PDA

Bekijk Volledige Versie : Koptisch-Orthodoxe kerk: ’Wij bekeren moslims’



Marsipulami
14-04-09, 12:56
Koptisch-Orthodoxe kerk: ’Wij bekeren moslims’

CAIRO (RKnieuws.net) - Een voormalige moslim heeft van de Koptisch-Orthodoxe kerk een certificaat gekregen dat aangeeft dat hij zich tot het christelijk geloof heeft bekeerd en is gedoopt. Dat meldt het dagblad Daily News Egypt. Volgens Arab Vision is dit een belangrijke ontwikkeling in het voortgaande debat in Egypte over het recht om de islam te verlaten en christen te worden.

De betreffende bekeerling, Maher al-Gohari, had een certificaat nodig van de kerk om aan het gerechtshof te bewijzen dat hij zich van de islam tot het christelijk geloof had bekeerd. De rechtbank vroeg om dit bewijsstuk in verband met zijn eis aan de Egyptische overheid om op zijn identiteitsbewijs de religie van islam in christendom te veranderen.

Bekering tot het christendom is een zeer gevoelige kwestie in Egypte, aldus Arab Vision. "Officieel is het niet verboden, maar tot nu toe is het juridisch onmogelijk door de manier waarop de wet wordt geïnterpreteerd. Gohari is de tweede die zijn bekering tot het christelijk geloof wil formaliseren. Een jaar geleden probeerde Mohammed Higazi het ook, maar diens verzoek om een verandering van zijn identiteitsbewijs van islam in christendom te veranderen, werd afgewezen.

Arab Vision houdt deze ontwikkelingen in Egypte nauwlettend in de gaten, omdat die organisatie door haar christelijke tv-programma’s veel met moslims in contact komt die christen willen worden. Dat gebeurt doorgaans via telefoon of email. Het is heel interessant om te zien wat met deze zaak van Gohari gebeurt, zegt Inge Verhoef-Postma, directeur van de Nederlandse afdeling van Arab Vision. "We hopen dat dit de weg opent naar echte vrijheid van godsdienst in Egypte. Dat houdt onder meer in dat mensen de vrijheid hebben van godsdienst te veranderen."

Slinger
15-04-09, 08:23
Moedig

arifi
02-05-09, 05:54
Christelijk,dus gay.

arifi
06-05-09, 05:28
Het moet zijn:Koptisch-Orthodoxe kerk: 'Wij halen moslims van het juiste pad'.

Wortel
06-05-09, 06:26
Het moet zijn:Koptisch-Orthodoxe kerk: 'Wij halen moslims van het juiste pad'.

Je onderstreept met vetkrijt maar weer pijnlijk waar het hier om gaat. Dat juiste pad bepaalt Allah alleen en zeker geen menselijk gerechtshof.

Vriend
06-05-09, 16:28
Je onderstreept met vetkrijt maar weer pijnlijk waar het hier om gaat. Dat juiste pad bepaalt Allah alleen en zeker geen menselijk gerechtshof.

En wat als je niet in God gelooft?

Julien
06-05-09, 16:39
Christelijk,dus gay.


hypocriet

John2
06-05-09, 23:33
Christelijk,dus gay.

Islam, dus homo?
Turken, dus schapen-neukers?
Marokkanen, dus kamelen-neukers?
Nederlanders, dus kaas-koppen?
Duitsers, dus moffen?
Russen, dus rooie rakkers?
Arifi, dus mongool!!!

arifi
29-06-09, 00:38
Islam, dus homo?
Turken, dus schapen-neukers?
Marokkanen, dus kamelen-neukers?
Nederlanders, dus kaas-koppen?
Duitsers, dus moffen?
Russen, dus rooie rakkers?
Arifi, dus mongool!!!

Het zijn echt de christenen die kinderen misbruiken.
Smerige pedofielen zijn het!

John2
29-06-09, 00:54
Het zijn echt de christenen die kinderen misbruiken.
Smerige pedofielen zijn het!

Toch vreemd dan dat vele mannen van 50 en ouder hun vrouwen halen uit Turkije en Marokko die vaak net de 16 zijn gepasseerd.
Ook vreemd dat de Taliban volgens mij ook Islam verkrachtend door Afghanistan en Pakistan trekken en hoofdzakelijk zeer jonge meisjes en jongetjes misbruiken.
Nog vreemder is dan het feit dat jonge meisjes van 12-13 jaar worden uitgehuwelijkt in vooral moslim landen aan personen met status en geld die dan worden gebruikt als 3de of 4de neukobject.

Iets wat je soms leest in de krant over een mongole priester die kinderen misbruikt is dagelijks werk in diverse Islamitische landen.

:fpuh:

arifi
29-06-09, 01:16
[QUOTE=John2;4009473]Toch vreemd dan dat vele mannen van 50 en ouder hun vrouwen halen uit Turkije en Marokko die vaak net de 16 zijn gepasseerd.
Ook vreemd dat de Taliban volgens mij ook Islam verkrachtend door Afghanistan en Pakistan trekken en hoofdzakelijk zeer jonge meisjes en jongetjes misbruiken.
Nog vreemder is dan het feit dat jonge meisjes van 12-13 jaar worden uitgehuwelijkt in vooral moslim landen aan personen met status en geld die dan worden gebruikt als 3de of 4de neukobject.

