PDA

Bekijk Volledige Versie : "The life of Jesus as revealed to Mary" in the Qu'ran !



Sallahddin
12-04-09, 18:34
"The life of Jesus as revealed to Mary " by Lex Hixon !

Jesus & Mary in the Qu'ran !

Excerpted form "The heart of the Qu'ran" by Lex Hixon also known as Sheikh Nur Al Jerrahi!

bron: islamicity.com ,12/04/2009 :

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0612-3186


See the huge difference between the Qu'ran & ....Bible sides of the story when it comes to Jesus, Mary ...



Tell me 'bout it !

Thanks!

:zwaai:

Slinger
12-04-09, 18:45
"The life of Jesus as revealed to Mary " by Lex Hixon !

Jesus & Mary in the Qu'ran !

Excerpted form "The heart of the Qu'ran" by Lex Hixon also known as Sheikh Nur Al Jerrahi!

bron: islamicity.com ,12/04/2009 :

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0612-3186


See the huge difference between the Qu'ran & ....Bible sides of the story when it comes to Jesus, Mary ...



Tell me 'bout it !

Thanks!

:zwaai:

http://www.answeringislam.com/

Sallahddin
12-04-09, 20:55
http://www.answeringislam.com/


well, my friend , Islam is ur best friend, not ur enemy : u just don't know it : not yet at least :

if u wanna know the truth 'bout prophets , Jesus ....the Qu'ran is the right adress :




Mohammed was the first & last prophet who had been able to function under the full bright light of history :

the authentical original unchangeable unfalsifiable ....Qu'ran had erased almost all the myths , legends , fairy tales ...surrounding prophets !

It's up to u != denying the truth doesn't make it less true :

U can never be able to turn wrong into right even if the whole world w'd stand behind u ,as sure as u cannot turn other minnerals into gold , mr.Alchemist !


:zwaai:

knuppeltje
13-04-09, 08:14
Mohammed was the first & last prophet who had been able to function under the full bright light of history :zwaai:

Nog nooit van Jomanda gehoord zeker? :maf2:

Wortel
13-04-09, 08:15
the authentical original unchangeable unfalsifiable ....Qu'ran had erased almost all the myths , legends , fairy tales ...surrounding prophets !

It's up to u != denying the truth doesn't make it less true :

Vandaar dat de Islamitische Schriftwetenschap zo huiverig is voor elke vorm van tekstkritische methode.

Ik hou het bij de Bijbel, Salah. No offence.

Sallahddin
13-04-09, 12:13
:

Vandaar dat de Islamitische Schriftwetenschap zo huiverig is voor elke vorm van tekstkritische methode.

Ik hou het bij de Bijbel, Salah. No offence.

"Jij jou geloof & ik het mijne " inderdaad "er is geen dwang in het geloof" :

maar als je echt op zoek naar de waarheid bent , dan zou je geen enkel gegeven al bij voorbaar moeten uitsluiten :

dat " Jesus de zoon van God " zou zijn, dat die "gekruizigd" zou zijn geweest, dat die "died for our sins" , ......


dat gelooft geen verstandig mens inderdaad !

no offense !

Slinger
13-04-09, 12:16
well, my friend , Islam is ur best friend, not ur enemy : u just don't know it : not yet at least :

if u wanna know the truth 'bout prophets , Jesus ....the Qu'ran is the right adress :




Mohammed was the first & last prophet who had been able to function under the full bright light of history :

the authentical original unchangeable unfalsifiable ....Qu'ran had erased almost all the myths , legends , fairy tales ...surrounding prophets !

It's up to u != denying the truth doesn't make it less true :

U can never be able to turn wrong into right even if the whole world w'd stand behind u ,as sure as u cannot turn other minnerals into gold , mr.Alchemist !


:zwaai:

Ik snap het al, je hebt het over het grote sprookjesboek. Nou, veel plezier ermee.

Sallahddin
13-04-09, 12:20
Ik snap het al, je hebt het over het grote sprookjesboek. Nou, veel plezier ermee.

sprooksjesboek ???? :

de Bijbel bedoel je zeker he !
:huil:

no offense !


waar maak je je druk om :

je gelooft toch niet dat de materie door God werd geschappen :

over consequentie gesproken !

Slinger
13-04-09, 12:27
sprooksjesboek ???? :

de Bijbel bedoel je zeker he !
:huil:

no offense !


waar maak je je druk om :

je gelooft toch niet dat de materie door God werd geschappen :

over consequentie gesproken !

Ik ben niet begonnen hoor, ik koppelde alleen terug. Als jij van christenen respect wilt voor de koran, dan zul je toch eerst respect moeten opbrengen voor de bijbel.

Vertel eens: wat heeft het voor zin keer op keer te gaan gillen dat de bijbel ongelijk heeft?

Wat denk je daar mee te bereiken?

Denk je dat dat respect voor de islam en de koran oplevert?

Wat die ongeschapen materie betreft, dat was een ander topic. Waarom ben je daar afgehaakt?

knuppeltje
13-04-09, 12:36
sprooksjesboek ???? :

Omdat er dieren in voorkomen?
Hoe zit dat dan met boeken waarin mieren hele gesprekken voeren? :confused:

Sallahddin
13-04-09, 13:26
Ik ben niet begonnen hoor, ik koppelde alleen terug. Als jij van christenen respect wilt voor de koran, dan zul je toch eerst respect moeten opbrengen voor de bijbel.

Vertel eens: wat heeft het voor zin keer op keer te gaan gillen dat de bijbel ongelijk heeft?

Wat denk je daar mee te bereiken?

Denk je dat dat respect voor de islam en de koran oplevert?

Wat die ongeschapen materie betreft, dat was een ander topic. Waarom ben je daar afgehaakt?


dat heeft te maken met "het zoeken naar de waarheid " , niets meer , niets minder :

iets dat waarschijnlijk niet in jou woordenboek voorkomt !

het gaat hier om het feit dat Jesus als profeet_mens wordt verkeerd geportreteerd in de Bijbel , als de "zoon van God " ......dat gaat ons ook aan, als moslims : want wij geloven ook heilig in Jesus............kan je dat echt niet snappen ??? of doe je alsof !

Hoezo respect ??? :

heb ik wel respect voor jou geloof :

maar respect is geen synoniem van dat ik leugens , verzinsels ...zou moeten accepteren :

zie je het verschil ???

mark61
13-04-09, 13:29
maar als je echt op zoek naar de waarheid bent , dan zou je geen enkel gegeven al bij voorbaar moeten uitsluiten :

dat " Jesus de zoon van God " zou zijn, dat die "gekruizigd" zou zijn geweest, dat die "died for our sins" , ......

dat gelooft geen verstandig mens inderdaad !

no offense !

Wel offense. Volg je eigen advies op. Geen verstandig mens gelooft dat mieren kunnen praten of ezels balken als ze een djinn zien.

Zo lust ik er nog wel een.

mark61
13-04-09, 13:31
dat heeft te maken met "het zoeken naar de waarheid " , niets meer , niets minder :

iets dat waarschijnlijk niet in jou woordenboek voorkomt !

het gaat hier om het feit dat Jesus als profeet_mens wordt verkeerd geportreterd in de Bijbel , als de "zoon van God " ......

Hoe weet jij dat?


Hoezo respect ??? :

Ja inderdaad, dat is bij jou niet te vinden.


heb ik wel respect voor jou geloof :

Nee. Waar zou dat uit moeten blijken?


maar respect is geen synoniem van dat ik leugens , verzinsels ...zou moeten accepteren :

Je belastert de Bijbel. Dat noem je respect?


zie je het verschil ???

Het verschil tussen jouw 'belastering' en die van anderen? Ja, jij gilt maar wat.

Zeg antisemiet, ik had nog 2 vragen aan je openstaan.

knuppeltje
13-04-09, 15:48
dat heeft te maken met "het zoeken naar de waarheid " , niets meer , niets minder :

iets dat waarschijnlijk niet in jou woordenboek voorkomt !

Dat eerste loopt bij velen alleen maar uit op totale zinsbegocheling, zoniet totale totale hersenverweking.

