PDA

Bekijk Volledige Versie : 200 moskeeën in Mekka niet helemaal naar juiste kant gericht



Marsipulami
06-04-09, 22:49
200 moskeeën in Mekka niet helemaal naar juiste kant gericht

21:25 In Mekka, de heilige stad voor de moslims, staan zo'n 200 moskeeën die niet helemaal in de richting van de Kaäba, een kubusvormig gebouw in de Grote Moskee van de stad, gericht zijn.

Wie zich in Mekka bevindt, moet zich tijdens het bidden naar de Kaäba richten. Alle moskeeën geven de richting aan waar het gebouw ligt, maar sommige mensen die vanop nieuwe, hoge gebouwen neerkeken op de moskeeën, ontdekten dat vele oudere gebedsplaatsen niet exact in de richting van de Kaäba liggen.

Correcties
"Er zijn geen grote fouten gemaakt, maar dankzij moderne technieken hebben we enkele correcties kunnen doorvoeren bij oudere moskeeën", aldus Tawfik al-Sudairy, afgevaardigde van het Ministerie van Islamitische Zaken.

Sommigen religieuzen zeggen echter te vrezen dat hun gebeden niet geldig waren.

tr_imparator
06-04-09, 22:56
S.A. is echt doorgeschoten in hun ideologie.

Mark
07-04-09, 09:23
Sommigen religieuzen zeggen echter te vrezen dat hun gebeden niet geldig waren.

Mogen zij eeuwig in de hel branden als ze er 1 graad naast zaten.

Marsipulami
07-04-09, 10:29
Mogen zij eeuwig in de hel branden als ze er 1 graad naast zaten.

Als de gelovigen ter goeder trouw waren, dan komt de fout terecht op de schouders van de architecten/ingenieurs, desgevallend de aannemer.

knuppeltje
07-04-09, 11:25
Als de gelovigen ter goeder trouw waren, dan komt de fout terecht op de schouders van de architecten/ingenieurs, desgevallend de aannemer.

Parlementair onderzoek naar zoiets kennen ze daar niet geloof ik, en een parlementaire enquette al helemaal niet. :giechel:

Victory
07-04-09, 12:42
Dit gaat om vele honderden moskeeën over heel saudi arabie en niet alleen om 200 moskeeën. Bovendien is dit oud nieuws en waren hier al jaren geleden nieuwsberichten over. Het nieuwe hieraan is dat het in de stad zelf ook allemaal fout is. Het kan de koningshuis alleen weinig schelen. Buitenlandse architecten en en bouwers hebben deze gebouwen gemaakt en de saudiers hebben zelf geen weet van dit soort dingen. Conclusie, iedereen moet in al die drue gebouwen zich anders gaan richten. Niet helemaal mooi, maar dat is goedkoper dan een nieuw gebouw laten neerzetten.

Munier
07-04-09, 18:49
Sommigen religieuzen zeggen echter te vrezen dat hun gebeden niet geldig waren.
Dergelijke logica zie je wel vaker onder moslims: volledige fixatie op de letter van de boodschap en de boodschap zelf niet zien. Een god die om deze reden een gebed ongeldig verklaard is een kniesoor.

Sallahddin
07-04-09, 19:58
Dergelijke logica zie je wel vaker onder moslims: volledige fixatie op de letter van de boodschap en de boodschap zelf niet zien. Een god die om deze reden een gebed ongeldig verklaard is een kniesoor.

come on :

hoe kom je daarbij, zeg :

de wens is de vader van de gedachte :

Islam is zeer flexibel & soepel + dynamisch met veel nuances , met verzachtingsomstandigheden ....

Mecca is maar een symbool voor de spiritueel 1heid van moslims :

Mecca of die zwart steen worden niet aangebeden : die zijn maar symbolen gewoon :

kan een moslim in welk richting dan ook bidden want God is overaal :

& ook in het geval dat men geen middelen zou hebben om de richting van Mecca te kunnen achterhalen !


& als men per vergissing zou bidden naar een ander richting dan Mecca , dan treft die absoluut geen blaam :

diens gebed is dus geldig .........

het gaat om de geest & essentie van Islam ,niet om de uiterlijkheden ,die zijn wel noodzakkelijk om die essentie op de materieel vlakte te realiseren :

want geest & materie gaan samen in Islam :

want Islam is geest & materie , & geloof staat niet los van werk , praktijk, ervaring ...............in Islam .........

Die uiterlijkheden zijn de materieel kanten van de essentie & die moeten goed verricht worden , zo veel mogelijk ,met de nadruk op "zo veel mogelijk" dan !

er is er een uiterst nauwekeurig & dynamisch weegschaal in Islam die dat bepaalt : de essentie daarin is altijd de belangrijkste : de uiterlijkheden horen bovendien niet genegeerd te worden, die zijn ook belangrijk, zo veel mogelijk :



zelfs haram & halal begrippen veranderen naarmate de omstandigheden veranderen : wordt gelet daarin op de essentie van die begrippen ...niet de letter , al is de letter ook belangrijk !

Sallahddin
07-04-09, 20:04
Als de gelovigen ter goeder trouw waren, dan komt de fout terecht op de schouders van de architecten/ingenieurs, desgevallend de aannemer.




fouten zijn menselijk , het gaat niet om uiterlijkheden ;wel om de essentie ervan :

die uiterlijkheden zijn de materieel kanten van die essenties .....

als materialisten zouden velen hier de materieel kanten van het geloof kunnen begrijpen, maar tja ...

deze materialistisch 1zijdig 1 dimentioneel westen zonder ziel zou niet's in staat kunnen zijn te begrijpen wat dat bovenstaand inhoudt !!!!!!!!! :lol:

kleuren_blind materialistisch gehandicapt bril waardoor heen het westen deze wereld, het leven , de mens ....ziet :

tja: dan krijgt die een getravestiet beeld te zien natuurlijk ! :lol:

Sallahddin
07-04-09, 20:16
S.A. is echt doorgeschoten in hun ideologie.

Alsof jij een beter mens zou zijn:


u're just a bloody fake copy cat of the west , no more ,no less , not even original :



congratualtions ! :lol:



Metaphorically _ironically , If everybody w'd dare take a look at the mirror everyday , we w'd be all less eager to judge others :

"we do judge or accuse others in order to avoid getting judged or getting accused ourselves " Albert Camus :


in order to hide ur own wrongdoings , imperfections, bad conscience .....u prefer to judge or accuse others in order to feel better 'bout urselves ..........:cola:

tr_imparator
07-04-09, 20:28
Alsof jij een beter mens zou zijn:


u're just a bloody fake copy cat of the west , no more ,no less , not even original :



congratualtions ! :lol:



Metaphorically _ironically , If everybody w'd dare take a look at the mirror everyday , we w'd be all less eager to judge others :

"we do judge or accuse others in order to avoid getting judged or getting accused ourselves " Albert Camus :


in order to hide ur own wrongdoings , imperfections, bad conscience .....u prefer to judge or accuse others in order to feel better 'bout urselves ..........:cola:

In mijn ogen natuurlijk. Ik weet niet hoe ze 'ons' zien vanuit hun ogen. Verschil zit hem toch in de respect. Ik respecteer wat ze doen, maar zeg wel dat zo de islam wordt gereduceerd tot enkele regeltjes.

Dat is denk ik nooit de bedoeling geweest van de Islam. Ik vind het jammer dat weinig belangstelling is, of in de media naar voren komt, als het om 'grotere' zaken gaat. De islamitische wetenschap, historische rijkdom, islamitische kunst en cultuur, Ethische voorschriften enzovoorts. Hier in het westen is men dag en nacht de islam aan het bestuderen en daar is men nog bezig met een paar regeltjes. Ik weet het niet, maar zou god het erg vinden als je een paar graden, niet wetend de verkeerder kant op bidt? Ik begrijp ook niet waarom men gebouwen moet verzetten of corrigeren, kunnen ze niet het interieur een beetje wijzigen. Het zijn toch de mensen die bidden, niet de gebouwen. Of hebben nu levensloze objecten ook een positie gekregen in de islam?

Sallahddin
07-04-09, 21:03
In mijn ogen natuurlijk. Ik weet niet hoe ze 'ons' zien vanuit hun ogen. Verschil zit hem toch in de respect. Ik respecteer wat ze doen, maar zeg wel dat zo de islam wordt gereduceerd tot enkele regeltjes.

Dat is denk ik nooit de bedoeling geweest van de Islam. Ik vind het jammer dat weinig belangstelling is, of in de media naar voren komt, als het om 'grotere' zaken gaat. De islamitische wetenschap, historische rijkdom, islamitische kunst en cultuur, Ethische voorschriften enzovoorts. Hier in het westen is men dag en nacht de islam aan het bestuderen en daar is men nog bezig met een paar regeltjes. Ik weet het niet, maar zou god het erg vinden als je een paar graden, niet wetend de verkeerder kant op bidt? Ik begrijp ook niet waarom men gebouwen moet verzetten of corrigeren, kunnen ze niet het interieur een beetje wijzigen. Het zijn toch de mensen die bidden, niet de gebouwen. Of hebben nu levensloze objecten ook een positie gekregen in de islam?

Te simplistisch kijk op de dingen van je , vriend :

teleurstellend vooraal vanwege het feit dat het komt van een moslim zoals je :

je bent niet op de hoogte van de basis elementen , van de essenties van Islam , zie ik :


veels te veelzijdig issues bovendien :

Islam had helped Europe out of dark age : without those fundamental ,or not, Islamic inspirations & influences , no western modern civilistaion w'd have been possible :

see the muslim contributions to building the foundations of modern civilisation :

it w'd blow u away :

www.1001inventions.com

www.muslimheritage.com

http://www.islamfortoday.com/history.htm

see this new book 'bout it :

"The house of wisdom " by Jonathan Lyons :

bron: LA Times :

http://www.islamicity.com/m/news_frame.asp?Frame=1&referenceID=43411

SA is geen rolmodel voor moslims juist , dat klopt :

de Islam als allesomvattend geheel als zodanig bestaat niet meer sinds het afschaffen van het laatst khalifaat, dat weet je :

als bron van wetgeving, moraal_ethiek, als bestuursvisie ....

zou je je heel leven kunnen kosten om de analytisch religieus gronden van de Islamitisch moraal & ethiek te kunnen bestuderen bijv. ...

of die "religieuze wetenschappen" = Fikh , in Islam ....

Islam is allesomvattend ook in de zin van dat die niet een individueel freelance hobby zou zijn, maar wel een individueel verantwoordelijkheid , politiek, intellect, "filosofie", economie, sociaal , psychologie ., kunst ...met de nodig secularisatie = niet te verwarren met secularisme !

moslims moeten streven naar de terug keer van Islam & al die "moslim" dictaturen , absolute monarchieen à la SA bestrijden, zo veel mogelijk :

wordt darmee rekening gehouden met die fitna element = "berekeningnen" & overwegingnen met betrekking tot het verwenzelijken van die ideaal :

blind gewelddadig verzet of rebellie met veel onschuldig slachtoffers , "terrorisme "...zijn daarmee uitsgesloten ..

Kijk, Bin Laden bijv. was eerst een felle tegenstander van die achterlijk absoluut monarchie in SA die weinig te maken heeft met die Islam ideaal zoals die in de tijd van de eerste Khalifen had bestond ...

Natuurlijk is Islam veel meer dan alleen uiterlijkheden & regeltjes :

regeltjes zijn juist de steunpilaren voor Islam :

wetgeving moet de stabiliteit ,welzijn, veiligheid , het functioneren & doelmatigheid van de moslim samenleving garanderen :

show me 1 single system that can function without laws & rules !

om maar te zwijgen over de essenties van Islam :

Islam als een felle tegenstander van elk vorm van idolatry bijv. :

in de vorm van ideen, naties, nationalisme, ras , ...........ego , objecten , tegen het "aanbidden" van symbolen , mensen, "saints" ...

zelfs tegen het "aanbidden" van een bepaald "idee of beeld , perceptie, indruk, impressie ...conceptie " van God want "God is unlike anything or anyone God has or had ever created or will ever create ....



toen de profeet Mohammed dood ging , werden veel moslims geschokt & paniekerig , twijfelachtig ...toen zei 1 van de eerste khaliefen :

"For those who used to worship Mohammed , Mohammed is dead , & for those who used to worship God, God is alive "

this metaphor means that only God should be worshiped & that muslims should not glorify Mohammed as did the christians with Jesus when they said that "Jesus is the son of God" !!!!!!!!!!!!!!


............

Sallahddin
07-04-09, 21:08
In mijn ogen natuurlijk. Ik weet niet hoe ze 'ons' zien vanuit hun ogen. Verschil zit hem toch in de respect. Ik respecteer wat ze doen, maar zeg wel dat zo de islam wordt gereduceerd tot enkele regeltjes.

Dat is denk ik nooit de bedoeling geweest van de Islam. Ik vind het jammer dat weinig belangstelling is, of in de media naar voren komt, als het om 'grotere' zaken gaat. De islamitische wetenschap, historische rijkdom, islamitische kunst en cultuur, Ethische voorschriften enzovoorts. Hier in het westen is men dag en nacht de islam aan het bestuderen en daar is men nog bezig met een paar regeltjes. Ik weet het niet, maar zou god het erg vinden als je een paar graden, niet wetend de verkeerder kant op bidt? Ik begrijp ook niet waarom men gebouwen moet verzetten of corrigeren, kunnen ze niet het interieur een beetje wijzigen. Het zijn toch de mensen die bidden, niet de gebouwen. Of hebben nu levensloze objecten ook een positie gekregen in de islam?

Te simplistisch kijk op de dingen van je , vriend :

teleurstellend vooraal vanwege het feit dat het komt van een moslim zoals je :

je bent niet op de hoogte van de basis elementen , van de essenties van Islam , zie ik :


veels te veelzijdig issues bovendien :

Islam had helped Europe out of dark age : without those fundamental ,or not, Islamic inspirations & influences , no western modern civilistaion w'd have been possible :

see the muslim contributions to building the foundations of modern civilisation :

it w'd blow u away :

www.1001inventions.com

www.muslimheritage.com

http://www.islamfortoday.com/history.htm

see this new book 'bout it :

"The house of wisdom " by Jonathan Lyons :

bron: LA Times :

http://www.islamicity.com/m/news_frame.asp?Frame=1&referenceID=43411

SA is geen rolmodel voor moslims juist , dat klopt :

de Islam als allesomvattend geheel als zodanig bestaat niet meer sinds het afschaffen van het laatst khalifaat, dat weet je :

als bron van wetgeving, moraal_ethiek, als bestuursvisie ....

zou je je heel leven kunnen kosten om de analytisch religieus gronden van de Islamitisch moraal & ethiek te kunnen bestuderen bijv. ...

of die "religieuze wetenschappen" = Fikh , in Islam ....

Islam is allesomvattend ook in de zin van dat die niet een individueel freelance hobby zou zijn, maar wel een individueel verantwoordelijkheid , politiek, intellect, "filosofie", economie, sociaal , psychologie ., kunst ...met de nodig secularisatie = niet te verwarren met secularisme !

moslims moeten streven naar de terug keer van Islam & al die "moslim" dictaturen , absolute monarchieen à la SA bestrijden, zo veel mogelijk :

wordt darmee rekening gehouden met die fitna element = "berekeningnen" & overwegingnen met betrekking tot het verwenzelijken van die ideaal :

blind gewelddadig verzet of rebellie met veel onschuldig slachtoffers , "terrorisme "...zijn daarmee uitsgesloten ..

