, 22:57
Turken in Turkije spreken daarentegen meestal geen Europese talen.

Je snapt het niet, maar in Turkije heb je kranten die uitgebreid verslag doen van wat er zoal in Europa gebeurt. Ook zijn en worden er duizenden Europese boeken vertaald, en gelezen. In Marokko wordt er nauwelijks gelezen, oplages van kranten en tijdschriften zijn dramatisch. Zeer veel jonge Turken kunnen zich prima redden in het Engels, al was het alleen al door het massatoerisme, een verschijnsel dat Marokko niet kent.

Waar haal jij al die wijsheid toch vandaan?

mark61
05-04-09, 23:08
Bovendien geven de Marokkanen in Europa blijk van actief te willen participeren aan onze samenleving terwijl de Turken in hun eigen familieverbanden in Europa blijven steken.

Hoe meet je dat? Wat bedoel je met 'familieverbanden'? Je bent tegen het gezinsleven? Je ontwaart clans?

Beide gemeenschappen zijn gelijkelijk in het parlement vertegenwoordigd. In Nederland hebben Turken veel meer eigen bedrijven dan Marokkanen. Dr is zelfs al minstens één Turkse miljonair in NL.

Kweenie waar je participatie precies aan zou moeten afmeten. Het taalgebruik op internetfora? In die paar jaar dat ik op NL-Turkse fora kom heb ik het Turks snel zien afnemen, en het Nederlands zien toenemen. Aangezien het Turks al in het Latijnse alfabet wordt geschreven was de noodzaak om in het Nederlands te posten al kleiner, dat schept wellicht een achterstand. Voor de rest zou ik het niet weten. Ik zou de invloed van de zeer korte koloniale periode in Marokko niet overschatten. Turkije onderging al eeuwen langer veel diepgaander invloeden van Europa, op allerlei gebieden.

Marsipulami
05-04-09, 23:17
Je snapt het niet, maar in Turkije heb je kranten die uitgebreid verslag doen van wat er zoal in Europa gebeurt. Ook zijn en worden er duizenden Europese boeken vertaald, en gelezen. In Marokko wordt er nauwelijks gelezen, oplages van kranten en tijdschriften zijn dramatisch. Zeer veel jonge Turken kunnen zich prima redden in het Engels, al was het alleen al door het massatoerisme, een verschijnsel dat Marokko niet kent.

Waar haal jij al die wijsheid toch vandaan?

Jah, kan wel zijn maar in elk berbergehucht van Marokko kan je zelfs iemand vinden die gebroken Nederlands spreekt. Bovendien kijken de Marokkanen massaal naar Europese zenders en is het Frans een officiële taal in Marokko.Ik zou er de voorkeur aan geven dat we Marokko inruilen tegen Polen of Roemenië als nieuw EU-land.

mark61
05-04-09, 23:21
Jah, kan wel zijn maar in elk berbergehucht van Marokko kan je zelfs iemand vinden die gebroken Nederlands spreekt.

Jah das een argument :hihi: Dat kan je in elk Koerdisch gehucht ook.


Bovendien kijken de Marokkanen massaal naar Europese zenders en is het Frans een officiële taal in Marokko.Ik zou er de voorkeur aan geven dat we Marokko inruilen tegen Polen of Roemenië als nieuw EU-land.

Dat laatste sowieso. Ik had verwacht dat jij er wel 40 miljoen fervente katholieken bij had gewild, maar nee.

De Turkse Nat Geographic is de Nederlandse versie. Ze krijgen gratis NL ondertiteling en reclame erbij :)

Marsipulami
05-04-09, 23:33
Dat laatste sowieso. Ik had verwacht dat jij er wel 40 miljoen fervente katholieken bij had gewild, maar nee.




Het katholicisme ontleent zijn waarde en gezag uit kracht van de boodschap die het katholicisme brengt, niet uit numerieke getalsterkte. Bovendien is het leuker om katholiek te zijn in confrontatie en dialoog met andersdenkenden. Tenslotte kunnen katholieken en moslims veel van elkaar leren.

John2
05-04-09, 23:36
Denk niet dat ze ooit bij de EU komen, er zijn te veel tegenstellingen ten opzichte van de EU.
Al moet ik zeggen dat ze van mij welkom zijn binnen de EU, alleen al uit economisch belang in de toekomst.

mark61
05-04-09, 23:41
Denk niet dat ze ooit bij de EU komen, er zijn te veel tegenstellingen ten opzichte van de EU.