Succes met je zoektocht. :fuckit2:

Sallahddin
13-04-09, 20:08
Omdat er dieren in voorkomen?
Hoe zit dat dan met boeken waarin mieren hele gesprekken voeren? :confused:


Kijk, religies hadden zich ook moeten ontwikkelen met de Islam als laatste universeel compleet boodshap voor de heel mensheid !

wij geloven bovendien in de originele versies van en het jodendom en van het christendom , dus ook in alle profeten, inclusief Jesus , Moses ......

in die oude tijden hadden profeten wel wonderen moeten verrichten om mensen te kunnen overtuigen , dat had toen te maken met de ontwikkeling, kennis , ervaring ....van mensen toen, vandaag de dag zijn die wonderen overbodig
, vooraal na de komst van Islam met de Qu'ran als de wonder van Mohammed , deze Islam die wel rekening houdt met de menselijk natuur, vrijheid, vrij wil, met de kennis, ervaring, ontwikkeling ...van de mens , in de zin van : hoe meer geloof, kennis, ontwikkeling, ervaring, praktijk, constant zoektocht , hoe dichter bij God & dichter bij Islam dus !


wij geloven in de wonderen van Jesus, Moses , Solomon ....

bij. Jesus was in staat om te praten toen die nog een baby was , kon doden weer levend maken , kon ongeneeselijk ziektes toen genezen....


daar geloof ik in :

Solomon kon met dieren, insecten ...communiceren, .............

God had de rode zee in tweeen gesplitst om Moses & de joden te redden & om het leger van de pharaon & de Pharaon zelf te laten verdrinken ........

dat allemaal was gedaan met God's besluit & toestemming & God's kracht :

God had created humankind, nature, animals .....laws of physics, nature laws ...

Don't u think God can break those laws .... if God ever wanted or wants or will want to do just that ?????

Slinger
13-04-09, 20:23
dat heeft te maken met "het zoeken naar de waarheid " , niets meer , niets minder :

iets dat waarschijnlijk niet in jou woordenboek voorkomt !

het gaat hier om het feit dat Jesus als profeet_mens wordt verkeerd geportreteerd in de Bijbel , als de "zoon van God " ......dat gaat ons ook aan, als moslims : want wij geloven ook heilig in Jesus............kan je dat echt niet snappen ??? of doe je alsof !

Hoezo respect ??? :

heb ik wel respect voor jou geloof :

maar respect is geen synoniem van dat ik leugens , verzinsels ...zou moeten accepteren :

zie je het verschil ???

Jezus is voor ons christenen wel de Zoon van God, dat is een kernwaarde van ons geloof.

Als jij de kernwaarden van een ander geloof zonder enige aanleiding keer op keer leugens en verzinsels noemt dan heb je niet alleen geen respect, dan ben je uit op confrontatie.

Die confrontatie kun je krijgen: julie sprookjesboek moeten we niet en jullie "profeet"/karavaanrover/massamoordenaar/kinderverkrachter moeten we al helemaal niet.

Duidelijk genoeg?

Sallahddin
13-04-09, 20:33
Als jij de kernwaarden van een ander geloof zonder enige aanleiding keer op keer leugens en verzinsels noemt dan heb je niet alleen geen respect, dan ben je uit op confrontatie.

So, out of respect we're not allowed to discuss ur belief or mine ??? even if it contains many lies, make_believe ....

Ho, ho, hold ur wild horses , cowboy :

Confrontatie ????

nee, hoor : gewoon het zoeken naar de waarheid :


respect voor jou geloof is geen synoniem nogmaals van alles doorslikken zonder nadenklen of kritiek :

respect voor jou geloof is geen synoniem van acceptatie van al die leugens , verzinsels .....

kan je niet lezen soms ???

Je kan ook respect voor Islam hebben & niet mee 's zijn met wat Islam inhoudt of verkondigt ....

Ik kan respect voor je hebben & jou gedachtengoed of geloof helemaal niks vinden of helemaal niet zien zitten :

andersom is ook waar : geldt ook voor je in relatie tot ik & mijn geloof ...




"jij jou geloof & ik het mijne " inderdaad " er is geen dwang in het geloof "

Slinger
13-04-09, 20:37
So, out of respect we're not allowed to discuss ur belief or mine ??? even if it contains many lies, make_believe ....

Ho, ho, hold ur wild horses , cowboy :

Confrontatie ????

nee, hoor : gewoon het zoeken naar de waarheid :


respect voor jou geloof is geen synoniem nogmaals van alles doorslikken zonder nadenklen of kritiek :

respect voor jou geloof is geen synoniem van acceptatie van al die leugens , verzinsels .....

kan je niet lezen soms ???

Je kan ook respect voor Islam hebben & niet mee 's zijn met wat Islam inhoudt of verkondigt ....

Ik kan respect voor je hebben & jou gedachtengoed of geloof helemaal niks vinden of helemaal niet zien zitten :

andersom is ook waar : geldt ook voor je in relatie tot ik & mijn geloof ...




"jij jou geloof & ik het mijne " inderdaad " er is geen dwang in het geloof "


Mijn geloof kan voor mij beter zijn en jouw geloof voor jou. Daar hoef je niet in te treden. Hou dus op met kwalificaties als verzinsels en leugens. Toon respect.

Sallahddin
13-04-09, 20:41
Jezus is voor ons christenen wel de Zoon van God, dat is een kernwaarde van ons geloof.

Als jij de kernwaarden van een ander geloof zonder enige aanleiding keer op keer leugens en verzinsels noemt dan heb je niet alleen geen respect, dan ben je uit op confrontatie.

Die confrontatie kun je krijgen: julie sprookjesboek moeten we niet en jullie "profeet"/karavaanrover/massamoordenaar/kinderverkrachter moeten we al helemaal niet.

Duidelijk genoeg?

Anti_Islam Christelijk inquisities anno 2009 :

Zo ??? over respect gesproken he !

Dat allemaal alleen al omdat ik sommige fundamenteel Bijbel leugens ter discussie wil brengen ????

Wij mogen leugens niet als zodanig noemen dus :

Politiek correct geklets & hypocrisie is wat je vraagt inderdaad :

die krijg je van mij niet :

No one can be able to turn wrong into right even if the whole wordl w'd stand behind it, as sure as no one can turn other minerals into gold, mr.Alchemist , hypocrit "historian" jesuiet _inquisiteur §

respect is geen synoniem van : hypocrisie, van politiek correct geklets , van de waarheid achterhouden, censuur, auto_censuur , being nice ...........

Slinger
13-04-09, 21:00
Anti_Islam Christelijk inquisities anno 2009 :

Zo ??? over respect gesproken he !

Dat allemaal alleen al omdat ik sommige fundamenteel Bijbel leugens ter discussie wil brengen ????

[/B]

Jij wilt helemaal niets ter discussie stellen. Jij wilt demoniseren en diskwalificeren.

Als je werkelijk bezig bent met een zoektocht naar de waarheid, dan kan ik je maar één raad geven. Lees de bijbel, bijvoorbeeld de vier evangeliën, die alle vier een persoonlijk en in grote lijnen overeenstemmend verslag geven van het leven van Jezus.

Sallahddin
13-04-09, 21:04
Mijn geloof kan voor mij beter zijn en jouw geloof voor jou. Daar hoef je niet in te treden. Hou dus op met kwalificaties als verzinsels en leugens. Toon respect.

:lol:

Respect ??? :lol:

Hoe durf je over respect te praten , hypocriet jesuiet_inquisiteur = da's geen gescheld = analyse :

waaroom mag ik niet het christendom ter discussie stellen dan ???

is dat een taboo ??? :lol:


Neemt niet weg het feit dat de waarheid moet gezegd worden :

de Bijbel zit vol met ongeloofelijk al dan niet fundamenteel misdadig leugens, verzinsels ...met betrekking tot de persoon van groot-nobel profeet _mens Jesus :

u should be ashamed of that :

Jesus had absolutely nothing to do with all those lies =

analyse !