Kijk, Bin Laden bijv. was eerst een felle tegenstander van die achterlijk absoluut monarchie in SA die weinig te maken heeft met die Islam ideaal zoals die in de tijd van de eerste Khalifen had bestond ...

Natuurlijk is Islam veel meer dan alleen uiterlijkheden & regeltjes :

regeltjes zijn juist de steunpilaren voor Islam :

wetgeving moet de stabiliteit ,welzijn, veiligheid , het functioneren & doelmatigheid van de moslim samenleving garanderen :

show me 1 single system that can function without laws & rules !

om maar te zwijgen over de essenties van Islam :

Islam als een felle tegenstander van elk vorm van idolatry bijv. :

in de vorm van ideen, naties, nationalisme, ras , ...........ego , objecten , tegen het "aanbidden" van symbolen , mensen, "saints" ...

zelfs tegen het "aanbidden" van een bepaald "idee of beeld , perceptie, indruk, impressie ...conceptie " van God want "God is unlike anything or anyone God has or had ever created or will ever create ....



toen de profeet Mohammed dood ging , werden veel moslims geschokt & paniekerig , twijfelachtig ...toen zei 1 van de eerste khaliefen :

"For those who used to worship Mohammed , Mohammed is dead , & for those who used to worship God, God is alive "

this metaphor means that only God should be worshiped & that muslims should not glorify Mohammed as did the christians with Jesus when they said that "Jesus is the son of God" !!!!!!!!!!!!!!


om maar te zwijgen over die Islam intrinsiek inherent beginselen van gelijkheid_gelijkwardigheid als mens zijnde , tolerantie, vrijheid van geloof voor niet_moslims, Godsdienst verdraagzaamheid ....


& ...Islam als felle tegenstander van elk vorm van slavernij , onderdrukking , onrecht : individueel, sociaal , in staats vorm, in ras_ethniciteit _huidskleur ...vormen , religieus, intellectueel, politiek, economisch , moreel, spiritueel, mentaal, geestelijk, psychisch, fysisch , ideologisch .............


............

Sallahddin
07-04-09, 21:15
[QUOTE=tr_imparator;3934308]In mijn ogen natuurlijk. Ik weet niet hoe ze 'ons' zien vanuit hun ogen.


QUOTE]


Je zegt dat je moslim zou zijn :


waaroom spreek je dan in termen van "ze" & "ons " met betrekking tot SA ???

P.S.: Doe maar niet zo schijnheilig & machiavellistisch "subtiel", wise guy , alsof ik een soort .....moron ...zou zijn !!!!! :lol:

talk straight & serious _consistent, or don't at all !

Thanks anyway !

H.P.Pas
07-04-09, 22:24
& ...Islam als felle tegenstander van elk vorm van slavernij , onderdrukking , onrecht : individueel, sociaal , in staats vorm, in ras_ethniciteit _huidskleur ...vormen , religieus, intellectueel, politiek, economisch , moreel, spiritueel, mentaal, geestelijk, psychisch, fysisch , ideologisch .............


............

Binnenkort in dit theater.

Munier
08-04-09, 00:40
(...)
het gaat om de geest & essentie van Islam ,niet om de uiterlijkheden ,die zijn wel noodzakkelijk om die essentie op de materieel vlakte te realiseren :

want geest & materie gaan samen in Islam :

want Islam is geest & materie , & geloof staat niet los van werk , praktijk, ervaring ...............in Islam .........

Die uiterlijkheden zijn de materieel kanten van de essentie & die moeten goed verricht worden , zo veel mogelijk ,met de nadruk op "zo veel mogelijk" dan !

er is er een uiterst nauwekeurig & dynamisch weegschaal in Islam die dat bepaalt : de essentie daarin is altijd de belangrijkste : de uiterlijkheden horen bovendien niet genegeerd te worden, die zijn ook belangrijk, zo veel mogelijk :



zelfs haram & halal begrippen veranderen naarmate de omstandigheden veranderen : wordt gelet daarin op de essentie van die begrippen ...niet de letter , al is de letter ook belangrijk !
Dat is precies wat ik bedoel Sallah al-Din, maar ik zie zo vaak dat men zich blindstaart op de regeltjes. Een voorbeeld daarvan is ook de vraag tijdens de vasten: "Ik heb gedurende de dag veel speeksel geproduceert en een groot deel daarvan ingeslikt, is mijn vasten nu ongeldig?"

Elke religie heeft rituelen, zoals bijv. het vrijdaggebed, en symbolen, zoals de Ka3ba, en de balans tussen vorm en inhoud is zoals je zegt van belang.

Echter veel moslims slaan door naar de kant van de vorm en richten zich niet op wat, imho, van belang zou moeten zijn: bezorgdheid om de zwakken, om de de armen, om de eenheid. Maakt men zich hierover al druk over, dan laat men zich door volksmenners ophitsen een rent schreeuwend rond als kippen zonder kop.

Namen meer mensen je woorden maar ter harte en spanden zij zich, ieder naar zijn mogelijkheden, maar meer in hun situatie en de wereld te begrijpen om de juiste balans te vinden tussen vorm en inhoud, tussen geloof en daad en tussen hart en verstand.

:)

tr_imparator
08-04-09, 04:11
[QUOTE=tr_imparator;3934308]In mijn ogen natuurlijk. Ik weet niet hoe ze 'ons' zien vanuit hun ogen.


QUOTE]


Je zegt dat je moslim zou zijn :


waaroom spreek je dan in termen van "ze" & "ons " met betrekking tot SA ???

P.S.: Doe maar niet zo schijnheilig & machiavellistisch "subtiel", wise guy , alsof ik een soort .....moron ...zou zijn !!!!! :lol:

talk straight & serious _consistent, or don't at all !

Thanks anyway !

Ik heb rekening gehouden met het simpele feit dat moslims van hier kunnen verschillen met moslims van daar vanwege bijv. een andere opvoeding, onderwijs, ideeen, invloeden en dergelijke. En ik weet ook dat jou bedoelingen goed zijn, daarom vind ik het onnodig om op al jouw commentaar in te gaan. Je hebt het steeds over de islam, waarom heb je het nooit over moslims? Op moslims rust toch de verantwoordelijk om de islam te presenteren zoals dat eigenlijk bedoeld is. Wij moslims, kunnen amper consensus bereiken over wat de echte islam is....eigenlijk omdat we er zo ver van zitten, inmiddels? En ik neem mijn verantwoordelijk door minstens te zeggen dat we weer terug moeten naar de oude islam, zoals die ooit oorspronkelijk heeft bestaan, of de islam te leren wanneer dat op zijn hoogst was en dat kenbaar maken en uitbreiden, met kennis die we hedendaags hebben. Ik val niet in nodeloze herhalingen van islam was zus en zo. Dat weet ik al voldoende, door die herhalingen van jou laat je alleen je eigen minderwaardigheidscomplex zien.

Op school zag ik bijvoorbeeld dat er onvoldoende tijd werd besteed aan islamitische geleerden met betrekking tot de geneeskunde. Ik heb dit door middel van een essay en een presentatie recht proberen te zetten. Dat heb je het over de ziekenhuizen, de eerste gedachtes mbt tot het bloedsomloop. De oorsprong van alcohol,..de betekenis van de aorta, enzovoorts. Beetje apart om dat te doen, met weer bronnen en stukken van Westerse schrijvers. Je zou toch verwachten dat daar meer bronnen van islamieten ertussen zouden moeten liggen. (Maar goed dat is slechts een impressie, er zullen vast ook wel stukken van hun bestaan, of het ontbreken daarvan zou misschien een andere oorzaak kunnen hebben; migratie van islamitsche intellectuelen naar landen waar ze wel vrijuit kunnen denken? Waarom leef jij in Engeland? Waarom is het niet andersom?)

Ten slotte wil ik ook niet zeggen dat dat 'regeltjesdenken' hier niet voorkomt. Als het gaat om moslims, zie ik dat het steeds vaker voorkomt. Andersom zou bijvoorbeeld een hoofddoek of een speciaal zwempak nooit moeten resulteren in neigingen tot discriminatie. Het is aan te raden om hier niet aan mee te doen. Noch is mijn stuk die ik hier heb geschreven bedoeld in het kader van het hetze tegen de islam (islambashing). Mocht ik daar - niet - wetend toch aan mee hebben gedaan, dan was dat niet mijn bedoeling. Moge dat duidelijkheid winnen.

Eigenlijk is het net de situatie waar Turkije zich nu bevind inzake de de EU. Onvoldoende reliability tegenover het oosten enerzijds en anderzijds een sameleving/maatschappij waar je eigenlijk niet helemaal thuis hoort (waar de islam op veel tereinen helemaal uit het zicht is verdwenen).

mark61
08-04-09, 07:49
come on :

hoe kom je daarbij, zeg :

de wens is de vader van de gedachte :

Islam is zeer flexibel & soepel + dynamisch met veel nuances , met verzachtingsomstandigheden ....

Mecca is maar een symbool voor de spiritueel 1heid van moslims :

Mecca of die zwart steen worden niet aangebeden : die zijn maar symbolen gewoon :

kan een moslim in welk richting dan ook bidden want God is overaal :

Als er één godsdienst 'wettisch' is (regeltjes over details spelen een enorm belangrijke rol) is het de islam wel, samen met een zekere opvatting van het jodendom.

Ik heb het altijd heidens gevonden, dat aanbidden van een steen. Als je je buigt en uitstrekt naar een steen, is dat steenaanbidding. Heel simpel. Waarschijnlijk één van de eerste compromissen van Mohammed met de heidenen.

Sallahddin
08-04-09, 19:35
Als er één godsdienst 'wettisch' is (regeltjes over details spelen een enorm belangrijke rol) is het de islam wel, samen met een zekere opvatting van het jodendom.

Ik heb het altijd heidens gevonden, dat aanbidden van een steen. Als je je buigt en uitstrekt naar een steen, is dat steenaanbidding. Heel simpel. Waarschijnlijk één van de eerste compromissen van Mohammed met de heidenen.


Je zit er totaal naast , vriend :

"comprommissen van Mohammed met de heidenen ???" :

Mohammed had diens universeel boodschap verkondigd zonder meer :

je verwaart Islam met het christendom = christelijk projecties !


Bovendien & nogmaals : Islam is against all form of idolatry : physical, intellectual, national ,racial , psychological, mental, spiritual , political, ideological ....

even against the idolatry of oneself = too big ego ....

even against any "idea , image , perception, impression" of God 'cause God is unlike anyone or anything God has or had ever created or will ever create ....

zo, Kaaba , Mecca , Medina, zwart steen ...zijn maar materieel religieuze symbolen , niets meer niets minder ...

Sallahddin
08-04-09, 19:54
Dat is precies wat ik bedoel Sallah al-Din, maar ik zie zo vaak dat men zich blindstaart op de regeltjes. Een voorbeeld daarvan is ook de vraag tijdens de vasten: "Ik heb gedurende de dag veel speeksel geproduceert en een groot deel daarvan ingeslikt, is mijn vasten nu ongeldig?"

Elke religie heeft rituelen, zoals bijv. het vrijdaggebed, en symbolen, zoals de Ka3ba, en de balans tussen vorm en inhoud is zoals je zegt van belang.

Echter veel moslims slaan door naar de kant van de vorm en richten zich niet op wat, imho, van belang zou moeten zijn: bezorgdheid om de zwakken, om de de armen, om de eenheid. Maakt men zich hierover al druk over, dan laat men zich door volksmenners ophitsen een rent schreeuwend rond als kippen zonder kop.

Namen meer mensen je woorden maar ter harte en spanden zij zich, ieder naar zijn mogelijkheden, maar meer in hun situatie en de wereld te begrijpen om de juiste balans te vinden tussen vorm en inhoud, tussen geloof en daad en tussen hart en verstand.

:)

nou, zit er wel wat in :

veel moslims zonder Islam , plat _simpel gezegd , veel moslims die zich alleen bezig houden met hypocriet uiterlijkheden , veel moslims zonder "ziel" ....

dat komt door veel historisch factoren, onwetendheid, achterlijkheid ....& omdat Islam als allesomvattend geheel bestaat niet meer als zodanig !...

de essentie is wel belangrijker dan die rituelen of uiterlijkheden, maar de laatsten zijn ook belangrijk :

balans tussen vorm & inhoud is een fijn kunst , die heeft meer te maken met het geloof, kennis, bewustzijn, ervaring, praktijk ....van de moslim in kwestie ...

nou, bijv. het "aanibidden van God" is een heel ruim begrip die alle aspecten van het leven van een moslim zou omvatten :

Zie IBN Taimia daarover :

werk, kennis vergaren, wetenschap bedrijven, genieten van het leven conform God's wetten & wil , halal sex hebben ...........= ervan genieten & nog er beloond voor worden ook nog .....anderen helpen , goede daden verrichten ...........staan allemaal in het teken van het aanbidden van God ,niet alleen die rituelen :

maar in de mindset van veel moslims staat "God's aanbidden" alleen in de vorm van die riltuelen & uiterlijkheden ...

ze kunnen naar de moskee gaan & tegelijkertijd liegen, stelen, anderen belazeren,de zwakkeren "crushen" ...& die zien geen tegenstrijdigheden er in !

maar ,kijk : huidig moslims verkeren tegenwoordig in veel achterlijkheid , onwetendheid, achterstand ,bijgeloof ...dus :

dat komt door veel historisch factoren , door westerse imperialisme die actief steun verleent aan die "moslim" dictaturen " & moslims zwak & arm had gehouden voor macht & dominatie doeleineden ....................

door het dichtimmeren van Al Ijtihad door "= creatieve theologisch & ander denktanks ...

moslims hebben juist geen behoefte aan westerse verlichting :

da's een Europees fenomeen in oorsprong = niet universeel =niet voor ons althans = Euro_westerse egocentrisme :

Islam heeft zijn eigen dynamiek , natuur ,geest, geschiedenis, beginselen, zijn eigen ontwikkelings_moraal_logica ...


"er is er niet alleen 1 enkel geschiedenis = die van het westen" zoals Tarik Ramadan 's zei !


zie : "Islam beyond the 5 pillars " by Charles Le Gai Eaton :

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0608-3066

Sallahddin
08-04-09, 20:24
[quote=Sallahddin;3934334]

Ik heb rekening gehouden met het simpele feit dat moslims van hier kunnen verschillen met moslims van daar vanwege bijv. een andere opvoeding, onderwijs, ideeen, invloeden en dergelijke. En ik weet ook dat jou bedoelingen goed zijn, daarom vind ik het onnodig om op al jouw commentaar in te gaan. Je hebt het steeds over de islam, waarom heb je het nooit over moslims? Op moslims rust toch de verantwoordelijk om de islam te presenteren zoals dat eigenlijk bedoeld is. Wij moslims, kunnen amper consensus bereiken over wat de echte islam is....eigenlijk omdat we er zo ver van zitten, inmiddels? En ik neem mijn verantwoordelijk door minstens te zeggen dat we weer terug moeten naar de oude islam, zoals die ooit oorspronkelijk heeft bestaan, of de islam te leren wanneer dat op zijn hoogst was en dat kenbaar maken en uitbreiden, met kennis die we hedendaags hebben. Ik val niet in nodeloze herhalingen van islam was zus en zo. Dat weet ik al voldoende, door die herhalingen van jou laat je alleen je eigen minderwaardigheidscomplex zien.

