PDA

Bekijk Volledige Versie : Spandoek voor God gestolen



Marsipulami
07-04-09, 11:39
Spandoek voor God gestolen

Hilversum (ANP) 6 april 2009 - Een spandoek met daarop de kreet 'God bestaat! Geniet van het leven... met Hem!' is van de Kruiskerk in Huizen gestolen. Dat heeft een van de initiatiefnemers van het christelijke spandoek vandaag bekendgemaakt. De kerkmuur waarop het doek hing, is beklad met graffiti.

Tegengeluid
De protestantse kerk hing het doek op als tegengeluid van de atheďstische boodschap langs de A4 bij Schiphol. Daar stond op een billboard van 9 bij 12 meter de tekst te lezen: 'Er is waarschijnlijk geen God, durf zelf te denken en geniet van dit leven'.

Actie gaat door
“Het spandoek heeft er een week gehangen'', aldus initiatiefnemer Blom. De PKN-kerk in Huizen deed aangifte bij de politie en is niet van plan de actie te stoppen. “Na Pasen hangen we opnieuw een doek op.”

Soldim
07-04-09, 11:50
Spandoek voor God gestolen

Een beetje god zou dat toch moeten kunnen voorkomen.....

Wortel
09-04-09, 07:43
Om eens te reageren in de stijl waarop nogal eens wordt gereageerd op christenen:

Het stelen van een spandoek en het bekladden van een Godshuis: Ik ben altijd weer ontroerd door de medemenselijkheid en ruimhartigheid van atheďsten. :loens:

Witte78
09-04-09, 08:00
Om eens te reageren in de stijl waarop nogal eens wordt gereageerd op christenen:

Het stelen van een spandoek en het bekladden van een Godshuis: Ik ben altijd weer ontroerd door de medemenselijkheid en ruimhartigheid van atheďsten. :loens:

Pff het waren volgens mij gewoon christenen om zo weer wat aandacht te krijgen voor hun verloren zaak. ;)

Wortel
09-04-09, 09:44
Pff het waren volgens mij gewoon christenen om zo weer wat aandacht te krijgen voor hun verloren zaak.

;) Dat zou natuurlijk kunnen. Alleen lieten de spandoekjattertjes een Davidsster en het getal 666 achter aan de kerkmuur. Ik heb het idee dat die luitjes meer luisteren naar bands als "Cradle of filth" dan naar Elly en Rikkert.
:zozo:

naam
09-04-09, 10:42
;) Dat zou natuurlijk kunnen. Alleen lieten de spandoekjattertjes een Davidsster en het getal 666 achter aan de kerkmuur. Ik heb het idee dat die luitjes meer luisteren naar bands als "Cradle of filth" dan naar Elly en Rikkert.
:zozo:

Het waren katholieken die de christenen weer eens dwars wilde zitten.
Of zevende dags adventisten die vinden dat spandoeken uberhaupt niet kunnen.

Witte78
09-04-09, 10:48
;) Dat zou natuurlijk kunnen. Alleen lieten de spandoekjattertjes een Davidsster en het getal 666 achter aan de kerkmuur. Ik heb het idee dat die luitjes meer luisteren naar bands als "Cradle of filth" dan naar Elly en Rikkert.
:zozo:

Ik neem aan dan toch wel een pentagram? Als het echt een davidsster was ga ik mijn eerdere post toch serieus in overweging nemen ;)