Slinger
13-04-09, 21:07
:lol:

Respect ??? :lol:

Hoe durf je over respect te praten , hypocriet jesuiet_inquisiteur = da's geen gescheld = analyse :

waaroom mag ik niet het christendom ter discussie stellen dan ???

is dat een taboo ??? :lol:


Neemt niet weg het feit dat de waarheid moet gezegd worden :

de Bijbel zit vol met ongeloofelijk al dan niet fundamenteel misdadig leugens, verzinsels ...met betrekking tot de persoon van groot-nobel profeet _mens Jesus :

u should be ashamed of that :

Jesus had absolutely nothing to do with all those lies =

analyse !

Veel geluk dan maar met je zoektocht naar de waarheid, of wat daar voor doorgaat...

Sallahddin
13-04-09, 21:08
Jij wilt helemaal niets ter discussie stellen. Jij wilt demoniseren en diskwalificeren.

Als je werkelijk bezig bent met een zoektocht naar de waarheid, dan kan ik je maar één raad geven. Lees de bijbel, bijvoorbeeld de vier evangeliën, die alle vier een persoonlijk en in grote lijnen overeenstemmend verslag geven van het leven van Jezus.


truth hurts : what can i say :


heeft absoluut niks te maken met demoniseren ....

waaroom zou ik jou geloof willen demoniseren dan ????

ik heb een kritisch geest & die gebruik ik, zelfs ten opzichte van mijn eigen geloof , laat staan de rest, dus...

Slinger
13-04-09, 21:11
truth hurts : what can i say :


heeft absoluut niks te maken met demoniseren ....

waaroom zou ik jou geloof willen demoniseren dan ????

ik heb een kritisch geest & die gebruik ik, zelfs ten opzichte van mijn eigen geloof , laat staan de rest, dus...


Hoe kun jij spreken over waarheid? Je hebt het over een onderwerp waar je de ballen verstand van hebt. Je praat alleen je sprookjesboek na, maar zelf onderzoek je niets.

Sallahddin
13-04-09, 21:33
Hoe kun jij spreken over waarheid? Je hebt het over een onderwerp waar je de ballen verstand van hebt. Je praat alleen je sprookjesboek na, maar zelf onderzoek je niets.


U w'dn't know the difference even if truth w'd hit u in the eye :

The Qu'ran is the one & only authentic original holy book left :

The Qu'ran tells the truth :


Mohammed was the first & last prophet ever to function under the full bright light of history : The Qu'ran was Mohammed's miracle :

The Qu'ran had erased all myths , kegends, fairy tales ...surroundig the other prophets , including Jesus, Moses, Solomon, Abraham & the rest !

This is my last reaction to a dumb indoctrinated moron such as urself who says he doesn't even believe that the matter was created by God :

u cannot discuss matters as a normal human being, especially when it comes to ur silly believes ...........

If u change ur attitude , i might change mine, if not , then who cares :

just carry on on believeing in ur fairy tales ...........who cares !!

Slinger
13-04-09, 21:36
U w'dn't know the difference even if truth w'd hit u in the eye :

The Qu'ran is the one & only authentic original holy book left :

The Qu'ran tells the truth :


Mohammed was the first & last prophet ever to function under the full bright light of history : The Qu'ran was Mohammed's miracle :

The Qu'ran had erased all myths , kegends, fairy tales ...surroundig the other prophets , including Jesus, Moses, Solomon, Abraham & the rest !

This is my last reaction to a dumb indoctrinated moron such as urself who says he doesn't even believe that the matter was created by God :

u cannot discuss matters as a normal human being, especially when it comes to ur silly believes ...........

If u change ur attitude , i might change mine, if not , then who cares :

just carry on on believeing in ur fairy tales ...........who cares !!


Gegroet, Gij Zoeker naar de Waarheid, die in werkelijkheid helemaal niet wil zoeken, maar meent dat hij alles al weet.

Sallahddin
13-04-09, 21:47
Gegroet, Gij Zoeker naar de Waarheid, die in werkelijkheid helemaal niet wil zoeken, maar meent dat hij alles al weet.



Ga maar spelen , denial _freak _jochie ! :lol: no offense = analyse § :lol:

check all those historic,scientific & other facts 'bout the Bible , church, ......


je bent niet de moeite waard = a waste of time , mr."historian"_jesueit _inquisiteur _Alchemist :lol: = analyse = geen gescheld = je krijgt nieuwe kwalificaties telkens & weer er bij , van mij : een heel dynamisch inventaris , zie ik ! :lol:


:zwaai:

Slinger
13-04-09, 21:52
Ga maar spelen , denial _freak _jochie ! :lol: no offense = analyse § :lol:

check all those historic,scientific & other facts 'bout the Bible , church, ......


je bent niet de moeite waard = a waste of time , mr."historian"_jesueit _inquisiteur _Alchemist :lol: = analyse = geen gescheld = je krijgt nieuwe kwalificaties telkens & weer er bij , van mij : een heel dynamisch inventaris , zie ik ! :lol:


:zwaai:

Onderzoek jij de feiten over je eigen 'profeet' maar, en vraag je af hoe het mogelijk is dat een dergelijk persoon als geestelijk leider erkend wordt.

Charlus
13-04-09, 22:16
<...>The Qu'ran tells the truth <...>
The Qu'ran had erased all myths , kegends, fairy tales ...surroundig the other prophets , including Jesus, Moses, Solomon<...>
In de koran staat dat een mier ooit "Ants! Enter your dwellings so that Sulayman and his troops do not crush you unwittingly" naar zijn soortgenoten heeft gecommuniceerd. Dat kan niet de waarheid zijn, is in plaats daarvan fantasie of leugen. Er is geen eenduidige wijze waarop de rest onderscheiden kan worden van dit sprookje; het geloofsgoed is één geheel. De koran moet dus in zijn geheel als onbetrouwbaar worden aangemerkt.

Julien
13-04-09, 22:55
Misschien een tip om nu National Geographic te kijken..? Hele nacht docu's over het leven van Jezus..

knuppeltje
14-04-09, 08:25
met de Islam als laatste universeel compleet boodshap voor de heel mensheid !

Ja, dat mieren hele gesprekken kunnen voeren, en ezels beginnen te balken als ze een spook zien.
Doet me toch echt denken aan hoe houd ik ze dom genoeg dat ze niet te zien dat ik ze naai. :maf2:

knuppeltje
14-04-09, 08:31
Respect ??? :lol:Hoe durf je over respect te praten , hypocriet jesuiet_inquisiteur

Eindelijk zeg je eens iets wat duidelijk helemaal waar is, alleen jammer dat het van iemand moet komen die zelf geen enkel respect heeft voor anderen, maar dat is meestal het geval met mensen die niets van splinters en balken afweten.
Ga dus een cursus houtbewerking volgen, dan wordt het hier wat rustiger. :)

Sallahddin
14-04-09, 20:34
Kijk, religies hadden zich ook moeten ontwikkelen met de Islam als laatste universeel compleet boodshap voor de heel mensheid !

wij geloven bovendien in de originele versies van en het jodendom en van het christendom , dus ook in alle profeten, inclusief Jesus , Moses ......

in die oude tijden hadden profeten wel wonderen moeten verrichten om mensen te kunnen overtuigen , dat had toen te maken met de ontwikkeling, kennis , ervaring ....van mensen toen, vandaag de dag zijn die wonderen overbodig
, vooraal na de komst van Islam met de Qu'ran als de wonder van Mohammed , deze Islam die wel rekening houdt met de menselijk natuur, vrijheid, vrij wil, met de kennis, ervaring, ontwikkeling ...van de mens , in de zin van : hoe meer geloof, kennis, ontwikkeling, ervaring, praktijk, constant zoektocht , hoe dichter bij God & dichter bij Islam dus !


wij geloven in de wonderen van Jesus, Moses , Solomon ....

bij. Jesus was in staat om te praten toen die nog een baby was , kon doden weer levend maken , kon ongeneeselijk ziektes toen genezen....


daar geloof ik in :

Solomon kon met dieren, insecten ...communiceren, .............