Op school zag ik bijvoorbeeld dat er onvoldoende tijd werd besteed aan islamitische geleerden met betrekking tot de geneeskunde. Ik heb dit door middel van een essay en een presentatie recht proberen te zetten. Dat heb je het over de ziekenhuizen, de eerste gedachtes mbt tot het bloedsomloop. De oorsprong van alcohol,..de betekenis van de aorta, enzovoorts. Beetje apart om dat te doen, met weer bronnen en stukken van Westerse schrijvers. Je zou toch verwachten dat daar meer bronnen van islamieten ertussen zouden moeten liggen. (Maar goed dat is slechts een impressie, er zullen vast ook wel stukken van hun bestaan, of het ontbreken daarvan zou misschien een andere oorzaak kunnen hebben; migratie van islamitsche intellectuelen naar landen waar ze wel vrijuit kunnen denken? Waarom leef jij in Engeland? Waarom is het niet andersom?)

Ten slotte wil ik ook niet zeggen dat dat 'regeltjesdenken' hier niet voorkomt. Als het gaat om moslims, zie ik dat het steeds vaker voorkomt. Andersom zou bijvoorbeeld een hoofddoek of een speciaal zwempak nooit moeten resulteren in neigingen tot discriminatie. Het is aan te raden om hier niet aan mee te doen. Noch is mijn stuk die ik hier heb geschreven bedoeld in het kader van het hetze tegen de islam (islambashing). Mocht ik daar - niet - wetend toch aan mee hebben gedaan, dan was dat niet mijn bedoeling. Moge dat duidelijkheid winnen.

Eigenlijk is het net de situatie waar Turkije zich nu bevind inzake de de EU. Onvoldoende reliability tegenover het oosten enerzijds en anderzijds een sameleving/maatschappij waar je eigenlijk niet helemaal thuis hoort (waar de islam op veel tereinen helemaal uit het zicht is verdwenen).


Mamamia : dit is veels te velzijdig :

bovendien hanteer je hier die materialistisch 1zijdig 1dimentioneel gehandicapt Marxistisch of liberaal analyse of interpretatie van de geschiedenis :

in de zin van dat de puur economisch of socio_economisch ,politiek omstanbdigheden de intellect, religie, moaraal_ethiek , cultuur ...zouden bepalen :

hooggeschoold moslim immigranten in het westen of in ieder geval die moslims onder westerse materialistisch omstandigheden zouden meer in staat zijn een beter visie van Islam te kunnen neerzetten ...

dat armoede of slecht economisch of ander materialistisch omstandighden religieus of ander extremisme zouden kweken ...

Je verget dat Bin Laden een hoogopgeleid architect was, een dichter , een ruim kennis heeft van Islam , van westerse denkstromingnen ...dat de rechterhand van Bin laden een arts is ...dat de meeste leden van Al Qaeda hoogopgeleiden waren of zijn , inclusief die vermeende 19 kappers van de 9_11 ..

nou, kijk, je simplificeert & generaliseert zonder enig sterk gronden :

de situatie van moslims in de UK bijv. is juist heel anders dan die van moslims in NL , die van VS moslims is op diens beurt helemaal anders :

die van moslims in Marokko ook heel anders ...in Indonesie verschillend ...

je koppelt moslim immigratie & intellect in het westen aan een "beter visie van Islam " alsof niet_geimigreerd moslims per definitie achjterlijk zouden zijn :

nou, da's te simplistisch :

veel Islamitisch denkers die worden gebrandmerkt als extremisten hadden een lang tijd in het westen doorgebracht :

zie bijv. Sayed Qotb die verbleef in de VS & 40 jr lang was bezig bijna alle westerse denkstromingnen te bestuderen ....& die werd opgehangen door marxistisch voormalig president Jamal Abdel Nasser ...



De situatie van moslims in het westen & elders heeft inderdaad te maken met intellect, met de locale omstandigheden ...maar dat veklaart niet alles : andere factoren spelen ook rollen :

in NL was de 1ste generatie analfabeet ,vandaar de achterstand, generaties -kloof problemen bij immigranten : da's te wijten aan die misdadig beleid van NL die ging op zoek naar lichaamelijk sterk ,maar intellectueel zwak goedkoop arbeidskracht bijna à la zwart slavernij , in de jaren '60 :

maar wij kunnen die 1ste generatie die het vuil werk van het westen deed , absoluut niet "beschuldigen" van fallen, want ze deden wat ze konden doen :

ze haddebn al hun kracht, gezondheid & jeugd verspild onder die uiterst zwaar werk...

vandaar dat de volgende generaties nog steeds worstelen om aan die achterstand, achterlijhkheid, onwetendheid, discriminatie ...te ontkomen ...:

dat kan alleen via onderwijs, educatie ...dat weet je : dat klopt :

in de UK, USA , & in minder mate in Frankrijk ...heb je "kwaliteit' moslim immigratie met veel hooggeschoold mensen ....of die allemal een "beter visie " van Islam zouden hebben is maar de vraag = een kwestie van nuances ,perspectieven,inzichten,invalshoeken...


Wat betreft Islam als consensus zoals je zegt tussen moslims :

nou, behalve die Siieten & Sunnieten groepen binnen de Islam , heb je ook nog talloze denkstromingnen : dat zijn allemaal juist een teken van gezondheid , maar men meot alert zijn voor extremisme inderdaad :

de situatie van moslims thuis is veel gecompliceerder want die lijden onder die semi-seculaire of seculaire dictaturen met Turkije als een apart geval, dat wel :

die dictaturen die juist Islam misbruiken voor politiek ,ander down to earth & macht & dominatie doeleinden ...!


er is er maar 1 enkel Islam : die bevindt zich in de bronen van Islam :vandaar dat de profeet van Islam 's zei dat wie de bronen van Islam : Qu'ran & Hadiths , raadpleegt & die praktiseert ...zal nooit verdwalen ...of woorden met gelijk strekking althans !


na het afschaffen van het laatst khalifaat , werd er alles aan gedaan door het westen om de terug keer van die krachtig allesomvattend Islam als zodanig te verhinderen, vandaar die verdelingnen van Islamitisch gebieden tussen de imperialisrisch westerse staten , vandaar het opgelegd secularisme in Turkije die als "pionier" of voorbeeld werd bedoeld voor moslims , ondanks het feit dat Islam juist geen scheiding tussen kerk & staat kent :

maar , tja : als de meerderheid van de bevolking ervoor zou kiezen voor die secularisme , dan wie zijn wij om die volk's wil tegen te spreken :

alleen werd secularisme in Turkije bijv. opgelegd onder veel propaganda & hiostorisch make_believe :

joods Ataturk bijv. vals status_held & die in scene gezet overwinningnen van Ataturk tegen de Engelsen ...

ik vraag me af waaroom heerst er nog steeds in Turkije die persoons_cultus à la Ataturk ondanks het feit dat Turkije een democratie zou zijn ???

volgens mij is Turkije juist een gemilitariseerd democratie , een gemilitariseerd seculaire staat : het leger daar heeft het laatst woord !

hoe komt dat dan ???

ik denk juist door het opgelegd karakter van die secularisme daar ,die wel te maken heeft met de strategisch belangen van de VS & het westen, niet met de belangen of wil van de meerdeheid van de Turken !

correct me if i'm wrong indeed !


&...mijn herhalingnen zijn geen minderwaardigheids_complex juist : die zijn soms noodzakkelijk om hier te herhalen à la Pavlov zodat mensen die uitendelijk kunnen innerlijk maken ...kan niet anders :

doelmatig methode & schok_therapy ,want velen hier & elders zijn hardleers : da's geen arrogantie of pretentie = da's de realiteit helaas !


Ik pleit voor rebellie tegen het veraad van de Islam idealen in de vorm van die achterlijk misdadig "moslim" dictaturen, in de vorm van die moslim extremisme, in de vrom van die achterlijk achterhaald versleten anti_religie secularisme die wel een soort atheistisch religie_dogma is geworden :

ik pleit of voor pluralisme of voor allesomvattend Islam als zodanig :

hangt af van de wil van de meerderheid van de moslim volkeren in kwestie ...

wat zou de uitslag van zulk eventueel hypothetisch vrij referendum zijn als morgen de moslim volkeren worden raadpleegd om hun stem daarover te willen brengen in alle vrijheid & veiligheid ???

Ik kan wel raden naar de resultaten ervan :

maar het is in het belang van noch het westen die die dictaturen actief steunt , noch van die dictaturen om pluralisme of allesomvattend Islam te laten installeren ...dat weet je !

Munier
08-04-09, 22:28
()Hear! Hear! :)

H.P.Pas
08-04-09, 23:31
&...mijn herhalingnen zijn geen minderwaardigheids_complex juist : die zijn soms noodzakkelijk om hier te herhalen à la Pavlov zodat mensen die uitendelijk kunnen innerlijk maken ...kan niet anders :
[/COLOR][/B]


Getretener Quark wird breit, nicht stark.

tanger'73
08-04-09, 23:35
Vanaf 15 kilometer in de nabijheid van Mekka is het voor niet-moslims verboden om door te reizen.

Bofko
09-04-09, 00:49
correct me if i'm wrong indeed !

Ik geloof er niks van. Robot-talk. Geveinsd-sociale lulkoek.



&...mijn herhalingnen zijn geen minderwaardigheids_complex juist : die zijn soms noodzakkelijk om hier te herhalen à la Pavlov zodat mensen die uitendelijk kunnen innerlijk maken ...kan niet anders :

doelmatig methode & schok_therapy ,want velen hier & elders zijn hardleers : da's geen arrogantie of pretentie = da's de realiteit helaas !]

:kotsen:Herhalingen doe je met honden, eenzame zielepiet, niet met mensen.

Slinger
09-04-09, 01:04
[quote=tr_imparator;3934514]



&...mijn herhalingnen zijn geen minderwaardigheids_complex juist : die zijn soms noodzakkelijk om hier te herhalen à la Pavlov zodat mensen die uitendelijk kunnen innerlijk maken ...kan niet anders :

[/COLOR]

Als jij mensen wil conditioneren, dan ben je een dom varken, met een totalitaire inslag. Het zegt veel over je zelf dat je denkt dat jouw denkbeelden kennelijk niet voldoende power bezitten om dat te bereiken op de enig juiste manier, namelijk door overtuiging. Het geeft voedsel aan een gedachte die ik al langer had. In het kort: islamisme = totalitairisme!

Bofko
09-04-09, 01:43
nou, da's te simplistisch :

veel Islamitisch denkers die worden gebrandmerkt als extremisten hadden een lang tijd in het westen doorgebracht :

zie bijv. Sayed Qotb die verbleef in de VS & 40 jr lang was bezig bijna alle westerse denkstromingnen te bestuderen ....

Said Qutb verbleef van 1948 tot 1951 in Amerika. Hij vond Amerika, en met name de rol van de Amerikaanse vrouw het toppunt van decadentie. Terwijl het Amerika van 1950 ontzettend puriteins was!! Rock'n roll bestond nog niet......
Als hij anno 2009 in Nederland was opgedoken en de nachtelijke sex-reclames op de publieke zenders had gezien dan kon ik me daar nog iets bij voorstellen..... maar 1950?
Hij zal best wel de beste bedoelingen gehad hebben, maar iemand die zo verschrikkelijk ver van de hedendaagse wereld afstaat is niet helemaal serieus te nemen.

Wortel
09-04-09, 08:47
Ben ik nou heel erg intolerant als ik stel dat er toch echt een verschil is tussen zuivere godsvrucht en onaangenaam fetishisme?

mark61
09-04-09, 09:20
Je zit er totaal naast , vriend :

je verwaart Islam met het christendom = christelijk projecties !

Christenen bidden nl. richting welke struik / steen?


Bovendien & nogmaals : Islam is against all form of idolatry :

Daarom is het dus een compromis met de heidenen.


zo, Kaaba , Mecca , Medina, zwart steen ...zijn maar materieel religieuze symbolen , niets meer niets minder ...

Die worden aanbeden, want 1 graad afwijking en all hell breaks loose.

knuppeltje
09-04-09, 09:24
Ben ik nou heel erg intolerant als ik stel dat er toch echt een verschil is tussen zuivere godsvrucht en onaangenaam fetishisme?


Jij bent pas echt errug. :haha:

mark61
09-04-09, 09:27
joods Ataturk

Wat is dat toch? Meneer hangt de belezen intellectueel uit, maar vervalt na een seconde tot internetroddels die nergens op slaan. Atatürk was geen jood; was hij dat wel geweest, wat had dat dan precies uitgemaakt?

Imbeciele antisemiet.

Al die belezenheid en grote woorden van jou zijn zinloos.

Je hebt een zieke geest. Daar helpt blijkbaar niets tegen.

mark61
09-04-09, 09:27
Vanaf 15 kilometer in de nabijheid van Mekka is het voor niet-moslims verboden om door te reizen.

Waarom niet 22,7?

knuppeltje
09-04-09, 09:39
Vanaf 15 kilometer in de nabijheid van Mekka is het voor niet-moslims verboden om door te reizen.

Als die Mekka willen zien dan kijken ze maar naar Google Earth, zei de groot moefti tegen de Belgische documentairemaker Jan Lijnse die een reisreportage over zijn tocht naar Mekka maakte, en er dus ook niet in mocht.

fisherman1969
09-04-09, 09:50
200 moskeeën in Mekka niet helemaal naar juiste kant gericht

21:25 In Mekka, de heilige stad voor de moslims, staan zo'n 200 moskeeën die niet helemaal in de richting van de Kaäba, een kubusvormig gebouw in de Grote Moskee van de stad, gericht zijn.

Wie zich in Mekka bevindt, moet zich tijdens het bidden naar de Kaäba richten. Alle moskeeën geven de richting aan waar het gebouw ligt, maar sommige mensen die vanop nieuwe, hoge gebouwen neerkeken op de moskeeën, ontdekten dat vele oudere gebedsplaatsen niet exact in de richting van de Kaäba liggen.

Correcties
"Er zijn geen grote fouten gemaakt, maar dankzij moderne technieken hebben we enkele correcties kunnen doorvoeren bij oudere moskeeën", aldus Tawfik al-Sudairy, afgevaardigde van het Ministerie van Islamitische Zaken.

Sommigen religieuzen zeggen echter te vrezen dat hun gebeden niet geldig waren.

Wat een onzin ,de mensen die gebeden hebben zonder zich bewust te zijn van een evt richting (in dit geval naar de Kaaba) hebben gebeden tot (GOD)ALLAH deze zal hun gebed heus wel aanvaard hebben .

In RK kringen wordt het volgende rijmpje wel eens geciteerd:
Toen de Pastoor de ,,zegen,, gaf nam de boer zijn hoed niet af !
Hij zei is de ,,zegen,, goed ,dan gaat hij ook wel door mijn hoed!
Moraal de boer probeerde hier mee duidelijk te maken dat de ,,zegen,, van boven kwam .

Ron Haleber
09-04-09, 11:16
Ben ik nou heel erg intolerant als ik stel dat er toch echt een verschil is tussen zuivere godsvrucht en onaangenaam fetishisme?

Goed Wortel dat jij je stem weer eens laat horen...!:lole:

Je wijst op het feit dat het fetisjisme dat Luther c.s. in de 16e eeuw verwierp, nog steeds geen navolging kreeg bij de gelovigen die in dezelfde god zeggen te geloven...:fuckit2:

H.P.Pas
09-04-09, 12:28
Je hebt een zieke geest. Daar helpt blijkbaar niets tegen.

