PDA

Bekijk Volledige Versie : Mannetjesmieren overbodig voor voortplanting



knuppeltje
16-04-09, 08:59
Londen. Een mierensoort die in de Amazone leeft, heeft voor de voortplanting geen mannetjes meer nodig. De soort reproduceert zich doordat de koningin zichzelf kloont en genetisch indentieke dochters op de wereld zet.

Dat ontdekten Amerikaanse onderzoekers, die hun onderzoek woensdag publiceerden in een wetenschappelijk tijdschrift.

Deze mierensoort is volgens de wetenschappers van de Universiteit van Arizona de eerste soort die zich voortplant zonder seks. Het voortplantingsorgaan van de mieren is door de jaren heen onbruikbaar geworden. Alle mieren hebben hetzelfde DNA. (NU.nl)

Die mieren hebben volgens mij ook geen wet- die vrouwen verplicht om eens in de vier dagen seks met hun man te hebben, die hebben daar vast heel lang met elkaar over gesproken denk. :giechel:

Als we dat nu eens bij de mens ook inbouwen, dan zijn we van een heleboel gezeur af. Het leven wordt in een klap een heel stuk eenvoudiger, en zijn vrouwen eindelijk baas in eigen buik.

Het komt dus niet alleen bij planten voor, maar ook dus bij meercellige dieren. Hoeveel weten we eigenlijk?

mark61
16-04-09, 09:39
Kunnen ze praten? Anders is het niet interessant. Heidense teringmieren.

knuppeltje
16-04-09, 11:15
Kunnen ze praten? Anders is het niet interessant. Heidense teringmieren.

Kijk, die mieren kunnen natuurlijk nooit dezelfde zijn als die uit de koran, zo lang is een mierenleven nu ook weer niet.
Maar die mierenvrouwen zullen dat toch wel stikem uitgebreid met elkaar besproken hebben zeker, die hebben natuurlijk gedacht- even snel zijn, anders krijgen we hier ook zo'n kutwet, en dan zitten we daar ook weer mee, en gelijk hebben ze.

Maar volgens mij heb je gelijk, dat moeten wel heidens teringmieren zijn, maar toch.

Blijkt maar weer hoe divers het in elkaar zit, mooi toch?

tanger'73
16-04-09, 11:16
Een mier is een insect, die zijn altijd hardnekkig. Er zijn ook insecten die spontaan nieuwe ledematen laten aangroeien. totaal niet vergelijkbaar met gewervelde, warmbloedige dieren.

mark61
16-04-09, 12:22
Kijk, die mieren kunnen natuurlijk nooit dezelfde zijn als die uit de koran, zo lang is een mierenleven nu ook weer niet.
Maar die mierenvrouwen zullen dat toch wel stikem uitgebreid met elkaar besproken hebben zeker, die hebben natuurlijk gedacht- even snel zijn, anders krijgen we hier ook zo'n kutwet, en dan zitten we daar ook weer mee, en gelijk hebben ze.

Maar volgens mij heb je gelijk, dat moeten wel heidens teringmieren zijn, maar toch.

Blijkt maar weer hoe divers het in elkaar zit, mooi toch?

Ja joh :)

John2
16-04-09, 13:25
Er zijn ook insecten die spontaan nieuwe ledematen laten aangroeien. totaal niet vergelijkbaar met gewervelde, warmbloedige dieren.

Misschien een idee voor landen waar wetten gelden en het verminken van lichaamsdelen normaal is.

Eigelijk vreemd dat niemand met het nieuws komt dat er een kameel is gekloond in Marokko???

tanger'73
16-04-09, 13:46
Misschien een idee voor landen waar wetten gelden en het verminken van lichaamsdelen normaal is.

Eigelijk vreemd dat niemand met het nieuws komt dat er een kameel is gekloond in Marokko???

Nee voor klonen en transseksualiteit kun je beter in de islamitische republiek iran zijn. Daar zijn ze lichtjaren op de rest voorbij.

John2
16-04-09, 14:56
Nee voor klonen en transseksualiteit kun je beter in de islamitische republiek iran zijn. Daar zijn ze lichtjaren op de rest voorbij.

Nee zonder gein er stond gisteren in de tubantia dat het in Marokko was gelukt om een kameel te klonen, het blijk dat ze daar een DNA-bank hebben van kamelen die het sterks zijn en het meeste melk geven.
Het zou in samenwerking zijn gebeurd met de verenigde Arabische Emiraten zoals ik hier lees in de krant.
Google spreekt alleen over de Arabische Emiraten?
http://www.nu.nl/wetenschap/1948350/wetenschappers-klonen-kameel.html

tanger'73
16-04-09, 15:27
Nee zonder gein er stond gisteren in de tubantia dat het in Marokko was gelukt om een kameel te klonen, het blijk dat ze daar een DNA-bank hebben van kamelen die het sterks zijn en het meeste melk geven.
Het zou in samenwerking zijn gebeurd met de verenigde Arabische Emiraten zoals ik hier lees in de krant.
Google spreekt alleen over de Arabische Emiraten?
http://www.nu.nl/wetenschap/1948350/wetenschappers-klonen-kameel.html


Kamelen zijn onze nationale trots. :D

Maryama_Me
16-04-09, 15:54
Londen. Een mierensoort die in de Amazone leeft, heeft voor de voortplanting geen mannetjes meer nodig. De soort reproduceert zich doordat de koningin zichzelf kloont en genetisch indentieke dochters op de wereld zet.

Dat ontdekten Amerikaanse onderzoekers, die hun onderzoek woensdag publiceerden in een wetenschappelijk tijdschrift.

Deze mierensoort is volgens de wetenschappers van de Universiteit van Arizona de eerste soort die zich voortplant zonder seks. Het voortplantingsorgaan van de mieren is door de jaren heen onbruikbaar geworden. Alle mieren hebben hetzelfde DNA. (NU.nl)

Die mieren hebben volgens mij ook geen wet- die vrouwen verplicht om eens in de vier dagen seks met hun man te hebben, die hebben daar vast heel lang met elkaar over gesproken denk. :giechel:

En smoesjes verzinnen zoals: Ik heb hoofdpijn hoeft dan ook niet meer.:giechel:

knuppeltje
16-04-09, 15:58
En smoesjes verzinnen zoals: Ik heb hoofdpijn hoeft dan ook niet meer.:giechel:

Yep, heb niets dan voordelen. Nooit geen asperientjes meer nodig bijvoorbeeld, alhoewel dat schijnt weer goed te zijn voor je hart.