God had de rode zee in tweeen gesplitst om Moses & de joden te redden & om het leger van de pharaon & de Pharaon zelf te laten verdrinken ........

dat allemaal was gedaan met God's besluit & toestemming & God's kracht :

God had created humankind, nature, animals .....laws of physics, nature laws ...

Don't u think God can break those laws .... if God ever wanted or wants or will want to do just that ?????

T.a.v. onze balkende idiote ezels die de echt ezels concurreren :lol: : = Charlus , Mrk 61 v.chr., Knuppeltje , Julien....

echt ezels voelen zich beledigd ook nog :lol:

no offense ! :lol:

Sallahddin
14-04-09, 20:38
Eindelijk zeg je eens iets wat duidelijk helemaal waar is, alleen jammer dat het van iemand moet komen die zelf geen enkel respect heeft voor anderen, maar dat is meestal het geval met mensen die niets van splinters en balken afweten.
Ga dus een cursus houtbewerking volgen, dan wordt het hier wat rustiger. :)


:lol:


Hoezo heb ik geen respect voor anderen dan ???

I can have respect for u , for ur belief or whatever , & i can still totally disagree with, with ur belief ....


sterker nog : ik kan respect hebben voor je , & jou eigen geloof helemaal niks vinden .......





so, what seems to be the problem then ????

da's slechts jou gevoel dat ik geen respect voor je of voor anderen zou kunnen opbrengen ................= jouw probleem : ligt niet aan mij....

Sallahddin
14-04-09, 20:41
Onderzoek jij de feiten over je eigen 'profeet' maar, en vraag je af hoe het mogelijk is dat een dergelijk persoon als geestelijk leider erkend wordt.

:lol:

Idiotic rhetorics & bullshit as usual :

have nothing to do with anything :


je hebt geen ruggegraat , amigo !:huil::cola:

ciao! :zwaai:

Julien
14-04-09, 21:12
T.a.v. onze balkende idiote ezels die de echt ezels concurreren :lol: : = Charlus , Mrk 61 v.chr., Knuppeltje , Julien....

echt ezels voelen zich beledigd ook nog :lol:

no offense ! :lol:

Liever een ezel dan een antisemitische geschiedvervalser..

(Ataturk=jood=dus slecht :rolleyes: )

Slinger
14-04-09, 21:42
:lol:

Idiotic rhetorics & bullshit as usual :

have nothing to do with anything :


je hebt geen ruggegraat , amigo !:huil::cola:

ciao! :zwaai:


Jij wilt de echte waarheid niet onder ogen zien. Over ontkenning gesproken! Overigens heb je nog steeds je bewering dat je op zoek bent naar de waarheid, en dan in het bijzonder over het leven van Jezus, niet waargemaakt. Hoe staat het met het lezen van de evangeliën?

tanger'73
14-04-09, 22:11
Jij wilt de echte waarheid niet onder ogen zien. Over ontkenning gesproken! Overigens heb je nog steeds je bewering dat je op zoek bent naar de waarheid, en dan in het bijzonder over het leven van Jezus, niet waargemaakt. Hoe staat het met het lezen van de evangeliën?


Voor waarheid moet men vooral bij een Judas-jood als jij zijn.

Slinger
14-04-09, 22:40
Voor waarheid moet men vooral bij een Judas-jood als jij zijn.

Antisemitische uiting. Je zet je geloof en dit islamitische forum weer op een fraaie manier te kijk.

tanger'73
14-04-09, 22:47
Antisemitische uiting. Je zet je geloof en dit islamitische forum weer op een fraaie manier te kijk.


Oh sorry je hebt gelijk, Judas-zionist! :D

Slinger
14-04-09, 22:48
Oh sorry je hebt gelijk, Judas-zionist! :D

Het was al lang duidelijk wat personen als jij bedoelen als ze het woord zionist gebruiken.

tanger'73
14-04-09, 22:49
Het was al lang duidelijk wat personen als jij bedoelen als ze het woord zionist gebruiken.

Dat bedoel ik maar smerige uitlokker.

Slinger
14-04-09, 22:53
Dat bedoel ik maar smerige uitlokker.

Dit vind ik nou megazwak. Je durft niet eens de verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen woorden...

tanger'73
14-04-09, 23:06
Dit vind ik nou megazwak. Je durft niet eens de verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen woorden...


Zal ik direct doen, als jij je verantwoordelijkheid neemt voor al je zionistische woorden en steunbetuigingen.

Slinger
15-04-09, 07:15
Zal ik direct doen, als jij je verantwoordelijkheid neemt voor al je zionistische woorden en steunbetuigingen.

Wat daas je nou? Natuurlijk neem ik onvoorwaardelijk verantwoordelijkheid voor alles wat ik gezegd heb. Jij blijkbaar niet.

Charlus
15-04-09, 08:21
<...>The Qu'ran tells the truth <...>
The Qu'ran had erased all myths , kegends, fairy tales ...surroundig the other prophets , including Jesus, Moses, Solomon<...>
In de koran staat dat een mier ooit "Ants! Enter your dwellings so that Sulayman and his troops do not crush you unwittingly" naar zijn soortgenoten heeft gecommuniceerd. Dat kan niet de waarheid zijn, is in plaats daarvan fantasie of leugen. Er is geen eenduidige wijze waarop de rest onderscheiden kan worden van dit sprookje; het geloofsgoed is één geheel. De koran moet dus in zijn geheel als onbetrouwbaar worden aangemerkt.
<...>Solomon kon met dieren, insecten ...communiceren<...>
Het wil maar niet tot je doordringen dat deze gave van Solomon in dit verband van ondergeschikt belang is. Een mier heeft eenvoudigweg niet de vereiste hersencapaciteit om zinnen als "Ants! Enter..." te formuleren en te begrijpen. Betreffende koranpassage is dus fantasie of leugen. Er is geen eenduidige wijze waarop de rest onderscheiden kan worden van dit sprookje; het geloofsgoed is één geheel. De koran moet dus in zijn geheel als onbetrouwbaar worden aangemerkt.

knuppeltje
15-04-09, 08:35
:lol:Hoezo heb ik geen respect voor anderen dan ???

Wil je een eerlijk antwoord, of wat je het liefst wilt horen?

tanger'73
15-04-09, 14:12
Wat daas je nou? Natuurlijk neem ik onvoorwaardelijk verantwoordelijkheid voor alles wat ik gezegd heb. Jij blijkbaar niet.


fijn voor je, doe er kadopapier omheen en geef het bij de joodse ambassade af.

Sallahddin
16-04-09, 14:10
Wat daas je nou? Natuurlijk neem ik onvoorwaardelijk verantwoordelijkheid voor alles wat ik gezegd heb. Jij blijkbaar niet.

Je hebt geen benul van wat het woord "veraantwoordelijkheid " zou inhouden, achterlijk hypocriet inquisiteur_jesuiet !

Sallahddin
16-04-09, 14:15
Wil je een eerlijk antwoord, of wat je het liefst wilt horen?



zou je respectloze mensen behandelen met respect ???

metaforisch _ironisch bedoeld althans :

zou je fascisten, nazis , inquisiteurs, racisten, imperialisten, ideologen , fanatieken , neo_nazis, skin heads , Ku Klux Klan :lol: white supremacists ...met respect behandelen ???

Ik ben juist geen Ghandi of moeder Theresa !

I treat people the way they deserve to be treated :

u show me respct , u get back respect :

u try to play the wise guy with me or insult me , u get the same back != hypothetically , principally , metaphorically_ironically & generally speaking !

Respect is a 2 way street , my friend !

knuppeltje
16-04-09, 15:47
Respect is a 2 way street , my friend !

Gedraag je er dan ook naar. Maar jij denkt dat mensen de meest grove dingen naar hun hoofd slingeren uit naam van die godsdienst van je, dat dat respect tonen is. Er blijkt alleen maar uit dat digenen die het hardst om respect roepen- er zelf geen greintje van hebben tegenover anderen. Alles is goed, zolang het maar volgens de godsdienst is. :fuckit2:

Slinger
16-04-09, 16:18
u show me respct , u get back respect :


Respect is a 2 way street , my friend !