Noem es wat?

tr_imparator
05-04-09, 23:59
Ik heb mijn rug al lang gekeerd tegen Europa als Turk. Smiechten zijn het (de leiders). Ipv ons suf te werken voor EU, kunnen we beter Turkije omhoog werken. Veel makkelijker..(met onze jonge bevolking) en dan massaal teruggaan en de rest van Cyprus veroveren. :hihi:

Slinger
06-04-09, 00:14
Take a good look at the mirror 'fore u dare open ur hypocit mouth :

westerlingnen zouden voortaan degene zijn die hun hypocriet materialistisch mond dicht moeten houden & ophouden de anderen lesjes over mensen rechten, vrijheid .....te willen leren :

how dare u or the west lecture others 'bout human rights ....when the whole world sees how this west gives unconditional support for war criminal israel , when we see what the west had been doing in Irak, NATO in Afghanistan ..........how this west support "moslim" & other dictatorships for its own selfish interests against the will & interests of the majority of muslims & others ...

: :lol: who's gonna believe in those western materialistic values anymore after Gaza & the rest ???

:zwaai:

Nou, jij trekt het meteen weer in een groter verband van de tegenstelling tussen west en oost. Het gaat er mij om dat we een land met zulke problemen de EU niet binnen moeten halen. Eerst de kwesties oplossen, dus.

Slinger
06-04-09, 00:18
Wat wil je hiermee zeggen? Dat jij niet tegen onrecht kunt? :verward:

Nee, ik zeg dat we een samenleving waar een dergelijke gewelddadige mentaliteit heerst niet binnen de EU moeten halen. Dat staat haaks op onze christelijke normen en waarden.

tanger'73
06-04-09, 00:22
Een huwelijk is een levensverbintenis met een partner in een relatie die gekenmerkt wordt door duurzaamheid, groeiende liefde en trouw en gericht op het stichten van een gezin als veilige thuishaven voor kinderen. Dat is iets anders dan huwen voor een verblijfsvergunning en nadien zo snel mogelijk scheiden omdat het voornaamste doel bereikt is.


Dus jij bent net zo vooringenomen als de rest die er maar vanuit gaat dat men louter huwt voor een status van verblijf? Jij denkt zeker dat bij die huwelijk dat je schetst geen liefde, duurzaamheid, trouw en het stichten van een gezin te pas komt?

Wat jij bedoelt is zeker een schijnhuwelijk, ja daar kan ik je geen ongelijk in geven.

tanger'73
06-04-09, 00:25
Je vergeet ook nog het Spaans. De Marokkanen in Marokko zijn onnoemelijk beter geïnformeerd over Europa en de Europese cultuur dan omgekeerd. Turken in Turkije spreken daarentegen meestal geen Europese talen. Bovendien geven de Marokkanen in Europa blijk van actief te willen participeren aan onze samenleving terwijl de Turken in hun eigen familieverbanden in Europa blijven steken.


Voor wat dat betreft hebben die turken gelijk, want participerende Marokkanen komen toch altijd van een kouwe kermis thuis. Dan maar dat turkse nationalisme. turken geven trouwens ook meer blijk van stabiliteit.

tanger'73
06-04-09, 00:30
Het katholicisme ontleent zijn waarde en gezag uit kracht van de boodschap die het katholicisme brengt, niet uit numerieke getalsterkte. Bovendien is het leuker om katholiek te zijn in confrontatie en dialoog met andersdenkenden. Tenslotte kunnen katholieken en moslims veel van elkaar leren.


Nou katholieken en moslims delen zelfs een bepaalde ideologie samen.

tanger'73
06-04-09, 00:31
Denk niet dat ze ooit bij de EU komen, er zijn te veel tegenstellingen ten opzichte van de EU.
Al moet ik zeggen dat ze van mij welkom zijn binnen de EU, alleen al uit economisch belang in de toekomst.