Universeelintegraal turboislamalszodanig met 47% meer waskracht.
Dat helpt overal tegen.

Sallahddin
09-04-09, 13:35
Ik geloof er niks van. Robot-talk. Geveinsd-sociale lulkoek.



:kotsen:Herhalingen doe je met honden, eenzame zielepiet, niet met mensen.


:lol:

waaroom zo gefrustreerd & boos reageren dan ???

da's juist een soor reflex Pavloviaans reactie, vind je niet soms ???


waar maak je je druk om dan ???

voel je je aangesproken soms ??? :lol:

nou, even serious :

je weet dat fysiek of mentaal conditionering zouden ook gelden voor mensen , tot op zeker hoogte altahns !:lole:

Sallahddin
09-04-09, 13:44
Wat is dat toch? Meneer hangt de belezen intellectueel uit, maar vervalt na een seconde tot internetroddels die nergens op slaan. Atatürk was geen jood; was hij dat wel geweest, wat had dat dan precies uitgemaakt?

Imbeciele antisemiet.

Al die belezenheid en grote woorden van jou zijn zinloos.

Je hebt een zieke geest. Daar helpt blijkbaar niets tegen.

:lol:

Luister even, onzeker freak : Pavlov w'd be proud of u : :lol:

ik houd me nog steeds in : reageer normaal , or else .... :lol:

je kent mij trouwens : don't make me get mad at u !

if u don't like something i say ,u don't have to agree with me : this is a discussion, just say why u don't agree , normally : primitief psychopaat :

dat Ataturk een jood zou zijn is op zich geen issue : ik heb het niet over het joods zijnde op zich : niks mis mee in principe :

ik heb het vooraal over het feit dat die ideologisch anti_Islam opgelegd secularisme aan de Turken op die barbaar historisch manier werd geforceerd :

zie hoe Ataturk dat deed : de geschiedenis liegt er niet om :

zijn ideologisch of joods afkomst verklaart dat wel , precies net als het feit dat marxisme verklaart het feit waaroom marxisten, communisten, stalinisten....zo heftig & fascistisch ten opzichte van religie reageren ! !

Sallahddin
09-04-09, 13:52
Christenen bidden nl. richting welke struik / steen?



Daarom is het dus een compromis met de heidenen.



Die worden aanbeden, want 1 graad afwijking en all hell breaks loose.

Bahave or i'm gonna hurt u beyond ur imagination : :lol: just kidding :

u're just a circus clown : so , who cares :




christelijk projecties in de zin van de historie , mechanismen , processen, moraal ,psychologie ....van het christendom op die van Islam te projecteren :

vooraal in metaforisch zin, achterlijk onzeker freak !




dat zie je terug in die uitgangspunt van je dat Mohammed "compromissen" zou kunnen hadden gesloten met heidenen :=

idioot uitganspunt = christelijk projecties nogmaals !


nogmaals : Kaaba , zwart steen of ieder ander al dan niet materieel symbool worden niet aanbeden door moslims :

de essentie van Islam is juist tegen alle vormen van idolatry ..........nogmaals !

Sallahddin
09-04-09, 13:56
Ben ik nou heel erg intolerant als ik stel dat er toch echt een verschil is tussen zuivere godsvrucht en onaangenaam fetishisme?


Christelijk paulinistisch projecties !

over onaangenaam fetishisme gesproken = dan moet je juist terecht bij ...het christendom bij uitstek , vind je niet soms ??? :

intellectueel, psychologisch, geestelijk _spiritueel, fysisch ...achterlijk onaangenaam fetishisme !

Gefeliciteerd ! :cola:

Sallahddin
09-04-09, 13:58
Goed Wortel dat jij je stem weer eens laat horen...!:lole:

Je wijst op het feit dat het fetisjisme dat Luther c.s. in de 16e eeuw verwierp, nog steeds geen navolging kreeg bij de gelovigen die in dezelfde god zeggen te geloven...:fuckit2:

Luther , calvijn & de rest van die protestanten & anderen ...waren beinvloed door Islamitisch inspiraties juist : achterlijk Islamoleugenaar die je bent maar weer !

Sallahddin
09-04-09, 14:00
Hear! Hear! :)



Hear what ???

ben benieuwd!

Hear no evil , say no evil ??? :lol:

H.P.Pas
09-04-09, 14:04
paulinistisch !

PAF !

Lof.

Sallahddin
09-04-09, 14:05
Getretener Quark wird breit, nicht stark.

Vous n'impressionnez personne par ce besoin de vous faire distinguer ,ce besoin qui ne cache je ne sais quoi :

vous savez bien de qoui il s'agit , j'assume :

et ce "vouvoiment" n'a rien de ce que vous pouveze croire = juste une façon de vous renforcer dan votre fantasie !

H.P.Pas
09-04-09, 14:08
Ben ik nou heel erg intolerant als ik stel dat er toch echt een verschil is tussen zuivere godsvrucht en onaangenaam fetishisme?

Onaangename godsvrucht en zuiver fetishisme daarentegen...

Sallahddin
09-04-09, 14:08
Vanaf 15 kilometer in de nabijheid van Mekka is het voor niet-moslims verboden om door te reizen.




niet-moslims hebben niets te zoeken in die heilig plekken , net als het feit dat niet_joden niets zouden hebben te zoeken in de nabijheid van de klaag muur :

da's geen discriminatie voor niet -moslims of niet-joden ....

H.P.Pas
09-04-09, 14:13
je ne sais quoi :

vous savez bien de qoui il s'agit



Pourrait s'agir d'un million de choses, mon fils....

Sallahddin
09-04-09, 14:18
[quote=Sallahddin;3935108]

Als jij mensen wil conditioneren, dan ben je een dom varken, met een totalitaire inslag. Het zegt veel over je zelf dat je denkt dat jouw denkbeelden kennelijk niet voldoende power bezitten om dat te bereiken op de enig juiste manier, namelijk door overtuiging. Het geeft voedsel aan een gedachte die ik al langer had. In het kort: islamisme = totalitairisme!



Wat een stelletje achterlijk humoorloos losers zijn jullie :

Behave or else ! :lol:

dit is typisch Pavloviaans reflex reactie zonder enig vorm van nadenken of zelf kritiek , gedreven daarin door jou eigen onderbuikgevoelens, basic instincts, haat ,brain wash.....mentaal conditionering waaronder je zou lijden :

je hebt geen extra conditionering daarbij nodig , misschien wel in Shampoo vorm :lol: , meer niet :



ik wil niemand conditioeneren juist : dat pretendeer ik niet juist :

al wat ik had beweerd is dat herhalingnen noodzaakelijk zouden zijn, in de zin van dat mensen hier & elders niet genoeg aandacht zouden besteden aan wat anderen te zeggen zouden hebben , dan is men gedwongen in herhalingnen te vallen ....


& ....als ik praat , dan moet je op mijn denkbeelden, ideen ...reageren , niet meteen Islam er bij betrekken, achterlijk idioot :

Islam hoeft zich niet's te verkopen :

missionnarissen werk , jehova's getuigen ...zijn juist typisch christelijk !

knuppeltje
09-04-09, 14:19
da's geen discriminatie voor niet -moslims of niet-joden ....

Vertel eens, wat zou het anders zijn?

H.P.Pas
09-04-09, 14:22
heilig plekken ,

Fetishisme.
Of heidense rudimenten, hoe je het wilt zien.

Sallahddin
09-04-09, 14:29
Pourrait s'agir d'un million de choses, mon fils....


Je m'en fous de quoi il pourrait s'agir, mon pote :

c'ést votre probléme : encore une fois: "ce vouvoiement " n'est pas ce qu'il parait etre ! :lol:

ce qui m'mporte c'est que des types comme vous croient avoir le pouvoir de "diagnostiquer" les autres , de pouvoir s'introduire dans leur conscience :

vous n'étes qu'un misérable directeur de conscience : c'ést tout :

meme à distance , et en meme temps ils ne se doutent jamias du fait qu'ils pourraient etre eux-memes etre atteints de ce qu'ils pretendent "diagnostiquer"dans les autres ! :

un pretentieux charlatan atheist , c'ést tout ce que vous etes! :

vos complexes d'inferiorités , vous ne pouvez pas vous en debarrasser de la sorte !

Cela veut dire quoi écrire en allemand comme cela ??? : je pourrais écrire en Arabe , & en d'autres langues , mais je le fais pas !

Enfin......quoi..........

Bonne journéé! :cola:

:zwaai:

Sallahddin
09-04-09, 14:36
Fetishisme.
Of heidense rudimenten, hoe je het wilt zien.

da's geen fetishisme , mr.Freud :

dat zijn jou christelijk projecties, niets meer , niets minder :

heilig plekken zijn niet heilig op zich, niet als objecten, stenen of gebouwen : het gaat slechts om het metaforisch symboliek ervan als symbool van 1heid , niets meer , niets minder :: zelfs symbolen worden niet aanbeden in Islam :

zelfs "ideen, beelden, percepties, impressies..."van God worden niet aanbeden :

natie, ideen à la secularisme, democratie & de rest , ras, patriotisme, nationalisme , nationaliteit, vlag ...............zijn fetishisme :

zie al jou westerse intellectueel, filosofisch, ideologisch, moreel, "wetenschappelijk", psychologisch, geestelijk_spiritueel ...fetishisme !

Bofko
09-04-09, 15:15
al wat ik had beweerd is dat herhalingnen noodzaakelijk zouden zijn, in de zin van dat mensen hier & elders niet genoeg aandacht zouden besteden aan wat anderen te zeggen zouden hebben , dan is men gedwongen in herhalingnen te vallen ....

' Anderen' daar bedoel je jezelf mee, vriend.
Dat je om aandacht schreeuwt is iedereen al heel lang, heel duidelijk.

Aït Ayt
09-04-09, 17:14
PAF !

Lof.

het voordeel van jouw reacties is dat het zelden meer dan 2 regels beslaat..

Aït Ayt
09-04-09, 17:17
Als die Mekka willen zien dan kijken ze maar naar Google Earth, zei de groot moefti tegen de Belgische documentairemaker Jan Lijnse die een reisreportage over zijn tocht naar Mekka maakte, en er dus ook niet in mocht.

:haha: ja dat was een leuk fragment.. hartelijk lachend gaf hij de tip om google earth te bekijken..

tanger'73
09-04-09, 17:28
niet-moslims hebben niets te zoeken in die heilig plekken , net als het feit dat niet_joden niets zouden hebben te zoeken in de nabijheid van de klaag muur :

da's geen discriminatie voor niet -moslims of niet-joden ....

Die plekken mogen geen toeristische doeleinden kennen.

tanger'73
09-04-09, 17:29
:haha: ja dat was een leuk fragment.. hartelijk lachend gaf hij de tip om google earth te bekijken..


Of zich natuurlijk bekeren, al is het maar op de proef.

knuppeltje
09-04-09, 17:31
:haha: ja dat was een leuk fragment.. hartelijk lachend gaf hij de tip om google earth te bekijken..

Was over het algemeen ook een goeie docu.

H.P.Pas
09-04-09, 18:14
het voordeel van jouw reacties is dat het zelden meer dan 2 regels beslaat..

Kortheid in zaken
is zelden te laken.

mark61
09-04-09, 18:15
Universeelintegraal turboislamalszodanig met 47% meer waskracht.
Dat helpt overal tegen.

Arme islamalszodanig

mark61
09-04-09, 18:17
niet-moslims hebben niets te zoeken in die heilig plekken , net als het feit dat niet_joden niets zouden hebben te zoeken in de nabijheid van de klaag muur :

da's geen discriminatie voor niet -moslims of niet-joden ....

Wat is er dan heilig aan een zesbaansautoweg? Een driesterrenhotel van 25 verdiepingen? Een snackbar? Een shopping mall? De KFC?

Munier
09-04-09, 18:29
Hear what ???

ben benieuwd!

Hear no evil , say no evil ??? :lol:
Hear, hear! (is misschien betere interpunctie) = Bravo! = Zeer juist!.

De what in jouw vraag "Hear what ???" is je eigen post. Ipv de hele post te herhalen heb ik alleen een verwijzing naar die post opgenomen, maar er moet wel iets tussen de begin- en eindquotemarkereingen staan, ic ().

Dus: laat iedereen, christenen, atheïsten, mannen en vrouwen , ik en jij (sic) ter harte nemen wat je zegt. klik op het blauwe blokje met wit driehoekje hieronder.

()
:)

mark61
09-04-09, 18:33
Die plekken mogen geen toeristische doeleinden kennen.

Dat is anders de grootste inkomstenbron van Mekka. Anders was het niet zo'n grote en welvarende stad, zo midden in de woestijn.

mark61
09-04-09, 18:35
Was over het algemeen ook een goeie docu.

Al zee die Johan Leysen af en toe knap stomme dingen over de islam. Maar hij sprak wel leuke mensen. Die Iraanse sji'ieten in die katholieke kerk in Libanon bijvoorbeeld :hihi:

mark61
09-04-09, 18:40
zijn ideologisch of joods afkomst verklaart dat wel , [/B]

Hoe kom je erbij dat Atatürk joods was, antisemiet?

Wat betekent 'ideologisch of joods' in godsnaam?

Wat heeft Atatürk 'de islam' precies aangedaan? Je kakelt als een kip zonder kop.

tanger'73
09-04-09, 18:40
Dat is anders de grootste inkomstenbron van Mekka. Anders was het niet zo'n grote en welvarende stad, zo midden in de woestijn.


Sinds wanneer is Saoedi Arabië geen olieproducerende land en vooraanstaand lid van de OPEC meer, om haar heiligdommen aan toerisme bloot te stellen? Dan heb ik het niet over moslims (dus geen niet-moslims), die daar naast hun religieuze activiteiten plaatselijk inkopen doen.

mark61
09-04-09, 18:43
dat zie je terug in die uitgangspunt van je dat Mohammed "compromissen" zou kunnen hadden gesloten met heidenen :=

Das algemeen bekend. Vrouwenbesnijdenis werd opeens aanbevolen; mut'a huwelijk ingesteld en weer afgeschaft; al zijn de deskundigen het erover oneens door wie.


nogmaals : Kaaba , zwart steen of ieder ander al dan niet materieel symbool worden niet aanbeden door moslims :

de essentie van Islam is juist tegen alle vormen van idolatry ..........nogmaals !

Nogmaals, als het van essentieel belang is dat je in de richting van een meteoriet bidt, terwijl, zoals je dacht ik zelf al zei, God overal is, dan is er sprake van heidens fetisjisme. Aangezien je tweede opmerking klopt is hier sprake van een eigenaardig verschijnsel.

mark61
09-04-09, 18:59
Sinds wanneer is Saoedi Arabië geen olieproducerende land en vooraanstaand lid van de OPEC meer, om haar heiligdommen aan toerisme bloot te stellen? Dan heb ik het niet over moslims (dus geen niet-moslims), die daar naast hun religieuze activiteiten plaatselijk inkopen doen.

Verdiep je eens in de economie van Mekka; de investeringen die er gedaan worden, etc.