Inderdaad, dat werkt twee kanten op. Voor jou ook, dus.

Witte78
16-04-09, 16:49
Respect is a 2 way street , my friend !

En je blijft je maar afvragen waarom je zo weinig respect ontvangt?

mark61
16-04-09, 19:08
I treat people the way they deserve to be treated :

u show me respct , u get back respect :

u try to play the wise guy with me or insult me , u get the same back ![/B][/SIZE]

Waarom ga je alleen uit van de ander, en jouw reactie daarop?

Hoe zit het andersom, jij begint met iets te zeggen, en de ander reageert?

Jij opent zelf met beledigende taal, laster en leugens. Het vervolg beschrijf je hierboven. Als jij beledigt, lastert en liegt, verdien je geen respect. Dat begrijp je blijkbaar wel.

naam
17-04-09, 07:41
U w'dn't know the difference even if truth w'd hit u in the eye :

The Qu'ran is the one & only authentic original holy book left :

The Qu'ran tells the truth :


Mohammed was the first & last prophet ever to function under the full bright light of history : The Qu'ran was Mohammed's miracle :

The Qu'ran had erased all myths , kegends, fairy tales ...surroundig the other prophets , including Jesus, Moses, Solomon, Abraham & the rest !

This is my last reaction to a dumb indoctrinated moron such as urself who says he doesn't even believe that the matter was created by God :

u cannot discuss matters as a normal human being, especially when it comes to ur silly believes ...........

If u change ur attitude , i might change mine, if not , then who cares :

just carry on on believeing in ur fairy tales ...........who cares !!

Zoek en vervang het woord bijbel maar door het woord koran.

Het je dan nog het gevoel respect te tonen?

Je kunt het gewoon niet opbrengen respect te hebben voor andermans geloven met als excuus is heb toch gelijk dus daarom hoef ik geen respect te hebben.

Bart.NL
17-04-09, 07:43
De vier evangeliën zijn een door de kerk geselecteerde groep die door de censuur kwam. Ze komen voort uit mondelinge overlevering en zijn meer dan 100 jaar na de dood van Jezus op schrift gesteld. Waarschijnlijk zijn ze zelfs aangepast om politieke redenen.

Iemand die dat nog niet doorheeft na het opduiken van het evangelie van Judas en Maria Magdalena, is ook niet erg kritisch.

H.P.Pas
17-04-09, 08:35
hypocriet inquisiteur_jesuiet !

Join the club. :)

Wortel
17-04-09, 10:21
De vier evangeliën zijn een door de kerk geselecteerde groep die door de censuur kwam. Ze komen voort uit mondelinge overlevering en zijn meer dan 100 jaar na de dood van Jezus op schrift gesteld. Waarschijnlijk zijn ze zelfs aangepast om politieke redenen.

Fout. Alle vier Evangelieën zijn geschreven in dezelfde eeuw als waarin Jezus leefde. De één wat later dan de andere maar wel in dezelfde eeuw. Dat verhaal van aanpassing om politieke redenen komt daardoor ook in een wat ander licht te staan. Het Evangelie van Judas en Madria Magdalena zijn wél van de tweede of derde eeuw en zijn erg beïnvlied door de Gnostiek. Dat is een denkstroming waar Jezus, als jood, niet erg veel mee had.

DNA
17-04-09, 20:30
En je blijft je maar afvragen waarom je zo weinig respect ontvangt?


'cause i dare call things by their own names, i guess !

In real life , i do get respect almost all the time , so : i'm not the problem here !

DNA
17-04-09, 20:47
De vier evangeliën zijn een door de kerk geselecteerde groep die door de censuur kwam. Ze komen voort uit mondelinge overlevering en zijn meer dan 100 jaar na de dood van Jezus op schrift gesteld. Waarschijnlijk zijn ze zelfs aangepast om politieke redenen.

Iemand die dat nog niet doorheeft na het opduiken van het evangelie van Judas en Maria Magdalena, is ook niet erg kritisch.

Precies : :fpetaf: : eindelijk iemand die durft de waarheid te zeggen :*

om maar te zwijgen over Paulus die het jodendom II = het zgn christendom , van het jodendom I had gescheiden , voor antisemistisch motieven ....Profeet _mens Jesus was slechts een jood die aan joden werd gezonden ...


om maar te zwijgen over die paulinistisch " Geef aan God wat aan God toebehoort & aan Ceasar wart aan ceasar toebehoort" oorsprong van secularisme ...= die in totaal strijd is met de origineel boodschap van Jesus :

Paulus was daarmee, onder ander , de grootste veraader van de origineel boodschap van Jesus ....

om maar te zwijgen over Romeins keizer Constantijn die zich had bekeerd tot het christendom voor politiek & ander down to _earth doeleinden ......


..................ach...... nobody listens , so why bother ...

who cares : laat ze lekker de hoofd in het zand blijven steken ...

Bofko
17-04-09, 20:51
Paulus was daarmee, onder ander , de grootste veraader van de origineel boodschap van Jesus ....
.[/B]
Wat was die originele boodschap van Jesus dan ?

DNA
17-04-09, 21:08
Wat was die originele boodschap van Jesus dan ?

Raadpleeg de ...Qu'ran, onder ander ...= the one & only authentic original holy book left !

DNA
17-04-09, 21:11
:

Vandaar dat de Islamitische Schriftwetenschap zo huiverig is voor elke vorm van tekstkritische methode.

Ik hou het bij de Bijbel, Salah. No offence.

Vals : je bedoelt de Qu'ran onderwerpen aan tekskritiek à la christendom zeker :

Islam is niet het getravestiet christendom nogmaals , noch qua natuur, geest, beginselen , dynamiek...noch qua geschiedenis ...

Er bestaat er in Islam van die uiterst geraffineerd "religieuze wetenschappen" met betrekking tot Qu'ran uitleg....die hun weerga absoluut niet kenen in andere religies !

Bart.NL
17-04-09, 21:20
Fout. Alle vier Evangelieën zijn geschreven in dezelfde eeuw als waarin Jezus leefde. De één wat later dan de andere maar wel in dezelfde eeuw. Dat verhaal van aanpassing om politieke redenen komt daardoor ook in een wat ander licht te staan. Het Evangelie van Judas en Madria Magdalena zijn wél van de tweede of derde eeuw en zijn erg beïnvlied door de Gnostiek. Dat is een denkstroming waar Jezus, als jood, niet erg veel mee had.

Dank voor de info. Er zit geen 100 maar ongeveer 40 jaar tussen. Maar dat neemt niet weg dat de andere evangelies ook ouder zullen zijn en dat er dus een selectie is gemaakt op politieke gronden, nu veronderstellingen genoemd, zoals dat "Jezus niet erg veel met gnostiek zou hebben". Misschien waren deze evangelies door de kerk afgewezen maar door de gnostici bewaard en ook door de gnostici aangepast aan hun eigen ideeën.

Slinger
17-04-09, 21:22
Raadpleeg de ...Qu'ran, onder ander ...= the one & only authentic original holy book left !

Heb ik gedaan. Staat er niet in.

DNA
17-04-09, 21:35
Heb ik gedaan. Staat er niet in.

Wat staat er niet in ???

moet je gespecialiseerd ook uitleg van de Qu'ran à la IBN Taimia of ander bij de hand hebben :

niemand kan de Qu'ran letterlijk lezen & vervolgens daaroor die begrijpen....,laat staan via alleen vertalingnen ervan ...à la vlug bladderen ...

H.P.Pas
17-04-09, 21:50
See the huge difference between the Qu'ran & ....Bible sides of the story when it comes to Jesus, Mary ...


Niet zo vreemd, er zit ruim 500 jaar tussen.

mark61
17-04-09, 22:18
Je ken het woord Qur'an niet eens spellen. Laat staan dat je weet wat er in staat, en vervolgens begrijpt wat er met de tekst bedoeld zou kunnen zijn.

Ook als de Qur'anteksten door god neergezonden zijn, zijn ze toch door mensen geredigeerd. Dat weet jij best. Als je dit ontkent lieg je weer.