Liever turkije dan rusland.

tanger'73
06-04-09, 00:35
Ik heb mijn rug al lang gekeerd tegen Europa als Turk. Smiechten zijn het (de leiders). Ipv ons suf te werken voor EU, kunnen we beter Turkije omhoog werken. Veel makkelijker..(met onze jonge bevolking) en dan massaal teruggaan en de rest van Cyprus veroveren. :hihi:


Ja turkije is onafhankelijk en zelfstandig genoeg. Ik alleen leef al voornamelijk van turkse groente, fruit en vleeswaren en de turkse mensen zijn zo beleeft en hartelijk. Ze kijken ook nooit op van een paar centjes meer of minder, terwijl je dat bij de hollander duur komt te staan.

tanger'73
06-04-09, 00:59
Hoe meet je dat? Wat bedoel je met 'familieverbanden'? Je bent tegen het gezinsleven? Je ontwaart clans?

Beide gemeenschappen zijn gelijkelijk in het parlement vertegenwoordigd. In Nederland hebben Turken veel meer eigen bedrijven dan Marokkanen. Dr is zelfs al minstens één Turkse miljonair in NL.

Kweenie waar je participatie precies aan zou moeten afmeten. Het taalgebruik op internetfora? In die paar jaar dat ik op NL-Turkse fora kom heb ik het Turks snel zien afnemen, en het Nederlands zien toenemen. Aangezien het Turks al in het Latijnse alfabet wordt geschreven was de noodzaak om in het Nederlands te posten al kleiner, dat schept wellicht een achterstand. Voor de rest zou ik het niet weten. Ik zou de invloed van de zeer korte koloniale periode in Marokko niet overschatten. Turkije onderging al eeuwen langer veel diepgaander invloeden van Europa, op allerlei gebieden.

Als je ziet wat ze daar allemaal hebben, zowel in turkije als marokko, dan val je steil achterover. Alleen maar miljonairs en auto's die daar rondtuffen, die heb je hier nooit gezien. Vandaar ook dat de meeste turken en marokkanen (eerste generatie voorop) eigenlijk wel terug willen, maar enigszins in dubio zitten.

Mark
06-04-09, 06:42
Turkije is geen europees land dus kan nooit lid worden.

Tevens zie je alweer met het blokkeren van rasmussen ivm die cartoons bij de navo dat ze met veto dreigen ervoor zullen zorgen dat nergens in europa meet de vrijheid van meningsuiting zal gelden.

Laat inderdaad amerika ze zelf maar in een of andere unie stoppen als ze dat zo graag willen.

knuppeltje
06-04-09, 09:05
Zo kan ik het ook hoor. Waarom neemt ie Turkije niet op in de Verenigde Staten ?

Het eerste lieg je. :)

Dat is precies wat ie wilt, in de Verenigde Saten van Europa.

Sallahddin
06-04-09, 13:42
Ik kan met stelligheid aangeven dat ik een dergelijke uitspraak over de koran nooit gedaan heb, niet op dit forum en ook niet elders.

Wat Turkije betreft. Ik ben lange tijd voorstander geweest van een toetreding van Turkije (om dezelfde redenen trouwens als Obama aangeeft).

Anderzijds vrees ik dat dit een versnelde migratiegolf op gang zal brengen. Dat geldt niet alleen voor Turkije, maar ook voor landen als Roemenië. Voor het opvangen van dergelijke migratiegolven is er op dit moment geen maatschappelijk draagvlak bij de bevolking.

Een geïntensifiëerde economische samenwerking zie ik dan wel weer zitten in de hoop dat de inwoners van Turkije er op vooruit zullen gaan. Hoe je dat dan moet noemen weet ik niet. In feite gaat het dan om een Europese Economische eenmaking zonder vrij verkeer van personen.

In plaats van nieuwe Turken, Polen (katholiek trouwens), Roemenen enz. binnen te halen zou ik er eerder de voorkeur aan geven dat Europa de miljoenen illegalen die al effectief verblijven in de EU (meestal moslims trouwens) eerst een kans geeft om op een normale manier een bestaan op te bouwen in onze samenleving.

je bent een grof leugenaar ook nog, zie ik :

die uitspraak over de Qu'ran had je wel gedaan, daar ben ik 200 % zeker van , destemeer dat het was na aanleiding van een ruzie tussen jij & ik op een bepaald topic die waarschijnlijk al gewist was na die onderhoudingnen van maroc.nl....


voor de rest , zit er wel wat in, min of meer !:

eerst zeg je : Obama moet maar Turkije in de Verenigde Staten maar opnemen, daarna sla je weer deze schijnheilig taal weer , in de zin van dat Turkije kan opgenomen worden in de EU & dat je er niet op tegen bent ...........

make up ur mind , hypocrit liar !