The Meccan economy has been heavily dependent on the annual pilgrimage. As one scholar put it, "[Meccans] have no means of earning a living but by serving the hajjis." Economy generated from hajj, in fact, not only powers the Meccan economy but has historically had far reaching effects on the economy of the Hejaz and Nejd regions.

wiki

Saudi religious authorities have overseen a decades-long demolition campaign that has cleared the way for developers to embark on a building spree of multi-storey hotels, restaurants, shopping centres and luxury apartment blocks on a scale unseen outside Dubai. The driving force behind this historical demolition is Wahhabism * the austere state faith that the House of Saud brought with it when Ibn Saud conquered the Arabian peninsula in the 1920s.

The Wahhabis live in fanatical fear that places of historical or religious interest could give rise to alternative forms of pilgrimage or worship. Their obsession with combating idolatry has seen them flatten all evidence of a past that does not agree with their interpretation of Islam.

Irfan Ahmed al-Alawi, the chairman of the Islamic Heritage Foundation, set up to help protect the holy sites, says the case of the grave of Amina bint Wahb, the mother of the Prophet, found in 1998, is typical of what has happened. "It was bulldozed in Abwa and gasoline was poured on it. Even though thousands of petitions throughout the Muslim world were sent, nothing could stop this action."

Today there are fewer than 20 structures remaining in Mecca that date back to the time of the Prophet 1,400 years ago. The litany of this lost history includes the house of Khadijah, the wife of the Prophet, demolished to make way for public lavatories; the house of Abu Bakr, the Prophet's companion, now the site of the local Hilton hotel; the house of Ali-Oraid, the grandson of the Prophet, and the Mosque of abu-Qubais, now the location of the King's palace in Mecca.

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/shame-of-the-house-of-saud-shadows-over-mecca-474736.html

Tis één groot commercieel pretpark.

Julien
09-04-09, 19:13
je verwaart Islam met het christendom = christelijk projecties !...

Christenen aanbidden geen steen hoor.

God hoort overal te zijn. Hoe en waar je naar toe bid zou niets uit hoeven te maken.

Julien
09-04-09, 19:18
Vanaf 15 kilometer in de nabijheid van Mekka is het voor niet-moslims verboden om door te reizen.

Hoe controleren ze dat eigenlijk? Eerste Soura van de Koran opzeggen? Nou is zo geleerd lijkt me..?

Slinger
09-04-09, 19:56
[quote=Slinger;3935495]



Wat een stelletje achterlijk humoorloos losers zijn jullie :

Behave or else ! :lol:

dit is typisch Pavloviaans reflex reactie zonder enig vorm van nadenken of zelf kritiek , gedreven daarin door jou eigen onderbuikgevoelens, basic instincts, haat ,brain wash.....mentaal conditionering waaronder je zou lijden :

je hebt geen extra conditionering daarbij nodig , misschien wel in Shampoo vorm :lol: , meer niet :



ik wil niemand conditioeneren juist : dat pretendeer ik niet juist :

al wat ik had beweerd is dat herhalingnen noodzaakelijk zouden zijn, in de zin van dat mensen hier & elders niet genoeg aandacht zouden besteden aan wat anderen te zeggen zouden hebben , dan is men gedwongen in herhalingnen te vallen ....


& ....als ik praat , dan moet je op mijn denkbeelden, ideen ...reageren , niet meteen Islam er bij betrekken, achterlijk idioot :

Islam hoeft zich niet's te verkopen :

missionnarissen werk , jehova's getuigen ...zijn juist typisch christelijk !

Volgens mij is er in heel het christendom geen fanatiekere missionaris te vinden dan jij.

Sallahddin
09-04-09, 20:01
het voordeel van jouw reacties is dat het zelden meer dan 2 regels beslaat..


ook qua inhoud & essentie ! :lol:

die gast die weet het beter dan enig ander ! :

een pretentieus inquisiteur atheist jesuiet ook nog !

Sallahddin
09-04-09, 20:03
[quote=Sallahddin;3935839]

Volgens mij is er in heel het christendom geen fanatiekere missionaris te vinden dan jij.

coming from a hypocrit "historian" such as urself :

i take it as a ...compliment !

Sallahddin
09-04-09, 20:14
Christenen aanbidden geen steen hoor.

God hoort overal te zijn. Hoe en waar je naar toe bid zou niets uit hoeven te maken.


God is overaal , dat klopt , zie mijn andere posts voordat je van deze schijnheilig onzin gaat uitkrammen :


moslims aanbidden geen fysiek objecten , materieel of immaterieel :

Islam is zelfs tegen elk "idee, perceptie, beeld, indruk..." van God zelf:

tegen elk idolatry van ideen, concepten, ...

zie hoe die secularisme idee, die democratie idee , die nationalisme ,patriotisme ...worden aanbeden ...


Islam is oorspronkelijk tegen elk vorm van idolatry nogmaals :

intellectueel, fysiek, geestelijk_spiritueel, psychologisch, politiek, economisch,sociaal .............

Hoe vaak moet ik dat herhalen ???

shall i draw u a pic ???


wat betreft het christendom : zal ik me maar beperken tot die "Maria "beelden, "gekruizigd Jesus" beelden... brood & wijn als belichaming van het bloed & lichaam van Jezus .... zie die hierearchisch religieus idolen , de paus , ....


& i was just being nice so far !

ach...

Sallahddin
09-04-09, 20:30
Hoe kom je erbij dat Atatürk joods was, antisemiet?

Wat betekent 'ideologisch of joods' in godsnaam?

Wat heeft Atatürk 'de islam' precies aangedaan? Je kakelt als een kip zonder kop.


Listen up , stupid monkey wanna be :

i'm losing my patience with u :

u either behave or i'll make u do just that , insecure freak :

talk normally like a normal person : or else :

this is my last warning :


Ik ben geen antisemiet , dummy :

u can't expect a jew to run an Islamic nation according to Islam , as sure as u cannot expect the khalief to be an atheist ..............



for example : the following are no comparisons :

can u imagine a muslim ruling israel , dummy , at the top of that racist exclusive jewish "democracy" = only for jews , can u imagine a nazi at the head of a democracy (yes, there was one who did just that , u know the rest of the story ) ; can u imagine a liberal as the head of a ...communist country ????

well, jewish Ataturk with his ideological background was the perfect example of the above mentioned examples :

take a look back at the bloody criminal histroy of Ataturk in Turkey in relation to Islam :

he almost erased all Islamic symbols,,values, traditions.... changed Turkish from Arabic to western letters ...........

Go back to school to learn just 'bout how that bloody criminal Ataturk had imposed secularism on Turkey by force & how he treated his opponents .........

Sallahddin
09-04-09, 20:45
Hear, hear! (is misschien betere interpunctie) = Bravo! = Zeer juist!.

De what in jouw vraag "Hear what ???" is je eigen post. Ipv de hele post te herhalen heb ik alleen een verwijzing naar die post opgenomen, maar er moet wel iets tussen de begin- en eindquotemarkereingen staan, ic ().

Dus: laat iedereen, christenen, atheïsten, mannen en vrouwen , ik en jij (sic) ter harte nemen wat je zegt. klik op het blauwe blokje met wit driehoekje hieronder.

:)

:lol:

fijn, subtiel.... ok !

maar kijk , ik ben het niet mee 's met die misleidend nihillistisch "theology van het hart" van je à la Rousseau : er waren er al moslim verdwaald bewegignen vroeger die er zo ook over dachten ,eeuwen voordat Rousseau werd geboren :

geloof zou een kwestie van het hart zijn = Romantiek flauwekul & onrealistisch _incorrect :

geloof in Islam staat absoluut niet los van werk , anders is die niet alleen waardeloos maar ook hypocriet !


Moslims hebben geen behoefte aan die westerse verlichting die op losse schroeven staat met betrekking tot Islam althans :

wel aan Al ijtihad :

de geschiedenis van islam is anders dan die van het christendom bijv. :

de geschiedenis is niet alleen een kwestie van verhalen vertellen, maar vooraal een kwestie van analyse & interpretatie :

die 2 bekend analyses & interpretaties van de geschiedenis (Liberaal & Marxistisch !) zijn 1zijdig , materialistisch & 1dimentioneel + onwetenschappelijk & ideologisch , ondanks al die wetenschappelijk claims :


de Islamitisch analyse & interpretatie van de geschiedenis is meer compleet & universeel, want includeert alle dimenties van de mens, van het leven , van de natuur, van de geschiedenis ..... inclusief de immaterieel kant ervan ,terwijl materialisme alleen over de materie gaat !

Sallahddin
09-04-09, 20:50
Die plekken mogen geen toeristische doeleinden kennen.

Precies !

Sallahddin
09-04-09, 20:56
' Anderen' daar bedoel je jezelf mee, vriend.
Dat je om aandacht schreeuwt is iedereen al heel lang, heel duidelijk.




Wat je gelooft , denkt, voelt , je verbeeldt .........& de werkelijkheid zijn soms 2 verschillende dingen :


maar als exhibitionist & inquisiteur atheistisch jesuiet ben je juist degene die zich kwalificeert tot "kampioen" van aandacht trekken door ....anderen te veroordellen = diep geworteld inferiority complex !

this forum is really a small lab & dream material for any psychiatrist with a lots of patience & al lots of sense of humor :

so many disturbed psychos here ! :lol:

as an atheist , materialist & neo_darwinist , u do believe that man is just a machine that can be programmed & indoctrinated at willl, so, what's ur problem ???

anderzijds, je gedraagt je als een schijnheilig moraal ridder zodra je jou eigen bankroet scepticisme à la Hume niet kan volhouden !

Sallahddin
09-04-09, 21:10
Kortheid in zaken
is zelden te laken.


yeah, ok :

but ur fantasy "hit & run" is not only unethical , unproductive & inconistent but also ...coward & impotent_nihllistic !

congratulations !:cola::huil:

H.P.Pas
09-04-09, 23:05
unethical

Je voelt je onheus behandeld ?
Onbeschoft en ook nog lichtgeraakt. :jammer:
Je zult het niet gemakkelijk krijgen als je groot bent, oh meester van de ironische metafoor.

No offense .. :)

tanger'73
09-04-09, 23:12
Verdiep je eens in de economie van Mekka; de investeringen die er gedaan worden, etc.

The Meccan economy has been heavily dependent on the annual pilgrimage. As one scholar put it, "[Meccans] have no means of earning a living but by serving the hajjis." Economy generated from hajj, in fact, not only powers the Meccan economy but has historically had far reaching effects on the economy of the Hejaz and Nejd regions.

wiki

Saudi religious authorities have overseen a decades-long demolition campaign that has cleared the way for developers to embark on a building spree of multi-storey hotels, restaurants, shopping centres and luxury apartment blocks on a scale unseen outside Dubai. The driving force behind this historical demolition is Wahhabism * the austere state faith that the House of Saud brought with it when Ibn Saud conquered the Arabian peninsula in the 1920s.

The Wahhabis live in fanatical fear that places of historical or religious interest could give rise to alternative forms of pilgrimage or worship. Their obsession with combating idolatry has seen them flatten all evidence of a past that does not agree with their interpretation of Islam.

Irfan Ahmed al-Alawi, the chairman of the Islamic Heritage Foundation, set up to help protect the holy sites, says the case of the grave of Amina bint Wahb, the mother of the Prophet, found in 1998, is typical of what has happened. "It was bulldozed in Abwa and gasoline was poured on it. Even though thousands of petitions throughout the Muslim world were sent, nothing could stop this action."

Today there are fewer than 20 structures remaining in Mecca that date back to the time of the Prophet 1,400 years ago. The litany of this lost history includes the house of Khadijah, the wife of the Prophet, demolished to make way for public lavatories; the house of Abu Bakr, the Prophet's companion, now the site of the local Hilton hotel; the house of Ali-Oraid, the grandson of the Prophet, and the Mosque of abu-Qubais, now the location of the King's palace in Mecca.

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/shame-of-the-house-of-saud-shadows-over-mecca-474736.html

Tis één groot commercieel pretpark.

Oh ik geloof meteen dat ze volgens jou daar ook tijdens de mekkabezichtiging meteen langs de Walibi of Six Flags te Mekka kunnen gaan. Verdiep je in de Mekkaanse economie? Alsof het verboden is voor de plaatselijke bevolking om handel te drijven? Blijft overeind staan dat Mekka verboden terrein is voor niet-moslims en toeristiek rondom religieuze heiligdommen nadrukkelijk verboden is.

tanger'73
09-04-09, 23:14
Hoe controleren ze dat eigenlijk? Eerste Soura van de Koran opzeggen? Nou is zo geleerd lijkt me..?


Dat valt niet te controleren, men gaat er gewoon van uit dat je dat bent als je daar bent. Dus ik zou het dan maar laten om naar je flesje Heineken en camera ter plaatse te grijpen.

Bofko
09-04-09, 23:30
[B]as an atheist , materialist & neo_darwinist , u do believe that man is just a machine that can be programmed & indoctrinated at willl, so, what's ur problem ???


Nee, dat believe ik niet, simplistische etikettenplakker. Maar ga lekker door in je eigen zelfgecreeerde simpele, universumpje en schreeuw dat uit tegen iedereen, bro!
Discussieren over de echte wereld is niet aan jou besteed zolang jij liever etiketjes opplakt dan gewoon vraagt aan mensen wat ze geloven en denken.

Munier
10-04-09, 00:22
:lol:

fijn, subtiel.... ok !

maar kijk , ik ben het niet mee 's met die misleidend nihillistisch "theology van het hart" van je à la Rousseau (...)
Uh?:verrassin Ik had het niet over de theologie van het hart. Met ter harte nemen bedoelde ik dat iedereen zich iets zou moeten aantrekken van wat je in die post zegt over hypocrisie en owetendheid, essentie en rituelen, historische factoren en ijtihad. Ik vind dat je daar heel verstandige dingen zegt en we zouden allemaal bezorgd moeten zijn om die dingen die je noemt; niet alleen in de Islam maar eigenlijk in het algemeen, niet alleen in de ander, maar ook in onszelf.

Weten (in de cognitieve betekenis) dat er iets mis is, is iets anders dan je er bzorgd over maken. Weten doe je met je hoofd, je bezorgd maken met je hart; het is een kwestie van empathie voor elkaar.

Julien
10-04-09, 01:30
u can't expect a jew to run an Islamic nation according to Islam , as sure as u cannot expect the khalief to be an atheist ..............
In een beschaafd land, een democratie, kun je dat wel verwachten. In Frankrijk is er voor de Tweede Wereldoorlog een jood premier geweest, in Rotterdam is een moslim de baas en in de VS is een donkere man met een islamitische achtergrond de president.


well, jewish Ataturk with his ideological background was the perfect example of the above mentioned examples :
Waar is je bron dat Ataturk joods was? :maf2: En nogmaals, dit zou niets hoeven uit te maken als je voorstander bent van een beschaafde samenleving. Jouw rethoriek past thuis in racistische partijen als de PVV of Front National.

Mark
10-04-09, 05:48
come on :


Islam is zeer flexibel & soepel + dynamisch met veel nuances , met verzachtingsomstandigheden .... [/COLOR]

Maybe

Maar helaas de volgelingen van islam in die landen niet.

Slinger
10-04-09, 07:04
Oh ik geloof meteen dat ze volgens jou daar ook tijdens de mekkabezichtiging meteen langs de Walibi of Six Flags te Mekka kunnen gaan. Verdiep je in de Mekkaanse economie? Alsof het verboden is voor de plaatselijke bevolking om handel te drijven? Blijft overeind staan dat Mekka verboden terrein is voor niet-moslims en toeristiek rondom religieuze heiligdommen nadrukkelijk verboden is.