Slinger
18-04-09, 06:02
Wat staat er niet in ???

moet je gespecialiseerd ook uitleg van de Qu'ran à la IBN Taimia of ander bij de hand hebben :

niemand kan de Qu'ran letterlijk lezen & vervolgens daaroor die begrijpen....,laat staan via alleen vertalingnen ervan ...à la vlug bladderen ...


Er staan geen woorden die Jezus zou hebben gesproken in. Die 'originele boodschap in de koran' van Jezus, waar jij het altijd over hebt, bestaat dus niet.

knuppeltje
18-04-09, 08:17
Hoezo heb ik geen respect voor anderen dan ???


Tis goed met je.

Bofko
18-04-09, 08:27
Raadpleeg de ...Qu'ran,

Daar was ik al bang voor. Je pretendeert veel maar je weet weinig.Je weet amper waar je over praat en je bent niet in staat om op simpele vragen een antwoord te geven.

Hoe minder je weet, hoe meer je moet geloven.

Wortel
18-04-09, 09:49
Vals : je bedoelt de Qu'ran onderwerpen aan tekskritiek à la christendom zeker :

Islam is niet het getravestiet christendom nogmaals , noch qua natuur, geest, beginselen , dynamiek...noch qua geschiedenis ...

Er bestaat er in Islam van die uiterst geraffineerd "religieuze wetenschappen" met betrekking tot Qu'ran uitleg....die hun weerga absoluut niet kenen in andere religies !

Dit is precies de angst voor een tekstkritische methode die ik bedoel. Die geraffineerdheid gaat over de commentaren op de Qur'an en nooit over de Qur'an zélf.

DNA
18-04-09, 13:06
Daar was ik al bang voor. Je pretendeert veel maar je weet weinig.Je weet amper waar je over praat en je bent niet in staat om op simpele vragen een antwoord te geven.

Hoe minder je weet, hoe meer je moet geloven.

mamamia :

het is alsof je zegt :

vertel me wat de boodschap van Mohammed zou zijn :

veels te veelzijdig :

Lees' die openigsartikel dan maar of die boek van de auteur van die artikel :


wanneer ga je leren geen zomaar uitganspunten , speculaties , hypothesen, theorieen ...al bij voorbaat als feiten & conclusies aan te nemen ??? :

slaat nergens op wat je zegt : je kan het niet weten :

ik wilde geen uitspraken erover doen juist omdat het veels te veelzijdig is :

kijk , bijv. : de Qu'ran vernietigt al die fundamenten van het historisch christendom := het jodendom II :

Jesus was slechts een profeet_mens _jood die aan joden werd gezonden om het jodendom I te verbeteren & te vergemaakelijken :

& die buitensporig decadentie, materialisme , dwaling , losbandigheid ...van joden & Romeinen te bestrijden :

daaroom werd de nadruk gelegd op die spiritueel dimentie om een soort tegenwicht te bieden tegen die buitensporig materialisme :

vandaar dat Jesus ' boodschap verheven , spiritueel ......was , met behoud van de joods wet = Tora = joods Sharia (Paulus had die geloof gescheiden van die Sharia : zonder Sharia is het geloof bijna waardeloos !) als voorlopig fase in de geschiedenis van de ontwikkeling van religies ...



Jesus' boodschap was dus ook politiek , Sharia_jurisdictie, spiritueel, sociaal , .....maar toen werd het van diens joods wet uitgerukt zoals die Paulus had gedaan voor antisemistisch & ander redenen , toen paulus die politiek concessies had gedaan aan de politiek heersers ...tja, dan werd het zgn christendom gescheiden van haar praktisch element & essentie = joods wet = Tora= Sharia :

alleen Islam behoudt nog die allesomvattend karakter nog , al wordt het niet meer gehanteerd als zodanig sinds het afschaffen van het laatst khalifaat :

zie in deze context althans , deze interessant artikel daarover :

"The basis of our civilisation" :

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0611-3159

Jesus' boodschap was dus een verbetering & vergemaakelijking van het jodendom I voor joden :

sommige eerder verboden dingen werden weer toegestaan ....

maar veel joden had Jesus niet aanvaard & trachtten die te laten kruizigen door de Romeinen , wat bijna was gelukt , bijna :

Jesus werd noch gekruizigd noch gedood , maar iemand anders werd in zijn plaats wel gekruizigd, Jesus werd naar de hemel gerezen...

DNA
18-04-09, 13:16
Dit is precies de angst voor een tekstkritische methode die ik bedoel. Die geraffineerdheid gaat over de commentaren op de Qur'an en nooit over de Qur'an zélf.

come on : dan heb je dus geen benul van Islamitisch denken met betrekking tot Qu'ran, openbaring , God, God's attributen, met betrekking tot "het aanbidden van God in het breedste zin" , tot de Islamitisch uiterst geraffineerd theologie , mystiek.........

Zie Ibn taimia, Al Ghazali ....

je bedoelt gewoon die seculaire tekstkritiek à la christendom = ontheiligen van het woord van God = niet van toepassing op Islam ! :

da's precies wat die gek Paulus deed met zijn oorspronkelijk seculaire verzinsels & leugens :

"...La conclusion paradoxale mais significative de Nietzsche est que Dieu est mort à cause du christianisme , dans la mesure ou celui_ci a secularisé le sacré ....!" quote : Frans nobel prijze winaar : Albert Camus : "L'homme revolté" filosofisch essay !

Slinger
18-04-09, 15:21
mamamia :

het is alsof je zegt :

vertel me wat de boodschap van Mohammed zou zijn :

veels te veelzijdig :

Lees' die openigsartikel dan maar of die boek van de auteur van die artikel :


wanneer ga je leren geen zomaar uitganspunten , speculaties , hypothesen, theorieen ...al bij voorbaat als feiten & conclusies aan te nemen ??? :

slaat nergens op wat je zegt : je kan het niet weten :

ik wilde geen uitspraken erover doen juist omdat het veels te veelzijdig is :

kijk , bijv. : de Qu'ran vernietigt al die fundamenten van het historisch christendom := het jodendom II :

Jesus was slechts een profeet_mens _jood die aan joden werd gezonden om het jodendom I te verbeteren & te vergemaakelijken :

& die buitensporig decadentie, materialisme , dwaling , losbandigheid ...van joden & Romeinen te bestrijden :

daaroom werd de nadruk gelegd op die spiritueel dimentie om een soort tegenwicht te bieden tegen die buitensporig materialisme :

vandaar dat Jesus ' boodschap verheven , spiritueel ......was , met behoud van de joods wet = Tora = joods Sharia (Paulus had die geloof gescheiden van die Sharia : zonder Sharia is het geloof bijna waardeloos !) als voorlopig fase in de geschiedenis van de ontwikkeling van religies ...



Jesus' boodschap was dus ook politiek , Sharia_jurisdictie, spiritueel, sociaal , .....maar toen werd het van diens joods wet uitgerukt zoals die Paulus had gedaan voor antisemistisch & ander redenen , toen paulus die politiek concessies had gedaan aan de politiek heersers ...tja, dan werd het zgn christendom gescheiden van haar praktisch element & essentie = joods wet = Tora= Sharia :

alleen Islam behoudt nog die allesomvattend karakter nog , al wordt het niet meer gehanteerd als zodanig sinds het afschaffen van het laatst khalifaat :

zie in deze context althans , deze interessant artikel daarover :

"The basis of our civilisation" :

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0611-3159

Jesus' boodschap was dus een verbetering & vergemaakelijking van het jodendom I voor joden :

sommige eerder verboden dingen werden weer toegestaan ....

maar veel joden had Jesus niet aanvaard & trachtten die te laten kruizigen door de Romeinen , wat bijna was gelukt , bijna :

Jesus werd noch gekruizigd noch gedood , maar iemand anders werd in zijn plaats wel gekruizigd, Jesus werd naar de hemel gerezen...