Marsipulami
06-04-09, 13:50
daar ben ik 200 % zeker van

Tja, ik vermoed dat je je toch vergist. Maar laat maar zitten.

Sallahddin
06-04-09, 14:05
Tja, ik vermoed dat je je toch vergist. Maar laat maar zitten.


Je vermoedt dat ik me vergis ??? : zijn wij niet meer zo zeker van ???


Ik vergis me absoluut niet : mr.Wilders in disguise !

maar goed !

Sallahddin
06-04-09, 14:21
Ik heb mijn rug al lang gekeerd tegen Europa als Turk. Smiechten zijn het (de leiders). Ipv ons suf te werken voor EU, kunnen we beter Turkije omhoog werken. Veel makkelijker..(met onze jonge bevolking) en dan massaal teruggaan en de rest van Cyprus veroveren. :hihi:



That's the spirit, buddy :

it's a bloody shame that Turkey has been "litterally begging" to be allowed into the EU :


the way that arrogant EU had been treating Turkey as a candidate is outragoeus & disgusting !

If Turks have some pride left in themselves (i know it's a proud & great nation !) , they should say bye & farwell to that discriminating EU , & try to build their own future while reconciling themselves with their Islamic identity as was the case with Japan for example that had kept contact with its roots & still was able to make huge progress !!!

Sallahddin
06-04-09, 14:33
Nou, jij trekt het meteen weer in een groter verband van de tegenstelling tussen west en oost. Het gaat er mij om dat we een land met zulke problemen de EU niet binnen moeten halen. Eerst de kwesties oplossen, dus.


Ik heb het over de hypocrisie & "meten met 2 maten" moraal van het westen :

je had het over mensen rechten in Turkije , nou , dat zijn niet de echt oorzakenen of redenen om Turkije buiten de deur van de EU te houden & dat weet je dondersgoed (het die Islamitisch karakter van Turken die een doorn in het ook is van de EU , ondanks het feit dat Turkije een seculaire staat -democratie zou zijn !) dan had ik gezegd : goed , maar kijk's naar de spiegel ,aardig :lol: westen :

"
het westen is "kampioen nummer 1" in het schenden van mensen rechten wanneer dat het het westen uitkomt , sterker nog :

het westen misbruikt die mensen rechten issues selectief voor macht & dominatie :



zie ook die westerse dubbel standards met betrekking tot israel & Sudan bijv. : de 1 (Sudan ) wordt als oorlogscrimineel gebrandmerkt & de ander (israel) juist niet ondanks de overduidelijk live op tv bewijzen tegen israel in Gaza bijv. ....



ach....Ga jou schijnheilig onzin aan anderen verkopen, mr.Slinger : 'cause i'm not bying !

Marsipulami
06-04-09, 15:18
Je vermoedt dat ik me vergis ??? : zijn wij niet meer zo zeker van ???


Toch wel, maar de gekozen formulering is wat beleefder dan alternatieve uitdrukkingswijzen.

Slinger
06-04-09, 15:54
Ik heb het over de hypocrisie & "meten met 2 maten" moraal van het westen :

je had het over mensen rechten in Turkije , nou , dat zijn niet de echt oorzakenen of redenen om Turkije buiten de deur van de EU te houden & dat weet je dondersgoed (het die Islamitisch karakter van Turken die een doorn in het ook is van de EU , ondanks het feit dat Turkije een seculaire staat -democratie zou zijn !) dan had ik gezegd : goed , maar kijk's naar de spiegel ,aardig :lol: westen :

"
het westen is "kampioen nummer 1" in het schenden van mensen rechten wanneer dat het het westen uitkomt , sterker nog :

het westen misbruikt die mensen rechten issues selectief voor macht & dominatie :



zie ook die westerse dubbel standards met betrekking tot israel & Sudan bijv. : de 1 (Sudan ) wordt als oorlogscrimineel gebrandmerkt & de ander (israel) juist niet ondanks de overduidelijk live op tv bewijzen tegen israel in Gaza bijv. ....



ach....Ga jou schijnheilig onzin aan anderen verkopen, mr.Slinger : 'cause i'm not bying !

We hebben het over Turkije en de EU, dan hoef je niet over Israël en Soedan te beginnen. Maar als je het toch over een dubbele standaard hebt, dan mag de islamitische er ook zijn: Israël wordt veroordeeld terwijl de veel grotere misdaden in Soedan en Turkije met de mantel der liefde worden bedekt.