De bedevaart naar Mekka is natuurlijk ook een vorm van toerisme. Op die manier zijn in Europa in de middeleeuwen de bedevaartplaatsen ontstaan.

Mark
10-04-09, 08:02
overigens bestaat er een geheim besluit onder buitenlandse aannemers dat we de moskeeen express net verkeerd zetten om te voorkomen dat de hemel te vol raakt.

knuppeltje
10-04-09, 09:10
Al zee die Johan Leysen af en toe knap stomme dingen over de islam. Maar hij sprak wel leuke mensen. Die Iraanse sji'ieten in die katholieke kerk in Libanon bijvoorbeeld :hihi:

Tis ook nooit goed genoeg voor jou hè. :stout:

knuppeltje
10-04-09, 09:16
Christenen aanbidden geen steen hoor.

Maar hoe zit dat met die reliquien? Dat is toch ook een je reinste feitisme.
Volgens mij maakte die kerk van je er destijd een ware handel van die dingen.

mark61
10-04-09, 11:46
Oh ik geloof meteen dat ze volgens jou daar ook tijdens de mekkabezichtiging meteen langs de Walibi of Six Flags te Mekka kunnen gaan. Verdiep je in de Mekkaanse economie? Alsof het verboden is voor de plaatselijke bevolking om handel te drijven? Blijft overeind staan dat Mekka verboden terrein is voor niet-moslims en toeristiek rondom religieuze heiligdommen nadrukkelijk verboden is.

Van Walibi zou ik het niet weten. Er wordt uitgebreid geshopt en McDonalds, KFC en de Burger King bezocht.

Als je mijn post had gelezen, ipv. hem integraal citeren, wist je dat de wolkenkrabbers zijn opgerukt tot aan de Kaaba.

mark61
10-04-09, 11:46
Tis ook nooit goed genoeg voor jou hè. :stout:

Ik vond het heel vermakelijk en gezellig :hihi:

tanger'73
10-04-09, 12:01
De bedevaart naar Mekka is natuurlijk ook een vorm van toerisme. Op die manier zijn in Europa in de middeleeuwen de bedevaartplaatsen ontstaan.


Als je daar voor de lol bent ja, maar de islamitische bedevaart is een religieuze plicht en onderdeel van de zuilen in islam.

tanger'73
10-04-09, 12:07
Van Walibi zou ik het niet weten. Er wordt uitgebreid geshopt en McDonalds, KFC en de Burger King bezocht.

Als je mijn post had gelezen, ipv. hem integraal citeren, wist je dat de wolkenkrabbers zijn opgerukt tot aan de Kaaba.


so what, denk je dat de 21ste eeuw Mekka is voorbijgegaan en commerciële activiteiten ineens haram zijn geworden? Niet alleen wolkenkrabbers staan in Mekka, ook de moskee zelf heeft een aanzienlijke facelift ondergaan. Allemaal heel leuk voor de uitsluitend plaatselijke moslimbevolking.

Witte78
10-04-09, 12:14
so what, denk je dat de 21ste eeuw Mekka is voorbijgegaan en commerciële activiteiten ineens haram zijn geworden? Niet alleen wolkenkrabbers staan in Mekka, ook de moskee zelf heeft een aanzienlijke facelift ondergaan. Allemaal heel leuk voor de uitsluitend plaatselijke moslimbevolking.

Vraag blijft natuurlijk wat er heilig aan is en waarom niet-moslims er niets te zoeken hebben. Het klinkt mij als de reinste apartheid. Wat hebben moslims eigenlijk in het westen te zoeken?

tanger'73
10-04-09, 12:31
Vraag blijft natuurlijk wat er heilig aan is en waarom niet-moslims er niets te zoeken hebben. Het klinkt mij als de reinste apartheid. Wat hebben moslims eigenlijk in het westen te zoeken?

Doe je beklag maar bij het ministerie van religieuze zaken van het koninkrijk. Er is een regel dat het voor niet-moslims niet is toegestaan Mekka en omgeving te betreden. Het staat zelfs op borden aangegeven. Persoonlijk vind ik de regel achterhaald, mits de heiligdommen niet aan toerisme worden blootgesteld.

Witte78
10-04-09, 13:00
Doe je beklag maar bij het ministerie van religieuze zaken van het koninkrijk. Er is een regel dat het voor niet-moslims niet is toegestaan Mekka en omgeving te betreden. Het staat zelfs op borden aangegeven. Persoonlijk vind ik de regel achterhaald, mits de heiligdommen niet aan toerisme worden blootgesteld.

Ok dat is mooi, ik was onder de indruk dat je het wel eens was met de huidige situatie. Wat betreft die heiligdommen ben ik het met je eens, moslims moeten zelf bepalen wat ze er mee doen. Maar alle niet-heiligdommen moeten toegankelijk zijn voor iedereen.

mark61
10-04-09, 13:02
so what, denk je dat de 21ste eeuw Mekka is voorbijgegaan en commerciële activiteiten ineens haram zijn geworden? Niet alleen wolkenkrabbers staan in Mekka, ook de moskee zelf heeft een aanzienlijke facelift ondergaan. Allemaal heel leuk voor de uitsluitend plaatselijke moslimbevolking.

De vraag was wat er heilig is aan de McDonalds.

tanger'73
10-04-09, 13:02
Ok dat is mooi, ik was onder de indruk dat je het wel eens was met de huidige situatie. Wat betreft die heiligdommen ben ik het met je eens, moslims moeten zelf bepalen wat ze er mee doen. Maar alle niet-heiligdommen moeten toegankelijk zijn voor iedereen.


Als je het mij vraagt, bevinden zich in Mekka zowiezo niet-moslims. Want echte moslims zijn schaars.

tanger'73
10-04-09, 13:04
De vraag was wat er heilig is aan de McDonalds.


Dat was niet de vraag, meer ten aanzien van toerisme. Wat McDonalds betreft, zolang halal wordt geserveerd is dat toch prima.

Witte78
10-04-09, 13:08
Als je het mij vraagt, bevinden zich in Mekka zowiezo niet-moslims. Want echte moslims zijn schaars.

Klopt, ik ben er nog nooit een tegen gekomen ;).

tanger'73
10-04-09, 13:13
Klopt, ik ben er nog nooit een tegen gekomen ;).


Om het Nirwana in het moslim-bewustzijn te bereiken vergt erg veel moeite en inspanning.

Bofko
10-04-09, 13:26
Het meest correct is natuulijk om degene moslim te noemen die zichzelf moslim noemt, want dan ben je tenminste niet afhankelijk van de beoordeling van iemand over het moslim-zijn van iemand anders.

Sallahddin
10-04-09, 20:36
Nee, dat believe ik niet, simplistische etikettenplakker. Maar ga lekker door in je eigen zelfgecreeerde simpele, universumpje en schreeuw dat uit tegen iedereen, bro!
Discussieren over de echte wereld is niet aan jou besteed zolang jij liever etiketjes opplakt dan gewoon vraagt aan mensen wat ze geloven en denken.


why these psyhological self_defence & protectionism denial fences ???

waar maak je je druk om ???


de real wereld ???? :

wat is dat volgens je dan ???

dat je de mens als een soort machine beschouwt à la Dawkins maakte ik uit die Etiennematerialisme link die je had gegeven op die ander topic over gays , weet je nog ??? & uit veel uitspraken van je hier op deze forum !

da's bovendien de main_stream wetenschappelijk benadering van & houding jegens de mens !

Sallahddin
10-04-09, 20:44
Je voelt je onheus behandeld ?
Onbeschoft en ook nog lichtgeraakt. :jammer:
Je zult het niet gemakkelijk krijgen als je groot bent, oh meester van de ironische metafoor.

No offense .. :)

none of the above :

unethical "fantasy hit & run" in de zin van : not that u had hit anyone or anything ! :lol:

u refuse to put ur thoughts & urself on the line in all ur naked glory here :

what RU afraid of ???

That's why u probabely choose to hide behind those sometimes out of context lines of others, instead of ur own plain or other pieces of urself ....


RU trying to be someoneelse u're not ???

don't imitate, innovate, buddy !

why RU afraid to be urself in here ???

No offense ! :lol:

Sallahddin
10-04-09, 20:47
Uh?:verrassin Ik had het niet over de theologie van het hart. Met ter harte nemen bedoelde ik dat iedereen zich iets zou moeten aantrekken van wat je in die post zegt over hypocrisie en owetendheid, essentie en rituelen, historische factoren en ijtihad. Ik vind dat je daar heel verstandige dingen zegt en we zouden allemaal bezorgd moeten zijn om die dingen die je noemt; niet alleen in de Islam maar eigenlijk in het algemeen, niet alleen in de ander, maar ook in onszelf.

Weten (in de cognitieve betekenis) dat er iets mis is, is iets anders dan je er bzorgd over maken. Weten doe je met je hoofd, je bezorgd maken met je hart; het is een kwestie van empathie voor elkaar.

Ok, i agree ..... in that above mentioned sense at least !

Thanks for ur inspirations : appreciate indeed :



maar de groot probleem is : is die denial ,egocentrisme ,subjectivisme, die ideologisch 1zijdigheid & 1 dimentioneel kijk op de dingen van mensen :

in de zin van :

de duivel is altijd de ander :volgens ze !: maar de duivel kan zich ook schuil houden in onszelf ook trouwens :

of zoals Christopher Colombus 's zei :

"Heaven & hell exist on earth too , we also do carry them around within ourselves wherever we go "

The man knew what he was talking 'bout , taking into consideration what had taken place in S.America at the hand of those criminal Spanish Conquistadors , & in N.America at the hand of the English, the French & the rest ...against the local native populations ...

weinigen zouden bereid zijn een minimum van zelf kritiek & auto_analyse op zichzelf te willen toepassen , want zeer pijnlijk & incomfortabel juist :

they prefer to deny their wrongdoings .....by judging & accusing others !

denial is a serious obstacle for any human progress, developpement, evolution , ...........

denial & arrogance , egocentrism are serious hinderances on the road to ....mutual understandig, mutual respect, peace , harmony & ...wisdom, i guess !

All kindda protectionism & denial are sings of ingnorance , egocentrism, selfishness , fear of the other , fear of new insights , new perspectives....

fear for change : fear for not being able to cope , adjust & handle the new circusmtances ...

change that requires that people gotta be ready to break free from their bourgeois secure & comfort zones_chaines & psychological fences ......

Slinger
10-04-09, 21:17
maar de groot probleem is : is die denial ,egocentrisme ,subjectivisme, die ideologisch 1zijdigheid & 1 dimentioneel kijk op de dingen van mensen :



Geldt dat ook voor jou? Of alleen voor anderen?

Sallahddin
10-04-09, 21:17
why these psyhological self_defence & protectionism denial fences ???

waar maak je je druk om ???


de real wereld ???? :

wat is dat volgens je dan ???

The real world is ur world & only urs : everything outside of it does simply not exist or is just fantasy .....

dat je de mens als een soort machine beschouwt à la Dawkins maakte ik uit die Etiennematerialisme link die je had gegeven op die ander topic over gays , weet je nog ??? & uit veel uitspraken van je hier op deze forum !

da's bovendien de main_stream wetenschappelijk benadering van & houding jegens de mens !


Klein toevoeging !

Sallahddin
10-04-09, 21:23
Geldt dat ook voor jou? Of alleen voor anderen?

Geldt voor iedereen , ik probeer juist mijn best te doen om dat te over_ontstijgen :

maar applauderen doe je met 2 ...handen : niet met 1 :

de ander hand moet ook synchronisch harmonieus mee doen :

maar de denial, egocentrisme ,protectionisme, demonisering van de ander , subjectivisme,arrogantie, onrecht , de 1zijdig 1 dimentioneel kijk op de dingen van anderen ....verzieket het voor iedereen !

Sallahddin
10-04-09, 21:24
Geldt dat ook voor jou? Of alleen voor anderen?

Geldt voor iedereen , ik probeer juist mijn best te doen om dat te over_ontstijgen :

da's a 2 way street :

applauderen doe je met 2 ...handen : niet met 1 :

de ander hand moet ook synchronisch harmonieus mee doen :

maar de denial, egocentrisme ,protectionisme, demonisering van de ander , subjectivisme,arrogantie, onrecht , de 1zijdig 1 dimentioneel kijk op de dingen van anderen ....verzieket het voor iedereen !

Slinger
10-04-09, 21:28
Geldt voor iedereen , ik probeer juist mijn best te doen om dat te over_ontstijgen :

da's a 2 way street :

applauderen doe je met 2 ...handen : niet met 1 :

de ander hand moet ook synchronisch harmonieus mee doen :

maar de denial, egocentrisme ,protectionisme, demonisering van de ander , subjectivisme,arrogantie, onrecht , de 1zijdig 1 dimentioneel kijk op de dingen van anderen ....verzieket het voor iedereen !


Ik heb jou nog nooit over je schutting zien kijken. Ik heb wel gezien dat je andere opinies en geloven dan de jouwe belachelijk probeerde te maken.

Sallahddin
10-04-09, 21:32
Vraag blijft natuurlijk wat er heilig aan is en waarom niet-moslims er niets te zoeken hebben. Het klinkt mij als de reinste apartheid. Wat hebben moslims eigenlijk in het westen te zoeken?

het verschil is dat het volgens het westen "niets is heilig" ......maar volgens ons , zijn er wel heilig plekken waarin niet_moslims niets te zoeken zouden hebben , net als niet_joden niets te zoeken zouden hebben bij de klaag muur ....

=verschil van visies & kijk op de dingen tussen Islam & het westen :

normaal gegeven = want Islam & die materialistisch westerse kijk op de dingen zijn verschillend :

wij respecteren jou westerse visies , tot op zeker hoogte, wij verlangen hetzelfde van het westen jegens Islam ..

het probleem van het westen is dat die diens eigen kijk op de dingen als de enig maatstaaf ziet & aan andersdenkenden tracht op te leggen , terwijl Islam dat juist niet doet ten opzichte van niet_moslims !

Sallahddin
10-04-09, 21:37
Ik heb jou nog nooit over je schutting zien kijken. Ik heb wel gezien dat je andere opinies en geloven dan de jouwe belachelijk probeerde te maken.

:lol:

well, i have my moments too !

well:

It's not what others say (they may say what they want , except vulgarity, hate , disrespect....otherwise i feel i have to condemn that or respond to it by the same thing , or not ! ) , it's the way or how they say it & it's especially what they do not say that says it all !

If u can read between the lines & decode the rhetorics of people : u w'd understand what i do try to say here !

Nogmaals , applauderen doe je met 2 handen : plat_simpel gezegd !

communication, respect ..... are a 2 way street , don't u think ???

It takes at least 2 to dance : dancing alone is no fun, not realistic & not consistent , if u know what i mean ! :lol:

Slinger
10-04-09, 21:41
well:

It's not what others say (they may say what they want , except vulgarity, hate , disrespect....otherwise i feel i have to condemn that ) , it's the way or how they say it & it's especially what they do not say that says it all !

If u can read between the lines & decode the rhetorics of people : u w'd understand what i do try to say !

Vind jij ook dat boeddisten en hindoeïsten vermoord moeten worden?

Sallahddin
10-04-09, 21:48
Vind jij ook dat boeddisten en hindoeïsten vermoord moeten worden?