Ik heb het hierboven ook al gezegd. Jezus' boodschap staat gewoon niet in de koran. Ik snap niet dat een moslim als jij dat niet weet. Heb je de koran nooit gelezen? Ik wel, eigenlijk ben ik dus een betere moslim dan jij. Aaangezien er niets over de leringen van Jezus in de koran staat, is het onmogelijk dat korangeleerden iets over Hem kunnen beweren. Toch doen ze het. Ik vermoed dat ze daarbij toch op de de Bijbel baseren. Of stapelen ze sprookjes op sprookjes?

H.P.Pas
18-04-09, 16:44
Hoezo heb ik geen respect voor anderen dan ???



Geen greintje.
Je bent lomp, onbeschoft, ingebeeld, ijdel en kwaaddenkend.

DNA
18-04-09, 19:05
Geen greintje.
Je bent lomp, onbeschoft, ingebeeld, ijdel en kwaaddenkend.

:lol:



alsof je het toonbeeld of rolmodel van respect zou zijn met jou anti_religie fascistisch intolerant inquisitieachtig kruistochten :

om maar te zwijgen over het feit dat je impotent, passief, nihillistisch, steriel , pretentieus , schijnheilig, cynisch_kwaadaardig _toxisch :lol: ......als wat zou zijn :

ik heb nog een heel lang inventaris van kwalificaties voor je ! :giechel:

Congratulations ! :cola:

no offense ! :lol:

Charlus
18-04-09, 19:25
<...>
Jaja, maar wat was nu de boodschap van Jezus volgens de koran/islam? Als je't niet weet kun je gewoon zeggen dat je't niet weet, geen probleem.

H.P.Pas
18-04-09, 21:15
alsof je het toonbeeld of rolmodel van respect zou zijn

Wat heeft dat ermee te maken ? Je stelt een vraag:


Hoezo heb ik geen respect voor anderen dan ???

Daar geef ik naar eer en geweten antwoord op.


ik heb nog een heel lang inventaris van kwalificaties voor je ! :giechel:

Daar twijfel ik niet aan.


no offense ! :lol:

Ach ja, je kan tenslotte niet meer doen dan je best.
Men ziet het streven slechts en telt de uitkomst niet.

DNA
19-04-09, 19:33
Jaja, maar wat was nu de boodschap van Jezus volgens de koran/islam? Als je't niet weet kun je gewoon zeggen dat je't niet weet, geen probleem.


vind je niet genoeg wat ik zei ???

vind je niet genoeg dat de Qu'ran al die fundamenten van het christendom had vernietigd ????

dat de schrijvers van de Bijbel opzettelijk deze laatste hadden grotendeels verzonen ???

om maar te zwijgen over al die Griekse & ander antieke elementen die waren gemixt met het christendom :

"....De katholieke kerk had haar bestaan aan 3 factoren te danken :

haar heilig geschiedenis was joods , haar theologie Grieks , en haar bestuur & kanonieke wet , in ieder geval indirekt, Romeins !

De reformatie wees de Romeins elementen af , matigde de Griekse invloeden, & versterkte in hoog mate de joodse elementen .Darrdoor werkte ze samen met de nationalistische krachten die bezig waren de maatschappelijk verbondenheid teniet te doen , die tot stand werd gebracht , eerst door het Romeins rijk, en later door de Roomse kerk ...."

Bertrand Russell : "Geschiedenis van de westerse filosofie" , Inleiding !

........................

DNA
19-04-09, 19:44
Wat heeft dat ermee te maken ? Je stelt een vraag:


Daar geef ik naar eer en geweten antwoord op.

Daar twijfel ik niet aan.


Ach ja, je kan tenslotte niet meer doen dan je best.
Men ziet het streven slechts en telt de uitkomst niet.

Amen : :lol:

sceptisch moraal _ridder à la Hume ! !!!!!!!!!!!!!

:zwaai:

Charlus
19-04-09, 20:19
Jaja, maar wat was nu de boodschap van Jezus volgens de koran/islam? Als je't niet weet kun je gewoon zeggen dat je't niet weet, geen probleem.
vind je niet genoeg wat ik zei ???<...>
Irrelevant is een beter woord. Eerder schreef je:


Wat was die originele boodschap van Jesus dan ?
Raadpleeg de ...Qu'ran, onder ander ...= the one & only authentic original holy book left !
Suggererend dat de koran de originele boodschap van Jezus bevat. Wat was die boodschap en waar staat die in de koran?

The_Grand_Wazoo
19-04-09, 20:22
Amen : :lol:

sceptisch moraal _ridder à la Hume ! !!!!!!!!!!!!!

:zwaai:

Druiloor. Je kan nog geen moraalridder van een kruisridder onderscheiden.

DNA
19-04-09, 20:31
Druiloor. Je kan nog geen moraalridder van een kruisridder onderscheiden.


:lol:

beide kunnen zich schuil houden in 1 enkel persoon , moron ! :

H.P.pas is beide , tot op zeker hoogte althans , soms is die de 1 of de ander , soms beide :

nerver crossed ur mind ???

Wat jou betreft , ........... :lol: fill in the blanks ! :

H.P schijnt een saint te zijn, vergeleken met je ! :lol:

Slinger
19-04-09, 20:33
vind je niet genoeg wat ik zei ???

vind je niet genoeg dat de Qu'ran al die fundamenten van het christendom had vernietigd ????

dat de schrijvers van de Bijbel opzettelijk deze laatste hadden grotendeels verzonen ???

om maar te zwijgen over al die Griekse & ander antieke elementen die waren gemixt met het christendom :

"....De katholieke kerk had haar bestaan aan 3 factoren te danken :

haar heilig geschiedenis was joods , haar theologie Grieks , en haar bestuur & kanonieke wet , in ieder geval indirekt, Romeins !

De reformatie wees de Romeins elementen af , matigde de Griekse invloeden, & versterkte in hoog mate de joodse elementen .Darrdoor werkte ze samen met de nationalistische krachten die bezig waren de maatschappelijk verbondenheid teniet te doen , die tot stand werd gebracht , eerst door het Romeins rijk, en later door de Roomse kerk ...."

Bertrand Russell : "Geschiedenis van de westerse filosofie" , Inleiding !

........................

Dit is geen antwoord op de vraag want hier staat niet in wat de originele boodschap van Jezus Christus volgens de koran was. Zo langzamerhand moeten we inderdaad gaan geloven dat je het zelf niet weet. Als je het zelf wist, dan had je al lang antwoord gegeven.

DNA
19-04-09, 20:35
Irrelevant is een beter woord. Eerder schreef je:

Suggererend dat de koran de originele boodschap van Jezus bevat. Wat was die boodschap en waar staat die in de koran?


veels te veelzijdig :

staat helemaal verspreid in de Qu'ran !

in ieder geval niet die "boodschap" die wordt geportreteerd door het zgn ...christendom of kerk !

De Qu'ran vernietigt de fundamenten van die zgn christendom = slechts het jodendom II in oorsprong :


u can't even read between the lines , so .....

DNA
19-04-09, 20:42
Dit is geen antwoord op de vraag want hier staat niet in wat de originele boodschap van Jezus Christus volgens de koran was. Zo langzamerhand moeten we inderdaad gaan geloven dat je het zelf niet weet. Als je het zelf wist, dan had je al lang antwoord gegeven.

assume what u want ; who cares : has nothing to do with reality :

if i spend some real time trying to give u the real details 'bout what u're asking :

u w'd say , well , we don't believe in the Qu'ran , well, Mohammed was not a true prophet , well ...well .... or some other none_sense ...

so, why bother !

Read the openigsarticle of this topic or that book from which that article was taken :

there are many sources 'bout Qu'ran & Jesus :


veels te veelzijdig nogmaals :


het is alsof je van mij vraagt : wat is de boodschap van Mohammed ??? : veels te veelzijdig !


zie ook : Ahmed Deedat op you tube ... & veel veel anderen !

Slinger
19-04-09, 21:29
assume what u want ; who cares : has nothing to do with reality :

if i spend some real time trying to give u the real details 'bout what u're asking :

u w'd say , well , we don't believe in the Qu'ran , well, Mohammed was not a true prophet , well ...well .... or some other none_sense ...

so, why bother !