Maar om op Turkije terug te komen: wat vind jij ervan dat in Turkije de democratische grondrechten zoals vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst nog steeds niet worden gerespecteerd? De grondrechten zijn opgenomen in het handvest van de EU. Het zou juist hypocriet zijn om zo'n land wel op te nemen.

Sallahddin
06-04-09, 20:17
We hebben het over Turkije en de EU, dan hoef je niet over Israël en Soedan te beginnen. Maar als je het toch over een dubbele standaard hebt, dan mag de islamitische er ook zijn: Israël wordt veroordeeld terwijl de veel grotere misdaden in Soedan en Turkije met de mantel der liefde worden bedekt.

Maar om op Turkije terug te komen: wat vind jij ervan dat in Turkije de democratische grondrechten zoals vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst nog steeds niet worden gerespecteerd? De grondrechten zijn opgenomen in het handvest van de EU. Het zou juist hypocriet zijn om zo'n land wel op te nemen.


:lol:

ongeloofelijk, zeg !

denial is a powerful thing indeed !

so, why bother with or waste time on a denial _freak such as urself !

:zwaai:

:zwaai:

Max Stirner
06-04-09, 20:47
Tis vreemd dat Europa zo keihard nee zegt tegen Turkije tegenwoordig. Nog niet zo lang geleden waren GB, F en D voor. Griezelig.


Met de affaire Rasmussen is weer ns gebleken dat GB, F en D daar geen ongelijk in hebben.

mark61
06-04-09, 22:32
Met de affaire Rasmussen is weer ns gebleken dat GB, F en D daar geen ongelijk in hebben.

Ik ben niet overtuigd.

tr_imparator
06-04-09, 22:49
Turkije is geen europees land dus kan nooit lid worden.


Cyprus wel?

Max Stirner
06-04-09, 23:24
Ik ben niet overtuigd.


Tsja. Ligt natuurlijk aan je uitgangspositie:

Wat mij betreft is het een zoveelste bevestiging van de mening die ik al eerder had gevormd.

Slinger
06-04-09, 23:39
Cyprus wel?

Ja zeker, voor zo ver het bewoond wordt door Grieken.

tanger'73
07-04-09, 00:15
Cyprus wel?


Wat zijn de voor en nadelen voor turkije bij toetreding tot de Unie? Goederen leveren en ontvangen doen ze al. De voordelen zullen louter betrekking hebben op de gemeenschappelijke kas te Brussel en natuurlijk vrij verkeer van mensen. Voor Europa ligt ongebreidelde migratie op de loer. De buitengrenzen kunnen niet meer goed gecontroleerd worden, zoals dat nu van Spanje.

mark61
07-04-09, 08:00
Ja zeker, voor zo ver het bewoond wordt door Grieken.

:haha:

Domme racist. Er is werkelijk geen enkel verschil tussen Grieken en Turken.

mark61
07-04-09, 08:00
Tsja. Ligt natuurlijk aan je uitgangspositie:

Wat mij betreft is het een zoveelste bevestiging van de mening die ik al eerder had gevormd.

Het ligt eraan wat je denkt dat internationale politiek is.

Soldim
07-04-09, 08:32
Wat zijn de voor en nadelen voor turkije bij toetreding tot de Unie? Goederen leveren en ontvangen doen ze al.


Met een hoop meer bureaucratisch gedoe dan wanneer ze lid zouden zijn van de EU. zodra productie oplslag etc. aan door EU staten overeengekomen regels voldoen, is export vele malen makkelijker en goedkoper dan nu.



De voordelen zullen louter betrekking hebben op de gemeenschappelijke kas te Brussel en natuurlijk vrij verkeer van mensen.


En vrij verkeer van kennis natuurlijk.



Voor Europa ligt ongebreidelde migratie op de loer.


Door opname in de EU zal de economie in Turkije sneller groeien dan wanneer ze buiten de EU blijven; hoe sterker de eigen economie, hoe minder de voordelen van migratie. Bovendien, wat is er mis met migratie?



De buitengrenzen kunnen niet meer goed gecontroleerd worden, zoals dat nu van Spanje.

De controle van buitengrenzen is een illusie.

Slinger
07-04-09, 13:03
:haha:

Domme racist. Er is werkelijk geen enkel verschil tussen Grieken en Turken.