:lol:



what ???


gaat het een beetje ???

u're trying to get me out of my zone & calm ??? :lole:


hoe kom je aan deze inconsequent out of context gekheid ???

see ??? this is the kindda idiotic stereotypes, & ignorance i'm talking 'bout:

Islam had existed more than 1400 years , & was master of most of the then known parts of the planet :

had Islam zoiets als boven vermeld gekheid van je verkondigd ????

Slinger
10-04-09, 21:55
:lol:



what ???


gaat het een beetje ???

u're trying to get me out of my zone & calm ??? :lole:


hoe kom je aan deze inconsequent out of context gekheid ???

see ??? this is the kindda idiotic stereotypes, & ignorance i'm talking 'bout:

Islam had existed more than 1400 years , & was master of most of the then known parts of the planet :

had Islam zoiets als boven vermeld gekheid van je verkondigd ????

Dat vind ik nu een typerende houding. Jij vraagt je af of de islam zo iets verkondigt voordat je je mening bepaalt. Ik zou eerst mijn mening bepalen en daarna eens gaan kijken of ik het met mijn geloof eens was. Ach east is east en west is west...

Sallahddin
10-04-09, 22:27
Dat vind ik nu een typerende houding. Jij vraagt je af of de islam zo iets verkondigt voordat je je mening bepaalt. Ik zou eerst mijn mening bepalen en daarna eens gaan kijken of ik het met mijn geloof eens was. Ach east is east en west is west...

Look; i'm tired :

i'm gonna write this , then i'm gone :

i shouldn't react to this idiotic none_sense of urs in fact ! :

Buddisten , Hindoeisten ...vermoorden ???? ben je gek ???

waaroom ??? vanwege hun geloof ????

wat denk je zelf dan ???

zou ik als mens of als moslim kunnen "aanvaarden" dat andere mensen zomaar worden vermoord alleen al om hun geloof , ras, identiteit, sex, nationaliteit , huidskleur , ethnisch afkomst................????

ben je gek of zo ???




wat voor idioot vraag is dat ???


natuurlijk mag je niet als mens of als gelovig andere mensen zomaar vermoorden , ben je gek of zo ??? :

in een oorlog, bij zelfverdediging ben ik wel in staat om een ander mens te vermoorden als dat absoluut niet anders kan , als mijn eigen leven, die van mijn dierbaren , mijn geloof , mijn medemens, mijn medemoslims ....daardoor worden bedreigd :

dat zou je ook doen toch ??? dat wens of wil ik niet dat het zou gebeuren ,integendeel zelfs :

maar je weet nooit wat het leven in petto voor ons heeft !

ik zou ook het leven van jezelf ,mr.Slinger , het leven van een jood, christen, atheist , hindu, buddist , ....van een marsmannetje kunnen verdedigen met mijn eigen leven als die wordt bedreigd ten onrechte & zomaar , alleen al om diens geloof, ongeloof, kleur, ras .....

da's een internationaal erkend recht van de mens die zelfverdediging van jezelf & van een ander medemens wiens eigen leven wordt bedreigd , als da's wat je bedoelt tenminste , anders zie ik absoluut geen enkel context waaroom je die idoot vraag had gesteld in de eerst plaats !

of bedoel je die Mumbai acties of wat ???

die blind terrorisme à la Mumbai , à la 9_11 .....is natuurlijk absoluut af te keuren , al is het te "begrijpen" ....

i can understand the motives of those terrorists , but no one can justify those criminal acts , even though the west, israel.... are THE terrorist number 1 with their deliberate targeting of civilians in Palestine, Irak, Afghanistan ....not to men,tion the Russians in Georgia, Checheneya ....China in Tibet , Sudan & de rest ....






P.S. : Faith is not a matter of opinion ,darling .....when it comes to the fundamental grounds of it at least , to some extent at least , when it comes to the existence of God for example , God's prophets , life_after death ....when it comes to the existence of hell & heaven ....

we just have to believe in that , we can't prove it or follow our "opinion" 'bout it :

u either believe or u don't : that's the basic start :

u cannot stay in the middle : believe sometimes, sometimes u don't believe= that's not even serious or consistent that way !

& believing means also acting upon it if u wanna remain consistent with urself & with ur belief & God ....

but u gotta try to continue the search for the truth 'till the moment , not the day, 'till the moment u w'd die ....= belief does not exclude the search for the truth , which u will not gonna be able to approach totally 'till after ur death at least ...

u can't say i'm gonna check my opinion & then i'm gonna believe in God .... :lol:

belief in God is not a matter of opinions ! : u either believe or u don't !:

but it doesn't exclude the fact that u need to be convinced somehow of course 'fore believing in God .....

for the rest , u gotta use ur reason, science, experience ..... to try to find some answers ........


Islam is an experience = a life time journey _adventure :

the only way u can understand it is to go throught it, live it, experience it ...

u can read stories of adventurers but u can never feel , experience, taste , ....their own adventures unless u go through the same path :

but u w'dn't find 2 adventurers who w'd feel , think, experience ....the same things even under the same circumstances & adventures & path ....

vandar dat geloof absoluut niet los staat van werk in Islam , in de zin van :

hoe meer geloof, kennis, ervaring, praktijk, werk , constant zoektocht ....hoe dichter bij God & Islam ..

mark61
10-04-09, 23:39
unethical "fantasy hit & run"

Precies. Zoals beweren dat Atatürk joods was.

Er is je nu herhaalde malen gevraagd waar je die wijsheid vandaan hebt. Krijgen we nog antwoord, antisemiet?

Wat zou dat uitmaken, antisemiet?

Sallahddin
11-04-09, 14:33
Precies. Zoals beweren dat Atatürk joods was.

Er is je nu herhaalde malen gevraagd waar je die wijsheid vandaan hebt. Krijgen we nog antwoord, antisemiet?

Wat zou dat uitmaken, antisemiet?


accusaties tig keer herhalen maakt ze niet ....juist , maar goed : da's pas

fantasy !

een leugen of fantasie blijven zo als zodanig al herhaal je die tig keren :

as sure as u cannot turn other minerals into gold , mr.Alchemist !


dat Ataturk een crimineel ideologisch jood was die secularisme & "moderniteit" op die barbaar manier aan de Turken had opgelegd , & daarmee bijna alle Islamitisch kenmerken van Turkije had weggewerkt & verwijderd met ongekend barbarij & geweld, maak ik uit uit veel historisch bronen van veel Islamitisch historians, denkers & anderen ....

u just have to learn to live with that fact : history or truth don't have to please anyone indeed !:

they don't have to please....Turks too ! :lol:

mark61
11-04-09, 16:05
dat Ataturk een crimineel ideologisch jood was die secularisme & "moderniteit" op die barbaar manier aan de Turken had opgelegd , & daarmee bijna alle Islamitisch kenmerken van Turkije had weggewerkt & verwijderd met ongekend barbarij & geweld, maak ik uit uit veel historisch bronen van veel Islamitisch historians, denkers & anderen .... [/B]

Doe es een paar concrete voorbeelden? Die zogenaamde wetenschappers zijn dan charlatans, incompetente, immorele idioten. Ze kletsen uit hun nek.

Waar heb je het eigenlijk precies over? Jij weet blijkbaar helemaal niets over Atatürk.

Je praat in zulke vage termen dat je feitelijk niets beweert, zodat er ook niets te weerleggen valt. Behalve dan het vermeende 'joods' zijn van Atatürk. Bedoel je dat trouwens etnisch, religieus, of beide? Wat is in godsnaam een 'ideologische jood'? :zozo:

Nog een keer: al zou hij joods zijn, wat zou dat uitmaken?

Over welk geweld en barbarij heb je het?

Welke 'bijna alle' islamitische kenmerken zijn 'weggewerkt'?

Je bazelt een eind in de ruimte. As usual. Je weet niks van niks en brult maar door.

Jij en je zogenaamde bronnen zijn een bende antisemieten, zoveel is duidelijk.

Julien
13-04-09, 18:00
het verschil is dat het volgens het westen "niets is heilig" ......maar volgens ons , zijn er wel heilig plekken waarin niet_moslims niets te zoeken zouden hebben , net als niet_joden niets te zoeken zouden hebben bij de klaag muur ....
Je liegt. Ook niet-joden kunnen de klaagmuur bezoeken. Je moet alleen wel een keppeltje op uit respect..


het probleem van het westen is dat die diens eigen kijk op de dingen als de enig maatstaaf ziet & aan andersdenkenden tracht op te leggen , terwijl Islam dat juist niet doet ten opzichte van niet_moslims !
Jij bent echt grappig. Wie heeft er meer vrijheid? Een bekeerde moslim in het Westen of een bekeerde christen in het Midden Oosten?

Sallahddin
13-04-09, 19:49
Het meest correct is natuulijk om degene moslim te noemen die zichzelf moslim noemt, want dan ben je tenminste niet afhankelijk van de beoordeling van iemand over het moslim-zijn van iemand anders.

:lol:

:zwaai:

sjaen
13-04-09, 23:01
wij respecteren jou westerse visies , tot op zeker hoogte, wij verlangen hetzelfde van het westen jegens Islam ..

het probleem van het westen is dat die diens eigen kijk op de dingen als de enig maatstaaf ziet & aan andersdenkenden tracht op te leggen , terwijl Islam dat juist niet doet ten opzichte van niet_moslims !

The world is fully aware how the religious minorities in such Islamic societies are treated.
no offense

Sallahddin
14-04-09, 21:47
The world is fully aware how the religious minorities in such Islamic societies are treated.
no offense


Islam als allesomvattend geheel als zodanig bestaat niet meer (Islam wordt aan niemand opgelegd ), lady ,sinds het afschaffen van het laatst khalifaat :


die "moslim" dictaturen die worden actief gesteund door die hypocriet democratisch westen misbruiken Islam juist voor politiek & ander down to earth doeleinden :


see how Islam is so much different from any religion u had ever known :

Islam is much more that a religion only :


"The basis of our civilisation"


http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0611-3159

Julien
14-04-09, 22:09
die "moslim" dictaturen die worden actief gesteund door die hypocriet democratisch westen misbruiken Islam juist voor politiek & ander down to earth doeleinden[/url]

Je stelling klopt niet. Dictaturen in Syrië, Sudan en Afghanistan (onder Taliban) zijn nooit gesteund door het Westen. En je kunt niet echt zeggen dat men daar erg tolerant is.

DNA
15-04-09, 21:22
Je stelling klopt niet. Dictaturen in Syrië, Sudan en Afghanistan (onder Taliban) zijn nooit gesteund door het Westen. En je kunt niet echt zeggen dat men daar erg tolerant is.

Wie zegt dat die representatief voor Islam zouden zijn ???

Syrie is een seculaire dictatuur ook nog, die ook Islam misbruikt voor politiek & ander down to earth doeleinden ....net als de rest !

SA , Taliban, Sudan, Al Qaeda ....zijn juist geen vertengenwoordigers van die "ideaal" Islam die werkelijkheid was in een bepaalde periode van de geschiedenis :

Bin laden was eerst een felle tegenstander van die achterlijk SA absoluut monarchie bijv. = da's maar een voorbeeld , geen vergelijking !

Islam als omvattend geheel als zodanig & als groot compleet samenhangend geheel = individueel , politiek, sociaal, economisch, spiritueel, mentaal, intellectueel, psychologisch, pedagogisch, juridisch.........bestaat al niet sinds het afschaffen van het laatst khalifaat nogmaals : komt nog terug InshaAllah , dan kan je pas daarover oordelen, niet eerder of raadpleeg de geschiedenis van de glorie tijd van Islam althans !

Zo sta je met de open mond vol tanden ! :confused:

DNA
15-04-09, 21:23
Je stelling klopt niet. Dictaturen in Syrië, Sudan en Afghanistan (onder Taliban) zijn nooit gesteund door het Westen. En je kunt niet echt zeggen dat men daar erg tolerant is.

Wie zegt dat die representatief voor Islam zouden zijn ???

Syrie is een seculaire dictatuur ook nog, die ook Islam misbruikt voor politiek & ander down to earth doeleinden ....net als de rest !

SA , Taliban, Sudan, Al Qaeda ....zijn juist geen vertengenwoordigers van die "ideaal" Islam die werkelijkheid was in een bepaalde periode van de geschiedenis :

Bin laden was eerst een felle tegenstander van die achterlijk SA absoluut monarchie bijv. = da's maar een voorbeeld , geen vergelijking !

Islam als omvattend geheel als zodanig & als groot compleet samenhangend geheel = individueel , politiek, sociaal, economisch, spiritueel, mentaal, intellectueel, psychologisch, pedagogisch, juridisch.........bestaat al niet sinds het afschaffen van het laatst khalifaat nogmaals : komt nog terug InshaAllah , dan kan je pas daarover oordelen, niet eerder of raadpleeg de geschiedenis van de glorie tijd van Islam althans !

Zo daar sta je met de open mond vol tanden ! :confused:

naam
16-04-09, 08:55
Wie zegt dat die representatief voor Islam zouden zijn ???

Syrie is een seculaire dictatuur ook nog, die ook Islam misbruikt voor politiek & ander down to earth doeleinden ....net als de rest !

SA , Taliban, Sudan, Al Qaeda ....zijn juist geen vertengenwoordigers van die "ideaal" Islam die werkelijkheid was in een bepaalde periode van de geschiedenis :

Bin laden was eerst een felle tegenstander van die achterlijk SA absoluut monarchie bijv. = da's maar een voorbeeld , geen vergelijking !

Islam als omvattend geheel als zodanig & als groot compleet samenhangend geheel = individueel , politiek, sociaal, economisch, spiritueel, mentaal, intellectueel, psychologisch, pedagogisch, juridisch.........bestaat al niet sinds het afschaffen van het laatst khalifaat nogmaals : komt nog terug InshaAllah , dan kan je pas daarover oordelen, niet eerder of raadpleeg de geschiedenis van de glorie tijd van Islam althans !

Zo daar sta je met de open mond vol tanden ! :confused:


Die goede oude glorietijd toen slaverij nog geaccepteerd was.

mark61
16-04-09, 09:20
Zo sta je met de open mond vol tanden ! :confused:

Nou, I'm impressed. De islam bestaat niet; wat miljarden mensen gedurende 1400 jaar gedaan hebben heeft er niks mee te maken; de echte islam moet nog komen.

Hoe lang gaat dat nog duren, schat je? Zolang als de afschaffing van de slavernij? Een jaar of 5000?

Hé antisemiet, ik krijg nog antwoord op 2 vragen van je over Atatürk, waar jij zoveel verstand van hebt.

Charlus
16-04-09, 09:36
<...>Islam als omvattend geheel als zodanig & als groot compleet samenhangend geheel = individueel , politiek, sociaal, economisch, spiritueel, mentaal, intellectueel, psychologisch, pedagogisch, juridisch<...>
Wat is de positie van ongelovigen en overige niet-woestijnreligieuzen in de Islam als omvattend geheel?

DNA
16-04-09, 14:16
Die goede oude glorietijd toen slaverij nog geaccepteerd was.

Slavernij werd nooit geaccepteerd onder Islam !

naam
16-04-09, 14:18
Slavernij werd nooit geaccepteerd onder Islam !


Mohammed had wel slaven. Dus........

DNA
16-04-09, 14:33
Nou, I'm impressed. De islam bestaat niet; wat miljarden mensen gedurende 1400 jaar gedaan hebben heeft er niks mee te maken; de echte islam moet nog komen.

Hoe lang gaat dat nog duren, schat je? Zolang als de afschaffing van de slavernij? Een jaar of 5000?