Read the openigsarticle of this topic or that book from which that article was taken :

there are many sources 'bout Qu'ran & Jesus :


veels te veelzijdig nogmaals :


het is alsof je van mij vraagt : wat is de boodschap van Mohammed ??? : veels te veelzijdig !


zie ook : Ahmed Deedat op you tube ... & veel veel anderen !



Deedat zegt ook niet waar ik de ware boodschap van Jezus Christus in de koran kan vinden.

Ik vraag je alleen maar om een plek in de koran aan te wijzen waar woorden van Jezus zijn te vinden. Je hooeft niet alle verspreide teksten aan te geven, alleen maar één of een paar plaatsen. Dat moet toch mogelijk zijn bij zo'n belangrijke boodschap die in bijna al je teksten terugkeert!

Sallahddin
20-04-09, 18:11
Deedat zegt ook niet waar ik de ware boodschap van Jezus Christus in de koran kan vinden.

Ik vraag je alleen maar om een plek in de koran aan te wijzen waar woorden van Jezus zijn te vinden. Je hooeft niet alle verspreide teksten aan te geven, alleen maar één of een paar plaatsen. Dat moet toch mogelijk zijn bij zo'n belangrijke boodschap die in bijna al je teksten terugkeert!

te lui om te Googlen ??? :





Qu'ran & Jesus :


http://islam.about.com/cs/jesus/f/jesus_quran.htm

http://www3.sympatico.ca/shabir.ally/new_page_24.htm

www.islamicity.com

AdamRon
20-04-09, 18:20
te lui om te Googlen ??? :





Qu'ran & Jesus :


http://islam.about.com/cs/jesus/f/jesus_quran.htm

http://www3.sympatico.ca/shabir.ally/new_page_24.htm

www.islamicity.com


Ohhh.. je bedoelde Bump ???.. Was dat wat je wilde schrijen ?

Slinger
20-04-09, 18:51
te lui om te Googlen ??? :





Qu'ran & Jesus :


http://islam.about.com/cs/jesus/f/jesus_quran.htm

http://www3.sympatico.ca/shabir.ally/new_page_24.htm

www.islamicity.com

Ik zie geen consistente boodschap in deze fragmenten. Jij wel?

Sallahddin
20-04-09, 19:07
Ohhh.. je bedoelde Bump ???.. Was dat wat je wilde schrijen ?

?????!!!!!!!!!

AdamRon
20-04-09, 19:12
"The life of Jesus as revealed to Mary " by Lex Hixon !

Jesus & Mary in the Qu'ran !

Excerpted form "The heart of the Qu'ran" by Lex Hixon also known as Sheikh Nur Al Jerrahi!

bron: islamicity.com ,12/04/2009 :

http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IC0612-3186


See the huge difference between the Qu'ran & ....Bible sides of the story when it comes to Jesus, Mary ...



Tell me 'bout it !

Thanks!

:zwaai:

Vertel mij eens wat de werkelijke reden is van deze post..

Is het om een kloof te scheppen tusen Christenen en Islamieten ?
Of is het om een dialoog te starten on nader tot elkaar te komen, want volgens mijn beste weten hebben de meeste geloven de informatie geput uit dezelfde oorsprong en daar vandaan ieder een eigen draai eraan gegeven.
Dat wil niet zeggen dat de ene geloof meer is dan de andere.. integendeel, ze zouden elkaar moeten aanvullen...

RESPECT AUB

Sallahddin
20-04-09, 19:17
Ik zie geen consistente boodschap in deze fragmenten. Jij wel?


zo snel ???

ben je een scanner of een lezer ??? :lol:

Sallahddin
20-04-09, 19:22
Vertel mij eens wat de werkelijke reden is van deze post..

Is het om een kloof te scheppen tusen Christenen en Islamieten ?
Of is het om een dialoog te starten on nader tot elkaar te komen, want volgens mijn beste weten hebben de meeste geloven de informatie geput uit dezelfde oorsprong en daar vandaan ieder een eigen draai eraan gegeven.
Dat wil niet zeggen dat de ene geloof meer is dan de andere.. integendeel, ze zouden elkaar moeten aanvullen...

RESPECT AUB

de reden van deze post ???

de waarheid zoeken & verkondigen : de leugens , verzinsels ...rond de persoon _mens _profeet groot nobel Jesus te ontmaskeren !

nunace : "jij jou geloof & ik het mijne" inderdaad "er is geen dwang in het geloof"

Respect is geen synoniem van :

de waarheid achtehouden, kritiekloosheid, hypocrisie, politiek correct geklets , censuur, auto_censuur ...

De waarheid is ook een vorm van respect !

Thanks !

Slinger
20-04-09, 19:30
zo snel ???

ben je een scanner of een lezer ??? :lol:

Ik heb het echt allemaal al eens gezien. Ik was nieuwsgierig geworden door jouw beweringen over de originele boodschap van Jezus Christus in de koran die af zou wijken van de Bijbel, eEn heb een en ander eens nagezocht. In de Bijbel kun je wel een duidelijke samenhangende boodschap van JC vinden. In de koran niet.

DNA
20-04-09, 19:35
Ik heb het echt allemaal al eens gezien. Ik was ..... :lol:
.


Ja, ja : je hebt alles al gezien, dus ! :lol:


zo :

:zwaai:

Slinger
20-04-09, 19:41
Ja, ja : je hebt alles al gezien, dus ! :lol:


zo :

:zwaai:

En jij?

Blijkbaar kun jij ook geen boodschap van Jezus Christus in de koran ontdekken.

Wizdom
20-04-09, 21:53
Wel offense. Volg je eigen advies op. Geen verstandig mens gelooft dat mieren kunnen praten of ezels balken als ze een djinn zien.

Zo lust ik er nog wel een.

Er zijn nog steeds mensen die geloven dat alleen mensen kunnen communiceren... Hoe bekrompen kun je zijn...

Wizdom
20-04-09, 21:56
Ik heb het echt allemaal al eens gezien. Ik was nieuwsgierig geworden door jouw beweringen over de originele boodschap van Jezus Christus in de koran die af zou wijken van de Bijbel, eEn heb een en ander eens nagezocht. In de Bijbel kun je wel een duidelijke samenhangende boodschap van JC vinden. In de koran niet.

De Bijbel is een verzameling van verhalen van verschillende schrijvers met een verschillende nadruk... Hoe kun je dan spreken van samenhang?

Wizdom
20-04-09, 21:57
Ik zie geen consistente boodschap in deze fragmenten. Jij wel?

Zie jij uberhaupt wel wat?

Slinger
20-04-09, 22:49
De Bijbel is een verzameling van verhalen van verschillende schrijvers met een verschillende nadruk... Hoe kun je dan spreken van samenhang?

Je hebt in zekere zin wel gelijk. Er zijn wel verschillen. Er is bijvoorbeeld te zien dat de verschillende bijbelboeken voor verschillende soorten publiek zijn geschreven. De een bijvoorbeeld voor Grieken, de andere voor Joden. Maar toch is de basisboodschap wel consistent.

Slinger
20-04-09, 22:51
Zie jij uberhaupt wel wat?

Zie jij een consistente boodschap die in strijd is met de Bijbel (want dat is de stelling van Sallah) in deze koranfragmenten?

Charlus
21-04-09, 07:30
<...>Zie jij een consistente boodschap die in strijd is met de Bijbel (want dat is de stelling van Sallah) in deze koranfragmenten?
Bedoeld wordt, neem ik aan, dat Jezus zich in de koran uitsluitend profileert als boodschapper, niet als zoon van en verlosser. De koran is niet in strijd met de bijbel maar de bijbel is in strijd met de koran. Je moet de koran als maatstaf zien.

Slinger
21-04-09, 09:42
Bedoeld wordt, neem ik aan, dat Jezus zich in de koran uitsluitend profileert als boodschapper, niet als zoon van en verlosser. De koran is niet in strijd met de bijbel maar de bijbel is in strijd met de koran. Je moet de koran als maatstaf zien.

Boodschapper van wat?