Iets wat je soms leest in de krant over een mongole priester die kinderen misbruikt is dagelijks werk in diverse Islamitische landen.


Hoor wie het zegt.
Een christen gaat mij vertellen dat Moslims dit en dat doen.
Ten eerste,zijn er gewoon bewijzen dat christenen kindermisbruikers zijn.
Er zijn geen bewijzen over moslims die dat ook doen.
En jij haalt dingen erbij die niks met dit te maken hebben.
Ik denk dat jij gewoon gefrustreed bent en je bent denk ik gewoon misbruikt.
Je bent gewoon een smerige Flikkertje
Helaas moet ik nu gaan slapen.
Morgen zal ik je precies vertellen over pedofiele christelijke kindermisbruikers.

Charlus
29-06-09, 08:33
<...>Ten eerste,zijn er gewoon bewijzen dat christenen kindermisbruikers zijn.
Er zijn geen bewijzen over moslims die dat ook doen.<...>

In september 2002 (Daily Times, 9 september 2003) sneed een Koranleraar de tong af van een van zijn studenten. De jongen was achttien jaar en jarenlang misbruikt door zijn leraar. Op een gegeven moment kreeg hij er genoeg van en weigerde hij zich nog langer seksueel beschikbaar te stellen. Zijn Koranleraar werd daarop zo boos dat hij hem overmeesterde en hem met een mes zijn tong afsneed.

Een jongetje van acht uit een arm gezin uit een dorp in de buurt van Murree werd door zijn moeder, een weduwe, naar een madrassa in Islamabad gestuurd. Hij kreeg er eten en drinken en een trui voor de winter en verder leerde hij de Koran uit zijn hoofd. Een halfjaar later merkte de moeder dat haar zoontje niet meer op de madrassa was, maar ernstig gewond in een ziekenhuis lag. De jongen wist zijn moeder te vertellen dat een van de leraren hem dagelijks had verkracht. Het jongetje bloedde en hard erge pijn in zijn buik. Het hoofd van de madrassa zei dat hij niet moest zeuren. Het kind probeerde iets te zeggen over de verkrachtingen door een van de leraren maar het hoofd van de school zei dat hij zijn mond moest houden en dat hij gevaarlijke fantasieën had. Als hij er met ook maar een andere jongen of leraar over zou praten, dan wist hij, zo dreigde het hoofd, welke straf hem te wachten stond. De routinestraf die de kinderen in madrassa's krijgen als ze hun les niet goed kennen of knikkebollen van de slaap, of wat dan ook fout doen in de ogen van de leraar, is stokslagen of urenlang op hun hurken zitten met de handen achter de knieën gevouwen. De verkrachtingen gingen door totdat de jongen ernstig gewond raakte bij een van de seksuele spelletjes met zijn Koranleraar en in het ziekenhuis terechtkwam. De betrokken leraar vertrok naar zijn dorp en kreeg daar een baantje als Koranleraar in de madrassa van zijn oom. Het jongetje ging met zijn moeder mee terug naar het dorp bij Murree. Niemand werd gestraft.

Wat iedereen in Pakistan ook weet maar waarover zelden geschreven wordt, is dat de jongetjes die op alle vrolijk geschilderde Pakistaanse vrachtwagens meerijden in feite de concubines zijn van de chauffeurs. De jongens zijn er om te helpen uitladen, de vrachtwagen schoon te maken, thee en eten voor de chauffeur te halen en het vak van vrachtwagenchauffeur te leren. Maar waar ze vooral voor dienen is voor de seks. Ik sprak een arts van de Aidsbestrijding op de grootste parkeerplaats voor trucks in Karachi. Er vertrekken daar dagelijks tienduizend trucks naar alle delen van het land. En ook deze knapenseks, vertelde hij me, is het gevolg van de seksuele apartheid, de purdab. De chauffeurs zijn maandenlang weg van hun gezinnen en van hun echtgenotes en toch moeten ze aan hun trekken komen. Ze gaan liever niet naar de hoeren, die kosten geld en verspreiden geslachtsziekten, denken ze. De knaapjes zijn gratis. Die kosten niet meer dan wat thee en brood en verder krijgen ze een opleiding tot vrachtwagenchauffeur. Alle truckers in Pakistan zijn op deze manier begonnen.
Uit: "Allah en Eva" - Betsy Udink

John2
29-06-09, 09:33
Hoor wie het zegt.
Een christen gaat mij vertellen dat Moslims dit en dat doen.
Ten eerste,zijn er gewoon bewijzen dat christenen kindermisbruikers zijn.
Er zijn geen bewijzen over moslims die dat ook doen.
En jij haalt dingen erbij die niks met dit te maken hebben.
Ik denk dat jij gewoon gefrustreed bent en je bent denk ik gewoon misbruikt.
Je bent gewoon een smerige Flikkertje
Helaas moet ik nu gaan slapen.
Morgen zal ik je precies vertellen over pedofiele christelijke kindermisbruikers.

Inderdaad hoor wie het zegt, een knuppeltje van 21 die nog niet eens droog is achter zijn oren en vermoedelijk zelf pedofiel gezien de interesse in deze materie.