Hé antisemiet, ik krijg nog antwoord op 2 vragen van je over Atatürk, waar jij zoveel verstand van hebt.

:lol:

Bahave , moron :

did ur mummy didn't teach u just that ???


Moet je ophouden met jou gek antisemitisme accusaties , gek man :

ik ben geen antisemiet : moslims kan je moeilijk van antisemitisme accuseren , ondanks het feit dat veel joden & zionisten tegenwoordig veraantwoordelijk zijn voor veel misdaden, oorlogsmisdaden ...tegen moslims , grosso_modo :


Ga maar terug naar school om te kunnen leren hoe die misdadig anti_Islam & vader van secularisme Ataturk in jou eigen land Islamitisch symbolen, waarden, tradities ....met uiterst barbaar geweld had geprobeerd uit Turkije te verdrijven, om secularisme te kunnen opleggen aan de Turkse maatschappij ....= Historie !


Je let niet goed op : dummy :

Ik zei Islam als allesomvattend geheel bestaat niet meer sinds het afschaffen van het laatst khalifaat tenminste :

= op politiek, sociaal, economisch , juridisch, moreel _ethisch , intellectueel, geestelijk, ...niveaus , wel op individueel niveau , & min of meer gedeeltelijk op sociaal niveau , tot op zeker hoogte althans (zie die sociaal hypocrisie , achterlijkheid ...van veel "moslim " huidig maatschappijen tenminste !) min of meer , & zelfs op dat individueel niveau is dat relatief , hangt af van het individu in kwestie zelf :



wanneer Islam als samenhangend allesomvattend geheel weer wordt her_installeerd , dan zou er weer sprake zijn van Islam als zodanig ; Islam als bron van wetgeving, als bestuurs visie , als moraal _ethiek, als maatschappelijk stelsel , als economisch visie, als juridisch visie ...

Lees' s deze artikel , dan zou je begrijpen waar ik het precies over zou hebben :

Islam is niet alleen een religie maar ook de basis van Islamitisch beschaving, een manier van leven, van denken, ........., zie het groot verschil tussen Islam & andere religies

"The basis of our civilisation"

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0611-3159

Sallahddin
16-04-09, 14:36
Mohammed had wel slaven. Dus........

Hoe kom je erbij, zeg ???

Schaam je je niet om te liegen ???

Mohammed had nooit slaven gehad ...

naam
16-04-09, 14:40
Hoe kom je erbij, zeg ???

Schaam je je niet om te liegen ???

Mohammed had nooit slaven gehad ...


4:92 verbiedt moslims andere moslims te doden. Als dit echter per ongeluk gebeurt, dan moet de moordenaar een gelovige (moslim-) slaaf in vrijheid stellen, en compensatie betalen aan de familie van het slachtoffer (let u op de nuance: het gebod is niet van toepassing in geval van het doden van een niet-moslim).
5:3 is een gebod voor mannen die van hun vrouwen scheiden, en zich later bedenken: voordat zij elkaar aanraken, moet een slaaf in vrijheid worden gesteld.
5:89 straft de moslims voor lichtzinnig zweren. De overtreder heeft de keuze tussen tien armen te eten geven, of een slaaf in vrijheid stellen. Als dit teveel is, dan is drie dagen vasten ook goed.
23:5/6 en 33:50 staan moslims toe, sex te hebben met hun slaven, in het bijzonder de krijgsgevangenen die als slaaf worden “genomen”.


Volgens het islamitisch recht is slavernij nog steeds theoretisch gezien mogelijk, maar zoals in alle landen ter wereld is slavernij momenteel in alle islamitische landen in de praktijk expliciet verboden. In de Koran wordt slavernij in principe toegestaan met enige beperkingen.[2] Vanuit de islamitische leerstellingen wordt echter ook wel gewezen op een volledige gelijkwaardigheid van mensen[3]. In de Koran, o.a. soera De Stad wordt ook aangemoedigd slaven te bevrijden, en kan het vrijlaten van een slaaf als boetedoening dienen. In sommige Arabische boeken bestaat de opvatting dat het Mohammed allereerst om een sociale gerechtigheid ging.[4] Ook soera De Koe 177 wordt als een soort samenvatting gezien waaraan de islamitische gemeenschap aan moet voldoen; hierin wordt ook het vrijlaten van slaven expliciet genoemd[5].

Volgens de traditie gaf Mohammeds eerste vrouw Khadija hem een slaaf, Zaïd. Hij bevrijdde Zaïd als slaaf en adopteerde hem als zijn zoon. Ook andere slaven konden rekenen op een goede behandeling en werden nooit als slaaf aangesproken door hem, zoals veel anderen plachten te doen.[6] Deze slaaf zou tot de eerste bekeerlingen tot de islam behoren, na Ali ibn Abu Talib en vóór Aboe Bakr, waardoor hij hoog aanzien geniet[7]. Ook na een beleg van de stad Taif neemt Mohammed het op voor een aantal gevluchte slaven; de inwoners van Taif eisen na de belegering hun slaven terug, maar Mohammed weigert dat en laat hen vrij[8].

Volgens de moslimse traditie was de eerste muezzin een zwarte slaaf, Bilaal[9].

Kalief Omar verdrijft in 641 de joden uit Khaybar en laat hun land door slaven bewerken[10].

mark61
16-04-09, 14:41
Slavernij werd nooit geaccepteerd onder Islam !

Je bent een leugenaar en een antisemiet. Wie is hier nou schaamteloos?

Het wordt echt steeds doller met jou :jammer:

mark61
16-04-09, 14:45
:lol:

Bahave , moron :

did ur mummy didn't teach u just that ???


Moet je ophouden met jou gek antisemitisme accusaties , gek man :

Jij bent een antisemiet vanwege je uitspraken over Atatürk. Deal with it.


Ga maar terug naar school om te kunnen leren hoe die misdadig anti_Islam & vader van secularisme Ataturk in jou eigen land Islamitisch symbolen, waarden, tradities ....met uiterst barbaar geweld had geprobeerd uit Turkije te verdrijven, om secularisme te kunnen opleggen aan de Turkse maatschappij ....= Historie !

Word nou es concreet, hier kan ik niks mee. Ik heb al twee keer gevraagd wat er anti-islam, barbaars geweld etc.was.

Je wilde beweren dat jij meer kennis had van het onderwerp dan ik? :haha:

Je bent een schaamteloze leugenaar en een antisemiet. Houd je domme kop, en bid Allah om vergiffenis voor je Hoofdzonden.

Sallahddin
16-04-09, 14:54
Je bent een leugenaar en een antisemiet. Wie is hier nou schaamteloos?

Het wordt echt steeds doller met jou :jammer:

je wil je je niet goed gedragen , zie ik :

te moeilijk voor je om dat te doen : ik voel met jou mum mee :


Slavernij werd nooit geaccepteerd onder Islam , wel getolereerd , zodat slaven zichg eerst van binnenuit zouden bevrijden...

vandaar die Islamitisch gelijkheid_gelijkwaardigheid beginselen, vandaar het feit dat moslims werden aangemoedigd & gestimuleerd _aangezet om slaven op allerlei manieren te bevrijden...



ach...

mark61
16-04-09, 14:57
je wil je je niet goed gedragen , zie ik :

te moeilijk voor je om dat te doen : ik voel met jou mum mee :


Slavernij werd nooit geaccepteerd onder Islam , wel [B]getolereerd , zodat slaven zichg eerst van binnenuit zouden bevrijden...

:haha:

We've been here. Je hebt er natuurlijk niets van geleerd :jammer:

Je bent een antisemiet.

Sallahddin
16-04-09, 14:58
Jij bent een antisemiet vanwege je uitspraken over Atatürk. Deal with it.



Word nou es concreet, hier kan ik niks mee. Ik heb al twee keer gevraagd wat er anti-islam, barbaars geweld etc.was.

Je wilde beweren dat jij meer kennis had van het onderwerp dan ik? :haha:

Je bent een schaamteloze leugenaar en een antisemiet. Houd je domme kop, en bid Allah om vergiffenis voor je Hoofdzonden.

:lol:

i just wanna know : what's wrong with u ???? :lol:

Remember : u can't hold anyone responsible for ur ignorance, vulgarity, stupidity ...but urself & :

"no one can make u feel inferior without ur consent , silly stupid boy ! :giechel: = no insults = analysis , taking into consideration my experiences here with u ....

u're not worth a scratch, babe : a waste of time :

u will not get any response form me form now on, unless u do behave :

is that too much to ask of u ???

:zwaai:

Soldim
16-04-09, 15:00
Slavernij werd nooit geaccepteerd onder Islam , wel getolereerd ,

Hypocriet?

Sallahddin
16-04-09, 15:03
Hypocriet?

Hoezo hypocriet ???

Soldim
16-04-09, 15:23
Hoezo hypocriet ???

Hypocrisie is het voorwenden van geloof, gevoelens, moraal of deugden zonder daar volledig achter te staan of de daaraan verbonden normen en waarden zelf in praktijk te brengen.

De niet accepteren, wel tolereren houding voldoet aan de definitie voor hypocrisie.

Bofko
16-04-09, 15:30
Hypocrisie is het voorwenden van geloof, gevoelens, moraal of deugden zonder daar volledig achter te staan of de daaraan verbonden normen en waarden zelf in praktijk te brengen.

De niet accepteren, wel tolereren houding voldoet aan de definitie voor hypocrisie.

Het welbekende 'gedogen'.

Charlus
16-04-09, 15:45
<...>Slavernij werd nooit geaccepteerd onder Islam , wel getolereerd , zodat slaven zichg eerst van binnenuit zouden bevrijden<...>
Het is toch zo simpel. De Islam staat het tot slaaf maken van mensen toe. Het kind van een slaaf is ook een slaaf. Hieruit volgt dat de Islam slavernij accepteert.
Mensen tot slaaf maken en maatregelen nemen zodat ze zich van binnenuit bevrijden, vooruitlopend op de definitieve fysieke bevrijding? Vind jij wel logisch klinken? Zolang je niet kunt aantonen dat de Islam het tot slaaf maken van mensen verbiedt, valt alles wat je zegt over eoa. bevrijding van binnenuit in het water.

knuppeltje
16-04-09, 16:39
Slavernij werd nooit geaccepteerd onder Islam , wel [B]getolereerd , zodat slaven zichg eerst van binnenuit zouden bevrijden...

Wel eens van het woord eufemisme hehoord, en wat het betekent?

Waarvan moesten die eigenlijk van binnenuit bevrijd worden?

mark61
16-04-09, 20:12
u will not get any response form me form now on, unless u do behave :

:haha: Ik heb NOG NOOIT een antwoord van jou gekregen. Of noem je dit een 'antwoord'? Zoek het woord eens op in een woordenboek.

mark61
16-04-09, 20:14
Slavernij werd nooit geaccepteerd onder Islam , wel [B]getolereerd , zodat slaven zichg eerst van binnenuit zouden bevrijden...

We proberen het gewoon nog een keer.

1) Wat is het verschil tussen accepteren en tolereren?

2) Wat betekent 'van binnenuit bevrijden'?

3) Geef es een bron voor Atatürk's jood zijn?

4) Wat zou zijn jood-zijn te maken hebben met zijn politiek?

We wachten gewoon weer rustig af.

DNA
17-04-09, 22:18
Hypocrisie is het voorwenden van geloof, gevoelens, moraal of deugden zonder daar volledig achter te staan of de daaraan verbonden normen en waarden zelf in praktijk te brengen.

De niet accepteren, wel tolereren houding voldoet aan de definitie voor hypocrisie.

Zo, helderziend , je kan dus doordringen tot het bewustzijn van mensen , zie ik : :giechel:

Think 'fore u do say such none _sense :

raadpleeg maar de geschiedenis van Islam & slavernij :

die Islamitisch gelijkheid _gelijkwaardigheid tussen mensen als menszijnde fundamenteel beginselen zouden genoeg voor je zijn geweest ...

mark61
18-04-09, 00:14
raadpleeg maar de geschiedenis van Islam & slavernij :

die Islamitisch gelijkheid _gelijkwaardigheid tussen mensen als menszijnde fundamenteel beginselen zouden genoeg voor je zijn geweest ...

In welke wereld leef jij? Een parallel universum?

De geschiedenis van islam & slavernij is alive and kicking. Een moslim die een moslim verkoopt voor 500 dollar, das gelijkwaardigheid en fundamenteel and the lord knows what :argwaan:

Soldim
20-04-09, 07:25
Zo, helderziend , je kan dus doordringen tot het bewustzijn van mensen , zie ik : :giechel:


Ik heb datgene wat je opgeschreven hebt gelezen. Dat is een duidelijke stelling, waaruit ik, zonder tot subjectieve observaties te hoefen komen, op kan maken dat de houding van de Islam zoals jij die ziet ten op zichte van slavernij hypocriet is.



Think 'fore u do say such none _sense :


Je vind de definitie onzin? Volgens mij is die definitie vrij algemeen geaccepteerd.




raadpleeg maar de geschiedenis van Islam & slavernij :

die Islamitisch gelijkheid _gelijkwaardigheid tussen mensen als menszijnde fundamenteel beginselen zouden genoeg voor je zijn geweest ...

Zelf schijn je nog geen fractie van een seconde na te denken voordat je allerlei onzin op schrijft. Een hoop blablabla, zonder de consequenties van de praktijk in oogschouw te nemen.

Sallahddin
20-04-09, 19:32
Ik heb datgene wat je opgeschreven hebt gelezen. Dat is een duidelijke stelling, waaruit ik, zonder tot subjectieve observaties te hoefen komen, op kan maken dat de houding van de Islam zoals jij die ziet ten op zichte van slavernij hypocriet is.



Je vind de definitie onzin? Volgens mij is die definitie vrij algemeen geaccepteerd.




Zelf schijn je nog geen fractie van een seconde na te denken voordat je allerlei onzin op schrijft. Een hoop blablabla, zonder de consequenties van de praktijk in oogschouw te nemen.

Ik heb het niet over die definitie van hypocrisie die je aangaf , wel over het feit dat je mij hypocriet noemde :je kan het niet weten : je kan in die zin althans niet doordringen tot het bewustzijn van de mens ....

wat betreft Islam & slavernij : daar is niets hypocriets aan :

zie hoe Abraham Lincoln slavernij had "afgeschaft" & wel voor materialistisch redenen , niet voor menselijk of moreel_ethisch overwegingnen , = voor politiek , economisch , militair ...redenen :

die plots "bevrijding" van slaven was niet vooraf gegaan aan een van binnen_uit bevrijding van de slaven zoals Islam dat eerst deed , het resultaat is dat slaven mlassaal terug gingnen naar hun voormalig blanke VS bassen, want ze konden die plots vrijheid niet aan !


wat voor onzniet in schrijf ik dan ??? :

geef's voorbeelden dan ! : je bent degene die kan juist niet na denken of niet buiten diens eigen westerse indoctrinaties kan denken of nadenken,

bovendien, ben je niet in staat om je je te kunnen verplaatsen in de gedachtengoed van andersdenkenden , met name die van Islam ...

je kan praten alleen uit jou eigen ideologisch achtergrond :

wist je niet dat westerse maatstaven niet universeel zijn soms ???

:zwaai:

sjaen
20-04-09, 21:54
Eigenlijk bizar dat er in de zogenaamde heilige geschriften op 't gebied van moreel-ethische overwegingen zoveel verwerpelijke zaken staan!