Vraag het ze eens...

H.P.Pas
07-04-09, 13:18
Vraag het ze eens...


De reactie zal in beide gevallen dezelfde zijn.

mark61
07-04-09, 13:20
De reactie zal in beide gevallen dezelfde zijn.

Hij bedoelt natuurlijk dat je het alleen aan de Aartsvaders van Onze Beschaving moet vragen, niet aan de Mohammedaanse Barbaren, hèhè, dat snap je toch zeker wel?

Slinger
07-04-09, 16:11
De reactie zal in beide gevallen dezelfde zijn.

En gelijk hebben ze.

mark61
07-04-09, 16:16
En gelijk hebben ze.

Je begrijpt niet eens wat Pas bedoelt, zo te zien.

Je bent een onwetende, domme racist.

Max Stirner
07-04-09, 16:22
Het ligt eraan wat je denkt dat internationale politiek is.



Het ligt er ook aan wat je definitie is van wat de EU zou moeten belichamen.

Slinger
07-04-09, 16:31
Je begrijpt niet eens wat Pas bedoelt, zo te zien.



Ik durf te wedden dat jij dat niet kan uitleggen...

H.P.Pas
07-04-09, 16:32
Je begrijpt niet eens wat Pas bedoelt, zo te zien.


:droef:
Zo ga ik mijn eenzame weg.
Nooit begrijpt iemand wat ik bedoel.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

Slinger
07-04-09, 16:36
:droef:
Zo ga ik mijn eenzame weg.
Nooit begrijpt iemand wat ik bedoel.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

Helemaal niemand?

tanger'73
07-04-09, 19:48
Met een hoop meer bureaucratisch gedoe dan wanneer ze lid zouden zijn van de EU. zodra productie oplslag etc. aan door EU staten overeengekomen regels voldoen, is export vele malen makkelijker en goedkoper dan nu.



En vrij verkeer van kennis natuurlijk.



Door opname in de EU zal de economie in Turkije sneller groeien dan wanneer ze buiten de EU blijven; hoe sterker de eigen economie, hoe minder de voordelen van migratie. Bovendien, wat is er mis met migratie?



De controle van buitengrenzen is een illusie.

Je hebt helemaal gelijk, meer voordelen dan nadelen. Kortom de turken moeten toetreden.

tr_imparator
07-04-09, 20:38
Sarkozy is echt een hypocriet. Hij roept heel hard tegen Turkije, maar bij een meeting lopen ze samen met Gul hand in hand. Lijkt wel afgesproken. Hebben ze beide er wat aan. :rolleyes:

Slinger
07-04-09, 20:43
Tuurlijk wel. Hij heeft zn jonge vriendin nog.
Die verzint wel een list.

Zijn vriendin? :vreemd:

Julien
09-04-09, 16:25
Ik kom net terug van 2 weken Istanbul en ik kan jullie zeggen dat deze stad, maar ook de rest van Turkije, ontzettend 'vereuropeesd' en vermoderniseerd is. Istanbul doet niet onder aan grote west-Europese steden als Lissabon, Madrid of Rome. Ook de rest van Turkije, zelfs het binnenland, is erg veranderd sinds de laatste keer dat ik er was (4 jaar geleden). Ik zag nog maar weinig armoede en primitieve dorpjes. Neem maar de trein van Istanbul naar Kayseri of Adana; alsof je door Griekenland aan het reizen bent.

Behalve dan de vele moskeeën en de oproepen tot gebed, zag ik ook niks islamitisch aan Turkije. Vooral niet als je het vergelijkt met andere landen als Marokko, Egypte of Syrië. Ik heb volgens mij nog nooit zo weinig hoofddoeken gezien (en als ik ze al zag, waren het buitenlandse toeristen :hihi: ) en overal waren westerse billboards, hollywoodfilms op tv, de infrastructuur is erg goed. Zelfs de winkeltijden zijn zoals in Europa; op zondag zijn de meeste winkels gesloten en op maandag gaan ze later open..

Wat mij betreft is Turkije een 100% Europees land en kan het gewoon bij de EU.

mark61
09-04-09, 19:02
Het ligt er ook aan wat je definitie is van wat de EU zou moeten belichamen.

Jazeker. Define 'joods-christelijk' :hihi:

mark61
09-04-09, 19:03
Ik durf te wedden dat jij dat niet kan uitleggen...

Jij bent dapper :duim: