PDA

Bekijk Volledige Versie : ‘Inch Allah' nummer 1 van de jaren ‘60



Marsipulami
13-04-09, 16:22
‘Inch Allah' nummer 1 van de jaren ‘60

Luisteraars van Radio 2 verkozen ‘Inch Allah' van Adamo tot de mooiste sixtiesklassieker. Salvatore Adamo is meteen ook de artiest die het vaakst voorkomt in de top 60.


Radio 2 dook opnieuw het verleden in voor een ‘Dag van de Jaren 60’, met muzikale herinneringen en de 'Top 60 van de jaren 60'. Dit jaar waren er 13 nieuwkomers, 22 stijgers, 24 zakkers en 1 ex aequo en een nieuwe nummer 1: 'Inch Allah' van Adamo.

Adamo is ook de artiest die het vaakst voorkomt in de top 60 met 5 liedjes, waarvan 3 in de top 10. Boudewijn De Groot, Will Tura en Creedence Clearwater Revival doen het ook goed met 4, 3 en 3 hits in de top 60.

Top 10
1. ADAMO 'Inch Allah'
2. BARRY RYAN 'Eloise'
3. AL MARTINO 'Spanish eyes'
4. ALAIN BARRIèRE 'Ma vie'
5. WILL TURA 'Eenzaam zonder jou'
6. ADAMO 'Sans toi ma mie'
7. CREEDENCE CLEARWATER REVIVAL 'Bad moon rising'
8. BOUDEWIJN DE GROOT 'Verdronken vlinder'
9. ADAMO 'Mes mains sur tes hanches'
10. CREEDENCE CLEARWATER REVIVAL 'I put a spell on you'

YouTube - Salvatore ADAMO - Inch'Allah

John2
13-04-09, 16:32
Belgie!!!

knuppeltje
14-04-09, 08:48
‘Inch Allah' nummer 1 van de jaren ‘60

Mmm, braking news. Hoe ist nu met het kabinet, enuh- met die commissaris?

John2
14-04-09, 12:12
Mmm, braking news. Hoe ist nu met het kabinet, enuh- met die commissaris?

Denk in de zelfde staat van ontbinding als hun muziek.

knuppeltje
14-04-09, 12:14
Denk in de zelfde staat van ontbinding als hun muziek.

Jij wilt hier weer de lolligste uithangen zeker. :fpotver:

VerbalSmaeel
14-04-09, 13:24
Best mooi gezongen. Had eerlijk gezegd nog nooit van zanger en nummer gehoord.

Sowieso waren ze in de jaren '60 minder kleingeestig dan in deze tijd.

Marsipulami
14-04-09, 15:40
Best mooi gezongen. Had eerlijk gezegd nog nooit van zanger en nummer gehoord.

Sowieso waren ze in de jaren '60 minder kleingeestig dan in deze tijd.

Het zijn niet de luisteraars van de jaren zestig maar die van 2009 die het lied verkozen hebben als mooiste klassieker uit de jaren zestig.

Salvatore Adamo was de zoon van een Italiaanse mijnwerker in Wallonië die als ik me niet vergis ook nog zelf in de mijn gewerkt heeft tussen de moslims.

Er bestaan ook coverversies van het lied in het Nederlands.

YouTube - Rob de Nijs : Inch Allah

knuppeltje
14-04-09, 15:45
Sowieso waren ze in de jaren '60 minder kleingeestig dan in deze tijd.

Ik zou dat niet zo durven stellen denk. Burgermeester, pastoor en dominee, brrrrrr. Bloed vloeide er letterlijk om die gasten uiteindelijk in het hok te krijgen waarin ze nu zo'n beetje zitten. :fpotver:

John2
14-04-09, 23:10
Jij wilt hier weer de lolligste uithangen zeker. :fpotver:
Kom zeg als je het hebt over de muziek uit de jaren 60, waar groepen zoals the Beatles, Rollingstones, Pink Floyd, The Who, Golden Earings, etc. etc. miljoenen platen verkopen en dan met zo'n kut nummer op de propen te komen dan mankeer je iets in je bovenkamer en dan wil ik zeker niet de lolligste uithangen, zelfs platen van Conny stijgen nog boven dit niveau uit.
En zelfs van Adamo zijn betere nummers te vinden uit de jaren 60.



Ik zou dat niet zo durven stellen denk. Burgermeester, pastoor en dominee, brrrrrr. Bloed vloeide er letterlijk om die gasten uiteindelijk in het hok te krijgen waarin ze nu zo'n beetje zitten. :fpotver:
Tja dan stijgt zelfs het provo-nummer van oef oef oef, tam tam tam, wij zijn lid van het provokamp, langeharen witte jacken wat kan ons de politie verrekken, nog boven Adamo uit. :hihi:

knuppeltje
15-04-09, 09:35
Kom zeg als je het hebt over de muziek uit de jaren 60, waar groepen zoals the Beatles, Rollingstones, Pink Floyd, The Who, Golden Earings, etc. etc. miljoenen platen verkopen en dan met zo'n kut nummer op de propen te komen dan mankeer je iets in je bovenkamer en dan wil ik zeker niet de lolligste uithangen, zelfs platen van Conny stijgen nog boven dit niveau uit.
En zelfs van Adamo zijn betere nummers te vinden uit de jaren 60.



Tja dan stijgt zelfs het provo-nummer van oef oef oef, tam tam tam, wij zijn lid van het provokamp, langeharen witte jacken wat kan ons de politie verrekken, nog boven Adamo uit. :hihi:

Moet jij weer persee die arme Belgen op hun zieltjes trappen? Jij weet zeker niet hoe groot het minderwaardigheidscomplez bij die stumperds is. Akelige neprus die je bent!! :blowen:

John2
15-04-09, 10:56
Moet jij weer persee die arme Belgen op hun zieltjes trappen? Jij weet zeker niet hoe groot het minderwaardigheidscomplez bij die stumperds is. Akelige neprus die je bent!! :blowen:

Awel ik wist niet dat de crisis zo hard heeft toegeslagen in den bels dat ze arm zijn.
Het minderwaardigheidscomplex is dan ook in het geheel aan hun eigen te danken en zal zeker een nummer1 plaats van deze Adamo niets aan veranderen.
Wel vind ik het verwerpelijk dat ze Moslims levend onder de grond stoppen zoals marsipulami aangaf.
Na het lezen van het ontstaan van Belgie (in Astrix en Oblix) zal het ook wel nooit meer goedkomen in het zuiden van Nederland.
:D